Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 05:33 schreef sp3c het volgende:
praktisch geen kans?
maak daar maar 0 van, het bataljon had niet de middelen noch het mandaat om zichzelf voorbij 1 van de strijdende partijen te knokken, dat was ook helemaal de taak niet
daar was het navo luchtwapen voor, dat is niet ingezet, resultaat is duidelijk
zelfde geld voor de Britten, zelfde geld voor de rest van UNPROFOR
het is me echt totaal niet duidelijk wat dit met Srebrenica te maken heeftquote:Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:
[..]
Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.
Er zijn 70 burgers gedood in een militaire operatie,en daar word luchtig over gedaan in de reacties.
Je zal er maar niet weg kunnen komen. Je zal maar in de val zitten of totaal worden verrast, terwijl je je gezin in klap verliest.
De toetsenbord-veteranen moeten zich realiseren dat terreur op deze manier nimmer zal stoppen.
Ik zal het proberen uit te leggen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 00:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is me echt totaal niet duidelijk wat dit met Srebrenica te maken heeft
Dit is helemaal waar:quote:Op zaterdag 2 november 2019 00:11 schreef sp3c het volgende:
ja men heeft er geleerd dat wel bombarderen efficienter is dan niet bombarderen![]()
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?quote:Op zaterdag 2 november 2019 01:05 schreef sp3c het volgende:
de waarheid is prima te achterhalen, het hele Dutchbat verhaal is van A tot Z onderzocht en gedocumenteert, ik wil je dat best beknopt uitleggen maar ik zie echt niet wat het met dit bombardement te maken heeft
probeer nu gewoon eens dat verband te trekken dan want ik kan hier tot nu toe vlees noch vis van maken
ja oorlog is kut en ja er vallen ook onschuldige slachtoffers bij, soms veel ... niemand is het daarmee oneens
wat wil je nu zeggen?
ik heb geen moeite met die Mladic/Karremans beelden tbhquote:Op zondag 3 november 2019 21:00 schreef Travnik het volgende:
[..]
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?
Want dan is het nanelijk een veel groter probleem. Namelijk een integriteitsprobleem. Het maakt dan niet eens uit wat de inhoud van het bewijsmateriaal was.
Om het nog duidelijker te formuleren: heeft men een onafhankelijk onderzoek op deze manier gesaboteerd?.
Ik zal je ook nog een voorbeeld geven om aan te geven wat ik exact bedoel. De camerabeelden Karreman- Mladic kent heel de wereld.
Stel je voor dat niemand die beelden ooit zou hebben gezien, en alleen de MID zou betreffende cassette in handen hebben.
Zouden we dan een verklaring kunnen verwachten van... oeps..ongelukje, cassette is defect!
Of gebeuren dit soort zaken enkel in bananenrepublieken?
Als ik hier antwoord op kan krijgen zal ik proberen uit te leggen, waarom we de waarheid met betrekking tot het bombardement in Irak, nooit zullen horen. Altta ne,als dit op welke manier dan ook ten nadele is voor Nederland.
Oorlog is kut ja, en de waarheid die sneuvelt als eerste. Ook als we dat soms niet willen geloven.
Een stempel er bovenop, en de volgende generatie mag het dus uitzoeken.quote:Op zondag 3 november 2019 21:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen moeite met die Mladic/Karremans beelden tbh
zou niet weten waarom het zou moeten verdwijnen, hoogstens zou ik het hele gesprek uitzenden en niet enkel wat het Servische propagandakanaal eruit pikte
daarnaast kan de regering er gewoon een staatsgeheim stempel opzetten en dan gaat het voor 50 (oid) de kluis in, die hoeft hier echt niet zo moeilijk over te doen
dat lijkt me het punt van zo'n actie jaquote:Op zondag 3 november 2019 21:14 schreef Travnik het volgende:
[..]
Een stempel er bovenop, en de volgende generatie mag het dus uitzoeken.
Maar daar manipuleer je een onderzoek toch mee?
Nee.quote:Op zondag 3 november 2019 21:00 schreef Travnik het volgende:
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?
Er is niks achtergehouden.quote:Want dan is het nanelijk een veel groter probleem. Namelijk een integriteitsprobleem. Het maakt dan niet eens uit wat de inhoud van het bewijsmateriaal was.
Nee.quote:Om het nog duidelijker te formuleren: heeft men een onafhankelijk onderzoek op deze manier gesaboteerd?.
Ja. Prima uitgebuit door Mladic en consorten die het gefilmd hebben, kun je niks van zeggen.quote:Ik zal je ook nog een voorbeeld geven om aan te geven wat ik exact bedoel. De camerabeelden Karreman- Mladic kent heel de wereld.
Wat zou je er mee willen dan?quote:Stel je voor dat niemand die beelden ooit zou hebben gezien, en alleen de MID zou betreffende cassette in handen hebben.
Zouden we dan een verklaring kunnen verwachten van... oeps..ongelukje, cassette is defect!
Of gebeuren dit soort zaken enkel in bananenrepublieken?
De waarheid is niet zo ingewikkeld, op basis van de beschikbare inlichtingen is de beslissing genomen om dat gebouw met een SDB te bombarderen, helaas wist men niet dat er een shitload aan springstoffen/ HME lag opgeslagen, that's it. Veel ingewikkelder wordt het niet.quote:Als ik hier antwoord op kan krijgen zal ik proberen uit te leggen, waarom we de waarheid met betrekking tot het bombardement in Irak, nooit zullen horen. Altta ne,als dit op welke manier dan ook ten nadele is voor Nederland.
Oorlog is kut ja, en de waarheid die sneuvelt als eerste. Ook als we dat soms niet willen geloven.
Mij ook niet idd.quote:Op zondag 3 november 2019 21:26 schreef sp3c het volgende:
het is me nog steeds niet duidelijk wat je exact bedoelt hoor
Wat betreft het rolletje van Srebrenica denk ik dat dit wel het geval is. Dus een gevalletje Staatsgeheim:)quote:Op zondag 3 november 2019 21:26 schreef sp3c het volgende:
het is me nog steeds niet duidelijk wat je exact bedoelt hoor
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.quote:
Ik heb toch net in 2 zinnen uitgelegd wat er gebeurd is? Hoe ingewikkeld wil je het maken?quote:Op zondag 3 november 2019 22:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.
De bedoeling is dan dat er een reactie op word gegeven.
-Hoe is het gebeurd?
-Waarom zo veel burgerslachtoffers?
- Zijn er fouten gemaakt?
- Wat is de afkomst van de slachtoffers en vinden we het erg?
- Waarom woonden burgers daar?
Dit is ongeveer wat er in je op zal/kan komen ivm bloedbad.
Dan volgt er een lezing (officiele verklaring) vanuit de regering.
En ik ben van mening dat al zou er sprake zijn van een ernstige fout, dit niet openbaar zou worden gemaakt. In dit geval zou het ook makkelijker zijn. Al zouden het 170 slachtoffers zijn.
Waarom geef ik Srebrenica als voorbeeld? Omdat dit daar namelijk wel is gebeurd.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat ik bedoel.
Doofpotten bestaan.
quote:Op zondag 3 november 2019 21:54 schreef Travnik het volgende:
Wat betreft het rolletje van Srebrenica denk ik dat dit wel het geval is. Dus een gevalletje Staatsgeheim:)
Het boek van Karremans ga ik niet niet lezen. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de beste man.quote:Op zondag 3 november 2019 22:44 schreef sp3c het volgende:
lees Karremans zijn boek (Srebrenica, who cares oid) en/of dat van Wesley Clarke (waging modern war) of lees een ander boek over de kwestie I don't care en kom daarna vragen stellen want nu is het alsof ik wiskunde moet uitleggen aan iemand die nooit de behoefte heeft gehad om te leren tellen maar wel zeker weet dat het antwoord op een plus een drie is
Jij kan het wel in 2 zınnen hebben uitgelegd en opgelost,maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.quote:Op zondag 3 november 2019 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb toch net in 2 zinnen uitgelegd wat er gebeurd is? Hoe ingewikkeld wil je het maken?
En je Srebrenica vergelijking slaat nergens op want er is geen doofpot, jij denkt dat er een doofpot is met dat fotorolletje.
[..]
het is geen lesboek ofzo he, gewoon een redelijk leesbaar verhaal vanuit het perspectief van Dutchbat III zelfquote:Op zondag 3 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:
[..]
Het boek van Karremans ga ik niet niet lezen. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de beste man.
Vooral niet wat betreft zijn militaire capaciteiten.
Het is een politieke beslissing geweest niet een militaire. Er zijn destijds vanuit de militaire kant juist waarschuwingen gekomen dat de soldaten onvoldoende uitgerust waren voor de operatie. En het lijkt er sterk op dat daar nog niets van geleerd is. Het leger krijgt tenslotte opdrachten vanuit de politiek en die falen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:
[..]
Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.
Er zijn 70 burgers gedood in een militaire operatie,en daar word luchtig over gedaan in de reacties.
Je zal er maar niet weg kunnen komen. Je zal maar in de val zitten of totaal worden verrast, terwijl je je gezin in klap verliest.
De toetsenbord-veteranen moeten zich realiseren dat terreur op deze manier nimmer zal stoppen.
Als je dit soort overwegingen maakt moet je gewoon geen oorlog voeren of militairen sturen dan weet je pas echt zeker dat er geen burgerslachtoffers vallen.quote:Op zondag 3 november 2019 22:11 schreef Travnik het volgende:
[..]
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.
De bedoeling is dan dat er een reactie op word gegeven.
-Hoe is het gebeurd?
-Waarom zo veel burgerslachtoffers?
- Zijn er fouten gemaakt?
- Wat is de afkomst van de slachtoffers en vinden we het erg?
- Waarom woonden burgers daar?
Dit is ongeveer wat er in je op zal/kan komen ivm bloedbad.
Dan volgt er een lezing (officiele verklaring) vanuit de regering.
En ik ben van mening dat al zou er sprake zijn van een ernstige fout, dit niet openbaar zou worden gemaakt. In dit geval zou het ook makkelijker zijn. Al zouden het 170 slachtoffers zijn.
Waarom geef ik Srebrenica als voorbeeld? Omdat dit daar namelijk wel is gebeurd.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat ik bedoel.
Doofpotten bestaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |