Lijkt een zeer neutraal medium te zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:57 schreef rubbereend het volgende:
het zal toch niet echt hètwitter:girltalksracing twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 19:39:30 Apparently Zandvoort is planning to cancel at least three race events in an attempt to save their increasingly silly-looking #F1 pet project. Rumour has it both #BlancpainGT and #GTMasters are among the to-be-cancelled events. My heart would break if that turns out to be true. reageer retweet
Trekt 'ie uiteindelijk door over de wereld en komt hij begin mei 2020 aan in Nederland aangezien je het in dit topic post?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 07:41 schreef hjansen82 het volgende:
Typhoon komt naar de GP in Japan dit weekend.
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:07 schreef McLaren_Fan het volgende:
Problemen voor de helikoptervluchten worden ook steeds meer kenbaar
https://www.rtlz.nl/algem(...)-helikopter-vluchten
Klinkt eerder alsof jij het niet wil zien? Er staat toch duidelijk dat het stikstofdrama ook van toepassing is op de vergunning voor de helivluchten. Bericht in serieuze media is niet direct weg te wuiven als: ‘das negatief en wil ik niet lezen’. Helaas ontkomt de GP ook niet aan die stikstof problematiek waar heel NL onder gebukt gaat op het moment.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien.
quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Meh, je leest voornamelijk voor de zoveelste keer weer eens wat je zelf wil zien.
Ik stel nergens dat ik het niet wil lezen of wat dan ook. Het aandikkende van die user heb ik daarentegen een broertje dood aan. Begint inmiddels een parodie op zichzelf te worden. Wat boze boeren die een tweet plaatsen, wat vluchten minder, guttegut, nounou.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof jij het niet wil zien? Er staat toch duidelijk dat het stikstofdrama ook van toepassing is op de vergunning voor de helivluchten. Bericht in serieuze media is niet direct weg te wuiven als: ‘das negatief en wil ik niet lezen’. Helaas ontkomt de GP ook niet aan die stikstof problematiek waar heel NL onder gebukt gaat op het moment.
Lees de tabel nog eens goed...quote:Op woensdag 9 oktober 2019 13:23 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://zandvoort.raadsin(...)rmule_1_oktober_2109
Ik vraag me af of de gemeenteraad hiervan blij is geworden!
Een verlies van ruim 550.000 meer dan begroot was!
dat is realistischquote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:34 schreef LorneMalvo het volgende:
Initieel 3 ton duurder.
1.000.000 aan toeristenbelasting extra per jaar zou dit gaatje moeten dichten. Iemand hier die kan beoordelen of dit realistisch is?
https://nos.nl/l/2305456quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:28 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ik post gewoon een link uit de nieuwsmedia. Kom jij maar eens met positieve -onafhankelijke- nieuwsberichten!
Tuurlijk niet, dan komen er allerlei posts dat het eigenlijk toch niet kan, het een waardeloze GP is, links naar mensen die in een hele volle trein zijn flauwgevallen etc etc..quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2305456
Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-houden~a39add9e/quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2305456
Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen?
Zeker. Ik mag dan kritisch zijn maar ik hoop dat het een succes wordt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2305456
Voorlopig zijn ze gewoon begonnen met bouwen. Mocht de boel gewoon slagen gaan jullie hier dan ook weken posten hoe jullie te voorbarig waren met de boel neersabelen?
Tuurlijk, kritisch zijn mag altijd. Maar dat zoeken naar ellende. De titel van het topic zegt genoeg. Laten we nu eerst eens afwachten op wat er feitelijk allemaal van terecht komt ipv meegaan in drukte van schreeuwers van milieuactivisten en tegenstanders.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:01 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Zeker. Ik mag dan kritisch zijn maar ik hoop dat het een succes wordt.
dit was een maandje geleden, dus zal wel binnenkort beginnen.quote:Spoorbeheerder ProRail zegt snel met het opwaarderingswerk van het spoor naar Zandvoort te willen beginnen. ,,We moeten volle bak aan de slag om alles op tijd af te krijgen. Maar dat gaat lukken,” aldus zegsman Jaap Eikelboom.
het zijn hun eigen woordenquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Ze kunnen bij Prorail binnen een week een heel traject omgooien, die paar maanden zijn ruim voldoende. Kap nou eens met die ongefundeerde negativiteit.
Doelde niet op jouw postquote:
Hier is de negatieveling weer met ongefundeerde negativiteitquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Kap nou eens met die ongefundeerde negativiteit.
2 extra perrons erbij zonder extra rails lijkt me niet logisch.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:31 schreef rubbereend het volgende:
het spoor zelf hoeft toch niet aangepakt te worden? Hij toch om de capaciteit van het stroomvermogen?
quote:https://www.parool.nl/ams(...)-formule-1~b4427320/
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toestroom van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt
dat laatste sowieso nietquote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen?
geen gp, miljoenen schulden voor het circuit en tienduizenden fans die hun centjes kwijt zijn gok ikquote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen?
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Maar wat dan? Komt er helemaal geen Dutch GP of gaan we het circus verplaatsen naar Assen?
In Hanoi racen ze op een stratencircuit met een deel permanent circuit. Ze zijn met de aanleg van het permanente gedeelte verder dan jij denkt.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen.
In Vietnam is er nog helemaal geen circuit
Op Zandvoort moet werkelijk alles afgebroken worden en weer opnieuw gebouwd worden. Heb je die pitboxen wel eens van binnen gezien? De tering loopt zo van de muur af.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat er een hoop mensen over door blijven zeuren terwijl ze nog maanden hebben om alles rond te krijgen.
In Vietnam is er nog helemaal geen circuit
Er worden nu nog een paar races gereden op zandvoort, daarna kunnen ze pas aan de pits en de baan zelf beginnen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:14 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
In Hanoi racen ze op een stratencircuit met een deel permanent circuit. Ze zijn met de aanleg van het permanente gedeelte verder dan jij denkt.
Wanneer gaan ze op Zandvoort het aftandse pit complex afbreken en er een acceptabel complex voor neerzetten? Die huidige (18!) pitboxen zijn veel te klein.
Zandvoort loopt verder achter dan onze Vietnamese vrienden!
Gelukkig zijn er hier meer realisten! Naast de milieuproblematiek zijn er ook nog gewoon de problemen van het circuit zelf. De pits zijn gewoon niet geschikt voor de F1quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:20 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Op Zandvoort moet werkelijk alles afgebroken worden en weer opnieuw gebouwd worden. Heb je die pitboxen wel eens van binnen gezien? De tering loopt zo van de muur af.
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er worden nu nog een paar races gereden op zandvoort, daarna kunnen ze pas aan de pits en de baan zelf beginnen.
Maar men is er al flink aan het graven op diverse plekken.
Zie ook
Die pitboxen zijn vrij simpel om te verlengen, dat is simpel een rijtje "doosjes" metselen.
Asfalteren kunnen ze ook in een weekje. twee weken doen, duurt ook niet zo lang., de kombocht kan wel wat problemen opleveren en kan wat langer duren.
Tribunes kunnen ze ook vrij snel opbouwen, dat doen ze bij elk circuit in een weekje of 2 (tijdelijke tribunes)
Het circuit hoef je opzich niet zo bang voor te zijn, infrastructuur van de toegangswegen en de spoorlijnen daar kan je je dan wat meer zorgen over maken denk ik, dat heeft nog veel meer te maken met politiek en vertragingen.
in 6 maanden kan er een hoop gebeuren, kan je hele huizenwijken uit de grond stampen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost.
De huidige pitboxen zijn niet geschikt voor de F1. Ze worden aan de achterkant verlengd, maar er past amper een F1 wagen in die box (zo smal zijn die boxen), laat staan de hele inrichting van een pitbox van de F1 teams. Daarnaast zijn er veel te weinig boxen. Natuurlijk kan dit met tijdelijke boxen, maar is dat acceptabel voor de F1? Daarnaast moet de pitstraat langer gemaakt worden. De pit muur is niet geschikt voor de tentjes van de teams en de pitstraat is überhaupt heel smal.
Daarnaast moet het circuit nog aangepakt worden, faciliteiten F1 waardig, een medische post opgebouwd worden (uit de vergunning aanvraag blijkt dat dit geen tijdelijke unit zal zijn, die “even ingevlogen” wordt).
Nee, de plannen van een GP op Zandvoort in 2020 zijn - op zijn zachts gezegd - ambitieus. En als je er realistisch naar kijkt onmogelijk!
6 maanden? In januari verwacht de KNAF de grade A licentie binnen te hebben. Dan moet het al op orde zijn!quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
in 6 maanden kan er een hoop gebeuren, kan je hele huizenwijken uit de grond stampen.
Die pitboxen en de medische faciliteit komt echt wel in orde.
Een half jaar voor een groter perron zal een groter probleem worden wat dat betreft.
Voorlopig zie ik het in elk geval nog positief in, misschien dat ze niet alles qua infrastructuur voor elkaar zullen hebben maar die race gaat wel door.
Ook dat lukt wel, dan kan in elk geval de pits grondig verbouwd zijn en kunnen ze ook al grotendeels met de baan klaar zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:49 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
6 maanden? In januari verwacht de KNAF de grade A licentie binnen te hebben. Dan moet het al op orde zijn!
ja, dat is bij de presentatie al gezegd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Filmpje kende ik al. Heb het zelf al gepost.
De huidige pitboxen zijn niet geschikt voor de F1. Ze worden aan de achterkant verlengd, maar er past amper een F1 wagen in die box (zo smal zijn die boxen), laat staan de hele inrichting van een pitbox van de F1 teams. Daarnaast zijn er veel te weinig boxen. Natuurlijk kan dit met tijdelijke boxen, maar is dat acceptabel voor de F1?
ProRail heeft gewoon een werkschema waarmee het gaat lukkenquote:Op zondag 13 oktober 2019 19:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
de plannen voor het spoor zijn groter. Onderstations toevoegen voor meer stroomsterkte. Een extra spoor. Opwaarderen van de beveiliging het baanvak, zodat er meer treinen dicht achter elkaar kunnen rijden. Dat moet haast wel 2022 worden als je naar andere spoorprojecten kijkt.
30 weken nog hè. er is nog niet eens een onderhoudsmoment bekend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 22:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ProRail heeft gewoon een werkschema waarmee het gaat lukken
Ze kunnen zelfs een tijdelijke pitconstructie a la Monaco en Baku maken.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook dat lukt wel, dan kan in elk geval de pits grondig verbouwd zijn en kunnen ze ook al grotendeels met de baan klaar zijn.
Het zijn allemaal geen grote verbouwingen, het is alleen veel tegelijkertijd.
Maar er kan ook een hoop overgeslagen worden.. deels.. verlenging van de hoofdtribune bijv.
Dat kunnen ze ook met een tijdelijke tribune opvangen, kunnen ze er na mei alsnog een betere tribune neerzetten.
Het belangrijkste is in elk geval dat de baan aangepast wordt en dat de pit wordt aangepast, daar is voorlopig nog tijd genoeg voor om dat af te krijgen, ook in Januari.
De rest is minder belangrijk.
Ook dat ja.quote:Op maandag 14 oktober 2019 00:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs een tijdelijke pitconstructie a la Monaco en Baku maken.
Heb je die instelling ook in je eigen leven? Bij de eerste onvoldoende maar direct kappen met de opleiding?quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:33 schreef Luppie0110 het volgende:
Het lijkt er toch steeds meer op dat Zandvoort het niet gaat redden. Op een gegeven moment moet je je strijdbijl neerleggen. Er zijn zoveel argumenten..
Waar in nl kan men zoveel in zo'n korte tijd asfalteren?quote:Op maandag 14 oktober 2019 00:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook dat ja.
En ze kunnen tientallen kilometers in een paar dagen asfalteren dsu dan moet een circuitje van nog geen 5km ook nog wel lukken.
Als de vergunning rond is kun je natuurlijk heel snel asfalteren. En verzakking zal wel meevallen als er nu ook al gewoon een baan ligt.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar in nl kan men zoveel in zo'n korte tijd asfalteren?
We zijn hier niet in China waar alles zonder vergunningen gedaan wordt en men later wel weer kijkt waarom stukken weg verzakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |