abonnement Unibet Coolblue
pi_190400943
Omdat ik mij in mijn huidige functie regelmatig verbaas over het aantal slecht functionerende collega's vraag ik mij af of mensen hier leuke/schokkende verhalen hebben van collega's die niets uitvoeren of extreem slecht functioneren.

Wat zijn de extreemste gevallen die je op de werkvloer hebt meegemaakt? Hoelang kwamen mensen ergens mee weg?
pi_190401202
TS begint.
pi_190401245
Iemand die 40 uur werkte en nog niet de helft deed van wat ik in 28 uur deed.( En dan ook nog vaak foutjes maakte.)
Constant aangegeven bij leidinggevende die steeds zei: maar jij bent ook wel heel snel, je moet hem niet met jou vergelijken.
Waarop ik dan weer reageerde dat ik best wel sneller zal zijn, maar dat dit verschil echt extreem groot was.

Uiteindelijk is hij anderhalf jaar gebleven en zit er nu iemand die binnen een maand al op n hoger niveau werkt dan hij. ^O^
compact en kleverig.
pi_190401641
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:33 schreef Generationalpha het volgende:
Omdat ik mij in mijn huidige functie regelmatig verbaas over het aantal slecht functionerende collega's vraag ik mij af of mensen hier leuke/schokkende verhalen hebben van collega's die niets uitvoeren of extreem slecht functioneren.

Wat zijn de extreemste gevallen die je op de werkvloer hebt meegemaakt? Hoelang kwamen mensen ergens mee weg?
Niet lang, ik naai ze erbij of treiter ze zelf wel weg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190401709
-ben jij mod? Niet pseudomodden svp.-

[ Bericht 83% gewijzigd door Peejtur op 12-12-2019 22:40:06 ]
pi_190401719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:
TS begint.
Ergste geval is bij mij een collega die een contract voor 40 uur had, (dus gewoon 5 dagen werk) er daarvan standaard 2 en soms 3 dagen thuiswerkte en vier maanden na zijn aanstelling vroeg hoe hij thuis eigenlijk in kon loggen. :') (Al die maanden dus niets thuis gedaan.)

Op de dagen dat hij wel aanwezig was deed hij niet veel meer dan koffie drinken, per dag maximaal 3 mails versturen en appen. Heeft het ruim een jaar volgehouden voor ze hem eruit gooiden. Had nog een contract voor een jaar, heeft al zijn geld meegekregen. :D
pi_190401729


[ Bericht 100% gewijzigd door Peejtur op 12-12-2019 22:42:16 ]
pi_190401874
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
Iemand die 40 uur werkte en nog niet de helft deed van wat ik in 28 uur deed.( En dan ook nog vaak foutjes maakte.)
Constant aangegeven bij leidinggevende die steeds zei: maar jij bent ook wel heel snel, je moet hem niet met jou vergelijken.
Waarop ik dan weer reageerde dat ik best wel sneller zal zijn, maar dat dit verschil echt extreem groot was.

Uiteindelijk is hij anderhalf jaar gebleven en zit er nu iemand die binnen een maand al op n hoger niveau werkt dan hij. ^O^
Overheid? :P Maar herkenbaar ja, met een beetje pech heb je dan ook nog een leidinggevende die er tijdelijk zit en geen zin heeft om mensen eruit te gooien. Rampzalig voor je organisatie.
pi_190402131
Iemand die niks anders deed dan bellen over privézaken. Dusdanig dat op een gegeven moment een externe partij werd ingehuurd om zijn werk te doen. Zelf was ik daar overigens ook ingehuurd voor een project, en ja dit was overheid.

Paar jaar later werkte hij er in ieder geval nog.
Let the beat control your body!
pi_190402677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:41 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Overheid? :P Maar herkenbaar ja, met een beetje pech heb je dan ook nog een leidinggevende die er tijdelijk zit en geen zin heeft om mensen eruit te gooien. Rampzalig voor je organisatie.
Geen overheid :P
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2019 @ 19:51:48 #11
104963 ETA
European Travel Author
pi_190403569
Bij mijn eerste baan:

Nieuwe salesmanager. Zei dat hij naar klanten ging, maar hij ging gewoon naar huis en koffie drinken. In zijn eerste maand de deur gewezen.

Een vreemde jongeman, op zich functioneerde hij wel, totdat hij op een dag niet kwam opdagen. Na rondbellen bij kennissen in de buurt, bleek zijn auto nog wel gewoon voor de deur te staan. Baas belt bezorgd de politie, die stelt hem "gerust", de jongeman zit bij hun in bewaring. Hij mocht niet vertellen waarvoor. Volgende dag verscheen een krantenartikel dat iemand van zijn bed was gelicht, met dezelfde naam voorletter/letter achternaam, leeftijd en woonplaats. Iets met kleine meisjes uit de kleren praten/afpersen. Uiteindelijk niet ontslagen, maar heeft zelf ontslag genomen en is daarna verhuisd naar ergens ver weg.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 12 december 2019 @ 19:53:51 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190403620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ergste geval is bij mij een collega die een contract voor 40 uur had, (dus gewoon 5 dagen werk) er daarvan standaard 2 en soms 3 dagen thuiswerkte en vier maanden na zijn aanstelling vroeg hoe hij thuis eigenlijk in kon loggen. :') (Al die maanden dus niets thuis gedaan.)

Op de dagen dat hij wel aanwezig was deed hij niet veel meer dan koffie drinken, per dag maximaal 3 mails versturen en appen. Heeft het ruim een jaar volgehouden voor ze hem eruit gooiden. Had nog een contract voor een jaar, heeft al zijn geld meegekregen. :D
Hoe komt zo iemand door de sollicitatie procedure heen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 12 december 2019 @ 20:25:41 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190404622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe komt zo iemand door de sollicitatie procedure heen?
Jij wordt standaard op je sollicitatie gevraagd of je kleine meisjes uit de kleren kletst?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190404678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:25 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij wordt standaard op je sollicitatie gevraagd of je kleine meisjes uit de kleren kletst?
Dat was geen reactie op die post.
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2019 @ 20:28:15 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190404697
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat was geen reactie op die post.
Je hebt helemaal gelijk :D
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190404703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:28 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk :D
;)
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2019 @ 20:32:11 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190404783
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:25 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij wordt standaard op je sollicitatie gevraagd of je kleine meisjes uit de kleren kletst?
Gezien het feit dat ik met kinderen werk, wordt er wel altijd gechecked of ik een strafblad of iets heb, ja.
Maar ik zie dat je je fout al gezien hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 12 december 2019 @ 20:33:00 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190404812
Ik kan hier hele boeken over schrijven.
Mensen die een half jaar lang geen manager hadden en letterlijk in de ochtend hun laptopje open doen en om 5 uur dicht klapten.
Mensen die het motto hadden “fake it till you make it” en nog ver kwamen ook.
Mensen die jong gepromoot worden, omdat de rest al vertrokken was en zodoende totaal incapabel zijn om te kunnen managen en daardoor foute beslissingen nemen.
Mensen die voor de grote directeur schrikken dat ze een vraag krijgen en maar iets verzinnen wat het eerst in hen op komt en zelfs liegen om maar niet exposed te hoeven worden dat ze eigenlijk geen idee hebben wat ze doen..... maar de directeur wel handelt op die feedback..
Mensen op belangrijke project posities die qua opleiding (master psychologie) niet de juiste richting hadden voor die projecten in de logistiek maar vanuit leadership gepusht werden te leiden omdat ze wel een hoger opleidingsniveau hadden. :')

En dit bij verschillende bedrijven die gewoon in de top400 van Forbes staan.


Zo das ff genoeg hahah.

[ Bericht 9% gewijzigd door nils7 op 12-12-2019 20:43:48 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 december 2019 @ 20:54:27 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_190405354
Tja, in de jaren dat ik bij een detacheerder werk heb ik wel een paar 'opmerkelijke' niet functionerende collega's meegemaakt.

Op mijn vorige werkplek bij de overheid hadden we een administratief medewerkster met een drankprobleem. Ze had een fles water, maar dat bleek gewoon wodka te zijn. Als externe wist ik het fijne hier niet van, maar ik had wel vernomen dat haar drankprobleem zich al jaren afspeelde en dat een andere collega haar fouten opving. Ik zat er maar één jaar, maar ik heb wel later gehoord dat ze gewoon weer terug was gekomen nadat zij zich toen had ziek gemeld rond kerst.

Ik was gedetacheerd bij mijn eerste opdrachtgever, toen ik daar een collega leerde kennen. Mijn eerste indruk van hem was wel oké, maar zijn werkinstelling vond ik heel nonchalant en laks. Nadat de eerste opdrachtgever ons niet meer nodig had, gingen we naar een andere opdracht. Na een maand ging ik weer naar een andere opdracht. In de wandelgangen hoorde ik wel dat er opvallend veel zaken van die collega in bezwaar terugkwamen bij de eerste opdrachtgever. Toch werd hij na een aantal maanden teruggeroepen door die eerste opdrachtgever. Daar bleef hij nog ongeveer 1,5 jaar. Dit leverde hem zelfs een vast contract op bij mijn detacheerder. Echter werd hij niet overgenomen door de eerste opdrachtgever. Hij zei tegen mij dat het middenmanagement het niet in hem zag zitten.

Daarna belandde hij bij mijn opdracht die de detacheerder zelf had aangenomen. Ik had nog de hoop dat zijn werkhouding wat beter was geworden en dat hij werkinhoudelijk was gegroeid. Helaas zat ik er ver naast. Hij wilde geen feedback aannemen van anderen, hij kopieerde het werk van anderen en leverde dit zo bij de senior in. Ook zat hij alleen maar te klagen en zorgde hij voor een negatieve sfeer. Als klap op de vuurpijl was hij handtastelijk ten opzichte van een mannelijke collega. Toch kreeg hij het via een salesmanager het voor elkaar om naar een goede opdracht gestuurd te worden. Al moet ik toegeven dat mijn werkgever in deze situatie hier en daar wat steken had laten vallen. Na een aantal weken viel hij door de mand bij die opdrachtgever en toen zagen ze bij mijn werkgever de bui hangen. Hij moest op een woensdag op gesprek komen bij zijn manager. Zijn contract werd ontbonden en hij werd weggestuurd met een paar maandsalarissen. Tja en achteraf kwamen er meer verhalen los over die collega. :')
pi_190405757
Ik zou mezelf kunnen noemen :')

Viel voor de helft van m'n verwachtte werkzaamheden onder de voorzitter van het dagelijks bestuur en voor de andere helft onder head of operations. Ze waren elkaar constant aan het tegenwerken dus heb heel wat dagen duimen zitten draaien. :D
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_190405781
Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk. En 90% van de mensheid denkt harder en slimmer te werken dan zijn collega's. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190406216
Sinds ik in de IT werk kijk ik m'n ogen uit; ik heb nog niet eerder zulk kinderachtig gedrag gezien. Het ergste was een collega die weigerde samen te werken, zorgde dat elke werkbespreking ontaardde in ruzie en op den duur zelfs tegen collega's ging liegen over bijvoorbeeld de locatie van een overleg met een klant om te voorkomen dat de collega's erbij zouden zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190406440
Bij de meeste bedrijven waar ik gewerkt heb wel meegemaakt, vooral bij de grotere bedrijven waar er minder directe controle is. Iemand die eerst een vast contract weet binnen te praten en meteen daarna medisch onverklaarbaar chronisch ziek wordt, mensen die altijd te laat komen, dan rondhangen en eerst overal een praatje maken, dan koffie halen, dan pauze houden en weer vroeg vertrekken. Collega's waar je op zit te wachten maar 'het is vrijdag dus vandaag doe ik niks". Een collega die klaagt dat hij niks te doen heeft maar zodra je hem werk aanwijst met een allemaal smoesjes aankomt als "dat niet mijn taak, ik weet niet hoe dat moet (bijvoorbeeld want ik weet niet waar de bezem staat), ik heb last van (willekeurig lichaamsdeel)" of gewoon snel wegloopt. Ik probeer me er niet aan te ergeren en ze te negeren, niet mijn taak om werkschuwe mensen aan het werk te zetten.
  donderdag 12 december 2019 @ 22:01:48 #24
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_190407549
Goed topic! Een keer een interim manager gehad die zelf echt niets wou doen. Vragen werden standaard beantwoord met: dat moet je zelf weten!

Na een week of 5 was ie weg omdat zowat de hele afdeling bij de vestigingsdirecteur had geklaagd. Betrof een multinational trouwens.

Heb ook bij non profit organisaties gewerkt... daar kan ik boeken over vol schrijven. Mensen die standaard niets doen en hun werk zo geheimzinnig houden zodat de directie denkt dat ze onmisbaar zijn. Gebeurde ook niets mee, mensen werkten er al 20 jaar. Heb er geen contact meer mee, maar ze zullen er nog allemaal wel zitten.
pi_190407870
Collega was cijferblind terwijl we de hele dag met cijfers moesten werken :') En andermans geld
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')