Er is ook ongezoete sojamelk, die is zelfs minder zoet dan koemelk. "naturel" sojamelk is zoet en vaak zelfs vanille-aromaquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor het eerst met lacto-vrije melk gekookt, niets van gemerkt qua smaak of koken. g had nog wel een pilletje nodig voor de mozzerella en de roomboter die in de bechamel zat maar hopelijk heeft ie er minder last van nu als met echte melk.
Soyamelk vind ik zo zoetig.
Wij gamma-ers doen dat ook hoor. Ik ken echt níemand die zijn posters in iets anders maakt dan powerpointquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:46 schreef Candaasje het volgende:
Hard bezig geweest Loona!![]()
Ok..wat is dat toch met exacte/bèta-wetenschappers.....
We moesten vandaag een wetenschappelijke poster maken; eentje die met lay-out en afbeeldingen de aandacht zou trekken op een 'poster evenement'.....................
... in Power Point...........
![]()
![]()
![]()
Goed, als je niks beters hebt, prima. Het werkt wel enigszins met een hoop gedoe. Maar kom op, als onderzoeker aan een uni kun je toch wel een basislesje Illustrator volgen ofzo?
Waar ik normaal 2 uur mee bezig ben, heb ik nu meer dan 4 uur lopen prutsen. En dan heb ik nog Paint 3D erbij gehaald voor wat fancy 3D plaatjes, dat is dan nog het enige waar PPT. wel fatsoenlijk mee samenwerkt.
Maar....zucht..... (en ik had het kunnen weten, want mijn vriend - natuurkundig genie - maakt ook altijd ALLES in dat programma. Ik word er echt leip van af en toe)
En we gaan het ook maar niet over de lay-out van wat voorbeelden hebben. Echt, mijn docent typografie/illustratie op de HKU zou zich omdraaien in haar graf (als ze dood was geweest)
sorry, moest het even kwijt
Denk dat ik volgend jaar wel weer iets simpelers maakquote:Op vrijdag 13 december 2019 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Gaaf Sarabi. Dat vind ik ook vaak er leuk, zelf gemaakt, hoe simpel ook.
Bij ons hangt de lift ook al weer vol mensen flatwensen
quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels ook een poster of twee gemaakt in PowerPoint. Maar ik kreeg beide keren een template waar ik me aan moest houden. Dus plaatjes gemaakt, tekst geschreven, erin geplakt, klaar. Daarvoor zou ik ook de moeite niet willen doen om met een ander programma te leren omgaan.
Is Illustrator een betaald programma? Mijn ervaring is dat de universiteit zich al blauw betaalt aan licenties voor programma's die in het curriculum zitten zoals MatLab, ChemDraw, etc. en dan de rest probeert zo laag mogelijk te houden.
Mijn indruk is dat mooie posters niet per se posterprijzen winnen. Posters winnen met:
- pakkende boodschap
- sterke figuren
- weinig tekst, maar alles staat er wat je nodig hebt
- een of twee mensen die bij de poster staan om enthousiaste uitleg te geven
En tips die ik kreeg:
- plak in de onderhoek van de poster portretfoto's van degenen die de poster presenteren met hun naam eronder, zodat het makkelijk is om ze aan te spreken
- druk figuren groot genoeg af zodat mensen ze van een afstand kunnen begrijpen
Ja kan prima; citroensap erop beperkt het verkleuren ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga morgen appeltaart bakken, zou ik dan vanavond de appels al kunnen schillen en snijden of wordt dat vies? Ik zou er dan al citroensap en kaneel overheen doen, lijkt me juist wel lekker als dat kan intrekken toch?
Mijn hart Clubsoda, mijn hart!quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij gamma-ers doen dat ook hoor. Ik ken echt níemand die zijn posters in iets anders maakt dan powerpoint
Oh wauw, dat is wel heel persoonlijk! Tof!quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Even kijken of dit nog werkt:
[ afbeelding ]
Maar jij hebt ook wel een bijzondere achtergrond natuurlijk. En ik herken wel wat je zegt hoor, nul gevoel voor een fatsoenlijke opmaak. Ik kom zelf ook niet verder dan ppt voor presentaties en posters maar het moet wel een beetje strak zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn hart Clubsoda, mijn hart!
(Beroepsdeformatie hè, ik blijf er af en toe wat last van houden)
Maar goed, misschien was Power Point zelf niet eens het grootste probleem; de suggesties voor de te gebruiken fonts deden me ook een beetje rillen.
Het zijn verder enorm intelligente mensen, ik heb ze hoog zitten. Maar dit was gewoon een beetje kneuterig. Ook wel weer ergens aandoenlijk
Ja, is ook zo hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar jij hebt ook wel een bijzondere achtergrond natuurlijk. En ik herken wel wat je zegt hoor, nul gevoel voor een fatsoenlijke opmaak. Ik kom zelf ook niet verder dan ppt voor presentaties en posters maar het moet wel een beetje strak zijn.
Ik geloof dat ze bij mijn studievereniging wel dat soort cursussen hebben als er vrijwilligers zijn die het willen doen. Er worden daar sowieso cursussen in allerlei dingen gegeven, van "photoshop jezelf op een dier" tot "spoedcursus programmeren".quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, is ook zo hoor.![]()
Ach, misschien kan ik ooit eens een gastlesje 'opmaak en typografie' voor een pakkende poster geven
Ja, we hebben hier DIEFKA voor diergeneeskunde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze bij mijn studievereniging wel dat soort cursussen hebben als er vrijwilligers zijn die het willen doen. Er worden daar sowieso cursussen in allerlei dingen gegeven, van "photoshop jezelf op een dier" tot "spoedcursus programmeren".
Hebben jullie eigenlijk studieverenigingen in België?
Standaard stelregel is ook dat een powerpoint dia maar 4 regels tekst zou moeten bevatten, ieder van max 10 woordenquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:50 schreef Anthraxx het volgende:
PowerPoint is een soort haat liefde verhouding. Ik kan nauwelijks iets kwijt qua programmacode in sheets voor lesgeven.
Ik vind de huisstijl bij ons ook onwijs lelijk. Zo irritant.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:23 schreef Candaasje het volgende:
Mijn hart Clubsoda, mijn hart!
(Beroepsdeformatie hè, ik blijf er af en toe wat last van houden)
Maar goed, misschien was Power Point zelf niet eens het grootste probleem; de suggesties voor de te gebruiken fonts deden me ook een beetje rillen.
Het zijn verder enorm intelligente mensen, ik heb ze hoog zitten. Maar dit was gewoon een beetje kneuterig. Ook wel weer ergens aandoenlijk
Dat is ook een mooie reactiequote:Op vrijdag 13 december 2019 19:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh wauw, dat is wel heel persoonlijk! Tof!
(Ik zou je dan denk ik bellen om je te bedanken. Kaartje terugsturen vergeet ik dan geheid)
Ik had van de week een wijde jurk aan, ik voelde me daardoor 20 kilo lichter 😉quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:59 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me altijd meteen 20 kilo zwaarder in een jurkje.
Ja, dat werkt enorm goed om mensen te leren programmerenquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Standaard stelregel is ook dat een powerpoint dia maar 4 regels tekst zou moeten bevatten, ieder van max 10 woorden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |