Zeer Waarschijnlijk Welquote:Op zaterdag 14 december 2019 18:10 schreef drakin het volgende:
Waarom staat er zww achter je naam fietsie?
Ah dank.quote:
Postte nog wel in het treinen topic en Abo onlangs.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar is Fles eigenlijk, die heb ik al een tijdje niet langs zien komen?
Onder de -P-lak?quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Postte nog wel in het treinen topic en Abo onlangs.
Waar is P eigenlijk?
Mietjequote:Op zaterdag 14 december 2019 18:25 schreef fietsie het volgende:
Stomme neveneffect van dat suffe dieeten. Ik krijg niet eens meer een hele kip opgegeten
Fles vindt de mensen van KSC denk ik leuker. Daar post hij gewoon heel actief. Hier sinds een week niet meer.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kom vrijwel alleen hier, dus valt mij nooit op waar (en wat) iemand ergens anders post. Zag m al een tijdje niet meer hierquote:Op zaterdag 14 december 2019 18:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fles vindt de mensen van KSC denk ik leuker. Daar post hij gewoon heel actief. Hier sinds een week niet meer.
Wat is KSC?quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Fles vindt de mensen van KSC denk ik leuker. Daar post hij gewoon heel actief. Hier sinds een week niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Klinkt als onze 2e kerstdag met schoonfamilie. Alles van de BBQ en tapasstijl. We hebben alleen ook nog geen ideequote:Op zaterdag 14 december 2019 18:41 schreef fietsie het volgende:
Ik heb net uitgebreid met mn broer gebeld; we doen dit jaar geen "kerstdiner" maar "kerst-tapas".
Zo veel mogelijk bereid op BBQ (buiten) of grillplaat (zegmaar gourmet, maar dan 1 plaat).
Iemand nog suggesties voor dingen die wat kersteriger zijn dan "gewoon tapas"?
Mocht de klapjosti-afdeling van het boerenland werkelijk tot geslaagde blokkades overgaan is er zo ook niet echt een probleem; drie vriezers (drie gezinnen die meedoen) bijna helemaal vol dus er is vast iets te makenquote:Op zaterdag 14 december 2019 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt als onze 2e kerstdag met schoonfamilie. Alles van de BBQ en tapasstijl. We hebben alleen ook nog geen idee
Dat probleem heb ik door bepaalde spiergroepen extra te trainen. Hoeveelheid voer die in 1 lading naar binnen kan is behoorlijk afgenomen. Vreet nu gewoon de hele dag door.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:25 schreef fietsie het volgende:
Stomme neveneffect van dat suffe dieeten. Ik krijg niet eens meer een hele kip opgegeten
Dat zou hier wel voor een probleem kunnen zorgen, sinds de nieuwe koelkast/vriezer is alles leeg.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mocht de klapjosti-afdeling van het boerenland werkelijk tot geslaagde blokkades overgaan is er zo ook niet echt een probleem; drie vriezers (drie gezinnen die meedoen) bijna helemaal vol dus er is vast iets te maken
Oh wacht, iemand die hier niet mag komen heeft ook kan ook daar niet meer komen geloof ikquote:Op zaterdag 14 december 2019 18:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken geen forumonderdeel dat afgekort wordt met KSC.quote:
Hierquote:Op zaterdag 14 december 2019 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Postte nog wel in het treinen topic en Abo onlangs.
Waar is P eigenlijk?
Valt de P-lak mee?quote:
Wat?? Al aan de zuip? Wat hier is dus niets van te maken.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh wacht, iemand die hier niet mag komen heeft ook kan ook daar niet meer komen geloof ik
Ohh.. Nog nooit van gehoord haha,quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
GC / [KSC #10866] Alzheimer light is geen pretje
10.000-nogwat delen vol SC
Yupquote:
Kaatjequote:
Mooi dat ie dat, ik neem dat tenminste aan, nog geheel bij zinnen heeft mogen en kunnen bijwonen en mogen ontvangen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupGewoon teveel te doen. Vanmorgen klussen bij G (nog steeds die PAX-kasten) en vanmiddag bij de uitreiking van een koninklijke onderscheiding geweest van een vriend met uitgezaaide darmkanker die opgegeven is door de artsen door maar de afgelopen 10 jaar gigantisch veel vrijwilligerswerk heeft gedaan. Hij was verrast
Wat mooi voor hem.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupGewoon teveel te doen. Vanmorgen klussen bij G (nog steeds die PAX-kasten) en vanmiddag bij de uitreiking van een koninklijke onderscheiding geweest van een vriend met uitgezaaide darmkanker die opgegeven is door de artsen door maar de afgelopen 10 jaar gigantisch veel vrijwilligerswerk heeft gedaan. Hij was verrast
Jazeker! En hij heeft een bloedhekel aan in de aandacht staan dus dit was niet zijn favo dag maar hij vond het wel mooiquote:Op zaterdag 14 december 2019 19:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mooi dat ie dat, ik neem dat tenminste aan, nog geheel bij zinnen heeft mogen en kunnen bijwonen en mogen ontvangen.
Wist niet dat jij nog aan het dieeten was. Gaat het nog goed?quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:25 schreef fietsie het volgende:
Worst > stamppot. Geen slechte deal.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:38 schreef Lonaa het volgende:
Thuis. Wat een... kunstenaarsbende.![]()
Maar iedereen is gevoederd, natuurlijk zei de laatste 'ik lust echt geen zuurkool' en toen was de rucolastamppot zo goed als op. Ik maakte het goed met extra worst.
Ja, vond hij ook.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Worst > stamppot. Geen slechte deal.
Ben even voor de zomer weer fris begonnen; in 't voor jaar door (door de huisarts voorgeschreven) medicatie een slechte periode gehad.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wist niet dat jij nog aan het dieeten was. Gaat het nog goed?
Dat is sowieso al een mooie stap, ja. Daarbij krijg je echt zonder dat je het echt doorhebt zoveel naar binnen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:03 schreef fietsie het volgende:
Ben even voor de zomer weer fris begonnen; in 't voor jaar door (door de huisarts voorgeschreven) medicatie een slechte periode gehad.
Patroon is grondig om; nauwelijks nog frisdrank (dat is echt mijn grote zwakte, vloeibare koolhydraten zonder alcohol)
Herkenbaar. Ik heb begin dit semester een soort 'pact' gemaakt met een vriendin dat ik in elk geval de Cola zou laten staan. En eerlijk is eerlijk; mijn huid is nu 10x beter. (Suikers = ontstekingen op de benen). Maar ik mis het nog wel. Die suikers roepen en lonken naar me....quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ben even voor de zomer weer fris begonnen; in 't voor jaar door (door de huisarts voorgeschreven) medicatie een slechte periode gehad.
Patroon is grondig om; nauwelijks nog frisdrank (dat is echt mijn grote zwakte, vloeibare koolhydraten zonder alcohol)
Hulp gehad van goede tandarts; bleek tand erosie te hebben die te traceren was naar 1 guilty pleasure: Lidl Ice Tea in die grote groene flessen met gele dop.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is sowieso al een mooie stap, ja. Daarbij krijg je echt zonder dat je het echt doorhebt zoveel naar binnen.
Niet aan beginnen hoorquote:Op zaterdag 14 december 2019 19:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ohh.. Nog nooit van gehoord haha,
Is niet elk soort fris daar slecht voor dan?quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:11 schreef fietsie het volgende:
Hulp gehad van goede tandarts; bleek tand erosie te hebben die te traceren was naar 1 guilty pleasure: Lidl Ice Tea in die grote groene flessen met gele dop.
Uiteindelijk met haar uitgezocht welk fris er allemaal een zieke zuurgraad heeft; al die producten daardoor heel makkelijk (mentaal) kunnen schrappen want de behandeling deed -pijn-
qftquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is niet elk soort fris daar slecht voor dan?
Ik heb de 'mazzel' dat ik niet niet zo'n grote zoetekauw ben. Maar grootste zwakte is gewoon vet. Alles wat hartig en/of romig is, vind ik geweldig.
quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb de 'mazzel' dat ik niet niet zo'n grote zoetekauw ben. Maar grootste zwakte is gewoon vet. Alles wat hartig en/of romig is, vind ik geweldig.
Misschien kan ik hem lokken met deze door schoondochter zelfgebakken taart voor de verjaardag van Kleinzoon J.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn altijd leuke complimentjes, ja.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Hier ook één. Al kreeg ik wel een leuk compliment van iemand die ik al een paar maanden niet gezien had dat ik zo afgevallen was. Op de weegschaal nog niet echt veel maar ik zie het in het gezicht, kleding zit losser.
Vanmiddag Kip/champigonragout gemaakt, 1 deel voor morgen als voor gerecht en mijn bijdage aan het familie kerstdiner (die portie gaat de vriezer in. Ook stoofperen kooksap ingedikt, kan het morgen waarschijnlijk echt een bolletje uit het bakje scheppen
En verder doe ik vanavond niets meer, sinds 11 uur nauwelijks gezeten
Tof!quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Misschien kan ik hem lokken met deze door schoondochter zelfgebakken taart voor de verjaardag van Kleinzoon J.![]()
[ afbeelding ]
O die is gaaf!quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Misschien kan ik hem lokken met deze door schoondochter zelfgebakken taart voor de verjaardag van Kleinzoon J.![]()
[ afbeelding ]
Jein.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee tandarts had ook een lijstje met "kan in principe net wel een beetje, als je niet te veel neemt" zoals de koolzuurvrije rivella.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
At je eerst helemaal geen brood? Of gewoon op vreemde tijden?quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:31 schreef fietsie het volgende:
Nee tandarts had ook een lijstje met "kan in principe net wel een beetje, als je niet te veel neemt" zoals de koolzuurvrije rivella.
Vettig is ook wel lekker, maar op een of andere manier ben ik daar makkelijker streng over.
Afgelopen 6 maanden heb ik bewust geoefend weer normaal brood te eten, normaal te ontbijten en vooral overdag en tussen de middag honger toe te staan, maar savonds niet meer te (hoeven) schooien.
quote:Op zondag 8 december 2019 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag een column van Dolf Jansen op Facebook over pakketbezorgers die een zwaar leven hebben. Ik ben heel blij met mijn pakketbezorger die altijd vrolijk is en nooit moeilijk doet om 's avond nog een keer terug te komen. Dus ik heb een klein kerstpakketje voor hem gemaakt. Nou nog gauw iets bestellen zodat ik hem nog voor de kerst weer tref
Kom je wel nog vertellen hoe de bezorger je pakketje vond Fles? Ik hou niet van cliffhangersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wauw, wat ontzettend knapquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zelden tot nooit nee, smorgens een gebakken eitje, als lunch groenten met een stukje vlees en savonds avondeten met slechts 2x per week carbs.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
At je eerst helemaal geen brood? Of gewoon op vreemde tijden?
Hier helpt de structuur van mijn baan me echt enorm. En gewoon veel tussendoortjes in huis hebben, maar wel allemaal in porties verpakt en niet al te slecht. Dan gaat het tenminste niet fout met een hele zak noten oid.
Dat “bolletje” sap komt als versiering op het bord, samen met een stoofpeertje, slagroom en zelfgemaakt stoofperenijs.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zijn altijd leuke complimentjes, ja.Ga je dat stoofperensap ook echt als ijs eten, of gebruik je dat ergens anders voor?
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat “bolletje” sap komt als versiering op het bord, samen met een stoofpeertje, slagroom en zelfgemaakt stoofperenijs.
Ohja, jij deed low-carb natuurlijk. Heb je dat nu helemaal losgelaten? Ik heb dat ook geprobeerd, maar ging daar eigenlijk alleen maar meer troep door eten.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zelden tot nooit nee, smorgens een gebakken eitje, als lunch groenten met een stukje vlees en savonds avondeten met slechts 2x per week carbs.
Maar gevolg was -enorme- vreetbuien op momenten dat ik er ook weinig controle over had.
Ik denk niet dat je veel mensen kent die 2 of 3 dubbele burgerkingburgers weg kunnen konden zetten
Ik heb iig nu een patroon waarin eten savonds niet meer hoeft, het is nog steeds relatief veel.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, jij deed low-carb natuurlijk. Heb je dat nu helemaal losgelaten? Ik heb dat ook geprobeerd, maar ging daar eigenlijk alleen maar meer troep door eten.
Lokquootje. Heb jij dit gezien? Vast iets voor jouquote:
Wat is het homeland in kwestie?quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:41 schreef fietsie het volgende:
Homeland blijft toch een ehm..... boeiend is het verkeerde woord... op een nare manier trekken...
Het is.... rustig hier.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi etiket. Is ie ook lekker?quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:50 schreef sigme het volgende:
Ik drink een fatsoenlijke whisky
[ afbeelding ]
Ik was na de 3e eigenlijk klaar ermee, de 4e mn best gedaan en 5 vind ik weer helemaal prima.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Avondje tv hier en niet veel te melden.
Homeland vond ik de eerste 3 serie geweldig, en daarna steeds minder, ben ook gestopt
Waarvan brakkig? Beetje nieuwsgierigquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:57 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik kom ook weer even om het hoekje gluren... beetje brakkig maar op de bank met wijn en een pakje kale toastjes.
(Die ik overigens wel heel lekker vind)
Was t gezellig ?quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:57 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik kom ook weer even om het hoekje gluren... beetje brakkig maar op de bank met wijn en een pakje kale toastjes.
(Die ik overigens wel heel lekker vind)
Carry "draagt" het wel jaquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:56 schreef Blues het volgende:
Homeland met de heerlijk irritante hysterische, pardon, bipolaire Carry![]()
Wij kijken de film van gisteren op 2: the square, heerlijk wat absurdistische film![]()
Mijn drankkast kan bijna niet meer dicht. Ik koop wel en krijg ook cadeau, maar ik drink gewoon bijna nooit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:53 schreef fietsie het volgende:
Is heel maf, ik hoef nergens heen, hoef niet nuchter te blijven, maar mn drankkast trekt echt helemaal niet meer..
Mijne ook niet. Maar drank trekt me sowieso niet, thuis.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:53 schreef fietsie het volgende:
Is heel maf, ik hoef nergens heen, hoef niet nuchter te blijven, maar mn drankkast trekt echt helemaal niet meer..
Dit etiket zit op een hele serie single malt, single casks. De smaak is altijd een verrassingquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:52 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mooi etiket. Is ie ook lekker?
Verrassende smaak is altijd prima.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:01 schreef sigme het volgende:
Gvd hele reply weg. Nog maar eens proberen.
[..]
Dit etiket zit op een hele serie single malt, single casks. De smaak is altijd een verrassing. Daarom koop ik ze ook. Deze is lekker. Straf, weinig extreem. Van mij mag het veel turviger, maar in de huidige selectie bij de slijter zat geen echte turf.
Oh ik ging met mijn verse lief mee naar kerstdiner van zn werk.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarvan brakkig? Beetje nieuwsgierig
Nou, ik had er ook eens eentje met veel jodium. Er schijnen liefhebbers te zijn. Ik ben er niet een. Doe mij maar whisky die naar rot hout smaaktquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:02 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Verrassende smaak is altijd prima.
Ik drink het te weinig om te omschrijven welke ik het lekkerst vind. Ik kom vaak niet verder dan 'schots of iers', want die amerikaanse vind ik niks.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, ik had er ook eens eentje met veel jodium. Er schijnen liefhebbers te zijn. Ik ben er niet een. Doe mij maar whisky die naar rot hout smaakt
Dat zijn twee lange dagen ja. Begrijpelijk dat je moe bentquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh ik ging met mijn verse lief mee naar kerstdiner van zn werk.
Waar ik echt heel lekker in veel te veel gangen heb gegeten. Liepen continu mensen rond met eerst amuses, toen voorgerechtjes, hoofdgerechtjes en natuurlijk ook toetjes en uiteindelijk koffie.
Dus denk dat we ergens tegen 3 uur wel sliepen..
6 uur katten honger...
Uiteindelijk tot half 9 geslapen...
en om 12 uur appten exschoonouders dat ze er om 13.00 zouden zijn... zo’n 2-3 uur eerder dan ik ze eigenlijk had verwacht... want we gingen lunchen bij de beren.
Uiteindelijk half 5 pas weer thuis.
Dus nu mag ik geloof ik wel zeggen dat ik moe maar voldaan ben.
Wel heel gezellig hoor..quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zijn twee lange dagen ja. Begrijpelijk dat je moe bent
Daarom vind ik die ultimatereeks zo leuk, die is zo extreem dat ik wat leer. Ok, duurt jaren, want een flesje kost (vanaf) ¤35 en gaat hier wel een half jaar mee - en als ‘ie niet lekker is langerquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:09 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik drink het te weinig om te omschrijven welke ik het lekkerst vind. Ik kom vaak niet verder dan 'schots of iers', want die amerikaanse vind ik niks.
Ben benieuwd wat een productieve dag is bij julliequote:Op zaterdag 14 december 2019 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo! Wij hadden geen zin om productief te doen vandaag dus we deden boodschappen:
Nieuwe boerderijwinkel. We kochten verse friet.
Nieuwe slager. We kochten bavette.
Vleesboerderij. Hamlappen, gehakt en de bestellijst voor kerst.
Nieuwe pompoenboerderij. Deceptie.
Subway.
Nieuwe boerderijwinkel. Heel uitgebreid. Je kon daar het volledige kerstmenu eten dat je ook kon bestellen dus dat was de tweede lunch. Winterklaaskadootjes gekocht.
Makro. 7 Kazen gekocht plus wat groente en fruit. En 24 keukenrollen.
Lidl. Gewoon boodschappen.
Etos. Voorraad ibu en para aanvullen.
AH. Gewoon boodschappen. Plus een stroopwafelkersthanger. @:myreala De oliebolkerstbol is nog zo veel lelijker dan je al dacht![]()
Gegeten: bavette, verse friet, champignons.
Gekeken: 2 voor 12, schaatsen, The Office.
Ik zat me net hetzelfde af te vragenquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat een productieve dag is bij jullie
Dat was het ook.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:27 schreef fietsie het volgende:
Allemachtig Lucky; klinkt alsof dit Day of Revenge was voor de voorgaande -piep- dagen
Nou, dit was wel een beetje uit de hand gelopen ja. Maar ik bedoel productief als in huishouden, klussen of werken. Daar zijn we op deze manier goed aan ontsnapt.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat een productieve dag is bij jullie
Klinkt wel als een hele fijne dagquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, dit was wel een beetje uit de hand gelopen ja. Maar ik bedoel productief als in huishouden, klussen of werken. Daar zijn we op deze manier goed aan ontsnapt.
En als een dag om het nodige lekkers te nommenquote:
Ja, het was echt gezellig.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Klinkt wel als een hele fijne dag
quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
En als een dag om het nodige lekkers te nommen
Mja ict-ers ook.. daar kan ik hrt meestal wel goed mee vindenquote:Op zaterdag 14 december 2019 22:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, het was echt gezellig.
Jouw weekend klinkt ook prima. Zijn de collega's van je vriend leuk?
Prima lui over het algemeen ja.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ict-ers ook.. daar kan ik hrt meestal wel goed mee vinden
Oeh, niet gezien. Zeker interessant!quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Lokquootje. Heb jij dit gezien? Vast iets voor jou
https://www.wur.nl/nl/act(...)nze-maatschappij.htm
Bed-zequote:Op zaterdag 14 december 2019 23:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oeh, niet gezien. Zeker interessant!
Ik denk alleen niet dat ik dinsdag weg kan, want deze week nog veel les/practica/presentaties.
Maar ik ga hem eens delen. Misschien vindt vriend het wel interessant! Dank!
Ik ga bedwaarts. Slaap wel, allen!
Ja, eens. Iets meer slaap zou ik ook fijn vindenquote:Op zaterdag 14 december 2019 23:32 schreef PdeHoog het volgende:
Werk ze, Isa! Ik ga een poging doen om te slapen. Ik ben al weken aan het kwakkelen en iets meer slaap zou beter zijn.
Positief? Negatief?quote:Op zaterdag 14 december 2019 23:29 schreef Isabeau het volgende:
@:work
Grappig dat jullie het over Homeland hadden. Net vanavond met Jross over Homeland gehad, voor het eerst.
Hij kijkt het en zei dat hij de bipolaire vrouw spelende actrice erg goed vond. Maar ook dat het vooral de eerste 2 seizoenen heel goed was en gaandeweg toch minder was geworden. Geloof dat we het er over kregen omdat er een nieuw seizoen aan kwam/was begonnen? Anyway, ik heb het nog nooit gezien.quote:
Na drie neemt het een heel ander, internationaler pad wat enorm aansluit op actualiteit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 23:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij kijkt het en zei dat hij de bipolaire vrouw spelende actrice erg goed vond. Maar ook dat het vooral de eerste 2 seizoenen heel goed was en gaandeweg toch minder was geworden. Geloof dat we het er over kregen omdat er een nieuw seizoen aan kwam/was begonnen? Anyway, ik heb het nog nooit gezien.
Echt!quote:Op zaterdag 14 december 2019 23:48 schreef fietsie het volgende:
En de hoofdrolspeelster is eh, iemand met vele gzichten, knap gespeeld
quote:Op zondag 15 december 2019 00:42 schreef golfer het volgende:
@:Isa: als je tijdens jouw nachten nog een waargebeurde docuserie op Netflix wilt zien, raad ik je The Confession Killer aan.
USA en het verhaal van iemand die honderden moorden heeft gezegd te hebben gepleegd, maar waar dus nu achteraf...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 15 december 2019 07:13 schreef Barreltje het volgende:
Creapy rikkert...![]()
En wat was het verhaal van de kauwgumballen ook al weer?
Creapy Rickert effect..quote:
Denk hetquote:
Zo doet ie hetquote:
Oh no, die oorwurmquote:Op zondag 15 december 2019 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo doet ie het(het was een https en dan krijg je blijkbaar dit als je er geen youtube-tags omheen zet)
Pffft.quote:Op zondag 15 december 2019 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik zag een berichtje op fb van mijn nichtje in Perth. 41 gaden en elektriciteit valt daar steeds uit.
Klinkt super!quote:Op zondag 15 december 2019 11:55 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen (nog net)
Gisteren in een dark sky park samen met een boswachter naar vallende sterren gekeken en ook allerlei sterrenbeelden gezien. Was erg gaaf. Groningen is toch wel erg mooi
Ik zag hem gisteren ook in de winkel, ja.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
AH. Gewoon boodschappen. Plus een stroopwafelkersthanger. @:myreala De oliebolkerstbol is nog zo veel lelijker dan je al dacht![]()
Dom dat de NOS er nauwelijks aandacht aan besteed, zelfs geen samenvattingen.quote:
Gaat het goed? Hier staat de tv op ander net.quote:
't Is geen voebbel he. Probleem-volwassenen houd je niet van de straat met handbalquote:Op zondag 15 december 2019 12:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dom dat de NOS er nauwelijks aandacht aan besteed, zelfs geen samenvattingen.
Rechten liggen bij Ziggo. Die hebben het handbal opgepakt, toen de NOS het links liet liggen. En sinds het bij Ziggo zit worden er toevallig ook medailles gewonnen.quote:Op zondag 15 december 2019 12:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dom dat de NOS er nauwelijks aandacht aan besteed, zelfs geen samenvattingen.
Ik heb alles van Kenwood.... een Patissier en een Multipro. Dus ik zou bevooroordeeld kiezen voor de Chefquote:Op zondag 15 december 2019 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn een keukenmachine aan het uitzoekenIk vind het zo ontzettend moeilijk. Het wordt een KitchenAid artisan of een Kenwood Chef. Ze hebben allebei voor- en nadelen.
quote:Op zondag 15 december 2019 13:00 schreef fietsie het volgende:
Ik heb alles van KitchenAid..... Dus ik zou bevooroordeeld kiezen voor de KitchenAid
Dan moet ik toch echt eerst de loterij winnenquote:
Mijn keuze indertijd voor kenwood was dat je daarop een keukenmachine accessoires en blender erop kan zetten (dus die apparaten konden weg) en dat de citruspers een schaal bovenop is ipv aan de voorkant dus moet er een glas onder.quote:Op zondag 15 december 2019 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn een keukenmachine aan het uitzoekenIk vind het zo ontzettend moeilijk. Het wordt een KitchenAid artisan of een Kenwood Chef. Ze hebben allebei voor- en nadelen.
Voetbal rechten liggen al jaren eldersquote:Op zondag 15 december 2019 12:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
't Is geen voebbel he. Probleem-volwassenen houd je niet van de straat met handbal
Die is wel cool, nou ja, het tegengestelde eigenlijk: verhitten en bewerken tegelijk.quote:Op zondag 15 december 2019 13:16 schreef Aure het volgende:
Oh ik lees over de cooking chef. Das weer iets anders geloof ik
Ja precies, die rechten droegen niet bij aan het doel.quote:Op zondag 15 december 2019 13:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Voetbal rechten liggen al jaren elders, op samenvattingen na.
Daar gaan hier yoghurt en bevroren fruit in, voor smoothies. Goeie liter per keer geloofik.quote:Op zondag 15 december 2019 13:18 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruik dingen als een blender enzo niet. Ik snap de charme van blenders niet. Ik gebruik mijn (KitchenAid) staafmixer gewoon voor al dat soort dingen en dan kan het ook meteen in grotere hoeveelheden.
Ja, dat doe ik dus ook gewoon met mijn staafmixer. Scheelt weer een onhandig ding in mijn kast.quote:Op zondag 15 december 2019 13:22 schreef fietsie het volgende:
Daar gaan hier yoghurt en bevroren fruit in, voor smoothies. Goeie liter per keer geloofik.
Ik gebruik de blender (heb ook een glazen blender) voor hete soepen maar ook voor mix voor sorbet ijs en voor sappen (wat me nu even te binnen schiet). Pesto met keukenmachine gaat beter bij mij dan met staafmixerquote:Op zondag 15 december 2019 13:18 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruik dingen als een blender enzo niet. Ik snap de charme van blenders niet. Ik gebruik mijn (KitchenAid) staafmixer gewoon voor al dat soort dingen en dan kan het ook meteen in grotere hoeveelheden.
Doe je pesto in je blender dan? Dat doe ik in mijn foodprocessor. Hete soep in een blender lijkt me al helemaal onhandig. Van je pan, naar de blender en dan dus nooit grote hoeveelheden.quote:Op zondag 15 december 2019 13:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik gebruik de blender (heb ook een glazen blender) voor hete soepen maar ook voor mix voor sorbet ijs en voor sappen (wat me nu even te binnen schiet). Pesto met keukenmachine gaat beter bij mij dan met staafmixer
Hoe allemachtig veel soep maak jij dan voor 2 personen?quote:Op zondag 15 december 2019 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doe je pesto in je blender dan? Dat doe ik in mijn foodprocessor. Hete soep in een blender lijkt me al helemaal onhandig. Van je pan, naar de blender en dan dus nooit grote hoeveelheden.
Hoe is die staafmixer? Mijn antieke Braun was de bom, mijn huidige een wiebelig stuk plastic. Ik denk niet dat het heel lang duurt voor ik een nieuwe mag.quote:Op zondag 15 december 2019 13:18 schreef Myraela het volgende:
In mijn miniblendertje voordat ik een keukenmachine accessoire op de kenwood hadquote:Op zondag 15 december 2019 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doe je pesto in je blender dan? Dat doe ik in mijn foodprocessor. Hete soep in een blender lijkt me al helemaal onhandig. Van je pan, naar de blender en dan dus nooit grote hoeveelheden.
Als ik alleen voor mezelf soep maak, zit ik al zo aan een liter. Maar ik kook zelden soep voor maar 1 avond. Blijf erbij dat een staafmixer door de pan veel makkelijker is.quote:Op zondag 15 december 2019 13:28 schreef fietsie het volgende:
Hoe allemachtig veel soep maak jij dan voor 2 personen?
Ik vind hem echt superfijn. En heel compleet met alles er meteen bij. Echt wel mijn favoriete KitchenAid item, denk ik. Ondanks dat het ook de goedkoopste is.quote:Op zondag 15 december 2019 13:28 schreef Vanyel het volgende:
Hoe is die staafmixer? Mijn antieke Braun was de bom, mijn huidige een wiebelig stuk plastic. Ik denk niet dat het heel lang duurt voor ik een nieuwe mag.
Dat doe ik ook wel, afhankelijk welke pan ik gebruik. Soms is met de blender handiger, soms met de staafmixerquote:Op zondag 15 december 2019 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik alleen voor mezelf soep maak, zit ik al zo aan een liter. Maar ik kook zelden soep voor maar 1 avond. Blijf erbij dat een staafmixer door de pan veel makkelijker is.
Oeh dat klinkt aantrekkelijk.quote:Op zondag 15 december 2019 13:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind hem echt superfijn. En heel compleet met alles er meteen bij. Echt wel mijn favoriete KitchenAid item, denk ik. Ondanks dat het ook de goedkoopste is.
Idd. Gisteren zo'n verspakket tomaat/pastinaaksoep. Er staat voor zes personen. Nou gisteren en vandaag en is het op.quote:Op zondag 15 december 2019 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik alleen voor mezelf soep maak, zit ik al zo aan een liter. Maar ik kook zelden soep voor maar 1 avond. Blijf erbij dat een staafmixer door de pan veel makkelijker is.
Ik heb gisteren nog heel duidelijk gehint dat als er eens een kadootje voor mij gekocht moet worden, ik die wil. En geen enkele andere want ik wil een koffertje.quote:Op zondag 15 december 2019 13:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind hem echt superfijn. En heel compleet met alles er meteen bij. Echt wel mijn favoriete KitchenAid item, denk ik. Ondanks dat het ook de goedkoopste is.
Helaas niet draadloos, maar wel lang zat, dat was bij mijn vorige minder.quote:Op zondag 15 december 2019 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Oeh dat klinkt aantrekkelijk.
Verder eens met alles wat je over staafmixers zegt. Win op elk gebied, als je een goeie hebt.
Draadloos?
En met deze zou J in de garage moeten gaan overnachten?quote:Op zondag 15 december 2019 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog heel duidelijk gehint dat als er eens een kadootje voor mij gekocht moet worden, ik die wil. En geen enkele andere want ik wil een koffertje.
Zijn er echt mensen die dat kopen? Tenzij je een jaren-50-pasteltinten inrichting hebt... (en dan nog)...brr!quote:Op zondag 15 december 2019 13:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
En met deze zou J in de garage moeten gaan overnachten?
https://www.kenwoodworld.(...)-kvc5100p-0w20011272
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu dus de ochtend in de weer met dwangvoeding, kruikje en thermometer, medicatie, en dan om 16 uur heb ik een afspraak staan bij de faculteit.
![]()
Ik durf niet te kijken. Lees straks de uitslag wel.quote:Op zondag 15 december 2019 13:52 schreef AnneX het volgende:
Bloed.stolend.spannend met handbal en ik moet weg!
quote:Op zondag 15 december 2019 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zijn er echt mensen die dat kopen? Tenzij je een jaren-50-pasteltinten inrichting hebt... (en dan nog)...brr!
Ik heb me wel eens wakkerder gevoeld. Konijn Cas at dus sinds gisteravond niet en leek pijn te hebben, en de situatie is niet verbeterd. Ik had zelf al medicatie gegeven, en vannacht ben ik er steeds uit geweest om te controleren hoe het met hem ging. Niet lekker, dus nog voor zonsopkomst naar de spoeddienst (niet de faculteit).
Daar konden ze niet heel veel meer doen dan hem wat warm onderhuids infuus geven (want ondertemp.) en ik kreeg nog een flesje medicatie mee.Hopelijk knapt Nijn snel op!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu dus de ochtend in de weer met dwangvoeding, kruikje en thermometer, medicatie, en dan om 16 uur heb ik een afspraak staan bij de faculteit.
I solemnly swear i'm up to no good
Yeah!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 15 december 2019 13:53 schreef golfer het volgende:
Ik durf niet te kijken. Lees straks de uitslag wel.
Even blancheren.quote:Op zondag 15 december 2019 13:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vraagje he. Verse sperziebonen kan ik die toppen, wassen en invriezen? Of zijn ze dan straks na bereiden helemaal slap?
quote:Op zondag 15 december 2019 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zijn er echt mensen die dat kopen? Tenzij je een jaren-50-pasteltinten inrichting hebt... (en dan nog)...brr!
Ik heb me wel eens wakkerder gevoeld. Konijn Cas at dus sinds gisteravond niet en leek pijn te hebben, en de situatie is niet verbeterd. Ik had zelf al medicatie gegeven, en vannacht ben ik er steeds uit geweest om te controleren hoe het met hem ging. Niet lekker, dus nog voor zonsopkomst naar de spoeddienst (niet de faculteit).
Daar konden ze niet heel veel meer doen dan hem wat warm onderhuids infuus geven (want ondertemp.) en ik kreeg nog een flesje medicatie mee.Oh bah, wat een zorg. Hopelijk knapt hij snel opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu dus de ochtend in de weer met dwangvoeding, kruikje en thermometer, medicatie, en dan om 16 uur heb ik een afspraak staan bij de faculteit.
We have far more in common than that which devides us..
Sjezus wat een misbaksel. Die Kenwoods zijn al niet de mooiste maar dit is echt een gedrocht.quote:Op zondag 15 december 2019 13:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou ze even blancheren en dan invriezenquote:Op zondag 15 december 2019 13:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vraagje he. Verse sperziebonen kan ik die toppen, wassen en invriezen? Of zijn ze dan straks na bereiden helemaal slap?
Ik heb zo het idee dat Amerikaanse Huisvrouwen aan de wieg van dergelijke vormgeving staanquote:Op zondag 15 december 2019 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sjezus wat een misbaksel. Die Kenwoods zijn al niet de mooiste maar dit is echt een gedrocht.
Handbaldames
quote:Op zondag 15 december 2019 14:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou ze even blancheren en dan invriezen
Dankjewelquote:
Wat een gruwel. Die zou ik nog niet voor niets willen hebben, niet eens met geld toequote:Op zondag 15 december 2019 13:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest ook redelijk mijn best doen m te vinden.quote:Op zondag 15 december 2019 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een gruwel. Die zou ik nog niet voor niets willen hebben, niet eens met geld toe
Die heb ik. Er is dit jaar een 2e editie uitgekomen, maar ik heb (goedkoper) de 1e editie refurbished gekocht. Ik ben er tot nu toe heel tevreden mee. Ik heb er nog geen water overheen gegooid maar hoe dan ook lijkt hij me goed stevigquote:Op zaterdag 14 december 2019 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kobo aura h2o? Mijn ereader blijft crashen dus moet maar eens gaan kijken voor een andere
Hoe was Yama? Heb je nog overnacht in Rotterdam?quote:
Oh ja die echt pas van dit jaar die twee? Hij is overal uitverkochtquote:Op zondag 15 december 2019 14:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die heb ik. Er is dit jaar een 2e editie uitgekomen, maar ik heb (goedkoper) de 1e editie refurbished gekocht. Ik ben er tot nu toe heel tevreden mee. Ik heb er nog geen water overheen gegooid maar hoe dan ook lijkt hij me goed stevig
Wat houdt dat in, je leven voor de komende maanden plannen?quote:Op zondag 15 december 2019 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik sliep gisteren om half 1 ofzo, zonder een druppel alcohol en ik voel me toch een partij brakOud wijf dat ik d'r ben. Wel braaf pilates gedaan en nu ga ik mijn leven voor de komende maanden plannen. Stomme klus
Oh, ik zeker welquote:Op zondag 15 december 2019 14:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een gruwel. Die zou ik nog niet voor niets willen hebben, niet eens met geld toe
Fijn, moest gisteravond aan je denken hoe het zou gaan.quote:Op zondag 15 december 2019 14:18 schreef Tele6 het volgende:
Housewarming was leuk![]()
Wel stom dat twee mensen niet kwamen opdagen. Eentje is een notoir slechte planner dus misschien had ik er ook niet op moeten rekenen dat ze kwam.
We hebben spellen gespeeld en iedereen heeft mijn housewarming-prijsvraag ingevuld. Mijn broertje heeft gewonnen, want die had bij de vraag "Hoe heet mijn gatenplant?" ingevuld "Stanley Yelnats": de hoofdpersoon in de film "Holes", dus dat is geniaal. Mijn plant heette oorspronkelijk Meneer Plantmans maar nu heb ik hem hernoemd naar Stanley Plantmans
Voor de komende maanden bedenken welke weekenden ons kind hier is en wanneer bij zijn vader, welke feestdagen en vakanties hij waar doorbrengt (dat is grotendeels al besproken), wanneer er vrij genomen moet worden voor de feest- en studiedagen, of dat samen past met mijn opleidingsdagen en wanneer welke opa/oma's komen oppassen.quote:Op zondag 15 december 2019 14:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat houdt dat in, je leven voor de komende maanden plannen?
Yama was alles fijnquote:Op zondag 15 december 2019 14:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe was Yama? Heb je nog overnacht in Rotterdam?
Bij zo'n antwoord (ok, niet dat ik zo'n vraag zou stellen maar goed) zou ik de humor dus totaal niet zien. Maar goed, als je de film kent (is het een bekende film?) is ie wel goed natuurlijkquote:
Oh pff dat klinkt inderdaad als een vervelende klusquote:Op zondag 15 december 2019 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor de komende maanden bedenken welke weekenden ons kind hier is en wanneer bij zijn vader, welke feestdagen en vakanties hij waar doorbrengt (dat is grotendeels al besproken), wanneer er vrij genomen moet worden voor de feest- en studiedagen, of dat samen past met mijn opleidingsdagen en wanneer welke opa/oma's komen oppassen.
quote:Op zondag 15 december 2019 14:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Yama was alles fijnEcht meer dan de moeite, voor herhaling vatbaar. Ik ben alleen te lui om de foto's ergens te uploaden
![]()
Niet overnacht uiteindelijk, was toch wat spannend voor de oppas.
Nou ja, ik heb de film een paar jaar geleden samen met hem gekeken, en rond die tijd het boek dat erbij hoort ook gelezen, dus ik vond het erg leuk dat hij ernaar verwees.quote:Op zondag 15 december 2019 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij zo'n antwoord (ok, niet dat ik zo'n vraag zou stellen maar goed) zou ik de humor dus totaal niet zien. Maar goed, als je de film kent (is het een bekende film?) is ie wel goed natuurlijk
Herkenbaar.. dit is wel de eerste keer dat het hele schooljaar inclusief de zomervakantie zonder al te veel gedoe rond kwam.quote:Op zondag 15 december 2019 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor de komende maanden bedenken welke weekenden ons kind hier is en wanneer bij zijn vader, welke feestdagen en vakanties hij waar doorbrengt (dat is grotendeels al besproken), wanneer er vrij genomen moet worden voor de feest- en studiedagen, of dat samen past met mijn opleidingsdagen en wanneer welke opa/oma's komen oppassen.
Maar hoe onthoud je zo'n naam, boektitel, enz? Dat is toch weg na 2 weken?quote:Op zondag 15 december 2019 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb de film een paar jaar geleden samen met hem gekeken, en rond die tijd het boek dat erbij hoort ook gelezen, dus ik vond het erg leuk dat hij ernaar verwees.
Het is een leuke film vind ik. Of ja, niet per se erg leuk, maar wel boeiend.
Kom op discord dan stuur ik ze directquote:Op zondag 15 december 2019 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Als je de geest krijgt voor foto's of details dan hou ik mee aanbevolen
Jammer van het overnachten maar fijn dat het zo haalbaar was voor de oppas.
Het plannen op zich gaat wel, soms komt het makkelijker uit dan andere jaren, maar het gedoe is vooral dit allemaal in een overzichtelijk excelletje te proppen. Het is elk jaar nét anders dus ik loop eindeloos data aan te passen en extra rijen erin te frotten.quote:Op zondag 15 december 2019 14:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh pff dat klinkt inderdaad als een vervelende klus
Dat ken ik heul nietquote:Op zondag 15 december 2019 14:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kom op discord dan stuur ik ze direct
Ja, voor de vereenvoudiging van je leven kun je beter niet scheiden met kinderenquote:
Hm ik heb dit jaar een kalender op a4 geprint en alles in kleurtjes ingetekendquote:Op zondag 15 december 2019 14:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het plannen op zich gaat wel, soms komt het makkelijker uit dan andere jaren, maar het gedoe is vooral dit allemaal in een overzichtelijk excelletje te proppen. Het is elk jaar nét anders dus ik loop eindeloos data aan te passen en extra rijen erin te frotten.
Ik weet ook niet hoe dat in m'n broers hoofd blijft zitten.quote:Op zondag 15 december 2019 14:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hoe onthoud je zo'n naam, boektitel, enz? Dat is toch weg na 2 weken?
Wij hebben een google docs bestand. Mijn ex is prima hoor, die is eigenlijk altijd tevreden en coöperatief, maar ja, er moet wel een voorstel liggen.quote:Op zondag 15 december 2019 14:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm ik heb dit jaar een kalender op a4 geprint en alles in kleurtjes ingetekend
Dat gaat eigenlijk best heel practisch.
Comments erbij geschreven voor de ex... en die was zo waar tevreden.
Ik ken het alleen als game chat, maar zat laatst te denken hoeveel makkelijker het daar is om een foto te delen.quote:
Oh, ja, als je het beide kent is het zeker een leuke verwijzing.quote:Op zondag 15 december 2019 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb de film een paar jaar geleden samen met hem gekeken, en rond die tijd het boek dat erbij hoort ook gelezen, dus ik vond het erg leuk dat hij ernaar verwees.
Het is een leuke film vind ik. Of ja, niet per se erg leuk, maar wel boeiend.
Uhu.. en je wil toch wel dat het more or less is zoals afgesproken he.quote:Op zondag 15 december 2019 14:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben een google docs bestand. Mijn ex is prima hoor, die is eigenlijk altijd tevreden en coöperatief, maar ja, er moet wel een voorstel liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De foto's doen het nietquote:Op zondag 15 december 2019 14:42 schreef Vanyel het volgende:
Eentje dan @:Clubsoda
Een van de gangen was oester. Eerste helft de oester gegratineerd in een sopje met yuzu met gefituurd engelenhaar erop. Ik tikkie grommen dat de oester niet oesterig genoeg was (ik hou zo van rauwe oester, zo zonde om die smaak te verstoppen onder kazen).
[ afbeelding ]
Komt deel 2, zo'n gekke hippe 'druppel' bovenop een plakje rauw rundvlees. In de druppel het sap uit de oester van deel 1.
[ afbeelding ]
Geen wonder dat die eerste niet zo oesterig was.
Rauwe octopus met foie gras. Ik hou helemaal niet van foie gras maar omg![]()
quote:Op zondag 15 december 2019 14:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Uhu.. en je wil toch wel dat het more or less is zoals afgesproken he.
Hier gaat het niet altijd soepel en makkelijk... maar de vakantieplanning komen we eigenlijk altijd wel relatief makkelijk uit.Een beetje flexibel aan beide kanten is wel zo prettig, het is fijn als dat lukt. Onze beider partners zijn in de zomer jarig, vlak na elkaar dus dat is altijd een beetje puzzelen. Wij hebben ook de zomervakantie al geboektSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Klikken dan maarquote:Op zondag 15 december 2019 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De foto's doen het nietMaar het klinkt wel heel tof en creatief!
De eerste doet hetquote:Op zondag 15 december 2019 14:46 schreef Vanyel het volgende:
Ja fuck me als ik de eerste link gebruik doet ie het wel, geen idee waarom ie niet werkt
In jouw quote idd, maar in mijn post nu (bij mij) wel.quote:
Hier nog niet... ook nog geen idee wat we gaan doen eigenlijk.quote:Op zondag 15 december 2019 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een beetje flexibel aan beide kanten is wel zo prettig, het is fijn als dat lukt. Onze beider partners zijn in de zomer jarig, vlak na elkaar dus dat is altijd een beetje puzzelen. Wij hebben ook de zomervakantie al geboekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I get your drift. Maar wel een mooie hippe druppelquote:Op zondag 15 december 2019 14:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In jouw quote idd, maar in mijn post nu (bij mij) wel.
Daarom dus meh geen zin in fotos
quote:Op zondag 15 december 2019 14:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier nog niet... ook nog geen idee wat we gaan doen eigenlijk.
Mijn spontane liefdesleven gooit beetje roet in het eten mbt mijn planning.
Die zei al dat ie had rekening gehouden ook met ons iets van vakantie te gaan doen.
Dus nu zijn alle opties weer open.Goddank is mijn liefdesleven niet spontaan, dat scheelt weer een onzekere factorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Finland lijkt me wel heel gaaf!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Mja ik kwam geheel onverwachts zomaar een leuke meneer tegen... dus tja.quote:Op zondag 15 december 2019 14:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Goddank is mijn liefdesleven niet spontaan, dat scheelt weer een onzekere factorFinland lijkt me wel heel gaaf!
Da’s een leuke vorm, makkelijker opbergen ookquote:Op zondag 15 december 2019 15:44 schreef sigme het volgende:
Zo, ik heb m'n tintelingpunten omgezet in bestellingen.
Deze; de bricknic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En van de resterende punten koop ik dan een bolbon, en die zet ik dan om hierin:
[ afbeelding ]
Muy CUL toch?
Cool dingquote:Op zondag 15 december 2019 15:44 schreef sigme het volgende:
Deze; de bricknic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En van de resterende punten koop ik dan een bolbon, en die zet ik dan om hierin:
[ afbeelding ]
Muy CUL toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het een favoriet is, dan blijven dingen vaak wel wat langer hangen.quote:Op zondag 15 december 2019 14:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hoe onthoud je zo'n naam, boektitel, enz? Dat is toch weg na 2 weken?
Die römertopf ziet er echt prima uit! En ook wat compacter en hanteerbaarder de standaardvorm. Handig!quote:Op zondag 15 december 2019 15:44 schreef sigme het volgende:
Deze; de bricknic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Muy CUL toch?
Aldi had ze laatst; alu met een korte steel.quote:Op zondag 15 december 2019 16:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Die römertopf ziet er echt prima uit! En ook wat compacter en hanteerbaarder de standaardvorm. Handig!
Pizzaschep moet ik ook nog een keer aanschaffen. Ook heel handig.
Oh, dat was handig geweest als ik dat had geweten.quote:Op zondag 15 december 2019 16:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aldi had ze laatst; alu met een korte steel.
Ik bedoelde het ook meer als een indicatie: "Soms hebben ze ze op de gekste plekken".quote:Op zondag 15 december 2019 16:18 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Oh, dat was handig geweest als ik dat had geweten.
Meestal zijn die krengen veel te duur, bij de aldi zal er een nettere (realistischer!) prijs aan hebben gehangen.quote:Op zondag 15 december 2019 16:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook meer als een indicatie: "Soms hebben ze ze op de gekste plekken".
En lijkt me dat het niet iets eenmaligs was.
Als je messen echt bot zijn, kun je beter professioneel laten slijpen. En daarna bijhouden met je aanzetstaal.quote:Op zondag 15 december 2019 17:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is er hier iemand die mij iets kan vertellen over het slijpen van messen?
Ik heb het geprobeerd met een aanzetstaal, maar de resultaten laten te wensen over. Kan aan mijn techniek liggen natuurlijk.
quote:Op zondag 15 december 2019 17:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Kind is spontaan uitgegamed... lantaarntjes neerzetten is veel belangrijker![]()
![]()
Met een aanzetstaal ga je echt geen messen slijpen. Dan zul je meerdere wetstenen moeten gaan gebruiken. En veel oefenen met oude wegwerpmessen van zeer zacht staal.quote:Op zondag 15 december 2019 17:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is er hier iemand die mij iets kan vertellen over het slijpen van messen?
Ik heb het geprobeerd met een aanzetstaal, maar de resultaten laten te wensen over. Kan aan mijn techniek liggen natuurlijk.
Helder. Dank je wel.quote:Op zondag 15 december 2019 17:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als je messen echt bot zijn, kun je beter professioneel laten slijpen. En daarna bijhouden met je aanzetstaal.
Dit klinkt ingewikkelder.quote:Op zondag 15 december 2019 17:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Met een aanzetstaal ga je echt geen messen slijpen. Dan zul je meerdere wetstenen moeten gaan gebruiken. En veel oefenen met oude wegwerpmessen van zeer zacht staal.
Hier het nodige leesvoer en filmpjes.quote:Op zondag 15 december 2019 17:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helder. Dank je wel.
[..]
Dit klinkt ingewikkelder.
Dank je. Zal het even doornemen.quote:Op zondag 15 december 2019 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier het nodige leesvoer en filmpjes.
CUL / Zelf je messen slijpen
Een kamado is inderdaad vooral low en slow. Je kunt er ook pizza's op maken maar ik zou dat liever in een pizzaoven doen als ik de keuze had.quote:Op zondag 15 december 2019 18:25 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Ik zit te twijfelen. Ik wilde eigenlijk een pizzaoven in de tuin naast mijn barbecue. Maar nu twijfel ik of ik dan niet beter gewoon een kamado barbecue kan nemen. Is dat ook voor pizza's chill?
En de tweede vraag is, is barbecuen nog wel tof als we vegetarisch eten? Ik dacht dat zo'n barbecue vooral voor low en slow was, dus misschien moet ik het dan maar gewoon uit mijn hoofd zetten.
Zijn ook allemaal niet echt dingen die me enthousiast zouden maken, om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 15 december 2019 18:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo heel veel niet-vlees is er niet om low and slow te doen. Eventueel hele bloemkool, knolselderij of pompoen. Maar dat kan ook vast op je huidige bbq.
Oeh mij welquote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zijn ook allemaal niet echt dingen die me enthousiast zouden maken, om eerlijk te zijn.
Myra schat.quote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zijn ook allemaal niet echt dingen die me enthousiast zouden maken, om eerlijk te zijn.
Yes! Meteen gedaan.quote:Op zondag 15 december 2019 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
Myra schat.
Zou je me kunnen appen? Ben alle nummers kwijt en wil jullie graag nog eens zien.
Hoeft ook niet nu, maar tellie is kapot gegaan. Alle contacten weg. Sommige zijn niet zo boeiend, maar zou het jammer vinden als ik jullie nooit meer zou zien.quote:Op zondag 15 december 2019 19:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Yes! Meteen gedaan.De komende periode is wel te druk, maar anders altijd in voor een drankje.
Snap ik, wij zijn tof. Wil je twi zijn nummer ook hebben?quote:Op zondag 15 december 2019 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoeft ook niet nu, maar tellie is kapot gegaan. Alle contacten weg. Sommige zijn niet zo boeiend, maar zou het jammer vinden als ik jullie nooit meer zou zien.
Wauw dat is geen geld.quote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn vanmiddag bij de kerstmarkt in het dorp geweest. Alle lokale ondernemers waren er. Kaas, worst en zoetigheid gekocht.
Er was een high tea-mevrouw die het ondernemen nog niet zo begrijpt. We kochten een boterkoek, 4 blokjes fudge, 4 chocolademelklepels en een potje pindakaas met pure pindarotsjes voor 8,75![]()
Verder zijn we aan het wachten op de spareribs en aardappels. We experimenteren vandaag met 3 soorten ribben: char sui, ketjap en Korean bbq.
Zoetquote:Op zondag 15 december 2019 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet nu, maar tellie is kapot gegaan. Alle contacten weg. Sommige zijn niet zo boeiend, maar zou het jammer vinden als ik jullie nooit meer zou zien.
Oui.quote:Op zondag 15 december 2019 19:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Snap ik, wij zijn tof. Wil je twi zijn nummer ook hebben?
Mag ik het adres van de high tea-mevrouw?quote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn vanmiddag bij de kerstmarkt in het dorp geweest. Alle lokale ondernemers waren er. Kaas, worst en zoetigheid gekocht.
Er was een high tea-mevrouw die het ondernemen nog niet zo begrijpt. We kochten een boterkoek, 4 blokjes fudge, 4 chocolademelklepels en een potje pindakaas met pure pindarotsjes voor 8,75![]()
Verder zijn we aan het wachten op de spareribs en aardappels. We experimenteren vandaag met 3 soorten ribben: char sui, ketjap en Korean bbq.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ High tea mevrouwhoe groot is een groep die zij aankan?
Zoiets was/is het wel jaquote:Op zondag 15 december 2019 20:17 schreef AnneX het volgende:
Zeg Blues...zojuist hoorde ik dat verloofde van oudste zwager het noro virus heeft!
Speelt dat jou ook parten?
Geen ideequote:Op zondag 15 december 2019 20:17 schreef AnneX het volgende:
[/spoiler]
@ High tea mevrouwhoe groot is een groep die zij aankan?
Been there. Was zeker spectaculair. Fascinerend ook. Goulash met zuurkool zag er hetzelfde uit als toen het er in ging.quote:Op zondag 15 december 2019 20:27 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Met projectielbraken? Spektakel!
Omdat het nu wel heel stil is hierquote:
Lol dat is goedkoop!quote:Op zondag 15 december 2019 20:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen ideeZe brengt het bij je thuis. 6,50 Per persoon, vanaf 6 personen. Wij overwegen om voor samen een 6-persoons tea te laten bezorgen.
Zou je mij misschien ook een website ofzo van die mevrouw willen doorsturen?quote:Op zondag 15 december 2019 20:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen ideeZe brengt het bij je thuis. 6,50 Per persoon, vanaf 6 personen. Wij overwegen om voor samen een 6-persoons tea te laten bezorgen.
Tsja, dat zal wel ergens van komen dan hequote:
Ja omdat jij er dus niet meer bent! En Molo, die is er ook niet meerquote:Op zondag 15 december 2019 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat zal wel ergens van komen dan he
Nee, ik denk dat ik wel een conceptueel idee heb van het waarom daarvan.quote:Op zondag 15 december 2019 20:44 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja omdat jij er dus niet meer bent! En Molo, die is er ook niet meer
Omdat je gemist werdquote:
Ik niet. Vertelquote:Op zondag 15 december 2019 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik wel een conceptueel idee heb van het waarom daarvan.
Nou ja ik kan natuurlijk niet voor haar spreken, maar als ik het dan even heel diplomatiek moet formuleren, en dat moet hier, dan hou ik het erop dat zij en ik allebei gewoon wat beter gedijen in een klimaat wat niet vies is van wat lompheid en wat directheid op zijn tijd. En CUL is, met alle respect, gewoon één grote slangenkuil van gevoeligheden.quote:
Voor je lijstje: etnaquote:Op zondag 15 december 2019 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat zal wel ergens van komen dan he
Ik ben toch altijd wel lomp en direct genoeg, dacht ik. Dus aan mij zal het niet liggen.quote:Op zondag 15 december 2019 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik kan natuurlijk niet voor haar spreken, maar als ik het dan even heel diplomatiek moet formuleren, en dat moet hier, dan hou ik het erop dat zij en ik allebei gewoon wat beter gedijen in een klimaat wat niet vies is van wat lompheid en wat directheid op zijn tijd. En CUL is, met alle respect, gewoon één grote slangenkuil van gevoeligheden.
En wat ik al eerder zei: Ik kom ergens OMDAT en ZO LANG ik het er naar mijn zin heb. Loopgravengezeik heb ik geen zin in en geen tijd voor, en dan ga ik dus gewoon ergens anders heen waar het leuker is
Die loopgraven heb ik even gemist overigens.quote:Op zondag 15 december 2019 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik kan natuurlijk niet voor haar spreken, maar als ik het dan even heel diplomatiek moet formuleren, en dat moet hier, dan hou ik het erop dat zij en ik allebei gewoon wat beter gedijen in een klimaat wat niet vies is van wat lompheid en wat directheid op zijn tijd. En CUL is, met alle respect, gewoon één grote slangenkuil van gevoeligheden.
En wat ik al eerder zei: Ik kom ergens OMDAT en ZO LANG ik het er naar mijn zin heb. Loopgravengezeik heb ik geen zin in en geen tijd voor, en dan ga ik dus gewoon ergens anders heen waar het leuker is
oeh die is nieuwquote:Op zondag 15 december 2019 21:12 schreef Aure het volgende:
Tijdens lurken kwam ik ook nog DeWalt tegen
Grappig wel hoe dat blijkbaar per persoon zo kan verschillen. Ik vond jou juist een enorm inhoudsloze toevoeging in de SC. Ben wel benieuwd wat jouw interpretatie van lomp en direct dan is.quote:Op zondag 15 december 2019 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
die waren er ook niet. Als je 18 jaar op fok rondrent leer je af en toe ietsquote:Op zondag 15 december 2019 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Die loopgraven heb ik even gemist overigens.
Ik heb 10 jaar sabbatical gedaan.quote:Op zondag 15 december 2019 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die waren er ook niet. Als je 18 jaar op fok rondrent leer je af en toe iets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |