abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:18:41 #226
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_206429786
Ik heb bij mijn huidige werkgever nog nooit een functioneringsgesprek gehad. Alleen toen mijn eerste, tijdelijke contract verlengd moest worden zeiden ze "hoi, het gaat goed, hier een vast contract" en verder nooit wat.
pi_206429822
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 08:56 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit ja. Totaal onrealistisch als de beoordelingen vooraf worden ingekaderd :D
Er konden maar enkele mensen een 'Zeer goed' als beoordeling krijgen want over alle mensen van de afdeling moest het allemaal in het midden uitkomen inderdaad.
En dan werd je beoordeeld in hoeverre je je doelstellingen van het afgelopen jaar had gerealiseerd, inclusief voorbeelden. Ja, je doelstellingen had je dan behaald, dus een 'Goed'.
pi_206429912
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe bij jullie beoordelingsgesprekken verlopen. Bij ons tegenwoordig ‘het goede gesprek’ genoemd, want stel je voor dat het woord beoordeling er in voor komt. :')

In de praktijk heb ik altijd het idee dat het een soort machtsevenwicht is. Ik deel best wat taken met mijn eigen manager en ik weet van hem wat hij niet goed doet en hij weet van mij wat ik niet goed doe. Tegelijkertijd kan ik vrij goed met hem op persoonlijk vlak. Kritiek van hem op mij zal ervoor zorgen dat onze band slechter zal worden en ik in de organisatie ook wat kritische noten zal kraken, terwijl kritiek van mij op hem er weer voor zal zorgen dat ik zelf de lul ben en er over mij geroddeld gaat worden. Want ik weet dat hij ook een vrij tere ziel heeft en vrijwel nooit verantwoordelijkheid neemt voor eigen gemaakte fouten.

Wat je dan krijgt zijn toch altijd van die hele softe gesprekken waarbij je wat over koetjes en kalfjes babbelt, heel even tussen neus en lippen door een ietwat kritische vraag plaatst (“hou je ook je documentatie goed bij?”) en we weer een jaar vooruit kunnen.

Kortom, ik zie dat soort gesprekken als totaal nutteloos. Alleen bij totaal disfunctioneren van collega's kan er ingegrepen worden en verder gaat toch iedereen weer zijn gang zoals het altijd ging.
Hoezo zorgt kritiek van jouw manager voor een slechtere band?

Ben je vrienden met je manager? En al zou je vrienden zijn: je kunt elkaar toch aanspreken op wat beter kan?
Je hoeft het niet als persoonlijke aanval te zien, maar als opbouwend.
Als je nooit kun zeggen wat je echt vindt, wat een teringzooi en slangenkuil krijg je dan.

Ik ben blij dat ik niet bij jouw bedrijf/sector werk. Laat me raden: iets ‘sociaals’ of overheid?
  maandag 24 oktober 2022 @ 10:19:55 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206430322
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Er konden maar enkele mensen een 'Zeer goed' als beoordeling krijgen want over alle mensen van de afdeling moest het allemaal in het midden uitkomen inderdaad.
En dan werd je beoordeeld in hoeverre je je doelstellingen van het afgelopen jaar had gerealiseerd, inclusief voorbeelden. Ja, je doelstellingen had je dan behaald, dus een 'Goed'.
Check

En dat je dan Uitmuntend scoort als je objectief zou kijken, maar dat niet krijgt omdat ze dan een traject in gang dienen te zetten voor een andere rol met bijbehorende salariëring en ze dat dan weer niet goed uitkomt :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206433534
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Check

En dat je dan Uitmuntend scoort als je objectief zou kijken, maar dat niet krijgt omdat ze dan een traject in gang dienen te zetten voor een andere rol met bijbehorende salariëring en ze dat dan weer niet goed uitkomt :')
Dit ja.
pi_206439713
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:35 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Hoezo zorgt kritiek van jouw manager voor een slechtere band?

Ben je vrienden met je manager? En al zou je vrienden zijn: je kunt elkaar toch aanspreken op wat beter kan?
Je hoeft het niet als persoonlijke aanval te zien, maar als opbouwend.
Als je nooit kun zeggen wat je echt vindt, wat een teringzooi en slangenkuil krijg je dan.

Ik ben blij dat ik niet bij jouw bedrijf/sector werk. Laat me raden: iets ‘sociaals’ of overheid?
Ik werk bij de overheid maar kan mij niet vinden in jouw woorden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:52:03 #232
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206449100
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hebben jullie veel last van (of zijn jullie zelf) quiet quitters? Zie in mijn omgeving wel heel veel mensen die echt alleen het hoognodige doen en het verder allemaal wel prima vinden.
Heb inmiddels wel geleerd dat het helemaal geen zin heeft je uit te sloven. Goede initiatieven moeten eerst door drie managementlagen heen. Die er natuurlijk weinig van begrijpen en dan gaan vertragen en met onnozelheden komen.

Gewoon doen wat je moet doen en af en toe wat bonuspunten scoren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206449310
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hebben jullie veel last van (of zijn jullie zelf) quiet quitters? Zie in mijn omgeving wel heel veel mensen die echt alleen het hoognodige doen en het verder allemaal wel prima vinden.
Waar ik destijds werkte, had je er daar wel veel van. Dat deden ze dan ook nog op halve kracht.
pi_206453671
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Heb inmiddels wel geleerd dat het helemaal geen zin heeft je uit te sloven. Goede initiatieven moeten eerst door drie managementlagen heen. Die er natuurlijk weinig van begrijpen en dan gaan vertragen en met onnozelheden komen.

Gewoon doen wat je moet doen en af en toe wat bonuspunten scoren
Dit dus alleen bij erge spoed of persoonlijk belang is volledige inzet nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206453959
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe bij jullie beoordelingsgesprekken verlopen. Bij ons tegenwoordig ‘het goede gesprek’ genoemd, want stel je voor dat het woord beoordeling er in voor komt. :')

In de praktijk heb ik altijd het idee dat het een soort machtsevenwicht is. Ik deel best wat taken met mijn eigen manager en ik weet van hem wat hij niet goed doet en hij weet van mij wat ik niet goed doe. Tegelijkertijd kan ik vrij goed met hem op persoonlijk vlak. Kritiek van hem op mij zal ervoor zorgen dat onze band slechter zal worden en ik in de organisatie ook wat kritische noten zal kraken, terwijl kritiek van mij op hem er weer voor zal zorgen dat ik zelf de lul ben en er over mij geroddeld gaat worden. Want ik weet dat hij ook een vrij tere ziel heeft en vrijwel nooit verantwoordelijkheid neemt voor eigen gemaakte fouten.

Wat je dan krijgt zijn toch altijd van die hele softe gesprekken waarbij je wat over koetjes en kalfjes babbelt, heel even tussen neus en lippen door een ietwat kritische vraag plaatst (“hou je ook je documentatie goed bij?”) en we weer een jaar vooruit kunnen.

Kortom, ik zie dat soort gesprekken als totaal nutteloos. Alleen bij totaal disfunctioneren van collega's kan er ingegrepen worden en verder gaat toch iedereen weer zijn gang zoals het altijd ging.
Bij ons heet het nog steeds functionele beoordeling. Al gebeurt dat in informele sfeer; tijdens een lunch waar we het ook over andere dingen hebben. Dan worden de opdrachtevaluaties erbij gepakt, wat ik verder nog heb gedaan qua opleidingen en andere activiteiten, tips en aandachtspunten, loonsverhoging en weer door :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206454104
Hier elke jaar netjes een functioneringsgesprek met een aantal vastgestelde punten die aan het bod komen. De ruimte om zelf feedback op het halen bij collega's en een gedeelte waarin jij als werknemer feedback mag geven aan je manager. Geen gelul over machtsposities of afrekencultuur.
pi_206488197
Ik heb een heel kritische leidinggevende, is nooit tevreden, vaak commentaar. Tijdens de officiële gesprekken is ie juist positief. Toen sprak ik een keer een andere collega die hem goed kent en die gaf aan dat het juist een goed teken is, het feit dat hij kritisch blijft betekent dat ie het nog de moeite waard vindt en potentie in iemand ziet. Is er ook zo een die kritisch is in je gezicht en je complimenteert achter je rug om. Ik ging met angst en beven naar mijn eerste beoordelingsgesprek, nu fluitend😂
pi_206545563
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:45 schreef ISVV het volgende:
Ik heb een heel kritische leidinggevende, is nooit tevreden, vaak commentaar. Tijdens de officiële gesprekken is ie juist positief. Toen sprak ik een keer een andere collega die hem goed kent en die gaf aan dat het juist een goed teken is, het feit dat hij kritisch blijft betekent dat ie het nog de moeite waard vindt en potentie in iemand ziet. Is er ook zo een die kritisch is in je gezicht en je complimenteert achter je rug om. Ik ging met angst en beven naar mijn eerste beoordelingsgesprek, nu fluitend😂
Je kunt kritiek natuurlijk altijd positief verpakken. Fijn dat jij het zo ervaart. Mij valt wel op dat er bij zo'n gesprek altijd voor 90 procent over dingen die fout gaan wordt geluld (terwijl er maar weinig zijn als je het afzet tegen alle dingen die goed gaan) en veel te weinig over dingen die goed gaan.

Het werd hier al eerder gezegd, ze pakken je altijd op de paar dingen die fout gaan. Daar ben ik niet zo van.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206545920
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 17:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je kunt kritiek natuurlijk altijd positief verpakken. Fijn dat jij het zo ervaart. Mij valt wel op dat er bij zo'n gesprek altijd voor 90 procent over dingen die fout gaan wordt geluld (terwijl er maar weinig zijn als je het afzet tegen alle dingen die goed gaan) en veel te weinig over dingen die goed gaan.

Het werd hier al eerder gezegd, ze pakken je altijd op de paar dingen die fout gaan. Daar ben ik niet zo van.
Ik heb dat bij vorige werkgevers wel meegemaakt, dat dingen waar ik moeite mee had tegen me gebruikt werden. Dan daalt je motivatie ook. Bij mijn huidige werkgever wordt ik juist geholpen, krijg ik tips en bovenal steun van mijn leidinggevende manager. Ik heb hier wel eens moeite gehad met een opdracht/klus en dat ging van kwaad tot erger. En hij stond klaar voor me om me te helpen. Ook de andere managers. Dat voelde toen zo goed dat ik nu zeker weet dat ik op de goede plek zit. Mijn beoordelingen zijn ook geen verrassingen omdat ik voor 90% weet wat ik kan verwachten :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206545990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik heb dat bij vorige werkgevers wel meegemaakt, dat dingen waar ik moeite mee had tegen me gebruikt werden. Dan daalt je motivatie ook. Bij mijn huidige werkgever wordt ik juist geholpen, krijg ik tips en bovenal steun van mijn leidinggevende manager. Ik heb hier wel eens moeite gehad met een opdracht/klus en dat ging van kwaad tot erger. En hij stond klaar voor me om me te helpen. Ook de andere managers. Dat voelde toen zo goed dat ik nu zeker weet dat ik op de goede plek zit. Mijn beoordelingen zijn ook geen verrassingen omdat ik voor 90% weet wat ik kan verwachten :)
Dat is prettig ja. Bij mij hebben ze er nog weleens een handje van om maandenlang heel aardig te doen en als puntje bij paaltje komt een berg kritiek over je heen te storten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206546020
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is prettig ja. Bij mij hebben ze er nog weleens een handje van om maandenlang heel aardig te doen en als puntje bij paaltje komt een berg kritiek over je heen te storten.
Dan zit je bij de verkeerde werkgever vind ik. Een bedrijf is zo goed als zijn mensen en bij ons wordt er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat bij ons iedereen goed en lekker in zijn of haar vel zit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206546532
Ik had eens collega's waarvan er eentje daadwerkelijk huilend terugkwam de afdeling op, na een functioneringsgesprek. Eén grote bak kritiek had ie geheel onverwacht over zich heen gekregen.
Maar wel een 'goed'.

Over niet-functionerende collega's gesproken, het onderwerp van dit topic: die manager was er een. Nou hadden ze bij dat bedrijf een ongelukkige hand van het binnenhalen van nieuwe managers (Eentje die z'n kinderen meenam om de nieuwe werkplek van papa te bekijken terwijl hij nog in z'n proeftijd zat - en de proeftijd niet overleefde. Eentje die persoonlijk bevriend was met leden van de directie en er zó'n puinhoop van maakte dat 'ie desondanks door hun ontslagen moest worden). Daarmee vergeleken was deze niet eens zo rampzalig, dus de geluiden van de werkvloer dat hij toch echt niet houdbaar was zijn vrij lang genegeerd. Totdat staking van de programmeurs dreigde, denk ik. In elk geval: uiteindelijk werd hij toch gewieberd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206547886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Veel mensen kunnen gewoon niet met deadlines omgaan
Een "deadline" zoals je dat noemt, misschien niet terecht is vaak een kwestie van de vele en diverse prioriteiten van collega's. In een moderne dynamische organisatie dicteert iedereen aan iedereen "deadlines". :) Het klinkt allemaal heel belangrijk zo'n term maar het is natuurlijk maar een minder of meer belangrijk puntje in de volle agenda.

De prioriteit die "afgesproken" is wordt vaak weer overruled door andere belangrijker of recenter prioriteiten.
Al met al rommelt het maar wat aan. Daar moet je rekening mee houden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206548585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Een "deadline" zoals je dat noemt, misschien niet terecht is vaak een kwestie van de vele en diverse prioriteiten van collega's. In een moderne dynamische organisatie dicteert iedereen aan iedereen "deadlines". :) Het klinkt allemaal heel belangrijk zo'n term maar het is natuurlijk maar een minder of meer belangrijk puntje in de volle agenda.

De prioriteit die "afgesproken" is wordt vaak weer overruled door andere belangrijker of recenter prioriteiten.
Al met al rommelt het maar wat aan. Daar moet je rekening mee houden.
Deadline is deadline, dat is bv het einde van een project. Hier zit geen speling in.
Maar je bent nu al smoezen aan het bedenken Bart.
Daar moeten we het binnenkort eens over hebben.
Vakman pur sang
pi_206548657
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deadline is deadline, dat is bv het einde van een project. Hier zit geen speling in.
Maar je bent nu al smoezen aan het bedenken Bart.
Daar moeten we het binnenkort eens over hebben.
:D ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206552705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deadline is deadline, dat is bv het einde van een project. Hier zit geen speling in.
Maar je bent nu al smoezen aan het bedenken Bart.
Daar moeten we het binnenkort eens over hebben.
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:54:54 #247
545 dop
:copyright: dop
pi_206553017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is prettig ja. Bij mij hebben ze er nog weleens een handje van om maandenlang heel aardig te doen en als puntje bij paaltje komt een berg kritiek over je heen te storten.
Vrij eenvoudig toch, heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad, maar dat sla je makkelijk dood met de vraag, Hebben we het hier tijdens werk al eens eerder over gehad? en eventueel hoe kan ik er voor zorgen dat dit de volgende keer beter gaat.

In mijn geval kwam er ja nee dit is een klein voorbeeldje, wat niet belangrijk genoeg was om direct te bespreken.
Okay , is het dan wel belangrijk genoeg om tijd een functionering gesprek te bespreken.
Vervolgens goede beoordeling zoals altijd , en was er niks over terug te vinden in het verslag.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')