En wat vind je van de 70 burgerdoden die gevallen zijn?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:59 schreef -Chakotay- het volgende:
Bij een aanval van een Nederlandse F-16 op een autobommenfabriek in Irak in 2015 zijn zeker zeventig burgerdoden gevallen, blijkt vrijdag uit onderzoek van de NOS en NRC.
NL had helemaal geen reet te zoeken in Irak. Maar dat vind ik
quote:Bij een aanval van een Nederlandse F-16 op een autobommenfabriek in Irak in 2015
1 F-16 verwoest een wijk volledig? Efficient toestel.quote:Door het bombardement werd een wijk in de Iraakse stad Hawija in de nacht van 2 op 3 juni 2015 compleet verwoest.
Dat hebben we als Nederland toch maar mooi voor elkaar gekregen! Wat een mooi nieuwsquote:Het zou een van de bloedigste aanvallen van de internationale coalitie tegen IS met een militair doelwit zijn.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
En wat vind je van de 70 burgerdoden die gevallen zijn?
Minder erg dan de 80.000 kinderen die in Jemen door honger omgekomen zijn omdat SA hele land bombardeert en op slot heeft gezet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Why not both?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:55 schreef Lothiriel het volgende:
Was het nou een bommenfabriek of een wijk? Dat is niet hetzelfde. Als in, waren er burgers aanwezig in de fabriek of hebben de F16's een woonwijk ipv een bommenfabriek geraakt? Allemaal relevante vragen.
wat denk je dat ik daar van vind?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Drie trucks volgeladen met TNT, die op het moment van de inslag alledrie de lucht invlogen, 12 km verderop lagen de ramen uit de huizen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:28 schreef capricia het volgende:
Okay. Er staat een bommenfabriek in een woonwijk.
Lijkt mij wel logisch dat ook die woonwijk nogal wat schade krijgt als je die fabriek laat ontploffen.
Open deur.
Neemt niet weg dat burgerdoden vreselijk zijn.
Maar verbazingwekkend is het niet.
Nederlandse hypocrisie weer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:35 schreef Lachmed het volgende:
Maar wanneer Turkije terroristen uitschakeld is het ineens 100000000000 maal erger joh.
Was Turkije gevraagd door de regering om daar te helpen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:35 schreef Lachmed het volgende:
Maar wanneer Turkije terroristen uitschakeld is het ineens 100000000000 maal erger joh.
Ongelijke situatie aangrijpen om de eigen genocide goed te praten. Zo kennen we onze Turken van Fok! weer. Wat doe jij in Nederland als je zelf geen Nederlander bent? De meeste vakantievierders voelen niet de behoefte om NL te leren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Nederlandse hypocrisie weer.
Reacties van de nederlanders zegt weer voldoende.
Godverdomme met 1 bom, 70 burgers vermoorden en het daarna nog goedpraten ook. Bah.
Bemoeien met een land waar ze schijt aan hebben wanneer er aanslagen worden gepleegd moet kunnen, maar wanneer er maatregelen worden genomen tegen terorristen in een land die zelf ook plat is gebombardeerd door het westen is de wereld te klein.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Godverdomme met 1 bom, 70 burgers vermoorden en het daarna nog goedpraten ook. Bah.
YPG is toch een vertakking van de PKK? En zoek jij maar ff op wat de PKK is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Was Turkije gevraagd door de regering om daar te helpen?
De YPG zijn alleen terroristen volgens Turkije waar geen vrijheid van de pers is.
Het doel van Nederland was een van de meest boosaardige groepen op aarde verdrijven, het doel van Turkije is zoveel mogelijk vluchtelingen dumpen in de woestijn en een minderheid onderdrukken.
3 kleine verschillen die ik in 2 seconden bedacht.
Niet eens zijn met een mening en meteen ''Zo kennen we onze Turken van Fok! weer.'' Nee is goed ouwe dictatorquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ongelijke situatie aangrijpen om de eigen genocide goed te praten. Zo kennen we onze Turken van Fok! weer. Wat doe jij in Nederland als je zelf geen Nederlander bent? De meeste vakantievierders voelen niet de behoefte om NL te leren.
ISIS hangen toch een vertakking aan van de islam? Waarom bombarderen we daar terwijl jij vrij mag rondlopen!?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:46 schreef Lachmed het volgende:
[..]
YPG is toch een vertakking van de PKK? En zoek jij maar ff op wat de PKK is.
nederlandse leger beste leger, allemaal westerse propaganda ditquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Meer dan China en Saudi Arabie?? Bronnen??quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
ISIS hangen toch een vertakking aan van de islam? Waarom bombarderen we daar terwijl jij vrij mag rondlopen!?
Nederland zegt dat er een onderscheid is tussen de PKK en de YPG en dat neem ik dan liever voor waar aan dan wat de Turkse staats tv zegt. Je weet wel het land met meer gevangen journalisten dan waar ook ter wereld en zelfs meer dan in China en Saudi Arabië samen.
Je bent de zoveelste al die met een whataboutism deze situatie goedpraat. Je bent ook al half in de slachtoffer hoek. Je kan nog wat verder hoor. Anderen uitmaken voor dictator omdat ze de massamoord van Erdolfje de verkiezingsfraudeur en opsluiter van politieke tegenstanders niet goed vindenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:48 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Niet eens zijn met een mening en meteen ''Zo kennen we onze Turken van Fok! weer.'' Nee is goed ouwe dictator
Alleen worden Koerden niet massaal in concentratiekampen gepropt. Als het doel van Turkije zo veel mogelijk Koerden te vermoorden was zou het een stuk extremer aan toe gaan, want Erdo is toch een dictator wat houdt hem tegen, toch??quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent de zoveelste al die met een whataboutism deze situatie goedpraat. Je bent ook al half in de slachtoffer hoek. Je kan nog wat verder hoor. Anderen uitmaken voor dictator omdat ze de massamoord van Erdolfje de verkiezingsfraudeur en opsluiter van politieke tegenstanders niet goed vinden.
Probeer eens met de bril van een buitenstaander naar jezelf te kijken. Gewoon door wat namen te vervangen. Koerden met Oeigoeren en Turkije met China. Je land is belachelijk en de president een gestoorde freak.
Die had ik ook al voorbij horen komen van een andere Turk op fok!. Alle naampjes die daarbij gegeven werden hebben zich ook al stevig uitgesproken tegen de invasie van Erdolf. Als het betrouwbare bronnen zijn tegen de Koerden dan ook tegen de Turken toch? Toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:55 schreef Lachmed het volgende:
IS is geen vertakking van de islam, salafisme wel en niet alle salafisten zijn voor IS. En wat de YPG betreft, YPG wordt gezien door Amerika als een vertrakking van de PKK in Syrie.
https://www.statista.com/(...)-than-anywhere-else/quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:56 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Meer dan China en Saudi Arabie?? Bronnen??
Ik zou het redelijk extreem vinden als België terroristen ging bewapenen om in Nederland politici te executeren en de grens 30 km op ging schuiven wetende dat de lokale bevolking grotendeels ging verdwijnen vanwege de eerder genoemde doodseskaders.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Alleen worden Koerden niet massaal in concentratiekampen gepropt. Als het doel van Turkije zo veel mogelijk Koerden te vermoorden was zou het een stuk extremer aan toe gaan, want Erdo is toch een dictator wat houdt hem tegen, toch??
Het gaat erom dat Turkije het hef in eigen handen neemt om terroristen schoon te vegen van de grens.
Alleen wordt er in Belgiequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou het redelijk extreem vinden als België terroristen ging bewapenen om in Nederland politici te executeren en de grens 30 km op ging schuiven wetende dat de lokale bevolking grotendeels ging verdwijnen vanwege de eerder genoemde doodseskaders.
Geverbeterd. Al zou dat allemaal wel plaatsvinden is de reactie nog steeds extreem.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:17 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Alleen wordt er in Nederland
1. Geen oorlog gehouden waar meerdere landen zich mee bemoeien
2. Terroristen gefinancieerd door andere westerse landen
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:29 schreef Hathor het volgende:
Waar gehakt worden valen spaanders, NL valt niks te verwijten in deze, het heeft een bommenfabriek uitgeschakeld, klaar. Dit flikken die Arabieren nou altijd, met een bommenfabriek midden in een woonwijk gaan zitten, zodat wanneer er een aanval komt er altijd burgerslachtoffers vallen, zodat ze later weer filmpjes van de "onschuldige slachtoffers' online kunnen zetten om de publieke opinie te beinvloeden. De Palestijnen zijn daar ook een kei in, mortiergranaten en raketten afvuren vanuit bewoonde gebieden, zodat na de gegarandeerde Israelische vergeldingsaanval Pallywood weer zijn zielige verhaaltjes kan komen ophangen over die barbaarse zionisten die vrouwen en kinderen bombarderen.
Of we kunnen zeggen dat Nederland niks te zoeken heeft in Syrie en onnodig onschuldigde levens eisen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:29 schreef Hallojo het volgende:
We noemen het net als de Turken gewoon terroristen en dan is er niks aan de handOpgelost!
Onnodig? We moeten terroristen bombarderen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:33 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Of we kunnen zeggen dat Nederland niks te zoeken heeft in Syrie en onnodig onschuldigde levens eisen.
Oordeel dan ook niet over Turkije als dat het geval isquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:34 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Onnodig? We moeten terroristen bombarderen.
Je reageert op een aanval in Irak. We bombardeerden niet in Syrië.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:33 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Of we kunnen zeggen dat Nederland niks te zoeken heeft in Syrie en onnodig onschuldigde levens eisen.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die had ik ook al voorbij horen komen van een andere Turk op fok!. Alle naampjes die daarbij gegeven werden hebben zich ook al stevig uitgesproken tegen de invasie van Erdolf. Als het betrouwbare bronnen zijn tegen de Koerden dan ook tegen de Turken toch? Toch?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.statista.com/(...)-than-anywhere-else/
https://www.economist.com(...)n-jailed-journalists
Moet ik verder gaan?
Westerse media my dudequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je reageert op een aanval in Irak. We bombardeerden niet in Syrië.
Benieuwd naar je reactie op:
[..]
[..]
Wat is realistischer?quote:
Welke genocidequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is realistischer?
1) Alle westerse landen en media zitten in een groot complot om te liegen over opgesloten journalisten in Turkije terwijl we onze grote vriend China de hand boven het hoofd houden. Al die ambtenaren die eraan meewerkten houden hun bek erover en buitenlandse media ontkrachten het ook niet.
2) Een president die de overheid gezuiverd heeft van andersdenkenden en verkiezingsuitslagen niet accepteert zoals laatst in Istanboel, is ook stout tegen journalisten.
Ik hoop dat je gaat voor optie 2.
Dan zijn we dus aanbeland bij de vaststelling dat de YPG terroristisch is volgens bronnen uit Turkije waarvan we weten dat ze niet objectief kunnen zijn en Amerikaanse bronnen die zich ook hebben uitgesproken tegen de laatste invasie. Is dat volgens jou voldoende om genocide te plegen?
Ben het ook niet eens met stelling 2quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een woordje gevonden waar je het niet mee eens bent, dus de rest blijkbaar wel?
Gulenisten mogen gewoon nog rechter zijn en de verkiezingen in Istanboel hoefden niet over?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:06 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Ben het ook niet eens met stelling 2
Als je als Gulenist voor de coup ben waar paar honderd mensen zijn vermoord dan mag je van mijn part ook de gevangenis in, en door wie is de verkiezing 2x gewonnen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gulenisten mogen gewoon nog rechter zijn en de verkiezingen in Istanboel hoefden niet over?
Ze hebben een hele wijk met de grond gelijk gemaakt.quote:An air strike by a U.S.-led coalition flattened an entire neighbourhood of a northern Iraqi town controlled by Islamic State militants, killing dozens of people including civilians, witnesses and security sources said.
https://uk.reuters.com/ar(...)dUKKBN0OK27A20150604
Denk je echt dat al die honderden mensen van de coup afwisten en zou je het normaal vinden als de VVD landelijke verkiezingen over liet doen na een overwinning van Denk?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:13 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Als je als Gulenist voor de coup ben waar paar honderd mensen zijn vermoord dan mag je van mijn part ook de gevangenis in, en door wie is de verkiezing 2x gewonnen?
Als er verdenking van fraude is, why not???quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk je echt dat al die honderden mensen van de coup afwisten en zou je het normaal vinden als de VVD landelijke verkiezingen over liet doen na een overwinning van Denk?
En buiten dat om heb ik fam in Turkije die Gulen support en kritiek uit tegen erdogan, en dat dan terwijl die oom voor de overheid werktquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk je echt dat al die honderden mensen van de coup afwisten en zou je het normaal vinden als de VVD landelijke verkiezingen over liet doen na een overwinning van Denk?
Buiten Turkije had echt niemand dat vermoeden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:28 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Als er verdenking van fraude is, why not???
Denk niet dat die mensen echt keuze hadden. Net zoals ik wel geloof dat de meeste Palestijnse artsen liever niet hebben dat Hamas raketten vanaf hun parkeerplaats lanceert.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:31 schreef agter het volgende:
Foei.
Volgende keer net als Israël eerst briefjes rondstrooien dat je gaat bombarderen. Kunnen de burgers zelf kiezen.
Alhoewel..bij een bommenfabriek van IS gaan wonen, dat is vragen om moeilijkheden.
Ik ben hier geboren en getogen? Dit is mijn thuisland, niet mijn vaderland. Buiten dat om heb ik nooit gezegd dat iedere autochtoon wilt dat ik dood ga, wel dat er mensen zijn die gewoon hypocriet zijn wanneer het op Turkije aankomt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Buiten Turkije had echt niemand dat vermoeden.
Waarom woon je in Nederland? Of überhaupt in het westen? Onze instituties zijn niet te vertrouwen en maken de meest uitgebreide complotten om voor de lol ofzo een paar honderd burgers op te blazen zonder dat het een deukje in de bevolkingsgroei daar maakt. Tegelijkertijd voeren we complotten om Turkije omver te werpen. De reden dat we die burgers opblazen en Turkije bedreigen is een hekel aan Turkije en/of moslims in het algemeen. En dan ga jij voor je lol wonen tussen al die mensen die tijd en miljarden steken in hun haat en doodswens jegens jou.
Of je weet stiekem zelf ook wel dat dat allemaal onzin is.
Je hebt wat ideeën en meningen die niet logisch consistent zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:44 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren en getogen? Dit is mijn thuisland, niet mijn vaderland. Buiten dat om heb ik nooit gezegd dat iedere autochtoon wilt dat ik dood ga, wel dat er mensen zijn die gewoon hypocriet zijn wanneer het op Turkije aankomt.
Maar dat mag allemaal in Nederland, je hoeft me echt niet te bashen met je ''Waarom ben je hier in Nederland''quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt wat ideeën en meningen die niet logisch consistent zijn.
Als je het verschil niet kan zien in de PVV wat doe je in mu land zwartje? En mijn wat doe je in Nederland als je echt denkt dat er zoveel samenzweringen tegen je zijn? Dan ben je ver heen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:56 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Maar dat mag allemaal in Nederland, je hoeft me echt niet te bashen met je ''Waarom ben je hier in Nederland''
Omdat wanneer Nederland wat stouts doet we voortaan altijd onze bek moeten houden over Turkije.quote:
Waren het ook onschuldige burgerdoden? Als het van de IS-wijven zijn vind ik het jammer dat het er niet meer waren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die waren anders ook wel gevallen door de autobommen die in de fabriek geproduceerd werden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat dacht Putin zeker ook over de MH17. Collateral damage... Tjah shit happensquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:08 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat collateral damage er wel bij hoort.
Maar 70 burgerslachtoffers is iets te veel. Dat wordt een politiek puntje.
Helaas wel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:15 schreef Travnik het volgende:
[..]
Dat dacht Putin zeker ook over de MH17. Collateral damage... Tjah shit happens
tactischequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas wel.
Die vuurwerkfabriek in Enschede. Die legde al een woonwijk in puin.
En nu bombardeert men een bommenfabriek. Dan wéét je dat dat niet goed gaat voor de burgers. Dat er slachtoffers komen.
Maar 70?
Dat lijkt mij wel een strategische fout.
Edit: ik neem dan aan dat die burgerslachtoffers kwamen door die bommen in de fabriek. Niet door een onnauwkeurige piloot.
Ja. Je hebt gelijk. Dat zou dan een tactische fout zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
tactische
Uiteraard gaat het om de bommen in de fabriek zelf. Het morele vraagstuk hier is of men gerechtigd is een bommenfabriek op te blazen en daarbij 70 doden te veroorzaken om daarmee een veel groter aantal doden door bommen uit diezelfde fabriek te voorkomen.
Dat is ook een dilemma, degenen die de bommen produceren kunnen dan ook vluchten en op een andere plek verder gaan met het produceren van bommen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je hebt gelijk. Dat zou dan een tactische fout zijn.![]()
Eigenlijk zou je een systeem moeten hebben om de burgers te waarschuwen.
Zodat ze de boefjes tenminste hun met explosieven volgeladen vrachtwagens kunnen neerzetten op een drukke markt voor ze plof doen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je hebt gelijk. Dat zou dan een tactische fout zijn.![]()
Eigenlijk zou je een systeem moeten hebben om de burgers te waarschuwen.
Het zijn net als die terroristische pkk koerdjes. Alleen dat noemen jullie dan wel genocide. Que?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:29 schreef Hathor het volgende:
Waar gehakt worden valen spaanders, NL valt niks te verwijten in deze, het heeft een bommenfabriek uitgeschakeld, klaar. Dit flikken die Arabieren nou altijd, met een bommenfabriek midden in een woonwijk gaan zitten, zodat wanneer er een aanval komt er altijd burgerslachtoffers vallen, zodat ze later weer filmpjes van de "onschuldige slachtoffers' online kunnen zetten om de publieke opinie te beinvloeden. De Palestijnen zijn daar ook een kei in, mortiergranaten en raketten afvuren vanuit bewoonde gebieden, zodat na de gegarandeerde Israelische vergeldingsaanval Pallywood weer zijn zielige verhaaltjes kan komen ophangen over die barbaarse zionisten die vrouwen en kinderen bombarderen.
Ik weet niet waar je het over hebt hassan, ik heb het nooit over genocide gehad, dus ga je ouwe moer maar lastig vallen met je gezwam.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Het zijn net als die terroristische pkk koerdjes. Alleen dat noemen jullie dan wel genocide. Que?
70 burgerdoden na een week lang oorlog voeren = genocide.
Met 1 bom een hele wijk platleggen = hoort erbij.
Que?
Nederlandse hypocrisie
Het is niet zo moeilijk hoor. 70 doden om ISIS te verslaan: acceptabel. 70 doden om een standbeeld voor Erdolf te bouwen: niet acceptabel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Het zijn net als die terroristische pkk koerdjes. Alleen dat noemen jullie dan wel genocide. Que?
Que?
Nederlandse hypocrisie
dan wil je te graag hoorquote:Nederlander A zegt A + Nederlander B zegt B = Nederlandse hypocrisie
NL is altijd een beetje achterdochtig, geheimzinnig en spaarzaam met informatie als het over bijkomende burgerslachtoffers gaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:35 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind de details nogal wat spaarzaam, maar ik verwacht ook dat er niet veel uit Defensie gaat komen.
heel ver terug de geschiedenis in ben ik ook nog een nabestaande van een slachtoffer. Dus kom maar op met die miljoenquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:54 schreef Butjekef het volgende:
Piloot strafrechtelijk vervolgen en alle nabestaanden 1 miljoen schadevergoeding per persoon èn een Nederlands paspoort.
In de VS hoeven militairen niet bang te zijn om voor iedere scheet vervolgd te worden en verwachten politici en het publiek dat oorlog oorlog is ipv een scoutinguitje waar we lekker scholen gaan bouwen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
NL is altijd een beetje achterdochtig, geheimzinnig en spaarzaam met informatie als het over bijkomende burgerslachtoffers gaat.
Hoewel ik geen fan ben van de VS doen ze het daar anders.
en wapens en trainingen alleen voor politie is en garanties eisen van een regering in oorlog....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de VS hoeven militairen niet bang te zijn om voor iedere scheet vervolgd te worden en verwachten politici en het publiek dat oorlog oorlog is ipv een scoutinguitje waar we lekker scholen gaan bouwen.
We moeten ons echt schamen voor hoe we zowel onze soldaten, als de lokale bevolking keer op keer verneuken zodat we in Den Haag fop akkoorden kunnen sluiten waarvan iedereen meteen al weet dat ze onwerkbaar zijn. Als je oorlog half gaat voeren duurt het alleen maar langer en dat is ronduit boosaardig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en wapens en trainingen alleen voor politie is en garanties eisen van een regering in oorlog....
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We moeten ons echt schamen voor hoe we zowel onze soldaten, als de lokale bevolking keer op keer verneuken zodat we in Den Haag fop akkoorden kunnen sluiten waarvan iedereen meteen al weet dat ze onwerkbaar zijn. Als je oorlog half gaat voeren duurt het alleen maar langer en dat is ronduit boosaardig.
Als je het hebt over fokakkoorden dan kan je alle akkoorden van de afgelopen 10 jaar onder Rutte daar onder scharen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We moeten ons echt schamen voor hoe we zowel onze soldaten, als de lokale bevolking keer op keer verneuken zodat we in Den Haag fop akkoorden kunnen sluiten waarvan iedereen meteen al weet dat ze onwerkbaar zijn. Als je oorlog half gaat voeren duurt het alleen maar langer en dat is ronduit boosaardig.
Dit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:16 schreef LXIV het volgende:
Oorlog voeren zonder bloedbaden is een illusie.
Het is gewoon het zoveelste voorbeeld van de tandeloze lafheid die Europa heeft gegrepen. Problemen schuiven we vooruit, oplossingen doen we half half om niemand sip te maken en als dat niet werkt dan maken we het sociaal ongemakkelijk om erover te praten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
[..]
Als je het hebt over fokakkoorden dan kan je alle akkoorden van de afgelopen 10 jaar onder Rutte daar onder scharen.
Ik ben nog niet zo oud, maar zo'n chaos dat het momenteel in NL is heb ik nog niet eerder meegemaakt en het komt stuk voor stuk allemaal door wanbeleid.
Daar kan de reactie door de overheid op dit voorval ook nog wel bij.
- drugs,quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:
En zo kun je nog wel even doorgaan met vooruitschuiven, moralistisch gebral en in de schaduw boosaardiger zijn dan zelfs de engste populist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
Wellicht waren die ingezet als menselijk schild? We weten dat die tactiek vaker gebruikt wordt.quote:
Maar een dergelijke fabriek in een woonwijk planten, komt op hetzelfde neer als menselijk schild.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:31 schreef sp3c het volgende:
nee die woonden er gewoon
schijnbaar waren er meer explosieven aanwezig dan verwacht en heeft de explosie de halve wijk meegenomen
c'est la guerre
Wie is jullie in deze Mehmet? Waarom zie je de wereld zo zwart-wit en ben je zo vijandig naar alle Nederlanders?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Que?
Nederlandse hypocrisie
Een gebouw waarin bommen opgeslagen lagen werd geraakt door een Nederlandse bom. Hele wijk ging dus daarna plat volgens diverse bronnen. 50 km verder was de inslag zelfs te merken volgens een getuige. Midden-Oosten heeft geen behoefte aan vreemde legers die daar überhaupt niet thuis horen maar aan engineers, artsen, bouwvakkers, leraren die de handel weer kunnen opbouwen.quote:
Het woord genocide wordt altijd pas na het incident genoemd omdat de wereld anders verplicht is om in te grijpen volgens het akkoord wat na wo2 is afgesloten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Que?
Nederlandse hypocrisie
Ze hebben teveel macht in de wereld ivm de olie. Macht corrumpeert en daarom gaat het fout. Wanneer de olie op is of niet meer nodig is ivm de energietransitie dan zal je zien dat het beter wordt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 16:52 schreef sp3c het volgende:
midden oosten heeft behoefte aan goede leiders, jammer dat die allemaal naar het westen trekken
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, Afghanistan heeft volgens mij geen druppel olie bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze hebben teveel macht in de wereld ivm de olie. Macht corrumpeert en daarom gaat het fout. Wanneer de olie op is of niet meer nodig is ivm de energietransitie dan zal je zien dat het beter wordt.
Het Midden Oosten heeft behoefte aan goede leiders maar het Westen heeft nog meer behoefte aan marionetten. Regime changes daar waar het 'nodig is; of ergens democratie brengen waar helemaal niet om is gevraagd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 16:52 schreef sp3c het volgende:
midden oosten heeft behoefte aan goede leiders, jammer dat die allemaal naar het westen trekken
Als er in Turkije 35 miljoen Koerden zouden wonen, dan was bijna de helft van de Turkse bevolking Koerdisch...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:44 schreef Lachmed het volgende:
[..]
Bemoeien met een land waar ze schijt aan hebben wanneer er aanslagen worden gepleegd moet kunnen, maar wanneer er maatregelen worden genomen tegen terorristen in een land die zelf ook plat is gebombardeerd door het westen is de wereld te klein.
''Ja, maar ze vermoorden Koerden, zijn bezig met een genocide.''
In Turkije wonen 35mil koerden, en niet alle Koerden zijn voor de PKK/YPG(Terreurorganisatie).
Als dit echt een reden was om de Koerden uit te roeien zou Turkije denk ik wel eerst beginnen met de Koerden binnen Turkije.
Heb je het over 'jullie' helden in Srebrenica? Waar Karremans en consorten werden gedisciplineerd door de vijand, en waar Nederland mee heeft gewerkt aan genocide. Genocide ja...quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 02:15 schreef Travnik het volgende:
[..]
Heb je het over 'jullie' helden in Srebrenica? Waar Karremans en consorten werden gedisciplineerd door de vijand, en waar Nederland mee heeft gewerkt aan genocide. Genocide ja...
Welk punt wil je maken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 02:15 schreef Travnik het volgende:
[..]
Heb je het over 'jullie' helden in Srebrenica? Waar Karremans en consorten werden gedisciplineerd door de vijand, en waar Nederland mee heeft gewerkt aan genocide. Genocide ja...
A. Het was niet Nederland. Dutchbat was een Nederlands infanteriebataljon, dat onder commando van de Verenigde Naties deel uitmaakte van de UNPROFOR vredesmacht van de Verenigde Naties.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 02:15 schreef Travnik het volgende:
[..]
Ben je zelf geen Nederlander of wat?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Que?
Nederlandse hypocrisie
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 02:15 schreef Travnik het volgende:
[..]
- Dutchbat was een Nederlands VN - bataljon. Het waren toch echt rasechte Nederlanders (polonaise)quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 12:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
A. Het was niet Nederland. Dutchbat was een Nederlands infanteriebataljon, dat onder commando van de Verenigde Naties deel uitmaakte van de UNPROFOR vredesmacht van de Verenigde Naties.
B. Men werkte helemaal niet mee aan een genocide: de soldaten in kwestie waren onderbemand, onderbewapend en machteloos tegen de Serven. Ze hadden geen andere keuze, behalve sterven waarna de Bosniërs alsnog zouden zijn afgeschoten. Hun keuze was de enige juiste.
C. Het hele Bosnie-Servie conflict is uiteindelijk de schuld geweest van de Turken, door hun eeuwenlange Ottomaanse overheersing, uitbuiting en slavernij van de volkeren van de Balkan is er een kunstmatige religieuze en etnische scheidingslijn ontstaan tussen de verschillende volkeren aldaar. Wees lekker kwaad op hen.
Zonder de Turken geen Islam in Bosnië, zonder Islam in Bosnië geen genocide. En dit was dan relatief gezien nog een van de minder ernstige historische misdaden van het Turkse volk.
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:25 schreef Travnik het volgende:
[..]
- Dutchbat was een Nederlands VN - bataljon. Het waren toch echt rasechte Nederlanders (polonaise)
- Dat de Dutchbatters tot weinig in staat bleken staat buiten kijf. Menig soldaat is vertrokken naar de eeuwige jachtvelden omdat men het gebeurde niet kon verkroppen. Mij gaat het dan meer om het optreden van Karremans, waarbij hij als een schooljongetje werd behandeld die op zijn kop kreeg. Karremans de piano player kreeg nog een medialle ook!
-Dus het is de schuld van de Turken dat christenen genocide hebben gepleegd op moslims. Dus Ottomaanse overheersing heeft er volgens u toe bijgedragen dat weerloze burgers, onder toezicht en medewerking van Dutchbat zijn afgeslacht.
Dan is de Ruandese genocide de schuld van de Belgen en Fransen.
En moesten de Indianen maar niet in de weg staan, dan zouden ze niet worden uitgeroeid.
En dan heb ik het nog niet eens over de Zwarte genocide waarbij een heel continent is uitgebuit en verkracht.
- De witte mensen hebben de grootste misdaden gepleegd die de mensheid kent.
Hoe verklaar je het 'verdwijnen' van filmrolletjes?. Zijn die rollen nu verdwenen of zijn ze mislukt. En lukt het met de techniek van tegenwoordig niet om dit te herstellen? Vragen...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:46 schreef sp3c het volgende:
Dutchbat heeft niet meegewerkt aan de genocide
daarnaast heeft Karremans zijn taak gewoon zo goed en zo kwaad als het kon uitgevoerd, jammer van die camerabeelden maar er valt hem bat weinig te verwijten
Als je Arabisch of Turks bent zijn deze opmerkingen best ironisch.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:25 schreef Travnik het volgende:
[..]
- Dutchbat was een Nederlands VN - bataljon. Het waren toch echt rasechte Nederlanders (polonaise)
- Dat de Dutchbatters tot weinig in staat bleken staat buiten kijf. Menig soldaat is vertrokken naar de eeuwige jachtvelden omdat men het gebeurde niet kon verkroppen. Mij gaat het dan meer om het optreden van Karremans, waarbij hij als een schooljongetje werd behandeld die op zijn kop kreeg. Karremans de piano player kreeg nog een medialle ook!
-Dus het is de schuld van de Turken dat christenen genocide hebben gepleegd op moslims. Dus Ottomaanse overheersing heeft er volgens u toe bijgedragen dat weerloze burgers, onder toezicht en medewerking van Dutchbat zijn afgeslacht.
Dan is de Ruandese genocide de schuld van de Belgen en Fransen.
En moesten de Indianen maar niet in de weg staan, dan zouden ze niet worden uitgeroeid.
En dan heb ik het nog niet eens over de Zwarte genocide waarbij een heel continent is uitgebuit en verkracht.
- De witte mensen hebben de grootste misdaden gepleegd die de mensheid kent.
wat denk je dat er op stond?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:53 schreef Travnik het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het 'verdwijnen' van filmrolletjes?. Zijn die rollen nu verdwenen of zijn ze mislukt. En lukt het met de techniek van tegenwoordig niet om dit te herstellen? Vragen...
In ieder geval iets wat het daglicht niet kon verdragen, en in dit geval letterlijk en figuurlijk.quote:
Ah kom maar op met de verzachtende omstandigheden.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je Arabisch of Turks bent zijn deze opmerkingen best ironisch.
servische oorlogsmisdadenquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:41 schreef Travnik het volgende:
[..]
In ieder geval iets wat het daglicht niet kon verdragen, en in dit geval letterlijk en figuurlijk.
Haha wat ben jij een grap. Dat is niet wat ik zei. Fragiel mannetje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:42 schreef Travnik het volgende:
[..]
Ah kom maar op met de verzachtende omstandigheden.
" Wij waren het niet alleen hoor.. hullie deden ook mee".
Je Nederlandse taal en punctuatie kan een stuk beter.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:35 schreef Lachmed het volgende:
Maar wanneer Turkije zelfverzonnen terroristen uitschakeldt is het ineens 100000000000 maal erger, joh.
Grappig dat je jezelf met slechts 8 woorden hebt gediskwalificeerd voor enige mogelijke discussie over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 02:15 schreef Travnik het volgende:
en waar Nederland mee heeft gewerkt aan genocide.
Verklaar je nader:)quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha wat ben jij een grap. Dat is niet wat ik zei. Fragiel mannetje.
Verklaar je nader:)quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha wat ben jij een grap. Dat is niet wat ik zei. Fragiel mannetje.
Ah en nu ben ik gediskwalificeerd in 8 woorden. Dutchbat heeft als taak het beschermen van burgers en faalt daar in. Dutchbat faalt daar niet alleen in het verdedigen dan wel beschermen ban burgers in,het kabinet treed ook af naar aanleiding van de genocide. Waarom eigenlijk? En waarom zou men dit niet als een blamage mogen zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Grappig dat je jezelf met slechts 8 woorden hebt gediskwalificeerd voor enige mogelijke discussie over dit onderwerp.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 23:43 schreef Travnik het volgende:
[..]
Verklaar je nader:)
[..]
Ah en nu ben ik gediskwalificeerd in 8 woorden. Dutchbat heeft als taak het beschermen van burgers en faalt daar in. Dutchbat faalt daar niet alleen in het verdedigen dan wel beschermen van burgers in,het kabinet treed ook af naar aanleiding van de genocide. Waarom eigenlijk? En waarom zou men dit niet als een blamage mogen zien. Dus het aftreden van staatsecretarissen en ministers.
Kijk naar het stukje: Dat is niet wat ik zei.quote:
De volgende genocide gaat never nooit voorkomen kunnen worden, want als negers niet bestonden,dan zouden ze worden uitgevonden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk naar het stukje: Dat is niet wat ik zei.
Ik vind je sowieso al een beetje kansloos dat je denkt dat het er toe doet wiens voorouders 8 generaties terug het meest stout waren. Dat je net doet of extreme brutaliteit wat Europees was/is is al helemaal lachwekkend. Een zeer slechte instelling ook als je de volgende genocide wil voorkomen. Nederland ontvoerde bijvoorbeeld geen moslim kindjes om ze christelijk te indoctrineren en als slaaf soldaat te laten vechten tegen moslims. Tijdens de kruistochten werden Europese landen gevraagd door moslims om te helpen tegen de Mongolen, maar die zijn nu minder succesvol dus hoeven moslims niet meer jaloers op te zijn
1) ISIS of de acties van Erdolf hadden makkelijk voorkomen kunnen worden met wat andere keuzes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 07:12 schreef Travnik het volgende:
[..]
De volgende genocide gaat never nooit voorkomen kunnen worden, want als negers niet bestonden,dan zouden ze worden uitgevonden.
Dus de kruistochten werden georganiseerd om de moslims te ondersteunen tegen de Mongolen,en dit op verzoek van de moslims? Dit is nieuw voor mij.
De witte man heeft heel wat mensen ontvoerd. Zelfs een heel continent ontwricht,uitgebuit en verkracht.
Dit zijn misdaden met een aanrekenbaarheid van 100 procent.
In het verleden kan het heel goed zijn dat christenkinderen werden ontvoerd en geindoctrineerd. Ze werden wel gezien als mensen.
De zwarte man werd gezien als een roerend goed, met eventueel defecten. Hierbij werden baby's en vrouwen ook doorverkocht als zijnde inventaris. Dus je werd gewoon als slaaf geboren!.
De witte man hoefde niet meer naar de kroeg, want had men behoefte aan lol, moest zo een (slaaf)vrouw 'meekomen'.
En nogmaals, bovenstaande is nog maar het topje van de ijsberg. Ik heb Surinaamse mensen gesproken die mij hebben verteld over wat hun voorouders hebben moeten meemaken. En geloof me, dit heeft men in de ergste horrorfilms niet gezien, en dit is niet bepaald iets om jaloers op te zijn.
Er wordt trouwens nog ieder jaar een zogenaamde kinderfeestje gehouden wat met die periode te maken heeft, maar dat duurt ook niet lang meer.
Met iemand die zich (Novi) Travnik noemt lijkt me dat ook erg weinig nut hebben. Daarbij is het een beetje dezelfde MO als @Oceanier met zijn Molukkers... Misschien moesten ze met hun tweeen maar een topic starten over dat grote boze Nederland.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:54 schreef sp3c het volgende:
ik wil best heel dat Srebrenica verhaal gaan uitleggen maar shit is dusdanig veel onderzocht dat je de antwoorden op je vragen ook zelf wel kunt vinden met een paar seconde googlen en we gaan wel heel erg offtopic zo he?
Zeker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 23:43 schreef Travnik het volgende:
Ah en nu ben ik gediskwalificeerd in 8 woorden.
Ah, ik zie dat een deel van je hersenen aan is gegaan. Een blamage is heel iets anders dan actief meehelpen aan genocide.quote:Dutchbat heeft als taak het beschermen van burgers en faalt daar in. Dutchbat faalt daar niet alleen in het verdedigen dan wel beschermen ban burgers in,het kabinet treed ook af naar aanleiding van de genocide. Waarom eigenlijk? En waarom zou men dit niet als een blamage mogen zien.
Mede door het laffe optreden en medewerking van Dutchbat, kon men rustig haar gang gaan. De Britten hebben dit zelfs meerdere malen aangegeven, en ook zij waren verbolgen over de schandalige rol van Dutchbat.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker.
[..]
Ah, ik zie dat een deel van je hersenen aan is gegaan. Een blamage is heel iets anders dan actief meehelpen aan genocide.
De Britten? Die zijn samen met de Fransen verantwoordelijk dat er geen luchtsteun kwam...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:03 schreef Travnik het volgende:
[..]
Mede door het laffe optreden en medewerking van Dutchbat, kon men rustig haar gang gaan. De Britten hebben dit zelfs meerdere malen aangegeven, en ook zij waren verbolgen over de schandalige rol van Dutchbat.
Ik snap niet waarom dit zo touchy is? Er is genocide gepleegd onder toeziend ook en medewerking van Dutchbat.
Mannen en vrouwen van elkaar scheiden en doorspelen van namenlijsten zie ik ook als medewerking.
Vandaar dat fotorolletjes spontaan waren verdampt.
Zegt de naam Hasan Nuhanovic u iets? Zijn vader en broer(tolk) moesten ook mee met gün beulen terwijl Dutchbat dit kon voorkomen.
Maar ik merk dat het een gevoelig onderwerp voor u is,vandaar laat ik het hierbij.
Stukjes quoten mag ook niet?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:20 schreef sp3c het volgende:
je weet hoe we over de volkskrant denken toch?
Yup, die zijn met stille trom vertrokken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:23 schreef sp3c het volgende:
anyways
de Britten hebben hun enclave gewoon diep in de nacht verlaten, gewoon de spulletjes gepakt en keihard weggereden, enige reden dat dat geen bloedbad is geworden is omdat er veel grotten waren en Deliberate Force een dag of een paar dagen later begon
dat die verbolgen zouden zijn over Dutchbat ... mjah ... geloof ik niet helemaal hoor
Ik zie dat de hersentjes al weer uitstaan. Is inderdaad beter als je het hierbij laat, want anders maak jezelf misschien nog wel belachelijk.quote:
Je ben dequote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie dat de hersentjes al weer uitstaan. Is inderdaad beter als je het hierbij laat, want anders maak jezelf misschien nog wel belachelijk.
Nee, hoor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je ben desmiley vergeten.
Wat een afgang.
quote:
Wat jouw hersentjes betreft zie ik helaas ook geen lichtpunt,aangezien ik voor de zoveelste keer aan moet kaarten wat er nou met die filmrolletjes is gebeurd;).quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie dat de hersentjes al weer uitstaan. Is inderdaad beter als je het hierbij laat, want anders maak jezelf misschien nog wel belachelijk.![]()
quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:03 schreef Travnik het volgende:
[..]
Wat jouw hersentjes betreft zie ik helaas ook geen lichtpunt,aangezien ik voor de zoveelste keer aan moet kaarten wat er nou met die filmrolletjes is gebeurd;).
En waarom was het kabinet destijds gevallen en waarom al die zelfmoorden?
In afwachting van uw scherpe en heldere analyse..
Er blijven twijfels over het fotorolletje uit 1995 met beelden van lijken van door Serviërs vermoorde moslimmannen in Srebrenica. In het radioprogramma Argos spreekt Peter Rutten, destijds leider van het onderzoeksteam van de Koninklijke Marechaussee, zijn twijfels uit over het onderzoek naar mogelijk bewijsmateriaal voor genocide.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:06 schreef sp3c het volgende:
dat rolletje is mislukt
staat ook niets boeiends op verder achteraf gezien
zet ff de bron erbij aubquote:Op maandag 28 oktober 2019 13:39 schreef Travnik het volgende:
[..]
Er blijven twijfels over het fotorolletje uit 1995 met beelden van lijken van door Serviërs vermoorde moslimmannen in Srebrenica. In het radioprogramma Argos spreekt Peter Rutten, destijds leider van het onderzoeksteam van de Koninklijke Marechaussee, zijn twijfels uit over het onderzoek naar mogelijk bewijsmateriaal voor genocide.
Volgens Rutten ligt het fotorolletje "nog ergens in het archief" en had Defensie duidelijk moeten aangeven dat de beelden nooit naar buiten zijn gebracht vanwege de politieke situatie op dat moment.
Zwijgzaamheid
Over de exacte gang van zaken rondom het mislukken van het ontwikkelen van het fotorolletje wordt al jaren gespeculeerd. Het rolletje is symbolisch geworden voor de zwijgzaamheid van het ministerie van Defensie in de tijd van de val van de moslimenclave Srebrenica. Deze enclave werd beschermd door Nederlandse Dutchbat-soldaten.
Op 11 juli 1995, bijna twintig jaar geleden, viel het Bosnisch-Servische leger de moslimenclave binnen. Onder het oog van de Nederlandse Dutchbatters werden duizenden moslimmannen en -jongens gedeporteerd. In totaal zijn meer dan 7000 lijken gevonden in de bossen rondom Srebrenica.
Bewijsmateriaal
Dutchbat-luitenant Ron Rutten had op 13 juli 1995 foto's gemaakt in een huis waar Bosnische Serviërs moslimmannen gevangen hielden en waar negen lijken lagen. Hij smokkelde het rolletje de enclave uit in de hoop daarmee bewijsmateriaal over de schending van mensenrechten veilig te stellen.
Uiteindelijk zijn de foto's nooit in de openbaarheid gekomen. Het Nederland Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies (NIOD) concludeerde (blz. 3009) in zijn onderzoeksrapport in 2002 dat het ontwikkelen van het rolletje mislukt is "door een door niemand gewenste menselijke fout".
Per ongeluk
In Argos blijft Rutten van het onderzoeksteam van de Koninklijke Marechaussee vragen stellen over de gang van zaken destijds. "Wat is de route van het fotorolletje geweest?", vraagt hij zich af. Hij gelooft in een complot, zegt Argos.
Een andere betrokkene, Arie Bleumink van de Militaire Inlichtingendienst komt ook aan het woord. Hij gelooft wel dat het ontwikkelen van het rolletje per ongeluk is mislukt. Hij is vooral kritisch dat Defensie hem het zwijgen oplegde.
De ene partij of persoon geeft aan dat het geen zuivere koek is, en de andere dat het een menselijke fout is die niemand wenste.
De Militaire Inlichtingendienst wilde het rolletje direct in handen krijgen. En er zijn anonieme getuigen die hebben aangegeven, dat er belastbaar materiaal op de foto's ten nadele van Dutchbat stond.
Heb je een bron met betrekking tot de maker van de foto's en de verklaring onder ede?quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:02 schreef sp3c het volgende:
maar goed, mislukt of niet de historie is dat fotorolletje simpelweg voorbijgestreeft, de maker van de foto's heeft onder ede verklaart wat erop staat en het is simpelweg niets wat we nog niet weten over het drama van andere bronnen
dus tenzij je nu hier wil beweren dat de goede man heeft gelogen is het much ado about nothin
De volgende dag werden Schuurman en zijn maten opgehaald door een viertonner van Dutchbat, om ze terug te brengen naar de compound. ‘De chauffeur had een heel vreemde blik in zijn ogen. “Jij wilt niet weten wat ik gezien heb,” zei hij. “Overal lijken.” Halverwege de terugweg, bij Nova Kasaba, klonken schoten uit een gebouw langs de weg. Wij keken elkaar aan. Het was duidelijk dat er iets niet klopte. De Serviërs keken alsof ze zich betrapt voelden. We hebben niets gevraagd – dat laat je wel uit je hoofd, maar het was duidelijk dat er daar gewoon mensen werden neergeschoten. Verderop, voorbij Konjevici, lagen de weilanden langs de weg bezaaid met koffers en kleren. Het hondje van onze post, Alpha, begon opeens te janken. Om de paar meter stond een zwaarbewapende Servische soldaat. Langs de weg lagen lijken. Het wegdek was zwart van het bloed. De truck slingerde tussen de doden door. Op een gegeven moment heb ik niet meer naar buiten gekeken. Een halfuur lang reden we door een verschrikkelijke lijkenlucht. Op sommige plaatsen was de stank niet te harden. Je reed daar gewoon door de killing fields. Niemand is daar levend die weg over gekomen. Ik heb het allemaal gerapporteerd. Maar wat lees ik in het debriefingsrapport? “De mogelijkheid bestaat dat daar iets vreemds is gebeurd.” Bijna twee weken na de val van Srebrenica beweerde generaal Couzy nog dat er geen reden was van genocide te spreken. Bullshit.’quote:Op maandag 28 oktober 2019 19:11 schreef sp3c het volgende:
er staat niet echt iets in die laatste drie alinia's wat je een andere lezing kan geven volgens mij hoor
nogmaals de boel is door de historie ingehaald, de parlementaire enquete over Srebrenica waar de man het over heeft is er daadwerkelijk geweest, als ik het me goed herinner is er een volledige dag uitgetrokken voor dat fotorolletje
gaat om 9(?) moslims die met de handen geboeid op de rug dood in een greppel achter een gebouwtje naast de compound in potocari zijn gevonden ... bewijs voor Servische oorlogsmisdaden
dat was toen heel interessant maar inmiddels is er bewijs te over en zijn de misdadigers al lang en breed opgepakt veroordeeld
Bovenstaand nogmaals de laatste alinea's waar ik het over had.quote:Op maandag 28 oktober 2019 19:11 schreef sp3c het volgende:
er staat niet echt iets in die laatste drie alinia's wat je een andere lezing kan geven volgens mij hoor
nogmaals de boel is door de historie ingehaald, de parlementaire enquete over Srebrenica waar de man het over heeft is er daadwerkelijk geweest, als ik het me goed herinner is er een volledige dag uitgetrokken voor dat fotorolletje
gaat om 9(?) moslims die met de handen geboeid op de rug dood in een greppel achter een gebouwtje naast de compound in potocari zijn gevonden ... bewijs voor Servische oorlogsmisdaden
dat was toen heel interessant maar inmiddels is er bewijs te over en zijn de misdadigers al lang en breed opgepakt veroordeeld
Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 05:33 schreef sp3c het volgende:
praktisch geen kans?
maak daar maar 0 van, het bataljon had niet de middelen noch het mandaat om zichzelf voorbij 1 van de strijdende partijen te knokken, dat was ook helemaal de taak niet
daar was het navo luchtwapen voor, dat is niet ingezet, resultaat is duidelijk
zelfde geld voor de Britten, zelfde geld voor de rest van UNPROFOR
het is me echt totaal niet duidelijk wat dit met Srebrenica te maken heeftquote:Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:
[..]
Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.
Er zijn 70 burgers gedood in een militaire operatie,en daar word luchtig over gedaan in de reacties.
Je zal er maar niet weg kunnen komen. Je zal maar in de val zitten of totaal worden verrast, terwijl je je gezin in klap verliest.
De toetsenbord-veteranen moeten zich realiseren dat terreur op deze manier nimmer zal stoppen.
Ik zal het proberen uit te leggen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 00:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is me echt totaal niet duidelijk wat dit met Srebrenica te maken heeft
Dit is helemaal waar:quote:Op zaterdag 2 november 2019 00:11 schreef sp3c het volgende:
ja men heeft er geleerd dat wel bombarderen efficienter is dan niet bombarderen![]()
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?quote:Op zaterdag 2 november 2019 01:05 schreef sp3c het volgende:
de waarheid is prima te achterhalen, het hele Dutchbat verhaal is van A tot Z onderzocht en gedocumenteert, ik wil je dat best beknopt uitleggen maar ik zie echt niet wat het met dit bombardement te maken heeft
probeer nu gewoon eens dat verband te trekken dan want ik kan hier tot nu toe vlees noch vis van maken
ja oorlog is kut en ja er vallen ook onschuldige slachtoffers bij, soms veel ... niemand is het daarmee oneens
wat wil je nu zeggen?
ik heb geen moeite met die Mladic/Karremans beelden tbhquote:Op zondag 3 november 2019 21:00 schreef Travnik het volgende:
[..]
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?
Want dan is het nanelijk een veel groter probleem. Namelijk een integriteitsprobleem. Het maakt dan niet eens uit wat de inhoud van het bewijsmateriaal was.
Om het nog duidelijker te formuleren: heeft men een onafhankelijk onderzoek op deze manier gesaboteerd?.
Ik zal je ook nog een voorbeeld geven om aan te geven wat ik exact bedoel. De camerabeelden Karreman- Mladic kent heel de wereld.
Stel je voor dat niemand die beelden ooit zou hebben gezien, en alleen de MID zou betreffende cassette in handen hebben.
Zouden we dan een verklaring kunnen verwachten van... oeps..ongelukje, cassette is defect!
Of gebeuren dit soort zaken enkel in bananenrepublieken?
Als ik hier antwoord op kan krijgen zal ik proberen uit te leggen, waarom we de waarheid met betrekking tot het bombardement in Irak, nooit zullen horen. Altta ne,als dit op welke manier dan ook ten nadele is voor Nederland.
Oorlog is kut ja, en de waarheid die sneuvelt als eerste. Ook als we dat soms niet willen geloven.
Een stempel er bovenop, en de volgende generatie mag het dus uitzoeken.quote:Op zondag 3 november 2019 21:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen moeite met die Mladic/Karremans beelden tbh
zou niet weten waarom het zou moeten verdwijnen, hoogstens zou ik het hele gesprek uitzenden en niet enkel wat het Servische propagandakanaal eruit pikte
daarnaast kan de regering er gewoon een staatsgeheim stempel opzetten en dan gaat het voor 50 (oid) de kluis in, die hoeft hier echt niet zo moeilijk over te doen
dat lijkt me het punt van zo'n actie jaquote:Op zondag 3 november 2019 21:14 schreef Travnik het volgende:
[..]
Een stempel er bovenop, en de volgende generatie mag het dus uitzoeken.
Maar daar manipuleer je een onderzoek toch mee?
Nee.quote:Op zondag 3 november 2019 21:00 schreef Travnik het volgende:
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?
Er is niks achtergehouden.quote:Want dan is het nanelijk een veel groter probleem. Namelijk een integriteitsprobleem. Het maakt dan niet eens uit wat de inhoud van het bewijsmateriaal was.
Nee.quote:Om het nog duidelijker te formuleren: heeft men een onafhankelijk onderzoek op deze manier gesaboteerd?.
Ja. Prima uitgebuit door Mladic en consorten die het gefilmd hebben, kun je niks van zeggen.quote:Ik zal je ook nog een voorbeeld geven om aan te geven wat ik exact bedoel. De camerabeelden Karreman- Mladic kent heel de wereld.
Wat zou je er mee willen dan?quote:Stel je voor dat niemand die beelden ooit zou hebben gezien, en alleen de MID zou betreffende cassette in handen hebben.
Zouden we dan een verklaring kunnen verwachten van... oeps..ongelukje, cassette is defect!
Of gebeuren dit soort zaken enkel in bananenrepublieken?
De waarheid is niet zo ingewikkeld, op basis van de beschikbare inlichtingen is de beslissing genomen om dat gebouw met een SDB te bombarderen, helaas wist men niet dat er een shitload aan springstoffen/ HME lag opgeslagen, that's it. Veel ingewikkelder wordt het niet.quote:Als ik hier antwoord op kan krijgen zal ik proberen uit te leggen, waarom we de waarheid met betrekking tot het bombardement in Irak, nooit zullen horen. Altta ne,als dit op welke manier dan ook ten nadele is voor Nederland.
Oorlog is kut ja, en de waarheid die sneuvelt als eerste. Ook als we dat soms niet willen geloven.
Mij ook niet idd.quote:Op zondag 3 november 2019 21:26 schreef sp3c het volgende:
het is me nog steeds niet duidelijk wat je exact bedoelt hoor
Wat betreft het rolletje van Srebrenica denk ik dat dit wel het geval is. Dus een gevalletje Staatsgeheim:)quote:Op zondag 3 november 2019 21:26 schreef sp3c het volgende:
het is me nog steeds niet duidelijk wat je exact bedoelt hoor
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.quote:
Ik heb toch net in 2 zinnen uitgelegd wat er gebeurd is? Hoe ingewikkeld wil je het maken?quote:Op zondag 3 november 2019 22:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.
De bedoeling is dan dat er een reactie op word gegeven.
-Hoe is het gebeurd?
-Waarom zo veel burgerslachtoffers?
- Zijn er fouten gemaakt?
- Wat is de afkomst van de slachtoffers en vinden we het erg?
- Waarom woonden burgers daar?
Dit is ongeveer wat er in je op zal/kan komen ivm bloedbad.
Dan volgt er een lezing (officiele verklaring) vanuit de regering.
En ik ben van mening dat al zou er sprake zijn van een ernstige fout, dit niet openbaar zou worden gemaakt. In dit geval zou het ook makkelijker zijn. Al zouden het 170 slachtoffers zijn.
Waarom geef ik Srebrenica als voorbeeld? Omdat dit daar namelijk wel is gebeurd.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat ik bedoel.
Doofpotten bestaan.
quote:Op zondag 3 november 2019 21:54 schreef Travnik het volgende:
Wat betreft het rolletje van Srebrenica denk ik dat dit wel het geval is. Dus een gevalletje Staatsgeheim:)
Het boek van Karremans ga ik niet niet lezen. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de beste man.quote:Op zondag 3 november 2019 22:44 schreef sp3c het volgende:
lees Karremans zijn boek (Srebrenica, who cares oid) en/of dat van Wesley Clarke (waging modern war) of lees een ander boek over de kwestie I don't care en kom daarna vragen stellen want nu is het alsof ik wiskunde moet uitleggen aan iemand die nooit de behoefte heeft gehad om te leren tellen maar wel zeker weet dat het antwoord op een plus een drie is
Jij kan het wel in 2 zınnen hebben uitgelegd en opgelost,maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.quote:Op zondag 3 november 2019 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb toch net in 2 zinnen uitgelegd wat er gebeurd is? Hoe ingewikkeld wil je het maken?
En je Srebrenica vergelijking slaat nergens op want er is geen doofpot, jij denkt dat er een doofpot is met dat fotorolletje.
[..]
het is geen lesboek ofzo he, gewoon een redelijk leesbaar verhaal vanuit het perspectief van Dutchbat III zelfquote:Op zondag 3 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:
[..]
Het boek van Karremans ga ik niet niet lezen. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de beste man.
Vooral niet wat betreft zijn militaire capaciteiten.
Het is een politieke beslissing geweest niet een militaire. Er zijn destijds vanuit de militaire kant juist waarschuwingen gekomen dat de soldaten onvoldoende uitgerust waren voor de operatie. En het lijkt er sterk op dat daar nog niets van geleerd is. Het leger krijgt tenslotte opdrachten vanuit de politiek en die falen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:
[..]
Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.
Er zijn 70 burgers gedood in een militaire operatie,en daar word luchtig over gedaan in de reacties.
Je zal er maar niet weg kunnen komen. Je zal maar in de val zitten of totaal worden verrast, terwijl je je gezin in klap verliest.
De toetsenbord-veteranen moeten zich realiseren dat terreur op deze manier nimmer zal stoppen.
Als je dit soort overwegingen maakt moet je gewoon geen oorlog voeren of militairen sturen dan weet je pas echt zeker dat er geen burgerslachtoffers vallen.quote:Op zondag 3 november 2019 22:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.
De bedoeling is dan dat er een reactie op word gegeven.
-Hoe is het gebeurd?
-Waarom zo veel burgerslachtoffers?
- Zijn er fouten gemaakt?
- Wat is de afkomst van de slachtoffers en vinden we het erg?
- Waarom woonden burgers daar?
Dit is ongeveer wat er in je op zal/kan komen ivm bloedbad.
Dan volgt er een lezing (officiele verklaring) vanuit de regering.
En ik ben van mening dat al zou er sprake zijn van een ernstige fout, dit niet openbaar zou worden gemaakt. In dit geval zou het ook makkelijker zijn. Al zouden het 170 slachtoffers zijn.
Waarom geef ik Srebrenica als voorbeeld? Omdat dit daar namelijk wel is gebeurd.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat ik bedoel.
Doofpotten bestaan.
Dat is bewust zo gedaan, de Palestijnen zijn daar ook een kei in. Raketjes lanceren vanaf posities waar een school staat of een ziekenhuis, of waar in ieder geval een grote concentratie burgers is, zodat wanneer de Israeliers terugslaan het bijna een zekerheidje is dat er onschuldigen getroffen worden en Pallywood weer jankfilmpjes op het internet kan zetten. Hamas brengt doelbewust het Palstijnse volk in gevaar door deze tactiek te blijven hanteren.quote:Op maandag 4 november 2019 10:21 schreef MakkieR het volgende:
Wie plaatst er nou een bommenfabriek in een woonwijk. volgens mij ligt daar de verantwoordelijkheid. De fabriek moest verdwijnen, dat lijkt mij niet meer dan logisch. Deze bommen hadden ook verplaatst kunnen worden naar Europa.
Ik kan er geen moment rouwig om zijn. Als die IS idioten hun eigen volk om zeep willen helpen. laat ze lekker. Maar die bommen zijn uiteraard een risico en een fabriek die deze maakt al helemaal. Het mag dan hard klinken, maar zulke locaties moet je gewoon zonder twijfel wegvagen. Misschien komen de burgers uiteindelijk in opstand wetende als een menselijk schild niet helpt. Hoe dan ook, dit is een probleem gecreëerd door ons mensen, niet door de natuur. Dan ben ik al minder snel geneigd medelijden te hebben.quote:Op maandag 4 november 2019 10:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is bewust zo gedaan, de Palestijnen zijn daar ook een kei in. Raketjes lanceren vanaf posities waar een school staat of een ziekenhuis, of waar in ieder geval een grote concentratie burgers is, zodat wanneer de Israeliers terugslaan het bijna een zekerheidje is dat er onschuldigen getroffen worden en Pallywood weer jankfilmpjes op het internet kan zetten. Hamas brengt doelbewust het Palstijnse volk in gevaar door deze tactiek te blijven hanteren.
https://www.parool.nl/cs-b56430abquote:Op maandag 4 november 2019 11:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik kan er geen moment rouwig om zijn. Als die IS idioten hun eigen volk om zeep willen helpen. laat ze lekker. Maar die bommen zijn uiteraard een risico en een fabriek die deze maakt al helemaal. Het mag dan hard klinken, maar zulke locaties moet je gewoon zonder twijfel wegvagen. Misschien komen de burgers uiteindelijk in opstand wetende als een menselijk schild niet helpt. Hoe dan ook, dit is een probleem gecreëerd door ons mensen, niet door de natuur. Dan ben ik al minder snel geneigd medelijden te hebben.
En een Turks vlaggetje bij die van Ozturk?quote:Op woensdag 6 november 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Waarom verwachtte ik een bosje bloemen bij de handtekening van Baudet.
Leek me wat gevoelig.quote:Op woensdag 6 november 2019 01:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En een Turks vlaggetje bij die van Ozturk?
quote:Woede om moorduitspraak DENK
DENK mag de Nederlandse luchtaanval die Iraakse burgers in 2015 het levens kostte geen moord noemen, vindt de Tweede Kamer. DENK-Kamerlid Selcuk Öztürk moet dat woord terugnemen, vinden bijna alle andere partijen. Maar hij weigert dat.
https://www.telegraaf.nl/(...)-moorduitspraak-denk
Moord is ook zoiets, maar er is wel weer makkelijk mee omgegaan.quote:
Mensen die naar de tyfus zijn gebombardeeed willen een schadevergoeding, fucking wereldvreemd die luiquote:Op zondag 3 november 2019 22:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ze willen zeker weer geld zienAltijd hetzelfde met dat volk
In principe wel en als je het doortrekt de politici die ze opdracht gaven om oorlog te voeren ook.quote:Op woensdag 6 november 2019 07:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
Al die Amerikaanse/Britse/Franse piloten van bommenwerpers in de tweede wereldoorlog waren ook vuige moordenaars zeker, er vielen immers burgerslachtoffers
Vraag is of ze wist dat er 'mogelijk' burgerdoden bij gevallen waren en of Rutte, Koenders, Ploumen dit dan ook wisten op het moment dat ze zei in de kamer dat dit niet het geval was. En waarom niet eerder werd verteld dat dit idd het geval was.quote:Oud-minister Hennis wist persoonlijk van mogelijke burgerdoden Irak
Toenmalig minister Hennis van Defensie is kort na de luchtaanval in Irak persoonlijk op de hoogte gesteld over het bombardement waarbij 70 doden zijn gevallen. Zij kende dus het voorval toen zij later die maand de Tweede Kamer liet weten dat er "geen sprake is geweest van Nederlandse betrokkenheid bij burgerslachtoffers".
Dat blijkt uit het feitenrelaas dat door minister Bijleveld naar de Tweede Kamer is gestuurd. Op dit moment debatteert de Kamer over de luchtaanval en het verkeerd informeren door VVD-minister Hennis in 2015.
Minister Bijleveld erkende gisteren voor het eerst dat Nederland verantwoordelijk was voor de aanval. Daaruit bleek dat de minister de Kamer verkeerd heeft geïnformeerd, hoewel niet duidelijk was of zij wist dat ze de Kamer verkeerd voorlichtte.
Ook andere ministers en Rutte in beeld
Volgens het feitenrelaas is het "aannemelijk" dat ook andere "betrokken ministeries" na de briefing aan Hennis op de hoogte zijn gebracht van het incident. Dat zou betekenen dat de PvdA-ministers Koenders en Ploumen van Buitenlandse Zaken, en mogelijk ook premier Rutte, wisten van het incident toen Hennis de Kamer verkeerd voorlichtte.
Uit de tijdlijn is ook op te maken dat de huidige minister Bijleveld vlak na haar aantreden in november 2017 is bijgepraat over het incident. Uiteindelijk duurde het tot april 2018 voordat zij de Kamer op de hoogste stelde dat er mogelijk burgerslachtoffers waren gevallen bij de Nederlandse aanval.
Zij deed dat naar aanleiding van het afgeronde onderzoek van het Openbaar Ministerie, waarvan de uitkomsten in februari 2018 met het ministerie werden gedeeld. Hoewel haar voorganger had beloofd de uitkomsten van dat onderzoek direct te delen met de Tweede Kamer, duurde het dus nog maanden voordat minister Bijleveld dit naar buiten bracht.
Al die betrokkenen zouden dus ook een motie van wantrouwen om hun oren moeten krijgen. En Hennis zou haar baantje als speciale afgezant in Irak misschien beter op kunnen geven. Die tweet van haar van een paar dagen geleden is ook nogal hypocriet voor iemand die politiek verantwoordelijk was voor die 70 doden...quote:Op woensdag 6 november 2019 07:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag is of ze wist dat er 'mogelijk' burgerdoden bij gevallen waren en of Rutte, Koenders, Ploumen dit dan ook wisten op het moment dat ze zei in de kamer dat dit niet het geval was. En waarom niet eerder werd verteld dat dit idd het geval was.
En zo liep het dus af, motie van wantrouwen verworpen.quote:Op woensdag 6 november 2019 07:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Al die betrokkenen zouden dus ook een motie van wantrouwen om hun oren moeten krijgen. En Hennis zou haar baantje als speciale afgezant in Irak misschien beter op kunnen geven. Die tweet van haar van een paar dagen geleden is ook nogal hypocriet voor iemand die politiek verantwoordelijk was voor die 70 doden...
https://mobile.twitter.co(...)/1191409121741987845
Jeanine Hennis (@:JeanineHennis) Tweeted:
Appalled by continued bloodshed in Iraq. People’s high frustration not to be underestimated or misread. Violence only begets violence, peaceful demonstrators must be protected. It is high time for national dialogue.
heeft zij uberhaupt wel iets goeds gedaan?quote:Op woensdag 6 november 2019 07:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Al die betrokkenen zouden dus ook een motie van wantrouwen om hun oren moeten krijgen. En Hennis zou haar baantje als speciale afgezant in Irak misschien beter op kunnen geven. Die tweet van haar van een paar dagen geleden is ook nogal hypocriet voor iemand die politiek verantwoordelijk was voor die 70 doden...
https://mobile.twitter.co(...)/1191409121741987845
Jeanine Hennis (@:JeanineHennis) Tweeted:
Appalled by continued bloodshed in Iraq. People’s high frustration not to be underestimated or misread. Violence only begets violence, peaceful demonstrators must be protected. It is high time for national dialogue.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/816169/dutchbat-verradenquote:'Cancel all airstrikes', ik hoor het Voorhoeve nog zeggen.”
quote:Op woensdag 6 november 2019 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heeft zij uberhaupt wel iets goeds gedaan?
Verantwoording afleggen van palingen in een emmer snot waarin de opper paling Ruttequote:Op woensdag 6 november 2019 08:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het raar dat Hennis niet even verschijnt in de Kamer om verantwoording af te leggen, net als dat vorige landbouwministers verantwoording zouden moeten kunnen afleggen over hun beleid van toen.
quote:Rutte over burgerdoden: ’Er staat mij niets van bij’
Premier Rutte sluit niet uit dat hij in 2015 op de hoogte is gesteld van tientallen burgerdoden die door Nederlandse bommen zijn gevallen in Irak. Hij kan het zich alleen niet meer herinneren. „Er staat mij niets van bij”, zegt Rutte. Wel kan het volgens hem zijn dat hij ambtelijk is bijgepraat. „Het is vier jaar geleden. Ik zou het echt niet weten.”
https://www.telegraaf.nl/(...)at-mij-niets-van-bij
Wat een enge geitenpijper is die vent toch. Ongelofelijk wat een lef. Turkije zaaide onlangs nog dood en verderf in Syrie.quote:
Ook onzin.quote:Op woensdag 6 november 2019 18:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Nederland is een raar land. Degenen die in 2003 de oorlog zijn begonnen tegen Irak zijn schuldig aan onnoemelijk veel ellende maar niemand die hen ooit ter verantwoording heeft geroepen in eigen land. Allemaal lopen ze nog vrij rond en vullen hun zakken met lucratieve bijbaantjes. En wij gaan ons druk maken om een paar bommen die op de verkeerde plek zijn beland.
Blair, Bush en Balkenende moeten achter de tralies. Bush gaat niet vanwege The Hague Invasion Act maar de andere twee heren? Waar is dat Hof voor? Om oorlogscriminelen toch voor het gerecht te slepen. Natuurlijk willekeur. Alle gekleurde landen moeten de procedure in gang zetten om hun lidmaatschap op te zeggen bij dat hof in Den Haag. Genoeg is genoeg.quote:Op woensdag 6 november 2019 18:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Nederland is een raar land. Degenen die in 2003 de oorlog zijn begonnen tegen Irak zijn schuldig aan onnoemelijk veel ellende maar niemand die hen ooit ter verantwoording heeft geroepen in eigen land. Allemaal lopen ze nog vrij rond en vullen hun zakken met lucratieve bijbaantjes. En wij gaan ons druk maken om een paar bommen die op de verkeerde plek zijn beland.
Wat zijn "gekleurde landen" nou weer? Racistische etnostaten?quote:Op woensdag 6 november 2019 19:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Blair, Bush en Balkenende moeten achter de tralies. Bush gaat niet vanwege The Hague Invasion Act maar de andere twee heren? Waar is dat Hof voor? Om oorlogscriminelen toch voor het gerecht te slepen. Natuurlijk willekeur. Alle gekleurde landen moeten de procedure in gang zetten om hun lidmaatschap op te zeggen bij dat hof in Den Haag. Genoeg is genoeg.
De oorlog was gebaseerd op de leugen dat Irak massavernietigingswapens had en een link met Al Qaida. Allebei dus onjuist. De CIA werd gepusht om inlichtingen te verzamelen die de tunnelvisie van Bush, Wolfowitz en Rumsfeld ondersteunde. Die inlichtingen waren er wel maar van een onbetrouwbare bron. Toen later alles wat ze dachten niet bleek te kloppen, verscholen ze zich achter de CIA. Terwijl ze die oorlog gewoon wilden en tegengeluiden niet wilden horen. Ik vind het een stel oorlogsmisdadigers en daar ben ik lang niet de enige in. Tot de dag van vandaag zit je met de gevolgen van wat die debielen hebben aangerichtquote:Op woensdag 6 november 2019 18:52 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ook onzin.
Niks schuldig, gaat al 1400 jaar zo.
Maar goed, mijn keuze was het niet want ik stemde toen nog SP.
Blair heeft tenminste nog zijn excuses aangeboden aan het Engelse volk nadat er een politiek onderzoek was gedaan naar de gang van zaken rond de inval in Irak.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Blair, Bush en Balkenende moeten achter de tralies. Bush gaat niet vanwege The Hague Invasion Act maar de andere twee heren? Waar is dat Hof voor? Om oorlogscriminelen toch voor het gerecht te slepen. Natuurlijk willekeur. Alle gekleurde landen moeten de procedure in gang zetten om hun lidmaatschap op te zeggen bij dat hof in Den Haag. Genoeg is genoeg.
technisch gezien is de bom op de goede plek belandquote:Op woensdag 6 november 2019 18:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Rutte is het echt niet vergeten. 70 burgerdoden in het kader van 'foutje bedankt' dat vergeet je echt niet. Ik weet het, het is politiek, maar die leugenaar ben ik wel een beetje beu. Stem er toch niet steeds op beste mensenquote:Op woensdag 6 november 2019 19:07 schreef TLC het volgende:
Rutte met een klassieke 'ich habe es nicht gewusst'
van mij mogen ze allemaal de bak in voor oorlogsmisdaden.
Ik begrijp de ophef ook niet zo. In 2016 en 2017 is heel Mosul in puin gebombardeerd. De US wist heus wel dat daar burgers zaten. Maar ja..collateral damage.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:11 schreef sp3c het volgende:
gaat hier niet om een oorlogsmisdaad maar om het fout informeren van de kamer
[..]
technisch gezien is de bom op de goede plek beland
beter dan verwacht zelfs
er is ook nauwelijks ophefquote:Op woensdag 6 november 2019 19:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef ook niet zo. In 2016 en 2017 is heel Mosul in puin gebombardeerd. De US wist heus wel dat daar burgers zaten. Maar ja..collateral damage.
Eens. Vaak gaat het onderop mis omdat de politieke leiding incompetent is. Daar zijn zoveel voorbeelden van. M.b.t. Nederland vind ik ook de missie in Uruzgan een fout. Ik begrijp dat je als Nederland te maken hebt met je bondgenoten en die niet kan negeren, maar wat hebben wij in Afghanistan te zoeken? Helemaal niks. Al die moeite die je daar gedaan hebt..tientallen gesneuvelden. Voor wat?quote:Op woensdag 6 november 2019 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterker nog ik vind het eerlijk gtezegd wat bizar dat we van Jan Soldaat verwachten dat hij ten alle tijden correct is terwijl ze er op het ministerie iedere keer een zootje van denken te mogen maken ...
Een goed betaald baantje bij de NAVO zoals de hoop scheffer of J.Hennis nu in Irakquote:Op woensdag 6 november 2019 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die moeite die je daar gedaan hebt..tientallen gesneuvelden. Voor wat?
Jij maakt op mij geen agressieve indruk. Ach ik ben geïnteresseerd in politiek en in het Midden-Oosten. Hoe meer je over politiek leest hoe meer je doorziet en vooral ook ziet wat voor puinhoop politieke machthebbers ervan maken.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:45 schreef Jellereppe het volgende:
We hebben meerdere kloons van Jellereppe en Pleun2011 nodig om die media-bubbel op FOK! lek te prikken. Want dat is het mensen zien niet verder dan de kaders die politici en media voor ze hebben ingekleurd. Een agressieve lichtgetinte pitbull en nette heer die anderen op een normale manier te woord staat.
Ik vind dit echt een geweldig argument. "Ik kan het me niet herinneren". Het is verder ook iets onbeduidends, burgerdoden bij een luchtaanval. Je kunt zomaar vergeten of je daar vier jaar geleden over bent geïnformeerd als minister-president zijnde.quote:
Je moest eens weten.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij maakt op mij geen agressieve indruk. Ach ik ben geïnteresseerd in politiek en in het Midden-Oosten. Hoe meer je over politiek leest hoe meer je doorziet en vooral ook ziet wat voor puinhoop politieke machthebbers ervan maken.
Hij maakt zichzelf hiermee volkomen ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een geweldig argument. "Ik kan het me niet herinneren". Het is verder ook iets onbeduidends, burgerdoden bij een luchtaanval. Je kunt zomaar vergeten of je daar vier jaar geleden over bent geïnformeerd als minister-president zijnde.
Denkt hij echt dat iemand zo'n kulargument nog gelooft?
Dat boeit hem niet omdat hij weet dat hij er toch wel mee wegkomtquote:Op woensdag 6 november 2019 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij maakt zichzelf hiermee volkomen ongeloofwaardig.
Wat heeft het overigens voor zin, dit soort leugens? Met een Wob-verzoek komt het waarschijnlijk uiteindelijk toch wel boven tafel, want ik kan me niet voorstellen dat het niet gedocumenteerd is dat zoiets ingrijpends kenbaar is gemaakt aan de MP. Is het tijd rekken, om uiteindelijk toch richting Brussel weggepromoveerd te kunnen worden?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij maakt zichzelf hiermee volkomen ongeloofwaardig.
quote:Aangifte tegen Öztürk die aanval Irak moord noemde
Ruim zeshonderd militairen en veteranen doen aangifte tegen Tweede Kamerlid Selcuk Öztürk (DENK). Die ging over de schreef toen hij de Nederlandse luchtaanval die Iraakse burgers in 2015 het leven kostte "moord" noemde, vinden ze. Öztürk zou zich daarmee schuldig maken aan het zaaien van haat, belediging en laster.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rak-moord-militairen
Idd. Voor uitspraken in de Tweede Kamer kan een kamerlid niet vervolgd worden.quote:
quote:GRONDWET
Artikel 71 - Parlementaire onschendbaarheid
De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overgelegd.
quote:Rutte wil niet ‘hapsnap’ zeggen wat hij wist van bombardementen Irak
Premier Mark Rutte wil niet zeggen wanneer hij is ingelicht over de burgerdoden die mogelijk zijn gevallen bij Nederlandse bombardementen in Irak.
Tobias den Hartog 08-11-19, 15:28 Laatste update: 15:55
7
Dat zei hij vanmiddag tijdens zijn wekelijkse persconferentie. De doorgaans soeverein premier ging herhaaldelijk vragen uit de weg over wat hij wanneer wist.
Bij een debat in de Tweede Kamer erkende defensieminister Ank Bijleveld deze week dat het parlement in juni 2015 verkeerd is geïnformeerd dat er geen ‘Nederlandse betrokkenheid’ was bij burgerslachtoffers. Toenmalig minister van Defensie Jeanine Hennis was toen namelijk al ingelicht dat dit waarschijnlijk wél zo was.
Waar de Tweede Kamer de pijlen eerst richtte op Bijleveld, die een motie van wantrouwen tegen zich zag ingediend, verschuift die aandacht nu naar de premier. In een reeks schriftelijke vragen is ook Rutte gevraagd wanneer hij nu precies meer wist.
Herinneren
Deze week wilde de premier alleen nog zeggen dat hij zich niet kan herinneren in 2015 te zijn ingelicht over de burgerslachtoffers. ,,Er staat mij helemaal niets van bij,’’ zei de premier. Het ‘zou wel kunnen’ dat zijn ambtenaren op de hoogte waren.
Tijdens zijn wekelijkse persconferentie toonde Rutte hoe ongemakkelijk hij met de kwestie is. Hij wimpelde een reeks aan vragen af, omdat hij ‘eerst netjes de gestelde vragen van de Tweede Kamer wil beantwoorden’. Rutte wil niet eens uitleggen of hij zich niet kan herinneren of hij in héél 2015 is ingelicht over de burgerdoden, of dat hij alleen bedoelde of hij er nog niet over geïnformeerd was op het moment dat er een brief naar de Kamer werd geschreven waarin de burgerdoden werden ontkend.
Verdere antwoorden begonnen met: ,,Ook deze vraag ga ik niet beantwoorden…’’ Of: ,,Ik respecteer uw vragen, ik zou ze misschien ook stellen, maar…’’
Rutte wil namelijk niet ‘hapsnap’ vertellen wanneer hij wat wist, besloot de premier.
Rutte´s retoriek richting Rusland over de MH17 de laatste jaren komt zo ook vrij hypocriet over.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:26 schreef VeX- het volgende:
Ik vind het een schande dat dit zo onderbelicht blijft. Dit is een halszaak in de politiek!
In ieder geval wel al in 2018:quote:Op vrijdag 8 november 2019 16:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Uit het AD. De reden dat Rutte zo zit te draaien lijkt me duidelijk: hij heeft wat te verbergen en er moet even een verhaal worden gespind voor hij vragen kan beantwoorden.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)erraad-13-april-2018quote:Onderzoek OM naar 4 missies met F-16's boven Irak
WESTER (RTL NIEUWS)
Meneer Rutte is het er in het kabinet ook gesproken over de resultaten van het onderzoek van het OM naar vier missies met F-16’s boven Irak, waarbij één zeker, twee andere waarschijnlijk burgerdoden zijn gevallen.
RUTTE
Daar hebben wij het over gehad inderdaad, en daar heeft mevrouw Bijleveld ook volgens mij iets over gezegd bij het zogenaamde touwtje bij het vertrek. Want er is een voortgangsbrief naar de Kamer gestuurd en ik meen dat in die brief ook gereageerd wordt op de positie van het OM over die vier zaken.
WESTER
Ja, het Openbaar Ministerie heeft geconcludeerd dat alles binnen het mandaat is gebeurd en volgens de regels. Moet je gewoon, kun je concluderen: dit is gewoon ‘part of the job’, jammer dan?
RUTTE
Nou ja laten we even heel precies… Kijk Nederland is willens en wetens in die strijd tegen dat verschrikkelijke kalifaat betrokken geraakt een aantal jaren geleden. Daar was ik zelf groot voorstander van, dat is ook door het hele kabinet en breed in de Kamer gesteund. Zowel aan de Iraakse zijde doen we dingen, rondom helpen met de opbouw van troepen, zowel in Erbil aan Peshmerga-kant als in het zuiden van Irak rondom Bagdad. En we zijn betrokken met onze F-16’s, ook daadwerkelijk betrokken bij de strijd tegen ISIS boven Irak/Syrië. En ja, je probeert natuurlijk zo veel mogelijk heel precies te richten op wat je wilt raken. Dat lukt niet altijd heel precies en dan is het heel goed dat dat soort dingen ook altijd strafrechtelijk bekeken worden dat het OM tot deze conclusies komt. Ben ik natuurlijk blij mee. We hebben natuurlijk, echt hoor waar ik ook in de wereld kom, bij militairen bezoeken in missiegebieden, groot respect overal in de wereld voor onze F-16-piloten. We hebben echt een hele goeie, een kleine maar een hele goeie luchtmacht.
WESTER
En dat er daarbij soms burgerdoden vallen, dat moet je gewoon incalculeren? Het is niet anders?
RUTTE
Dat zou ik nou te nonchalant vinden, om even de term uit het vorige gesprek te herhalen. Dat zou ik te nonchalant vinden. Nee dat wil ik niet tot mijn woorden maken. Je wilt er alles aan doen om dat te voorkomen, maar je kunt 100 procent garantie geven dat je dat wilt voorkomen, je kunt geen 100 procent garantie geven dát je het voorkomt. Dat lukt niet altijd. Om te bombarderen moet je ‘targets’ hebben, daar kunnen fouten bij gemaakt worden: dat je niet heel precies blijkt, dat die ‘targeting’ niet heel precies heeft plaatsgevonden of dat de ‘intelligence’ die daaronder lag, dat daar fouten in zaten. Dus dat kan gebeuren, het is natuurlijk een oorlogsgebied. Maar ja, je probeert het wel te voorkomen. Dus uw samenvatting zou ik te nonchalant vinden.
Bij die vier missies ja.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
In ieder geval wel al in 2018:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)erraad-13-april-2018
1 of 2 burgerdoden.
quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
Die Wester is ook een domme lul zeg.
Gewoon de zoveelste keer dat we door de Amerikanen zijn genaaid door voor hun een onmogelijke klus te willen doen, netzoals Srebrenicaquote:Op zaterdag 9 november 2019 15:39 schreef Adyghe het volgende:
Nog een reden dat Nederland niks te zoeken had in het Midden Oosten. Laat de Yanks zelf maar hun oorlog uitvechten.
quote:De oppositie in de Tweede Kamer is zeer kritisch over de communicatie in het kabinet over de burgerdoden bij een Nederlands bombardement in Irak Minister Bijleveld schreef gisteren aan de Tweede Kamer onder meer dat toenmalig minister Hennis in 2015 haar collega Koenders over mogelijke burgerslachtoffers heeft geïnformeerd en "vermoedelijk" ook premier Rutte. Rutte en Koenders kunnen zich dat niet herinneren.
Fractievoorzitter Dijkhoff van regeringspartij VVD vindt dat de brief van Bijleveld van gisteravond "meer inzicht" biedt dan eerder het geval was. Dijkhoff kan zich wel voorstellen dat Rutte niet onthouden heeft dat Hennis iets tegen hem heeft gezegd. "Als je leest hoe het is gegaan, snap ik dat dit geen boodschappen zijn die je je jaren later nog herinnert."
Waarschijnlijk duizenden burgers bij al die aanvallen samen. Veel van de mannen zullen deelnemen aan de strijd of andere functies binnen IS hebben vervuld maar er zullen ook wel vrouwen en kinderen omgekomen zijn.quote:Op donderdag 7 november 2019 15:06 schreef Travnik het volgende:
Als je een bommenfabriek gaat bombarderen, moet je toch kunnen incalculeren dat het naderhand een ravage wordt in een woonwijk?
En waarom heeft men eigenlikk voor een luchtaanval gekozen?
Politie en leger zouden ook kunnen gaan voor ontmanteling van die fabriek (een inval). Wat zouden die terroristen kunnen doen? Een bom laten af gaan?
Verder lees ik dat alleen Nederland, 2100 operaties heeft uitgevoerd!
Hoeveel hebben de VS , Frankrijk en Engeland er dan uitgevoerd?
Hoeveel burgers zijn er hierbij omgekomen of zwaar verminkt?
Ben je zelf geen Nederlander?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Que?
Nederlandse hypocrisie
Ja.quote:Op donderdag 7 november 2019 15:06 schreef Travnik het volgende:
Als je een bommenfabriek gaat bombarderen, moet je toch kunnen incalculeren dat het naderhand een ravage wordt in een woonwijk?
En waarom heeft men eigenlikk voor een luchtaanval gekozen?
Politie en leger zouden ook kunnen gaan voor ontmanteling van die fabriek (een inval). Wat zouden die terroristen kunnen doen? Een bom laten af gaan?
Maak van je hart geen moordkuil..quote:Op woensdag 27 november 2019 09:51 schreef Redbullkid het volgende:
Mogen ze van mij nog wel een paar keer doen.
In Turkije bijvoorbeeld.
Deze vragen moet je juist wel stellen in een regio, waar naast terroristen ook burgers wonen.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ja.
Deze vraag stel je niet in een regio die bekend staat om het flinke aantal zelfmoordterroristen.
Mooi gevalletje van studeerkamer geleerde; makkelijk moreel oordelen vanuit je veilige stoel.
Filmpje van Lubach was goed. Spot on, zoals dat heet. Genadeloos werd het leugenachtige gedraai blootgelegd, maar op de een of andere manier komen Rutte en de VVD er steeds mee weg. Dat zal nu wel niet anders zijn.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spanning in coalitie: iedereen wijst naar iedereen in Irakdossier![]()
![]()
De spanning binnen de coalitie van Rutte III loopt op nu er meer bekend is over welke minister wanneer-wat-wist over de burgerdoden die in 2015 vielen bij een bombardement in Irak. En de oppositie beticht de premier van liegen.![]()
https://www.ad.nl/politie(...)rakdossier~abcf1b44/
Wat is dit leuk![]()
![]()
Nog maar ff wat popcorn in huis halen
Wel fijn hoe ze framen dat een Nederlandse F16 verantwoordelijk is terwijl er gewoon een legitiem doelwit gebombardeerd is en het ook nog eens een voltreffer was.quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
In 2015 zijn tijdens een bombardement op een IS-bommenfabriek in Hawija in Irak naar schatting tientallen burgerslachtoffers gevallen. Dit is vorige maand aan het licht gekomen door onderzoek van het NRC en RTL Nieuws. Een Nederlandse F16 zou verantwoordelijk zijn. Het Ministerie van Defensie heeft de afgelopen vier jaar gezwegen over de gevolgen van dit bombardement, Kamerleden vinden dat minister Ank Bijleveld van Defensie al veel eerder transparant had moeten zijn richting de Kamer.
Morgen debatteert de Tweede Kamer erover. Hoeveel wist premier Mark Rutte? Waarom zwegen de toenmalige minister Jeanine Hennis, en de huidige minister Ank Bijleveld? Bij PAUW schuiven GroenLinks-leider Jesse Klaver en politiek verslaggever bij EenVandaag Joost Vullings vanavond aan.
ff kijken dus vanavond 23.00 NPO 1
quote:Op woensdag 27 november 2019 13:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Filmpje van Lubach was goed. Spot on, zoals dat heet. Genadeloos werd het leugenachtige gedraai blootgelegd,
Geen speld tussen te krijgen. Gewoon waar.quote:
Op tijd eten en dan genieten hoe Rutte zijn neus gaat groeienquote:Het debat begint vanavond om 19.00 uur.
Die Hennis is echt nog erger en nog incompetenter dus die moet echt in het gevangquote:Op woensdag 27 november 2019 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
Die Bijleveld is een drama en moet weg, zij heeft dit hele gedoe veroorzaakt door in eerste instantie te liegen.
Speech hier: https://www.geenstijl.nl/5150764/fire-at-will/#morequote:Op woensdag 27 november 2019 20:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu Geert Wilders (PVV). Hij verwijt het kabinet de boel 'bij elkaar te liegen en te bedriegen'.
,,Hennis heeft twee keer gelogen. Hoe kan je trouwens twijfelen of je iemand iets gezegd hebt, maar wel weet dat de toon niet alarmerend was? Volgens mij kunnen alleen leugenaars dat.''
,,Denkt premier Rutte dat we gek zijn in de Kamer? De VVD is een grote leugenmachine'', aldus Wilders. ,,Deze hele kwestie stinkt van alle kanten.'' Wilders weet het zeker: ,,Het einde van het kabinet is nabij. En de burger zal zeggen: premier Rutte? Ik heb geen actieve herinnering aan die man.''
[ afbeelding ]
Om tedie lul
https://www.ad.nl/politie(...)an-die-man~a2e281f8/
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |