Whoei!! Dat gaat goed!! Leuke foto.:)quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:25 schreef Seven. het volgende:
Ik had echt minimaal beetje slag. Na 2 weken CG:
[ afbeelding ]
Slaapmuts (geen grapquote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
Zijn er trucs zodat je haar na een nacht tukken ook nog acceptabel is?
Vlechten.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
Ik heb even twee random shampoobars daar bekeken, beide hebben sulfaten en palmolie. Dus de minder rotzooi-claim geloof ik niet zo. De zonder palmolie-variant lijken dan weer allemaal dezelfde bar met een ander geurtje/kleurtje te zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit er aan te denken om over te gaan op shampoo bars.
Ik gebruik die al als ik moet vliegen dus tja waarom dan niet helemaal over he.
Iemand ervaring met shampoobars.nl? Zedzeggend St er minder rotzooi in die bars zit.
Slaapmuts/bonnet/buff schijnen goed te helpen, net als een satijnen kussensloop. Zelf bekijk ik per dag of ik vind dat ik wegkom met het niet kammen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:51 schreef Seven. het volgende:
Ik zat zelf aan de kaneel en green tea te denken ivm hoofdhuid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb even twee random shampoobars daar bekeken, beide hebben sulfaten en palmolie. Dus de minder rotzooi-claim geloof ik niet zo. De zonder palmolie-variant lijken dan weer allemaal dezelfde bar met een ander geurtje/kleurtje te zijn.
Die van bijvoorbeeld Lush hebben ook vaak (wat agressieve) sulfaten, maar daar zijn de ingrediënten per bar tenminste nog verschillend.
[..]
Slaapmuts/bonnet/buff schijnen goed te helpen, net als een satijnen kussensloop. Zelf bekijk ik per dag of ik vind dat ik wegkom met het niet kammen.
Naja, ik vergeleek 'm met Lush omdat ik weet dat je daar al langer ervaring mee hebt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zat zelf aan de kaneel en green tea te denken ivm hoofdhuid.
Ik heb er een van de lush nu tegen vette haren maar die is veel te heftig voor mijn hoofdhuid. En ik ben eigenlijk wel even klaar met de lush
weet je toevallig een goed alternatief?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Naja, ik vergeleek 'm met Lush omdat ik weet dat je daar al langer ervaring mee hebt.
Maar voor mij zou vooral de palmolie (en de herkomst daarvan) een reden zijn om elders te bestellen.
Even een rondje gegoogeld, HappySoaps heeft op het oog geen al te rare dingen in de bars. (Maar de webshop ken ik verder niet, lijkt vrij nieuw, maar onder de paraplu van een al langer bestaand ding).quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
weet je toevallig een goed alternatief?
Ah ja dat laatste lijkt mij ook weer niet handig.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even een rondje gegoogeld, HappySoaps heeft op het oog geen al te rare dingen in de bars. (Maar de webshop ken ik verder niet, lijkt vrij nieuw, maar onder de paraplu van een al langer bestaand ding).
Verder kom ik vooral de echte zepen tegen, maar dan moet je weer moeite doen met zuren om de ph-waarde van de zeep wat te neutraliseren.
Geen shampoobar, maar misschien is Zarqa wat voor je? Die richten zich vooral op huidproblemen en zit ook geen onnodig spul in. Heb ik een flinke poos geleden gebruikt om van m'n schilferende hoofdhuid af te komen en sindsdien is het eigenlijk hartstikke rustig.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah ja dat laatste lijkt mij ook weer niet handig.
Ik Google nog een beetje verder.
Ik hoop eigenlijk dat als mijn hoofdhuid wat rustiger is dat mijn haren wat minder gaan uitvallen.
Ik zal er eens naar kijken. Al wil ik eigenlijk ook gewoon van die plastic flessen af.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Geen shampoobar, maar misschien is Zarqa wat voor je? Die richten zich vooral op huidproblemen en zit ook geen onnodig spul in. Heb ik een flinke poos geleden gebruikt om van m'n schilferende hoofdhuid af te komen en sindsdien is het eigenlijk hartstikke rustig.
Die ziet er best interessant uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Als laatste kwam ik deze nog tegen: https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-tegen-haaruitval
Lijkt ook wel ok.
Yes! Ik gebruik 'm als gel. Het vormt een goede, harde cast om m'n krullen die re na het scrunchen erg zacht van worden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik was eens wat aan het Googlen he. Iemand hier bekend met het lijnzaad gel? Schijnt vooral voor krullen koppies goed te werken.
Ik ga hem eens als masker proberen.
Het kan ook zo zijn dat je wat build up had. Heb je wel eens een appelazijnspoeling geprobeerd? Kan ook wonderen verrichte.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb gister proteīne-vrije haarproducten gebruikt. Ik denk dat ik een proteīne overload had, mijn haar was viezig en bekant stijl. Gister maar weer de haartest gedaan en haar brak direct. Zat geen veerkracht in. Final wash gedaan, novex black conditioner om te ontklitten en daarna 10 minuutjes de novex black masker. Ik heb met de leavein wel wat proteīne gebruikt. Mijn haar is er echt op voor uit gegaan. Oogt en voelt veel schoner en er zit weer aardig wat slag in. Wat ik wel bagger vind is dat ik aan de ene kant mooi slag en krullen heb en aan de andere kant veel minder :/
Heb je het idee dat je haar er ook beter van wordt? Ik heb ook niet geklooit met een panty gewoon door de zeef idd haha.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:15 schreef -Spring het volgende:
[..]
Yes! Ik gebruik 'm als gel. Het vormt een goede, harde cast om m'n krullen die re na het scrunchen erg zacht van worden.
Tip: ga niet klooien met een panty, maar giet 'm nog heet door een zeef. Hij wordt steviger naarmatie ie afkoelt. Ik doe er altijd een paar druppels lavendolie in. In de koelkast kun je 'm maximaal twee weken bewaren.
Niet zozeer gezonder of zo. Ik gebruik het functioneel voor de hold.quote:Op donderdag 26 september 2019 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb je het idee dat je haar er ook beter van wordt? Ik heb ook niet geklooit met een panty gewoon door de zeef idd haha.
Ik vind deze héél erg licht. Ik moet er een halve fles van in mn haar doen, wil het effect hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 22:33 schreef ChipsZak. het volgende:
Weet iemand hoe ik makkelijk kan zoeken op een lichtgewicht conditioner? Zelf let ik wel altijd op SLS, parabenen, etc. maar ik heb erg steil haar en wil dus niet een te zware conditioner. ik weet nooit of ik de gok kan wagen als ik eentje zie die qua ingrediënten wel chill is.
Evenzo geldt voor pH-waarde eigenlijk, maar da's wat minder belangrijk momenteel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk een beetje als een konijn in de koplampen, excuses daarvoor.![]()
Thanks! Ik heb nu eentje van Aussie gevonden die ook al wat lichter is. Zal dit weekend die van Schwarzkopf eens checken.quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vind deze héél erg licht. Ik moet er een halve fles van in mn haar doen, wil het effect hebben.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:17 schreef -Spring het volgende:
Het lukt me steeds beter om volume te creëren. Lastig, want aan de ene kant wil ik goed gehydrateerde krullen, maar zonder dat dat ten koste gaat van het volume. Is nu wel aardig gelukt. Ik diffuse nu volgens Manes by Mel. Aanrader.Mooi hoor! En ook mooie nagels,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk een beetje als een konijn in de koplampen, excuses daarvoor.![]()
. Zelf heb ik steil haar maar wil hetzelfde effect (hydratatie + volume). Tips?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Nice! Daar zitten wel siliconen in, toch?quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Thanks! Ik heb nu eentje van Aussie gevonden die ook al wat lichter is. Zal dit weekend die van Schwarzkopf eens checken.
Dank. Die nagels waren daar wel heftig aan vernieuwing toe, hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2019 14:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Mooi hoor! En ook mooie nagels,. Zelf heb ik steil haar maar wil hetzelfde effect (hydratatie + volume). Tips?
Goed uitgelegd! En mooie fotoquote:Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dank. Die nagels waren daar wel heftig aan vernieuwing toe, hoor.
Ik durf eigenlijk slecht tips te geven voor steil haar. Dat heeft namelijk een totaal andere verzorging nodig dan slag en krullen. Krullen zijn van nature stukken droger. Ik kan er bijvoorbeeld straffeloos een hand leave in conditioner in laten zitten zonder dat het vet oogt.
Maar de curly girl-methode an sich kun je op elk haartype toepassen. Dus geen sulfaten en siliconen. Het idee is dat siliconen een mooi glanzend laagje om je haar heen leggen waardoor het er gezond uitziet. Da's op zich niet zo erg, het probleem is alleen dat silconen zich er enkel met sulfaten laten uitwassen. (En da's ook echt nodig, want als je dat niet regelmatig doet, krijg je 'build up', een vettige opstapeling van siliconen. Je haar wordt dan viezig, slap, zwaar en futloos.)
Sulfaten zijn echter wél slecht voor je haar. Ze bevatten sterk ontvettende eigenschappen (zitten daarom ook in afwasmiddel) die haar en hoofdhuid strippen van natuurlijke olien. Als reactie daarop ga je meer huidvet aanmaken, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Als je op de curly girl methode (cgm) overgaat, zul je dus eerst een 'final wash' moeten doen. Je gebruikt dan een shampoo met sulfaten die de siliconen van de laatste conditioner met siliconen eruit wast. Daarna ga je over op op shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen.
Sulfaten worden aangegeven met 'sodium laureth sulfate' en siliconen eindigen meestel op 'cone'. Dimethicone bijvoorbeeld. Uitdrogende alcohols zoals 'alcohol denat', worden ook vermeden.
Omdat je nu dit maskerende laagje siliconen mist, is het zaak dat je je haar écht gaat voeden met hydraterende producten. Hiervoor moet je eerst je haareigenschappen bepalen. Beschadigd, hoog poreus haar heeft bijvoorbeeld veel proteine nodig, terwijl onbeschadigd haar voornamelijk genoeg heeft aan vochtinbrengende producten. Na het skippen van de sulfaten en siliconen, ga je dus verder onderzoek doen naar de staat van je haar en de ingredienten die het nodig heeft.
Als je dat ook interessant vindt, wil ik daar later wel op terugkomen.
Daar was ik al bang voor.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil daar wel graag meer over weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 27-09-2019 19:30:07 ]
Dat geloof ik ook wel, hoor. Haar is levenloos materiaal dat wordt gevormd door het haarzakje. Bevat dat voldoende voedingsstoffen, dan groeit er dus een gezonde haar uit.quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed uitgelegd! En mooie foto![]()
Volgens mijn collega heeft mooi haar absoluut niks te maken met haar producten. Nee, het heeft alles te maken met goede voeding, want dat heeft haar kapster ooit gezegd. Ik heb alleen mijn haar producten aangepast en mijn haar is met sprongen vooruit gegaan. Gezonde voeding en zulks zullen misschien er wel aan bij dragen, maar echt niet alles.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:17 schreef -Spring het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Daar was ik al bang voor.![]()
![]()
Haar bestaat uit proteine. Hoe beschadigder het haar is (bijvoorbeeld door hitte of bleken), hoe slechter het gesteld is met de hoeveelheid proteine. Beschadigd haar heeft dus altijd proteine nodig, ongeacht wat er uit de volgende testen komt.
Er zijn allerlei testen om te bepalen of je haar proteine nodig heeft. De meest handige vind ik de 'stretchtest'. Je pakt een schone, losse haar en trekt die helemaal bij de wortel uit je hoofd. Beter nog pak je haar die er vanzelf is uitgevallen) en deze rek je uit. Breekt ie meteen af, zonder te rekken, dan heb je 'moisture' nodig. Rekt ie heel ver uit voordat ie eindelijk breekt, dan heb je proteine nodig.
Nogmaals: beschadigd haar breekt direct, maar heeft tķch proteine nodig.
Proteine staat in de ingredientenlijst als hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed silk protein, glycoprotein, milk protein en hydrolyzed soy protein. Keratine is volgens mij ook een proteine. Producten waarop staat dat ze voor beschadigd haar zijn, bevatten meestal proteine. Hoe hoger het in de ingredientenlijst staat, hoe meer er in het product zit.
Eigenlijk heeft elk haar wel wát proteine nodig. Beschadigd haar alleen stukken meer. Het gaat er vooral dat je goede balans houdt tussen vocht en proteine. Da's erg lastig en het is een continu proces. Een teveel aan proteine zorgt bijvoorbeeld voor droog en breekbaar haar en een teveel aan vocht (en een gebrek aan proteine) zorgt voor futoos, smushi zeewierhaar. Proteine zorgt er echter ķķk voor dat je haar vocht vast kán houden. Het is dus een ingewikkelde balans.
Ik hou er zelf van om af te wisselen en om producten met en zonder proteine door elkaar heen te gebruiken. Zo is mijn leave in (Novex Mystic Black) proteinevrij en bevat mijn gel (Curly Girl Movement) juist wel proteine.
Mijn haar is gebleekt en heeft dus (veel) proteine nodig. Het fijnst vind ik het om af en toe een diy proteinemasker te maken. Ik doe dit door een stuk of vier gelatineblaadjes op te lossen in water en dit papje te mengen met een haarmasker uit de winkel. M'n favoriet is Revuelle. De paarse en de rode pot hiervan zijn CG (dus zonder sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohols). Koop je bij de Big Bazar (rood bevat veel proteine, paars maar een klein beetje.) De eiwit(proteine)moleculen in gelatine zijn (itt tot die van echt eiwit bijvoorbeeld) klein genoeg om tot in de haarschacht door te dringen. Ik laat dit een uurtje zitten was het er dan uit. Mn haar heeft dan zo'n proteineboost gekregen, dat ik vervolgens vooral proteinevrije producten kan gebruiken. Ik heb namelijk gemerkt dat ik met proteinevrije producten meer tijd kan laten tussen de wasdagen. Producten met proteine lijken voor wat build up te zorgen. Meestal doe ik er na het wassen wat leave in met proteine in, en refresh ik de de dagen erna met voornamelijk proteinevrije leave in.
Uitvogelen of en hoeveel proteine je haar nodig heeft, komt vooral neer op kijken, voelen, ervaring en uitproberen. Is je haar erg beschadigd, maak dan eens een gelatinemasker; valt het wel mee, probeer dan eens hoe je haar reageert op reguliere producten met proteine, zoals de Aunt Jackies Quench. Je wilt namelijk geen proteine-overload hebben. Dan is je haar een bosje stug stro en het duurt weken voordat je de balans weer terug hebt.
Ik ben eigenlijk aan het werk en probeer alles uit m'n hoofd een beetje overzichtelijk en begrijpelijk op te schrijven. Ik hoop dat er wat van te maken valt.
Links mn haar vķķr het gelatinemasker (raar zacht, futloos en de krul zakte eruit, en rechts erna (steviger, glanzender en meer hold);Dankjewel! Ik ga er eens verder naar kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb slag in mijn haar. Maar ik denk dat als ik de goede manier heb gevonden dat die slag best wel eens krullen kunnen worden.I solemnly swear i'm up to no good
Heb je ook al eens een bezoekje aan de krullenkapper overwogen? Het is wel een stuk prijziger dan een normale kapper, maar zij knippen met een andere methode en geven goed advies over hoe met je krullen om te gaan!:)quote:Op vrijdag 27 september 2019 17:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik ga er eens verder naar kijken.
Ik heb slag in mijn haar. Maar ik denk dat als ik de goede manier heb gevonden dat die slag best wel eens krullen kunnen worden.
Thanks voor je antwoord,quote:Op vrijdag 27 september 2019 15:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dank. Die nagels waren daar wel heftig aan vernieuwing toe, hoor.
Ik durf eigenlijk slecht tips te geven voor steil haar. Dat heeft namelijk een totaal andere verzorging nodig dan slag en krullen. Krullen zijn van nature stukken droger. Ik kan er bijvoorbeeld straffeloos een hand leave in conditioner in laten zitten zonder dat het vet oogt.
Maar de curly girl-methode an sich kun je op elk haartype toepassen. Dus geen sulfaten en siliconen. Het idee is dat siliconen een mooi glanzend laagje om je haar heen leggen waardoor het er gezond uitziet. Da's op zich niet zo erg, het probleem is alleen dat silconen zich er enkel met sulfaten laten uitwassen. (En da's ook echt nodig, want als je dat niet regelmatig doet, krijg je 'build up', een vettige opstapeling van siliconen. Je haar wordt dan viezig, slap, zwaar en futloos.)
Sulfaten zijn echter wél slecht voor je haar. Ze bevatten sterk ontvettende eigenschappen (zitten daarom ook in afwasmiddel) die haar en hoofdhuid strippen van natuurlijke olien. Als reactie daarop ga je meer huidvet aanmaken, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Als je op de curly girl methode (cgm) overgaat, zul je dus eerst een 'final wash' moeten doen. Je gebruikt dan een shampoo met sulfaten die de siliconen van de laatste conditioner met siliconen eruit wast. Daarna ga je over op op shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen.
Sulfaten worden aangegeven met 'sodium laureth sulfate' en siliconen eindigen meestel op 'cone'. Dimethicone bijvoorbeeld. Uitdrogende alcohols zoals 'alcohol denat', worden ook vermeden.
Omdat je nu dit maskerende laagje siliconen mist, is het zaak dat je je haar écht gaat voeden met hydraterende producten. Hiervoor moet je eerst je haareigenschappen bepalen. Beschadigd, hoog poreus haar heeft bijvoorbeeld veel proteine nodig, terwijl onbeschadigd haar voornamelijk genoeg heeft aan vochtinbrengende producten. Na het skippen van de sulfaten en siliconen, ga je dus verder onderzoek doen naar de staat van je haar en de ingredienten die het nodig heeft.
Als je dat ook interessant vindt, wil ik daar later wel op terugkomen.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 16:17 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor.![]()
![]()
Haar bestaat uit proteine. Hoe beschadigder het haar is (bijvoorbeeld door hitte of bleken), hoe slechter het gesteld is met de hoeveelheid proteine. Beschadigd haar heeft dus altijd proteine nodig, ongeacht wat er uit de volgende testen komt.
Er zijn allerlei testen om te bepalen of je haar proteine nodig heeft. De meest handige vind ik de 'stretchtest'. Je pakt een schone, losse haar en trekt die helemaal bij de wortel uit je hoofd. Beter nog pak je haar die er vanzelf is uitgevallen) en deze rek je uit. Breekt ie meteen af, zonder te rekken, dan heb je 'moisture' nodig. Rekt ie heel ver uit voordat ie eindelijk breekt, dan heb je proteine nodig.
Nogmaals: beschadigd haar breekt direct, maar heeft tķch proteine nodig.
Proteine staat in de ingredientenlijst als hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed silk protein, glycoprotein, milk protein en hydrolyzed soy protein. Keratine is volgens mij ook een proteine. Producten waarop staat dat ze voor beschadigd haar zijn, bevatten meestal proteine. Hoe hoger het in de ingredientenlijst staat, hoe meer er in het product zit.
Eigenlijk heeft elk haar wel wát proteine nodig. Beschadigd haar alleen stukken meer. Het gaat er vooral dat je goede balans houdt tussen vocht en proteine. Da's erg lastig en het is een continu proces. Een teveel aan proteine zorgt bijvoorbeeld voor droog en breekbaar haar en een teveel aan vocht (en een gebrek aan proteine) zorgt voor futoos, smushi zeewierhaar. Proteine zorgt er echter ķķk voor dat je haar vocht vast kán houden. Het is dus een ingewikkelde balans.
Ik hou er zelf van om af te wisselen en om producten met en zonder proteine door elkaar heen te gebruiken. Zo is mijn leave in (Novex Mystic Black) proteinevrij en bevat mijn gel (Curly Girl Movement) juist wel proteine.
Maarrrr, omdat mijn haar is gebleekt, heeft het eigenlijk veel proteine nodig. Het fijnst vind ik het om af en toe een diy proteinemasker te maken. Ik doe dit door een stuk of vier gelatineblaadjes op te lossen in water en dit papje te mengen met een haarmasker uit de winkel. M'n favoriet is Revuelle. De paarse en de rode pot hiervan zijn CG (dus zonder sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohols). Koop je bij de Big Bazar (rood bevat veel proteine, paars maar een klein beetje.) De eiwit(proteine)moleculen in gelatine zijn (itt tot die van echt eiwit bijvoorbeeld) klein genoeg om tot in de haarschacht door te dringen. Ik laat dit een uurtje zitten was het er dan uit. Mn haar heeft dan zo'n proteineboost gekregen, dat ik vervolgens vooral proteinevrije producten kan gebruiken. Ik heb namelijk gemerkt dat ik met proteinevrije producten meer tijd kan laten tussen de wasdagen. Producten met proteine lijken voor wat build up te zorgen. Meestal doe ik er na het wassen wat leave in met proteine in, en refresh ik de de dagen erna met voornamelijk proteinevrije leave in.
Uitvogelen of en hoeveel proteine je haar nodig heeft, komt vooral neer op kijken, voelen, ervaring en uitproberen. Is je haar erg beschadigd, maak dan eens een gelatinemasker; valt het wel mee, probeer dan eens hoe je haar reageert op reguliere producten met proteine, zoals de Aunt Jackies Quench. Je wilt namelijk geen proteine-overload hebben. Dan is je haar een bosje stug stro en het duurt weken voordat je de balans weer terug hebt.
Ik ben eigenlijk aan het werk en probeer alles uit m'n hoofd een beetje overzichtelijk en begrijpelijk op te schrijven. Ik hoop dat er wat van te maken valt.
Links mn haar vķķr het gelatinemasker (héél raar zacht, futloos en de krul zakte eruit, en rechts erna (steviger, glanzender en meer hold);Dit is een handige uitleg,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Top!
Ik trok gelijk een haar uit m'n hoofd,. Hij rekte (gelukkig!) wel. Volgens mij niet bizar extreem ofzo maar toch wel even. Doet me goed, want mijn haar was helemaal kapot gebleekt. Ik ben het nu al een tijd aan het uitgroeien en momenteel is het 50/50 (uitgegroeid vs gebleekt) ongeveer. Hij brak dus uiteindelijk op het gebleekte deel, maar het maakt het voor mij lastig om te bepalen wat 't daardoor nodig heeft. Eigenlijk heb ik een beschadigd cq kapot deel en een gezond(er) deel.
Over paar maandjes ga ik voor langere tijd naar het buitenland (buiten de EU) en zal ik veel in de felle zon en in een vochtig klimaat terechtkomen. Dat wordt voor mij ook wel een uitdaging qua haar. Ik ga namelijk niet veel haarspul meenemen of kopen. Wel heb ik een hoed met een soort uv-filter maar ik ben niet echt een hoedendrager of -fan,. Wat ik het liefste wel heb is een SPF voor hoofdhuid/haar maar dat blijkt ook nog lastig (zit vaak alcohol in) en zonnebescherming. Misschien neem ik wel een maskertje mee oid.,
.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Bericht van vroeger maar heb je het geprobeerd?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 08:50 schreef Seven. het volgende:
Ik ging dit nog eens proberen (inversion methode waarmee je haar 3cm per week zou groeien):
https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
Betekent wel dat ik elke dag m'n haar moet (co) wassen. Maar OK, ik heb toch vakantie dus moet lukken.
Nog niet geprobeerd maar cool dat het voor jou werkt!quote:Op zaterdag 28 september 2019 12:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Bericht van vroeger maar heb je het geprobeerd?
Boeiend of iemand het wel of niet gelooft, net als rijstwater. Mijn haar groeit dus echt wel sneller met beide methodes. Rijstwater en the inversion method. Omdat ik grijze haren heb, is het voor mij ook hartstikke meetbaar. Ipv om de 6/8 weken moet ik het nu om de 3 weken verven. Nadeeltje wel maar yo, lokken als Rapunzel, come at me.
quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:17 schreef -Spring het volgende:
Het lukt me steeds beter om volume te creëren. Lastig, want aan de ene kant wil ik goed gehydrateerde krullen, maar zonder dat dat ten koste gaat van het volume. Is nu wel aardig gelukt. Ik diffuse nu volgens Manes by Mel. Aanrader.Ik ga stuk om die meidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk een beetje als een konijn in de koplampen, excuses daarvoor.![]()
. Ik ga het morgen eens proberen.
Jouw krullen zijn prachtig.
Striving to be more than average.
Oke bij mij is het geen succesquote:Op maandag 30 september 2019 12:22 schreef Daniane het volgende:
[..]
Ik ga stuk om die meid. Ik ga het morgen eens proberen.
Jouw krullen zijn prachtig.
Dat haarmasker dat je in deze post plaatst, is die helemaal cg-oké en is het een fijne?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:25 schreef Seven. het volgende:
Ik had echt minimaal beetje slag. Na 2 weken CG:
[ afbeelding ]
Ik gebruik Petal Fresh conditioner 3x per om m'n haar te wassen. Ik heb na een stranddagje wel met Nature box shampoo gewassen trouwens. En verder Yari gel erin crunchen. Inmiddels ook een fijne leave in conditioner gevonden en ik heb net even in mijn droge haar lopen scrunchen met Nivea curl definer. Resultaat hierboven, ik ben echt superblij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |