Dat is ook mijn ervaring met een bonnet, ik werd vaak wakker zonder bonnet 😆 Als je draait in je slaap is ie zo af.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Bonnetten update.
Het zit mwah, soms is ie de volgende dag verdwenen dus dat schiet dan niet op. Blijft ie wél zitten, dan voelt het iig niet warm aan. Wat ik wel doe omdat de rand bobbelig is door het elestiek en ik daar extra rimpels van in mijn voorhoofd krijg waar ik niet op zit te wachten, vouw ik de muts wat naar binnen om het randje heen. Zit een stuk zachter ook.
De scrunchie die erbij zat, werkt prima. Daarmee maak ik een dubbele staart op mn hoofd en dat slaapt goed. Scrunchie én bonnet samen werkt niet. Daar is de bonnet te krap voor.
Conclusie: bonnet zit niet te warm maar de scrunchie zit fijner. Of dat ook helpt tegen haar beschadiging, geen idee. Qua warmtewering helpt het iig wél
Ja, mijn kapster zei dus shampoo>haarvezels gaan open>masker voor maximale hydratatie>conditioner>haarvezels sluiten. Dat werkt op mijn haar prima. Castor oil heb ik geen ervaring mee zelf.quote:Op woensdag 9 juli 2025 04:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben afgelopen week naar de kapper geweest en heb mijn haren (gedeeltelijk) geverfd (blond). Nu is mijn haar vanaf het midden naar beneden sowieso vrij droog (komt volgens mij mede door het harde water hier of chloor wat erin zit of wat dan ook) maar de kapster zei dat dat na het kleuren erger kan worden en ze heeft niet gelogen. Dusssss ik ben op zoek naar tips & tricks. Ik was/condition mijn haar ongeveer twee keer per week en doe er dan ook olie en leave-in conditioner in. De kapster had het over castor oil gebruiken voordat je je haren wast; doet iemand dit en werkt dit? Andere goede tips? Ik las hier iets over haarmaskers tussen shampoo en conditioner in? Alle tips zijn welkom.
Met dit spul https://www.haarspullen.n(...)r-leave-in-mask.html krijg ik m’n haar weer glad en zacht. Deze bevalt ook goed https://www.haarspullen.n(...)05-a8ef-536dce661288quote:Op woensdag 9 juli 2025 04:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben afgelopen week naar de kapper geweest en heb mijn haren (gedeeltelijk) geverfd (blond). Nu is mijn haar vanaf het midden naar beneden sowieso vrij droog (komt volgens mij mede door het harde water hier of chloor wat erin zit of wat dan ook) maar de kapster zei dat dat na het kleuren erger kan worden en ze heeft niet gelogen. Dusssss ik ben op zoek naar tips & tricks. Ik was/condition mijn haar ongeveer twee keer per week en doe er dan ook olie en leave-in conditioner in. De kapster had het over castor oil gebruiken voordat je je haren wast; doet iemand dit en werkt dit? Andere goede tips? Ik las hier iets over haarmaskers tussen shampoo en conditioner in? Alle tips zijn welkom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |