abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189829196
quote:
Aangifte tegen Öztürk die aanval Irak moord noemde
Ruim zeshonderd militairen en veteranen doen aangifte tegen Tweede Kamerlid Selcuk Öztürk (DENK). Die ging over de schreef toen hij de Nederlandse luchtaanval die Iraakse burgers in 2015 het leven kostte "moord" noemde, vinden ze. Öztürk zou zich daarmee schuldig maken aan het zaaien van haat, belediging en laster.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rak-moord-militairen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 7 november 2019 @ 11:29:06 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189829783
beetje overdreven maar laster lijkt me iig niet moeilijk te bewijzen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 november 2019 @ 12:36:33 #253
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189830842
Ik denk dat je Öztürk beter gewoon kunt negeren. Natuurlijk heeft hij nu direct een lulsmoes klaar dat hij ''verkeerd is begrepen'' en slechts de gevoelens van de mensen daar wilde verwoorden. :')

Het is best mogelijk dat hij de strafrechtelijke betekenis van het woord inderdaad niet snapte, want zijn Nederlands is nog beroerder dan dat van Arib.
pi_189831076
Ozturk en zijn partijtje zijn de allochtone tegenhanger van Wilders. Die roept ook wel eens wat om te shockeren. De achterban van Denk zal het wel geweldig vinden
pi_189832998
https://www.nrc.nl/nieuws(...)itiek-gewin-a3979223

De NRC heeft het over verzwijging van burgerdoden in Hawija.

Voor politiek gewin!?
pi_189833336
Als je een bommenfabriek gaat bombarderen, moet je toch kunnen incalculeren dat het naderhand een ravage wordt in een woonwijk?

En waarom heeft men eigenlikk voor een luchtaanval gekozen?

Politie en leger zouden ook kunnen gaan voor ontmanteling van die fabriek (een inval). Wat zouden die terroristen kunnen doen? Een bom laten af gaan?

Verder lees ik dat alleen Nederland, 2100 operaties heeft uitgevoerd!

Hoeveel hebben de VS , Frankrijk en Engeland er dan uitgevoerd?
Hoeveel burgers zijn er hierbij omgekomen of zwaar verminkt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Travnik op 07-11-2019 16:52:31 ]
pi_189833960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volstrekt kansloos
zie email 27 oktober
pi_189835143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volstrekt kansloos
Idd. Voor uitspraken in de Tweede Kamer kan een kamerlid niet vervolgd worden.
quote:
GRONDWET
Artikel 71 - Parlementaire onschendbaarheid
De leden van de Staten-Generaal, de ministers, de staatssecretarissen en andere personen die deelnemen aan de beraadslaging, kunnen niet in rechte worden vervolgd of aangesproken voor hetgeen zij in de vergaderingen van de Staten-Generaal of van commissies daaruit hebben gezegd of aan deze schriftelijk hebben overgelegd.
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:26:20 #260
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189847184
Ik vind het een schande dat dit zo onderbelicht blijft. Dit is een halszaak in de politiek!
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_189852389
Uit het AD. De reden dat Rutte zo zit te draaien lijkt me duidelijk: hij heeft wat te verbergen en er moet even een verhaal worden gespind voor hij vragen kan beantwoorden.

quote:
Rutte wil niet ‘hapsnap’ zeggen wat hij wist van bombardementen Irak

Premier Mark Rutte wil niet zeggen wanneer hij is ingelicht over de burgerdoden die mogelijk zijn gevallen bij Nederlandse bombardementen in Irak.

Tobias den Hartog 08-11-19, 15:28 Laatste update: 15:55
7
Dat zei hij vanmiddag tijdens zijn wekelijkse persconferentie. De doorgaans soeverein premier ging herhaaldelijk vragen uit de weg over wat hij wanneer wist.

Bij een debat in de Tweede Kamer erkende defensieminister Ank Bijleveld deze week dat het parlement in juni 2015 verkeerd is geïnformeerd dat er geen ‘Nederlandse betrokkenheid’ was bij burgerslachtoffers. Toenmalig minister van Defensie Jeanine Hennis was toen namelijk al ingelicht dat dit waarschijnlijk wél zo was.

Waar de Tweede Kamer de pijlen eerst richtte op Bijleveld, die een motie van wantrouwen tegen zich zag ingediend, verschuift die aandacht nu naar de premier. In een reeks schriftelijke vragen is ook Rutte gevraagd wanneer hij nu precies meer wist.

Herinneren
Deze week wilde de premier alleen nog zeggen dat hij zich niet kan herinneren in 2015 te zijn ingelicht over de burgerslachtoffers. ,,Er staat mij helemaal niets van bij,’’ zei de premier. Het ‘zou wel kunnen’ dat zijn ambtenaren op de hoogte waren.

Tijdens zijn wekelijkse persconferentie toonde Rutte hoe ongemakkelijk hij met de kwestie is. Hij wimpelde een reeks aan vragen af, omdat hij ‘eerst netjes de gestelde vragen van de Tweede Kamer wil beantwoorden’. Rutte wil niet eens uitleggen of hij zich niet kan herinneren of hij in héél 2015 is ingelicht over de burgerdoden, of dat hij alleen bedoelde of hij er nog niet over geïnformeerd was op het moment dat er een brief naar de Kamer werd geschreven waarin de burgerdoden werden ontkend.

Verdere antwoorden begonnen met: ,,Ook deze vraag ga ik niet beantwoorden…’’ Of: ,,Ik respecteer uw vragen, ik zou ze misschien ook stellen, maar…’’

Rutte wil namelijk niet ‘hapsnap’ vertellen wanneer hij wat wist, besloot de premier.
pi_189853510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:26 schreef VeX- het volgende:
Ik vind het een schande dat dit zo onderbelicht blijft. Dit is een halszaak in de politiek!
Rutte´s retoriek richting Rusland over de MH17 de laatste jaren komt zo ook vrij hypocriet over.
pi_189865767
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Uit het AD. De reden dat Rutte zo zit te draaien lijkt me duidelijk: hij heeft wat te verbergen en er moet even een verhaal worden gespind voor hij vragen kan beantwoorden.
[..]

In ieder geval wel al in 2018:

quote:
Onderzoek OM naar 4 missies met F-16's boven Irak

WESTER (RTL NIEUWS)

Meneer Rutte is het er in het kabinet ook gesproken over de resultaten van het onderzoek van het OM naar vier missies met F-16’s boven Irak, waarbij één zeker, twee andere waarschijnlijk burgerdoden zijn gevallen.

RUTTE

Daar hebben wij het over gehad inderdaad, en daar heeft mevrouw Bijleveld ook volgens mij iets over gezegd bij het zogenaamde touwtje bij het vertrek. Want er is een voortgangsbrief naar de Kamer gestuurd en ik meen dat in die brief ook gereageerd wordt op de positie van het OM over die vier zaken.

WESTER

Ja, het Openbaar Ministerie heeft geconcludeerd dat alles binnen het mandaat is gebeurd en volgens de regels. Moet je gewoon, kun je concluderen: dit is gewoon ‘part of the job’, jammer dan?

RUTTE

Nou ja laten we even heel precies… Kijk Nederland is willens en wetens in die strijd tegen dat verschrikkelijke kalifaat betrokken geraakt een aantal jaren geleden. Daar was ik zelf groot voorstander van, dat is ook door het hele kabinet en breed in de Kamer gesteund. Zowel aan de Iraakse zijde doen we dingen, rondom helpen met de opbouw van troepen, zowel in Erbil aan Peshmerga-kant als in het zuiden van Irak rondom Bagdad. En we zijn betrokken met onze F-16’s, ook daadwerkelijk betrokken bij de strijd tegen ISIS boven Irak/Syrië. En ja, je probeert natuurlijk zo veel mogelijk heel precies te richten op wat je wilt raken. Dat lukt niet altijd heel precies en dan is het heel goed dat dat soort dingen ook altijd strafrechtelijk bekeken worden dat het OM tot deze conclusies komt. Ben ik natuurlijk blij mee. We hebben natuurlijk, echt hoor waar ik ook in de wereld kom, bij militairen bezoeken in missiegebieden, groot respect overal in de wereld voor onze F-16-piloten. We hebben echt een hele goeie, een kleine maar een hele goeie luchtmacht.

WESTER

En dat er daarbij soms burgerdoden vallen, dat moet je gewoon incalculeren? Het is niet anders?

RUTTE

Dat zou ik nou te nonchalant vinden, om even de term uit het vorige gesprek te herhalen. Dat zou ik te nonchalant vinden. Nee dat wil ik niet tot mijn woorden maken. Je wilt er alles aan doen om dat te voorkomen, maar je kunt 100 procent garantie geven dat je dat wilt voorkomen, je kunt geen 100 procent garantie geven dát je het voorkomt. Dat lukt niet altijd. Om te bombarderen moet je ‘targets’ hebben, daar kunnen fouten bij gemaakt worden: dat je niet heel precies blijkt, dat die ‘targeting’ niet heel precies heeft plaatsgevonden of dat de ‘intelligence’ die daaronder lag, dat daar fouten in zaten. Dus dat kan gebeuren, het is natuurlijk een oorlogsgebied. Maar ja, je probeert het wel te voorkomen. Dus uw samenvatting zou ik te nonchalant vinden.
https://www.rijksoverheid(...)erraad-13-april-2018

1 of 2 burgerdoden. :{
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:15:24 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189866029
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

In ieder geval wel al in 2018:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)erraad-13-april-2018

1 of 2 burgerdoden. :{
Bij die vier missies ja.

Die Wester is ook een domme lul zeg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:34:38 #265
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189866253
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
Die Wester is ook een domme lul zeg :').
:{w Wat kan je anders verwachten van een ex CDA voorlichter en alcoholist :?
Te dom om te poepen en hypocriet en achterbaks in zijn genen :r
pi_189866297
Nog een reden dat Nederland niks te zoeken had in het Midden Oosten. Laat de Yanks zelf maar hun oorlog uitvechten.
sfdsfsd
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:02:43 #267
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_189866533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:39 schreef Adyghe het volgende:
Nog een reden dat Nederland niks te zoeken had in het Midden Oosten. Laat de Yanks zelf maar hun oorlog uitvechten.
Gewoon de zoveelste keer dat we door de Amerikanen zijn genaaid door voor hun een onmogelijke klus te willen doen, netzoals Srebrenica
En Hennis maar hopen op een goed baantje bij de NAVO :r
Wat een klapmongolen daar :(
pi_189898109
  dinsdag 26 november 2019 @ 18:28:44 #269
65846 Bocaj
47th President.
pi_190136735
Oppositie zeer kritisch over gang van zaken rond Iraakse burgerdoden.
https://nos.nl/artikel/23(...)kse-burgerdoden.html

quote:
De oppositie in de Tweede Kamer is zeer kritisch over de communicatie in het kabinet over de burgerdoden bij een Nederlands bombardement in Irak Minister Bijleveld schreef gisteren aan de Tweede Kamer onder meer dat toenmalig minister Hennis in 2015 haar collega Koenders over mogelijke burgerslachtoffers heeft geïnformeerd en "vermoedelijk" ook premier Rutte. Rutte en Koenders kunnen zich dat niet herinneren.
Fractievoorzitter Dijkhoff van regeringspartij VVD vindt dat de brief van Bijleveld van gisteravond "meer inzicht" biedt dan eerder het geval was. Dijkhoff kan zich wel voorstellen dat Rutte niet onthouden heeft dat Hennis iets tegen hem heeft gezegd. "Als je leest hoe het is gegaan, snap ik dat dit geen boodschappen zijn die je je jaren later nog herinnert."
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:23:14 #270
21467 franske19
Hit the deck!
pi_190139193
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:06 schreef Travnik het volgende:
Als je een bommenfabriek gaat bombarderen, moet je toch kunnen incalculeren dat het naderhand een ravage wordt in een woonwijk?

Politie en leger zouden ook kunnen gaan voor ontmanteling van die fabriek (een inval). Wat zouden die terroristen kunnen doen? Een bom laten af gaan?

Verder lees ik dat alleen Nederland, 2100 operaties heeft uitgevoerd!

Hoeveel hebben de VS , Frankrijk en Engeland er dan uitgevoerd?
Hoeveel burgers zijn er hierbij omgekomen of zwaar verminkt?
Waarschijnlijk duizenden burgers bij al die aanvallen samen. Veel van de mannen zullen deelnemen aan de strijd of andere functies binnen IS hebben vervuld maar er zullen ook wel vrouwen en kinderen omgekomen zijn.

Bovendien is het heel vaak niet mogelijk om een doelwit via land binnen te vallen. Te gevaarlijk.
  dinsdag 26 november 2019 @ 22:05:11 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190141464
In 2015 zijn tijdens een bombardement op een IS-bommenfabriek in Hawija in Irak naar schatting tientallen burgerslachtoffers gevallen. Dit is vorige maand aan het licht gekomen door onderzoek van het NRC en RTL Nieuws. Een Nederlandse F16 zou verantwoordelijk zijn. Het Ministerie van Defensie heeft de afgelopen vier jaar gezwegen over de gevolgen van dit bombardement, Kamerleden vinden dat minister Ank Bijleveld van Defensie al veel eerder transparant had moeten zijn richting de Kamer.

Morgen debatteert de Tweede Kamer erover. Hoeveel wist premier Mark Rutte? Waarom zwegen de toenmalige minister Jeanine Hennis, en de huidige minister Ank Bijleveld? Bij PAUW schuiven GroenLinks-leider Jesse Klaver en politiek verslaggever bij EenVandaag Joost Vullings vanavond aan.

ff kijken dus vanavond 23.00 NPO 1
  woensdag 27 november 2019 @ 09:41:31 #272
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190146412
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 10:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Het zijn net als die terroristische pkk koerdjes. Alleen dat noemen jullie dan wel genocide. Que?

70 burgerdoden na een week lang oorlog voeren = genocide.

Met 1 bom een hele wijk platleggen = hoort erbij.

Que?

Nederlandse hypocrisie _O-
Ben je zelf geen Nederlander? :?
pi_190146559
Mogen ze van mij nog wel een paar keer doen.
In Turkije bijvoorbeeld.
  woensdag 27 november 2019 @ 09:56:57 #274
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190146669
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:06 schreef Travnik het volgende:

Ja.

Deze vraag stel je niet in een regio die bekend staat om het flinke aantal zelfmoordterroristen.

Mooi gevalletje van studeerkamer geleerde; makkelijk moreel oordelen vanuit je veilige stoel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 27 november 2019 @ 10:02:53 #275
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190146777
Crisissfeer hangt rond Hawija-debat ^O^

Minister Ank Bijleveld (Defensie, CDA) was deze week al druk aan het oefenen. Er staat voor haar, en misschien wel voor de hele coalitie, veel op het spel. Op woensdagavond moet ze, voor de tweede keer, aan de Tweede Kamer uitleggen hoe het zit met de burgerdoden in Irak door een Nederlands bombardement in 2015. Wie wist daarvan, op welk moment? En om hoeveel slachtoffers ging het precies?

In het debat deze woensdag is Rutte er wel bij. Hij zal moeten uitleggen hoe hij de gebeurtenissen van toen ziet: als hij echt niets had gehoord over burgerslachtoffers in de Iraakse stad Hawija, zoals hij steeds heeft gezegd, hoe kan dat dan? Vindt hij niet dat hij het had móéten weten?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)awija-debat-a3981767

Ik pak de popcorn en ga al die corrupte liegende en incompetente VVD ers midden in hun smoel uitlachen en hopen dat ze finaal op hun bek gaan met al die prietpraat *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')