Denk dat dat juist wel meevalt. Grote groepen met hetzelfde menu zijn veel makkelijker voor te bereiden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:05 schreef Barreltje het volgende:
Voor de portemonnee wel vermoed ik.. het lijkt me qua werkdruk nog best pittig..
Door de zuurkool? Geen idee man.quote:
Ik doe voor mezelf ongeveer 500 gram zuurkool op 700 gram aardappels. Maar dat is omdat zuurkoolquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:11 schreef Myraela het volgende:
Hoeveel zuurkool op hoeveel aardappelen gebruiken jullie? Ik heb 600 gram aardappel en 500 gram zuurkool, maar denk dat het toch misschien te weinig aardappel is.
Ik heb echt ontzettend veel moeite met de nieuwe cast.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:23 schreef Jagärtrut het volgende:
En nu zit ik te twijfelen tussen wc schoonmaken of laatste aflevering van de crown kijken. Ik denk dat ik voor het laatste ga...
Hier zijn ze ook bezig met 'over-the-top' voorbereidingen. Dit jaar voor het eerst (gratis) kerstgedoe in Caprera: https://caprera.nu/agenda/kerst-in-caprera/quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:15 schreef AnneX het volgende:
Hier wordt de foyer in kerstsfeer gebracht. Veel werk voor twee weken. 🎄
Ik kijk toe, de eerste lichtsnoeren doen het al niet.
Het is ook een workout om dat gestampt en smeuīg te krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:27 schreef Lonaa het volgende:
Zo beginnen aan de eerste 3. Ik geloof dat ik nog wel een pannen-uitdaging krijg. Dacht dat mijn grootste pan groter was
Dat ziet er goed uit, zeg!quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Hier zijn ze ook bezig met 'over-the-top' voorbereidingen. Dit jaar voor het eerst (gratis) kerstgedoe in Caprera: https://caprera.nu/agenda/kerst-in-caprera/
Eens. Hoe goed die acteurs ook waren, het waren niet de vertrouwde acteursquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb echt ontzettend veel moeite met de nieuwe cast.
Grote aardappels ftwquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Kramp in aardappel-vast-hou-hand, maar de eerste 3 kg is geschild.Grote aardappels gekocht.
Nog 7kg te gaan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Kramp in aardappel-vast-hou-hand, maar de eerste 3 kg is geschild.Grote aardappels gekocht.
Ja toch en Claire als The Queen was ook gewoon fantastisch. Van mij hadden ze best de andere acteurs mogen houden en dan met make-up aan de slag mogen gaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. Hoe goed die acteurs ook waren, het waren niet de vertrouwde acteursVooral Philip vond ik enorm achteruit gegaan. Die eerste was briljant.
Ik ben enorm fan van de acteerprestaties van Olivia Colman. Vind haar met hele kleine blikken in de ogen of trekjes van haar mond briljant als ER2.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
ja, gedeeltelijk had ik dat ook. Aan de andere kant vond ik het ook brilliant om het effect van ouderdom te zien, en hoe de mensen veranderen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. Hoe goed die acteurs ook waren, het waren niet de vertrouwde acteursVooral Philip vond ik enorm achteruit gegaan. Die eerste was briljant.
Ah ja dat kan natuurlijk. Ik denk dat het ook een stukje voorkeur is. Ik zeg niet dat ze slecht is. Alles behalve naar Claire had een air over zich die precies die juiste snaar raakte en dat mis ik een beetje.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben enorm fan van de acteerprestaties van Olivia Colman. Vind haar met hele kleine blikken in de ogen of trekjes van haar mond briljant als ER2.
Ik kan er ook moeilijk aan wennenquote:Op vrijdag 13 december 2019 13:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja die vind ik ook goed gecast. Ben wel benieuwd naar seizoen 4 ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik kan er ook moeilijk aan wennen![]()
Charles vind ik wel heel sympathiek overkomen, trouwens!
Ik heb helaas 3 maanden opzegtermijn. Gelukkig ook nog wat verlof, dus ik hoop over anderhalve maand weg te zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:10 schreef AnneX het volgende:
Was te laat voor een foto: de buurkat zit een plasje regenwater weg te lebberen op het tuinpad.
Weg plas.
@:Zilverberk: is het mogelijk om per omgaande de 2e baan op te zeggen?
De baan met de incompetente collega, die het laat afweten👍🏼
Uithuilen en rust.
@:Myra...goed gedaan om te gaan.![]()
En Tele: je bent aan het leren “om te gaan” met feestjes.
Een volgend keer gaat het weer beter.
Tralala... kerstdagen en familie.
Hoe kķmt het toch, dat ik zo slecht ben in “gezelligheid”
Ik ook!quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja die vind ik ook goed gecast. Ben wel benieuwd naar seizoen 4 ook.
Ja, ik zag hier ook dat het zometeen gaat plenzen. Ik denk dat ik erna maar de stad in ga (ik wil naar de theewinkel).quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk net op buienradar. Ik geloof dat ik straks midden in een hoosbui naar huis ga. Heb ook geen zin om hier langer te zitten (bezig met rotklussen) tot dat het droog is.
Hm hier vanavond met nieuwe lief in stijl kerstdiner...quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:42 schreef Blues het volgende:
Ik zie op de werkapp dat eergisteren kerstkien is geweest en gisteravond de (altijd verklede in een thema) kerstborrel. Zo blij dat ik dat ik dat allemaal heb gemist en dat zonder een echte smoes
Alle werketentjes al achter de rug.
Overig gaan er steeds minder mensen naar die kerstborrel.. komt misschien omdat het elke keer in een thema is en je ziet steeds hetzelfde kleine groepje dat mega-uitbundig verkleed is
Ik had een andere in mijn hoofd. Misschien was ik de enige die die irritant vondquote:
Het scheelt dat ik dit tijden gedaan heb in een wel professionele keuken voor over het algemeen meer mensen. En dan 3 gangen.quote:
Ik denk dat wij langs elkaar heen postenquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had een andere in mijn hoofd. Misschien was ik de enige die die irritant vond
Pfft nou zeg!quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm hier vanavond met nieuwe lief in stijl kerstdiner...
mijn ex werkte bij hetzelfde bedrijf en town was dat eigenlijk altijd heel gezellig.
Zie er beetje tegenop maar het zal uiteindelijk wel meevallen.
En dan volgende week kerstfeest van de baas, kerstlunch met mn klantteam, kerstborrel bij de klant en kerstviering op school.
Ben al kerstmoe voordat de kerst begonnen is
quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk dat wij langs elkaar heen posten
Ik weet niet waar die Q fb dieet/app toestand over gaat.
Ik had het over mijn zoon Q
Drie maandenquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:31 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb helaas 3 maanden opzegtermijn. Gelukkig ook nog wat verlof, dus ik hoop over anderhalve maand weg te zijn.
Als staartje nog wel even mijn leidinggevende doordringen van de laksheid van één van mijn collega's.Ik hoop dat de luie hont in kwestie daar last mee krijgt.
Drie maanden is lang ja.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Drie maanden![]()
Ter ergernis ende vermaak: WGR / Niet functionerende collega's
@:Blues...ontsnapt aan... en is kleinkind beter?
Oh absoluut! Charles wordt goed neergezet en zodanig dat je ook oprecht met hem te doen hebt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:28 schreef Muck het volgende:
Ik kan er ook moeilijk aan wennen![]()
Charles vind ik wel heel sympathiek overkomen, trouwens!
Is dat bij jou een voorbode voor erger? Zit je op je werk?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende, Hadden we het gisteren over aura's. Maanden niet gehad en nu opeens wel. Kan m'n halve beeldscherm niet zien
Het kerstfeest met werk is meestal wel leuk... en dichtbij huis.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Pfft nou zeg!
Voor ons is er helemaal niets aan kerstfeesten/afspraken in het vooruitzicht
Alleen oud en nieuw, dan komen de (klein-) kinderen
Oh en vlg week is er ook nog iemand jarig, en ik ben het niet
Ik heb nog nooit een kortere opzegtermijn gehad.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh absoluut! Charles wordt goed neergezet en zodanig dat je ook oprecht met hem te doen hebt.
@:zilverberk 3 maandenIk vond onze 2 maanden al lang zat als je weg wilt...
[..]
Is dat bij jou een voorbode voor erger? Zit je op je werk?
Wettelijk is de maximale opzegtermijn voor een werknemer 1 maand.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:13 schreef Zilverberk het volgende:
Ik heb nog nooit een kortere opzegtermijn gehad.Ik weet niet beter dan dat je 3 maanden door moet.
Volgens mij zitten daar heel wat uitzonderingen aan en is dat vooral van toepassing als er niks anders is afgesproken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Wettelijk is de maximale opzegtermijn voor een werknemer 1 maand.
https://www.uwv.nl/werkge(...)jn/duur-opzegtermijn
Dat is niet de maximale opzegtermijn, dat is de wettelijke opzegtermijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:16 schreef golfer het volgende:
Wettelijk is de maximale opzegtermijn voor een werknemer 1 maand.
https://www.uwv.nl/werkge(...)jn/duur-opzegtermijn
Hmm had ie verwacht dat je dat gratis zou doen dan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was snel. Ergste niet kunnen zien duurde ruim 10 minuten (ben maar op de wc gaan zitten, dit uitleggen nu heb ik geen zin in). Nee het is niet de voorbode van hoofdpijn of zo. Oogarts noemde het netvliesmigraine. Kan wel op een gegeven moment uitmonden in hoofdpijn maar nu nog niet (houden zo).
Ik heb ook, contractueel, 2 maanden opzeg termijn. Vorige baan 1 maand. Maar toen het erop leek dat ik daar weg wilde zei mijn baas dat ik 6 maanden moest blijven om mijn opvolger in te werken. Daar was 6 maanden voor hoger personeel met een daarbij behorend salaris. Heb gezegd dat wanneer hij me, met terugwerkende kracht dat salaris zou geven, ik die 6 maanden wel in acht wilde nemen. Nooit reactie op gehad.
Stomme aura's.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, dat was snel. Ergste niet kunnen zien duurde ruim 10 minuten (ben maar op de wc gaan zitten, dit uitleggen nu heb ik geen zin in). Nee het is niet de voorbode van hoofdpijn of zo. Oogarts noemde het netvliesmigraine. Kan wel op een gegeven moment uitmonden in hoofdpijn maar nu nog niet (houden zo).
Inmiddels alle puree gemaakt en de eerste 500 gram zuurkool door 1 van de pannen puree gestampt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn uberlekkere lasagnesaus from scratch is gemaakt en moet een uurtje te pruttelen nu
Klopt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:21 schreef Myraela het volgende:
Dat is niet de maximale opzegtermijn, dat is de wettelijke opzegtermijn.
Hij wel ja. Vreemde (verschrikkelijke) man. Las van 09.00-13.00 de kranten en ging dan eens aan het werk. Maar doordat hij geen moer uitvoerde heb ik heel veel leuke dingen kunnen doen. Conferenties organiseren, grote diners, recepties, feesten etc, voor een secretaresse in dat bedrijf best veel in het buitenland geweest. Heb jaren de leukste baan van Nederland gehad. Die baan is er niet meer, zou 'm nu ook niet meer willen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm had ie verwacht dat je dat gratis zou doen dan?
Tenzij in de CAO staat dat dat niet hoeft.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:30 schreef golfer het volgende:
Klopt.
Kan inderdaad contractueel vanaf geweken worden als de werkgever dan maar wel zorgt dat andersom de opzegtermijn 2x zo lang is. Dus als er is vastgelegd dat jij 3 maanden opzegtermijn hebt, heeft de werkgever dan een opzegtermijn van 6 maanden.
Nee. Geldt alleen bij kortere opzegtermijn dan de wettelijke termijn dat zoiets kan worden opgenomen in een CAO.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:32 schreef Myraela het volgende:
Tenzij in de CAO staat dat dat niet hoeft.
Beetje dubbel dus eigenlijkquote:Op vrijdag 13 december 2019 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij wel ja. Vreemde (verschrikkelijke) man. Las van 09.00-13.00 de kranten en ging dan eens aan het werk. Maar doordat hij geen moer uitvoerde heb ik heel veel leuke dingen kunnen doen. Conferenties organiseren, grote diners, recepties, feesten etc, voor een secretaresse in dat bedrijf best veel in het buitenland geweest. Heb jaren de leukste baan van Nederland gehad. Die baan is er niet meer, zou 'm nu ook niet meer willen.
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:25 schreef Blues het volgende:
Mijn uberlekkere lasagnesaus from scratch is gemaakt en moet een uurtje te pruttelen nu
Nee zeker niet, kijk daar met veel plezier op terug. Maar ik reageer nooit op zijn mails/kaarten etc. Hem best vaak uit de wind gehouden (ook voor mezelf natuurlijk, want bij een opvolger zou ik nog zoveel vrijheid van handelen hebben gehad), maar hij had echt een "achter de ellebogen" karakter.quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Beetje dubbel dus eigenlijk
Maar wel een hoop geleerd en leuke dingen gedaan dus.. en dat kan nooit kwaad
Zo staat het anders niet in de wet:quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:38 schreef golfer het volgende:
Nee. Geldt alleen bij kortere opzegtermijn dan de wettelijke termijn dat zoiets kan worden opgenomen in een CAO.
De termijn hoeft dus, wanneer dat in de CAO staat, voor de werkgever niet het dubbele te zijn. Hij mag alleen nooit korter zijn dan de termijn voor de werknemer.quote:4 De door de werknemer in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt één maand.
7 Van de termijn, bedoeld in lid 4, kan schriftelijk worden afgeweken. De termijn van opzegging voor de werknemer mag bij verlenging niet langer zijn dan zes maanden en voor de werkgever niet korter dan het dubbele van die voor de werknemer.
8 Bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan, mag de termijn van opzegging, bedoeld in lid 7, tweede volzin, voor de werkgever worden verkort, mits de termijn niet korter is dan die voor de werknemer.
Ik doe nooit meer dan de helft aardappels; dus op 500gr zuurkool hoogstens 250gr puree.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:11 schreef Myraela het volgende:
Hoeveel zuurkool op hoeveel aardappelen gebruiken jullie? Ik heb 600 gram aardappel en 500 gram zuurkool, maar denk dat het toch misschien te weinig aardappel is.
Heb je nog CUL kerstversiering gevonden?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:53 schreef Myraela het volgende:
En nu kerstkaarten schrijven. Waarom vind ik het tof om ze te maken, maar kut om ze daadwerkelijk te schrijven.
Was een deel daarvan bij de Blokker te koop?quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je nog CUL kerstversiering gevonden?
Dit is mijn vangst van dit jaar:
[ afbeelding ]
Nee, Blokker Rotterdam Centrum had helemaal niets. Dit is Bijenkort en Intratuin.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was een deel daarvan bij de Blokker te koop?
Die burger kwam bij Hema vandaan trouwens.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:18 schreef fietsie het volgende:
Hmmm dan moet ik ff gaan speuren; wil dit weekend de boom opzetten zodat als de dames terugkomen er een boom staat te stralen.
Daar zou ik gisteren heen gaan. Maar ziek dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij gaan zaterdag naar de intratuin in Halsteren. Ben benieuwd. Ben eigenlijk al voorzien maar agh
Ik vrees er ook een beetje voor. Begin steeds meer te snotteren. Wel weer wat beter vandaag?quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die burger kwam bij Hema vandaan trouwens.
[..]
Daar zou ik gisteren heen gaan. Maar ziek dus.
Hier ook. Heb geen zin meer om kaarten te schrijven aan mensen die niks sturen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:32 schreef Zilverberk het volgende:
Kerstkaarten schrijven, het worden er elk jaar minder.
Vandaag is dag 8 en het gaat eindelijk beter. Ik heb nog wel wat eten gebraakt tijdens het hoesten maar minder dan eerder deze week. Ik heb er wel vertrouwen in dat het ooit weer goed komtquote:Op vrijdag 13 december 2019 16:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vrees er ook een beetje voor. Begin steeds meer te snotteren. Wel weer wat beter vandaag?
Ja, maar alleen nog bij de Flying Tiger. Ook een augurk, mais, kersen en een appel dacht ik. Die schaaltjes zijn ook echt tof. Waar heb je de kroket vandaan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je nog CUL kerstversiering gevonden?
Dit is mijn vangst van dit jaar:
[ afbeelding ]
Verder heb ik: kroket, citroen, limoen, sinaasappel, cupcake, pizzapunt, gebraden kalkoen en een peultje.
Kroket was van het assortiment van AH van vorig jaar. Ik vond vorige week helemaal niets meer bij Flying Tiger. Jammer want ik zag leuke dingen in de folder staan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar alleen nog bij de Flying Tiger. Ook een augurk, mais, kersen en een appel dacht ik. Die schaaltjes zijn ook echt tof. Waar heb je de kroket vandaan?
En een oliebol. Niet online te koop dus? Jammer, ik wilde ze laten bezorgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:42 schreef Myraela het volgende:
Oh balen. Albert Heijn had even etenswaren ballen dit jaar, maar op de webshop stonden ze 'alleen in de winkel' en nu zijn alle andere ballen wel online verkrijgbaar maar kan ik de etenswaren niet meer vinden.Ze hadden een toffe banaan en aubergine.
Ja, de oliebol wel. Maar die lijkt me niet zo mooi.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
En een oliebol. Niet online te koop dus? Jammer, ik wilde ze laten bezorgen.
Binnen 10 dagenquote:Op vrijdag 13 december 2019 16:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag is dag 8 en het gaat eindelijk beter. Ik heb nog wel wat eten gebraakt tijdens het hoesten maar minder dan eerder deze week. Ik heb er wel vertrouwen in dat het ooit weer goed komt
Nooit gedaan. Vroeger nog wel nieuwjaarskaarten, maar dat doen we ook al een paar jaar niet meer.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:32 schreef Zilverberk het volgende:
Kerstkaarten schrijven, het worden er elk jaar minder.
Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Nooit gedaan. Vroeger nog wel nieuwjaarskaarten, maar dat doen we ook al een paar jaar niet meer.
Goeie voorbereidingquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:22 schreef Lonaa het volgende:
Bijna klaar! Morgen alleen nog maar opwarmen, rucola snijden en erdoor, rookworsten warm maken.
Ja, echt hčquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Je hoeft niet op alles dat met kerst te maken heeft te zeggen dat je/jullie dat niet doet/doen, da's inmiddels duidelijk.
Zelfs jij hebt het nu ook begrepen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Mja, ik heb geen idee waar ik morgen moet koken. Ik weet dat er een 4pits gaskookstel is. Einde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goeie voorbereiding
[..]
Ja, echt hč
Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hier ook. Heb geen zin meer om kaarten te schrijven aan mensen die niks sturen.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het alsnog wel leuk om mensen ermee te verrassen. Dat ze niets sturen betekent niet dat ze het niet leuk vinden om een kaart te krijgen, denk ik dan.
Ik heb dit jaar een stuk of 10 kaarten verstuurd -- ik stuur alleen maar aan de mensen waarbij ik denk dat ik ze graag wat zou sturen.
Ik heb inmiddels ook een poster of twee gemaakt in PowerPoint. Maar ik kreeg beide keren een template waar ik me aan moest houden. Dus plaatjes gemaakt, tekst geschreven, erin geplakt, klaar. Daarvoor zou ik ook de moeite niet willen doen om met een ander programma te leren omgaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:46 schreef Candaasje het volgende:
Hard bezig geweest Loona!![]()
Ok..wat is dat toch met exacte/bčta-wetenschappers.....
We moesten vandaag een wetenschappelijke poster maken; eentje die met lay-out en afbeeldingen de aandacht zou trekken op een 'poster evenement'.....................
... in Power Point...........
![]()
![]()
![]()
Goed, als je niks beters hebt, prima. Het werkt wel enigszins met een hoop gedoe. Maar kom op, als onderzoeker aan een uni kun je toch wel een basislesje Illustrator volgen ofzo?
Waar ik normaal 2 uur mee bezig ben, heb ik nu meer dan 4 uur lopen prutsen. En dan heb ik nog Paint 3D erbij gehaald voor wat fancy 3D plaatjes, dat is dan nog het enige waar PPT. wel fatsoenlijk mee samenwerkt.
Maar....zucht..... (en ik had het kunnen weten, want mijn vriend - natuurkundig genie - maakt ook altijd ALLES in dat programma. Ik word er echt leip van af en toe)
En we gaan het ook maar niet over de lay-out van wat voorbeelden hebben. Echt, mijn docent typografie/illustratie op de HKU zou zich omdraaien in haar graf (als ze dood was geweest)
sorry, moest het even kwijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |