abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189738761
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 05:33 schreef sp3c het volgende:
praktisch geen kans?

maak daar maar 0 van, het bataljon had niet de middelen noch het mandaat om zichzelf voorbij 1 van de strijdende partijen te knokken, dat was ook helemaal de taak niet

daar was het navo luchtwapen voor, dat is niet ingezet, resultaat is duidelijk

zelfde geld voor de Britten, zelfde geld voor de rest van UNPROFOR
Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.

Er zijn 70 burgers gedood in een militaire operatie,en daar word luchtig over gedaan in de reacties.

Je zal er maar niet weg kunnen komen. Je zal maar in de val zitten of totaal worden verrast, terwijl je je gezin in klap verliest.

De toetsenbord-veteranen moeten zich realiseren dat terreur op deze manier nimmer zal stoppen.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 00:10:34 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189739837
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:

[..]

Dan zal ik proberen uiteen te zetten waarom ik Srebrenica als voorbeeld gaf van militair falen.

Er zijn 70 burgers gedood in een militaire operatie,en daar word luchtig over gedaan in de reacties.

Je zal er maar niet weg kunnen komen. Je zal maar in de val zitten of totaal worden verrast, terwijl je je gezin in klap verliest.

De toetsenbord-veteranen moeten zich realiseren dat terreur op deze manier nimmer zal stoppen.
het is me echt totaal niet duidelijk wat dit met Srebrenica te maken heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 00:11:36 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189739853
ja men heeft er geleerd dat wel bombarderen efficienter is dan niet bombarderen _O-
pi_189739981
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is me echt totaal niet duidelijk wat dit met Srebrenica te maken heeft
Ik zal het proberen uit te leggen.

Er zijn 70 burgers omgekomen door een luchtaanval op een munitiedepot,en men zoekt naar een verklaring.

Er zijn ook lieden op dit forum die er luchtig over doen. Alsof het kippen zijn die overlijden.

1 : Ik probeer uiteen te zetten waarom de waarheid zowiezo niet te achterhalen zal zijn.

2: Ik probeer duidelijk te maken dat een oorlogssitutie complex is.
Veel Dutchbatters zijn of crimineel, of gek geworden. Een niet gering aantal heeft zelfmoord gepleegd.

Hoe komt dit denk je?
pi_189740203
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:11 schreef sp3c het volgende:
ja men heeft er geleerd dat wel bombarderen efficienter is dan niet bombarderen _O-
Dit is helemaal waar:

Maar 'on the ground' is het een andere realiteit. Als we kijken naar wat het met je doet op individuele basis, kunnen we een hoop verklaren.

Een f16 heeft 70 burgerslachtoffers gemaakt. Who gives a shit? Niemand.
Maar ook al willen we het niet altijd geloven,het blijven mensen.

Ehmm hoe is Isis ontstaan? Wie is er zo gek om met een dergelijke zieke club mee te doen ?
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 01:05:33 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189740476
de waarheid is prima te achterhalen, het hele Dutchbat verhaal is van A tot Z onderzocht en gedocumenteert, ik wil je dat best beknopt uitleggen maar ik zie echt niet wat het met dit bombardement te maken heeft

probeer nu gewoon eens dat verband te trekken dan want ik kan hier tot nu toe vlees noch vis van maken

ja oorlog is kut en ja er vallen ook onschuldige slachtoffers bij, soms veel ... niemand is het daarmee oneens

wat wil je nu zeggen?

[ Bericht 32% gewijzigd door sp3c op 02-11-2019 01:17:22 ]
pi_189769877
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:05 schreef sp3c het volgende:
de waarheid is prima te achterhalen, het hele Dutchbat verhaal is van A tot Z onderzocht en gedocumenteert, ik wil je dat best beknopt uitleggen maar ik zie echt niet wat het met dit bombardement te maken heeft

probeer nu gewoon eens dat verband te trekken dan want ik kan hier tot nu toe vlees noch vis van maken

ja oorlog is kut en ja er vallen ook onschuldige slachtoffers bij, soms veel ... niemand is het daarmee oneens

wat wil je nu zeggen?
Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?

Want dan is het nanelijk een veel groter probleem. Namelijk een integriteitsprobleem. Het maakt dan niet eens uit wat de inhoud van het bewijsmateriaal was.

Om het nog duidelijker te formuleren: heeft men een onafhankelijk onderzoek op deze manier gesaboteerd?.

Ik zal je ook nog een voorbeeld geven om aan te geven wat ik exact bedoel. De camerabeelden Karreman- Mladic kent heel de wereld.

Stel je voor dat niemand die beelden ooit zou hebben gezien, en alleen de MID zou betreffende cassette in handen hebben.

Zouden we dan een verklaring kunnen verwachten van... oeps..ongelukje, cassette is defect!
Of gebeuren dit soort zaken enkel in bananenrepublieken?

Als ik hier antwoord op kan krijgen zal ik proberen uit te leggen, waarom we de waarheid met betrekking tot het bombardement in Irak, nooit zullen horen. Altta ne,als dit op welke manier dan ook ten nadele is voor Nederland.

Oorlog is kut ja, en de waarheid die sneuvelt als eerste. Ook als we dat soms niet willen geloven.
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 21:05:42 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189769977
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 21:00 schreef Travnik het volgende:

[..]

Heeft de Nederlandse Overheid of de daartoe bevoegde personen/ instanties, bewust gevoelig materiaal achter gehouden, dan wel doen verdwijnen?

Want dan is het nanelijk een veel groter probleem. Namelijk een integriteitsprobleem. Het maakt dan niet eens uit wat de inhoud van het bewijsmateriaal was.

Om het nog duidelijker te formuleren: heeft men een onafhankelijk onderzoek op deze manier gesaboteerd?.

Ik zal je ook nog een voorbeeld geven om aan te geven wat ik exact bedoel. De camerabeelden Karreman- Mladic kent heel de wereld.

Stel je voor dat niemand die beelden ooit zou hebben gezien, en alleen de MID zou betreffende cassette in handen hebben.

Zouden we dan een verklaring kunnen verwachten van... oeps..ongelukje, cassette is defect!

Als ik hier antwoord op kan krijgen zal ik proberen uit te leggen, waarom we de waarheid met betrekking tot het bombardement in Irak, nooit zullen horen. Altta ne,als dit op welke manier dan ook ten nadele is voor Nederland.

Oorlog is kut ja, en de waarheid die sneuvelt als eerste. Ook als we dat soms niet willen geloven.
ik heb geen moeite met die Mladic/Karremans beelden tbh

zou niet weten waarom het zou moeten verdwijnen, hoogstens zou ik het hele gesprek uitzenden en niet enkel wat het Servische propagandakanaal eruit pikte

daarnaast kan de regering er gewoon een staatsgeheim stempel opzetten en dan gaat het voor 50 (oid) de kluis in, die hoeft hier echt niet zo moeilijk over te doen
pi_189770246
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen moeite met die Mladic/Karremans beelden tbh

zou niet weten waarom het zou moeten verdwijnen, hoogstens zou ik het hele gesprek uitzenden en niet enkel wat het Servische propagandakanaal eruit pikte

daarnaast kan de regering er gewoon een staatsgeheim stempel opzetten en dan gaat het voor 50 (oid) de kluis in, die hoeft hier echt niet zo moeilijk over te doen
Een stempel er bovenop, en de volgende generatie mag het dus uitzoeken.

Maar daar manipuleer je een onderzoek toch mee?
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 21:17:40 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189770331
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:14 schreef Travnik het volgende:

[..]

Een stempel er bovenop, en de volgende generatie mag het dus uitzoeken.

Maar daar manipuleer je een onderzoek toch mee?
dat lijkt me het punt van zo'n actie ja

maar dat lijkt me hier nergens echt nodig
  zondag 3 november 2019 @ 21:20:23 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189770404
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 21:00 schreef Travnik het volgende:

Nee.

quote:
Er is niks achtergehouden.

quote:
Nee.

quote:
Ja. Prima uitgebuit door Mladic en consorten die het gefilmd hebben, kun je niks van zeggen.

quote:

Wat zou je er mee willen dan?

quote:

De waarheid is niet zo ingewikkeld, op basis van de beschikbare inlichtingen is de beslissing genomen om dat gebouw met een SDB te bombarderen, helaas wist men niet dat er een shitload aan springstoffen/ HME lag opgeslagen, that's it. Veel ingewikkelder wordt het niet.
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 21:26:37 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189770601
het is me nog steeds niet duidelijk wat je exact bedoelt hoor
  zondag 3 november 2019 @ 21:45:10 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189771614
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:26 schreef sp3c het volgende:
het is me nog steeds niet duidelijk wat je exact bedoelt hoor
Wat betreft het rolletje van Srebrenica denk ik dat dit wel het geval is. Dus een gevalletje Staatsgeheim:)

En wat ik met het bombardement probeer te zeggen is dat dit opnieuw zou kunnen gebeuren.

In Irak nog veel eerder want wie geeft er nou om die 70 Irakezen. Moesten ze daar maar niet wonen.
pi_189772135
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mij ook niet idd.
Onderwerp:Nederland veroorzaakte bloedbad in 2015.

De bedoeling is dan dat er een reactie op word gegeven.
-Hoe is het gebeurd?
-Waarom zo veel burgerslachtoffers?
- Zijn er fouten gemaakt?
- Wat is de afkomst van de slachtoffers en vinden we het erg?
- Waarom woonden burgers daar?

Dit is ongeveer wat er in je op zal/kan komen ivm bloedbad.

Dan volgt er een lezing (officiele verklaring) vanuit de regering.

En ik ben van mening dat al zou er sprake zijn van een ernstige fout, dit niet openbaar zou worden gemaakt. In dit geval zou het ook makkelijker zijn. Al zouden het 170 slachtoffers zijn.

Waarom geef ik Srebrenica als voorbeeld? Omdat dit daar namelijk wel is gebeurd.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat ik bedoel.

Doofpotten bestaan.
  zondag 3 november 2019 @ 22:16:56 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189772274
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:11 schreef Travnik het volgende:

[..]

-Hoe is het gebeurd?

En ik ben van mening dat al zou er sprake zijn van een ernstige fout, dit niet openbaar zou worden gemaakt. In dit geval zou het ook makkelijker zijn. Al zouden het 170 slachtoffers zijn.

Waarom geef ik Srebrenica als voorbeeld? Omdat dit daar namelijk wel is gebeurd.

Doofpotten bestaan.
Ik heb toch net in 2 zinnen uitgelegd wat er gebeurd is? Hoe ingewikkeld wil je het maken?

En je Srebrenica vergelijking slaat nergens op want er is geen doofpot, jij denkt dat er een doofpot is met dat fotorolletje.

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:54 schreef Travnik het volgende:
Wat betreft het rolletje van Srebrenica denk ik dat dit wel het geval is. Dus een gevalletje Staatsgeheim:)
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 22:17:28 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189772287
maar in Srebrenica is het ook niet gebeurt, dat is tot in den treuren onderzocht en de uitslag is altijd hetzelfde er is in beide gevallen ook geen enkele reden voor een doofpot want het is simpelweg onze verantwoordelijkheid niet

daarnaast zijn er gewoon fouten toegegeven waarbij burgerslachtoffers zijn gevallen
pi_189772320
Ze willen zeker weer geld zien :') Altijd hetzelfde met dat volk
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 22:41:01 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189772893
het is toch ook gewoon duidelijk wat er gebeurt is inmiddels?

er was een helder plan om de enclave te verdedigen, de Nederlanders zouden op de weg de enclave in gaan staan en op de BSA gaan schieten als die bleven komen waarna de ARBiH mee zou gaan doen als er terug werd geschoten waarna aan alle voorwaarden voor massale luchtaanvallen zou zijn voldaan

de Nederlanders waren er (nog brandstof moeten stelen van een NGO om er te komen) en hebben heel even geschoten waarna de Serven terugtrokken om het via een andere route te proberen waar ze de Bosniers tegen zouden komen maar dat gebeurde niet, dus iedereen op het VN hoofdkwartier juichen en highfivend de luchtaanvallen stopzetten want de Serven waren teruggeslagen

blijkt achteraf dat de Bosniers niet op waren komen dagen en de Serven zo de enclave in konden nemen want de Bosniers (4000+man sterk) hebben in de nacht voor de val alle mannen verzameld om zich in 1 lange collonne van 10000+ sterk door de Servische linies buiten het zicht van Dutchbat door de vijandelijke linies te slaan ... das deels gelukt de meeste troepen en belangrijke mensen zijn veilig in Tuzla aangekomen terwijl de Serviers de rest van de colonne overhoop schoten en de overlevenden oppikten en executeerden!
de Bosniers hadden zich aan de afspraken moeten houden, die hebben een fout gemaakt en die fout kostte 8000+ (and counting) mannen het leven

daarna pikken ze Karremans op die zwaar aan de schijterij is en krijgt hij een donderspeech van Mladic dat hij bijna een bom op zijn kop heeft gehad en een stuk of 16 doden te betreuren heeft dan zegt Karremans iets van ja dag, jullie feestje ik ben enkel de pianospeler

zie niet in wat hier in de doofpot zou moeten hoor
waarom is de regering afgetreden?
omdat ze onzorgvuldig met de eigen troepen is omgegaan en omdat hett op dat moment politiek opportuun was omdat te doen

Irak is simpeler, het is niet dat die mensen daar maar niet hadden moeten wonen, die bomfabriek had daar nooit mogen staan, dat is het oorlogsmisdrijf hier, het is niet enkel de verantwoordelijkheid van de schutter om burgerslachtoffers te voorkomen want voor ons is het gokken, voor hun is het weten

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 03-11-2019 22:51:48 ]
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 22:44:23 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189772972
lees Karremans zijn boek (Srebrenica, who cares oid) en/of dat van Wesley Clarke (waging modern war) of lees een ander boek over de kwestie I don't care en kom daarna vragen stellen want nu is het alsof ik wiskunde moet uitleggen aan iemand die nooit de behoefte heeft gehad om te leren tellen maar wel zeker weet dat het antwoord op een plus een drie is
pi_189773654
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:44 schreef sp3c het volgende:
lees Karremans zijn boek (Srebrenica, who cares oid) en/of dat van Wesley Clarke (waging modern war) of lees een ander boek over de kwestie I don't care en kom daarna vragen stellen want nu is het alsof ik wiskunde moet uitleggen aan iemand die nooit de behoefte heeft gehad om te leren tellen maar wel zeker weet dat het antwoord op een plus een drie is
Het boek van Karremans ga ik niet niet lezen. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de beste man.
Vooral niet wat betreft zijn militaire capaciteiten.

Hij had leraar of politicus moeten worden. Maar in ieder geval geen officier in het leger.

Zoals jij eerder aan gaf zijn de verantwoordelijken al gestraft. Mij ging het er om hoe men met gevoelige bewijs om gaat.

Ik geloof dat mijn punt nu wel duidelijk is, en nog bedankt voor de tips.

[ Bericht 0% gewijzigd door Travnik op 04-11-2019 00:03:11 ]
pi_189774466
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb toch net in 2 zinnen uitgelegd wat er gebeurd is? Hoe ingewikkeld wil je het maken?

En je Srebrenica vergelijking slaat nergens op want er is geen doofpot, jij denkt dat er een doofpot is met dat fotorolletje.
[..]

Jij kan het wel in 2 zınnen hebben uitgelegd en opgelost,maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
Je kunt hieronder lezen waarom niet.

'Dutchbatter Rutten maakte foto’s van de val van Srebrenica. Hij zegt later dat er een Nederlandse militair op staat die helpt met het scheiden van mannen, vrouwen en kinderen op en nabij de basis van Dutchbat in Potocari in de moslimenclave. De opnames werden in juli 1995 gemaakt".

Om het beruchte fotorolletje onder de pet te houden, heeft oud-generaal Ad van Baal zijn eigen vrouw ingezet als spionne. Bij de inlichtingendienst was algemeen bekend dat het filmpje niet was mislukt bij het ontwikkelen, maar achterovergedrukt.

Dat stelt auteur Edwin Giltay in zijn boek De doofpotgeneraal, dat net is verschenen. Toen hij als uitzendkracht bij Casema werkte, bleken er bij de kabelmaatschappij twee vrouwelijke spionnen rond te lopen. Giltay ziet niet alleen hoe klungelig de geheime diensten werken, maar vangt ook een glimp op van een stammenstrijd in de legertop.

Eén van zijn collega’s vertelt openhartig over haar functie bij de Militaire Inlichtingendienst. “Ze zei me dat ik echt niet moet geloven dat het fotorolletje bij het ontwikkelen is mislukt. Het ligt gewoon in het archief van de MID,” aldus Giltay.

Er is al veel geschreven over het fotorolletje van Srebrenica. De foto’s, die ‘per ongeluk’ in een laboratorium waren verprutst, zouden aantonen dat Nederlandse Dutchbatsoldaten in 1995 de Serviërs hadden geholpen bij het wegvoeren van moslimmannen uit de Bosnische enclave Srebrenica. De Serviërs schoten vervolgens meer dan 8300 mannen dood.

Volgens de MID is Giltay ‘volledig gestoord’. Oud-minister Jan Pronk, destijds verantwoordelijk voor Dutchbat, noemt het boek echter ‘goed gedocumenteerd’.

Volgens onderzoeksjournalist Brenno de Winter ligt het erg voor de hand dat er in de nasleep spelletjes zijn gespeeld om de schade te beperken en de beeldvorming bij te sturen. Vorig jaar raakte er nog een cruciaal tapegesprek tussen de corrupte oud-senator Jos van Rey en staatssecretaris Fred Teeven zoek.
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 04:30:22 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189775441
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:

[..]

Het boek van Karremans ga ik niet niet lezen. Ik heb gewoon geen hoge dunk van de beste man.
Vooral niet wat betreft zijn militaire capaciteiten.

het is geen lesboek ofzo he, gewoon een redelijk leesbaar verhaal vanuit het perspectief van Dutchbat III zelf

jij zat eerder op het hoge paard over de situatie op de grond en internetridders die het beter weten allemaal ... deze reactie maakt je een hypocriet

je hebt al een mening en bent niet geinteresseert in de realiteit tenzij het je mening versterkt
  maandag 4 november 2019 @ 04:45:21 #199
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189775462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:16 schreef Travnik het volgende:

[..]

Het is een politieke beslissing geweest niet een militaire. Er zijn destijds vanuit de militaire kant juist waarschuwingen gekomen dat de soldaten onvoldoende uitgerust waren voor de operatie. En het lijkt er sterk op dat daar nog niets van geleerd is. Het leger krijgt tenslotte opdrachten vanuit de politiek en die falen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 november 2019 @ 04:50:48 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189775472
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:11 schreef Travnik het volgende:

[..]

-Hoe is het gebeurd?

Doofpotten bestaan.
Als je dit soort overwegingen maakt moet je gewoon geen oorlog voeren of militairen sturen dan weet je pas echt zeker dat er geen burgerslachtoffers vallen.

Een oplossing zou kunnen zijn dat elke 5e parlementslid ook naar het front gaat of op missie dan is dit soort ellende snel afgelopen. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')