abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190421316
Ik vind het ook leuk om wat te sturen (en te krijgen). Maar de afgelopen jaren zijn er wel fink wat van de lijst gehaald. Niet alleen die vroegere vriendengroep maar ook mensen waar je al jaren niet meer krijgt, want “een mailtje is goedkoper “. Die krijgen ook mail
We have far more in common than that which devides us..
pi_190421317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O_

Faith in humanity restored O+
O+ :*
pi_190421349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.
Ik heb dit jaar een stuk of 10 kaarten verstuurd -- ik stuur alleen maar aan de mensen waarbij ik denk dat ik ze graag wat zou sturen.
:* en het is waarschijnlijk een pers
pi_190421374
Veganistische zoete-aardappelcake is net uit de oven :9 O+ :9~
Ik heb hem al eerder gemaakt, maar toen was hij erg uit proportie omdat ik hem had gebakken in een springvorm, maar het recept was voor een cakeblik. Nu heb ik het recept *1.5 gedaan en het is echt een formidabele cake geworden O+

Het recept is voor pompoencake, maar ik heb er zoete aardappel in gedaan omdat zoete aardappels een stuk makkelijker te slachten zijn dan pompoenen, en makkelijker te doseren (ik had maar 400 g nodig)

Morgenochtend bak ik appeltaart met kruimeldeksel en maak ik alvast soep ^O^
pi_190421378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:* en het is waarschijnlijk een pers
Leuk O+
pi_190421421
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.
>:O
pi_190421422
Hebben jullie trouwens ook weer ruzie met mobiele Fok? Eerst deed het laden van de pagina raar, maar nu komt er telkens een ad overheen die niet weggaat. :(
pi_190421430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels ook een poster of twee gemaakt in PowerPoint. Maar ik kreeg beide keren een template waar ik me aan moest houden. Dus plaatjes gemaakt, tekst geschreven, erin geplakt, klaar. Daarvoor zou ik ook de moeite niet willen doen om met een ander programma te leren omgaan.

Is Illustrator een betaald programma? Mijn ervaring is dat de universiteit zich al blauw betaalt aan licenties voor programma's die in het curriculum zitten zoals MatLab, ChemDraw, etc. en dan de rest probeert zo laag mogelijk te houden.

Mijn indruk is dat mooie posters niet per se posterprijzen winnen. Posters winnen met:
- pakkende boodschap
- sterke figuren
- weinig tekst, maar alles staat er wat je nodig hebt
- een of twee mensen die bij de poster staan om enthousiaste uitleg te geven

En tips die ik kreeg:
- plak in de onderhoek van de poster portretfoto's van degenen die de poster presenteren met hun naam eronder, zodat het makkelijk is om ze aan te spreken
- druk figuren groot genoeg af zodat mensen ze van een afstand kunnen begrijpen
Oh nee we kregen geen template. Gewoon zelf prutsen. :P
En ja, illustrator is wel een betaald programma. Dat ze het niet voor alle studenten willen aanschaffen snap ik, maar zelf.... ik zou toch mooi als wetenschapper mezelf een hoop gedoe besparen en investeren in een fatsoenlijk programma dat werkt met vectoren. Kun je het net zo groot afdrukken als je wil, zonder dat heel de boel verpixelt en niet meer leesbaar is.

Maar het is misschien ook gewoon het contrast met de HKU: ik lijk hier - in elk geval van de 200+ mensen uit mijn jaar - de ENIGE te zijn die een beetje kan tekenen. Of gevoel heeft voor opmaak.

Nu kent creativiteit vele vormen natuurlijk/ Maar echt, mijn hart huilde vandaag een beetje bij die posters. En als je dan hoort van die assistent dat hij enkel bij posterevenementen is geweest waar niemand écht de posters bekijkt en bespreekt...dan is het misschien gewoon eens tijd om met iemand om de tafel te gaan zitten die ervoor geleerd heeft. :D Goede posters maken is een vak namelijk.

En dan heb je een extra wapen om een posterprijs te winnen ;)
pi_190421444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hier ook. Heb geen zin meer om kaarten te schrijven aan mensen die niks sturen.
Ik stuur alleen nog maar naar mensen die ook iets terug sturen. Dit jaar waren het er nog maar 10.
Achja voor die 10 heb ik dan ook wat zelfgemaakt.
pi_190421456
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.
Ik heb dit jaar een stuk of 10 kaarten verstuurd -- ik stuur alleen maar aan de mensen waarbij ik denk dat ik ze graag wat zou sturen.
Ik stuurde 60 tot 70 kaarten en kreeg er misschien 40 terug. Goed is goed hoor. En naar goede vrienden die niks sturen stuur ik natuurlijk nog wel wat.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190421458
Ik stuur eigenlijk nooit kaartjes. Verwacht er ook geen terug, hoewel ik het wel heel lief vind als mensen het wel doen hoor.

Maar ik ben gewoon niet zo handig met zulke sociale zaken :P Ligt meer aan mij dan aan de mensen die ik best een kaartje zou gunnen.
pi_190421463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:31 schreef Tele6 het volgende:
Hebben jullie trouwens ook weer ruzie met mobiele Fok? Eerst deed het laden van de pagina raar, maar nu komt er telkens een ad overheen die niet weggaat. :(
Ik heb beide nu :Y eigenlijk niet te doen
pi_190421509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik stuur alleen nog maar naar mensen die ook iets terug sturen. Dit jaar waren het er nog maar 10.
Achja voor die 10 heb ik dan ook wat zelfgemaakt.
Ik kwam dit jaar op 42. Komen er waarschijnlijk nog wel wat bij. Maar heb er 60 besteld dus heb er genoeg. Wat heb je gemaakt als kaart?
pi_190421528
quote:
Laatste anderhalve/ twee weken mobiel alleen maar ellende met fok. De pagina refresht nu in ieder geval niet meer iedere 3 seconden.
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:39:31 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190421556
Allemachtig gore champignons, en een kroket die absoluut niet lekker was.

Geen idee waarom. Zou haast gaan denken dat het aan mezelf ligt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190421586
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:17 schreef Myraela het volgende:
Ziet er ook lekker uit, Blues. :9
Voor het eerst met lacto-vrije melk gekookt, niets van gemerkt qua smaak of koken. g had nog wel een pilletje nodig voor de mozzerella en de roomboter die in de bechamel zat maar hopelijk heeft ie er minder last van nu als met echte melk.
Soyamelk vind ik zo zoetig.
pi_190421600
Ik heb nu zo’n 40 kaarten. Van een deel weet ik dat ik niets terugkrijg (heel oud) maar het wel erg waarderen. Van anderen krijg ik via sms/messenger/app een bedankje en ook lieve wensen. Maar de “geen zinnners” zijn van m’n lijst
pi_190421603
quote:
Nee deed het net goed.
pi_190421605
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:39 schreef fietsie het volgende:
Allemachtig gore champignons, en een kroket die absoluut niet lekker was.

Geen idee waarom. Zou haast gaan denken dat het aan mezelf ligt.
Zwanger? :+

Oeps..... ik had nog een restje choco en wilde die opwarmen in de magnetron. Vergat alleen met de tijd instellen dat het veel minder was.......BOEM......... :')
pi_190421617
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik kwam dit jaar op 42. Komen er waarschijnlijk nog wel wat bij. Maar heb er 60 besteld dus heb er genoeg. Wat heb je gemaakt als kaart?
Even kijken of dit nog werkt:

pi_190421671
Onderweg naar Yama *)
Zo benieuwd
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_190421696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Even kijken of dit nog werkt:

[ afbeelding ]
Wat schattig O+

Loebes was bij ons weer de sigaar haha.
  vrijdag 13 december 2019 @ 18:48:58 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190421735
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:45 schreef Vanyel het volgende:
Onderweg naar Yama *)
Zo benieuwd
Eet smakelijk en geniet er van. :Y)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190421750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat schattig O+

Loebes was bij ons weer de sigaar haha.
Ja, het maken duurde alleen 3 a 4 uur per kaart, dus heel veel meer dan 10 had ik geen zin in gehad.

Loebes O+ ook leuk, onze katten krijgen we nooit zo ver dat ze mooi gaan zitten.
pi_190421804
Gaaf Sarabi. Dat vind ik ook vaak er leuk, zelf gemaakt, hoe simpel ook.
Bij ons hangt de lift ook al weer vol mensen flatwensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')