We zijn hier ingezet door de organisatie. We waren genodigden en niet de enigequote:Op maandag 21 oktober 2019 17:57 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
+1
Je moet bij een wedstrijd niet vooraan gaan staan als je daar tijdtechnisch niks te zoeken hebt.
ja dus?quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef linebear het volgende:
[..]
We zijn hier ingezet door de organisatie. We waren genodigden en niet de enige
Wij hebben marathons voor je eind mei onder heerlijk koele omstandigheden!!quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik wil mijn 10e marathon in het buitenland gaan lopen in 2020. Grote kanshebber is de San Diego Rock 'n Roll marathon, eind mei 2020. Zal wel warm worden
En daarom moeten mensen met protheses tegen andere mensen met protheses lopen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, behalve bij de start of als je bochten moet lopen, dan zijn protheses toch niet handig/fijn/sneller.
Had hij toevallig een gouden olympische medaille bij zich?quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zag trouwens iemand op blote voeten rennen.. dan ben je toch niet goed wijs?
Abebe Bikila belde net, hij wil het je wel even uitleggen....quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zag trouwens iemand op blote voeten rennen.. dan ben je toch niet goed wijs?
Aangezien Abebe Bikila in 1973 is overleden is dit wel een creepy post.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Abebe Bikila belde net, hij wil het je wel even uitleggen....
quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Oh dat is fijn, doe 'm de groetenquote:Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Je bent er zelf nog extra om gaan vragen toch?quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef linebear het volgende:
[..]
Wel voorzichtig doen met die 7 heuvelen hoor.. eigenlijk is het wel snel na de marathon weer een wedstrijd. Hooguit na een week of 3-4 weer met tempotrainingen beginnen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oh dat is fijn, doe 'm de groeten
All jokes aside, ik besefte me pas na afloop hoe bizar dat is om te doen. Vandaar dat ik even wilde melden
Ik loop 'm ook... Maar ik hou wel in de gaten hoe het tegen die tijd gaat qua herstel, als dat neit goed gaat zal ik me inhouden. Maar ach, als Erben 5 weken na Berlijn alweer een marathon kan lopen in een PRquote:Op maandag 21 oktober 2019 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je bent er zelf nog extra om gaan vragen toch?
[..]
Wel voorzichtig doen met die 7 heuvelen hoor.. eigenlijk is het wel snel na de marathon weer een wedstrijd. Hooguit na een week of 3-4 weer met tempotrainingen beginnen.
Mijn tiende en eerste buitenlandse marathon was op Spitsbergen. En het was ook nog eens een verjaardagsmarathon.quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik wil mijn 10e marathon in het buitenland gaan lopen in 2020. Grote kanshebber is de San Diego Rock 'n Roll marathon, eind mei 2020. Zal wel warm worden
Jullie mochten in startvak roze, waar je normaal alleen in mag starten als je onder de 3:30 loopt. Met een beoogde tijd van 4:44 pas je daar eigenlijk al niet, maar Le Champion heeft er sowieso wel een handje van om mensen in onhandige startvakken te plaatsen, dus als “genodigden” zou ik dat nog wel snappen. Vervolgens willen jullie “uit principe” starten in wit, want dat was toegezegd omdat jullie extragratis nummers hadden gewonnen. Dat je daar normaal alleen mag starten als je onder de 2:40 loopt maakt jullie niets uit.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef linebear het volgende:
[..]
Welk startvak?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?
En die van de 25km Beartrail in Voeren a.s. zaterdag?
Ik kwam even in de verleiding, maar met een trouwerij op zaterdag en alleen OV-mogelijkheden is 10u starten in Schoorl niet echt haalbaar voor mij..quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Iemand interesse in mijn startbewijs voor de 17km Duinentrail in Schoorl a.s. zondag?
Beartrail lijkt me gaaf, maar ik kan dat weekend niet (logeerhond).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Zaterdag kan ik niet, en zondag doe ik de 37 al. Jammer dat de zin in lopen er niet is, YUR.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:48 schreef YUR het volgende:
Niet perse, je kunt hem ook via een loopgroep krijgen. Kost je iets van 75 euro per jaar dan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Voor een wedstrijdlicentie moet je lid zijn van een vereniging. Ik heb net mijn abo opgezegd, dus ben hem -volgens mij- weer kwijt.
De zin is er weer! Maar de conditie en prioriteit ff wat minderquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 13:23 schreef Frsh het volgende:
[..]
Zaterdag kan ik niet, en zondag doe ik de 37 al. Jammer dat de zin in lopen er niet is, YUR.
En een veredelde LDL van maken is geen optie? Gewoon lekker lopen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:39 schreef YUR het volgende:
[..]
De zin is er weer! Maar de conditie en prioriteit ff wat minder
Ik ben al blij dat ik er tegenwoordig weer 8km uit weet te persenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En een veredelde LDL van maken is geen optie? Gewoon lekker lopen?
8km is óók langquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 18:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat ik er tegenwoordig weer 8km uit weet te persen
Soms weet je ook niet wat de ondergrens van een startvak is. Zo gaf ik 53:00 op in Utrecht en kwam ik in wave 2 terecht, geen idee waarop gebaseerd. Uiteindelijk liep ik 54:05, maar werd ik toch constant ingehaald. Dan weet ik het ook niet meer hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 10:38 schreef indepoeier het volgende:
Bussinessloper-startvakken zijn echt een ramp. Ik doe bijvoorbeeld regelmatig mee in Zwolle (HM) en zonder wedstrijdlicentie start je achter die lopers, waardoor je een paar kilometer lang alleen maar heen en weer loopt en stoepjes meepakt.
Maar ook eergisteren, door lange wachtrijen bij de WC's kwam ik vrij achteraan in mijn startvak (roze 3:00-3:30) terecht. Als ik met name in de eerste kilometers het grootste deel van het startvak inhaal dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen zichzelf bewust of onbewust overschatten. En omdat het parcours op veel plekken inderdaad smal is (en er veel bochten zijn) , levert dat behoorlijk wat irritatie op bij de snellere lopers. Ik hoorde ook veel andere snelle lopers zuchten en steunen of zelfs hardop vloeken. Misschien hadden ze de recreantenstartvakken ook wel ietsje meer kunnen afknijpen bij de start voor een betere spreiding.
Zo heel af en toe overweeg ik wel eens een wedstrijdlicentie aan te schaffen, maar aan de andere kant neem ik mezelf ook weer niet zo serieus als loper en zijn er maar weinig evenementen waarbij je er voordeel mee hebt.
Kortom: als je inschrijft, geeft vooral een reële, haalbare tijd op die best wel een beetje ambitieus moet zijn, maar niet onbereikbaar. En als je aan de onderkant van de tijd voor een vak zit, is het misschien ook aardig om niet vooraan te gaan dringen.
Dat denk jij. Maar het is niet zo. Echt, dit is berekend over duizenden loopjes. DIt is de beste prijs.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:29 schreef Mascleta het volgende:
Marathon-Photos heeft mij 47x op de gevoelige plaat weten te zetten. 1 digitale foto kost 19,90 en het hele pakket 49,90. Ik blijf mij keer op keer verbazen door die belachelijke prijzen.
Als je die prijs verlaagt verkoop je er uiteindelijk toch veel meer en verdien je als bedrijf netto een stuk meer.
Mij 26x en heb ze toch maar besteld, want het is toch wel een mooie herinnering.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:29 schreef Mascleta het volgende:
Marathon-Photos heeft mij 47x op de gevoelige plaat weten te zetten. 1 digitale foto kost 19,90 en het hele pakket 49,90. Ik blijf mij keer op keer verbazen door die belachelijke prijzen.
Als je die prijs verlaagt verkoop je er uiteindelijk toch veel meer en verdien je als bedrijf netto een stuk meer.
Er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn en de post van Neo-Mullen bevestigd dat het inderdaad prima verkoopt voor die prijs. Ik blijf het toch veel geld vinden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat denk jij. Maar het is niet zo. Echt, dit is berekend over duizenden loopjes. DIt is de beste prijs.
Ik ook hoor. Ik heb ook nooit meer dan een tientje uitgegeven voor zo'n foto. En dat was ook bij m'n eerste Kustmarathon. Die foto is ook gewoon mooi en hangt nog steeds bij de trap.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:32 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn en de post van Neo-Mullen bevestigd dat het inderdaad prima verkoopt voor die prijs. Ik blijf het toch veel geld vinden.
In het startvak kun je er ook voor kiezen om een beetje achteraan te gaan staan. Zeker op een smal parcours moet je echt even bij jezelf nagaan wat jouw plek binnen de meute is.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 06:45 schreef slacker_nl het volgende:
Wat een gelul hier over een startvak en dat linebear maar elders had moeten starten. Hij had een prijs gewonnen en de organisatie maakt een fout door z'n startnummer niet te kunnen vinden. De prijs was een startnr in het elitevak begrijp ik. Wat is er mis met het opeisen van de toegezegde prijs?
Als ik iets win wil ik ook gewoon krijgen waar ik recht op heb en niet een slap aftreksel vd prijs. Voor de mensen die het daar niet mee eens zijn, win 10 miljoen en krijg een halve ton. Wees blij dat je iets gekregen hebt.
Hij gaf zelf aan hoe vervelend het was om tussen al die snellere mensen te starten. Zo'n organisatie die startbewijzen inkoopt om weg te geven, weet van tevoren niet hoe snel die mensen zijn die het zullen winnen, dus wat dat betreft gaaf dat ze de snelste hebben ingekocht. Maar je mag altijd verder naar achter starten, en dat is ook voor iedereen beter, ook voor jezelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 06:45 schreef slacker_nl het volgende:
Wat een gelul hier over een startvak en dat linebear maar elders had moeten starten. Hij had een prijs gewonnen en de organisatie maakt een fout door z'n startnummer niet te kunnen vinden. De prijs was een startnr in het elitevak begrijp ik. Wat is er mis met het opeisen van de toegezegde prijs?
Als ik iets win wil ik ook gewoon krijgen waar ik recht op heb en niet een slap aftreksel vd prijs. Voor de mensen die het daar niet mee eens zijn, win 10 miljoen en krijg een halve ton. Wees blij dat je iets gekregen hebt.
Op 1 december gaat de inschrijving open.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:05 schreef heywoodu het volgende:
14 juni 2020, zie ik...hoe lang vooraf zal de inschrijving voor iets als Amersfoort doorgaans beginnen?
Oh bijna alquote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:19 schreef McTwente het volgende:
[..]
Op 1 december gaat de inschrijving open.
Het is niet zo dat Amersfoort zo populair is dat het uitverkocht is. Dus ik zou in dat geval even wachten tot je meer zekerheid hebt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh bijna al
Kun je een inschrijving nog 'ongedaan' maken/verkopen of iets? Ik wil me weer voor mijn vriendin en mijzelf inschrijven, maar of zij in juni in Nederland kan zijn hangt af van andere dingen in december en januari
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:18 schreef McTwente het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Amersfoort zo populair is dat het uitverkocht is. Dus ik zou in dat geval even wachten tot je meer zekerheid hebt.
Als je niet wilt wachten, zou je een startbewijs later kunnen doorverkopen.
Ik betaalde voor Eindhoven marathon 22 euro voor het hele pakket. Zijn een beetje randstekelijke prijzenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:29 schreef Mascleta het volgende:
Kunnen we niet een crowdfundactie starten of zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat dat betreft echt jammer dat Startbewijshulp is moeten stoppen...
58 gemeentes, lopend en fietsend.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:23 schreef La_Tramposa het volgende:
www.longtermnlchallenge.nl Op hoeveel komen jullie? Hardlopend en fietsend kom ik tot 136 van de 355 gemeentes. Zal eens kijken hoeveel het is met alleen hardlopen.
Wanneer gaan we fietsen??quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:53 schreef YUR het volgende:
69 maar... Misschien wordt het tijd om een racefiets te kopen
Telt recreatief ook?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:33 schreef Frsh het volgende:
Rennen in hoeveel verschillende landjes, dat zou ook een uitdaging zijn.
Tot nog toe:
- NL
- Duitsland
- België
- Frankrijk
- Zwitserland
- Italië
- VK
Valt een beetje tegen.... tijd om nog wat landjes toe te voegen in 2020.
Dat zet nog niet echt zoden aan de dijk. Al gebruikte ik tot vorig jaar altijd Endomundo en Garmin Express en pas vanaf begin 2019 Strava.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:23 schreef La_Tramposa het volgende:
www.longtermnlchallenge.nl Op hoeveel komen jullie? Hardlopend en fietsend kom ik tot 136 van de 355 gemeentes. Zal eens kijken hoeveel het is met alleen hardlopen.
Minstens 3km rennen vind ik, anders telt een sprintje naar de trein ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:42 schreef wyccie het volgende:
Echte loopjes of telt op vakantie de hardloopschoenen aangetrokken te hebben ook?
Wat als het iets minder dan 2km is, waarvan ongeveer de helft niet-wandelend (dus 'hardlopend'), maar het wel zo godvergeten steil is dat harder dan ongeveer 6km/u onmogelijk is en de hartslag alsnog hoog de lucht in gaat? Dat vind ik tellenquote:
Ik vind dat het telt als je je hardloopkleren ervoor hebt aangetrokken om echt een stukje te rennen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:34 schreef heywoodu het volgende:
Wat als het iets minder dan 2km is, waarvan ongeveer de helft niet-wandelend (dus 'hardlopend'), maar het wel zo godvergeten steil is dat harder dan ongeveer 6km/u onmogelijk is en de hartslag alsnog hoog de lucht in gaat? Dat vind ik tellen
Nederlandquote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Minstens 3km rennen vind ik, anders telt een sprintje naar de trein ook.
Dat heb ik! Schoenen, kleren, Polar en hartslagmeter om en alles. Handdoek mee om op de stoel in de auto te leggen voor de terugweg en na afloop douchen, dat vind ik allemaal wel passen bij sportenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:35 schreef wyccie het volgende:
• Nederland
• Duitsland
• België
• Spitsbergen/Noorwegen
• Spanje
• Hong Kong/China
Nog niet zo veel, maar daar komen de VS dit jaar en de VK volgend jaar nog bij. En Frankrijk waarschijnlijk ook.
[..]
Ik vind dat het telt als je je hardloopkleren ervoor hebt aangetrokken om echt een stukje te rennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier:quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:33 schreef Frsh het volgende:
Rennen in hoeveel verschillende landjes, dat zou ook een uitdaging zijn.
Tot nog toe:
- NL
- Duitsland
- België
- Frankrijk
- Zwitserland
- Italië
- VK
Valt een beetje tegen.... tijd om nog wat landjes toe te voegen in 2020.
Volgens mij hebben de trailrungekkies de vuistregel dat elke km hoogtestijging de afstand virtueel 3x zo lang maakt, dus wellicht kom je dan toch nog aan de 3kmquote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heb ik! Schoenen, kleren, Polar en hartslagmeter om en alles. Handdoek mee om op de stoel in de auto te leggen voor de terugweg en na afloop douchen, dat vind ik allemaal wel passen bij sporten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |