abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 2 november 2019 @ 23:29:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189753851
Hopelijk worden alle demonstraties verboden. Triest dit.

quote:

Slagveld dreigt bij intocht Sinterklaas in Eindhoven


EINDHOVEN - De intocht van Sinterklaas in Eindhoven dreigt, net als vorig jaar, uit te lopen op een confrontatie tussen voor- en tegenstanders van zwarte piet.


Er zijn twee aanvragen gedaan voor demonstraties. Een van de anti-moslimorganisatie Pegida vóór zwarte piet en een van ‘Eindhoven kan het’, die is verbonden met de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP).

De intocht is zaterdag 16 november. De gemeente Eindhoven is nu bezig met het opstellen van voorwaarden waar de demonstranten aan moeten voldoen. ,,Daar kunnen we nog niets over zeggen", zegt een woordvoerder van de gemeente.

Lastig parket
Leontine van Kollenburg, voorzitter van stichting Sint-Nicolaas, heeft gisteren uitvoerig overleg gehad met de gemeente over de intocht. Zij denkt dat maandag besluiten naar buiten kunnen komen die zijn gericht op het voorkomen van problemen. ,,Ik heb deze demonstranten niet in de hand, ik kan niet iedereen op één lijn krijgen. Ik zit nu in een heel lastig parket. Mijn focus is de komende twee weken gericht op een mooi feestje.”

‘Eindhoven kan het’ wil demonstreren op het 18 Septemberplein voor De Bijenkorf.Tijdens de intocht van vorig jaar stonden leden van KOZP langs de route voor de Catharinakerk. Voetbalsupporters van PSV begonnen onverwacht een tegenactie, waarbij zij schreeuwden en met voorwerpen gooiden. De politie moest de belaagde demonstranten onder bescherming weghalen.

Harde kern
Pegida, dat regelmatig in Eindhoven te vinden is voor anti-moslimdemonstraties, heeft bij de gemeente een aanvraag ingediend om actie te voeren vóór zwarte piet. Voorman Edwin Wagensveld zegt dat al meer dan tweehonderd leden van de harde kern PSV-supporters zich hebben aangemeld. Hij denkt dat dit aantal kan uitgroeien tot vijfhonderd man.

,,Wij willen op dezelfde plaats, aan dezelfde route en op dezelfde tijd demonstreren als Kick Out Zwarte Piet", zegt Wagensveld. ,,Wij komen niet om een kinderfeest te verstoren, maar om naast de mensen van KOZP te staan. Wij willen hun demonstratie voorkomen. Als zij niet komen, dan wij ook niet.”

Vuurwapens
Voor ‘Eindhoven kan het’, dat in het pietenprotest samen optrekt met KOZP, is de aangekondigde actie van Pegida geen reden om hun demonstratie af te blazen, zegt woordvoerder Stokely Dichtman. ,,Wij willen ons recht op vrijheid van meningsuiting verdedigen. Wij eisen dat de politie ons voor honderd procent beschermt.” Dichtman zegt dat er op de sociale media al veel bedreigingen worden geuit. ,,Er zijn foto's verschenen van mensen met vuurwapens, anderen willen dat we doodgeslagen worden.”

De dreigende escalatie is voor de groep ‘Eindhoven handhaaft zwarte piet’ wel reden om weg te blijven van de intocht. ,,We gaan geen slagveld aanrichten op een kinderfeestje", zegt oprichter John van de Vorst.

Roetveeg-pieten
KOZP blijft dit jaar weg uit gemeenten waar roetveeg-pieten opdraven, zoals bij de landelijke tv-intocht in Apeldoorn. Maar er zijn wel protesten aangekondigd in onder meer Eindhoven en Den Bosch waar nog wel zwarte of bruine pieten meelopen.

https://www.ed.nl/eindhov(...)gn=socialsharing_web
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189753921
Allemaal immorele aandachtshoeren over de rug van kinderen. Dapper hoor.
pi_189754298
Diep triest dit die lui zouden zich diep moeten schamen !
I will do what i must !!
pi_189754397
Waarom moet dit kinder feest en traditie gegijzeld worden door die idioten !

Ik ben geboren in 1980 en vond het sinterklaasfeest altijd leuk
I will do what i must !!
pi_189754420
Straks kunnen we gelukkig allemaal meedoen met het gebrul uit de Moskeen
I will do what i must !!
  zondag 3 november 2019 @ 00:14:54 #6
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189754472
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2019 00:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
Straks kunnen we gelukkig allemaal meedoen met het gebrul uit de Moskeen
Femke fronst daar wat bij.
pi_189754486
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2019 00:14 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Femke fronst daar wat bij.
Wou net zeggen die krijgt daar juist een natte sloot van _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 3 november 2019 @ 00:20:46 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189754523
Krijgen we nu blokeerbrabanders?
And so is the past
  zondag 3 november 2019 @ 00:21:00 #9
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189754527
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:16 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wou net zeggen die krijgt daar juist een natte sloot van _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Zou je denken, maar ik las toch echt dat ons Femke not amused is.
  zondag 3 november 2019 @ 00:24:57 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_189754570
Nutteloze actie van KOZP. Eindje volgt altijd de randstad met twee jaar vertraging.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189754586
quote:
9s.gif Op zondag 3 november 2019 00:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Krijgen we nu blokeerbrabanders?
Neuh, Pegida en PSV hooligans.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189754645
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, Pegida en PSV hooligans.
Ik heb mijn mening gegeven in dit topic en kan je verzekeren dat ik geen van beide ben
Dus dat downplayen houd je maar voor je aub
I will do what i must !!
pi_189754734
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2019 00:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zou je denken, maar ik las toch echt dat ons Femke not amused is.
Not amused voor de bühne. In de praktijk gaat ze gewoon praten over het geluidsvolume, meer niet.
  zondag 3 november 2019 @ 00:42:22 #14
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189754747
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Not amused voor de bühne. In de praktijk gaat ze gewoon praten over het geluidsvolume, meer niet.
Het is een publieke afkeuring, soort van en daar ben ik al blij mee. Kan een beginnetje zijn van....
pi_189755365
Pegida kaapt nu het sinterklaasfeest voor haar eigen agenda, om te janken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 3 november 2019 @ 04:27:35 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189755596
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2019 00:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
Straks kunnen we gelukkig allemaal meedoen met het gebrul uit de Moskeen
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?
Krekker is de bom!
  zondag 3 november 2019 @ 08:05:36 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189755996
Zwarte Piet wordt verbannen om discriminatie te verminderen en tolerantie te vergroten. Lukt dat al een beetje? _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 november 2019 @ 08:17:33 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189756042
Weet je wat het trieste is? KOZP hóópt gewoon op rellen en een paar malloten trappen er vol in.

De Zeurpieten zitten namelijk graag in de slachtofferrol.

Met de mobiele telefoon in de aanslag om alles te filmen en daarna gerafineerd te redigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 03-11-2019 08:30:44 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189756051
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk worden alle demonstraties verboden. Triest dit.
Dit idd; daar wil je met je kinderen toch niet tussen staan..
pi_189756060
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 02:58 schreef Hathor het volgende:
Pegida kaapt nu het sinterklaasfeest voor haar eigen agenda, om te janken.
Dat deden ze voorgaande jaren ook al. Samen met de NVU.
Maakt het wat lastiger om pro-piet te zijn als dat het soort mensen is dat de pro-piet demonstraties organiseert; dus KOZP is er heel blij mee.
pi_189756068
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 04:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?
Zwarte Piet symboliseert een moslim (Moor) die is overwonnen door de blanke christen (Bisschop NIcolaas). Door dit beeld verboden te maken gaan moslims streven naar dominantie over blanken.

Of zoiets :P
  zondag 3 november 2019 @ 09:54:41 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189756957
Beiden kanten moeten zich echt de ogen uit de kop schamen :') Beetje rellen over de kleur van een fictief karakter op een kinderfeest, te kansloos voor woorden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189758540
In het Oosten van het land houden ze nu angstvallig de kleur van de pieten geheim uit vrees voor ongeregeldheden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189758547
Kleur van pieten tijdens intocht Sinterklaas in Zutphen blijft geheim uit angst voor heisa

De organisatie van de Sinterklaasintocht in Zutphen is bang voor heisa en wil daarom niet vertellen hoe de pieten er uitzien op 23 november. ,,Als we zeggen welke pieten er straks in Zutphen rondlopen, krijgen we misschien verkeerde groepen op ons kinderfeestje. Dat willen we niet’’, zegt John Peter Murray namens de organisatie.



Murray deed een jaar geleden nog niet moeilijk over de kleur van de pieten, die toen bruin was. ,,Maar al het gedoe rond de intocht in Apeldoorn (daar komen alleen roetveegpieten, red.) heeft het westen een stuk dichterbij gebracht. Daardoor ligt de kleur van pieten in onze regio nu ook erg gevoelig’’, zegt Murray.

Ophef in Apeldoorn
Murray doelt met zijn opmerkingen op de ophef die is ontstaan rond de landelijke intocht van Sinterklaas. In Apeldoorn werden bijna negenduizend petities getekend van de campagne Cultuur onder Vuur. Die wil dat burgemeester Petra van Wingerden van Apeldoorn tijdens de landelijke intocht alsnog voor zwarte piet kiest, in plaats van knechten met louter roetvegen. Murray: ,,In het oosten werd nooit moeilijk gedaan over de kleur van piet. Maar dat is door 'Apeldoorn’ dit jaar wel anders.’’

Ook in Deventer is er een pietenpolemiek. Daar eiste burgemeester Ron König aanvankelijk een minimaal aantal roetveegpieten van de organisatie. Zo niet, dan zou de gemeente de subsidie voor de intocht intrekken. Dat is teruggedraaid; organisatie en König hebben overeenstemming over een aanpassing. Hoe de Deventer pieten er uit zien, houden ze net als in Zutphen geheim.

Geen trek in trammelant
De goedheiligman en zijn knechten meren aan aan de Zutphense IJsselkade. Murray: ,,Wij moeten de veiligheid van de kinderen kunnen garanderen tijdens hun feestje. Als we zeggen hoe onze pieten er uit zien, komen er misschien verkeerde groepen naar dat feestje. Mensen die met foute intenties naar Zutphen gaan. Daar hebben we uiteraard geen trek in en daarom zwijgen we over de kleur van de pieten. Hoe triest het ook is dat we dat dit jaar moeten doen.’’
https://www.destentor.nl/(...)voor-heisa~af3b3dd2/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189758607
Gewoon KOZP weigeren en laten demonstreren een dag eerder of later, probleem opgelost.
  zondag 3 november 2019 @ 12:15:49 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189758961
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gewoon KOZP weigeren en laten demonstreren een dag eerder of later, probleem opgelost.
Op zich mee eens. Maar dit zou niet moeten zijn OMDAT er door tegendemonstranten met geweld wordt gedreigd.
Krekker is de bom!
  zondag 3 november 2019 @ 12:17:18 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189758985
Zet ze allemaal ergens op een veld buiten het centrum met een cordon ME'ers eromheen aub.
pi_189759053
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:17 schreef Twiitch het volgende:
Zet ze allemaal ergens op een veld buiten het centrum met een cordon ME'ers eromheen aub.
Ik weet gelukkig wel welke zijde de me dan kiest. Hop, oprotten met die kneusjes die alles maar naar hun hand willen zetten. Het is Ons land, oprotten!
pi_189759067
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Op zich mee eens. Maar dit zou niet moeten zijn OMDAT er door tegendemonstranten met geweld wordt gedreigd.
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij vieren wij al tientallen jaren het sinterklaasfeest zonder incidenten? Het is begonnen toen die anti kliek op kwam zetten, en die anti kliek was de kliek die begon met doodsbedreigingen, geweldsdreiging waaronder tegen kinderen en ook het openlijke provoceren. Dus kap met provoceren om die anti's tussen kinderen te zetten om hun haat te ventileren, dan hoeven anderen daar ook niet op te reageren.

Maar er zullen mensen het natuurlijk weer niet eens mee zijn, het mooie is ik kan ze waarschijnlijk allemaal weer op een briefje aanleveren, want dat zijn de mensen die wel moord en brand schreeuwden bij een vreedzame Pegida BBQ bij een moskee, ze moeten immers niet provoceren was het antwoord, en ook niemand uit die kliek die het toen wou hebben over de gewelddadige tegendemonstranten die met honderden politie en buurt belaagden omdat ze zich weer in hun eer aangevallen voelden.
pi_189759112
KOZP protesteert niet als gemeenten Zwarte Piet veranderen naar een roetveegpiet.

Dat is dus gewoon chantage. Gemeenten willen geen trammelant, maar die was er sowieso nooit. Die ontstaat alleen als KOZP langskomt.
  zondag 3 november 2019 @ 12:31:28 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189759216
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:25 schreef luxerobots het volgende:
KOZP protesteert niet als gemeenten Zwarte Piet veranderen naar een roetveegpiet.

Dat is dus gewoon chantage. Gemeenten willen geen trammelant, maar die was er sowieso nooit. Die ontstaat alleen als KOZP langskomt.
Ja, met die denkwijze is elke vorm van protest en demonstratie chantage.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189759306
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, met die denkwijze is elke vorm van protest en demonstratie chantage.
Met het grote verschil ten opzichte van een normale demonstratie, dat ze bij een feestje tussen de kinderen demonstreren.
  zondag 3 november 2019 @ 12:42:06 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189759367
Gewoon zowel roetveegpieten als zwarte pieten mee laten lopen , dan zijn beide partijen tevreden


O nee , dat accepteert KOZP niet , want blackface , slavernij , racisme en zo :’)
Ik ben inmiddels overleden
pi_189759458
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij vieren wij al tientallen jaren het sinterklaasfeest zonder incidenten? Het is begonnen toen die anti kliek op kwam zetten, en die anti kliek was de kliek die begon met doodsbedreigingen, geweldsdreiging waaronder tegen kinderen en ook het openlijke provoceren.
Nee, dat was toch echt de pro-kliek in de jaren 60.
De anti-kliek is vervolgens wel een stuk verder gegaan met in 2000 zelfs dreiging met aanslagen. Als schijnen de pro-pieten dat bij Dokkum ook te hebben gedaan.

Het is dus een gezellig zooitje geworden.
pi_189759467
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:42 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon zowel roetveegpieten als zwarte pieten mee laten lopen , dan zijn beide partijen tevreden

O nee , dat accepteert KOZP niet , want blackface , slavernij , racisme en zo :’)
KOZP heeft meermaals aangegeven pas tevreden te zijn en op te houden zodra het hele Sinterklaas feest is afgeschaft, Sinterklaas is volgens hun ook een racistische slavendrijver. Gezien het feest nooit never niet zal worden afgeschaft is het beter om KOZP niet tijdens intochten te laten demonstreren maar ervoor of erna. Het is zo simpel, voorkomt zoveel gezeik en problemen, ik vraag mij toch af waarom de politiek keer op keer KOZP toestemming geeft om te protesteren tussen de mensen die gewoon een leuk feest willen beleven.

Burgemeester Eindhoven: nooit meer demonstratie Pegida bij moskee

In zo'n geval worden de anti's ook verboden te protesteren terwijl al het geweld van de tegenstanders kwam. Het is wederom meten met twee maten in dit land.
pi_189759488
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, dat was toch echt de pro-kliek in de jaren 60.
De anti-kliek is vervolgens wel een stuk verder gegaan met in 2000 zelfs dreiging met aanslagen. Als schijnen de pro-pieten dat bij Dokkum ook te hebben gedaan.

Het is dus een gezellig zooitje geworden.
Daarom gewoon beide groepen uit elkaar houden, KOZP kan voor de intocht of na de intocht protesteren, probleem opgelost. Het is echt niet zo moeilijk.
  zondag 3 november 2019 @ 12:51:50 #37
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189759505
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 04:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?
Terechte vraag.
  zondag 3 november 2019 @ 12:53:28 #38
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189759540
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Voorman Edwin Wagensveld zegt dat al meer dan tweehonderd leden van de harde kern PSV-supporters zich hebben aangemeld
Opmerkelijk dat dat bij andere Pegida-acties niet het geval was.
pi_189759824
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:53 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat dat bij andere Pegida-acties niet het geval was.
Hoezo ? Dankzij moslims telt PSV nog een beetje mee. Daar tegen protesteren zou dus nogal dom zijn.
In PSV spelen echter geen KOZPers.
  zondag 3 november 2019 @ 13:50:03 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189760349
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

ik vraag mij toch af waarom de politiek keer op keer KOZP toestemming geeft om te protesteren tussen de mensen die gewoon een leuk feest willen beleven.
Dit. De burgemeester kan vergunning geven voor een demonstratie op een ander tijdstip. Maar ze zullen wel weer zwichten voor de dictatuur van de gekleurden minderheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 november 2019 @ 13:52:15 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189760376
Religie leidt alleen maar tot oorlog. Schaf die nep-bisschop toch gewoon af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 3 november 2019 @ 13:57:53 #42
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189760465
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo ? Dankzij moslims telt PSV nog een beetje mee.
Ihattaren, ok ... en verder?
pi_189760532
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit. De burgemeester kan vergunning geven voor een demonstratie op een ander tijdstip. Maar ze zullen wel weer zwichten voor de dictatuur van de gekleurden minderheid.
Ik heb het idee dat ze het doen om te provoceren, zodat ze weer met het vingertje kunnen wijzen "kijk die racistische Nederlanders". Het is immers geen probleem voor dezelfde burgemeester in Eindhoven om Pegida wel te verbieden te protesteren bij een moskee om provocaties tegen te gaan, die moeten dan op een veldje ergens ver weg van een moskee gaan staan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 november 2019 @ 14:04:12 #44
74056 crew  ToT
pi_189760546
Sinterklaasintocht 2020 zal waarschijnlijk gevierd worden met traangasgranaten, scheermesprikkeldraad, rubber kogels en bijtgrage politiehonden! ^O^ Misschien nog een verdwaalde molotovcocktail hier en daar.
  zondag 3 november 2019 @ 14:36:25 #45
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_189761081
Erg jammer dat er zo'n zwarte schaduw hangt over een kinderfeest. :)
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_189761212
Willen jullie meer of minder zwarte piet zeikerds?
pi_189762937
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:42 schreef matigeuser het volgende:
Willen jullie meer of minder zwarte piet zeikerds?
Absoluut meer. Top amusement altijd aan het einde van het jaar.

Altijd dezelfde mensen die dezelfde argumenten uitwisselen, boos worden en dan zo hun vrije tijd doorbrengen. En ze weten: we gaan er toch nooit uitkomen.

Terwijl ze ook gewoon leuke dingen kunnen doen.
pi_189763562
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:36 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
zwarte schaduw
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189763582
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 16:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Absoluut meer. Top amusement altijd aan het einde van het jaar.

Altijd dezelfde mensen die dezelfde argumenten uitwisselen, boos worden en dan zo hun vrije tijd doorbrengen. En ze weten: we gaan er toch nooit uitkomen.

Terwijl ze ook gewoon leuke dingen kunnen doen.
Jamaar, dit gezeik is traditie ;)
En eens, het is amusanter dan het zoveelste verhaal over hoe pakjespiet de cadeautjes heeft weggemaakt en iedereen in paniek is.
  maandag 4 november 2019 @ 22:48:35 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189789041
Mooie nieuwe traditie wel. Ieder jaar knokken in Eindhoven.
  maandag 4 november 2019 @ 22:56:26 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_189789132
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:48 schreef Hexagon het volgende:
Mooie nieuwe traditie wel. Ieder jaar knokken in Eindhoven.
Goeie ook wel voor een Fok! meet 8-) oO/

BlokkeerFok!ers in Eindhoven :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 05-11-2019 01:22:53 ]
  maandag 4 november 2019 @ 23:08:11 #52
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_189789342
KOKOZP.
pi_189791072
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:36 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Erg jammer dat er zo'n zwarte schaduw hangt over een kinderfeest. :)
yep, en ondertussen wordt bij de lidl het woordje kerst weggemoffeld. We bukken nog ietsjes verder voor de aanwinst uit andere landen.
  dinsdag 5 november 2019 @ 06:13:54 #54
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189791098
KOZP: dat zijn gekleurde, nieuwe Nederlanders die uit 'dankbaarheid' dat zij in ons land mogen leven de oorspronkelijke witte Nederlanders uitmaken voor racisten. Dit geeft nog maar eens aan dat het immigratiebeleid van Nederland volkomen fout is. Heeft de PVV dus toch gelijk.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 5 november 2019 @ 06:20:48 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189791113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 06:13 schreef NoPicNic het volgende:
KOZP: dat zijn gekleurde, nieuwe Nederlanders die uit 'dankbaarheid' dat zij in ons land mogen leven de oorspronkelijke witte Nederlanders uitmaken voor racisten. Dit geeft nog maar eens aan dat het immigratiebeleid van Nederland volkomen fout is. Heeft de PVV dus toch gelijk.
Ik vindt eigenlijk dat het wel wat eerlijker mag met de slavernij historie enz. Zal het volgende voorbeeld geven. Vrijwel alle slaven forten liggen aan de kust in Afrika. Wie brachten de slaven uit de diepe binnen landen van Afrika daar naar toe? Een open eerlijk debat over dingen als zwarte piet en de slavernij heb ik nog niet gezien of gelezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 5 november 2019 @ 07:45:49 #56
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189791369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 06:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt eigenlijk dat het wel wat eerlijker mag met de slavernij historie enz. Zal het volgende voorbeeld geven. Vrijwel alle slaven forten liggen aan de kust in Afrika. Wie brachten de slaven uit de diepe binnen landen van Afrika daar naar toe? Een open eerlijk debat over dingen als zwarte piet en de slavernij heb ik nog niet gezien of gelezen.
Het waren Afrikaanse koningen die hun onderdanen verkochten aan de Europeanen. Waarom wordt dat nooit verteld? Wat willen zwarte mensen nu eigenlijk: prettig leven in Nederland of sterven van de honger, door geweld of aan ebola in Afrika?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 5 november 2019 @ 07:47:58 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189791383
Ik durf te wedden dat een crowdfunding om al die huilies een ticket naar Mali te geven zodat ze terug zijn op hun voorvaderlijke grond, binnen no time het doelbedrag bereikt heeft. En Sylvana is de eerste die we een Jumbo in trappen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 november 2019 @ 07:58:04 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189791470
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 06:13 schreef NoPicNic het volgende:
KOZP: dat zijn gekleurde, nieuwe Nederlanders die uit 'dankbaarheid' dat zij in ons land mogen leven de oorspronkelijke witte Nederlanders uitmaken voor racisten.


Weet je het zeker? ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 november 2019 @ 08:01:22 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189791490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 07:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik durf te wedden dat een crowdfunding om al die huilies een ticket naar Mali te geven zodat ze terug zijn op hun voorvaderlijke grond, binnen no time het doelbedrag bereikt heeft. En Sylvana is de eerste die we een Jumbo in trappen.
Dat denk ik ook.
Mag ik zeggen dat ik deze post wat vind afwijken van je “normale” toon, grappig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 november 2019 @ 08:03:28 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189791500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Mag ik zeggen dat ik deze post wat vind afwijken van je “normale” toon, grappig.
Als historicus hecht ik aan tradities en ZP is niet racistisch. Dit is geen racisme debat dit is gewoon een manier om ons weer een extra schuldgevoel aan te praten zodat er weer compensatieclaims kunnen worden ingediend.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 november 2019 @ 08:15:59 #61
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189791572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als historicus hecht ik aan tradities en ZP is niet racistisch. Dit is geen racisme debat dit is gewoon een manier om ons weer een extra schuldgevoel aan te praten zodat er weer compensatieclaims kunnen worden ingediend.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, duidelijk en dank voor de uitleg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 november 2019 @ 08:18:20 #62
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189791588
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 07:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weet je het zeker? ;)
Ja. Er zijn altijd witte linkse gekkies die hun absurde deuggedrag willen tonen aan de wereld. Elke 'zielige' stumperd kan op hun sympathie rekenen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 5 november 2019 @ 08:18:57 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189791590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:18 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ja. Er zijn altijd witte linkse gekkies die hun absurde deuggedrag willen tonen aan de wereld.
Maar KOZP bestaat dus niet enkel uit gekleurde mensen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 november 2019 @ 08:22:02 #64
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189791607
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar KOZP bestaat dus niet enkel uit gekleurde mensen.
Ik zou het anders zeggen, niet elke zwarte man of vrouw is aanhanger van KOZP.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189791691
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 07:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weet je het zeker? ;)
Dat is Sunny zeker? Hypocriet mens.Beetje zwarte piet als rascitisch wegzetten. Klagen over witte privileges omdat haar man getint is en haar kind dus ook. :{w
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 november 2019 @ 09:09:23 #66
74056 crew  ToT
pi_189792007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:18 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ja. Er zijn altijd witte linkse gekkies die hun absurde deuggedrag willen tonen aan de wereld. Elke 'zielige' stumperd kan op hun sympathie rekenen.
White guilt, zoiets prachtigs....
pi_189792231
Die KOZP lui willen simpelweg een reden hebben om te kunnen klagen. Maak je alle pieten blank dan gaan ze weer klagen dat het een wit feest is. Dat soort kansloze mensen moet je geen podium geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 09:36:32 ]
pi_189796708
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 07:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weet je het zeker? ;)
Alle blanke witte mensen moesten verplicht achterin de bus. Als de camera de andere kant opgericht zou zijn, dan was het een heel andere foto geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 5 november 2019 @ 15:14:18 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189796718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alle blanke witte mensen moesten verplicht achterin de bus. Als de camera de andere kant opgericht zou zijn, dan was het een heel andere foto geweest.
Ik geloof je zo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189796726
quote:
Rechtszaak om Zwarte Piet in Apeldoorn
De gemeente Apeldoorn is voor de rechter gedaagd vanwege de kleur van de pieten tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas volgende week zaterdag. De bezwaarmaker wil dat de vergunning voor de intocht wordt geschrapt omdat er alleen roetveegpieten te zien zullen zijn, aldus een woordvoerder van de gemeente.
https://www.telegraaf.nl/(...)te-piet-in-apeldoorn
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 5 november 2019 @ 15:23:27 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_189796862
Wat een goed geschreven stuk van de Telegraaf weer, totaal geen touw aan vast te knopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189800915
quote:
Laatste keer zwarte pieten bij intocht Sinterklaas Eindhoven

Dit jaar lopen er voor de laatste keer zwarte pieten mee tijdens de intocht van Sinterklaas in Eindhoven. Vanaf 2020 volgt de Brabantse stad de landelijke lijn zoals die op televisie te zien is. De vrees is dat aangekondigde demonstraties opnieuw uit de hand zullen lopen.

Burgemeester John Jorritsma en Stichting Sint-Nicolaas Intocht Eindhoven hebben gisteravond samen de invulling van het sinterklaasfeest bekendgemaakt.

Verschillende haarstijlen
Naast donker geschminkte pieten doen er voor het eerst glitterpieten en pieten met allerlei verschillende kleuren en haarstijlen mee. Na deze editie neemt Eindhoven definitief afscheid van zwarte piet.

"We realiseren ons dat deze veranderingen nooit naar ieders tevredenheid kunnen zijn", valt er in de schriftelijke verklaring te lezen. "Voor ons staat een plezierig feest voor iedereen maar vooral voor de kinderen voorop."

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) heeft via hun Facebook-pagina laten weten te zullen demonstreren in Eindhoven.

In reactie daarop kondigde ook Pegida Nederland een protest aan. "Wij hebben de gemeente laten weten dat als KOZP komt, dat wij er ook zullen zijn", meldt Pegida Nederland-woordvoerder Edwin Wagensveld. "Dat is al sinds september bekend."

Overleg
De gemeente Eindhoven buigt zich deze week over de vraag of en waar de groepen hun demonstraties mogen uitvoeren. Volgens een woordvoerster zijn actievoerders uitgenodigd om te overleggen over de intocht op 16 november. "De gemeente moet een beschikking over de demonstraties afgeven."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-intocht-sinterklaas
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189801183
Ik ga kijken! En chips kopen! *O*
Dit wordt beter dan Chelsea!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189801278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 06:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt eigenlijk dat het wel wat eerlijker mag met de slavernij historie enz. Zal het volgende voorbeeld geven. Vrijwel alle slaven forten liggen aan de kust in Afrika. Wie brachten de slaven uit de diepe binnen landen van Afrika daar naar toe? Een open eerlijk debat over dingen als zwarte piet en de slavernij heb ik nog niet gezien of gelezen.
Inderdaad, en stoppen met die indoctrinatie in onder andere het onderwijs. Dan heb ik het niet over de zwarte bladzijden, want die zijn er weldegelijk zoals we allemaal al op school hebben geleerd. Maar nu is de boodschap dat Nederland zijn rijkdom van de 17e eeuw heeft te danken aan slavernij en roof, wat pertinente onzin is. Dat de Republiek de eerste helft van de Gouden Eeuw weigerde aan slavernij te doen wordt genegeerd. Musea hebben het ineens over roofkunst terwijl het om stukken uit China of zo gaat terwijl notabene de VOC veruit het grootste deel van zijn minimale bijdrage aan de Nederlandse economie verdiende met gewoon handel tussen Aziatische rijken.

En dat moet dan vanwege diversiteit, ben ik nou de enige die het met het oog op de statistieken ironisch vindt om kinderen vanwege diversiteit te leren dat je alleen rijk kunt worden met roof en geweld? Dan moet ook ineens de Gouden Eeuw van de islam in het onderwijsprogramma. 19,5 miljoen Afrikaanse slaven in de Arabische slavenhandel, veel meer dan de hele Transatlantische slavernij en de Nederlandse slavenhandel valt helemaal in het niet. En dan hadden die Arabieren ook nog 3 eeuwen nodig om met hun tientallen miljoenen een fractie van de progressie te boeken die 1.5 miljoen Nederlanders de wereld hebben gebracht. En laten we het over de Ottomaanse en Barbarijse zwarte bladzijden maar helemaal niet hebben, die gingen wel aan land om Europeanen gevangen te nemen en tot slaaf te maken.

Zwarte Piet heeft natuurlijk niks met slavernij te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 november 2019 @ 19:24:48 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_189801323
Wat heeft Pegida er eigenlijk mee te maken? Ik dacht dat ze tegen de islam waren. Maar nu trekken ze landelijk op als broertjes van de NVU. Het is bijna alsof de islam gewoon een excuus voor iets anders is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189801502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als historicus hecht ik aan tradities en ZP is niet racistisch. Dit is geen racisme debat dit is gewoon een manier om ons weer een extra schuldgevoel aan te praten zodat er weer compensatieclaims kunnen worden ingediend.
Het draait allemaal om de herstelbetalingen inderdaad. Dat dat tussen volwassenen uitgevochten wordt vind ik nog tot daar en toe, maar ik verklaar elke gemeente voor gek die KOZP demonstratieruimte geeft bij de intocht.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 5 november 2019 @ 19:37:21 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189801623
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:36 schreef Linkse_krijger het volgende:
Die KOZP lui willen simpelweg een reden hebben om te kunnen klagen. Maak je alle pieten blank dan gaan ze weer klagen dat het een wit feest is. Dat soort kansloze mensen moet je geen podium geven.
KOZP wil helemaal geen piet...

quote:
Enkele jaren verder is dan nu de vraag: wat is dan het alternatief voor zwarte piet? Geen piet. Punt.
http://stopblackface.com/(...)tructuren-geen-piet/
pi_189801706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:24 schreef speknek het volgende:
Wat heeft Pegida er eigenlijk mee te maken? Ik dacht dat ze tegen de islam waren. Maar nu trekken ze landelijk op als broertjes van de NVU. Het is bijna alsof de islam gewoon een excuus voor iets anders is.
Pegida strijd al jaren tegen KOZP en voor het behoud van zwarte pieten. Vorig jaar liepen er nog Pegida pieten undercover mee in de officiële intocht in Rotterdam.

Volgens de PvdA is Rotterdam toen aan een ramp ontsnapt _O- oO/

NWS / Rotterdam aan ramp ontsnapt: PvdA: 'We zijn ons de tering geschrokken'
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189801769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:17 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga kijken! En chips kopen! *O*
Dit wordt beter dan Chelsea!
Vooraan gaan staan met een zak popcorn en viraal gaan.
  dinsdag 5 november 2019 @ 19:58:28 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189802046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 07:45 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het waren Afrikaanse koningen die hun onderdanen verkochten aan de Europeanen. Waarom wordt dat nooit verteld? Wat willen zwarte mensen nu eigenlijk: prettig leven in Nederland of sterven van de honger, door geweld of aan ebola in Afrika?
Eigenlijk zouden ze daar moeten gaan werken aan de opbouw en dergelijke van hun landen. En dat gebeurd wel maar dat wordt vervolgens de grond in geboord door corrupte ambtenaren en politici tot in Zuid-Afrika toe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 5 november 2019 @ 20:15:17 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189802379
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar KOZP bestaat dus niet enkel uit gekleurde mensen.
Jawel, dat zijn bounties in negatief, wit van buiten (nooit blank) en zwart van binnen.
  dinsdag 5 november 2019 @ 20:16:14 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189802400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 08:22 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik zou het anders zeggen, niet elke zwarte man of vrouw is aanhanger van KOZP.
Dat zijn bounties. Van buiten een kleurtje en van binnen blank :Y)
  dinsdag 5 november 2019 @ 21:51:20 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189804821
Het zou leuk zijn als die paar honderd Propieten zich als Zwarte Piet zouden verkleden. Het is tenslotte een feestje. (Tevens een goeie vermomming ;) )
  woensdag 6 november 2019 @ 05:14:05 #84
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189810930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 21:51 schreef the-eye het volgende:
Het zou leuk zijn als die paar honderd Propieten zich als Zwarte Piet zouden verkleden. Het is tenslotte een feestje. (Tevens een goeie vermomming ;) )
Nog beter, duizenden vaders, moeders en kinderen uitgedost als een roetzwarte Piet waarmee ze willen zeggen: Welkom Sint en fuck you KOZP.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189814449
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2019 00:03 schreef BoonDockSaint het volgende:
Waarom moet dit kinder feest en traditie gegijzeld worden door die idioten !

Ik ben geboren in 1980 en vond het sinterklaasfeest altijd leuk
Iedereen vond het Sinterklaasfeest leuk, totdat die KOZP-mongolen (mensen die zelf sinterklaas niet ervaren hebben in hun jeugd maar er uiteraard wel een mening over hebben) zich ermee gingen bemoeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 06-11-2019 12:15:54 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 november 2019 @ 20:10:49 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189898737
Ook in Hoorn Pegida vs KOZP. https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic

Dit kan een interessante zaterdag worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 11 november 2019 @ 20:13:48 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189898778
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Iedereen vond het Sinterklaasfeest leuk
Dit is dus niet waar. Bijvoorbeeld de KOZP-mensen, die hebben aangegeven dat ze het voor hun bestaan ook al niet leuk vonden.
[/quote]
  maandag 11 november 2019 @ 20:17:29 #88
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189898819
Zowel voor als tegenstanders verbieden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189898955
Ik snap dit wel. Normaal gesproken gaan 2 partijen in discussie en dan komt er een compromis. KOZP wil alleen hun eigen mening spreken en duld geen enkel compromis en toont totaal geen enkele emotie en mogelijkheid om mee te praten.
Dan gaat de andere partij zich ook zo gedragen...
Dit wordt alleen maar erger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189898980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Iedereen vond het Sinterklaasfeest leuk, totdat die KOZP-mongolen (mensen die zelf sinterklaas niet ervaren hebben in hun jeugd maar er uiteraard wel een mening over hebben) zich ermee gingen bemoeien.
De meeste mensen vonden het leuk en we leven in een democratie waarin de meerderheid beslist. Uiteraard willen de meeste mensen zich wel enigzins aanpassen, mits er normaal gepraat en gediscuseerd wordt en dat kan KOZP niet. Dus dan houdt het op.
En nee, zwarte piet is niet per definitie rascistisch, er was laatst nog iemand die in de geschiedenis dook en verklaarde dat het niet zo was, wat kozp ook zegt. Dus of zp rasistisch is, is ook afhankelijk hoe je tegen aan kijkt en het is geen gedwongen feit.

En als je het dan allemaal niet snel genoeg gaat dan speel je de racisme kaart :N
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189899004
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar. Bijvoorbeeld de KOZP-mensen, die hebben aangegeven dat ze het voor hun bestaan ook al niet leuk vonden.
[/quote]

ach gossie, normale mensen gaan dan gewoon in gesprek....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189899019
Leuk hè, een kinderfeest.

:r op alle extremisten.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_189899070
Heerlijk die steeds verder polariserende samenleving. Het is wachten op terreur. _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189899079
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:31 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het draait allemaal om de herstelbetalingen inderdaad. Dat dat tussen volwassenen uitgevochten wordt vind ik nog tot daar en toe, maar ik verklaar elke gemeente voor gek die KOZP demonstratieruimte geeft bij de intocht.
het kan wel, maar dan demonstreren op een leeg industrieterein aan de andere kant van de stad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189899113
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Heerlijk die steeds verder polariserende samenleving. Het is wachten op terreur. _O_
Wacht maar tot de volgende crisis er is. Dat wordt fantastisch met al die semi-banlieues, de gesloopte sociale voorzieningen en flexcontractjes.
pi_189899787
Via de OP

Er zijn twee aanvragen gedaan voor demonstraties.

Een van de anti-moslimorganisatie Pegida

vóór zwarte piet en een van ‘Eindhoven kan het’,

die is verbonden met de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP).


https://www.ed.nl/eindhov(...)gn=socialsharing_web

Viel mij ineens op : anti-moslim partij
Vroeger was het altijd anti-islam partij

Hebben ze er een paar persoonlijk gelyncht ? :?
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 21:11:28 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189899842
Popcorn en bier staan al klaar voor zaterdag.
pi_189899848
Dokkum, het laatste landelijke intocht die nog vredelievend verliep. Veel succes met de bende die er is overgebleven. oO/
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 november 2019 @ 21:25:11 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189900062
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wordt een topshow!
Ik ga lekker een biertje drinken ergens. Heb mij vorig jaar te boos gemaakt op die lui. Wil mn zaterdag niet laten vergallen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189900082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk worden alle demonstraties verboden. Triest dit.
[..]

Pegida :')

Het is officieel, extreem rechts heeft zwarte piet gekaapt :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189900193
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het kan wel, maar dan demonstreren op een leeg industrieterein aan de andere kant van de stad.
Het traditionele veldje in Beverwijk is prima.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 november 2019 @ 21:33:24 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189900206
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 21:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het traditionele veldje in Beverwijk is prima.
Wel graag een livestream :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:11:37 #104
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189905165
Wat een treirnis dit gedoe.
Weer een nieuw dieptepunt in deze wederzijdse ellende.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189906191
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 21:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Pegida :')

Het is officieel, extreem rechts heeft zwarte piet gekaapt :Y
Ze zijn zoals de linkse tegendemonstranten ook zo gewelddadig.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189906196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een treirnis dit gedoe.
Weer een nieuw dieptepunt in deze wederzijdse ellende.
Blijkbaar gaat het zo goed met Nederland dat mensen tijd en energie over hebben om een kinderfeest te verzieken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:25:56 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189906682
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 21:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het traditionele veldje in Beverwijk is prima.
Ik ga op reis en ik neem mee:
-een klauwhamer
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189906734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Blijkbaar gaat het zo goed met Nederland dat mensen tijd en energie over hebben om een kinderfeest te verzieken.
Het is op een zaterdag. Alhoewel dat voor KOZP niet veel uitmaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:51:34 #109
3542 Gia
User under construction
pi_189907071
Eindhoven volgend jaar roetveegpieten. Gaan de ex-mijnwerkers demonstreren. Om daar dan aan tegemoet te komen, toch maar weer egaal zwart. Is in 2021 kozp weer aan de beurt, enzovoort.

Waarom het niet gewoon laten zoals het altijd was? Wie dat niet leuk vindt, doet gewoon niet mee. Je bent nergens toe verplicht.
pi_189907538
Weerzinwekkend. Schaf anders gewoon Sinterklaas en de kerstman af want dit doet een cliché opwekken dat alle mannen met een witte baard vrijgevige kindervrienden zijn.
pi_189907709
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189907754
Jezelf opblazen om op te komen voor sinterklaas, het moet niet gekker worden _O- _O- _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:43:47 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189907784
quote:
Valt me wel op dat die Zwarte Piet-sympathisanten vaak uit het Westland .e.o. komen..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:06 #114
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189907805
Man, het wordt echt genieten zaterdag. Denk dat ik geen plannen maak en de hele dag livestreams ga kijken _O_
pi_189907830
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Valt me wel op dat die Zwarte Piet-sympathisanten vaak uit het Westland .e.o. komen..
Het is een grote blanke bubbel, dus zo verrassend het niet. Ik heb familie wonen in een dorp in Gelderland, waar er haast geen zwarte mensen wonen. Ook daar inclusief mijn familie begrijpen de mensen de discussie omtrent zwarte piet niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189907833
Wat een explosief topic is dit geworden :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189907841
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:45 schreef Twiitch het volgende:
Man, het wordt echt genieten zaterdag. Denk dat ik geen plannen maak en de hele dag livestreams ga kijken _O_
Ik had al een weekend trip gepland waar ik niet onderuit kan, anders had ik me aangesloten bij jou :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:50:36 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189907869
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jezelf opblazen om op te komen voor sinterklaas, het moet niet gekker worden _O- _O- _O-
In Irak etc zijn dit soort acties aan de orde van de dag. Ik zie dit hier ook nog wel serieus gebeuren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189907880
En vanaf volgend jaar komt daar nog de jaarlijkse landelijke alternatieve intocht bij.
Dan heb je 2 grote intochten waar je met megafoons verwensingen kan schreeuwen of jezelf kan opblazen. Naar gelang jouw voorkeur voor de correcte huidskleur van een fantasiefiguur dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:52:29 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189907894
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is een grote blanke bubbel, dus zo verrassend het niet. Ik heb familie wonen in een dorp in Gelderland, waar er haast geen zwarte mensen wonen. Ook daar inclusief mijn familie begrijpen de mensen de discussie omtrent zwarte piet niet.
Een grote blanke bubbel met xenofobe en racistische trekjes. Net dit artikel gelezen, belooft ook weinig goeds: https://www.volkskrant.nl(...)oedserieus~ba408d67/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189907912
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Een grote blanke bubbel met xenofobe en racistische trekjes. Net dit artikel gelezen, belooft ook weinig goeds: https://www.volkskrant.nl(...)oedserieus~ba408d67/
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:54:24 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189907914
Hanneke van der Werf, fractievoorzitter voor D'66 in Den Haag heeft dit pareltje ontvangen:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:54:53 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189907918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Hoi. Wilde je iets zeggen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189907942
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hoi. Wilde je iets zeggen?
'Blanke bubbel' ik vind dat gwn raar. Er staan genoeg getinte -en donkere mensen bij die intochten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:00:15 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189907997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Blanke bubbel' ik vind dat gwn raar. Er staan genoeg getinte -en donkere mensen bij die intochten.
Dat kan toch ook? Doen ze uiteraard ook voor hun kinderen, neem ik aan, zoals het gros van de ouders. Maar ik vind het gewoon opvallend dat veel van de wat doorgeslagen Zwarte piet-fans uit die hoek/omgeving komen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:00:19 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_189907999
49 jaar :').

Volgens mij zou deze hele discussie een stuk soepeler lopen als hij gevoerd werd door mensen die ook daadwerkelijk kleine kinderen hebben. Mensen met een belang en een verantwoordelijkheidsgevoel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189908018
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef speknek het volgende:
49 jaar :').

Volgens mij zou deze hele discussie een stuk soepeler lopen als hij gevoerd werd door mensen die ook daadwerkelijk kleine kinderen hebben. Mensen met een belang en een verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik zeg doen!
Dan ben je namelijk driekwart van KOZP kwijt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:01:26 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189908021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef speknek het volgende:
49 jaar :').

Volgens mij zou deze hele discussie een stuk soepeler lopen als hij gevoerd werd door mensen die ook daadwerkelijk kleine kinderen hebben. Mensen met een belang en een verantwoordelijkheidsgevoel.
Je hoeft geen kinderen te hebben om verantwoordelijkheidsgevoel te hebben.

Ik heb wel het idee dat het gros van die Zwarte Piet fans zelf niet eens kinderen hebben, maar zich aangetast voelen in het een of ander.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 12-11-2019 15:52:45 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189908045
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gewoon KOZP weigeren en laten demonstreren een dag eerder of later, probleem opgelost.
KOZP en Pegida weigeren bedoel je.
pi_189908059
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:54 schreef SEMTEX het volgende:
Hanneke van der Werf, fractievoorzitter voor D'66 in Den Haag heeft dit pareltje ontvangen:
[ afbeelding ]
Wow, en dan durft ie het over "beschaving" te hebben in z'n brief.
pi_189908084
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:08 schreef TomLuny het volgende:
Via de OP

Er zijn twee aanvragen gedaan voor demonstraties.

Een van de anti-moslimorganisatie Pegida

vóór zwarte piet en een van ‘Eindhoven kan het’,

die is verbonden met de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP).


https://www.ed.nl/eindhov(...)gn=socialsharing_web

Viel mij ineens op : anti-moslim partij
Vroeger was het altijd anti-islam partij

Hebben ze er een paar persoonlijk gelyncht ? :?
Anti-islam is in de kern hetzelfde als anti-moslim. Pegida wil dat moslims niet langer allerlei grondrechten uit kunnen oefenen dus kun je die kneuzen prima een anti-moslimpartij noemen.
pi_189908176
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Een grote blanke bubbel met xenofobe en racistische trekjes. Net dit artikel gelezen, belooft ook weinig goeds: https://www.volkskrant.nl(...)oedserieus~ba408d67/
Ja hoor er wonen alleen racisten daar. :')

debiel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:15:02 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189908183
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja hoor er wonen alleen racisten daar. :')

debiel
Lekker constructieve reply.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189908195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef speknek het volgende:
49 jaar :').

Volgens mij zou deze hele discussie een stuk soepeler lopen als hij gevoerd werd door mensen die ook daadwerkelijk kleine kinderen hebben. Mensen met een belang en een verantwoordelijkheidsgevoel.
Helemaal mee eens. Neem je geen kinderen mee blijf dan alsjeblieft gewoon lekker weg bij die intochten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189908208
quote:
Groningen broedt op maatregelen om demonstranten voor en tegen Zwarte Piet uit elkaar te houden
https://www.ad.nl/groning(...)-te-houden~af61198f/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189908212
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lekker constructieve reply.
Want hele gemeenschappen wegzetten als xenofobe racisten is dat wel. :O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189908255
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lekker constructieve reply.
Heb je nekklachten van die grote plaat voor je kop?
pi_189908290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

KOZP en Pegida weigeren bedoel je.
Ook Pegida ja, hebben niets tussen de kinderen en fatsoenlijke mensen te zoeken.
pi_189908313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een treurigheid. Ik veracht die lui van KOZP, maar als ik de keuze moet maken tussen die etters hun zin geven of een jaarlijkse veldslag met extreem rechts op een kinderfeest dan toch liever Piet wat minder zwart. Al maken ze het wel lastig.

Nog een grappig artikel waarin je kan zien hoe extremistisch hokjes denken je dom maakt.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)en-op-weg-te-blijven
pi_189908331
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anti-islam is in de kern hetzelfde als anti-moslim.
Nope. Doen alsof die 2 dingen hetzelfde zijn is pure intellectuele armoede.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_189908349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ook Pegida ja, hebben niets tussen de kinderen en fatsoenlijke mensen te zoeken.
Die liepen vorig jaar mee met de intocht in Rotterdam en deden gewoon gezellig mee.
Daar kwamen ze pas achter toen de PvdA een dag later camerabeelden bestudeerde en Wagensveld ontdekte. Toen deden ze net alsof Rotterdam aan een ramp ontsnapt was _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189908351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb je nekklachten van die grote plaat voor je kop?
Echt hoor. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189908365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

KOZP en Pegida weigeren bedoel je.
Als je weet dat er grote groepen mensen zijn die met je willen vechten is een kinderfeest gewoon niet de juiste plek om te zijn. Of je nu KOZP, Pegida of een ander groepje of persoon bent waar mensen graag mee willen vechten.
pi_189908371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

Anti-islam is in de kern hetzelfde als anti-moslim. Pegida wil dat moslims niet langer allerlei grondrechten uit kunnen oefenen dus kun je die kneuzen prima een anti-moslimpartij noemen.
Ik vind dat wel erg met de grote kwast hoor.
Beetje te vergelijken met iedere amerikaan een uitbuitende kapitalist te noemen omdat zij in een kapitalistisch syteem leven.
shift-knop defekt
pi_189908383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:24 schreef habitue het volgende:

[..]

Nope. Doen alsof die 2 dingen hetzelfde zijn is pure intellectuele armoede.
En het essentiële deel weglaten, nice.
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:30:57 #146
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189908421
Ah yes, the Battle of Black Pete, songs will be sung of that day.

Echt serieus, waar zijn we mee bezig, mensen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189908494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:26 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik vind dat wel erg met de grote kwast hoor.
Beetje te vergelijken met iedere amerikaan een uitbuitende kapitalist te noemen omdat zij in een kapitalistisch syteem leven.
Dit is een beetje een onzinnige vergelijking, dan zou het iedere kapitalist in Amerika moeten zijn.

En nogmaals: als je als partij moslims grondrechten wil ontnemen ben je een anti-moslim partij. Net zoals wanneer je als partij homo's wil verbieden te kunnen trouwen of kinderen op te voeden je een anti-homopartij bent.
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:37:16 #148
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189908499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zeg doen!
Dan ben je namelijk driekwart van KOZP kwijt.
En driekwart van de hooligans denk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189908540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En driekwart van de hooligans denk.
Mooi. Nog een extra reden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:44:37 #150
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189908591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mooi. Nog een extra reden
Zeker
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189908733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

Dit is een beetje een onzinnige vergelijking, dan zou het iedere kapitalist in Amerika moeten zijn.

En nogmaals: als je als partij moslims grondrechten wil ontnemen ben je een anti-moslim partij. Net zoals wanneer je als partij homo's wil verbieden te kunnen trouwen of kinderen op te voeden je een anti-homopartij bent.
Onzinnig of niet, de vergelijking ging over de mensen die binnen een systeem zitten, meestal is dat vrijwillig en dat valt in geval van het kapitalistische systeem ook aan te tonen omdat er complete volksverhuizingen naar het Westen gaande zijn.
En net als het systeem islam zijn er harde en verzachte versies van.
Ergens heb je wel gelijk, iemand die vrijwillig aan een systeem deelneemt valt niet geheel los te zien van een systeem want de onderdelen maken het geheel maar er zijn bijvoorbeeld ook lesbische imams die het gebed leiden in een moskee en kan me zo voor stellen dat Pegida niet zulke vrijzinnige interpretaties van islam op de korrel heeft en dus ook niet anti zulke moslims is.
Volgens het ED dus wel, pegida is een anti-moslim organisatie schrijven zij.
Misschien terecht, ik haal het zo gauw niet uit hun (vluchtig gelezen) standpunten, en misschien onterecht.

http://pegidanederland.com/standpunten.html

Enige wat ik schreef is dat het mij opviel dat Pegida eerst altijd als anti-islam werd beschreven en sinds gisteren is het ineens als anti-moslim gekenmerkt.
shift-knop defekt
pi_189908757
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2019 00:03 schreef BoonDockSaint het volgende:
Waarom moet dit kinder feest en traditie gegijzeld worden door die idioten !

Ik ben geboren in 1980 en vond het sinterklaasfeest altijd leuk
Ik vond het ook leuk als kind, vanwege de kadootjes en het snoep.
De kleur van het paard, de baard of de Piet speelde geen enkele rol
pi_189908865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is een beetje een onzinnige vergelijking, dan zou het iedere kapitalist in Amerika moeten zijn.

En nogmaals: als je als partij moslims grondrechten wil ontnemen ben je een anti-moslim partij. Net zoals wanneer je als partij homo's wil verbieden te kunnen trouwen of kinderen op te voeden je een anti-homopartij bent.
Ik kan me anders niet herinneren dat het CDA als anti-homopartij te boek stond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:28:30 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189909141
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189909396
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:54 schreef SEMTEX het volgende:
Hanneke van der Werf, fractievoorzitter voor D'66 in Den Haag heeft dit pareltje ontvangen:
[ afbeelding ]
wtf :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189909416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En vanaf volgend jaar komt daar nog de jaarlijkse landelijke alternatieve intocht bij.
Dan heb je 2 grote intochten waar je met megafoons verwensingen kan schreeuwen of jezelf kan opblazen. Naar gelang jouw voorkeur voor de correcte huidskleur van een fantasiefiguur dus.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189909530
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Een grote blanke bubbel met xenofobe en racistische trekjes. Net dit artikel gelezen, belooft ook weinig goeds: https://www.volkskrant.nl(...)oedserieus~ba408d67/
bubbels (ingroup mensen op een een kluitje) hebben de neiging om negatief te staan tegenover mensen van buiten de dubbel (uitgroup mensen), dit kan zich dan uiten in xenofobie en racisme. in zekere zin versterken die dingen elkaar.

hoe meer mensen kris kras door elkaar leven hoe minder mensen zich xenofoob, racistisch uiten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189912518
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Een grote blanke bubbel met xenofobe en racistische trekjes. Net dit artikel gelezen, belooft ook weinig goeds: https://www.volkskrant.nl(...)oedserieus~ba408d67/
Dat artikel heeft absoluut punten over radicalisatie aan de rechterkant (en als ik moet kiezen, dan is het uiteraard tegen de Nazi's), maar het volslagen ontbreken van enige hint dat groepen als KOZP en Grauwe Eeuw ook behoorlijk geradicaliseerd zijn was wel welkom geweest.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_189914983
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:54:00 #160
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189915440
quote:
unionseller twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 15:28:25 @TheodorHolman @parool Wij zijn er hier van overtuigd dat het de moslims zijn die de domme ( N woord) gebruiken om het door de Koran verboden Sinterklaasfeest om zeep tehelpen. reageer retweet
Eigenlijk is het allemaal de schuld van de moslims. :D
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189916204
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:01 schreef TEMSEX het volgende:

Ik heb wel het idee dat het gros van die Zwarte Piet fans zelf niet eens kinderen hebben, maar zich aangetast voelen in het een of ander.
Ik denk dat de meeste het jaarlijkse gezeur beu zijn. Sinterklaas komt al jaren met de zwarte pieten (wat wij gewoon traditie noemen) en dat hoeft niet te veranderen in roetveegpieten, regenboogpieten, kkk-pieten of wat dan ook. Een kinderfeest moet gewoon een feest blijven, en geen ramp.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_189916947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:54 schreef BlackNero het volgende:

[..]

unionseller twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 15:28:25 @:TheodorHolman @:parool Wij zijn er hier van overtuigd dat het de moslims zijn die de domme ( N woord) gebruiken om het door de Koran verboden Sinterklaasfeest om zeep tehelpen. reageer retweet
Eigenlijk is het allemaal de schuld van de moslims. :D
het is altijd de schuld van de moslims })
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189918247
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~aeb278dd/

Gezien de locaties wordt dit opzeker weer rellen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_189918251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 06:37 schreef RipCity het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~aeb278dd/

Gezien de locaties wordt dit opzeker weer rellen.
Het zou eens fijn zijn als de gemeente eens gaat denken aan de ouders die een leuke dag willen met hun kinderen en dit soort demonstraties geen doorgang laat vinden bij de intocht.
pi_189918267
Ongelooflijk, wat heb je toch een hoop trieste mensen... :N
pi_189918404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het zou eens fijn zijn als de gemeente eens gaat denken aan de ouders die een leuke dag willen met hun kinderen en dit soort demonstraties geen doorgang laat vinden bij de intocht.
Idd vind ik ook vrij onbegrijpelijk dat ze allemaal zo’n prominente plek krijgen.

Maar als ze dat niet doen gaan ze waarsch tussen het gewone publiek staan of andere gekke acties uitvoeren denk ik.. dus blijft tricky.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_189923579
In Nijmegen is men er nog niet over uit waar KZOP mag staan , in ieder geval niet op de Grote Markt omdat ze daar midden in het feest staan
2 man hebben een gebiedsverbod gekregen voor zaterdag omdat die het feest zouden willen verstoren
pi_189923832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:08 schreef Bottendaal het volgende:
In Nijmegen is men er nog niet over uit waar KZOP mag staan , in ieder geval niet op de Grote Markt omdat ze daar midden in het feest staan
2 man hebben een gebiedsverbod gekregen voor zaterdag omdat die het feest zouden willen verstoren
Zet ze op de aanlooproute naar de grote markt... Dan zien we ze niet 8)7
pi_189923902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het zou eens fijn zijn als de gemeente eens gaat denken aan de ouders die een leuke dag willen met hun kinderen en dit soort demonstraties geen doorgang laat vinden bij de intocht.
Tja het is apart dat er wederom met twee maten wordt gemeten, Pegida mag nooit meer demonstreren bij een moskee om problemen te voorkomen maar die anti piet groep zetten ze gewoon tussen de fatsoenlijke ouders met kinderen

Burgemeester Eindhoven: nooit meer demonstratie Pegida bij moskee

Gewoon KOZP laten demonstreren op een veldje ver weg van de intocht, dan komen er ook geen problemen, maar het lijkt erop dat ze "hopen" dat dit escaleert, en daar zal ook wel weer een dubbele agenda achter zitten.
pi_189923916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:08 schreef Bottendaal het volgende:
In Nijmegen is men er nog niet over uit waar KZOP mag staan , in ieder geval niet op de Grote Markt omdat ze daar midden in het feest staan
2 man hebben een gebiedsverbod gekregen voor zaterdag omdat die het feest zouden willen verstoren
Burgemeester lijkt het wel aardig te snappen in Nijmegen. Net als
vorig jaar geen demonstraties naast of bij de route. Vorig jaar waren er schijnbaar wel incidenten, maar buiten het zicht van kinderen en ouders. Prima oplossing lijkt me (in tegenstelling tot Eindhoven, DH en Rotterdam vorig jaar).
  woensdag 13 november 2019 @ 14:57:24 #171
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189924242
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189924344
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:54 schreef SEMTEX het volgende:
Hanneke van der Werf, fractievoorzitter voor D'66 in Den Haag heeft dit pareltje ontvangen:
[ afbeelding ]
Kijk jongelui, dit is nou het Nederlandse N-woord, het leek uitgestorven, maar met het splijten van blank en zwart, opgelegde taalverandering en blanken die hun mond moeten houden vanwege hun huidskleur is ook dat weer teruggekomen. Gefeliciteerd.

Andere Nederlandse N-woorden zijn er niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189924364
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:54 schreef SEMTEX het volgende:
Hanneke van der Werf, fractievoorzitter voor D'66 in Den Haag heeft dit pareltje ontvangen:
[ afbeelding ]
Op het moment dat het Sinterklaasfeest daadwerkelijk leidt tot gewapend geweld, kunnen we dit land beter opdoeken. Dan doen we gewoon niet meer mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189924375
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Burgemeester lijkt het wel aardig te snappen in Nijmegen. Net als
vorig jaar geen demonstraties naast of bij de route. Vorig jaar waren er schijnbaar wel incidenten, maar buiten het zicht van kinderen en ouders. Prima oplossing lijkt me (in tegenstelling tot Eindhoven, DH en Rotterdam vorig jaar).
De burgemeester van Eindhoven veegt zijn kont af met onze grondrechten, maar die doen er bij de media blijkbaar alleen toe bij KOZP.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 november 2019 @ 15:26:06 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189924616
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De burgemeester van Eindhoven veegt zijn kont af met onze grondrechten, maar die doen er bij de media blijkbaar alleen toe bij KOZP.
Wat doet die burgemeester dan?
pi_189924654
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat doet die burgemeester dan?
Demonstraties in zijn gemeente verbieden omdat hij de plaatselijke moslims een plezier wil doen. Demonstranten weghouden bij de route mag ook niet zomaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 november 2019 @ 15:43:25 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189924823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Demonstraties in zijn gemeente verbieden omdat hij de plaatselijke moslims een plezier wil doen.
Ja, dat zal het zijn... Pegida is gewoon een eng clubje idioten. Onze burgemeester heeft een prima beslissing genomen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189924843
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn... Pegida is gewoon een eng clubje idioten.
Dat is niet relevant.
quote:
Onze burgemeester heeft een prima beslissing genomen.
Een onrechtsstatelijke beslissing, en dat kan natuurlijk niet als burgemeester.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 november 2019 @ 15:54:33 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189924940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet relevant.
Wel als de demonstratie met grote waarschijnlijkheid gaat uitdraaien op geweld, omdat het clubje idioten er vooral op uit is om de andere partij te provoceren. Dus alsnog: prima beslissing van de burgemeester, met het oog op het beschermen van zijn inwoners.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 13 november 2019 @ 15:55:26 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189924951
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn... Pegida is gewoon een eng clubje idioten.
In tegenstelling tot KOZP dat gewoon een eng clubje idioten is, bedoel je?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189925005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:55 schreef Nober het volgende:

[..]

Den Bosch is geen Eindhoven kut!
Het geeft goed aan hoe ze in het zuiden denken over zwarte piet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 13 november 2019 @ 16:00:02 #184
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189925017
Gewoon KOZP en Pegida verbieden te demonstreren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:00:04 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189925018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In tegenstelling tot KOZP dat gewoon een eng clubje idioten is, bedoel je?
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben het er ook niet mee eens dat ze gaan staan schreeuwen bij een intocht naast een groep kinderen, maar ze hebben voor zover ik weet nog geen molotov cocktails naar hun tegenstanders gegooid.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189925027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het geeft goed aan hoe ze in het zuiden denken over zwarte piet
Maar het gaat erom wat ze er in Amsterdam van vinden en dat moet de rest dan ook vinden.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:03:59 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189925076
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben het er ook niet mee eens dat ze gaan staan schreeuwen bij een intocht naast een groep kinderen, maar ze hebben voor zover ik weet nog geen molotov cocktails naar hun tegenstanders gegooid.
Je hoeft geen molotov cocktails te gooien om een eng clubje idioten te zijn. 95% van de bevolking uitmaken voor racist is ook reden genoeg.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189925161
Hebben ze bij KOZP nog steeds niet door dat ze met hun acties eigenlijk precies het tegenoverstelde bereiken? Verdeeldheid neemt alleen maar meer toe en demonstreren tussen de kinderen tijdens de intocht lijkt me ook niet echt een fraai visitekaartje voor die club.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:17:13 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189925212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:11 schreef Aquarii het volgende:
Hebben ze bij KOZP nog steeds niet door dat ze met hun acties eigenlijk precies het tegenoverstelde bereiken? Verdeeldheid neemt alleen maar meer toe en demonstreren tussen de kinderen tijdens de intocht lijkt me ook niet echt een fraai visitekaartje voor die club.
Dan weet je gelijk hun doel..., 'Verdeel en heers'. Dit is natuurlijk aallemaal deel van de beruchte omvolkingspolitiek die door de EU wordt uitgevoerd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 13 november 2019 @ 16:17:34 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189925216
Het is jammer dat een eigenlijk verbindend feest als Sinterklaas nu opeens een splijtzwam in de Nederlandse samenleving is geworden. De extremen vinden elkaar precies op dit kinderfeest.
Ik vraag me af of wanneer dit niet met Sinterklaas was geweest, de onderhuidse spanningen elders een uitlaatklep hadden gevonden. Want ik blijf dit vooral een symptoom vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:19:40 #191
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189925241
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:17 schreef LXIV het volgende:
Het is jammer dat een eigenlijk verbindend feest als Sinterklaas nu opeens een splijtzwam in de Nederlandse samenleving is geworden. De extremen vinden elkaar precies op dit kinderfeest.
Ik vraag me af of wanneer dit niet met Sinterklaas was geweest, de onderhuidse spanningen elders een uitlaatklep hadden gevonden. Want ik blijf dit vooral een symptoom vinden.
Dan was men gaan zeuren over de Gouden Eeuw of zo, net zolang tot er ook compensatie / herstelbetalingen gekomen waren. Dat is namelijk het enige symptoom hier. Er moet geld komen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 13 november 2019 @ 16:21:37 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189925265
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan was men gaan zeuren over de Gouden Eeuw of zo, net zolang tot er ook compensatie / herstelbetalingen gekomen waren. Dat is namelijk het enige symptoom hier. ER moet geld komen.
Maar voor Zwarte Piet komt er toch geen geld? Dat heeft toch niks te maken met herstelbetalingen? Wie zou er dan schade geleden hebben? (Niet dat er nu mensen zijn die geld krijgen/ betalen moeten voor de Gouden Eeuw, dat zou hetzelfde zijn als nakomelingen van kampbeulen in het gevang gooien omdat hun vaders de dans ontsprongen zijn)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:23:44 #193
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189925293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar voor Zwarte Piet komt er toch geen geld? Dat heeft toch niks te maken met herstelbetalingen? Wie zou er dan schade geleden hebben? (Niet dat er nu mensen zijn die geld krijgen/ betalen moeten voor de Gouden Eeuw, dat zou hetzelfde zijn als nakomelingen van kampbeulen in het gevang gooien omdat hun vaders de dans ontsprongen zijn)
Er gaat heus wel geld komen. Of een herdenkingsdag of zo. Want de slavernij moet en zal hier centraal gesteld worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189925355
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wel als de demonstratie met grote waarschijnlijkheid gaat uitdraaien op geweld, omdat het clubje idioten er vooral op uit is om de andere partij te provoceren. Dus alsnog: prima beslissing van de burgemeester, met het oog op het beschermen van zijn inwoners.
Idioten die anderen provoceren. Precies zoals KOZP dus?
pi_189925675
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:40 schreef Dirk_Teur het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste het jaarlijkse gezeur beu zijn. Sinterklaas komt al jaren met de zwarte pieten (wat wij gewoon traditie noemen) en dat hoeft niet te veranderen in roetveegpieten, regenboogpieten, kkk-pieten of wat dan ook. Een kinderfeest moet gewoon een feest blijven, en geen ramp.
ach tradities veranderen altijd in de tijd, er komen dingen bij en er verdwijnen zaken. Dus over 100 jaar zal sinterklaas er heel anders uit zien als nu. Dat is niet vreemd en hoeft ook niet beangstigend te zijn. Alleen moet je dingen langzaam veranderen. Mensen houden helemaal niet van snelle veranderingen, hoewel de maatschappij om ons heen in steeds sneller tempo veranderd. Daarom gaan mensen zich beet houden aan tradities etc. En krijg je nu dus twee groepen die beide met de hakken in het zand gaan staan. Leuker wordt het er niet op op deze manier.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:50:39 #196
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189925705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er gaat heus wel geld komen. Of een herdenkingsdag of zo. Want de slavernij moet en zal hier centraal gesteld worden.
Waar baseer jij dit allemaal op? Jij was historicus toch? Je weet toch dat degene die het slavernij verleden aan zwarte piet koppelde Verene Shepperd was?

quote:
Namens de JAMAICAANSE regering is zij betrokken bij de claims die veertien Caribische landen tegen Groot-Brittannië, Nederland en Frankrijk hebben ingediend, waarbij enkele honderden miljarden euro's als herstelbetaling worden geëist vanwege de slavenhandel waarbij deze landen twee eeuwen geleden betrokken waren
Dat er een aantal radicale anti-pieten dat standpunt hebben overgenomen zal ik niet ontkennen, maar dat was niet waarom er om een aanpassing van zwarte piet werd gevraagd. Dat was toch echt dat blanke mensen donkere mensen ermee lastig vielen. Dat wordt hier enorm ontkend en gebagatelliseerd, maar dat was de aanleiding. Die mensen moeten niet zeuren volgens de meeste mensen, maar jij gaat hier helemaal uit je plaat omdat je racist genoemd wordt, alsof dat erger is dan wat die donkere mensen ondervinden. Je kan blijven terugvallen op dat slavernijverleden maar daar ging het de meeste mensen niet om en zeker niet om herstelbetalingen, dat geluid kwam uit Jamaica.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackNero op 13-11-2019 17:43:57 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189925715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:17 schreef LXIV het volgende:
Het is jammer dat een eigenlijk verbindend feest als Sinterklaas nu opeens een splijtzwam in de Nederlandse samenleving is geworden. (...)
Terug naar de middeleeuwen dus. Toen de katholieken in het protestantse Nederland ook geen openbare Sinterklaasvieringen konden houden.
pi_189925720
Verbindend feest? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189925784
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon KOZP en Pegida verbieden te demonstreren.
Denk je werkelijk dat lokale politici zo slim zijn dat dit in hun hoofden op kan komen?

Het is het meest logische om te doen en waarschijnlijk ook het meest veilige en ook datgene wat het meest gewenst is.
Maar he, kijk eens wat voor politici er in Den Haag zitten. Dat schijnt het neusje van de zalm te zijn ten opzichte van politici. De mindere goden zitten lokaal.

Dus: 'do your math'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189925887
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon KOZP en Pegida verbieden te demonstreren.
Nee hoor niet nodig, gewoon beide kampen weghouden van de route en laten demonstreren op een veldje ver weg. Iedereen in dit land heeft het recht om te demonstreren, zo ook mensen waar ik de mening niet van deel, maar we zijn niet verplicht om ze middenin de route te zetten. Het probleem kan zo simpel opgelost zijn, waarom blijft de politiek dan maar dit soort conflicten uitlokken om beiden kampen bij elkaar te zetten. Zal natuurlijk niets te maken hebben met het feit dat ze daarna weer met het vingertje kunnen wijzen naar de extreem-rechtse en racistische Nederlander waarna ze zich nog meer gesterkt voelen om tegemoet te komen aan een zeer klein groepje schreeuwers.
pi_189926490
Ik begrijp ook niet dat er vanuit de 2e kamer geen algemeen statement komt over deze kwestie , straks loopt het uit de klauwen en dan is het weer wijzen waar het fout is gegaan
  woensdag 13 november 2019 @ 17:53:00 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189926536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:49 schreef Bottendaal het volgende:
Ik begrijp ook niet dat er vanuit de 2e kamer geen algemeen statement komt over deze kwestie , straks loopt het uit de klauwen en dan is het weer wijzen waar het fout is gegaan
Terecht; de Tweede Kamer gaat hier niet over.

Dit is van de mensen. Die politici gaan niet bepalen hoe mensen zich uiten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 13 november 2019 @ 17:56:00 #203
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189926583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:50 schreef BlackNero het volgende:

Dat er een aantal radicale anti-pieten dat standpunt hebben overgenomen zal ik niet ontkennen, maar dat was niet waarom er om een aanpassing van zwarte piet werd gevraagd. Dat was toch echt dat blanke mensen donkere mensen ermee lastig vielen.
Dus omdat een handjevol racisten zich niet konden gedragen, hebben we een niet-racistisch kinderfeest op scherp gezet. En daarmee is de intolerantie in onze samenleving alleen maar toegenomen. Dus letterlijk niemand wordt er beter van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189926610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Terecht; de Tweede Kamer gaat hier niet over.

Dit is van de mensen. Die politici gaan niet bepalen hoe mensen zich uiten.
Oke hier heb je een punt
  woensdag 13 november 2019 @ 19:05:50 #205
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189927612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus omdat een handjevol racisten zich niet konden gedragen, hebben we een niet-racistisch kinderfeest op scherp gezet. En daarmee is de intolerantie in onze samenleving alleen maar toegenomen. Dus letterlijk niemand wordt er beter van.
Ja pijnlijk hé. Over de omvang van dat handjevol zouden we kunnen discussiëren, maar dat zijn details. Maar het was in eerste instantie een Nederlandse aangelegenheid en ik had altijd verwacht dat Zwarte Piet wel zou worden aangepast omdat Nederlanders 9 van de 10 keer geen racisten zijn. Maar toen kwam dus die mevrouw Sheperd die Zwarte Piet gebruikte voor haar eigen belangen en de slavernij erbij betrok. Toen schoot blank Nederland massaal in de verdediging, en terecht, daar ontstond onder meer de Pietitie uit. De anti-pieten kregen toen het gevoel dat er niet naar ze werd geluisterd, terwijl dit wél het geval was, zie roetveegpiet. En toen volgde escalatie na escalatie en nu staan we hier. Het is gewoon verschrikkelijk triest.

Maar het is niet ongebruikelijk dat we ons als maatschappij aanpassen omdat een handjevol mensen zich niet kan gedragen. 30 kilometer zones zijn er niet omdat iedereen te hard te rijdt in woonwijken.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:09:11 #206
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189927682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:05 schreef BlackNero het volgende:

Maar het is niet ongebruikelijk dat we ons als maatschappij aanpassen omdat een handjevol mensen zich niet kan gedragen. 30 kilometer zones zijn er niet omdat iedereen te hard te rijdt in woonwijken.
Het verschil is dat een snelheidslimiet van 30km/h iets oplevert, terwijl het laten verdwijnen van Zwarte Piet niets oplevert. Sterker nog, het heeft juist een averechts effect.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 13 november 2019 @ 19:14:40 #207
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189927780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het verschil is dat een snelheidslimiet van 30km/h iets oplevert, terwijl het laten verdwijnen van Zwarte Piet niets oplevert. Sterker nog, het heeft juist een averechts effect.
Ja, dat was het voorbeeld wat het snelst in mijn opkwam. Maar je snapt wat ik bedoel toch?
En het gaat niet om het laten verdwijnen van Zwarte Piet, maar om aanpassing van het uiterlijk.
Het is niet dat roetveegpiet ineens een andere functie heeft.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:17:22 #208
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189927827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:14 schreef BlackNero het volgende:

Ja, dat was het voorbeeld wat het snelst in mijn opkwam. Maar je snapt wat ik bedoel toch?
Dat wel, maar ben het niet met je eens. Als die 30km/h grens er niet was, zou vrijwel iedereen harder rijden, niet alleen een handjevol. En ik ben er redelijk van overtuigd dat dat voor heel veel 'leefregels' geldt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 13 november 2019 @ 19:19:09 #209
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189927850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat wel, maar ben het niet met je eens. Als die 30km/h grens er niet was, zou vrijwel iedereen harder rijden, niet alleen een handjevol. En ik ben er redelijk van overtuigd dat dat voor heel veel 'leefregels' geldt.
Dat ben ik dan weer met jou eens. Het is een slecht voorbeeld.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:27:10 #210
3542 Gia
User under construction
pi_189927977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:50 schreef BlackNero het volgende:
Dat was toch echt dat blanke mensen donkere mensen ermee lastig vielen. Dat wordt hier enorm ontkend en gebagatelliseerd, maar dat was de aanleiding.
Als het alleen dat is, zijn ze zo uitgezeurd, want iemand met rood haar wordt een vuurtoren of lucifer genoemd, aan lange mensen wordt gevraagd hoe het weer boven is, iemand met een bril heet een brilsmurf of schele, enz.
Is het dan zo verschrikkelijk om zwarte Piet genoemd te worden, dat dit aangepast moet worden?

Zullen we alle vuurtorens dan ook maar groen verven, want die haarkleur heeft een normaal mens niet. En laten we brilsmurf vooral lenzen aanmeten.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:28:32 #211
3542 Gia
User under construction
pi_189927998
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee hoor niet nodig, gewoon beide kampen weghouden van de route en laten demonstreren op een veldje ver weg. Iedereen in dit land heeft het recht om te demonstreren, zo ook mensen waar ik de mening niet van deel, maar we zijn niet verplicht om ze middenin de route te zetten. Het probleem kan zo simpel opgelost zijn, waarom blijft de politiek dan maar dit soort conflicten uitlokken om beiden kampen bij elkaar te zetten. Zal natuurlijk niets te maken hebben met het feit dat ze daarna weer met het vingertje kunnen wijzen naar de extreem-rechtse en racistische Nederlander waarna ze zich nog meer gesterkt voelen om tegemoet te komen aan een zeer klein groepje schreeuwers.
Beide kampen?
Er hebben 5! groepen toestemming gekregen om te demonstreren.
  woensdag 13 november 2019 @ 19:35:35 #212
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189928088
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het alleen dat is, zijn ze zo uitgezeurd, want iemand met rood haar wordt een vuurtoren of lucifer genoemd, aan lange mensen wordt gevraagd hoe het weer boven is, iemand met een bril heet een brilsmurf of schele, enz.
Is het dan zo verschrikkelijk om zwarte Piet genoemd te worden, dat dit aangepast moet worden?

Zullen we alle vuurtorens dan ook maar groen verven, want die haarkleur heeft een normaal mens niet. En laten we brilsmurf vooral lenzen aanmeten.
Is er een periode in het jaar waarin we roodharigen meer vuurtoren gaan noemen? Is er een intocht op tv waarin we vuurtorens snoep gaan laten uitdelen? Je kunt dit niet één op één kopiëren toch?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189928174
Een Sinterklaas burgeroorlog :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 13 november 2019 @ 19:55:15 #214
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189928419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus omdat een handjevol racisten zich niet konden gedragen, hebben we een niet-racistisch kinderfeest op scherp gezet. En daarmee is de intolerantie in onze samenleving alleen maar toegenomen. Dus letterlijk niemand wordt er beter van.
Wat actieclubjes zullen subsidie binnenharken.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:05:53 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189928617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er gaat heus wel geld komen. Of een herdenkingsdag of zo. Want de slavernij moet en zal hier centraal gesteld worden.
Geld voor de slavernij? Lijkt me onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Maar geld voor Zwarte Piet? Nee. Hooguit de subsidies voor die anti- ZwartePiet clubjes. Wat misschien voor sommigen een reden is om er mee door te gaan. Maar er valt niet hard te maken dat mensen geld verloren hebben door de Sinterklaastraditie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189928729
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:11 schreef Aquarii het volgende:
Hebben ze bij KOZP nog steeds niet door dat ze met hun acties eigenlijk precies het tegenoverstelde bereiken? Verdeeldheid neemt alleen maar meer toe en demonstreren tussen de kinderen tijdens de intocht lijkt me ook niet echt een fraai visitekaartje voor die club.
Verdeeldheid is wat ze willen, zwart (inclusief Turken en Chinezen) tegen wit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:17:52 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189928867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verdeeldheid is wat ze willen, zwart (inclusief Turken en Chinezen) tegen wit.
Waar staat dat?
pi_189928907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verdeeldheid is wat ze willen, zwart (inclusief Turken en Chinezen) tegen wit.
Staan de Arabieren er neutraal in volgens jou?
  woensdag 13 november 2019 @ 20:19:44 #219
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_189928910
Vervelend en ongewenst gedrag, zo weet iedereen die kleine kinderen opvoedt/onderwijst/begeleidt verdwijnt het snelst als je het negeert. Als de media stopt met de kozpers in beeld brengen, de kopstukken geen podium meer krijgen bij kijkcijfergeile tvshows en niemand meer reageert op de oneliners die ze roepen, in het echt of op social media, dan sterft dit gedoe een stille dood.
Prrrrr
pi_189928941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:19 schreef Travnik het volgende:

[..]

Staan de Arabieren er neutraal in volgens jou?
Nee, het zijn de slavendrijvers onder mekaar die samenheulen tegen degenen die de slavernij hebben afgeschaft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189929064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het zijn de slavendrijvers onder mekaar die samenheulen tegen degenen die de slavernij hebben afgeschaft.
Een internationaal complot tegen Zwarte Piet dus!
pi_189929276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:26 schreef Travnik het volgende:

[..]

Een internationaal complot tegen Zwarte Piet dus!
Nee, het gaat helemaal niet om Zwarte Piet. Dat is alleen maar het bewijs dat zelfs Nederland enorm racistisch is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 november 2019 @ 08:35:34 #224
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189934193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Terecht; de Tweede Kamer gaat hier niet over.

Dit is van de mensen. Die politici gaan niet bepalen hoe mensen zich uiten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 14 november 2019 @ 08:39:11 #225
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189934207
quote:
QFT

Jammer als iemand beledigd is, maar het is geen reden om dan maar je zin te krijgen. Stel je voor, dan loopt iedereen in grijze uniseks-kleding met een prop in z’n mond.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189935117
Ook de harde kernen van ADO, Feyenoord, Dordrecht en Groningen zullen aanwezig zijn bij de intochten in die steden.
pi_189935216
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Terecht; de Tweede Kamer gaat hier niet over.

Dit is van de mensen. Die politici gaan niet bepalen hoe mensen zich uiten.
Nee? En hoe zit het dan met de boerka en nikab?
  donderdag 14 november 2019 @ 10:38:30 #228
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189935327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:27 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Nee? En hoe zit het dan met de boerka en nikab?
Daar heb je een punt. Wat ik er tegenin kan brengen is:
- bij Boerka’s en Nikaabs is er wereldwijd een hele grote groep vrouwen die dit tegen hun wil draagt.
https://www.google.nl/amp(...)-a8251686.html%3famp
Er is niemand verplicht zich als Zwarte Piet te verkleden
- Zwarte Pieten kunnen communicatie bemoeilijken of zelf overvallen plegen, maar ze kleden zich zo maar op enkele momenten per jaar.
- Zwarte Pieten mogen van hun eega ongeschminkt het huis uit.
- Er is geen vage god die je zal straffen indien je er niet zo bij loopt.
- Een Zwarte Piet outfit is niet bedoeld om hitsige mannetjes zich te laten beheersen.

Oftewel; deze vergelijking slaat als een tang op een varken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189935329
:') :D
  donderdag 14 november 2019 @ 10:40:54 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189935354
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:38 schreef skysherrif het volgende:
:') :D
Logisch. Dát zijn geen beroepsdemonstranten. Ze hebben wel wat beters te doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:44:46 #231
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189935392
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:38 schreef skysherrif het volgende:
:') :D
Mwoah......... is nog best wel veel vind ik.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:49:25 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189935446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:38 schreef skysherrif het volgende:
:') :D
Waarom zou je je als weldenkend mens überhaupt inlaten met een ZP-demonstratie. Beide kampen zijn echt kansloos.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:59:25 #233
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189935581
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Neem eens een doortocht op social media zou ik zeggen, en volg mensen zoals Mitchel Esajar, Jerry Afriye, Anuzka, El Moussiou (ofzoiets) en hun aanhangers, zoals; Dyab Abou Jahjah, de Soeters, Rutger Wassink, Jesse Klaver, Sunny Bergman en ga zo maar door. Allen hebben het niet anders dan over wit dit wit dat, in een negatieve context.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciclon op 14-11-2019 11:11:14 ]
pi_189936413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:16 schreef Noordzijde het volgende:
Ook de harde kernen van ADO, Feyenoord, Dordrecht en Groningen zullen aanwezig zijn bij de intochten in die steden.
Gaan de ADO/oud FC de Haag supporters weer met bananen gooien en apengeluiden maken _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 14 november 2019 @ 12:20:13 #235
3542 Gia
User under construction
pi_189936624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:35 schreef BlackNero het volgende:

Is er een periode in het jaar waarin we roodharigen meer vuurtoren gaan noemen? Is er een intocht op tv waarin we vuurtorens snoep gaan laten uitdelen? Je kunt dit niet één op één kopiëren toch?
Nee, roodharigen worden het hele jaar door vuurtoren genoemd. Was het maar slechts een periode in het jaar.
pi_189936668
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Gaan de ADO/oud FC de Haag supporters weer met bananen gooien en apengeluiden maken _O-
Wie weet. Dat is natuurlijk wel de ultieme manier om te laten zien dat zwarte piet niks met racisme te maken heeft *O* *O* *O*
  donderdag 14 november 2019 @ 12:25:51 #237
3542 Gia
User under construction
pi_189936694
Sprak gister een juf van een basisschool, die vertelde dat ze vandaag het klaslokaal ging versieren voor Sinterklaas. Ik vroeg wat zij voor Pieten gebruikten.
"Wij doen niet mee aan die discussie, bij ons komen gewone Pieten, zwart dus."

Goeie school!!

En tja, als de kinderen vragen waarom er op het sinterklaasjournaal op tv alleen maar roetveegpieten zijn, geef je als ouder antwoord: "Ze konden niet aan echte Pieten komen, die zijn allemaal hier, daarom gebruiken ze acteurs."
  donderdag 14 november 2019 @ 12:49:20 #238
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189936997
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, roodharigen worden het hele jaar door vuurtoren genoemd. Was het maar slechts een periode in het jaar.
En dat zijn dan nog alleen roodharigen. Wat dacht je van kort of lange , albino's/felblonde mensen of vroegkalige, grijsharige, krullige, puisterige, bolle, dunne, misvormde en huidziekte mensen

Flikker een eind op met je Non discussie over zwarte piet.

Kneuzen
pi_189939647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:23 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wie weet. Dat is natuurlijk wel de ultieme manier om te laten zien dat zwarte piet niks met racisme te maken heeft *O* *O* *O*
De pro pieten hebben niet helemaal door wat het met hun imago doet wanneer ze zich O racistisch uiten. Vorig jaar met die uitlatingen van "PSV hooligans" die het opnamen voor zwarte piet was ronduit beschamend.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189939681
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

De pro pieten hebben niet helemaal door wat het met hun imago doet wanneer ze zich O racistisch uiten. Vorig jaar met die uitlatingen van "PSV hooligans" die het opnamen voor zwarte piet was ronduit beschamend.
Zag daarna juist opvallend veel positieve reacties voor de harde kernen in Nederland. Niet spotten met onze cultuur ;)
pi_189939696
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:25 schreef Gia het volgende:
Sprak gister een juf van een basisschool, die vertelde dat ze vandaag het klaslokaal ging versieren voor Sinterklaas. Ik vroeg wat zij voor Pieten gebruikten.
"Wij doen niet mee aan die discussie, bij ons komen gewone Pieten, zwart dus."
Welke gemeente is deze school gevestigd?

Daarnaast kan je simpelweg niet "niet meedoen" aan de discussie, immers een bepaalde vorm van zwarte piet gebruiken is al een statement dat onderdeel is van de discussie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189939727
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:51 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Zag daarna juist opvallend veel positieve reacties voor de harde kernen in Nederland. Niet spotten met onze cultuur ;)
Tokkies gonna tokkie. Daar ga je niks aan veranderen echter is de gemiddelde Nederlander gelukkig geen Tokkie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189939776
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tokkies gonna tokkie. Daar ga je niks aan veranderen echter is de gemiddelde Nederlander gelukkig geen Tokkie.
Huilie huilie.
  donderdag 14 november 2019 @ 15:56:43 #244
3542 Gia
User under construction
pi_189939778
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:52 schreef Slayage het volgende:


Welke gemeente is deze school gevestigd?

Daarnaast kan je simpelweg niet "niet meedoen" aan de discussie, immers een bepaalde vorm van zwarte piet gebruiken is al een statement dat onderdeel is van de discussie.
Helmond, natuurlijk. Eén van de sjiekere wijken.

En je kunt er gewoon geen woorden aan vuil maken en het feestje vieren zoals vanouds. Dat is geen statement.
  donderdag 14 november 2019 @ 15:58:32 #245
3542 Gia
User under construction
pi_189939802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:56 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Huilie huilie.
Ja echt hè. Ze krijgen toch niet hun zin. Zwarte Piet is niet weg te krijgen. Bij verreweg de meeste intochten zijn alleen zwarte Pieten. Dat zegt wel genoeg.
pi_189939823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja echt hè. Ze krijgen toch niet hun zin. Zwarte Piet is niet weg te krijgen. Bij verreweg de meeste intochten zijn alleen zwarte Pieten. Dat zegt wel genoeg.
Mensen worden het gewoon zat dat telkens een minderheid haar zin krijgt, elke keer wordt er weer een klein stukje van de Nederlandse cultuur weggehaald. Op een gegeven moment zijn mensen het dan zat, zeker met de manier hoe KOZP te werk gaat.

En dan staan de harde kernen in NL op. En daar heb ik juist respect voor.

Poten af van onze cultuur en tradities.
pi_189939826
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
Beiden kanten moeten zich echt de ogen uit de kop schamen :') Beetje rellen over de kleur van een fictief karakter op een kinderfeest, te kansloos voor woorden.
Precies dit.

Mijn dochter is gewoon blij dat ze pepernoten krijgt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 14 november 2019 @ 16:10:11 #248
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_189939929
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het alleen dat is, zijn ze zo uitgezeurd, want iemand met rood haar wordt een vuurtoren of lucifer genoemd, aan lange mensen wordt gevraagd hoe het weer boven is, iemand met een bril heet een brilsmurf of schele, enz.
Is het dan zo verschrikkelijk om zwarte Piet genoemd te worden, dat dit aangepast moet worden?

Zullen we alle vuurtorens dan ook maar groen verven, want die haarkleur heeft een normaal mens niet. En laten we brilsmurf vooral lenzen aanmeten.
In betere tijden figureerde André van Duin in een reclamespot voor Witte Kat batterijen.https://ronsut.home.xs4all.nl/reclame.html Zijn openingszin was: "Verdraaid, ze noemen me altijd vuurtoren". Toen kon daar nog om gelachen worden.
Non possumus non loqui
  donderdag 14 november 2019 @ 16:22:58 #249
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189940117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal immorele aandachtshoeren over de rug van kinderen. Dapper hoor.
Je bedoelt die achterlijke en drammerige KOZP'ers?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189940382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:22 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Je bedoelt die achterlijke en drammerige KOZP'ers?
Die ja. En de achterlijke en drammerige tegendemonstranten.
  donderdag 14 november 2019 @ 16:57:54 #251
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189940655
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, roodharigen worden het hele jaar door vuurtoren genoemd. Was het maar slechts een periode in het jaar.
Oke, racisme bestaat niet. Donkere mensen worden niet het hele jaar uitgescholden of zwarte piet genoemd. Gebeurt gewoon niet. Einde discussie. *O*
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189940759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja echt hè. Ze krijgen toch niet hun zin. Zwarte Piet is niet weg te krijgen. Bij verreweg de meeste intochten zijn alleen zwarte Pieten. Dat zegt wel genoeg.
Old habits die hard. Geduld is een schone zaak.

Vroegah had Sinterklaas helemaal geen Pieten. Toen was dat DE traditie.
Al een tiid is zwarte piet ingeburgerd en is hij onderdeel geworden van DE traditie.
En sinds wat jaartjes is diezelfde Piet bezig met een transformatie. We zitten nu midden in dat proces. Dus DE traditie is continu in beweging.

Zelfs pro pieten dir alternatieve Sinterklaas journaals produceren op YouTube, geven aan dat ze geen kroeshaar pruiken voor de pieten omdat Kroes haar niey het resultaat is van door de schoorsteen gaan itt de zwarte schmink dat wel wordt gebruikt.

Zo zijn de oorbellen steeds minder in beeld omdat het kenmerkend is voor een slaaf of dat zwarte of de grote rode lippen dat kenmerkend is voor een zwarte man, piet die met een Surinaamse accent praat komt ook haast niet meer voor.

Je hebt gelijk dat zwarte piet niet is weg te krijgen alleen ben je een tikkeltje naïef ala je denkt dat de vorm nooit zal veranderen, immer adat doet ie al geruime tijd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189940776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:57 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Oke, racisme bestaat niet. Donkere mensen worden niet het hele jaar uitgescholden of zwarte piet genoemd. Gebeurt gewoon niet. Einde discussie. *O*
Zwarte kindertjes moeten juist trots zijn op het feit dat ze op zwarte piet lijken. Insert video van basisschool juf van vorig jaar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 14 november 2019 @ 17:10:10 #254
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189940788
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zwarte kindertjes moeten juist trots zijn op het feit dat ze op zwarte piet lijken. Insert video van basisschool juf van vorig jaar.
Ja, eigenlijk ben ik gewoon jaloers op zwarte mensen omdat zij wel op de pieterbaas lijken en ik niet. :D
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  donderdag 14 november 2019 @ 17:46:30 #255
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189941305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die ja. En de achterlijke en drammerige tegendemonstranten.
Die verdedigen een Nederlandse cultuurmanifestatie. KOZP is een schreeuwerige bende van ongewenste buitenlanders.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189941443
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:46 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Die verdedigen een Nederlandse cultuurmanifestatie. KOZP is een schreeuwerige bende van ongewenste buitenlanders.
Die nemen bewust het risico op een vechtpartij tussen de Arische kindertjes.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:51:39 #257
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_189942190
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zwarte kindertjes moeten juist trots zijn op het feit dat ze op zwarte piet lijken. Insert video van basisschool juf van vorig jaar.
Alles goed broer woon je nog steeds in den haag ?
pi_189944735
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan was men gaan zeuren over de Gouden Eeuw of zo, net zolang tot er ook compensatie / herstelbetalingen gekomen waren. Dat is namelijk het enige symptoom hier. Er moet geld komen.
Wat dat betreft zou het vermoedelijk wel een goed idee zijn als bijv. Rutte ze een keer, met camera, op de man af vraagt wat ze nu werkelijk willen bereiken. Niet omdat ik denk dat Rutte niet iets beters te doen heeft, maar omdat het ze aanzienlijk moeilijker gaat maken om daarna de goalposts nog te verplaatsen. Of ben ik nu optimistisch?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_189944843
Tolerantie is sowieso al compleet intolerant dus dit alles kan er ook nog wel bij
pi_189946127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:51 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Alles goed broer woon je nog steeds in den haag ?
Hofstad 4-life Broer :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189946143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
Tolerantie is sowieso al compleet intolerant dus dit alles kan er ook nog wel bij
Tolerantie = intolerantie ? ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189946794
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zwarte Piet wordt verbannen om discriminatie te verminderen en tolerantie te vergroten. Lukt dat al een beetje? _O-
Het is nog net geen oorlog.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 14 november 2019 @ 23:01:35 #263
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189947062
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tolerantie = intolerantie ? ;(
Mensen die claimen tolerant (en vaak ook inclusief) te zijn, zijn dit alleen zolang je het maar met hen eens bent.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189958294
Harde kern NEC

Leden van de oude garde van de harde kern van de Nijmeegse voetbalclub NEC zullen morgen wél aanwezig zijn tijdens de intocht, zegt een ingewijde. ,,Maar niet om te demonstreren.

Als de kinderen tijdens de intocht geen last hebben van activisten van KOZP, zal er niets gebeuren.

https://www.ad.nl/binnenl(...)liek-staan~a4715b40/

Duidelijk
shift-knop defekt
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:12:12 #265
3542 Gia
User under construction
pi_189958778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:57 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Oke, racisme bestaat niet. Donkere mensen worden niet het hele jaar uitgescholden of zwarte piet genoemd. Gebeurt gewoon niet. Einde discussie. *O*
Dat zeg ik toch niet, maar hoe erg is dat? Roodharigen worden vuurtoren genoemd, Indonesiërs pinda en negers Zwarte Piet.

Worden pinda's afgeschaft, krijgen vuurtorens een andere kleur?
Nee, dus waarom zou dat met zwarte Piet wel moeten?
pi_189958841
Beetje raar verhaal op fb maar ik plaats hem toch maar
Een infiltrant binnen KOZP heeft gemeld dat al het geweld komend weekend tegen KOZP gespeeld is
Het is opgezet door de mensen van KOZP zelf om meer goodwill te kweeken

Zondag zouden ze dan naar Den Bosch gaan om daar te demonstreren tegen wat hun is aangedaan

Ook de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag zouden geregeld zijn door eigen mensen

Het lijkt mij eerlijk gezegd allemaal erg sterk dat ze zover zouden gaan
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:16:04 #267
3542 Gia
User under construction
pi_189958857
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:07 schreef Slayage het volgende:


Je hebt gelijk dat zwarte piet niet is weg te krijgen alleen ben je een tikkeltje naïef ala je denkt dat de vorm nooit zal veranderen, immer adat doet ie al geruime tijd.
Waar heb ik het over de vorm gehad?
Heb het alleen over de kleur.
En zwarte Pieten blijven ook nog krullen hebben. Want waarom niet?
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:16:22 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189958862
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:15 schreef Bottendaal het volgende:
Beetje raar verhaal op fb maar ik plaats hem toch maar
Een infiltrant binnen KOZP heeft gemeld dat al het geweld komend weekend tegen KOZP gespeeld is
Het is opgezet door de mensen van KOZP zelf om meer goodwill te kweeken

Zondag zouden ze dan naar Den Bosch gaan om daar te demonstreren tegen wat hun is aangedaan

Ook de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag zouden geregeld zijn door eigen mensen

Het lijkt mij eerlijk gezegd allemaal erg sterk dat ze zover zouden gaan
Hoax van extreem rechts, is in een ander Piet-topic al geplaatst.
pi_189958877
Activisten tegen Zwarte Piet opgepakt vanwege opruiing en bedreiging

https://www.ad.nl/binnenl(...)bedreiging~add32903/

Stukje zwerver.
pi_189958896
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoax van extreem rechts, is in een ander Piet-topic al geplaatst.
Maar in een tijd waar 99 van de 100 racisme verhaaltjes in de media verzonnen of gelogen zijn is het niet raar. Het is juist het type volk waarvan ik dit soort tactieken verwacht, alles is geoorloofd om hun gelijk te halen en hun mening op te dringen, zelfs geweld. Onderschat fascisme nooit.
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:19:01 #271
3542 Gia
User under construction
pi_189958900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:15 schreef Bottendaal het volgende:
Beetje raar verhaal op fb maar ik plaats hem toch maar
Een infiltrant binnen KOZP heeft gemeld dat al het geweld komend weekend tegen KOZP gespeeld is
Het is opgezet door de mensen van KOZP zelf om meer goodwill te kweeken

Zondag zouden ze dan naar Den Bosch gaan om daar te demonstreren tegen wat hun is aangedaan

Ook de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag zouden geregeld zijn door eigen mensen

Het lijkt mij eerlijk gezegd allemaal erg sterk dat ze zover zouden gaan
Ik zou er niet van opkijken, eerlijk gezegd.
pi_189958929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:17 schreef Zipportal het volgende:
Activisten tegen Zwarte Piet opgepakt vanwege opruiing en bedreiging

https://www.ad.nl/binnenl(...)bedreiging~add32903/

Stukje zwerver.
quote:
Grauwe Eeuw

De actiegroep De Grauwe Eeuw strijdt al enkele jaren tegen racisme en kolonialisme in de Nederlandse samenleving. De leden bekladden beelden en verzetten zich tegen het verheerlijken van ‘massamoordenaar’ Jan Pieterszoon Coen. Eerder deed de actiegroep aangifte vanwege een kinderfeest met een cowboythema.

Rogier Meijerink was in het verleden voorman van de Utrechtse krakersscene. Nu strijdt hij, net als Van Zeijl, tegen racisme, kolonialisme èn Zwarte Piet. Als bestuurslid van stichting Majority Perspective sommeerde hij winkeliers in Utrecht afbeeldingen van Zwarte Piet uit de etalage te verwijderen.
:') Wat een debielen zeg. Dit soort types zijn nog erger dan de Sylvana Simons van de wereld. Wit zijn, Nederlandse roots hebben en dan je eigen cultuur haten en bij het grofvuil zitten. Gadverdamme. Zelfs een hond bevuild zijn eigen bed niet.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189958933
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:17 schreef Zipportal het volgende:
Activisten tegen Zwarte Piet opgepakt vanwege opruiing en bedreiging

https://www.ad.nl/binnenl(...)bedreiging~add32903/

Stukje zwerver.
En de Joop.nl negertjes maar weer stukjes schrijven dat het geweld, de intimidatie en bedreiging alleem uit "extreem-rechtse" hoek komt. Die kozp gasten zijn allemaal engeltjes. Eng dat zo'n radicaal volk van ons belastinggeld een platform krijgt op zo'n raciaal blogje.
pi_189959087
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, maar hoe erg is dat? Roodharigen worden vuurtoren genoemd, Indonesiërs pinda en negers Zwarte Piet.

Worden pinda's afgeschaft, krijgen vuurtorens een andere kleur?
Nee, dus waarom zou dat met zwarte Piet wel moeten?
Voor jouw tijd werden oost-indiërs geen pinda's genoemd maar patjakkers
shift-knop defekt
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:31:49 #275
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189959152
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, maar hoe erg is dat? Roodharigen worden vuurtoren genoemd, Indonesiërs pinda en negers Zwarte Piet.

Worden pinda's afgeschaft, krijgen vuurtorens een andere kleur?
Nee, dus waarom zou dat met zwarte Piet wel moeten?
In ieder geval fijn dat je dat wil toegeven. Ik kan alleen niet zoveel met je voorbeelden. Ik ken best wel veel Indonesiërs die zichzelf of elkaar zo noemen en het omarmen als geuzennaam en er zijn er die er absoluut niet tegen kunnen als iemand die geen Indo is het gebruikt, verbeter me als ik dit mis heb, er zijn ook genoeg dingen die je absoluut niet tegen Indo's moet zeggen. Vuurtoren, ja ik zal niet ontkennen dat het gebeurt. Als jij vindt dat daar iets aan moet gebeuren kun je dit zelf ook op de kaart zetten, die rechten heb jij gewoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackNero op 15-11-2019 20:41:31 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:32:10 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189959159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:29 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Voor jouw tijd werden oost-indiërs geen pinda's genoemd maar patjakkers
Ploppers. Blauwen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189959174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ploppers. Blauwen.
Rampokkers
shift-knop defekt
  vrijdag 15 november 2019 @ 20:47:05 #278
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189959492
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar in een tijd waar 99 van de 100 racisme verhaaltjes in de media verzonnen of gelogen zijn is het niet raar. Het is juist het type volk waarvan ik dit soort tactieken verwacht, alles is geoorloofd om hun gelijk te halen en hun mening op te dringen, zelfs geweld. Onderschat fascisme nooit.
Misschien is die site ook van KOZP?
pi_189959570
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Misschien is die site ook van KOZP?
Joop.nl bedoel je? Daar zitten idd kozp leden en Antifa leden, en allemaal in de lucht gehouden door ons belastinggeld.
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:26:40 #280
3542 Gia
User under construction
pi_189960398
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:29 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Voor jouw tijd werden oost-indiërs geen pinda's genoemd maar patjakkers
Voor mijn tijd? Ik ben 56! Dus ken het woord. Pinda is inderdaad een vooruitgang.
Zullen we de pieten dan een tintje lichter maken? Lichtgetint, dus...
pi_189960661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:26 schreef Gia het volgende:

Voor mijn tijd? Ik ben 56! Dus ken het woord. Pinda is inderdaad een vooruitgang.
Zullen we de pieten dan een tintje lichter maken? Lichtgetint, dus...
Een pinda zal nooit een peer worden
shift-knop defekt
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:37:28 #282
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189960670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:26 schreef Gia het volgende:
Zullen we de pieten dan een tintje lichter maken? Lichtgetint, dus...
Licht getint met een zak vol spullen over daken lopend. Ik vermoed dat er dan heel wat aanhoudingen verricht gaan worden.
  vrijdag 15 november 2019 @ 21:41:56 #283
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189960766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Licht getint met een zak vol spullen over daken lopend. Ik vermoed dat er dan heel wat aanhoudingen verricht gaan worden.
Waarom?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189960930
Kick Out Zwarte Piet gaat niet meer demonstreren tijdens intocht in Eindhoven

https://www.omroepbrabant(...)intocht-in-Eindhoven
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:12:44 #285
3542 Gia
User under construction
pi_189961489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Licht getint met een zak vol spullen over daken lopend. Ik vermoed dat er dan heel wat aanhoudingen verricht gaan worden.
🤣
pi_189961547
Nu komt dat hele circus dus naar Nijmegen , ik hoop dat mijn stadsgenoten ze de Waal ingooien, ik zelf kan er niet bij zijn ik moet werken
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:18:00 #287
3542 Gia
User under construction
pi_189961566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:16 schreef Bottendaal het volgende:
Nu komt dat hele circus dus naar Nijmegen , ik hoop dat mijn stadsgenoten ze de Waal ingooien, ik zelf kan er niet bij zijn ik moet werken
Zouden ze kunnen zwemmen?

🤔
pi_189961583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Zouden ze kunnen zwemmen?

🤔
Het water is in ieder geval lekker koud
pi_189961599
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:16 schreef Bottendaal het volgende:
Nu komt dat hele circus dus naar Nijmegen , ik hoop dat mijn stadsgenoten ze de Waal ingooien, ik zelf kan er niet bij zijn ik moet werken
De 'kern' (pro-piet supporters) heeft aangegeven zich rustig te houden zolang er geen kinderen lastig gevallen worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:20:46 #290
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189961608
Wel een leuk spelletje. KOZP probeert uit handen van de politie te blijven en daardoor stellen ze zo vaak mogelijk hun standplaats uit.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:22:58 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189961648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Joop.nl bedoel je? Daar zitten idd kozp leden en Antifa leden, en allemaal in de lucht gehouden door ons belastinggeld.
Nee, ik bedoel die neo-nazisite.

Edit: deze
https://medium.com/@reviv(...)tlokken-a67ed1db0a1e
pi_189966293
Goed artikel

Annie Rijken uit Eindhoven; ‘Als ik roetveegpiet moet worden, stop ik ermee’

https://www.ed.nl/eindhov(...)p-ik-ermee~a6cae110/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:20:30 #293
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189966577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 22:20 schreef Scorpie het volgende:
Wel een leuk spelletje. KOZP probeert uit handen van de politie te blijven en daardoor stellen ze zo vaak mogelijk hun standplaats uit.
Ik denk dat hun strategie anders is. Door meerdere plaatsen te noemen hopen ze zo het aantal tegenstanders te verminderen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:33:56 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189966673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 08:30 schreef RipCity het volgende:
Goed artikel

Annie Rijken uit Eindhoven; ‘Als ik roetveegpiet moet worden, stop ik ermee’

https://www.ed.nl/eindhov(...)p-ik-ermee~a6cae110/
Nee. Ze kiest voor "vriendelijk bruin". Dan lijk je dus op een neger, en dan geef ik anti-piet met hun racismeclaims groot gelijk. Het moet onmenselijk roetzwart zijn, zoals in de rest van Europa:

  zaterdag 16 november 2019 @ 09:50:06 #295
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_189966817
Leuk feestje :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:58:11 #296
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189966870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 09:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik denk dat hun strategie anders is. Door meerdere plaatsen te noemen hopen ze zo het aantal tegenstanders te verminderen.
Ik denk dat er gewoon niet genoeg animo is om in meer dan een paar steden te demonstreren zonder zielig ogende groepjes van enkele tot tientallen mensen. Dat is niet mediageniek genoeg.
pi_189966875
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:20 schreef Scarface88 het volgende:

[..]


[..]

:') Wat een debielen zeg. Dit soort types zijn nog erger dan de Sylvana Simons van de wereld. Wit zijn, Nederlandse roots hebben en dan je eigen cultuur haten en bij het grofvuil zitten. Gadverdamme. Zelfs een hond bevuild zijn eigen bed niet.
Blank.
Niet wit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:58:58 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189966878
Zwarte Piet-fans hangen honderden posters op in Den Haag

Met zulke “voorstanders” maak je het de tegenpartij wel erg gemakkelijk om hun racisme-argumenten te verzilveren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:59:36 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189966886
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Blank.
Niet wit.
Het is allang wit, zeurpiet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 november 2019 @ 10:02:01 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189966908
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2019 09:58 schreef Ringo het volgende:
Zwarte Piet-fans hangen honderden posters op in Den Haag

Met zulke “voorstanders” maak je het de tegenpartij wel erg gemakkelijk om hun racisme-argumenten te verzilveren.
Huh? Posters plakken is racisme? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:04:28 #301
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189966930
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 november 2019 10:02 schreef Nikonlover het volgende:
Huh? Posters plakken is racisme? :')
Nee, zwarte piet is racisme.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')