Als je messen echt bot zijn, kun je beter professioneel laten slijpen. En daarna bijhouden met je aanzetstaal.quote:Op zondag 15 december 2019 17:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is er hier iemand die mij iets kan vertellen over het slijpen van messen?
Ik heb het geprobeerd met een aanzetstaal, maar de resultaten laten te wensen over. Kan aan mijn techniek liggen natuurlijk.
quote:Op zondag 15 december 2019 17:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Kind is spontaan uitgegamed... lantaarntjes neerzetten is veel belangrijker![]()
![]()
Met een aanzetstaal ga je echt geen messen slijpen. Dan zul je meerdere wetstenen moeten gaan gebruiken. En veel oefenen met oude wegwerpmessen van zeer zacht staal.quote:Op zondag 15 december 2019 17:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is er hier iemand die mij iets kan vertellen over het slijpen van messen?
Ik heb het geprobeerd met een aanzetstaal, maar de resultaten laten te wensen over. Kan aan mijn techniek liggen natuurlijk.
Helder. Dank je wel.quote:Op zondag 15 december 2019 17:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als je messen echt bot zijn, kun je beter professioneel laten slijpen. En daarna bijhouden met je aanzetstaal.
Dit klinkt ingewikkelder.quote:Op zondag 15 december 2019 17:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Met een aanzetstaal ga je echt geen messen slijpen. Dan zul je meerdere wetstenen moeten gaan gebruiken. En veel oefenen met oude wegwerpmessen van zeer zacht staal.
Hier het nodige leesvoer en filmpjes.quote:Op zondag 15 december 2019 17:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helder. Dank je wel.
[..]
Dit klinkt ingewikkelder.
Dank je. Zal het even doornemen.quote:Op zondag 15 december 2019 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier het nodige leesvoer en filmpjes.
CUL / Zelf je messen slijpen
Een kamado is inderdaad vooral low en slow. Je kunt er ook pizza's op maken maar ik zou dat liever in een pizzaoven doen als ik de keuze had.quote:Op zondag 15 december 2019 18:25 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Ik zit te twijfelen. Ik wilde eigenlijk een pizzaoven in de tuin naast mijn barbecue. Maar nu twijfel ik of ik dan niet beter gewoon een kamado barbecue kan nemen. Is dat ook voor pizza's chill?
En de tweede vraag is, is barbecuen nog wel tof als we vegetarisch eten? Ik dacht dat zo'n barbecue vooral voor low en slow was, dus misschien moet ik het dan maar gewoon uit mijn hoofd zetten.
Zijn ook allemaal niet echt dingen die me enthousiast zouden maken, om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 15 december 2019 18:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo heel veel niet-vlees is er niet om low and slow te doen. Eventueel hele bloemkool, knolselderij of pompoen. Maar dat kan ook vast op je huidige bbq.
Oeh mij welquote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zijn ook allemaal niet echt dingen die me enthousiast zouden maken, om eerlijk te zijn.
Myra schat.quote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zijn ook allemaal niet echt dingen die me enthousiast zouden maken, om eerlijk te zijn.
Yes! Meteen gedaan.quote:Op zondag 15 december 2019 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
Myra schat.
Zou je me kunnen appen? Ben alle nummers kwijt en wil jullie graag nog eens zien.
Hoeft ook niet nu, maar tellie is kapot gegaan. Alle contacten weg. Sommige zijn niet zo boeiend, maar zou het jammer vinden als ik jullie nooit meer zou zien.quote:Op zondag 15 december 2019 19:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Yes! Meteen gedaan.De komende periode is wel te druk, maar anders altijd in voor een drankje.
Snap ik, wij zijn tof. Wil je twi zijn nummer ook hebben?quote:Op zondag 15 december 2019 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoeft ook niet nu, maar tellie is kapot gegaan. Alle contacten weg. Sommige zijn niet zo boeiend, maar zou het jammer vinden als ik jullie nooit meer zou zien.
Wauw dat is geen geld.quote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn vanmiddag bij de kerstmarkt in het dorp geweest. Alle lokale ondernemers waren er. Kaas, worst en zoetigheid gekocht.
Er was een high tea-mevrouw die het ondernemen nog niet zo begrijpt. We kochten een boterkoek, 4 blokjes fudge, 4 chocolademelklepels en een potje pindakaas met pure pindarotsjes voor 8,75![]()
Verder zijn we aan het wachten op de spareribs en aardappels. We experimenteren vandaag met 3 soorten ribben: char sui, ketjap en Korean bbq.
Zoetquote:Op zondag 15 december 2019 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet nu, maar tellie is kapot gegaan. Alle contacten weg. Sommige zijn niet zo boeiend, maar zou het jammer vinden als ik jullie nooit meer zou zien.
Oui.quote:Op zondag 15 december 2019 19:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Snap ik, wij zijn tof. Wil je twi zijn nummer ook hebben?
Mag ik het adres van de high tea-mevrouw?quote:Op zondag 15 december 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn vanmiddag bij de kerstmarkt in het dorp geweest. Alle lokale ondernemers waren er. Kaas, worst en zoetigheid gekocht.
Er was een high tea-mevrouw die het ondernemen nog niet zo begrijpt. We kochten een boterkoek, 4 blokjes fudge, 4 chocolademelklepels en een potje pindakaas met pure pindarotsjes voor 8,75![]()
Verder zijn we aan het wachten op de spareribs en aardappels. We experimenteren vandaag met 3 soorten ribben: char sui, ketjap en Korean bbq.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ High tea mevrouwhoe groot is een groep die zij aankan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |