abonnement Unibet Coolblue
pi_188466275
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_188471830
DancingPhoebe, bedankt voor je antwoord nog! Mag ik vragen naar jouw ervaring dan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188472304
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik. Maar de krullen gewoon mooier krijgen gaat niet lukken dan met cg? Dus bv enkel met conditioner wassen?
Da's een kwestie van proberen, ik wil er vooral mee zeggen dat het nogal persoonsgebonden is. Shampoo a werkt bij de één, terwijl de ander nooit meer een shampoo aanraakt en alleen wast met conditioner. Lastig te voorspellen welke producten goed gaan werken voor je.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188472580
Ben ook met CG begonnen, final wash, en daarna alleen gewassen met Hair Food van Garnier en Kinky Curly Knot Today als leave in O+ En enkel kammen met vingers. M'n natuurlijke slag/krul ziet er nu al zoveel beter en glanzender uit! Zoek alleen nog een goed product voor hold, de gels tot dusver doen het niet lekker voor me.
@Lenny77 ik zou je aanraden je aan te melden bij een van de CG FB groepen, en daar de info te lezen. Zodat je meer zicht hebt op wat (niet) te doen en welke producten voor veel mensen goed werken.
pi_188472776
Ik moet echt shampoo gebruiken, heb het geprobeerd om vaker uit te stellen maar het blijft mega vet worden. Jammer genoeg wordt het na shampoo zo ontzettend slap en plat aan de bovenkant. Had ergens gelezen dat je het ook met verschillende soorten meel kunt wassen. Voelt dan een stuk steviger maar ben wel bang dat ik nu naar pistolet ruik! :')
Volumepoeder of mousse gaat na een poos ook jeuken. Dus andere tips zijn welkom.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:46:08 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_188472792
Hoe lang probeer je al zonder shampoo? Als je eerst dagelijks hebt gebruikt heeft je hoofdhuid wel een paar maanden nodig om te herstellen he :)
disclaimer
pi_188473349
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 07:42 schreef Aalscholver het volgende:
Ik moet echt shampoo gebruiken, heb het geprobeerd om vaker uit te stellen maar het blijft mega vet worden. Jammer genoeg wordt het na shampoo zo ontzettend slap en plat aan de bovenkant. Had ergens gelezen dat je het ook met verschillende soorten meel kunt wassen. Voelt dan een stuk steviger maar ben wel bang dat ik nu naar pistolet ruik! :')
Volumepoeder of mousse gaat na een poos ook jeuken. Dus andere tips zijn welkom.
Al eens geprobeerd te wassen met een cowash?

En eens in de paar weken is menig haar wel gebaat bij het wassen met shampoo (als je CG route gaat) om alle buildup van styling producten en crèmespoeling eruit te wassen. Trouwens, van wat ik gelezen heb is het ook niet erg om je haar vaker te wassen met CGshampoo. Niet al het haar is hetzelfde.
pi_188475780
Klopt, ik gebruik de Petal Fresh shampoos en ben nog steeds CG-approved. 8-) En af en toe (nu eens in de maand oid) shampoo met sulfaten, anders wordt het een bende.

Maar ik heb fijn, dun 2abc haar en een overall vette huid. Dan ziet het er op de lengtes mooi uit, maar bovenop blijft het vet (aka buildup).

Ander nadeel, ik ben nu een half jaartje braaf cg aan het volgen en er ontwikkelt zich een Farah Fawcett-achtig kapsel. Ben er nog niet achter of ik daar zo gecharmeerd van ben. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188476175
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Klopt, ik gebruik de Petal Fresh shampoos en ben nog steeds CG-approved. 8-) En af en toe (nu eens in de maand oid) shampoo met sulfaten, anders wordt het een bende.

Maar ik heb fijn, dun 2abc haar en een overall vette huid. Dan ziet het er op de lengtes mooi uit, maar bovenop blijft het vet (aka buildup).

Ander nadeel, ik ben nu een half jaartje braaf cg aan het volgen en er ontwikkelt zich een Farah Fawcett-achtig kapsel. Ben er nog niet achter of ik daar zo gecharmeerd van ben. _O-
Ik vind zulke kapsels juist mooi. Wat crème of mousse erin en je hebt een prachtige volle bos!

Ik wil zoooooo graag producten van Tropikal bliss proberen, maar het wordt niet in NL verkocht :'( Verzendkosten die ik op hun website
zie zijn skyhigh.
pi_188476397
Wat doen weinig foto's in de OP het :o.

@Lenny77 de CG-methode werkt niet voor iedereen. Probeer uit wat werkt voor jouw haar en perfectioneer je eigen routine.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_188476651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind zulke kapsels juist mooi. Wat crème of mousse erin en je hebt een prachtige volle bos!

Ik wil zoooooo graag producten van Tropikal bliss proberen, maar het wordt niet in NL verkocht :'( Verzendkosten die ik op hun website
zie zijn skyhigh.
Ik ben er nog niet uit of ik het wel "mij" vind. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:18:18 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188487781
Mijn stiefdochter heeft superlang haar tot haar taille, en veel slag. Ze slaagt er al behoorlijk goed in om het te laten krullen maar nu wil ze ook CG methode gaan toepassen.

Straks ff op onderzoek uit samen, testjes doen en boodschappenlijstje maken. En dan final wash!
Resistance is futile.
pi_188489172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Ander nadeel, ik ben nu een half jaartje braaf cg aan het volgen en er ontwikkelt zich een Farah Fawcett-achtig kapsel. Ben er nog niet achter of ik daar zo gecharmeerd van ben. _O-
Herkenbaar :X
Ik hoop dat dat een beetje weggaat als het wat langer groeit, maar ik zie het somber in :'(
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:41:30 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188491272
OK, we hebben ons onderzoekje gedaan. Allebei normale elasticiteit en laag poreus.

We hebben heel wat ingeslagen!



Final wash shampoo:



Zwitsal haarlotion, wist eigenlijk niet wat het was maar m'n haar is sinds donderdag niet gewassen en het ruikt nu heerlijk :+



Inecto argan conditioner



Elvive dream lenghts



Kokosolie voor maskertje zo nu en dan, ook een fles argan olie gehaald



Shampoo van Nature box, maar er stond wel 3x water oplosbare siliconen in, dus ik twijfel of dit geschikt is voor CG



Van al deze producten neem ik afscheid



Dit waren alle dingen die mochten blijven ^O^

Resistance is futile.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:46:41 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188491315
Even onze samenvatting delen. Gemaakt zodat een 14-jarige ook zelfstandig bij de kruudvat kan checken. Maar misschien hebben jullie aanvullingen?

Do's

Producten met vettige alcohols:

Lauryl alcohol
Cetyl alcohol
Myristyl alcohol
Stearyl alcohol
Benehyl alcohol

Verzorgende producten:

Cocamidopropyl betaine
Coco betaine
Cocomidopropyl hydroxysultaine
Lauryl hydroxysultaine
Sodium cocoamphoacetate
Sodium lauroamphoacetate

Don'ts

Vermijden:

SLS – Sodium lauryl sulfate
SDS – sodium dodecyl sulfate
SLES – sodium lauryl ether sulfate
SLES – sodium laureth sulfate
ALS – ammonium lauryl sulfate
ALES – ammonium laureth sulfate

Alles met:

PEG
PPG
PG
Eindigend op cone
Eindigend op xane
Eindigend op conol

Ook niet doen:

Slapen met los haar
Metaal in je elastiekjes

Final wash – eenmalig:

Kruidvat huismerk shampoo
Nivea Beauty care pure souplesse

Shampoo om te wassen – max 1 keer per week, later ws nog maar 1 keer per maand:

Dr. Organic producten

Conditioner om te wassen – 2-3 keer per week:

Andrélon intense zijdeglans & zen conditioner

Haarmasker – max 1 keer per week:

Olie (kokos/olijf/zonnebloem)
Aloe vera
Lijnzaadmasker (zelf maken)

Gel:

Zwitsal Goedemorgen haargel
Europrofit styling gel

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 18-08-2019 08:54:32 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:51:10 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188491353
Veel van de producten die in eerste instantie op m'n lijst stonden, vielen af. Elvive total repair haarmasker bijvoorbeeld!

Vanavond final wash.

Mijn haar nu, gewassen op donderdag en daarna elastiekje in dus zit echt fucking lelijk los, maar wel goed bewijs van de schade door blonderen enzo. Bovenop is m'n eigen haarkleur trouwens:



M'n stiefdochter d'r mooie krullen, dit heeft écht potentie:

Resistance is futile.
pi_188491426
Top Seven! Volgens mij is de Inecto geen CG, maar ik kan het mis hebben.

Ik heb zojuist voor het eerst de come clean shampoo van kinky curly gebruikt. Rib uit mijn lijf, voor een flesje 14,95. Maar je hebt wel heel weinig nodig. En ik was sws niet veel met shampoo, dus ik ga er wel een tijd mee doen. Goede verhalen over gelezen, ik ben benieuwd.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:02:07 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188491439
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Top Seven! Volgens mij is de Inecto geen CG, maar ik kan het mis hebben.
De kokos versie niet, maar ik kon op de argan versie geen rode vlaggen vinden. Zal vanavond checken voor de zekerheid!
Resistance is futile.
pi_188491563
@Seven, die Elvive is niet CG, tweede ingrediënt eindigt op -xane. Verder zie ik in de gauwigheid ook een -cone. Siliconen dus. Je kan eventueel sites zoals https://www.curlsbot.com/ gebruiken.
Edit, en de Zwitsal bevat een foute alcohol, zou ik ook niet gebruiken :) Zou je andere producten ook even goed bekijken. Die Elnett hairspray is sowieso ook fout.

[ Bericht 13% gewijzigd door Holyme op 17-08-2019 15:18:53 ]
pi_188491682
@Sunshine1982 ik ben tot dusver fan van de Kinky Curly producten, Knot Today O+ Ben enkele anderen aan 't testen. Die shampoo overweeg ik ook, ben benieuwd!
pi_188491733
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:21 schreef Holyme het volgende:
@:Sunshine1982 ik ben tot dusver fan van de Kinky Curly producten, Knot Today O+ Ben enkele anderen aan 't testen. Die shampoo overweeg ik ook, ben benieuwd!
Ik was je helemaal vergeten nog te DM,en! Sorry! :) Knot today klinkt ook als erg positief, maar die is voor later. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik (heel) eventjes een koopverbod heb :')
pi_188492716
Ik denk (hoop) dat ik nu de goede producten heb. Ik heb geverfd haar, dus ik heb voornamelijk producten met proteïne erin. Mijn haar voelde nog steeds na het wassen en stylen vrij stroef en droog. Nu een proteïne vrije shampoo aangeschaft en het voelt veel beter. Veel zachter.

Ik heb vandaag gebruikt: shampoo van kinky Curly, een deepconditioner van novex moviestar, leavein van Aunt Jackie (quench) en dan de mousse van Cantu. Laatste drie producten zijn wel met proteïne trouwens. Krul zit er ook veel beter in :)

Deze keer ook niet geplopt. Ik heb eerst de leavein erin gescruncht met T-shirt en daarna de mousse erin gedaan.


@Holyme ik ben tevreden met de shampoo. Weinig nodig, schuimt lekker veel. Hij ruikt wat fruitig, maar zodra je het in je haar wrijft, vind ik dat je er weinig meer van ruikt. Hij maakt het haar ook goed schoon. Ik had eergister gel als styling product gebruikt en blijkbaar wordt mijn haar daar ontiegelijk vettig en goor van. Shampoo heeft er alles uit gekregen.

Het enige wat ik niet altijd volgens CG doe, is mijn haar uitspoelen met water. Als ik de cowash of shampoo gebruik, spoel ik het altijd uit met warm water. Met lauw/koud water heb ik niet het idee dat alles uit mijn haar gespoeld wordt. De conditioner spoel ik wel uit met lauw/koud water.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-08-2019 17:00:15 ]
  zondag 18 augustus 2019 @ 08:47:55 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188500860
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:12 schreef Holyme het volgende:
@:Seven, die Elvive is niet CG, tweede ingrediënt eindigt op -xane. Verder zie ik in de gauwigheid ook een -cone. Siliconen dus. Je kan eventueel sites zoals https://www.curlsbot.com/ gebruiken.
Edit, en de Zwitsal bevat een foute alcohol, zou ik ook niet gebruiken :) Zou je andere producten ook even goed bekijken. Die Elnett hairspray is sowieso ook fout.
Ik ga zo alles nog eens napluizen :), dankjewel!
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 08:49:59 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188500868
Die Garnier Loving Blends milde haver is trouwens ook niet meer CG proof, viel mij gisteren in de kruidvat op. De olijfshampoo of conditioner nog wel, maar ik weet niet meer welke van de twee.
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 08:51:15 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188500877
Even op visite liep nog uit tot een uur of 11 met de nodige wijn dus straks na m'n yogales de final wash.
Resistance is futile.
pi_188501041
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:49 schreef Seven. het volgende:
Die Garnier Loving Blends milde haver is trouwens ook niet meer CG proof, viel mij gisteren in de kruidvat op. De olijfshampoo of conditioner nog wel, maar ik weet niet meer welke van de twee.
Shampoo niet, conditioner wel.
pi_188501484
Ik was inmiddels om de dag met Petal Fresh shampoo en een heel klein dotje conditioner. Van alleen cowash werd het wel heel dunnetjes en met PF lekker vol en rommelig. Krul zit er aardig in ook. Ik heb gister voor het eerst géén conditioner gebruikt en ook dat werkt prima :o Vroeger zou dat een grote klittenbos hebben opgeleverd maar niets van dat al. Dat bied perspectieven.. Ik ga morgen ochtend vroeg voor mijn werk sporten en heb niet zo'n zin in 2x harenwassen aldaar, dus als 1x met wat shampoo ook werkt scheelt me dat weer tijd :Y)
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:59:52 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188503035
Hoe erg zijn die PEG's eigenlijk? Zijn water oplosbare siliconen, ook echt not done?

Edit: volgens curlbot zijn de PEG's in Nature box shampoo prima.

[ Bericht 31% gewijzigd door Seven. op 18-08-2019 12:08:28 ]
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:15:36 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188503247
Elvive dreamlenghts is idd ongeschikt wegens siliconen.

Inecto en zwitsal zit in beiden een agressieve alcohol.

Straks weer ff naar Kruidvat :+
Resistance is futile.
pi_188504255
@Sunshine1982 geen probleem joh, ik weet wat je zoekt :) Ik laat je iets weten als ik er geweest ben. En gel geeft bij mij hetzelfde resultaat, vies joh! 2 soorten geprobeerd, dan zit mijn haar 's ochtends top. Gaandeweg zakt het uit, wordt het viezer, en eindig ik de dag met een staartje. De dag erna is het helemaal geen porem meer. Iew.

@Seven. lang leve Curlsbot he :P

Hier dacht ik even de juiste mix te hebben, behalve iets voor de hold. Nou... niet dus. De Garnier Hair Food met banaan lees ik veel positiefs over, maar tot dusver lijkt mijn haar die niks te vinden. En dan is toch telkens weer de vraag of mijn haar moet wennen (en dus doorzetten, ben tenslotte pas een paar weken bezig) of weer op zoek naar iets wat direct lekker lijkt te werken. De goji en aloe varianten lijkt mijn haar wel fijn te vinden, maar dat dacht ik eerder ook van andere producten :+
pi_188505560
Gebruiken jullie altijd conditioner? Voorheen deed ik dat wel, maar sinds een aantal weken niet meer en ik mis het eigenlijk ook niet.
pi_188505772
Hier wel altijd conditioner, want droge knoopbende anders. Zit wel verbetering in, maar ik wil niet kortwieken, dus dan maar een tijdje met droge bos ook. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:03:49 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188506480
Zo. Ff wat ingeruild en deze meegenomen:





@Holyme, idd wat is die curlsbot handig ^O^ . Ook in de winkel, heel handig want vooral de foute alcohols kan ik nog niet direct herkennen.
Resistance is futile.
pi_188508529
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:03 schreef Seven. het volgende:
Zo. Ff wat ingeruild en deze meegenomen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:Holyme, idd wat is die curlsbot handig ^O^ . Ook in de winkel, heel handig want vooral de foute alcohols kan ik nog niet direct herkennen.
Die wil ik gaan gebruiken als mijn cantu cowash op is. Laat even weten hoe hij is :)
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:34:42 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188508930
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die wil ik gaan gebruiken als mijn cantu cowash op is. Laat even weten hoe hij is :)
Heel erg fijn, lang niet zo vloeibaar als een normale conditioner! Heel makkelijk in te masseren en als je 'm ff laat intrekken dan wordt je hoofdhuid ook eventjes gekoeld omdat er munt in zit of zoiets.

Ik zit nu met t-shirt op m'n kop, maar ik kon na het scrunchen echt wel merken dat er zelfs bij mijn steile haar wel degelijk een beetje krul in zit.
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:37:27 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188508973
Ondertussen is het haar van m'n stiefdochter al bijna droog en bij haar zie je echt al wel verschil, met name in de wat kortere lagen van haar haren. Dus zijkant zitten ineens megagrote krullen in, en bovendien ook hoger nu wat krullen.

Gisteren:


Vandaag (tshirt droog):
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:46:17 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188598336
Onze lieve puber heeft na 1 week CG echt een enorme krullenbol. Aan de bovenkant blijft het voorlopig wel nog redelijk steil, maar ik vermoed dat het een kwestie van experimenteren wordt met verschillende producten.

Ikzelf heb de dag van de cowash echt slag in m'n haren maar de dag erna is er niks meer van over. Nu wel meer volume, m'n haar wordt minder snel vet en het is superzacht! ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:50:14 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188598373
Ik ging dit nog eens proberen (inversion methode waarmee je haar 3cm per week zou groeien):

https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week

Betekent wel dat ik elke dag m'n haar moet (co) wassen. Maar OK, ik heb toch vakantie dus moet lukken.
Resistance is futile.
pi_188598829
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:50 schreef Seven. het volgende:
Ik ging dit nog eens proberen (inversion methode waarmee je haar 3cm per week zou groeien):

https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week

Betekent wel dat ik elke dag m'n haar moet (co) wassen. Maar OK, ik heb toch vakantie dus moet lukken.
Oh kom op :D dat geloof je toch zeker niet? Haar gaat echt niet ineens sneller groeien. Waarschijnlijk rekt het wat uit of zo, maar dat lijkt me niet hele maal de bedoeling wanneer je juist voor krullen gaat ;)
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:29:37 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188600297
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oh kom op :D dat geloof je toch zeker niet? Haar gaat echt niet ineens sneller groeien. Waarschijnlijk rekt het wat uit of zo, maar dat lijkt me niet hele maal de bedoeling wanneer je juist voor krullen gaat ;)
We zullen zien. Ik ga trouwens niet voor krullen zelf, ik ga voor een beetje slag in m'n haar.
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:36:30 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_188601104
Iemand een tip voor een goed, vochtinbrengend haarmasker voor dun haar dat niet al te duur is en geen kokosolie bevat? :@
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:36:22 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188604690
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
Iemand een tip voor een goed, vochtinbrengend haarmasker voor dun haar dat niet al te duur is en geen kokosolie bevat? :@
Argan olie?
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:46:42 #43
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_188604804
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Argan olie?
Iets wat je kan kopen waar daadwerkelijk werkende chemicaliën in zitten? :@
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:50:19 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188604840
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Iets wat je kan kopen waar daadwerkelijk werkende chemicaliën in zitten? :@
Elvive total repair O+
Resistance is futile.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:51:59 #45
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_188604865
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Elvive total repair O+
hmmm, waar kan je dat kopen? :o Ik ken alleen de shampoo versie daarvan. Zie ook niks op Google over het masker
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:59:06 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188604950
https://www.stuntpakker.n(...)yKuLy24aAjEvEALw_wcB

Maar ook gewoon te krijgen bij kruidvat enzo.
Resistance is futile.
pi_188668955
Misschien even stomme vraag, maar zijn er ook diffusers die echt koude lucht blazen?

Ik heb een Dunlop diffuser gekocht en op de minst warme stand is de lucht nog steeds warmig. Ik kan wel de diffuser op mijn hoofd houden zonder dat het pijn doet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 15:14:17 #48
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188669388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien even stomme vraag, maar zijn er ook diffusers die echt koude lucht blazen?

Ik heb een Dunlop diffuser gekocht en op de minst warme stand is de lucht nog steeds warmig. Ik kan wel de diffuser op mijn hoofd houden zonder dat het pijn doet.
Ik heb de Philips pro en die blaast echt koud.
pi_188669394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien even stomme vraag, maar zijn er ook diffusers die echt koude lucht blazen?

Ik heb een Dunlop diffuser gekocht en op de minst warme stand is de lucht nog steeds warmig. Ik kan wel de diffuser op mijn hoofd houden zonder dat het pijn doet.
Ik heb een Remmington die echt koude lucht blaast. Ze bestaan dus wel, in ieder geval.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188690296
Ik had echt minimaal beetje slag. Na 2 weken CG:



Ik gebruik Petal Fresh conditioner 3x per om m'n haar te wassen. Ik heb na een stranddagje wel met Nature box shampoo gewassen trouwens. En verder Yari gel erin crunchen. Inmiddels ook een fijne leave in conditioner gevonden en ik heb net even in mijn droge haar lopen scrunchen met Nivea curl definer. Resultaat hierboven, ik ben echt superblij :) .



Resistance is futile.
pi_188690443
@Seven, wat goed dat je hier je bevindingen deelt!

Ik ben al wat langer bezig en ik ben uiteindelijk niet zo positief. Ik heb zeker meer slag in m'n haar, maar m'n haar ziet er aan de bovenkant zo rommelig uit dat ik me een zwerver voel. Het is moeilijk om de aanzet mooi te krijgen.

Al gauw ben ik een shampoo erbij gaan gebruiken dat bevalt een stuk beter. Zo krijg ik m'n haar ook schoon en droog bij de aanzet. Maar het probleem blijft dat het moeilijk is om de slag daar goed te krijgen. Wat ik nu soms doe is eerst kammen en pas squishen als ik weer rechtop sta. Dan heb ik meer controle over hoe de slag eruit komt te zien.

Nu ik ziek ben, voel ik me vaak niet goed genoeg voor de hele routine. Ik sla dan het squishen over en droog m'n haar gewoon licht met een handdoek. Ik heb dan niet de slag die ik wil, maar ik merk wel dat m'n haar het er goed bij doet. Het is minder slap dan toen ik m'n oude haarproducten van de kapper gebruikte (en dat terwijl ik nu goedkope piratenshampoo gebruik :D). Als ik een nacht slaap en m'n haar in een knot doe, dan heb ik de dag erna behoorlijk veel volume met een beetje slag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188692130
Piratenshampoo :+
Resistance is futile.
pi_188692163
Zijn er trucs zodat je haar na een nacht tukken ook nog acceptabel is? :')
Resistance is futile.
pi_188693328
quote:
6s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:25 schreef Seven. het volgende:
Ik had echt minimaal beetje slag. Na 2 weken CG:

[ afbeelding ]

Whoei!! Dat gaat goed!! Leuke foto.:)

Ik lurk al een poosje mee en ben aan het uitproberen. Mét (vooralsnog bescheiden) resultaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188702932
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
Zijn er trucs zodat je haar na een nacht tukken ook nog acceptabel is? :')
Slaapmuts (geen grap :D )
pi_188703231
Ik zit er aan te denken om over te gaan op shampoo bars.

Ik gebruik die al als ik moet vliegen dus tja waarom dan niet helemaal over he.

Iemand ervaring met shampoobars.nl? Zedzeggend St er minder rotzooi in die bars zit.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188703537
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
Zijn er trucs zodat je haar na een nacht tukken ook nog acceptabel is? :')
Vlechten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188703804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit er aan te denken om over te gaan op shampoo bars.

Ik gebruik die al als ik moet vliegen dus tja waarom dan niet helemaal over he.

Iemand ervaring met shampoobars.nl? Zedzeggend St er minder rotzooi in die bars zit.
Ik heb even twee random shampoobars daar bekeken, beide hebben sulfaten en palmolie. Dus de minder rotzooi-claim geloof ik niet zo. De zonder palmolie-variant lijken dan weer allemaal dezelfde bar met een ander geurtje/kleurtje te zijn.

Die van bijvoorbeeld Lush hebben ook vaak (wat agressieve) sulfaten, maar daar zijn de ingrediënten per bar tenminste nog verschillend. _O-
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
Zijn er trucs zodat je haar na een nacht tukken ook nog acceptabel is? :')
Slaapmuts/bonnet/buff schijnen goed te helpen, net als een satijnen kussensloop. Zelf bekijk ik per dag of ik vind dat ik wegkom met het niet kammen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188703944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb even twee random shampoobars daar bekeken, beide hebben sulfaten en palmolie. Dus de minder rotzooi-claim geloof ik niet zo. De zonder palmolie-variant lijken dan weer allemaal dezelfde bar met een ander geurtje/kleurtje te zijn.

Die van bijvoorbeeld Lush hebben ook vaak (wat agressieve) sulfaten, maar daar zijn de ingrediënten per bar tenminste nog verschillend. _O-
[..]

Slaapmuts/bonnet/buff schijnen goed te helpen, net als een satijnen kussensloop. Zelf bekijk ik per dag of ik vind dat ik wegkom met het niet kammen. :')
Ik zat zelf aan de kaneel en green tea te denken ivm hoofdhuid.

Ik heb er een van de lush nu tegen vette haren maar die is veel te heftig voor mijn hoofdhuid. En ik ben eigenlijk wel even klaar met de lush :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188704113
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zat zelf aan de kaneel en green tea te denken ivm hoofdhuid.

Ik heb er een van de lush nu tegen vette haren maar die is veel te heftig voor mijn hoofdhuid. En ik ben eigenlijk wel even klaar met de lush :@
Naja, ik vergeleek 'm met Lush omdat ik weet dat je daar al langer ervaring mee hebt. :D

Maar voor mij zou vooral de palmolie (en de herkomst daarvan) een reden zijn om elders te bestellen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188704134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Naja, ik vergeleek 'm met Lush omdat ik weet dat je daar al langer ervaring mee hebt. :D

Maar voor mij zou vooral de palmolie (en de herkomst daarvan) een reden zijn om elders te bestellen.
weet je toevallig een goed alternatief?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188704316
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

weet je toevallig een goed alternatief?
Even een rondje gegoogeld, HappySoaps heeft op het oog geen al te rare dingen in de bars. (Maar de webshop ken ik verder niet, lijkt vrij nieuw, maar onder de paraplu van een al langer bestaand ding).

Verder kom ik vooral de echte zepen tegen, maar dan moet je weer moeite doen met zuren om de ph-waarde van de zeep wat te neutraliseren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188704436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:22 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Even een rondje gegoogeld, HappySoaps heeft op het oog geen al te rare dingen in de bars. (Maar de webshop ken ik verder niet, lijkt vrij nieuw, maar onder de paraplu van een al langer bestaand ding).

Verder kom ik vooral de echte zepen tegen, maar dan moet je weer moeite doen met zuren om de ph-waarde van de zeep wat te neutraliseren.
Ah ja dat laatste lijkt mij ook weer niet handig.

Ik Google nog een beetje verder.

Ik hoop eigenlijk dat als mijn hoofdhuid wat rustiger is dat mijn haren wat minder gaan uitvallen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188704613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah ja dat laatste lijkt mij ook weer niet handig.

Ik Google nog een beetje verder.

Ik hoop eigenlijk dat als mijn hoofdhuid wat rustiger is dat mijn haren wat minder gaan uitvallen.
Geen shampoobar, maar misschien is Zarqa wat voor je? Die richten zich vooral op huidproblemen en zit ook geen onnodig spul in. Heb ik een flinke poos geleden gebruikt om van m'n schilferende hoofdhuid af te komen en sindsdien is het eigenlijk hartstikke rustig.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188705007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Geen shampoobar, maar misschien is Zarqa wat voor je? Die richten zich vooral op huidproblemen en zit ook geen onnodig spul in. Heb ik een flinke poos geleden gebruikt om van m'n schilferende hoofdhuid af te komen en sindsdien is het eigenlijk hartstikke rustig.
Ik zal er eens naar kijken. Al wil ik eigenlijk ook gewoon van die plastic flessen af.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188705134
Als laatste kwam ik deze nog tegen: https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-tegen-haaruitval

Lijkt ook wel ok. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188709509
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Als laatste kwam ik deze nog tegen: https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-tegen-haaruitval

Lijkt ook wel ok. :)
Die ziet er best interessant uit.

@Seven. Zo dan, wat een verschil al! :) Dag(en) erna... Lang leve klemmen :')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:33:19 #68
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_188714361
Weet iemand hoe ik makkelijk kan zoeken op een lichtgewicht conditioner? Zelf let ik wel altijd op SLS, parabenen, etc. maar ik heb erg steil haar en wil dus niet een te zware conditioner. ik weet nooit of ik de gok kan wagen als ik eentje zie die qua ingrediënten wel chill is.

Evenzo geldt voor pH-waarde eigenlijk, maar da's wat minder belangrijk momenteel.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_188718740
Ik was eens wat aan het Googlen he. Iemand hier bekend met het lijnzaad gel? Schijnt vooral voor krullen koppies goed te werken.

Ik ga hem eens als masker proberen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189124876
Ik heb gister proteïne-vrije haarproducten gebruikt. Ik denk dat ik een proteïne overload had, mijn haar was viezig en bekant stijl. Gister maar weer de haartest gedaan en haar brak direct. Zat geen veerkracht in. Final wash gedaan, novex black conditioner om te ontklitten en daarna 10 minuutjes de novex black masker. Ik heb met de leavein wel wat proteïne gebruikt. Mijn haar is er echt op voor uit gegaan. Oogt en voelt veel schoner en er zit weer aardig wat slag in. Wat ik wel bagger vind is dat ik aan de ene kant mooi slag en krullen heb en aan de andere kant veel minder :/
pi_189126297
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was eens wat aan het Googlen he. Iemand hier bekend met het lijnzaad gel? Schijnt vooral voor krullen koppies goed te werken.

Ik ga hem eens als masker proberen.
Yes! Ik gebruik 'm als gel. Het vormt een goede, harde cast om m'n krullen die re na het scrunchen erg zacht van worden.

Tip: ga niet klooien met een panty, maar giet 'm nog heet door een zeef. Hij wordt steviger naarmatie ie afkoelt. Ik doe er altijd een paar druppels lavendolie in. In de koelkast kun je 'm maximaal twee weken bewaren.
pi_189126323
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb gister proteïne-vrije haarproducten gebruikt. Ik denk dat ik een proteïne overload had, mijn haar was viezig en bekant stijl. Gister maar weer de haartest gedaan en haar brak direct. Zat geen veerkracht in. Final wash gedaan, novex black conditioner om te ontklitten en daarna 10 minuutjes de novex black masker. Ik heb met de leavein wel wat proteïne gebruikt. Mijn haar is er echt op voor uit gegaan. Oogt en voelt veel schoner en er zit weer aardig wat slag in. Wat ik wel bagger vind is dat ik aan de ene kant mooi slag en krullen heb en aan de andere kant veel minder :/
Het kan ook zo zijn dat je wat build up had. Heb je wel eens een appelazijnspoeling geprobeerd? Kan ook wonderen verrichte. :)
pi_189126325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Yes! Ik gebruik 'm als gel. Het vormt een goede, harde cast om m'n krullen die re na het scrunchen erg zacht van worden.

Tip: ga niet klooien met een panty, maar giet 'm nog heet door een zeef. Hij wordt steviger naarmatie ie afkoelt. Ik doe er altijd een paar druppels lavendolie in. In de koelkast kun je 'm maximaal twee weken bewaren.
Heb je het idee dat je haar er ook beter van wordt? Ik heb ook niet geklooit met een panty gewoon door de zeef idd haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189126331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb je het idee dat je haar er ook beter van wordt? Ik heb ook niet geklooit met een panty gewoon door de zeef idd haha.
Niet zozeer gezonder of zo. Ik gebruik het functioneel voor de hold. :)
pi_189141371
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 22:33 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand hoe ik makkelijk kan zoeken op een lichtgewicht conditioner? Zelf let ik wel altijd op SLS, parabenen, etc. maar ik heb erg steil haar en wil dus niet een te zware conditioner. ik weet nooit of ik de gok kan wagen als ik eentje zie die qua ingrediënten wel chill is.

Evenzo geldt voor pH-waarde eigenlijk, maar da's wat minder belangrijk momenteel.
Ik vind deze héél erg licht. Ik moet er een halve fles van in mn haar doen, wil het effect hebben. :)
pi_189141529
Het lukt me steeds beter om volume te creëren. Lastig, want aan de ene kant wil ik goed gehydrateerde krullen, maar zonder dat dat ten koste gaat van het volume. Is nu wel aardig gelukt. Ik diffuse nu volgens Manes by Mel. Aanrader. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk een beetje als een konijn in de koplampen, excuses daarvoor. :')
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 27 september 2019 @ 14:49:12 #77
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189144441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik vind deze héél erg licht. Ik moet er een halve fles van in mn haar doen, wil het effect hebben. :)
Thanks! Ik heb nu eentje van Aussie gevonden die ook al wat lichter is. Zal dit weekend die van Schwarzkopf eens checken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 27 september 2019 @ 14:50:42 #78
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189144456
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:17 schreef -Spring het volgende:
Het lukt me steeds beter om volume te creëren. Lastig, want aan de ene kant wil ik goed gehydrateerde krullen, maar zonder dat dat ten koste gaat van het volume. Is nu wel aardig gelukt. Ik diffuse nu volgens Manes by Mel. Aanrader. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk een beetje als een konijn in de koplampen, excuses daarvoor. :')

Mooi hoor! En ook mooie nagels, ;). Zelf heb ik steil haar maar wil hetzelfde effect (hydratatie + volume). Tips?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189144702
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Thanks! Ik heb nu eentje van Aussie gevonden die ook al wat lichter is. Zal dit weekend die van Schwarzkopf eens checken.
Nice! Daar zitten wel siliconen in, toch?
pi_189144956
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:50 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mooi hoor! En ook mooie nagels, ;). Zelf heb ik steil haar maar wil hetzelfde effect (hydratatie + volume). Tips?
Dank. Die nagels waren daar wel heftig aan vernieuwing toe, hoor.

Ik durf eigenlijk slecht tips te geven voor steil haar. Dat heeft namelijk een totaal andere verzorging nodig dan slag en krullen. Krullen zijn van nature stukken droger. Ik kan er bijvoorbeeld straffeloos een hand leave in conditioner in laten zitten zonder dat het vet oogt.

Maar de curly girl-methode an sich kun je op elk haartype toepassen. Dus geen sulfaten en siliconen. Het idee is dat siliconen een mooi glanzend laagje om je haar heen leggen waardoor het er gezond uitziet. Da's op zich niet zo erg, het probleem is alleen dat silconen zich er enkel met sulfaten laten uitwassen. (En da's ook echt nodig, want als je dat niet regelmatig doet, krijg je 'build up', een vettige opstapeling van siliconen. Je haar wordt dan viezig, slap, zwaar en futloos.)

Sulfaten zijn echter wél slecht voor je haar. Ze bevatten sterk ontvettende eigenschappen (zitten daarom ook in afwasmiddel) die haar en hoofdhuid strippen van natuurlijke olien. Als reactie daarop ga je meer huidvet aanmaken, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Als je op de curly girl methode (cgm) overgaat, zul je dus eerst een 'final wash' moeten doen. Je gebruikt dan een shampoo met sulfaten die de siliconen van de laatste conditioner met siliconen eruit wast. Daarna ga je over op op shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen.

Sulfaten worden aangegeven met 'sodium laureth sulfate' en siliconen eindigen meestel op 'cone'. Dimethicone bijvoorbeeld. Uitdrogende alcohols zoals 'alcohol denat', worden ook vermeden.

Omdat je nu dit maskerende laagje siliconen mist, is het zaak dat je je haar écht gaat voeden met hydraterende producten. Hiervoor moet je eerst je haareigenschappen bepalen. Beschadigd, hoog poreus haar heeft bijvoorbeeld veel proteine nodig, terwijl onbeschadigd haar voornamelijk genoeg heeft aan vochtinbrengende producten. Na het skippen van de sulfaten en siliconen, ga je dus verder onderzoek doen naar de staat van je haar en de ingredienten die het nodig heeft.

Als je dat ook interessant vindt, wil ik daar later wel op terugkomen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 27-09-2019 15:47:20 ]
pi_189145052
Ik wil daar wel graag meer over weten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189145289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dank. Die nagels waren daar wel heftig aan vernieuwing toe, hoor.

Ik durf eigenlijk slecht tips te geven voor steil haar. Dat heeft namelijk een totaal andere verzorging nodig dan slag en krullen. Krullen zijn van nature stukken droger. Ik kan er bijvoorbeeld straffeloos een hand leave in conditioner in laten zitten zonder dat het vet oogt.

Maar de curly girl-methode an sich kun je op elk haartype toepassen. Dus geen sulfaten en siliconen. Het idee is dat siliconen een mooi glanzend laagje om je haar heen leggen waardoor het er gezond uitziet. Da's op zich niet zo erg, het probleem is alleen dat silconen zich er enkel met sulfaten laten uitwassen. (En da's ook echt nodig, want als je dat niet regelmatig doet, krijg je 'build up', een vettige opstapeling van siliconen. Je haar wordt dan viezig, slap, zwaar en futloos.)

Sulfaten zijn echter wél slecht voor je haar. Ze bevatten sterk ontvettende eigenschappen (zitten daarom ook in afwasmiddel) die haar en hoofdhuid strippen van natuurlijke olien. Als reactie daarop ga je meer huidvet aanmaken, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Als je op de curly girl methode (cgm) overgaat, zul je dus eerst een 'final wash' moeten doen. Je gebruikt dan een shampoo met sulfaten die de siliconen van de laatste conditioner met siliconen eruit wast. Daarna ga je over op op shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen.

Sulfaten worden aangegeven met 'sodium laureth sulfate' en siliconen eindigen meestel op 'cone'. Dimethicone bijvoorbeeld. Uitdrogende alcohols zoals 'alcohol denat', worden ook vermeden.

Omdat je nu dit maskerende laagje siliconen mist, is het zaak dat je je haar écht gaat voeden met hydraterende producten. Hiervoor moet je eerst je haareigenschappen bepalen. Beschadigd, hoog poreus haar heeft bijvoorbeeld veel proteine nodig, terwijl onbeschadigd haar voornamelijk genoeg heeft aan vochtinbrengende producten. Na het skippen van de sulfaten en siliconen, ga je dus verder onderzoek doen naar de staat van je haar en de ingredienten die het nodig heeft.

Als je dat ook interessant vindt, wil ik daar later wel op terugkomen. :)
Goed uitgelegd! En mooie foto :)
Volgens mijn collega heeft mooi haar absoluut niks te maken met haar producten. Nee, het heeft alles te maken met goede voeding, want dat heeft haar kapster ooit gezegd. Ik heb alleen mijn haar producten aangepast en mijn haar is met sprongen vooruit gegaan. Gezonde voeding en zulks zullen misschien er wel aan bij dragen, maar echt niet alles.
pi_189145631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil daar wel graag meer over weten.
Daar was ik al bang voor. :D ;)

Haar bestaat uit proteine. Hoe beschadigder het haar is (bijvoorbeeld door hitte of bleken), hoe slechter het gesteld is met de hoeveelheid proteine. Beschadigd haar heeft dus altijd proteine nodig, ongeacht wat er uit de volgende testen komt.

Er zijn allerlei testen om te bepalen of je haar proteine nodig heeft. De meest handige vind ik de 'stretchtest'. Je pakt een schone, losse haar en trekt die helemaal bij de wortel uit je hoofd. Beter nog pak je haar die er vanzelf is uitgevallen) en deze rek je uit. Breekt ie meteen af, zonder te rekken, dan heb je 'moisture' nodig. Rekt ie heel ver uit voordat ie eindelijk breekt, dan heb je proteine nodig.

Nogmaals: beschadigd haar breekt direct, maar heeft tóch proteine nodig.

Proteine staat in de ingredientenlijst als hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed silk protein, glycoprotein, milk protein en hydrolyzed soy protein. Keratine is volgens mij ook een proteine. Producten waarop staat dat ze voor beschadigd haar zijn, bevatten meestal proteine. Hoe hoger het in de ingredientenlijst staat, hoe meer er in het product zit.

Eigenlijk heeft elk haar wel wát proteine nodig. Beschadigd haar alleen stukken meer. Het gaat er vooral dat je goede balans houdt tussen vocht en proteine. Da's erg lastig en het is een continu proces. Een teveel aan proteine zorgt bijvoorbeeld voor droog en breekbaar haar en een teveel aan vocht (en een gebrek aan proteine) zorgt voor futoos, smushi zeewierhaar. Proteine zorgt er echter óók voor dat je haar vocht vast kán houden. Het is dus een ingewikkelde balans.

Ik hou er zelf van om af te wisselen en om producten met en zonder proteine door elkaar heen te gebruiken. Zo is mijn leave in (Novex Mystic Black) proteinevrij en bevat mijn gel (Curly Girl Movement) juist wel proteine.

Maarrrr, omdat mijn haar is gebleekt, heeft het eigenlijk veel proteine nodig. Het fijnst vind ik het om af en toe een diy proteinemasker te maken. Ik doe dit door een stuk of vier gelatineblaadjes op te lossen in water en dit papje te mengen met een haarmasker uit de winkel. M'n favoriet is Revuelle. De paarse en de rode pot hiervan zijn CG (dus zonder sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohols). Koop je bij de Big Bazar (rood bevat veel proteine, paars maar een klein beetje.) De eiwit(proteine)moleculen in gelatine zijn (itt tot die van echt eiwit bijvoorbeeld) klein genoeg om tot in de haarschacht door te dringen. Ik laat dit een uurtje zitten was het er dan uit. Mn haar heeft dan zo'n proteineboost gekregen, dat ik vervolgens vooral proteinevrije producten kan gebruiken. Ik heb namelijk gemerkt dat ik met proteinevrije producten meer tijd kan laten tussen de wasdagen. Producten met proteine lijken voor wat build up te zorgen. Meestal doe ik er na het wassen wat leave in met proteine in, en refresh ik de de dagen erna met voornamelijk proteinevrije leave in.

Uitvogelen of en hoeveel proteine je haar nodig heeft, komt vooral neer op kijken, voelen, ervaring en uitproberen. Is je haar erg beschadigd, maak dan eens een gelatinemasker; valt het wel mee, probeer dan eens hoe je haar reageert op reguliere producten met proteine, zoals de Aunt Jackies Quench. Je wilt namelijk geen proteine-overload hebben. Dan is je haar een bosje stug stro en het duurt weken voordat je de balans weer terug hebt.

Ik ben eigenlijk aan het werk en probeer alles uit m'n hoofd een beetje overzichtelijk en begrijpelijk op te schrijven. Ik hoop dat er wat van te maken valt. :)

Links mn haar vóór het gelatinemasker (héél raar zacht, futloos en de krul zakte eruit, en rechts erna (steviger, glanzender en meer hold);
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 27-09-2019 19:30:07 ]
pi_189145656
Voeding heeft vooral invloed op hoe het uit je hoofd komt, de producten helpen bij het onderhoud. :Y

Helemaal bij lang haar wordt het een lastig verhaal, zo'n ding wat al tig jaar geleden uit een haarzakje is gekomen heeft weinig boodschap aan je huidige eten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189145693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goed uitgelegd! En mooie foto :)
Volgens mijn collega heeft mooi haar absoluut niks te maken met haar producten. Nee, het heeft alles te maken met goede voeding, want dat heeft haar kapster ooit gezegd. Ik heb alleen mijn haar producten aangepast en mijn haar is met sprongen vooruit gegaan. Gezonde voeding en zulks zullen misschien er wel aan bij dragen, maar echt niet alles.
Dat geloof ik ook wel, hoor. Haar is levenloos materiaal dat wordt gevormd door het haarzakje. Bevat dat voldoende voedingsstoffen, dan groeit er dus een gezonde haar uit.

Haar kan echter ook nadien beschadigen. Dan beschadigen er interne verbindingen of vermindert de hoeveelheid proteine. Dit kun je dan van buitenaf deels 'fixen', maar het blijft natuurlijk een beetje pappen en nathouden. Want zo gezond als ie je hoofd uitkwam, ga je het nooit meer krijgen.

Die 'verbindingen' kun je trouwens heel goed tijdelijk fixen met Olaplex nr3 of Pureplex van Kruidvat. Werkt echt heel goed.
pi_189146186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:17 schreef -Spring het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Daar was ik al bang voor. :D ;)

Haar bestaat uit proteine. Hoe beschadigder het haar is (bijvoorbeeld door hitte of bleken), hoe slechter het gesteld is met de hoeveelheid proteine. Beschadigd haar heeft dus altijd proteine nodig, ongeacht wat er uit de volgende testen komt.

Er zijn allerlei testen om te bepalen of je haar proteine nodig heeft. De meest handige vind ik de 'stretchtest'. Je pakt een schone, losse haar en trekt die helemaal bij de wortel uit je hoofd. Beter nog pak je haar die er vanzelf is uitgevallen) en deze rek je uit. Breekt ie meteen af, zonder te rekken, dan heb je 'moisture' nodig. Rekt ie heel ver uit voordat ie eindelijk breekt, dan heb je proteine nodig.

Nogmaals: beschadigd haar breekt direct, maar heeft tóch proteine nodig.

Proteine staat in de ingredientenlijst als hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed silk protein, glycoprotein, milk protein en hydrolyzed soy protein. Keratine is volgens mij ook een proteine. Producten waarop staat dat ze voor beschadigd haar zijn, bevatten meestal proteine. Hoe hoger het in de ingredientenlijst staat, hoe meer er in het product zit.

Eigenlijk heeft elk haar wel wát proteine nodig. Beschadigd haar alleen stukken meer. Het gaat er vooral dat je goede balans houdt tussen vocht en proteine. Da's erg lastig en het is een continu proces. Een teveel aan proteine zorgt bijvoorbeeld voor droog en breekbaar haar en een teveel aan vocht (en een gebrek aan proteine) zorgt voor futoos, smushi zeewierhaar. Proteine zorgt er echter óók voor dat je haar vocht vast kán houden. Het is dus een ingewikkelde balans.

Ik hou er zelf van om af te wisselen en om producten met en zonder proteine door elkaar heen te gebruiken. Zo is mijn leave in (Novex Mystic Black) proteinevrij en bevat mijn gel (Curly Girl Movement) juist wel proteine.

Mijn haar is gebleekt en heeft dus (veel) proteine nodig. Het fijnst vind ik het om af en toe een diy proteinemasker te maken. Ik doe dit door een stuk of vier gelatineblaadjes op te lossen in water en dit papje te mengen met een haarmasker uit de winkel. M'n favoriet is Revuelle. De paarse en de rode pot hiervan zijn CG (dus zonder sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohols). Koop je bij de Big Bazar (rood bevat veel proteine, paars maar een klein beetje.) De eiwit(proteine)moleculen in gelatine zijn (itt tot die van echt eiwit bijvoorbeeld) klein genoeg om tot in de haarschacht door te dringen. Ik laat dit een uurtje zitten was het er dan uit. Mn haar heeft dan zo'n proteineboost gekregen, dat ik vervolgens vooral proteinevrije producten kan gebruiken. Ik heb namelijk gemerkt dat ik met proteinevrije producten meer tijd kan laten tussen de wasdagen. Producten met proteine lijken voor wat build up te zorgen. Meestal doe ik er na het wassen wat leave in met proteine in, en refresh ik de de dagen erna met voornamelijk proteinevrije leave in.

Uitvogelen of en hoeveel proteine je haar nodig heeft, komt vooral neer op kijken, voelen, ervaring en uitproberen. Is je haar erg beschadigd, maak dan eens een gelatinemasker; valt het wel mee, probeer dan eens hoe je haar reageert op reguliere producten met proteine, zoals de Aunt Jackies Quench. Je wilt namelijk geen proteine-overload hebben. Dan is je haar een bosje stug stro en het duurt weken voordat je de balans weer terug hebt.

Ik ben eigenlijk aan het werk en probeer alles uit m'n hoofd een beetje overzichtelijk en begrijpelijk op te schrijven. Ik hoop dat er wat van te maken valt. :)

Links mn haar vóór het gelatinemasker (raar zacht, futloos en de krul zakte eruit, en rechts erna (steviger, glanzender en meer hold);
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel! Ik ga er eens verder naar kijken.

Ik heb slag in mijn haar. Maar ik denk dat als ik de goede manier heb gevonden dat die slag best wel eens krullen kunnen worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189148273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 17:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ga er eens verder naar kijken.

Ik heb slag in mijn haar. Maar ik denk dat als ik de goede manier heb gevonden dat die slag best wel eens krullen kunnen worden.
Heb je ook al eens een bezoekje aan de krullenkapper overwogen? Het is wel een stuk prijziger dan een normale kapper, maar zij knippen met een andere methode en geven goed advies over hoe met je krullen om te gaan!:)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 27 september 2019 @ 19:39:31 #88
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189148396
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dank. Die nagels waren daar wel heftig aan vernieuwing toe, hoor.

Ik durf eigenlijk slecht tips te geven voor steil haar. Dat heeft namelijk een totaal andere verzorging nodig dan slag en krullen. Krullen zijn van nature stukken droger. Ik kan er bijvoorbeeld straffeloos een hand leave in conditioner in laten zitten zonder dat het vet oogt.

Maar de curly girl-methode an sich kun je op elk haartype toepassen. Dus geen sulfaten en siliconen. Het idee is dat siliconen een mooi glanzend laagje om je haar heen leggen waardoor het er gezond uitziet. Da's op zich niet zo erg, het probleem is alleen dat silconen zich er enkel met sulfaten laten uitwassen. (En da's ook echt nodig, want als je dat niet regelmatig doet, krijg je 'build up', een vettige opstapeling van siliconen. Je haar wordt dan viezig, slap, zwaar en futloos.)

Sulfaten zijn echter wél slecht voor je haar. Ze bevatten sterk ontvettende eigenschappen (zitten daarom ook in afwasmiddel) die haar en hoofdhuid strippen van natuurlijke olien. Als reactie daarop ga je meer huidvet aanmaken, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Als je op de curly girl methode (cgm) overgaat, zul je dus eerst een 'final wash' moeten doen. Je gebruikt dan een shampoo met sulfaten die de siliconen van de laatste conditioner met siliconen eruit wast. Daarna ga je over op op shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen.

Sulfaten worden aangegeven met 'sodium laureth sulfate' en siliconen eindigen meestel op 'cone'. Dimethicone bijvoorbeeld. Uitdrogende alcohols zoals 'alcohol denat', worden ook vermeden.

Omdat je nu dit maskerende laagje siliconen mist, is het zaak dat je je haar écht gaat voeden met hydraterende producten. Hiervoor moet je eerst je haareigenschappen bepalen. Beschadigd, hoog poreus haar heeft bijvoorbeeld veel proteine nodig, terwijl onbeschadigd haar voornamelijk genoeg heeft aan vochtinbrengende producten. Na het skippen van de sulfaten en siliconen, ga je dus verder onderzoek doen naar de staat van je haar en de ingredienten die het nodig heeft.

Als je dat ook interessant vindt, wil ik daar later wel op terugkomen. :)
Thanks voor je antwoord, *O*. Het verhaal over siliconen en sulfaten wist ik gelukkig al. En CGM heb ik wel eens opgezocht online maar het idee van de gel en de fohn e.d. geeft me niet het gevoel dat ik iets goeds doe voor mijn haar, :') :+.

Laatst zat ik wat te zoeken op pH-waarde van haar/huid maar dat is nogal lastig zoeken als deze niet op shampoo- en conditionerflessen benoemd staan, :+. Momenteel gebruik ik de haarzeep van Botma & van Bennekom maar hiervan is de pH-waarde (te) hoog. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik die dan moet herstellen. Met azijnspoelingen ga ik niet aan de slag (en is ook niet goed voor je hoofdhuid overigens). De zeep geeft m'n haar wel veel volume, _O_.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 27 september 2019 @ 19:48:18 #89
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189148570
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. :D ;)

Haar bestaat uit proteine. Hoe beschadigder het haar is (bijvoorbeeld door hitte of bleken), hoe slechter het gesteld is met de hoeveelheid proteine. Beschadigd haar heeft dus altijd proteine nodig, ongeacht wat er uit de volgende testen komt.

Er zijn allerlei testen om te bepalen of je haar proteine nodig heeft. De meest handige vind ik de 'stretchtest'. Je pakt een schone, losse haar en trekt die helemaal bij de wortel uit je hoofd. Beter nog pak je haar die er vanzelf is uitgevallen) en deze rek je uit. Breekt ie meteen af, zonder te rekken, dan heb je 'moisture' nodig. Rekt ie heel ver uit voordat ie eindelijk breekt, dan heb je proteine nodig.

Nogmaals: beschadigd haar breekt direct, maar heeft tóch proteine nodig.

Proteine staat in de ingredientenlijst als hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed silk protein, glycoprotein, milk protein en hydrolyzed soy protein. Keratine is volgens mij ook een proteine. Producten waarop staat dat ze voor beschadigd haar zijn, bevatten meestal proteine. Hoe hoger het in de ingredientenlijst staat, hoe meer er in het product zit.

Eigenlijk heeft elk haar wel wát proteine nodig. Beschadigd haar alleen stukken meer. Het gaat er vooral dat je goede balans houdt tussen vocht en proteine. Da's erg lastig en het is een continu proces. Een teveel aan proteine zorgt bijvoorbeeld voor droog en breekbaar haar en een teveel aan vocht (en een gebrek aan proteine) zorgt voor futoos, smushi zeewierhaar. Proteine zorgt er echter óók voor dat je haar vocht vast kán houden. Het is dus een ingewikkelde balans.

Ik hou er zelf van om af te wisselen en om producten met en zonder proteine door elkaar heen te gebruiken. Zo is mijn leave in (Novex Mystic Black) proteinevrij en bevat mijn gel (Curly Girl Movement) juist wel proteine.

Maarrrr, omdat mijn haar is gebleekt, heeft het eigenlijk veel proteine nodig. Het fijnst vind ik het om af en toe een diy proteinemasker te maken. Ik doe dit door een stuk of vier gelatineblaadjes op te lossen in water en dit papje te mengen met een haarmasker uit de winkel. M'n favoriet is Revuelle. De paarse en de rode pot hiervan zijn CG (dus zonder sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohols). Koop je bij de Big Bazar (rood bevat veel proteine, paars maar een klein beetje.) De eiwit(proteine)moleculen in gelatine zijn (itt tot die van echt eiwit bijvoorbeeld) klein genoeg om tot in de haarschacht door te dringen. Ik laat dit een uurtje zitten was het er dan uit. Mn haar heeft dan zo'n proteineboost gekregen, dat ik vervolgens vooral proteinevrije producten kan gebruiken. Ik heb namelijk gemerkt dat ik met proteinevrije producten meer tijd kan laten tussen de wasdagen. Producten met proteine lijken voor wat build up te zorgen. Meestal doe ik er na het wassen wat leave in met proteine in, en refresh ik de de dagen erna met voornamelijk proteinevrije leave in.

Uitvogelen of en hoeveel proteine je haar nodig heeft, komt vooral neer op kijken, voelen, ervaring en uitproberen. Is je haar erg beschadigd, maak dan eens een gelatinemasker; valt het wel mee, probeer dan eens hoe je haar reageert op reguliere producten met proteine, zoals de Aunt Jackies Quench. Je wilt namelijk geen proteine-overload hebben. Dan is je haar een bosje stug stro en het duurt weken voordat je de balans weer terug hebt.

Ik ben eigenlijk aan het werk en probeer alles uit m'n hoofd een beetje overzichtelijk en begrijpelijk op te schrijven. Ik hoop dat er wat van te maken valt. :)

Links mn haar vóór het gelatinemasker (héél raar zacht, futloos en de krul zakte eruit, en rechts erna (steviger, glanzender en meer hold);
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een handige uitleg, _O_. Top!

Ik trok gelijk een haar uit m'n hoofd, :+. Hij rekte (gelukkig!) wel. Volgens mij niet bizar extreem ofzo maar toch wel even. Doet me goed, want mijn haar was helemaal kapot gebleekt. Ik ben het nu al een tijd aan het uitgroeien en momenteel is het 50/50 (uitgegroeid vs gebleekt) ongeveer. Hij brak dus uiteindelijk op het gebleekte deel, maar het maakt het voor mij lastig om te bepalen wat 't daardoor nodig heeft. Eigenlijk heb ik een beschadigd cq kapot deel en een gezond(er) deel.

Over paar maandjes ga ik voor langere tijd naar het buitenland (buiten de EU) en zal ik veel in de felle zon en in een vochtig klimaat terechtkomen. Dat wordt voor mij ook wel een uitdaging qua haar. Ik ga namelijk niet veel haarspul meenemen of kopen. Wel heb ik een hoed met een soort uv-filter maar ik ben niet echt een hoedendrager of -fan, :+. Wat ik het liefste wel heb is een SPF voor hoofdhuid/haar maar dat blijkt ook nog lastig (zit vaak alcohol in) en zonnebescherming. Misschien neem ik wel een maskertje mee oid., :{.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189156126
Bedankt voor deze heldere uitleg, Spring _O_
pi_189157665
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:50 schreef Seven. het volgende:
Ik ging dit nog eens proberen (inversion methode waarmee je haar 3cm per week zou groeien):

https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week

Betekent wel dat ik elke dag m'n haar moet (co) wassen. Maar OK, ik heb toch vakantie dus moet lukken.
Bericht van vroeger maar heb je het geprobeerd?

Boeiend of iemand het wel of niet gelooft, net als rijstwater. Mijn haar groeit dus echt wel sneller met beide methodes. Rijstwater en the inversion method. Omdat ik grijze haren heb, is het voor mij ook hartstikke meetbaar. Ipv om de 6/8 weken moet ik het nu om de 3 weken verven. Nadeeltje wel maar yo, lokken als Rapunzel, come at me.
Go hard or go home
pi_189160401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Bericht van vroeger maar heb je het geprobeerd?

Boeiend of iemand het wel of niet gelooft, net als rijstwater. Mijn haar groeit dus echt wel sneller met beide methodes. Rijstwater en the inversion method. Omdat ik grijze haren heb, is het voor mij ook hartstikke meetbaar. Ipv om de 6/8 weken moet ik het nu om de 3 weken verven. Nadeeltje wel maar yo, lokken als Rapunzel, come at me.
Nog niet geprobeerd maar cool dat het voor jou werkt!
Resistance is futile.
pi_189189625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:17 schreef -Spring het volgende:
Het lukt me steeds beter om volume te creëren. Lastig, want aan de ene kant wil ik goed gehydrateerde krullen, maar zonder dat dat ten koste gaat van het volume. Is nu wel aardig gelukt. Ik diffuse nu volgens Manes by Mel. Aanrader. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk een beetje als een konijn in de koplampen, excuses daarvoor. :')

Ik ga stuk om die meid _O-. Ik ga het morgen eens proberen.
Jouw krullen zijn prachtig *O*.
Striving to be more than average.
pi_189190252
Ik denk dat ik teveel proteïne heb.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189223114
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:22 schreef Daniane het volgende:

[..]

Ik ga stuk om die meid _O-. Ik ga het morgen eens proberen.
Jouw krullen zijn prachtig *O*.
Oke bij mij is het geen succes ;(
Striving to be more than average.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:28:32 #97
5428 crew  miss_sly
pi_189223425
quote:
6s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:25 schreef Seven. het volgende:
Ik had echt minimaal beetje slag. Na 2 weken CG:

[ afbeelding ]

Ik gebruik Petal Fresh conditioner 3x per om m'n haar te wassen. Ik heb na een stranddagje wel met Nature box shampoo gewassen trouwens. En verder Yari gel erin crunchen. Inmiddels ook een fijne leave in conditioner gevonden en ik heb net even in mijn droge haar lopen scrunchen met Nivea curl definer. Resultaat hierboven, ik ben echt superblij :) .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat haarmasker dat je in deze post plaatst, is die helemaal cg-oké en is het een fijne?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189225740
Toevallig hier nog iemand tips voor mij?
Ben niet meer echt op de hoogte van de nieuwste producten enz...
Ik heb altijd al dun en fijn haar gehad, lichte slag van mijzelf.
Na meerdere operaties/narcoses ontzettend haaruitval gehad afgelopen jaar, hield aan de punten weinig meer over dus nu lange bob en de lagen er uit laten knippen ;(
Maar nog steeds veel te weinig haar om het spontaan eens los te gooien.
Ik moet mijn kop vol volumepoeder strooien en dan met de krultang in de weer.
Maar dan nog kom ik haar tekort in de lengte en kijk je er dwars doorheen.
Zelfs voor clip inns heb ik te weinig dekking en stevigheid om de randen weg te werken.

Nu zoek ik dus opties om mijn haar sneller te laten groeien,ik heb heel veel stukken waar nieuwe haartjes zitten van enkele cm maar dat gaat nog minimaal een jaar duren wil mijn schedel weer bedekt zijn, laat staan meer volume aan de lengte.
De prijs maakt me haast niet meer uit, ik wil gewoon weer haar op mn kop :')
What to do???

Ohja ps, ik was mijn haar elke dag dit blijf ik ook doen.
Ik kan slecht tegen spul in mijn haar laten zitten, alles voelt zwaar oogt viezig.
pi_189227425
Je wilt weer je eigen haar deadly_kiss en geen haarstuk?
Ik heb zeker baat gehad bij pillen met hoge dosis biotine, dikker en donkerder haar en sterkere nagels.
Ik had de indruk dat shampoo ook hielp maar volgens arts kan dat niet omdat dat de haarwortel niet bereikt.
pi_189228511
Ik zou het liefst mijn eigen haar weer zo snel en goed mogelijk weer terughebben.
Het klinkt raar, maar ik raak helemaal kriebelig van het idee dat ik een haarstuk zou dragen.
Ook draag ik het sowieso weinig los, doordeweeks voor werk moet het gewoon smorgens snel met een haarklem omhoog kunnen.
Een elastiek kan niet meer omdat mijn staart te dun is (en nu ook te kort) geen gezicht, haarklem heb ik een stalen met stalen veer er in, anderen vallen er zo uit omdat er geen houvast is.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:12:43 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189230192
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat haarmasker dat je in deze post plaatst, is die helemaal cg-oké en is het een fijne?
Ik vind 'm fijn, ik gebruik 'm niet zo heel vaak want het verzwaart m'n haar net wat meer dan ik fijn vind. Volgens mij helemaal CG maar ik heb wel vaker gedacht dat iets CG was terwijl dat het niet was.
Resistance is futile.
pi_189230254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:15 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zou het liefst mijn eigen haar weer zo snel en goed mogelijk weer terughebben.
Het klinkt raar, maar ik raak helemaal kriebelig van het idee dat ik een haarstuk zou dragen.
Ook draag ik het sowieso weinig los, doordeweeks voor werk moet het gewoon smorgens snel met een haarklem omhoog kunnen.
Een elastiek kan niet meer omdat mijn staart te dun is (en nu ook te kort) geen gezicht, haarklem heb ik een stalen met stalen veer er in, anderen vallen er zo uit omdat er geen houvast is.
quote:
Hoofdhuidmassages kunnen de haarconditie beïnvloeden. Indien de massage goed en dagelijks wordt uitgevoerd, kan de bestaande haargroei worden gestimuleerd door een verhoogde doorbloeding.
^ zoiets een idee?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:18:33 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189230286
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. :D ;)

Haar bestaat uit proteine. Hoe beschadigder het haar is (bijvoorbeeld door hitte of bleken), hoe slechter het gesteld is met de hoeveelheid proteine. Beschadigd haar heeft dus altijd proteine nodig, ongeacht wat er uit de volgende testen komt.

Er zijn allerlei testen om te bepalen of je haar proteine nodig heeft. De meest handige vind ik de 'stretchtest'. Je pakt een schone, losse haar en trekt die helemaal bij de wortel uit je hoofd. Beter nog pak je haar die er vanzelf is uitgevallen) en deze rek je uit. Breekt ie meteen af, zonder te rekken, dan heb je 'moisture' nodig. Rekt ie heel ver uit voordat ie eindelijk breekt, dan heb je proteine nodig.

Nogmaals: beschadigd haar breekt direct, maar heeft tóch proteine nodig.

Proteine staat in de ingredientenlijst als hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed silk protein, glycoprotein, milk protein en hydrolyzed soy protein. Keratine is volgens mij ook een proteine. Producten waarop staat dat ze voor beschadigd haar zijn, bevatten meestal proteine. Hoe hoger het in de ingredientenlijst staat, hoe meer er in het product zit.

Eigenlijk heeft elk haar wel wát proteine nodig. Beschadigd haar alleen stukken meer. Het gaat er vooral dat je goede balans houdt tussen vocht en proteine. Da's erg lastig en het is een continu proces. Een teveel aan proteine zorgt bijvoorbeeld voor droog en breekbaar haar en een teveel aan vocht (en een gebrek aan proteine) zorgt voor futoos, smushi zeewierhaar. Proteine zorgt er echter óók voor dat je haar vocht vast kán houden. Het is dus een ingewikkelde balans.

Ik hou er zelf van om af te wisselen en om producten met en zonder proteine door elkaar heen te gebruiken. Zo is mijn leave in (Novex Mystic Black) proteinevrij en bevat mijn gel (Curly Girl Movement) juist wel proteine.

Maarrrr, omdat mijn haar is gebleekt, heeft het eigenlijk veel proteine nodig. Het fijnst vind ik het om af en toe een diy proteinemasker te maken. Ik doe dit door een stuk of vier gelatineblaadjes op te lossen in water en dit papje te mengen met een haarmasker uit de winkel. M'n favoriet is Revuelle. De paarse en de rode pot hiervan zijn CG (dus zonder sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohols). Koop je bij de Big Bazar (rood bevat veel proteine, paars maar een klein beetje.) De eiwit(proteine)moleculen in gelatine zijn (itt tot die van echt eiwit bijvoorbeeld) klein genoeg om tot in de haarschacht door te dringen. Ik laat dit een uurtje zitten was het er dan uit. Mn haar heeft dan zo'n proteineboost gekregen, dat ik vervolgens vooral proteinevrije producten kan gebruiken. Ik heb namelijk gemerkt dat ik met proteinevrije producten meer tijd kan laten tussen de wasdagen. Producten met proteine lijken voor wat build up te zorgen. Meestal doe ik er na het wassen wat leave in met proteine in, en refresh ik de de dagen erna met voornamelijk proteinevrije leave in.

Uitvogelen of en hoeveel proteine je haar nodig heeft, komt vooral neer op kijken, voelen, ervaring en uitproberen. Is je haar erg beschadigd, maak dan eens een gelatinemasker; valt het wel mee, probeer dan eens hoe je haar reageert op reguliere producten met proteine, zoals de Aunt Jackies Quench. Je wilt namelijk geen proteine-overload hebben. Dan is je haar een bosje stug stro en het duurt weken voordat je de balans weer terug hebt.

Ik ben eigenlijk aan het werk en probeer alles uit m'n hoofd een beetje overzichtelijk en begrijpelijk op te schrijven. Ik hoop dat er wat van te maken valt. :)

Links mn haar vóór het gelatinemasker (héél raar zacht, futloos en de krul zakte eruit, en rechts erna (steviger, glanzender en meer hold);
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hai! Die Revuelle, kun je dat ook elders krijgen? Ik heb geen Big Bazar in de buurt ;(

Prachtige krullen trouwens O+

(En volgens mij heeft mijn dochter kleding van jouw kinderen gehad paar jaar terug, kan dat? Of was dat iemand anders? :D )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:19:34 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189230304
quote:
6s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:25 schreef Seven. het volgende:
Ik had echt minimaal beetje slag. Na 2 weken CG:

[ afbeelding ]

Ik gebruik Petal Fresh conditioner 3x per om m'n haar te wassen. Ik heb na een stranddagje wel met Nature box shampoo gewassen trouwens. En verder Yari gel erin crunchen. Inmiddels ook een fijne leave in conditioner gevonden en ik heb net even in mijn droge haar lopen scrunchen met Nivea curl definer. Resultaat hierboven, ik ben echt superblij :) .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die curl definer, wat voor soort spul is dat? Vettig, gellerig, meer oliecrème of meer hold?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:40:39 #105
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189230581
Qua masker/deepco is Novex ook een fijn merk Molo, da's via kruidvat te regelen.

(Moviestar of mystic black, ik zit op proteïne-arm met mystic black.)

Wel een Big Bazar in de buurt, maar die hebben maar weinig cg-proof haarspul helaas. :+

En glijmiddel op waterbasis schijnt enorm fijn te werken om casts te scrunchen, maar da's me toch allemaal teveel moeite voor die ene dag dat het dan extra goed zou zitten. Jeuj sport.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189230761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Qua masker/deepco is Novex ook een fijn merk Molo, da's via kruidvat te regelen.

(Moviestar of mystic black, ik zit op proteïne-arm met mystic black.)

Wel een Big Bazar in de buurt, maar die hebben maar weinig cg-proof haarspul helaas. :+

En glijmiddel op waterbasis schijnt enorm fijn te werken om casts te scrunchen, maar da's me toch allemaal teveel moeite voor die ene dag dat het dan extra goed zou zitten. Jeuj sport.
Ik heb ook de zwarte novex. Werkt veel beter als de rode, die is veel te zwaar voor mijn haar.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:23:51 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189232512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Qua masker/deepco is Novex ook een fijn merk Molo, da's via kruidvat te regelen.

(Moviestar of mystic black, ik zit op proteïne-arm met mystic black.)

Wel een Big Bazar in de buurt, maar die hebben maar weinig cg-proof haarspul helaas. :+

En glijmiddel op waterbasis schijnt enorm fijn te werken om casts te scrunchen, maar da's me toch allemaal teveel moeite voor die ene dag dat het dan extra goed zou zitten. Jeuj sport.
Oh ja, dat laatste wist ik ergens wel. Ga ik weer eens kaufen!

En die Novex ook even kopen ^O^

Dank!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:24:31 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189232522
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook de zwarte novex. Werkt veel beter als de rode, die is veel te zwaar voor mijn haar.
Die rode is veel proteïne en de zwarte minder ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189232612
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Die rode is veel proteïne en de zwarte minder ofzo?
Klopt!
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:33:05 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189232688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klopt!
Aha, ik gok dat ik wel proteïne kan gebruiken :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:42:31 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189234990
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Die curl definer, wat voor soort spul is dat? Vettig, gellerig, meer oliecrème of meer hold?
Hold! Behoorlijk hardnekkig spul, Als je teveel gebruikt dan is het resultaat harde krullen!
Resistance is futile.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:43:06 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189235018
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hold! Behoorlijk hardnekkig spul, Als je teveel gebruikt dan is het resultaat harde krullen!
Ah! Ik ga het eens proberen. Kan hit zijn of enorme miss. Je weet het nooit met krullenspul _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189235549
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:16 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]


[..]

^ zoiets een idee?
Dat zou kunnen werken..
Maar dat staat ook weer lijnrecht tegenover fijn snel vettig haar toch :@
Ik had het toevallig doorgelezen van een paar pagina's terug het is het proberen waard.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 23:24:43 #114
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_189237803
Ik weet niet of het al ooit voorbij is gekomen, maar lijnzaadgel is echt perfect voor mijn haar. ( droog, pluizig en heel veel) Makkelijk zelf te maken door 2 cup water en 1/4 cup lijnzaad ( heel) 6 minuten te koken. Daarna door een zeef ( hele lijnzaaddingetjes wil je niet in je haar) en af laten koelen. Wordt wel hard, maar even scrunchen en het komt helemaal goed.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 23:35:57 #115
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189237993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb ook de zwarte novex. Werkt veel beter als de rode, die is veel te zwaar voor mijn haar.
Mijn haar doet het niet zo best op veel proteïne, dus de rode heb ik sowieso links laten liggen. :D Hoogstens wat proteïne in een conditioner, met meer zit het voor geen kloot. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189240863
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:24 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik weet niet of het al ooit voorbij is gekomen, maar lijnzaadgel is echt perfect voor mijn haar. ( droog, pluizig en heel veel) Makkelijk zelf te maken door 2 cup water en 1/4 cup lijnzaad ( heel) 6 minuten te koken. Daarna door een zeef ( hele lijnzaaddingetjes wil je niet in je haar) en af laten koelen. Wordt wel hard, maar even scrunchen en het komt helemaal goed.
Voor de gemakzuchtigen is er ook Orange Marmelade te koop, dat is lijnzaad gemengd met wat verzorgende ingredienten
https://www.krullespulle.nl/orange-marmelade.html
pi_189240882
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Voor de gemakzuchtigen is er ook Orange Marmelade te koop, dat is lijnzaad gemengd met wat verzorgende ingredienten
https://www.krullespulle.nl/orange-marmelade.html
Ik wil die! Ik ga denk ik eerst een reissetje van dat merk aanschaffen waar ook een klein flesje van dat spul bij zit. Ik vind het te duur om zo te kopen zonder dat ik weet wat het voor mijn haar doet.
pi_189240901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik wil die! Ik ga denk ik eerst een reissetje van dat merk aanschaffen waar ook een klein flesje van dat spul bij zit. Ik vind het te duur om zo te kopen zonder dat ik weet wat het voor mijn haar doet.
Ja verstandig :D
Ik heb dus een grote pot besteld omdat ik niet zag dat er een kleine versie was. Die krijg ik nooit op en staat te verstoffen. :'(
pi_189240907
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja verstandig :D
Ik heb dus een grote pot besteld omdat ik niet zag dat er een kleine versie was. Die krijg ik nooit op en staat te verstoffen. :'(
Die ecoslay bedoel je?
pi_189240946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die ecoslay bedoel je?
Ja klopt. Als hij je bevalt kan je (of iemand anders) ook die van mij overnemen voor klein bedrag
pi_189240950
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja klopt. Als hij je bevalt kan je (of iemand anders) ook die van mij overnemen voor klein bedrag
Ik ben wel geïnteresseerd! Hoe vol zit ie en wat wil je ervoor?
pi_189240984
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben wel geïnteresseerd! Hoe vol zit ie en wat wil je ervoor?
Hij is nog bijna helemaal vol en staat in de koelkast. Ik kan vanavond wel foto maken.
15 euro incl verzenden, in regio Amsterdam kan ik hem wel langsbrengen
pi_189240998
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Hij is nog bijna helemaal vol en staat in de koelkast. Ik kan vanavond wel foto maken.
15 euro incl verzenden, in regio Amsterdam kan ik hem wel langsbrengen
Ohjaaa!!! GEÏNTERESSEERD! :D

Ik stuur je met de lunch even een DM. Eerst even arbeiten.
pi_189241018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ohjaaa!!! GEÏNTERESSEERD! :D

Ik stuur je met de lunch even een DM. Eerst even arbeiten.
^O^
pi_189242064
Ik gebruik momenteel de haarolie van Gisou. Ik kan er nu nog niet veel over zeggen.

Ik vind de haarmaskers van Moroccan Oil heel goed! Wat aan de prijzige kant, maar elk euro waard.
pi_189242128
Ik heb een tijd mijn haar gewassen met Petal Fresh, maar ik was die geur ZO zat. Ik wil niet 24/7 naar rozemarijn of eucalyptus ruiken :r
Gisteren Nature Box groen meegenomen, wat een heerlijk geurtje en superzachte haren O+
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:53:11 #127
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189242230
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik wil die! Ik ga denk ik eerst een reissetje van dat merk aanschaffen waar ook een klein flesje van dat spul bij zit. Ik vind het te duur om zo te kopen zonder dat ik weet wat het voor mijn haar doet.
Wel crap, hij sprong zo in mijn winkelmand, die reisset. :')

Zaterdag hopelijk proberen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189242395
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Wel crap, hij sprong zo in mijn winkelmand, die reisset. :')

Zaterdag hopelijk proberen. :9
:D
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:11:01 #129
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189242461
Gaat nog leuk worden, haarmeuk in de koelkast. Denk niet dat de kerel dat gaat begrijpen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189242862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:
Gaat nog leuk worden, haarmeuk in de koelkast. Denk niet dat de kerel dat gaat begrijpen. :+
Ach, bier kun je toch ook op je haar doen?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:44:04 #131
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189243015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ach, bier kun je toch ook op je haar doen?
Da's zonde van het bier. :9

Sowieso snapt 'ie alles wat meer dan 5 minuten kost aan verzorging niet echt. De enige reden dat 'ie überhaupt conditioner gebruikt, is omdat 'ie anders niet door zijn haar heen komt. Prachtige krullen tot halverwege zijn rug en hij doet er geen ene moer moeite voor. Jaloers. }:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:53:54 #132
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189243158
Ik heb een probleempje. Mijn haar steekt aan de rechterkant van de droogte.

Misschien een andere shampoo maar dan heb ik dat probleem nog.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189243373
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:53 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een probleempje. Mijn haar steekt aan de rechterkant van de droogte.

Misschien een andere shampoo maar dan heb ik dat probleem nog.
Een paar pagina's terug staat een plaatje hoe je je haar kan testen op wat het nodig heeft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189261489
Heb ineens sinds een jaar roos of eczeem of iets. Hoofdhuid jeukt ook als een gek. Heb al veel van die shampoo geprobeerd maar helpt allemaal niet.
Daarbij heb ik ook ontiegelijk vet haar. Als ik het avonds was is het de volgende middag al hartstikke vet -O-
Iemand nog tips of ideeën?
Speciale shampoo van de huisarts die ketoconazol of iets zou dat helpen?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:29:06 #135
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189261544
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:26 schreef -Magica- het volgende:
Heb ineens sinds een jaar roos of eczeem of iets. Hoofdhuid jeukt ook als een gek. Heb al veel van die shampoo geprobeerd maar helpt allemaal niet.
Daarbij heb ik ook ontiegelijk vet haar. Als ik het avonds was is het de volgende middag al hartstikke vet -O-
Iemand nog tips of ideeën?
Speciale shampoo van de huisarts die ketoconazol of iets zou dat helpen?
Klinkt alsof een tripje huisarts/dermatoloog een goed plan is. Helemaal als het vrij plots veranderd is.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:29:20 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_189261550
Ik zou sowieso een tijdje stoppen met shampoo als ik dit zo lees. Volgens mij is je hoofdhuid zich met man en macht aan het verzetten.

Ga je trouwens slapen met nat haar?
disclaimer
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:31:09 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189261577
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:26 schreef -Magica- het volgende:
Heb ineens sinds een jaar roos of eczeem of iets. Hoofdhuid jeukt ook als een gek. Heb al veel van die shampoo geprobeerd maar helpt allemaal niet.
Daarbij heb ik ook ontiegelijk vet haar. Als ik het avonds was is het de volgende middag al hartstikke vet -O-
Iemand nog tips of ideeën?
Speciale shampoo van de huisarts die ketoconazol of iets zou dat helpen?
Als het gigantisch jeukt dan zal het eerder seborroïsch exzeem zijn. Loop eens bij de huisarts naar binnen.

Draag je veel petten/mutsen en zuip je te veel? :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189261818
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:29 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Klinkt alsof een tripje huisarts/dermatoloog een goed plan is. Helemaal als het vrij plots veranderd is.
Ja zal ik toch eens doen. Nooit last van gehad..
pi_189261829
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou sowieso een tijdje stoppen met shampoo als ik dit zo lees. Volgens mij is je hoofdhuid zich met man en macht aan het verzetten.

Ga je trouwens slapen met nat haar?
Dat laatste niet. Ik was het wel elke dag, is een vicieuze cirkel :P
pi_189261844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Als het gigantisch jeukt dan zal het eerder seborroïsch exzeem zijn. Loop eens bij de huisarts naar binnen.

Draag je veel petten/mutsen en zuip je te veel? :P
Nee draag geen pet, Ik zuip wel regelmatig :P maar ook toen ik dat niet deed voor langere tijd ging het niet weg...
pi_189261850
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Magica op 04-10-2019 11:45:43 ]
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:58:16 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189262018
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:45 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee draag geen pet, Ik zuip wel regelmatig :P maar ook toen ik dat niet deed voor langere tijd ging het niet weg...
Zuipen _O_

Maar is nooit zo goed voor roosgerelateerde aandoeningen. Best gewoon eens even naar een arts gaan want als antiroosshampoo niet werkt is het sowieso een eczeem waar je zwaardere middelen voor nodig gaat hebben. Proost :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:01:07 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189262044
Zelf m'n langhaardroom opgegeven, veel te veel werk _O- Volgende week naar de kapper voor een slickback maar dan niet de opgeschoren variant want :r :r :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189262306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Zuipen _O_

Maar is nooit zo goed voor roosgerelateerde aandoeningen. Best gewoon eens even naar een arts gaan want als antiroosshampoo niet werkt is het sowieso een eczeem waar je zwaardere middelen voor nodig gaat hebben. Proost :)
:')
Heb in ieder geval woensdag een afspraak gemaakt bij de huisarts
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:16:36 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189262324
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:15 schreef -Magica- het volgende:

[..]

:')
Heb in ieder geval woensdag een afspraak gemaakt bij de huisarts
En in de tussentijd niet drinken of mutsen dragen! :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189262455
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou sowieso een tijdje stoppen met shampoo als ik dit zo lees. Volgens mij is je hoofdhuid zich met man en macht aan het verzetten.

Ga je trouwens slapen met nat haar?
Als ze seborroïsch eczeem heeft is niet wassen een slecht idee
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:31:39 #147
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189263593
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:15 schreef -Magica- het volgende:

[..]

:')
Heb in ieder geval woensdag een afspraak gemaakt bij de huisarts
^O^

Dan zou ik nu even je "normale" ritme aanhouden en afwachten wat HA zegt. Oorzaken kunnen nogal uiteenlopen ook.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189263773
Tnx allemaal. Even afwachten nu. Had veel eerder een afspraak bij de huisarts moeten maken :')
pi_189267309
Is het hier legaal te vertellen dat ik mijn haar zelf knip (lange lagen)? Ik ben nooit blij geweest met de kappers die ik heb gehad,ook niet voor kleuren. Dus ik doe alles liever zelf. En knip er zo veel (of eigenlijk weinig) af als dat ik zelf nodig vind.
Hoor graag of jullie daar ook ervaring mee hebben.
pi_189280082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:59 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Is het hier legaal te vertellen dat ik mijn haar zelf knip (lange lagen)? Ik ben nooit blij geweest met de kappers die ik heb gehad,ook niet voor kleuren. Dus ik doe alles liever zelf. En knip er zo veel (of eigenlijk weinig) af als dat ik zelf nodig vind.
Hoor graag of jullie daar ook ervaring mee hebben.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar het wordt altijd enorm scheef _O- en mijn kapper wordt boos
pi_189290763
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:34 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar het wordt altijd enorm scheef _O- en mijn kapper wordt boos
Nice :') :D
Bij mij zie je het niet echt als het wel scheef geknipt was, mijn haar heeft best wat slag.
Ik ga binnenkort een toner gebruiken om de kleur wat koeler te maken, het is oorspronkelijk wel door de kapper gekleurd maar niet wat ik wilde (half jaar geleden). We zullen zien hoe dat zal uitpakken...
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:27:32 #152
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189303496
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Voor de gemakzuchtigen is er ook Orange Marmelade te koop, dat is lijnzaad gemengd met wat verzorgende ingredienten
https://www.krullespulle.nl/orange-marmelade.html
Zojuist dit spul geprobeerd en ik ben onder de indruk. :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:30:42 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189303546
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zojuist dit spul geprobeerd en ik ben onder de indruk. :o
Vertel meer, gij mens!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189303666
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zojuist dit spul geprobeerd en ik ben onder de indruk. :o
Ik ook! Ik heb het overgekocht van @HaverMoutKoekje (nogmaals bedankt voor de snelle en nette levering!) en ik was blij toen ik de cast eruit gescruncht had. Ik had geen mega cast, misschien nog iets te weinig gebruikt. Maar goed, de krullen en slag zaten er goed in :) Totdat.... een ferme regenbui roet in het eten gooide :/ Het is nu allemaal opgedroogd, krul en slag is er wat uitgezakt. Over een paar dagen is het weer wasdag en doe ik het er weer in. Misschien dan ietsje meer :)
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:39:23 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189303691
Wat is cast?

Ik ben geïntrigeerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189303752
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:39 schreef Molo het volgende:
Wat is cast?

Ik ben geïntrigeerd!
Dat je haar hard wordt van de gel als je haar droog wordt. Dan kan je de cast eruit scrunchen en krijg je als het goed is zachte krullen/slag.

Wat ik doe is na het cowashen wat leavin door mijn haar kammen (met vingers) en dat er wat in squishen. Daarna doe ik de styling (gel in dit geval) en squish dat ook in mijn haar. Daarna pak ik een T-shirt en gebruik die om het vocht uit mijn haar te knijpen. Dan laat ik het aan de lucht drogen, of soms als ik tijd heb diffuse ik het. Ik merk overigens geen verschil in het resultaat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-10-2019 19:46:53 ]
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:58:40 #157
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189304085
Voordeel van de gel is dat de krullen wat langer mooi blijven in plaats van binnen no time inzakken. Hier best een goeie cast met een klein beetje gel, maar dat zal wel aan mijn haar liggen ook. Justin Timberlake-noodlehaar. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:59:11 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189304099
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat je haar hard wordt van de gel als je haar droog wordt. Dan kan je de cast eruit scrunchen en krijg je als het goed is zachte krullen/slag.

Wat ik doe is na het cowashen wat leavin door mijn haar kammen (met vingers) en dat er wat in squishen. Daarna doe ik de styling (gel in dit geval) en squish dat ook in mijn haar. Daarna pak ik een T-shirt en gebruik die om het vocht uit mijn haar te knijpen. Dan laat ik het aan de lucht drogen, of soms als ik tijd heb diffuse ik het. Ik merk overigens geen verschil in het resultaat.
Ah op die manier. Ik vind dat het van zulke spulletjes vaak pluizig wordt maar heb nooit deze methode gebruikt dus wel nieuwsgierig naar.

Dank voor de uitleg!

Foto van IJsdraakjes haar met die meuk erin gekregen, seht gut aus ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189348112
Jeminee, wat een geweldig goedje is ecoslay marmelade! Ik had het gisteravond gewassen en plan was om met cast van de ecoslay te gaan slapen om het zo vanmorgen eruit te kunnen scrunchen. Het liep net even wat anders, want er was geen cast meer te bekennen :') Dus. Ik was vroeg klaar met werken, ik had 1 uur en 1 kwartier voor de school uit ging en ik wilde kijken wat een refresh met de ecoslay ging doen. Dus haar natgemaakt, een beetje conditioner erin als leave-in. Daarna de ecoslay in het haar gekneed (praying hands werkt somehow niet bij mijn haar volgens mij). Daarna even geplopt en vervolgens gediffused tot 80% procent droog. Cast eruit geknepen en daarna helemaal droog gediffused. Ik ben zeker wel tevreden! Dit product werkt tot nu toe het best voor mijn haar als styling :) Één probleempje is nog dat ik niet weet hoe ik het van achter mooi krijg. Het zit naar mijn gevoel steeds zo plat.
pi_189486880
Hier een absolute fan van de Tangle Teezer. Mijn dochter heeft erg klitterig haar, waardoor er met een borstel en grove kam nauwelijks door heen te komen is. Klittenspray werkt averechts. Ik was op een gegeven moment echt in staat de kapper op te bellen. Gister was echt het toppunt, sommige plukken leken wel op rastahaar :/ Vriend gister wat YouTube filmpjes gekeken over borstels en toen hij een vrouw met een enorme bos kroeshaar zag icm Tangle teezer zag was hij verkocht :D In één keer ging die borstel er doorheen, van wortel tot aan punt. Dus, besteld. Net kwam hij binnen en gelijk getest. Hij werkt echt zo goed, ook doordat de plastic borstelharen erg flexibel zijn. Geen pijn bij het kammen en hij gaat er veel makkelijker doorheen dan een borstel van bij het Kruidvat. Hij is wel wat prijzig (rond de 13 euro geloof ik) maar hij is het zeker waard.
pi_189561412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:59 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Is het hier legaal te vertellen dat ik mijn haar zelf knip (lange lagen)? Ik ben nooit blij geweest met de kappers die ik heb gehad,ook niet voor kleuren. Dus ik doe alles liever zelf. En knip er zo veel (of eigenlijk weinig) af als dat ik zelf nodig vind.
Hoor graag of jullie daar ook ervaring mee hebben.
ik knip mijn eigen haar ook. Ik was de laatste keer zo klaar met de kapper en teleurstellend resultaat. Het zit zo veel beter. 1 x per 1.5 jaar laat ik het eens rechtknippen bij de goedkoopste kapper en dan vind ik het wel weer prima. Nooit commentaar :P
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:57:49 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189564072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier een absolute fan van de Tangle Teezer. Mijn dochter heeft erg klitterig haar, waardoor er met een borstel en grove kam nauwelijks door heen te komen is. Klittenspray werkt averechts. Ik was op een gegeven moment echt in staat de kapper op te bellen. Gister was echt het toppunt, sommige plukken leken wel op rastahaar :/ Vriend gister wat YouTube filmpjes gekeken over borstels en toen hij een vrouw met een enorme bos kroeshaar zag icm Tangle teezer zag was hij verkocht :D In één keer ging die borstel er doorheen, van wortel tot aan punt. Dus, besteld. Net kwam hij binnen en gelijk getest. Hij werkt echt zo goed, ook doordat de plastic borstelharen erg flexibel zijn. Geen pijn bij het kammen en hij gaat er veel makkelijker doorheen dan een borstel van bij het Kruidvat. Hij is wel wat prijzig (rond de 13 euro geloof ik) maar hij is het zeker waard.
Als zoiets in de jaren '80 had bestaan, had ik als kleuter nog lang haar gehad :P Mijn moeder was het ook zat de klitten eruit te kammen en liet het kortwieken a la een bloempotkapsel. Misschien dat ik het daarom nu als een soort jeugdtrauma extreem lang laat groeien.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:58:57 #163
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_189564086
Ik knip het ook zelf en daar ben ik heel tevreden mee. Wassen, ondersteboven hangen, recht knippen, drogen en klaaarrrr *O*

De eerste keer vond ik het doodeng, nu doe ik ook mijn nichtje en mijn schoonzus :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_189564100
Ik heb heeeeel lang gezocht naar een kapster. En nu heb ik er een. Luistert altijd goed naar me.

Hopelijk blijft ze nog lang knippen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189564158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb heeeeel lang gezocht naar een kapster. En nu heb ik er een. Luistert altijd goed naar me.

Hopelijk blijft ze nog lang knippen.
Ik zoek nog steeds :( ik zeg altijd 'ik wil graag laagjes maar subtiel'
Vervolgens kijk ik thuis in de spiegel:
pi_189567632
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:03 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik zoek nog steeds :( ik zeg altijd 'ik wil graag laagjes maar subtiel'
Vervolgens kijk ik thuis in de spiegel: [ afbeelding ]
_O- herkenbaar wel. Of dat je laagjes letterlijk rechte lagen zijn, in plaats van een mooi verloop :X
pi_189569959
Gewoon geen lagen. Dat bevalt me veel beter.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:50:50 #168
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_189572944
Ik ben best blij met mijn haar momenteel.
Lekker veel slag, makkelijk in model te brengen 's ochtends ^O^
Vroeger was het zo steil als maar kan, maar dat is nu wel anders :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_189576472
Ik vind het leuk zitten, Muck!

Ik heb een proteine overload. Pluis en stukken die helemaal stijl zijn.
pi_189576738
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:50 schreef Muck het volgende:
Ik ben best blij met mijn haar momenteel.
Lekker veel slag, makkelijk in model te brengen 's ochtends ^O^
Vroeger was het zo steil als maar kan, maar dat is nu wel anders :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
pi_189684344
Zojuist voor het eerst 123 gel geprobeerd. Valt niet tegen moet ik zeggen :) Meer volume in ieder geval.

Als eerste ecoslay Orange marmelade, daarna aunt Jackies don't shrink en als laatste cheapo gele gel van t Kruidvat. Gels één voor één erin scrunchen. Daarna heb ik het geplopt voor een kwartier, daarna droog gediffused :)
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:47:39 #172
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189745020
Even een PSA voor degenen die CG zijn en Novex gebruiken: ze hebben de boel aangepast en er uitdrogende alcohol ingegooid. Hoeft uiteraard geen issue te zijn, maar wel handig om te weten dat ze niet meer CG-proof zijn. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189745101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Even een PSA voor degenen die CG zijn en Novex gebruiken: ze hebben de boel aangepast en er uitdrogende alcohol ingegooid. Hoeft uiteraard geen issue te zijn, maar wel handig om te weten dat ze niet meer CG-proof zijn. :+
Ik had het gelezen inderdaad. Ik heb een kleine zwarte pot gekocht in een toko nog niet zolang geleden en daar zit het nog niet in. Maar als het er wel in had gezeten had ik hem gewoon op gemaakt. Zonde om dat weg te doen.

Overigens las ik ook dat de Dr Organics dead sea mineral shampoo ook niet CG meer is door de alcohol.
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:18:54 #174
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189745232
Ik maak de mijne ook gewoon nog op inderdaad, daar zit het wel al in. Maar ik ga wel op zoek naar wat anders voor als het op is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189814958
Weet iemand hoe het zit met alcohol denat in haarlak?
Aan het typen...
  woensdag 6 november 2019 @ 12:53:38 #176
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_189815182
Op wat voor manier?

Als je CG bedoelt: het is een uitdrogend ingrediënt, maar het geeft geen issue met uitwassen zonder sulfaten verder.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_189820199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Op wat voor manier?

Als je CG bedoelt: het is een uitdrogend ingrediënt, maar het geeft geen issue met uitwassen zonder sulfaten verder.
Nee, meer of de alcohol vervliegt... :?
Aan het typen...
pi_189863977
Ik heb zojuist een deel van de lijn van as i am uitgeprobeerd. Ik kreeg proefjes thuis van de cowash, conditioner en de smoothing gel.

Cowash: mixed feelings. Erg dik, kleur vind ik niet echt aantrekkelijk (beetje grijsachtig) en de geur is vies. Het deed me denken aan hoestsiroop. Maarrrrr hij maakt wel goed schoon.

Conditioner/detangler: fijn. Een wat andere geur dan de cowash, deze was veel aangenamer :) Hij ontklit het haar goed en ook deze maakt het haar goed schoon. Maar dat heb ik ook bij de Garnier haverconditioner. Fijn product, niet bijzonder.

Als leavein heb ik even de blueberry bliss gebruikt. Normaal gebruik ik kinky Curly knot today, maar die stond nog beneden. Een tijdje terug had ik een probeerflesje van de bb gekocht, dus deze erin gedaan. Ook fijn! Ik ben erachter gekomen dat ik maar een heel klein beetje leavein nodig heb, anders heb ik een hoofd met vet haar. 2 erwtjes is meer dan zat.


Daarna, mijn absolute favoriet: de Aa i AM smoothing gel. Ik heb me een volume na het diffusen! Wat ik niet echt snap met smoothing gel, maar oké :') Ik heb wat korter haar met laagjes en het zit echt heel mooi. Totaal geen zwaar product, haar wordt er heel luchtig van O+ Deze ga ik zeker kopen!

Als laatste een erwtje krullen creme van curls er door gescruncht.


Blij!
pi_190008744
Hoi allemaal,

Sinds ongeveer een jaartje ben ik mijn haar lang laten groeien en ik wil er zo goed mogelijk voor zorgen. Ik heb online al veel tips opgevat (Brad Mondo-filmpjes). Alleen ik vraag ik me af of je je haar het beste nat of droog moet borstelen? 's Ochtends borstel ik het voor ik onder de douche ga, dep het "droog" en daarna wil ik het nog een keer borstelen (krullerig haar, dus het is mooier als ik het nog een keer borstel). Iemand tips? En andere tips zijn ook welkom natuurlijk!

Bedankt alvast :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 18 november 2019 @ 21:10:58 #180
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190011416
Beetje om het even, nat haar beschadigt sneller, maar eenmaal droog (helemaal met wat slag erin) kan het ook enorm knopen. :+

Beste tip die ik heb is een tangleteezer(kloon). Die trekken veel minder aan je haar dan normale borstels. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190011536
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Beetje om het even, nat haar beschadigt sneller, maar eenmaal droog (helemaal met wat slag erin) kan het ook enorm knopen. :+

Beste tip die ik heb is een tangleteezer(kloon). Die trekken veel minder aan je haar dan normale borstels. :)
Nu doe ik het als het nog licht vochtig is, volgens mij pluk is dan de minste haren uit mijn borstel... Ooooh en ik ga kijken voor die borstel! Dat lijkt me wel een goede :)

Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190018319
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,

Sinds ongeveer een jaartje ben ik mijn haar lang laten groeien en ik wil er zo goed mogelijk voor zorgen. Ik heb online al veel tips opgevat (Brad Mondo-filmpjes). Alleen ik vraag ik me af of je je haar het beste nat of droog moet borstelen? 's Ochtends borstel ik het voor ik onder de douche ga, dep het "droog" en daarna wil ik het nog een keer borstelen (krullerig haar, dus het is mooier als ik het nog een keer borstel). Iemand tips? En andere tips zijn ook welkom natuurlijk!

Bedankt alvast :*
Ik borstel mijn haar voor het douchen en kam het als het nat is met een kam met brede tanden. Een borstel hoef ik niet te proberen als het nat is. Voor mij werkt dit heel goed, misschien kun je er wat mee.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_190018350
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Beetje om het even, nat haar beschadigt sneller, maar eenmaal droog (helemaal met wat slag erin) kan het ook enorm knopen. :+

Beste tip die ik heb is een tangleteezer(kloon). Die trekken veel minder aan je haar dan normale borstels. :)
#teamtangleteezer, wat een top ding. Ik gebruik hem bij mijn dochter en haar haar ziet er na het borstelen echt gezond uit. Mooie glans ook. Met cheapo borstels braken haar haren met borstelen wat echt zonde is. Nu niet meer :) De kunststof haren zijn flexibel en je kan er (bijna) pijnloos je haar mee uitborstelen.

Overigens doe ik bij haar ook de CG methode. Ze heeft geen krullen maar wel slag. Ik doe het niet uitgebreid, ik hou het alleen bij shampoo, cremespoeling en heel af en toe een beetje leave-in. Scrunchen die ik ook niet en gebruik bij haar geen styling producten. Ik moet zeggen dat ik met alleen shampoo en crèmespoeling ook al een mooi verschil zie. Ik zag gister zelfs een verdwaalde pijpenkrul :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-11-2019 10:46:41 ]
pi_190018361
Ik borstel ook voor het douchen.. Anders wordt ik gek van de losse haren :')

Ik probeer te wachten tot het wat droger is daarna want had ook gehoord dat nat haar borstelen slecht is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190020272
De Tangle Teezer is ingepikt door mijn kat. Maar de Tangle Teezer Wet Detangler blijkt nog veel beter te werken voor me, zo in 1 haal zonder moeite door nat haar heen O+
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:38:00 #186
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190024366
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik borstel ook voor het douchen.. Anders wordt ik gek van de losse haren :')

Ik probeer te wachten tot het wat droger is daarna want had ook gehoord dat nat haar borstelen slecht is.
Daarom borstelen onder de douche, ergste knopen eruit borstelen met de wet detangler als er een lading conditioner in zit en de haren blijven mooi in de borstel hangen. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190024389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Daarom borstelen onder de douche, ergste knopen eruit borstelen met de wet detangler als er een lading conditioner in zit en de haren blijven mooi in de borstel hangen. :D
Zo ja dat heb ik weleens gedaan.. Dacht toen echt dat als ik nu doorga ben ik kaal _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:42:25 #188
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190024444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zo ja dat heb ik weleens gedaan.. Dacht toen echt dat als ik nu doorga ben ik kaal _O-
Het oogt altijd extra dramatisch ja. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 24 november 2019 @ 13:41:23 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190097459
Inmiddels ben ik een maand of 3-4 CG.

Ik blijf nog een beetje zoekende in de routine. Ik blijf nog een beetje aan lopen tegen pluis en een paar plukken die wat beschadigd zijn door blonderen willen niet zo mooi meekrullen als de rest. Mijn haren in de nek zijn nog te kort om goed te krullen.

Routine nu:
1. Wassen met Nature Box of Petal Fresh tea tee
2. Conditioner Petal Fresh tea tree
3. Droogdeppen en knijpen met handdoek of tshirt
4. Borstelen (al die haaruitval die je normaal niet merkt vanwege borstelen werd ik gestoord van).
5. Nivea curls crème erin
6. Nivea curls rootlifting spray erin
7. Europrofit of yari gel erin
8. Scrunchen tot ik erbij neerval
9. Nivea mousse erin scrunchen
10. Met haren in vergiet droogföhnen (en wel met warmte)
11. In de auto scrunch ik m'n gel kapot als het echt goed droog is, soms nadat ik de autoverwarming nog even op 28c keihard door m'n haren heb laten blazen :')

Refresh:
1. Vochtig maken met water, maar vanmorgen ontdekt dat Nivea root lifting spray véél effectiever is
2. Nivea krullenmouse erin scrunchen
3. Eventjes föhnen met vergiet

Zie hier de status nu:



Ter vergelijking, dit was de foto van 29 augustus:



Een paar van m'n bevindingen:

Pluis wordt veel beter door er een klein beetje kokosolie in te wrijven nadat het gedroog is en de gel eruit gescruncht, maar kan zijn dat ik daar morgen de prijs voor betaal.

Mousse in droge haren = teringveel pluis.

Ik stap binnenkort over op new wave of iets anders, yari is te duur want handenvol van nodig, en europrofit heeft niet genoeg hold.

Leave-in (hair wonder) doe ik alleen in als ik een paar dagen knotje doe, want véél te zwaar voor mijn fijne haar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 24-11-2019 13:50:07 ]
Resistance is futile.
pi_190097903
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 13:41 schreef Seven. het volgende:
Inmiddels ben ik een maand of 3-4 CG.

Ik blijf nog een beetje zoekende in de routine. Ik blijf nog een beetje aan lopen tegen pluis en een paar plukken die wat beschadigd zijn door blonderen willen niet zo mooi meekrullen als de rest. Mijn haren in de nek zijn nog te kort om goed te krullen.

Routine nu:
1. Wassen met Nature Box of Petal Fresh tea tee
2. Conditioner Petal Fresh tea tree
3. Droogdeppen en knijpen met handdoek of tshirt
4. Borstelen (al die haaruitval die je normaal niet merkt vanwege borstelen werd ik gestoord van).
5. Nivea curls crème erin
6. Nivea curls rootlifting spray erin
7. Europrofit of yari gel erin
8. Scrunchen tot ik erbij neerval
9. Nivea mousse erin scrunchen
10. Met haren in vergiet droogföhnen (en wel met warmte)
11. In de auto scrunch ik m'n gel kapot als het echt goed droog is, soms nadat ik de autoverwarming nog even op 28c keihard door m'n haren heb laten blazen :')

Refresh:
1. Vochtig maken met water, maar vanmorgen ontdekt dat Nivea root lifting spray véél effectiever is
2. Nivea krullenmouse erin scrunchen
3. Eventjes föhnen met vergiet

Zie hier de status nu:

[ afbeelding ]

Ter vergelijking, dit was de foto van 29 augustus:

[ afbeelding ]

Een paar van m'n bevindingen:

Pluis wordt veel beter door er een klein beetje kokosolie in te wrijven nadat het gedroog is en de gel eruit gescruncht, maar kan zijn dat ik daar morgen de prijs voor betaal.

Mousse in droge haren = teringveel pluis.

Ik stap binnenkort over op new wave of iets anders, yari is te duur want handenvol van nodig, en europrofit heeft niet genoeg hold.

Leave-in (hair wonder) doe ik alleen in als ik een paar dagen knotje doe, want véél te zwaar voor mijn fijne haar.
Mooi zeg, echt al een verbetering in krul/slag. Nivea heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben daar wel benieuwd naar :)

Vanmorgen had ik ook een wasdag:

Hoofdhuid gewassen en gemasseerd met Kinky Curly come clean shampoo. Duur en niet bijzonder. Maak 'm natuurlijk wel op :)
Daarna petal fresh conditioner om de boel de ontklitten. Ik gebruik nooit meer een kam/borstel. Doe het altijd met mijn vingers.
Na het uitspoelen novex zwart deepco voor 5 minuutjes.

En daarna het stylinggebeuren. Blueberry bliss als leave in, daarna de Orange marmelade en een ietsje kinky Curly custard wat ik over had van een proefje . Daarna scrunchen. Ietsie gediffused en daarna aan de lucht gedroogd.

Ik heb gemerkt dat mijn bovenste laag echt supermooi krult, in mijn onderste laag is haast geen slag in te krijgen :( Hoop dat daar nog iets van te zien gaat zijn naarmate ik verder ga met de methode.

Overigens (en dat vind ik wel super jammer want ik heb het idee dat dat het proces vertraagd) heb ik geen zin en tijd om smorgens te refreshen. Daarvoor zijn 2 redenen. Ik moet elke doordeweekse ochtend retevroeg beginnen met werken (06:15) en ik moet mijn haar vast op mijn werk. Dus doordeweeks doe ik echt heel weinig aan mijn haar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 24-11-2019 14:16:11 ]
  zondag 24 november 2019 @ 14:13:04 #191
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190098015
@ Seven. Vermijd je bewust proteïne-houdende producten? (Tenminste, afaik zit in je genoemde producten weinig proteïne.)

Qua leave-in voor fijn haar: nature box. Heel licht spul, helpt hier juist om de krullen tot leven te wekken. Shampoo van NB is weer niet CG geloof ik, door de alcohol.

Zelf op het moment de stap genomen om te gaan cowashen. Dankzij sport was ik het best vaak, hopelijk helpt het tegen de droogte, helemaal nu de kachels overal weer aan staan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 24 november 2019 @ 14:23:11 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190098191
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 14:13 schreef IJsdraakje het volgende:
@ Seven. Vermijd je bewust proteïne-houdende producten? (Tenminste, afaik zit in je genoemde producten weinig proteïne.)

Qua leave-in voor fijn haar: nature box. Heel licht spul, helpt hier juist om de krullen tot leven te wekken. Shampoo van NB is weer niet CG geloof ik, door de alcohol.

Zelf op het moment de stap genomen om te gaan cowashen. Dankzij sport was ik het best vaak, hopelijk helpt het tegen de droogte, helemaal nu de kachels overal weer aan staan. :+
Nope, ik denk ook dat ik meer proteïne nodig heb tegen dat gepluis. Maar zware producten moet ik sowieso vermijden, ik heb heel veel maar wel vrij fijn haar (geen wonder dat het kaarsrecht naar beneden valt als ik niet CG ben). Ik hou me aanbevolen voor tips :) . Nature Box conditioner staat op m'n lijstje, maar eigenlijk ben ik best tevreden over Petal Fresh (dus ik heb nog 3 flessen conditioner :+ ).
Resistance is futile.
  zondag 24 november 2019 @ 14:33:06 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190098385
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 14:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mooi zeg, echt al een verbetering in krul/slag. Nivea heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben daar wel benieuwd naar :)

Vanmorgen had ik ook een wasdag:

Hoofdhuid gewassen en gemasseerd met Kinky Curly come clean shampoo. Duur en niet bijzonder. Maak 'm natuurlijk wel op :)
Daarna petal fresh conditioner om de boel de ontklitten. Ik gebruik nooit meer een kam/borstel. Doe het altijd met mijn vingers.
Na het uitspoelen novex zwart deepco voor 5 minuutjes.

En daarna het stylinggebeuren. Blueberry bliss als leave in, daarna de Orange marmelade en een ietsje kinky Curly custard wat ik over had van een proefje . Daarna scrunchen. Ietsie gediffused en daarna aan de lucht gedroogd.

Ik heb gemerkt dat mijn bovenste laag echt supermooi krult, in mijn onderste laag is haast geen slag in te krijgen :( Hoop dat daar nog iets van te zien gaat zijn naarmate ik verder ga met de methode.

Overigens (en dat vind ik wel super jammer want ik heb het idee dat dat het proces vertraagd) heb ik geen zin en tijd om smorgens te refreshen. Daarvoor zijn 2 redenen. Ik moet elke doordeweekse ochtend retevroeg beginnen met werken (06:15) en ik moet mijn haar vast op mijn werk. Dus doordeweeks doe ik echt heel weinig aan mijn haar.
Ik zou de onderste laag eerst drogen dus de rest van je haar eerst vastzetten in een toef bovenop je hoofd.

En moet je föhnen met refreshen of is airdry ook goed bij jouw haar? Indien airdry, gewoon lekker klungelen op je werk, ff vochtig maken en producten erin knijpen. Of is dat geen optie?
Resistance is futile.
  zondag 24 november 2019 @ 14:36:50 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190098461
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 14:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Qua leave-in voor fijn haar: nature box. Heel licht spul, helpt hier juist om de krullen tot leven te wekken. Shampoo van NB is weer niet CG geloof ik, door de alcohol.
Ik check net de ingrediënten die ik zelf op pagina 1 gepost heb van de nature box pomegranate shampoo. Er zit een sulfaat in!

Die gaat er dus uit, gelukkig nog plenty Petal Fresh shampoo op voorraad.
Resistance is futile.
pi_190098481
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 14:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou de onderste laag eerst drogen dus de rest van je haar eerst vastzetten in een toef bovenop je hoofd.

En moet je föhnen met refreshen of is airdry ook goed bij jouw haar? Indien airdry, gewoon lekker klungelen op je werk, ff vochtig maken en producten erin knijpen. Of is dat geen optie?
Is op zich wel een optie, maar omdat ik mijn haar vast moet blijft het gewoon niet mooi zitten. Als ik mijn haar weer los doe nadat ik klaar ben heb ik bekant steil haar, ook als ik refresh :/ Ik moet nog echt even op zoek hoe ik mijn haar krulvriendelijk vast kan maken.
pi_190098561
Ik doe tegenwoordig de keratine en de proteïne afwisselen. En daar lijkt mijn naar het best goed op te doen. Verder was ik niet sls vrij enzo. Want die shampoo bars hebben dat. Ben nog wel op zoek naar wat geschikts. De olijf die ik toen wilde was toen uitverkocht.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 24 november 2019 @ 15:49:29 #197
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190100045
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 14:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nope, ik denk ook dat ik meer proteïne nodig heb tegen dat gepluis. Maar zware producten moet ik sowieso vermijden, ik heb heel veel maar wel vrij fijn haar (geen wonder dat het kaarsrecht naar beneden valt als ik niet CG ben). Ik hou me aanbevolen voor tips :) . Nature Box conditioner staat op m'n lijstje, maar eigenlijk ben ik best tevreden over Petal Fresh (dus ik heb nog 3 flessen conditioner :+ ).
Nee, ik bedoel echt de leave in van NB, de rest is niet CG. :) Zelf heb ik ook enorm fijn haar (van dat haar dat je amper voelt als je het tussen je vingers rolt :')) en het verzwaart serieus niet. Hoor ook van dames met dikker haar dat ze er bizar veel van nodig hebben omdat het zo licht is. :P

En wat proteïne introduceren klinkt als een mooie aanvulling, helemaal voor de geblondeerde stukken. Het zou een reden kunnen zijn waarom de kokosolie een succes lijkt. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 25 november 2019 @ 07:11:22 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190111538
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 15:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel echt de leave in van NB, de rest is niet CG. :) Zelf heb ik ook enorm fijn haar (van dat haar dat je amper voelt als je het tussen je vingers rolt :')) en het verzwaart serieus niet. Hoor ook van dames met dikker haar dat ze er bizar veel van nodig hebben omdat het zo licht is. :P

En wat proteïne introduceren klinkt als een mooie aanvulling, helemaal voor de geblondeerde stukken. Het zou een reden kunnen zijn waarom de kokosolie een succes lijkt. :D
Thanks, ik ga eens kijken naar de leave in van Nature Box dan.

Edit: gaat het om deze?
https://www.etos.nl/produ(...)cream-120354225.html
Resistance is futile.
  maandag 25 november 2019 @ 11:36:30 #199
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190113820
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2019 07:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thanks, ik ga eens kijken naar de leave in van Nature Box dan.

Edit: gaat het om deze?
https://www.etos.nl/produ(...)cream-120354225.html
:Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 25 november 2019 @ 17:58:18 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190120061
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:36 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

:Y
Gelijk 4 besteld want mooie aanbieding :@ . Hopelijk werkt het voor mij. En dit doe je in als eerste product? Of gebruik je dit ook bij een refresh?
Resistance is futile.
  maandag 25 november 2019 @ 21:07:14 #201
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190124090
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2019 17:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gelijk 4 besteld want mooie aanbieding :@ . Hopelijk werkt het voor mij. En dit doe je in als eerste product? Of gebruik je dit ook bij een refresh?
Ik gebruik 'm voor het hold-product, als ik dat gebruik. Dus leave in, denman, gel. Refreshen faal ik mee, dus doe ik meestal niet, maar zou moeten kunnen. (Ochtenden en dingen doen...)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 7 december 2019 @ 09:05:36 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190308466
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik gebruik 'm voor het hold-product, als ik dat gebruik. Dus leave in, denman, gel. Refreshen faal ik mee, dus doe ik meestal niet, maar zou moeten kunnen. (Ochtenden en dingen doen...)
Nu een week gebruikt maar nog geen krullen gemaakt sinds ik ermee begonnen ben. Straks etentje, hopelijk met een bos krullen en minder pluis.
Resistance is futile.
  zaterdag 7 december 2019 @ 09:07:36 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190308474
Mijn vriend ging dus zo dagje shoppen in Duitsland en ik had 'm zonder enige serieuze verwachtingen gevraagd of hij Fructis Banana hairfood mee wilde nemen. Hij heeft er zowaar nog aan gedacht ook O+ dus straks even maskertje in m'n haren knallen. Ik ben heel benieuwd, ik lees veel lovende verhalen.
Resistance is futile.
  zaterdag 14 december 2019 @ 14:32:51 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190436294
Zo. 2 weken proteïne werpt voor mij best wel vruchten af!



Ik heb de afgelopen 2 weken elke dag banana hairfood als leave-in gedaan en steevast knotje.

Routine vandaag:

Petal fresh shampoo
Petal fresh conditioner
Nature box leave in (heerlijk spul!)
Nivea krullencreme
Nevia krullenmousse
Droogföhnen met vergiet

Diffuser krijg ik voor kerst :+

Maar dus! Minder pluis, meer krul! _O_

Nog maar eens de vergelijking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnenkort ook eens naar de kapper, effe wat dooie punten knippen en het blonde begint nou wel heel erg uit te groeien.
Resistance is futile.
pi_190437185
Het ziet er een beetje vettig uit. Of vettig, ik weet niet wat ik er aan zie.
Het krult wel goed ^O^
  zaterdag 14 december 2019 @ 16:45:33 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190438725
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 15:13 schreef mootie het volgende:
Het ziet er een beetje vettig uit. Of vettig, ik weet niet wat ik er aan zie.
Het krult wel goed ^O^
Niet slecht hè, voor iemand met steil haar. En het voelt gewoon lekker zacht nu (en niet vettig ;) ) .
Resistance is futile.
pi_190476580
Mijn conditioner en shampoo raakten op dus ik moest voor vervanging zorgen. Ik wil elke keer wat anders proberen, dus ik kwam deze keer bij shea moisture uit. Blijkbaar niet goed mijn research gedaan, want de conditioner is in principe niet CG, want er zit wateroplosbare siliconen in. Ik balen, want al gekocht. Toen kwam ik een filmpje tegen van mijn godin Mell.


Wat blijkt, wateroplosbare siliconen blijken helemaal niet zo slecht te zijn. Sterker nog: het kan een goede toevoeging zijn in haar producten. Of ik nu nog CG ben, volgens mij niet :')
pi_190626847
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:11 schreef -Spring het volgende:
Drie jaar Curly Girl Methode :)

[ afbeelding ]
Jemig! Prachtig!
  dinsdag 24 december 2019 @ 12:18:57 #210
403520 Sway-
La vie est belle
pi_190627747
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:11 schreef -Spring het volgende:
Drie jaar Curly Girl Methode :)

[ afbeelding ]
Awesome 8-)
pi_190628545
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:11 schreef -Spring het volgende:
Drie jaar Curly Girl Methode :)

[ afbeelding ]
Wat een verschil ^O^
pi_190629250
Dank jullie!

Ik volg de CGM trouwens ook niet heel nauwkeurig, hoor. Het enige wat ik heel strict niet doe, is siliconen gebruiken. En verder verzorg ik het vooral goed door goed te kijken wat het nodig heeft (proteine of vocht) en pas ik vooral de technieken toe.

En ik test heeeel veel producten. :')
pi_190629526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 14:18 schreef -Spring het volgende:
Dank jullie!

Ik volg de CGM trouwens ook niet heel nauwkeurig, hoor. Het enige wat ik heel strict niet doe, is siliconen gebruiken. En verder verzorg ik het vooral goed door goed te kijken wat het nodig heeft (proteine of vocht) en pas ik vooral de technieken toe.

En ik test heeeel veel producten. :')
Heb jij deheb al een keertje geprobeerd? Staat hoog op mijn verlanglijstje
pi_190629558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 14:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb jij deheb al een keertje geprobeerd? Staat hoog op mijn verlanglijstje
Nope.

Ik was zo'n twee keer per week. Ik was met shampoo (soms zelfs met sulfaten), want van enkel een co-wash wordt m'n haar te slap. Daar heb ik sowieso snel last van, van té zacht haar.
Na het wassen squish to condish ik met een cremespoeling. Daarin ben ik niet erg merkvast. Daarna de aunt Jackies Quench als leave in, dan de Happy Curls van Andrelon (die heb ik nodig voor wat extra stugheid) en dan drie gels:
1. Only Curls
2. Pretty Curly Girl Magical Flaxseedgel (dan droogknijpen met een hydrofiele luier)
3. Met natte handen een theelepel Kinky Curly Curling Custard.
  donderdag 26 december 2019 @ 21:54:35 #215
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190668135
Na hier jullie prachtige transformaties te zien en op internet een en ander te lezen, ben ik heel benieuwd wat cg met mijn haar zal doen :Y Dus heb net een startpakket besteld *O* Bij deze alvast een voorfoto, droger gaat het niet worden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_190684731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:54 schreef Meke het volgende:
Na hier jullie prachtige transformaties te zien en op internet een en ander te lezen, ben ik heel benieuwd wat cg met mijn haar zal doen :Y Dus heb net een startpakket besteld *O* Bij deze alvast een voorfoto, droger gaat het niet worden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yeah! Veel plezier!
pi_190689957
Wow spring!
Wat heb je versnderd van ‘18 tot ‘19?
Mijn haar is nu een beetje als jouw 18, maar het blijft weinig soepel.
  vrijdag 27 december 2019 @ 21:00:09 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190690102
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:11 schreef -Spring het volgende:
Drie jaar Curly Girl Methode :)

[ afbeelding ]
CG goals _O_

Ik zie jou trouwens met enige regelmaat op facebook voorbij komen in één of andere curly girl groep.
Resistance is futile.
  vrijdag 27 december 2019 @ 21:01:28 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190690145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:54 schreef Meke het volgende:
Na hier jullie prachtige transformaties te zien en op internet een en ander te lezen, ben ik heel benieuwd wat cg met mijn haar zal doen :Y Dus heb net een startpakket besteld *O* Bij deze alvast een voorfoto, droger gaat het niet worden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keep us posted! Binnen een week zul je al enorm verschil zien. Weet je je haar eigenschappen al?
Resistance is futile.
  vrijdag 27 december 2019 @ 21:59:19 #220
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190691888
Mensen, Dhr. Ciclon heeft wat tips nodig.

Ik wil mijn haar laten groeien tot mijn schouders. Ik heb dik en golvend haar.

(lukt me niet om afbeelding te tonen).

Ik zit alleen nu in die verrekte tussenfase. Boven op mijn hoofd is het iets langer dan de zijkanten en achterkant, echter is het daar nu ontzettend dik.

Iemand tips?
  zaterdag 28 december 2019 @ 09:42:59 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190700411
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 21:59 schreef Ciclon het volgende:
Mensen, Dhr. Ciclon heeft wat tips nodig.

Ik wil mijn haar laten groeien tot mijn schouders. Ik heb dik en golvend haar.

(lukt me niet om afbeelding te tonen).

Ik zit alleen nu in die verrekte tussenfase. Boven op mijn hoofd is het iets langer dan de zijkanten en achterkant, echter is het daar nu ontzettend dik.

Iemand tips?

Top knot? Of is het daar nog te kort voor?
Resistance is futile.
pi_190700784
@Seven. , Ik heb vanwege jouw post die banana food van Garnier gekocht. Geweldig spul _O_ Ik gebruik het als haarmasker. Ik doe niet echt CG (heb ik wel geprobeerd maar het zag eruit als een jaren 80 permanentje ;( Ik doe vast iets verkeerd, zal me er nog eens in verdiepen) , maar wilde dit weleens proberen.

Dus geen CG hier, wel gebruik ik Color Wow dream coat for curly hair. Het is prijzig maar aangezien ik halflang haar heb is het best zuinig in gebruik. Ik gebruik het 1 keer per week, het geeft m'n haar glans en doet wel iets voor de slag in mijn haar :)
  zaterdag 28 december 2019 @ 10:28:21 #223
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190701167
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2019 09:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Top knot? Of is het daar nog te kort voor?
Te kort ja. Lijkt echt net of ik een kussen op mn achterhoofd heb.

Op internet is het ook net een wilde westen met al die tips. De ene zegt regelmatig naar kapper om 'dode' punten af te knippen. De ander zegt weer dat je dat niet moet doen omdat haar zoiezo al 'dood' is.
pi_190701275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Te kort ja. Lijkt echt net of ik een kussen op mn achterhoofd heb.

Op internet is het ook net een wilde westen met al die tips. De ene zegt regelmatig naar kapper om 'dode' punten af te knippen. De ander zegt weer dat je dat niet moet doen omdat haar zoiezo al 'dood' is.
Echt dode punten valt sowieso wel mee. Dat gaat nou ook weer niet zo snel :)

Op een gegeven moment bereik je zo'n punt waar echt even doorheen moet helaas. Kan best wel even duren. Op een gegeven moment kun je het wel in een model laten knippen waarmee je het beter lang kan laten groeien.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 28 december 2019 @ 10:36:18 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190701289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:04 schreef Granqvist het volgende:
@:Seven. , Ik heb vanwege jouw post die banana food van Garnier gekocht. Geweldig spul _O_ Ik gebruik het als haarmasker. Ik doe niet echt CG (heb ik wel geprobeerd maar het zag eruit als een jaren 80 permanentje ;( Ik doe vast iets verkeerd, zal me er nog eens in verdiepen) , maar wilde dit weleens proberen.

Dus geen CG hier, wel gebruik ik Color Wow dream coat for curly hair. Het is prijzig maar aangezien ik halflang haar heb is het best zuinig in gebruik. Ik gebruik het 1 keer per week, het geeft m'n haar glans en doet wel iets voor de slag in mijn haar :)
_O_

Fijn spul hè? Ik wissel nature box leave in af met banana hairfood. En verder blijf ik gewoon petal fresh shampoo en conditioner gebruiken. Ik knijp lang niet altijd krullen in m'n haar.
Resistance is futile.
  zaterdag 28 december 2019 @ 10:37:25 #226
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190701313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Echt dode punten valt sowieso wel mee. Dat gaat nou ook weer niet zo snel :)

Op een gegeven moment bereik je zo'n punt waar echt even doorheen moet helaas. Kan best wel even duren. Op een gegeven moment kun je het wel in een model laten knippen waarmee je het beter lang kan laten groeien.
Denk inderdaad dat ik daar nu in zit. het kan iets achter de oren, maar nog niet alles. Heb nu zeg maar soort van 'matje' lengte.
  zaterdag 28 december 2019 @ 10:38:40 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190701335
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:37 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat ik daar nu in zit. het kan iets achter de oren, maar nog niet alles. Heb nu zeg maar soort van 'matje' lengte.
Als je dik golvend haar hebt, wat is dan het resultaat dat je verwacht?
Resistance is futile.
pi_190701358
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:37 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat ik daar nu in zit. het kan iets achter de oren, maar nog niet alles. Heb nu zeg maar soort van 'matje' lengte.
heb je geen foto desnoods in DM ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190701823
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O_

Fijn spul hè? Ik wissel nature box leave in af met banana hairfood. En verder blijf ik gewoon petal fresh shampoo en conditioner gebruiken. Ik knijp lang niet altijd krullen in m'n haar.
Ja ik was oprecht verbaasd hoe lekker dat spul is. Ik heb altijd het idee dat haarmaskers niets voor m'n haar doen maar deze is echt super (en niet duur *) )

Ik gebruik zelf shampoo van Tigi, Your Highness. Dit vind ik goddelijk spul, helaas wordt het niet meer gemaakt (ik heb maar een voorraadje ingeslagen :') ).
  zaterdag 28 december 2019 @ 11:08:48 #230
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190701830
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je dik golvend haar hebt, wat is dan het resultaat dat je verwacht?
Hoe bedoel je? Op dit moment of als eindresultaat/doel?
  zaterdag 28 december 2019 @ 11:16:02 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190701957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Op dit moment of als eindresultaat/doel?
Eindresultaat.
Resistance is futile.
  zaterdag 28 december 2019 @ 11:17:41 #232
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190702002
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eindresultaat.
https://images.app.goo.gl/piHQS4Th8UWrbvLs6

Dit een beetje. Ik heb bijna hetzelfde haar alleen ben ik donkerblond.
  zaterdag 28 december 2019 @ 11:18:51 #233
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190702023
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

https://images.app.goo.gl/piHQS4Th8UWrbvLs6

Dit een beetje. Ik heb bijna hetzelfde haar alleen ben ik donkerblond.
https://images.app.goo.gl/KYS95HEeXw4K4umv6

maximaal zoals dit.
  zaterdag 28 december 2019 @ 17:12:33 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190711158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

https://images.app.goo.gl/piHQS4Th8UWrbvLs6

Dit een beetje. Ik heb bijna hetzelfde haar alleen ben ik donkerblond.
Johnny Depp heeft volgens mij redelijk fijn, maar wel licht golvend haar.
Resistance is futile.
pi_190712846
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2019 17:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Johnny Depp heeft volgens mij redelijk fijn, maar wel licht golvend haar.
Met een beetje cg heeft hij zo een enorme bos :9
  zaterdag 28 december 2019 @ 19:19:53 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190715004
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 17:56 schreef mootie het volgende:

[..]

Met een beetje cg heeft hij zo een enorme bos :9
Met mooie zachte glanzende krullen :+ . Zoals Jan Vayne in de nineties *)
Resistance is futile.
pi_190715060
Volgens mij is zijn haar in de gemiddelde week al blij als het een douche ziet...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 22:31:44 #238
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190722371
Ik wil dit ook graag proberen maar jemig wat is een hoop van dat spul duur :o
Maar prachtige foto’s en resultaten dus ik wil dit ook graag proberen.
Mijn haar is gekleurd en behoorlijk beschadigd door ziekte en medicijnen dus hoop hiermee ook weer zulke mooie krullen te krijgen!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 16:06:58 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_190740287
Die Nature Box Leave In, ik heb daarnaar gezocht, maar Kruidvat heeft het niet. Is dat echt alleen online te krijgen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 december 2019 @ 16:13:30 #240
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190740442
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:06 schreef Guppy het volgende:
Die Nature Box Leave In, ik heb daarnaar gezocht, maar Kruidvat heeft het niet. Is dat echt alleen online te krijgen?
Nee hoor, ik heb 'm geloof ik bij een lokale Etos gehaald.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 16:17:58 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_190740583
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:13 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb 'm geloof ik bij een lokale Etos gehaald.
Oh ja, Etos is er ook nog! Daar zal ik ook eens naar binnen lopen :)

Verder doe ik niet aan CG hoor, maar ik wil die graag ook eens proberen. De andere producten bevallen erg goed!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190740620
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:06 schreef Guppy het volgende:
Die Nature Box Leave In, ik heb daarnaar gezocht, maar Kruidvat heeft het niet. Is dat echt alleen online te krijgen?
Aankomende week toevallig 1+1 gratis bij de Etos :s)
  zondag 29 december 2019 @ 16:59:49 #243
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190741787
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:17 schreef Guppy het volgende:

[..]

Oh ja, Etos is er ook nog! Daar zal ik ook eens naar binnen lopen :)

Verder doe ik niet aan CG hoor, maar ik wil die graag ook eens proberen. De andere producten bevallen erg goed!
Ik vind het fijn spul, minder knoop, maar niet te zwaar. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 29 december 2019 @ 16:59:59 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190741796
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:06 schreef Guppy het volgende:
Die Nature Box Leave In, ik heb daarnaar gezocht, maar Kruidvat heeft het niet. Is dat echt alleen online te krijgen?
Jaaaa, bij de Etos, heerlijk spul!
Resistance is futile.
  zondag 29 december 2019 @ 17:04:56 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190741897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:31 schreef senesta het volgende:
Ik wil dit ook graag proberen maar jemig wat is een hoop van dat spul duur :o
Maar prachtige foto’s en resultaten dus ik wil dit ook graag proberen.
Mijn haar is gekleurd en behoorlijk beschadigd door ziekte en medicijnen dus hoop hiermee ook weer zulke mooie krullen te krijgen!
Beschadigd haar = proteïne als leave in, dan krijg je minder pluis. En in mijn geval betekent dat dus banana hairfood van Fructis (maar die is te zwaar icm losse krullen dus ik gebruik 'm royaal als ik m'n haar in een knotje doe).

De nature box is lekker licht voor als ik losse krullen doe. Daar heb ik wel veel meer van nodig.
Resistance is futile.
pi_190742057
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2019 17:04 schreef Seven. het volgende:
banana hairfood van Fructis
Waar koop je die? Ooit een pot gekocht maar daarna niet meer gezien.
  zondag 29 december 2019 @ 17:15:06 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190742211
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:09 schreef Elleska het volgende:

[..]

Waar koop je die? Ooit een pot gekocht maar daarna niet meer gezien.
Ik heb 'm bij DM in Duitsland gehaald. Of nee, mijn wederhelft is dat begin december gaan doen voor mij toen hij drank in ging slaan voor de feestdagen.

https://www.notino.nl/gar(...)_eSor4RoCYt8QAvD_BwE

5 euro per pot in Duitsland dus voor de prijs hoef je niet noodzakelijk uit te wijken.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 17:15:13 #248
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190742214
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2019 17:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Beschadigd haar = proteïne als leave in, dan krijg je minder pluis. En in mijn geval betekent dat dus banana hairfood van Fructis (maar die is te zwaar icm losse krullen dus ik gebruik 'm royaal als ik m'n haar in een knotje doe).

De nature box is lekker licht voor als ik losse krullen doe. Daar heb ik wel veel meer van nodig.
Thnx O+

Vandaag de start gedaan.

Final was met johnsons baby shampoo van de action.

Daarna Intensive Hair Therapy haarmasker van de action (de paarse)

Petal fresh conditioner (Tea tree) met wat water gebruikt als leave in.

En daarna Hegron haargel Salon Professional Formula gebruikt.

Resultaat is absoluut veel meer en mooiere krullen maar vind mijn haar wel wat droog aanvoelen dus er moet nog wat aan gesleuteld worden. Ik zal morgen de hairfood halen, kijken of dat mijn haar uiteindelijk wat zachter en minder droog maakt. Gebruiken jullie ook olie? En welke raden jullie aan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 29 december 2019 @ 17:17:48 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190742314
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:15 schreef senesta het volgende:

[..]

Thnx O+

Vandaag de start gedaan.

Final was met johnsons baby shampoo van de action.

Daarna Intensive Hair Therapy haarmasker van de action (de paarse)

Petal fresh conditioner (Tea tree) met wat water gebruikt als leave in.

En daarna Hegron haargel Salon Professional Formula gebruikt.

Resultaat is absoluut veel meer en mooiere krullen maar vind mijn haar wel wat droog aanvoelen dus er moet nog wat aan gesleuteld worden. Ik zal morgen de hairfood halen, kijken of dat mijn haar uiteindelijk wat zachter en minder droog maakt. Gebruiken jullie ook olie? En welke raden jullie aan?
Olie heb ik wel een paar keer gedaan, ook minder pluis maar sneller vet bij mij. Kan bij jou heel anders uitpakken. Ik heb zo'n pot kokosolie.
Resistance is futile.
  zondag 29 december 2019 @ 17:26:07 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190742657
quote:
Ik ben bang dat je er toch doorheen moet. Ik heb het ook net weer lang, na jaren kort. Achter de oren is een overwinning, daarna nog wat ellende voor je haar voorbij je kin groeit en daarna is het lekker laten gaan.

Ik zou sowieso wel naar de kapper gaan om het te fatsoeneren als je eenmaal voorbij de oren bent, maar tot die tijd nog ff volhouden.
Resistance is futile.
pi_190743530
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2019 17:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb 'm bij DM in Duitsland gehaald. Of nee, mijn wederhelft is dat begin december gaan doen voor mij toen hij drank in ging slaan voor de feestdagen.

https://www.notino.nl/gar(...)_eSor4RoCYt8QAvD_BwE

5 euro per pot in Duitsland dus voor de prijs hoef je niet noodzakelijk uit te wijken.
^O^ Kom zelf niet veel in Duitsland maar ken wel mensen die er regelmatig komen dus kan altijd even vragen :)

Moet sowieso even weer op zoek, op 1 conditioner na is alles wat ik gebruikte niet meer te koop of het is niet meer CG.

Petal fresh shampoo was geen succes. De piraten shampoo van de Kruidvat of Schwarzkopf staat nog op het lijstje om te proberen, als het niet bevalt schuif ik het wel door naar zoontje.
  maandag 30 december 2019 @ 10:19:50 #252
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190764689
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2019 17:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je er toch doorheen moet. Ik heb het ook net weer lang, na jaren kort. Achter de oren is een overwinning, daarna nog wat ellende voor je haar voorbij je kin groeit en daarna is het lekker laten gaan.

Ik zou sowieso wel naar de kapper gaan om het te fatsoeneren als je eenmaal voorbij de oren bent, maar tot die tijd nog ff volhouden.
Thanks Seven. Ik maak ook vaak de fout om er teveel rotooi in te gooien zoals Wax/Paste/Creme. Maar met dat dikke haar van mij is dat meestal niet echt een goede zet.
pi_190787374
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:09 schreef Elleska het volgende:

[..]

Waar koop je die? Ooit een pot gekocht maar daarna niet meer gezien.
Ik zag m laatst bij normal staan, mocht die toevallig in de buurt zitten!
  zondag 12 januari 2020 @ 19:32:21 #254
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190998777
Welke haarstyle prodcut is het best voor als je lang & dik haar hebt als man zijnde?

Ik kom daar echt niet uit. Ik heb nu half lang haar en gel, wax en haarspray producten zijn echt niet meer te doen.
  zondag 12 januari 2020 @ 20:33:42 #255
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_190999837
Ik zweer bij Kerastase shampoo. Sinds een jaar gebruik ik alleen dat en zie enorm veel verbetering.

https://www.haarshop.nl/p(...)h6SSEXhoClkYQAvD_BwE

Conditioner haal ik gewoon altijd wat anders, whatever in de aanbieding is. Heb letterlijk geen enkel verschil gemerkt bij verschillende merken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_192389204
Kickje!

We zijn vrolijk verder aan het gaan met ons CG avontuur. Dat wil zeggen: ik gebruik CG producten samen met mijn dochter, maar ik gebruik even geen styling producten. Krullen en slag zijn daardoor niet optimaal, maar het haar oogt en voelt nog steeds gezond :) Bij mijn dochter gebruik ik sowieso geen styling producten.

We hebben net een fles shampoo van keracare op gemaakt. Een beetje mixed feelings. Haar wordt er goed schoon van, maar ik had toch aardig wat shampoo nodig om dat te bewerkstelligen. Conditioner was van Garnier, milde haver. Af en toe een leave in van Knot Today (Kinky Curly). Hetzelfde bij mijn dochter. Ik heb het idee dat vooral de conditioner nogal zwaar is voor ons haar (type 2a), dus ik ben op zoek gegaan naar lichtere producten.

Ik kwam uit op de naturals lijn van Not Your Mother. Ik heb daar de shampoo en conditioner van besteld en we gaan het deze week gebruiken. Ik was mijn haar niet veel (max. 2 keer per week) en van mijn dochter nog minder, dus we gaan er wel een tijdje mee doen denk ik. Was best prijzig, maar ik heb een zwak voor haarproducten en nieuwe dingen uitproberen :)
pi_192389842
Ik ben gestopt met CG, mijn haar werd er vreselijk lelijk van. Nu een week aan de goedkope shampoo en conditioner (met siliconen) van de trekpleister en wat is het fijn O+
pi_192389935
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik ben gestopt met CG, mijn haar werd er vreselijk lelijk van. Nu een week aan de goedkope shampoo en conditioner (met siliconen) van de trekpleister en wat is het fijn O+
Hoe lang was je bezig? Het kan zijn dat je haar er niet mooier wordt in de transitie periode.

Maar CG is ook gewoon niet voor iedereen. Het is maar net hoe je haar het vindt.
pi_192389966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe lang was je bezig? Het kan zijn dat je haar er niet mooier wordt in de transitie periode.

Maar CG is ook gewoon niet voor iedereen. Het is maar net hoe je haar het vindt.
2 jaar :')
Ik denk dat het indd gewoon niet bij mijn haar past. -O-
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:31:53 #260
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_192436680
Welk stylings product gebruiken jullie en welke is (ook) geschikt voor heren?

Ik heb een beetje het haar van Paolo Maldini ten tijden van zijn nadagen als speler.

(weet niet hoe ik foto moet plaatsen)

https://www.google.com/se(...)QAw&biw=1920&bih=921

Ik gebruik nu 1x in de 3/7 dagen shampoo en 2x pw conditioner. Als het nog droog is pak ik een beetje Olie of Creme van Andrelon.

Dat gaat dus goed.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:14:45 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192437460
Ik inmiddels een half jaar CG en na een tip in dit topic ook proteïne gaan toevoegen.

Ik ben alleen 9 van de 10 keer te lui om m'n krullen te stijlen. Maar die enkele keer dat ik wel krullen maak, dan gaat het echt fantastisch dus ik ga er lekker mee door. ^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:17:07 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192437508
Ik heb trouwens wel tabak van Petal Fresh. Het werkt prima voor m'n haar maar ik wil een conditionerfles die ik niet met veel geweld fijn moet knijpen :').
Resistance is futile.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:22:10 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192437581
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 10:19 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Thanks Seven. Ik maak ook vaak de fout om er teveel rotooi in te gooien zoals Wax/Paste/Creme. Maar met dat dikke haar van mij is dat meestal niet echt een goede zet.
Hoe is het met je haar? Doorgezet met laten groeien?
Resistance is futile.
pi_192437806
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:17 schreef Seven. het volgende:
Ik heb trouwens wel tabak van Petal Fresh. Het werkt prima voor m'n haar maar ik wil een conditionerfles die ik niet met veel geweld fijn moet knijpen :').
Hoe krijg je dat voor elkaar? Prima flessen vind ik.
pi_192438045
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:36 schreef mootie het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Prima flessen vind ik.
Ik ook wel. Vind ze wel fijne producten hebben ook.

Ik had ooit de avocadoshampoo van nature box en dat was duidelijk geen succes. Wat een stank heeft die shampoo :r
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:56:47 #266
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_192438149
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe is het met je haar? Doorgezet met laten groeien?
Yup. Het verzorgende gedeelte is onder controle. Nu het stijlen en het juiste stijlproduct nog. Mijn haar is nagenoeg identiek als Maldini. Kwa lengte en slag. Heb jij idee voor product? Gebruik nu of AndrelonHaarcreme kokos, textuur spray (salt) van lving proof, Matt paste of keratine olie ( vind het iets te glanzend)
  zondag 5 april 2020 @ 21:01:17 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192468012
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:36 schreef mootie het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Prima flessen vind ik.
Errrr, ligt het nou echt aan mij? :P

Ik moet op het laatst serieus de dop eraf draaien om er nog conditioner uit te krijgen. De shampoo gaat prima.

Ik ga nu die zen conditioner van Andrélon gebruiken.
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 21:05:50 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192468115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:56 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Yup. Het verzorgende gedeelte is onder controle. Nu het stijlen en het juiste stijlproduct nog. Mijn haar is nagenoeg identiek als Maldini. Kwa lengte en slag. Heb jij idee voor product? Gebruik nu of AndrelonHaarcreme kokos, textuur spray (salt) van lving proof, Matt paste of keratine olie ( vind het iets te glanzend)
Klein beetje matte clay? Wordt het wel superstug van. Oh wacht, heb je al. Olie, crème en dat soort dingen zorgt altijd voor glans en neemt ook de werking van die matt paste een beetje weg. Gebruik je dat allemaal door elkaar?

Je zou een lichte leave-in kunnen gebruiken op nat haar. Nature box avocado dinges heb ik ook, die zorgt niet voor glans maar wel voor gezond haar waar je met je vingers doorheen kunt.
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 21:08:52 #269
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192468181
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 21:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Errrr, ligt het nou echt aan mij? :P

Ik moet op het laatst serieus de dop eraf draaien om er nog conditioner uit te krijgen. De shampoo gaat prima.

Ik ga nu die zen conditioner van Andrélon gebruiken.
Volgens mij zijn het sommige batches, ik heb één conditioner die voor geen reet uit de fles wil, maar een ander gaat prima. :?

De Nature Box leave in is helaas aangepast, dus ik moet op zoek naar een ander. }:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 5 april 2020 @ 21:16:44 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192468357
Ik ben sinds augustus 2019 CG dus nu dik een half jaar. Sinds 4 maanden gebruik ik er regelmatig proteïne bij (nature box leave-in en soms Garnier banana hairfood maar die is bijna op en te zwaar om krullen mee te maken dus doe ik zuinig mee) Ik heb het in februari laten knippen en verven.

Ik ben niet zo heel vroom meer, ik zorg dat ik geen siliconen en sulfaten gebruik maar ik borstel m'n haar regelmatig en krullen knijpen maak ik 1 of 2 keer per maand tijd voor :+ . Maar als ik het dan doe, dan gaat dat wel véél makkelijker dan voorheen.

Ik moet wel wat doen aan m'n föhntechniek.



Vergelijking weer, eens kijken of er vooruitgang in zit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt verandering dus, sinds 14 december. Wel minder pluis, alleen dat zie je op de foto niet zo goed. Ik ga die Mel van youtube een keertje checken als ik zin heb. En trouwens, ik vind het wel leuk zitten zo :@ . Meer kruk hoeft niet echt.
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 21:20:45 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192468454
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het sommige batches, ik heb één conditioner die voor geen reet uit de fles wil, maar een ander gaat prima. :?

De Nature Box leave in is helaas aangepast, dus ik moet op zoek naar een ander. }:|
Nee, serieus!! :(
Zit er siliconen in nu?
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 21:22:25 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192468484
Die foto van vandaag trouwens :'), lekker zo'n 'check mij onderkin vermijdend bezig zijn' selfie :+
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 21:41:06 #273
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192468719
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2020 21:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, serieus!! :(
Zit er siliconen in nu?
De vervanger is wel CG, lees ik net. Alleen blijkbaar een spray, ik weet niet of ik daarmee om kan gaan. _O-

Naja, ik ga de komende tijd toch nergens heen, dus zat ruimte om te experimenteren. :+

Ziet er goed uit trouwens!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192975783
Ik heb wat proefjes besteld en binnen gekregen van CG producten. Ben benieuwd! Ga ze morgen eens testen :D
  donderdag 7 mei 2020 @ 17:12:23 #275
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_192997289
Gisteren heb ik de leave-in en het masker van de Garnier Fructis aloe vera lijn besteld, eens zien wat dat gaat doen. Verder houd ik het bij Nature box shampoo en jojobaolie.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_193204749
Ik had dus al een tijdje last van haar wat niet mee wilde werken. Deed niks na stijlproducten, bleef pluizig en doffig. Heb een gelatinemasker erin gegooid en dat deed ook vrij weinig. Ik snapte er niks van ;( Toen kwam ik er achter dat ik nooit een clarifying wash deed. Ik had nog een shampoo om te clarifyen, dus dat heb ik vanmorgen gedaan. Daarna wat langer conditioner erin gelaten, ik las dat zo'n shampoo wat uitdrogend kan zijn. Resultaat is haar dat inderdaad veel schoner en beter aanvoelt en er uit ziet :)
pi_193216050
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 21:22 schreef Seven. het volgende:
Die foto van vandaag trouwens :'), lekker zo'n 'check mij onderkin vermijdend bezig zijn' selfie :+
Heb je het merk aunt jackies weleens geprobeerd? Hele lichte crème.
pi_193216102
Wel grappig waar iedereen mee struggelt, ik probeer juist minder krullen te krijgen. 😆
pi_193216284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:45 schreef Cronometer_ het volgende:
Wel grappig waar iedereen mee struggelt, ik probeer juist minder krullen te krijgen. 😆
Het is meer een hobby geworden. Ik vond mijn haar verschrikkelijk; vooral heel veel pluis. Ik vond het nog het meest op heksenhaar lijken. Het zag er zo dood uit, terwijl ik het niet eens vaak verfde oid. Later kwam ik erachter dat ik de verkeerde producten gebruikte. En nu is het dus mijn hobby om het zo mooi mogelijk eruit te laten zien. Nog steeds pluis, maar veel minder.

Niet alle producten van Aunty Jackies zijn trouwens CG. Ik dacht dat Seven die methode ook volgde.
pi_193216382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is meer een hobby geworden. Ik vond mijn haar verschrikkelijk; vooral heel veel pluis. Ik vond het nog het meest op heksenhaar lijken. Het zag er zo dood uit, terwijl ik het niet eens vaak verfde oid. Later kwam ik erachter dat ik de verkeerde producten gebruikte. En nu is het dus mijn hobby om het zo mooi mogelijk eruit te laten zien. Nog steeds pluis, maar veel minder.

Niet alle producten van Aunty Jacques zijn trouwens CG. Ik dacht dat Seven die methode ook volgde.
Die paarse wel meen ik, hebben ze bij de Kruidvat. Al haal je het bij de toko voor 5 eur.

Denken jullie ook aan zaken als laag of hoog poreus? Dat was voor mij echt een verandering.
pi_193216472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:57 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Die paarse wel meen ik, hebben ze bij de Kruidvat. Al haal je het bij de toko voor 5 eur.

Denken jullie ook aan zaken als laag of hoog poreus? Dat was voor mij echt een verandering.
Bedoel je deze:



want die is niet CG. Die fout heb ik in het begin ook gemaakt :)
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:06:43 #282
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193216597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:57 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Die paarse wel meen ik, hebben ze bij de Kruidvat. Al haal je het bij de toko voor 5 eur.

Denken jullie ook aan zaken als laag of hoog poreus? Dat was voor mij echt een verandering.
Ik hou daar wel rekening mee ja. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193216668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bedoel je deze:

[ afbeelding ]

want die is niet CG. Die fout heb ik in het begin ook gemaakt :)
Ik dacht siliconen op waterbasis zit ik fout? ;(
pi_193216700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:06 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik hou daar wel rekening mee ja. :Y
Ik bedacht mij vandaag ineens dat een deel van mijn haar hoog poreus is en dat die krullen daarom anders reageren op styling producten :') nu pas. Mijn haar droogt ook van beneden naar boven.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:12:52 #285
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193216740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:11 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Ik bedacht mij vandaag ineens dat een deel van mijn haar hoog poreus is en dat die krullen daarom anders reageren op styling producten :') nu pas. Mijn haar droogt ook van beneden naar boven.
Ik heb één pluk die zich duidelijk anders gedraagt, nu ben ik benieuwd of dat een oorzaak is. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193216777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:09 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Ik dacht siliconen op waterbasis zit ik fout? ;(
Ik gebruik altijd deze site https://curlscan.com/approved/A als ik wat nieuws wil proberen. Daar staat hij niet bij tussen de andere AJ producten. Wel een bummer, want ik heb daarmee tot nu toe de mooiste krullen gecreëerd.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:18:40 #287
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193216872
Ik ben niet zo strict CG trouwens, mijn huid vindt me liever als ik om de 2/3 weken sulfaten gebruik. Kan er ook wel een silicoon bij. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193216960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd deze site https://curlscan.com/approved/A als ik wat nieuws wil proberen. Daar staat hij niet bij tussen de andere AJ producten. Wel een bummer, want ik heb daarmee tot nu toe de mooiste krullen gecreëerd.
Ik gebruik vaak maskers als leave in. Die van Garnier werkt heerlijk en met deze krijg ik prachtige fussili krullen

Gebruiken jullie weleens klei maskers?
pi_193217012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben niet zo strict CG trouwens, mijn huid vindt me liever als ik om de 2/3 weken sulfaten gebruik. Kan er ook wel een silicoon bij. :D
Ik doe om de week wassen met sulfaten anders krijg ik slap en futloos haar. Maar ben idd ook niet strict CG. Ooit wel, maar kost teveel gedoe, tijd en geld.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:26:49 #290
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193217055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:24 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Ik doe om de week wassen met sulfaten anders krijg ik slap en futloos haar. Maar ben idd ook niet strict CG. Ooit wel, maar kost teveel gedoe, tijd en geld.
Gewoon lekker cherry picken. :9 Al poog ik het wel bij af en toe te houden, teveel sulfaat droogt het wel echt uit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193217085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:26 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Gewoon lekker cherry picken. :9 Al poog ik het wel bij af en toe te houden, teveel sulfaat droogt het wel echt uit.
Bij mij ook ja.

En wat betreft geld, het is zo duur als je het zelf maakt:) Je kan ook naar de kruidvat of Etos.
pi_193217109
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:26 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Gewoon lekker cherry picken. :9 Al poog ik het wel bij af en toe te houden, teveel sulfaat droogt het wel echt uit.
Ik moet echt eens opletten wat ik doe, lees net dat die nature box shampoo bar niet eens sulfaten bevat 😆 Er zit iets in wat alle zooi weghaalt in ieder geval.
pi_193217151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij mij ook ja.

En wat betreft geld, het is zo duur als je het zelf maakt:) Je kan ook naar de kruidvat of Etos.
Wat heb je bij de kruidvat en etos voor krullen? Volgens mij shampoo, cremespoeling maar voor de rest slaag ik daar niet zo.

Ik ben idd gestopt met 30 eur uit te geven aan een pot gel. Sloeg nergens meer op.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:37:33 #294
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193217215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:32 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Wat heb je bij de kruidvat en etos voor krullen? Volgens mij shampoo, cremespoeling maar voor de rest slaag ik daar niet zo.

Ik ben idd gestopt met 30 eur uit te geven aan een pot gel. Sloeg nergens meer op.
Novex :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:42:26 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193217276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:43 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Heb je het merk aunt jackies weleens geprobeerd? Hele lichte crème.
Van gehoord, niet geprobeerd.
Resistance is futile.
pi_193217277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Novex :9
Wist ik niet eens, ga binnenkort weer eens kijken wat ze bij de Kruidvat hebben :9
pi_193217281
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Van gehoord, niet geprobeerd.
Niet CG, nvm!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:46:45 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193217334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:42 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Niet CG, nvm!
Maar er zijn ook AJ producten die wel CG zijn. Ik vond het volgens mij schreeuwend duur en dan is de lol er snel af voor mij.
Resistance is futile.
pi_193217396
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar er zijn ook AJ producten die wel CG zijn. Ik vond het volgens mij schreeuwend duur en dan is de lol er snel af voor mij.
Jij behoort niet tot het clubje dat 30 euro uitgeeft aan een goede leave in? Ik ging over op AJ, omdat ik het in de toko cheap vond.

Blijkt dat goedkoop nog beter werkt voor mijn haar.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:56:42 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193217472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:50 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Jij behoort niet tot het clubje dat 30 euro uitgeeft aan een goede leave in? Ik ging over op AJ, omdat ik het in de toko cheap vond.

Blijkt dat goedkoop nog beter werkt voor mijn haar.
Haha nee, er zijn grenzen! Ik wacht aanbiedingen af en het hoogste dat ik ooit gegaan ben voor een leave in is 8 euro.
Resistance is futile.
pi_193217801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb één pluk die zich duidelijk anders gedraagt, nu ben ik benieuwd of dat een oorzaak is. :')
Bij mij ook, een lok aan de voorkant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')