abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190677569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:54 schreef Homey het volgende:
ook bijzonder dat zoveel mensen whataboutismen naar Baudet. om daarmee opzichtig de discussie af te leiden waarom belastinggeld wordt aangewend voor IS propaganda. en het nepotisme met Ollongren.
whatabaudettism
pi_190677644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toen Baudet in dat programma was hoorde ik gek genoeg niemand klagen, terwijl dat voor ons, NPO kijkende extreem linksen wel een keiharde klap in het gezicht is.

:+
Duidelijk de NRC niet gelezen... daar werd Baudet naar aanleiding van deze uitzending op één lijn gesteld met Willem Holleeder. De dag daarna was er wél alle lof voor het interview met IS-meisje Laura...
pi_190677663
Ik kijk al jaren niet meer naar de NPO, maar ik heb nu speciaal even via uitzending gemist gekeken. Althans - dat was mijn voornemen. Wegens plaatsvervangende schaamte en een opwellende ergernis lukte het me niet meer dan een paar minuten te kijken en door de uitzending heen te skippen.

Het begint al bij de aankondiging op de website. Het programma gaat over het kalifaatmeisje, terwijl het in werkelijkheid gaat om een volwassen vrouw met twee kinderen waarvan de oudste 7 jaar. Een "meisje".

Dan krijgen we de introductie door de interviewer, die wordt begeleid door een schatting romantisch muziekje. Ze spreekt van een prachtig boek door of over Laura H. geschreven. Een bestseller!

Uit krantenartikelen over deze persoon Laura H. had ik de afgelopen jaren de indruk gekregen dat we hier te maken hebben met een zwakbegaafde of zelfs zwakzinnige persoon. Handig gespeeld van de familie en de verdediging, want uit het interview blijkt het tegengestelde. We horen een zeer zelfbewuste en welbespraakte vrouw die haar keuzes willens en wetens heeft gemaakt. We zien Laura H. niet in het gezicht, maar wel dat ze op-en-top is gekleed, volgehangen met sieraden en niet te vergeten een moderne en dure smartwatch om haar pols. De jihad heeft haar geen windeieren gelegd, dat moge duidelijk zijn.

Vreemd ook dat de zanger Duncan zich ervoor leende om met deze crimineel in gesprek te gaan en zich zelfs ook met haar liet vergelijken! Twee generatiegenoten, hoe gezellig. En ondertussen steeds die fijne kerstmuziek op de achtergrond, waardoor je bijna zou vergeten dat er door de medestanders van Laura H. vele onschuldige mensen zijn onthoofd en levend verbrand.

De NPO - waar ook mijn belastinggeld heen gaat - als slippendrager van de Islamitische Staat.
pi_190677734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:06 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]

Duidelijk de NRC niet gelezen... daar werd Baudet naar aanleiding van deze uitzending op één lijn gesteld met Willem Holleeder. De dag daarna was er wél alle lof voor het interview met IS-meisje Laura...
NRC is niet van NPO toch?
pi_190677824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

NRC is niet van NPO toch?
Nee, maar ik doelde meer op het feit dat er wel degelijk klachten waren over het optreden van Baudet. Iets wat jij tegensprak.
  vrijdag 27 december 2019 @ 13:20:34 #131
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_190677850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
Dus we gaan EX-terroristen een podium geven Geef dan de slachtoffers een podium die hebben er veel veel meer recht op.
Maar goed kneusje. Gelijk in de loopgraven met je alt-right stelling. Nee met wegkijken en kijk ons eens deugen ga je de wereld verbeteren. 8)7
pi_190677857
quote:

[..]
de NRC
Het NRC.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2019 @ 13:21:30 #133
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_190677859
Nee dan op afstand boe roepen en mensen als vijand afschilderen zonder iemand eens te laten vertellen hoe hij daaderkelijk denkt (en dan geen expert oid, tweedehands info)
:')
pi_190677882
quote:

[..]

Duidelijk het NRC niet gelezen... daar werd Baudet naar aanleiding van deze uitzending op één lijn gesteld met Willem Holleeder. De dag daarna was er wél alle lof voor het interview met IS-meisje Laura...
Precies. Maar ja, linkse deugers zijn altijd hypocriet geweest.
pi_190677909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het NRC.
Het Nieuwe Rotterdamsche Courant?
pi_190677910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

We zien Laura H. niet in het gezicht, maar wel dat ze op-en-top is gekleed, volgehangen met sieraden en niet te vergeten een moderne en dure smartwatch om haar pols. De jihad heeft haar geen windeieren gelegd, dat moge duidelijk zijn.
Is het een dure smartwatch? Niet een goedkope? Welke smartwatch is het?

Volgehangen met sieraden? Ik zie een sjaaltje met wat frutsels.

En "op-en-top" gekleed? Wat versta je daaronder? Zou ze in een afgesleten spijkerbroek op TV moeten? Ben je dan tevreden? Teleurgesteld dat ze geen hoofddoekje droeg? Want dan had je nog wat gehad om over te zeuren.

Best wel een sneue manier van framen.
pi_190678261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nee dan op afstand boe roepen en mensen als vijand afschilderen zonder iemand eens te laten vertellen hoe hij daaderkelijk denkt (en dan geen expert oid, tweedehands info)
Je bij de vijand aansluiten maakt je in principe toch ook de vijand? :?
Dan boeit d'r jankverhaal me verder ook niet.
Straks krijg je een jihadstrijder die met een jankverhaal aan komt waarom hij al die weerloze gevangenen levend in brand heeft gestoken of whatever.
pi_190678513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
De rol van de vrouwen in het kalifaat gaat wel wat verder dan kinderen baren. Er zijn zat filmpjes nog voor IS een hoge vlucht nam in Syrië, die lieten zien dat martelingen aan de orde van de dag waren. Zelfs de naïeve jonge meisjes die onder druk hebben gestaan door hun man, hebben een aantal gruweldaden begaan. Er is dan ook werkelijk geen enkele vrouw uit het kalifaat te vinden die niet op zijn minst één misdaad heeft begaan en dat weet iedereen. Het probleem is dat het nauwelijks hard te maken valt onder ons rechtssysteem, want daarvoor is uitvoerig bewijs/ooggetuige en ga zo maar door voor nodig. Laten eerlijk wezen, het huidige rechtssysteem heeft gewoon geen antwoord op het bestraffen van de daders in Syrië. Het vindt a) plaats in een oorlogsgebied wat het moeilijk maakt voor ambtenaren om concreet bewijs te verzamelen, b) de staat wil IS niet als staat erkennen wat ook weer juridisch gezien problemen levert met het erkennen van begane oorlogsmisdaden door haar aanhangers. De enige mogelijkheid wat nog overblijft voor de overheid is de daders bestraffen alsof ze hun misdaden in het oorlogsvrije Nederland hebben begaan. Daarom gaan meisjes zoals Laura H. weer graag terug naar Nederland, omdat ze weten dat ze er makkelijk vanaf komen. Ik vind het dan ook geen vergelijking met vrouwen die met de Noorderzon vertrekken voor een gespierde bruine kerel in Algerije.
pi_190678533
Ook bij Joop vonden ze het waardeloos:

https://joop.bnnvara.nl/o(...)mpathie-voor-laura-h
pi_190678630
Ik vind het op zich prima als ze een keer geïnterviewd wordt, maar dit was natuurlijk een totaal verkeerde setting.

Laura is in eerste instantie een dader. Iemand die zich moedwillig heeft aangesloten bij een vreselijke organisatie. Ze had dan ook een kritisch interview verdiend. Als ze via dit programma dan de kans krijgt om zichzelf in de slachtofferrol te positioneren, zonder kritische vragen van de interviewer, dan is dat ook bijzonder wrang richting de daadwerkelijke slachtoffers van de IS terreur.

Hoe moeten die zich voelen als ze dat programma hebben gezien? Zoals de KRO-NCRV al aangaf in hun reactie hebben ze daar totaal niet bij nagedacht:
quote:
"Wat dat doet met de slachtoffers?", schrijft de regisseur. "Geen idee, maar ik ben geïnteresseerd in dit verhaal en haar zienswijze."
Enig moreel kompas is ver te zoeken bij de makers van het programma.
pi_190678663
Waar zijn die "vele positieve reacties" waar de KRO het over heeft te vinden?
  vrijdag 27 december 2019 @ 13:55:41 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_190678716
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 00:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact zo met Badr vs Rico. Die hele Badr is een aso klootzak van de 1e orde, maar omdat er schijnbaar 'vraag' is van achterlijk volk naar een gevecht tussen die opgever en Rico komt er een gevecht. Media hype zorgt voor kijkcijfers en geld. WALGELIJK!!!!!!!!! :r :r :r :r :r :r :r :r

Shame on you wie gekeken heeft. Je bent gemanipuleerd!!

Margriet had het beter gedaan om een Jezidi vrouw te intervieuwen die meerdere verkrachtingen door de IS mannen van dit achterlijk wijf heeft overleefd.
Ja maar die krijgen geen visum voor Nederland. Die niet.

Overigens vind ik het prima dat ze deze Laura hebben geïnterviewd. Ik had het nog meer prima gevonden als ze haar in Syrië hadden laten rotten en daar een interview hadden afgenomen maar journalistiek is niet uitgevonden om alleen mensen die dingen doen waar we het mee eens zijn te belichten.
pi_190678772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is het een dure smartwatch? Niet een goedkope? Welke smartwatch is het?

Volgehangen met sieraden? Ik zie een sjaaltje met wat frutsels.

En "op-en-top" gekleed? Wat versta je daaronder? Zou ze in een afgesleten spijkerbroek op TV moeten? Ben je dan tevreden? Teleurgesteld dat ze geen hoofddoekje droeg? Want dan had je nog wat gehad om over te zeuren.

Best wel een sneue manier van framen.
Laura Hansen boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor haar (belangen) opkomt!
pi_190678854
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Laura Hansen boft maar met zo'n koene white knight hier op Fok! Klasse man dat je zo voor haar (belangen) opkomt!
Iemand wil in het broekje komen van deze jihadbruid :D
pi_190678882
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mensen die zich doelbewust aansluiten bij een organisatie die westerse landen de oorlog heeft verklaart kunnen we niet als vijand afschilderen? Hoe zou je ze anders willen noemen dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190678904
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mensen die zich doelbewust aansluiten bij een organisatie die westerse landen de oorlog heeft verklaart kunnen we niet als vijand afschilderen? Hoe zou je ze anders willen noemen dan?
Een arm getroubleerd meisje dat er helemaal niets aan kan doen dat ze zich bij een genocidale militante groep promotionele snuff films producerende geloofsgestoorde moslims aan de andere kant van de wereld voegt.
pi_190679023
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oh ja, lekker goedkoop scoren door mij ook nog te framen. Met jouw historie met mij had ik overigens weinig anders verwacht.

SjoukjeHooynaayer loopt te miepen over een "smartwatch", "sieraden" en "op-en-top gekleed"

Alsof dat iets bijzonders is om er netjes uit te zien als je op TV komt.
Alsof een sjaal met frutsel duur is.
Alsof een smartwatch niet al vanaf ¤39 verkrijgbaar is bij AliExpress.

Dat vind ik "framen" en niet nodig. Hou het over de inhoud.
pi_190679037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oh ja, lekker goedkoop scoren door mij ook nog te framen. Met jouw historie met mij had ik weinig anders verwacht.

SjoukjeHooynaayer loopt te miepen over een "smartwatch", "sieraden" en "op-en-top gekleed"

Alsof dat iets bijzonders is om er netjes uit te zien als je op TV komt.
Alsof een sjaal met frutsel duur is.
Alsof een smartwatch niet al vanaf ¤39 verkrijgbaar is bij AliExpress.

Dat vind ik "framen" en niet nodig. Hou het over de inhoud.
Arme, arme moslim, met recht een eeuwig slachtoffer.Yazi-wie?
pi_190679061
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Arme, arme moslim, met recht een eeuwig slachtoffer.
Ah, geen inhoudelijke reactie meer. That fits.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')