Waar in de regels staat het criterium full control? Waar in de regels staat dat de schade ertoe doet? Het probleem is niet alleen de stewards, je kunt niet zomaar elke keer een nieuwe maat te voorschijn halen want dan meet je met meer dan twee maten. Dat het op zich een redelijke maat lijkt te zien doet daar niet aan af.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:12 schreef Tarado het volgende:
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 10:08:25I felt that both Leclerc and Albon deserved a penalty. Neither had full control of their car and caused race ending/changing damage to another competitor. The jump start from Vettel is a tech decision. If he was in his start box with no relative movement at lights out then legal reageer retweet
In de regels, die hier al meermaals neergezet zijn, staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen".quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef Zorro het volgende: [..] Maar wat als de transponder een jumpstart waarneemt als je het vak verlaat? Dan is het geen marge maar een andere definitie dan die jij aanhoudt.
Dat, plus Leclerc reed in een verdwijnend gat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Laat maar zien dan
Want je voorbeeld van Oostenrijk is volstrekt anders, daar rijden ze wiel aan wiel
En er staat ook 'bepaald door de sensor'.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In de regels, die hier al meermaals neergezet zijn, staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen".
En ik zeg ook dat het een kutsensor isquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En er staat ook 'bepaald door de sensor'.
ja dus is de marge te grootquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En er staat ook 'bepaald door de sensor'.
Er staat ook "als het wordt waargenomen door de transponder". Daarmee kan de FIA alle kanten op, want als ze de transponder zo hebben geconfigureerd dat hij pas een fout geeft als het vak wordt verlaten klopt dat allemaal. Maar het is wel zo gedefinieerd dat ze er creatief uitleg aan kunnen geven.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In de regels, die hier al meermaals neergezet zijn, staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen".
Exact dezelfde situatie. Twee auto's naast elkaar, auto aan de binnenkant geeft geen ruimte aan auto aan de buitenkant en dan is er contact.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat, plus Leclerc reed in een verdwijnend gat.
moeten ze maar op tijd op staanquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi hoe er een spoiler in de titel van een ochtendrace topic staat
Zie ik nu iets te laat.
Wat is 'te groot'?quote:
Ja. Maar daar was geen discussie over.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En er staat ook 'bepaald door de sensor'.
Het wordt ook niet uitgesloten. De sensor bepaalt, en die staat schijnbaar zo afgesteld dat het correspondeert met die lijn van dat vak.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Maar daar was geen discussie over.
Het gaat erom dat Zorro denkt dat het om uit het vak bewegen gaat.
Maar dat staat dus niet in de regels.
Dat heeft niks te maken met marge maar met definitie. Er is geen marge, hij meet gewoon pas bij overschrijding van de lijn. Zoals hawkeye bij tennis pas een fout geeft als de bal uit is. Geen marge, maar grenzen vaststellen.quote:
Dan leven ze hun eigen regels niet na. Ze moeten stilstaan voor de start. Bewegen = valse start + straf.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er staat ook "als het wordt waargenomen door de transponder". Daarmee kan de FIA alle kanten op, want als ze de transponder zo hebben geconfigureerd dat hij pas een fout geeft als het vak wordt verlaten klopt dat allemaal. Maar het is wel zo gedefinieerd dat ze er creatief uitleg aan kunnen geven.
Staat er niet, maar kan wel zo worden uitgelegd. "Als de transponder het registreert". Dan is het maar hoe ze hem hebben ingesteld.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Maar daar was geen discussie over.
Het gaat erom dat Zorro denkt dat het om uit het vak bewegen gaat.
Maar dat staat dus niet in de regels.
Nee, dat is niet wat er staat. Beweging volgens de sensor is een valse start, anders niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan leven ze hun eigen regels niet na. Ze moeten stilstaan voor de start. Bewegen = valse start + straf.
Bij atletiek heb je een lijn en een startblok. Dan heb je geen marge nodig in de positie. Bij zo'n auto kunnen ze niet zien waar het vak precies is, dus moet die ongeveer goed staan. Dat maakt het heel anders.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Kijk anders ff hoe ze het bij andere sporten doen.
volgens mij ik destijds bij het geval Bottas ook gezegd dat als het binnen de technische marge was de beslissing terecht was. Alleen heb ik toen de marge in twijfel getrokken omdat Bottas wel voordeel had, dat was nu niet aan de orde en daarom kan ik niet vaststellen of die marge nog steeds te groot is.quote:Als dit Hamilton had geweest had je een heel ander oordeel gehad.
dan klopt de regel toch niet, tenminste ik dacht dat het om bewegen gaat voor de lichten uit zijn?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met marge maar met definitie. Er is geen marge, hij meet gewoon pas bij overschrijding van de lijn. Zoals hawkeye bij tennis pas een fout geeft als de bal uit is. Geen marge, maar grenzen vaststellen.
Hou eens op over die transponder. Dat is de discussie niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat er staat. Beweging volgens de sensor is een valse start, anders niet.
Dat staat er niet letterlijk, er staat "Beweging die door de transponder wordt waargenomen"quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan klopt de regel toch niet, tenminste ik dacht dat het om bewegen gaat voor de lichten uit zijn?
Daar stopt de discussie inderdaad. De transponder bepaalt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op over die transponder. Dat is de discussie niet.
Ik kan me herinneren dat hij echt wel het boetekleed aantrok toen hij Ricciardo uit de race reed in Hongarije. En toen kreeg hij ook nog een 10 seconden strafquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:30 schreef Mansjester het volgende:
Blijft hilarisch dat Max vaak betrokken is geweest bij incidenten en dat altijd als race incidenten afdeed. Als Max wordt geraakt begint ie om zich heen te schreeuwen en verkondigen dat iedereen straf verdient
Maar wat nou als de auto een tikje beweegt door bijvoorbeeld een mechanisch probleem met de koppeling? Ik zeg maar wat. De auto schuift een millimeter verder daardoor zonder dat de coureur er iets aan kan doen, dan ook maar meteen straf? Die lijn is er denk ik niet voor niets.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat staat er niet letterlijk, er staat "Beweging die door de transponder wordt waargenomen"
Maar nogmaals, ik ben het er ook niet mee eens hoor, bewegen is fout wat mij betreft.
Nee. Want er staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen". Het gaat dus om het bewegen an sich. Anders is de regel verkeerd opgeschreven.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Staat er niet, maar kan wel zo worden uitgelegd. "Als de transponder het registreert". Dan is het maar hoe ze hem hebben ingesteld.
Al ben ik het er persoonlijk ook mee eens dat het gewoon "bewegen is fout" zou moeten zijn.
Dat is het punt niet. Daar is geen enkele discussie over.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar stopt de discussie inderdaad. De transponder bepaalt.
Dat laatste sluit ik sowieso niet uit bij de FIAquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Want er staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen". Het gaat dus om het bewegen an sich. Anders is de regel verkeerd opgeschreven.
Ja? Te groot waarvoor? Is de marge te groot zodat een coureur een voordeel kan hebben door eerder te bewegen? Of is de marge te groot zodat mensen die de regels niet snappen verongelijkt kunnen doen?quote:
Precies. Daar ging Verstappen ook de fout in. Kan gebeuren. Maar als er mensen zijn die denken dat Leclerc niet fout zat dan moeten ze maar eens goed kijken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat hij echt wel het boetekleed aantrok toen hij Ricciardo uit de race reed in Hongarije. En toen kreeg hij ook nog een 10 seconden straf
Er is sowieso geen discussie. Er staat heel duidelijk 'beweging volgens de transponder'. Doe toch niet zo moeilijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Daar is geen enkele discussie over.
Er is heel duidelijk wel een discussie. Maar niet over het feit of de transponder de bepalende factor is of niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is sowieso geen discussie. Er staat heel duidelijk 'beweging volgens de transponder'. Doe toch niet zo moeilijk.
Niet voor niets daar Lebler nu alleen moet komen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Daar ging Verstappen ook de fout in. Kan gebeuren. Maar als er mensen zijn die denken dat Leclerc niet fout zat dan moeten ze maar eens goed kijken.
Er is altijd beweging natuurlijk. De motor draait, de coureur beweegt, er staat wind. Je moet ergens de grens stellen wat als beweging telt. Als je dat dan op een technische objectieve manier doet dan geldt dat dan ook als wat volgens de regels beweging is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Want er staat "bewegen" en niet "uit het vak bewegen". Het gaat dus om het bewegen an sich. Anders is de regel verkeerd opgeschreven.
Max zit daar ook gewoon hoor. Beide coureurs mogen hun zegje doen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet voor niets daar Lebler nu alleen moet komen.
Hij vind de discussie over de marge van dat ding geen discussie en kan zelfs geen argumenten bedenken om over die marge te discussiëren. Zelfs niet als je met het blote oog duidelijk kan zien dat hij te vroeg beweegt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is heel duidelijk wel een discussie. Maar niet over het feit of de transponder de bepalende factor is of niet.
Ook dat is het discussiepunt niet. En uiteraard moet er enige marge zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is altijd beweging natuurlijk. De motor draait, de coureur beweegt, er staat wind. Je moet ergens de grens stellen wat als beweging telt. Als je dat dan op een technische objectieve manier doet dan geldt dat dan ook als wat volgens de regels beweging is.
Dan was 'ie z'n spiegel niet verlorenquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, wat als dat ding op de helm van Lewis was gekomen?
Dan waren we voor 2 rondjes zo vroeg opgestaan, en hadden we de rest van de dag een wat minder goed humeur.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, wat als dat ding op de helm van Lewis was gekomen?
In Italië kreeg Leclerc ook al een waarschuwingsvlag. Nu reed hij weer door na een call van zijn team waardoor later de stukken door de lucht vlogen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet voor niets daar Lebler nu alleen moet komen.
quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, wat als dat ding op de helm van Lewis was gekomen?
En dan mag je vervolgens die grens of marge niet meer ter discussie stellen? Waarom niet?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je dat dan op een technische objectieve manier doet dan geldt dat dan ook als wat volgens de regels beweging is.
https://www.gpfans.com/nl(...)incident-verstappen/quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max zit daar ook gewoon hoor. Beide coureurs mogen hun zegje doen.
Maar hij kreeg (om onbegrijpelijke redenen) nu geen waarschuwingsvlag noch kreeg hij (via het team) een sommatie vd FIA. Hij zal er dus ook geen straf voor krijgen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Italië kreeg Leclerc ook al een waarschuwingsvlag. Nu reed hij weer door na een call van zijn team waardoor later de stukken door de lucht vlogen.
Acceleratie sensor, zelfs je telefoon heeft zo'n ding.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:42 schreef vosss het volgende:
Ik zoek een sensor die nauwkeurig kan bepalen of iets of iemand voor een bepaald tijdstip van zn plaats komt. Iemand enig idee of zoiets te koop is ergens?
dit dusquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan mag je vervolgens die grens of marge niet meer ter discussie stellen? Waarom niet?
Iedereen is het erover eens dat volgens de regels Vettel volkomen terecht geen straf kreeg volgens mij hoor.
Dat gaat dan ook niet over de crash met verstappen, maar over het doorrijden met een beschadigde auto. Zie het FIA document wat er staat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.gpfans.com/nl(...)incident-verstappen/
Hier staat wat anders.
Idd, in mijn ogen een DQ waard, maar hij zal er wel mee wegkomen...quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
FIA is altijd wel pro Ferrari.... helaas
O, dat wist ik dus niet. Ik dacht dat hij alleen moest komen voor de actie tegen Verstappen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet over de crash met verstappen, maar over het doorrijden met een beschadigde auto. Zie het FIA document wat er staat.
Op zich is alles te meten maar de vraag is ook of ze zo nauwkeurig willen meten.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Acceleratie sensor, zelfs je telefoon heeft zo'n ding.
Als de FIA het niet kan meten dan kunnen ze beter meteen stoppen met deze hele poppenkast. Blij dat ik er niet voor m'n bed uit ben gegaan.
Beide staan er volgens mij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet over de crash met verstappen, maar over het doorrijden met een beschadigde auto. Zie het FIA document wat er staat.
Ow wacht. Max moet er komen, dat is een apart document en leclerc moet er komen in 1 document voor 2 dingen. Zowel de crash als doorrijden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet over de crash met verstappen, maar over het doorrijden met een beschadigde auto. Zie het FIA document wat er staat.
quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
FIA is altijd wel pro Ferrari.... helaas
Beide dus. Normaliter released men dan 2 documenten. Nu hebben ze beide zaken op 1 document gezet. En ik las niet goedquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O, dat wist ik dus niet. Ik dacht dat hij alleen moest komen voor de actie tegen Verstappen.
In mijn ogen is het gewoon simpel, bewegen=bewegen. 0f dat nou 10cm of 0,1mm is, als je dat als FIA niet kan meten dan ben je gewoon verkeerd bezig aangezien het mensenwerk wordt en zoals al vaker gebleken is zit daar totaal geen regelmaat in.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op zich is alles te meten maar de vraag is ook of ze zo nauwkeurig willen meten.
Misschien is er ooit gezegd dat alles binnen 0,1 sec legaal is om valse valse starts te voorkomen en die sensor heeft een bepaalde marge en bij elkaar is Vettel precies binnen de marge gebleven.
Genoeg voorbeelden hoor...quote:
Max heeft ook een oproep gekregen, zie https://www.fia.com/documentsquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.gpfans.com/nl(...)incident-verstappen/
Hier staat wat anders.
@Fir3fly @Weltschmerzquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan mag je vervolgens die grens of marge niet meer ter discussie stellen? Waarom niet?
Iedereen is het erover eens dat volgens de regels Vettel volkomen terecht geen straf kreeg volgens mij hoor.
Ik snap dat jij dat zo ziet maar een harde windvlaag kan de auto al een stukje bewegen dus er moet altijd een marge zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
In mijn ogen is het gewoon simpel, bewegen=bewegen. 0f dat nou 10cm of 0,1mm is, als je dat als FIA niet kan meten dan ben je gewoon verkeerd bezig aangezien het mensenwerk wordt en zoals al vaker gebleken is zit daar totaal geen regelmaat in.
Nee, sommigen hier doen alsof de nadere uitwerking van de regel niet afdoet aan het uitgangspunt van de regel. Dat doet het wel. Zo werken regels nou eenmaal.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan mag je vervolgens die grens of marge niet meer ter discussie stellen? Waarom niet?
Iedereen is het erover eens dat volgens de regels Vettel volkomen terecht geen straf kreeg volgens mij hoor.
Maar dan wordt het technisch meteen best ingewikkeld omdat die auto's niet heel precies neergezet kunnen worden en ook daarin een marge hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dat is het discussiepunt niet. En uiteraard moet er enige marge zijn.
Nee.quote:
Dat kan niet, want die auto's bewegen al bij het in de versnelling zetten.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
In mijn ogen is het gewoon simpel, bewegen=bewegen. 0f dat nou 10cm of 0,1mm is, als je dat als FIA niet kan meten dan ben je gewoon verkeerd bezig aangezien het mensenwerk wordt en zoals al vaker gebleken is zit daar totaal geen regelmaat in.
Diskwalificatie voor de volgende wedstrijd, bewust (!) andere rijders in gevaar brengen (Hamilton).quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:56 schreef tja77 het volgende:
Fout van Leclerc? Ja, penalty waard? Nee.
Maar dat vond ik ook van de fout van Max in Hongarije (2017?) waar hij binnendoor ging bij Ricciardo, grip verloor en Ricciardo eraf tikte. Plus dat het daar ook nog eens teamgenoten betrof.
Max benadeelde in Hongarije een teamgenoot, hier Leclerc een rechtstreekse concurrent. Een tik op de vingers van Leclerc lijkt me gepast, zeker voor het doorrijden met losse onderdelen.
Was dat ook je standpunt in Canada?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, sommigen hier doen alsof de nadere uitwerking van de regel niet afdoet aan het uitgangspunt van de regel. Dat doet het wel. Zo werken regels nou eenmaal.
Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hij kreeg (om onbegrijpelijke redenen) nu geen waarschuwingsvlag noch kreeg hij (via het team) een sommatie vd FIA. Hij zal er dus ook geen straf voor krijgen.
Jazeker, er was een 'box box', waarop het antwoord zoiets was als 'why? car feels fine'quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.
Je kunt je in het algemeen afvragen of dat soort fouten straf verdienen. Wat bestraf je eigenlijk? Het teveel risico nemen of de fout zelf?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:56 schreef tja77 het volgende:
Fout van Leclerc? Ja, penalty waard? Nee.
Maar dat vond ik ook van de fout van Max in Hongarije (2017?) waar hij binnendoor ging bij Ricciardo, grip verloor en Ricciardo eraf tikte.
Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is.quote:Plus dat het daar ook nog eens teamgenoten betrof.
Max benadeelde in Hongarije een teamgenoot, hier Leclerc een rechtstreekse concurrent.
Hij kreeg de oproep van het team en reageerde met kunnen we niet nog even doorrijden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.
Edit:
Om vervolgens die losse onderdelen te verliezen op de wagen van Hamilton.
Teamorder wel. Sommatie vd FIA en/of een waarschuwingsvlag niet voor zover ik weet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kreeg hij nu wel of niet de teamorder om de pit in te komen? Ik dacht na ronde twee, maar dat hij dat niet deed en doorreed.
Misschien niet gedaan omdat die teamorder al was gegeven?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Teamorder wel. Sommatie vd FIA en/of een waarschuwingsvlag niet voor zover ik weet.
Spiegeltjes vallen er wel vaker uit volgens mij.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Trouwens wel bizar dat zowel Hamilton als Lebler de race met maar een spiegel mochten uitrijden. Lijkt me dat die er niet voor niets opzitten, qua veiligheid.
Die auto's loggen al wind dus dat kan je prima compenseren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik snap dat jij dat zo ziet maar een harde windvlaag kan de auto al een stukje bewegen dus er moet altijd een marge zijn.
Vettel z'n start is nog voordat de lampen uit zijn. En niet zo'n klein beetje ook.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan niet, want die auto's bewegen al bij het in de versnelling zetten.
Tuurlijk moet er een grens zijn ergens, maar als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt dan deugt die marge gewoon niet. Een ieder die dat niet inziet is geen knip voor de neus waard.
Een Prost vs Senna incidentje.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is.
Je ziet er sowieso weinig mee.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Trouwens wel bizar dat zowel Hamilton als Lebler de race met maar een spiegel mochten uitrijden. Lijkt me dat die er niet voor niets opzitten, qua veiligheid.
Daarover was mijn standpunt dat die regel onvoldoende uitgewerkt is, met name doordat de stewards elke keer wat andere criteria bij mekaar grabbelen voor de beslissing die in het voordeel van Hamilton is.quote:
Bij het uitschakelen van je teamgenoot mag je er vanuit gaan dat je al op gesprek mag bij je teambaas en teamgenoot. Formule 1 is een teamsport, er is namelijk ook een constructeurskampioenschap. Daar zie ik een wezenlijk verschil tussen het elimineren van teamgenoot en concurrent van een ander team. Daarnaast leveren WK punten poen op, ongeacht of je teamgenoot je grootste “concurrent” is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt je in het algemeen afvragen of dat soort fouten straf verdienen. Wat bestraf je eigenlijk? Het teveel risico nemen of de fout zelf?
[..]
Een teamgenoot kan ook een concurrent voor het WK zijn. Of het is een relevante factor die atlijd meeweegt, of het is het niet. Het lijkt me niet dat de leider in het WK in de laatste race de nr. 2 in de stand er vanaf mag beuken omdat het zijn teamgenoot is.
Pfff...quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1183300041802485760
Ja, oproep naar de box, met een hand aan het stuur en een hand de spiegel vasthouden...
Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar voor het verantwoordelijk zijn voor gevaarlijke situatie en het negeren van teamorder “box!” ligt nog wel een puntje van aandacht. Wat als er wel een ongeluk was gebeurt door die rondvliegende onderdelen?
Is het dan ook niet de taak van de regelmakers om het grijze gebied ofwel marge omtrent die transponder eens nader onder de loep te nemen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
De taak van regelmakers en handhavers is om het grijze gebied te minimaliseren.
Dat is duidelijk. Dat was twee jaar geleden al zo en is niet veranderd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Is het dan ook niet de taak van de regelmakers om het grijze gebied ofwel marge omtrent die transponder eens nader onder de loep te nemen?
Die Binotto zei dat er daar geen ruimte was voor twee wagens.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan had de FIA een meatball moeten uitdelen. Dat is het enige waarop gestraft kan worden. Negeren van een teamorder niet. Dat is voor het team om af te handelen.
Dat weet ik, maar ik vind het hoog tijd worden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Dat was twee jaar geleden al zo en is niet veranderd.
Wel als het een Ferrari is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik vind het hoog tijd worden.
Je kan aan de kijker toch niet uitleggen die zelf met zn eigen ogen ziet dat iemand te vroeg beweegt geen straf krijgt omdat een sensor het niet gemeten heeft?
Net als deze valse start-regel dus?quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarover was mijn standpunt dat die regel onvoldoende uitgewerkt is,
Zoals vandaag zeker? Beide Ferrari-coreurs worden aanzienlijk gemats, wat nadelig was voor Hamilton. Heeft hem P2 en een spiegel gekost.quote:met name doordat de stewards elke keer wat andere criteria bij mekaar grabbelen voor de beslissing die in het voordeel van Hamilton is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |