abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 oktober 2019 @ 14:54:55 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189314978
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2019 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189315008
quote:
5s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:54 schreef SEMTEX het volgende:
17 graden en regen zegt mijn weerappje.
Dat zeg ik, mooi weer :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 7 oktober 2019 @ 14:58:11 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189315031
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat zeg ik, mooi weer :D
Heb je meteen maar toegevoegd in de OP.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189315141
Rentober :) goed gevonden.

Bij mij is de klad erin gekomen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 16:09:19 #5
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189316077
Rentober zou ook een soort van Uber kunnen zijn voor bedienend personeel...

Hier ook klad. Laatste training was eind augustus :'(
F means you're fucked
pi_189316615
https://www.prorun.nl/tra(...)ers-bij-de-marathon/

Interessant onderzoekje dat suggereert dat lopers met de 14km methode minder verval hebben dan de gemiddelde loper. Is de gemiddelde loper dan zo slecht getraind of is de methode zo gek nog niet?
  maandag 7 oktober 2019 @ 16:48:41 #7
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_189316734
Argh, twee weken voor de halve en ik begin verkouden te worden 🤧
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_189316993
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:43 schreef RunnerAdd het volgende:
https://www.prorun.nl/tra(...)ers-bij-de-marathon/

Interessant onderzoekje dat suggereert dat lopers met de 14km methode minder verval hebben dan de gemiddelde loper. Is de gemiddelde loper dan zo slecht getraind of is de methode zo gek nog niet?
Ik blijf het een nutteloze trainingsmethode vinden, die 14km. Als je niet wil lopen moet je je niet inschrijven voor een marathon.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189317021
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:05 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik blijf het een nutteloze trainingsmethode vinden, die 14km. Als je niet wil lopen moet je je niet inschrijven voor een marathon.
Ik ben ook geen fan van deze methode, maar deze reden is onzin. Met dat schema loop je in totaal net zoveel kilometers als met een schema tot 35km.

Wat ik wel vind. Het is allemaal niet goed onderzocht. Dit onderzoekje ook weer. Het is flut en dat schrijven ze er ook al bij. Maak er dan geen artikel van! Maar ja, alles voor de kliks.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189317691
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
Rentober :) goed gevonden.

Bij mij is de klad erin gekomen.
Dan heet het oktoberitis..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189317701
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:43 schreef RunnerAdd het volgende:
https://www.prorun.nl/tra(...)ers-bij-de-marathon/

Interessant onderzoekje dat suggereert dat lopers met de 14km methode minder verval hebben dan de gemiddelde loper. Is de gemiddelde loper dan zo slecht getraind of is de methode zo gek nog niet?
Mja maar ze lopen wel überhaupt heel langzaam geloof ik. Als mijn doel zou zijn zonder verval op een lage hartslag uitlopen zou ik ook heel anders trainen ddan nu.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189318474
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:09 schreef YUR het volgende:
Rentober zou ook een soort van Uber kunnen zijn voor bedienend personeel...

Hier ook klad. Laatste training was eind augustus :'(
Ik ging vandaag weg om 14 km te lopen. Perfect loopweer. Pijn in rechterbeen was weinig. Alles dus helemaal in orde.

Op mijn eigen lijf na. Ik liep langzamer dan ik dacht. Zelfs voor mijn doen was dit een laag tempo. Op zich niet erg, ware het niet dat mijn hartslag bleef oplopen. Uiteindelijk na 12 km gestopt omdat mijn HS niet meer onder de 170 kwam bij tempo matig en ik niet goed werd.

Ik type dit gewoon vanuit mijn computerkamer en niet vanuit het hiernamaals, dus ik heb het overleefd. Maar ik heb wel zoiets van: WTF.
pi_189321094
Veel gedoe met hartslagmeting de laatste tijd, geloof ik. Ik had het bijvoorbeeld gister ook weer met een rustige duurloop waarbij een nieuwe max hartslag werd gemeten, en hij bleef de hele tijd een slag of 40 te hoog, schat ik.

Ik heb het recent wel meer gehoord van andere lopers. Het zal wel in de lucht hangen.

Maar bij jou was de meting an sich wel correct, begrijp ik, @Zwabberhark?
pi_189321231
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:50 schreef indepoeier het volgende:
Veel gedoe met hartslagmeting de laatste tijd, geloof ik. Ik had het bijvoorbeeld gister ook weer met een rustige duurloop waarbij een nieuwe max hartslag werd gemeten, en hij bleef de hele tijd een slag of 40 te hoog, schat ik.

Ik heb het recent wel meer gehoord van andere lopers. Het zal wel in de lucht hangen.

Maar bij jou was de meting an sich wel correct, begrijp ik, @:Zwabberhark?
Ik heb er vandaag eens op gelet tijdens het lopen, want de afgelopen paar keer zat ik ook bijna op mijn max hartslag tijdens heel rustige loopjes.
Vandaag ging het wel goed, lekker laag gebleven. Goed hartslagmeting-weer dus vandaag :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189322088
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:55 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik heb er vandaag eens op gelet tijdens het lopen, want de afgelopen paar keer zat ik ook bijna op mijn max hartslag tijdens heel rustige loopjes.
Vandaag ging het wel goed, lekker laag gebleven. Goed hartslagmeting-weer dus vandaag :P
Jammer, vandaag net een rustdag...

En tevens begin van de taper, dus alle afwijkingen van de normale hartslag betekenen sowieso dat ik de marathon alleen kruipend kan finishen ;)

Wanneer begin jij met taperen voor komend weekend?
pi_189322194
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:32 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Jammer, vandaag net een rustdag...

En tevens begin van de taper, dus alle afwijkingen van de normale hartslag betekenen sowieso dat ik de marathon alleen kruipend kan finishen ;)

Wanneer begin jij met taperen voor komend weekend?
Taperen? Dat is mij onbekend :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 7 oktober 2019 @ 22:00:27 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189322715
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:48 schreef slacker_nl het volgende:
Argh, twee weken voor de halve en ik begin verkouden te worden 🤧
Ik ben vandaag aan de antibiotica begonnen voor een blaasontsteking: gisteren achter gekomen. Ook weer zo lekker slecht getimed met de marathon aanstaande. Maar ik heb goede hoop dat het op tijd goed komt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189324992
Ik had ook een gekke hartslag. Gisteren keihard gerend bij de Singelloop, geeft dat ding op de tweede helft een hartslag <100 aan. Vandaag bij een heuvelintervaltraining juist erg hoge hartslag terwijl ik niet heel hard ging en alles heel soepel aanvoelde. Ook op de stukken naar beneden bleef het hoog, maar misschien ook wel omdat ik aan het praten was?

Maar goed, gisteren een iets koude en natte Singelloop gelopen. Hard gestart, werd halverwege veel ingehaald en op het laatst toch nog wel redelijk weer door kunnen lopen. Nette tijd. Blij!
En vandaag ook prima fit, goede been.

Wel bleek ik bij de sportkeuring een ijzertekort te hebben, dus de bakstenen bij mijn ontbijt zijn vervangen door ijzer. Ben benieuwd of ik daar zondag ook echt iets van merk, als is het maar placebo. :D
pi_189326238
Ik heb al 10 dagen een hogere rustpols dan de hele zomer. En mijn vo2 max is ook gezakt. Zullen wel zenuwen zijn.. hoop ik :s
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:23:41 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_189331284
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ben vandaag aan de antibiotica begonnen voor een blaasontsteking: gisteren achter gekomen. Ook weer zo lekker slecht getimed met de marathon aanstaande. Maar ik heb goede hoop dat het op tijd goed komt.
Ik lig nu in bed. Heb even gwerkt, maar inmiddels is de tank leeg. Mehhhh
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_189331718
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:50 schreef indepoeier het volgende:
Veel gedoe met hartslagmeting de laatste tijd, geloof ik. Ik had het bijvoorbeeld gister ook weer met een rustige duurloop waarbij een nieuwe max hartslag werd gemeten, en hij bleef de hele tijd een slag of 40 te hoog, schat ik.

Ik heb het recent wel meer gehoord van andere lopers. Het zal wel in de lucht hangen.

Maar bij jou was de meting an sich wel correct, begrijp ik, @:Zwabberhark?
Ja, hartslagband en ik werd ook echt niet goed.
pi_189331722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb al 10 dagen een hogere rustpols dan de hele zomer. En mijn vo2 max is ook gezakt. Zullen wel zenuwen zijn.. hoop ik :s
Het ziet er warm en klam uit zondag, ben ik bang.
pi_189335761
Startbewijshulp is ermee gestopt. :'( Te veel oplichters.

Zo erg jammer, want ik vond het een goed initiatief en heb er ook regelmatig gebruik van gemaakt.
Ik hoop dat ze gauw een oplossing vinden en terugkomen.
pi_189336038
Lullig maar waar, zoveel mensen er opgelicht worden bij het overnemen van startbewijzen. Jammer!

Beetje bijgekomen van HM, vandaag bloed gedoneerd, maar ik wil er geen rustober van maken.... morgen maar weer aan de bak.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:57:37 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_189336478
Zo jammer, ik heb daar ook nog wel eens startbewijzen geregeld... Nu moet ik beter opletten wanneer de inschrijving sluit :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189337658
Hmk, misschien had ik voor de finish nog wel iets minder ontspannen kunnen om die gast nog even voor te zijn.. Het ziet er ook nog wel veel relaxter uit dan het daar voelde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189338210
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:15 schreef wyccie het volgende:
Startbewijshulp is ermee gestopt. :'( Te veel oplichters.

Zo erg jammer, want ik vond het een goed initiatief en heb er ook regelmatig gebruik van gemaakt.
Ik hoop dat ze gauw een oplossing vinden en terugkomen.
Echt jammer! Het was tot voor kort echt een site van lopers, voor lopers. En dus betrouwbaar handelen zonder vette winsten of oplichterij.

Maar als er geld te halen valt...
pi_189338243
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:56 schreef hatsaflats het volgende:
Hmk, misschien had ik voor de finish nog wel iets minder ontspannen kunnen om die gast nog even voor te zijn.. Het ziet er ook nog wel veel relaxter uit dan het daar voelde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dit de laatste meters zijn dan doet de eindsprint nog niet genoeg pijn ;) Nog meer knallen de volgende keer.

Dat vind ik ook juist leuk aan wedstrijdjes: samen op de finish af en alles er nog even uit gooien.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:19:29 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189342242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:23 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik lig nu in bed. Heb even gwerkt, maar inmiddels is de tank leeg. Mehhhh
Beterschap!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2019 @ 17:50:58 #30
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189349195
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat ik helaas niet ingeloot ben voor de marathon van Londen in 2020.

Nu op zoek naar een alternatief. Rotterdam is uiteraard een optie, maar iets in het buitenland is natuurljk ook heel leuk.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 19:37:49 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_189350857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:23 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik lig nu in bed. Heb even gwerkt, maar inmiddels is de tank leeg. Mehhhh
Dat hadden we niet afgesproken! :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189350906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:50 schreef Mascleta het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat ik helaas niet ingeloot ben voor de marathon van Londen in 2020.

Nu op zoek naar een alternatief. Rotterdam is uiteraard een optie, maar iets in het buitenland is natuurljk ook heel leuk.
Düsseldorf, Hamburg?
pi_189352019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:40 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Düsseldorf, Hamburg?
Ik kan beide van harte aanbevelen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189352313
Zo, ik meld me weer eens :D

Na een blessure aan m'n achillespees en aanhechtende spier daarboven, heb ik de afgelopen 2 weken m'n benen flink op de proef gesteld in de sportschool. Met als resultaat dat ik nergens meer last van heb. Dus ik ga toch de marathon van Amsterdam starten volgende week. Ik zie mogelijkheid om hem uit te lopen (ondanks 3 cruciale weken zonder training waar ik m'n piektraining had moeten doorlopen).

Mocht de klacht terugkeren tijdens de race, dan wordt het een tegenslag van jewelste, maar dan houdt het helaas op.
Heb er iig heel veel zin in O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Neo-Mullen op 09-10-2019 20:57:11 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189358740
Nee, waarom juist nu verkouden worden :(
pi_189358862
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zo, ik meld me weer eens :D

Na een blessure aan m'n achillespees en aanhechtende spier daarboven, heb ik de afgelopen 2 weken m'n benen flink op de proef gesteld in de sportschool. Met als resultaat dat ik nergens meer last van heb. Dus ik ga toch de marathon van Amsterdam starten volgende week. Ik zie mogelijkheid om hem uit te lopen (ondanks 3 cruciale weken zonder training waar ik m'n piektraining had moeten doorlopen).

Mocht de klacht terugkeren tijdens de race, dan wordt het een tegenslag van jewelste, maar dan houdt het helaas op.
Heb er iig heel veel zin in O+
Wat heb je in de sportschool gedaan?
Want krachttraining is iets heel anders qua belasting dan lopen.
Als je veel op de loopband hebt gestaan heb ik goede hoop voor je.
Als je voornamelijk krachttraining hebt gedaan, zou ik niet verbaasd zijn als de klacht weer terugkomt.
Maar dat hoop ik niet voor je uiteraard.
^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189359156
Ik heb echt een slechte week. Ik weet niet of het fysieke ongemakken zijn (verkoudheid, moeheid, ongesteld) of dat ik mezelf in de stress heb gedacht door tapermadness en daardoor mijn lichaam zo slecht voelt. Daarnaast ook nog echt de meest helse week qua werkdruk van het hele jaar. Gisterenavond helemaal ingestort op mijn werk en ik was al bijna in staat om die marathon helemaal af te zeggen. Maar met een collega wat structuur gebracht in wat er gedaan moest worden en van 21u tot 7u geslapen.. nu lijkt het wat minder uitzichtloos allemaal.

Ik wou dat ze me gewoon als verrassing 12km langer door hadden laten lopen.. dan had ik gewoon een super goede marathontijd gelopen zonder die stress van tevoren :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189359206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Wat heb je in de sportschool gedaan?
Want krachttraining is iets heel anders qua belasting dan lopen.
Als je veel op de loopband hebt gestaan heb ik goede hoop voor je.
Als je voornamelijk krachttraining hebt gedaan, zou ik niet verbaasd zijn als de klacht weer terugkomt.
Maar dat hoop ik niet voor je uiteraard.
^O^
Loopband, spinning, crosstraining, lunges, calf press. Vooral de eerste 2 in ieder geval :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:38:03 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189360461
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat zeg ik, mooi weer :D
Inmiddels tussen de 22 en 24 graden. Lekker weertje :D

Ik kan de OP al niet meer wijzigen, maar 3 November loop ik trouwens deze halve marathon: misschien nog interessant voor anderen: http://www.valkenloop.nl/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:39:28 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189360479
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 20:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zo, ik meld me weer eens :D

Na een blessure aan m'n achillespees en aanhechtende spier daarboven, heb ik de afgelopen 2 weken m'n benen flink op de proef gesteld in de sportschool. Met als resultaat dat ik nergens meer last van heb. Dus ik ga toch de marathon van Amsterdam starten volgende week. Ik zie mogelijkheid om hem uit te lopen (ondanks 3 cruciale weken zonder training waar ik m'n piektraining had moeten doorlopen).

Mocht de klacht terugkeren tijdens de race, dan wordt het een tegenslag van jewelste, maar dan houdt het helaas op.
Heb er iig heel veel zin in O+
In het verleden hielpen kuitversterkende oefeningen altijd heel erg tegen achillespees-blessures. Eventueel in de sportschool. Heb je die al gedaan?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189360512
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Inmiddels tussen de 22 en 24 graden. Lekker weertje :D

Ik kan de OP al niet meer wijzigen, maar 3 November loop ik trouwens deze halve marathon: misschien nog interessant voor anderen: http://www.valkenloop.nl/
Dat weekend is de Krollenloop al!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:44:02 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189360526
quote:
99s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat weekend is de Krollenloop al!
Dat is raar, die zaten voorheen altijd een weekend voor de marathon van Eindhoven... maareh: lekker holle veur goej krolle! Ga je weer?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189360714
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is raar, die zaten voorheen altijd een weekend voor de marathon van Eindhoven... maareh: lekker holle veur goej krolle! Ga je weer?
Misschien wel. Ik heb hem al even niet gelopen. En er gaan er wel weer een paar van de club ook.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189367485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb echt een slechte week. Ik weet niet of het fysieke ongemakken zijn (verkoudheid, moeheid, ongesteld) of dat ik mezelf in de stress heb gedacht door tapermadness en daardoor mijn lichaam zo slecht voelt. Daarnaast ook nog echt de meest helse week qua werkdruk van het hele jaar. Gisterenavond helemaal ingestort op mijn werk en ik was al bijna in staat om die marathon helemaal af te zeggen. Maar met een collega wat structuur gebracht in wat er gedaan moest worden en van 21u tot 7u geslapen.. nu lijkt het wat minder uitzichtloos allemaal.

Ik wou dat ze me gewoon als verrassing 12km langer door hadden laten lopen.. dan had ik gewoon een super goede marathontijd gelopen zonder die stress van tevoren :(
Vast gewoon de taperblues. En drukte op het werk helpt dan natuurlijk ook niet. Nog één of twee goede nachten proberen te pakken en je gaat vast als een speer zondag!

Al die trainingsarbeid van de afgelopen maanden zit er gewoon nog steeds in hè.

[ Bericht 0% gewijzigd door indepoeier op 10-10-2019 19:47:52 (Autocorrect-typo) ]
pi_189370619
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb echt een slechte week. Ik weet niet of het fysieke ongemakken zijn (verkoudheid, moeheid, ongesteld) of dat ik mezelf in de stress heb gedacht door tapermadness en daardoor mijn lichaam zo slecht voelt. Daarnaast ook nog echt de meest helse week qua werkdruk van het hele jaar. Gisterenavond helemaal ingestort op mijn werk en ik was al bijna in staat om die marathon helemaal af te zeggen. Maar met een collega wat structuur gebracht in wat er gedaan moest worden en van 21u tot 7u geslapen.. nu lijkt het wat minder uitzichtloos allemaal.

Ik wou dat ze me gewoon als verrassing 12km langer door hadden laten lopen.. dan had ik gewoon een super goede marathontijd gelopen zonder die stress van tevoren :(
Lekker slapen en proberen die stress te vergeten.
Tot zondag!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:37:39 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189377479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Lekker slapen en proberen die stress te vergeten.
Tot zondag!
De kracht van slapen bij hardlopers is onderschat. Ook ik geloofde er niet zo in. Ik heb drie ziektedagen gehad deze week en extreem veel geslapen. Mijn hardlooppijntjes waren extreem snel verdwenen. Het is alleen soms lastig in te bouwen in ons drukke, Nederlandse leven.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189379582
NIet vergeten morgen te kijken. Eliud Kipchoge gaat de marathon binnen 2 uur lopen morgen. Althans, ik schat in dat hij het gaat redden dit keer.

https://www.ineos159challenge.com/news/spectators-guide/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189379628
Dauwpunt van 15 in Eindhoven, dat wordt dus een erg zware editie.

quote:
99s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:11 schreef mosselmossel het volgende:
NIet vergeten morgen te kijken. Eliud Kipchoge gaat de marathon binnen 2 uur lopen morgen. Althans, ik schat in dat hij het gaat redden dit keer.

https://www.ineos159challenge.com/news/spectators-guide/
Op de een of de andere manier doet me dit niet zoveel.
pi_189379639
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:56 schreef hatsaflats het volgende:
Hmk, misschien had ik voor de finish nog wel iets minder ontspannen kunnen om die gast nog even voor te zijn.. Het ziet er ook nog wel veel relaxter uit dan het daar voelde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je daar aan het uitlopen?
pi_189379703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Op de een of de andere manier doet me dit niet zoveel.
Niet heel veel. Ik hou ook meer van het kijken naar de grote wedstrijden, maar ik vind het wel een grappig dingetje.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189379740
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:11 schreef mosselmossel het volgende:
NIet vergeten morgen te kijken. Eliud Kipchoge gaat de marathon binnen 2 uur lopen morgen. Althans, ik schat in dat hij het gaat redden dit keer.

https://www.ineos159challenge.com/news/spectators-guide/
denk dat het hem ook wel gaat lukken. Toch best spannend, maar vind mijn eigen marathon spannender ;)
pi_189381641
Die 25 seconden goedmaken zal hem vast wel lukken. Even het einde bekijken de rest is niet zo interessant. Op Disny+ staat de docu over het vorige project is ook wel leuk om te zien hoe er naartoe getraind wordt etc.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_189384265
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Dauwpunt van 15 in Eindhoven, dat wordt dus een erg zware editie.
[..]

Jaren later wordt er nog met ontzag gesproken over het handjevol dapperen die het aandurfden om te starten op wat de meest epische uitgave van de Marathon Eindhoven bleek te worden.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189384388
Het ziet er al weer iets beter uit dan gisteren.. 20 graden ipv 23..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:24:43 #55
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189385586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Het ziet er al weer iets beter uit dan gisteren.. 20 graden ipv 23..
Ik gebruik de Apple weer app, die nog steeds 23 graden en regen voorspelt. Net op het parcours gezien dat er dit jaar enorm veel dixies onderweg staan.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:55:36 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189392919
Ik droomde dat ik weer een wedstrijd liep 8-)

Succes in Eindhoven menschen!
Ter inspiratie nu Kipchoge op de stream ;)
pi_189393651
1.59.40! Fucking ongelofelijk. Eliud loopt de marathon binnen 2 uur.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189393679
Heel gaaf dit!
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:23:00 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189393684
Aardig tempo van die kip.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:27:34 #60
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189393735
Wat een man _O_
F means you're fucked
  Forum Admin zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:42:34 #61
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189393875
Netjes hoor!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:44:01 #62
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189393892
En veel succes voor iedereen in Eindhoven morgen (of elders).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_189393994
Mooie glimlach aan de finish, zag er nog allemaal soepel en makkelijk uit.
Zeker te laat om voor morgen nog 41 hazen te regelen? :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:02:23 #64
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189394147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:51 schreef Guard het volgende:
Mooie glimlach aan de finish, zag er nog allemaal soepel en makkelijk uit.
Zeker te laat om voor morgen nog 41 hazen te regelen? :D
Alles heeft zijn prijs
F means you're fucked
pi_189394173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:02 schreef YUR het volgende:

[..]

Alles heeft zijn prijs
Ik vermoed dat mijn sponsor wat minder vermogend is dan Ineos... :{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:09:46 #66
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189394232
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:04 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik vermoed dat mijn sponsor wat minder vermogend is dan Ineos... :{
Ach ja...soms moet je rennen met de riemen die je hebt
F means you're fucked
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:39:28 #67
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189394628
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:20 schreef mosselmossel het volgende:
1.59.40! Fucking ongelofelijk. Eliud loopt de marathon binnen 2 uur.
Wauw. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189394855
1:59:40... Sick :o

Toch even m'n doelen bijstellen voor volgende week :@
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:44:18 #69
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_189403995
Mijn hardloop koptelefoon is stuk. Heb ook een overear koptelefoon liggen. Dit type: https://www.coolblue.nl/p(...)O18fHIcaAg_nEALw_wcB

Hoe ervaren jullie het hardlopen met een over ear koptelefoon?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_189406955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:44 schreef hierissieweer het volgende:
Mijn hardloop koptelefoon is stuk. Heb ook een overear koptelefoon liggen. Dit type: https://www.coolblue.nl/p(...)O18fHIcaAg_nEALw_wcB

Hoe ervaren jullie het hardlopen met een over ear koptelefoon?
Als je doodgereden wil worden, omdat je met een noisecancelling niks hoort, moet je zo gaan lopen ja.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189407423
*O* Raceday

Hopelijk zie ik straks de andere Eindhoven-gangers nog. En als jullie me zoeken na afloop, kijk dan bij de Stadsbrouwerij ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189408279
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 07:38 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als je doodgereden wil worden, omdat je met een noisecancelling niks hoort, moet je zo gaan lopen ja.
Jezus :') want je kunt niet uit voorzorg stoppen bij verkeerslichten, straten etc?
Hele rare opmerking dit..
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189408287
Succes in Eindhoven iedereen!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189408657
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:36 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Jezus :') want je kunt niet uit voorzorg stoppen bij verkeerslichten, straten etc?
Hele rare opmerking dit..
Überhaupt is lopen met oortjes met muziek in al niet zo heel erg veilig. Laat staan als je het omgevingsgeluid ook nog eens wegfiltert.
En ja, je kan prima stoppen bij verkeerslichten en straten, maar dat doet niet iedereen. En je medeweggebruikers rijden niet alleen op kruispunten.

Noise-cancelling koptelefoons zijn iets voor in een trein, op je werk, thuis, maar niet in het verkeer. Nooit.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189408788
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:00 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Überhaupt is lopen met oortjes met muziek in al niet zo heel erg veilig. Laat staan als je het omgevingsgeluid ook nog eens wegfiltert.
En ja, je kan prima stoppen bij verkeerslichten en straten, maar dat doet niet iedereen. En je medeweggebruikers rijden niet alleen op kruispunten.

Noise-cancelling koptelefoons zijn iets voor in een trein, op je werk, thuis, maar niet in het verkeer. Nooit.
Als ik ga hardlopen, dan steek ik 1 straat over en daarna kom hooguit een verdwaalde fietser tegen. Er zijn zat plekken waar je hartstikke veilig kunt hardlopen: bossen, stranden, parken.

Ik loop zelf sinds enige tijd zonder oordopjes, maar niet vanwege de reden die jij aanhaalt.
Uiteraard is voorzichtigheid belangrijk, maar dat is aan de loper om te realiseren.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189408845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:51 schreef Guard het volgende:
Mooie glimlach aan de finish, zag er nog allemaal soepel en makkelijk uit.
Zeker te laat om voor morgen nog 41 hazen te regelen? :D
Dan moet je bij MC Twente wezen daar kan eliud nog wat van leren.

Gisteren met MC Twente en zijn hazenteam een loopje gedaan in Twente. De Landgoed Twente marathon. Deze kan je als duo of solo lopen. Als duo dan fietst er eentje mee en kan je wisselen wanneer je wilt.

Ontvangst was al top je werd al volgepropt met krentenwegge die ze rond brachten. Koffie was ook gewoon zelf tapbaar gratis te verkrijgen.

Het is een loopje dat niet om tijd maar gezelligheid en een mooie omgeving gaat. Bij elke verzorgingspost werd er andere lokale (geproduceerde) lekkernij geserveerd. Pompoensoep, mozerella, fudge, krentebolletjes. Ook voor drank werd verzorgt. Water stond overal wel. Bij sommige punten ook wijn en op 1 punt rauwe melk. Al gauw werd het al niet hoeveel kilometer we nog moesten maar welke verzorgingspost met wat ze hadden als lekkernij. Ook stond er bij elke stop wel een bandje te spelen.

Beetje jammer vooral voor de fietsers dat het regende het is dan een stuk lastiger om warm te blijven. Al met al iedereen blij over de finish gekomen waar ze meteen klaar stonden met finish bokbier. Ook werd de finishhap uitgedeeld waar je een bonnetje voor had gekregen een hamburger van de slager.

Bij de finish stond er flinke feesttent met podium zodra iedereen binnen was konkelt feest beginnen. Leuke en lekkere dag gehad mede door het gezelschap.
  Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 12:21:02 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_189410720
Iedereen die ik volg in de app lijkt op 26,1km stuk te gaan in Eindhoven. En ik zie LT ook nog niet op dat punt :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_189412313
Zijn ze inmiddels gefinisht?

Edit: ik zie geen positieve berichten op Strava verschijnen :(
pi_189412497
Mijn dag: 2 sanitaire stops waarvan 1 Dixie :')
Voor stop 1 een km of 20 op een schema van 3:30 gelopen, tegen beter weten in.
Daarna flink ingeleverd (oa door de stops). Uiteindelijk 3:50 gelopen.
Dik tevreden mee.
Nu bier
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:27:14 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189413105
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:21 schreef DeLuna het volgende:
Iedereen die ik volg in de app lijkt op 26,1km stuk te gaan in Eindhoven. En ik zie LT ook nog niet op dat punt :o
De omstandigheden waren zwaar. Mijn milt heeft me flink dwars gezeten en sommige stukken waren warm en windstil (vlak na de Hightech Campus). Laatste 4km hongerklop :o Geen toptijd gelopen (4:30 oid), allang blij dat ik hem uitgelopen heb vandaag.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189413357
Maar jullie hebben hem uitgelopen _O_ gefeliciteerd!

Vraagje, is het verstandiger om volgende week met lange broek te lopen? Voor m'n gevoel blijven je beenspieren dan warmer en worden ze minder snel stijf, waardoor pijntjes etc langer uitblijven. Klopt dat of is dat onzin?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189413510
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maar jullie hebben hem uitgelopen _O_ gefeliciteerd!

Vraagje, is het verstandiger om volgende week met lange broek te lopen? Voor m'n gevoel blijven je beenspieren dan warmer en worden ze minder snel stijf, waardoor pijntjes etc langer uitblijven. Klopt dat of is dat onzin?
Een 'wedstrijd' loop ik bijna nooit in een lange broek. Zeker je benen worden niet zo snel koud. Hooguit door regen, maar daar helpt een doorweekte broek ook niet bij.

Ik zal dus niet zeggen dat het onzin is, maar uit eigen ervaring zou ik een korte broek adviseren.

Laatste duurloopje zit er op. Deze week nog 2 keer kort trainen en dan moet het lichaam er klaar voor zijn. Ik ben pas laat met een echt trainingsprogramma begonnen, en had er daardoor niet echt vertrouwen in, maar de laatste weken gaat het lekker. Dus wie weet zit er wat moois in. Dan moet wel eerst de traditionele taperverkoudheid weer over zijn...

Ik krijg er in ieder geval zin in!
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:10:02 #83
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189413580
L_t is uitgestapt op 21km, zie ik. Zal ze zelf later vast nog wel iets over willen vertellen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:26:09 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189413789
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:21 schreef DeLuna het volgende:
Iedereen die ik volg in de app lijkt op 26,1km stuk te gaan in Eindhoven. En ik zie LT ook nog niet op dat punt :o
Ik heb het idee dat dat punt kuren had, zag bij Guard ook een extreem hoge tijd staan, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk met zijn tijd. Misschien een rot matje geweest :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189414148
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat punt kuren had, zag bij Guard ook een extreem hoge tijd staan, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk met zijn tijd. Misschien een rot matje geweest :D
Dixie stop :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 17:00:42 #86
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_189414339
WR bij de vrouwen op de marathon is verbroken in Chicago :o 2:14:04, Brigid Kosgei. :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:08:04 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189414454
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Dixie stop :D
Ook precies op 26,1km?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189415325
Goed gedaan hoor, marathonlopers. Aan de start verschijnen vind ik al knap, laat staan de Dixie halen ;)
pi_189418811
Nee, die mat lag gewoon verkeerd. Ik zag ook in de tracker bij iedereen langzame tempo's daar.
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maar jullie hebben hem uitgelopen _O_ gefeliciteerd!

Vraagje, is het verstandiger om volgende week met lange broek te lopen? Voor m'n gevoel blijven je beenspieren dan warmer en worden ze minder snel stijf, waardoor pijntjes etc langer uitblijven. Klopt dat of is dat onzin?
Denk dat dat niet nodig is. Ik zie mensen eerder kramp krijgen bij heet weer en vochttekort.
pi_189421137
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ook precies op 26,1km?
Geen idee :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189421249
quote:
9s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:10 schreef SEMTEX het volgende:
L_t is uitgestapt op 21km, zie ik. Zal ze zelf later vast nog wel iets over willen vertellen.
Ja.. het verhaal.. Ik wist al vanaf juni dat er een hele drukke tijd aan ging komen op het werk, maar het is toch nooit echt heel goed te plannen/controleren bij ons, dus alle deadlines vielen de laatste tijd samen. Ik voelde de laatste 2 weken al dat ik steeds minder fit werd en woensdag dus echt een inzinking gehad op mijn werk, en de rest van de avond kon ik alleen maar huilen, niet eens normaal eten. Ik vind mijn werk nog steeds heel leuk en deze periode ga ik ook echt wel overleven, maar ik heb wel heel veel heel lange dagen gehad en ik heb gemerkt dat je niet én kunt pieken op je werk én op een marathon. Ik heb er serieus over gedacht om op zoek te gaan naar een startnr voor Amsterdam. Maar toch gehoopt dit weekend nog genoeg te kunnen uitrusten.

Denk dat ik fysiek uiteindelijk wel weer redelijk oke was, maar een marathon is toch ook heel erg mentaal. En toen het door het weer al op 10km vrij zwaar aanvoelde besloot ik dat ik op 21km ging evalueren hoe het ervoor stond en of ik nog verder zou lopen. Maar bij 12km begon ik al echt te denken dat nog 9km tot de 21 echt enorm ver was. Toen ging het tempo er ook uit en toen besloot ik dat het beter was om te stoppen. Het lukte me gewoon niet om er mentaal voor te vechten vandaag, ik voelde me te leeg en ik kon ook niet meer herinneren waarom ik dit nou precies aan het doen was. Ik weet dat ik diep kan gaan in marathons, dus ik had mezelf er misschien best wel weer doorheen kunnen praten, maar ik weet ook hoe lang ik moet herstellen van een marathon waarin ik diep ga, en dat vond ik het gewoon echt niet waard voor een marathon van 3.30u of zo terwijl ik weet dat er zoveel meer in zat. In Almere en Pijnacker voelde ik me vanaf de eerste kilometers zo sterk en klaar voor de uitdaging, maar vandaag voelde ik me misschien 5% van hoe ik me daar voelde. Met 80% kun je het nog wel op wilskracht doen, maar dit zat er te ver vanaf.

Het is wel een heel gek anticlimax gevoel nu, mentaal nog steeds heel moe maar fysiek valt het wel mee. Geen piek en geen dal. Wel heel trots op mijn loopmaatje die gewoon 1e Nederlandse vrouw en 6e overall werd! En voor mezelf nu even gaan bedenken wat ik de komende tijd wil. Misschien eerst maar eens toewerken naar de Meijendelloop en dan zien hoe het op werk gaat en of ik me 2 weken daarna klaar voel voor een Spijkenisse marathon bijvoorbeeld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189421763
Balen, L_T! En jammer van die goede trainingen. Maar als ik het zo lees lijkt het inderdaad verstandig dat je bent uitgestapt.

En je hebt gelijk, de grootste uitdaging van de marathon is mentaal en, zeker als je voor een tijd gaat, pijn kunnen lijden om tot het gaatje te gaan.

Is het rond Spijkenisse wat rustiger qua werkdruk?
pi_189421795
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja.. het verhaal.. Ik wist al vanaf juni dat er een hele drukke tijd aan ging komen op het werk, maar het is toch nooit echt heel goed te plannen/controleren bij ons, dus alle deadlines vielen de laatste tijd samen. Ik voelde de laatste 2 weken al dat ik steeds minder fit werd en woensdag dus echt een inzinking gehad op mijn werk, en de rest van de avond kon ik alleen maar huilen, niet eens normaal eten. Ik vind mijn werk nog steeds heel leuk en deze periode ga ik ook echt wel overleven, maar ik heb wel heel veel heel lange dagen gehad en ik heb gemerkt dat je niet én kunt pieken op je werk én op een marathon. Ik heb er serieus over gedacht om op zoek te gaan naar een startnr voor Amsterdam. Maar toch gehoopt dit weekend nog genoeg te kunnen uitrusten.

Denk dat ik fysiek uiteindelijk wel weer redelijk oke was, maar een marathon is toch ook heel erg mentaal. En toen het door het weer al op 10km vrij zwaar aanvoelde besloot ik dat ik op 21km ging evalueren hoe het ervoor stond en of ik nog verder zou lopen. Maar bij 12km begon ik al echt te denken dat nog 9km tot de 21 echt enorm ver was. Toen ging het tempo er ook uit en toen besloot ik dat het beter was om te stoppen. Het lukte me gewoon niet om er mentaal voor te vechten vandaag, ik voelde me te leeg en ik kon ook niet meer herinneren waarom ik dit nou precies aan het doen was. Ik weet dat ik diep kan gaan in marathons, dus ik had mezelf er misschien best wel weer doorheen kunnen praten, maar ik weet ook hoe lang ik moet herstellen van een marathon waarin ik diep ga, en dat vond ik het gewoon echt niet waard voor een marathon van 3.30u of zo terwijl ik weet dat er zoveel meer in zat. In Almere en Pijnacker voelde ik me vanaf de eerste kilometers zo sterk en klaar voor de uitdaging, maar vandaag voelde ik me misschien 5% van hoe ik me daar voelde. Met 80% kun je het nog wel op wilskracht doen, maar dit zat er te ver vanaf.

Het is wel een heel gek anticlimax gevoel nu, mentaal nog steeds heel moe maar fysiek valt het wel mee. Geen piek en geen dal. Wel heel trots op mijn loopmaatje die gewoon 1e Nederlandse vrouw en 6e overall werd! En voor mezelf nu even gaan bedenken wat ik de komende tijd wil. Misschien eerst maar eens toewerken naar de Meijendelloop en dan zien hoe het op werk gaat en of ik me 2 weken daarna klaar voel voor een Spijkenisse marathon bijvoorbeeld.
Verdomme zeg... Wat moet het verrekte kut zijn om die conclusies na 12km te moeten trekken, wetend dat er nog 30 te gaan zijn. Hoop dat je het gauw een beetje opzij kunt zetten.
En succes op je werk!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189421806
Edit: Dubbel
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189422679
Balen zeg, LT!
Komt vast nog wel een keer goed :). Mentale gedachten klinkt wel herkenbaar, overigens ook bij een snelle 10 of hm ;)
pi_189423557
Goed dat je op tijd gestopt bent, LT. Echt balen, nu maar eerst herstellen van de werkstress.

Ook ik heb Eindhoven gelopen met gemengde gevoelens.
Op zich best goed getraind en fit. Had 3 keer een 30-er gelopen in de training en de intervallen gingen goed. Drukste werkperiode (inclusief slaaptekort en vergeetachtigheid grenzend aan geheugenverlies) was al een paar weken geleden. Afgezien van het weer had ik dus een sub4 kunnen lopen. Dat werd het niet.

Ik werd ingedeeld in startvak E, maar daar stond de pacer van 3:45h. Daar ga ik dus echt niet tussen staan. Dus ik ben maar naar vak F gegaan. De eerste kilometers ging het prima. Iets te hard, maar met het warme weer op komst zou ik alleen maar langzamer gaan lopen, dus wat marge geprobeerd in te bouwen. Na een vroege plaspauze liep ik nog lekkerder.
Maar rond 11k merkte ik al dat dit 'm niet zou worden. Het werd zwaarder en zwaarder. En ik wilde zo graag genieten van deze marathon! Tot het HM-punt wilde ik het in ieder geval onder 2 uur lopen en dat is wel gelukt. Daarna ging ik kapot. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar mijn lichaam wilde gewoon niet meer. Ik was moe, wilde gaan wandelen en zelfs gaan slapen. Bij de drankpost even stil gestaan en even later nog gewandeld vanwege een steek. Daarna maar doorgegaan op duurlooptempo.

Er ging van alles door mijn hoofd. Toch door te weinig slaap? Ik had héél slecht geslapen, werd elke 1,5 uur wakker, maar toen ik opstond voelde ik me niet moe. En ik heb prima marathons gelopen op weinig slaap. Of heb ik een buikgriepje te pakken? Ik was een paar keer lichtjes misselijk, en 'oh jee, krijg ik nou spetterpoep?' Bij een paar Dixies even aan gedacht om er toch maar even naar binnen te duiken, maar ik hoefde helemaal niet. Of had Guard toch gelijk en had ik gisteren niet moeten lopen? Maar dat doe ik altijd voor een marathon. Of toch de hitte? Maar ik heb wel eens voor hetere vuren gestaan.
Heb zelfs nog héél even gedacht of het niet gewoon voorbij is met al die marathons.
Heel veel vragen en twijfels, geen antwoorden. Zo zie je maar dat je een marathon nooit moet onderschatten, ook niet als je er al meer dan een dozijn hebt gelopen.

Toen ik eindelijk accepteerde dat het is zoals het is, kon ik ook weer prettiger lopen. Mentaal dan, want het tempo was nog steeds tergend langzaam.
Veel kindjes een high five gegeven, duimpjes omhoog als ik aangemoedigd werd en iemand geholpen met het juist uitspreken van mijn naam. Ik heb me toch nog prima vermaakt.
Het vreemde is dat ik vanaf het moment dat ik kapotging geen moment dacht dat het nog ver was (alleen de laatste 500 meter, want de finish was verplaatst en ik herkende het niet). Integendeel, een HM-afstand was nog wel te overzien en sommige kilometers kwamen eerder dan verwacht. Ook begon ik beetje bij beetje wat mensen in te halen die bij de start net zo hard gingen als ik. Zij waren dus ook volledig ingestort. Dit jaar meer dan de andere edities, lijkt het.

De laatste twee kilometers deed mijn lichaam weer wat ik wilde en kon ik aanzetten. Kippenvel in het centrum. O+ Zoals gezegd was ik de finishboog even kwijt, maar toch nog netjes door kunnen zetten.

Eenmaal thuis baalde ik nog wel even, maar nu gaat het weer prima en richt ik me weer op de volgende marathon.
New York over 3 weken! *O*
  maandag 14 oktober 2019 @ 08:49:21 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_189425189
Balen LT! Maar goede keuze om te stoppen. En mooi gesproken Wyccie.. een marathon blijf een rot end :P

Voor mij geen marathon dit weekend, maar een 20km loop. In Parijs O+ in een opwelling ergens begin dit jaar ingeschreven en dit weekend was het ineens zo ver. Vrijdag aangekomen op Paris-Nord, waarbij ook ineens de realisatie kwam dat ik in m’n uppie in Parijs was.. wat bezielde me? Maar goed, eerst even twee dagen de toerist uitgehangen en zondag was de grote dag. De startvakken waren een beetje vreemd ingedeeld. de snelle lopers startte aan de ene kant van de Seine en de langzame lopers (waaronder moi) aan de andere kant van de Seine. Met het hele startvak moesten we dus nog even naar de andere kant van de Seine lopen. Ok, prima.

Het parcours begon gelijk goed met vals plat.. maar dat mocht de pret niet drukken. Het parcours ging door de straten van Parijs via Jardins de l’Avenue Foch naar Alleé de Longchamp. Een lang pad door een prachtige bosomgeving. Aan de kant stonden bandjes Franse muziek te spelen wat de sfeer ten goede kwam. De eerste 10km gingen goed en liep goed op schema. Na ongeveer 12km kwam ik de man met de hamer tegen. Net als LT te kampen gehad met werkstress waar ik nog last van had en het vele wandelen de dagen daarvoor hielp ook niet echt. Maar ik wilde hem wel uitlopen, dus dan maar het tempo omlaag. We maken een draai en gaan weer richting de Seine. De zon breekt nu echt door en de temperatuur loopt op. Begin het zwaarder te krijgen en merk dat de lopers om mij heen hetzelfde ervaren. Onderweg zie ik lopers op de grond liggen met ambulancepersoneel om zich heen en moet weer even aan de Dam tot Damloop denken. Mijn been begint ondertussen zeer te doen en moet even wandelen bij een stukje dat omhoog gaat. Een vrouw komt naar mij toe en vraagt of het gaat. Ze stelt me gerust dat het ergste nu achter de rug is en de route vanaf nu vlakker is. Fijne woorden en het geeft me nieuwe energie om er voor te gaan. We lopen weer de drukke straten van Parijs in en het “Aller!!” “Aller!!” komt van alle kanten. Iemand roept mijn naam, maar kan niet verstaan wat ze zegt.. nog even volhouden.

We gaan de Pont Royal over en ik zie de Eiffeltoren O+ even vergeet ik de pijn en geniet ik van het feit dat ik hier kan en mag lopen. Uiteindelijk finish ik met een langzamere tijd dan ik in gedachten had, maar ben blij met de keuze om langzamer te gaan lopen :) wat een prachtige ervaring was dit..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_189425957
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 08:49 schreef Maraca het volgende:
Balen LT! Maar goede keuze om te stoppen. En mooi gesproken Wyccie.. een marathon blijf een rot end :P

Voor mij geen marathon dit weekend, maar een 20km loop. In Parijs O+ in een opwelling ergens begin dit jaar ingeschreven en dit weekend was het ineens zo ver. Vrijdag aangekomen op Paris-Nord, waarbij ook ineens de realisatie kwam dat ik in m’n uppie in Parijs was.. wat bezielde me? Maar goed, eerst even twee dagen de toerist uitgehangen en zondag was de grote dag. De startvakken waren een beetje vreemd ingedeeld. de snelle lopers startte aan de ene kant van de Seine en de langzame lopers (waaronder moi) aan de andere kant van de Seine. Met het hele startvak moesten we dus nog even naar de andere kant van de Seine lopen. Ok, prima.

Het parcours begon gelijk goed met vals plat.. maar dat mocht de pret niet drukken. Het parcours ging door de straten van Parijs via Jardins de l’Avenue Foch naar Alleé de Longchamp. Een lang pad door een prachtige bosomgeving. Aan de kant stonden bandjes Franse muziek te spelen wat de sfeer ten goede kwam. De eerste 10km gingen goed en liep goed op schema. Na ongeveer 12km kwam ik de man met de hamer tegen. Net als LT te kampen gehad met werkstress waar ik nog last van had en het vele wandelen de dagen daarvoor hielp ook niet echt. Maar ik wilde hem wel uitlopen, dus dan maar het tempo omlaag. We maken een draai en gaan weer richting de Seine. De zon breekt nu echt door en de temperatuur loopt op. Begin het zwaarder te krijgen en merk dat de lopers om mij heen hetzelfde ervaren. Onderweg zie ik lopers op de grond liggen met ambulancepersoneel om zich heen en moet weer even aan de Dam tot Damloop denken. Mijn been begint ondertussen zeer te doen en moet even wandelen bij een stukje dat omhoog gaat. Een vrouw komt naar mij toe en vraagt of het gaat. Ze stelt me gerust dat het ergste nu achter de rug is en de route vanaf nu vlakker is. Fijne woorden en het geeft me nieuwe energie om er voor te gaan. We lopen weer de drukke straten van Parijs in en het “Aller!!” “Aller!!” komt van alle kanten. Iemand roept mijn naam, maar kan niet verstaan wat ze zegt.. nog even volhouden.

We gaan de Pont Royal over en ik zie de Eiffeltoren O+ even vergeet ik de pijn en geniet ik van het feit dat ik hier kan en mag lopen. Uiteindelijk finish ik met een langzamere tijd dan ik in gedachten had, maar ben blij met de keuze om langzamer te gaan lopen :) wat een prachtige ervaring was dit..
Cool om te lezen! Op Allee de Longchamp heb ik heel veel van mijn lange trainingen gedaan het eerste halfjaar van 2019! Misschien ook een leuke wedstrijd om eens naar toe te gaan. En ik kan me ook helemaal voorstellen hoe je je voelt op Gare du Nord, soms is dat echt een intense plek om te zijn. Maar fijn om te lezen dat je het toch met een goed gevoel en goede gezondheid uit kon lopen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189432222
Wat een mooi contrast tussen twee verhalen over de marathon van Eindhoven.

L_T neemt de beslissing om te stoppen, wat mentaal gezien juist heel sterk moet zijn geweest! Het is nog al wat: eindelijk weer een hele goede trainingsperiode kunnen afwerken, voelen dat het steeds beter gaat en dan tóch moeten concluderen dat het op D-Day niet gaat lukken. Het is lastig om de onrust van het "moeten trainen" te weerstaan. Ikzelf ben gestopt met 3x in de week trainen als ik nachtdiensten heb. Ik ga ook niet 's ochtends vroeg voor dag en dauw trainen als dat het enige moment is op een volle dag. De onrust blijft, maar ik denk dat trainen dan meer vermoeidheid oplevert dan progressie. Trainen mag niet ten koste gaan van slaap of ontspanning.

En dan Wyccie. Die is weer op een hele andere manier sterk. Ze is een bijzondere dame die gerust in haar eentje een verkeersinfarct veroorzaakt door stil te gaan staan op een drukke kruising met trambaan in Rotterdam. Terwijl ik ernaast zit. Ik vraag me soms af of ze het nou echt zo leuk vindt om al haar vrije tijd aan sport te besteden. Is het geen vlucht of verslaving, vraagt de amateurpsycholoog zich dan af.

Hoe dan ook vind ik dit veel mooiere verhalen dan de nepheid van veel Insta-runfluencers.
pi_189432929
Alle recepten voor succes zijn in huis gehaald: pasta, bietensap, bruin brood, yoghurt, muesli, fruit.
Zenuwen beginnen wel een rol in het dagelijkse leven te worden nu :@
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189435761
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:51 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een mooi contrast tussen twee verhalen over de marathon van Eindhoven.

L_T neemt de beslissing om te stoppen, wat mentaal gezien juist heel sterk moet zijn geweest! Het is nog al wat: eindelijk weer een hele goede trainingsperiode kunnen afwerken, voelen dat het steeds beter gaat en dan tóch moeten concluderen dat het op D-Day niet gaat lukken. Het is lastig om de onrust van het "moeten trainen" te weerstaan. Ikzelf ben gestopt met 3x in de week trainen als ik nachtdiensten heb. Ik ga ook niet 's ochtends vroeg voor dag en dauw trainen als dat het enige moment is op een volle dag. De onrust blijft, maar ik denk dat trainen dan meer vermoeidheid oplevert dan progressie. Trainen mag niet ten koste gaan van slaap of ontspanning.

En dan Wyccie. Die is weer op een hele andere manier sterk. Ze is een bijzondere dame die gerust in haar eentje een verkeersinfarct veroorzaakt door stil te gaan staan op een drukke kruising met trambaan in Rotterdam. Terwijl ik ernaast zit. Ik vraag me soms af of ze het nou echt zo leuk vindt om al haar vrije tijd aan sport te besteden. Is het geen vlucht of verslaving, vraagt de amateurpsycholoog zich dan af.

Hoe dan ook vind ik dit veel mooiere verhalen dan de nepheid van veel Insta-runfluencers.
Ik loop nu al best een tijdje op maandagochtend voordat ik naar m’n werk ga, en dat bevalt eigenlijk wel heel goed. Het is nu een beetje zoeken welke rondjes fijn lopen als het donker is buiten, maar zo rond 6 uur naar buiten levert tot nu toe niet echt problemen op.

Behalve dan dat mijn herstelloop van vanmorgen niet echt bijgedragen lijkt te hebben aan het voorkomen van spierpijn van de duintraining gisteren..
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:27:01 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189436142

all will be revealed tomorrow....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_189436411
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:

all will be revealed tomorrow....
Every day, keep climbing the mountain.
Mijn theme song. Zet ik ook wel eens op als ik er doorheen zit.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:42:15 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189436468
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:39 schreef Guard het volgende:

[..]

Every day, keep climbing the mountain.
Mijn theme song. Zet ik ook wel eens op als ik er doorheen zit.
if everything goes to plan, this will be my theme song for the coming year
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_189437454
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:51 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een mooi contrast tussen twee verhalen over de marathon van Eindhoven.

L_T neemt de beslissing om te stoppen, wat mentaal gezien juist heel sterk moet zijn geweest! Het is nog al wat: eindelijk weer een hele goede trainingsperiode kunnen afwerken, voelen dat het steeds beter gaat en dan tóch moeten concluderen dat het op D-Day niet gaat lukken. Het is lastig om de onrust van het "moeten trainen" te weerstaan. Ikzelf ben gestopt met 3x in de week trainen als ik nachtdiensten heb. Ik ga ook niet 's ochtends vroeg voor dag en dauw trainen als dat het enige moment is op een volle dag. De onrust blijft, maar ik denk dat trainen dan meer vermoeidheid oplevert dan progressie. Trainen mag niet ten koste gaan van slaap of ontspanning.

En dan Wyccie. Die is weer op een hele andere manier sterk. Ze is een bijzondere dame die gerust in haar eentje een verkeersinfarct veroorzaakt door stil te gaan staan op een drukke kruising met trambaan in Rotterdam. Terwijl ik ernaast zit. Ik vraag me soms af of ze het nou echt zo leuk vindt om al haar vrije tijd aan sport te besteden. Is het geen vlucht of verslaving, vraagt de amateurpsycholoog zich dan af.

Hoe dan ook vind ik dit veel mooiere verhalen dan de nepheid van veel Insta-runfluencers.
Ik ren me rot en dat stilstaan op de kruising is wat je is bijgebleven?
Dan zal ik zo maar eens wat op Insta gooien.
pi_189437610
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:42 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

if everything goes to plan, this will be my theme song for the coming year
One mountain a day..... :D
Benieuwd naar de plannen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189440783
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Alle recepten voor succes zijn in huis gehaald: pasta, bietensap, bruin brood, yoghurt, muesli, fruit.
Zenuwen beginnen wel een rol in het dagelijkse leven te worden nu :@
Ik zou voorzichtig aan doen met bruin brood en fruit de laatste 2 dagen ;)
pi_189441080
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:08 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik loop nu al best een tijdje op maandagochtend voordat ik naar m’n werk ga, en dat bevalt eigenlijk wel heel goed. Het is nu een beetje zoeken welke rondjes fijn lopen als het donker is buiten, maar zo rond 6 uur naar buiten levert tot nu toe niet echt problemen op.

Behalve dan dat mijn herstelloop van vanmorgen niet echt bijgedragen lijkt te hebben aan het voorkomen van spierpijn van de duintraining gisteren..
Vroeg lopen is het probleem niet, wel als je daardoor te weinig slaapt.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:25 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik ren me rot en dat stilstaan op de kruising is wat je is bijgebleven?
Dan zal ik zo maar eens wat op Insta gooien.
Met zoveel mogelijk hashtags graag. #lowcarb #fitgirl #nevernotrunning en #gemalenbaksteenalsontbijt doen het altijd goed.
pi_189441426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 07:59 schreef linebear het volgende:

[..]

Ik zou voorzichtig aan doen met bruin brood en fruit de laatste 2 dagen ;)
Weet ik, thanks :)
Maar wil nu wel even de vitaminen binnen krijgen :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:40:53 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189441637
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:27 schreef rechtsedirecte het volgende:

all will be revealed tomorrow....
mb? ik ben benieuwd in ieder geval.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_189442835
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Weet ik, thanks :)
Maar wil nu wel even de vitaminen binnen krijgen :P
Daar ben ik ook mee bezig :) En lekker die bietensap
pi_189443044
Goed bezig mannen! De weersvoorspellingen voor zondag zien er redelijk goed uit toch?

En vooral zorgen dat je mentaal uitgerust bent, heb ik wel gemerkt :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189445190
Heeft iemand van hier wel eens de marathon van Etten Leur gelopen? Het is geen heel waarschijnlijk scenario, maar speelt toch af en toe door mijn hoofd. Hoe is het parcours en de verzorging etc?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189445740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand van hier wel eens de marathon van Etten Leur gelopen? Het is geen heel waarschijnlijk scenario, maar speelt toch af en toe door mijn hoofd. Hoe is het parcours en de verzorging etc?
Ik weet dat twee mensen uit mijn loopgroep hem eens liepen en dat het best een mooie route is. Hoe het met verzorging en dergelijke is, weet ik niet. Eén van die twee heeft daar nog wel haar pr staan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189446445
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Goed bezig mannen! De weersvoorspellingen voor zondag zien er redelijk goed uit toch?

En vooral zorgen dat je mentaal uitgerust bent, heb ik wel gemerkt :)
Het ziet er goed uit idd. Beetje nat wellicht.

Mentaal zit het redelijk goed...Fysiek ook. Zenuwen spelen op ;)
pi_189449260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:21 schreef linebear het volgende:

[..]

Daar ben ik ook mee bezig :) En lekker die bietensap
Smaakt naar vloeibare aarde :')

Hier ook zenuwen, hoop dat ik zaterdagnacht een beetje kan slapen.

Vandaag een minirondje, donderdag een minirondje en dan zit het er echt op.
Ik ben wel echt heel bang dat 4 weken nauwelijks lopen z'n tol gaat eisen. Er gaan echt allerlei scenario's door m'n hoofd.

@linebear wordt het ook jouw eerste?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189450440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Met zoveel mogelijk hashtags graag. #lowcarb #fitgirl #nevernotrunning en #gemalenbaksteenalsontbijt doen het altijd goed.
Gemalen? :?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:43:38 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189450957
Oke, twee lange weken wachten staan mij voor de boeg.
Na jaren wikken en wegen "kan ik dit wel?" "waarom wil ik dit eigenlijk?" etc. heb ik mij eindelijk ingeschreven voor de lotterij voorTahoe200.
De "gelukkigen" worden op 31 oktober bekend gemaakt

#200isthenew100
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_189451122
Wow! Ik hoop voor jou dat jij wel een slaapzak mee mag nemen. :D Hoe lang mag je erover doen?

En heb je ook al antwoord op je eigen vragen?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:58:40 #120
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189451237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:52 schreef wyccie het volgende:
Wow! Ik hoop voor jou dat jij wel een slaapzak mee mag nemen. :D Hoe lang mag je erover doen?

En heb je ook al antwoord op je eigen vragen?
de cut off is 100 uur.
of ik het kan? Ik weet wat mijn mindere kant is, en daar zal ik hard aan moeten werken, maar ik heb mijzelf voorgenomen om, als ik de lotterij door kom, daar 110% aan te werken, zodat ik mijzef niets kan verwijten, ongeacht wat er gebeurd tijdens de race.

Waarom? dat is eigenlijk niet alleen de vraag wat betreft Tahoe, maar voor het "waarom ben ik een ultra-loper geworden?" in het algemeen. Het kostte me wel wat moeite, en een reis 40 jaar terug in de tijd, maar ik denk dat ik het antwoord gevonden heb.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:59:35 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_189452525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:10 schreef wyccie het volgende:

[..]

Gemalen? :?
Inderdaad. Gewoon kauwen op die bakstenen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:27:46 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189453157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand van hier wel eens de marathon van Etten Leur gelopen? Het is geen heel waarschijnlijk scenario, maar speelt toch af en toe door mijn hoofd. Hoe is het parcours en de verzorging etc?
Twee keer hetzelfde rondje + best een saai parcours door weilanden. Ik heb er de halve geholpen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189453651
Morgen op NPO2 om 21:15 gaat het programma De kennis van nu over de Ultra trail du Mont Blanc. Voor de ultraliefhebbers hier.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:51:26 #124
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189456075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:50 schreef Zwabberhark het volgende:
Morgen op NPO2 om 21:15 gaat het programma De kennis van nu over de Ultra trail du Mont Blanc. Voor de ultraliefhebbers hier.
Jaa! Waarom vrouwen beter zijn in slopende ultra-afstanden dan mannen
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_189458365
Gekken, dat ga je toch niet doen.
Kan nooit gezond zijn.
Heeft niks meer met hardlopen te maken.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189459948
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Smaakt naar vloeibare aarde :')

Hier ook zenuwen, hoop dat ik zaterdagnacht een beetje kan slapen.

Vandaag een minirondje, donderdag een minirondje en dan zit het er echt op.
Ik ben wel echt heel bang dat 4 weken nauwelijks lopen z'n tol gaat eisen. Er gaan echt allerlei scenario's door m'n hoofd.

@:linebear wordt het ook jouw eerste?
Ja bietensap zal nooit mijn favoriete drankje worden in de kroeg.

Vandaag misschien nog een rondje.

Het is niet mijn eerste. Dit wordt mijn 5e, echter tot nu toe nog maar 1 uitgelopen. De anderen door blessures uit moeten stappen. Ik dacht laat ik nog eenmaal kijken of ik er toch nog een kan uitlopen. De trainingen tot nu gingen zeer goed. Dat stemt me goed gemutst. Daarnaast heb ik een persoonlijke haas :) Een vriendin van me loopt met me mee. Ook staan er meerdere mensen langs de kant die een stuk mee willen lopen.

Vrijdag goed slapen, das het belangrijkste. Zaterddag zal je toch wel wat zenuwachtig zijn. Of bang dat je door de wekker slaapt.

Is het trouwens nog gelukt om een lift te regelen?
pi_189465902
Het tijdstip is overigens gewijzigd naar 21:10.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:15 schreef Guard het volgende:
Gekken, dat ga je toch niet doen.
Kan nooit gezond zijn.
Heeft niks meer met hardlopen te maken.
:D
Maar het valt altijd op dat trailers/hardlopers/mensen het altijd wel prettig vinden als anderen zeggen dat ze gek zijn als ze dit of dat van plan zijn te gaan doen.

"Ik ga een marathon lopen"
- "Je bent gek!!! :o"
"Ja hè *) " (geniet geniet)

En als anderen het niet zeggen, dan moet het natuurlijk zelf gezegd worden:
"Ik neem morgen de trap op het werk, wat ben ik toch ook een gekkie. Toch? Zeg dat ik een gekkie ben ajb. -O- "

Gek is goed. Gek is leuk. Behalve als je er buiten valt en mensen je écht gek vinden.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:52:31 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_189466345
“Want ik ben ook zo lekker gek”
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:52:47 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_189466351
#lekkergek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:13:52 #130
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189466752
Gekkenwerk
F means you're fucked
pi_189469820
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:20 schreef linebear het volgende:

[..]

Ja bietensap zal nooit mijn favoriete drankje worden in de kroeg.

Vandaag misschien nog een rondje.

Het is niet mijn eerste. Dit wordt mijn 5e, echter tot nu toe nog maar 1 uitgelopen. De anderen door blessures uit moeten stappen. Ik dacht laat ik nog eenmaal kijken of ik er toch nog een kan uitlopen. De trainingen tot nu gingen zeer goed. Dat stemt me goed gemutst. Daarnaast heb ik een persoonlijke haas :) Een vriendin van me loopt met me mee. Ook staan er meerdere mensen langs de kant die een stuk mee willen lopen.

Vrijdag goed slapen, das het belangrijkste. Zaterddag zal je toch wel wat zenuwachtig zijn. Of bang dat je door de wekker slaapt.

Is het trouwens nog gelukt om een lift te regelen?
Hotel naast Utrecht centraal geboekt (Amsterdam is natuurlijk onbetaalbaar dat weekend). Dus dat is prima te redden :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin woensdag 16 oktober 2019 @ 20:48:54 #132
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189471598
Gelukkig heb ik gekkere gekkies op mijn werk dan ik zelf.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:19:44 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189472161
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:48 schreef Pharkus het volgende:
Gelukkig heb ik gekkere gekkies op mijn werk dan ik zelf.
ik ben het enige gekkie, binnen een bedrijf waar door de rest van het personeel weinig afgeweken wordt van de landelijke obesity rates.... ik voel me niet begrepen

[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 17-10-2019 05:54:02 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:31:06 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189472350
Gekkenwerk nu op npo2 :)
  Forum Admin woensdag 16 oktober 2019 @ 21:45:37 #135
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189472629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ben het enige gekkie, binnen een bedrijf waar door de rest van het personeel weinig afgeweken wordt door het personeel van de landelijke obesity rates.... ik voel me niet begrepen
Ik heb heel veel collega's, misschien zoek ik de gekkies wel op ;)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_189472786
Laatste stuk gezien, was mooi om te zien. Ben benieuwd naar de uitslag van het onderzoek.
pi_189472810
De UTMB reportage op npo2 was mooi! Wat is dat gaat!!! (Zegt iemand die na een jaar vrijwel niks doen sinds een week weer 2x heeft gelopen).
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:59:56 #138
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189472919
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ben het enige gekkie, binnen een bedrijf waar door de rest van het personeel weinig afgeweken wordt door het personeel van de landelijke obesity rates.... ik voel me niet begrepen
Wat ik me van onze enige ontmoeting kan herinneren is dat jij in de categorie #viesdun valt.

Sorry
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 22:00:05 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_189472925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ben het enige gekkie, binnen een bedrijf waar door de rest van het personeel weinig afgeweken wordt door het personeel van de landelijke obesity rates.... ik voel me niet begrepen
Mijn collega’s doen ook helemaal niks... en die vinden mij dus ook heel erg raar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf woensdag 16 oktober 2019 @ 22:09:20 #140
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189473126
Ik zit ook weer in de pre-marathon lappenmand. Al is het lang niet zo erg als bij jou Neo-Mullen.

Ik heb mijn 34km duurloop enkele weken terug geschrapt omdat ik na duurloop van 31km wat last kreeg van mijn rechterachillespees. afgelopen weken niet meer verder dan 15km gelopen achter elkaar. Nu lekker aan het taperen en vanaf morgen beginnen met koolhydraten stapelen.

Maar vanaf afgelopen week begint de onzekerheid weer toe te nemen. Na een loopje van 5km zondag begon ik weer van alles te voelen (ook in rust) en vandaag na mijn loopje van 6km weer wat vage klachten op verschillende plekken. Ik had al weer een paar duizend blessurevrije kilometers achter de rug en 14 dagen voor de marathon begint de ellende opeens.

Nu ga ik er gewoon van uit dat het de zenuwen zijn en ik opeens bij het minste of geringste gevoel bang ben dat het fout gaat. Vanaf nu niet meer hardlopen en zondag hopen op het beste.

Owja, Ik heb het programma over de UTMB gemist op de publieke omroep vanavond. Is het de moeite waard om terug te kijken?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189474690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:09 schreef Mascleta het volgende:
Ik zit ook weer in de pre-marathon lappenmand. Al is het lang niet zo erg als bij jou Neo-Mullen.

Ik heb mijn 34km duurloop enkele weken terug geschrapt omdat ik na duurloop van 31km wat last kreeg van mijn rechterachillespees. afgelopen weken niet meer verder dan 15km gelopen achter elkaar. Nu lekker aan het taperen en vanaf morgen beginnen met koolhydraten stapelen.

Maar vanaf afgelopen week begint de onzekerheid weer toe te nemen. Na een loopje van 5km zondag begon ik weer van alles te voelen (ook in rust) en vandaag na mijn loopje van 6km weer wat vage klachten op verschillende plekken. Ik had al weer een paar duizend blessurevrije kilometers achter de rug en 14 dagen voor de marathon begint de ellende opeens.

Nu ga ik er gewoon van uit dat het de zenuwen zijn en ik opeens bij het minste of geringste gevoel bang ben dat het fout gaat. Vanaf nu niet meer hardlopen en zondag hopen op het beste.

Owja, Ik heb het programma over de UTMB gemist op de publieke omroep vanavond. Is het de moeite waard om terug te kijken?
Koester die pijntjes! Die horen erbij en zijn grotendeels mentaal.

En ze betekenen dat je er zin in begint te krijgen en je wedstrijdzenuwen beginnen op te spelen.

Ik voelde eergisteren en gisteren ineens iets aan m'n enkel. En mijn voet doet zeer. Maar ik weet vrijwel zeker dat ik beide pijntjes zondag niet ga voelen. Wel heel veel andere pijnen en pijntjes, en vooral het mentale spel. En dat is nou precies het mooie aan marathons lopen. Ik heb me er toch een zin in!

Oh ja, nog een tip voor de lopers van zondag en andere geïnteresseerden: de podcast "De Pacer" heeft een thema-editie over de marathon van Amsterdam gemaakt.
pi_189477110
Die pijntjes zijn zo herkenbaar... voelde vanmorgen opeens iets in mijn lies :(

Die podcast is inderdaad leuk om te luisteren
pi_189477112
Al sinds gisteren trouwens erg onrustig
pi_189477696
Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik krijg mijn km's niet in de challenge.
Als ik het aanklik zie ik mijn gelopen km, ik vul de gelopen km in, maar dan wordt het niet aangepast.
Alvast dank daarvoor.

Verder hobbel ik nog steeds met plezier verder en vind de verhalen hier leuk om te lezen.
pi_189478592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:09 schreef Persefoneia het volgende:
Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik krijg mijn km's niet in de challenge.
Als ik het aanklik zie ik mijn gelopen km, ik vul de gelopen km in, maar dan wordt het niet aangepast.
Alvast dank daarvoor.

Verder hobbel ik nog steeds met plezier verder en vind de verhalen hier leuk om te lezen.
Pas je wel je nicknaam aan in de url?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189478664
Wat leuk om over al jullie marathonkriebels en premarathonpijntjes te lezen :D
Gaat helemaal goedkomen aanstaande zondag!

Ik heb ook premarathonkriebels. Geen zenuwen, maar ook zoveel zin. New York begint nu steeds dichterbij te komen en ik vind het zo leuk!
Nu maar hopen dat ik het niet te groot maak in mijn hoofd en dat het in werkelijkheid zo tegenvalt, hahaha!
pi_189478761
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:40 schreef wyccie het volgende:
Wat leuk om over al jullie marathonkriebels en premarathonpijntjes te lezen :D
Gaat helemaal goedkomen aanstaande zondag!

Ik heb ook premarathonkriebels. Geen zenuwen, maar ook zoveel zin. New York begint nu steeds dichterbij te komen en ik vind het zo leuk!
Nu maar hopen dat ik het niet te groot maak in mijn hoofd en dat het in werkelijkheid zo tegenvalt, hahaha!
Ja, lopen in NY is echt vreselijk ;) In juni nog een Pride run in Central Park gedaan. Was echt geweldig. NY Marathon staat hoog op mijn lijst
  FOK!fotograaf donderdag 17 oktober 2019 @ 10:58:48 #148
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189478886
Als ik een marathon moest kiezen die ik nog een keer zou willen lopen is het New York wil. Ik heb er al heel wat jaren over getwijfeld, maar schrik toch steeds weer af door de hoge prijzen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  donderdag 17 oktober 2019 @ 11:13:32 #149
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189479038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:58 schreef Mascleta het volgende:
Als ik een marathon moest kiezen die ik nog een keer zou willen lopen is het New York wil. Ik heb er al heel wat jaren over getwijfeld, maar schrik toch steeds weer af door de hoge prijzen.
Die hebben ook een halve, ontdekte ik via de Facebook site van de New York Road Runners. Iets minder druk dan de hele.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189479204
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die hebben ook een halve, ontdekte ik via de Facebook site van de New York Road Runners. Iets minder druk dan de hele.
En qua weer voor toerisme een betere tijd dan november :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189479209
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die hebben ook een halve, ontdekte ik via de Facebook site van de New York Road Runners. Iets minder druk dan de hele.
die doen ook leuke strava races/virtual races.
pi_189486077
Afgelopen mei nog een week in NYC geweest en paar keer wezen hardlopen in central park. Nondeju wat was dat gaaf zeg. Qua ervaring misschien wel bijna even mooi als m'n eerste halve marathon vorig jaar.
Laat staan dat je uitverkoren bent om de marathon te lopen en het moment dat je over de finish in central park gaat :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189488977
Uitverkoren? That's a bit strong...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:47:50 #154
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189489448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:23 schreef Guard het volgende:
Uitverkoren? That's a bit strong...
inderdaad..... whatever floats your boat. Ik kan zeker 10 races bedenken die mijn voorkeur hebben boven NY
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_189490032
En die ook 10x zo lang zijn (?)
pi_189490060
Heb ook niet zoveel met nyc marathon, vind kleine lokale lopen misschien wel t mooist.
Hoewel halve van lisboa ook erg gaaf was vorig jaar ;) :)
Maar dat was combinatie vakantie /lekkere voorjaarszon /leuke mensen en een pr :D
pi_189490367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:23 schreef Guard het volgende:
Uitverkoren? That's a bit strong...
Weet ik, was ook met opzet overdreven ;) maar het is een feit dat het wel een enorme ervaring is en je niet zomaar aan een startbewijs komt. Dat was een beetje het punt dat ik wilde maken.

Veel mensen die aan Amsterdam mee doen in dit topic overigens. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van iedereen en in hoeverre ze afwijken van die van mij :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189491247
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Pas je wel je nicknaam aan in de url?
Heb ik gedaan maar nu sta ik met 'hierjenaam' op 596 km.
En ik heb toch echt mijn nick erin gezet :{
Bij mij in het scherm staat ook keurig mijn juiste km. Ik hoef er nog maar 4 dan ben ik bij mijn doel :s)
Hopelijk kan iemand dit corrigeren want ik heb een rommeltje van de challenge gemaakt nu.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:38:57 #159
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_189493995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:13 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Heb ik gedaan maar nu sta ik met 'hierjenaam' op 596 km.
En ik heb toch echt mijn nick erin gezet :{
Bij mij in het scherm staat ook keurig mijn juiste km. Ik hoef er nog maar 4 dan ben ik bij mijn doel :s)
Hopelijk kan iemand dit corrigeren want ik heb een rommeltje van de challenge gemaakt nu.
Vreemd. Heb net mijn challenge geüpdatet en dat lukte. Gebruik je deze link?

1https://www.123swets.com/FOK/schema2019.php?naam=Persefoneia
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_189494500
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 07:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vreemd. Heb net mijn challenge geüpdatet en dat lukte. Gebruik je deze link?
[ code verwijderd ]

Dank je, het is gelukt. Geen idee wat ik fout deed maar deze link is goed.
Ik heb hem gelijk maar bewaard.
pi_189495884
T-2 :) vanmiddag mijn startnummer ophalen...
pi_189496050
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Weet ik, was ook met opzet overdreven ;) maar het is een feit dat het wel een enorme ervaring is en je niet zomaar aan een startbewijs komt. Dat was een beetje het punt dat ik wilde maken.

Veel mensen die aan Amsterdam mee doen in dit topic overigens. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van iedereen en in hoeverre ze afwijken van die van mij :D
Tja die loting voor de world majors zijn wel een bitch ja. Dan mag je wel een beetje over uitverkoren spreken. Maar qua loop omgeving, meh. Mij spreekt de berenloop al meer aan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189496059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

inderdaad..... whatever floats your boat. Ik kan zeker 10 races bedenken die mijn voorkeur hebben boven NY
Ik wel meer :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189496086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:31 schreef Zwabberhark het volgende:
:D
Maar het valt altijd op dat trailers/hardlopers/mensen het altijd wel prettig vinden als anderen zeggen dat ze gek zijn als ze dit of dat van plan zijn te gaan doen.

"Ik ga een marathon lopen"
- "Je bent gek!!! :o"
"Ja hè *) " (geniet geniet)

En als anderen het niet zeggen, dan moet het natuurlijk zelf gezegd worden:
"Ik neem morgen de trap op het werk, wat ben ik toch ook een gekkie. Toch? Zeg dat ik een gekkie ben ajb. -O- "

Gek is goed. Gek is leuk. Behalve als je er buiten valt en mensen je écht gek vinden.
Ik ben meer het type dat altijd roept: als ik het kan, kan iedereen het.
Wat bevestigt is door dat wetenschappelijk programma.
Je hoeft dus niet gek te zijn, want als iedereen gek is, dan is gek de norm en dus normaal.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:19:37 #165
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189496440
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Tja die loting voor de world majors zijn wel een bitch ja. Dan mag je wel een beetje over uitverkoren spreken.
Ik ben nog nooit voor een Major ingeloot. 2x uitgeloot voor Londen en 2x voor Berlijn. Ik ben al weer ingeschreven voor de ballot voor Berlijn 2020. Ooit zal ik toch wel een keer ingeloot worden.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189496619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:19 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit voor een Major ingeloot. 2x uitgeloot voor Londen en 2x voor Berlijn. Ik ben al weer ingeschreven voor de ballot voor Berlijn 2020. Ooit zal ik toch wel een keer ingeloot worden.
Berlijn is echt geweldig :)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:12:36 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189498067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:19 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit voor een Major ingeloot. 2x uitgeloot voor Londen en 2x voor Berlijn. Ik ben al weer ingeschreven voor de ballot voor Berlijn 2020. Ooit zal ik toch wel een keer ingeloot worden.
Kun je niet inschrijven via zo'n bureau? Dwz met reis. Die hebben toch altijd gegarandeerde startbewijzen?

https://www.marathonsinternational.nl/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!fotograaf vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:21:07 #168
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189498203
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kun je niet inschrijven via zo'n bureau? Dwz met reis. Die hebben toch altijd gegarandeerde startbewijzen?

https://www.marathonsinternational.nl/
Jij die zijn er genoeg, Loopreizen.nl en TUI bieden er ook veel aan, maar die zijn helemaal belachelijk duur over het algemeen.

Ik schrijf me gewoon in voor de gratis loting en als ik niet ingeloot ben zoek ik wel een andere uitdaging hoor. Genoeg mooie kleinere loopevenementen en hier in Zeeland hebben we onze eigen voor- en najaarsmarathon die ook heerlijk zijn om te lopen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189501802
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:19 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit voor een Major ingeloot. 2x uitgeloot voor Londen en 2x voor Berlijn. Ik ben al weer ingeschreven voor de ballot voor Berlijn 2020. Ooit zal ik toch wel een keer ingeloot worden.
London is echt kansloos, maar ik doe ieder jaar mee :D
Berlijn was ik ook uitgeloot, maar via een een touroperator alsnog gegaan.
Was wel een hele gave belevenis.
Maar het is wel duur. Wilde me inschrijven voor de loting van Berlijn 2020, maar als je mee mag doen is het wel veel geld wat je neer moet tellen.
Dus ik ga wel andere dingen doen. Zoals een multistage in Portugal O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189502542
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Tja die loting voor de world majors zijn wel een bitch ja. Dan mag je wel een beetje over uitverkoren spreken. Maar qua loop omgeving, meh. Mij spreekt de berenloop al meer aan.
Berenloop! O+

Maar wel onvergelijkbaar naturlijk met een grote internationale stadsmarathon. Beide op hun eigen manier erg mooi. Dat is het probleem van hardlopen, je hebt zoveel keuze...

[ Bericht 6% gewijzigd door indepoeier op 18-10-2019 19:11:13 ]
pi_189502590
Ik snap dat de hype rondom de majors wel getemperd worden als je ziet welke bedragen er tegenover staan. Ik heb zelf alleen een enorme fascinatie met New York en nu ik zelf een marathon ga lopen is het dromen van die marathon natuurlijk een logisch gevolg ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:18:57 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_189504706
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:48 schreef slacker_nl het volgende:
Argh, twee weken voor de halve en ik begin verkouden te worden 🤧
Ben je alweer beter?? Je hebt nog TWEE DAGEN!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189505707
Zondag Molenhoeks Makkie weer eens lopen. Zin an.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189512228
Misschien leuk om BIB nummers te delen zodat we resultaten kunnen zien op de app?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189512507
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:23 schreef Guard het volgende:
Uitverkoren? That's a bit strong...
Inderdaad.
Ik heb er wel wat moeite in gestopt. Ik loop voor een goed doel (KiKa) en heb om geld op te halen o.a. in de stromende regen spulletjes verkocht tijdens Koningsdag.
pi_189512572
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

Kun je niet inschrijven via zo'n bureau? Dwz met reis. Die hebben toch altijd gegarandeerde startbewijzen?

https://www.marathonsinternational.nl/
Dan moet je alsnog geluk hebben. Ik geloof dat New York, Chicago en Berlijn nog wel redelijk te doen zijn, maar voor Tokio is dat alsnog een loting waarbij je weinig kans maakt. Tokio geeft namelijk relatief weinig buitenlandse startbewijzen vrij. Ik hoorde van een Belgische tour operator dat het zelfs nog minder is dan voor Londen.
En Boston .... tja. :z

Ik weet wel dat ik echt heel blij mag zijn met mijn startbewijs voor Londen. :@
pi_189518706
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 10:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Misschien leuk om BIB nummers te delen zodat we resultaten kunnen zien op de app?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189523720
Succes morgen in A'dam! ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189526481
Verrassend goed geslapen :D maar hart zit in m'n keel. Nog ff m'n ontbijt wegwerken en op naar Amsterdam Zuid
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin zondag 20 oktober 2019 @ 07:39:12 #180
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189526640
Sterkte, zet em op deze sunday runday
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 20 oktober 2019 @ 08:12:35 #181
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_189526739
Veel plezier lopers! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_189526791
Zet 'm op, lopers (waar dan ook)!
Ik ga voor 't makkie vandaag (Molenhoek)
pi_189527434
Veel succes en plezier vandaag!!
pi_189530025
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:08 schreef mosselmossel het volgende:
Zondag Molenhoeks Makkie weer eens lopen. Zin an.
Weer eens een DNF, was weer een tijd geleden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 13:21:19 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_189530124
quote:
99s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:12 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Weer eens een DNF, was weer een tijd geleden.
What happened? -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189530208
quote:
99s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:12 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Weer eens een DNF, was weer een tijd geleden.
Oh jammer, toch niks kapot gegaan?
pi_189530295
Neu, ik had gewoon geen lucht en wat last van achillespees, niet zo veel bijzonders.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189530447
quote:
99s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:36 schreef mosselmossel het volgende:
Neu, ik had gewoon geen lucht en wat last van achillespees, niet zo veel bijzonders.
Wel balen, als je daardoor moet stoppen. Ik had ook minder lucht dan anders, denk wat ijzertekort (na bloeddonatie). Maar wilde toch voor de regen binnen zijn (niet gelukt ;) ).
  Forum Admin zondag 20 oktober 2019 @ 15:15:09 #189
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189531505
Balen mossel.

Ik heb er met het oog op spark maar eens een 30km uitgeperst vanochtend. Iets te snel gelopen maar het was ook gewoon lekker loopweer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:31:13 #190
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189531725
Ik heb voor het eerst sinds half juli weer 3 keer in een week hardgelopen *O*
F means you're fucked
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:29:38 #191
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_189533415
Mijn halve ging belachelijk slecht. De verkoudheid is nog steeds niet over, ik voelde me niet zeker over mn kuit. Ik heb zaterdagochtend m'n startnummer opgehaald, een beetje tegen beter weten in. En het was terecht dat ik schoorvoetend was. Na 5km wilde ik eigenlijk al uitstappen, maar het tempo was lekker en het ging los van de zware benen op zich aardig. 10km in 56 minuten, maar toen... de snelheid ging naar beneden en het werd elke km zwaarder en bij elke km wilde ik uitstappen. De laatste 5km waren echt een drama, wandelen, lopen, wandelen, lopen. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een finish te zien. De loop was gewoon 11km te lang, simpel.

Een ding is zeker, ik ga nooit meer 21km lopen. Het is te ver.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_189535400
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds half juli weer 3 keer in een week hardgelopen *O*
w000p! *G*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:29:50 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189535470
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:29 schreef slacker_nl het volgende:
Mijn halve ging belachelijk slecht. De verkoudheid is nog steeds niet over, ik voelde me niet zeker over mn kuit. Ik heb zaterdagochtend m'n startnummer opgehaald, een beetje tegen beter weten in. En het was terecht dat ik schoorvoetend was. Na 5km wilde ik eigenlijk al uitstappen, maar het tempo was lekker en het ging los van de zware benen op zich aardig. 10km in 56 minuten, maar toen... de snelheid ging naar beneden en het werd elke km zwaarder en bij elke km wilde ik uitstappen. De laatste 5km waren echt een drama, wandelen, lopen, wandelen, lopen. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een finish te zien. De loop was gewoon 11km te lang, simpel.

Een ding is zeker, ik ga nooit meer 21km lopen. Het is te ver.
Je hebt van die dagen... -O-

quote:
99s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

w000p! *G*
Wel vandaag mijn lidmaatschap bij AV opgezegd. Vaste tijden lukken voorlopig ff niet, maar dat geeft niets :)
F means you're fucked
pi_189537656
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:29 schreef slacker_nl het volgende:
Mijn halve ging belachelijk slecht. De verkoudheid is nog steeds niet over, ik voelde me niet zeker over mn kuit. Ik heb zaterdagochtend m'n startnummer opgehaald, een beetje tegen beter weten in. En het was terecht dat ik schoorvoetend was. Na 5km wilde ik eigenlijk al uitstappen, maar het tempo was lekker en het ging los van de zware benen op zich aardig. 10km in 56 minuten, maar toen... de snelheid ging naar beneden en het werd elke km zwaarder en bij elke km wilde ik uitstappen. De laatste 5km waren echt een drama, wandelen, lopen, wandelen, lopen. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een finish te zien. De loop was gewoon 11km te lang, simpel.

Een ding is zeker, ik ga nooit meer 21km lopen. Het is te ver.
Helemaal met je eens!

Wel een applausje dat je ‘m ondanks alles uitgelopen hebt!
  FOK!fotograaf zondag 20 oktober 2019 @ 21:40:07 #195
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189538389
Ik ben ook weer thuis uit Amsterdam. Inmiddels lekker gedoucht en op de bank met een glas speciaalbier en een fuetworst. Die heb ik wel verdient vind ik zelf.

Gefinisht in 04:29:20. Gestart op een tempo om net onder mijn PR te lopen (04:09:57). Dat lukte eigenlijk prima tot het 27 kilometer punt, toen voelde ik aan dat ik deze pace niet vol kon blijven houden en zakte terug tot richting de 06:30u. Vanaf het 32km punt kwam daar ook nog wat verkramping in het linkerbeen bij dus ik heb mijn doel uit mijn hoofd gezet en geprobeerd om goed en fatsoenlijke manier de wedstrijd uit te lopen. Ging prima en de laatste anderhalf kilometer heb ik zelf nog kunnen genieten.

Benieuwd hoe het de rest van de marathonlopers vergaan is.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189538599
Gisteren een lokale loop gedaan van 15km. Vorig jaar als 2e geeïndigd dus kreeg vooraf al wat support van (onbekende) mensen die dat blijkbaar nog wisten. Dat was wel grappig.
Maar afgelopen tijd nauwelijks gelopen, dus ik ging dit keer niet voor een goede tijd.
Heel rustig gestart, en dat bleef eigenlijk tot km 11, toen nog wat aangezet maar de kracht was er niet. Dus rustig uitgelopen in 1u4 min. Ruim 6 min langzamer dan mijn pr vorig jaar.

Snel door naar de volgende race :)
pi_189538678
Ach ja, misschien kan je niet altijd pieken.... valt het de volgende keer weer mee ;)
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 22:10:25 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_189538929
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:29 schreef slacker_nl het volgende:
Mijn halve ging belachelijk slecht. De verkoudheid is nog steeds niet over, ik voelde me niet zeker over mn kuit. Ik heb zaterdagochtend m'n startnummer opgehaald, een beetje tegen beter weten in. En het was terecht dat ik schoorvoetend was. Na 5km wilde ik eigenlijk al uitstappen, maar het tempo was lekker en het ging los van de zware benen op zich aardig. 10km in 56 minuten, maar toen... de snelheid ging naar beneden en het werd elke km zwaarder en bij elke km wilde ik uitstappen. De laatste 5km waren echt een drama, wandelen, lopen, wandelen, lopen. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een finish te zien. De loop was gewoon 11km te lang, simpel.

Een ding is zeker, ik ga nooit meer 21km lopen. Het is te ver.
Maar je hebt m wél uitgelopen!! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189539053
Hulde aan de marathon lopers, mooie prestaties.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:54 schreef diesnelle het volgende:
Ach ja, misschien kan je niet altijd pieken.... valt het de volgende keer weer mee ;)
Nee precies dat heb ik ook de hele race tegen mezelf gezegd tot km 11 ;) maarja ben ook veel te druk met werk de laatste tijd, is niet goed te combineren :)
pi_189539221
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds half juli weer 3 keer in een week hardgelopen *O*
Zal eens tijd worden, lamme tak.....
;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189542847
Tijd voor mijn marathon verslag!

Zaterdagavond met de trein naar Utrecht, spullen gedropt in m'n hotel en door naar Amsterdam Zuid voor de pasta party. Het was er rustig, prima gegeten en vervolgens weer terug naar Utrecht. Daar nog wat kleins gegeten, zodat ik niet meer een te volle maag zou starten. Melatonine tabletje ingenomen om m'n slaap een beetje te bevorderen en wonder boven wonder een heerlijke nachtrust gehad.

S ochtends om half 7 ging de wekker en de adrelanine was gelijk daar. Kom yoghurt met muesli naar binnen gewerkt, nog een paar slokken bietensap en weer onderweg naar Amsterdam Zuid.

Daar aangekomen nog ff gemeet met een collega die 'm ook zou lopen. Banaantje gegeten, spullen gedropt en naar de ingang. Shit! Bril vergeten in m'n tas te stoppen.. Terug naar de garderobe, bril afgegeven en inmiddels stond er een enorme opstopping tot buiten het stadion. Stapje voor stapje uiteindelijk binnengekomen en nog net het startschot mee kunnen krijgen. Vlug naar m'n startvak en uiteindelijk vertrokken!

Na nog geen 2km was er al een opstopping door een wegversmalling waardoor alles even stilstond. Erg irritant, want je wil je meters maken.
Door het vondelpark, onder het rijksmuseum, ik kon alleen maar glimlachen omdat ik zo blij was dat het vandaag ging gebeuren! 10k, 15k nergens last van, ik was ik bloedvorm en liep al een tijd steady 5:25. Bij 20k voelde ik ineens m'n kuit.. Kramp? Nee toch? Dus toen net iets anders gaan lopen. De kramp bleef uit, maar het anders lopen kostte wel kracht. Vanaf 25km begon het zwaar te worden en tempo omlaag naar 5:40.
Bij 30km was die glimlach al een tijdje verdwenen en begon het echte afzien, ben ik toch te snel van start gegaan en heb ik mezelf overschat? Daar leek het wel op.

Bij 32km stonden de schermen waar vrienden/familie van renners een videoboodschap lieten zien. Ondanks dat ze niet aan mij werden gericht, werd ik er emotioneel van en ik kreeg ineens last van ademhalingproblemen, alsof ik geen zuurstof kon opnemen. Ik schrok me rot, hartproblemen? Ik ging heel gecontroleerd ademhalen en toen ging het weer. Mogelijk door de emoties die even door me heen gingen, dat m'n ademhaling moeizaam verliep, want daarna bleef het weg.

Km voor km kropen voorbij en de lol was er toch echt vanaf. Af en toe een high five en aanmoedigende mensen die me op de been hielden.
Bij 38km wilde ik zo graag gaan wandelen, maar ik vertikte het. Ik zag mensen overal wandelen, met kramp op de grond of erger.
Uiteindelijk het stadion in zicht! Ik kon echt niet meer versnellen, met alle kracht die ik in me had over de sintelbaan en het finishbord is op m'n netvlies gebrand, ik heb het gehaald!!

Tranen van ontlading, trots en het feit dat m'n ouders daar stonden kon ik niet onderdrukken. Dat wordt versterkt door het feit dat ik altijd te zwaar was, rookte en blowde. Iets dat ik alle 3 in de laatste 2 jaar heb weten te overwinnen, en deze marathon bezegelde dat.

M'n hele lichaam was er klaar mee. Ik had echt even nodig om m'n ouders goed te woord te kunnen staan. Vervolgens door naar de medaille graveerstand: 4:05:18 :o

Sinds gisteren ben ik een marathonloper! _O_ wat ben ik trots op mezelf!

[ Bericht 2% gewijzigd door Neo-Mullen op 21-10-2019 20:08:26 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 21 oktober 2019 @ 09:12:16 #202
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189542931
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tijd voor mijn marathon verslag!

Zaterdagavond met de trein naar Utrecht, spullen gedropt in m'n hotel en door naar Amsterdam Zuid voor de pasta party. Het was er rustig, prima gegeten en vervolgens weer terug naar Utrecht. Daar nog wat kleine gegeten, zodat ik niet meer een te volle maag zou starten. Melatonine tabletje ingenomen om m'n slaap een beetje te bevorderen en wonder boven wonder een heerlijke nachtrust gehad.

S ochtends om half 7 ging de wekker en de adrelanine was gelijk daar. Kom yoghurt met muesli naar binnen gewerkt, nog een paar slokken bietensap en weer onderweg naar Amsterdam Zuid.

Daar aangekomen nog ff gemeet met een collega die 'm ook zou lopen. Banaantje gegeten, spullen gedropt en naar de ingang. Shit! Bril vergeten in m'n tas te stoppen.. Terug naar de garderobe, bril afgegeven en inmiddels stond er een enorme opstopping tot buiten het stadion. Stapje voor stapje uiteindelijk binnengekomen en nog net het startschot mee kunnen krijgen. Vlug naar m'n startvak en uiteindelijk vertrokken!

Na nog geen 2km was er al een opstopping door een wegversmalling waardoor alles even stilstond. Erg irritant, want je wil je meters maken.
Door het vondelpark, onder het rijksmuseum, ik kon alleen maar glimlachen omdat ik zo blij was dat het vandaag ging gebeuren! 10k, 15k nergens last van, ik was ik bloedvorm en liep al een tijd steady 5:25. Bij 20k voelde ik ineens m'n kuit.. Kramp? Nee toch? Dus toen net iets anders gaan lopen. De kramp bleef uit, maar het anders lopen kostte wel kracht. Vanaf 25km begon het zwaar te worden en tempo omlaag naar 5:40.
Bij 30km was die glimlach al een tijdje verdwenen en begon het echte afzien, ben ik toch te snel van start gegaan en heb ik mezelf overschat? Daar leek het wel op.

Bij 32km stonden de schermen waar vrienden/familie van renners een videoboodschap lieten zien. Ondanks dat ze niet aan mij werden gericht, werd ik er emotioneel van en ik kreeg ineens last van ademhalingproblemen, alsof ik geen zuurstof kon opnemen. Ik schrok me rot, hartproblemen? Ik ging heel gecontroleerd ademhalen en toen ging het weer. Mogelijk door de emoties die even door me heen gingen, dat m'n ademhaling moeizaam verliep, want daarna bleef het weg.

Km voor km kropen voorbij en de lol was er toch echt vanaf. Af en toe een high five en aanmoedigende mensen die me op de been hielden.
Bij 38km wilde ik zo graag gaan wandelen, maar ik vertikte het. Ik zag mensen overal wandelen, met kramp op de grond of erger.
Uiteindelijk het stadion in zicht! Ik kon echt niet meer versnellen, met alle kracht die ik in me had over de sintelbaan en het finishbord is op m'n netvlies gebrand, ik heb het gehaald!!

Tranen van ontlading, trots en het feit dat m'n ouders daar stonden kon ik niet onderdrukken. Dat wordt versterkt door het feit dat ik altijd te zwaar was, rookte en blowde. Iets dat ik alle 2 in de laatste 2 jaar heb weten te overwinnen, en deze marathon bezegelde dat.

M'n hele lichaam was er klaar mee. Ik had echt even nodig om m'n ouders goed te woord te kunnen staan. Vervolgens door naar de medaille graveerstand: 4:05:18 :o

Sinds gisteren ben ik een marathonloper! _O_ wat ben ik trots op mezelf!
Gefeliciteerd met deze mooie overwinning _O_ ^O^
F means you're fucked
  maandag 21 oktober 2019 @ 09:12:44 #203
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189542936
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:24 schreef Guard het volgende:

[..]

Zal eens tijd worden, lamme tak.....
;)
Ja ;(
F means you're fucked
pi_189543111
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tijd voor mijn marathon verslag!

Zaterdagavond met de trein naar Utrecht, spullen gedropt in m'n hotel en door naar Amsterdam Zuid voor de pasta party. Het was er rustig, prima gegeten en vervolgens weer terug naar Utrecht. Daar nog wat kleins gegeten, zodat ik niet meer een te volle maag zou starten. Melatonine tabletje ingenomen om m'n slaap een beetje te bevorderen en wonder boven wonder een heerlijke nachtrust gehad.

S ochtends om half 7 ging de wekker en de adrelanine was gelijk daar. Kom yoghurt met muesli naar binnen gewerkt, nog een paar slokken bietensap en weer onderweg naar Amsterdam Zuid.

Daar aangekomen nog ff gemeet met een collega die 'm ook zou lopen. Banaantje gegeten, spullen gedropt en naar de ingang. Shit! Bril vergeten in m'n tas te stoppen.. Terug naar de garderobe, bril afgegeven en inmiddels stond er een enorme opstopping tot buiten het stadion. Stapje voor stapje uiteindelijk binnengekomen en nog net het startschot mee kunnen krijgen. Vlug naar m'n startvak en uiteindelijk vertrokken!

Na nog geen 2km was er al een opstopping door een wegversmalling waardoor alles even stilstond. Erg irritant, want je wil je meters maken.
Door het vondelpark, onder het rijksmuseum, ik kon alleen maar glimlachen omdat ik zo blij was dat het vandaag ging gebeuren! 10k, 15k nergens last van, ik was ik bloedvorm en liep al een tijd steady 5:25. Bij 20k voelde ik ineens m'n kuit.. Kramp? Nee toch? Dus toen net iets anders gaan lopen. De kramp bleef uit, maar het anders lopen kostte wel kracht. Vanaf 25km begon het zwaar te worden en tempo omlaag naar 5:40.
Bij 30km was die glimlach al een tijdje verdwenen en begon het echte afzien, ben ik toch te snel van start gegaan en heb ik mezelf overschat? Daar leek het wel op.

Bij 32km stonden de schermen waar vrienden/familie van renners een videoboodschap lieten zien. Ondanks dat ze niet aan mij werden gericht, werd ik er emotioneel van en ik kreeg ineens last van ademhalingproblemen, alsof ik geen zuurstof kon opnemen. Ik schrok me rot, hartproblemen? Ik ging heel gecontroleerd ademhalen en toen ging het weer. Mogelijk door de emoties die even door me heen gingen, dat m'n ademhaling moeizaam verliep, want daarna bleef het weg.

Km voor km kropen voorbij en de lol was er toch echt vanaf. Af en toe een high five en aanmoedigende mensen die me op de been hielden.
Bij 38km wilde ik zo graag gaan wandelen, maar ik vertikte het. Ik zag mensen overal wandelen, met kramp op de grond of erger.
Uiteindelijk het stadion in zicht! Ik kon echt niet meer versnellen, met alle kracht die ik in me had over de sintelbaan en het finishbord is op m'n netvlies gebrand, ik heb het gehaald!!

Tranen van ontlading, trots en het feit dat m'n ouders daar stonden kon ik niet onderdrukken. Dat wordt versterkt door het feit dat ik altijd te zwaar was, rookte en blowde. Iets dat ik alle 2 in de laatste 2 jaar heb weten te overwinnen, en deze marathon bezegelde dat.

M'n hele lichaam was er klaar mee. Ik had echt even nodig om m'n ouders goed te woord te kunnen staan. Vervolgens door naar de medaille graveerstand: 4:05:18 :o

Sinds gisteren ben ik een marathonloper! _O_ wat ben ik trots op mezelf!
Wow. Mooie strijd geleverd en als winnaar gefinisht!
Gefeliciteerd *O* _O_ *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189544006
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tijd voor mijn marathon verslag!

Zaterdagavond met de trein naar Utrecht, spullen gedropt in m'n hotel en door naar Amsterdam Zuid voor de pasta party. Het was er rustig, prima gegeten en vervolgens weer terug naar Utrecht. Daar nog wat kleins gegeten, zodat ik niet meer een te volle maag zou starten. Melatonine tabletje ingenomen om m'n slaap een beetje te bevorderen en wonder boven wonder een heerlijke nachtrust gehad.

S ochtends om half 7 ging de wekker en de adrelanine was gelijk daar. Kom yoghurt met muesli naar binnen gewerkt, nog een paar slokken bietensap en weer onderweg naar Amsterdam Zuid.

Daar aangekomen nog ff gemeet met een collega die 'm ook zou lopen. Banaantje gegeten, spullen gedropt en naar de ingang. Shit! Bril vergeten in m'n tas te stoppen.. Terug naar de garderobe, bril afgegeven en inmiddels stond er een enorme opstopping tot buiten het stadion. Stapje voor stapje uiteindelijk binnengekomen en nog net het startschot mee kunnen krijgen. Vlug naar m'n startvak en uiteindelijk vertrokken!

Na nog geen 2km was er al een opstopping door een wegversmalling waardoor alles even stilstond. Erg irritant, want je wil je meters maken.
Door het vondelpark, onder het rijksmuseum, ik kon alleen maar glimlachen omdat ik zo blij was dat het vandaag ging gebeuren! 10k, 15k nergens last van, ik was ik bloedvorm en liep al een tijd steady 5:25. Bij 20k voelde ik ineens m'n kuit.. Kramp? Nee toch? Dus toen net iets anders gaan lopen. De kramp bleef uit, maar het anders lopen kostte wel kracht. Vanaf 25km begon het zwaar te worden en tempo omlaag naar 5:40.
Bij 30km was die glimlach al een tijdje verdwenen en begon het echte afzien, ben ik toch te snel van start gegaan en heb ik mezelf overschat? Daar leek het wel op.

Bij 32km stonden de schermen waar vrienden/familie van renners een videoboodschap lieten zien. Ondanks dat ze niet aan mij werden gericht, werd ik er emotioneel van en ik kreeg ineens last van ademhalingproblemen, alsof ik geen zuurstof kon opnemen. Ik schrok me rot, hartproblemen? Ik ging heel gecontroleerd ademhalen en toen ging het weer. Mogelijk door de emoties die even door me heen gingen, dat m'n ademhaling moeizaam verliep, want daarna bleef het weg.

Km voor km kropen voorbij en de lol was er toch echt vanaf. Af en toe een high five en aanmoedigende mensen die me op de been hielden.
Bij 38km wilde ik zo graag gaan wandelen, maar ik vertikte het. Ik zag mensen overal wandelen, met kramp op de grond of erger.
Uiteindelijk het stadion in zicht! Ik kon echt niet meer versnellen, met alle kracht die ik in me had over de sintelbaan en het finishbord is op m'n netvlies gebrand, ik heb het gehaald!!

Tranen van ontlading, trots en het feit dat m'n ouders daar stonden kon ik niet onderdrukken. Dat wordt versterkt door het feit dat ik altijd te zwaar was, rookte en blowde. Iets dat ik alle 2 in de laatste 2 jaar heb weten te overwinnen, en deze marathon bezegelde dat.

M'n hele lichaam was er klaar mee. Ik had echt even nodig om m'n ouders goed te woord te kunnen staan. Vervolgens door naar de medaille graveerstand: 4:05:18 :o

Sinds gisteren ben ik een marathonloper! _O_ wat ben ik trots op mezelf!
Heel mooi verhaal, herkenbare emoties van een marathonloper! Geniet van de spierpijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189545811
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

Sinds gisteren ben ik een marathonloper! _O_ wat ben ik trots op mezelf!
Top, gefeliciteerd!
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:47:36 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189547710
Ik wil mijn 10e marathon in het buitenland gaan lopen in 2020. Grote kanshebber is de San Diego Rock 'n Roll marathon, eind mei 2020. Zal wel warm worden :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189547949
Het marathonweekend begon al leuk. Vrijdagmiddag naar de Expo. Ja sorry meneer we kunnen uw startnummer niet vinden (had via Isostar 2 startbewijzen gewonnen). Gaat u maar even naar de helpdesk. Moeilijk moeilijk allemaal, maar toch goed gekomen. Wel balen, want we hadden geweldige nummers (535/536). Nu hoge nummers zonder naam. Ik wilde toch een foto bij de muur gemaakt met mijn nummer. Zie ik dat ik opeens in vak roze sta (terwijl officieel we in wit mochten starten). Dus ik weer terug. Nou vooruit dan maar. Maar wat klaag je nou, je heb de nummers gekregen krijg je dan te horen. Ben je wel zo snel? Daar gaat het niet om, het was nu een principekwestie geworden.

Zaterdag kreeg ik te horen via een vriend dat ik niet meer in de app te vinden was. Dus ik weer naar de Expo (had ik toch al met mijn loopvriendin afgesproken om dat tweede nr aan af te geven, zij ging me hazen). Dus weer naar de helpdesk. Gelukkig werd ik geholpen door 'teamleider'. Ze zag meteen wat er mis was gegaan. BIB nummers verwisseld met de chipsnummers of zoiets. Het zou opgelost zijn met de nieuwe update van de app.

Weer naar huis lekker op de bank hangen en pasta eten. Vroeg naar bed, want zondag natuurlijk vroeg op. Heb wonderbaarlijk goed geslapen. Al was ik om 5 uur klaar wakker. Nog maar even netflixen dan maar. Ontbijt erin en laatste spullen pakken.

Bij het stadion aangekomen zag ik mijn vriendin al snel. Lekker gekletst en omgekleed. Richting startvak. Daar kwam zij een aantal bekenden tegen. Het was heel apart om in het eerste startvak te starten. Was lang niet zo druk en achter ons stonden heel mensen als een soort dolle stier te wachten om ons te verpulveren (een soort de Lion king scene met de wildebeastss). we gingen van start... en na nog geen 50 meter voelde ik de eerste beuken in mijn rug. Mensen wilde door ons heen lopen. Terwijl wij netjes recht bleven lopen. Dit duurde zeker tot de 2 km. In het vondelpark werd het iets rustiger. Rijksmuseum onderdoor (blijft geweldig). Zo richting Zuid. Doordat we zo opgejaagd waren zat het tempo er goed in (iets gegoed, gemiddeld van 5.38 of zo). Dit hielden we lang vol. Maar na 21 km begon het me iets op te breken. Maar kon door blijven lopen. Gelukkig gingen we weer richting Amsterdam. Na 26 km kwamen we bekenden tegen. Kregen we water van. Daarna weer door. Stonden er nou bekenden bij 28 km of toch 29 km? Uiteindelijk liepen we van bekenden naar de dj op 29 km naar de drankpost op 31km. Pfff het werd steeds zwaarder. Moest ook echt af en toe lopen. Pakten het weer op en gingen weer door. Helaas geen filmpje op 32 km (vanwege bibs problemen natuurlijk).

Het werd steeds iets zwaarder. Voelde ik nu kramp? Besloot de Kipchoge techniek toe te passen. Ik ging glimlachen, verrek dat werkte (voor 500 meter). Oh zo komt die leuke tunnel nog, pfff. Maar als we die voorbij zijn, zitten we bijna in het vondelpark. En ja daar waren we dan ook snel. Dat duurde lang. Gingen we mijn gestelde tijd halen? Het leek me goed om 4:44 te lopen (op mijn 44ste de 44e editie te lopen in 4:44. Mijn eerste keer was in 4:52) Al zwoegend kwam ik het vondelpark uit. Die laaste 1,5 km waren heel zwaar, maar zag de lampen van het stadion al. Dus doorploeteren. Heb mezelf richting finish gewerkt. En ja hoor... onze tijd was 4:44.14

Het starten in het eerste vak was een belevenis, maar dat nooit meer. Dan liever gewoon in mijn normale vak, dan kan ik mijn eigen tempo lopen.

Denk er nu al meteen weer aan om Rotterdam te gaan lopen. Een goed teken. Maar eerst de beentjes rust geven.
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:29:36 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189549179
quote:
Regels? 'Gezeur'

Boonstra is van mening dat de internationale atletiekfederatie IAAF regels moet gaan opstellen voor schoeisel. "Er moet iets veranderen, want nu kunnen schoenenfabrikanten het spel van de marathon gaan veranderen en bepalen hoe het gespeeld gaat worden."

Daar is Nageeye het hartgrondig mee oneens. "Dat vind ik een beetje gezeur", zegt de Nederlands kampioen.

Op de vraag of de schoen niet een beetje te vergelijken is met de klapschaats, de innovatie in de schaatssport aan het einde van de vorige eeuw voor een revolutie zorgde, antwoordt Nageeye: "Nee, absoluut niet. De schoenen waarmee ik de marathon loop, kan iedereen kopen. Er zit gewoon materiaal in, dat toegestaan is. Ik zeg altijd: je moet eerst heel hard lopen voordat je begint te zeuren."
https://nos.nl/artikel/23(...)n-beetje-gezeur.html

Zijn er regels wat betreft 'schoen'? Nageeye snapt de vergelijking ook niet met de klapschaats, die kon ook iedereen kopen. Het probleem was de versnelling die gemaakt kon worden met de klapschaats. Vooral dat 'je moet niet zeuren want je loopt niet hard' argument :r :r
pi_189549512
Kijk, zo zag ik er een minuut of drie voor het uitstappen uit.

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189549645
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:05 schreef linebear het volgende:
Het marathonweekend begon al leuk. Vrijdagmiddag naar de Expo. Ja sorry meneer we kunnen uw startnummer niet vinden (had via Isostar 2 startbewijzen gewonnen). Gaat u maar even naar de helpdesk. Moeilijk moeilijk allemaal, maar toch goed gekomen. Wel balen, want we hadden geweldige nummers (535/536). Nu hoge nummers zonder naam. Ik wilde toch een foto bij de muur gemaakt met mijn nummer. Zie ik dat ik opeens in vak roze sta (terwijl officieel we in wit mochten starten). Dus ik weer terug. Nou vooruit dan maar. Maar wat klaag je nou, je heb de nummers gekregen krijg je dan te horen. Ben je wel zo snel? Daar gaat het niet om, het was nu een principekwestie geworden.

Zaterdag kreeg ik te horen via een vriend dat ik niet meer in de app te vinden was. Dus ik weer naar de Expo (had ik toch al met mijn loopvriendin afgesproken om dat tweede nr aan af te geven, zij ging me hazen). Dus weer naar de helpdesk. Gelukkig werd ik geholpen door 'teamleider'. Ze zag meteen wat er mis was gegaan. BIB nummers verwisseld met de chipsnummers of zoiets. Het zou opgelost zijn met de nieuwe update van de app.

Weer naar huis lekker op de bank hangen en pasta eten. Vroeg naar bed, want zondag natuurlijk vroeg op. Heb wonderbaarlijk goed geslapen. Al was ik om 5 uur klaar wakker. Nog maar even netflixen dan maar. Ontbijt erin en laatste spullen pakken.

Bij het stadion aangekomen zag ik mijn vriendin al snel. Lekker gekletst en omgekleed. Richting startvak. Daar kwam zij een aantal bekenden tegen. Het was heel apart om in het eerste startvak te starten. Was lang niet zo druk en achter ons stonden heel mensen als een soort dolle stier te wachten om ons te verpulveren (een soort de Lion king scene met de wildebeastss). we gingen van start... en na nog geen 50 meter voelde ik de eerste beuken in mijn rug. Mensen wilde door ons heen lopen. Terwijl wij netjes recht bleven lopen. Dit duurde zeker tot de 2 km. In het vondelpark werd het iets rustiger. Rijksmuseum onderdoor (blijft geweldig). Zo richting Zuid. Doordat we zo opgejaagd waren zat het tempo er goed in (iets gegoed, gemiddeld van 5.38 of zo). Dit hielden we lang vol. Maar na 21 km begon het me iets op te breken. Maar kon door blijven lopen. Gelukkig gingen we weer richting Amsterdam. Na 26 km kwamen we bekenden tegen. Kregen we water van. Daarna weer door. Stonden er nou bekenden bij 28 km of toch 29 km? Uiteindelijk liepen we van bekenden naar de dj op 29 km naar de drankpost op 31km. Pfff het werd steeds zwaarder. Moest ook echt af en toe lopen. Pakten het weer op en gingen weer door. Helaas geen filmpje op 32 km (vanwege bibs problemen natuurlijk).

Het werd steeds iets zwaarder. Voelde ik nu kramp? Besloot de Kipchoge techniek toe te passen. Ik ging glimlachen, verrek dat werkte (voor 500 meter). Oh zo komt die leuke tunnel nog, pfff. Maar als we die voorbij zijn, zitten we bijna in het vondelpark. En ja daar waren we dan ook snel. Dat duurde lang. Gingen we mijn gestelde tijd halen? Het leek me goed om 4:44 te lopen (op mijn 44ste de 44e editie te lopen in 4:44. Mijn eerste keer was in 4:52) Al zwoegend kwam ik het vondelpark uit. Die laaste 1,5 km waren heel zwaar, maar zag de lampen van het stadion al. Dus doorploeteren. Heb mezelf richting finish gewerkt. En ja hoor... onze tijd was 4:44.14

Het starten in het eerste vak was een belevenis, maar dat nooit meer. Dan liever gewoon in mijn normale vak, dan kan ik mijn eigen tempo lopen.

Denk er nu al meteen weer aan om Rotterdam te gaan lopen. Een goed teken. Maar eerst de beentjes rust geven.
Sorry van de lompe reactie, maar dat van dat startvak had je toch kunnen weten?
Je mag altijd verder terug gaan staan..

Iemand die net wel/net niet onder de 3 uur gaat lopen wil alle kleine beetjes bij elkaar rapen om dat te redden, dus logisch dat die zo snel mogelijk langs mensen willen die veel langzamer lopen. Daar zijn die startvakken voor..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189549661
quote:
18s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)n-beetje-gezeur.html

Zijn er regels wat betreft 'schoen'? Nageeye snapt de vergelijking ook niet met de klapschaats, die kon ook iedereen kopen. Het probleem was de versnelling die gemaakt kon worden met de klapschaats. Vooral dat 'je moet niet zeuren want je loopt niet hard' argument :r :r
Mja ik vind dat Boonstra ook niet echt een punt heeft eigenlijk. Innovatie in de sport als het a) de aard van de sport fundamenteel verandert of b) een oneerlijk voordeel geeft aan rijke landen omdat het niet voor iedereen beschikbaar is. Dat is bij deze schoenen niet het geval.. Het is ook nog maar de vraag hoeveel het nou echt scheelt en hoeveel placebo is. De AMS marathon werd iig niet op vaporflys gewonnen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 oktober 2019 @ 17:07:59 #213
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189549677
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De AMS marathon werd iig niet op vaporflys gewonnen!
Hierover gesproken: weet jij (of iemand) waar dat gisteren werd uitgezonden? Ik heb het nog niet gezien en heb zelfs nog geen uitslag gezien, dus wellicht kan ik nog spoilervrij terugkijken :Y)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:14:07 #214
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189549746
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja ik vind dat Boonstra ook niet echt een punt heeft eigenlijk. Innovatie in de sport als het a) de aard van de sport fundamenteel verandert of b) een oneerlijk voordeel geeft aan rijke landen omdat het niet voor iedereen beschikbaar is. Dat is bij deze schoenen niet het geval.. Het is ook nog maar de vraag hoeveel het nou echt scheelt en hoeveel placebo is. De AMS marathon werd iig niet op vaporflys gewonnen!
Boonstra zegt eigenlijk alleen dat ze het jammer vindt, niet dat ze tegen ontwikkeling is. De nieuwe fiets bij baanwielrennen en nieuwe schoenen bij hardlopen is prima. Het probleem is alleen wanneer die nieuwe fiets een motortje heeft waardoor je sneller gaat. Bij de hardloopschoen is dat precies 't zelfde; als je zo'n vering heb dat het je energie bespaart (ook al is het een klein beetje) moet je je als bond gaan afvragen of dat wel geldig is of als een vorm van (mechanische)doping kan worden gezien.

Tot hoever mag je gaan met je schoen? Het kan niet de bedoeling zijn naar mijn mening dat de ene schoen sneller is dan de andere.
  Forum Admin maandag 21 oktober 2019 @ 17:15:04 #215
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_189549756
quote:
18s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)n-beetje-gezeur.html

Zijn er regels wat betreft 'schoen'? Nageeye snapt de vergelijking ook niet met de klapschaats, die kon ook iedereen kopen. Het probleem was de versnelling die gemaakt kon worden met de klapschaats. Vooral dat 'je moet niet zeuren want je loopt niet hard' argument :r :r
Wanneer houdt het op een schoen te zijn.
Zo iets lijkt me ook helpen om hard te gaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 oktober 2019 @ 17:15:14 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189549758
quote:
18s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Boonstra zegt eigenlijk alleen dat ze het jammer vindt, niet dat ze tegen ontwikkeling is. De nieuwe fiets bij baanwielrennen en nieuwe schoenen bij hardlopen is prima. Het probleem is alleen wanneer die nieuwe fiets een motortje heeft waardoor je sneller gaat. Bij de hardloopschoen is dat precies 't zelfde; als je zo'n vering heb dat het je energie bespaart (ook al is het een klein beetje) moet je je als bond gaan afvragen of dat wel geldig is of als een vorm van (mechanische)doping kan worden gezien.

Tot hoever mag je gaan met je schoen? Het kan niet de bedoeling zijn naar mijn mening dat de ene schoen sneller is dan de andere.
Maar dat heb je toch altijd bij verschillende modellen? De goedkoopste schoenen van nu zijn ongetwijfeld beter (en dus sneller) dan topmodellen van 50 jaar geleden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:16:33 #217
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189549773
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dat heb je toch altijd bij verschillende modellen? De goedkoopste schoenen van nu zijn ongetwijfeld beter (en dus sneller) dan topmodellen van 50 jaar geleden.
Nee dat denk ik niet; met de carbonschoen zit er onder in de schoen zeg maar een veer systeem waardoor je energie meeneemt.

Is dit nog toegestaan?

Hier nog een quote

quote:
Waarom het zo hard ging? Cees Pronk, directeur van de marathon, stelde zelf al de vraag die komen zou. Hij kreeg de laatste weken veel vragen over de schoenenkwestie. 'Nike heeft nu een voorsprong. De sport ontwikkelt zich. Ik voetbalde vroeger met een veterbal. Schaatsers begonnen op hout, daarna kwamen de noren en toen de klapschaats. Als er geen motortje in zit, is het gewoon legaal.'
https://www.volkskrant.nl(...)4OkKpv3zxv%3Famp%3D1
Wacht? Dus je mag fietsen?

[ Bericht 14% gewijzigd door xzaz op 21-10-2019 17:23:01 ]
pi_189549933
quote:
18s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet; met de carbonschoen zit er onder in de schoen zeg maar een veer systeem waardoor je energie meeneemt.

Is dit nog toegestaan? [ afbeelding ]

Hier nog een quote
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)4OkKpv3zxv%3Famp%3D1
Wacht? Dus je mag fietsen?
:')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189549977
quote:
99s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:54 schreef mosselmossel het volgende:
Kijk, zo zag ik er een minuut of drie voor het uitstappen uit.

[ afbeelding ]
Oh op de schans, zwaarste stukje.... hoewel het ook zo voorbij was (ruime minuut). Zag Theo van de hardloopuitslagen opkijken van zijn scherm, stak een duim op, dat gaf de burger weer moed. ;)
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:57:55 #220
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189550300
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sorry van de lompe reactie, maar dat van dat startvak had je toch kunnen weten?
Je mag altijd verder terug gaan staan..

Iemand die net wel/net niet onder de 3 uur gaat lopen wil alle kleine beetjes bij elkaar rapen om dat te redden, dus logisch dat die zo snel mogelijk langs mensen willen die veel langzamer lopen. Daar zijn die startvakken voor..
+1
Je moet bij een wedstrijd niet vooraan gaan staan als je daar tijdtechnisch niks te zoeken hebt.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Redactie Sport maandag 21 oktober 2019 @ 19:22:09 #221
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_189551519
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Wanneer houdt het op een schoen te zijn. [ afbeelding ]
Zo iets lijkt me ook helpen om hard te gaan.
Ja, behalve bij de start of als je bochten moet lopen, dan zijn protheses toch niet handig/fijn/sneller.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:24:58 #222
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_189551577
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
M'n hele lichaam was er klaar mee. Ik had echt even nodig om m'n ouders goed te woord te kunnen staan. Vervolgens door naar de medaille graveerstand: 4:05:18 :o

Sinds gisteren ben ik een marathonloper! _O_ wat ben ik trots op mezelf!
Goed gedaan!! *O* :Y Mooie tijd ook! ^O^
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:49:21 #223
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_189552032
Mooie marathonverhalen! :) en Neo, welkom bij de club! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_189552207
quote:
18s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Boonstra zegt eigenlijk alleen dat ze het jammer vindt, niet dat ze tegen ontwikkeling is. De nieuwe fiets bij baanwielrennen en nieuwe schoenen bij hardlopen is prima. Het probleem is alleen wanneer die nieuwe fiets een motortje heeft waardoor je sneller gaat. Bij de hardloopschoen is dat precies 't zelfde; als je zo'n vering heb dat het je energie bespaart (ook al is het een klein beetje) moet je je als bond gaan afvragen of dat wel geldig is of als een vorm van (mechanische)doping kan worden gezien.

Tot hoever mag je gaan met je schoen? Het kan niet de bedoeling zijn naar mijn mening dat de ene schoen sneller is dan de andere.
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Wanneer houdt het op een schoen te zijn. [ afbeelding ]
Zo iets lijkt me ook helpen om hard te gaan.
quote:
18s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet; met de carbonschoen zit er onder in de schoen zeg maar een veer systeem waardoor je energie meeneemt.

Is dit nog toegestaan? [ afbeelding ]

Hier nog een quote
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)4OkKpv3zxv%3Famp%3D1
Wacht? Dus je mag fietsen?
Wat een slechte vergelijkingen, Boonstra zegt overigens wel dat ze er tegen is.. dat er regels moeten komen (ik heb haar artikel ook gelezen). Maar die regels zijn er in het algemeen. Er staat ook in het wedstrijdreglement dat je je lopend voort moet bewegen.

En het is ook niet te vergelijken met mechanische doping, alle innovaties in de sport besparen energie. Maar een externe bron van energie toevoegen (een motortje dus) is echt wat anders.

Ik ben het wel met je eens dat als het echt van die springveren zouden worden zoals bij de protheses, dat het het karakter van de sport verandert. Maar als je de 1.59 lopers zag lopen, zag ik gewoon mensen met een mooie hardlooptechniek hard rennen. Niet een soort skippyballen.
In heel veel hardloop schoenen zit iets van een verende plaat, bij Mizuno bijvoorbeeld ook. Nike heeft blijkbaar nu iets gevonden wat de incrementale verbetering een paar procenten maakt, in plaats van een paar hondersten, dat is knap. Maar het is niet fundamenteel anders dan wat er al was.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189553222
Mijn sprintspikes zijn ook net een soort kleine springplankjes O+

maar compleet ongeschikt voor alle andere dingen dan sprinten op de baan
pi_189553325
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:57 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

+1
Je moet bij een wedstrijd niet vooraan gaan staan als je daar tijdtechnisch niks te zoeken hebt.

We zijn hier ingezet door de organisatie. We waren genodigden en niet de enige
pi_189554496
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef linebear het volgende:

[..]

We zijn hier ingezet door de organisatie. We waren genodigden en niet de enige
ja dus?
Dan mag je nog altijd naar achteren, al had Sinterklaas je ingedeeld in het eerste startvak en starten hij en de kerstman ook in dat vak.
Bovendien heb jij er een principe kwestie van gemaakt om in de weg te lopen, nadat je een ander nummer hebt gehad. Heel tof.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:54:16 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189554671
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik wil mijn 10e marathon in het buitenland gaan lopen in 2020. Grote kanshebber is de San Diego Rock 'n Roll marathon, eind mei 2020. Zal wel warm worden :D
Wij hebben marathons voor je eind mei onder heerlijk koele omstandigheden!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_189554875
Dank allemaal voor de leuke reacties hier O+ ik zit nog steeds in hogere sferen als ik m'n medaille bekijk :D

Heb er wel een pijnlijke enkel en knie overgehouden. Dat kwam na de race pas opzetten. Hoop dat het gauw afzwakt, want volgende maand staat de zevenheuvelenloop al weer te wachten!
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 oktober 2019 @ 22:09:57 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189554972
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:22 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, behalve bij de start of als je bochten moet lopen, dan zijn protheses toch niet handig/fijn/sneller.
En daarom moeten mensen met protheses tegen andere mensen met protheses lopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189555162
Ik zag trouwens iemand op blote voeten rennen.. dan ben je toch niet goed wijs? :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 oktober 2019 @ 22:25:07 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189555306
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zag trouwens iemand op blote voeten rennen.. dan ben je toch niet goed wijs? :')
Had hij toevallig een gouden olympische medaille bij zich?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:26:43 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_189555340
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zag trouwens iemand op blote voeten rennen.. dan ben je toch niet goed wijs? :')
Abebe Bikila belde net, hij wil het je wel even uitleggen....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 oktober 2019 @ 22:29:40 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189555401
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Abebe Bikila belde net, hij wil het je wel even uitleggen....
Aangezien Abebe Bikila in 1973 is overleden is dit wel een creepy post.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189555417
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Abebe Bikila belde net, hij wil het je wel even uitleggen....
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189555418
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Abebe Bikila belde net, hij wil het je wel even uitleggen....
Oh dat is fijn, doe 'm de groeten :)
All jokes aside, ik besefte me pas na afloop hoe bizar dat is om te doen. Vandaar dat ik even wilde melden :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189555674
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef linebear het volgende:

[..]

We zijn hier ingezet door de organisatie. We waren genodigden en niet de enige
Je bent er zelf nog extra om gaan vragen toch?
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Oh dat is fijn, doe 'm de groeten :)
All jokes aside, ik besefte me pas na afloop hoe bizar dat is om te doen. Vandaar dat ik even wilde melden :D
Wel voorzichtig doen met die 7 heuvelen hoor.. eigenlijk is het wel snel na de marathon weer een wedstrijd. Hooguit na een week of 3-4 weer met tempotrainingen beginnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189556359
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent er zelf nog extra om gaan vragen toch?
[..]

Wel voorzichtig doen met die 7 heuvelen hoor.. eigenlijk is het wel snel na de marathon weer een wedstrijd. Hooguit na een week of 3-4 weer met tempotrainingen beginnen.
Ik loop 'm ook... Maar ik hou wel in de gaten hoe het tegen die tijd gaat qua herstel, als dat neit goed gaat zal ik me inhouden. Maar ach, als Erben 5 weken na Berlijn alweer een marathon kan lopen in een PR ;)

Ik heb Amsterdam ook gelopen en liep tot km 30 ongeveer mooi op schema om een PR neer te zetten (ik hoopte rond de 3:10 uit te komen), maar toen kwam de klad er in. De laatste paar kilometer er echt uit geperst, de benen waren volledig verzuurd. Desondanks maar anderhalve minuut boven mijn PR geëindigd op een mooie 3:14:53. En meer zat er gisteren niet in, dus ik ben super tevreden. Misschien later nog wel meer, heb nog geen tijd gehad voor een volledig verslag.

Wel een geweldige belevenis, ook als was het inmiddels alweer mijn 5e marathon.
pi_189556928
Zo vooraan starten met die eindtijd is inderdaad niet zo netjes. Ik durfde vorige week al niet eens in mijn eigen startvak te staan. :D Wel knap getimede eindtijd.

Gefeliciteerd allen met het uitlopen van de marathon of het bedwingen van de kuitenbijters in Molenhoek!

quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik wil mijn 10e marathon in het buitenland gaan lopen in 2020. Grote kanshebber is de San Diego Rock 'n Roll marathon, eind mei 2020. Zal wel warm worden :D
Mijn tiende en eerste buitenlandse marathon was op Spitsbergen. En het was ook nog eens een verjaardagsmarathon. O+ Het was zeker niet te warm.
pi_189557293
Mijn halve marathon in Amsterdam was best een wonder.

Vorige week niet zo hard gelopen en niet erg diep gegaan in Eindhoven, dus al snel hersteld. Ik had nog een harde intervaltraining en een langzame duurloop gedaan afgelopen week. Zondag lekker voor de lol lopen en om mijn broekje voor New York te testen. Lekker ontspannen onder 2 uur lopen en als het lekker zou gaan misschien wel een beetje richting 1:50h.
En toen deed mijn TomTom een DNS. :') Ach ja, geen ramp. Lopen doe ik nog steeds met mijn benen, en die wilden wel starten.
Ik had een startnummer overgenomen en startte in een startvak lager dan wat ik zelf zou hebben opgegeven. Dus geprobeerd naar voren te lopen, maar ondertussen waren de eerste startvakken al opengegaan en kwam iedereen langzaam in beweging. Ik zag nog wel net de 2:00h pacers voor me. Die hoopte ik gauw voorbij te lopen, geen zin om achter zo'n grote groep te blijven hangen.
Gelukkig had ik mijn telefoon goed opgeladen en kon ik Strava aanzetten, want niet gelogd is nog steeds niet gelopen. ;) Dat ding dus aangezet en in mijn broek gestopt, en vervolgens maar gewoon op gevoel lopen.
En dat gevoel was zo goed! Ik had geen idee wat voor tempo ik liep, maar ik moest sowieso al heel veel mensen inhalen. Sommige stukken waren best krap, ik moest er erg op letten niet op hakken te trappen. Dus veel slalommen, plots remmen etc. Ondanks dat liep ik superfijn, mijn benen voelden goed, mijn longen hadden voldoende lucht. Ik heb er echt heel veel plezier in gehad en heb de hele tijd met een lach rondgelopen en veel high fives uitgedeeld.
Werd even emotioneel toen ik een loper met één been op krukken zag lopen, wat een held!
Ik bleef maar mensen inhalen en verheugde me op het stuk bij het Rijksmuseum, want daar zouden supporters staan. Het duurde langer dan verwacht, maar toen hoorde ik ineens mijn naam. Mijn nichtje en neefje stonden er en probeerden mee te rennen om een foto te maken, helaas niet gelukt. En even later zag ik ineens een hand van een bekende: Vork!
Yeah, dat gaf me weer extra kracht. De laatste kilometers door het Vondelpark dacht ik dat ik langzamer ging, het werd toch ook wel ietsje lastiger en ik haalde niet meer zo hard anderen in. Heel even dacht ik 'had ik toch nog maar een 2e gelletje genomen, komt de man met de hamer nu? Die laat ik nu echt niet meer toeslaan!'. Ik wilde heel graag vol blijven houden en bleef mijn benen optillen. Uiteindelijk bleken dat de snelste kilometers te zijn geweest!
Toen het stadion in zicht kwam kreeg ik een beetje kippenvel, dat was zo'n bijzonder gevoel. De laatste paar honderd meter kreeg ik vleugels en ben die baan buitenom op gesprint.

Wat voelde ik me goed! En kaboom: een PR! :D

Bizar om te bedenken dat dit nu de tweede keer is dat ik een PR op de halve loop, een week na een hele. De vorige keer was al wel 2,5 jaar geleden. De laatste twee jaar was ik langzamer geworden, dus ik had echt niet meer verwacht dat ik nu nog een PR zou lopen.
Ik moet dan ook altijd een beetje lachen als mensen vragen of het niet ongezond is om meer dan een marathon per jaar te lopen. :D Sinds ik marathons loop voel ik me fitter dan ooit.
pi_189558321
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef linebear het volgende:

[..]

We zijn hier ingezet door de organisatie. We waren genodigden en niet de enige
Jullie mochten in startvak roze, waar je normaal alleen in mag starten als je onder de 3:30 loopt. Met een beoogde tijd van 4:44 pas je daar eigenlijk al niet, maar Le Champion heeft er sowieso wel een handje van om mensen in onhandige startvakken te plaatsen, dus als “genodigden” zou ik dat nog wel snappen. Vervolgens willen jullie “uit principe” starten in wit, want dat was toegezegd omdat jullie extragratis nummers hadden gewonnen. Dat je daar normaal alleen mag starten als je onder de 2:40 loopt maakt jullie niets uit.

Ik schaam me elk jaar al een beetje als ik me inschrijf voor het NK 10km om niet achter businessrunners te hoeven starten, waar geen tijdslimiet aan zit en ik met een wedstrijdlicentie gewoon recht op heb.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:13:32 #242
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189558402
Mooie verhalen marathonloperts! *O* *O* *O*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_189559273
Jammer dat startvakken nergens meer op slaan, als ze op iets anders worden ingedeeld dan de beoogde eindtijd. Draait dus om geld (en gezelligheid?), niet op het voorkomen van chaos. En natuurlijk, lopers zelf kunnen er ook maar een gooi naar doen. Heb volgens mij wel eens gezien dat je vanuit een vorige wedstrijd moest kunnen aantonen dat je een bepaalde snelheid hebt, maar dat komt niet vaak voor.

Maar goed, zelf doe ik liever mee aan kleinschaliger evenementen (liefst trails). Dan win je ook nog eens wat :) En áls ik zoiets groots een keer wil meemaken (Zevenheuvelenloop bijvoorbeeld), stel ik me er ook op in dat ik niet lekker door kan lopen. Vind het verschrikkelijk, dat gewurm in een startvak en het haast paniekerig gedoe om al slalommend uit de massa te raken.... gelukkig ben je dat snel vergeten als je eenmaal op gang bent. ;)
pi_189560209
Bussinessloper-startvakken zijn echt een ramp. Ik doe bijvoorbeeld regelmatig mee in Zwolle (HM) en zonder wedstrijdlicentie start je achter die lopers, waardoor je een paar kilometer lang alleen maar heen en weer loopt en stoepjes meepakt.

Maar ook eergisteren, door lange wachtrijen bij de WC's kwam ik vrij achteraan in mijn startvak (roze 3:00-3:30) terecht. Als ik met name in de eerste kilometers het grootste deel van het startvak inhaal dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen zichzelf bewust of onbewust overschatten. En omdat het parcours op veel plekken inderdaad smal is (en er veel bochten zijn) , levert dat behoorlijk wat irritatie op bij de snellere lopers. Ik hoorde ook veel andere snelle lopers zuchten en steunen of zelfs hardop vloeken. Misschien hadden ze de recreantenstartvakken ook wel ietsje meer kunnen afknijpen bij de start voor een betere spreiding.

Zo heel af en toe overweeg ik wel eens een wedstrijdlicentie aan te schaffen, maar aan de andere kant neem ik mezelf ook weer niet zo serieus als loper en zijn er maar weinig evenementen waarbij je er voordeel mee hebt.

Kortom: als je inschrijft, geeft vooral een reële, haalbare tijd op die best wel een beetje ambitieus moet zijn, maar niet onbereikbaar. En als je aan de onderkant van de tijd voor een vak zit, is het misschien ook aardig om niet vooraan te gaan dringen.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:46:50 #245
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189560311
Overigens geeft een realistische tijd blijkbaar ook geen garantie voor een passend startvak.

Ik verwonder me nog steeds over m'n DtD-vak namelijk, gezien de tijd die ik heb opgegeven, had ik gewoon achteraan moeten starten. :+ De wondere wegen van Le Champion, zullen we maar zeggen. :+

Hoi. :W De 5km onder het half uur is nu al een paar keer (redelijk ruim) gelukt, dus de volgende stap is de 10km onder het uur en ik heb besloten dat Schoorl wel een leuk moment daarvoor moet zijn. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:48:27 #246
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189560326
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?

En die van de 25km Beartrail in Voeren a.s. zaterdag?
F means you're fucked
pi_189560637
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?

En die van de 25km Beartrail in Voeren a.s. zaterdag?
Welk startvak? ;)

Ik sla nog even over, eerst de trap maar weer eens soepel aflopen. Ik ben Wyccie niet!
pi_189561335
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?

En die van de 25km Beartrail in Voeren a.s. zaterdag?
Ik kwam even in de verleiding, maar met een trouwerij op zaterdag en alleen OV-mogelijkheden is 10u starten in Schoorl niet echt haalbaar voor mij..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189562306
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?

En die van de 25km Beartrail in Voeren a.s. zaterdag?
Beartrail lijkt me gaaf, maar ik kan dat weekend niet (logeerhond).
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:10:44 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189562481
Voor een wedstrijdlicentie moet je lid zijn van een vereniging. Ik heb net mijn abo opgezegd, dus ben hem -volgens mij- weer kwijt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:23:26 #251
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189562687
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?

En die van de 25km Beartrail in Voeren a.s. zaterdag?
Zaterdag kan ik niet, en zondag doe ik de 37 al. Jammer dat de zin in lopen er niet is, YUR.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:19:13 #252
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_189563428
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Voor een wedstrijdlicentie moet je lid zijn van een vereniging. Ik heb net mijn abo opgezegd, dus ben hem -volgens mij- weer kwijt.
Niet perse, je kunt hem ook via een loopgroep krijgen. Kost je iets van 75 euro per jaar dan.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  FOK!fotograaf dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:32:43 #253
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189563673
Het is natuurlijk ook een stukje eigen verantwoording. Ik had mij maanden terug ingeschreven voor het startvak 3.30-4:00 omdat ik toen nog op schema lag om te gaan voor een tijd van net onder de 4 uur.

De laatste weken heb ik schema dusdanig aangepast na wat kwaaltjes dat verstandig en verantwoord uitlopen mijn doel geworden was. Mede door die reden heb ik besloten om in plaats van "oranje" te kiezen voor het langzamere "groene" startvak
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:39:16 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189565671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:23 schreef Frsh het volgende:

[..]

Zaterdag kan ik niet, en zondag doe ik de 37 al. Jammer dat de zin in lopen er niet is, YUR.
De zin is er weer! Maar de conditie en prioriteit ff wat minder
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:48:30 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_189568100
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:39 schreef YUR het volgende:

[..]

De zin is er weer! Maar de conditie en prioriteit ff wat minder
En een veredelde LDL van maken is geen optie? Gewoon lekker lopen? :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:51:41 #256
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189568151
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En een veredelde LDL van maken is geen optie? Gewoon lekker lopen? :)
Ik ben al blij dat ik er tegenwoordig weer 8km uit weet te persen :D
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:52:53 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_189568163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:51 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ben al blij dat ik er tegenwoordig weer 8km uit weet te persen :D
8km is óók lang :D

Ik mis het lopen :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:25:43 #258
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_189568837
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:38 schreef indepoeier het volgende:
Bussinessloper-startvakken zijn echt een ramp. Ik doe bijvoorbeeld regelmatig mee in Zwolle (HM) en zonder wedstrijdlicentie start je achter die lopers, waardoor je een paar kilometer lang alleen maar heen en weer loopt en stoepjes meepakt.

Maar ook eergisteren, door lange wachtrijen bij de WC's kwam ik vrij achteraan in mijn startvak (roze 3:00-3:30) terecht. Als ik met name in de eerste kilometers het grootste deel van het startvak inhaal dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen zichzelf bewust of onbewust overschatten. En omdat het parcours op veel plekken inderdaad smal is (en er veel bochten zijn) , levert dat behoorlijk wat irritatie op bij de snellere lopers. Ik hoorde ook veel andere snelle lopers zuchten en steunen of zelfs hardop vloeken. Misschien hadden ze de recreantenstartvakken ook wel ietsje meer kunnen afknijpen bij de start voor een betere spreiding.

Zo heel af en toe overweeg ik wel eens een wedstrijdlicentie aan te schaffen, maar aan de andere kant neem ik mezelf ook weer niet zo serieus als loper en zijn er maar weinig evenementen waarbij je er voordeel mee hebt.

Kortom: als je inschrijft, geeft vooral een reële, haalbare tijd op die best wel een beetje ambitieus moet zijn, maar niet onbereikbaar. En als je aan de onderkant van de tijd voor een vak zit, is het misschien ook aardig om niet vooraan te gaan dringen.
Soms weet je ook niet wat de ondergrens van een startvak is. Zo gaf ik 53:00 op in Utrecht en kwam ik in wave 2 terecht, geen idee waarop gebaseerd. Uiteindelijk liep ik 54:05, maar werd ik toch constant ingehaald. Dan weet ik het ook niet meer hoor. :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!fotograaf dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:29:23 #259
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189571563
Marathon-Photos heeft mij 47x op de gevoelige plaat weten te zetten. 1 digitale foto kost 19,90 en het hele pakket 49,90. Ik blijf mij keer op keer verbazen door die belachelijke prijzen.

Als je die prijs verlaagt verkoop je er uiteindelijk toch veel meer en verdien je als bedrijf netto een stuk meer.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189571952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:29 schreef Mascleta het volgende:
Marathon-Photos heeft mij 47x op de gevoelige plaat weten te zetten. 1 digitale foto kost 19,90 en het hele pakket 49,90. Ik blijf mij keer op keer verbazen door die belachelijke prijzen.

Als je die prijs verlaagt verkoop je er uiteindelijk toch veel meer en verdien je als bedrijf netto een stuk meer.
Dat denk jij. Maar het is niet zo. Echt, dit is berekend over duizenden loopjes. DIt is de beste prijs.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_189571977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:29 schreef Mascleta het volgende:
Marathon-Photos heeft mij 47x op de gevoelige plaat weten te zetten. 1 digitale foto kost 19,90 en het hele pakket 49,90. Ik blijf mij keer op keer verbazen door die belachelijke prijzen.

Als je die prijs verlaagt verkoop je er uiteindelijk toch veel meer en verdien je als bedrijf netto een stuk meer.
Mij 26x en heb ze toch maar besteld, want het is toch wel een mooie herinnering.
Nu wachten tot ik de download link gemaild krijg. Klopt het dat dat niet direct is? Heb ook de finish video erbij gepakt.
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!fotograaf dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:32:24 #262
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189572612
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat denk jij. Maar het is niet zo. Echt, dit is berekend over duizenden loopjes. DIt is de beste prijs.
Er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn en de post van Neo-Mullen bevestigd dat het inderdaad prima verkoopt voor die prijs. Ik blijf het toch veel geld vinden.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189572660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:32 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn en de post van Neo-Mullen bevestigd dat het inderdaad prima verkoopt voor die prijs. Ik blijf het toch veel geld vinden.
Ik ook hoor. Ik heb ook nooit meer dan een tientje uitgegeven voor zo'n foto. En dat was ook bij m'n eerste Kustmarathon. Die foto is ook gewoon mooi en hangt nog steeds bij de trap.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:05:32 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189573188
14 juni 2020, zie ik...hoe lang vooraf zal de inschrijving voor iets als Amersfoort doorgaans beginnen? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 23 oktober 2019 @ 06:45:07 #265
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_189575113
Wat een gelul hier over een startvak en dat linebear maar elders had moeten starten. Hij had een prijs gewonnen en de organisatie maakt een fout door z'n startnummer niet te kunnen vinden. De prijs was een startnr in het elitevak begrijp ik. Wat is er mis met het opeisen van de toegezegde prijs?

Als ik iets win wil ik ook gewoon krijgen waar ik recht op heb en niet een slap aftreksel vd prijs. Voor de mensen die het daar niet mee eens zijn, win 10 miljoen en krijg een halve ton. Wees blij dat je iets gekregen hebt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_189575452
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 06:45 schreef slacker_nl het volgende:
Wat een gelul hier over een startvak en dat linebear maar elders had moeten starten. Hij had een prijs gewonnen en de organisatie maakt een fout door z'n startnummer niet te kunnen vinden. De prijs was een startnr in het elitevak begrijp ik. Wat is er mis met het opeisen van de toegezegde prijs?

Als ik iets win wil ik ook gewoon krijgen waar ik recht op heb en niet een slap aftreksel vd prijs. Voor de mensen die het daar niet mee eens zijn, win 10 miljoen en krijg een halve ton. Wees blij dat je iets gekregen hebt.
In het startvak kun je er ook voor kiezen om een beetje achteraan te gaan staan. Zeker op een smal parcours moet je echt even bij jezelf nagaan wat jouw plek binnen de meute is.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_189575498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 06:45 schreef slacker_nl het volgende:
Wat een gelul hier over een startvak en dat linebear maar elders had moeten starten. Hij had een prijs gewonnen en de organisatie maakt een fout door z'n startnummer niet te kunnen vinden. De prijs was een startnr in het elitevak begrijp ik. Wat is er mis met het opeisen van de toegezegde prijs?

Als ik iets win wil ik ook gewoon krijgen waar ik recht op heb en niet een slap aftreksel vd prijs. Voor de mensen die het daar niet mee eens zijn, win 10 miljoen en krijg een halve ton. Wees blij dat je iets gekregen hebt.
Hij gaf zelf aan hoe vervelend het was om tussen al die snellere mensen te starten. Zo'n organisatie die startbewijzen inkoopt om weg te geven, weet van tevoren niet hoe snel die mensen zijn die het zullen winnen, dus wat dat betreft gaaf dat ze de snelste hebben ingekocht. Maar je mag altijd verder naar achter starten, en dat is ook voor iedereen beter, ook voor jezelf.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189575538
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:05 schreef heywoodu het volgende:
14 juni 2020, zie ik...hoe lang vooraf zal de inschrijving voor iets als Amersfoort doorgaans beginnen? :P
Op 1 december gaat de inschrijving open. *O*
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 oktober 2019 @ 08:48:08 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189575789
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:19 schreef McTwente het volgende:

[..]

Op 1 december gaat de inschrijving open. *O*
Oh bijna al :o

Kun je een inschrijving nog 'ongedaan' maken/verkopen of iets? Ik wil me weer voor mijn vriendin en mijzelf inschrijven, maar of zij in juni in Nederland kan zijn hangt af van andere dingen in december en januari :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189576135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh bijna al :o

Kun je een inschrijving nog 'ongedaan' maken/verkopen of iets? Ik wil me weer voor mijn vriendin en mijzelf inschrijven, maar of zij in juni in Nederland kan zijn hangt af van andere dingen in december en januari :+
Het is niet zo dat Amersfoort zo populair is dat het uitverkocht is. Dus ik zou in dat geval even wachten tot je meer zekerheid hebt.
Als je niet wilt wachten, zou je een startbewijs later kunnen doorverkopen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 oktober 2019 @ 09:28:51 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189576320
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:18 schreef McTwente het volgende:

[..]

Het is niet zo dat Amersfoort zo populair is dat het uitverkocht is. Dus ik zou in dat geval even wachten tot je meer zekerheid hebt.
Als je niet wilt wachten, zou je een startbewijs later kunnen doorverkopen.
^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:34:32 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189577229
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:29 schreef Mascleta het volgende:
Marathon-Photos heeft mij 47x op de gevoelige plaat weten te zetten. 1 digitale foto kost 19,90 en het hele pakket 49,90. Ik blijf mij keer op keer verbazen door die belachelijke prijzen.

Als je die prijs verlaagt verkoop je er uiteindelijk toch veel meer en verdien je als bedrijf netto een stuk meer.
Ik betaalde voor Eindhoven marathon 22 euro voor het hele pakket. Zijn een beetje randstekelijke prijzen :P volgens mij exact dezelfde aanbieder.

Voor mijn foto's van de Rock 'n Roll Halve marathon in Las Vegas was het 29 dollar voor 2 foto's ;( .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 20:59:22 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_189588439
Wat dat betreft echt jammer dat Startbewijshulp is moeten stoppen... ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189591750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat dat betreft echt jammer dat Startbewijshulp is moeten stoppen... ;(
Kunnen we niet een crowdfundactie starten of zo?
pi_189591810
Naast dat ik al veel geld uitgeef aan al die loopjes, zijn die foto's ook nog een behoorlijke kostenpost. Ik geloof dat ik ze heb aangeschaft voor mijn eerste twee marathons, en nu voor Eindhoven ook.

Maar nu zijn die van de halve van Amsterdam ook zo leuk en het was een zeer memorabele loop. Ik heb nog nooit zo goed en lekker gelopen. O+
pi_189593256
www.longtermnlchallenge.nl Op hoeveel komen jullie? Hardlopend en fietsend kom ik tot 136 van de 355 gemeentes. Zal eens kijken hoeveel het is met alleen hardlopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189593523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 07:23 schreef La_Tramposa het volgende:
www.longtermnlchallenge.nl Op hoeveel komen jullie? Hardlopend en fietsend kom ik tot 136 van de 355 gemeentes. Zal eens kijken hoeveel het is met alleen hardlopen.
58 gemeentes, lopend en fietsend.
pi_189593598
Ik heb alleen naar lopen gekeken, kom op slechts 33 gemeentes.

Een leuke stimulans om eens vaker wat verder weg te gaan lopen.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 08:53:55 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189593878
69 maar... Misschien wordt het tijd om een racefiets te kopen
F means you're fucked
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 10:45:19 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_189594786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:53 schreef YUR het volgende:
69 maar... Misschien wordt het tijd om een racefiets te kopen
Wanneer gaan we fietsen?? *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:25:34 #281
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_189595233
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wanneer gaan we fietsen?? *O*
Als ik er eentje heb ^O^
F means you're fucked
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:28:17 #282
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189596257
Zeg, zoeken jullie tortelduifjes even een ander topic met zn 2en, wil je?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:33:28 #283
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189596342
Rennen in hoeveel verschillende landjes, dat zou ook een uitdaging zijn.

Tot nog toe:
- NL
- Duitsland
- België
- Frankrijk
- Zwitserland
- Italië
- VK

Valt een beetje tegen.... tijd om nog wat landjes toe te voegen in 2020. :9
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_189596394
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:33 schreef Frsh het volgende:
Rennen in hoeveel verschillende landjes, dat zou ook een uitdaging zijn.

Tot nog toe:
- NL
- Duitsland
- België
- Frankrijk
- Zwitserland
- Italië
- VK

Valt een beetje tegen.... tijd om nog wat landjes toe te voegen in 2020. :9
Telt recreatief ook? :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189596465
NL, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Amerika, Zwitserland, Georgie, Belgie, Oostenrijk, Spanje, Engeland.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189596500
Echte loopjes of telt op vakantie de hardloopschoenen aangetrokken te hebben ook?
  FOK!fotograaf donderdag 24 oktober 2019 @ 13:28:35 #287
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_189597028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 07:23 schreef La_Tramposa het volgende:
www.longtermnlchallenge.nl Op hoeveel komen jullie? Hardlopend en fietsend kom ik tot 136 van de 355 gemeentes. Zal eens kijken hoeveel het is met alleen hardlopen.
Dat zet nog niet echt zoden aan de dijk. Al gebruikte ik tot vorig jaar altijd Endomundo en Garmin Express en pas vanaf begin 2019 Strava.

19 gemeentes van in totaal 355 (5 %)
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_189597059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:42 schreef wyccie het volgende:
Echte loopjes of telt op vakantie de hardloopschoenen aangetrokken te hebben ook?
Minstens 3km rennen vind ik, anders telt een sprintje naar de trein ook.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 13:34:38 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189597109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Minstens 3km rennen vind ik
Wat als het iets minder dan 2km is, waarvan ongeveer de helft niet-wandelend (dus 'hardlopend'), maar het wel zo godvergeten steil is dat harder dan ongeveer 6km/u onmogelijk is en de hartslag alsnog hoog de lucht in gaat? Dat vind ik tellen :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 13:35:33 #290
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189597125
Dan is het tenminste Nederland en Brazilië, anders is het lijstje met alleen Nederland zo treurig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189597130
:D

• Nederland
• Duitsland
• België
• Spitsbergen/Noorwegen
• Spanje
• Hong Kong/China

Nog niet zo veel, maar daar komen de VS dit jaar en de VK volgend jaar nog bij. En Frankrijk waarschijnlijk ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:34 schreef heywoodu het volgende:
Wat als het iets minder dan 2km is, waarvan ongeveer de helft niet-wandelend (dus 'hardlopend'), maar het wel zo godvergeten steil is dat harder dan ongeveer 6km/u onmogelijk is en de hartslag alsnog hoog de lucht in gaat? Dat vind ik tellen :{w
Ik vind dat het telt als je je hardloopkleren ervoor hebt aangetrokken om echt een stukje te rennen.
pi_189597173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Minstens 3km rennen vind ik, anders telt een sprintje naar de trein ook.
Nederland
Griekenland
Noord Ierland (Groot Brittannië)
Verenigde Staten
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189597197
Ik zit even te denken, ik vergeet nog Finland en Litouwen! #teamhardloopschoenenoveralmeenaartoe
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 13:44:29 #294
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189597251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:35 schreef wyccie het volgende:
:D

• Nederland
• Duitsland
• België
• Spitsbergen/Noorwegen
• Spanje
• Hong Kong/China

Nog niet zo veel, maar daar komen de VS dit jaar en de VK volgend jaar nog bij. En Frankrijk waarschijnlijk ook.
[..]

Ik vind dat het telt als je je hardloopkleren ervoor hebt aangetrokken om echt een stukje te rennen.
Dat heb ik! Schoenen, kleren, Polar en hartslagmeter om en alles. Handdoek mee om op de stoel in de auto te leggen voor de terugweg en na afloop douchen, dat vind ik allemaal wel passen bij sporten :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 13:55:14 #295
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189597393
Overigens voor de lol even drie foto's, één om een beetje de steilte aan te geven (hoewel ik weet dat het slecht te zien is op foto's) en twee voor het uitzicht - één op een dag met matig weer, één even verderop na nog een kort stukje klimmen met stralend weer. Ondergetekende even weggeverft :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 24 oktober 2019 @ 14:01:02 #296
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189597482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:33 schreef Frsh het volgende:
Rennen in hoeveel verschillende landjes, dat zou ook een uitdaging zijn.

Tot nog toe:
- NL
- Duitsland
- België
- Frankrijk
- Zwitserland
- Italië
- VK

Valt een beetje tegen.... tijd om nog wat landjes toe te voegen in 2020. :9
Hier:
Nederland
Duitsland
België
Luxemburg
Portugal
Verenigde staten (+Hawaii)

Mijn Long term challenge-overzichtslijstje klopt niet, ik denk dat hij niet bij elke training/run kan. Ik weet dat ik in Den Haag, Limburg, Noord-Holland en Flevoland toch meerdere halve marathons heb gelopen, maar die ziet-ie niet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189598169
Nederland, sinds vorige week ook Duitsland en.... om er een beetje bij te horen heb ik me zojuist opgegeven voor de halve marathon in Barcelona!
pi_189599404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heb ik! Schoenen, kleren, Polar en hartslagmeter om en alles. Handdoek mee om op de stoel in de auto te leggen voor de terugweg en na afloop douchen, dat vind ik allemaal wel passen bij sporten :7
Volgens mij hebben de trailrungekkies de vuistregel dat elke km hoogtestijging de afstand virtueel 3x zo lang maakt, dus wellicht kom je dan toch nog aan de 3km ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_189600916
42 gemeentes
9 provincies (ik mis Friesland, Drenthe en Flevoland)

Nederland
België
Luxemburg
Duitsland
Engeland
Wales
Schotland
Italië
Spanje

Gisteren liep ik voor het eerst sinds de oerknal (toegegeven, ik kan er een aantal miljard jaren naast zitten) weer pijnvrij. Toch moest ik na 4,5 km stoppen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport donderdag 24 oktober 2019 @ 18:31:55 #300
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_189601231
34 gemeentes van in totaal 355 (9 %)

Valt me nog mee. :P Ik dacht veel minder.

Zeeland & Limburg nog niet gehad zie ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 18:59:31 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_189601659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:25 schreef YUR het volgende:

[..]

Als ik er eentje heb ^O^
En dan gaan we deze doen als Fok!-meet O+
https://www.rondevannijmegen.nl
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')