Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:24 | |
![]() https://www.formula1.com/en/racing/2019/Japan.html | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:25 | |
Waar in de regels staat het criterium full control? Waar in de regels staat dat de schade ertoe doet? Het probleem is niet alleen de stewards, je kunt niet zomaar elke keer een nieuwe maat te voorschijn halen want dan meet je met meer dan twee maten. Dat het op zich een redelijke maat lijkt te zien doet daar niet aan af. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 10:25 | |
Wel mooi hoe er een spoiler in de titel van een ochtendrace topic staat ![]() Zie ik nu iets te laat. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:26 | |
In de regels, die hier al meermaals neergezet zijn, staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen". | ||
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 10:26 | |
Dat, plus Leclerc reed in een verdwijnend gat. Edit: In Oostenrijk dus. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:27 | |
En er staat ook 'bepaald door de sensor'. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:27 | |
En ik zeg ook dat het een kutsensor is ![]() | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:27 | |
ja dus is de marge te groot ![]() | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |
Er staat ook "als het wordt waargenomen door de transponder". Daarmee kan de FIA alle kanten op, want als ze de transponder zo hebben geconfigureerd dat hij pas een fout geeft als het vak wordt verlaten klopt dat allemaal. Maar het is wel zo gedefinieerd dat ze er creatief uitleg aan kunnen geven. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |
Exact dezelfde situatie. Twee auto's naast elkaar, auto aan de binnenkant geeft geen ruimte aan auto aan de buitenkant en dan is er contact. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |
moeten ze maar op tijd op staan | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |
Verder vind ik de crash tussen Leclerc en Verstappen een race incident. Jammer, kan gebeuren. Leclerc was wat enthousiast. ![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |
Wat is 'te groot'? | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |
Ja. Maar daar was geen discussie over. Het gaat erom dat Zorro denkt dat het om uit het vak bewegen gaat. Maar dat staat dus niet in de regels. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:29 | |
Het wordt ook niet uitgesloten. De sensor bepaalt, en die staat schijnbaar zo afgesteld dat het correspondeert met die lijn van dat vak. | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:30 | |
Dat heeft niks te maken met marge maar met definitie. Er is geen marge, hij meet gewoon pas bij overschrijding van de lijn. Zoals hawkeye bij tennis pas een fout geeft als de bal uit is. Geen marge, maar grenzen vaststellen. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 10:30 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:30 | |
Dan leven ze hun eigen regels niet na. Ze moeten stilstaan voor de start. Bewegen = valse start + straf. | ||
Mansjester | zondag 13 oktober 2019 @ 10:30 | |
Blijft hilarisch dat Max vaak betrokken is geweest bij incidenten en dat altijd als race incidenten afdeed. Als Max wordt geraakt begint ie om zich heen te schreeuwen en verkondigen dat iedereen straf verdient | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:31 | |
Staat er niet, maar kan wel zo worden uitgelegd. "Als de transponder het registreert". Dan is het maar hoe ze hem hebben ingesteld. Al ben ik het er persoonlijk ook mee eens dat het gewoon "bewegen is fout" zou moeten zijn. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:31 | |
Nee, dat is niet wat er staat. Beweging volgens de sensor is een valse start, anders niet. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:31 | |
Bij atletiek heb je een lijn en een startblok. Dan heb je geen marge nodig in de positie. Bij zo'n auto kunnen ze niet zien waar het vak precies is, dus moet die ongeveer goed staan. Dat maakt het heel anders. volgens mij ik destijds bij het geval Bottas ook gezegd dat als het binnen de technische marge was de beslissing terecht was. Alleen heb ik toen de marge in twijfel getrokken omdat Bottas wel voordeel had, dat was nu niet aan de orde en daarom kan ik niet vaststellen of die marge nog steeds te groot is. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 10:31 | |
Naast Verstappen en Hamilton kreeg ook Norris schade door de actie van Lebler. Bewust doorrijden met visuele schade... Zes weken overlijdt zijn vriend, en meneer gaat drie ronden met losse onderdelen met 250km/pu door de bochten. Een diskwalificatie zou op zijn plek zijn. Bewust andere rijders in gevaar brengen! | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:31 | |
dan klopt de regel toch niet, tenminste ik dacht dat het om bewegen gaat voor de lichten uit zijn? | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:32 | |
Hou eens op over die transponder. Dat is de discussie niet. | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:33 | |
Dat staat er niet letterlijk, er staat "Beweging die door de transponder wordt waargenomen" Maar nogmaals, ik ben het er ook niet mee eens hoor, bewegen is fout wat mij betreft. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:33 | |
Daar stopt de discussie inderdaad. De transponder bepaalt. | ||
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:33 | |
Ik kan me herinneren dat hij echt wel het boetekleed aantrok toen hij Ricciardo uit de race reed in Hongarije. En toen kreeg hij ook nog een 10 seconden straf | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:35 | |
Maar wat nou als de auto een tikje beweegt door bijvoorbeeld een mechanisch probleem met de koppeling? Ik zeg maar wat. De auto schuift een millimeter verder daardoor zonder dat de coureur er iets aan kan doen, dan ook maar meteen straf? Die lijn is er denk ik niet voor niets. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:35 | |
Nee. Want er staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen". Het gaat dus om het bewegen an sich. Anders is de regel verkeerd opgeschreven. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:35 | |
Dat is het punt niet. Daar is geen enkele discussie over. | ||
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:35 | |
Dat laatste sluit ik sowieso niet uit bij de FIA | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:36 | |
Ja? Te groot waarvoor? Is de marge te groot zodat een coureur een voordeel kan hebben door eerder te bewegen? Of is de marge te groot zodat mensen die de regels niet snappen verongelijkt kunnen doen? Dat laatste is ook een punt hoor, duidelijke en transparante regels zijn beter voor de beleving van het publiek, maar het is wel secundair. | ||
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 10:36 | |
Precies. Daar ging Verstappen ook de fout in. Kan gebeuren. Maar als er mensen zijn die denken dat Leclerc niet fout zat dan moeten ze maar eens goed kijken. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:36 | |
Er is sowieso geen discussie. Er staat heel duidelijk 'beweging volgens de transponder'. Doe toch niet zo moeilijk. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:38 | |
Er is heel duidelijk wel een discussie. Maar niet over het feit of de transponder de bepalende factor is of niet. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 10:38 | |
Niet voor niets daar Lebler nu alleen moet komen. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 10:42 | |
![]() Hmm... | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:42 | |
Ik zoek een sensor die nauwkeurig kan bepalen of iets of iemand voor een bepaald tijdstip van zn plaats komt. Iemand enig idee of zoiets te koop is ergens? ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:42 | |
Er is altijd beweging natuurlijk. De motor draait, de coureur beweegt, er staat wind. Je moet ergens de grens stellen wat als beweging telt. Als je dat dan op een technische objectieve manier doet dan geldt dat dan ook als wat volgens de regels beweging is. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:43 | |
toch link | ||
Nieuwschierig | zondag 13 oktober 2019 @ 10:44 | |
Hoe die sensor precies een valse start registreert komen vast nog tientallen filmpjes van op de bekende youtubekanalen. Maar er zit hoe dan ook een stuk digitale techniek tussen dat enige vertraging in de verwerking kan ondervinden. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:44 | |
Max zit daar ook gewoon hoor. Beide coureurs mogen hun zegje doen. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:44 | |
Hij vind de discussie over de marge van dat ding geen discussie en kan zelfs geen argumenten bedenken om over die marge te discussiëren. Zelfs niet als je met het blote oog duidelijk kan zien dat hij te vroeg beweegt. Dus er is geen discussie. ![]() | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 10:44 | |
Dit, wat als dat ding op de helm van Lewis was gekomen? | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:45 | |
Ook dat is het discussiepunt niet. En uiteraard moet er enige marge zijn. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 10:45 | |
https://streamable.com/eb8is | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 10:45 | |
Dan was 'ie z'n spiegel niet verloren ![]() | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 10:45 | |
Dan waren we voor 2 rondjes zo vroeg opgestaan, en hadden we de rest van de dag een wat minder goed humeur. | ||
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 10:46 | |
In Italië kreeg Leclerc ook al een waarschuwingsvlag. Nu reed hij weer door na een call van zijn team waardoor later de stukken door de lucht vlogen. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:47 | |
| ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:47 | |
En dan mag je vervolgens die grens of marge niet meer ter discussie stellen? Waarom niet? Iedereen is het erover eens dat volgens de regels Vettel volkomen terecht geen straf kreeg volgens mij hoor. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 10:48 | |
https://www.gpfans.com/nl(...)incident-verstappen/ Hier staat wat anders. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:48 | |
Maar hij kreeg (om onbegrijpelijke redenen) nu geen waarschuwingsvlag noch kreeg hij (via het team) een sommatie vd FIA. Hij zal er dus ook geen straf voor krijgen. | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 10:48 | |
Acceleratie sensor, zelfs je telefoon heeft zo'n ding. Als de FIA het niet kan meten dan kunnen ze beter meteen stoppen met deze hele poppenkast. Blij dat ik er niet voor m'n bed uit ben gegaan. | ||
OscarMopperkont | zondag 13 oktober 2019 @ 10:49 | |
FIA is altijd wel pro Ferrari.... helaas | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:49 | |
dit dus | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:50 | |
Dat gaat dan ook niet over de crash met verstappen, maar over het doorrijden met een beschadigde auto. Zie het FIA document wat er staat. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 10:51 | |
Idd, in mijn ogen een DQ waard, maar hij zal er wel mee wegkomen... | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 10:52 | |
O, dat wist ik dus niet. Ik dacht dat hij alleen moest komen voor de actie tegen Verstappen. | ||
Nieuwschierig | zondag 13 oktober 2019 @ 10:53 | |
Op zich is alles te meten maar de vraag is ook of ze zo nauwkeurig willen meten. Misschien is er ooit gezegd dat alles binnen 0,1 sec legaal is om valse valse starts te voorkomen en die sensor heeft een bepaalde marge en bij elkaar is Vettel precies binnen die marge gebleven. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:53 | |
Beide staan er volgens mij. Wat ik dan weer apart vindt omdat hij geen waarschuwing of sommatie heeft gehad (voor zover wij weten) | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:53 | |
Ow wacht. Max moet er komen, dat is een apart document en leclerc moet er komen in 1 document voor 2 dingen. Zowel de crash als doorrijden. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:54 | |
![]() | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:54 | |
Beide dus. Normaliter released men dan 2 documenten. Nu hebben ze beide zaken op 1 document gezet. En ik las niet goed ![]() | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 10:54 | |
In mijn ogen is het gewoon simpel, bewegen=bewegen. 0f dat nou 10cm of 0,1mm is, als je dat als FIA niet kan meten dan ben je gewoon verkeerd bezig aangezien het mensenwerk wordt en zoals al vaker gebleken is zit daar totaal geen regelmaat in. | ||
OscarMopperkont | zondag 13 oktober 2019 @ 10:54 | |
Genoeg voorbeelden hoor... ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:55 | |
Max heeft ook een oproep gekregen, zie https://www.fia.com/documents Zoals ik zei mogen beide coureurs hun zegje doen over een incident dat na de race beoordeeld wordt door de stewards. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:56 | |
@Fir3fly @Weltschmerz Jullie mening hierover/antwoord op mijn vraag? ![]() | ||
tja77 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:56 | |
Fout van Leclerc? Ja, penalty waard? Nee. Maar dat vond ik ook van de fout van Max in Hongarije (2017?) waar hij binnendoor ging bij Ricciardo, grip verloor en Ricciardo eraf tikte. Plus dat het daar ook nog eens teamgenoten betrof. Max benadeelde in Hongarije een teamgenoot, hier Leclerc een rechtstreekse concurrent. Een tik op de vingers van Leclerc lijkt me gepast, zeker voor het doorrijden met losse onderdelen. | ||
Nieuwschierig | zondag 13 oktober 2019 @ 10:56 | |
Ik snap dat jij dat zo ziet maar een harde windvlaag kan de auto al een stukje bewegen dus er moet altijd een marge zijn. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:57 | |
Nee, sommigen hier doen alsof de nadere uitwerking van de regel niet afdoet aan het uitgangspunt van de regel. Dat doet het wel. Zo werken regels nou eenmaal. Maar dan wordt het technisch meteen best ingewikkeld omdat die auto's niet heel precies neergezet kunnen worden en ook daarin een marge hebben. Die marge vond ik bij Botttas nog te groot, vandaag heeft niet kunnen blijken of die te groot was voor het doel van de regel, want Vettel had er geen voordeel van. Als hij vanwege die marge in een keer door had kunnen starten zoals Bottas destijds had hij dat voordeel wel gehad en was duidelijk geweest dat of de marge niet deugde, of dat hij een straf kreeg. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:57 | |
Nee. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:57 | |
Dat kan niet, want die auto's bewegen al bij het in de versnelling zetten. Tuurlijk moet er een grens zijn ergens, maar als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt dan deugt die marge gewoon niet. Een ieder die dat niet inziet is geen knip voor de neus waard. ![]() | ||
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:58 | |
Sainz trouwens voorbij aan Gasly in de stand ![]() Albon moet nog even goed scoren om voor Sainz te komen. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 10:58 | |
Diskwalificatie voor de volgende wedstrijd, bewust (!) andere rijders in gevaar brengen (Hamilton). | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 10:58 | |
Was dat ook je standpunt in Canada? | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:00 | |
Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed. Edit: Om vervolgens die losse onderdelen te verliezen op de wagen van Hamilton. | ||
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 11:02 | |
Jazeker, er was een 'box box', waarop het antwoord zoiets was als 'why? car feels fine' | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:02 | |
Je kunt je in het algemeen afvragen of dat soort fouten straf verdienen. Wat bestraf je eigenlijk? Het teveel risico nemen of de fout zelf? Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:03 | |
Hij kreeg de oproep van het team en reageerde met kunnen we niet nog even doorrijden. Daarna pas vloog de zooi eraf. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:03 | |
Teamorder wel. Sommatie vd FIA en/of een waarschuwingsvlag niet voor zover ik weet. | ||
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 11:05 | |
Misschien niet gedaan omdat die teamorder al was gegeven? | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:07 | |
Trouwens wel bizar dat zowel Hamilton als Lebler de race met maar een spiegel mochten uitrijden. Lijkt me dat die er niet voor niets opzitten, qua veiligheid. | ||
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:08 | |
Spiegeltjes vallen er wel vaker uit volgens mij. | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 11:10 | |
Die auto's loggen al wind dus dat kan je prima compenseren. Vettel z'n start is nog voordat de lampen uit zijn. En niet zo'n klein beetje ook. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:10 | |
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1183300041802485760 Ja, oproep naar de box, met een hand aan het stuur en een hand de spiegel vasthouden... | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 11:10 | |
Een Prost vs Senna incidentje. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:11 | |
Je ziet er sowieso weinig mee. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:11 | |
Daarover was mijn standpunt dat die regel onvoldoende uitgewerkt is, met name doordat de stewards elke keer wat andere criteria bij mekaar grabbelen voor de beslissing die in het voordeel van Hamilton is. Het maakt mij verder niet uit, ik zou een regel dat als je van de baan af gaat je je altijd een seconde terug moet laten vallen en achter de andere auto moet aansluiten wanneer die binnen 1 seconde zit ook prima vinden. Dan is het gevaar ook meteen weg omdat de andere auto dan gewoon kan wachten tot die er voorbij wordt gelaten. Ik mijn opvatting kunnen coureurs juist 'echt racen' wanneer ze precies weten wat mag en wat niet. Door die willekeur zitten ze aldoor in grijs gebied. De taak van regelmakers en handhavers is om het grijze gebied te minimaliseren. | ||
tja77 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:11 | |
Bij het uitschakelen van je teamgenoot mag je er vanuit gaan dat je al op gesprek mag bij je teambaas en teamgenoot. Formule 1 is een teamsport, er is namelijk ook een constructeurskampioenschap. Daar zie ik een wezenlijk verschil tussen het elimineren van teamgenoot en concurrent van een ander team. Daarnaast leveren WK punten poen op, ongeacht of je teamgenoot je grootste “concurrent” is. Maar voor het verantwoordelijk zijn voor gevaarlijke situatie en het negeren van teamorder “box!” ligt nog wel een puntje van aandacht. Wat als er wel een ongeluk was gebeurt door die rondvliegende onderdelen? | ||
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 11:14 | |
Pfff... ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:14 | |
Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:14 | |
Is het dan ook niet de taak van de regelmakers om het grijze gebied ofwel marge omtrent die transponder eens nader onder de loep te nemen? ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:16 | |
Dat is duidelijk. Dat was twee jaar geleden al zo en is niet veranderd. | ||
maniack28 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:17 | |
Oh de race is al geweest? Ben er lekker bij... | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:17 | |
Die Binotto zei dat er daar geen ruimte was voor twee wagens. Inderdaad, die andere 18 reden achter elkaar... Rare man. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:18 | |
Dat weet ik, maar ik vind het hoog tijd worden. Je kan aan de kijker toch niet uitleggen die zelf met zn eigen ogen ziet dat iemand te vroeg beweegt geen straf krijgt omdat een sensor het niet gemeten heeft? | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:19 | |
Wel als het een Ferrari is. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:19 | |
Net als deze valse start-regel dus? Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:19 | |
Onzin. | ||
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 11:20 | |
Tijd om die aan te passen dan? | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:20 | |
Ok, oh alwetend orakel! ![]() | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:21 | |
Vettel is niet gematst!! Leclerc weten we nog helemaal niet, de stewards hebben nog niet beslust. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:21 | |
Niet gewend dat iemand je op je hersenspinseltjes wijst? Goh. | ||
RubenSosa | zondag 13 oktober 2019 @ 11:21 | |
Post van het jaar ![]() | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 11:22 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:22 | |
Kennelijk was er toch een sommatie vd FIA: https://racingnews365.nl/(...)gevaarlijke-situatie [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-10-2019 11:27:42 ] | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:23 | |
Nee, gewoon een broertje dood aan nietszeggende 'onzin'-roepers ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:23 | |
Hoe dan ook moet de FIA daarin dan een keuze maken, of je beoordeelt het als team, of als individuele coureurs, maar dan ook altijd. Ik zou zelf kiezen voor individuele coureurs, omdat je anders gebeuk tussen teamgenoten krijgt voor de titel. De regels zouden eerlijke sportieve strijd moeten dienen. Wat niet kan is wat nu gebeurt, het speelt wel mee maar wordt niet benoemd, dus officeel niet. En als het wel wordt genoemd in de beslissing dan is dat weer zo'n grabbeltonoverweging. Je moet gewoon alle overwegingen die ooit in een beslissing hebben gestaan bij langs lopen en zeggen of ze van toepassing zijn of niet en waarom wel of niet. Dan krijg je heldere uitgekristalliseerde regels en weet iedereen waar die aan toe is. Dan kun je echt racen. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 11:24 | |
| ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:24 | |
Post dan geen onzin. Gratis tip. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:25 | |
Zie mijn vorige post. Vettel heeft terecht geen straf gekregen volgens de regels. Je kan het niet eens zijn met de afgesproken regels, ze ter discussie stellen etc, maar tot op het moment dat je gezamenlijk nieuwe regels bepaalt zul je je aan dd huidige moeten houden. Vettel is dus niet gematst. De situatie is beoordeeld volgens de regels en volkomen terecht niet bestraft. Leclerc zit nog bij de stewards, zowel voor de botsing met max als ook voor het doorrijden met een beschadigde auto. Daar is nog geen beslissing over, dus kunnen we ook simpelweg niet stellen dat hij gematst is. Ergo: eens met @Fir3fly op dit punt. Het is onzin om te stellen dat 2 Ferrari coureurs gematst zijn. ![]() | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 11:25 | |
Iedereen die wilde uitslapen is al uitgeslapen en is nu aan het kijken, de rest heeft pech. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:25 | |
Staan ze er weer goed op door in eerste instantie het niet eens te willen onderzoeken. | ||
Breekfast | zondag 13 oktober 2019 @ 11:25 | |
Prima beslissing, met name de penalty voor het doorrijden met schade. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 11:25 | |
Haha, dat zal hem leren ![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:25 | |
En dan alsnog een onterechte straf uit te delen. Wat een drama weer die stewards ![]() | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:26 | |
En voila. Leclerc is dus niet gematst. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:26 | |
Mja, over Vettel is te discussieren denk ik. Gematst door gebrekkige regels, laten we het daar op houden. Leclerc mocht zijn race rijden en anderen in gevaar brengen, neemt wel gewoon puntjes mee dus die 15 seconde straf is mosterd na de maaltijd. M'n reactie sloeg vooral op de 'Hamilton wordt altijd gematst ten nadele van Vettel'-houding van Weltschmertz. Die vlieger ging vandaag niet op natuurlijk. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:26 | |
Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijk | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:26 | |
Dat is wat ze wilden doen totdat Ferrari zei dat ze hem binnen gingen roepen. Het negeren van die order is onderzocht en Leclerc krijgt daarvoor een 10s penalty. En nog eens 5s voor de crash met Verstappen.
| ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:27 | |
Ok, ik zal jou eerst raadplegen in de toekomst. Jij bepaalt natuurlijk wat onzin is ![]() | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:27 | |
Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 11:27 | |
| ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:27 | |
Nee, die is in voldoende mate uitgewerkt. Of die goed is uitgewerkt weet ik niet en dat hebben we vandaag ook niet kunnen vaststellen. Nee, Vettel werd niet gematst. Leclerc achteraf ook niet en bovendien had Hamilton alleen maar mazzel dat Leclerc wegviel en heeft hij er verder geen last van gehad. Nadelig voor Hamilton was dat hij weer een hele matige inhaler blijkt als het niet op DRS en vermogen kan. | ||
Breekfast | zondag 13 oktober 2019 @ 11:27 | |
Beter dat het na de race nog gebeurt dan helemaal niet. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:28 | |
Nee hoor, valt gewoon hier te lezen. Nog een gratis tip. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:28 | |
De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis. | ||
tja77 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:28 | |
Snap ook niet waarom het NA de race wordt besloten. Schade was zichtbaar, call hoorbaar, negeren ervan duidelijk. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 11:29 | |
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 11:29 | |
Bewust rond blijven rijden met schade en daarmee de levens van de andere coureurs in gevaar brengen is blijkbaar half zo erg als een jumpstart maken... Plus door de straf pas na de race te doen heeft het minder effect dan tijdens de race. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:29 | |
Dit, en het uitvoeren van de straf tijdens de race maakt wat meer indruk. Een lachertje is het. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:30 | |
Vage verklaring voor die 5 seconden ook weer ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:30 | |
De transponder doet precies wat hij moet doen. Daar is niets mis mee. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:31 | |
Oneens. Iedereen kon zien dat hij beweegt voor het licht uit ging. De enige conclusie die jd dan kan trekken is dat die transponder voor geen meter deugt. Het gaat niet om voordeel hebben bij een te vroege start, het gaat erom dat je niet mag starten voordat de lampen uit zijn. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:31 | |
De enige die profiteert van die straf is Ricardo. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:31 | |
Combinatie van beide denk ik. De regel bestaat uit 2 delen: "a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car, or; "b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start signal is given." A triggerde niet, maar de beweging was duidelijk zichtbaar dus B treedt in werking. Zou je zeggen. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:31 | |
Jawel. De marge van dat ding deugt niet en is veel te groot. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 11:31 | |
Verstappen zat er voor lees ik | ||
maniack28 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:31 | |
zit nu te kijken, ronde 3, Leclerc is een eigenwijze pisvent aan het worden | ||
RubenSosa | zondag 13 oktober 2019 @ 11:32 | |
![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:33 | |
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:33 | |
Precies. Hij zakt ook maar 1 plek nu. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 11:33 | |
![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:33 | |
5 seconden voor die aanrijding? Vorig seizoen kreeg Vettel nog 10 seconde voor veel minder onderstuur na de start en veel en veel minder schade. Hebben de stewards nou besloten meer onbestraft te laten, of ook lichter te gaan straffen? Illegal driver aid schat ik. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:34 | |
'in front' betekent niet 'er voor'. Weer wat geleerd ![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:34 | |
Leuk dat je kunt lachen als je er naast zit ![]() | ||
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 11:34 | |
![]() ![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:35 | |
![]() ![]() | ||
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 11:36 | |
Het krijgt nog een staartje. Schijnbaar had de wedstrijdleiding Ferrari al te kennen gegeven om Leclerc direct in ronde twee naar binnen te halen. Maar dat gebeurde niet. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:36 | |
Waarschijnlijk om het team en de coureur te spreken. Aangezien die dachten dat het weer ok was nadat de end plate er in dezelfde ronde als de call al af was. | ||
maniack28 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:36 | |
Het is gewoon duidelijk dat Leclerc momenteel schijt heeft aan iedereen en over lijken gaat om te winnen. Ff signaaltje afgeven zoals bij Max paar jaar terug denk ik. | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 11:37 | |
Alleen Max kreeg de ene na de andere straf om z'n oren en Leclerc komt ermee weg. | ||
OscarMopperkont | zondag 13 oktober 2019 @ 11:38 | |
Ach, Senna Prost anyone? Wie weet beuken ze elkaar er nog wel vanaf over een tijdje... ![]() | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:38 | |
De straf met Max vind ik een beetje onzin. Dat had gewoon als race incident afgedaan kunnen worden. Zuur voor Max, maar shit happens enzo. De straf voor met een beschadigde auto blijven rondrijden vind ik terecht. Dat ze na de race precies willen horen van coureur en team vind ik ook wel prima eigenlijk. | ||
OscarMopperkont | zondag 13 oktober 2019 @ 11:38 | |
Ach, de inconsistentie van straffen maken al langere tijd de F1 belachelijk | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 11:38 | |
Het is allemaal wat. Als ze nou eens wat rustiger van start gaan en niet zo hard mogelijk willen rijden dan heb je al dat gezeik ook niet, het is geen wedstrijdje of zo hoor. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 | |
Ver genoeg er voor om Leclerc het recht op de bocht te ontzeggen. Verstappen werd ook op de side pod geraakt en niet op het wiel. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 | |
Hij heeft net 15s om zn oren gekregen, een plaats gezakt en strafpunten op zn licentie gekregen. Hoe komt hij er dan mee weg? ![]() | ||
maniack28 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 | |
Dit! | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 | |
Dat sowieso. Maarja ik denk niet dat het binnen korte tijd gaat veranderen eerlijk gezegd. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 | |
Dat gaat sowieso een mooie tijd worden, die 2 kemphanen die om kampioenschappen gaan knokken ![]() | ||
OscarMopperkont | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 | |
Maar deel dan grotere time penalties uit ivm het verschil tussen een 5 seconden straf tijdens of na de race... Bij beslissingen na de race minimale time penalty 30 seconden ofzo. Dan komt ie ff wat harder aan | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:40 | |
Het doel van de regel lijkt me om te voorkomen dat een coureur voordeel trekt uit een te vroege start. Aangezien er van voordeel geen sprake was, kan ik niet vaststellen of die transponder dat toelaat. Stel dat dat sinds Bottas niet meer het geval is, dan is het enige probleem dat overblijft dat een deel van het publiek geen vertrouwen in de transponder heeft en onterecht waarde toekennen aan hun waarneming met het blote oog. Nee, B is niet van toepassing. Dat slaat op je auto buiten het vak neerzetten zodat een rollende start de transponder niet triggert. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:40 | |
Nee, want Leclerc zat aan de binnenkant en dan heb je altijd recht op de bocht. Volgens jou. (PS in het echt bestaat er geen 'recht op de bocht'). | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:40 | |
Klinkt als een goed plan dit. Doe gewoon eens rustig aan jongens! Het is geen wedstrijdje ver plassen of wie heeft de grootste!! ![]() | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:40 | |
Had al tijdens de race moeten gebeuren wanneer de straffen meer effect hebben. Waarom moesten ze wachten tot na de race? | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:41 | |
Zou mevrouw Hubert al gebeld hebben met het verzoek die sticker van zijn stuur te krabben? | ||
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 11:41 | |
Nee, ze vinden dat die in controle moet blijven van zijn auto | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 11:42 | |
Omdat 1 plaats omlaag achteraf geen reet verschil maakt? Je beukt je tegenstander eraf waarmee je voor de 2e plaats (constructeur) vecht en vervolgens achteraf nadat men erover klaagt wordt er eens straf uitgedeeld. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:42 | |
Volgens mij staat het doel er niet bij in de regel toch? Of lees ik eroverheen? Als het er niet bij staat dan boeit het niet wat jouw lijkt daf het doel is. ![]() | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:42 | |
Dat is een interpretatie ervan, dat staat er namelijk niet. | ||
GotenSSJ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:42 | |
Vind persoonlijk de straf wel licht voor het effectief verneuken van de GP voor 2 andere rijders (Verstappen en Norris) en het serieus in gevaar brengen van een andere rijder (Hamilton). Dan vind ik 15 seconden erg licht, en kan me voorstellen dat mensen dat zien als 'er mee weg komen'. Als die bargeboard 10 cm meer naar links komt hebben we een Massa 2.0 situatie. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:42 | |
Nee, dat staat er niet. Er staat letterlijk dat hij rekening had moeten houden met verlies van grip en onderstuur. Waarom lieg je consequent over alles? Kap daar eens mee. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:44 | |
Je zit er wederom naast. | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 11:44 | |
Het 2e gaat over een heel andere situatie | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:45 | |
Nee dat maakt niet zo veel uit. Soms hebben verschillende vergrijpen verschillende consequenties. Stel Max had na dit incident gewoon door kunnen rijden en de race gewonnen, dat zou niets uit moeten maken voor de straf. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:45 | |
Daar ben ik het mee eens maar dat is helaas niet de praktijk. De uitkomst bepaalt in grote mate de strafmaat op dit moment. | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 11:47 | |
Als ze eerder straf hadden gegeven had dat ook verschil kunnen maken voor de race, een extra pitstop/meer posities naar achteren. Daarom gaat dit gewoon nergens over achteraf. | ||
daNpy | zondag 13 oktober 2019 @ 11:48 | |
Omdat de stewards niet wilden straffen. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:48 | |
Twee uitvallers en een zeer gevaarlijke situatie voor een andere rijder... Veel te licht gestraft. En geen straf is de volgende keer een nog risicovollere rijder. | ||
daNpy | zondag 13 oktober 2019 @ 11:48 | |
De afgelopen 5 seizoenen, misschien wel langer. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:49 | |
Dat is precies de tekst die ik postte. Staat daar dit? Maar goed, als je het woordje 'front' niet begrijpt snap ik de verwarring wel. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:49 | |
Voor de vraag of die transponder en zijn marges deugen vind ik dat wel van belang. Jij zegt dat de uitwerking van de regel nu verkeerd is. Ik zeg dat dat bij Bottas nog wel zo was want die trok voordeel. Wat de regel zelf is er geen probleem. Die laat de beweging afhangen van de technische waarneming. Dat definieert dan ook meteen beweging, dus binnen het kader van de regels was er helemaal geen beweging. Het is net als met flexende vleugels, als flex is gedefinieerd met een gewicht wat er aan hangt en mm's doorbuiging, dan flexen die vleugels niet als ze te weinig doorbuigen, ook al zien we ze tijdens de race flexen. Ja, verschil is dat mijn interpretatie wel deugdelijk is. Jij wil volhouden dat Vettel zijn auto verkeerd heeft gepositioneerd? | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:49 | |
Ja dat ben ik met je eens. Ik snap ook niet waarom er gewacht moest worden tot na de race om dit uit te zoeken. Al helemaal omdat er in eerste instantie gezegd werd 'no investigation neccesary'. Wie die beslissing heeft gemaakt is te incapabel voor de baan. | ||
GotenSSJ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:49 | |
Ik vind dat je voor onkunde, en daarmee het in gevaar brengen van anderen, in de F1 gestraft moet worden, en dan is 15 seconden te licht imo. Vaak creer je dan een situatie waarin je de race voor anderen verziekt, ik denk niet dat het heel vaak voor komt dat je tegen iemand aan rijdt en die rijder daarna alsnog doodleuk de race wint, maar goed. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:49 | |
Uitvoeren tijdens de volgende race was een betere optie. Daar hadden Hamilton, Norris en Verstappen wat aan gehad. | ||
daNpy | zondag 13 oktober 2019 @ 11:50 | |
Iedereen is vogelvrij toch? Elkaar eraf beuken is toegestaan. Toen Max hetzelfde deed bij Ricciardo werd gij wél meteen bestraft. Daarnaast heb ik nog geen goede herhaling gezien waarbij de auto van leclerc in onbalans was. Moet straks dus nog even kijken of er beter beeld van is te zien, want voor nu houd ik het niet op wat Olaf zegt "glijden". | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:51 | |
Ik wil volhouden dat de detectie niet in orde was. Dat kan komen door marges, dat kan ook komen door een verkeerde positie inderdaad. Daar ben ik niet stellig in, ik opper de mogelijkheid gezien de regels er ook wat over zeggen. Oh en natuurlijk is jouw interpretatie wel deugelijk. Zoals altijd ![]() | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:51 | |
Nee dit is absurd. In principe heeft Charles gewoon een onderstuur momentje. Dat hebben alle coureurs meerdere malen tijdens een race. Alleen zat er nu iemand naast. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:51 | |
Daar zijn geen aanwijzingen voor. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:52 | |
Zoals ik het zag, draaide hij zijn kont erin. Daarnaast startte hij P2 en Max P5, als je zo'n slechte start hebt, kun je hem er niet zomaar tussengooien. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:53 | |
Nee, als je er 'marginaal' voor zit of er helemaal naast zit aan de binnenkant. En dat was hier niet het geval. En dat staat in een F1 boek dat ik al meer dan 20 jaar in bezit heb. Al wordt daar gesproken over inhalen aan de binnenkant. Hier was sprake van inhalen aan de buitenkant. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:53 | |
Daarin verschillen we van mening. Ik zie een auto bewegen voor de lampen uit gaan en er werd niets gedetecteerd. Dan is dat mijn conclusie ja, maar dat zal in jouw ogen wel onzin zijn. Dat mag. | ||
GotenSSJ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:53 | |
Joh, de wedstrijdleiding zegt zelf dat een rijder erop moet anticiperen, Verstappen geeft aan in het Ziggo interview dat dit altijd gebeurd in een situatie met veel auto's. Gewoon onkunde van Leclerc dus, niets absurds aan imo. Jouw argument gaat al helemaal niet op voor het bewust doorrijden met loshangende onderdelen, dat is helemaal onkunde. Doodleuk op de radio melden dat het allemaal wel prima is en waarom rijden we niet nog eventjes door. Hou op man, als dat geen onkunde is, weet ik het ook niet meer. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:54 | |
In Oostenrijk ook niet. Of dan zou je moeten zeggen dat Leclerc er voor zat. Dus wat is het nou? | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 11:55 | |
kijk en oordeel zelf https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1183300041802485760 | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:55 | |
Dit was niet wat er gebeurd. Hij ging gewoon te hard door die bocht waardoor hij onderstuur had. Er was prima ruimte voor Leclerc, maar hij reed te hard waardoor hij meer ruimte nodig had dan waar hij recht op had. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:55 | |
Omdat je de regels niet snapt. Of niet wil snappen. | ||
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 11:56 | |
En hoe zijn de 2 niet met elkaar te rijmen? | ||
GotenSSJ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:56 | |
Ziet er uit als iemand die ik graag met 330 km/h over een circuit wil laten racen met 19 anderen. Totaal niet gevaarlijk. Leclerc denkt momenteel boven alles en iedereen te staan, totale idioot. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 11:56 | |
Toen zat Verstappen er als inhaler aan de binnenkant er helemaal naast wiel op wiel. Leclerc lag toen niet voor. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 11:57 | |
Was jij net niet nog aan het verkondigen dan Leclerc geen straf verdiende voor de actie op Max? | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 11:57 | |
En dus bedenk je zelf maar een doel dan? In de regels staat het doel niet verder benoemt als dat je niet mag bewegen voordat het licht dooft. Dat die beweging door een transponder waargenomen wordt is leuk en alles, maar het doel van de regel is dus niet dat de transponder een beweging moet kunnen waarnemen en ook niet dat er geen voordeel behaalt mag worden. Het doel is dat een auto niet beweegt voordat het licht dooft. Meer kan je er niet uithalen en dan heeft het dus ook geen zin om eigen doelen erbij te verzinnen als er mag geen voordeel gehaald worden. Nogmaals, de regel an sich is prima, maar als de hele wereld overduidelijk ziet dat de auto beweegt ruim voordat de lichten gedoofd zijn dan is er maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat de marge van dat ding gewoon niet deugt. Hoe klein moet die marge dan wel zijn? Zo klein dat het voor het oog in elk geval niet overduidelijk meer is dat een auto beweegt voor de lampen uit zijn. Zo denk ik er over en daar zult u het mee moeten doen ![]() | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 11:58 | |
Nee, omdat ik het anders zie dan jij. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:58 | |
Jawel hoor. Marginaal, maar toch. Maar goed, dit is ook niet wat je toen zei. Je claimde dat de binnenkant altijd recht op de bocht heeft, als je 'significantly alongside' bent. En dat is Leclerc hier. Je hypocrisie stinkt weer eens als de neten. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 11:58 | |
En anders dan de regelgevers. Dus zit je fout. Jammer maar helaas. | ||
zoem | zondag 13 oktober 2019 @ 11:59 | |
*oh spuit 11* | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 11:59 | |
Hij sluit niet aan bij het dagelijks spraakgebruik. Dat is net zoiets als dat iemand wordt vrijgesproken voor moord omdat er geen voorbedachte rade was, dan kun je zeggen het was gewoon moord, maar volgens de regels was het slechts doodslag. Volgens het spraakgebruik was dit 'moving', maar volgens de regels niet want die regels hebben moving anders gedefineerd. Het verkeerd gepositioneerd staan wordt ook elektronisch waargenomen. Is ook weleens een coureur voor bestraft. We hebben geen aanleiding om aan te nemen dat Vettel niet goed stond. Het lijkt mij vrij duidelijk wat er gebeurd is, hij heeft bewogen binnen het gebied waar hij mocht staan. Dus hij stond eerst goed, bewoog ietsje, en stond nog steeds goed. Bewoog daarna voorwaarts buiten die zone, en dat pikte de transponder op, maar toen waren de lichten al (lang) uit. | ||
Gezicht | zondag 13 oktober 2019 @ 12:00 | |
Wat een arrogantie van Lewis weer. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:00 | |
Alleen als Verstappen dan ook straf zou krijgen voor de actie in Oostenrijk. En Leclerc daarna op Silverstone. Iemand van de baan beuken bij het uitkomen van de bocht moet wel of niet bestraft worden, dit soort geneuzel gaat nu nergens over. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 12:02 | |
Ja, en of er bewogen wordt en hoe groot die marge is ligt er aan hoe de coureur de auto op de startopstelling zet. De transponder meet ten opzichte van een lijn op de grond en als je daar overheen gaat heb je volgens de transponder bewogen. Je moet je auto ook zo neerzetten dat die transponder binnen een box valt, anders sta je verkeerd op je positie. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:02 | |
Niet anders dan de regelgevers, wel anders dan de manier van handhaving. De regel is dat je niet mag bewegen voor de lampen uit zijn. De meetmethode is de transponder. Die voldeed duidelijk niet. Daar mag ik niets van vinden? | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 12:04 | |
Waar doel je op? | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 12:04 | |
Er staat nergens in de regel dat je binnen een bepaald gebied mag bewegen. Er staat dat je niet mag bewegen en dat beweging gemeten wordt door een sensor. Iedereen heeft kunnen zien dat hij bewoog voordat het mocht. De enige conclusie die dan te trekken is is dan toch dat dat meetinstrument voor geen flikker deugt? ![]() | ||
Gezicht | zondag 13 oktober 2019 @ 12:05 | |
Al zijn gezanik tijdens de race over de boordradio. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:05 | |
Dat mag, maar je idee dat de transponder niet voldeed is incorrect. | ||
zoem | zondag 13 oktober 2019 @ 12:07 | |
Zeg, kap nou eens met op de man spelen. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 12:07 | |
Ik snap het allemaal wel hoor, maar gebruik die transponder gewoon voor het op de juiste plek parkeren en een aparte bewegingssensor die meet of je beweegt voor de lampen uit gaan. Als Vettel 5cm verder naar voren gestopt was op de grid dan had hij wellicht voor dezelfde situatie wèl een straf gekregen. Dat slaat nergens op. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 12:07 | |
Dat deed hij ook niet. De beweging is immers gedefinieerd door de transponder en dus bewoog hij volgens de regels niet. Ik vind dat op zich wel een goed punt ten bate van de transparantie richting het publiek. Die kun je immers niet allemaal aan het verstand gepeuterd krijgen dat ze de denkfout maken dat die auto volgens de regels beweegt omdat ze hem zien bewegen. Maar dat vind ik ondergeschikt aan het kennelijke en uiterst redelijke doel van de regel, nl. voorkomen dat een coureur voordeel kan halen door gewoon eerder weg te rijden of een rollende start te doen. | ||
maniack28 | zondag 13 oktober 2019 @ 12:08 | |
En dit, maar als dit de regels zijn kan je Vettel geen straf geven maar moet je wel de regel aanpassen. Indien de transponder of de camera beweging detecteert... | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:10 | |
Nogmaals: Het lijkt erop dat Engels niet je sterkste punt is, dus hierbij de vertaling: Bewoog Vettel voor het startsignaal? Ja. Beoordeelde de transponder dat juist? Neen. Dus de transponder deed niet wat 'ie moest doen. Zo lastig is het toch niet te begrijpen? | ||
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 12:10 | |
Ah, ok. | ||
Nieuwschierig | zondag 13 oktober 2019 @ 12:10 | |
De regel is voor iedereen hetzelfde dus moeten de anderen daar ook gebruik van zien te maken. Wellicht heeft Vettel door zijn ervaring gezien dat hij met zijn sensor helemaal voor in de box zat en geweten heeft dat hij een 10 cm speling had voordat de sensor valse start zou signaleren. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 12:11 | |
De auto bewoog ook volgens de sensor, vandaar dat hij under investigation was. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 12:12 | |
ik denk niet dat er van enige opzet sprake was | ||
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 12:13 | |
Hahaha. Je staat weer zo onnoemelijk voor lul. Hou nou maar op. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 12:13 | |
Vind je het zelf nou niet ook behoorlijk kansloos? Iedereen kan zien dat hij bewoog. Dus even los van of het hier Vettel betrof of een andere coureur en los van of de regel wel of niet duidelijk is en los van of er wel of geen straf volgde en los van of er wel of geen voordeel behaalt werd? Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat een regel die moet zorgen dat een auto niet mag bewegen voordat de lampen uit zijn volstrekt en prima werkt als iedereen kan zien dat de auto overduidelijk bewoog? | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:14 | |
Dit is incorrect. De transponder werkte wel goed en gaf dus een goede beoordeling. Dus geen straf. Waarom maak je het zo moeilijk voor jezelf? Stop met graven. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:15 | |
Goed inhoudelijk antwoord weer hoor. Net als je andere holmaatjes. | ||
S95Sedan | zondag 13 oktober 2019 @ 12:16 | |
Wat lul je nou slap, de regels zijn gewoon niet bewegen, klaar. Kan je erover in discussie gaan dat die transponder niks aangaf maar dat doet er dus niet toe. Hij staat zelfs voor/op de witte lijn. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 12:16 | |
Ik vind ook niet dat Leclerc hier straf voor had moeten krijgen. Alleen zie ik wel een verschil met Oostenrijk, waar Verstappen er helemaal naast zat en Leclerc hier niet. Ik heb het even opgezocht, maar als je er (aan de binnenkant) helemaal naast zit is de ander schuld bij een crash. Zit je er significant naast (voorbij de helft) zijn beiden schuld. Zit je er minder dan de helft naast is de binnenkant schuld bij een crash. Effectief komt het er dus op neer dat als je er significant naast zit je dus je positie niet hoeft op te geven wat er dus op neer komt dat je 'recht' hebt op de bocht. | ||
DeeBee | zondag 13 oktober 2019 @ 12:16 | |
De compleet lachwekkende Leclerc, wat een vent... | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 12:17 | |
Staat letterlijk zo in de regels. | ||
Mothzor | zondag 13 oktober 2019 @ 12:17 | |
Gast je blijft de situatie Oostenrijk erbij halen. Dat is appels met peren vergelijken. Oostenrijk ging Leclerc bewust in die positie rijden om zo gebruik te maken van het "he pushed me off" gelul. Met een grindbak aan de buitenkant had Leclerc zich daar nooit aan de buitenkant geplaatst. Hij was daar verslagen en tot een aantal jaren geleden nam men daar genoegen mee en hield dan in tot men er weer achter kwam. Als je bleef zitten kwam je in het grind of erger. Nu met die geasfalteerde uitloopstroken laten ze zich maar al te graag naar buiten duwen om vervolgens te lopen miepen. Dat is de rede dat Max daar geheel terecht geen straf kreeg. Van dat alles was vandaag geen sprake. Leclerc zat dan weliswaar aan de binnenkant (nog zo'n onzin argument die je gebruikt) maar was verslagen en hij laat hem bewust staan met de wetenschap dat je alle risico's neemt dat je naar buiten glijd. Leclerc positioneer zich dus tot twee keer toe verkeerd ten opzichte van Verstappen. Maar blijkbaar wil je beide gevallen recht lullen, terwijl je beargumentatie krom is. Of er vandaag een straf op moet staan is een tweede, meer een race incident ![]() De straf mbt de losse onderdelen ben ik wel een voorstander van. Maar dan wel gedurende de race. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:18 | |
Dus wie had dan het recht? Zoals ik al zei, dit soort geneuzel leidt altijd tot dit soort contradicties. Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat de regels voor het rechte stuk (niet iemand van de baan duwen) ook van toepassing zijn bij het uitkomen van bochten? | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:18 | |
Je hebt hem niet zien bewegen voor de lampen uit waren? Dan snap ik dat je er zo naast zit, alleen niet dat je er zo stellig in bent. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 12:19 | |
Dus als een coureur te vroeg beweegt, vervolgens weer stopt, maar net buiten de marge van de transponder, zoals Vettel ook deed vandaag, en daardoor te laat is met wegrijden zodra de lampen uit gaan, dan zou jij het billijk vinden dat dat nooit beoordeelt wordt als valse start? Ook niet als de transponder aangeeft dat er bewogen is? De coureur haalt er immers geen voordeel uit en het is toch kennelijk en uiterst redelijk om aan te nemen dat het doel van de regel is dat eerder weg rijden niet mag. ??? | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:20 | |
Wat een intens domme gedachte dit. Leclerc reed gewoon op de baan en probeerde ook op de baan te blijven. Verstappen duwde hem van de baan en dat wordt toegestaan. Dat is hier niet anders, alleen dan andersom. En blijkbaar vinden de stewards nu dat Leclerc te weinig controle had. Ben ik het mee oneens, maar goed. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 12:20 | |
Die regel is al haarfijn uitgelegd bij de valse start van Bottas twee jaar geleden. Dus nee, het was geen valse start. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:21 | |
Irrelevant. De sensor bepaalt. Wat jij ziet met je ogen is niet relevant. Hoe vaak moet dat nog in dit topic herhaald worden voordat je dat eindelijk snapt? | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 12:22 | |
Raikkonen is wel bestraft omdat hij buiten de marge stopte. Vettel stopte binnen de marge. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 12:23 | |
Dat weet ik ook wel. Ik vind alleen het meetinstrument niet deugen. Die transponder wordt voor 2 zaken gebruikt. Kijken of coureurs op de juiste plek staat en kijken of coureurs niet te vroeg starten. Waarbij dat laatste vooral is kijken of coureurs niet te vroeg buiten hun gelockte plek komen. En in de regels staat dat er niet gestart mag worden voordat de lampen uit zijn. Gebruik daar dan een ander meetinstrument voor zou ik zeggen. Iedereen kon zien dat Vettel starte voordat de lampen uit waren. Het is allemaal zo makkelijk op te lossen, maar de FIA blijft maar moeilijk doen met alles. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 12:24 | |
En als Vettel vandaag 5cm verder naar voren op de grid gestopt was dan had ie welllicht wel tegen een jumpstart aangelopen. Voor exact dezelfde beweging. Zie mijn vorige post. Dat is waar het misgaat. Ik snap de regel; alleen zou men er een ander meetinstrument voor moeten gebruiken als je doel is dat coureurs niet starten voordat de lampen uit gaan. Dat is immers wat in de regel staat en niet je mag niet uit een bepaalt vakje komen voordat de lampen uitgaan ![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:25 | |
Nee, dat is dus niet nodig. De huidige sensor is erg nauwkeurig. Waarom je steeds maar weer nieuwe dingen moet verzinnen ontgaat me volledig. Er staat heel duidelijk dat de sensor bepaalt wat beweging is en wat niet. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:27 | |
Niet irrelevant, de regel zegt dat je niet mag bewegen voor het startsignaal is gegeven en dat dat beoordeeld wordt door de transponder. Los van de transponder blijft de regel staan: je mag niet bewegen voor het startsignaal is gegeven. Als je ziet dat dat wel het geval is, maar de transponder registreert dat niet, dan is er wat mis met die transponder. Je kan nog heel vaak herhalen dat je dat niet begrijpt, maar dat verandert niets aan de regel natuurlijk. Mag je iemand overhoop schoppen als de scheids niet kijkt? Dat is een beetje wat er aan de hand is. De transponder, de scheids dus, keek niet goed. Dat doet niets af aan de regel. | ||
Lokale_Notabele | zondag 13 oktober 2019 @ 12:28 | |
Ik dacht net dat de F1 op de goede weg was en dan lees ik dat Leclerc alsnog bestraft is. Blijkbaar is het verboden om onderstuur te hebben. De race een ronde te vroeg afgevlagd. Perez die in de muur stond maar P9 in de uitslag. Mercedes die min of meer besloten heeft dat Bottas deze keer mocht winnen. Wat een poppenkast hebben we weer naar zitten kijken. Dit gaat toch helemaal nergens meer over? | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:28 | |
Je bent of heel erg dom of heel erg koppig. Maar neem het dan van de stewards aan: De sensor werkte dus perfect. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 12:32 | |
Natuurlijk is Lebler gestraft, ik hoop dat die thuis nog een draai om zijn oren krijgt. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 12:35 | |
![]() net als jij de straf voor Leclerc van de stewards aanneemt? Het is een forum en daar kunnen meningen verschillen, het is niet zo dat aanhouder wint hier. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:37 | |
Leuk geprobeerd maar nee ![]() En nogmaals, ik vind dat iemand van de baan beuken niet zou moeten kunnen. Dus nu niet van Leclerc, niet van Hamilton en ook niet van Verstappen. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 12:40 | |
| ||
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 12:42 | |
Ofwel, als ric nu ook een straf krijgt heeft Leclerc geen effectieve straf gehad | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:42 | |
De verklaring van de stewards had ik nog niet gezien, dankje. Die geaccepteerde tolerantie is niet beschreven in 36.13(a). De conclusie van de stewards betekent dus niet dat de sensor perfect werkte (we hebben geen ruwe data en geaccepteerde toleranties tot onze beschikking), het betekent alleen dat de stewards hebben besloten dat het geen straf waard was. Uiteindelijk hebben de stewards het laatste woord, maar de regels spreken niet over een geaccepteerde tolerantie dus het is een interpretatie van de stewards. 36.13(a) is dus niet nageleefd door de stewards, die regel laat geen ruimte voor interpretatie door stewards maar laat de beoordeling over aan de transponder. Dus wel gematst, blijkt uit die verklaring. Overigens kan je blijven klieren over onzin, koppig, dom, dat maakt je zaak niet sterker natuurlijk ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:43 | |
Tis wel feit dat Max vaker bij dit soort incidentjes is betrokken. Er zijn kennelijk ook coureurs die dat veel minder hebben, die staan wel bovenaan de ranglijst. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 12:44 | |
Starten die niet toevallig eerste startrij? | ||
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 12:44 | |
Goede poging wel ... goedzo Luppie Het ligt er denk ik ook aan vanaf waar je mag startten | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:45 | |
Da's het voordeel van een auto waarmee je weg kan rijden van de drukte ![]() Incidenten zoals vandaag met LEC en VER gebeuren nou eenmaal, lekker laten gaan. | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:47 | |
@Fir3fly geef het op man...
| ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:51 | |
Prima, alleen jammer dat 'ie Lando en Lewis vergeet te noemen. Op naar de volgende race ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 12:51 | |
Misschien is het kansloos om een juridische abstractie uit proberen te leggen aan mensen die daar niet in geinteresseerd zijn. Op het moment dat je bepaalt hoe beweging wordt vastgesteld dan is daarmee beweging ook gedefinieerd, dus is daarmee beweging net als het bewegen van de auto door de draaiende motor en in de versnelling zetten irrelevante beweging geworden. Ook al kunnen we die wel met het blote oog vaststellen en dan in het spraakgebruik als beweging geldt, volgens de regels is het geen beweging. Dat is niet het doel van die regel, de auto's moeten immers naar hun startplek toe bewegen. Het bovenliggende doel is een eerlijke start en dus de mate van beweging die een voordeel oplevert bestraffen. Als je door deze regel zoals die nu is geen voordeel kunt halen door te vroeg te starten, itt bij Bottas nog het geval was, dan is de regel sportief niet verkeerd. Wel is hij onduidelijk voor de kijker. Nee, de transponder bepaalt wat bewegen is. Daarmee is de waarneming van beweging met het blote oog irrelevant voor beweging in die zin van de regel. Net zoals dat flex in de vleugels die we waarnemen volgens de regels geen flex is omdat het binnen de marges van de gekozen meetmethode valt. Misschien functioneerde die niet. Maar als ie dat wel deed dan is er slechts een communicatieprobleem met de fans. Nee, het is meer als de VAR die een lijntje trekt voor buitenspel en die heeft dan te maken met de dikte van de lijn, de resolutie, de bolling van het veld, de vertekening van de lens, en kan daardoor iets wat feitelijk fysiek 2 cm buitenspel was niet als zodanig beoordelen. Ook dan bepaalt de techniek dat er een marge is. Terwijl ik langs de lijn op precies de goede plek sta en wel kan zien dat het buitenspel is. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:53 | |
Tjonge, dat is een sterk staaltje creatief liegen, moet ik je nageven ![]() Er staat letterlijk 'movement was within the acceptable tolerance'. Dat kunnen ze per definitie alleen weten als de sensor werkte. Die tolerance hoeft niet gedefinieerd te worden in regel 36.13 omdat daar al staat dat de meetwaarden van de sensor bepalend zijn. Maar graaf gerust verder hoor, feiten lijken je niet tegen te houden. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:54 | |
Je bent net zo blind als Leclerc, het gebeurde in turn 2 en niet 1 ![]() En je hebt sowieso geen flauw idee waar je het over hebt dus stop maar met posten. | ||
Tijn | zondag 13 oktober 2019 @ 12:54 | |
Wat maakt dat geneuzel over die transponder nou eigenlijk uit? Het is toch duidelijk dat Vettel alleen maar nadeel had door z'n valse start? Is het feit dat-ie vanaf pole gelijk link en rechts werd ingehaald geen straf genoeg? | ||
Tijn | zondag 13 oktober 2019 @ 12:55 | |
Zelfs Leclerc weet het niet zo goed als jij, he ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:56 | |
Ooit een Williams zien uitvallen in bocht 1? Wanneer startte een Mercedes voor het laatst vanaf startrij 2 en viel uit? Feit is gewoon dat Max dit vaker heeft. Als je altijd in dit soort situaties terecht komt, moet je je misschien eens afvragen of je er misschien zelf wat aan kan doen... Thuisrace voor Honda en dan weer lekker risico nemen. Man man man. Doe dan gewoon ff een tandje lager maar dat kent ie niet. Met alle gevolgen van dien. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:56 | |
In welke bocht gebeurde het incident? | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 12:57 | |
Volgens het statement van de stewards is er blijkbaar wel een beweging waargenomen, maar beoordeelden de stewards dat dat niet het straffen waard was. Ze noemen een accepted tolerance, maar de regels reppen daar niet over. Dat verandert de zaak wel, het gaat niet meer over het functioneren van de transponder maar over wat de stewards met die informatie deden. Dus toch gematst door de stewards en niet door falende techniek. Wat je buitenspel-vergelijking betreft: dat gaat dus niet op, de stewards hebben de beweging blijkbaar wel geconstateerd. Alleen waren ze van mening dat dat nog ok was, ondanks de regels. Het is ook geen kwestie van net wel/net niet, afhankelijk van kijkhoek oid. Het was overduidelijk. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 12:57 | |
Hamilton treft altijd zijn fanclub aan de stewardtafel. | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:58 | |
Wow... je behaalt een nieuw niveau van zelfverzekerdheid. Max zegt A, RBR zegt A, de FIA zegt A, het merendeel van de posters hier zegt A, zelfs fucking Leclerc zegt A. En wat zegt Fir3fly: jullie hebben geen idee. Gewoon wow... | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 12:58 | |
Waar heb je het in vredesnaam over ![]() Terug naar de schoolbanken en leer maar eens lezen. Ik ga echt niet mijn eigen posts nog een keer quoten om idioten als jij te leren begrijpend lezen. | ||
ootjekatootje | zondag 13 oktober 2019 @ 12:59 | |
Nee, voordat die bij de bocht zijn is iedereen al weg. | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:59 | |
Ja, probeer nu even de hele discussie te winnen doordat Leclerc de bocht fout noemde ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:59 | |
Fir3fly ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 12:59 | |
Gewoon wow... | ||
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 12:59 | |
Mja Kimi had er twee weken terug ook geen voordeel van, werd ook rechts en links ingehaald en kreeg ook dikke straf. | ||
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 13:00 | |
Dat mensen nog blijven 'discussiëren' met die twee autisten. ![]() | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 13:01 | |
Liegen nog wel ![]() Dat is precies wat ik zeg: er is dus wel gemeten dat hij bewoog. Volgens de regels moet er dan gestraft worden, maar de stewards hanteren blijkbaar een tolerantie. Die wordt niet genoemd in de regels, dus daar kan geen rekening mee gehouden worden. Dan is er sprake van matsen. Ach, maak er maar weer wat van. Geen idee waarom je zo ontzettend star doet, maar je doet maar. | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 13:01 | |
Bedoel je mij?? | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 13:01 | |
Nee, het meetsysteem hanteert een tolerantie. Dat is letterlijk wat er staat. | ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 13:02 | |
mwah, waarom. Max had gewoon een goede start en normaal gesproken moet het op die plek kunnen met twee naast elkaar. Dat ging vandaag toevallig niet. De enige manier om meer buiten het gedrang te zijn is verder naar voren starten of vanuit de pits starten | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 13:02 | |
Nee Fir3fly en Weltschmerz Jij bent gewoon dom aan het trollen [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 13:03:21 ] | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 13:03 | |
Voor het gemak reageren we niet op de rest. Prima, duidelijk dat ik gelijk heb. ![]() | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 13:03 | |
Kinderachtig ventje ben je zeg. Hoe vaak moet ik het nog herhalen? Of iedereen straffen voor het eraf beuken of niemand straffen. Dat Leclerc hier een fout maakt betwist niemand, ik ook niet. | ||
Tijn | zondag 13 oktober 2019 @ 13:04 | |
In Singapore dit jaar raakten Russell en Ricciardo elkaar in de eerste ronde, waardoor Russell uitviel. In Duitsland startte Bottas vanaf de 2e rij en viel hij uit. Is dat zo? Leclerc is dit jaar ook al twee keer uitgevallen, net als Max. [ Bericht 2% gewijzigd door Tijn op 13-10-2019 13:18:29 ] | ||
Adrie072 | zondag 13 oktober 2019 @ 13:04 | |
Sainz/Mclaren weer goed aanwezig, knap! | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 13:04 | |
![]() Dat is nog het ergste. | ||
tja77 | zondag 13 oktober 2019 @ 13:04 | |
Het op de man spelen en de denigrerende toon in de discussies hier is echt sneu. Als iemand een andere mening heeft of een andere kijk op de zaken is diegene per definitie dom/blind. Wat een treurnis. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 13:05 | |
Het probleem is een beetje dat een slechte start als gevolg van een 'gecorrigeerde valse start' voor gekut achter hem kan zorgen. Het was puur mazzel dat er niemand achterop klapte. In dit geval zou het (imo) dus niet om mogelijk voordeel gaan, het is wel duidelijk dat daar geen sprake van is, maar om het veroorzaken van een gevaarlijke situatie. Overigens vraag ik ook helemaal niet om een straf voor Vettel, ik verbaas me enkel over hoe sommigen hier tegenaan kijken. | ||
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 13:07 | |
Goede post, feiten werken altijd het best. | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 13:07 | |
Viel Russell toen gelijk uit? Nee toch? Duitsland, dat is al een eeuw terug. Ja en Monza dan? Maakte Verstappen ook een domme fout in bocht 1, maar viel niet uit. Dus of iemand uitvalt of niet is niet zo relevant. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 13:11 | |
Het hele geneuzel over die transponder komt gewoon vanwege hetgeen ik al eerder zei. Ze gebruiken dat ding om te controleren dat iedereen opd e grid in zijn juiste positie gelocked is. Dat is een afgebakend gebied. Ze gebruiken diezelfde transponder om te controleren of iemand beweegt voordat de lampen uit zijn en daar hanteren ze eerder genoemd gebied mee. In mijn optiek is het dan in een sport waarin het vaak om duizendsten van een seconden gaat veel te makkelijk om dat op die manier te gebruiken en zouden ze een aparte bewegingssensor moeten gebruiken (met een bepaalde marge, kleiner dan waarneembaar is voor het blote oog) om te beoordelen of een auto beweegt of niet. Daar kan je prima bewegingen van een windvlaag of het in de versnelling zetten uit filteren. Nu zeggen ze ja het viel binnen de acceptabele tolerantie van het systeem wat wij gebruiken. Ergo; Vettel kwam niet uit zijn gelockte vierkantje. Als ie op de grid na de opwarmronde 5cm verder naar voren had gestaan en bij de start dezelfde beweging had gemaakt dan had hij wel gewoon een straf gekregen. Dan neem ik even aan dat die 5cm daarvoor voldoende was, welllicht zouden het er 10 moeten zijn, maar dat maakt niks uit voor mijn voorbeeld. Dan had hij voor exact hetzelfde, namelijk te vroeg bewegen, wél een straf gekregen omdat het dan niet meer binnen de tolerantie van hun meetsysteem zou vallen en dat is natuurlijk kolder, want hij zou dan op exact hetzelfde te vroege moment voordat de lichten doven bewegen. Dat systeem meet geen beweging, waar Weltschemz het eerder al over had dat beweging gedefinieerd was in de regels, maar dat meetinstrument meet positie. En met een positie meten kan je nooit of te nimmer, indien die positie een bepaald vakje is waar je binnen moet staan bij de start, objectief bepalen of iemand nou beweegt voor het licht uit gaat of niet. Het systeem deugt gewoon niet omdat ze meten of iemand in een vakje staat net zo lang totdat de lichten uit zijn in een regel die er op moet toezien dat niemand beweegt voordat de lichten uit zijn. Snapt dit dat hier werkelijk niemand waar ik op doel? Zo fucking moeilijk is het toch niet? Ja Vettel kreeg terecht geen straf, maar ze gebruiken een verkeerd instrument voor een regel of de regel is verkeerd en zou niet moeten zijn je mag niet bewegen voordat de lampen uit zijn, maar je zou niet uit je gelockte positie mogen begeven voordat de lampen uit zijn. Het slaat gewoon nergens op. Dat is alles wat ik zeg. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 13:11 | |
Nee. Je moet je niet laten misleiden door artikelen die boven de markt willen laten hangen dat Vettel gematst is. Dus het systeem registreerde geen beweging buiten de tolerantie, maar registreerde wel zoals het moet doen. De beoordeling van de stewards is dus dat het systeem werkte, en dan vloeit uit de regels voort dat dat bepalend is voor relevante beweging of niet. Verkeerde conclusie. Als het systeem nou niet gewerkt had, hadden ze wellicht op de videobeelden af moeten gaan, al vraag ik me af of de regel dat wel toelaat Nee, dankzij de regels juist. Die bepalen dat het systeem registreert of de marge voor relevante beweging is overschreden of niet. Het is geen systeem met nultolerantie. Het systeem was ook overduidelijk, en dat is bepalend. Het probleem is dat jij denkt dat wat jij op de beelden kon zien bepalend is, dat is het niet. De regel wijst het niet toe aan het blote oog of video, maar aan het systeem. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 13:16 | |
Het is een systeem wat positie meet en geen beweging. En dan gooien ze het zelf op de tolerantie. Dat is kolder natuurlijk. Ze gebruiken gewoon niet de juiste tools voor die regel of die regel zou niet moeten zijn dat je niet mag bewegen, maar dat je je niet buiten je hokje mag begeven. Het is toch kolder dat Vettel die straf wel had gekregen als hij 5cm verder naar voren op de grid geparkeerd stond en hij op exact hetzelfde moment exact net zo veel bewogen had als hij vanmorgen deed? Dan valt exact dezelfde beweging ineens wel binnen de regel. Dat slaat nergens op, want hij haalt er niet meer of minder voordeel van dan. | ||
Mano_ | zondag 13 oktober 2019 @ 13:19 | |
Ik blijf niet in herhaling vallen, mijn mening is ondertussen wel duidelijk. Jij ziet dingen anders, da's prima. Effect is toch nul, wie van ons ook gelijk heeft. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 13:21 | |
Het gaat niet over of die transponder wel of niet de juiste meting aangaf. Het gaat erom dat ze dat ding gebruiken om positie te meten. Met positie meten kan je niet nauwkeurig vaststellen of iemand beweegt of niet. Dat is het hele euvel. En in een sport waar het om duizendsten draait is het kolder om het op deze manier te meten. | ||
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 13:22 | |
Ergo ze zouden gewoon absoluut moeten meten of iemand beweegt en niet of iemand buiten een bepaald gebied komt. ![]() Zo ik ga wat anders doen ![]() | ||
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 13:23 | |
Renaut ook behoorlijk in de problemen lees ik? | ||
daNpy | zondag 13 oktober 2019 @ 13:27 | |
Verbaast mij ook. Aan de andere kant kon het topic anders 2 uur geleden al op slot ![]() | ||
daNpy | zondag 13 oktober 2019 @ 13:27 | |
First day? |