abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189819102
quote:
Rutte over burgerdoden: ’Er staat mij niets van bij’
Premier Rutte sluit niet uit dat hij in 2015 op de hoogte is gesteld van tientallen burgerdoden die door Nederlandse bommen zijn gevallen in Irak. Hij kan het zich alleen niet meer herinneren. „Er staat mij niets van bij”, zegt Rutte. Wel kan het volgens hem zijn dat hij ambtelijk is bijgepraat. „Het is vier jaar geleden. Ik zou het echt niet weten.”
https://www.telegraaf.nl/(...)at-mij-niets-van-bij

:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 november 2019 @ 18:40:47 #227
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189819215
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 01:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een enge geitenpijper is die vent toch. Ongelofelijk wat een lef. Turkije zaaide onlangs nog dood en verderf in Syrie.
pi_189819359
Wat een idiote redenering om dit te schrijven :

NL veroorzaakte bloedbad Irak 2015

Ten eerste wat ze hier NL noemen is slechts dat gedeelte dat weigerde om er een hek omheen te zetten en ervoor kozen om in moslim wespennest te gaan staan prikken.

Ten tweede, als de terroristen geen giga tonnen aan explosieven hadden opgeslagen was er niks aan de hand geweest.

Hooguit kan je de bevelvoerders leugenaars noemen, als dat de uitkomst blijkt.

https://tpo.nl/2019/11/06(...)-van-jeanine-hennis/
shift-knop defekt
pi_189819370
Nederland is een raar land. Degenen die in 2003 de oorlog zijn begonnen tegen Irak zijn schuldig aan onnoemelijk veel ellende maar niemand die hen ooit ter verantwoording heeft geroepen in eigen land. Allemaal lopen ze nog vrij rond en vullen hun zakken met lucratieve bijbaantjes. En wij gaan ons druk maken om een paar bommen die op de verkeerde plek zijn beland.
pi_189819397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Nederland is een raar land. Degenen die in 2003 de oorlog zijn begonnen tegen Irak zijn schuldig aan onnoemelijk veel ellende maar niemand die hen ooit ter verantwoording heeft geroepen in eigen land. Allemaal lopen ze nog vrij rond en vullen hun zakken met lucratieve bijbaantjes. En wij gaan ons druk maken om een paar bommen die op de verkeerde plek zijn beland.
Ook onzin.
Niks schuldig, gaat al 1400 jaar zo.
Maar goed, mijn keuze was het niet want ik stemde toen nog SP.
shift-knop defekt
  woensdag 6 november 2019 @ 19:00:39 #231
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189819550
quote:
Blair, Bush en Balkenende moeten achter de tralies. Bush gaat niet vanwege The Hague Invasion Act maar de andere twee heren? Waar is dat Hof voor? Om oorlogscriminelen toch voor het gerecht te slepen. Natuurlijk willekeur. Alle gekleurde landen moeten de procedure in gang zetten om hun lidmaatschap op te zeggen bij dat hof in Den Haag. Genoeg is genoeg.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:01:34 #232
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189819569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Blair, Bush en Balkenende moeten achter de tralies. Bush gaat niet vanwege The Hague Invasion Act maar de andere twee heren? Waar is dat Hof voor? Om oorlogscriminelen toch voor het gerecht te slepen. Natuurlijk willekeur. Alle gekleurde landen moeten de procedure in gang zetten om hun lidmaatschap op te zeggen bij dat hof in Den Haag. Genoeg is genoeg.
Wat zijn "gekleurde landen" nou weer? Racistische etnostaten?
pi_189819576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:52 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ook onzin.
Niks schuldig, gaat al 1400 jaar zo.
Maar goed, mijn keuze was het niet want ik stemde toen nog SP.
De oorlog was gebaseerd op de leugen dat Irak massavernietigingswapens had en een link met Al Qaida. Allebei dus onjuist. De CIA werd gepusht om inlichtingen te verzamelen die de tunnelvisie van Bush, Wolfowitz en Rumsfeld ondersteunde. Die inlichtingen waren er wel maar van een onbetrouwbare bron. Toen later alles wat ze dachten niet bleek te kloppen, verscholen ze zich achter de CIA. Terwijl ze die oorlog gewoon wilden en tegengeluiden niet wilden horen. Ik vind het een stel oorlogsmisdadigers en daar ben ik lang niet de enige in. Tot de dag van vandaag zit je met de gevolgen van wat die debielen hebben aangericht
pi_189819603
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Blair heeft tenminste nog zijn excuses aangeboden aan het Engelse volk nadat er een politiek onderzoek was gedaan naar de gang van zaken rond de inval in Irak.
pi_189819664
Rutte met een klassieke 'ich habe es nicht gewusst'

van mij mogen ze allemaal de bak in voor oorlogsmisdaden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 19:11:31 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189819731
gaat hier niet om een oorlogsmisdaad maar om het fout informeren van de kamer

quote:
technisch gezien is de bom op de goede plek beland

beter dan verwacht zelfs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189819752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:07 schreef TLC het volgende:
Rutte met een klassieke 'ich habe es nicht gewusst'

van mij mogen ze allemaal de bak in voor oorlogsmisdaden.
Rutte is het echt niet vergeten. 70 burgerdoden in het kader van 'foutje bedankt' dat vergeet je echt niet. Ik weet het, het is politiek, maar die leugenaar ben ik wel een beetje beu. Stem er toch niet steeds op beste mensen
pi_189819753
Dit is slechts 1 gruwelijk incident die uitgelicht wordt. Uit onderzoek blijkt dat alleen al Nederland over de jaren heen duizenden burgerslachtoffers in Irak heeft gemaakt. Dan hebben we het niet eens over wat de VS, Frankrijk, Engeland en andere landen aan leed in het MO veroorzaken. Pure staatsterrorisme. Elke jaar 9/11 gedenken is dan toch wel heel schijnheilig. Vind het ook ronduit walgelijk hoe deze slachtpartijen onder onschuldige burgers in talkshows, kranten, topics, afgezwakt, recht gepraat worden en niet erkent worden als misdaden en veroordeelt worden.
pi_189819793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:11 schreef sp3c het volgende:
gaat hier niet om een oorlogsmisdaad maar om het fout informeren van de kamer
[..]

technisch gezien is de bom op de goede plek beland

beter dan verwacht zelfs
Ik begrijp de ophef ook niet zo. In 2016 en 2017 is heel Mosul in puin gebombardeerd. De US wist heus wel dat daar burgers zaten. Maar ja..collateral damage.
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 19:19:01 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189819874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik begrijp de ophef ook niet zo. In 2016 en 2017 is heel Mosul in puin gebombardeerd. De US wist heus wel dat daar burgers zaten. Maar ja..collateral damage.
er is ook nauwelijks ophef

dat begint eigenlijk pas op het moment dat de minister niet helemaal de waarheid verteld lijkt te hebben, lijkt me niet heel raar dat ze daar een tik voor op de vingers kreeg hoor

sterker nog ik vind het eerlijk gtezegd wat bizar dat we van Jan Soldaat verwachten dat hij ten alle tijden correct is terwijl ze er op het ministerie iedere keer een zootje van denken te mogen maken ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189820074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog ik vind het eerlijk gtezegd wat bizar dat we van Jan Soldaat verwachten dat hij ten alle tijden correct is terwijl ze er op het ministerie iedere keer een zootje van denken te mogen maken ...
Eens. Vaak gaat het onderop mis omdat de politieke leiding incompetent is. Daar zijn zoveel voorbeelden van. M.b.t. Nederland vind ik ook de missie in Uruzgan een fout. Ik begrijp dat je als Nederland te maken hebt met je bondgenoten en die niet kan negeren, maar wat hebben wij in Afghanistan te zoeken? Helemaal niks. Al die moeite die je daar gedaan hebt..tientallen gesneuvelden. Voor wat?
  woensdag 6 november 2019 @ 19:30:45 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189820135
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die moeite die je daar gedaan hebt..tientallen gesneuvelden. Voor wat?
Een goed betaald baantje bij de NAVO zoals de hoop scheffer of J.Hennis nu in Irak
En al die dooie :? Die zijn ze al lang weer vergeten, en Rutte :r helpt ze mee door plotseling geheugenverlies :(
Om te :r dat tuig
  woensdag 6 november 2019 @ 19:31:20 #243
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189820150
Wow, Pleun2011 is een veel nettere en minder agressievere versie van mijn persoon. Blijf posten, kerel, blijf posten.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:45:43 #244
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189820527
We hebben meerdere kloons van Jellereppe en Pleun2011 nodig om die media-bubbel op FOK! lek te prikken. Want dat is het mensen zien niet verder dan de kaders die politici en media voor ze hebben ingekleurd. Een agressieve lichtgetinte pitbull en nette heer die anderen op een normale manier te woord staat.
pi_189820997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:45 schreef Jellereppe het volgende:
We hebben meerdere kloons van Jellereppe en Pleun2011 nodig om die media-bubbel op FOK! lek te prikken. Want dat is het mensen zien niet verder dan de kaders die politici en media voor ze hebben ingekleurd. Een agressieve lichtgetinte pitbull en nette heer die anderen op een normale manier te woord staat.
Jij maakt op mij geen agressieve indruk. Ach ik ben geïnteresseerd in politiek en in het Midden-Oosten. Hoe meer je over politiek leest hoe meer je doorziet en vooral ook ziet wat voor puinhoop politieke machthebbers ervan maken.
  woensdag 6 november 2019 @ 20:13:41 #246
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189821430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:')
Ik vind dit echt een geweldig argument. "Ik kan het me niet herinneren". Het is verder ook iets onbeduidends, burgerdoden bij een luchtaanval. Je kunt zomaar vergeten of je daar vier jaar geleden over bent geïnformeerd als minister-president zijnde.

Denkt hij echt dat iemand zo'n kulargument nog gelooft? :')
  woensdag 6 november 2019 @ 20:22:13 #247
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189821691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jij maakt op mij geen agressieve indruk. Ach ik ben geïnteresseerd in politiek en in het Midden-Oosten. Hoe meer je over politiek leest hoe meer je doorziet en vooral ook ziet wat voor puinhoop politieke machthebbers ervan maken.
Je moest eens weten.
pi_189821733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:13 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een geweldig argument. "Ik kan het me niet herinneren". Het is verder ook iets onbeduidends, burgerdoden bij een luchtaanval. Je kunt zomaar vergeten of je daar vier jaar geleden over bent geïnformeerd als minister-president zijnde.

Denkt hij echt dat iemand zo'n kulargument nog gelooft? :')
Hij maakt zichzelf hiermee volkomen ongeloofwaardig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189821992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat boeit hem niet omdat hij weet dat hij er toch wel mee wegkomt
  woensdag 6 november 2019 @ 20:44:08 #250
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189822341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat heeft het overigens voor zin, dit soort leugens? Met een Wob-verzoek komt het waarschijnlijk uiteindelijk toch wel boven tafel, want ik kan me niet voorstellen dat het niet gedocumenteerd is dat zoiets ingrijpends kenbaar is gemaakt aan de MP. Is het tijd rekken, om uiteindelijk toch richting Brussel weggepromoveerd te kunnen worden?

Als hij nu gewoon eens eerlijk zou zijn, zou dat mijns inziens op veel meer respect kunnen rekenen dat dit soort slappe zak-antwoorden. Dat politici soms moeten liegen is algemeen bekend, maar ik kan in deze het belang daarvan niet ontdekken. Het levert meer imago-schade op door dit soort antwoorden te geven. Grove minachting van de kiezer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')