abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183328053
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

Een heel sterke gel die goed hard wordt. Die scrunch je in nat haar en zodra je haar helemaal droog is (en de gel keihard), crunch je 'm eruit. Dan heb je zachte krullen met voldoende hold.
Welke producten uit de winkel gebruik jij dan voor je mooie krullen?
Dus shampoo, conditioner, gel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183376262
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Welke producten uit de winkel gebruik jij dan voor je mooie krullen?
Dus shampoo, conditioner, gel?
Om te wassen en als leave in: Andrelon Puur & Zen; dan een kein beetje Cantu Curl Activator, dan wat Fructis Aloe Air Dry Cream, dan Elnett Satin Creme de Mousse en tot slot Taft Power Gel Super Glue. Deze laatste wordt hard en die scrunch ik eruit. :)

Het is alleen best zinloos om iemand anders' routine over te nemen zonder dat je je haareigenschappen weet. In de Cantu zit bijvoorbeeld behoorlijk wat proteine en als je dat niet nodig hebt, kan je haar er erg droog en stug van worden.

Hier kun je je haareigenschappen bepalen en producten kiezen die daarbij passen. Je bent al lid, zie ik :D: https://www.facebook.com/groups/Curly.CG.methode/files/
You don't want to be a penguin when you're walking away angry.
pi_183376578
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

Om te wassen en als leave in: Andrelon Puur & Zen; dan een kein beetje Cantu Curl Activator, dan wat Fructis Aloe Air Dry Cream, dan Elnett Satin Creme de Mousse en tot slot Taft Power Gel Super Glue. Deze laatste wordt hard en die scrunch ik eruit. :)

Het is alleen best zinloos om iemand anders' routine over te nemen zonder dat je je haareigenschappen weet. In de Cantu zit bijvoorbeeld behoorlijk wat proteine en als je dat niet nodig hebt, kan je haar er erg droog en stug van worden.

Hier kun je je haareigenschappen bepalen en producten kiezen die daarbij passen. Je bent al lid, zie ik :D: https://www.facebook.com/groups/Curly.CG.methode/files/
Haha, ja, dat weet ik. Ik wil ook niet rücksichtslos iemands routine overnemen, maar was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. Ik vind het nog steeds erg lastig om te bepalen welke nou echt geschikt zijn en vind het fijn van iemand te lezen die al een goed resultaat bereikt heeft.

Ik wil van kort haar weer naar lang, dus een uitgelezen moment om dit eens goed uit te proberen :)
pi_183376610
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, dat weet ik. Ik wil ook niet rücksichtslos iemands routine overnemen, maar was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. Ik vind het nog steeds erg lastig om te bepalen welke nou echt geschikt zijn en vind het fijn van iemand te lezen die al een goed resultaat bereikt heeft.

Ik wil van kort haar weer naar lang, dus een uitgelezen moment om dit eens goed uit te proberen :)
Grappig trouwens, ik zat me van de week te bedenken dat jij vast ook best wat krullen krijgt als je die methode toepast..
pi_183376631
Om je haar sneller te laten groeien, werkt dit trouwens érg goed: https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
pi_183376738
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:08 schreef -Spring het volgende:
Om je haar sneller te laten groeien, werkt dit trouwens érg goed: https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
Echt? Heb je het geprobeerd?
pi_183376752
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Echt? Heb je het geprobeerd?
Jup. En m'n collega heeft het gemeten. Kwam op bijna 3 cm.
pi_183376755
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:06 schreef -Spring het volgende:

[..]

Grappig trouwens, ik zat me van de week te bedenken dat jij vast ook best wat krullen krijgt als je die methode toepast..
Ja, dat denk ik ook. En nu met korter haar durf ik dat ook wel te gaan proberen.
Ik moet zeggen dat de overgang naar Neutrale shampoo en conditioner ook al verschil maakt. Dus nu eens over op andere shampoo. En misschien dan toch mijn haar eens analyseren, maar ik ben daar zo slecht in :')
pi_183376762
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef -Spring het volgende:

[..]

Jup. En m'n collega heeft het gemeten. Kwam op bijna 3 cm.
Misschien toch eens proberen dan. Even een paar cm extra is nooit weg, want het was echt kort :D
pi_183376942
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. En nu met korter haar durf ik dat ook wel te gaan proberen.
Ik moet zeggen dat de overgang naar Neutrale shampoo en conditioner ook al verschil maakt. Dus nu eens over op andere shampoo. En misschien dan toch mijn haar eens analyseren, maar ik ben daar zo slecht in :')
Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.

Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.

Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
pi_183377060
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.

Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.

Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
Ah, een hoge porositeit dus, die is gemakkelijk :)
Die andere ga ik thuis even uitproberen, ik denk dat ze op mijn werk raar opkijken als ik aan mijn haren ga lopen trekken :)
pi_184940259
Up!

Ik ben op zoek naar dingen om te proberen mijn leeuwenlokken te temmen zonder styling toe te hoeven passen.

Mijn moeder heeft kroeshaar en kleine krullen. Ikzelf heb slag met kroeseigenschappen. Ik was met Dr. Organic.

Ik zoek een leave in conditioner voor vol dik zwaar en luchtig haar. Niets van de drogisterijenmerken doet iets nuttigs voor mijn haar.

}:|
pi_184940292
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:27 schreef Myrr het volgende:
Up!

Ik ben op zoek naar dingen om te proberen mijn leeuwenlokken te temmen zonder styling toe te hoeven passen.

Mijn moeder heeft kroeshaar en kleine krullen. Ikzelf heb slag met kroeseigenschappen. Ik was met Dr. Organic.

Ik zoek een leave in conditioner voor vol dik zwaar en luchtig haar. Niets van de drogisterijenmerken doet iets nuttigs voor mijn haar.

}:|
Als het ecbt zwaar moeilijk haar is geef dan je zoektocht naar softcore middelen op en zoek een goede black hair kapper voor een hardcore keratinebehandeling.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184940296
Waarom een leave-in en geen masker?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_184966172
quote:
5s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:29 schreef DevilsWhore het volgende:
Waarom een leave-in en geen masker?
Maskers doen ook niet heel veel. Ja, het voelt zacht maar dat voelt het sowieso al (en het glanst ook erg). Het is alleen zo vreselijk luchtig en bol/ volumnieus maar dan niet op de leuke manier maar op de Hermelien manier. :')

Als het nat is na een masker voelt het lekker, maar zodra het is opgedroogd is het nergens te bekennen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 00:50:16 ]
pi_184966211
Keratine ook wel aan gedacht, maar ik wil mijn haar niet meer beschadigen nu alles chemisch eindelijk is uitgegroeid. Het is zo vol, dik en veel, vind het zonde om dat permanent steil te maken.

Heel soms gebeurt het dat het dus mooi zit van zichzelf, maar ik weet niet hoe ik het moet verzorgen.

Misschien Olaplex en als dat niet werkt wel naar een zwarte kapper maar alleen voor advies en producten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 00:47:13 ]
pi_186100180
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
Keratine ook wel aan gedacht, maar ik wil mijn haar niet meer beschadigen nu alles chemisch eindelijk is uitgegroeid. Het is zo vol, dik en veel, vind het zonde om dat permanent steil te maken.

Heel soms gebeurt het dat het dus mooi zit van zichzelf, maar ik weet niet hoe ik het moet verzorgen.

Misschien Olaplex en als dat niet werkt wel naar een zwarte kapper maar alleen voor advies en producten.
Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.

Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.

56387454_2549467835081665_6239221187566632960_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=64a99c989941f5a1caf0799124544028&oe=5D339E4D
pi_186101611
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.

[ afbeelding ]
Jij bent mijn voorbeeld :@
pi_186102286
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Jij bent mijn voorbeeld :@
Laat mn moeder het maar niet horen. :')
pi_186104534
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wauw!! Prachtige bos zo. Volgens mij zou mijn haar zoiets ook kunnen, maar dat doorzetten... Dan heb ik zo'n ontplofte haarbal op m'n hoofd, droog en pluis, en telkens op een staartje ofzo lijkt me ook niet handig voor het resultaat?
pi_186104750
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is de curly-curl methode? Ik wil dat ook!
  maandag 8 april 2019 @ 17:30:15 #222
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186104771
Staart/op een andere manier vast is wel ideaal voor de overgangsperiode naar volledig CG. *O*

Ik kan het weten, ik zit er vol in. :') Vrijdag weer een stuk laten knippen, hopelijk is dan het grootste beschadigde stuk eraf. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186104816
Kan je nog wel gewoon verven dan? Dat is sowieso wel echt een must, en henna (die bruine van Lush) heb ik opgegeven. Chemische verf :9 Heb een keer die methode geprobeerd en niet eens lang genoeg gedaan om tot die vraag te komen :')
  maandag 8 april 2019 @ 17:39:09 #224
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186104881
Beter van niet natuurlijk (want het beschadigt toch), maar met daarna een "reset wash" en deep conditioner kan je weer verder waar je gebleven bent. :Y Denk wel dat het scheelt qua mooi blijven van de kleur, zo zonder sulfaten en uitdrogende alcohol.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186105478
Ik snap niet waarom keratine als slecht wordt gezien. Mn haar is sinds de 4 jaar dat ik het nu gebruik echt van totaaal onhandelbaar naar jaloersmakend :@ gegaan.

Ligt ws ook aan de producten en de kapper. Ik ben een keer vreemdgegaan en dat was 3x niks. Maar met de maxliss zeut lijkt het net of je helemaal niks chemisch met je haar hebt gedaan *O*

Ik probeer mn behandeling ook altijd uit te stellen, niet vaker dan eens per 4/5/6 maanden, misschien maakt dat ook veel uit?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_186106560
Niet verven zie ik niet als een geldige optie, de eerste grijze haren zijn een feit, en dat gecombineerd met asblond is niet heel fantastisch ;( Goed om te weten dat een reset wash dan ook kan!

De andere optie is inderdaad keratine, dat lijkt me makkelijker en ook mooi. Alleen geen idee waar op te letten, toch eens in verdiepen. @DancingPhoebe wat was er "3x niks" aan die ene keer? Geen effect, haar stuk?
pi_186106716
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 19:19 schreef Holyme het volgende:
Niet verven zie ik niet als een geldige optie, de eerste grijze haren zijn een feit, en dat gecombineerd met asblond is niet heel fantastisch ;( Goed om te weten dat een reset wash dan ook kan!

De andere optie is inderdaad keratine, dat lijkt me makkelijker en ook mooi. Alleen geen idee waar op te letten, toch eens in verdiepen. @:DancingPhoebe wat was er "3x niks" aan die ene keer? Geen effect, haar stuk?
Gewoon een stuk minder stijl en zacht. Ik zag zelfs de uitgroei van de vorige nog zitten. Die kapper ging wel heel prat op dat het allemaal zo natuurlijk en superzacht was. Ja leuk gast, maar het doet niks :@
pi_186106897
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gewoon een stuk minder stijl en zacht. Ik zag zelfs de uitgroei van de vorige nog zitten. Die kapper ging wel heel prat op dat het allemaal zo natuurlijk en superzacht was. Ja leuk gast, maar het doet niks :@
Ok, dat klinkt niet heel tof, helemaal niet voor die prijzen. Maar iig niet je haar kapot ofzo, staat me iets van bij dat ik zoiets een keer heb gelezen. Uitgroei zal wel meevallen hier, die eerste cm's zijn best glad. Daaronder is het (zonder producten) soms net alsof ik een ongelukje heb gehad met een wafeltang.

Krullen zijn heel tof, en als ik zo'n voor-na zie denk ik WILLIK! Maar ik kan best lui zijn, dus denk dat ik maar eens ga zoeken naar een goeie kapper hier :Y
  maandag 8 april 2019 @ 19:39:46 #229
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186106991
Keratine is voor mij geen optie omdat ik altijd te lang tussen kappersbezoeken heb zitten. :') Dan is er zo lief mogelijk voor zijn en minimaal beschadigen makkelijker. :D

Plus dat ik het krullen wel leuk vind ook. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_186107321
2 tot max 3x per jaar wil ik nog wel gaan voor zo'n behandeling. Maar ook met kappers soms wat lui, toen ik recent een schuine pluk wou, heb ik dat zelf even gefixt (+ dat kappers hier erg duur zijn).

Voor zover ik me je hoofd kan herinneren, denk ik dat krullen je ook erg tof staan! :Y
pi_187188482
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nou, ben gisteren ook maar begonnen met curly girl omdat ik eigenlijk 2b 2c heb maar het gewoon droog heksenhaar wordt als ik er geen steiltang overheen gooi.

0 verstand van verder. Het is droog, zwaar, veel, heel luchtig, heb geen proteïne nodig maar wel veel vocht.

Olie wordt verder eigenlijk nooit opgenomen. Het doet niets. Iets werkt alleen (enigszins) als ik het met een föhn erbij en heel lang in laat trekken.

Het glanst wel heel erg.

Kwam net bij toeval een black hair afdeling tegen bij de Trekpleister. _O_ Dus heb Shea Moisture leave in gehaald en nog een van Lusters Pink.

Moet dat gel perse. Gel is vreselijk en meer iets voor bij echt krullen lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 20:06:40 ]
pi_187196068
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 20:00 schreef Holyme het volgende:
2 tot max 3x per jaar wil ik nog wel gaan voor zo'n behandeling. Maar ook met kappers soms wat lui, toen ik recent een schuine pluk wou, heb ik dat zelf even gefixt (+ dat kappers hier erg duur zijn).

Voor zover ik me je hoofd kan herinneren, denk ik dat krullen je ook erg tof staan! :Y
Ligt een beetje aan je haarlengte, maar 2 keer per jaar kan an sich wel hoor. Waarbij je rekening moet houden dat het in het begin opzn best zit en het daarna EN uitgroeit en een beetje afneemt.

Ik heb inmiddels verschillende behandelingen geprobeerd en de black hair kapper die de prio op zo glad mogelijk heeft liggen (lees biologisch? Hoezo biologisch, je wilt toch glad?) komt het beste uit de bus... zónder dat mijn haar chemisch beschadigd aanvoelt na afloop. Juist n iet.
pi_187196086
Tegenwoordig heb ik iets meer geld dan, zeg pak em beet een jaar of 2/3 geleden, dus ik doe het tegenwoordig wel om de 3 tot 4 maanden, Toen ik wat minder geld had zat er ook rustig 8 maanden tussen. Dat is geen probleem, je haar wordt er niet slechter van. Alleen ik droeg op het eind van die 8 maanden mn haar weer vaker vast dan los, agz er niet tegenop te tangen was.
pi_187317081
Ik ga hier ook maar eens posten met mijn probleemhaar :'(

Ik heb heel droog, touwerig haar en ik heb geen idee waar het door komt. Ik dacht eerst dat ik te weinig dronk, dus drink ik nu vaak de aanbevolen hoeveelheid. Geen verbetering. Ik verf mijn haar niet. De laatste keer is misschien 2 jaar geleden. Ik borstel of kam mijn haar niet. Ik ontklit het vaak mijn mijn vingers.

Verschillende shampoos en cremespoelingen al geprobeerd, geen verbetering. Ik heb wel een Yari in de buurt waar ze spul voor kroeshaar verkopen en andere buitenlandse producten, maar kroeshaar heb ik niet. Denk niet dat dat de oplossing is.

Iemand een tip?
pi_187353252
Ik ben begonnen met de curly girl methode omdat ik altijd een slag aan de achterkant van m'n hoofd heb gehad die nooit echt doorzet. Het werkt, want ik heb meer slag. Ik ben nu een week bezig: ik gebruik Garnier Loving Blends Milde Haver als conditioner om te wassen en (deels) in m'n haar te laten. Ook doe ik het 'squish to condish'. Ik gebruik alleen nog geen gel, want m'n haar is met name achter mijn oren vet. Dat vind ik stom, want ik wil dat m'n haar zacht aanvoelt.

Wat denken jullie: moet ik m'n haar meer tijd geven om te wennen of zou ik iets aan m'n routine moeten veranderen? Misschien kom ik met m'n conditioner te dicht bij m'n hoofdhuid of moet ik meer conditioner uitspoelen (of juist minder)? Of misschien moet ik met mijn haar (ik heb fijn haar) toch shampoo erbij gebruiken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187354679
Ik ga ook beginnen! Moet alleen nog even goed naar de producten kijken want ik heb wit haar en dat heeft echt blauw shampoo nodig van tijd tot tijd. Denk ik. Eens goed kijken.
Met een meidenkwartet
  maandag 10 juni 2019 @ 17:03:39 #237
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187355155
Ik gebruik een sulfaatvrije shampoo ipv dat ik altijd cowash, mijn haar wordt veel te zwaar anders (fijn haar ook). En om de zoveel tijd gooi ik er een resetwash (dus shampoo mét sulfaten) tegenaan, want buildup. Daarna gewoon een deepco erin, is mijn haar ook weer blij. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_187355596
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik gebruik een sulfaatvrije shampoo ipv dat ik altijd cowash, mijn haar wordt veel te zwaar anders (fijn haar ook). En om de zoveel tijd gooi ik er een resetwash (dus shampoo mét sulfaten) tegenaan, want buildup. Daarna gewoon een deepco erin, is mijn haar ook weer blij. :+
Wat is buildup?

Wat gebruik je als sulfaatvrije shampoo en deepconditioner?
  maandag 10 juni 2019 @ 23:13:35 #239
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187363086
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is buildup?

Wat gebruik je als sulfaatvrije shampoo en deepconditioner?
Slappig haar, veel pluis, blijft ook direct na het wassen wat vettig ogen. Fijn haar en meer wavy dan echt sterk krullend is daar wat gevoeliger voor volgens de CG Reddit sub. Sulfaatvrije shampoo heb ik van Petal Fresh (Tea Tree en Rosemary-nog-wat, ik wissel ze af) met de matchende conditioners en deepco is Novex Mystic Black. Verder nog een leave in van Nature Box.

Het is wel allemaal spul zonder proteïne, want daar houdt mijn haar niet van.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:12:51 #240
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187368111
Is het nou waar of niet dat je grijze/witte haren kan uittrekken zonder dat er 5 in de plek teruggroeit?
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 12:14:30 #241
149959 crew  SQ
snelle trees
pi_187368131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:12 schreef dagobertE6 het volgende:
Is het nou waar of niet dat je grijze/witte haren kan uittrekken zonder dat er 5 in de plek teruggroeit?
Geen 5, wel 1.
disclaimer
www.nyumbani.nl: ons nieuwe huis!
pi_187368215
Wat zijn nou fijne verstevigingsproducten? Zijn die er voor de CG-methode? Ik doe die niet heel strikt, maar op zich doet mijn haar het momenteel best aardig. Ik kan alleen wel wat extra versteviging gebruiken, iets van wax of zo. Welke passen hierbij?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:23 #243
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187368296
De CG-ers pakken gel (ja, echt) of mousse. Grootste ding daarbij is oppassen voor uitdrogende alcohol. Zelf nog niet de stap durven zetten naar gel, het idee is dat je er op nat haar zodanig veel ingooit dat het in je krullenpatroon hard wordt en dat dan wanneer het compleet droog is, fijnknijpen.

Maar geen eigen ervaringen daarmee dus. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:28 #244
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187368297
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Geen 5, wel 1.
jammer, heb er nu inmiddels een stuk of 20. Dacht ze vene allemaal uit te plukken...

help!
pi_187370039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:22 schreef miss_sly het volgende:
Wat zijn nou fijne verstevigingsproducten? Zijn die er voor de CG-methode? Ik doe die niet heel strikt, maar op zich doet mijn haar het momenteel best aardig. Ik kan alleen wel wat extra versteviging gebruiken, iets van wax of zo. Welke passen hierbij?
Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat. Maar het CG-advies is inderdaad gel.

Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten. :o
pi_187370074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:31 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

jammer, heb er nu inmiddels een stuk of 20. Dacht ze vene allemaal uit te plukken...

help!
Deed ik in het begin ook, maar dan zit je met allerlei korte, grijze haren die er raar uitspringen. Ik omarm m'n grijze haren gewoon. (Ik zit er ook echt niet zo mee dat ik grijs word.)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:49:04 #247
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187370091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat.

Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten. :o
Daarom scrunch out the crunch. :Y

Heb je ook een final wash gedaan trouwens?

Ander dingetje (al is het misschien wat vroeg na een week), het kan zijn dat je producten niet zo lekker aansluiten bij je verdere haartype. Heb je rekening gehouden met elasticiteit/porositeit?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_187370279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:49 schreef IJsdraakje het volgende:

Heb je ook een final wash gedaan trouwens?
Jep! Ik had al begrepen dat dat belangrijk is om te doen.

quote:
Ander dingetje (al is het misschien wat vroeg na een week), het kan zijn dat je producten niet zo lekker aansluiten bij je verdere haartype. Heb je rekening gehouden met elasticiteit/porositeit?
Het zou goed kunnen dat het daaraan ligt. En dat is precies waar ik bang voor ben, dan ik dan een lang traject in moet waarbij ik allerlei (moeilijk verkrijgbare) producten uit moet gaan proberen. Mijn criterium was nu: verkrijgbaar bij de AH en niet al te duur. :Y)

Als ik de testen doe, kom ik overal uit op medium: medium porositeit, medium elasticiteit, medium dikte. Was er maar een duidelijk probleem!

Waar ik trouwens ook erg moeite mee heb, is dat je je haar alleen mag kammen als het nat is. Wat doe je dan als je op de fiets springt en je haar verwilderd gaat zitten?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:49 #249
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187370693
Gewoon met de vingers erdoor.

Ik borstel het trouwens voor ik ga douchen, om het na het douchen te kammen. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik me niet aan de CG-methode houd.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187371348
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat. Maar het CG-advies is inderdaad gel.

Ik houd ook niet van hard haar. Ik zoek dus inderdaad ook iets dat een beetje structuur aanbrengt, maar wel zacht blijft voelen. Dat gedoe met gel werkt niet voor me. Dat duurt echt veel te lang voor dat droog is en daar heb ik 's ochtends helemaal de tijd niet voor.

Mijn haar oogt heel gezond en fijn, als ik het 's ochtends met de diffuser droog heb geföhnd. Dan ben ik heel happy. Dat moment wil ik verstevigen, maar ik weet dus niet waarmee.

Ik zit ook een beetje in een tussenperiode. Ik heb mijn haar een tijdje echt heel kort gehad en laat het nu sinds een aantal maanden weer groeien. Dus ik heb regelmatig fases dat het weer minder is en dan weer goed zit :D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')