abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189409347
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:56 schreef tja77 het volgende:
Fout van Leclerc? Ja, penalty waard? Nee.
Maar dat vond ik ook van de fout van Max in Hongarije (2017?) waar hij binnendoor ging bij Ricciardo, grip verloor en Ricciardo eraf tikte. Plus dat het daar ook nog eens teamgenoten betrof.
Max benadeelde in Hongarije een teamgenoot, hier Leclerc een rechtstreekse concurrent. Een tik op de vingers van Leclerc lijkt me gepast, zeker voor het doorrijden met losse onderdelen.
Diskwalificatie voor de volgende wedstrijd, bewust (!) andere rijders in gevaar brengen (Hamilton).
  zondag 13 oktober 2019 @ 10:58:40 #77
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409349
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, sommigen hier doen alsof de nadere uitwerking van de regel niet afdoet aan het uitgangspunt van de regel. Dat doet het wel. Zo werken regels nou eenmaal.
Was dat ook je standpunt in Canada?
pi_189409367
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar hij kreeg (om onbegrijpelijke redenen) nu geen waarschuwingsvlag noch kreeg hij (via het team) een sommatie vd FIA. Hij zal er dus ook geen straf voor krijgen.
Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.

Edit:
Om vervolgens die losse onderdelen te verliezen op de wagen van Hamilton.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:02:10 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_189409387
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.
Jazeker, er was een 'box box', waarop het antwoord zoiets was als 'why? car feels fine'
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_189409395
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:56 schreef tja77 het volgende:
Fout van Leclerc? Ja, penalty waard? Nee.
Maar dat vond ik ook van de fout van Max in Hongarije (2017?) waar hij binnendoor ging bij Ricciardo, grip verloor en Ricciardo eraf tikte.
Je kunt je in het algemeen afvragen of dat soort fouten straf verdienen. Wat bestraf je eigenlijk? Het teveel risico nemen of de fout zelf?

quote:
Plus dat het daar ook nog eens teamgenoten betrof.
Max benadeelde in Hongarije een teamgenoot, hier Leclerc een rechtstreekse concurrent.
Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189409397
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.

Edit:
Om vervolgens die losse onderdelen te verliezen op de wagen van Hamilton.
Hij kreeg de oproep van het team en reageerde met kunnen we niet nog even doorrijden.

Daarna pas vloog de zooi eraf.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:03:59 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189409405
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.
Teamorder wel. Sommatie vd FIA en/of een waarschuwingsvlag niet voor zover ik weet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:05:48 #83
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_189409429
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Teamorder wel. Sommatie vd FIA en/of een waarschuwingsvlag niet voor zover ik weet.
Misschien niet gedaan omdat die teamorder al was gegeven?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_189409444
Trouwens wel bizar dat zowel Hamilton als Lebler de race met maar een spiegel mochten uitrijden. Lijkt me dat die er niet voor niets opzitten, qua veiligheid.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:08:32 #85
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189409458
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Trouwens wel bizar dat zowel Hamilton als Lebler de race met maar een spiegel mochten uitrijden. Lijkt me dat die er niet voor niets opzitten, qua veiligheid.
Spiegeltjes vallen er wel vaker uit volgens mij.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:10:17 #86
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_189409479
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik snap dat jij dat zo ziet maar een harde windvlaag kan de auto al een stukje bewegen dus er moet altijd een marge zijn.
Die auto's loggen al wind dus dat kan je prima compenseren.

quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat kan niet, want die auto's bewegen al bij het in de versnelling zetten.

Tuurlijk moet er een grens zijn ergens, maar als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt dan deugt die marge gewoon niet. Een ieder die dat niet inziet is geen knip voor de neus waard. :)
Vettel z'n start is nog voordat de lampen uit zijn. En niet zo'n klein beetje ook.
pi_189409483
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1183300041802485760

Ja, oproep naar de box, met een hand aan het stuur en een hand de spiegel vasthouden...
pi_189409484
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is.
Een Prost vs Senna incidentje.
pi_189409487
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Trouwens wel bizar dat zowel Hamilton als Lebler de race met maar een spiegel mochten uitrijden. Lijkt me dat die er niet voor niets opzitten, qua veiligheid.
Je ziet er sowieso weinig mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189409497
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:58 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Was dat ook je standpunt in Canada?
Daarover was mijn standpunt dat die regel onvoldoende uitgewerkt is, met name doordat de stewards elke keer wat andere criteria bij mekaar grabbelen voor de beslissing die in het voordeel van Hamilton is.

Het maakt mij verder niet uit, ik zou een regel dat als je van de baan af gaat je je altijd een seconde terug moet laten vallen en achter de andere auto moet aansluiten wanneer die binnen 1 seconde zit ook prima vinden. Dan is het gevaar ook meteen weg omdat de andere auto dan gewoon kan wachten tot die er voorbij wordt gelaten.

Ik mijn opvatting kunnen coureurs juist 'echt racen' wanneer ze precies weten wat mag en wat niet. Door die willekeur zitten ze aldoor in grijs gebied. De taak van regelmakers en handhavers is om het grijze gebied te minimaliseren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:11:34 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189409502
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt je in het algemeen afvragen of dat soort fouten straf verdienen. Wat bestraf je eigenlijk? Het teveel risico nemen of de fout zelf?
[..]

Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is.
Bij het uitschakelen van je teamgenoot mag je er vanuit gaan dat je al op gesprek mag bij je teambaas en teamgenoot. Formule 1 is een teamsport, er is namelijk ook een constructeurskampioenschap. Daar zie ik een wezenlijk verschil tussen het elimineren van teamgenoot en concurrent van een ander team. Daarnaast leveren WK punten poen op, ongeacht of je teamgenoot je grootste “concurrent” is.

Maar voor het verantwoordelijk zijn voor gevaarlijke situatie en het negeren van teamorder “box!” ligt nog wel een puntje van aandacht. Wat als er wel een ongeluk was gebeurt door die rondvliegende onderdelen?
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:14:12 #92
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_189409533
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1183300041802485760

Ja, oproep naar de box, met een hand aan het stuur en een hand de spiegel vasthouden...
Pfff... :{
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_189409539
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef tja77 het volgende:

[..]


Maar voor het verantwoordelijk zijn voor gevaarlijke situatie en het negeren van teamorder “box!” ligt nog wel een puntje van aandacht. Wat als er wel een ongeluk was gebeurt door die rondvliegende onderdelen?
Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189409541
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:

De taak van regelmakers en handhavers is om het grijze gebied te minimaliseren.
Is het dan ook niet de taak van de regelmakers om het grijze gebied ofwel marge omtrent die transponder eens nader onder de loep te nemen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189409560
quote:
5s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Is het dan ook niet de taak van de regelmakers om het grijze gebied ofwel marge omtrent die transponder eens nader onder de loep te nemen? :)
Dat is duidelijk. Dat was twee jaar geleden al zo en is niet veranderd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:17:18 #96
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_189409576
Oh de race is al geweest? Ben er lekker bij...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_189409583
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen.
Die Binotto zei dat er daar geen ruimte was voor twee wagens.
Inderdaad, die andere 18 reden achter elkaar... Rare man.
pi_189409589
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is duidelijk. Dat was twee jaar geleden al zo en is niet veranderd.
Dat weet ik, maar ik vind het hoog tijd worden.

Je kan aan de kijker toch niet uitleggen die zelf met zn eigen ogen ziet dat iemand te vroeg beweegt geen straf krijgt omdat een sensor het niet gemeten heeft?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189409602
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik vind het hoog tijd worden.

Je kan aan de kijker toch niet uitleggen die zelf met zn eigen ogen ziet dat iemand te vroeg beweegt geen straf krijgt omdat een sensor het niet gemeten heeft?
Wel als het een Ferrari is.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:19:34 #100
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409605
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarover was mijn standpunt dat die regel onvoldoende uitgewerkt is,
Net als deze valse start-regel dus?
quote:
met name doordat de stewards elke keer wat andere criteria bij mekaar grabbelen voor de beslissing die in het voordeel van Hamilton is.
Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:19:56 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409608
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:19 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats,
Onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:20:22 #102
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_189409614
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe er een spoiler in de titel van een ochtendrace topic staat :')

Zie ik nu iets te laat.
Tijd om die aan te passen dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:20:42 #103
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409618
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin.
Ok, oh alwetend orakel!

_O-
pi_189409624
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:19 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Net als deze valse start-regel dus?
[..]

Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost.
Vettel is niet gematst!!
Leclerc weten we nog helemaal niet, de stewards hebben nog niet beslust.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:21:25 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409625
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:20 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ok, oh alwetend orakel!

_O-
Niet gewend dat iemand je op je hersenspinseltjes wijst? Goh.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:21:43 #106
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189409629
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 07:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Godver! Hele nacht wakker en dan dit :(

Kut nep Fransoos!
Post van het jaar :)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:22:01 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189409636
LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:19:49 15 seconds of penalties coming Leclerc’s way as per Binotto. 5 secs for the clash with Max, 10 secs for Ferrari ignoring the FIA’s call to pit Leclerc due to damage #F1 #JapaneseGP reageer retweet
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:22:19 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189409640
Kennelijk was er toch een sommatie vd FIA: https://racingnews365.nl/(...)gevaarlijke-situatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-10-2019 11:27:42 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:23:16 #109
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409653
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet gewend dat iemand je op je hersenspinseltjes wijst? Goh.
Nee, gewoon een broertje dood aan nietszeggende 'onzin'-roepers :*
pi_189409654
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bij het uitschakelen van je teamgenoot mag je er vanuit gaan dat je al op gesprek mag bij je teambaas en teamgenoot. Formule 1 is een teamsport, er is namelijk ook een constructeurskampioenschap. Daar zie ik een wezenlijk verschil tussen het elimineren van teamgenoot en concurrent van een ander team. Daarnaast leveren WK punten poen op, ongeacht of je teamgenoot je grootste “concurrent” is.
Hoe dan ook moet de FIA daarin dan een keuze maken, of je beoordeelt het als team, of als individuele coureurs, maar dan ook altijd. Ik zou zelf kiezen voor individuele coureurs, omdat je anders gebeuk tussen teamgenoten krijgt voor de titel. De regels zouden eerlijke sportieve strijd moeten dienen.

Wat niet kan is wat nu gebeurt, het speelt wel mee maar wordt niet benoemd, dus officeel niet. En als het wel wordt genoemd in de beslissing dan is dat weer zo'n grabbeltonoverweging.

Je moet gewoon alle overwegingen die ooit in een beslissing hebben gestaan bij langs lopen en zeggen of ze van toepassing zijn of niet en waarom wel of niet. Dan krijg je heldere uitgekristalliseerde regels en weet iedereen waar die aan toe is. Dan kun je echt racen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:24:43 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189409672
ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:03 15 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:24:47 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409674
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Nee, gewoon een broertje dood aan nietszeggende 'onzin'-roepers :*
Post dan geen onzin. Gratis tip.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189409682
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:20 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ok, oh alwetend orakel!

_O-
Zie mijn vorige post.

Vettel heeft terecht geen straf gekregen volgens de regels.

Je kan het niet eens zijn met de afgesproken regels, ze ter discussie stellen etc, maar tot op het moment dat je gezamenlijk nieuwe regels bepaalt zul je je aan dd huidige moeten houden. Vettel is dus niet gematst. De situatie is beoordeeld volgens de regels en volkomen terecht niet bestraft.

Leclerc zit nog bij de stewards, zowel voor de botsing met max als ook voor het doorrijden met een beschadigde auto. Daar is nog geen beslissing over, dus kunnen we ook simpelweg niet stellen dat hij gematst is.

Ergo: eens met @Fir3fly op dit punt. Het is onzin om te stellen dat 2 Ferrari coureurs gematst zijn. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 11:25:12 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189409683
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tijd om die aan te passen dan?
Iedereen die wilde uitslapen is al uitgeslapen en is nu aan het kijken, de rest heeft pech.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_189409686
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:03 15 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
Staan ze er weer goed op door in eerste instantie het niet eens te willen onderzoeken.
pi_189409688
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:22 schreef Tarado het volgende:
LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:19:49 15 seconds of penalties coming Leclerc’s way as per Binotto. 5 secs for the clash with Max, 10 secs for Ferrari ignoring the FIA’s call to pit Leclerc due to damage #F1 #JapaneseGP reageer retweet
Prima beslissing, met name de penalty voor het doorrijden met schade.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 11:25:41 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189409689
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:03 15 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
Haha, dat zal hem leren _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:25:58 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409692
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:25 schreef opreis het volgende:

[..]

Staan ze er weer goed op door in eerste instantie het niet eens te willen onderzoeken.
En dan alsnog een onterechte straf uit te delen. Wat een drama weer die stewards :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189409695
En voila. Leclerc is dus niet gematst.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:26:10 #120
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409696
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Vettel is niet gematst!!
Leclerc weten we nog helemaal niet, de stewards hebben nog niet beslust.
Mja, over Vettel is te discussieren denk ik. Gematst door gebrekkige regels, laten we het daar op houden.
Leclerc mocht zijn race rijden en anderen in gevaar brengen, neemt wel gewoon puntjes mee dus die 15 seconde straf is mosterd na de maaltijd.

M'n reactie sloeg vooral op de 'Hamilton wordt altijd gematst ten nadele van Vettel'-houding van Weltschmertz. Die vlieger ging vandaag niet op natuurlijk.
pi_189409699
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Prima beslissing, met name de penalty voor het doorrijden met schade.
Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijk
pi_189409706
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen.
Dat is wat ze wilden doen totdat Ferrari zei dat ze hem binnen gingen roepen. Het negeren van die order is onderzocht en Leclerc krijgt daarvoor een 10s penalty. En nog eens 5s voor de crash met Verstappen.

andrewbensonf1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:23:12 There has been no announcement from the FIA yet, but Ferrari team boss Mattia Binotto says Leclerc has been given a five-second penalty for the Verstappen collision and 10 seconds for the team not calling him sooner in for his damaged front wing. That would drop him to seventh reageer retweet
JennieGow twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:07:51 The problem was they would have thrown the flag but Ferrari said they were coming in, so there was no need. Then Ferrari failed to come in so at that point they were already in trouble. I do agree with you though…. https://t.co/mApDROpdmO reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:27:00 #123
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409708
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Post dan geen onzin. Gratis tip.
Ok, ik zal jou eerst raadplegen in de toekomst. Jij bepaalt natuurlijk wat onzin is :Y
pi_189409715
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef vosss het volgende:
En voila. Leclerc is dus niet gematst.
Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:27:38 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189409718
LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:26:39 Racing Point has lodged a protest against both Renault cars for their "pre-set lap distance-dependent brake bias adjustment system"Huh?#F1 #JapaneseGP reageer retweet
pi_189409719
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:19 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Net als deze valse start-regel dus?
Nee, die is in voldoende mate uitgewerkt. Of die goed is uitgewerkt weet ik niet en dat hebben we vandaag ook niet kunnen vaststellen.

quote:
Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost.
Nee, Vettel werd niet gematst. Leclerc achteraf ook niet en bovendien had Hamilton alleen maar mazzel dat Leclerc wegviel en heeft hij er verder geen last van gehad.

Nadelig voor Hamilton was dat hij weer een hele matige inhaler blijkt als het niet op DRS en vermogen kan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189409721
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijk
Beter dat het na de race nog gebeurt dan helemaal niet.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:28:05 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409725
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ok, ik zal jou eerst raadplegen in de toekomst. Jij bepaalt natuurlijk wat onzin is :Y
Nee hoor, valt gewoon hier te lezen. Nog een gratis tip.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189409732
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Mja, over Vettel is te discussieren denk ik. Gematst door gebrekkige regels, laten we het daar op houden.
De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:28:55 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189409737
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Nee, dit had juist tijdens de race moeten gebeuren. Het is echt belachelijk
Snap ook niet waarom het NA de race wordt besloten. Schade was zichtbaar, call hoorbaar, negeren ervan duidelijk.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:29:03 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189409738


  zondag 13 oktober 2019 @ 11:29:09 #132
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_189409742
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:03 15 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
Bewust rond blijven rijden met schade en daarmee de levens van de andere coureurs in gevaar brengen is blijkbaar half zo erg als een jumpstart maken... Plus door de straf pas na de race te doen heeft het minder effect dan tijdens de race.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_189409752
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef opreis het volgende:

[..]

Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens.
Dit, en het uitvoeren van de straf tijdens de race maakt wat meer indruk.
Een lachertje is het.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:30:41 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409768
Vage verklaring voor die 5 seconden ook weer :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189409772
quote:
12s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:28 schreef vosss het volgende:

[..]

De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis.
De transponder doet precies wat hij moet doen. Daar is niets mis mee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189409779
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:

Of die goed is uitgewerkt weet ik niet en dat hebben we vandaag ook niet kunnen vaststellen.
Oneens. Iedereen kon zien dat hij beweegt voor het licht uit ging. De enige conclusie die jd dan kan trekken is dat die transponder voor geen meter deugt. Het gaat niet om voordeel hebben bij een te vroege start, het gaat erom dat je niet mag starten voordat de lampen uit zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189409783
De enige die profiteert van die straf is Ricardo.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:31:23 #138
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409785
quote:
12s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:28 schreef vosss het volgende:

[..]

De regels zijn niet gebrekkig; de transponder is gebrekkig. Volgens sommigen, mijzelf incluis.
Combinatie van beide denk ik. De regel bestaat uit 2 delen:

"a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved and supplied transponder fitted to each car, or;

"b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the start signal is given."

A triggerde niet, maar de beweging was duidelijk zichtbaar dus B treedt in werking. Zou je zeggen.
pi_189409788
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De transponder doet precies wat hij moet doen. Daar is niets mis mee.
Jawel. De marge van dat ding deugt niet en is veel te groot.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:31:55 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189409795
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
Vage verklaring voor die 5 seconden ook weer :').
Verstappen zat er voor lees ik
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:31:56 #141
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_189409796
zit nu te kijken, ronde 3, Leclerc is een eigenwijze pisvent aan het worden
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:32:58 #142
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189409822
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
De enige die profiteert van die straf is Ricardo.
_O_
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:33:16 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409829
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Verstappen zat er voor lees ik
Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:33:38 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189409835
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef opreis het volgende:

[..]

Juist wel, want als hij zowel een 5 en een 10 spec penalty tijdens de race had gekregen had ie misschien wel achter meer auto's gezeten. Die seconde penalties na de race zijn vaak een stuk nuttelozer dan tijdens.
Precies. Hij zakt ook maar 1 plek nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:33:47 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189409839
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'.
:D
pi_189409841
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:24 schreef Tarado het volgende:
ErikvHaren twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:24:03 15 seconden tijdstraf voor Leclerc. 10 seconden voor het doorrijden met een beschadigde auto, 5 seconden voor de clash met Verstappen. Hij zakt van plek zes naar plek zeven in uitslag Grand Prix Japan. #F1 reageer retweet
5 seconden voor die aanrijding? Vorig seizoen kreeg Vettel nog 10 seconde voor veel minder onderstuur na de start en veel en veel minder schade. Hebben de stewards nou besloten meer onbestraft te laten, of ook lichter te gaan straffen?

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:27 schreef Tarado het volgende:
LukeSmithF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:26:39 Racing Point has lodged a protest against both Renault cars for their "pre-set lap distance-dependent brake bias adjustment system"Huh?#F1 #JapaneseGP reageer retweet
Illegal driver aid schat ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:34:05 #147
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189409848
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'.
'in front' betekent niet 'er voor'. Weer wat geleerd _O_
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:34:33 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409857
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D
Leuk dat je kunt lachen als je er naast zit *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:34:41 #149
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_189409859
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Marginally in front ja. Dat betekent niet 'er voor'. Er staat ook 'side by side'. Precies wat ik zeg dus. Maar schijnbaar vinden ze dat Leclerc had moeten kunnen voorspellen dat hij onderstuur zou krijgen. Tja.
_O- :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:35:50 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189409875
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

_O- :D
_O-. Wat moet jij je dom voelen zeg :D!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')