abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2019 @ 23:29:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189753851
Hopelijk worden alle demonstraties verboden. Triest dit.

quote:

Slagveld dreigt bij intocht Sinterklaas in Eindhoven

EINDHOVEN - De intocht van Sinterklaas in Eindhoven dreigt, net als vorig jaar, uit te lopen op een confrontatie tussen voor- en tegenstanders van zwarte piet.

Er zijn twee aanvragen gedaan voor demonstraties. Een van de anti-moslimorganisatie Pegida vóór zwarte piet en een van ‘Eindhoven kan het’, die is verbonden met de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP).

De intocht is zaterdag 16 november. De gemeente Eindhoven is nu bezig met het opstellen van voorwaarden waar de demonstranten aan moeten voldoen. ,,Daar kunnen we nog niets over zeggen", zegt een woordvoerder van de gemeente.

Lastig parket
Leontine van Kollenburg, voorzitter van stichting Sint-Nicolaas, heeft gisteren uitvoerig overleg gehad met de gemeente over de intocht. Zij denkt dat maandag besluiten naar buiten kunnen komen die zijn gericht op het voorkomen van problemen. ,,Ik heb deze demonstranten niet in de hand, ik kan niet iedereen op één lijn krijgen. Ik zit nu in een heel lastig parket. Mijn focus is de komende twee weken gericht op een mooi feestje.”

‘Eindhoven kan het’ wil demonstreren op het 18 Septemberplein voor De Bijenkorf.Tijdens de intocht van vorig jaar stonden leden van KOZP langs de route voor de Catharinakerk. Voetbalsupporters van PSV begonnen onverwacht een tegenactie, waarbij zij schreeuwden en met voorwerpen gooiden. De politie moest de belaagde demonstranten onder bescherming weghalen.

Harde kern
Pegida, dat regelmatig in Eindhoven te vinden is voor anti-moslimdemonstraties, heeft bij de gemeente een aanvraag ingediend om actie te voeren vóór zwarte piet. Voorman Edwin Wagensveld zegt dat al meer dan tweehonderd leden van de harde kern PSV-supporters zich hebben aangemeld. Hij denkt dat dit aantal kan uitgroeien tot vijfhonderd man.

,,Wij willen op dezelfde plaats, aan dezelfde route en op dezelfde tijd demonstreren als Kick Out Zwarte Piet", zegt Wagensveld. ,,Wij komen niet om een kinderfeest te verstoren, maar om naast de mensen van KOZP te staan. Wij willen hun demonstratie voorkomen. Als zij niet komen, dan wij ook niet.”

Vuurwapens
Voor ‘Eindhoven kan het’, dat in het pietenprotest samen optrekt met KOZP, is de aangekondigde actie van Pegida geen reden om hun demonstratie af te blazen, zegt woordvoerder Stokely Dichtman. ,,Wij willen ons recht op vrijheid van meningsuiting verdedigen. Wij eisen dat de politie ons voor honderd procent beschermt.” Dichtman zegt dat er op de sociale media al veel bedreigingen worden geuit. ,,Er zijn foto's verschenen van mensen met vuurwapens, anderen willen dat we doodgeslagen worden.”

De dreigende escalatie is voor de groep ‘Eindhoven handhaaft zwarte piet’ wel reden om weg te blijven van de intocht. ,,We gaan geen slagveld aanrichten op een kinderfeestje", zegt oprichter John van de Vorst.

Roetveeg-pieten
KOZP blijft dit jaar weg uit gemeenten waar roetveeg-pieten opdraven, zoals bij de landelijke tv-intocht in Apeldoorn. Maar er zijn wel protesten aangekondigd in onder meer Eindhoven en Den Bosch waar nog wel zwarte of bruine pieten meelopen.

https://www.ed.nl/eindhov(...)gn=socialsharing_web
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189753921
Allemaal immorele aandachtshoeren over de rug van kinderen. Dapper hoor.
pi_189754298
Diep triest dit die lui zouden zich diep moeten schamen !
I will do what i must !!
pi_189754397
Waarom moet dit kinder feest en traditie gegijzeld worden door die idioten !

Ik ben geboren in 1980 en vond het sinterklaasfeest altijd leuk
I will do what i must !!
pi_189754420
Straks kunnen we gelukkig allemaal meedoen met het gebrul uit de Moskeen
I will do what i must !!
  zondag 3 november 2019 @ 00:14:54 #6
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189754472
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2019 00:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
Femke fronst daar wat bij.
pi_189754486
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2019 00:14 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Femke fronst daar wat bij.
Wou net zeggen die krijgt daar juist een natte sloot van _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 3 november 2019 @ 00:20:46 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189754523
Krijgen we nu blokeerbrabanders?
And so is the past
  zondag 3 november 2019 @ 00:21:00 #9
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189754527
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:16 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wou net zeggen die krijgt daar juist een natte sloot van _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Zou je denken, maar ik las toch echt dat ons Femke not amused is.
  zondag 3 november 2019 @ 00:24:57 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_189754570
Nutteloze actie van KOZP. Eindje volgt altijd de randstad met twee jaar vertraging.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189754586
quote:
9s.gif Op zondag 3 november 2019 00:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Krijgen we nu blokeerbrabanders?
Neuh, Pegida en PSV hooligans.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189754645
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, Pegida en PSV hooligans.
Ik heb mijn mening gegeven in dit topic en kan je verzekeren dat ik geen van beide ben
Dus dat downplayen houd je maar voor je aub
I will do what i must !!
pi_189754734
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2019 00:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zou je denken, maar ik las toch echt dat ons Femke not amused is.
Not amused voor de bühne. In de praktijk gaat ze gewoon praten over het geluidsvolume, meer niet.
  zondag 3 november 2019 @ 00:42:22 #14
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189754747
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 00:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Not amused voor de bühne. In de praktijk gaat ze gewoon praten over het geluidsvolume, meer niet.
Het is een publieke afkeuring, soort van en daar ben ik al blij mee. Kan een beginnetje zijn van....
pi_189755365
Pegida kaapt nu het sinterklaasfeest voor haar eigen agenda, om te janken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 3 november 2019 @ 04:27:35 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189755596
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2019 00:06 schreef BoonDockSaint het volgende:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :?
Krekker is de bom!
  zondag 3 november 2019 @ 08:05:36 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189755996
Zwarte Piet wordt verbannen om discriminatie te verminderen en tolerantie te vergroten. Lukt dat al een beetje? _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 november 2019 @ 08:17:33 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189756042
Weet je wat het trieste is? KOZP hóópt gewoon op rellen en een paar malloten trappen er vol in.

De Zeurpieten zitten namelijk graag in de slachtofferrol.

Met de mobiele telefoon in de aanslag om alles te filmen en daarna gerafineerd te redigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 03-11-2019 08:30:44 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189756051
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk worden alle demonstraties verboden. Triest dit.
Dit idd; daar wil je met je kinderen toch niet tussen staan..
pi_189756060
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 02:58 schreef Hathor het volgende:
Pegida kaapt nu het sinterklaasfeest voor haar eigen agenda, om te janken.
Dat deden ze voorgaande jaren ook al. Samen met de NVU.
Maakt het wat lastiger om pro-piet te zijn als dat het soort mensen is dat de pro-piet demonstraties organiseert; dus KOZP is er heel blij mee.
pi_189756068
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 04:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zwarte Piet symboliseert een moslim (Moor) die is overwonnen door de blanke christen (Bisschop NIcolaas). Door dit beeld verboden te maken gaan moslims streven naar dominantie over blanken.

Of zoiets :P
  zondag 3 november 2019 @ 09:54:41 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189756957
Beiden kanten moeten zich echt de ogen uit de kop schamen :') Beetje rellen over de kleur van een fictief karakter op een kinderfeest, te kansloos voor woorden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189758540
In het Oosten van het land houden ze nu angstvallig de kleur van de pieten geheim uit vrees voor ongeregeldheden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189758547
Kleur van pieten tijdens intocht Sinterklaas in Zutphen blijft geheim uit angst voor heisa

De organisatie van de Sinterklaasintocht in Zutphen is bang voor heisa en wil daarom niet vertellen hoe de pieten er uitzien op 23 november. ,,Als we zeggen welke pieten er straks in Zutphen rondlopen, krijgen we misschien verkeerde groepen op ons kinderfeestje. Dat willen we niet’’, zegt John Peter Murray namens de organisatie.

Murray deed een jaar geleden nog niet moeilijk over de kleur van de pieten, die toen bruin was. ,,Maar al het gedoe rond de intocht in Apeldoorn (daar komen alleen roetveegpieten, red.) heeft het westen een stuk dichterbij gebracht. Daardoor ligt de kleur van pieten in onze regio nu ook erg gevoelig’’, zegt Murray.

Ophef in Apeldoorn
Murray doelt met zijn opmerkingen op de ophef die is ontstaan rond de landelijke intocht van Sinterklaas. In Apeldoorn werden bijna negenduizend petities getekend van de campagne Cultuur onder Vuur. Die wil dat burgemeester Petra van Wingerden van Apeldoorn tijdens de landelijke intocht alsnog voor zwarte piet kiest, in plaats van knechten met louter roetvegen. Murray: ,,In het oosten werd nooit moeilijk gedaan over de kleur van piet. Maar dat is door 'Apeldoorn’ dit jaar wel anders.’’

Ook in Deventer is er een pietenpolemiek. Daar eiste burgemeester Ron König aanvankelijk een minimaal aantal roetveegpieten van de organisatie. Zo niet, dan zou de gemeente de subsidie voor de intocht intrekken. Dat is teruggedraaid; organisatie en König hebben overeenstemming over een aanpassing. Hoe de Deventer pieten er uit zien, houden ze net als in Zutphen geheim.

Geen trek in trammelant
De goedheiligman en zijn knechten meren aan aan de Zutphense IJsselkade. Murray: ,,Wij moeten de veiligheid van de kinderen kunnen garanderen tijdens hun feestje. Als we zeggen hoe onze pieten er uit zien, komen er misschien verkeerde groepen naar dat feestje. Mensen die met foute intenties naar Zutphen gaan. Daar hebben we uiteraard geen trek in en daarom zwijgen we over de kleur van de pieten. Hoe triest het ook is dat we dat dit jaar moeten doen.’’
https://www.destentor.nl/(...)voor-heisa~af3b3dd2/
pi_189758607
Gewoon KOZP weigeren en laten demonstreren een dag eerder of later, probleem opgelost.
  zondag 3 november 2019 @ 12:15:49 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189758961
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gewoon KOZP weigeren en laten demonstreren een dag eerder of later, probleem opgelost.
Op zich mee eens. Maar dit zou niet moeten zijn OMDAT er door tegendemonstranten met geweld wordt gedreigd.
Krekker is de bom!
  zondag 3 november 2019 @ 12:17:18 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189758985
Zet ze allemaal ergens op een veld buiten het centrum met een cordon ME'ers eromheen aub.
pi_189759053
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:17 schreef Twiitch het volgende:
Zet ze allemaal ergens op een veld buiten het centrum met een cordon ME'ers eromheen aub.
Ik weet gelukkig wel welke zijde de me dan kiest. Hop, oprotten met die kneusjes die alles maar naar hun hand willen zetten. Het is Ons land, oprotten!
pi_189759067
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Op zich mee eens. Maar dit zou niet moeten zijn OMDAT er door tegendemonstranten met geweld wordt gedreigd.
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij vieren wij al tientallen jaren het sinterklaasfeest zonder incidenten? Het is begonnen toen die anti kliek op kwam zetten, en die anti kliek was de kliek die begon met doodsbedreigingen, geweldsdreiging waaronder tegen kinderen en ook het openlijke provoceren. Dus kap met provoceren om die anti's tussen kinderen te zetten om hun haat te ventileren, dan hoeven anderen daar ook niet op te reageren.

Maar er zullen mensen het natuurlijk weer niet eens mee zijn, het mooie is ik kan ze waarschijnlijk allemaal weer op een briefje aanleveren, want dat zijn de mensen die wel moord en brand schreeuwden bij een vreedzame Pegida BBQ bij een moskee, ze moeten immers niet provoceren was het antwoord, en ook niemand uit die kliek die het toen wou hebben over de gewelddadige tegendemonstranten die met honderden politie en buurt belaagden omdat ze zich weer in hun eer aangevallen voelden.
pi_189759112
KOZP protesteert niet als gemeenten Zwarte Piet veranderen naar een roetveegpiet.

Dat is dus gewoon chantage. Gemeenten willen geen trammelant, maar die was er sowieso nooit. Die ontstaat alleen als KOZP langskomt.
  zondag 3 november 2019 @ 12:31:28 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189759216
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:25 schreef luxerobots het volgende:
KOZP protesteert niet als gemeenten Zwarte Piet veranderen naar een roetveegpiet.

Dat is dus gewoon chantage. Gemeenten willen geen trammelant, maar die was er sowieso nooit. Die ontstaat alleen als KOZP langskomt.
Ja, met die denkwijze is elke vorm van protest en demonstratie chantage.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189759306
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, met die denkwijze is elke vorm van protest en demonstratie chantage.
Met het grote verschil ten opzichte van een normale demonstratie, dat ze bij een feestje tussen de kinderen demonstreren.
  zondag 3 november 2019 @ 12:42:06 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189759367
Gewoon zowel roetveegpieten als zwarte pieten mee laten lopen , dan zijn beide partijen tevreden

O nee , dat accepteert KOZP niet , want blackface , slavernij , racisme en zo :’)
Ik ben inmiddels overleden
pi_189759458
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij vieren wij al tientallen jaren het sinterklaasfeest zonder incidenten? Het is begonnen toen die anti kliek op kwam zetten, en die anti kliek was de kliek die begon met doodsbedreigingen, geweldsdreiging waaronder tegen kinderen en ook het openlijke provoceren.
Nee, dat was toch echt de pro-kliek in de jaren 60.
De anti-kliek is vervolgens wel een stuk verder gegaan met in 2000 zelfs dreiging met aanslagen. Als schijnen de pro-pieten dat bij Dokkum ook te hebben gedaan.

Het is dus een gezellig zooitje geworden.
pi_189759467
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:42 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon zowel roetveegpieten als zwarte pieten mee laten lopen , dan zijn beide partijen tevreden

O nee , dat accepteert KOZP niet , want blackface , slavernij , racisme en zo :’)
KOZP heeft meermaals aangegeven pas tevreden te zijn en op te houden zodra het hele Sinterklaas feest is afgeschaft, Sinterklaas is volgens hun ook een racistische slavendrijver. Gezien het feest nooit never niet zal worden afgeschaft is het beter om KOZP niet tijdens intochten te laten demonstreren maar ervoor of erna. Het is zo simpel, voorkomt zoveel gezeik en problemen, ik vraag mij toch af waarom de politiek keer op keer KOZP toestemming geeft om te protesteren tussen de mensen die gewoon een leuk feest willen beleven.

Burgemeester Eindhoven: nooit meer demonstratie Pegida bij moskee

In zo'n geval worden de anti's ook verboden te protesteren terwijl al het geweld van de tegenstanders kwam. Het is wederom meten met twee maten in dit land.
pi_189759488
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, dat was toch echt de pro-kliek in de jaren 60.
De anti-kliek is vervolgens wel een stuk verder gegaan met in 2000 zelfs dreiging met aanslagen. Als schijnen de pro-pieten dat bij Dokkum ook te hebben gedaan.

Het is dus een gezellig zooitje geworden.
Daarom gewoon beide groepen uit elkaar houden, KOZP kan voor de intocht of na de intocht protesteren, probleem opgelost. Het is echt niet zo moeilijk.
  zondag 3 november 2019 @ 12:51:50 #37
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189759505
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 04:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Terechte vraag.
  zondag 3 november 2019 @ 12:53:28 #38
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189759540
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Voorman Edwin Wagensveld zegt dat al meer dan tweehonderd leden van de harde kern PSV-supporters zich hebben aangemeld
Opmerkelijk dat dat bij andere Pegida-acties niet het geval was.
pi_189759824
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:53 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat dat bij andere Pegida-acties niet het geval was.
Hoezo ? Dankzij moslims telt PSV nog een beetje mee. Daar tegen protesteren zou dus nogal dom zijn.
In PSV spelen echter geen KOZPers.
  zondag 3 november 2019 @ 13:50:03 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189760349
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

ik vraag mij toch af waarom de politiek keer op keer KOZP toestemming geeft om te protesteren tussen de mensen die gewoon een leuk feest willen beleven.
Dit. De burgemeester kan vergunning geven voor een demonstratie op een ander tijdstip. Maar ze zullen wel weer zwichten voor de dictatuur van de gekleurden minderheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 november 2019 @ 13:52:15 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189760376
Religie leidt alleen maar tot oorlog. Schaf die nep-bisschop toch gewoon af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 3 november 2019 @ 13:57:53 #42
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189760465
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo ? Dankzij moslims telt PSV nog een beetje mee.
Ihattaren, ok ... en verder?
pi_189760532
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit. De burgemeester kan vergunning geven voor een demonstratie op een ander tijdstip. Maar ze zullen wel weer zwichten voor de dictatuur van de gekleurden minderheid.
Ik heb het idee dat ze het doen om te provoceren, zodat ze weer met het vingertje kunnen wijzen "kijk die racistische Nederlanders". Het is immers geen probleem voor dezelfde burgemeester in Eindhoven om Pegida wel te verbieden te protesteren bij een moskee om provocaties tegen te gaan, die moeten dan op een veldje ergens ver weg van een moskee gaan staan.
pi_189760546
Sinterklaasintocht 2020 zal waarschijnlijk gevierd worden met traangasgranaten, scheermesprikkeldraad, rubber kogels en bijtgrage politiehonden! ^O^ Misschien nog een verdwaalde molotovcocktail hier en daar.
  zondag 3 november 2019 @ 14:36:25 #45
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_189761081
Erg jammer dat er zo'n zwarte schaduw hangt over een kinderfeest. :)
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_189761212
Willen jullie meer of minder zwarte piet zeikerds?
pi_189762937
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:42 schreef matigeuser het volgende:
Willen jullie meer of minder zwarte piet zeikerds?
Absoluut meer. Top amusement altijd aan het einde van het jaar.

Altijd dezelfde mensen die dezelfde argumenten uitwisselen, boos worden en dan zo hun vrije tijd doorbrengen. En ze weten: we gaan er toch nooit uitkomen.

Terwijl ze ook gewoon leuke dingen kunnen doen.
pi_189763562
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:36 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
zwarte schaduw
pi_189763582
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 16:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Absoluut meer. Top amusement altijd aan het einde van het jaar.

Altijd dezelfde mensen die dezelfde argumenten uitwisselen, boos worden en dan zo hun vrije tijd doorbrengen. En ze weten: we gaan er toch nooit uitkomen.

Terwijl ze ook gewoon leuke dingen kunnen doen.
Jamaar, dit gezeik is traditie ;)
En eens, het is amusanter dan het zoveelste verhaal over hoe pakjespiet de cadeautjes heeft weggemaakt en iedereen in paniek is.
  maandag 4 november 2019 @ 22:48:35 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189789041
Mooie nieuwe traditie wel. Ieder jaar knokken in Eindhoven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')