Ik sluit uitvallende Renaults niet uitquote:Op woensdag 25 september 2019 16:37 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Je kan het ook meteen aan Williams meegeven
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik tegen het muggenziften en mierenneuken. Die gp mag er komen van mij. Maar proberen de autosport als iets quasi milieuvriendelijks neer te zetten gaat me dan ook wat ver. Dat is het namelijk pertinent niet.
Ter compensatie van de krappe boxen moet men de boxen verlengen (dieper maken). Dit heeft Jantje Lammers direct na de aankondiging van de GP al bekend gemaakt.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
@:McLaren _fan: ze zijn te smal dus. Verlengen gaat het feit dat het er ook nog te weinig zijn niet oplossen denk ik.
jawel maar die waren er net zo goed geweest zonder de sport. Is mijn vermoedenquote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Van verlengen worden het geen 20+ boxen.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ter compensatie van de krappe boxen moet men de boxen verlengen (dieper maken). Dit heeft Jantje Lammers direct na de aankondiging van de GP al bekend gemaakt.
Daarom rijdt de formule 1 nog met plofmotoren. Als men echt innovatief was, zou jaarlijks de tankinhoud met een paar liter verminderd zijn om met zo min mogelijk brandstof toch maximaal te rijden. Dit statement over innovatie is in mijn optiek tegenwoordig niets meer als marketing gelul. Echte innovatie vind op dit moment plaats in de formule e.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Nee klopt, naast verlengen van de huidige/bestaanden boxen moeten er nog een aantal bijgeplaatst worden. De pitstraat wordt daarmee ook verlengd en de pitsuitgang verplaatstquote:Op woensdag 25 september 2019 16:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van verlengen worden het geen 20+ boxen.
Hou toch opquote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Dat geldt ook voor een wereldoorlog maar om nu een derde wereldoorlog te ontketenenquote:Op woensdag 25 september 2019 16:42 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Autosport zelf is niet milieuvriendelijk nee, maar er komt wel een hoop innovatie achter weg die wij nu al gebruiken om milieuvriendelijker te rijden.
Ja goede vergelijking.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor een wereldoorlog maar om nu een derde wereldoorlog te ontketenen
Ja. Diesel. Goed voor het milieu.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:36 schreef Airbus89 het volgende:
We hebben weer 48 dieseltreinen teruggekregen, dus misschien kunnen ze die inzetten tussen Amsterdam en Zandvoort. Heb je dat gezeik met de netspanning ook niet meer
Of ze nou in Roemenië of hier rijden...quote:Op woensdag 25 september 2019 18:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Diesel. Goed voor het milieu.
Dat maakt wel uit met diesel ja.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:44 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Of ze nou in Roemenië of hier rijden...
quote:Op woensdag 25 september 2019 19:26 schreef VacaLoca het volgende:
Lammers: Weerstand tegen GP Zandvoort niet problematisch
[ afbeelding ]
Haha zie nu pas dat ik niet de eerste was die deze meme passend vond. En ik dacht nog origineel te zijn door oude meme leven in te blazen.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:17 schreef jpjedi het volgende: https://www.nu.nl/binnenl(...)bleem-vertraagd.html [ afbeelding ]
Het hele F1 circus is al klimaatneutraal, compenseren hun vervuiling met aanplant van bossen.quote:Op woensdag 25 september 2019 22:55 schreef 4-elements het volgende:
Ik vrees met grote vrezen dat het hele stikstofgezever het einde gaat zijn van de Grand Prix. De milieugekkies zullen ook blijven procederen - dat lag op voorhand al vast natuurlijk - maar het stikstofdrama geeft ze een stok om mee te slaan. Waar een klein land.. ehm.. ja klein in kan zijn. Lachwekkend en tevens treurig als het daarom niet door zou gaan.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Heel die stemmingmakerij slaat behoorlijk door.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:26 schreef VacaLoca het volgende:
Lammers: Weerstand tegen GP Zandvoort niet problematisch
[ afbeelding ]
Ja hoorquote:Op woensdag 25 september 2019 23:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het hele F1 circus is al klimaatneutraal, compenseren hun vervuiling met aanplant van bossen.
Dat heb je nu eenmaal in een gepolariseerde samenleving.quote:Op donderdag 26 september 2019 01:18 schreef golfer het volgende:
Het begint steeds meer op een soort Zwarte Piet discussie te lijken: milieumensen worden als gekkies neergezet en voorstanders van de F1 zijn Blokkeerfriezen?
Ik denk niet dat 't doorgaatquote:Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic
hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
[ afbeelding ].
Nee.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic?
Zucht je kunt ook een steek elkaar een veer in de reet als je denkt dat de f1 regels kan overtreden topic openen.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic
hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
[ afbeelding ].
Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zucht je kunt ook een steek elkaar een veer in de reet als je denkt dat de f1 regels kan overtreden topic openen.
Als je met gefundeerde argumenten komt (waaruit je simpel kan opmaken dat het doorgaan van de Dutch GP -op zijn zachtst gezegd- een uitdaging gaat worden) voor een “negatieve sfeer” zorgt, is er in je beleving echt wat mis. Niemand wordt hier persoonlijk aangevallen. Enkel twijfels bij de organisatie van de GP. Dat is niet een negatieve sfeer, dat is realiteitsbesef!quote:Op donderdag 26 september 2019 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau.
(betekent niet dat de andere kant ook geheel vrijuit gaat, maar die groep is beduidend kleiner)
Discussie over het wel of niet doorgaan van de Dutch GP lijkt mij behoorlijk relevant. En waar wil je het anders (nog meer) over hebben?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zucht. Is het een idee om de discussie wel of niet doorgaan, milieu, stikstof, CO2, groen, zandhagedissen onder te brengen in een ander topic? Een Zandvoort AntiF1 ruft methaan topic
hier graag relevante dingen.
kijk hier eens naar
[ afbeelding ].
En waaruit blijkt dat de organisatie professioneel genoeg is?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:50 schreef NaturalScience het volgende:
De organisatie achter de Zandvoort GP is in mijn opinie professioneel genoeg om daar fatsoenlijk mee om te gaan.
Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat de organisatie professioneel genoeg is?
Circuiteigenaar is vastgoedhandelaar.
Circuit directeur heeft nog nooit een GP georganiseerd.
Directeur van de GP (Lammers) is een goede coureur, maar zakelijk ook goed?
Enkel de bouwmaatschappijen en de financiering komt vanuit grote (ervaren) organisaties.
Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat een hele vervelende negatieve sfeer hangt in dit topic dat eigenlijk elke vorm van objectieve discussie in de weg staat. Er wordt maar wat geroepen vanuit de onderbuik, beetje KLB niveau.
(betekent niet dat de andere kant ook geheel vrijuit gaat, maar die groep is beduidend kleiner)
De FIA heeft er niets mee te maken. De FOM is het contract met ze aangegaan, vanuit de onervaren Liberty Media. Deze club heeft, na het overnemen van de rechten, nog geen enkele nieuwe GP succesvol geïntroduceerd. Miami?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt.
Lees die laatste zin eens. En als je problemen hebt met moderatie moet je in de FB zijn.quote:Op donderdag 26 september 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer.
Iemand noemt een groep professioneel en ik heb mijn twijfels daarbij? En dat is gelijk onderbuikgevoel? Waarom is het benoemen van de organisatie “professioneel” dan geen onderbuikgevoel?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort onderbuik onzin had ik het dus over, laat maar gewoon achterwege. De FIA, toch niet de minste, heeft vertrouwen in deze organisatie, dan is het niet belangrijk wat jij als willekeurige forumgebruiker zonder inside informatie erover denkt.
De gebruikers die hier komen geven niets om het milieu, maar gebruiken het om te trollen. Om één of andere halen ze er plezier uit als ze anderen het plezier ontnemen.quote:Op donderdag 26 september 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht even mensen die iets om het milieu geven worden hier voor gekkies en soms zelfs nazi's uitgemaakt. En dan niets moderen en het hebben over negatieve sfeer.
Volgens Kees vd Grind waren er zelfs mensen bij dit besluit betrokken die nog nooit op Zandvoort zijn geweest en geen idee hebben.quote:Op donderdag 26 september 2019 13:02 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De FIA heeft er niets mee te maken. De FOM is het contract met ze aangegaan, vanuit de onervaren Liberty Media. Deze club heeft, na het overnemen van de rechten, nog geen enkele nieuwe GP succesvol geïntroduceerd. Miami?
Bernie (de meest ervaren man voor de klus) heeft altijd aangegeven nooit meer naar Zandvoort terug te gaan.
Zo zie ik het ook. Op het circuit zelf zullen ze het heus wel op orde krijgen, het is vooral de vraag of we daar als toeschouwer ook van zullen genieten of dat we met z'n allen nog op een overvol NS-station of in de file staan terwijl de vrije training / kwalificatie / race allang begonnen is.quote:Op donderdag 26 september 2019 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
het "niet doorgaan" gaat louter om aanpassingen die geen vereiste zijn voor het evenement. Het plaatsen van de wanden bijvoorbeeld. daar is overigens al een begin mee gemaakt.
het "tegenwerken" zorgt er voor dat extra toegangswegen niet worden ingezet.
Hoezo een kulargument?quote:Op donderdag 26 september 2019 07:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja hoorik vind dat altijd zo'n kulargument.
Dat planten van bomen elders ter wereld ter compensatie kan dus wel bij CO2-uitstoot, maar niet bij stikstof, want dat moet in het desbetreffende gebied zelf worden verholpen. Heb ik in dit topic geleerd.quote:Op donderdag 26 september 2019 14:48 schreef SiGNe het volgende:
Hoezo een kulargument?
Ik vind het zelf een van de sterkere argumenten tegen millieu-activisten.
Die kunnen dan in elk geval niet meerr klagen dat het vervuilend is.
Dacht even te zoeken wat de F1 tegen stikstofuitstoot doet maar daar komt Google niet echt met een duidelijke link.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat planten van bomen elders ter wereld ter compensatie kan dus wel bij CO2-uitstoot, maar niet bij stikstof, want dat moet in het desbetreffende gebied zelf worden verholpen. Heb ik in dit topic geleerd.
Tot juni was er absoluut niemand die een ene zak gaf om stikstof stikstofoxiden.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dacht even te zoeken wat de F1 tegen stikstofuitstoot doet maar daar komt Google niet echt met een duidelijke link.
Kan ik dus niet 1-2-3 iets over vinden.
Alsof deze mensen alles alleen doen, en niet zouden weten wie ze in zouden moeten schakelen om e.e.a. te organiseren...quote:Op donderdag 26 september 2019 12:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat de organisatie professioneel genoeg is?
Circuiteigenaar is vastgoedhandelaar.
Circuit directeur heeft nog nooit een GP georganiseerd.
Directeur van de GP (Lammers) is een goede coureur, maar zakelijk ook goed?
Enkel de bouwmaatschappijen en de financiering komt vanuit grote (ervaren) organisaties.
Blijkbaar wel anders was de regering niet terug gefloten geworden door een rechter.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot juni was er absoluut niemand die een ene zak gaf om stikstof stikstofoxiden.
Maar dan wel in Assen? Of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 26 september 2019 17:48 schreef Zorro het volgende:
Aan de ene kant zou het mooi zijn als het hobbyprojectje van Spongebob Squarebril gigantisch faalt. Aan de andere kant kunnen die milieuhippies de graftakketering krijgen, dus eigenlijk hoop ik toch dat het doorgaat.
Dat is ook weer zo iets. Al was het Patrick Zeester, het interesseert me geen zak en ook dat heeft geen enkele plek in de discussie.quote:Op donderdag 26 september 2019 17:48 schreef Zorro het volgende:
Aan de ene kant zou het mooi zijn als het hobbyprojectje van Spongebob Squarebril gigantisch faalt. Aan de andere kant kunnen die milieuhippies de graftakketering krijgen, dus eigenlijk hoop ik toch dat het doorgaat.
Nee want ze zeuren harder in Zandvoort.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Maar dan wel in Assen? Of bedoel je dat niet?
Dat is veel te kort door de bocht. Het is geen sexy onderwerp voor de media. Maar in 2017 kwam het Europees hof al met een uitspraak dat Nederland niet voldeed aan de Europese richtlijnen.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot juni was er absoluut niemand die een ene zak gaf om stikstof stikstofoxiden.
Er ligt een vracht aan zaken bij de Raad van State die allemaal puur draaien om de stikstof problematiek. En dat is niet nieuw, de meeste van die zaken lopen al vele jaren. De gewraakte PAS uitspraak handelt over een vergunning uit 2015. Dat het op een onhandig moment komt voor Zandvoort staat buiten kijf maar dat voor juni niemand er een zak om gaf kun je het niet zeggen. De uitspraak heeft ervoor gezorgd dat een zorgvuldig verzonnen juridische truc niet meer mogelijk is en dat iedereen met de handen in het haar zit om een manier te vinden om weer bouwprojecten van de grond te krijgen. Dan krijg je bokkesprongen als het halveren van de veestapel en het terugbrengen van de maximum snelheid. Bokkesprongen die nodig zijn om het woningtekort aan te pakken wat maatschappelijk een stuk dringender is dan het laten doorgaan van een in mijn ogen vanaf het begin al gedoemde GP van Zandvoort.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot juni was er absoluut niemand die een ene zak gaf om stikstof stikstofoxiden.
Je kunt niks tegen stikstof doen anders dan het niet uitstoten. Als je het uitstoot dan daalt het ergens neer en werkt het daar in de grond als meststof. Iets wat in een duingebied met van nature arme grond funest is voor de normale ecologische balans. Door de stikstof zijn er meer meststoffen en kunnen andere niet inheemse planten zich makkelijker vestigen. Enige manier om stikstof uit de bodem te krijgen is afplaggen (afgraven) maar dat kun je ook niet lukraak doen zonder het natuurgebied te beschadigen.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dacht even te zoeken wat de F1 tegen stikstofuitstoot doet maar daar komt Google niet echt met een duidelijke link.
Kan ik dus niet 1-2-3 iets over vinden.
Wat zegt dit precies dan?quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kijk hier eens naar
[ afbeelding ]
Ookal is de foto van Peter bijkerk, ik zie een eventuele zaak van Permission machine met vertrouwen tegemoet.
Nee en assen is aan het winnen.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:40 schreef LorneMalvo het volgende:
Poll: De Dutch GP 2020 gaat door
• Ja, in Assen
• Ja, in Zandvoort
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Omtrent die extra verkoopronde is het inderdaad erg stil. Heb niemand er nog over gehoord.quote:Op vrijdag 27 september 2019 19:12 schreef HPoi het volgende:
Nou, ik zou vandaag link krijgen voor maandag 2e ronde, hopen dat die link nog komt, nog niets ontvangen.
Met wat? Het meest gebruikte woord in dit topic?quote:Op vrijdag 27 september 2019 19:14 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Nee en assen is aan het winnen.
Kan pas vanaf maandag 12:00. ;-)quote:
Een wou is een vogel.quote:Op vrijdag 27 september 2019 20:13 schreef HPoi het volgende:
[..]
Kan pas vanaf maandag 12:00. ;-)
Ik twijfel overigens nog, want ik wou de zondag, maar ze hebben alleen nog zaterdag+zondag of de zaterdag. Nou dan heb ik liever nog de vrijdag dan de zaterdag en wat betreft de zaterdag+zondag, dat heb ik er denk ik financieel niet voor over.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:16 schreef vosss het volgende:
Ik heb heel het topic niet gevolgd, maar zou Assen niet een goed alternatief zijn voor het geval dat Zandvoort het toch niet rond krijgt?
Assen heeft niet de historie, heb ik ergens gelezen!quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:16 schreef vosss het volgende:
Ik heb heel het topic niet gevolgd, maar zou Assen niet een goed alternatief zijn voor het geval dat Zandvoort het toch niet rond krijgt?
@Nattekatquote:Op vrijdag 27 september 2019 21:16 schreef vosss het volgende:
Ik heb heel het topic niet gevolgd, maar zou Assen niet een goed alternatief zijn voor het geval dat Zandvoort het toch niet rond krijgt?
Jezus zeg. Ik liet gewoon een proefballonnetje op; hoef je niet meteen zo boos te doen!!quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:19 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Assen heeft niet de historie, heb ik ergens gelezen!
Kennelijk moeten de pits en tribunes uit de jaren 80 dateren, wil je kans maken om een GP te organiseren. Daarom rijden ze ook op Monaco. Sommige gebouwen daar dateren ook uit de jaren 80.
En net zoals Monaco ligt Zandvoort aan zee. Een extra reden om op Zandvoort te racen!
Sorry, maar kan nou eenmaal niet tegen die slechte sfeer.quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus zeg. Ik gooide gewoon een proefballonnetje op; hoef je niet meteen zo boos te doen!!
Ik hoop maar dat de vochtige poes de lol ervan inzietquote:Op vrijdag 27 september 2019 21:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje lol maken kan geen kwaad toch-je voor @:nattekat
Waarschijnlijk niet, maar daar heb ik niet zo een boodschap aan; een lolletje moet kunnen. En hij kent mij ook al langer dan vandaag, dus weet prima dat het gewoon een beetje stangen is van mijn kant zonder verdere bedoelingen behalve beetje lachenquote:Op vrijdag 27 september 2019 21:24 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat de vochtige poes de lol ervan inziet
Not funny!quote:
Gelukkig maar! Want ik echt heel slecht tegen die negatieve sfeer die in dit topic hangt!quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar daar heb ik niet zo een boodschap aan; een lolletje moet kunnen. En hij kent mij ook al langer dan vandaag, dus weet prima dat het gewoon een beetje stangen is van mijn kant zonder verdere bedoelingen behalve beetje lachen
Ja nou, ik zit in de lavaput, dus heel vrolijk ben ik nu niet helaasquote:Op vrijdag 27 september 2019 21:28 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Want ik echt heel slecht tegen die negatieve sfeer die in dit topic hangt!
Er hangt toch een negatieve sfeer hier, dus sowieso kan je niet vrolijk zijn!quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja nou, ik zit in de lavaput, dus heel vrolijk ben ik nu niet helaas
Kan je overigens niet verkAssen?quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja nou, ik zit in de lavaput, dus heel vrolijk ben ik nu niet helaas
Zandvoort fanboy gespot!quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:19 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Assen heeft niet de historie, heb ik ergens gelezen!
Kennelijk moeten de pits en tribunes uit de jaren 80 dateren, wil je kans maken om een GP te organiseren. Daarom rijden ze ook op Monaco. Sommige gebouwen daar dateren ook uit de jaren 80.
En net zoals Monaco ligt Zandvoort aan zee. Een extra reden om op Zandvoort te racen!
Je kan wel je nootjes roasterenquote:Op vrijdag 27 september 2019 21:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja nou, ik zit in de lavaput, dus heel vrolijk ben ik nu niet helaas
Wanneer de verbouwingen tijdig gereed zijn.....quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:24 schreef F1gamer het volgende:
Volgens een nieuwsbericht van RTL nieuws zal Zandvoort in januari de Grand one status krijgen
Als ik het bericht gelezen, is het op papier de veranderingen vastgelegd. De grote verbouwing start in November, dus ik ben nog steeds van mening dat het op tijd klaar is in tegenstelling tot de grote doemdenker in dit topicquote:Op vrijdag 27 september 2019 22:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Wanneer de verbouwingen tijdig gereed zijn.....
Mits de vergunningen rond komen, de bezwaren niet succesvol zijn en de verbouwingen volgens schema verlopen. De eerste vertragingen zijn door de organisatie, bij mondde van de heer Lammers, al erkend.....quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Als ik het bericht gelezen, is het op papier de veranderingen vastgelegd. De grote verbouwing start in November, dus ik ben nog steeds van mening dat het op tijd klaar is in tegenstelling tot de grote doemdenker in dit topic
Prins Brillemans? Daar mogen wij het niet van de zijne Vochtigheid over hebben! Dus er gaan weer posts verwijderd worden!quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:57 schreef hjansen82 het volgende:
Het komt helemaal goed, volgens de prins in de witte sportwagen.
stop eens met zo kinderlijk op de man te spelen.quote:Op vrijdag 27 september 2019 23:00 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Prins Brillemans? Daar mogen wij het niet van de zijne Vochtigheid over hebben! Dus er gaan weer posts verwijderd worden!
Ik kom nu nog niet eens in de rwachtrij...quote:Op maandag 30 september 2019 12:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Zodra er ruimte is word je doorgestuurd naar de ticket shop. Bedankt voor je geduld.
Direct op 12:00 in de rij. Nu 5 minuten aan het wachten. Toch nog best druk dus.
Ah shit, jammer! Maar was wel te verwachten.quote:Op maandag 30 september 2019 12:12 schreef Stienn het volgende:
veel is al uitverkocht, ben er net doorheen... weekend kaarten zijn al weg, er zijn alleen kaarten voor zaterdag (gold en silver) en 3 jaar (gold).
quote:Beste Racefan, graag informeren we je dat er momenteel alleen nog 3 jaar weekend en losse zaterdagtickets voor 2020 beschikbaar zijn.
Die heb ik nu ook...quote:Op maandag 30 september 2019 12:41 schreef potjecreme het volgende:
Krijg nu de volgende melding:
[..]
Ja, dit jaquote:Op maandag 30 september 2019 12:41 schreef potjecreme het volgende:
Krijg nu de volgende melding:
[..]
Ik kan nu de site op. Alleen zaterdagkaarten zijn over.quote:Op maandag 30 september 2019 18:45 schreef YourCaptor het volgende:
Link is verlopen als je al in de wachtrij gestaan heb, begrijp ik. Ik kan inderdaad niet meer inloggen. Hij blijft maar zeggen dat de gegevens onjuist zijn.
Helaas.
Alle tribunes zijn Max tribunesquote:Op maandag 30 september 2019 19:18 schreef potjecreme het volgende:
Ik zie geen Max tribune op Zandvoort.
https://www.verstappentravel.nl/
quote:Op maandag 30 september 2019 19:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Alle tribunes zijn Max tribunes
300 euro weggooien aan een race die niet doorgaat.quote:Op maandag 30 september 2019 17:18 schreef raptorix het volgende:
Voor de liefhebbers, je kunt nu kaartjes voor de zaterdag krijgen a 200 euro.
185 per stuk. Zilver tribune.quote:Op maandag 30 september 2019 17:18 schreef raptorix het volgende:
Voor de liefhebbers, je kunt nu kaartjes voor de zaterdag krijgen a 200 euro.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
300 euro weggooien aan een race die niet doorgaat.
Dit bericht: "hou je aan de deal en hij kan door gaan, anders gaat het hem niet worden".quote:Op woensdag 2 oktober 2019 18:46 schreef Basp1 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-formule-1~b376ef04/
Ns en ProRail willen geld zien anders rijden er geen extra treinen.
Gaat van je leven niet gebeuren. Het is Zandvoort of niets.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:01 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ssen-is-gekozen.html
Ook Tilke pleit voor Assen! En die man heeft er verstand van. Toch maar verkassen?
Hij wordt betaaldquote:Tilke is echter misschien wat bevooroordeeld, gezien hij en zijn team met het circuit in Assen samenwerken en niet met Zandvoort, want dat is "uitgesloten
Tilke's opdracht is om banen te maken waar aan het eind van het rechte eind ingehaald kan worden (vandaar de scherpe uitrembocht die er na komt) en het vermijden van te snelle bochten zoals Tamburello.quote:
Ja, saaaaiiiiii.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tilke's opdracht is om banen te maken waar aan het eind van het rechte eind ingehaald kan worden (vandaar de scherpe uitrembocht die er na komt) en het vermijden van te snelle bochten zoals Tamburello.
En dat doet hij dan.
Wij van WC-eend...quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:01 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ssen-is-gekozen.html
Ook Tilke pleit voor Assen! En die man heeft er verstand van. Toch maar verkassen?
Want Tilke-dromes staan bekend om de enerverende races jaquote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:01 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ssen-is-gekozen.html
Ook Tilke pleit voor Assen! En die man heeft er verstand van. Toch maar verkassen?
Hangt er van af hoe je COTA indeeltquote:Op donderdag 3 oktober 2019 15:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Want Tilke-dromes staan bekend om de enerverende races ja
En dat is dus precies het probleem met Tilke, hij zegt feitelijk dat als er maar publiek komt an is het niet erg om op een saaie baan te rijden.quote:Als het vol is, dan is de sfeer automatisch goed en dan maakt het niet uit waar je rijdt," zegt Tilke
Hermann is overduidelijk nooit op Francorchamps geweest.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 18:29 schreef sasquatsch het volgende:
Tilke heeft het ook niet over de baan, maar alleen over de infrastructuur en de ruimte voor de bezoekers.
Dat ligt niet in Nederlandquote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hermann is overduidelijk nooit op Francorchamps geweest.
Bij Spa sta je ook een paar uur in de file zondagmiddag. Daarnaast is de catering er beroerd en zo ook de sanitaire voorzieningen. Was op Sepang bijvoorbeeld al vele keren beter.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hermann is overduidelijk nooit op Francorchamps geweest.
precies mijn punt. En toch was het er de laatste paar jaren weer hoeretig druk.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 20:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Bij Spa sta je ook een paar uur in de file zondagmiddag. Daarnaast is de catering er beroerd en zo ook de sanitaire voorzieningen.
quote:Milieu- en natuurorganisaties staan klaar om een eventuele vergunning kritisch te bekijken en waar nodig te bevechten. Dit gebeurde ook al toen de Omgevingsdienst in augustus een ontheffing verstrekte voor een reeks eerste werkzaamheden die het natuurgebied zouden raken. Die werd toegekend, mede doordat het circuit beschermende maatregelen nam voor de rugstreeppad en zandhagedis. Tijdens deze werkzaamheden werd echter ook een greppel gegraven, iets wat niet volgens die ontheffing kon. Daar kreeg het circuit een dwangsom voor opgelegd, vertelt de woordvoerder van de provincie. Stichting Duinbehoud, een van de eerdergenoemde natuurorganisaties, voerde aan dat er nog meer werkzaamheden buiten de ontheffing om waren gedaan, maar volgens de provincie was dat niet zo.
Tot nu toe is er bij de rechtbank Noord-Holland één zaak ingediend over de Grand Prix, zegt een woordvoerder. Ook die kwam van Stichting Duinbehoud en had betrekking op een voorlopige voorziening van werkzaamheden. De stichting kreeg het verzoek die in te trekken omdat de werkzaamheden al klaar waren en voor nieuwe werkzaamheden eerst een vergunning afgewacht moest worden.
quote:Lammers zegt zich over geen van de hordes zorgen te maken. Hij vindt dat er te vaak nieuws gemaakt wordt dat er niet is. Hij snapt de vele vragen die er zijn, maar „het is na 45 minuten speeltijd al de uitslag willen weten”. Met projecten van deze grootte „weet je dat je met gezonde, constructieve conflicten” te maken krijgt. „
Wel alvast cashen door kaartverkoop, maar duidelijkheid verschaffen over of de GP überhaupt door in gaan weigeren ze. Dit ruikt steeds meer naar oplichting!quote:De organisatie van de Dutch Grand Prix laat niets los over de aanvragen. „Omdat we dat niet hoeven”, zegt een woordvoerder.
Je wil echt heel graag dat het niet doorgaat he?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 06:57 schreef McLaren_Fan het volgende:
Ook een arrogant antwoord vanuit de organisatie:
[..]
Wel alvast cashen door kaartverkoop, maar duidelijkheid verschaffen over of de GP überhaupt door in gaan weigeren ze. Dit ruikt steeds meer naar oplichting!
De organisatie heeft zijn zaakjes niet op orde, heeft nog geen vergunningen, doet werkzaamheden waarvoor geen ontheffing is en gaat vrolijk door met cashen!
Ik wil niet dat mensen opgelicht worden!quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 06:58 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Je wil echt heel graag dat het niet doorgaat he?
En dat is het probleem van de gemeente, niet van Circuit Zandvoort. Op Circuit Zandvoort zijn namelijk geen aardkundige monumenten. Er omheen wel, maar daar heeft het circuit dan weer niets mee te schaften.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 07:03 schreef McLaren_Fan het volgende:
Overigens heeft de Provincie Noord-Holland bevestigt dat er een vergunning nodig is voor de helikoptervluchten en mogelijk ook nog voor graven in aardkundige monumenten.
Het is het probleem van de organisatie dat die vergunningen er ook moeten komenquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
En dat is het probleem van de gemeente, niet van Circuit Zandvoort. Op Circuit Zandvoort zijn namelijk geen aardkundige monumenten. Er omheen wel, maar daar heeft het circuit dan weer niets mee te schaften.
Dit gaat puur om de werkzaamheden om de toegangswegen te verbreden/verleggen. Die moeten deels langs/door 'aardkundige monumenten' (lees, het duingebied tussen Bloemendaal en Overveen en tussen Zandvoort en Bentveld).
En die vergunning voor helikoptervluchten komt er wel. Die hebben ze tot nu toe bij elk groot evenement gekregen, dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.
Nee, want die vergunning voor de toegangswegen zijn voornamelijk van belang voor de gemeente en de bezoekers. Het circuit zou graag willen dat dat aangepakt wordt, maar als dat niet gebeurt gaat de GP onverminderd door. Alleen moeten bezoekers dan wat eerder (een week ofzo) van huis weg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:17 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het is het probleem van de organisatie dat die vergunningen er ook moeten komen
Vergunning voor helikoptervluchten gaat er wel komen, maar voor hoeveel? Straks moeten de VIP’s en coureurs ook op de fiets komen
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want die vergunning voor de toegangswegen zijn voornamelijk van belang voor de gemeente en de bezoekers. Het circuit zou graag willen dat dat aangepakt wordt, maar als dat niet gebeurt gaat de GP onverminderd door. Alleen moeten bezoekers dan wat eerder (een week ofzo) van huis weg.
De coureurs komen niet met de helikopter, hoor. Die zitten gewoon in het NH hotel naast het circuit of Centerparcs ofzo. Dus ja, die komen op de fiets/brommert/lopen. De VIPs wel, maar die zijn er bij elk evenement dus daar zie ik het probleem niet mee.
*zucht*quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:25 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]![]()
![]()
De toegangsweg is noodzakelijk! is uit de raadsvergadering al gebleken (mede uit oogpunt van veiligheid). Dus als die weg er niet komt gaat het evenement niet door.
Ik zeg nergens dat dit de enige reden is waarom die GP niet doorgaat. Er zijn zoveel redenen. Vergunningen, de PAS en de verbouwingen zijn maar een paar van de redenen waarom dit een grote grap gaat worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
*zucht*
Als die weg er niet komt gaat het evenement wel door. Die toegangsweg is er nooit geweest, en er zijn genoeg evenementen geweest met meer dan 100000 bezoekers. Dat de gemeente die weg noodzakelijk *vindt* is wat anders dan dat die toegangsweg noodzakelijk *is*.
edit: Overigens denk ik ook dat de kans dat het niet doorgaat groot is. Maar niet om de redenen die jij aanvoert.
Oh, heb jij het veiligheidsplan gezien ofzo?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:42 schreef McLaren_Fan het volgende:
Overigens is de weg daadwerkelijk als noodzakelijk bestempeld (en ook voor het doorgaan van de GP). Bij o.a. een ongeluk (met een coureur) moeten hulpdiensten (veilig) en onbelemmerd het circuit kunnen verlaten. De weg is noodzakelijk voor evenement (en vanuit de FOM/FIA).
Nee, zitten in de Roompot.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 21:07 schreef pmponer het volgende:
Ik hoop toch niet dat het waar is dat de coureurs in dat troosteloze centerparcs hoeven.
Wat een horror is dat
Maar wel heel chauvinistische amateurs.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 10:50 schreef Luppie0110 het volgende:
Maar nee, we willen het binnen onze eigen grenzen hebben en aan de rest van de wereld laten zien wat voor amateurs wij op dat gebied zijn.
Nou ja, in algemene zin zin we in Nederland uitstekend in staat evenementen goed te organiseren. In dit specifieke geval lijkt het inderdaad op masochisme.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 10:50 schreef Luppie0110 het volgende:
.
Maar nee, we willen het binnen onze eigen grenzen hebben en aan de rest van de wereld laten zien wat voor amateurs wij op dat gebied zijn.
Precies. Nederland is erg goed in het organiseren van. Alleen dit lijkt een onmogelijke opgave.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nou ja, in algemene zin zin we in Nederland uitstekend in staat evenementen goed te organiseren. In dit specifieke geval lijkt het inderdaad op masochisme.
Klopt, maar je kunt in dit geval niet ontkennen dat het nog niet bepaald overkomt alsof ze alles lekker onder controle hebben.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:13 schreef Nattekat het volgende:
Het is wel echt typisch Nederlands om alles en iedereen dat boven het maaiveld komt gewoon te tackelen.
Klopt, maar feit is dat absoluut niemand weet of ze op schema liggen, wat de plannen zijn en hoe alles rond is. Je mag best twijfels hebben, maar de totale negativiteit en hopen dat het in het water valt vallen nou niet echt onder realistisch nadenken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt in dit geval niet ontkennen dat het nog niet bepaald overkomt alsof ze alles lekker onder controle hebben.
Ook eens. Ik ga er overigens nog steeds vanuit dat het goed komt. Organisatie heeft vooral last van partijen die de kans op aandacht voor hun issue met beide handen aangrijpen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, maar feit is dat absoluut niemand weet of ze op schema liggen, wat de plannen zijn en hoe alles rond is. Je mag best twijfels hebben, maar de totale negativiteit en hopen dat het in het water valt vallen nou niet echt onder realistisch nadenken.
het is niet dat het zo graag per se moet maar de contracten zijn getekend dus ze kunnen niet echt meer terug want anders krijg je een miljoenen (?)claim zonder enige mogelijkheid om het terug te verdienenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 10:50 schreef Luppie0110 het volgende:
Tja, ik snap het niet zo goed. Er zijn zoveel punten om het niet door te laten gaan, waarom drammen we dan door?
Zandvoort is een vervallen gehucht
Toegangswegen lijken nergens op en kunnen (bijna) niet uitgebreid worden
Het circuit is verouderd, inclusief pitboxen
De race wordt gegarandeerd een optocht
Het stikstofbeleid laat het niet toe
Circuit kan moeilijk aangepast worden door het beschermd natuurgebied
Ga zo maar door. Waarom willen we het dan toch zo graag in Nederland? Spa ligt 45 minuten rijden van de Nederlandse grens en is een iconisch circuit met gegarandeerd spektakel.
Maar nee, we willen het binnen onze eigen grenzen hebben en aan de rest van de wereld laten zien wat voor amateurs wij op dat gebied zijn.
Laten we ook niet doen alsof alle andere GP's zo'n logistiek feest zijn. Al zou het daar wat haperen, als het volle bak is met uitbundig publiek gaat het al snel als succesvol gezien worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet dat het zo graag per se moet maar de contracten zijn getekend dus ze kunnen niet echt meer terug want anders krijg je een miljoenen (?)claim zonder enige mogelijkheid om het terug te verdienen
dan gaan ze failliet lijkt me ... kun je het beter door laten gaan met wat minder resultaat en het volgend jaar wel goed doen
doe ik ook niet hoor, ik heb er uberhaupt geen verstand van, mijn sport is het verder niet maar het begint nu wel heel complotterig te wordenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Laten we ook niet doen alsof alle andere GP's zo'n logistiek feest zijn. Al zou het daar wat haperen, als het volle bak is met uitbundig publiek gaat het al snel als succesvol gezien worden.
Ja, je hetze is uit de goedheid van je hart.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 07:05 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ik wil niet dat mensen opgelicht worden!
Geen hetze, maar benoeming van feiten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 12:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja, je hetze is uit de goedheid van je hart.
quote:"Ze willen volgens mij niet koste wat kost de grand prix blokkeren", zegt de sportief directeur van de Dutch Grand Prix. "Ze strijden voor dingen die wij ook belangrijk vinden. Iedereen wil van de natuur genieten. Niemand houdt meer van de duinen dan wij", aldus de geboren Zandvoorter die na enig aandringen toegeeft dat de tijd begint te dringen.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:30 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)u-nederland-nog.html
[..]![]()
![]()
dit is ook wel veelzeggendquote:'Rust bij de kust' lijkt zich al bij de race te hebben neergelegd. "De grand prix gaat waarschijnlijk door, maar het is geen reden voor ons om minder actief te worden
Ik vind vooral dit tekenendquote:
Zegt wel weer wat voor een volk die "leuke" Max Verstappen fans zijn.quote:[
Zijn comité heeft het zwaar te verduren gehad, vooral op internet. Verwensingen en scheldkanonnades via mail en social media waren schering en inslag.
Joh 🙈😂quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:30 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)u-nederland-nog.html
[..]![]()
![]()
Voor iemand die niet wil dat mensen opgelicht worden is het natuurlijk wel raar als je continu zo reageert.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 15:30 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)u-nederland-nog.html
[..]![]()
![]()
Bron dat het Maxfans zijn?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 16:24 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Ik vind vooral dit tekenend
[..]
Zegt wel weer wat voor een volk die "leuke" Max Verstappen fans zijn.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 18:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Bron dat het Maxfans zijn?
Nee het zullen fans zijn van Wibi Soerjadi.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 18:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Bron dat het Maxfans zijn?
Ja prachtargument.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:49 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nee het zullen fans zijn van Wibi Soerjadi.
Nou nee want het staat eigenlijk wel in lijn met de GP in Oostenrijk, waar de Nederlandse fans de boel wel even zouden afbreken als Max een straf kreeg. Wat natuurlijk fantastisch was.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja prachtargument.
Zullen we het gewoon op gekkies houden zonder de kleur van hun sokken te benoemen?
Pure speculatie.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:53 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nou nee want het staat eigenlijk wel in lijn met de GP in Oostenrijk, waar de Nederlandse fans de boel wel even zouden afbreken als Max een straf kreeg. Wat natuurlijk fantastisch was.
Dat is net zo goed niet goed te pratenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En ja de tifosi zouden hetzelfde doen in Monza. Maar dan is het passie..
twitter:girltalksracing twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 19:39:30Apparently Zandvoort is planning to cancel at least three race events in an attempt to save their increasingly silly-looking #F1 pet project. Rumour has it both #BlancpainGT and #GTMasters are among the to-be-cancelled events. My heart would break if that turns out to be true. reageer retweet
Wat is dit voor onzin? Omdat er mensen zijn geweest die riepen dat dit zou gebeuren als.... beschuldig je de fans die daar waren van wangedrag ?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:53 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nou nee want het staat eigenlijk wel in lijn met de GP in Oostenrijk, waar de Nederlandse fans de boel wel even zouden afbreken als Max een straf kreeg. Wat natuurlijk fantastisch was.
Dat werd gesuggereerd in de Volkskrant vandaag, maar is ook al weer door het circuit ontkend.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:57 schreef rubbereend het volgende:
het zal toch niet echt hètwitter:girltalksracing twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 19:39:30Apparently Zandvoort is planning to cancel at least three race events in an attempt to save their increasingly silly-looking #F1 pet project. Rumour has it both #BlancpainGT and #GTMasters are among the to-be-cancelled events. My heart would break if that turns out to be true. reageer retweet
😂🙈quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 18:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Bron dat het Maxfans zijn?
Typhoon Bumayé!quote:Op woensdag 9 oktober 2019 07:41 schreef hjansen82 het volgende:
Typhoon komt naar de GP in Japan dit weekend.
Lijkt een zeer neutraal medium te zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:57 schreef rubbereend het volgende:
het zal toch niet echt hètwitter:girltalksracing twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 19:39:30Apparently Zandvoort is planning to cancel at least three race events in an attempt to save their increasingly silly-looking #F1 pet project. Rumour has it both #BlancpainGT and #GTMasters are among the to-be-cancelled events. My heart would break if that turns out to be true. reageer retweet
Trekt 'ie uiteindelijk door over de wereld en komt hij begin mei 2020 aan in Nederland aangezien je het in dit topic post?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 07:41 schreef hjansen82 het volgende:
Typhoon komt naar de GP in Japan dit weekend.
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:07 schreef McLaren_Fan het volgende:
Problemen voor de helikoptervluchten worden ook steeds meer kenbaar
https://www.rtlz.nl/algem(...)-helikopter-vluchten
Klinkt eerder alsof jij het niet wil zien? Er staat toch duidelijk dat het stikstofdrama ook van toepassing is op de vergunning voor de helivluchten. Bericht in serieuze media is niet direct weg te wuiven als: ‘das negatief en wil ik niet lezen’. Helaas ontkomt de GP ook niet aan die stikstof problematiek waar heel NL onder gebukt gaat op het moment.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien.
quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien.
Ik stel nergens dat ik het niet wil lezen of wat dan ook. Het aandikkende van die user heb ik daarentegen een broertje dood aan. Begint inmiddels een parodie op zichzelf te worden. Wat boze boeren die een tweet plaatsen, wat vluchten minder, guttegut, nounou.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof jij het niet wil zien? Er staat toch duidelijk dat het stikstofdrama ook van toepassing is op de vergunning voor de helivluchten. Bericht in serieuze media is niet direct weg te wuiven als: ‘das negatief en wil ik niet lezen’. Helaas ontkomt de GP ook niet aan die stikstof problematiek waar heel NL onder gebukt gaat op het moment.
Lees de tabel nog eens goed...quote:Op woensdag 9 oktober 2019 13:23 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://zandvoort.raadsin(...)rmule_1_oktober_2109
Ik vraag me af of de gemeenteraad hiervan blij is geworden!
Een verlies van ruim 550.000 meer dan begroot was!
dat is realistischquote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:34 schreef LorneMalvo het volgende:
Initieel 3 ton duurder.
1.000.000 aan toeristenbelasting extra per jaar zou dit gaatje moeten dichten. Iemand hier die kan beoordelen of dit realistisch is?
https://nos.nl/l/2305456quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:28 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]![]()
Ik post gewoon een link uit de nieuwsmedia. Kom jij maar eens met positieve -onafhankelijke- nieuwsberichten!
Tuurlijk niet, dan komen er allerlei posts dat het eigenlijk toch niet kan, het een waardeloze GP is, links naar mensen die in een hele volle trein zijn flauwgevallen etc etc..quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2305456
Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-houden~a39add9e/quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2305456
Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen?
Zeker. Ik mag dan kritisch zijn maar ik hoop dat het een succes wordt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2305456
Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen?
Tuurlijk, kritisch zijn mag altijd. Maar dat zoeken naar ellende. De titel van het topic zegt genoeg. Laten we nu eerst eens afwachten op wat er feitelijk allemaal van terecht komt ipv meegaan in drukte van schreeuwers van milieuactivisten en tegenstanders.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:01 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Zeker. Ik mag dan kritisch zijn maar ik hoop dat het een succes wordt.
dit was een maandje geleden, dus zal wel binnenkort beginnen.quote:Spoorbeheerder ProRail zegt snel met het opwaarderingswerk van het spoor naar Zandvoort te willen beginnen. ,,We moeten volle bak aan de slag om alles op tijd af te krijgen. Maar dat gaat lukken,” aldus zegsman Jaap Eikelboom.
het zijn hun eigen woordenquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Ze kunnen bij Prorail binnen een week een heel traject omgooien, die paar maanden zijn ruim voldoende. Kap nou eens met die ongefundeerde negativiteit.
Doelde niet op jouw postquote:
Hier is de negatieveling weer met ongefundeerde negativiteitquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Kap nou eens met die ongefundeerde negativiteit.
2 extra perrons erbij zonder extra rails lijkt me niet logisch.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:31 schreef rubbereend het volgende:
het spoor zelf hoeft toch niet aangepakt te worden? Hij toch om de capaciteit van het stroomvermogen?
quote:https://www.parool.nl/ams(...)-formule-1~b4427320/
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toestroom van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt
dat laatste sowieso nietquote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen?
geen gp, miljoenen schulden voor het circuit en tienduizenden fans die hun centjes kwijt zijn gok ikquote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen?
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen?
In Hanoi racen ze op een stratencircuit met een deel permanent circuit. Ze zijn met de aanleg van het permanente gedeelte verder dan jij denkt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen.
In Vietnam is er nog helemaal geen circuit
Op Zandvoort moet werkelijk alles afgebroken worden en weer opnieuw gebouwd worden. Heb je die pitboxen wel eens van binnen gezien? De tering loopt zo van de muur af.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen.
In Vietnam is er nog helemaal geen circuit
Er worden nu nog een paar races gereden op zandvoort, daarna kunnen ze pas aan de pits en de baan zelf beginnen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:14 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
In Hanoi racen ze op een stratencircuit met een deel permanent circuit. Ze zijn met de aanleg van het permanente gedeelte verder dan jij denkt.
Wanneer gaan ze op Zandvoort het aftandse pit complex afbreken en er een acceptabel complex voor neerzetten? Die huidige (18!) pitboxen zijn veel te klein.
Zandvoort loopt verder achter dan onze Vietnamese vrienden!
Gelukkig zijn er hier meer realisten! Naast de milieuproblematiek zijn er ook nog gewoon de problemen van het circuit zelf. De pits zijn gewoon niet geschikt voor de F1quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:20 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Op Zandvoort moet werkelijk alles afgebroken worden en weer opnieuw gebouwd worden. Heb je die pitboxen wel eens van binnen gezien? De tering loopt zo van de muur af.
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er worden nu nog een paar races gereden op zandvoort, daarna kunnen ze pas aan de pits en de baan zelf beginnen.
Maar men is er al flink aan het graven op diverse plekken.
Zie ook
Die pitboxen zijn vrij simpel om te verlengen, dat is simpel een rijtje "doosjes" metselen.
Asfalteren kunnen ze ook in een weekje. twee weken doen, duurt ook niet zo lang., de kombocht kan wel wat problemen opleveren en kan wat langer duren.
Tribunes kunnen ze ook vrij snel opbouwen, dat doen ze bij elk circuit in een weekje of 2 (tijdelijke tribunes)
Het circuit hoef je opzich niet zo bang voor te zijn, infrastructuur van de toegangswegen en de spoorlijnen daar kan je je dan wat meer zorgen over maken denk ik, dat heeft nog veel meer te maken met politiek en vertragingen.
in 6 maanden kan er een hoop gebeuren, kan je hele huizenwijken uit de grond stampen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost.
De huidige pitboxen zijn niet geschikt voor de F1. Ze worden aan de achterkant verlengd, maar er past amper een F1 wagen in die box (zo smal zijn die boxen), laat staan de hele inrichting van een pitbox van de F1 teams. Daarnaast zijn er veel te weinig boxen. Natuurlijk kan dit met tijdelijke boxen, maar is dat acceptabel voor de F1? Daarnaast moet de pitstraat langer gemaakt worden. De pit muur is niet geschikt voor de tentjes van de teams en de pitstraat is überhaupt heel smal.
Daarnaast moet het circuit nog aangepakt worden, faciliteiten F1 waardig, een medische post opgebouwd worden (uit de vergunning aanvraag blijkt dat dit geen tijdelijke unit zal zijn, die “even ingevlogen” wordt).
Nee, de plannen van een GP op Zandvoort in 2020 zijn - op zijn zachts gezegd - ambitieus. En als je er realistisch naar kijkt onmogelijk!
6 maanden? In januari verwacht de KNAF de grade A licentie binnen te hebben. Dan moet het al op orde zijn!quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
in 6 maanden kan er een hoop gebeuren, kan je hele huizenwijken uit de grond stampen.
Die pitboxen en de medische faciliteit komt echt wel in orde.
Een half jaar voor een groter perron zal een groter probleem worden wat dat betreft.
Voorlopig zie ik het in elk geval nog positief in, misschien dat ze niet alles qua infrastructuur voor elkaar zullen hebben maar die race gaat wel door.
Ook dat lukt wel, dan kan in elk geval de pits grondig verbouwd zijn en kunnen ze ook al grotendeels met de baan klaar zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:49 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
6 maanden? In januari verwacht de KNAF de grade A licentie binnen te hebben. Dan moet het al op orde zijn!
ja, dat is bij de presentatie al gezegd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost.
De huidige pitboxen zijn niet geschikt voor de F1. Ze worden aan de achterkant verlengd, maar er past amper een F1 wagen in die box (zo smal zijn die boxen), laat staan de hele inrichting van een pitbox van de F1 teams. Daarnaast zijn er veel te weinig boxen. Natuurlijk kan dit met tijdelijke boxen, maar is dat acceptabel voor de F1?
ProRail heeft gewoon een werkschema waarmee het gaat lukkenquote:Op zondag 13 oktober 2019 19:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
de plannen voor het spoor zijn groter. Onderstations toevoegen voor meer stroomsterkte. Een extra spoor. Opwaarderen van de beveiliging het baanvak, zodat er meer treinen dicht achter elkaar kunnen rijden. Dat moet haast wel 2022 worden als je naar andere spoorprojecten kijkt.
30 weken nog hè. er is nog niet eens een onderhoudsmoment bekend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 22:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ProRail heeft gewoon een werkschema waarmee het gaat lukken
Ze kunnen zelfs een tijdelijke pitconstructie a la Monaco en Baku maken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook dat lukt wel, dan kan in elk geval de pits grondig verbouwd zijn en kunnen ze ook al grotendeels met de baan klaar zijn.
Het zijn allemaal geen grote verbouwingen, het is alleen veel tegelijkertijd.
Maar er kan ook een hoop overgeslagen worden.. deels.. verlenging van de hoofdtribune bijv.
Dat kunnen ze ook met een tijdelijke tribune opvangen, kunnen ze er na mei alsnog een betere tribune neerzetten.
Het belangrijkste is in elk geval dat de baan aangepast wordt en dat de pit wordt aangepast, daar is voorlopig nog tijd genoeg voor om dat af te krijgen, ook in Januari.
De rest is minder belangrijk.
Ook dat ja.quote:Op maandag 14 oktober 2019 00:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs een tijdelijke pitconstructie a la Monaco en Baku maken.
Heb je die instelling ook in je eigen leven? Bij de eerste onvoldoende maar direct kappen met de opleiding?quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Waar in nl kan men zoveel in zo'n korte tijd asfalteren?quote:Op maandag 14 oktober 2019 00:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook dat ja.
En ze kunnen tientallen kilometers in een paar dagen asfalteren dsu dan moet een circuitje van nog geen 5km ook nog wel lukken.
Als de vergunning rond is kun je natuurlijk heel snel asfalteren. En verzakking zal wel meevallen als er nu ook al gewoon een baan ligt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar in nl kan men zoveel in zo'n korte tijd asfalteren?
We zijn hier niet in China waar alles zonder vergunningen gedaan wordt en men later wel weer kijkt waarom stukken weg verzakken.
je hoeft voor het asfalteren van het circuit toch geen vergunning te hebben of lees ik iets niet goed?quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als de vergunning rond is kun je natuurlijk heel snel asfalteren. En verzakking zal wel meevallen als er nu ook al gewoon een baan ligt.
Spijkers op laagwater zoeken dit.
Geen idee eigenlijk, maar dat werd geroepen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft voor het asfalteren van het circuit toch geen vergunning te hebben of lees ik iets niet goed?
dat zal dan wel om de toevoegingen/wijzigingen gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, maar dat werd geroepen.
En bij de toevoegingen wijzigingen ligt er nog geen fatsoenlijke fundering waardoor deze likkt me niet zomaar aangelegd is.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal dan wel om de toevoegingen/wijzigingen gaan.
Dit dus, het is eigen terrein daar.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft voor het asfalteren van het circuit toch geen vergunning te hebben of lees ik iets niet goed?
Ha ha was het maar zo simpel in nl dan kun je dus een stuk grond kopen en zomaar wat erop gaan bouwen.quote:
Je hebt zelfs voor het plaatsen van een schuur in je tuin een vergunning nodig.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft voor het asfalteren van het circuit toch geen vergunning te hebben of lees ik iets niet goed?
Maar er is al gebouwd.. het grootste deel van de baan ligt er al, wordt op enkele punten aangepast en daar is geen vergunning voor nodig.quote:Op maandag 14 oktober 2019 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ha ha was het maar zo simpel in nl dan kun je dus een stuk grond kopen en zomaar wat erop gaan bouwen.
Niet waar. Een bijgebouw (mits binnen de daarvoor gestelde delen van het perceel) mag je vergunningsvrij bouwen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je hebt zelfs voor het plaatsen van een schuur in je tuin een vergunning nodig.
Meestal is het verkrijgen geen probleem, maar nu met die stikstof wetgeving is alles veel moeilijker geworden.
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Toevallig heb ik het er afgelopen maand met iemand over gehad.quote:Op maandag 14 oktober 2019 15:24 schreef TagForce het volgende:
[..]
Niet waar. Een bijgebouw (mits binnen de daarvoor gestelde delen van het perceel) mag je vergunningsvrij bouwen.
De eerste zaak is niet doorgegaan, omdat de werkzaamheden -volgens de provincie- stilgelegd waren. Nu zijn de werkzaamheden weer opgepakt, omdat er een concept-vergunning ligt. De verbouwingen in de tussentijd (mede omdat werkzaamheden op eigen terrein zijn).quote:Op maandag 14 oktober 2019 15:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat die ene man met z'n milieuorganisatie nou wel of niet een rechtzaak of kort geding starten?
https://haarlemsweekblad.(...)uit-zandvoort-648542
de ene dag wel, de andere dag weer niet.
BREAKINGquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:08 schreef jpjedi het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)echtszaak-officieel/
zo werkt het hier nu eenmaal en als er zaken de prullenbak in kunnen zal de rechter dat toch wel doenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik word zo moe van dit land. Zijn deze pannenkoeken vergeten dat het circuit vroeger twee keer zo lang was? Volgens mij begrijpen deze mensen helemaal niet wat er precies gaat gebeuren. Als je voor een DTM race een paar bochtjes en een tribune aangepast had dan had er geen haan naar gekraaid. Nu willen al die milieugroeperingen hun 15 minutes of fame pakken omdat het om een F1 race gaat. De DTM produceert ook meer decibel dus het argument "geluidsoverlast" kan ook de prullenmand in.
Dat heet democratie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik word zo moe van dit land. Zijn deze pannenkoeken vergeten dat het circuit vroeger twee keer zo lang was? Volgens mij begrijpen deze mensen helemaal niet wat er precies gaat gebeuren. Als je voor een DTM race een paar bochtjes en een tribune aangepast had dan had er geen haan naar gekraaid. Nu willen al die milieugroeperingen hun 15 minutes of fame pakken omdat het om een F1 race gaat. De DTM produceert ook meer decibel dus het argument "geluidsoverlast" kan ook de prullenmand in.
Dat kan nu ook al op vrij rijden dagen, daar hoef je niet voor te wachten hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 15:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
als 't niet doorgaat rijd ik desnoods zelf het circuit op. er gaat gereden worden, en met brandstofmotoren. waarom bepalen sommige mensen wat goed of slecht is voor de rugstreeppad? wie weet vinden ze het wel leuk om naar een formule1 race te kijken.
Het ging vandaag niet om de vraag of de rugstreeppad en de zandhagedis F1 leuk vinden, maar over de aantasting van het leefgebied.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 15:16 schreef spectrumanalyser het volgende:waarom bepalen sommige mensen wat goed of slecht is voor de rugstreeppad? wie weet vinden ze het wel leuk om naar een formule1 race te kijken.
Ditquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
Het is niet zo raar toch? We hebben wetten en regels en als die overtreden worden dan heeft een organisatie alle recht om dat aan de kaak te stellen en te voorkomen.
Het is aan Zandvoort de gemeente om binnen de wetgeving deze race te realiseren.
Precies en dat geldt nou zowel of je voor of tegen de race bent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
Het is niet zo raar toch? We hebben wetten en regels en als die overtreden worden dan heeft een organisatie alle recht om dat aan de kaak te stellen en te voorkomen.
Het is aan Zandvoort de gemeente om binnen de wetgeving deze race te realiseren.
Ok. Wow. Dat verandert de zaak. Beschouw mijn eerdere post als niet verzonden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
Het is niet zo raar toch? We hebben wetten en regels en als die overtreden worden dan heeft een organisatie alle recht om dat aan de kaak te stellen en te voorkomen.
Het is aan Zandvoort de gemeente om binnen de wetgeving deze race te realiseren.
Ongefundeerd? Of je moet bedoelen dat de wet op ongedefinieerde basis berust.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 11:33 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Hier is de negatieveling weer met ongefundeerde negativiteit
quote:De provincie gaf een ontheffing af van de Wet natuurbescherming, maar die uitzondering had op basis van Europese regels nooit mogen worden gemaakt, zo is af te leiden uit de uitleg van de Europese Commissie.
Hahaha 😂quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ongefundeerd? Of je moet bedoelen dat de wet op ongedefinieerde basis berust.
[..]
Het gaat niet zozeer om het race weekend. De verbouwingen van het circuit en de faciliteiten (aanleg toegangsweg, afgraven duinen en aanpassingen van de pits) dat problematisch is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee.
Het is altijd al een racecircuit geweest. Pas sinds de laatste jumbo racedagen zijn er dwazen die rechtzaken aanspannen en tot in de eeuwigheid hogerop zoeken. Denk aan de helikoptervluchten.
Dadelijk is er geen denkbaar evenement of zelfs afwijkingen van normale gang van zaken zonder dat er figuren naar een rechter stappen. Zo'n rechter heeft toch wel wat beters te doen?
De wereld stort niet in na een formule 1 wedstrijd. En het is lekker makkelijk om alles uit Nederland te weren en dan milieu te roepen, terwijl alles slechts honderden kilometers verder allemaal wel blijft doorgaan.
https://www.fia.com/file/76375/downloadquote:3.4 On-site inspections will be performed by the
Commission’s delegates as necessary, with
at least one preliminary inspection and one
final inspection. For permanent circuits, the
final inspection should be made not later
than 60 days (or 90 days for FIA Formula One
World Championship competitions) before
the first international competition to be held, at
which inspection all work relating to the track
surface, permanent features and safety
installations should be completed to the FIA’s
satisfaction.
For non-permanent circuits, not later than 120
days before the competition concerned, a
dossier in conformity with Supplement 1 and
the construction timetable should be
submitted to the FIA for approval. The date
and time of the final inspection will be fixed for
each case individually by the FIA inspector
after a preliminary site inspection which
should take place not later than 60 days
before the competition, at which time all work
relating to the track surface, with the possible
exception of minor modifications or repairs,
must be completed to the FIA’s satisfaction.
Daarvoor hebben we dus allerlei regels, zodat er gewoond en gewerkt kan worden, en de natuur ook nog enigszins beschermd wordt. Voor een aantal belastende activiteiten heb je een vergunning nodig. Daarbij moet je dan aantonen dat je voldoet aan de regels, en belanghebbenden mogen tegen een vergunning bezwaar indienen, en die moeten dan aangeven waarom het niet aan de regels voldoet. En de rechter spreekt er dan een oordeel over uit.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
waarom gun je elkaar nou niet eens wat ruimte. Formule1 leeft in Nederland. Max Verstappen aanklagen danmaar?
Tja, geheel onverwacht is het nou ook weer niet toch? Zandvoort heeft al sinds 1939 (!) een circuit en dit staat nog altijd in de top 10 van circuits waarop de meeste Formule 1-wedstrijden verreden zijn. Bovendien worden er allerlei race-evenementen gehouden door het jaar heen en kunnen particulieren daar dag in, dag uit raceauto's huren. Ze doen net alsof het nu nog zo'n ongerept stukje natuur is.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
de omwonenden, ja. ik kan mij voorstellen dat je niet enthousiast bent als je voor je rust in Zandvoort woont en dan een briefje door de bus krijgt dat er een formule1 wedstrijd komt.
als je er verder niets mee hebt begrijp ik best dat je het niet prettig vindt en wat is er mis mee dat er op wetten gewezen wordt? En het file probleem opgelost, denk het niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tja, geheel onverwacht is het nou ook weer niet toch? Zandvoort heeft al sinds 1939 (!) een circuit en dit staat nog altijd in de top 10 van circuits waarop de meeste Formule 1-wedstrijden verreden zijn. Bovendien worden er allerlei race-evenementen gehouden door het jaar heen en kunnen particulieren daar dag in, dag uit raceauto's huren. Ze doen net alsof het nu nog zo'n ongerept stukje natuur is.Het enige extra ongemak voor de omwonenden is dat er werkzaamheden nodig zijn om de grotere bezoekersaantallen te kunnen ontvangen, maar daar hebben zij (en de lokale natuur) straks zelf ook baat bij, gezien het feit dat de strandgangers dan niet meer urenlang in de file staan.
Het is wat mij betreft vergelijkbaar met mensen die verder niks met vliegtuigen hebben en dan wel naast Schiphol gaan wonen en dan dwarsliggen als er een extra parkeerplaats moet komen of zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:54 schreef Tarado het volgende:
als je er verder niets mee hebt begrijp ik best dat je het niet prettig vindt en wat is er mis mee dat er op wetten gewezen wordt? En het file probleem opgelost, denk het niet.
totdat het in jouw achtertuin gebeurt, vind ik wel wat te makkelijk hoor, zo van aan de kant want Max komt eraan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 10:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft vergelijkbaar met mensen die verder niks met vliegtuigen hebben en dan wel naast Schiphol gaan wonen en dan dwarsliggen als er een extra parkeerplaats moet komen of zo.
Qua minder files richting de kust, als de trein een fatsoenlijk alternatief wordt misschien wel.
Verschil is wel dat dit om 3 dagen per jaar gaat, niet om 365,25quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
totdat het in jouw achtertuin gebeurt, vind ik wel wat te makkelijk hoor, zo van aan de kant want Max komt eraan.
ik kan er ook niet wakker van liggen maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel doenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verschil is wel dat dit om 3 dagen per jaar gaat, niet om 365,25
Dit.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Weet je wat ik makkelijk vind? Naast Circuit Park Zandvoort gaan wonen en dan boos worden omdat er een evenement georganiseerd word.
Dan moeten ze niet naast een circuit gaan wonen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan er ook niet wakker van liggen maar er zijn blijkbaar mensen die dat wel doen
Waar wordt gezegd dat de bewoners er niet mee eens zijn?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Weet je wat ik makkelijk vind? Naast Circuit Park Zandvoort gaan wonen en dan boos worden omdat er een evenement georganiseerd word.
Meen mij te herinneren dat de meeste bewoners het evenement juist toejuichen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waar wordt gezegd dat de bewoners er niet mee eens zijn?
zullen ook niet die mensen zijn die klagen neem ik aan, F1 lijkt me de waarde van je woning eerder te doen stijgen dan dalenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan moeten ze niet naast een circuit gaan wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |