De auto bewoog ook volgens de sensor, vandaar dat hij under investigation was.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dat op zich wel een goed punt ten bate van de transparantie richting het publiek. Die kun je immers niet allemaal aan het verstand gepeuterd krijgen dat ze de denkfout maken dat die auto volgens de regels beweegt omdat ze hem zien bewegen.
ik denk niet dat er van enige opzet sprake wasquote:Op zondag 13 oktober 2019 12:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
De regel is voor iedereen hetzelfde dus moeten de anderen daar ook gebruik van zien te maken.
Wellicht heeft Vettel door zijn ervaring gezien dat hij met zijn sensor helemaal voor in de box zat en geweten heeft dat hij een 10 cm speling had voordat de sensor valse start zou signaleren.
Hahaha. Je staat weer zo onnoemelijk voor lul. Hou nou maar op.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja.
Vind je het zelf nou niet ook behoorlijk kansloos? Iedereen kan zien dat hij bewoog. Dus even los van of het hier Vettel betrof of een andere coureur en los van of de regel wel of niet duidelijk is en los van of er wel of geen straf volgde en los van of er wel of geen voordeel behaalt werd?quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat deed hij ook niet. De beweging is immers gedefinieerd door de transponder en dus bewoog hij volgens de regels niet.
Dit is incorrect. De transponder werkte wel goed en gaf dus een goede beoordeling. Dus geen straf.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:10 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Bewoog Vettel voor het startsignaal? Ja.
Beoordeelde de transponder dat juist? Neen.
Goed inhoudelijk antwoord weer hoor. Net als je andere holmaatjes.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hahaha. Je staat weer zo onnoemelijk voor lul. Hou nou maar op.
Wat lul je nou slap, de regels zijn gewoon niet bewegen, klaar. Kan je erover in discussie gaan dat die transponder niks aangaf maar dat doet er dus niet toe. Hij staat zelfs voor/op de witte lijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is incorrect. De transponder werkte wel goed en gaf dus een goede beoordeling. Dus geen straf.
Waarom maak je het zo moeilijk voor jezelf? Stop met graven.
Ik vind ook niet dat Leclerc hier straf voor had moeten krijgen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel hoor. Marginaal, maar toch. Maar goed, dit is ook niet wat je toen zei. Je claimde dat de binnenkant altijd recht op de bocht heeft, als je 'significantly alongside' bent. En dat is Leclerc hier.
Je hypocrisie stinkt weer eens als de neten.
Staat letterlijk zo in de regels.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:16 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap, de regels zijn gewoon niet bewegen volgens de transponder , klaar. Kan je erover in discussie gaan dat die transponder niks aangaf maar dat doet er dus niet toe. Hij staat zelfs voor/op de witte lijn.
Gast je blijft de situatie Oostenrijk erbij halen. Dat is appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen als Verstappen dan ook straf zou krijgen voor de actie in Oostenrijk. En Leclerc daarna op Silverstone. Iemand van de baan beuken bij het uitkomen van de bocht moet wel of niet bestraft worden, dit soort geneuzel gaat nu nergens over.
quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Effectief komt het er dus op neer dat als je er significant naast zit je dus je positie niet hoeft op te geven wat er dus op neer komt dat je 'recht' hebt op de bocht.
Dus wie had dan het recht? Zoals ik al zei, dit soort geneuzel leidt altijd tot dit soort contradicties. Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat de regels voor het rechte stuk (niet iemand van de baan duwen) ook van toepassing zijn bij het uitkomen van bochten?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ver genoeg er voor om Leclerc het recht op de bocht te ontzeggen.
Je hebt hem niet zien bewegen voor de lampen uit waren? Dan snap ik dat je er zo naast zit, alleen niet dat je er zo stellig in bent.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is incorrect. De transponder werkte wel goed en gaf dus een goede beoordeling. Dus geen straf.
Waarom maak je het zo moeilijk voor jezelf? Stop met graven.
Dus als een coureur te vroeg beweegt, vervolgens weer stopt, maar net buiten de marge van de transponder, zoals Vettel ook deed vandaag, en daardoor te laat is met wegrijden zodra de lampen uit gaan, dan zou jij het billijk vinden dat dat nooit beoordeelt wordt als valse start? Ook niet als de transponder aangeeft dat er bewogen is? De coureur haalt er immers geen voordeel uit en het is toch kennelijk en uiterst redelijk om aan te nemen dat het doel van de regel is dat eerder weg rijden niet mag.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dat op zich wel een goed punt ten bate van de transparantie richting het publiek. Die kun je immers niet allemaal aan het verstand gepeuterd krijgen dat ze de denkfout maken dat die auto volgens de regels beweegt omdat ze hem zien bewegen. Maar dat vind ik ondergeschikt aan het kennelijke en uiterst redelijke doel van de regel, nl. voorkomen dat een coureur voordeel kan halen door gewoon eerder weg te rijden of een rollende start te doen.
Wat een intens domme gedachte dit. Leclerc reed gewoon op de baan en probeerde ook op de baan te blijven. Verstappen duwde hem van de baan en dat wordt toegestaan.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:17 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Gast je blijft de situatie Oostenrijk erbij halen. Dat is appels met peren vergelijken.
Oostenrijk ging Leclerc bewust in die positie rijden om zo gebruik te maken van het "he pushed me off" gelul.
Die regel is al haarfijn uitgelegd bij de valse start van Bottas twee jaar geleden. Dus nee, het was geen valse start.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Vind je het zelf nou niet ook behoorlijk kansloos? Iedereen kan zien dat hij bewoog. Dus even los van of het hier Vettel betrof of een andere coureur en los van of de regel wel of niet duidelijk is en los van of er wel of geen straf volgde en los van of er wel of geen voordeel behaalt werd?
Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat een regel die moet zorgen dat een auto niet mag bewegen voordat de lampen uit zijn volstrekt en prima werkt als iedereen kan zien dat de auto overduidelijk bewoog?
Irrelevant. De sensor bepaalt. Wat jij ziet met je ogen is niet relevant. Hoe vaak moet dat nog in dit topic herhaald worden voordat je dat eindelijk snapt?quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je hebt hem niet zien bewegen voor de lampen uit waren?
Raikkonen is wel bestraft omdat hij buiten de marge stopte. Vettel stopte binnen de marge.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus als een coureur te vroeg beweegt, vervolgens weer stopt, maar net buiten de marge van de transponder, zoals Vettel ook deed vandaag, en daardoor te laat is met wegrijden zodra de lampen uit gaan, dan zou jij het billijk vinden dat dat nooit beoordeelt wordt als valse start? Ook niet als de transponder aangeeft dat er bewogen is? De coureur haalt er immers geen voordeel uit en het is toch kennelijk en uiterst redelijk om aan te nemen dat het doel van de regel is dat eerder weg rijden niet mag.
???
Dat weet ik ook wel. Ik vind alleen het meetinstrument niet deugen. Die transponder wordt voor 2 zaken gebruikt. Kijken of coureurs op de juiste plek staat en kijken of coureurs niet te vroeg starten. Waarbij dat laatste vooral is kijken of coureurs niet te vroeg buiten hun gelockte plek komen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel is al haarfijn uitgelegd bij de valse start van Bottas twee jaar geleden. Dus nee, het was geen valse start.
En als Vettel vandaag 5cm verder naar voren op de grid gestopt was dan had ie welllicht wel tegen een jumpstart aangelopen. Voor exact dezelfde beweging.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen is wel bestraft omdat hij buiten de marge stopte. Vettel stopte binnen de marge.
Nee, dat is dus niet nodig. De huidige sensor is erg nauwkeurig.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Ik vind alleen het meetinstrument niet deugen. Die transponder wordt voor 2 zaken gebruikt. Kijken of coureurs op de juiste plek staat en kijken of coureurs niet te vroeg starten. Waarbij dat laatste vooral is kijken of coureurs niet te vroeg buiten hun gelockte plek komen.
En in de regels staat dat er niet gestart mag worden voordat de lampen uit zijn.
Gebruik daar dan een ander meetinstrument voor zou ik zeggen
Niet irrelevant, de regel zegt dat je niet mag bewegen voor het startsignaal is gegeven en dat dat beoordeeld wordt door de transponder. Los van de transponder blijft de regel staan: je mag niet bewegen voor het startsignaal is gegeven. Als je ziet dat dat wel het geval is, maar de transponder registreert dat niet, dan is er wat mis met die transponder. Je kan nog heel vaak herhalen dat je dat niet begrijpt, maar dat verandert niets aan de regel natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Irrelevant. De sensor bepaalt. Wat jij ziet met je ogen is niet relevant. Hoe vaak moet dat nog in dit topic herhaald worden voordat je dat eindelijk snapt?
Je bent of heel erg dom of heel erg koppig. Maar neem het dan van de stewards aan:quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet irrelevant, de regel zegt dat je niet mag bewegen voor het startsignaal is gegeven en dat dat beoordeeld wordt door de transponder. Los van de transponder blijft de regel staan: je mag niet bewegen voor het startsignaal is gegeven. Als je ziet dat dat wel het geval is, maar de transponder registreert dat niet, dan is er wat mis met die transponder. Je kan nog heel vaak herhalen dat je dat niet begrijpt, maar dat verandert niets aan de regel natuurlijk.
Mag je iemand overhoop schoppen als de scheids niet kijkt? Dat is een beetje wat er aan de hand is. De transponder, de scheids dus, keek niet goed. Dat doet niets af aan de regel.
De sensor werkte dus perfect.quote:“Whilst the video shows some movement that movement was within the acceptable tolerance of the F1 jump start system which formerly defines a jump start per Article 36.13(a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.”
Natuurlijk is Lebler gestraft, ik hoop dat die thuis nog een draai om zijn oren krijgt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik dacht net dat de F1 op de goede weg was en dan lees ik dat Leclerc alsnog bestraft is. Blijkbaar is het verboden om onderstuur te hebben. De race een ronde te vroeg afgevlagd. Perez die in de muur stond maar P9 in de uitslag. Mercedes die min of meer besloten heeft dat Bottas deze keer mocht winnen. Wat een poppenkast hebben we weer naar zitten kijken. Dit gaat toch helemaal nergens meer over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |