Onzin.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats,
Tijd om die aan te passen dan?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe er een spoiler in de titel van een ochtendrace topic staat
Zie ik nu iets te laat.
Vettel is niet gematst!!quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Net als deze valse start-regel dus?
[..]
Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost.
Niet gewend dat iemand je op je hersenspinseltjes wijst? Goh.quote:
Post van het jaarquote:Op zondag 13 oktober 2019 07:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Godver! Hele nacht wakker en dan dit
Kut nep Fransoos!
twitter:LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:19:4915 seconds of penalties coming Leclerc’s way as per Binotto. 5 secs for the clash with Max, 10 secs for Ferrari ignoring the FIA’s call to pit Leclerc due to damage #F1 #JapaneseGP reageer retweet
Nee, gewoon een broertje dood aan nietszeggende 'onzin'-roepersquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet gewend dat iemand je op je hersenspinseltjes wijst? Goh.
Hoe dan ook moet de FIA daarin dan een keuze maken, of je beoordeelt het als team, of als individuele coureurs, maar dan ook altijd. Ik zou zelf kiezen voor individuele coureurs, omdat je anders gebeuk tussen teamgenoten krijgt voor de titel. De regels zouden eerlijke sportieve strijd moeten dienen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij het uitschakelen van je teamgenoot mag je er vanuit gaan dat je al op gesprek mag bij je teambaas en teamgenoot. Formule 1 is een teamsport, er is namelijk ook een constructeurskampioenschap. Daar zie ik een wezenlijk verschil tussen het elimineren van teamgenoot en concurrent van een ander team. Daarnaast leveren WK punten poen op, ongeacht of je teamgenoot je grootste “concurrent” is.
twitter:ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:0315 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
Post dan geen onzin. Gratis tip.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nee, gewoon een broertje dood aan nietszeggende 'onzin'-roepers
Zie mijn vorige post.quote:
Iedereen die wilde uitslapen is al uitgeslapen en is nu aan het kijken, de rest heeft pech.quote:
Staan ze er weer goed op door in eerste instantie het niet eens te willen onderzoeken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
twitter:ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:0315 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
Prima beslissing, met name de penalty voor het doorrijden met schade.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:22 schreef Tarado het volgende:
twitter:LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:19:4915 seconds of penalties coming Leclerc’s way as per Binotto. 5 secs for the clash with Max, 10 secs for Ferrari ignoring the FIA’s call to pit Leclerc due to damage #F1 #JapaneseGP reageer retweet
Haha, dat zal hem lerenquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
En dan alsnog een onterechte straf uit te delen. Wat een drama weer die stewardsquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Staan ze er weer goed op door in eerste instantie het niet eens te willen onderzoeken.
Mja, over Vettel is te discussieren denk ik. Gematst door gebrekkige regels, laten we het daar op houden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Vettel is niet gematst!!
Leclerc weten we nog helemaal niet, de stewards hebben nog niet beslust.
Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijkquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Prima beslissing, met name de penalty voor het doorrijden met schade.
Dat is wat ze wilden doen totdat Ferrari zei dat ze hem binnen gingen roepen. Het negeren van die order is onderzocht en Leclerc krijgt daarvoor een 10s penalty. En nog eens 5s voor de crash met Verstappen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:23:12There has been no announcement from the FIA yet, but Ferrari team boss Mattia Binotto says Leclerc has been given a five-second penalty for the Verstappen collision and 10 seconds for the team not calling him sooner in for his damaged front wing. That would drop him to seventh reageer retweet
twitter:JennieGow twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:07:51The problem was they would have thrown the flag but Ferrari said they were coming in, so there was no need. Then Ferrari failed to come in so at that point they were already in trouble. I do agree with you though…. https://t.co/mApDROpdmO reageer retweet
Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens.quote:
twitter:LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:26:39Racing Point has lodged a protest against both Renault cars for their "pre-set lap distance-dependent brake bias adjustment system"Huh?#F1 #JapaneseGP reageer retweet
Nee, die is in voldoende mate uitgewerkt. Of die goed is uitgewerkt weet ik niet en dat hebben we vandaag ook niet kunnen vaststellen.quote:
Nee, Vettel werd niet gematst. Leclerc achteraf ook niet en bovendien had Hamilton alleen maar mazzel dat Leclerc wegviel en heeft hij er verder geen last van gehad.quote:Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost.
Beter dat het na de race nog gebeurt dan helemaal niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijk
Nee hoor, valt gewoon hier te lezen. Nog een gratis tip.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ok, ik zal jou eerst raadplegen in de toekomst. Jij bepaalt natuurlijk wat onzin is
De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mja, over Vettel is te discussieren denk ik. Gematst door gebrekkige regels, laten we het daar op houden.
Snap ook niet waarom het NA de race wordt besloten. Schade was zichtbaar, call hoorbaar, negeren ervan duidelijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijk
Bewust rond blijven rijden met schade en daarmee de levens van de andere coureurs in gevaar brengen is blijkbaar half zo erg als een jumpstart maken... Plus door de straf pas na de race te doen heeft het minder effect dan tijdens de race.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
Dit, en het uitvoeren van de straf tijdens de race maakt wat meer indruk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens.
De transponder doet precies wat hij moet doen. Daar is niets mis mee.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis.
Oneens. Iedereen kon zien dat hij beweegt voor het licht uit ging. De enige conclusie die jd dan kan trekken is dat die transponder voor geen meter deugt. Het gaat niet om voordeel hebben bij een te vroege start, het gaat erom dat je niet mag starten voordat de lampen uit zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Of die goed is uitgewerkt weet ik niet en dat hebben we vandaag ook niet kunnen vaststellen.
Combinatie van beide denk ik. De regel bestaat uit 2 delen:quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis.
Jawel. De marge van dat ding deugt niet en is veel te groot.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De transponder doet precies wat hij moet doen. Daar is niets mis mee.
Verstappen zat er voor lees ikquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
Vage verklaring voor die 5 seconden ook weer.
quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
De enige die profiteert van die straf is Ricardo.
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja.quote:
Precies. Hij zakt ook maar 1 plek nu.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens.
quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'.
5 seconden voor die aanrijding? Vorig seizoen kreeg Vettel nog 10 seconde voor veel minder onderstuur na de start en veel en veel minder schade. Hebben de stewards nou besloten meer onbestraft te laten, of ook lichter te gaan straffen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
Illegal driver aid schat ik.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Tarado het volgende:
twitter:LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:26:39Racing Point has lodged a protest against both Renault cars for their "pre-set lap distance-dependent brake bias adjustment system"Huh?#F1 #JapaneseGP reageer retweet
'in front' betekent niet 'er voor'. Weer wat geleerdquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'.
Leuk dat je kunt lachen als je er naast zitquote:
quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja.
quote:
Het krijgt nog een staartje. Schijnbaar had de wedstrijdleiding Ferrari al te kennen gegeven om Leclerc direct in ronde twee naar binnen te halen. Maar dat gebeurde niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, die is in voldoende mate uitgewerkt. Of die goed is uitgewerkt weet ik niet en dat hebben we vandaag ook niet kunnen vaststellen.
[..]
Nee, Vettel werd niet gematst. Leclerc achteraf ook niet en bovendien had Hamilton alleen maar mazzel dat Leclerc wegviel en heeft hij er verder geen last van gehad.
Nadelig voor Hamilton was dat hij weer een hele matige inhaler blijkt als het niet op DRS en vermogen kan.
Waarschijnlijk om het team en de coureur te spreken. Aangezien die dachten dat het weer ok was nadat de end plate er in dezelfde ronde als de call al af was.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom het NA de race wordt besloten. Schade was zichtbaar, call hoorbaar, negeren ervan duidelijk.
Het is gewoon duidelijk dat Leclerc momenteel schijt heeft aan iedereen en over lijken gaat om te winnen. Ff signaaltje afgeven zoals bij Max paar jaar terug denk ik.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja.
Alleen Max kreeg de ene na de andere straf om z'n oren en Leclerc komt ermee weg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het is gewoon duidelijk dat Leclerc momenteel schijt heeft aan iedereen en over lijken gaat om te winnen. Ff signaaltje afgeven zoals bij Max paar jaar terug denk ik.
Ach, Senna Prost anyone?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het is gewoon duidelijk dat Leclerc momenteel schijt heeft aan iedereen en over lijken gaat om te winnen. Ff signaaltje afgeven zoals bij Max paar jaar terug denk ik.
Ach, de inconsistentie van straffen maken al langere tijd de F1 belachelijkquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Alleen Max kreeg de ene na de andere straf om z'n oren en Leclerc komt ermee weg.
Ver genoeg er voor om Leclerc het recht op de bocht te ontzeggen. Verstappen werd ook op de side pod geraakt en niet op het wiel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft net 15s om zn oren gekregen, een plaats gezakt en strafpunten op zn licentie gekregen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Alleen Max kreeg de ene na de andere straf om z'n oren en Leclerc komt ermee weg.
Dit!quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:38 schreef vosss het volgende:
De straf met Max vind ik een beetje onzin. Dat had gewoon als race incident afgedaan kunnen worden. Zuur voor Max, maar shit happens enzo.
De straf voor met een beschadigde auto blijven rondrijden vind ik terecht. Dat ze na de race precies willen horen van coureur en team vind ik ook wel prima eigenlijk.
Dat sowieso. Maarja ik denk niet dat het binnen korte tijd gaat veranderen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, de inconsistentie van straffen maken al langere tijd de F1 belachelijk
Dat gaat sowieso een mooie tijd worden, die 2 kemphanen die om kampioenschappen gaan knokkenquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, Senna Prost anyone?
Wie weet beuken ze elkaar er nog wel vanaf over een tijdje...
Maar deel dan grotere time penalties uit ivm het verschil tussen een 5 seconden straf tijdens of na de race...quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:38 schreef vosss het volgende:
De straf met Max vind ik een beetje onzin. Dat had gewoon als race incident afgedaan kunnen worden. Zuur voor Max, maar shit happens enzo.
De straf voor met een beschadigde auto blijven rondrijden vind ik terecht. Dat ze na de race precies willen horen van coureur en team vind ik ook wel prima eigenlijk.
Het doel van de regel lijkt me om te voorkomen dat een coureur voordeel trekt uit een te vroege start. Aangezien er van voordeel geen sprake was, kan ik niet vaststellen of die transponder dat toelaat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Oneens. Iedereen kon zien dat hij beweegt voor het licht uit ging. De enige conclusie die jd dan kan trekken is dat die transponder voor geen meter deugt. Het gaat niet om voordeel hebben bij een te vroege start, het gaat erom dat je niet mag starten voordat de lampen uit zijn.
Nee, B is niet van toepassing. Dat slaat op je auto buiten het vak neerzetten zodat een rollende start de transponder niet triggert.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Combinatie van beide denk ik. De regel bestaat uit 2 delen:
"a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car, or;
"b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start signal is given."
A triggerde niet, maar de beweging was duidelijk zichtbaar dus B treedt in werking. Zou je zeggen.
Nee, want Leclerc zat aan de binnenkant en dan heb je altijd recht op de bocht. Volgens jou.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ver genoeg er voor om Leclerc het recht op de bocht te ontzeggen.
Klinkt als een goed plan dit. Doe gewoon eens rustig aan jongens! Het is geen wedstrijdje ver plassen of wie heeft de grootste!!quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:38 schreef RuigeRambo het volgende:
Het is allemaal wat. Als ze nou eens wat rustiger van start gaan en niet zo hard mogelijk willen rijden dan heb je al dat gezeik ook niet, het is geen wedstrijdje of zo hoor.
Had al tijdens de race moeten gebeuren wanneer de straffen meer effect hebben. Waarom moesten ze wachten tot na de race?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft net 15s om zn oren gekregen, een plaats gezakt en strafpunten op zn licentie gekregen.
Hoe komt hij er dan mee weg?
Zou mevrouw Hubert al gebeld hebben met het verzoek die sticker van zijn stuur te krabben?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, ze vinden dat die in controle moet blijven van zijn autoquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat 1 plaats omlaag achteraf geen reet verschil maakt? Je beukt je tegenstander eraf waarmee je voor de 2e plaats (constructeur) vecht en vervolgens achteraf nadat men erover klaagt wordt er eens straf uitgedeeld.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft net 15s om zn oren gekregen, een plaats gezakt en strafpunten op zn licentie gekregen.
Volgens mij staat het doel er niet bij in de regel toch? Of lees ik eroverheen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het doel van de regel lijkt me om te voorkomen dat een coureur voordeel trekt uit een te vroege start.
Dat is een interpretatie ervan, dat staat er namelijk niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, B is niet van toepassing. Dat slaat op je auto buiten het vak neerzetten zodat een rollende start de transponder niet triggert.
Vind persoonlijk de straf wel licht voor het effectief verneuken van de GP voor 2 andere rijders (Verstappen en Norris) en het serieus in gevaar brengen van een andere rijder (Hamilton). Dan vind ik 15 seconden erg licht, en kan me voorstellen dat mensen dat zien als 'er mee weg komen'. Als die bargeboard 10 cm meer naar links komt hebben we een Massa 2.0 situatie.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Er staat letterlijk dat hij rekening had moeten houden met verlies van grip en onderstuur.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ze vinden dat die in controle moet blijven van zijn auto
Je zit er wederom naast.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is een interpretatie ervan, dat staat er namelijk niet.
Het 2e gaat over een heel andere situatiequote:Op zondag 13 oktober 2019 11:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Combinatie van beide denk ik. De regel bestaat uit 2 delen:
"a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car, or;
"b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start signal is given."
A triggerde niet, maar de beweging was duidelijk zichtbaar dus B treedt in werking. Zou je zeggen.
Nee dat maakt niet zo veel uit. Soms hebben verschillende vergrijpen verschillende consequenties. Stel Max had na dit incident gewoon door kunnen rijden en de race gewonnen, dat zou niets uit moeten maken voor de straf.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Vind persoonlijk de straf wel licht voor het effectief verneuken van de GP voor 2 andere rijders (Verstappen en Norris) en het serieus in gevaar brengen van een andere rijder (Hamilton). Dan vind ik 15 seconden erg licht, en kan me voorstellen dat mensen dat zien als 'er mee weg komen'. Als die bargeboard 10 cm meer naar links komt hebben we een Massa 2.0 situatie.
Daar ben ik het mee eens maar dat is helaas niet de praktijk. De uitkomst bepaalt in grote mate de strafmaat op dit moment.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee dat maakt niet zo veel uit. Soms hebben verschillende vergrijpen verschillende consequenties. Stel Max had na dit incident gewoon door kunnen rijden en de race gewonnen, dat zou niets uit moeten maken voor de straf.
Als ze eerder straf hadden gegeven had dat ook verschil kunnen maken voor de race, een extra pitstop/meer posities naar achteren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee dat maakt niet zo veel uit. Soms hebben verschillende vergrijpen verschillende consequenties. Stel Max had na dit incident gewoon door kunnen rijden en de race gewonnen, dat zou niets uit moeten maken voor de straf.
Omdat de stewards niet wilden straffen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Had al tijdens de race moeten gebeuren wanneer de straffen meer effect hebben. Waarom moesten ze wachten tot na de race?
Twee uitvallers en een zeer gevaarlijke situatie voor een andere rijder...quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens maar dat is helaas niet de praktijk. De uitkomst bepaalt in grote mate de strafmaat op dit moment.
De afgelopen 5 seizoenen, misschien wel langer.quote:
Dat is precies de tekst die ik postte.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zit er wederom naast.
[ afbeelding ]
Maar goed, als je het woordje 'front' niet begrijpt snap ik de verwarring wel.quote:Dat slaat op je auto buiten het vak neerzetten zodat een rollende start de transponder niet triggert.
Voor de vraag of die transponder en zijn marges deugen vind ik dat wel van belang. Jij zegt dat de uitwerking van de regel nu verkeerd is. Ik zeg dat dat bij Bottas nog wel zo was want die trok voordeel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij staat het doel er niet bij in de regel toch? Of lees ik eroverheen?
Als het er niet bij staat dan boeit het niet wat jouw lijkt daf het doel is.
Ja, verschil is dat mijn interpretatie wel deugdelijk is. Jij wil volhouden dat Vettel zijn auto verkeerd heeft gepositioneerd?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is een interpretatie ervan, dat staat er namelijk niet.
Ja dat ben ik met je eens. Ik snap ook niet waarom er gewacht moest worden tot na de race om dit uit te zoeken. Al helemaal omdat er in eerste instantie gezegd werd 'no investigation neccesary'. Wie die beslissing heeft gemaakt is te incapabel voor de baan.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als ze eerder straf hadden gegeven had dat ook verschil kunnen maken voor de race, een extra pitstop/meer posities naar achteren.
Daarom gaat dit gewoon nergens over achteraf.
Ik vind dat je voor onkunde, en daarmee het in gevaar brengen van anderen, in de F1 gestraft moet worden, en dan is 15 seconden te licht imo. Vaak creer je dan een situatie waarin je de race voor anderen verziekt, ik denk niet dat het heel vaak voor komt dat je tegen iemand aan rijdt en die rijder daarna alsnog doodleuk de race wint, maar goed.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Uitvoeren tijdens de volgende race was een betere optie. Daar hadden Hamilton, Norris en Verstappen wat aan gehad.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als ze eerder straf hadden gegeven had dat ook verschil kunnen maken voor de race, een extra pitstop/meer posities naar achteren.
Daarom gaat dit gewoon nergens over achteraf.
Iedereen is vogelvrij toch? Elkaar eraf beuken is toegestaan. Toen Max hetzelfde deed bij Ricciardo werd gij wél meteen bestraft.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Twee uitvallers en een zeer gevaarlijke situatie voor een andere rijder...
Veel te licht gestraft.
En geen straf is de volgende keer een nog risicovollere rijder.
Ik wil volhouden dat de detectie niet in orde was. Dat kan komen door marges, dat kan ook komen door een verkeerde positie inderdaad. Daar ben ik niet stellig in, ik opper de mogelijkheid gezien de regels er ook wat over zeggen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, verschil is dat mijn interpretatie wel deugdelijk is. Jij wil volhouden dat Vettel zijn auto verkeerd heeft gepositioneerd?
Nee dit is absurd. In principe heeft Charles gewoon een onderstuur momentje. Dat hebben alle coureurs meerdere malen tijdens een race. Alleen zat er nu iemand naast.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik vind dat je voor onkunde, en daarmee het in gevaar brengen van anderen, in de F1 gestraft moet worden, en dan is 15 seconden te licht imo. Vaak creer je dan een situatie waarin je de race voor anderen verziekt, ik denk niet dat het heel vaak voor komt dat je tegen iemand aan rijdt en die rijder daarna alsnog doodleuk de race wint, maar goed.
Daar zijn geen aanwijzingen voor.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik wil volhouden dat de detectie niet in orde was.
Zoals ik het zag, draaide hij zijn kont erin.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is vogelvrij toch? Elkaar eraf beuken is toegestaan. Toen Max hetzelfde deed bij Ricciardo werd gij wél meteen bestraft.
Daarnaast heb ik nog geen goede herhaling gezien waarbij de auto van leclerc in onbalans was. Moet straks dus nog even kijken of er beter beeld van is te zien, want voor nu houd ik het niet op wat Olaf zegt "glijden".
Nee, als je er 'marginaal' voor zit of er helemaal naast zit aan de binnenkant. En dat was hier niet het geval.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, want Leclerc zat aan de binnenkant en dan heb je altijd recht op de bocht. Volgens jou.
(PS in het echt bestaat er geen 'recht op de bocht').
Daarin verschillen we van mening. Ik zie een auto bewegen voor de lampen uit gaan en er werd niets gedetecteerd. Dan is dat mijn conclusie ja, maar dat zal in jouw ogen wel onzin zijn. Dat mag.quote:
Joh, de wedstrijdleiding zegt zelf dat een rijder erop moet anticiperen, Verstappen geeft aan in het Ziggo interview dat dit altijd gebeurd in een situatie met veel auto's. Gewoon onkunde van Leclerc dus, niets absurds aan imo.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee dit is absurd. In principe heeft Charles gewoon een onderstuur momentje. Dat hebben alle coureurs meerdere malen tijdens een race. Alleen zat er nu iemand naast.
In Oostenrijk ook niet. Of dan zou je moeten zeggen dat Leclerc er voor zat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, als je er 'marginaal' voor zit of er helemaal naast zit aan de binnenkant. En dat was hier niet het geval.
kijk en oordeel zelfquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Joh, de wedstrijdleiding zegt zelf dat een rijder erop moet anticiperen, Verstappen geeft aan in het Ziggo interview dat dit altijd gebeurd in een situatie met veel auto's. Gewoon onkunde van Leclerc dus, niets absurds aan imo.
Jouw argument gaat al helemaal niet op voor het bewust doorrijden met loshangende onderdelen, dat is helemaal onkunde. Doodleuk op de radio melden dat het allemaal wel prima is en waarom rijden we niet nog eventjes door. Hou op man, als dat geen onkunde is, weet ik het ook niet meer.
Dit was niet wat er gebeurd. Hij ging gewoon te hard door die bocht waardoor hij onderstuur had. Er was prima ruimte voor Leclerc, maar hij reed te hard waardoor hij meer ruimte nodig had dan waar hij recht op had.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoals ik het zag, draaide hij zijn kont erin.
Daarnaast startte hij P2 en Max P5, als je zo'n slechte start hebt, kun je hem er niet zomaar tussengooien.
Omdat je de regels niet snapt. Of niet wil snappen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Daarin verschillen we van mening. Ik zie een auto bewegen voor de lampen uit gaan en er werd niets gedetecteerd. Dan is dat mijn conclusie ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |