abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190400943
Omdat ik mij in mijn huidige functie regelmatig verbaas over het aantal slecht functionerende collega's vraag ik mij af of mensen hier leuke/schokkende verhalen hebben van collega's die niets uitvoeren of extreem slecht functioneren.

Wat zijn de extreemste gevallen die je op de werkvloer hebt meegemaakt? Hoelang kwamen mensen ergens mee weg?
pi_190401202
TS begint.
pi_190401245
Iemand die 40 uur werkte en nog niet de helft deed van wat ik in 28 uur deed.( En dan ook nog vaak foutjes maakte.)
Constant aangegeven bij leidinggevende die steeds zei: maar jij bent ook wel heel snel, je moet hem niet met jou vergelijken.
Waarop ik dan weer reageerde dat ik best wel sneller zal zijn, maar dat dit verschil echt extreem groot was.

Uiteindelijk is hij anderhalf jaar gebleven en zit er nu iemand die binnen een maand al op n hoger niveau werkt dan hij. ^O^
compact en kleverig.
pi_190401641
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:33 schreef Generationalpha het volgende:
Omdat ik mij in mijn huidige functie regelmatig verbaas over het aantal slecht functionerende collega's vraag ik mij af of mensen hier leuke/schokkende verhalen hebben van collega's die niets uitvoeren of extreem slecht functioneren.

Wat zijn de extreemste gevallen die je op de werkvloer hebt meegemaakt? Hoelang kwamen mensen ergens mee weg?
Niet lang, ik naai ze erbij of treiter ze zelf wel weg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190401709
-ben jij mod? Niet pseudomodden svp.-

[ Bericht 83% gewijzigd door Peejtur op 12-12-2019 22:40:06 ]
pi_190401719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:
TS begint.
Ergste geval is bij mij een collega die een contract voor 40 uur had, (dus gewoon 5 dagen werk) er daarvan standaard 2 en soms 3 dagen thuiswerkte en vier maanden na zijn aanstelling vroeg hoe hij thuis eigenlijk in kon loggen. :') (Al die maanden dus niets thuis gedaan.)

Op de dagen dat hij wel aanwezig was deed hij niet veel meer dan koffie drinken, per dag maximaal 3 mails versturen en appen. Heeft het ruim een jaar volgehouden voor ze hem eruit gooiden. Had nog een contract voor een jaar, heeft al zijn geld meegekregen. :D
pi_190401729

[ Bericht 100% gewijzigd door Peejtur op 12-12-2019 22:42:16 ]
pi_190401874
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
Iemand die 40 uur werkte en nog niet de helft deed van wat ik in 28 uur deed.( En dan ook nog vaak foutjes maakte.)
Constant aangegeven bij leidinggevende die steeds zei: maar jij bent ook wel heel snel, je moet hem niet met jou vergelijken.
Waarop ik dan weer reageerde dat ik best wel sneller zal zijn, maar dat dit verschil echt extreem groot was.

Uiteindelijk is hij anderhalf jaar gebleven en zit er nu iemand die binnen een maand al op n hoger niveau werkt dan hij. ^O^
Overheid? :P Maar herkenbaar ja, met een beetje pech heb je dan ook nog een leidinggevende die er tijdelijk zit en geen zin heeft om mensen eruit te gooien. Rampzalig voor je organisatie.
pi_190402131
Iemand die niks anders deed dan bellen over privézaken. Dusdanig dat op een gegeven moment een externe partij werd ingehuurd om zijn werk te doen. Zelf was ik daar overigens ook ingehuurd voor een project, en ja dit was overheid.

Paar jaar later werkte hij er in ieder geval nog.
Let the beat control your body!
pi_190402677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:41 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Overheid? :P Maar herkenbaar ja, met een beetje pech heb je dan ook nog een leidinggevende die er tijdelijk zit en geen zin heeft om mensen eruit te gooien. Rampzalig voor je organisatie.
Geen overheid :P
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2019 @ 19:51:48 #11
104963 ETA
European Travel Author
pi_190403569
Bij mijn eerste baan:

Nieuwe salesmanager. Zei dat hij naar klanten ging, maar hij ging gewoon naar huis en koffie drinken. In zijn eerste maand de deur gewezen.

Een vreemde jongeman, op zich functioneerde hij wel, totdat hij op een dag niet kwam opdagen. Na rondbellen bij kennissen in de buurt, bleek zijn auto nog wel gewoon voor de deur te staan. Baas belt bezorgd de politie, die stelt hem "gerust", de jongeman zit bij hun in bewaring. Hij mocht niet vertellen waarvoor. Volgende dag verscheen een krantenartikel dat iemand van zijn bed was gelicht, met dezelfde naam voorletter/letter achternaam, leeftijd en woonplaats. Iets met kleine meisjes uit de kleren praten/afpersen. Uiteindelijk niet ontslagen, maar heeft zelf ontslag genomen en is daarna verhuisd naar ergens ver weg.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 12 december 2019 @ 19:53:51 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190403620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ergste geval is bij mij een collega die een contract voor 40 uur had, (dus gewoon 5 dagen werk) er daarvan standaard 2 en soms 3 dagen thuiswerkte en vier maanden na zijn aanstelling vroeg hoe hij thuis eigenlijk in kon loggen. :') (Al die maanden dus niets thuis gedaan.)

Op de dagen dat hij wel aanwezig was deed hij niet veel meer dan koffie drinken, per dag maximaal 3 mails versturen en appen. Heeft het ruim een jaar volgehouden voor ze hem eruit gooiden. Had nog een contract voor een jaar, heeft al zijn geld meegekregen. :D
Hoe komt zo iemand door de sollicitatie procedure heen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 12 december 2019 @ 20:25:41 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190404622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jij wordt standaard op je sollicitatie gevraagd of je kleine meisjes uit de kleren kletst?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190404678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:25 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij wordt standaard op je sollicitatie gevraagd of je kleine meisjes uit de kleren kletst?
Dat was geen reactie op die post.
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2019 @ 20:28:15 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190404697
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat was geen reactie op die post.
Je hebt helemaal gelijk :D
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190404703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:28 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk :D
;)
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2019 @ 20:32:11 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190404783
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:25 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ik met kinderen werk, wordt er wel altijd gechecked of ik een strafblad of iets heb, ja.
Maar ik zie dat je je fout al gezien hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 12 december 2019 @ 20:33:00 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190404812
Ik kan hier hele boeken over schrijven.
Mensen die een half jaar lang geen manager hadden en letterlijk in de ochtend hun laptopje open doen en om 5 uur dicht klapten.
Mensen die het motto hadden “fake it till you make it” en nog ver kwamen ook.
Mensen die jong gepromoot worden, omdat de rest al vertrokken was en zodoende totaal incapabel zijn om te kunnen managen en daardoor foute beslissingen nemen.
Mensen die voor de grote directeur schrikken dat ze een vraag krijgen en maar iets verzinnen wat het eerst in hen op komt en zelfs liegen om maar niet exposed te hoeven worden dat ze eigenlijk geen idee hebben wat ze doen..... maar de directeur wel handelt op die feedback..
Mensen op belangrijke project posities die qua opleiding (master psychologie) niet de juiste richting hadden voor die projecten in de logistiek maar vanuit leadership gepusht werden te leiden omdat ze wel een hoger opleidingsniveau hadden. :')

En dit bij verschillende bedrijven die gewoon in de top400 van Forbes staan.

Zo das ff genoeg hahah.

[ Bericht 9% gewijzigd door nils7 op 12-12-2019 20:43:48 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 december 2019 @ 20:54:27 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_190405354
Tja, in de jaren dat ik bij een detacheerder werk heb ik wel een paar 'opmerkelijke' niet functionerende collega's meegemaakt.

Op mijn vorige werkplek bij de overheid hadden we een administratief medewerkster met een drankprobleem. Ze had een fles water, maar dat bleek gewoon wodka te zijn. Als externe wist ik het fijne hier niet van, maar ik had wel vernomen dat haar drankprobleem zich al jaren afspeelde en dat een andere collega haar fouten opving. Ik zat er maar één jaar, maar ik heb wel later gehoord dat ze gewoon weer terug was gekomen nadat zij zich toen had ziek gemeld rond kerst.

Ik was gedetacheerd bij mijn eerste opdrachtgever, toen ik daar een collega leerde kennen. Mijn eerste indruk van hem was wel oké, maar zijn werkinstelling vond ik heel nonchalant en laks. Nadat de eerste opdrachtgever ons niet meer nodig had, gingen we naar een andere opdracht. Na een maand ging ik weer naar een andere opdracht. In de wandelgangen hoorde ik wel dat er opvallend veel zaken van die collega in bezwaar terugkwamen bij de eerste opdrachtgever. Toch werd hij na een aantal maanden teruggeroepen door die eerste opdrachtgever. Daar bleef hij nog ongeveer 1,5 jaar. Dit leverde hem zelfs een vast contract op bij mijn detacheerder. Echter werd hij niet overgenomen door de eerste opdrachtgever. Hij zei tegen mij dat het middenmanagement het niet in hem zag zitten.

Daarna belandde hij bij mijn opdracht die de detacheerder zelf had aangenomen. Ik had nog de hoop dat zijn werkhouding wat beter was geworden en dat hij werkinhoudelijk was gegroeid. Helaas zat ik er ver naast. Hij wilde geen feedback aannemen van anderen, hij kopieerde het werk van anderen en leverde dit zo bij de senior in. Ook zat hij alleen maar te klagen en zorgde hij voor een negatieve sfeer. Als klap op de vuurpijl was hij handtastelijk ten opzichte van een mannelijke collega. Toch kreeg hij het via een salesmanager het voor elkaar om naar een goede opdracht gestuurd te worden. Al moet ik toegeven dat mijn werkgever in deze situatie hier en daar wat steken had laten vallen. Na een aantal weken viel hij door de mand bij die opdrachtgever en toen zagen ze bij mijn werkgever de bui hangen. Hij moest op een woensdag op gesprek komen bij zijn manager. Zijn contract werd ontbonden en hij werd weggestuurd met een paar maandsalarissen. Tja en achteraf kwamen er meer verhalen los over die collega. :')
pi_190405757
Ik zou mezelf kunnen noemen :')

Viel voor de helft van m'n verwachtte werkzaamheden onder de voorzitter van het dagelijks bestuur en voor de andere helft onder head of operations. Ze waren elkaar constant aan het tegenwerken dus heb heel wat dagen duimen zitten draaien. :D
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_190405781
Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk. En 90% van de mensheid denkt harder en slimmer te werken dan zijn collega's. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190406216
Sinds ik in de IT werk kijk ik m'n ogen uit; ik heb nog niet eerder zulk kinderachtig gedrag gezien. Het ergste was een collega die weigerde samen te werken, zorgde dat elke werkbespreking ontaardde in ruzie en op den duur zelfs tegen collega's ging liegen over bijvoorbeeld de locatie van een overleg met een klant om te voorkomen dat de collega's erbij zouden zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190406440
Bij de meeste bedrijven waar ik gewerkt heb wel meegemaakt, vooral bij de grotere bedrijven waar er minder directe controle is. Iemand die eerst een vast contract weet binnen te praten en meteen daarna medisch onverklaarbaar chronisch ziek wordt, mensen die altijd te laat komen, dan rondhangen en eerst overal een praatje maken, dan koffie halen, dan pauze houden en weer vroeg vertrekken. Collega's waar je op zit te wachten maar 'het is vrijdag dus vandaag doe ik niks". Een collega die klaagt dat hij niks te doen heeft maar zodra je hem werk aanwijst met een allemaal smoesjes aankomt als "dat niet mijn taak, ik weet niet hoe dat moet (bijvoorbeeld want ik weet niet waar de bezem staat), ik heb last van (willekeurig lichaamsdeel)" of gewoon snel wegloopt. Ik probeer me er niet aan te ergeren en ze te negeren, niet mijn taak om werkschuwe mensen aan het werk te zetten.
  donderdag 12 december 2019 @ 22:01:48 #24
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_190407549
Goed topic! Een keer een interim manager gehad die zelf echt niets wou doen. Vragen werden standaard beantwoord met: dat moet je zelf weten!

Na een week of 5 was ie weg omdat zowat de hele afdeling bij de vestigingsdirecteur had geklaagd. Betrof een multinational trouwens.

Heb ook bij non profit organisaties gewerkt... daar kan ik boeken over vol schrijven. Mensen die standaard niets doen en hun werk zo geheimzinnig houden zodat de directie denkt dat ze onmisbaar zijn. Gebeurde ook niets mee, mensen werkten er al 20 jaar. Heb er geen contact meer mee, maar ze zullen er nog allemaal wel zitten.
pi_190407870
Collega was cijferblind terwijl we de hele dag met cijfers moesten werken :') En andermans geld
pi_190408111
Die ene collega die het presteerde om 1,5 jaar lang 10 tot 30 minuten te laat te komen, de afspraak was tussen 7 en 9 maar hij was er nooit voor tien over 9.

Inhoudelijk was hij ook echt geem hoogvlieger. Hij had een persoonlijkheidsstoornis. Na een Personal Improvement Plan werd zijn rol verplaatst naar een buitenlandse vestiging en mocht hij vertrekken met gouden handdruk, na 10 jaar dienstverband.

Vreselijke kerel maar achteraf bleek hij niet de sfeerverzieker te zijn. Hij is overigens nog steeds werkloos.
Resistance is futile.
pi_190409110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Werkdiscipline is bij een sollicitatie lastig in te schatten als iemand een vlotte babbel heeft. Daar gaat het volgens mij heel vaak fout.
pi_190409363
Kom (helaas) geregeld bij overheden (lees: gemeenten) over de vloer, maar die doen dus echt helemaal niets. Al zijn er wel een paar uitzonderingen waar ze wel met targets werken.
pi_190409740
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 23:20 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Kom (helaas) geregeld bij overheden (lees: gemeenten) over de vloer, maar die doen dus echt helemaal niets. Al zijn er wel een paar uitzonderingen waar ze wel met targets werken.
Waar denk je dat ik werk? :P
pi_190410239
Collega's die je de oren van de kop afzeiken over koetjes en kalfjes terwijl je druk bezig bent.

Collega's die alles negatief inzien of leedvermaak leuk vinden.

Collega's die geen fatsoenlijk werkmateriaal bestellen voor het werkvloerpersoneel.

Collega's die helemaal geen kritiek durven geven.

Collega's die zuchten bij standaard opdrachten die iedere week terug komen.

Collega's die"grappen" lees vervelende dingen uithalen bij andere collega's

Collega's die al 5 jaar ergens werken en geen motivatie hebben om kwaliteit te leveren, de ander doer het ook mentaliteit :r :r :r
  vrijdag 13 december 2019 @ 07:02:00 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190411431
Ik had zo een collega die echt niet normaal veel zeurde. Na verloop van tijd werd ik echt helemaal gestoord van hem.

Hij had een paar katten uit het asiel. Op de dag dat ze kwamen, heeft hij letterlijk over niets anders gepraat. Hij heeft nog nooit een deadline gehaald en levert zelden resultaat. Zijn meubels waren van zijn vader en hij leeft daar zelf al ruim 20 jaar mee! Had hij een afspraakje met een vrouw.. jezus, wat een puberale ellende. Na 3 weken stalken van zijn kant volgden berichtjes als 'ik heb er recht op om te weten waarom je me negeert' :') . Hij is constant ziek, zwak, misselijk en is ook een enorme hypochonder.

Hij verziekt de sfeer op de afdeling enorm met zijn negatieve gelul.
Resistance is futile.
pi_190411618
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2019 07:02 schreef Seven. het volgende:
Ik had zo een collega die echt niet normaal veel zeurde. Na verloop van tijd werd ik echt helemaal gestoord van hem.

Hij had een paar katten uit het asiel. Op de dag dat ze kwamen, heeft hij letterlijk over niets anders gepraat. Hij heeft nog nooit een deadline gehaald en levert zelden resultaat. Zijn meubels waren van zijn vader en hij leeft daar zelf al ruim 20 jaar mee! Had hij een afspraakje met een vrouw.. jezus, wat een puberale ellende. Na 3 weken stalken van zijn kant volgden berichtjes als 'ik heb er recht op om te weten waarom je me negeert' :') . Hij is constant ziek, zwak, misselijk en is ook een enorme hypochonder.

Hij verziekt de sfeer op de afdeling enorm met zijn negatieve gelul.
Idd zo'n mensen moeten ze eruit trappen :')
pi_190411831
quote:
Op donderdag 12 december 2019 22:01 schreef kloon_bassie het volgende:
Goed topic! Een keer een interim manager gehad die zelf echt niets wou doen. Vragen werden standaard beantwoord met: dat moet je zelf weten!

Na een week of 5 was ie weg omdat zowat de hele afdeling bij de vestigingsdirecteur had geklaagd. Betrof een multinational trouwens.

Heb ook bij non profit organisaties gewerkt... daar kan ik boeken over vol schrijven. Mensen die standaard niets doen en hun werk zo geheimzinnig houden zodat de directie denkt dat ze onmisbaar zijn. Gebeurde ook niets mee, mensen werkten er al 20 jaar. Heb er geen contact meer mee, maar ze zullen er nog allemaal wel zitten.
Dit ook meegemaakt ja. Paar jaar geleden ook een interim-teammanager gehad die bij zijn inwerkgesprekken al aangaf dat we het zelf maar een beetje moesten uitzoeken terwijl sturing op dat team op dat moment juist van cruciaal belang was. Met de regelmaat van de klok ziek, zwak of misselijk en de dagen dat hij aanwezig was, was hij alleen maar in overleg of aan het roken.

Elke vraag werd afgeschoven en er stond maanden na verstreken deadlines nog geen letter op papier van de plannen die hij moest opleveren. Toen het management hem er (veel te laat) eindelijk uit wilde gooien trok hij "toevallig" op hetzelfde moment de burn-out kaart. Kreeg een enorme zak met geld mee en liet het team in chaos achter.

Mensen met vage functieomschrijvingen die eigenlijk alleen maar in overleg zitten moet je ook altijd wantrouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2019 08:09:19 ]
  vrijdag 13 december 2019 @ 08:26:51 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190411927
Een lead engineer die, als je hem ons product of een onderdeel toonde, niet wist was het was :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190413309
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:08 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit ook meegemaakt ja. Paar jaar geleden ook een interim-teammanager gehad die bij zijn inwerkgesprekken al aangaf dat we het zelf maar een beetje moesten uitzoeken terwijl sturing op dat team op dat moment juist van cruciaal belang was. Met de regelmaat van de klok ziek, zwak of misselijk en de dagen dat hij aanwezig was, was hij alleen maar in overleg of aan het roken.

Bij mij was het juist precies andersom, een teammanager die zich veel, maar dan ook echt veel te veel met het team bemoeide. Elke scheet moest onderbouwd worden; hij gaf zijn mening over elke scheet ook al had hij ongelijk en bracht hij het alsof het de waarheid was, zonder verdere onderbouwing. Alles moest op zijn manier, ook al liep het op onze manier al prima.
Tsja, totdat de beoordeling kwam, hij een zware onvoldoende op zijn functioneren scoorde en zelf op zijn sodemieter kreeg van zijn leidinggevende.
Sindsdien zien we hem een stuk minder en worden beslissingen meer aan ons overgelaten, wat we dus ook prima kunnen.
pi_190413375
Kan er een boek over schrijven. Maar dit was wel de topper:

Een collega die 1x per jaar onder de douche ging (hoog ingeschat). Zat ook gerust 2 van de 8 uur op een dag te slapen, inclusief gesnurk. Schone kleren waren zeldzaam en op een gegeven moment was zijn broek dermate kapot dat er dingen uit hingen die ik niet wilde zien :r :r :r
pi_190413424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:13 schreef DjVero het volgende:

[..]

Bij mij was het juist precies andersom, een teammanager die zich veel, maar dan ook echt veel te veel met het team bemoeide. Elke scheet moest onderbouwd worden; hij gaf zijn mening over elke scheet ook al had hij ongelijk en bracht hij het alsof het de waarheid was, zonder verdere onderbouwing. Alles moest op zijn manier, ook al liep het op onze manier al prima.
Tsja, totdat de beoordeling kwam, hij een zware onvoldoende op zijn functioneren scoorde en zelf op zijn sodemieter kreeg van zijn leidinggevende.
Sindsdien zien we hem een stuk minder en worden beslissingen meer aan ons overgelaten, wat we dus ook prima kunnen.
Dat kan natuurlijk ook, dat iemand denkt expertise te hebben maar er eigenlijk niets vanaf weet. Vind ik overigens wel minder kwalijk dan mensen die gewoon letterlijk niets uitvoeren.
pi_190413517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:20 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook, dat iemand denkt expertise te hebben maar er eigenlijk niets vanaf weet. Vind ik overigens wel minder kwalijk dan mensen die gewoon letterlijk niets uitvoeren.
Maar waarom? Je hebt er in principe geen last van, toch? Tenzij je gezamenlijk dingen moet doen, maar dan heb je als het goed is nog een leidinggevende waar je terecht kunt. Zolang jij jouw werk kunt doen, dan zou ik me echt geen reet aantrekken van uitvretahs.
pi_190413585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:26 schreef DjVero het volgende:

[..]

Maar waarom? Je hebt er in principe geen last van, toch? Tenzij je gezamenlijk dingen moet doen, maar dan heb je als het goed is nog een leidinggevende waar je terecht kunt. Zolang jij jouw werk kunt doen, dan zou ik me echt geen reet aantrekken van uitvretahs.
Omdat ik het moreel slechter vind dat iemand niets doet dan dat iemand wel hard werkt maar het verkeerd doet.
pi_190415026
Hiervoor werkte ik in een bikkelharde werkomgeving die zelfs het nieuws heeft gehaald vanwege machtsmisbruik door hooggeplaatsten. Ik had er zelf niet zoveel last van omdat ik mijn werk goed deed, maar er stond elke week wel iemand in het kopieerhok te huilen. De niet-functionerende hooggeplaatsten functioneerden wel in die zin dat ze carrière maakten, maar intussen werden andere carrières verwoest en heeft menig collega een zenuwinzinking gehad.
pi_190415054
quote:

[..]

Micromanagers zijn rot inderdaad. Ik moet zelf uitkijken dat ik er niet een word.
  vrijdag 13 december 2019 @ 12:40:01 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_190415795
In het verleden een vrouwelijke manager gehad die het deed met de directeur van het bedrijf. Zogenaamd een groot geheim, maar iedereen wist er van. Regelmatig gingen ze samen op "dienstreis", moesten ze ineens dringend iets na werktijd bespreken etc.

Moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, maar de rest van de afdeling had er last van omdat ze drukker waren met elkaar dan met het runnen van het bedrijf.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_190416161
Ik had ooit een collega die aanvragen verstopte in random mappen in het digitale faxsysteem omdat hij er geen zin in had/te moeilijk vond. De zoekfunctie was ronduit ruk dus die vond je nooit meer terug.
pi_190416213
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:28 schreef Seven. het volgende:
Die ene collega die het presteerde om 1,5 jaar lang 10 tot 30 minuten te laat te komen, de afspraak was tussen 7 en 9 maar hij was er nooit voor tien over 9.
Dat is hier ook, vreselijk.

Afspraak is dat iedereen om 09:00 binnen is en om 09:30 stand-up. Hoeveel mensen er wel niet om 09:10 komen of zoals de eerder genoemde collega gerust om 10:30 of 11:00.....
En als er wat van gezegd wordt zijn ze verontwaardigd en zitten ze 3 dagen met psychische klachten te chagrijnen.

Strontziek word ik daar van. Hoe moeilijk is het om je als volwassene aan een afspraak te houden? En als de afspraak je niet bevalt dan moet je die afspraak ter discussie stellen.
  vrijdag 13 december 2019 @ 13:03:23 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_190416214
Hier een die op een specialistische afdeling werkt. Ik belde naar die afdeling, zij nam op, ik legde het verhaal uit, en haar reactie was "Oh alle geleerden zijn al naar huis, dan moet je morgen bellen"
Alsof ik de fucking schoonmaakster aan de lijn had :')
pi_190416543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:03 schreef herverwijderd het volgende:
Hier een die op een specialistische afdeling werkt. Ik belde naar die afdeling, zij nam op, ik legde het verhaal uit, en haar reactie was "Oh alle geleerden zijn al naar huis, dan moet je morgen bellen"
Alsof ik de fucking schoonmaakster aan de lijn had :')
Grote kans dat je naar mijn afdeling belde >_<
  vrijdag 13 december 2019 @ 13:29:39 #47
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_190416618
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:23 schreef Smorri het volgende:

[..]

Grote kans dat je naar mijn afdeling belde >_<
Ik neem aan dat dit soort taferelen zich in meerdere bedrijven afspelen, maar wie weet.
pi_190416896
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 00:06 schreef ManianMan het volgende:
Collega's die alles negatief inzien of leedvermaak leuk vinden.

Collega's die zuchten bij standaard opdrachten die iedere week terug komen.
Ik voel me aangesproken :@

En ja, ik werk er aan :@ :D
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:23:31 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190417661
Collega, tevens mijn werkgever was programmeur / consultant en had een applicatie gemaakt waar prijzen werden gesynchroniseerd. Alle prijzen werden keurig elke nacht gesynchroniseerd.

Op een gegeven moment, een maandag kwam hij niet opdagen; we moesten de klant die aangaf dat de prijzen niet gesynchroniseerd waren aan 't lijntje houden. Toen wij gingen onderzoeken waarom de prijzen niet waren geupdate, kwamen we er achter dat er helemaal geen synchronisatie proces bleek te zijn. Meneer had dus elke nacht handmatig alle prijzen lopen aanpassen.

Een week later stond hij weer op de stoep; er bleek privé nog veel meer aan de hand te zijn zoals handtekeningen vervalst om een nieuwe woning te kunnen kopen ed.

Bedrijf was 2 maanden later opgekocht.
pi_190419014
Genoeg voor meerdere boeken, maar een van de meest bijzondere een wat kerel die ver richting pensioen ging. Had ooit positie van leidinggevende van de administratie gehad, maar was een jaar of 10 geleden teruggezet in functie door een aantal voorvallen.
Weigerde dat te accepteren en had al meerdere van zijn opvolgers (mijn voorgangers) wijsgemaakt dat hij niet aan hen rapporteerde. HR had daar wat andere mening over, maar doordat hij ontstellend vervelend aan te sturen was, hadden zijn opvolgers het maar gelaten omdat ze discussie niet aanwilden/-durfden. Daarbij wel het leven van de overige leden van die afdeling extreem moeilijk gemaakt wat hij gedroeg zich nog steeds alsof HIJ de leiding had.
Daarbovenop was hij gewoon domweg niet goed in zijn vakgebied, hanteerde interne regels van 2 eigenaren van de organisatie terug (ongeveer 20 jaar oud), had geen flauw idee van veranderde wetgeving en dacht dat zoals hij het 40 jaar geleden had geleerd 100% correct was en er geen betere methodiek was.

Na 3 mnd was er een achterstand van 2 jaar naar boven gekomen, voor letterlijk 2 miljoen EUR aan verkeerde posities in de administratie, BTW admin die niet klopte, probeerde ook continu te bemoeien met zaken die hem totaal niet aangingen, ging overal tegenin onafhankelijk het onderwerp en probeerde zich extreem te verzetten tegen digitaal filen want mocht niet en ga zo maar door. Als hij het niet eens was met een besluit, sprak hij wekenlang niet meer met de degene die hem had "overruled" en ga zo maar door.
  vrijdag 13 december 2019 @ 16:03:26 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190419206
Hier!

Een keer een baan gehad waarbij ik op wen afdeling werd geplaatst waarbij het de bedoeling was dat ik van collega's leerde, maar niemand had tijd om me iets te leren. Zit je daar maar pogingen te doen jezelf te vermaken. Heb mezelf wel HTML en JavaScript en wat Unix en Oracle geleerd maar daar had ik verder weinig aan op die plek.

Andere keer wel een lekkere baan. Alleen werkte ik volgens de manager te hard ten opzichte van de rest en moest ik me meer sociaal gedragen. Dus rondlummelen en kletspraat en internetten en mijn functioneringsbeoordelingen waren ineens veel beter :') Eindigde wel in een bore-out.
pi_190419949
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:03 schreef Lunatiek het volgende:
Hier!

Een keer een baan gehad waarbij ik op wen afdeling werd geplaatst waarbij het de bedoeling was dat ik van collega's leerde, maar niemand had tijd om me iets te leren. Zit je daar maar pogingen te doen jezelf te vermaken. Heb mezelf wel HTML en JavaScript en wat Unix en Oracle geleerd maar daar had ik verder weinig aan op die plek.

Andere keer wel een lekkere baan. Alleen werkte ik volgens de manager te hard ten opzichte van de rest en moest ik me meer sociaal gedragen. Dus rondlummelen en kletspraat en internetten en mijn functioneringsbeoordelingen waren ineens veel beter :') Eindigde wel in een bore-out.
Heerlijke anekdotes ja. _O- Mijn manager vertelde me ooit letterlijk dat ik 2 maanden wel even rustig aan kon doen want voorlopig lag er toch geen werk.

Dat terwijl de afdeling in brand stand, mijn directe collega dagelijks alleen maar zat te facebooken en iedereen gigantisch achterliep.
pi_190421660
quote:

[..]

Zijn broer werk bij ons als interim manager...
Voorbeeld: er was door een verhuis van een andere vestiging een aantal van die stapelbakjes voor op je bureau op overschot. Ik moest letterlijk verantwoorden waarom ik deze nodig had en wat ik er mee ging doen...Om maar een voorbeeld te noemen. Maar zo pakt hij ook het werkprocesdeel aan.

Collega's lopen letterlijk weg van hem. Wat gewoon jammer is, want het zijn juist diegene die werk kunnen verzetten en een goed stel hersenen hebben en willen werken aan een goede samenwerking.
pi_190421997
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 december 2019 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Hiervoor werkte ik in een bikkelharde werkomgeving die zelfs het nieuws heeft gehaald vanwege machtsmisbruik door hooggeplaatsten. Ik had er zelf niet zoveel last van omdat ik mijn werk goed deed, maar er stond elke week wel iemand in het kopieerhok te huilen. De niet-functionerende hooggeplaatsten functioneerden wel in die zin dat ze carrière maakten, maar intussen werden andere carrières verwoest en heeft menig collega een zenuwinzinking gehad.
Belastingdienst ?
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:07:02 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190426686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:48 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Genoeg voor meerdere boeken, maar een van de meest bijzondere een wat kerel die ver richting pensioen ging. Had ooit positie van leidinggevende van de administratie gehad, maar was een jaar of 10 geleden teruggezet in functie door een aantal voorvallen.
Weigerde dat te accepteren en had al meerdere van zijn opvolgers (mijn voorgangers) wijsgemaakt dat hij niet aan hen rapporteerde. HR had daar wat andere mening over, maar doordat hij ontstellend vervelend aan te sturen was, hadden zijn opvolgers het maar gelaten omdat ze discussie niet aanwilden/-durfden. Daarbij wel het leven van de overige leden van die afdeling extreem moeilijk gemaakt wat hij gedroeg zich nog steeds alsof HIJ de leiding had.
Daarbovenop was hij gewoon domweg niet goed in zijn vakgebied, hanteerde interne regels van 2 eigenaren van de organisatie terug (ongeveer 20 jaar oud), had geen flauw idee van veranderde wetgeving en dacht dat zoals hij het 40 jaar geleden had geleerd 100% correct was en er geen betere methodiek was.

Na 3 mnd was er een achterstand van 2 jaar naar boven gekomen, voor letterlijk 2 miljoen EUR aan verkeerde posities in de administratie, BTW admin die niet klopte, probeerde ook continu te bemoeien met zaken die hem totaal niet aangingen, ging overal tegenin onafhankelijk het onderwerp en probeerde zich extreem te verzetten tegen digitaal filen want mocht niet en ga zo maar door. Als hij het niet eens was met een besluit, sprak hij wekenlang niet meer met de degene die hem had "overruled" en ga zo maar door.
Oh, wat erg. Hier zou ik niet mee kunnen leven.
Resistance is futile.
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:10:39 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190426779
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 december 2019 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Bah, onveilige werksfeer waarin managers elkaar niks gunnen..! Moet er niet aan denken.
Resistance is futile.
pi_190426868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:04 schreef goldback het volgende:

[..]

Belastingdienst ?
De wetenschap.
pi_190426916
Ik heb zelf trouwens nog nooit meegemaakt dat collega's niks deden. Ik vind het wonderlijk om zoveel verhalen hier te lezen over zulke collega's. Al moet ik wel zeggen dat ik me nog goed de collega herinner over wie mijn moeder het vroeger had. Die hield onder werktijd z'n fanpagina van Jari Litmanen bij.
pi_190426970
Ohja ben vergeten die ene collega die altijd stond te bellen. Ook tijdens het werk |:(

:')
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:20:00 #60
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190427018
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bah, onveilige werksfeer waarin managers elkaar niks gunnen..! Moet er niet aan denken.
Zo’n werksfeer dat managers altijd elkaar een oor proberen aan te naaien ipv het bedrijf vooruit proberen te helpen... ook geinig.
Ben je de helft van de tijd bezig om te zorgen dat je niet finaal anaal genomen wordt bij meetings of presentaties.
Zelf niet mee gemaakt maar het wel zien gebeuren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_190427054
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het waren vooral de junioren die de klos waren. Er is zelfs wel eens met een bureaustoel gesmeten.

Oh ja, en ik heb ook eens een collega gehad die bekendstond als een viespeuk die wel erg mild was voor mooie studentes en promovenda's.
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:25:45 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190427158
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf trouwens nog nooit meegemaakt dat collega's niks deden. Ik vind het wonderlijk om zoveel verhalen hier te lezen over zulke collega's. Al moet ik wel zeggen dat ik me nog goed de collega herinner over wie mijn moeder het vroeger had. Die hield onder werktijd z'n fanpagina van Jari Litmanen bij.
Jari Litmanen O+

Six. werkte ooit voor een grote verzekeraar, die hadden een reorganisatie op touw gezet maar de verantwoordelijke manager vergeten. De beste man is 2 jaar lang naar kantoor gekomen en deed he-le-maal niets voor de fout ontdekt werd :+ .
Resistance is futile.
pi_190427215
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jari Litmanen O+

Six. werkte ooit voor een grote verzekeraar, die hadden een reorganisatie op touw gezet maar de verantwoordelijke manager vergeten. De beste man is 2 jaar lang naar kantoor gekomen en deed he-le-maal niets voor de fout ontdekt werd :+ .
Wij waren voor PSV, dus tja.
pi_190431228
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, wat erg. Hier zou ik niet mee kunnen leven.
Dikke huid, maar op een gegeven moment ook wel gehad. Uiteindelijk "wegens bewezen diensten" eerder met pensioen gestuurd.... Was uiteindelijk meest sociale en goedkoopste oplossing.
Grootste probleem was dat die man nooit maar dan ook nooit tegengas had gekregen en eigenlijk i.p.v. in functie teruggezet, ontslagen had moeten worden.
pi_190431516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk. En 90% van de mensheid denkt harder en slimmer te werken dan zijn collega's. :)
Vooral slimmer, niet harder
pi_190431559
quote:

[..]

Jari Litmanen O+

Dat klinkt echt als een grap.
Maar je bent ook knap gestoord als je in de tussentijd lekker niets bleef doen.
Of was ie stiekem met z’n phd bezig ofzo?
  zaterdag 14 december 2019 @ 09:58:00 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190431926
Oh mensen die een fulltime MBA doen...
Terwijl de norm was om 50 a 60 uur de in de week te draaien.
Maar jah als je mensen onder je hebt en de mensen boven je op minimaal 6 uur tijdsverschil wonen.
N/A
pi_190432681
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Bij de overheid is dit aan de orde van de dag. Vaak slecht gekwalificeerd personeel dat op een of andere manier binnenkomt. Vervolgens slappe manier van sturen, mensen komen maandenlang weg met waardeloos werk en als de verlengdatum dan dichterbij komt wordt toch maar besloten mensen een vast contract aan te bieden. Desastreus want dat soort mensen krijg je nooit meer weg.
pi_190432753
quote:

[..]

Jari Litmanen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190433026
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:20 schreef nils7 het volgende:

Zo’n werksfeer dat managers altijd elkaar een oor proberen aan te naaien ipv het bedrijf vooruit proberen te helpen... ook geinig.
Ben je de helft van de tijd bezig om te zorgen dat je niet finaal anaal genomen wordt bij meetings of presentaties.
Zelf niet mee gemaakt maar het wel zien gebeuren.
Ook meegemaakt: managers die zoveel mogelijk hun eigen zakken probeerden te vullen over de ruggen van medewerkers en klanten. Met als gevolg: leegloop en teruglopende productie. Afdeling naar de haaien, klanten die mij opbelden: " je hebt mooi aangetoond dat die en die manager onzin heeft staan verkondigen op een congres in de VS op onze centen".
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190433726
Weinig kennis van zaken hebben, niet luisteren als je aangeeft dat iets toch anders werkt, verkeerde adviezen geven...
Ik was hier...
pi_190433763
Volgens mij is het een beetje de norm bij elk bedrijf waar het niet persee duidelijk is wie zijn geld er op het spel staat..

Zelf ervaren bij een multinational: dame kwam structureel te laat, ging vervolgens 4 verdiepingen lager koffie halen om terug te komen en de nagels te lakken... ondertussen wat bellen met thuis en als het fout liep een beetje flirten zodat het opgelost werd.

Heel vreemd hoelang dit in stand gehouden kan worden..
Aigh aigh Captain!
  zaterdag 14 december 2019 @ 12:31:02 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190433893
Collega die de sleutel had van paar afdelingen in het ziekenhuis en dat gegeven gebruikte om in de avonduren zijn eigen fysiotherapiepraktijk daar illegaal te runnen :')
Inclusief zwembad gebruiken en alles.

Heel bizar hoe lang dat duurde tot escalatie :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190433931
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 december 2019 12:22 schreef Captain_koek het volgende:
Dat kan heel lang goed gaan, vooral de combinatie van dictators/hielenlikkers/slijmers en scherpe ellebogen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190434290
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 12:31 schreef Molo het volgende:
Collega die de sleutel had van paar afdelingen in het ziekenhuis en dat gegeven gebruikte om in de avonduren zijn eigen fysiotherapiepraktijk daar illegaal te runnen :')
Inclusief zwembad gebruiken en alles.

Heel bizar hoe lang dat duurde tot escalatie :')
_O-
pi_190434674
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 december 2019 12:22 schreef Captain_koek het volgende:
Volgens mij is het een beetje de norm bij elk bedrijf waar het niet persee duidelijk is wie zijn geld er op het spel staat..

Zelf ervaren bij een multinational: dame kwam structureel te laat, ging vervolgens 4 verdiepingen lager koffie halen om terug te komen en de nagels te lakken... ondertussen wat bellen met thuis en als het fout liep een beetje flirten zodat het opgelost werd.

Mooie mechanismes zijn dat ja. Mensen die al 30 jaar niets doen maar door hun sociale vaardigheden/charmes zich toch altijd overal wel weer uitlullen. Managers zoeken vaak handvatten en de slijmballen (de minst geschikte medewerkers dus) lullen zich vaak slim vast bij de managers.

Er zijn honderden factoren die rampzalig kunnen uitpakken bij management. Vriendjespolitiek, een waardeloos inschattingsvermogen van persoonlijkheden, geen inhoudelijke kennis etc. Ben daarom blij dat ik geen manager ben.

Ik heb een manager gehad met zo'n enorme plaat voor zijn kop dat je het echt niet voor mogelijk houdt. Kwam consequent te laat voor elke afspraak en voerde werkelijk niets uit, maar als collega's een keer 5 minuten te laat waren ging hij uit zijn plaat. Hypocrieter ben ik ze nog niet tegengekomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2019 13:26:14 ]
pi_190435142
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:20 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb een manager gehad met zo'n enorme plaat voor zijn kop dat je het echt niet voor mogelijk houdt. Kwam consequent te laat voor elke afspraak en voerde werkelijk niets uit, maar als collega's een keer 5 minuten te laat waren ging hij uit zijn plaat. Hypocrieter ben ik ze nog niet tegengekomen.
Ik heb een manager gehad die zulke kolder uitkraamde waar klanten bijzaten, dat de klanten later belden met de mededeling dat ik wel mocht komen voor het project, maar m'n manager moest thuislaten. Vervolgens wilde mijn manager niet dat ik alleen ging. Einde project, weg klant.
  zaterdag 14 december 2019 @ 13:49:07 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190435210
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb een manager gehad die zulke kolder uitkraamde waar klanten bijzaten, dat de klanten later belden met de mededeling dat ik wel mocht komen voor het project, maar m'n manager moest thuislaten. Vervolgens wilde mijn manager niet dat ik alleen ging. Einde project, weg klant.
_O-
Ik heb een ceo waarvan onze businesspartners liever niet hebben dat hij bij gesprekken met prospects is. Of überhaupt bij gesprekken met hen.
pi_190440052
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 13:45 schreef blomke het volgende:

[..]

_O- Heel pijnlijk ja.
pi_190440609
Ooit eens een collega gehad die 35 ton tomaten was vergeten te oogsten, vind helemaal niemand leuk als dat op vrijdagochtend er even extra bijkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190441064
Bij het team na ons "werkt" er eentje die nu dus ineens overspannen blijkt te zijn. De teamleider zit er maar mooi mee, want die klaploper die nu dus "overspannen" is, kan niet zomaar worden geloosd omdat hij een vast contract heeft en de vorige teamleiders nooit iets van een dossier hebben opgebouwd tegen die lamzak. Binnen het team zijn ze er nu ook achter dat het geen zak uitmaakt of hij er nu wel of niet is, of het moet zijn dat het werk nu gewoon rustig gedaan kan worden zonder dat je bij wijze van spreken met de zweep achter de lamzak aanhoeft.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_190442777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 10:56 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Bij de overheid is dit aan de orde van de dag. Vaak slecht gekwalificeerd personeel dat op een of andere manier binnenkomt. Vervolgens slappe manier van sturen, mensen komen maandenlang weg met waardeloos werk en als de verlengdatum dan dichterbij komt wordt toch maar besloten mensen een vast contract aan te bieden. Desastreus want dat soort mensen krijg je nooit meer weg.
Grappig ik werk nu dik 10 jaar voor de overheid en ik kan me hier helemaal niet in vinden. Hier is een vast contract iets wat je nauwelijks nog krijgt. En dankzij enorm veel belangstellenden voor een functie krijg je ook nog eens kwalitatief goede mensen binnen. Uiteraard heb je binnen elk bedrijf ziekmelders en niksdoeners.
pi_190442965
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:34 schreef Questular het volgende:

[..]

Grappig ik werk nu dik 10 jaar voor de overheid en ik kan me hier helemaal niet in vinden. Hier is een vast contract iets wat je nauwelijks nog krijgt. En dankzij enorm veel belangstellenden voor een functie krijg je ook nog eens kwalitatief goede mensen binnen. Uiteraard heb je binnen elk bedrijf ziekmelders en niksdoeners.
Je focust teveel op het vaste contract. ;) En ik realiseer me heel goed dat elke organisatie anders is, maar bij gemeentes is het wel vaak een enorme bende met veel pappen en nathouden. Interim-managers zijn een ramp voor dat soort organisaties.
pi_190443582
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:44 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Je focust teveel op het vaste contract. ;) En ik realiseer me heel goed dat elke organisatie anders is, maar bij gemeentes is het wel vaak een enorme bende met veel pappen en nathouden. Interim-managers zijn een ramp voor dat soort organisaties.
Over welke afdeling heb je het? De situatie die je schetst komt ook mij niet bekend voor.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 14 december 2019 @ 21:28:04 #85
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_190443790
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 23:37 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Waar denk je dat ik werk? :P
Ga gewoon eens een maandje bij de provincie kijken, dan weet je niet hoe snel je weer naar je gemeentelijke lamzakkenreservaat moet vluchten.
pi_190444100
Een collega software developer die na een werkervaring van 12 jaar nog nauwelijks zelfstandig een stuk code kon opleveren. Deed 3 weken over iets wat de rest van het team in 2 dagen zou doen. Snapte niks van de meest basale principes van het programmeren. Werkte vaak thuis, maar was dan meestal offline. Is meerdere keren slecht beoordeeld en uiteindelijk door ons bedrijf geloosd maar heeft zich daarna vrij snel binnen weten te bluffen bij de overheid als lead developer / architect. Bij deze niet nader te noemen overheidsinstelling kan je al software architect worden als je het verschil tussen HTML en CSS kunt uitleggen, dus hier geldt ook: in het land der blinden is eenoog koning.

Maar over het algemeen zie ik vooral niet-functionerende projectmanagers en accountmanagers. Veelal niet gehinderd door enige kennis, wel in een mooi pak, met een grote bek en neerbuigend naar de "werkvloer" waar het uitvoerend personeel, ofwel klootjesvolk zit. Het middenkader lijkt meestal samengesteld uit figuren die een inhoudelijke functie niet aan kunnen. Soms zit er iemand tussen die wel iets kan. En die krijgt uiteindelijk toch alle shit over zich heen...
pi_190444626
Wat ik ook niet vond functioneren was iemand die al 10+ jaar ergens werkte en "wel wist waar abraham de mosterd haalt". Geen slechte output, maar ook geen bijzondere. Wel vaak erg neerbuigend tegenover juniors en nieuwe technologie in general. Laten we hem even Piet noemen.

We deden een klus voor een groot Postbedrijf in NL. Hij was gewoon een developer, de lead dev en aansturing waren allen jongere mensen met goede ideeën en ethos. Maar Piet had het allemaal al lang gezien. Al die nieuwe 'truukjes' en 'praatjes' daar had je Piet niet mee. Piet deed dit al sinds 1998 en toen was alles veel beter dan nu.

Piet had om de juiste redenen dan ook geen aansturende rol. Zijn input naar het (jongere) team bestond dan ook vooral uit zuchten en schouders ophalen. Dit terwijl het team gewoon super lekker bezig was.
graag verwijderen
  zaterdag 14 december 2019 @ 22:10:32 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190444734
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:06 schreef fyah het volgende:
Wat ik ook niet vond functioneren was iemand die al 10+ jaar ergens werkte en "wel wist waar abraham de mosterd haalt". Geen slechte output, maar ook geen bijzondere. Wel vaak erg neerbuigend tegenover juniors en nieuwe technologie in general. Laten we hem even Piet noemen.

We deden een klus voor een groot Postbedrijf in NL. Hij was gewoon een developer, de lead dev en aansturing waren allen jongere mensen met goede ideeën en ethos. Maar Piet had het allemaal al lang gezien. Al die nieuwe 'truukjes' en 'praatjes' daar had je Piet niet mee. Piet deed dit al sinds 1998 en toen was alles veel beter dan nu.

Piet had om de juiste redenen dan ook geen aansturende rol. Zijn input naar het (jongere) team bestond dan ook vooral uit zuchten en schouders ophalen. Dit terwijl het team gewoon super lekker bezig was.
Vreselijke kerel, die Piet.
Resistance is futile.
pi_190444911
Lijkt me dat Piet gewoon eens flink op zijn bek moet gaan in een dergelijk beroep. Hier een paar zeer kundige programmeurs, die je niks wijs hoeft te maken, en die gewoon hun werk opleveren binnen de gemaakte afspraken, maar dan heb je er daarnaast ook nog een paar lopen die 2 weken over een dergelijke klus doen waarbij iemand anders het in een paar uur doet.
Zoals het er nu voor staat mogen die wel binnenkort vertrekken, want het kost te veel op deze manier.
pi_190445711
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Over welke afdeling heb je het? De situatie die je schetst komt ook mij niet bekend voor.
Denk in de richting van communicatie.
  zaterdag 14 december 2019 @ 22:56:55 #91
12221 Tijn