Die gel-methode vind ik dus niets. Duurt te lang en voelt niet fijnquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:
De CG-ers pakken gel (ja, echt) of mousse. Grootste ding daarbij is oppassen voor uitdrogende alcohol. Zelf nog niet de stap durven zetten naar gel, het idee is dat je er op nat haar zodanig veel ingooit dat het in je krullenpatroon hard wordt en dat dan wanneer het compleet droog is, fijnknijpen.
Maar geen eigen ervaringen daarmee dus.
Misschien iets als een texture spray/toch iets als mousse?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die gel-methode vind ik dus niets. Duurt te lang en voelt niet fijn
Ik hoef trouwens ook niet echt krullen, maar gewoon een beetje slordige slag die de hele dag blijft zitten.
Ik gebruik nu een mousse van Cantu en daar voel je echt niets van in je haar.quote:Op woensdag 12 juni 2019 09:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Misschien iets als een texture spray/toch iets als mousse?
Nu ben ik zelf een zeikerd met dingen in m'n haar smeren (want het voelt allemaal raar), dus of het nou zulke betere opties zijn dan gel, geen idee.
Mooi zeg! Mooie haarkleur ookquote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:24 schreef Cathmar het volgende:
Eindelijk begonnen met Curly Girl. Zal nog wel even duren voordat de pluis er uit is maar er is in ieder geval weer een soort wave. En dat na 1x wassen met nieuwe producten. Viel me niets tegen.
[ afbeelding ]
Dankje.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mooi zeg! Mooie haarkleur ook
Even gegoogled wat het was en ik herken mezelf er wel in. As in heel pluizig haar en krullen/slag.
Was jij je haar nog met shampoo? Of alleen conditioner? Of gewoon helemaal niet?
Ga daar eens kijken. Thanks voor de tip !quote:Op dinsdag 30 juli 2019 18:43 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dankje.
Met conditioner. En dan eens in de zoveel tijd met shampoo met sulfaten. Schijnt nodig te zijn maar moet nog beetje zien hoe vaak. En ik heb er nu ook gel in zitten, van die old school gel. Werkt best goed!
Reddit curlyhair trouwens echt ideaal want hele wiki met tips en ook producten!
Ok, dit dus een tijdje geleden gepost.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga hier ook maar eens posten met mijn probleemhaar![]()
Ik heb heel droog, touwerig haar en ik heb geen idee waar het door komt. Ik dacht eerst dat ik te weinig dronk, dus drink ik nu vaak de aanbevolen hoeveelheid. Geen verbetering. Ik verf mijn haar niet. De laatste keer is misschien 2 jaar geleden. Ik borstel of kam mijn haar niet. Ik ontklit het vaak mijn mijn vingers.
Verschillende shampoos en cremespoelingen al geprobeerd, geen verbetering. Ik heb wel een Yari in de buurt waar ze spul voor kroeshaar verkopen en andere buitenlandse producten, maar kroeshaar heb ik niet. Denk niet dat dat de oplossing is.
Iemand een tip?
Claire's?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Weten jullie een winkel in Amsterdam e.o. met veel soorten haarclips? Bijv in een vorm van een driehoek e.d. Er is zo weinig keus bij Kruidvat en Etos.
Scrunch je de gel 'eruit' als je haar droog is?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben ook een poos aan het CG´en en ik hoef echt niet elke dag mijn haar te wassen. Veel minder vaak dan eerst in elk geval.
Mijn haar doet niet veel meer dan een slag, en dat vind ik wel jammer. Ik heb het idee dat het al heel snel te zwaar wordt met prodructen. Met een haarnetje aan de lucht drogen helpt wel, maar duurt lang. En echt zacht krijg ik het ook niet met gel. Jullie wel? Misschien gebruik ik te veel ofzo..?
Ja ik scrunch of klap het er uit, maar dan nog zitten veel krullen door elkaar en aan elkaar vast, zeg maar. En al is het harde er uit, dan is het nog niet zacht, ofzo. Maar ik gebruik ook nr 12 gel, dus misschien moet ik een iets minder harde proberenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Scrunch je de gel 'eruit' als je haar droog is?
Ik heb vanmorgen cheapo gel van mijn vriend gebruikt (van die gekleurde in een pot) en ik voel niet aan mijn haar dat er gel in zit. Of ik gebruik juist weer te weinig, dat kan ook.
Die kruidvatshampoo is de europrofit shampoo, maar alles kan, zolang er maar sulfaten inzitten en geen siliconen. Daarna ga je het toch extra goed verzorgen, dus dingen als alcohol zijn niet zo spannend nog.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:53 schreef Athenais het volgende:
Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, waarvoor dan mijn excuses, maar is er een goede clarifying shampoo gewoon bij Kruidvat of zo te koop? Ik merk dat ik weer build-up heb en op een Curly Girl facebookpage staat wel iets over huismerk Kruidvat shampoo. Maar welke precies staat er weer nite bij. Een ander merk is ook prima, enige vereiste is wel een dierproefvrij merk.
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen, maar ik wil ook met CG methode beginnen dus eerst maar eens inlezen in beide methodes. Ik heb heel veel fijn haar maar het groeit langzaam, nu net voorbij m'n kin. Ik wil naar schouderlengte, dan kan ik een hoge knot etc.quote:Op maandag 26 november 2018 10:08 schreef -Spring het volgende:
Om je haar sneller te laten groeien, werkt dit trouwens érg goed: https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
Ik ga het zelf maar weer eens toepassen op een stukje van mn achterhoofd waar mn haar nauwelijks groeit. Kijken of het ook plaatselijk werkt.quote:Op maandag 12 augustus 2019 12:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen, maar ik wil ook met CG methode beginnen dus eerst maar eens inlezen in beide methodes. Ik heb heel veel fijn haar maar het groeit langzaam, nu net voorbij m'n kin. Ik wil naar schouderlengte, dan kan ik een hoge knot etc.
Zou wat zijn als het andersom wasquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:50 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ga het zelf maar weer eens toepassen op een stukje van mn achterhoofd waar mn haar nauwelijks groeit. Kijken of het ook plaatselijk werkt.
Ik heb mn haar gisteren een proteīnemasker gegeven: 4 blaadjes gelatine opgelost in een haarmasker.
Het was nogal nodig.
(Rechts is vķķr, links is na.)
[ afbeelding ]
Dat kan! Het is sowieso beter voor je haar, ongeacht de structuur ervan.quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:08 schreef Seven. het volgende:
Als ik de CG methode ga gebruiken voor mijn stijle/steile? haar, welke producten passen goed in dat plaatje? Ik gebruik geen gel. En ik was het nu ongeveer 2-3 keer per week.
Edit: het gaat mij niet om het maken van krullen die er niet zijn, ik wil vooral minder gepluis en een gezonde dikke bos haren.
Wél proteīne voor mij dus. Thanks!quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat kan! Het is sowieso beter voor je haar, ongeacht de structuur ervan.
De producten die je moet gebruiken, zijn afhankelijk van je haartype. Het gaat er hierbij vooral om of je wel of geen proteine moet gebruiken. Hier bestaan testjes voor. In deze facebookgroep staan deze testjes en voorbeelden van de producten die hierbij passen.
Succes!quote:Op maandag 12 augustus 2019 13:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wél proteīne voor mij dus. Thanks!
Verboden voor mannenquote:Op maandag 12 augustus 2019 13:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat kan! Het is sowieso beter voor je haar, ongeacht de structuur ervan.
De producten die je moet gebruiken, zijn afhankelijk van je haartype. Het gaat er hierbij vooral om of je wel of geen proteine moet gebruiken. Hier bestaan testjes voor. In deze facebookgroep staan deze testjes en voorbeelden van de producten die hierbij passen.
Het is een document in de bestanden van die groep. Meerdere documenten. Geen idee hoe dat moet.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:00 schreef Debsterr het volgende:
Kan dat testje hier niet gewoon gelinkt worden?
Ah jammer, geen zin om daarvoor lid te worden van een groep. Ik heb verre van krullend haar maar zoek nog steeds de beste methode om het wat minder "limp" te krijgen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Het is een document in de bestanden van die groep. Meerdere documenten. Geen idee hoe dat moet.
Ik heb deze gevonden op google:quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:00 schreef Debsterr het volgende:
Kan dat testje hier niet gewoon gelinkt worden?
Thanks!quote:Op maandag 12 augustus 2019 14:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb deze gevonden op google:
https://irp-cdn.multiscre(...)%AFne%20test%29.docx
Ik zou info inwinnen bij een goede krullenkapper. En laat diegene eventueel gelijk je puntjes eraf knippenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 13:27 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik aub ook even vragen naar wat tips? Ik heb krullen maar ze zijn rommelig, pluizig en het zijn verschillende soorten krullen. Daarom föhn en stijl ik mijn haar, wat natuurlijk aan de staat van mijn haar te zien is!
Als ik zoutwater gebruik dan zijn mijn krullen wel mooi maar ze voelen als stro!
Ik heb wat testjes gedaan voor mijn haartype te ontdekken. Het is laag elastisch (gebleekt), hoog poreus, fijn, dichtheid is dun en het krultype is 2C/3A. Het is ook snel vet terwijl de punten vreselijk droog zijn.
Wat zou ik het beste doen? Welke producten?
Maar ik heb geen black hair en ben ook spierwitquote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Keratine bij een black hair kapper.
Maar met die cg methode kan het toch ook? Of is de eerste stap een kapper dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou info inwinnen bij een goede krullenkapper. En laat diegene eventueel gelijk je puntjes eraf knippen
Dan wordt het vooral heel veel maskers, maar hou er rekening mee dat je beschadigd haar er niet mee kan fixen.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:44 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar met die cg methode kan het toch ook? Of is de eerste stap een kapper dan?
Nee dat begrijp ik. Maar de krullen gewoon mooier krijgen gaat niet lukken dan met cg? Dus bv enkel met conditioner wassen?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 18:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan wordt het vooral heel veel maskers, maar hou er rekening mee dat je beschadigd haar er niet mee kan fixen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |