quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je bent of heel erg dom of heel erg koppig. Maar neem het dan van de stewards aan:
[..]
De sensor werkte dus perfect.
Leuk geprobeerd maar neequote:Op zondag 13 oktober 2019 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
net als jij de straf voor Leclerc van de stewards aanneemt?
twitter:tgruener twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:38:47FIA has accepted the protest by Racing Point vs. Renault. But there won't be a decision tonight. The technical department of the FIA has time until Wednesday to fully investigate the matter. #AMuS #F1 #JapeneseGP reageer retweet
Ofwel, als ric nu ook een straf krijgt heeft Leclerc geen effectieve straf gehadquote:Op zondag 13 oktober 2019 12:40 schreef Tarado het volgende:
twitter:tgruener twitterde op zondag 13-10-2019 om 12:38:47FIA has accepted the protest by Racing Point vs. Renault. But there won't be a decision tonight. The technical department of the FIA has time until Wednesday to fully investigate the matter. #AMuS #F1 #JapeneseGP reageer retweet
De verklaring van de stewards had ik nog niet gezien, dankje.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je bent of heel erg dom of heel erg koppig. Maar neem het dan van de stewards aan:
[..]
De sensor werkte dus perfect.
Starten die niet toevallig eerste startrij?quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:43 schreef Luppie0110 het volgende:
Tis wel feit dat Max vaker bij dit soort incidentjes is betrokken.
Er zijn kennelijk ook coureurs die dat veel minder hebben, die staan wel bovenaan de ranglijst.
Da's het voordeel van een auto waarmee je weg kan rijden van de druktequote:Op zondag 13 oktober 2019 12:43 schreef Luppie0110 het volgende:
Tis wel feit dat Max vaker bij dit soort incidentjes is betrokken.
Er zijn kennelijk ook coureurs die dat veel minder hebben, die staan wel bovenaan de ranglijst.
twitter:Charles_Leclerc twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:52:42My mistake in Turn 1. It ruined Max's race and put ourself in a bad position for the remaining of the race. Mexico next 🇲🇽📸: @F1Gregory https://t.co/BfncHTkk0Y reageer retweet
Prima, alleen jammer dat 'ie Lando en Lewis vergeet te noemen. Op naar de volgende racequote:Op zondag 13 oktober 2019 12:47 schreef wolfjeamadeus het volgende:
@:Fir3fly geef het op man...twitter:Charles_Leclerc twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:52:42My mistake in Turn 1. It ruined Max's race and put ourself in a bad position for the remaining of the race. Mexico next 🇲🇽📸: @:F1Gregory https://t.co/BfncHTkk0Y reageer retweet
Misschien is het kansloos om een juridische abstractie uit proberen te leggen aan mensen die daar niet in geinteresseerd zijn. Op het moment dat je bepaalt hoe beweging wordt vastgesteld dan is daarmee beweging ook gedefinieerd, dus is daarmee beweging net als het bewegen van de auto door de draaiende motor en in de versnelling zetten irrelevante beweging geworden. Ook al kunnen we die wel met het blote oog vaststellen en dan in het spraakgebruik als beweging geldt, volgens de regels is het geen beweging.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Vind je het zelf nou niet ook behoorlijk kansloos? Iedereen kan zien dat hij bewoog. Dus even los van of het hier Vettel betrof of een andere coureur en los van of de regel wel of niet duidelijk is en los van of er wel of geen straf volgde en los van of er wel of geen voordeel behaalt werd?
Dat is niet het doel van die regel, de auto's moeten immers naar hun startplek toe bewegen. Het bovenliggende doel is een eerlijke start en dus de mate van beweging die een voordeel oplevert bestraffen. Als je door deze regel zoals die nu is geen voordeel kunt halen door te vroeg te starten, itt bij Bottas nog het geval was, dan is de regel sportief niet verkeerd. Wel is hij onduidelijk voor de kijker.quote:Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat een regel die moet zorgen dat een auto niet mag bewegen voordat de lampen uit zijn volstrekt en prima werkt als iedereen kan zien dat de auto overduidelijk bewoog?
Nee, de transponder bepaalt wat bewegen is. Daarmee is de waarneming van beweging met het blote oog irrelevant voor beweging in die zin van de regel. Net zoals dat flex in de vleugels die we waarnemen volgens de regels geen flex is omdat het binnen de marges van de gekozen meetmethode valt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet irrelevant, de regel zegt dat je niet mag bewegen voor het startsignaal is gegeven en dat dat beoordeeld wordt door de transponder. Los van de transponder blijft de regel staan: je mag niet bewegen voor het startsignaal is gegeven.
Misschien functioneerde die niet. Maar als ie dat wel deed dan is er slechts een communicatieprobleem met de fans.quote:Als je ziet dat dat wel het geval is, maar de transponder registreert dat niet, dan is er wat mis met die transponder. Je kan nog heel vaak herhalen dat je dat niet begrijpt, maar dat verandert niets aan de regel natuurlijk.
Nee, het is meer als de VAR die een lijntje trekt voor buitenspel en die heeft dan te maken met de dikte van de lijn, de resolutie, de bolling van het veld, de vertekening van de lens, en kan daardoor iets wat feitelijk fysiek 2 cm buitenspel was niet als zodanig beoordelen. Ook dan bepaalt de techniek dat er een marge is. Terwijl ik langs de lijn op precies de goede plek sta en wel kan zien dat het buitenspel is.quote:Mag je iemand overhoop schoppen als de scheids niet kijkt? Dat is een beetje wat er aan de hand is. De transponder, de scheids dus, keek niet goed. Dat doet niets af aan de regel.
Tjonge, dat is een sterk staaltje creatief liegen, moet ik je nagevenquote:Op zondag 13 oktober 2019 12:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De verklaring van de stewards had ik nog niet gezien, dankje.
Die geaccepteerde tolerantie is niet beschreven in 36.13(a).
De conclusie van de stewards betekent dus niet dat de sensor perfect werkte (we hebben geen ruwe data en geaccepteerde toleranties tot onze beschikking), het betekent alleen dat de stewards hebben besloten dat het geen straf waard was. Uiteindelijk hebben de stewards het laatste woord, maar de regels spreken niet over een geaccepteerde tolerantie dus het is een interpretatie van de stewards.
36.13(a) is dus niet nageleefd door de stewards, die regel laat geen ruimte voor interpretatie door stewards maar laat de beoordeling over aan de transponder. Dus wel gematst, blijkt uit die verklaring.
Overigens kan je blijven klieren over onzin, koppig, dom, dat maakt je zaak niet sterker natuurlijk
Je bent net zo blind als Leclerc, het gebeurde in turn 2 en niet 1quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:47 schreef wolfjeamadeus het volgende:
@:Fir3fly geef het op man...twitter:Charles_Leclerc twitterde op zondag 13-10-2019 om 11:52:42My mistake in Turn 1. It ruined Max's race and put ourself in a bad position for the remaining of the race. Mexico next 🇲🇽📸: @:F1Gregory https://t.co/BfncHTkk0Y reageer retweet
Zelfs Leclerc weet het niet zo goed als jij, hequote:Op zondag 13 oktober 2019 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je bent net zo blind als Leclerc, het gebeurde in turn 2 en niet 1.
Ooit een Williams zien uitvallen in bocht 1?quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Starten die niet toevallig eerste startrij?
In welke bocht gebeurde het incident?quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs Leclerc weet het niet zo goed als jij, he
Volgens het statement van de stewards is er blijkbaar wel een beweging waargenomen, maar beoordeelden de stewards dat dat niet het straffen waard was. Ze noemen een accepted tolerance, maar de regels reppen daar niet over. Dat verandert de zaak wel, het gaat niet meer over het functioneren van de transponder maar over wat de stewards met die informatie deden. Dus toch gematst door de stewards en niet door falende techniek.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is het kansloos om een juridische abstractie uit proberen te leggen aan mensen die daar niet in geinteresseerd zijn. Op het moment dat je bepaalt hoe beweging wordt vastgesteld dan is daarmee beweging ook gedefinieerd, dus is daarmee beweging net als het bewegen van de auto door de draaiende motor en in de versnelling zetten irrelevante beweging geworden. Ook al kunnen we die wel met het blote oog vaststellen en dan in het spraakgebruik als beweging geldt, volgens de regels is het geen beweging.
[..]
Dat is niet het doel van die regel, de auto's moeten immers naar hun startplek toe bewegen. Het bovenliggende doel is een eerlijke start en dus de mate van beweging die een voordeel oplevert bestraffen. Als je door deze regel zoals die nu is geen voordeel kunt halen door te vroeg te starten, itt bij Bottas nog het geval was, dan is de regel sportief niet verkeerd. Wel is hij onduidelijk voor de kijker.
[..]
Nee, de transponder bepaalt wat bewegen is. Daarmee is de waarneming van beweging met het blote oog irrelevant voor beweging in die zin van de regel. Net zoals dat flex in de vleugels die we waarnemen volgens de regels geen flex is omdat het binnen de marges van de gekozen meetmethode valt.
[..]
Misschien functioneerde die niet. Maar als ie dat wel deed dan is er slechts een communicatieprobleem met de fans.
[..]
Nee, het is meer als de VAR die een lijntje trekt voor buitenspel en die heeft dan te maken met de dikte van de lijn, de resolutie, de bolling van het veld, de vertekening van de lens, en kan daardoor iets wat feitelijk fysiek 2 cm buitenspel was niet als zodanig beoordelen. Ook dan bepaalt de techniek dat er een marge is. Terwijl ik langs de lijn op precies de goede plek sta en wel kan zien dat het buitenspel is.
Hamilton treft altijd zijn fanclub aan de stewardtafel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar nee. Hamilton heeft ook al een keer 'onderstuur' als excuus gebruikt voor een beuk op Rosberg. Toen geen straf. Het is dus weer maar net welke stewards je treft.
Wow... je behaalt een nieuw niveau van zelfverzekerdheid. Max zegt A, RBR zegt A, de FIA zegt A, het merendeel van de posters hier zegt A, zelfs fucking Leclerc zegt A. En wat zegt Fir3fly: jullie hebben geen idee.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je bent net zo blind als Leclerc, het gebeurde in turn 2 en niet 1.
En je hebt sowieso geen flauw idee waar je het over hebt dus stop maar met posten.
Waar heb je het in vredesnaam overquote:Op zondag 13 oktober 2019 12:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Wow... je behaalt een nieuw niveau van zelfverzekerdheid. Max zegt A, RBR zegt A, de FIA zegt A, het merendeel van de posters hier zegt A, zelfs fucking Leclerc zegt A. En wat zegt Fir3fly: jullie hebben geen idee.
Gewoon wow...
Nee, voordat die bij de bocht zijn is iedereen al weg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:56 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Ooit een Williams zien uitvallen in bocht 1?
Wanneer startte een Mercedes voor het laatst vanaf startrij 2 en viel uit?
Feit is gewoon dat Max dit vaker heeft. Als je altijd in dit soort situaties terecht komt, moet je je misschien eens afvragen of je er misschien zelf wat aan kan doen...
Thuisrace voor Honda en dan weer lekker risico nemen. Man man man. Doe dan gewoon ff een tandje lager maar dat kent ie niet. Met alle gevolgen van dien.
Ja, probeer nu even de hele discussie te winnen doordat Leclerc de bocht fout noemdequote:Op zondag 13 oktober 2019 12:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over.
Terug naar de schoolbanken en leer maar eens lezen.
Mja Kimi had er twee weken terug ook geen voordeel van, werd ook rechts en links ingehaald en kreeg ook dikke straf.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:54 schreef Tijn het volgende:
Wat maakt dat geneuzel over die transponder nou eigenlijk uit? Het is toch duidelijk dat Vettel alleen maar nadeel had door z'n valse start? Is het feit dat-ie vanaf pole gelijk link en rechts werd ingehaald geen straf genoeg?
Liegen nog welquote:Op zondag 13 oktober 2019 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tjonge, dat is een sterk staaltje creatief liegen, moet ik je nageven.
Er staat letterlijk 'movement was within the acceptable tolerance'. Dat kunnen ze per definitie alleen weten als de sensor werkte. Die tolerance hoeft niet gedefinieerd te worden in regel 36.13 omdat daar al staat dat de meetwaarden van de sensor bepalend zijn.
Maar graaf gerust verder hoor, feiten lijken je niet tegen te houden.
Bedoel je mij??quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:00 schreef Monolith het volgende:
Dat mensen nog blijven 'discussiëren' met die twee autisten.
Nee, het meetsysteem hanteert een tolerantie. Dat is letterlijk wat er staat.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:01 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Liegen nog wel
Dat is precies wat ik zeg: er is dus wel gemeten dat hij bewoog. Volgens de regels moet er dan gestraft worden, maar de stewards hanteren blijkbaar een tolerantie.
mwah, waarom. Max had gewoon een goede start en normaal gesproken moet het op die plek kunnen met twee naast elkaar. Dat ging vandaag toevallig niet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:56 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Ooit een Williams zien uitvallen in bocht 1?
Wanneer startte een Mercedes voor het laatst vanaf startrij 2 en viel uit?
Feit is gewoon dat Max dit vaker heeft. Als je altijd in dit soort situaties terecht komt, moet je je misschien eens afvragen of je er misschien zelf wat aan kan doen...
Thuisrace voor Honda en dan weer lekker risico nemen. Man man man. Doe dan gewoon ff een tandje lager maar dat kent ie niet. Met alle gevolgen van dien.
Nee Fir3fly en Weltschmerzquote:
Voor het gemak reageren we niet op de rest. Prima, duidelijk dat ik gelijk heb.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, voordat die bij de bocht zijn is iedereen al weg.
Kinderachtig ventje ben je zeg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:59 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, probeer nu even de hele discussie te winnen doordat Leclerc de bocht fout noemde
In Singapore dit jaar raakten Russell en Ricciardo elkaar in de eerste ronde, waardoor Russell uitviel.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:56 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Ooit een Williams zien uitvallen in bocht 1?
In Duitsland startte Bottas vanaf de 2e rij en viel hij uit.quote:Wanneer startte een Mercedes voor het laatst vanaf startrij 2 en viel uit?
Is dat zo? Leclerc is dit jaar ook al twee keer uitgevallen, net als Max.quote:Feit is gewoon dat Max dit vaker heeft.
quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Nee Fir3fly en Weltschmerz
Jij bent gewoon dom aan het trollen
Het probleem is een beetje dat een slechte start als gevolg van een 'gecorrigeerde valse start' voor gekut achter hem kan zorgen. Het was puur mazzel dat er niemand achterop klapte. In dit geval zou het (imo) dus niet om mogelijk voordeel gaan, het is wel duidelijk dat daar geen sprake van is, maar om het veroorzaken van een gevaarlijke situatie.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:54 schreef Tijn het volgende:
Wat maakt dat geneuzel over die transponder nou eigenlijk uit? Het is toch duidelijk dat Vettel alleen maar nadeel had door z'n valse start? Is het feit dat-ie vanaf pole gelijk link en rechts werd ingehaald geen straf genoeg?
Goede post, feiten werken altijd het best.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Singapore dit jaar raakte Russell en Ricciardo elkaar in de eerste ronde, waardoor Russell uitviel.
[..]
In Duitsland startte Bottas vanaf de 2e rij en viel hij uit.
[..]
Is dat zo? Leclerc is dit jaar ook al twee keer uitgevallen, net als Max.
Viel Russell toen gelijk uit? Nee toch?quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Singapore dit jaar raakte Russell en Ricciardo elkaar in de eerste ronde, waardoor Russell uitviel.
[..]
In Duitsland startte Bottas vanaf de 2e rij en viel hij uit.
[..]
Is dat zo? Leclerc is dit jaar ook al twee keer uitgevallen, net als Max.
Nee. Je moet je niet laten misleiden door artikelen die boven de markt willen laten hangen dat Vettel gematst is.quote:Op zondag 13 oktober 2019 12:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens het statement van de stewards is er blijkbaar wel een beweging waargenomen, maar beoordeelden de stewards dat dat niet het straffen waard was.
Dus het systeem registreerde geen beweging buiten de tolerantie, maar registreerde wel zoals het moet doen. De beoordeling van de stewards is dus dat het systeem werkte, en dan vloeit uit de regels voort dat dat bepalend is voor relevante beweging of niet.quote:A decision document released in the aftermath read: “The Stewards reviewed video evidence and the jump-start report based on the information from the FIA approved and supplied transponder fitted to each car.
“While the video shows some movement [from Vettel’s car] that movement was within the acceptable tolerance of the F1 jump start system.”
Verkeerde conclusie. Als het systeem nou niet gewerkt had, hadden ze wellicht op de videobeelden af moeten gaan, al vraag ik me af of de regel dat wel toelaatquote:Ze noemen een accepted tolerance, maar de regels reppen daar niet over. Dat verandert de zaak wel, het gaat niet meer over het functioneren van de transponder maar over wat de stewards met die informatie deden. Dus toch gematst door de stewards en niet door falende techniek.
Nee, dankzij de regels juist. Die bepalen dat het systeem registreert of de marge voor relevante beweging is overschreden of niet. Het is geen systeem met nultolerantie.quote:Wat je buitenspel-vergelijking betreft: dat gaat dus niet op, de stewards hebben de beweging blijkbaar wel geconstateerd. Alleen waren ze van mening dat dat nog ok was, ondanks de regels.
Het systeem was ook overduidelijk, en dat is bepalend. Het probleem is dat jij denkt dat wat jij op de beelden kon zien bepalend is, dat is het niet. De regel wijst het niet toe aan het blote oog of video, maar aan het systeem.quote:Het is ook geen kwestie van net wel/net niet, afhankelijk van kijkhoek oid. Het was overduidelijk.
Het is een systeem wat positie meet en geen beweging. En dan gooien ze het zelf op de tolerantie. Dat is kolder natuurlijk. Ze gebruiken gewoon niet de juiste tools voor die regel of die regel zou niet moeten zijn dat je niet mag bewegen, maar dat je je niet buiten je hokje mag begeven.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, dankzij de regels juist. Die bepalen dat het systeem registreert of de marge voor relevante beweging is overschreden of niet. Het is geen systeem met nultolerantie.
Ik blijf niet in herhaling vallen, mijn mening is ondertussen wel duidelijk. Jij ziet dingen anders, da's prima. Effect is toch nul, wie van ons ook gelijk heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Je moet je niet laten misleiden door artikelen die boven de markt willen laten hangen dat Vettel gematst is.
[..]
Dus het systeem registreerde geen beweging buiten de tolerantie, maar registreerde wel zoals het moet doen. De beoordeling van de stewards is dus dat het systeem werkte, en dan vloeit uit de regels voort dat dat bepalend is voor relevante beweging of niet.
[..]
Verkeerde conclusie. Als het systeem nou niet gewerkt had, hadden ze wellicht op de videobeelden af moeten gaan, al vraag ik me af of de regel dat wel toelaat
[..]
Nee, dankzij de regels juist. Die bepalen dat het systeem registreert of de marge voor relevante beweging is overschreden of niet. Het is geen systeem met nultolerantie.
[..]
Het systeem was ook overduidelijk, en dat is bepalend. Het probleem is dat jij denkt dat wat jij op de beelden kon zien bepalend is, dat is het niet. De regel wijst het niet toe aan het blote oog of video, maar aan het systeem.
Verbaast mij ook. Aan de andere kant kon het topic anders 2 uur geleden al op slotquote:Op zondag 13 oktober 2019 13:00 schreef Monolith het volgende:
Dat mensen nog blijven 'discussiëren' met die twee autisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |