Denk dat dat juist wel meevalt. Grote groepen met hetzelfde menu zijn veel makkelijker voor te bereiden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:05 schreef Barreltje het volgende:
Voor de portemonnee wel vermoed ik.. het lijkt me qua werkdruk nog best pittig..
Door de zuurkool? Geen idee man.quote:
Ik doe voor mezelf ongeveer 500 gram zuurkool op 700 gram aardappels. Maar dat is omdat zuurkoolquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:11 schreef Myraela het volgende:
Hoeveel zuurkool op hoeveel aardappelen gebruiken jullie? Ik heb 600 gram aardappel en 500 gram zuurkool, maar denk dat het toch misschien te weinig aardappel is.
Ik heb echt ontzettend veel moeite met de nieuwe cast.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
En nu zit ik te twijfelen tussen wc schoonmaken of laatste aflevering van de crown kijken. Ik denk dat ik voor het laatste ga...
Hier zijn ze ook bezig met 'over-the-top' voorbereidingen. Dit jaar voor het eerst (gratis) kerstgedoe in Caprera: https://caprera.nu/agenda/kerst-in-caprera/quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:15 schreef AnneX het volgende:
Hier wordt de foyer in kerstsfeer gebracht. Veel werk voor twee weken. 🎄
Ik kijk toe, de eerste lichtsnoeren doen het al niet.
Het is ook een workout om dat gestampt en smeuīg te krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:27 schreef Lonaa het volgende:
Zo beginnen aan de eerste 3. Ik geloof dat ik nog wel een pannen-uitdaging krijg. Dacht dat mijn grootste pan groter was
Dat ziet er goed uit, zeg!quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Hier zijn ze ook bezig met 'over-the-top' voorbereidingen. Dit jaar voor het eerst (gratis) kerstgedoe in Caprera: https://caprera.nu/agenda/kerst-in-caprera/
Eens. Hoe goed die acteurs ook waren, het waren niet de vertrouwde acteursquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb echt ontzettend veel moeite met de nieuwe cast.
Grote aardappels ftwquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Kramp in aardappel-vast-hou-hand, maar de eerste 3 kg is geschild.Grote aardappels gekocht.
Nog 7kg te gaan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Kramp in aardappel-vast-hou-hand, maar de eerste 3 kg is geschild.Grote aardappels gekocht.
Ja toch en Claire als The Queen was ook gewoon fantastisch. Van mij hadden ze best de andere acteurs mogen houden en dan met make-up aan de slag mogen gaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. Hoe goed die acteurs ook waren, het waren niet de vertrouwde acteursVooral Philip vond ik enorm achteruit gegaan. Die eerste was briljant.
Ik ben enorm fan van de acteerprestaties van Olivia Colman. Vind haar met hele kleine blikken in de ogen of trekjes van haar mond briljant als ER2.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
ja, gedeeltelijk had ik dat ook. Aan de andere kant vond ik het ook brilliant om het effect van ouderdom te zien, en hoe de mensen veranderen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. Hoe goed die acteurs ook waren, het waren niet de vertrouwde acteursVooral Philip vond ik enorm achteruit gegaan. Die eerste was briljant.
Ah ja dat kan natuurlijk. Ik denk dat het ook een stukje voorkeur is. Ik zeg niet dat ze slecht is. Alles behalve naar Claire had een air over zich die precies die juiste snaar raakte en dat mis ik een beetje.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben enorm fan van de acteerprestaties van Olivia Colman. Vind haar met hele kleine blikken in de ogen of trekjes van haar mond briljant als ER2.
Ik kan er ook moeilijk aan wennenquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja die vind ik ook goed gecast. Ben wel benieuwd naar seizoen 4 ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik kan er ook moeilijk aan wennen![]()
Charles vind ik wel heel sympathiek overkomen, trouwens!
Ik heb helaas 3 maanden opzegtermijn. Gelukkig ook nog wat verlof, dus ik hoop over anderhalve maand weg te zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:10 schreef AnneX het volgende:
Was te laat voor een foto: de buurkat zit een plasje regenwater weg te lebberen op het tuinpad.
Weg plas.
@:Zilverberk: is het mogelijk om per omgaande de 2e baan op te zeggen?
De baan met de incompetente collega, die het laat afweten👍🏼
Uithuilen en rust.
@:Myra...goed gedaan om te gaan.![]()
En Tele: je bent aan het leren “om te gaan” met feestjes.
Een volgend keer gaat het weer beter.
Tralala... kerstdagen en familie.
Hoe kķmt het toch, dat ik zo slecht ben in “gezelligheid”
Ik ook!quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja die vind ik ook goed gecast. Ben wel benieuwd naar seizoen 4 ook.
Ja, ik zag hier ook dat het zometeen gaat plenzen. Ik denk dat ik erna maar de stad in ga (ik wil naar de theewinkel).quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk net op buienradar. Ik geloof dat ik straks midden in een hoosbui naar huis ga. Heb ook geen zin om hier langer te zitten (bezig met rotklussen) tot dat het droog is.
Hm hier vanavond met nieuwe lief in stijl kerstdiner...quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:42 schreef Blues het volgende:
Ik zie op de werkapp dat eergisteren kerstkien is geweest en gisteravond de (altijd verklede in een thema) kerstborrel. Zo blij dat ik dat ik dat allemaal heb gemist en dat zonder een echte smoes
Alle werketentjes al achter de rug.
Overig gaan er steeds minder mensen naar die kerstborrel.. komt misschien omdat het elke keer in een thema is en je ziet steeds hetzelfde kleine groepje dat mega-uitbundig verkleed is
Ik had een andere in mijn hoofd. Misschien was ik de enige die die irritant vondquote:
Het scheelt dat ik dit tijden gedaan heb in een wel professionele keuken voor over het algemeen meer mensen. En dan 3 gangen.quote:
Ik denk dat wij langs elkaar heen postenquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had een andere in mijn hoofd. Misschien was ik de enige die die irritant vond
Pfft nou zeg!quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm hier vanavond met nieuwe lief in stijl kerstdiner...
mijn ex werkte bij hetzelfde bedrijf en town was dat eigenlijk altijd heel gezellig.
Zie er beetje tegenop maar het zal uiteindelijk wel meevallen.
En dan volgende week kerstfeest van de baas, kerstlunch met mn klantteam, kerstborrel bij de klant en kerstviering op school.
Ben al kerstmoe voordat de kerst begonnen is
quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk dat wij langs elkaar heen posten
Ik weet niet waar die Q fb dieet/app toestand over gaat.
Ik had het over mijn zoon Q
Drie maandenquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:31 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb helaas 3 maanden opzegtermijn. Gelukkig ook nog wat verlof, dus ik hoop over anderhalve maand weg te zijn.
Als staartje nog wel even mijn leidinggevende doordringen van de laksheid van één van mijn collega's.Ik hoop dat de luie hont in kwestie daar last mee krijgt.
Drie maanden is lang ja.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Drie maanden![]()
Ter ergernis ende vermaak: WGR / Niet functionerende collega's
@:Blues...ontsnapt aan... en is kleinkind beter?
Oh absoluut! Charles wordt goed neergezet en zodanig dat je ook oprecht met hem te doen hebt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:28 schreef Muck het volgende:
Ik kan er ook moeilijk aan wennen![]()
Charles vind ik wel heel sympathiek overkomen, trouwens!
Is dat bij jou een voorbode voor erger? Zit je op je werk?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende, Hadden we het gisteren over aura's. Maanden niet gehad en nu opeens wel. Kan m'n halve beeldscherm niet zien
Het kerstfeest met werk is meestal wel leuk... en dichtbij huis.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Pfft nou zeg!
Voor ons is er helemaal niets aan kerstfeesten/afspraken in het vooruitzicht
Alleen oud en nieuw, dan komen de (klein-) kinderen
Oh en vlg week is er ook nog iemand jarig, en ik ben het niet
Ik heb nog nooit een kortere opzegtermijn gehad.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh absoluut! Charles wordt goed neergezet en zodanig dat je ook oprecht met hem te doen hebt.
@:zilverberk 3 maandenIk vond onze 2 maanden al lang zat als je weg wilt...
[..]
Is dat bij jou een voorbode voor erger? Zit je op je werk?
Wettelijk is de maximale opzegtermijn voor een werknemer 1 maand.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:13 schreef Zilverberk het volgende:
Ik heb nog nooit een kortere opzegtermijn gehad.Ik weet niet beter dan dat je 3 maanden door moet.
Volgens mij zitten daar heel wat uitzonderingen aan en is dat vooral van toepassing als er niks anders is afgesproken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Wettelijk is de maximale opzegtermijn voor een werknemer 1 maand.
https://www.uwv.nl/werkge(...)jn/duur-opzegtermijn
Dat is niet de maximale opzegtermijn, dat is de wettelijke opzegtermijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:16 schreef golfer het volgende:
Wettelijk is de maximale opzegtermijn voor een werknemer 1 maand.
https://www.uwv.nl/werkge(...)jn/duur-opzegtermijn
Hmm had ie verwacht dat je dat gratis zou doen dan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was snel. Ergste niet kunnen zien duurde ruim 10 minuten (ben maar op de wc gaan zitten, dit uitleggen nu heb ik geen zin in). Nee het is niet de voorbode van hoofdpijn of zo. Oogarts noemde het netvliesmigraine. Kan wel op een gegeven moment uitmonden in hoofdpijn maar nu nog niet (houden zo).
Ik heb ook, contractueel, 2 maanden opzeg termijn. Vorige baan 1 maand. Maar toen het erop leek dat ik daar weg wilde zei mijn baas dat ik 6 maanden moest blijven om mijn opvolger in te werken. Daar was 6 maanden voor hoger personeel met een daarbij behorend salaris. Heb gezegd dat wanneer hij me, met terugwerkende kracht dat salaris zou geven, ik die 6 maanden wel in acht wilde nemen. Nooit reactie op gehad.
Stomme aura's.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was snel. Ergste niet kunnen zien duurde ruim 10 minuten (ben maar op de wc gaan zitten, dit uitleggen nu heb ik geen zin in). Nee het is niet de voorbode van hoofdpijn of zo. Oogarts noemde het netvliesmigraine. Kan wel op een gegeven moment uitmonden in hoofdpijn maar nu nog niet (houden zo).
Inmiddels alle puree gemaakt en de eerste 500 gram zuurkool door 1 van de pannen puree gestampt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn uberlekkere lasagnesaus from scratch is gemaakt en moet een uurtje te pruttelen nu
Klopt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef Myraela het volgende:
Dat is niet de maximale opzegtermijn, dat is de wettelijke opzegtermijn.
Hij wel ja. Vreemde (verschrikkelijke) man. Las van 09.00-13.00 de kranten en ging dan eens aan het werk. Maar doordat hij geen moer uitvoerde heb ik heel veel leuke dingen kunnen doen. Conferenties organiseren, grote diners, recepties, feesten etc, voor een secretaresse in dat bedrijf best veel in het buitenland geweest. Heb jaren de leukste baan van Nederland gehad. Die baan is er niet meer, zou 'm nu ook niet meer willen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm had ie verwacht dat je dat gratis zou doen dan?
Tenzij in de CAO staat dat dat niet hoeft.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:30 schreef golfer het volgende:
Klopt.
Kan inderdaad contractueel vanaf geweken worden als de werkgever dan maar wel zorgt dat andersom de opzegtermijn 2x zo lang is. Dus als er is vastgelegd dat jij 3 maanden opzegtermijn hebt, heeft de werkgever dan een opzegtermijn van 6 maanden.
Nee. Geldt alleen bij kortere opzegtermijn dan de wettelijke termijn dat zoiets kan worden opgenomen in een CAO.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:32 schreef Myraela het volgende:
Tenzij in de CAO staat dat dat niet hoeft.
Beetje dubbel dus eigenlijkquote:Op vrijdag 13 december 2019 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij wel ja. Vreemde (verschrikkelijke) man. Las van 09.00-13.00 de kranten en ging dan eens aan het werk. Maar doordat hij geen moer uitvoerde heb ik heel veel leuke dingen kunnen doen. Conferenties organiseren, grote diners, recepties, feesten etc, voor een secretaresse in dat bedrijf best veel in het buitenland geweest. Heb jaren de leukste baan van Nederland gehad. Die baan is er niet meer, zou 'm nu ook niet meer willen.
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:25 schreef Blues het volgende:
Mijn uberlekkere lasagnesaus from scratch is gemaakt en moet een uurtje te pruttelen nu
Nee zeker niet, kijk daar met veel plezier op terug. Maar ik reageer nooit op zijn mails/kaarten etc. Hem best vaak uit de wind gehouden (ook voor mezelf natuurlijk, want bij een opvolger zou ik nog zoveel vrijheid van handelen hebben gehad), maar hij had echt een "achter de ellebogen" karakter.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Beetje dubbel dus eigenlijk
Maar wel een hoop geleerd en leuke dingen gedaan dus.. en dat kan nooit kwaad
Zo staat het anders niet in de wet:quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:38 schreef golfer het volgende:
Nee. Geldt alleen bij kortere opzegtermijn dan de wettelijke termijn dat zoiets kan worden opgenomen in een CAO.
De termijn hoeft dus, wanneer dat in de CAO staat, voor de werkgever niet het dubbele te zijn. Hij mag alleen nooit korter zijn dan de termijn voor de werknemer.quote:4 De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand.
7 Van de termijn, bedoeld in lid 4, kan schriftelijk worden afgeweken. De termijn van opzegging voor de werknemer mag bij verlenging niet langer zijn dan zes maanden en voor de werkgever niet korter dan het dubbele van die voor de werknemer.
8 Bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan, mag de termijn van opzegging, bedoeld in lid 7, tweede volzin, voor de werkgever worden verkort, mits de termijn niet korter is dan die voor de werknemer.
Ik doe nooit meer dan de helft aardappels; dus op 500gr zuurkool hoogstens 250gr puree.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:11 schreef Myraela het volgende:
Hoeveel zuurkool op hoeveel aardappelen gebruiken jullie? Ik heb 600 gram aardappel en 500 gram zuurkool, maar denk dat het toch misschien te weinig aardappel is.
Heb je nog CUL kerstversiering gevonden?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:53 schreef Myraela het volgende:
En nu kerstkaarten schrijven. Waarom vind ik het tof om ze te maken, maar kut om ze daadwerkelijk te schrijven.
Was een deel daarvan bij de Blokker te koop?quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je nog CUL kerstversiering gevonden?
Dit is mijn vangst van dit jaar:
[ afbeelding ]
Nee, Blokker Rotterdam Centrum had helemaal niets. Dit is Bijenkort en Intratuin.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was een deel daarvan bij de Blokker te koop?
Die burger kwam bij Hema vandaan trouwens.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:18 schreef fietsie het volgende:
Hmmm dan moet ik ff gaan speuren; wil dit weekend de boom opzetten zodat als de dames terugkomen er een boom staat te stralen.
Daar zou ik gisteren heen gaan. Maar ziek dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij gaan zaterdag naar de intratuin in Halsteren. Ben benieuwd. Ben eigenlijk al voorzien maar agh
Ik vrees er ook een beetje voor. Begin steeds meer te snotteren. Wel weer wat beter vandaag?quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die burger kwam bij Hema vandaan trouwens.
[..]
Daar zou ik gisteren heen gaan. Maar ziek dus.
Hier ook. Heb geen zin meer om kaarten te schrijven aan mensen die niks sturen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:32 schreef Zilverberk het volgende:
Kerstkaarten schrijven, het worden er elk jaar minder.
Vandaag is dag 8 en het gaat eindelijk beter. Ik heb nog wel wat eten gebraakt tijdens het hoesten maar minder dan eerder deze week. Ik heb er wel vertrouwen in dat het ooit weer goed komtquote:Op vrijdag 13 december 2019 16:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vrees er ook een beetje voor. Begin steeds meer te snotteren. Wel weer wat beter vandaag?
Ja, maar alleen nog bij de Flying Tiger. Ook een augurk, mais, kersen en een appel dacht ik. Die schaaltjes zijn ook echt tof. Waar heb je de kroket vandaan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je nog CUL kerstversiering gevonden?
Dit is mijn vangst van dit jaar:
[ afbeelding ]
Verder heb ik: kroket, citroen, limoen, sinaasappel, cupcake, pizzapunt, gebraden kalkoen en een peultje.
Kroket was van het assortiment van AH van vorig jaar. Ik vond vorige week helemaal niets meer bij Flying Tiger. Jammer want ik zag leuke dingen in de folder staan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar alleen nog bij de Flying Tiger. Ook een augurk, mais, kersen en een appel dacht ik. Die schaaltjes zijn ook echt tof. Waar heb je de kroket vandaan?
En een oliebol. Niet online te koop dus? Jammer, ik wilde ze laten bezorgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:42 schreef Myraela het volgende:
Oh balen. Albert Heijn had even etenswaren ballen dit jaar, maar op de webshop stonden ze 'alleen in de winkel' en nu zijn alle andere ballen wel online verkrijgbaar maar kan ik de etenswaren niet meer vinden.Ze hadden een toffe banaan en aubergine.
Ja, de oliebol wel. Maar die lijkt me niet zo mooi.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
En een oliebol. Niet online te koop dus? Jammer, ik wilde ze laten bezorgen.
Binnen 10 dagenquote:Op vrijdag 13 december 2019 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag is dag 8 en het gaat eindelijk beter. Ik heb nog wel wat eten gebraakt tijdens het hoesten maar minder dan eerder deze week. Ik heb er wel vertrouwen in dat het ooit weer goed komt
Nooit gedaan. Vroeger nog wel nieuwjaarskaarten, maar dat doen we ook al een paar jaar niet meer.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:32 schreef Zilverberk het volgende:
Kerstkaarten schrijven, het worden er elk jaar minder.
Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Nooit gedaan. Vroeger nog wel nieuwjaarskaarten, maar dat doen we ook al een paar jaar niet meer.
Goeie voorbereidingquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:22 schreef Lonaa het volgende:
Bijna klaar! Morgen alleen nog maar opwarmen, rucola snijden en erdoor, rookworsten warm maken.
Ja, echt hčquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.
Zelfs jij hebt het nu ook begrepen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Mja, ik heb geen idee waar ik morgen moet koken. Ik weet dat er een 4pits gaskookstel is. Einde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goeie voorbereiding
[..]
Ja, echt hč
Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hier ook. Heb geen zin meer om kaarten te schrijven aan mensen die niks sturen.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.
Ik heb dit jaar een stuk of 10 kaarten verstuurd -- ik stuur alleen maar aan de mensen waarbij ik denk dat ik ze graag wat zou sturen.
Ik heb inmiddels ook een poster of twee gemaakt in PowerPoint. Maar ik kreeg beide keren een template waar ik me aan moest houden. Dus plaatjes gemaakt, tekst geschreven, erin geplakt, klaar. Daarvoor zou ik ook de moeite niet willen doen om met een ander programma te leren omgaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:46 schreef Candaasje het volgende:
Hard bezig geweest Loona!![]()
Ok..wat is dat toch met exacte/bčta-wetenschappers.....
We moesten vandaag een wetenschappelijke poster maken; eentje die met lay-out en afbeeldingen de aandacht zou trekken op een 'poster evenement'.....................
... in Power Point...........
![]()
![]()
![]()
Goed, als je niks beters hebt, prima. Het werkt wel enigszins met een hoop gedoe. Maar kom op, als onderzoeker aan een uni kun je toch wel een basislesje Illustrator volgen ofzo?
Waar ik normaal 2 uur mee bezig ben, heb ik nu meer dan 4 uur lopen prutsen. En dan heb ik nog Paint 3D erbij gehaald voor wat fancy 3D plaatjes, dat is dan nog het enige waar PPT. wel fatsoenlijk mee samenwerkt.
Maar....zucht..... (en ik had het kunnen weten, want mijn vriend - natuurkundig genie - maakt ook altijd ALLES in dat programma. Ik word er echt leip van af en toe)
En we gaan het ook maar niet over de lay-out van wat voorbeelden hebben. Echt, mijn docent typografie/illustratie op de HKU zou zich omdraaien in haar graf (als ze dood was geweest)
sorry, moest het even kwijt
quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.
Ik heb dit jaar een stuk of 10 kaarten verstuurd -- ik stuur alleen maar aan de mensen waarbij ik denk dat ik ze graag wat zou sturen.
Leukquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]en het is waarschijnlijk een pers
quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh nee we kregen geen template. Gewoon zelf prutsen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels ook een poster of twee gemaakt in PowerPoint. Maar ik kreeg beide keren een template waar ik me aan moest houden. Dus plaatjes gemaakt, tekst geschreven, erin geplakt, klaar. Daarvoor zou ik ook de moeite niet willen doen om met een ander programma te leren omgaan.
Is Illustrator een betaald programma? Mijn ervaring is dat de universiteit zich al blauw betaalt aan licenties voor programma's die in het curriculum zitten zoals MatLab, ChemDraw, etc. en dan de rest probeert zo laag mogelijk te houden.
Mijn indruk is dat mooie posters niet per se posterprijzen winnen. Posters winnen met:
- pakkende boodschap
- sterke figuren
- weinig tekst, maar alles staat er wat je nodig hebt
- een of twee mensen die bij de poster staan om enthousiaste uitleg te geven
En tips die ik kreeg:
- plak in de onderhoek van de poster portretfoto's van degenen die de poster presenteren met hun naam eronder, zodat het makkelijk is om ze aan te spreken
- druk figuren groot genoeg af zodat mensen ze van een afstand kunnen begrijpen
Ik stuur alleen nog maar naar mensen die ook iets terug sturen. Dit jaar waren het er nog maar 10.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hier ook. Heb geen zin meer om kaarten te schrijven aan mensen die niks sturen.
Ik stuurde 60 tot 70 kaarten en kreeg er misschien 40 terug. Goed is goed hoor. En naar goede vrienden die niks sturen stuur ik natuurlijk nog wel wat.quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb beide nuquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:31 schreef Tele6 het volgende:
Hebben jullie trouwens ook weer ruzie met mobiele Fok? Eerst deed het laden van de pagina raar, maar nu komt er telkens een ad overheen die niet weggaat.
Ik kwam dit jaar op 42. Komen er waarschijnlijk nog wel wat bij. Maar heb er 60 besteld dus heb er genoeg. Wat heb je gemaakt als kaart?quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik stuur alleen nog maar naar mensen die ook iets terug sturen. Dit jaar waren het er nog maar 10.
Achja voor die 10 heb ik dan ook wat zelfgemaakt.
Laatste anderhalve/ twee weken mobiel alleen maar ellende met fok. De pagina refresht nu in ieder geval niet meer iedere 3 seconden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:31 schreef Tele6 het volgende:
Hebben jullie trouwens ook weer ruzie met mobiele Fok? Eerst deed het laden van de pagina raar, maar nu komt er telkens een ad overheen die niet weggaat.
Voor het eerst met lacto-vrije melk gekookt, niets van gemerkt qua smaak of koken. g had nog wel een pilletje nodig voor de mozzerella en de roomboter die in de bechamel zat maar hopelijk heeft ie er minder last van nu als met echte melk.quote:
Nee deed het net goed.quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:31 schreef Tele6 het volgende:
Zwanger?quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:39 schreef fietsie het volgende:
Allemachtig gore champignons, en een kroket die absoluut niet lekker was.
Geen idee waarom. Zou haast gaan denken dat het aan mezelf ligt.
Even kijken of dit nog werkt:quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kwam dit jaar op 42. Komen er waarschijnlijk nog wel wat bij. Maar heb er 60 besteld dus heb er genoeg. Wat heb je gemaakt als kaart?
Wat schattigquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Even kijken of dit nog werkt:
[ afbeelding ]
Eet smakelijk en geniet er van.quote:
Ja, het maken duurde alleen 3 a 4 uur per kaart, dus heel veel meer dan 10 had ik geen zin in gehad.quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat schattig![]()
Loebes was bij ons weer de sigaar haha.
Er is ook ongezoete sojamelk, die is zelfs minder zoet dan koemelk. "naturel" sojamelk is zoet en vaak zelfs vanille-aromaquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor het eerst met lacto-vrije melk gekookt, niets van gemerkt qua smaak of koken. g had nog wel een pilletje nodig voor de mozzerella en de roomboter die in de bechamel zat maar hopelijk heeft ie er minder last van nu als met echte melk.
Soyamelk vind ik zo zoetig.
Wij gamma-ers doen dat ook hoor. Ik ken echt níemand die zijn posters in iets anders maakt dan powerpointquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:46 schreef Candaasje het volgende:
Hard bezig geweest Loona!![]()
Ok..wat is dat toch met exacte/bčta-wetenschappers.....
We moesten vandaag een wetenschappelijke poster maken; eentje die met lay-out en afbeeldingen de aandacht zou trekken op een 'poster evenement'.....................
... in Power Point...........
![]()
![]()
![]()
Goed, als je niks beters hebt, prima. Het werkt wel enigszins met een hoop gedoe. Maar kom op, als onderzoeker aan een uni kun je toch wel een basislesje Illustrator volgen ofzo?
Waar ik normaal 2 uur mee bezig ben, heb ik nu meer dan 4 uur lopen prutsen. En dan heb ik nog Paint 3D erbij gehaald voor wat fancy 3D plaatjes, dat is dan nog het enige waar PPT. wel fatsoenlijk mee samenwerkt.
Maar....zucht..... (en ik had het kunnen weten, want mijn vriend - natuurkundig genie - maakt ook altijd ALLES in dat programma. Ik word er echt leip van af en toe)
En we gaan het ook maar niet over de lay-out van wat voorbeelden hebben. Echt, mijn docent typografie/illustratie op de HKU zou zich omdraaien in haar graf (als ze dood was geweest)
sorry, moest het even kwijt
Denk dat ik volgend jaar wel weer iets simpelers maakquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaaf Sarabi. Dat vind ik ook vaak er leuk, zelf gemaakt, hoe simpel ook.
Bij ons hangt de lift ook al weer vol mensen flatwensen
quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels ook een poster of twee gemaakt in PowerPoint. Maar ik kreeg beide keren een template waar ik me aan moest houden. Dus plaatjes gemaakt, tekst geschreven, erin geplakt, klaar. Daarvoor zou ik ook de moeite niet willen doen om met een ander programma te leren omgaan.
Is Illustrator een betaald programma? Mijn ervaring is dat de universiteit zich al blauw betaalt aan licenties voor programma's die in het curriculum zitten zoals MatLab, ChemDraw, etc. en dan de rest probeert zo laag mogelijk te houden.
Mijn indruk is dat mooie posters niet per se posterprijzen winnen. Posters winnen met:
- pakkende boodschap
- sterke figuren
- weinig tekst, maar alles staat er wat je nodig hebt
- een of twee mensen die bij de poster staan om enthousiaste uitleg te geven
En tips die ik kreeg:
- plak in de onderhoek van de poster portretfoto's van degenen die de poster presenteren met hun naam eronder, zodat het makkelijk is om ze aan te spreken
- druk figuren groot genoeg af zodat mensen ze van een afstand kunnen begrijpen
Ja kan prima; citroensap erop beperkt het verkleuren ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga morgen appeltaart bakken, zou ik dan vanavond de appels al kunnen schillen en snijden of wordt dat vies? Ik zou er dan al citroensap en kaneel overheen doen, lijkt me juist wel lekker als dat kan intrekken toch?
Mijn hart Clubsoda, mijn hart!quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij gamma-ers doen dat ook hoor. Ik ken echt níemand die zijn posters in iets anders maakt dan powerpoint
Oh wauw, dat is wel heel persoonlijk! Tof!quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Even kijken of dit nog werkt:
[ afbeelding ]
Maar jij hebt ook wel een bijzondere achtergrond natuurlijk. En ik herken wel wat je zegt hoor, nul gevoel voor een fatsoenlijke opmaak. Ik kom zelf ook niet verder dan ppt voor presentaties en posters maar het moet wel een beetje strak zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn hart Clubsoda, mijn hart!
(Beroepsdeformatie hč, ik blijf er af en toe wat last van houden)
Maar goed, misschien was Power Point zelf niet eens het grootste probleem; de suggesties voor de te gebruiken fonts deden me ook een beetje rillen.
Het zijn verder enorm intelligente mensen, ik heb ze hoog zitten. Maar dit was gewoon een beetje kneuterig. Ook wel weer ergens aandoenlijk
Ja, is ook zo hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar jij hebt ook wel een bijzondere achtergrond natuurlijk. En ik herken wel wat je zegt hoor, nul gevoel voor een fatsoenlijke opmaak. Ik kom zelf ook niet verder dan ppt voor presentaties en posters maar het moet wel een beetje strak zijn.
Ik geloof dat ze bij mijn studievereniging wel dat soort cursussen hebben als er vrijwilligers zijn die het willen doen. Er worden daar sowieso cursussen in allerlei dingen gegeven, van "photoshop jezelf op een dier" tot "spoedcursus programmeren".quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, is ook zo hoor.![]()
Ach, misschien kan ik ooit eens een gastlesje 'opmaak en typografie' voor een pakkende poster geven
Ja, we hebben hier DIEFKA voor diergeneeskunde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze bij mijn studievereniging wel dat soort cursussen hebben als er vrijwilligers zijn die het willen doen. Er worden daar sowieso cursussen in allerlei dingen gegeven, van "photoshop jezelf op een dier" tot "spoedcursus programmeren".
Hebben jullie eigenlijk studieverenigingen in België?
Standaard stelregel is ook dat een powerpoint dia maar 4 regels tekst zou moeten bevatten, ieder van max 10 woordenquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:50 schreef Anthraxx het volgende:
PowerPoint is een soort haat liefde verhouding. Ik kan nauwelijks iets kwijt qua programmacode in sheets voor lesgeven.
Ik vind de huisstijl bij ons ook onwijs lelijk. Zo irritant.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:23 schreef Candaasje het volgende:
Mijn hart Clubsoda, mijn hart!
(Beroepsdeformatie hč, ik blijf er af en toe wat last van houden)
Maar goed, misschien was Power Point zelf niet eens het grootste probleem; de suggesties voor de te gebruiken fonts deden me ook een beetje rillen.
Het zijn verder enorm intelligente mensen, ik heb ze hoog zitten. Maar dit was gewoon een beetje kneuterig. Ook wel weer ergens aandoenlijk
Dat is ook een mooie reactiequote:Op vrijdag 13 december 2019 19:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh wauw, dat is wel heel persoonlijk! Tof!
(Ik zou je dan denk ik bellen om je te bedanken. Kaartje terugsturen vergeet ik dan geheid)
Ik had van de week een wijde jurk aan, ik voelde me daardoor 20 kilo lichter 😉quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:59 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me altijd meteen 20 kilo zwaarder in een jurkje.
Ja, dat werkt enorm goed om mensen te leren programmerenquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Standaard stelregel is ook dat een powerpoint dia maar 4 regels tekst zou moeten bevatten, ieder van max 10 woorden
Juiste model jurk kan juist enorm afslankenquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:59 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me altijd meteen 20 kilo zwaarder in een jurkje.
Helemaal wijd? Dat vind ik juist het ergst. Moet toch op z'n minst strak in mijn taille. Of eigenlijk onder mijn borst, daarna mag die wel wijd uitlopen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had van de week een wijde jurk aan, ik voelde me daardoor 20 kilo lichter 😉
Dit dusquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Juiste model jurk kan juist enorm afslanken
Heb geen taille 😉 en weinig borst. Het is een wijd model met ballonrokquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Helemaal wijd? Dat vind ik juist het ergst. Moet toch op z'n minst strak in mijn taille. Of eigenlijk onder mijn borst, daarna mag die wel wijd uitlopen.
Dat ligt aan de grootte van het scherm. In een ruime collegezaal mét kwalitatief goede beamer kan er meer tekst op het scherm.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Standaard stelregel is ook dat een powerpoint dia maar 4 regels tekst zou moeten bevatten, ieder van max 10 woorden
Die ballonrokken zijn leuk, maar daar toon ik 10 kg zwaarder in.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb geen taille 😉 en weinig borst. Het is een wijd model met ballonrok
Dat vind ik ook wel echt een jurkjes-figuur. Ik heb juist weinig heup, helaas.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit dus![]()
Broeken vind ik juist niets....ook erg moeilijk met mijn heupen (breed) en taille (smal).
Valt bij deze wel mee, maar de volgende keer wanneer ik dit patroon gebruik knip ik t wat zuinigerquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:11 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Die ballonrokken zijn leuk, maar daar toon ik 10 kg zwaarder in.
En alsnog goed nadenken over of je echt zoveel tekst nodig hebt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:10 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat ligt aan de grootte van het scherm. In een ruime collegezaal mét kwalitatief goede beamer kan er meer tekst op het scherm.
Maar dan moet je dus wel vooraf weten waar je gaat presenteren.
Schillen gaan hier naar de kipjesquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:25 schreef Tele6 het volgende:
Appels zijn geschild en gesneden.
Meer mensen hier die de appelschillen dan opeten? Ik vind de schillen lekkerder dan het vruchtvlees
Maar als je dan een a-lijn jurkje pakt maak je optisch wel een taille.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel echt een jurkjes-figuur. Ik heb juist weinig heup, helaas.
Ik denk dat ik dat ook maar weer ga doenquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook wel eens een presentatie in elkaar geknutseld in LaTeX. Dat werd best wel mooi maar het was een hoop gepuzzel om alles mooi te krijgen. Het werkt wel fijn als je veel wiskundige formules wilt laten zien en het toont programmeercode ook mooi
Maar dan blijven mijn benen en heupen veel dikker lijken dan dat ze zijn. Een top die onder mijn borsten strak zit, daarna uitloopt en dan een strakke broek vind ik voor mijn figuur het gunstigste. Ook omdat een hoge broek er dan meteen een beetje figuur in brengt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar als je dan een a-lijn jurkje pakt maak je optisch wel een taille.
Die nerstenfokker? Die was door z’n verdienmodel al af. Die doet dit om te rellen, want een emigratie staat in de planningquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:19 schreef golfer het volgende:
Die protesterende en blokkerende boeren hebben nu wel het allerlaatste greintje sympathie verspeeld. Wat een idioten om een vergelijking te maken met nazi-Duitsland.
Op congressen zie je ze vaak. In plaats van een praatje presenteer je dan een poster. Eerste stap op de ladder van presentaties geven, dus het zijn vaak studenten/aio's/junior onderzoekers. Eigenlijk heeft ieder congres wat ik ken wel postersessies, dus het zijn wel nuttige skills om te leren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar dient zo'n wetenschappelijke poster nou eigenlijk voor?
Ik heb er ook een moeten maken voor een vak, inclusief presentatie. Mijn samenwerkpartner ging echt helemaal los met verf en dingenIk ging over de inhoud en de presentatie.
Ik ben na die opdracht het woord poster nooit meer tegengekomen in een studiecontext, tot vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Twee Ocvirkovca gebakken. Imgur doet kut, dus maar even in woorden.
Het is een deeg (375g bloem, 200mL melk, gist, 1 eidooier 40g reuzel) na het rijzen rol je dat uit, vervolgens smeer je het in met nog meer reuzel en vul je het. In mijn geval met gebakken spek (heb bevroren reepjes nog kleiner gesneden), kaantjes, wat gefruit ui en verse bieslook.
Is het gezond: nee niet perse, maar wel lekker
Dun plakje is genoeg om een maag voor een dag te vullen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ah ok. Ik ben geloof ik nooit naar een congres geweest. Ik denk dat er toen geen in mijn veld waren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Op congressen zie je ze vaak. In plaats van een praatje presenteer je dan een poster. Eerste stap op de ladder van presentaties geven, dus het zijn vaak studenten/aio's/junior onderzoekers. Eigenlijk heeft ieder congres wat ik ken wel postersessies, dus het zijn wel nuttige skills om te leren.
Op wetenschappelijke conferenties zijn er een heleboel mensen die interessante informatie willen presenteren, maar er is geen tijd om plenair of in groepjes naar iedereen te luisteren. Wat ze dan doen is een heleboel borden neerzetten waarop iedereen posters kan hangen, en dan kun je de poster bekijken en met de maker ervan praten om erachter te komen wat diegene's interessante informatie is.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar dient zo'n wetenschappelijke poster nou eigenlijk voor?
Ik heb er ook een moeten maken voor een vak, inclusief presentatie. Mijn samenwerkpartner ging echt helemaal los met verf en dingenIk ging over de inhoud en de presentatie.
Ik ben na die opdracht het woord poster nooit meer tegengekomen in een studiecontext, tot vandaag.
Ik kan me voorstellen dat het varieert tussen vakgebieden, maar meerdere van de afdelingen op mijn faculteit (bčta) organiseren zelf jaarlijks of om het jaar een congres en dan hoef je nergens heen te reizen om naar de presentaties te luisteren en de posters te bekijken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah ok. Ik ben geloof ik nooit naar een congres geweest. Ik denk dat er toen geen in mijn veld waren.
Hipquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:11 schreef fietsie het volgende:
Laatst was ik ergens waar ze ook "silent sessions" hielden; presentatiescherm en een 10-tal draadloze koptelefoons per scherm. De presentator praat dan in een headsetje, presentatie op het scherm.
Ja best wel. Er waren 5 van die schermen, dus een hele groep mensen stond naar 5 verschillende topics te kijken en luisteren, tegelijk.quote:
Ik weet niet of hij nertsenfokker is. Hij is de woordvoerder van die boerenclub en deed z'n verschrikkelijke uitspraak in het provinciehuis van Den Bosch.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Die nerstenfokker? Die was door z’n verdienmodel al af. Die doet dit om te rellen, want een emigratie staat in de planning
Ik heb ooit een poster gemaakt in Latex. En dat als sociale wetenschapper!quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij gamma-ers doen dat ook hoor. Ik ken echt níemand die zijn posters in iets anders maakt dan powerpoint
Wat leukquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het varieert tussen vakgebieden, maar meerdere van de afdelingen op mijn faculteit (bčta) organiseren zelf jaarlijks of om het jaar een congres en dan hoef je nergens heen te reizen om naar de presentaties te luisteren en de posters te bekijken.
Ik heb zelfs een vak gevolgd in mijn derde jaar waarbij het verplicht was om naar het congres te gaan dat door de afdeling van de docenten georganiseerd werd (het was gratis en "thuiswedstrijd"). Ik heb er naar twee presentaties geluisterd en een paar promovendi vragen gesteld over hun onderzoek.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben misselijk van de schuimkransjes :’)
Wat een mafkeesquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij nertsenfokker is. Hij is de woordvoerder van die boerenclub en deed z'n verschrikkelijke uitspraak in het provinciehuis van Den Bosch.
En die klapjosti zonder enig historsch besef blijft bij z'n vergelijking met Jodendeportaties.![]()
https://www.omroepbrabant(...)-omstreden-uitspraak
Heb er ook een paar op. Ze zijn veel zoeter als vroeger volgens mij.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben misselijk van de schuimkransjes :’)
Of je eet zelf structureel minder zoet als vroeger ?quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb er ook een paar op. Ze zijn veel zoeter als vroeger volgens mij.
Zo nou glazuur op mijn gebit is ook weg. Krijg er ook zo’n schrale tong van.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb er ook een paar op. Ze zijn veel zoeter als vroeger volgens mij.
Mwoah denk het niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Of je eet zelf structureel minder zoet als vroeger ?
Dit klinkt zo grappigquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb ooit een poster gemaakt in Latex.
Een lange blondine in latex, grappig? Eerder ehm....quote:
Dan werkt de NL alert iig goedquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Schrok me net kapot, zit rustig tv te kijken, komt er een nl alert. Er is een flinke brand in een houtbewerking bedrijf, ca 1 km verderop en we moeten ramen en deuren dichthouden
Dat wel ja. Als je de foto’s ziet, fikt t behoorlijkquote:
Is de "kerstboom" al weer aan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik maak wat los, met die postershaha.
(Verder ben ik het ook nooit tegengekomen. Maar hier op de faculteit is het wel hip, die dingen hangen overal en nergens in de gangen.)
Ik duim voor je fiets!
Bah, dat je dan rond 8 uur vertrekt, en dan pas 22:20 in NL thuis aankomt.(File)
En ik had nog zo gehoopt een frietje/patatje te kunnen halen hier om de hoek. Maar alles is natuurlijk dicht. Dus nu bestaat mijn avondmaaltijd uit een zak Dorito's en een kop theeDat was niet helemaal de bedoeling. Eens kijken of ik nog ergens brood in de vriezer heb. (Ik had verder juist de hele koelkast leeggehaald omdat mijn vriend er niet was.)
Ja, als de conferentie klaar is kan je zo'n ding net zo goed gebruiken om de wand in de buurt van je kantoortje of in je kantoortje mee te versieren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik maak wat los, met die postershaha.
(Verder ben ik het ook nooit tegengekomen. Maar hier op de faculteit is het wel hip, die dingen hangen overal en nergens in de gangen.)
Ik duim voor je fiets!
Bah, dat je dan rond 8 uur vertrekt, en dan pas 22:20 in NL thuis aankomt.(File)
En ik had nog zo gehoopt een frietje/patatje te kunnen halen hier om de hoek. Maar alles is natuurlijk dicht. Dus nu bestaat mijn avondmaaltijd uit een zak Dorito's en een kop theeDat was niet helemaal de bedoeling. Eens kijken of ik nog ergens brood in de vriezer heb. (Ik had verder juist de hele koelkast leeggehaald omdat mijn vriend er niet was.)
Ja, al wel een week sinds 9 december jl. Met Lee Towers als aanstichter.quote:
quote:
Ja, zo kwam ik er wel achter wat mijn favo proffen en docenten vaak nog naast het lesgeven doen. Dat was hier en daar wel een beetje een deceptiequote:Op vrijdag 13 december 2019 22:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, als de conferentie klaar is kan je zo'n ding net zo goed gebruiken om de wand in de buurt van je kantoortje of in je kantoortje mee te versieren.
En aww![]()
Volgende keer zorgen dat je ook wat niet-koelkast-dingen in huis hebt voor dit soort gevallen? Ik heb bijvoorbeeld altijd wel een zak soep of bonenschotel in huis, die zijn lang houdbaar en nog best goed te eten. Er zijn best veel vegan opties.
Als ik naar mn ouders tsjoek ga ik altijd onder de mast door, in december. Goed te weten dattie weer aanstaatquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zag hem al van verre! Eerlijk is eerlijk, het is toch leuk thuiskomen, door verwelkomd te worden door al die lichtjes.
[..]
Leen Huizer is natuurlijk ook gewoon een ster in die contreienquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, al wel een week sinds 9 december jl. Met Lee Towers als aanstichter.
Dankzij storm is 1 tui uitgevallen en door sterke wind heeft men nog niet kunnen herstellen.
De grootste boom ter wereld staat in IJsselstein en te zien vanaf de parkeerplaats hier, 30 km verderop.
https://nl-nl.facebook.com/degrootstekerstboom
Ja, daarom kijk ik al dagen naar stricly dumpling....helemaal verslaafd!quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:57 schreef fietsie het volgende:
Ik zit iets op Netflix te kijken waarin ze een goddelijk broodje zitten te eten.
Dit is niet tof, nu krijg ik weer trek
Ehm, wees blij dat het op je gezicht is dan, dan heb je vast wat kunnen wennenquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, daarom kijk ik al dagen naar stricly dumpling....helemaal verslaafd!
was vandaag bij een nagelstudio, echt waar!
Ik bijt al nagels sinds ik tanden heb en nu heb ik ipv stompjes, iets van nagels..
Kan nauwelijks typen. heb al krassen op mijn gezicht
Ik zie dit helemaal voor me 🤣quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik bijt al nagels sinds ik tanden heb en nu heb ik ipv stompjes, iets van nagels..
Ik heb al 3 jaar acryl nagels. Typen vind ik nog steeds lastig. Typte altijd met de toppen van mijn vingers.. dat gaat niet meer :’)quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, dit zijn ook acrylnagels... topjes van vinger inderdaadquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb al 3 jaar acryl nagels. Typen vind ik nog steeds lastig. Typte altijd met de toppen van mijn vingers.. dat gaat niet meer :’)
Ik moet woensdag weer om ze op te laten vullen en ze hebben deze maand nog geen vijl gezienquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, dit zijn ook acrylnagels... topjes van vinger inderdaad
zo natuurlijk gehouden als mogelijk en niet lang maar gewone lengte ivm werk
top!quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik moet woensdag weer om ze op te laten vullen en ze hebben deze maand nog geen vijl gezientel daar zeer snel groeiende nagels bij op.. Ze zijn nu echt heel erg lang.
Maar!
Ik vind ze echt super fijn. Want heb nooit meer ingescheurde nagels.
Kort houden en dan valt het niet eens op.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
top!
Heb wel berperkingen ivm werk.. niet lang, geen kleur. volgens mij mag dit ook niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Zal wel heel simpel (veel te) gedacht zijn, maar volgens mij hebben de verzekeraars best veel geld achter de handquote:Op zaterdag 14 december 2019 09:41 schreef fietsie het volgende:
Mooi, er is n nieuwe CAO.
Nu afwachten welke ziekenhuizen omvallen want das wel een serieuze loonsom die erbij komt in een bezuinigingsoperatie die vrijwel overal loopt
Alleen die betalen de lonen nietquote:Op zaterdag 14 december 2019 09:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zal wel heel simpel (veel te) gedacht zijn, maar volgens mij hebben de verzekeraars best veel geld achter de hand
Dus moeten ze meer geld naar de ziekenhuizen doen ipv erop zittenquote:Op zaterdag 14 december 2019 09:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Alleen die betalen de lonen niet
Hun doelstelling is “de zorg goedkoper maken” en dus -minder- uitgeven, en zeggen dat ze daar van de politiek en dus van de burger opdracht voor hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2019 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus moeten ze meer geld naar de ziekenhuizen doen ipv erop zitten
Maar goedkoper maken doen ze niet, ze geven er alleen minder aan uit, da’s wel een verschil.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hun doelstelling is “de zorg goedkoper maken” en dus -minder- uitgeven, en zeggen dat ze daar van de politiek en dus van de burger opdracht voor hebben.
Juustemquote:Op zaterdag 14 december 2019 10:09 schreef Blues het volgende:
Gaat om meer dan geld in het akkoord.
Maar ik vind het top![]()
https://www.fnv.nl/nieuws(...)dewerkers-krijgen-lo
Nu hopen dat het ook aantrekkelijker wordt voor jongeren om zorg & welzijn als vak te gaan kiezen.
Ja ik las het; mijn zorg zit er alleen in of de al kaalgeslagen begrotingen van zorginstellingen die grofweg 10% in 2 jaar (lonen + onregelmatigheid e.d.) kunnen betalen. Omvallende instellingen leggen juist een enorme druk op de instellingen eromheen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:09 schreef Blues het volgende:
Gaat om meer dan geld in het akkoord.
Maar ik vind het top![]()
https://www.fnv.nl/nieuws(...)dewerkers-krijgen-lo
Nu hopen dat het ook aantrekkelijker wordt voor jongeren om zorg & welzijn als vak te gaan kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door fietsie op 14-12-2019 10:32:43 ]Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja ik las het; mijn zorg zit er alleen in of de al kaalgeslagen begrotingen van zorginstellingen die grofweg 10% in 2 jaar (lonen + onregelmatigheid e.d.) kunnen betalen. Omvallende instellingen leggen juist een enorme druk op de instellingen eromheen.Tuurlijk zal het 'ten koste gaan van' het blijft een ingewikkelde toestand om het geld ergens vandaan te schrapen. Mijn zkh gaat volgend jaar bijv. ook nog eens flink verbouwen, nieuwbouw is te duur.. ik vind daarbij sommige plannen zo rigoreus, maar we hebben ruimtetekort. Oud klein gebouw en toch moeten meedoen aan alle normen en nieuwerwetse apparatuur en technieken. En we hebben de naam van het BWC natuurlijk ook hoog te houden, dus reclame voor je tent is ook niet verkeerd. Moet die tent er wel een beetje uitzienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij krijgen al wel tijd voor e-learnings, maar dat is eigenlijk niet genoeg tijd. Over de rust om ze te doen maar niet te spreken.. en er zijn bijna geen kamers die niet gebruikt worden waar je dan ff rustig kan gaan zitten. Als je al genoeg personeel hebt![]()
Nou dat laatste dus. Alle "niet geld" maatregelen in het akkoord vragen om extra handen; zo snel komt die stroom niet op gang..quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Tuurlijk zal het 'ten koste gaan van' het blijft een ingewikkelde toestand om het geld ergens vandaan te schrapen. Mijn zkh gaat volgend jaar bijv. ook nog eens flink verbouwen, nieuwbouw is te duur.. ik vind daarbij sommige plannen zo rigoreus, maar we hebben ruimtetekort. Oud klein gebouw en toch moeten meedoen aan alle normen en nieuwerwetse apparatuur en technieken. En we hebben de naam van het BWC natuurlijk ook hoog te houden, dus reclame voor je tent is ook niet verkeerd. Moet die tent er wel een beetje uitzien
Wij krijgen al wel tijd voor e-learnings, maar dat is eigenlijk niet genoeg tijd. Over de rust om ze te doen maar niet te spreken.. en er zijn bijna geen kamers die niet gebruikt worden waar je dan ff rustig kan gaan zitten. Als je al genoeg personeel hebt
Hier wel mijn 2e kobo aan het verslijten... maar geen h2oquote:Op zaterdag 14 december 2019 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kobo aura h2o? Mijn ereader blijft crashen dus moet maar eens gaan kijken voor een andere
Nee dit akkoord geldt niet voor de academische huizen, die hebben inderdaad hun eigen CAO.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:48 schreef golfer het volgende:
Geldt dit CAO-akkoord ook voor Academische ziekenhuizen? Die hebben toch hun eigen CAO?
Die zullen dan ook wel niet zo snel 'omvallen', dus jij hoeft je geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:51 schreef fietsie het volgende:
Nee dit akkoord geldt niet voor de academische huizen, die hebben inderdaad hun eigen CAO.
Mijn huis valt niet onder de academenquote:Op zaterdag 14 december 2019 11:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zullen dan ook wel niet zo snel 'omvallen', dus jij hoeft je geen zorgen te maken.
Eentje voor allemaal of is het per ziekenhuis verschillend?quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dit akkoord geldt niet voor de academische huizen, die hebben inderdaad hun eigen CAO.
1 voor academischquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:16 schreef Muck het volgende:
[..]
Eentje voor allemaal of is het per ziekenhuis verschillend?
Ik heb een h20 om dezelfde reden..quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil wel graag de h2o want dan kan ik in bad ermee zonder echt bang te hoeven zijn dat ik hem last plonzen![]()
Maar hij is op veel plekken niet leverbaar zie ik. Dus misschien verwachten ze een nieuwe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem ideaal
@Anthraxx waarom vind je het formaat niet fijn?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Mijn man en ik hebben er beide een. Erg tevreden overquote:Op zaterdag 14 december 2019 11:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil wel graag de h2o want dan kan ik in bad ermee zonder echt bang te hoeven zijn dat ik hem last plonzen![]()
Maar hij is op veel plekken niet leverbaar zie ik. Dus misschien verwachten ze een nieuwe.
Oké, logischquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
1 voor academisch
1 voor de hele rest
geldt alleen voor mensen in loondienst van ziekenhuizen, gros van de specialisten is "ondernemer".
En de commerciele klinieken regelen het volgens mij zelf.
quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb een h20 om dezelfde reden..
Ik heb er zelfs een keer mee onder de douche gezetenTe klein scherm, ik heb grote handen, dus een iPad formaat is wat handiger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem ideaal
@:Anthraxx waarom vind je het formaat niet fijn?
Ik heb hem woensdag gezetquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:53 schreef fietsie het volgende:
Mooi, kerstbaum kaufen.
Zo'n weekend alleen thuis lokt toch wel Netflix hangen uit, ipv op pad gaan en dingen doen![]()
quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb een h20 om dezelfde reden..
Ik heb er zelfs een keer mee onder de douche gezetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem ideaal
@:Anthraxx waarom vind je het formaat niet fijn?Ik hoop dat er snel weer iets leverbaar isquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn man en ik hebben er beide een. Erg tevreden overvoor mij wel ideaal dat ie waterdicht is, ben niet zo handig.
Ben net in een spannend boek bezig
[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 14-12-2019 13:43:32 ]I solemnly swear i'm up to no good
Maar er zijn toch grotere ereaders, of wil jij echt een h2o?quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:44 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Te klein scherm, ik heb grote handen, dus een iPad formaat is wat handiger.
Dat het ik vorig jaar, spannend boek, plop, zwart. Aanzetten, 10 blz verder, plop, zwart. 😡 toen vond ik dat er wel een nieuwe mocht komenquote:Op zaterdag 14 december 2019 13:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat er snel weer jets leverbaar is
Ben met in een spannend boek bezig
Ja vet irritant.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat het ik vorig jaar, spannend boek, plop, zwart. Aanzetten, 10 blz verder, plop, zwart. 😡 toen vond ik dat er wel een nieuwe mocht komen
Ze zijn er. Maar duurder. En deze doet het prima, dus vervangen is zinloos.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar er zijn toch grotere ereaders, of wil jij echt een h2o?
Totdat de mijne plop zwart deed voldeed hij prima en hoefde ik geen nieuwe, maar nu een grotere en da’s toch wel heel fijn.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze zijn er. Maar duurder. En deze doet het prima, dus vervangen is zinloos.
Ik hoef geen waterdichte. Ik zit nauwelijks in bad
Ik hoop met je meequote:Op zaterdag 14 december 2019 13:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat er snel weer iets leverbaar is
Ben net in een spannend boek bezig
Tijd is wel een dingetje ja.quote:Op zaterdag 14 december 2019 14:31 schreef AnneX het volgende:
Wat geweldig dat er van alles digitaal kan in lezen en kijken.
Waar halen jullie de tijd vandaan?
Bummer, met droog weer de zaterdagse boodschappen gedaan.
En nu regent het en toetert mn.X kerstliedjes op een Kerstmarkt, buiten.![]()
Morgen zingen wij binnen.![]()
En woensdag in Vreeswijk buiten zou het droog zijn...
Gedaan net na de foto. Is zand.quote:Op zaterdag 14 december 2019 15:36 schreef Blues het volgende:
Zin om dat pullekie uit haar oog te halen
quote:Op zaterdag 14 december 2019 15:09 schreef minilot het volgende:
Hallo vanuit de nog-één-dag-te-gaan-surprise-stress!![]()
Nu in de 'met de hand gaatjes in klassieke kauwgomballen drukken'-fase. Bijna op de helft.![]()
[ afbeelding ]
De nieuwste? Ze waren weer geniaal.quote:Op zaterdag 14 december 2019 15:39 schreef Blues het volgende:
Voel me zo goedMaar kan nie wandelen met dit weer
of althans, heb d'r geen zin in.
Dus na net eengrand tour aflevering gezien te hebben, echt als je de kans krijgt hengel die binnen
ga ik stukkie roeien en stukkie spelen
Die met de boten!quote:Op zaterdag 14 december 2019 15:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De nieuwste? Ze waren weer geniaal.
Leuk! Leuk motief ook.quote:Op zaterdag 14 december 2019 16:04 schreef Myraela het volgende:
Ik heb eindelijk twee leuke jurkjes.Een zomerjurkje, en een iets nettere. Maar nog altijd te kort voor werk. Ik heb wel langere geprobeerd, maar ik vind dat gewoon echt niet mooi staan bij mij. Moet ik echt boven mijn knie blijven.
Deze ga ik met Kerst aan doen.
[ afbeelding ]
Leuke jurk, fijne kleur ookquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:04 schreef Myraela het volgende:
Ik heb eindelijk twee leuke jurkjes.Een zomerjurkje, en een iets nettere. Maar nog altijd te kort voor werk. Ik heb wel langere geprobeerd, maar ik vind dat gewoon echt niet mooi staan bij mij. Moet ik echt boven mijn knie blijven.
Deze ga ik met Kerst aan doen.
[ afbeelding ]
Wat is iedereen hier toch van de jurkjes.quote:Op zaterdag 14 december 2019 16:17 schreef Isabeau het volgende:
Leuk! Leuk motief ook.
Ik heb op dit moment in totaal 2-3 broeken en 7 jurkjes![]()
Die orenquote:Op zaterdag 14 december 2019 15:19 schreef Lonaa het volgende:
Muppet krijgt een eigenwijze smoel![]()
[ afbeelding ]
Op het werk draag ik twee dagen in de week een polo en/of vest van het werk, lekker makkelijkquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is iedereen hier toch van de jurkjes.Ik wilde eigenlijk een jurkje voor mijn werk vinden, maar dat is nog niet gelukt. Wel dit leuke topje, ook weer een keer net iets anders dan mijn standaard blouses.
Er lopen op mijn werk zoveel mensen met echt een goed gevoel voor mode rond. Ik voel me dan echt zo'n plain Jane.
[ afbeelding ]
Haha. Grapjas.quote:
Neurie je nu de hele dat Jezus is de goede Herder is ?quote:Op zaterdag 14 december 2019 16:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha. Grapjas.![]()
@:Blues: Lang verhaal zeer kort, moeder van J. had het niet meer te verkrijgen (maar toch opgeduikelde) boekje De Slimme Rikkert van dé Rikkert op haar verlanglijstje staan.
Alleen de kauwgomballenboom.quote:Op zaterdag 14 december 2019 16:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha. Grapjas.![]()
@:Blues: Lang verhaal zeer kort, moeder van J. had het niet meer te verkrijgen (maar toch opgeduikelde) boekje De Slimme Rikkert van dé Rikkert op haar verlanglijstje staan.
Die kunnen ook iemand een keer ingehuurd hebbenquote:Op zaterdag 14 december 2019 16:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is iedereen hier toch van de jurkjes.Ik wilde eigenlijk een jurkje voor mijn werk vinden, maar dat is nog niet gelukt. Wel dit leuke topje, ook weer een keer net iets anders dan mijn standaard blouses.
Er lopen op mijn werk zoveel mensen met echt een goed gevoel voor mode rond. Ik voel me dan echt zo'n plain Jane.
[ afbeelding ]
Aanmaakhoutjes maken alvast voor als ie straks de fik in magquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:14 schreef fietsie het volgende:
Zo eens even met een zaag de kerstboom passend maken voor de standaard. 't Kreng heeft een nogal dikke stam.
Nee composteren. Beter voor de CO2 saldo'squote:Op zaterdag 14 december 2019 17:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Aanmaakhoutjes maken alvast voor als ie steaks de fik in mag
Ook niet opstoken? Dennehout ruikt zo lekker als het fiktquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee composteren. Beter voor de CO2 saldo's
Nope, in stukkies in de container.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Ook niet opstoken? Dennehout ruikt zo lekker als het fikt
Zonde dus.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nope, in stukkies in de container.
Hier ookquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:57 schreef fietsie het volgende:
In Belgie heb je zelfs kerstbomenbossen waar je je kerstboom-met-kluit kunt gaan poten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |