Welke producten uit de winkel gebruik jij dan voor je mooie krullen?quote:Op donderdag 8 november 2018 13:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een heel sterke gel die goed hard wordt. Die scrunch je in nat haar en zodra je haar helemaal droog is (en de gel keihard), crunch je 'm eruit. Dan heb je zachte krullen met voldoende hold.
Om te wassen en als leave in: Andrelon Puur & Zen; dan een kein beetje Cantu Curl Activator, dan wat Fructis Aloe Air Dry Cream, dan Elnett Satin Creme de Mousse en tot slot Taft Power Gel Super Glue. Deze laatste wordt hard en die scrunch ik eruit.quote:Op vrijdag 23 november 2018 17:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke producten uit de winkel gebruik jij dan voor je mooie krullen?
Dus shampoo, conditioner, gel?
Haha, ja, dat weet ik. Ik wil ook niet rücksichtslos iemands routine overnemen, maar was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. Ik vind het nog steeds erg lastig om te bepalen welke nou echt geschikt zijn en vind het fijn van iemand te lezen die al een goed resultaat bereikt heeft.quote:Op maandag 26 november 2018 09:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Om te wassen en als leave in: Andrelon Puur & Zen; dan een kein beetje Cantu Curl Activator, dan wat Fructis Aloe Air Dry Cream, dan Elnett Satin Creme de Mousse en tot slot Taft Power Gel Super Glue. Deze laatste wordt hard en die scrunch ik eruit.
Het is alleen best zinloos om iemand anders' routine over te nemen zonder dat je je haareigenschappen weet. In de Cantu zit bijvoorbeeld behoorlijk wat proteine en als je dat niet nodig hebt, kan je haar er erg droog en stug van worden.
Hier kun je je haareigenschappen bepalen en producten kiezen die daarbij passen. Je bent al lid, zie ik: https://www.facebook.com/groups/Curly.CG.methode/files/
Grappig trouwens, ik zat me van de week te bedenken dat jij vast ook best wat krullen krijgt als je die methode toepast..quote:Op maandag 26 november 2018 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, dat weet ik. Ik wil ook niet rücksichtslos iemands routine overnemen, maar was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. Ik vind het nog steeds erg lastig om te bepalen welke nou echt geschikt zijn en vind het fijn van iemand te lezen die al een goed resultaat bereikt heeft.
Ik wil van kort haar weer naar lang, dus een uitgelezen moment om dit eens goed uit te proberen
Echt? Heb je het geprobeerd?quote:Op maandag 26 november 2018 10:08 schreef -Spring het volgende:
Om je haar sneller te laten groeien, werkt dit trouwens érg goed: https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
Ja, dat denk ik ook. En nu met korter haar durf ik dat ook wel te gaan proberen.quote:Op maandag 26 november 2018 10:06 schreef -Spring het volgende:
[..]
Grappig trouwens, ik zat me van de week te bedenken dat jij vast ook best wat krullen krijgt als je die methode toepast..
Misschien toch eens proberen dan. Even een paar cm extra is nooit weg, want het was echt kortquote:Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jup. En m'n collega heeft het gemeten. Kwam op bijna 3 cm.
Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.quote:Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. En nu met korter haar durf ik dat ook wel te gaan proberen.
Ik moet zeggen dat de overgang naar Neutrale shampoo en conditioner ook al verschil maakt. Dus nu eens over op andere shampoo. En misschien dan toch mijn haar eens analyseren, maar ik ben daar zo slecht in
Ah, een hoge porositeit dus, die is gemakkelijkquote:Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.
Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.
Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
Als het ecbt zwaar moeilijk haar is geef dan je zoektocht naar softcore middelen op en zoek een goede black hair kapper voor een hardcore keratinebehandeling.quote:Op zondag 10 februari 2019 17:27 schreef Myrr het volgende:
Up!
Ik ben op zoek naar dingen om te proberen mijn leeuwenlokken te temmen zonder styling toe te hoeven passen.
Mijn moeder heeft kroeshaar en kleine krullen. Ikzelf heb slag met kroeseigenschappen. Ik was met Dr. Organic.
Ik zoek een leave in conditioner voor vol dik zwaar en luchtig haar. Niets van de drogisterijenmerken doet iets nuttigs voor mijn haar.
Maskers doen ook niet heel veel. Ja, het voelt zacht maar dat voelt het sowieso al (en het glanst ook erg). Het is alleen zo vreselijk luchtig en bol/ volumnieus maar dan niet op de leuke manier maar op de Hermelien manier.quote:Op zondag 10 februari 2019 17:29 schreef DevilsWhore het volgende:
Waarom een leave-in en geen masker?
Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
Keratine ook wel aan gedacht, maar ik wil mijn haar niet meer beschadigen nu alles chemisch eindelijk is uitgegroeid. Het is zo vol, dik en veel, vind het zonde om dat permanent steil te maken.
Heel soms gebeurt het dat het dus mooi zit van zichzelf, maar ik weet niet hoe ik het moet verzorgen.
Misschien Olaplex en als dat niet werkt wel naar een zwarte kapper maar alleen voor advies en producten.
Jij bent mijn voorbeeldquote:Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.
Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.
[ afbeelding ]
Wauw!! Prachtige bos zo. Volgens mij zou mijn haar zoiets ook kunnen, maar dat doorzetten... Dan heb ik zo'n ontplofte haarbal op m'n hoofd, droog en pluis, en telkens op een staartje ofzo lijkt me ook niet handig voor het resultaat?quote:Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.
[ afbeelding ]
Wat is de curly-curl methode? Ik wil dat ook!quote:Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon een stuk minder stijl en zacht. Ik zag zelfs de uitgroei van de vorige nog zitten. Die kapper ging wel heel prat op dat het allemaal zo natuurlijk en superzacht was. Ja leuk gast, maar het doet niksquote:Op maandag 8 april 2019 19:19 schreef Holyme het volgende:
Niet verven zie ik niet als een geldige optie, de eerste grijze haren zijn een feit, en dat gecombineerd met asblond is niet heel fantastischGoed om te weten dat een reset wash dan ook kan!
De andere optie is inderdaad keratine, dat lijkt me makkelijker en ook mooi. Alleen geen idee waar op te letten, toch eens in verdiepen. @:DancingPhoebe wat was er "3x niks" aan die ene keer? Geen effect, haar stuk?
Ok, dat klinkt niet heel tof, helemaal niet voor die prijzen. Maar iig niet je haar kapot ofzo, staat me iets van bij dat ik zoiets een keer heb gelezen. Uitgroei zal wel meevallen hier, die eerste cm's zijn best glad. Daaronder is het (zonder producten) soms net alsof ik een ongelukje heb gehad met een wafeltang.quote:Op maandag 8 april 2019 19:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gewoon een stuk minder stijl en zacht. Ik zag zelfs de uitgroei van de vorige nog zitten. Die kapper ging wel heel prat op dat het allemaal zo natuurlijk en superzacht was. Ja leuk gast, maar het doet niks
Nou, ben gisteren ook maar begonnen met curly girl omdat ik eigenlijk 2b 2c heb maar het gewoon droog heksenhaar wordt als ik er geen steiltang overheen gooi.quote:Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.
Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.
Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
Ligt een beetje aan je haarlengte, maar 2 keer per jaar kan an sich wel hoor. Waarbij je rekening moet houden dat het in het begin opzn best zit en het daarna EN uitgroeit en een beetje afneemt.quote:Op maandag 8 april 2019 20:00 schreef Holyme het volgende:
2 tot max 3x per jaar wil ik nog wel gaan voor zo'n behandeling. Maar ook met kappers soms wat lui, toen ik recent een schuine pluk wou, heb ik dat zelf even gefixt (+ dat kappers hier erg duur zijn).
Voor zover ik me je hoofd kan herinneren, denk ik dat krullen je ook erg tof staan!
Wat is buildup?quote:Op maandag 10 juni 2019 17:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik gebruik een sulfaatvrije shampoo ipv dat ik altijd cowash, mijn haar wordt veel te zwaar anders (fijn haar ook). En om de zoveel tijd gooi ik er een resetwash (dus shampoo mét sulfaten) tegenaan, want buildup. Daarna gewoon een deepco erin, is mijn haar ook weer blij.
Slappig haar, veel pluis, blijft ook direct na het wassen wat vettig ogen. Fijn haar en meer wavy dan echt sterk krullend is daar wat gevoeliger voor volgens de CG Reddit sub. Sulfaatvrije shampoo heb ik van Petal Fresh (Tea Tree en Rosemary-nog-wat, ik wissel ze af) met de matchende conditioners en deepco is Novex Mystic Black. Verder nog een leave in van Nature Box.quote:Op maandag 10 juni 2019 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is buildup?
Wat gebruik je als sulfaatvrije shampoo en deepconditioner?
Geen 5, wel 1.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:12 schreef dagobertE6 het volgende:
Is het nou waar of niet dat je grijze/witte haren kan uittrekken zonder dat er 5 in de plek teruggroeit?
Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat. Maar het CG-advies is inderdaad gel.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:22 schreef miss_sly het volgende:
Wat zijn nou fijne verstevigingsproducten? Zijn die er voor de CG-methode? Ik doe die niet heel strikt, maar op zich doet mijn haar het momenteel best aardig. Ik kan alleen wel wat extra versteviging gebruiken, iets van wax of zo. Welke passen hierbij?
Deed ik in het begin ook, maar dan zit je met allerlei korte, grijze haren die er raar uitspringen. Ik omarm m'n grijze haren gewoon. (Ik zit er ook echt niet zo mee dat ik grijs word.)quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:31 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
jammer, heb er nu inmiddels een stuk of 20. Dacht ze vene allemaal uit te plukken...
help!
Daarom scrunch out the crunch.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat.
Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten.
Jep! Ik had al begrepen dat dat belangrijk is om te doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:49 schreef IJsdraakje het volgende:
Heb je ook een final wash gedaan trouwens?
Het zou goed kunnen dat het daaraan ligt. En dat is precies waar ik bang voor ben, dan ik dan een lang traject in moet waarbij ik allerlei (moeilijk verkrijgbare) producten uit moet gaan proberen. Mijn criterium was nu: verkrijgbaar bij de AH en niet al te duur.quote:Ander dingetje (al is het misschien wat vroeg na een week), het kan zijn dat je producten niet zo lekker aansluiten bij je verdere haartype. Heb je rekening gehouden met elasticiteit/porositeit?
Ik houd ook niet van hard haar. Ik zoek dus inderdaad ook iets dat een beetje structuur aanbrengt, maar wel zacht blijft voelen. Dat gedoe met gel werkt niet voor me. Dat duurt echt veel te lang voor dat droog is en daar heb ik 's ochtends helemaal de tijd niet voor.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat. Maar het CG-advies is inderdaad gel.
Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |