Dat laatste is niet relevant. Valse start is valse start. Dit was geen valse start volgens de criteria.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hoeft Vettel geen straf te geven. Hij stond nog in het vak net zoals Bottas destijds. Bovendien heeft hij zich daar zelf behoorlijk mee genaaid en verprutste zijn start.
En ik stel dat die marge debiel groot is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt ook bij de VAR niet. De grensrechter moet een twijfelgeval laten gaan vanwege de VAR, en dan kan de VAR het niet zien en dan is het 'maar de grensrechter vlagde ook niet'. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Je moet één uiteindelijke beslisser hebben, dat is de transponder dus dan doet de blote oogwaarneming er niet toe. De transponder zit ook niet fout, die stelt vast of de auto teveel of te ver beweegt. Dat is dan het criterium.
En dat is hetgeen ik de hele tijd al roep.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit was geen valse start volgens de criteria.
met je eens hoor, je zou verwachten dat zo'n transponder "beter" waarneemt dan het blote oogquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik stel dat die marge debiel groot is.
Komop zeg, daar moet toch iedereen het mee eens zijn?
Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt terwijl de lampen uit zijn.
Men zou dat ding aan moeten passen. Die marge is debiel groot en volkomen onnodig en zorgt alleen maar voor verwarring.
Nogmaals, terecht dat er geen straf was, maar een mongloïde dwerg met een bochel en 1 oog kon nog zien dat hij te vroeg was. De regel deugt niet en de transponder deugt niet. Dat is alles wat ik zeg. En dat doet niets af aan de terechte no further action, zoals ik inmiddels al 20x gezegd heb.
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het contact was in bocht 2, koop een bril.
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
met je eens hoor, je zou verwachten dat zo'n transponder "beter" waarneemt dan het blote oog
Niemand voor niemand, Leclerc was 'significantly alongside' (het enige begrip dat in de regels voorkomt). Ze reden naast elkaar, net als in Oostenrijk. Net als Silverstone. En vele andere voorbeelden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Blik het volgende:
[..]
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie?
Als ik een van de andere teams was zou ik de precieze marges willen weten waaronder dat ding werkt. Klinkt als een interessante optie om voordeel uit te halen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:07 schreef Blik het volgende:
Als een transponder dit niet als een valse start kan beoordelen is de transponder gewoon ongeschikt
quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.
Dat zeg je alleen maar omdat je ergens vindt dat Vettel een straf verdient. Maar daar kan niemand regels op baseren natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]ik lig er ook niet wakker van maar die marge is dan wel te groot
Jij lijkt wel echt een chromosoom extra te hebben als ik je posts lees de afgelopen pagina’s. Waarom moeten mensen alleen jouw waarheid aannemen. Komt een beetje triest over. Thuis niets te vertellen zeker?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 10:08:25I felt that both Leclerc and Albon deserved a penalty. Neither had full control of their car and caused race ending/changing damage to another competitor. The jump start from Vettel is a tech decision. If he was in his start box with no relative movement at lights out then legal reageer retweet
Ze moesten zich pas om 10:00 uur bij de stewards melden he?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:10 schreef Breekfast het volgende:
Zouden de Stewards vandaag nog een beslissing kunnen nemen denken jullie? Of gaan ze eerst nog een weekje alle beelden analyseren?
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Blik het volgende:
[..]
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie?
Brundle ook weer de hypocriet als altijdquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:12 schreef Tarado het volgende:
twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 13-10-2019 om 10:08:25I felt that both Leclerc and Albon deserved a penalty. Neither had full control of their car and caused race ending/changing damage to another competitor. The jump start from Vettel is a tech decision. If he was in his start box with no relative movement at lights out then legal reageer retweet
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteemquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je ergens vindt dat Vettel een straf verdient. Maar daar kan niemand regels op baseren natuurlijk.
Er zijn tig voorbeelden te geven waarin de wielen als ijkpunt worden genomen. En dat weet jij net zo goed als ik. In oostenrijk zaten die wielen naast elkaar, vandaag in Japan is dat absoluut niet het gevalquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niemand voor niemand, Leclerc was 'significantly alongside' (het enige begrip dat in de regels voorkomt). Ze reden naast elkaar, net als in Oostenrijk. Net als Silverstone. En vele andere voorbeelden.
Dat snap ik, maar nogmaals wat jij met je ogen waarneemt doet er hier gewoon niet toe. En dat is maar goed ook.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteem
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat op het moment van het uitbrekenquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat
Wat denk jij dan dat het was?quote:
+probleem met z'n jumpstart is dat je andere coureurs daar ook mee afleidt, die dan op Vettel reageren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteem
Dus als je met het blote oog OVERDUIDELIJK kan zien dat hij beweegt vóórdat de lampen uit zijn, dan vind jij dat geen goed argument om eens over die marge te zeiken?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken.
Of het ruim was kan je nog wel over twijfelen denk ik, maar Verstappen zat er inderdaad al voor. En op de racelijnquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat op het moment van het uitbreken
Het punt is dat die transponder en de afstelling daarvan dan bepaalt of het een valse start is of niet. Het blote oog is niet meer relevant en beweging binnen de marge ook niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik stel dat die marge debiel groot is.
Komop zeg, daar moet toch iedereen het mee eens zijn?
Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt terwijl de lampen uit zijn.
Men zou dat ding aan moeten passen. Die marge is debiel groot en volkomen onnodig en zorgt alleen maar voor verwarring.
Nogmaals, terecht dat er geen straf was, maar een mongloïde dwerg met een bochel en 1 oog kon nog zien dat hij te vroeg was. De regel deugt niet en de transponder deugt niet. Dat is alles wat ik zeg. En dat doet niets af aan de terechte no further action, zoals ik inmiddels al 20x gezegd heb.
Wat ik zeg, ik denk (DENK, het is niet beschreven dus geen zekerheid) dat het om het verlaten van het vak gaat en dat deed Seb niet. Maar onduidelijk is en blijft het.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus als je met het blote oog OVERDUIDELIJK kan zien dat hij beweegt vóórdat de lampen uit zijn, dan vind jij dat geen goed argument om eens over die marge te zeiken?
Verder boeit het me geen kut of het Vetrel was of iemand anders, maar als het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt dan is dat feit toch JUIST een argument om eens over die marge te zeiken???
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is. Leclerc heeft dan (volgens jurisprudentie) het recht om Verstappen van de baan te duwen.quote:
Krijg een beetje het idee dat ze elk incident tussen Verstappen en Leclerc extra veel aandacht te geven om zo een 'vete' te krijgen om het marketingtechnisch een soort van tweestrijd te maken tussen die twee.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:10 schreef Breekfast het volgende:
Zouden de Stewards vandaag nog een beslissing kunnen nemen denken jullie? Of gaan ze eerst nog een weekje alle beelden analyseren?
En toch kwam het voorwiel van Sjarrel in de sidepod van Max. Wat een talent!quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is.
Kijk anders ff hoe ze het bij andere sporten doen. Als dit Hamilton had geweest had je een heel ander oordeel gehad.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat die transponder en de afstelling daarvan dan bepaalt of het een valse start is of niet. Het blote oog is niet meer relevant en beweging binnen de marge ook niet.
Ik ben met je eens dat de marges te groot zijn of in ieder geval waren, want Bottas had er in 2017 wel voordeel van. Het moet zo afgesteld zijn dat een coureur er geen voordeel van kan hebben, dat hebben we vandaag niet kunnen zien omdat er geen voordeel was. Ik zie geen andere reden om een beetje beweging te bestraffen.
Het gaat erom of die transponder een jumpstart waarneemt en dat staat duidelijk in de regels. En het is daarmee dus ook duidelijk dat die marge te groot is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik zeg, ik denk (DENK, het is niet beschreven dus geen zekerheid) dat het om het verlaten van het vak gaat en dat deed Seb niet. Maar onduidelijk is en blijft het.
dat kan dan wel zijn maar dat neemt niet weg dat de tolerantie gewoon te groot is blijkbaarquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar nogmaals wat jij met je ogen waarneemt doet er hier gewoon niet toe. En dat is maar goed ook.
Maar wat is 'te groot'?quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan dan wel zijn maar dat neemt niet weg dat de tolerantie gewoon te groot is blijkbaar
Waar staat dat in de regels dan? Laat maar zien pikquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is. Leclerc heeft dan (volgens jurisprudentie) het recht om Verstappen van de baan te duwen.
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod.
Maar wat als de transponder een jumpstart waarneemt als je het vak verlaat? Dan is het geen marge maar een andere definitie dan die jij aanhoudt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat erom of die transponder een jumpstart waarneemt en dat staat duidelijk in de regels. En het is daarmee dus ook duidelijk dat die marge te groot is.
Ik zeg jurisprudentie.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Waar staat dat in de regels dan? Laat maar zien pik
Hij was niet te laat in de ankers, hij was de vroeg/te veel op het gas waardoor hij niet de binnenkant van de bocht kon houden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit.
Maar na een call van zijn team niet naar binnen komen waardoor de stukken eraf vliegen is wel een zaak voor een straf. Zelfs de spiegel van Hamilton vloog eraf door al die stukken.
Maar Leclerc weigert wel vaker een teamorder of zeurt als hij een order krijgt. Dat maakt het wel een type Gilles Villeneuve die destijds bij Ferrari de nodige risico's nam. Vettel zal er komend seizoen zijn handen vol aan gaan krijgen. Verstappen is al behoorlijk agressief maar Leclerc gooit er er nog een schepje bovenop.
5 seconden, dat zal hem leren.quote:Op zondag 13 oktober 2019 10:22 schreef F1gamer het volgende:
Ik wacht rustig op de uitslag Leclerc-Verstappen
Zie Oostenrijk en eerdere posts in dit topic.quote:
Lijkt me dan toch vrij duidelijk een 100% Leclerc causing a collisionquote:Op zondag 13 oktober 2019 10:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit.
Ja zeker, dit mogen ze wat mij betreft heel hard straffen.quote:Maar na een call van zijn team niet naar binnen komen waardoor de stukken eraf vliegen is wel een zaak voor een straf. Zelfs de spiegel van Hamilton vloog eraf door al die stukken.
Maar Leclerc weigert wel vaker een teamorder of zeurt als hij een order krijgt. Dat maakt het wel een type Gilles Villeneuve die destijds bij Ferrari de nodige risico's nam. Vettel zal er komend seizoen zijn handen vol aan gaan krijgen. Verstappen is al behoorlijk agressief maar Leclerc gooit er er nog een schepje bovenop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |