abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 februari 2018 @ 10:58:16 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_177125140
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
disclaimer
pi_177125238
Kokosolie schijnt echt bazenspul te zijn voor krullen, maar zelf heb ik het nooit geprobeerd. Ik trek die lucht echt niet zo lang in mijn neus. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 12 februari 2018 @ 11:05:29 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_177125245
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Kokosolie schijnt echt bazenspul te zijn voor krullen, maar zelf heb ik het nooit geprobeerd. Ik trek die lucht echt niet zo lang in mijn neus. _O-
nee ja dat is wel een dingetje :')
Maar goed, alles voor de kruls!
disclaimer
pi_177126353
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Kokosolie schijnt echt bazenspul te zijn voor krullen, maar zelf heb ik het nooit geprobeerd. Ik trek die lucht echt niet zo lang in mijn neus. _O-
De meeste kokosolie is ontgeurd.
pi_177126525
Oh wauw, wat een bak ellende kom je tegen als je daarop googlet zeg. :') Ik blijf voorlopig wel kokosolieloos, te lui voor verder onderzoek nu. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_177128486
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Kokosolie schijnt echt bazenspul te zijn voor krullen, maar zelf heb ik het nooit geprobeerd. Ik trek die lucht echt niet zo lang in mijn neus. _O-
Maar niet als je low porosity hebt, dan kun je beter jojoba olie ofzo gebruiken.
pi_177128607
Je punten moet je verwennen met een deep conditioner, kun je zelf maken met conditioner en olie. Uurtje in je haar en goed uitwassen
pi_177128654
Ik doe echt nooit olie in mijn haar, mooier wordt het er nooit van :+
pi_177128801
Olie is echt makkelijk om teveel van te doen. In ieder geval voor mijn haar (erg fijn haar, dus het is al snel te zwaar). Bij de volgende wasbeurt eens kijken hoe het CO-en weer bevalt. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_177133669
Ik gebruik gewoon altijd jojoba, anders zit mijn haar niet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_177681597
Ik wil mijn haar graag blonder verven en zoek een goede kapper in regio Amsterdam. Ik heb alleen moeite met het verschil zien tussen ‘duur omdat goed’ en ‘duur omdat hipster’. Heeft er iemand tips?
Aids.
pi_177682085
Heeft iemand tips voor de warbende onder je hoge staart?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177685980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:01 schreef Mss het volgende:
Ik wil mijn haar graag blonder verven en zoek een goede kapper in regio Amsterdam. Ik heb alleen moeite met het verschil zien tussen ‘duur omdat goed’ en ‘duur omdat hipster’. Heeft er iemand tips?
mijn tip is je haar blonder verven met highlights het duurt langer maar veel minder schadelijk voor je hele haar, daarna goed verzorgen en maskers gebruiken.
If I die young bury me in satin, lay me down on a bed of roses. Sink me in the river at dawn, send me away with the words of a love song.
pi_177689024
Syoss salonplex kan ik wat dat betreft wel aanraden. Niet duur en mijn haar is er flink van opgeknapt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_177773232
De producten van Dr.Organic (Holland &Barrett) vind ik geniaal! Ik gebruik nu de Moroccan Argan Oil en na het wassen is mijn haar zacht en ruikt het lekker. Ik heb vrij dik haar, springerig maar dat is een heel stuk beter sinds ik dit gebruik.
pi_177788254
Ik gebruik altijd haarserum, Biosilk Silk Therapy.
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:58:56 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_177814663
Haar....zucht...
Ik heb altijd lang haar gehad en werd al heel vroeg grijs. Altijd geverft, tot 3 jaar geleden. Toen was ik er flauw van en heb het laten milimeteren. Om te huilen. Inmiddels is het denk ik weer 25 cm lang. Het was altijd al wat stug maar nu lijkt het wel sisal. Ik was mn haar 2 maal per week want elke dag maakt het droger en van minder krijg ik jeuk. Van veel producten krijg ik ook jeuk. Nu zie ik kokosolie voorbij komen, zou dit geschikt zijn voor mijn type haar? Wordt je kussen daar niet vies van?
To BG or not to BG!
pi_177815419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:58 schreef oppiedoppie het volgende:
Haar....zucht...
Ik heb altijd lang haar gehad en werd al heel vroeg grijs. Altijd geverft, tot 3 jaar geleden. Toen was ik er flauw van en heb het laten milimeteren. Om te huilen. Inmiddels is het denk ik weer 25 cm lang. Het was altijd al wat stug maar nu lijkt het wel sisal. Ik was mn haar 2 maal per week want elke dag maakt het droger en van minder krijg ik jeuk. Van veel producten krijg ik ook jeuk. Nu zie ik kokosolie voorbij komen, zou dit geschikt zijn voor mijn type haar? Wordt je kussen daar niet vies van?
Uiteraard wordt je kussen vies. Dan kun je er een handoek oid op leggen.
pi_177826448
Of elke dag wisselen wanneer je zelf je was doet :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177826947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:58 schreef oppiedoppie het volgende:
Haar....zucht...
Ik heb altijd lang haar gehad en werd al heel vroeg grijs. Altijd geverft, tot 3 jaar geleden. Toen was ik er flauw van en heb het laten milimeteren. Om te huilen. Inmiddels is het denk ik weer 25 cm lang. Het was altijd al wat stug maar nu lijkt het wel sisal. Ik was mn haar 2 maal per week want elke dag maakt het droger en van minder krijg ik jeuk. Van veel producten krijg ik ook jeuk. Nu zie ik kokosolie voorbij komen, zou dit geschikt zijn voor mijn type haar? Wordt je kussen daar niet vies van?
Lastige vraag als ik niet weet wat je haartype is.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_177869274
Een vraagje. Heb nog nooit in mijn hele leven mijn haar gekleurd en nu ben ik het aan het overwogen, maar ook weer te bang voor de gevolgen voor mijn haar. Is er misschien verf dat minder hardnekkig is?
pi_177869338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Een vraagje. Heb nog nooit in mijn hele leven mijn haar gekleurd en nu ben ik het aan het overwogen, maar ook weer te bang voor de gevolgen voor mijn haar. Is er misschien verf dat minder hardnekkig is?
Ja, dat heet een kleurspoeling...
pi_177869348
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:44 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja, dat heet een kleurspoeling...
Hoe lang blijft dat zitten?Ik weet er werkelijk waar niks van.
pi_177869384
X aantal wasbeurten. Hoeveel hangt af van het merk, maar ook je haar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177869403
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
X aantal wasbeurten. Hoeveel hangt af van het merk, maar ook je haar.
Doet een kapper dit ook? Krijg je er droog haar van? Of toch maar weer voor henna gaan ( alleen dan krijg ik lelijk rood haar).
pi_177869826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doet een kapper dit ook? Krijg je er droog haar van? Of toch maar weer voor henna gaan ( alleen dan krijg ik lelijk rood haar).
Alsof henna er alleen in rood is.
En natuurlijk kan de kapper je een kleurspoeling geven.
pi_177869877
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Alsof henna er alleen in rood is.
En natuurlijk kan de kapper je een kleurspoeling geven.
Natuurlijke henna kleurt rood omdat ik lichtbruin haar hebt. Ik ben dus bang voor chemische verf en dat is de reden waarom ik met mijn bijna 29 jaar nog nooit geverfd heb. :)
pi_177869902
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Natuurlijke henna kleurt rood omdat ik lichtbruin haar hebt. Ik ben dus bang voor chemische verf en dat is de reden waarom ik met mijn bijna 29 jaar nog nooit geverfd heb. :)
Ja, dan pak je indigo met rood, en maak je je haar bruin.
pi_177890145
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:09 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja, dan pak je indigo met rood, en maak je je haar bruin.
Mijn haar is al bruin en dat is niet de kleur die ik wil. Dit is mijn natuurlijke (en dus kleur die ik nu heb) haar en haarkleur:

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2018 19:28:05 ]
pi_177891470
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mijn haar is al bruin en dat is niet de kleur die ik wil. Dit is mijn natuurlijke (en dus kleur die ik nu heb) haar en haarkleur:

[..]

*;
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:05:46 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_177891631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mijn haar is al bruin en dat is niet de kleur die ik wil. Dit is mijn natuurlijke (en dus kleur die ik nu heb) haar en haarkleur:

[..]

wat voor kleur wil je dan als het niet bruin en niet rood moet worden? Ben bang dat je iets anders namelijk niet met een spoelinkje gaat redden.
disclaimer
pi_177891772
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mijn haar is al bruin en dat is niet de kleur die ik wil. Dit is mijn natuurlijke (en dus kleur die ik nu heb) haar en haarkleur:

[..]

Allemaal leuk, maar vertel dan gewoon welke kleur je wel graag wil...
pi_177891855
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wat voor kleur wil je dan als het niet bruin en niet rood moet worden? Ben bang dat je iets anders namelijk niet met een spoelinkje gaat redden.
Beetje goudblond? Maar weet niet of zoiets dus wel kan? Wil ook niet dat mijn haar zal gaan beschadigen, dat is de reden waarom ik überhaupt nooit heb geverfd.
pi_177891938
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Beetje goudblond? Maar weet niet of zoiets dus wel kan? Wil ook niet dat mijn haar zal gaan beschadigen, dat is de reden waarom ik überhaupt nooit heb geverfd.
Goh, even denken, je haar lichter maken, is dat slecht voor je haar?
Daar ga ik even over nadenken.
Of dat kan met een tijdelijke kleuring? Ook al zo’n enorm ingewikkelde vraag.

Ik kom er op terug.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:16:46 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_177891950
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Beetje goudblond? Maar weet niet of zoiets dus wel kan? Wil ook niet dat mijn haar zal gaan beschadigen, dat is de reden waarom ik überhaupt nooit heb geverfd.
nee, blonder gaat niet zonder chemicaliën , en dus ook niet met een eenvoudige spoeling. Daar heb je waterstofperoxide voor nodig.
disclaimer
pi_177892060
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, blonder gaat niet zonder chemicaliën , en dus ook niet met een eenvoudige spoeling. Daar heb je waterstofperoxide voor nodig.
Nah, laat maar zitten dan. Word vanzelf wel blond in de zon.
pi_177892479
Volgens mij is honing en of kaneel zoiets wat je haar lichter maakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_177892572
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:41 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij is honing en of kaneel zoiets wat je haar lichter maakt.
Ja, las ook iets van citroen. Iemand ervaring met het natuurlijk 'bleken' van je haar?
pi_177892871
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 20:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, las ook iets van citroen. Iemand ervaring met het natuurlijk 'bleken' van je haar?
Nou ik had het geverfd en dat vond ik te donker, met honing in mn haar en in de zon werd het van donkerbruin naar goudblond weer.
Of het perse beter is dan kunstmatige zooi. Geen idee, dat denk ik niet namelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_177892905
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ik had het geverfd en dat vond ik te donker, met honing in mn haar en in de zon werd het van donkerbruin naar goudblond weer.
Dus met honing in het haar de zon in? Spoel je het daarna uit of? Misschien dat proberen als het straks wat warmer wordt.
pi_177892940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dus met honing in het haar de zon in? Spoel je het daarna uit of? Misschien dat proberen als het straks wat warmer wordt.
ik heb het een uurtje laten zitten en toen uitgespoeld ja. Je haar plakt echt enorm namelijk. Moest ook best wel wassen om het eruit te krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 18 maart 2018 @ 08:12:51 #42
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177899326
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mijn haar is al bruin en dat is niet de kleur die ik wil. Dit is mijn natuurlijke (en dus kleur die ik nu heb) haar en haarkleur:

[..]

dit is toch geen bruin . K noem dit al goudblond
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_177900479
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:12 schreef madeliefff het volgende:

[..]

dit is toch geen bruin . K noem dit al goudblond
Dat is gewoon bruin.
  zondag 18 maart 2018 @ 12:23:36 #44
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177903746
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_177905401
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik heb het een uurtje laten zitten en toen uitgespoeld ja. Je haar plakt echt enorm namelijk. Moest ook best wel wassen om het eruit te krijgen.
Thanks! Ga dit proberen.
pi_177905427
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:12 schreef madeliefff het volgende:

[..]

dit is toch geen bruin . K noem dit al goudblond
Lichtbruin? Bij Marokkanen is dit wel blond ( voor Marokkaanse maatstaven ben ik licht van huidskleur en blond qua haar), maar ik vind jet tussen goudblond en lichtbruin in, afhankelijk ook vaak van licht en foto.
  zondag 18 maart 2018 @ 14:37:50 #47
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177906458
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lichtbruin? Bij Marokkanen is dit wel blond ( voor Marokkaanse maatstaven ben ik licht van huidskleur en blond qua haar), maar ik vind jet tussen goudblond en lichtbruin in, afhankelijk ook vaak van licht en foto.
ja idd best licht voor jouw afkomst, geinig is dat.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_177924142
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:37 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ja idd best licht voor jouw afkomst, geinig is dat.
En dat te bedenken dat mijn huidskleur op die foto donker is door zon en vakantie! Ben normaal paar tinten witter. Spaans bloed van mijn mama.

Ga toch maar niet verven en aan de slag met honing en citroen. 😳
pi_177924505
Ik las ergens dat kamille of bier ook wel kan werken.
pi_177928504
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 08:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En dat te bedenken dat mijn huidskleur op die foto donker is door zon en vakantie! Ben normaal paar tinten witter. Spaans bloed van mijn mama.

Ga toch maar niet verven en aan de slag met honing en citroen. 😳
Hier wat tips https://www.flair.be/nl/f(...)ar-lichter-te-maken/ ;)
pi_177928943
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 08:34 schreef LovelyLady het volgende:
Ik las ergens dat kamille of bier ook wel kan werken.
Wel in combinatie met licht? Of alleen kamille/bier?
pi_177929478
Je haar lichter maken is op geen enkele manier goed voor je haar, dus gaan kloten met citroen is alsnog heel veel schade, met mogelijk maar een klein beetje resultaat. Het is en blijft een chemische reactie die de pigmenten in je haren kapot maakt.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:37:18 #53
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_178046572
Hoi, even een vraag hier aan de deskundigen :)

Wat is een goed masker/ deep conditioner zonder sulfaten en siliconen en wat kan ik in plaats van gel gebruiken? ( gel werkt overigens goed op mijn krullen, maar ik vind het altijd zo plakkerig) Van mousse wordt mijn haar pluizig, dus zou graag een goede krullencreme hebben.

Ik denk dat mijn krullen het meest naar 2c gaan ( als m'n haren niet te lang zijn) en ze zijn pluizig. Heb wel veel haar en vrij dik.
Heb al veel op internet gekeken, maar ik kom er niet uit.

Hellup!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:40:33 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178046661
Maskers ben ik geen fan van.

Dit als krullencrème, zulk fijn spul O+
Te bestellen bij Kruidvat, en fysiek aanwezig in hun grote steden filialen, de grote dan, maar bestellen is relaxter.


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:44:09 #55
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_178046764
Ik stond op het punt om die idd te bestellen ( lekker makkelijk, want kruidvat) maar toen las ik ergens dat er siliconen in zitten....dat wil ik niet. Tenminste, die siliconen maken me niet zoveel uit, maar wel de sulfaten om het er weer uit te wassen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:48:09 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178046851
Ah,ja daar heb ik geen bezwaar tegen, vind het heerlijk spul.

Inecto kokos conditioner likje van in je haar doen na het wassen wil ook vaak goed werken.
Zonder 'troep' en heel weinig maar van nodig. Niet zoals gebruiksaanwijzing gebruiken dus, maar gewoon je haar mee stylen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:52:57 #57
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_178046954
En ook lekker makkelijk verkrijgbaar, daar zal ik nog eens naar kijken. Bedankt!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:54:43 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178047013
Het is uiteraard erg persoonlijk, maar toen mijn haar nog niet uitgevallen was (komt niet door dit soort producten, maar door hormonen :+), werkte het voor mij ook redelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 maart 2018 @ 23:03:23 #59
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_178047249
Oeh, helemaal uitgevallen? Dat is erg...sjit zeg. En dan door hormonen? Je eigen hormonen of toegediende ( of hoe zeg je dat) hormonen?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 23:11:06 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178047463
Na kind krijgen had ik een soort chemo coupe. Ken gebeuren... Ernstig kut maar weinig aan te doen. Nu anderhalf jaar later komt het ietsjes terug ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 maart 2018 @ 23:17:05 #61
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_178047604
Oja, die periode in mijn haargeschiedenis had ik een beetje gewist. Ik kon best wel wat missen, dus dat was te overzien, maar het kan idd heel erg zijn. Balen.
pi_178058706
Wie gebruikt hier kokosolie? :+
Aan het typen.....
pi_178059796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:04 schreef Yasmin__x het volgende:
Wie gebruikt hier kokosolie? :+
Ik
pi_178062185
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:11 schreef Molo het volgende:
Na kind krijgen had ik een soort chemo coupe. Ken gebeuren... Ernstig kut maar weinig aan te doen. Nu anderhalf jaar later komt het ietsjes terug ;)
:9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178062343
Ik heb laatst voor het eerst sinds jaren m'n haar weer eens zelf geverfd, ipv bij de kapper, met de Nutrisse lijn van Garnier. Ik weet niet wát er in dat spul zit, maar met dank aan de verf en de conditioner die erbij zit, glanst m'n haar echt als nooit tevoren :').

In combinatie met de roterende haarföhnborstelmachinedinges die ik eindelijk heb weten te gebruiken, steel ik de show *).

Toptipje, die verf.
  zondag 25 maart 2018 @ 08:02:31 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178070453
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:9~
Awyeah baby oO<
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178111145
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik stond op het punt om die idd te bestellen ( lekker makkelijk, want kruidvat) maar toen las ik ergens dat er siliconen in zitten....dat wil ik niet. Tenminste, die siliconen maken me niet zoveel uit, maar wel de sulfaten om het er weer uit te wassen.
Dit bevat geen siliconen hoor? Je bedoelt die curl la la toch?
pi_178111163
Dubbel.
pi_178122449
Hebben jullie in de lente en herfst ook meer last van haaruitval?
pi_178122608
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:22 schreef Charlotte3 het volgende:
Hebben jullie in de lente en herfst ook meer last van haaruitval?
Ja joh. In de rui :') *O*
pi_178122662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:22 schreef Charlotte3 het volgende:
Hebben jullie in de lente en herfst ook meer last van haaruitval?
In de herfst altijd heel erg, kapper schrok ervan.

Plaatje voor en na trouwens, ben zo blij


(Eerste plaatje lijkt wel erger dan 't was, het waaide buiten en ze had het voor de foto expres niet gekamd ;) )
pi_178122713
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:28 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja joh. In de rui :') *O*
Niet normaal.. als ik nu mijn hand door mijn haar haal, heb ik er zo een stuk of 10 te pakken geloof ik.
pi_178122771
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

In de herfst altijd heel erg, kapper schrok ervan.

Plaatje voor en na trouwens, ben zo blij
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

(Eerste plaatje lijkt wel erger dan 't was, het waaide buiten en ze had het voor de foto expres niet gekamd ;) )
Oehhh, heel mooi dat resultaat!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:17:41 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178127525
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:22 schreef Zjanilla het volgende:

[..]

Dit bevat geen siliconen hoor? Je bedoelt die curl la la toch?
Jawel hoor, kijk maar




Ik zie nu ook dat er quinoa in zit _O- _O- _O-
Hipster haarshizzle _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178172174
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 17:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik
Hoe gebruik je het?
Aan het typen.....
pi_178173353
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 17:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik
Ik. Kokosvet. Geen hobby van me, maar oh oh oh wat vinden mijn krullen het fijn. Vanmorgen ook weer lekker naar Simcha krullenkapper geweest, dus de krullies zitten top vandaag!
REF schijnt overigens gestopt te zijn met Curl Power, maar Simcha heeft haar eigen Curl Power lijn opgezet en die is net zo goed.
pi_178361616
Ik wil eigenlijk binnenkort voor het eerst mijn haar laten verven. Echter weet ik niet precies wat mij zal staan. Heb half lang (iets langer dan de schouders) krullend donker (bruin) haar. Wil het wel graag natuurlijk houden. Hoe doen jullie dit meestal ? Gewoon tegen de kapper zeggen dat je iets anders wil en dat hun het beste kunnen inschatten wat je zal staan ?
pi_178361929
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:17 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]

Hoe gebruik je het?
Af en toe een nachtje of avondje in mijn haar, als masker.
pi_178363853
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:21 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik. Kokosvet. Geen hobby van me, maar oh oh oh wat vinden mijn krullen het fijn. Vanmorgen ook weer lekker naar Simcha krullenkapper geweest, dus de krullies zitten top vandaag!
REF schijnt overigens gestopt te zijn met Curl Power, maar Simcha heeft haar eigen Curl Power lijn opgezet en die is net zo goed.
Kokos <3

Nachtje laten zitten idd en in de ochtend goed uitspoelen. Krullen houden ervan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178366292
Wat voor kokosvet gebruiken jullie en hoe?
Aids.
pi_178367225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:17 schreef Mss het volgende:
Wat voor kokosvet gebruiken jullie en hoe?
Gewoon zo'n pot van de Tuinen / Action / Toko / Albert Heijn. Puur vet, wat meestal keihard is, behalve in de zomer. Dan gewoon een pluk nemen, vloeibaar laten worden tussen je handen en in je haar uitsmeren. Dan minstens 10 uur erin laten zitten en goed uitwassen. Na 10 uur oid is al veel olie in je haar getrokken, dus is het minder vet in de ochtend. Alsnog is het wel even een karweitje om het eruit te krijgen (ca. 3 keer wassen), maar nogmaals: krullies vinden het heerlijk! Alles voor het goede doel. ;-)
pi_178372486
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 17:04 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Gewoon zo'n pot van de Tuinen / Action / Toko / Albert Heijn. Puur vet, wat meestal keihard is, behalve in de zomer. Dan gewoon een pluk nemen, vloeibaar laten worden tussen je handen en in je haar uitsmeren. Dan minstens 10 uur erin laten zitten en goed uitwassen. Na 10 uur oid is al veel olie in je haar getrokken, dus is het minder vet in de ochtend. Alsnog is het wel even een karweitje om het eruit te krijgen (ca. 3 keer wassen), maar nogmaals: krullies vinden het heerlijk! Alles voor het goede doel. ;-)
Dit min of meer ja.

Ik doe het ook bij mn meiden in de punten wrijven af en toe voordat ze gaan slapen. In de ochtend hoeven we dat niet eens uit te sporlen dan is alles gewoon ingetrokken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178537588
Heb mijn haar voor mijn zondags wandeling maar eens bijgepunt en opnieuw geborsteld.

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_178652428
Hi, ik lees mee omdat ik van de sulfaten en cones af wil. Heb de curly girl methode helemaal gelezen maar ik heb op zich geen krullen...

Hoewel, dit is wat er gebeurde met mijn haar na een final wash en daarna een keer alleen maar conditioner (opgetild omdat ik wegens dringend knipbeurt nodig enorm zwaar niet-laagjeshaar heb)

Ik krijg ineens slag.

Weet iemand of dit genoeg slag is voor type 2a? Heeft die methode zin voor mij? Sowieso hele lichte producten moet ik hebben denk ik.

Overigens ook voor t eerst dat ik op dag 2 na t wassen nog geen vet haar heb.

Ter illustratie, zo steil lijkt het normaal en zo dik is het (voor en na kapper een paar jaar geleden)

Kwak
pi_178654279
curly girl methode kan zelf voor stijl haar, gewoon proberen en kijken of het bevalt.
pi_178672571
Ik lift een beetje met Kwak mee :@ getriggerd door een facebookreactie die ik in beeld kreeg heb ik me er van de week ook eens in verdiept.Ik heb van nature wel wat slag en op bepaalde dagen en met bepaald weer zelfs een enkele pijpenkrul, maar het kan ook dood slaan en helemaal stijl zijn. Veranderlijk dus.
Heb dinsdag mijn final wash + masker gedaan en sinds dien co-wash ik alleen nog (om de dag ongeveer). Op 'wasdag' heb ik echt mooie krullen, 2b en aan één kant neigt het naar 2c zelfs. Dat was altijd mijn pluispluk maar nu bijna pijpenkrullen en glanzend :o Ben nog maar net begonnen maar zie dus al enorme verandering. Het is wel even wennen. Voorheen waste ik met siliconen vrije shampoo en deed er een leave-in spray op (waar dan weer wel siliconen in zitten helaas). Nu dus alleen met conditioner wassen. Het hele scrunchen van gel en dat soort acties sla ik over trouwens, met slag leek me dat een beetje overkill. Co-wash en een klein beetje er van als leave in in de puntjes scrunchen is voor nu wel genoeg denk ik.

Maar goed, de dag na het wassen is het nog zoeken. Beetje slapjes en rommelig vind ik het nu. Als iemand tips heeft voor oppeppen dan graag! Ik hou verder niet van 'troep' in mij haar en heb nooit stylingproducten gebruikt of nodig gehad en ik denk dat het mijn fijne en niet al te dikke haar ook niet handig is er te veel in te doen. Maar het kan misschien wel iets gebruiken om de bounce en krul/slag terug te halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunnythesun op 22-04-2018 13:51:56 ]
pi_178720378
Iemand ervaringen met verven bij Rob Peetoom?
  dinsdag 24 april 2018 @ 20:52:40 #88
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_178720606
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:07 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb mijn haar voor mijn zondags wandeling maar eens bijgepunt en opnieuw geborsteld.

[ afbeelding ]
Mooi hoor!
Prrrrr
pi_178768670
Kon vanochtend mijn haarolie niet vinden. Ik heb een 2 liter fles pure argan ( destijds in de bergen van sous, waar argan ook vandaan komt) gehaald en dat maar gebruikt. Ben benieuwd of het wat doet... ga dat komende tijd maar eens gebruiken.
pi_178793857
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 09:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Kon vanochtend mijn haarolie niet vinden. Ik heb een 2 liter fles pure argan ( destijds in de bergen van sous, waar argan ook vandaan komt) gehaald en dat maar gebruikt. Ben benieuwd of het wat doet... ga dat komende tijd maar eens gebruiken.
Ben al tijdje op zoek naar pure Argan olie.
2liter ☺ daar zou ik lang zoet mee zijn
pi_178820234
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:53 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ben al tijdje op zoek naar pure Argan olie.
2liter ☺ daar zou ik lang zoet mee zijn
Ritje naar Atlas, Marokko! :D Als je in het oosten van het land woont kan je het ophalen...( ben in augustus weer in het zuiden van Marokko en zal vast weer argan inslaan... )

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2018 20:23:37 ]
pi_178820315
Iemand ervaring met dit haarmasker? Gisteren gekocht... oh en iemand ervaringen met de haarkammen van Moroccanoil? Ze zijn vrij prijzig en wil eerst wat ervaringen horen voor ik een aantal ( drie stuks) ga aanschaffen...



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2018 20:28:00 ]
pi_178822945
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand ervaring met dit haarmasker? Gisteren gekocht... oh en iemand ervaringen met de haarkammen van Moroccanoil? Ze zijn vrij prijzig en wil eerst wat ervaringen horen voor ik een aantal ( drie stuks) ga aanschaffen...

[ afbeelding ]
De kammen zien er uit als doodnormale kammen die je voor een euro bij het Kruidvat koopt.
pi_178823345
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 22:33 schreef mootie het volgende:

[..]

De kammen zien er uit als doodnormale kammen die je voor een euro bij het Kruidvat koopt.
Welke kammen zijn aanraders?
pi_178823651
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Welke kammen zijn aanraders?
Een kam van een euro bij het Kruidvat.
pi_178823798
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 23:03 schreef mootie het volgende:

[..]

Een kam van een euro bij het Kruidvat.
Heb nu een Tangle Teezer...
  † In Memoriam † maandag 30 april 2018 @ 09:21:39 #97
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178827891
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:53 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ben al tijdje op zoek naar pure Argan olie.
2liter ☺ daar zou ik lang zoet mee zijn
https://www.voordeeldrogi(...)nEAQYASABEgL85fD_BwE

Spul is gewoon online te koop bij o.a. Voordeeldrogist, 250 ml voor ¤ 4,99.

https://www.kruidvat.nl/k(...)n-haarolie/p/3151499

Zelf gebruik ik de argan olie van Kruidvat, 150 ml voor ¤ 2,49

Niks mis met dat spul.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178827916
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand ervaring met dit haarmasker? Gisteren gekocht... oh en iemand ervaringen met de haarkammen van Moroccanoil? Ze zijn vrij prijzig en wil eerst wat ervaringen horen voor ik een aantal ( drie stuks) ga aanschaffen...

[ afbeelding ]
Ze zien eruit als standaardkammen en ik vind het bijzonder dat bij de gebruiksaanwijzing staat dat je bij de haarwortels moet beginnen met kammen.

De kam van the body shop voldoet prima hier.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  † In Memoriam † maandag 30 april 2018 @ 09:27:59 #99
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178827955
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 09:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ze zien eruit als standaardkammen en ik vind het bijzonder dat bij de gebruiksaanwijzing staat dat je bij de haarwortels moet beginnen met kammen.

De kam van the body shop voldoet prima hier.
Ja, maar als ze van Moroccanoil zijn en 3 keer zo duur dan zullen ze ook wel 3 keer beter zijn dan een kam van een euro van Kruidvat en/of Body Shop. :Y

Ze lijken op standaardkammen, maar zijn het niet. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178828856
quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2018 09:27 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ja, maar als ze van Moroccanoil zijn en 3 keer zo duur dan zullen ze ook wel 3 keer beter zijn dan een kam van een euro van Kruidvat en/of Body Shop. :Y

Ze lijken op standaardkammen, maar zijn het niet. :')
Weet niet hoe serieus ik jou überhaupt moeten nemen als je denkt dat arganolie van kruidvat überhaupt pure arganolie is en dus de werking van arganolie heeft.

Ik heb meer dan 100 euro betaald voor mijn pure arganolie (die voor mijn neus is voorbereid door wat Slou7 vrouwen) en jij denkt dat het Kruidvat arganolie verkoopt.... je hebt geen idee hoe arganolie gemaakt wordt, hoeveel tijd en moeite dat kost.... Houd jij je nou maar bezig met mannendingen. :W
  maandag 30 april 2018 @ 11:20:54 #101
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178829726
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 09:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ze zien eruit als standaardkammen en ik vind het bijzonder dat bij de gebruiksaanwijzing staat dat je bij de haarwortels moet beginnen met kammen.

De kam van the body shop voldoet prima hier.
Eens met dikgedrukte. En ook hier kam van de bodyshop, al jaren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_178829812
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 10:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Weet niet hoe serieus ik jou überhaupt moeten nemen als je denkt dat arganolie van kruidvat überhaupt pure arganolie is en dus de werking van arganolie heeft.

Ik heb meer dan 100 euro betaald voor mijn pure arganolie (die voor mijn neus is voorbereid door wat Slou7 vrouwen) en jij denkt dat het Kruidvat arganolie verkoopt.... je hebt geen idee hoe arganolie gemaakt wordt, hoeveel tijd en moeite dat kost.... Houd jij je nou maar bezig met mannendingen. :W
100% pure arganolie lijkt me gewoon 100% pure arganolie. En dan verkoopt het Kruidvat.
pi_178829851
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 11:24 schreef mootie het volgende:

[..]

100% pure arganolie lijkt me gewoon 100% pure arganolie. En dan verkoopt het Kruidvat.
Dream on... _O-
  † In Memoriam † maandag 30 april 2018 @ 11:32:25 #104
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178829995
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 11:24 schreef mootie het volgende:

[..]

100% pure arganolie lijkt me gewoon 100% pure arganolie. En dan verkoopt het Kruidvat.
Joh, als toerist word je in het buitenland heel gemakkelijk opgelicht met behulp van een of ander kletspraatje.
Maar goed, als iemand kapitalen wil uitgeven voor een beetje olie ben ik de laatste die er iets van zou zeggen.
Persoonlijk ben ik dik tevreden met die van Kruidvat, prima spul. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178832035
Er zullen waarschijnlijk wel verschillen zijn qua productie, die het prijsverschil enigszins verklaren en vermoedelijk ook invloed hebben op kwaliteit. Ik geloof dus ook best dat goedkope olie minder goed is, maar 100+ euro heb ik toch wel zo mijn bedenkingen bij..

Bij kokosolie is er ook een verschil tussen verschillende soorten (en daarmee de goedkopere en duurdere), http://www.myblackhair.nl(...)rste-en-gewone-olie/
Maar dat is nog wel weer heel wat anders dan dat enorme prijsverschil bij die arganolie :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_178832115
ik was mijn haar al een paar jaar niet, enkel met water
  maandag 30 april 2018 @ 12:53:36 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178832290
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:47 schreef Alcar het volgende:
ik was mijn haar al een paar jaar niet, enkel met water
Hoe krijg je dan je huidvet eruit?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178832412
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 12:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe krijg je dan je huidvet eruit?
heb ik nauwelijks last van, ik denk dat hoe meer je het wast hoe meer vet je krijgt, beetje vicieuze cirkel (goed voor de cosmetica industrie uiteraard)
  maandag 30 april 2018 @ 13:04:49 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178832621
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:57 schreef Alcar het volgende:

[..]

heb ik nauwelijks last van, ik denk dat hoe meer je het wast hoe meer vet je krijgt, beetje vicieuze cirkel (goed voor de cosmetica industrie uiteraard)
het zal vast minder worden dan wanneer je met shampoo wast, maar echt lekker schoon lijkt wassen met alleen water me niet. Hormonen, zweet, stof, vettigheid enzo, lijkt me muf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178832718
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:04 schreef Molo het volgende:

[..]

het zal vast minder worden dan wanneer je met shampoo wast, maar echt lekker schoon lijkt wassen met alleen water me niet. Hormonen, zweet, stof, vettigheid enzo, lijkt me muf
het ziet er gewoon normaal uit vind ik
  † In Memoriam † maandag 30 april 2018 @ 13:10:57 #111
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178832765
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Er zullen waarschijnlijk wel verschillen zijn qua productie, die het prijsverschil enigszins verklaren en vermoedelijk ook invloed hebben op kwaliteit. Ik geloof dus ook best dat goedkope olie minder goed is, maar 100+ euro heb ik toch wel zo mijn bedenkingen bij..

Bij kokosolie is er ook een verschil tussen verschillende soorten (en daarmee de goedkopere en duurdere), http://www.myblackhair.nl(...)rste-en-gewone-olie/
Maar dat is nog wel weer heel wat anders dan dat enorme prijsverschil bij die arganolie :o
Dat is mijn punt.

100+ euro is m.i. over de top, uiteraard zal er enigszins verschil in kwaliteit zijn, maar je kan ook overdrijven en je van alles laten wijsmaken.

Ik heb overigens het etiket van dat Kruidvat spul eens gelezen en er schijnt toch echt 'argania spinoza oil' in te zitten, verder zit er, zoals verwacht, iets van parfum in.

Daarbij boeit het me eigenlijk weinig wat er in zit, zolang het werkt vind ik het prima, en geloof me, het Kruidvat spul werkt prima, zeker voor die prijs.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † maandag 30 april 2018 @ 13:12:37 #112
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178832800
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:57 schreef Alcar het volgende:

[..]

heb ik nauwelijks last van, ik denk dat hoe meer je het wast hoe meer vet je krijgt, beetje vicieuze cirkel (goed voor de cosmetica industrie uiteraard)
Back to nature. :+
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178832866
quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2018 13:12 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Back to nature. :+
heb me nog een tijdje zonder zeep gewassen maar dat heb ik wel terug opgepakt :D
  maandag 30 april 2018 @ 13:27:53 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178833301
quote:
2s.gif Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat is mijn punt.

100+ euro is m.i. over de top, uiteraard zal er enigszins verschil in kwaliteit zijn, maar je kan ook overdrijven en je van alles laten wijsmaken.

Ik heb overigens het etiket van dat Kruidvat spul eens gelezen en er schijnt toch echt 'argania spinoza oil' in te zitten, verder zit er, zoals verwacht, iets van parfum in.

Daarbij boeit het me eigenlijk weinig wat er in zit, zolang het werkt vind ik het prima, en geloof me, het Kruidvat spul werkt prima, zeker voor die prijs.
puur arganolie is duur, jij hebt een mix, beetje arganolie, maar vooral siliconen dus

quote:
Ingrediënten
Argan olie staat als derde ingrediënt op de lijst, samen met nog twee andere oliën. Er zit dus naar verhouding veel van het verzorgende argan in. De eerste twee bestandsdelen zijn cyclopentasiloxane en dimethicone. Dit zijn veelgebruikte siliconen die ervoor zorgen dat je haar lekker zacht en glanzend wordt.

bron: https://www.sweetsuzie.nl(...)an-oil-voor-je-haar/
geen vergelijking dus, siliconen zijn vele malen goedkoper dan argan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178839398
quote:
2s.gif Op maandag 30 april 2018 09:21 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

https://www.voordeeldrogi(...)nEAQYASABEgL85fD_BwE

Spul is gewoon online te koop bij o.a. Voordeeldrogist, 250 ml voor ¤ 4,99.

https://www.kruidvat.nl/k(...)n-haarolie/p/3151499

Zelf gebruik ik de argan olie van Kruidvat, 150 ml voor ¤ 2,49

Niks mis met dat spul.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow top. Dank je wel 🙂
  † In Memoriam † maandag 30 april 2018 @ 17:03:07 #116
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178839471
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 17:00 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ow top. Dank je wel 🙂
YW.
Het zal dan misschien niet die pure, authentieke, dure olie zijn, maar het werkt wel en is voordelig. ;)
En goed genoeg voor Mo. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 2 mei 2018 @ 08:46:27 #117
217702 Lonaa
Honger!
pi_178884072
Ik ga week 2 in zonder shampoo. Het was best vet, afgelopen weekend. Gisteren gekleurd met hennapoeder en nu is het iig niet meer vet.

Moet wel op zoek naar nieuwe conditioner. Yes to Carrots is op ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 2 mei 2018 @ 08:50:49 #118
217702 Lonaa
Honger!
pi_178884113
Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:05:04 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178884279
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga week 2 in zonder shampoo. Het was best vet, afgelopen weekend. Gisteren gekleurd met hennapoeder en nu is het iig niet meer vet.

Moet wel op zoek naar nieuwe conditioner. Yes to Carrots is op ;(
Laat je de conditioner wel lang genoeg zitten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2018 @ 09:05:22 #120
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178884284
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het valt lekker 'wild'.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:05:57 #121
217702 Lonaa
Honger!
pi_178884293
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het valt lekker 'wild'.
Ik heb hier ook helemaal niks aan gedaan. Gisteren na het wassen op laten drogen.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:06:24 #122
217702 Lonaa
Honger!
pi_178884299
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Laat je de conditioner wel lang genoeg zitten?
Minuut of wat. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:59:24 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178885181
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toffe kleur én krullenbos ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:00:58 #124
217702 Lonaa
Honger!
pi_178885213
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Toffe kleur én krullenbos ^O^
Binnenkort wel kapper. Iets meer model erin laten knippen. Kleur blijft voor altijd. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_178903091
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga week 2 in zonder shampoo. Het was best vet, afgelopen weekend. Gisteren gekleurd met hennapoeder en nu is het iig niet meer vet.

Moet wel op zoek naar nieuwe conditioner. Yes to Carrots is op ;(
Ik heb het twee weken volgehouden, maar langer trek ik niet.
Het wordt zo vet bij mij, totaal geen volume en slierterig.

Ik weet niet hoe anderen het volhouden :P

Bij jou vind ik het trouwens wel meevallen. Het is wel vet, maar je hebt in ieder geval volume in je haar en ziet er niet zo plakkerig uit :)
  woensdag 2 mei 2018 @ 22:45:48 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178903111
Het is op die foto helemaal niet vet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178904111
quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2018 11:32 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Joh, als toerist word je in het buitenland heel gemakkelijk opgelicht met behulp van een of ander kletspraatje.
Maar goed, als iemand kapitalen wil uitgeven voor een beetje olie ben ik de laatste die er iets van zou zeggen.
Persoonlijk ben ik dik tevreden met die van Kruidvat, prima spul. :Y
Ik ben geen toerist in Marokko. _O- Anyway, fijn dat je tevreden bent, maar zeg of beweer dan niet dat dat pure arganolie is.Gewoon niet doen.
pi_178904150
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Er zullen waarschijnlijk wel verschillen zijn qua productie, die het prijsverschil enigszins verklaren en vermoedelijk ook invloed hebben op kwaliteit. Ik geloof dus ook best dat goedkope olie minder goed is, maar 100+ euro heb ik toch wel zo mijn bedenkingen bij..

Bij kokosolie is er ook een verschil tussen verschillende soorten (en daarmee de goedkopere en duurdere), http://www.myblackhair.nl(...)rste-en-gewone-olie/
Maar dat is nog wel weer heel wat anders dan dat enorme prijsverschil bij die arganolie :o
Pure arganolie is duur omdat het maken van arganolie echt een lang proces is... waar weinig olie uitkomt per noot. Dat wat je in het Kruidvat of zo ziet, zal vast wel wat in zitten maar zeer nihil. Ik zou zeggen ga naar regio Agadir en bezoek eens zo'n bedrijf waar het gemaakt wordt en vraag naar de prijzen... en oh proef, ruik en zie het... echte arganolie ruikt en proeft zeer bitter.
pi_178904488
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 23:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Pure arganolie is duur omdat het maken van arganolie echt een lang proces is... waar weinig olie uitkomt per noot. Dat wat je in het Kruidvat of zo ziet, zal vast wel wat in zitten maar zeer nihil. Ik zou zeggen ga naar regio Agadir en bezoek eens zo'n bedrijf waar het gemaakt wordt en vraag naar de prijzen... en oh proef, ruik en zie het... echte arganolie ruikt en proeft zeer bitter.
Als ze een fles verkopen en er staat op 100% pure arganolie, wat moet het dan zijn?
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2018 @ 03:34:51 #130
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178905231
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 23:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben geen toerist in Marokko. _O- Anyway, fijn dat je tevreden bent, maar zeg of beweer dan niet dat dat pure arganolie is.Gewoon niet doen.
Gelukkig mag ik zelf bepalen wat ik wel en niet zeg.
Dus, zoals gezegd, als toerist........etc, etc.....
Fijn dat jij voor de hoofdprijs ook tevreden bent.
Maar zeg niet wat ik wel en niet mag zeggen en/of beweren.
Gewoon niet doen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2018 @ 03:36:48 #131
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178905241
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 00:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Als ze een fles verkopen en er staat op 100% pure arganolie, wat moet het dan zijn?
Dan word je genept. :Y :P
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:45:08 #132
217702 Lonaa
Honger!
pi_178907864
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 22:44 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik heb het twee weken volgehouden, maar langer trek ik niet.
Het wordt zo vet bij mij, totaal geen volume en slierterig.

Ik weet niet hoe anderen het volhouden :P

Bij jou vind ik het trouwens wel meevallen. Het is wel vet, maar je hebt in ieder geval volume in je haar en ziet er niet zo plakkerig uit :)
op de foto was het niet meer vet. De glans heeft mn haar van zichzelf en door de henna. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:45:32 #133
217702 Lonaa
Honger!
pi_178907866
quote:
10s.gif Op woensdag 2 mei 2018 22:45 schreef Molo het volgende:
Het is op die foto helemaal niet vet
Oh dat zei jij ook al. Juist :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_178908615
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 00:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Als ze een fles verkopen en er staat op 100% pure arganolie, wat moet het dan zijn?
En dat geloof jij? Jij denkt voor een belachelijk lage prijs pure argan olie te hebben? Dat is net zoiets als denken dat je voor 400 euro een echte Chanel tas hebt. Of potjes honing in winkel die ze dan puur noemen, maar niet puur is. Echte honing is heel donker en proeft zo anders dan die zogenaamde pure honing in de AH ( en duurder) toch noemen ze het puur, dat is bij argan dus ook zo.

Niks mis met de aftreksel bij het Kruidvat maar zeg dan niet dat dat net zo goed of puur is als een echt flesje argan olie dat voor je ogen is geplukt en geproduceerd door wat vrouwen uit Souss regio. 8)7

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2018 10:32:17 ]
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:29:45 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178908622
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh dat zei jij ook al. Juist :P
Wat is jouw basiskleur eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:33:09 #136
217702 Lonaa
Honger!
pi_178908671
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat is jouw basiskleur eigenlijk?
Mijn haar is peper en zout. Donkerblond. Dat hele saaie :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:38:41 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178908749
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn haar is peper en zout. Donkerblond. Dat hele saaie :')
Maar nog geen grijs?

Je zou zeggen dat het donkerblond ofzo is, gezien de diepte van de henna

Mooi!

Lijkt me wel tof maar ik durf het echt niet aan.

Bang voor kort pittig rood/oranje kapsel effect of dit, op mijn hoofd 8)7

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:39:23 #138
217702 Lonaa
Honger!
pi_178908760
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar nog geen grijs?

Je zou zeggen dat het donkerblond ofzo is, gezien de diepte van de henna

Mooi!

Lijkt me wel tof maar ik durf het echt niet aan.

Bang voor kort pittig rood/oranje kapsel effect of dit, op mijn hoofd 8)7

[ afbeelding ]
Dude ik ben 27. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:40:37 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178908772
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dude ik ben 27. ;(
Ik werd op mijn 18e al grijs jonguh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:41:31 #140
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178908781
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dude ik ben 27. ;(
Leeftijd zegt niks jonge.

Hennarood. O+ Ik ben er alleen echt te lui voor, helemaal omdat ik voor het mooie eigenlijk net even donkerder zou willen dan, dus wat indigo erbij ofzo. Gekloot. :') (Vrij licht, dus het werd echt knalrood/oranje-achtig. Wat best geinig was, maar hoef ik nu niet meer persé)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:41:42 #141
217702 Lonaa
Honger!
pi_178908785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik werd op mijn 18e al grijs jonguh
Naar.
Ik ben niet grijs. Heb gewoon saai haar. :')
5 jaar geleden voor het eerst geverfd met henna. En nu nog steeds. Sinds 2 jaar heb ik ook sproeten gekregen, dus het is alsof mijn lijf zich erop aangepast heeft dat ik nu rood ben. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:42:12 #142
217702 Lonaa
Honger!
pi_178908791
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:41 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Leeftijd zegt niks jonge.

Hennarood. O+ Ik ben er alleen echt te lui voor, helemaal omdat ik voor het mooie eigenlijk net even donkerder zou willen dan, dus wat indigo erbij ofzo. Gekloot. :') (Vrij licht, dus het werd echt knalrood/oranje-achtig. Wat best geinig was, maar hoef ik nu niet meer persé)
Ik heb t ook wel oranje gehad. :Y Vond t wel tof. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:43:41 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178908807
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Naar.
Ik ben niet grijs. Heb gewoon saai haar. :')
5 jaar geleden voor het eerst geverfd met henna. En nu nog steeds. Sinds 2 jaar heb ik ook sproeten gekregen, dus het is alsof mijn lijf zich erop aangepast heeft dat ik nu rood ben. :')
Langzaamaan verdwijnt ook je ziel en doet zonlicht pijn? ;(

Eet je ook al pasgeboren baby's voor ontbijt? ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:44:25 #144
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178908813
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb t ook wel oranje gehad. :Y Vond t wel tof. :7
Was het ook wel, maar niet tof genoeg voor iedere keer die smurrie. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:44:42 #145
217702 Lonaa
Honger!
pi_178908820
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Langzaamaan verdwijnt ook je ziel en doet zonlicht pijn? ;(

Eet je ook al pasgeboren baby's voor ontbijt? ;(
Ik heb al jaren zonne-allergie, dus ja ;(
Net ei gehad als ontbijt, telt dat als ongeboren baby?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:45:28 #146
217702 Lonaa
Honger!
pi_178908831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Was het ook wel, maar niet tof genoeg voor iedere keer die smurrie. _O-
Bqwhehe
Ik moet dan vooral eerst mn haar blonderen. :')

Je krijgt wel handigheid in de smurrie. Maar ik baalde ook wel een beetje dat mn haar zo lang is geworden. :')
Had het er toch met 15 minuten in. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:51:18 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178908930
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb al jaren zonne-allergie, dus ja ;(
Net ei gehad als ontbijt, telt dat als ongeboren baby?
Goed beginnetje wel!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178910119
Lonaa nice; mooie krul heb je :D

Ik lees even wat mee. Ik heb van nature een slag in mijn haar (niet veel; wel wat...). Laatste jaren echter stuk minder geworden i.v.m. overdadig verven en áltijd fohnen/stijlen na wassen :+

Sinds 2 weken ook de curly hair method opgenomen: Enkel conditioner en op eind uitspoelen met koud water (niet helemaal zodat er nog een beetje product in mn haar achter blijft). Ik gebruik de Inecto conditioner van kruidvat (kon niet echt vinden of dit nu een zware conditioner was of niet maar volgens mij dus niet..... :@ ). Verder ook geen gels of wat dan ook.. wellicht kan ik kokosolie masker weer keertje tussendoor doen, bedenk ik me net :)

Hier nu week 2 en ik merk ook meer sliertvorming/vettigheid.. Ik las wel dat je pas echt na 4 weken goed verschil zou moeten zien dus wil er niet meteen de brui aan geven; maar frustrerend is het wel :')
Plopping doe ik minimaal (als in.. niet langer dan half uur). Als ik het langer doe; gaat mn haren alle kanten op staan en voelt het eigenlijk gelijk weer 'smerig' :@ Dus voornamelijk aan lucht drogen; maar heb veel haar dus meestal duurt dit dan ook de rest van de dag als ik smorgens uit douche kom :')

Voordeel dat ik kokosgeur wel best lekker vind haha :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178910213
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Naar.
Ik ben niet grijs. Heb gewoon saai haar. :')
5 jaar geleden voor het eerst geverfd met henna. En nu nog steeds. Sinds 2 jaar heb ik ook sproeten gekregen, dus het is alsof mijn lijf zich erop aangepast heeft dat ik nu rood ben. :')
Oogt heel natuurlijk bij jou ja :D :Y

Heb het zelf 10 jaar geleden voor het laatst geverfd. En ookal heb ik nu mooie grijze lokken, ik doe het ook nooit meer. :P
pi_178910351
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:41 schreef PriemGirl het volgende:
Lonaa nice; mooie krul heb je :D

Ik lees even wat mee. Ik heb van nature een slag in mijn haar (niet veel; wel wat...). Laatste jaren echter stuk minder geworden i.v.m. overdadig verven en áltijd fohnen/stijlen na wassen :+

Sinds 2 weken ook de curly hair method opgenomen: Enkel conditioner en op eind uitspoelen met koud water (niet helemaal zodat er nog een beetje product in mn haar achter blijft). Ik gebruik de Inecto conditioner van kruidvat (kon niet echt vinden of dit nu een zware conditioner was of niet maar volgens mij dus niet..... :@ ). Verder ook geen gels of wat dan ook.. wellicht kan ik kokosolie masker weer keertje tussendoor doen, bedenk ik me net :)

Hier nu week 2 en ik merk ook meer sliertvorming/vettigheid.. Ik las wel dat je pas echt na 4 weken goed verschil zou moeten zien dus wil er niet meteen de brui aan geven; maar frustrerend is het wel :')
Plopping doe ik minimaal (als in.. niet langer dan half uur). Als ik het langer doe; gaat mn haren alle kanten op staan en voelt het eigenlijk gelijk weer 'smerig' :@ Dus voornamelijk aan lucht drogen; maar heb veel haar dus meestal duurt dit dan ook de rest van de dag als ik smorgens uit douche kom :')

Voordeel dat ik kokosgeur wel best lekker vind haha :D
Het is de bedoeling dat je goed schrobt met de conditioner. Conditioner heeft minder reinigende eigenschappen dan shampoo, dus laat je je vingers het werk doen. Minimaal twee minuten met je vingers je hoofdhuid masseren is dus echt nodig.

Verder spoel je de wasconditioner volledig uit Hier zit namelijk vuil in. Hierna breng je de verzorgende condioner aan. Deze kun je (deels) laten zitten. Squish to condish werkt hier fantastisch. Google daar maar eens op. :)
pi_178910467
Wat is plopping?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178910845
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je goed schrobt met de conditioner. Conditioner heeft minder reinigende eigenschappen dan shampoo, dus laat je je vingers het werk doen. Minimaal twee minuten met je vingers je hoofdhuid masseren is dus echt nodig.

Verder spoel je de wasconditioner volledig uit Hier zit namelijk vuil in. Hierna breng je de verzorgende condioner aan. Deze kun je (deels) laten zitten. Squish to condish werkt hier fantastisch. Google daar maar eens op. :)
Klopt; eerste keer 'wassen' masseer ik het dus helemaal in.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is plopping?
Manier van haar drogen in t-shirt.. Ondersteboven hangen in tshirt en je haar wat 'dubbel' vouwen. Zoek maar even op youtube; beste veel filmpjes over te vinden :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178911126
Ik heb bij de Action voor 80 cent een microvezel haardrooghanddoekdingetje gekocht waar ik dat (een beetje) mee doe. Uitspoelen, beetje uitknijpen en dan dat ding er op. Rustig afdouchen, afdrogen, zooi opruimen, aankleden etc en dan is mijn haar handdoekdroog zonder te wrijven oid ^O^
pi_178911127
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:41 schreef PriemGirl het volgende:
Lonaa nice; mooie krul heb je :D

Ik lees even wat mee. Ik heb van nature een slag in mijn haar (niet veel; wel wat...). Laatste jaren echter stuk minder geworden i.v.m. overdadig verven en áltijd fohnen/stijlen na wassen :+

Sinds 2 weken ook de curly hair method opgenomen: Enkel conditioner en op eind uitspoelen met koud water (niet helemaal zodat er nog een beetje product in mn haar achter blijft). Ik gebruik de Inecto conditioner van kruidvat (kon niet echt vinden of dit nu een zware conditioner was of niet maar volgens mij dus niet..... :@ ). Verder ook geen gels of wat dan ook.. wellicht kan ik kokosolie masker weer keertje tussendoor doen, bedenk ik me net :)

Hier nu week 2 en ik merk ook meer sliertvorming/vettigheid.. Ik las wel dat je pas echt na 4 weken goed verschil zou moeten zien dus wil er niet meteen de brui aan geven; maar frustrerend is het wel :')
Plopping doe ik minimaal (als in.. niet langer dan half uur). Als ik het langer doe; gaat mn haren alle kanten op staan en voelt het eigenlijk gelijk weer 'smerig' :@ Dus voornamelijk aan lucht drogen; maar heb veel haar dus meestal duurt dit dan ook de rest van de dag als ik smorgens uit douche kom :')

Voordeel dat ik kokosgeur wel best lekker vind haha :D
Priem die inecto is bij de tuinen / holland barret ofzoiets echt super vaak 1 halen 1 gratis :) ff in de gaten houden!
pi_178911199
Ik heb te lang geen foto's gepost.

Wat ik zeggen wilde: ik ben vorige zomer met de CG-mothode bezig. En dit is het resultaat:



[ Bericht 91% gewijzigd door -Spring op 03-05-2018 12:36:20 ]
pi_178911892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:27 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Priem die inecto is bij de tuinen / holland barret ofzoiets echt super vaak 1 halen 1 gratis :) ff in de gaten houden!
Oeh thx voor de tip !! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb te lang geen foto's gepost.

Wat ik zeggen wilde: ik ben vorige zomer met de CG-mothode bezig. En dit is het resultaat:

[ afbeelding ]
Holy..... waaaaawww :o :o :o Wat een verschil O+ Prachtig!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178912166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb te lang geen foto's gepost.

Wat ik zeggen wilde: ik ben vorige zomer met de CG-mothode bezig. En dit is het resultaat:

[ afbeelding ]
Waaat? Die krullen zitten er nu spontaan in? Prachtig!
pi_178912670
:o :o wow!! wat een verschil zeg!!

Vandaag is mijn haar mislukt trouwens :') de ene dag gaat het beter dan de ander heb ik al door..
pi_178912844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:06 schreef mootie het volgende:

[..]

Waaat? Die krullen zitten er nu spontaan in? Prachtig!
Jups. Ze zaten er stiekem al natuurlijk, maar dat wist ik niet. Ik dacht dat het een droge pluisbende met wat slag was. Dus haalde ik er elke dag de stijltang doorheen en gaf ik mezelf regelmatig een keratinebehandeling van AliExpress. :')

De voor-foto was na enkel droogfohnen.
pi_178913418
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Vandaag is mijn haar mislukt trouwens :') de ene dag gaat het beter dan de ander heb ik al door..
Herstel: beetje water er in gekneed en met een bamboespray ingespoten en hoppa, slag/krul weer aardig terug en glans en zo ook ^O^
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:09:33 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178913577
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:00 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Herstel: beetje water er in gekneed en met een bamboespray ingespoten en hoppa, slag/krul weer aardig terug en glans en zo ook ^O^
Bamboespray?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178914071
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Bamboespray?
Deze:
  donderdag 3 mei 2018 @ 14:37:56 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_178914166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb te lang geen foto's gepost.

Wat ik zeggen wilde: ik ben vorige zomer met de CG-mothode bezig. En dit is het resultaat:

[ afbeelding ]
No way!

Nice!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178914412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:38 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nice!
Er is een hele lijn van.. In Duitsland bij de DM verkrijgbaar. Weet niet of alles CG-proof is, maar deze iig wel.

Oh en hier verkrijgbaar zie ik: https://www.apotheekenhuid.nl/merken/maui-moisture/ En op de site https://www.mauimoisture.com/ kan je precies zien wat er in zit..

[ Bericht 12% gewijzigd door Sunnythesun op 03-05-2018 15:01:46 ]
pi_178914765
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb te lang geen foto's gepost.

Wat ik zeggen wilde: ik ben vorige zomer met de CG-mothode bezig. En dit is het resultaat:

[ afbeelding ]
Dit wil ik ook!

Hoe lang had jij last van plakkerige vettige periode?

Na hoeveel weken ziet je haar er weer normaler uit? En hoe ben je die periode doorgekomen?
pi_178914850
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:00 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Dit wil ik ook!

Hoe lang had jij last van plakkerige vettige periode?

Na hoeveel weken ziet je haar er weer normaler uit? En hoe ben je die periode doorgekomen?
Ik heb daar eigenlijk niet zoveel last van gehad. Komt ws omdat ik dagelijks m'n haar 'was' met conditioner (en af en toe met een shampoo zonder sulfaten). Refreshen zonder wassen lukt me (nog) niet.
pi_178983955
Ok ik weet waarom m'n haar enorm slierterig werd en heel 'viezig' voelde: Koud water is bij mij een no-go qua uitspoelen.. Gewoon normaal uitspoelen met warm water en laten opdrogen doet mijn haar het veel beter op.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179034892
Nou gisteren weer een keer een kokosolie masker in mn haar gepleurd; nacht laten intrekken en vanmorgen tot 4x uitgespoeld.. Zit nu op het werk en voel door mn haar... kokosvet hmmm :') Mogelijks toch nog niet genoeg uitgespoeld _O- :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179037425
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:54 schreef PriemGirl het volgende:
Nou gisteren weer een keer een kokosolie masker in mn haar gepleurd; nacht laten intrekken en vanmorgen tot 4x uitgespoeld.. Zit nu op het werk en voel door mn haar... kokosvet hmmm :') Mogelijks toch nog niet genoeg uitgespoeld _O- :@
Ik geloof ook niet dat je het er met water voldoende uit krijgt. Ik zou het op zn minst wassen met conditioner. :)
pi_179037487
Ja dat heb ik uiteraard ook gedaan. Blijkbaar de punten niet genoeg met conditioner uitgewassen want daar zit nog een mooi laagje op :') Ow well..
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_179197934
Ik heb dik en zwaar haar met krullen, en ben op zoek naar een goede borstel.
Ik kamde altijd met zo'n namaak tangleteezer, een Betty Brush geloof ik. Maar gisteren zag ik dat ik toch wel aardig wat haarbreuk heb en gespleten puntjes.
Wat voor haarborstel zou goed voor mijn haar zijn?
pi_179216481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:43 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb dik en zwaar haar met krullen, en ben op zoek naar een goede borstel.
Ik kamde altijd met zo'n namaak tangleteezer, een Betty Brush geloof ik. Maar gisteren zag ik dat ik toch wel aardig wat haarbreuk heb en gespleten puntjes.
Wat voor haarborstel zou goed voor mijn haar zijn?
Het beste is om je haar sowieso niet droog te borstelen, maar onder de douche met een shitload conditioner erin. :) De Denman brush wordt hiervoor veel gebruikt. Deze zorgt niet zozeer voor het ontwarren, dat doet de conditioner, maar voor een goede kruldefinitie.

pi_179219349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:43 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb dik en zwaar haar met krullen, en ben op zoek naar een goede borstel.
Ik kamde altijd met zo'n namaak tangleteezer, een Betty Brush geloof ik. Maar gisteren zag ik dat ik toch wel aardig wat haarbreuk heb en gespleten puntjes.
Wat voor haarborstel zou goed voor mijn haar zijn?
Houten kam met brede tanden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_179236531
Dank!
pi_179325420
Ik heb de tv aan staan en daar is Daphne Bunskoek, 5 uur live. Haar haar zit mooi met die knot! (pony wat minder)
Is dat een haarstukje? hoe zit dat? aan de kruin zit het hoger?

Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen..iemand die het ook ziet?
pi_179356973
Vraagje; ik wil graag met de cg methode starten in de hoop dat de rare golven/pluis in m’n haar krullen worden. Om m’n haar te strippen hiervoor, kan ik 1 van de shampoo’s gebruiken die in de spoiler van de eerste post staan of moet dat met iets anders?
pi_179365529
Wat tof, die cg-methode! _O_
Ik heb vooral veel slag/golven in mijn haar i.p.v. echt krullend. Zou het dan ook zin hebben dit te proberen?
pi_179365654
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:31 schreef vencodark het volgende:
Wat tof, die cg-methode! _O_
Ik heb vooral veel slag/golven in mijn haar i.p.v. echt krullend. Zou het dan ook zin hebben dit te proberen?
:Y bij mij zijn dat nu regelmatig pijpenkrullen. Maar sowieso goede methode om je haar gezond en sterk te krijgen.
pi_179365791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y bij mij zijn dat nu regelmatig pijpenkrullen. Maar sowieso goede methode om je haar gezond en sterk te krijgen.
Even onthouden dus!
En die beginperiode dat je met conditioner wast, is het in het begin niet vettig/viezig om te zien?
  donderdag 24 mei 2018 @ 22:00:31 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179365947
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Even onthouden dus!
En die beginperiode dat je met conditioner wast, is het in het begin niet vettig/viezig om te zien?
Knot indoen of invlechten. Maar dat duurt niet lang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179365965
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Knot indoen of invlechten. Maar dat duurt niet lang.
Ik heb mijn haar vaak vast ja. :Y thx.
pi_179366222
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Even onthouden dus!
En die beginperiode dat je met conditioner wast, is het in het begin niet vettig/viezig om te zien?
Bij mij nauwelijks terwijl ik wel haar had wat snel vet werd.. Maar valt me heel erg mee allemaal ^O^
pi_179586522
Ik heb advies nodig..

Ik heb eergisteren mijn haar geverfd, in een opwelling. Het grootste gedeelte is redelijk mooi gelukt, mooi blond (ja, ook geblondeerd, voorheen ook al) met een heel licht roze tintje. Het bovenste gedeelte, wat vooral mijn eigen haarkleur al was is echt oranje geworden. Ik heb hier maar een heel klein beetje verf in gedaan, omdat ik het eigenlijk mijn eigen kleur wilde houden.

Maaarrrr nadat ik mijn haar droog had gemaakt, brak er redelijk wat haar af toen ik het borstelde. :'( Ik had/heb ontzettend veel spijt, had het nooit moeten doen.

Nu is mijn vraag, kan ik dat stukje uitgroei, wat nu dus oranje is, donkerder verven? Of word ik dan echt kaal? Ik voel me toch een beetje voor aap lopen. ;(

Ik slaap nu met Olaplex, ik probeer mijn haar ‘s ochtends heel voorzichtig te borstelen en thank god zit er nu vrijwel niks meer dan normaal aan de borstel. Ja, ik weet dat ontzettend dom was. :'(
pi_179595228
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:11 schreef 1410 het volgende:
Ik heb advies nodig..

Ik heb eergisteren mijn haar geverfd, in een opwelling. Het grootste gedeelte is redelijk mooi gelukt, mooi blond (ja, ook geblondeerd, voorheen ook al) met een heel licht roze tintje. Het bovenste gedeelte, wat vooral mijn eigen haarkleur al was is echt oranje geworden. Ik heb hier maar een heel klein beetje verf in gedaan, omdat ik het eigenlijk mijn eigen kleur wilde houden.

Maaarrrr nadat ik mijn haar droog had gemaakt, brak er redelijk wat haar af toen ik het borstelde. :'( Ik had/heb ontzettend veel spijt, had het nooit moeten doen.

Nu is mijn vraag, kan ik dat stukje uitgroei, wat nu dus oranje is, donkerder verven? Of word ik dan echt kaal? Ik voel me toch een beetje voor aap lopen. ;(

Ik slaap nu met Olaplex, ik probeer mijn haar ‘s ochtends heel voorzichtig te borstelen en thank god zit er nu vrijwel niks meer dan normaal aan de borstel. Ja, ik weet dat ontzettend dom was. :'(
Haar blonderen is slechter voor het haar dan haar donkerder verven. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik zou het eenmalig nog een keer verven als je niet tevreden bent met het resultaat.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je er niet kaal van wordt, maar je moet je haar wel even een tijdje beter verzorgen en voldoende voeden met haarmaskers etc.
pi_179606460
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:53 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Haar blonderen is slechter voor het haar dan haar donkerder verven. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik zou het eenmalig nog een keer verven als je niet tevreden bent met het resultaat.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je er niet kaal van wordt, maar je moet je haar wel even een tijdje beter verzorgen en voldoende voeden met haarmaskers etc.
Thank god het heeft gewerkt! Dankje. Als je een foto wil zien moet je maar even een dm’tje doen haha.


Ja, ik heb goede (van de kapper) shampoo, Olaplex, nog een hitte beschermer etc. O+
pi_179947529
Ik kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb al maanden extreme haaruitval. Mijn bloedwaarden zijn allemaal goed. Ik heb geen vitaminegebrek. Ik ben wel sinds januari gestopt met de pil. Ik gok dat dit de veroorzaker is. Wat helpt tegen dit soort haarverlies? Als ik zo doorga dan vrees ik dat ik weinig overhoud. Weer aan de pil is geen optie. Graag hoor ik het als iemand een oplossing weet. Föhnen durf ik al niet meer en wassen doe ik 2 x per week.
pi_180989989
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb te lang geen foto's gepost.

Wat ik zeggen wilde: ik ben vorige zomer met de CG-mothode bezig. En dit is het resultaat:

[ afbeelding ]
Wauw!! Wat mooi O+

Ik ben nu anderhalve maand bezig met de CG methode.


Links vanochtend, rechts voordat ik begon.
Striving to be more than average.
pi_180990870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:35 schreef NewBalance het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb al maanden extreme haaruitval. Mijn bloedwaarden zijn allemaal goed. Ik heb geen vitaminegebrek. Ik ben wel sinds januari gestopt met de pil. Ik gok dat dit de veroorzaker is. Wat helpt tegen dit soort haarverlies? Als ik zo doorga dan vrees ik dat ik weinig overhoud. Weer aan de pil is geen optie. Graag hoor ik het als iemand een oplossing weet. Föhnen durf ik al niet meer en wassen doe ik 2 x per week.
Kunnen meerdere oorzaken zijn, maar bij mij was het Telogeen Effluvium. Door stress of trauma kan na drie maanden je haar uit gaan vallen. Echt met plukken, maar kaal wordt je er niet van. Bij TG gaat een percentage van je haar in een natuurlijk uitvalproces, alleen dan even een paar maanden in een versneld proces. Dat hersteld zich weer na een paar maanden en alles groeit weer terug. TG kan chronisch of acuut zijn.
Overigens heb ik sinds mijn eerste aanvallen van TG nu ieder jaar standaard een paar maanden extreme haaruitval. Het begint laatste week van juni tot aan oktober ongeveer. Clockwork. Nu raak ik er niet meer van in paniek, maar de eerste keren wel. Ga anders naar een dermatoloog voor zekerheid. :-)
pi_181086288
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:39 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Kunnen meerdere oorzaken zijn, maar bij mij was het Telogeen Effluvium. Door stress of trauma kan na drie maanden je haar uit gaan vallen. Echt met plukken, maar kaal wordt je er niet van. Bij TG gaat een percentage van je haar in een natuurlijk uitvalproces, alleen dan even een paar maanden in een versneld proces. Dat hersteld zich weer na een paar maanden en alles groeit weer terug. TG kan chronisch of acuut zijn.
Overigens heb ik sinds mijn eerste aanvallen van TG nu ieder jaar standaard een paar maanden extreme haaruitval. Het begint laatste week van juni tot aan oktober ongeveer. Clockwork. Nu raak ik er niet meer van in paniek, maar de eerste keren wel. Ga anders naar een dermatoloog voor zekerheid. :-)
Dank voor je reactie. Nog steeds uitval maar wel minder.
pi_181670385
De CG methode geeft mij vooral de 1e dag na wassen veel slag/krullen. Daarna zakt het toch weer weg. Welke producten gebruiken jullie om de krul vast te houden? Iets anders dan wax heb ik nog nooit gebruikt :+

En even iets anders, ik kwam via een blog op een website met dit soort haaraccesoires:


dus een flexibel ding dat je met een een pin vast maakt. Lijkt me heel handig maar ik kan online niets vinden in NL, dit komt van een website in de US. Heeft iemand dit wel eens gezien in een winkel of ergens online?
  maandag 3 september 2018 @ 21:06:52 #193
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_181670936
Lijkt op een flexi8, voor zover ik weet zijn die niet heel makkelijk te krijgen in NL.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_181672333
Op de website die ik vond worden ze inderdaad zo genoemd ja :)
  woensdag 7 november 2018 @ 11:47:58 #195
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_182996284
Even een kick: is er hier iemand die ervaring heeft met het ontkleuren van haar dat geverfd is met henna? Ik wil weer terug naar mijn eigen haarkleur (blond) maar weet niet zo goed waar te beginnen. Kapperstips omgeving Eindhoven zijn welkom :Y.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 7 november 2018 @ 11:55:10 #196
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182996459
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:47 schreef Debsterr het volgende:
Even een kick: is er hier iemand die ervaring heeft met het ontkleuren van haar dat geverfd is met henna? Ik wil weer terug naar mijn eigen haarkleur (blond) maar weet niet zo goed waar te beginnen. Kapperstips omgeving Eindhoven zijn welkom :Y.
Ja hoi. Allereerst: veel sterkte ermee, rode basis is een ramp. _O-

Verder is het echt goed opletten met de henna die je gebruikt hebt, als er metaalzouten ingezeten hebben, is het geen doen voor een kapper. (Zie hier voor een voorbeeld: https://kappersblog.nl/de-hel-van-henna/)

Bij geen metaalzouten is het hoe dan ook een rotproces, ik kwam met bleken (wel al een tijd geleden, kan zijn dat ze nu beter spul hebben) niet verder dan koninginnedagoranje, dus gekortwiekt toen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 7 november 2018 @ 11:59:04 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_182996552
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja hoi. Allereerst: veel sterkte ermee, rode basis is een ramp. _O-

Verder is het echt goed opletten met de henna die je gebruikt hebt, als er metaalzouten ingezeten hebben, is het geen doen voor een kapper. (Zie hier voor een voorbeeld: https://kappersblog.nl/de-hel-van-henna/)

Bij geen metaalzouten is het hoe dan ook een rotproces, ik kwam met bleken (wel al een tijd geleden, kan zijn dat ze nu beter spul hebben) niet verder dan koninginnedagoranje, dus gekortwiekt toen. :+
Hehe, ik was er al bang voor... en bleken vind mijn haar sowieso echt een ramp, dus daar ben ik al bang voor qua uitvoering. Twijfel of ik bruine henna ga pakken en het daar mee verf om het uit te laten groeien... of dat ik inderdaad maar gewoon een stuk chop, tot het is uitgegroeid.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_182996628
Eens met IJsdraakje. Is er bijna niet uit te krijgen..

Bij mij wilde de kapper zich er gewoonweg niet aan wagen. Die weten vaak niet beter dan dat het niet kan over henna, en ze weten sowieso nooit zeker wat jij gebruikt hebt. Zou er rekening mee houden dat er kappers zijn die het niet willen doen. Zij zijn immers wel verantwoordelijk voor het resultaat.

Ik heb het ook wel eens zelf geprobeerd, en ook een keer te vaak achter elkaar. Je merkt de schade vaak pas later op. Ik kon het toen steeds laten kortwieken omdat mijn haar te ver beschadigd was. Kokosolie in je haar doen voor je gaat ontkleuren schijnt wel iets te helpen, mocht je het toch nog zelf willen proberen. Liefst de nacht ervoor al erin en de ontkleuring er over heen. Zou dan ook aanraden om geen kant en klaar pakje te kopen, maar zelf mixen. Dan weet je ook precies hoe sterk het is. Het ligt er ook aan hoeveel lagen er al op zitten, als het al jaren met henna gedaan is, dan is het waarschijnlijk haast onmogelijk..

Er zijn ook mensen geweest die succes hebben gehad met een kleurverwijderaar, https://www.kruidvat.nl/kruidvat-ontkleuring. Dat is een compleet ander iets dan bleken. Maar daar had ik bij henna geen geluk mee. Wel met gewone permanente verf trouwens, daar werkte het hier wel goed bij. Daar is het ook voor bedoeld ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182996747
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:03 schreef Daniane het volgende:

[..]

Wauw!! Wat mooi O+

Ik ben nu anderhalve maand bezig met de CG methode.
[ afbeelding ]

Links vanochtend, rechts voordat ik begon.
Wat doe je dan allemaal precies? Vind op Google verschillende dingen.
pi_183020095
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 20:44 schreef Fazzoletti het volgende:
De CG methode geeft mij vooral de 1e dag na wassen veel slag/krullen. Daarna zakt het toch weer weg. Welke producten gebruiken jullie om de krul vast te houden? Iets anders dan wax heb ik nog nooit gebruikt :+

En even iets anders, ik kwam via een blog op een website met dit soort haaraccesoires:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

dus een flexibel ding dat je met een een pin vast maakt. Lijkt me heel handig maar ik kan online niets vinden in NL, dit komt van een website in de US. Heeft iemand dit wel eens gezien in een winkel of ergens online?
Een heel sterke gel die goed hard wordt. Die scrunch je in nat haar en zodra je haar helemaal droog is (en de gel keihard), crunch je 'm eruit. Dan heb je zachte krullen met voldoende hold.
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 17:31:09 #201
5428 crew  miss_sly
pi_183328053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

Een heel sterke gel die goed hard wordt. Die scrunch je in nat haar en zodra je haar helemaal droog is (en de gel keihard), crunch je 'm eruit. Dan heb je zachte krullen met voldoende hold.
Welke producten uit de winkel gebruik jij dan voor je mooie krullen?
Dus shampoo, conditioner, gel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183376262
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Welke producten uit de winkel gebruik jij dan voor je mooie krullen?
Dus shampoo, conditioner, gel?
Om te wassen en als leave in: Andrelon Puur & Zen; dan een kein beetje Cantu Curl Activator, dan wat Fructis Aloe Air Dry Cream, dan Elnett Satin Creme de Mousse en tot slot Taft Power Gel Super Glue. Deze laatste wordt hard en die scrunch ik eruit. :)

Het is alleen best zinloos om iemand anders' routine over te nemen zonder dat je je haareigenschappen weet. In de Cantu zit bijvoorbeeld behoorlijk wat proteine en als je dat niet nodig hebt, kan je haar er erg droog en stug van worden.

Hier kun je je haareigenschappen bepalen en producten kiezen die daarbij passen. Je bent al lid, zie ik :D: https://www.facebook.com/groups/Curly.CG.methode/files/
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 10:05:07 #203
5428 crew  miss_sly
pi_183376578
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

Om te wassen en als leave in: Andrelon Puur & Zen; dan een kein beetje Cantu Curl Activator, dan wat Fructis Aloe Air Dry Cream, dan Elnett Satin Creme de Mousse en tot slot Taft Power Gel Super Glue. Deze laatste wordt hard en die scrunch ik eruit. :)

Het is alleen best zinloos om iemand anders' routine over te nemen zonder dat je je haareigenschappen weet. In de Cantu zit bijvoorbeeld behoorlijk wat proteine en als je dat niet nodig hebt, kan je haar er erg droog en stug van worden.

Hier kun je je haareigenschappen bepalen en producten kiezen die daarbij passen. Je bent al lid, zie ik :D: https://www.facebook.com/groups/Curly.CG.methode/files/
Haha, ja, dat weet ik. Ik wil ook niet rücksichtslos iemands routine overnemen, maar was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. Ik vind het nog steeds erg lastig om te bepalen welke nou echt geschikt zijn en vind het fijn van iemand te lezen die al een goed resultaat bereikt heeft.

Ik wil van kort haar weer naar lang, dus een uitgelezen moment om dit eens goed uit te proberen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183376610
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, dat weet ik. Ik wil ook niet rücksichtslos iemands routine overnemen, maar was vooral benieuwd naar de shampoo en conditioner. Ik vind het nog steeds erg lastig om te bepalen welke nou echt geschikt zijn en vind het fijn van iemand te lezen die al een goed resultaat bereikt heeft.

Ik wil van kort haar weer naar lang, dus een uitgelezen moment om dit eens goed uit te proberen :)
Grappig trouwens, ik zat me van de week te bedenken dat jij vast ook best wat krullen krijgt als je die methode toepast..
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 10:18:23 #206
5428 crew  miss_sly
pi_183376738
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:08 schreef -Spring het volgende:
Om je haar sneller te laten groeien, werkt dit trouwens érg goed: https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
Echt? Heb je het geprobeerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183376752
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Echt? Heb je het geprobeerd?
Jup. En m'n collega heeft het gemeten. Kwam op bijna 3 cm.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 10:19:39 #208
5428 crew  miss_sly
pi_183376755
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:06 schreef -Spring het volgende:

[..]

Grappig trouwens, ik zat me van de week te bedenken dat jij vast ook best wat krullen krijgt als je die methode toepast..
Ja, dat denk ik ook. En nu met korter haar durf ik dat ook wel te gaan proberen.
Ik moet zeggen dat de overgang naar Neutrale shampoo en conditioner ook al verschil maakt. Dus nu eens over op andere shampoo. En misschien dan toch mijn haar eens analyseren, maar ik ben daar zo slecht in :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 10:20:19 #209
5428 crew  miss_sly
pi_183376762
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef -Spring het volgende:

[..]

Jup. En m'n collega heeft het gemeten. Kwam op bijna 3 cm.
Misschien toch eens proberen dan. Even een paar cm extra is nooit weg, want het was echt kort :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183376942
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. En nu met korter haar durf ik dat ook wel te gaan proberen.
Ik moet zeggen dat de overgang naar Neutrale shampoo en conditioner ook al verschil maakt. Dus nu eens over op andere shampoo. En misschien dan toch mijn haar eens analyseren, maar ik ben daar zo slecht in :')
Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.

Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.

Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 10:42:44 #211
5428 crew  miss_sly
pi_183377060
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.

Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.

Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
Ah, een hoge porositeit dus, die is gemakkelijk :)
Die andere ga ik thuis even uitproberen, ik denk dat ze op mijn werk raar opkijken als ik aan mijn haren ga lopen trekken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184940259
Up!

Ik ben op zoek naar dingen om te proberen mijn leeuwenlokken te temmen zonder styling toe te hoeven passen.

Mijn moeder heeft kroeshaar en kleine krullen. Ikzelf heb slag met kroeseigenschappen. Ik was met Dr. Organic.

Ik zoek een leave in conditioner voor vol dik zwaar en luchtig haar. Niets van de drogisterijenmerken doet iets nuttigs voor mijn haar.

}:|
pi_184940292
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:27 schreef Myrr het volgende:
Up!

Ik ben op zoek naar dingen om te proberen mijn leeuwenlokken te temmen zonder styling toe te hoeven passen.

Mijn moeder heeft kroeshaar en kleine krullen. Ikzelf heb slag met kroeseigenschappen. Ik was met Dr. Organic.

Ik zoek een leave in conditioner voor vol dik zwaar en luchtig haar. Niets van de drogisterijenmerken doet iets nuttigs voor mijn haar.

}:|
Als het ecbt zwaar moeilijk haar is geef dan je zoektocht naar softcore middelen op en zoek een goede black hair kapper voor een hardcore keratinebehandeling.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184940296
Waarom een leave-in en geen masker?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_184966172
quote:
5s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:29 schreef DevilsWhore het volgende:
Waarom een leave-in en geen masker?
Maskers doen ook niet heel veel. Ja, het voelt zacht maar dat voelt het sowieso al (en het glanst ook erg). Het is alleen zo vreselijk luchtig en bol/ volumnieus maar dan niet op de leuke manier maar op de Hermelien manier. :')

Als het nat is na een masker voelt het lekker, maar zodra het is opgedroogd is het nergens te bekennen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 00:50:16 ]
pi_184966211
Keratine ook wel aan gedacht, maar ik wil mijn haar niet meer beschadigen nu alles chemisch eindelijk is uitgegroeid. Het is zo vol, dik en veel, vind het zonde om dat permanent steil te maken.

Heel soms gebeurt het dat het dus mooi zit van zichzelf, maar ik weet niet hoe ik het moet verzorgen.

Misschien Olaplex en als dat niet werkt wel naar een zwarte kapper maar alleen voor advies en producten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 00:47:13 ]
pi_186100180
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
Keratine ook wel aan gedacht, maar ik wil mijn haar niet meer beschadigen nu alles chemisch eindelijk is uitgegroeid. Het is zo vol, dik en veel, vind het zonde om dat permanent steil te maken.

Heel soms gebeurt het dat het dus mooi zit van zichzelf, maar ik weet niet hoe ik het moet verzorgen.

Misschien Olaplex en als dat niet werkt wel naar een zwarte kapper maar alleen voor advies en producten.
Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.

Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.

pi_186101611
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.

Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.

[ afbeelding ]
Jij bent mijn voorbeeld :@
pi_186102286
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Jij bent mijn voorbeeld :@
Laat mn moeder het maar niet horen. :')
pi_186104534
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.

Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.

[ afbeelding ]
Wauw!! Prachtige bos zo. Volgens mij zou mijn haar zoiets ook kunnen, maar dat doorzetten... Dan heb ik zo'n ontplofte haarbal op m'n hoofd, droog en pluis, en telkens op een staartje ofzo lijkt me ook niet handig voor het resultaat?
pi_186104750
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Kruidvat verkoopt nu Purplex, lijkt erg op Olaplex, maar is stukken goedkoper.

Mag ik de Curly Curl-methode nog een keer promoten? Links is nazomer 2017; rechts is nu.

[ afbeelding ]
Wat is de curly-curl methode? Ik wil dat ook!
  maandag 8 april 2019 @ 17:30:15 #222
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186104771
Staart/op een andere manier vast is wel ideaal voor de overgangsperiode naar volledig CG. *O*

Ik kan het weten, ik zit er vol in. :') Vrijdag weer een stuk laten knippen, hopelijk is dan het grootste beschadigde stuk eraf. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186104816
Kan je nog wel gewoon verven dan? Dat is sowieso wel echt een must, en henna (die bruine van Lush) heb ik opgegeven. Chemische verf :9 Heb een keer die methode geprobeerd en niet eens lang genoeg gedaan om tot die vraag te komen :')
  maandag 8 april 2019 @ 17:39:09 #224
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186104881
Beter van niet natuurlijk (want het beschadigt toch), maar met daarna een "reset wash" en deep conditioner kan je weer verder waar je gebleven bent. :Y Denk wel dat het scheelt qua mooi blijven van de kleur, zo zonder sulfaten en uitdrogende alcohol.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186105478
Ik snap niet waarom keratine als slecht wordt gezien. Mn haar is sinds de 4 jaar dat ik het nu gebruik echt van totaaal onhandelbaar naar jaloersmakend :@ gegaan.

Ligt ws ook aan de producten en de kapper. Ik ben een keer vreemdgegaan en dat was 3x niks. Maar met de maxliss zeut lijkt het net of je helemaal niks chemisch met je haar hebt gedaan *O*

Ik probeer mn behandeling ook altijd uit te stellen, niet vaker dan eens per 4/5/6 maanden, misschien maakt dat ook veel uit?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_186106560
Niet verven zie ik niet als een geldige optie, de eerste grijze haren zijn een feit, en dat gecombineerd met asblond is niet heel fantastisch ;( Goed om te weten dat een reset wash dan ook kan!

De andere optie is inderdaad keratine, dat lijkt me makkelijker en ook mooi. Alleen geen idee waar op te letten, toch eens in verdiepen. @DancingPhoebe wat was er "3x niks" aan die ene keer? Geen effect, haar stuk?
pi_186106716
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 19:19 schreef Holyme het volgende:
Niet verven zie ik niet als een geldige optie, de eerste grijze haren zijn een feit, en dat gecombineerd met asblond is niet heel fantastisch ;( Goed om te weten dat een reset wash dan ook kan!

De andere optie is inderdaad keratine, dat lijkt me makkelijker en ook mooi. Alleen geen idee waar op te letten, toch eens in verdiepen. @:DancingPhoebe wat was er "3x niks" aan die ene keer? Geen effect, haar stuk?
Gewoon een stuk minder stijl en zacht. Ik zag zelfs de uitgroei van de vorige nog zitten. Die kapper ging wel heel prat op dat het allemaal zo natuurlijk en superzacht was. Ja leuk gast, maar het doet niks :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_186106897
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gewoon een stuk minder stijl en zacht. Ik zag zelfs de uitgroei van de vorige nog zitten. Die kapper ging wel heel prat op dat het allemaal zo natuurlijk en superzacht was. Ja leuk gast, maar het doet niks :@
Ok, dat klinkt niet heel tof, helemaal niet voor die prijzen. Maar iig niet je haar kapot ofzo, staat me iets van bij dat ik zoiets een keer heb gelezen. Uitgroei zal wel meevallen hier, die eerste cm's zijn best glad. Daaronder is het (zonder producten) soms net alsof ik een ongelukje heb gehad met een wafeltang.

Krullen zijn heel tof, en als ik zo'n voor-na zie denk ik WILLIK! Maar ik kan best lui zijn, dus denk dat ik maar eens ga zoeken naar een goeie kapper hier :Y
  maandag 8 april 2019 @ 19:39:46 #229
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186106991
Keratine is voor mij geen optie omdat ik altijd te lang tussen kappersbezoeken heb zitten. :') Dan is er zo lief mogelijk voor zijn en minimaal beschadigen makkelijker. :D

Plus dat ik het krullen wel leuk vind ook. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186107321
2 tot max 3x per jaar wil ik nog wel gaan voor zo'n behandeling. Maar ook met kappers soms wat lui, toen ik recent een schuine pluk wou, heb ik dat zelf even gefixt (+ dat kappers hier erg duur zijn).

Voor zover ik me je hoofd kan herinneren, denk ik dat krullen je ook erg tof staan! :Y
pi_187188482
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Je kunt zonder die uitgebreide testjes ook al een hoop te weten komen, hoor. Haar met een hoge porositeit bijvoorbeeld, heeft de schubben open staan. Hierdoor neemt het snel vocht op, maar verliest dit ook weer snel. Dit haartype droogt dus snel. Als je haar erg poreus is heb je producten nodig die erg vochtinbrengend zijn en kan het handig zijn om je leave in te sealen met een fijne olie.

Haar met een lage porositeit, neemt niet zo snel vocht op. Onder de douche duurt het lang voordat het helemaal nat is. De waterdruppels blijven er soms zelfs even opliggen voordat ze er intrekken. Maar áls het eenmaal nat is, duurt het ook uren voordat het weer droog is.

Of je haar proteine nodig heeft, kun je gemakkelijk testen door er een haar zónder product bij de wortel uit te trekken (beter nog pak je een haar die er vanzelf uit is gevallen) en eraan te trekken. Haren die meteen knappen zonder eerst te rekken, hebben vocht en geen tot weinig proteine nodig. Haren die 'eindeloos' rekken zonder te breken, hebben juist wel proteine nodig. Een uitzondering hierop is gebleekt haar. Dat heeft eigenlijk altijd wel proteine nodig, ook als het direct breekt.
Nou, ben gisteren ook maar begonnen met curly girl omdat ik eigenlijk 2b 2c heb maar het gewoon droog heksenhaar wordt als ik er geen steiltang overheen gooi.

0 verstand van verder. Het is droog, zwaar, veel, heel luchtig, heb geen proteïne nodig maar wel veel vocht.

Olie wordt verder eigenlijk nooit opgenomen. Het doet niets. Iets werkt alleen (enigszins) als ik het met een föhn erbij en heel lang in laat trekken.

Het glanst wel heel erg.

Kwam net bij toeval een black hair afdeling tegen bij de Trekpleister. _O_ Dus heb Shea Moisture leave in gehaald en nog een van Lusters Pink.

Moet dat gel perse. Gel is vreselijk en meer iets voor bij echt krullen lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 20:06:40 ]
pi_187196068
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 20:00 schreef Holyme het volgende:
2 tot max 3x per jaar wil ik nog wel gaan voor zo'n behandeling. Maar ook met kappers soms wat lui, toen ik recent een schuine pluk wou, heb ik dat zelf even gefixt (+ dat kappers hier erg duur zijn).

Voor zover ik me je hoofd kan herinneren, denk ik dat krullen je ook erg tof staan! :Y
Ligt een beetje aan je haarlengte, maar 2 keer per jaar kan an sich wel hoor. Waarbij je rekening moet houden dat het in het begin opzn best zit en het daarna EN uitgroeit en een beetje afneemt.

Ik heb inmiddels verschillende behandelingen geprobeerd en de black hair kapper die de prio op zo glad mogelijk heeft liggen (lees biologisch? Hoezo biologisch, je wilt toch glad?) komt het beste uit de bus... zónder dat mijn haar chemisch beschadigd aanvoelt na afloop. Juist n iet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_187196086
Tegenwoordig heb ik iets meer geld dan, zeg pak em beet een jaar of 2/3 geleden, dus ik doe het tegenwoordig wel om de 3 tot 4 maanden, Toen ik wat minder geld had zat er ook rustig 8 maanden tussen. Dat is geen probleem, je haar wordt er niet slechter van. Alleen ik droeg op het eind van die 8 maanden mn haar weer vaker vast dan los, agz er niet tegenop te tangen was.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_187317081
Ik ga hier ook maar eens posten met mijn probleemhaar :'(

Ik heb heel droog, touwerig haar en ik heb geen idee waar het door komt. Ik dacht eerst dat ik te weinig dronk, dus drink ik nu vaak de aanbevolen hoeveelheid. Geen verbetering. Ik verf mijn haar niet. De laatste keer is misschien 2 jaar geleden. Ik borstel of kam mijn haar niet. Ik ontklit het vaak mijn mijn vingers.

Verschillende shampoos en cremespoelingen al geprobeerd, geen verbetering. Ik heb wel een Yari in de buurt waar ze spul voor kroeshaar verkopen en andere buitenlandse producten, maar kroeshaar heb ik niet. Denk niet dat dat de oplossing is.

Iemand een tip?
pi_187353252
Ik ben begonnen met de curly girl methode omdat ik altijd een slag aan de achterkant van m'n hoofd heb gehad die nooit echt doorzet. Het werkt, want ik heb meer slag. Ik ben nu een week bezig: ik gebruik Garnier Loving Blends Milde Haver als conditioner om te wassen en (deels) in m'n haar te laten. Ook doe ik het 'squish to condish'. Ik gebruik alleen nog geen gel, want m'n haar is met name achter mijn oren vet. Dat vind ik stom, want ik wil dat m'n haar zacht aanvoelt.

Wat denken jullie: moet ik m'n haar meer tijd geven om te wennen of zou ik iets aan m'n routine moeten veranderen? Misschien kom ik met m'n conditioner te dicht bij m'n hoofdhuid of moet ik meer conditioner uitspoelen (of juist minder)? Of misschien moet ik met mijn haar (ik heb fijn haar) toch shampoo erbij gebruiken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187354679
Ik ga ook beginnen! Moet alleen nog even goed naar de producten kijken want ik heb wit haar en dat heeft echt blauw shampoo nodig van tijd tot tijd. Denk ik. Eens goed kijken.
Met een meidenkwartet
  maandag 10 juni 2019 @ 17:03:39 #237
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187355155
Ik gebruik een sulfaatvrije shampoo ipv dat ik altijd cowash, mijn haar wordt veel te zwaar anders (fijn haar ook). En om de zoveel tijd gooi ik er een resetwash (dus shampoo mét sulfaten) tegenaan, want buildup. Daarna gewoon een deepco erin, is mijn haar ook weer blij. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187355596
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik gebruik een sulfaatvrije shampoo ipv dat ik altijd cowash, mijn haar wordt veel te zwaar anders (fijn haar ook). En om de zoveel tijd gooi ik er een resetwash (dus shampoo mét sulfaten) tegenaan, want buildup. Daarna gewoon een deepco erin, is mijn haar ook weer blij. :+
Wat is buildup?

Wat gebruik je als sulfaatvrije shampoo en deepconditioner?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 juni 2019 @ 23:13:35 #239
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187363086
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is buildup?

Wat gebruik je als sulfaatvrije shampoo en deepconditioner?
Slappig haar, veel pluis, blijft ook direct na het wassen wat vettig ogen. Fijn haar en meer wavy dan echt sterk krullend is daar wat gevoeliger voor volgens de CG Reddit sub. Sulfaatvrije shampoo heb ik van Petal Fresh (Tea Tree en Rosemary-nog-wat, ik wissel ze af) met de matchende conditioners en deepco is Novex Mystic Black. Verder nog een leave in van Nature Box.

Het is wel allemaal spul zonder proteïne, want daar houdt mijn haar niet van.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:12:51 #240
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187368111
Is het nou waar of niet dat je grijze/witte haren kan uittrekken zonder dat er 5 in de plek teruggroeit?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:14:30 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_187368131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:12 schreef dagobertE6 het volgende:
Is het nou waar of niet dat je grijze/witte haren kan uittrekken zonder dat er 5 in de plek teruggroeit?
Geen 5, wel 1.
disclaimer
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 12:22:57 #242
5428 crew  miss_sly
pi_187368215
Wat zijn nou fijne verstevigingsproducten? Zijn die er voor de CG-methode? Ik doe die niet heel strikt, maar op zich doet mijn haar het momenteel best aardig. Ik kan alleen wel wat extra versteviging gebruiken, iets van wax of zo. Welke passen hierbij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:23 #243
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187368296
De CG-ers pakken gel (ja, echt) of mousse. Grootste ding daarbij is oppassen voor uitdrogende alcohol. Zelf nog niet de stap durven zetten naar gel, het idee is dat je er op nat haar zodanig veel ingooit dat het in je krullenpatroon hard wordt en dat dan wanneer het compleet droog is, fijnknijpen.

Maar geen eigen ervaringen daarmee dus. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:28 #244
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187368297
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Geen 5, wel 1.
jammer, heb er nu inmiddels een stuk of 20. Dacht ze vene allemaal uit te plukken...

help!
pi_187370039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:22 schreef miss_sly het volgende:
Wat zijn nou fijne verstevigingsproducten? Zijn die er voor de CG-methode? Ik doe die niet heel strikt, maar op zich doet mijn haar het momenteel best aardig. Ik kan alleen wel wat extra versteviging gebruiken, iets van wax of zo. Welke passen hierbij?
Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat. Maar het CG-advies is inderdaad gel.

Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187370074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:31 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

jammer, heb er nu inmiddels een stuk of 20. Dacht ze vene allemaal uit te plukken...

help!
Deed ik in het begin ook, maar dan zit je met allerlei korte, grijze haren die er raar uitspringen. Ik omarm m'n grijze haren gewoon. (Ik zit er ook echt niet zo mee dat ik grijs word.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:49:04 #247
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187370091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat.

Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten. :o
Daarom scrunch out the crunch. :Y

Heb je ook een final wash gedaan trouwens?

Ander dingetje (al is het misschien wat vroeg na een week), het kan zijn dat je producten niet zo lekker aansluiten bij je verdere haartype. Heb je rekening gehouden met elasticiteit/porositeit?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187370279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:49 schreef IJsdraakje het volgende:

Heb je ook een final wash gedaan trouwens?
Jep! Ik had al begrepen dat dat belangrijk is om te doen.

quote:
Ander dingetje (al is het misschien wat vroeg na een week), het kan zijn dat je producten niet zo lekker aansluiten bij je verdere haartype. Heb je rekening gehouden met elasticiteit/porositeit?
Het zou goed kunnen dat het daaraan ligt. En dat is precies waar ik bang voor ben, dan ik dan een lang traject in moet waarbij ik allerlei (moeilijk verkrijgbare) producten uit moet gaan proberen. Mijn criterium was nu: verkrijgbaar bij de AH en niet al te duur. :Y)

Als ik de testen doe, kom ik overal uit op medium: medium porositeit, medium elasticiteit, medium dikte. Was er maar een duidelijk probleem!

Waar ik trouwens ook erg moeite mee heb, is dat je je haar alleen mag kammen als het nat is. Wat doe je dan als je op de fiets springt en je haar verwilderd gaat zitten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:49 #249
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187370693
Gewoon met de vingers erdoor.

Ik borstel het trouwens voor ik ga douchen, om het na het douchen te kammen. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik me niet aan de CG-methode houd.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 15:53:36 #250
5428 crew  miss_sly
pi_187371348
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd niet van producten die m'n haar hard maken. Hoe m'n haar voelt, is heel belangrijk voor me. Dat heb ik meermalen tegen diverse kappers gezegd, die me dan verschillende producten aanraden die wel verstevigen maar m'n haar ook zacht houden. En steevast wordt m'n haar alsnog hard. Ik geloof inmiddels niet meer dat zo'n product bestaat. Maar het CG-advies is inderdaad gel.

Fijn trouwens dat jouw haar het goed doet. Bij mij is het een ramp: een deel van m'n haar is vet en een deel is een pluizenbol. Het heeft eigenlijk nog nooit zo slecht gezeten. :o
Ik houd ook niet van hard haar. Ik zoek dus inderdaad ook iets dat een beetje structuur aanbrengt, maar wel zacht blijft voelen. Dat gedoe met gel werkt niet voor me. Dat duurt echt veel te lang voor dat droog is en daar heb ik 's ochtends helemaal de tijd niet voor.

Mijn haar oogt heel gezond en fijn, als ik het 's ochtends met de diffuser droog heb geföhnd. Dan ben ik heel happy. Dat moment wil ik verstevigen, maar ik weet dus niet waarmee.

Ik zit ook een beetje in een tussenperiode. Ik heb mijn haar een tijdje echt heel kort gehad en laat het nu sinds een aantal maanden weer groeien. Dus ik heb regelmatig fases dat het weer minder is en dan weer goed zit :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 15:54:20 #251
5428 crew  miss_sly
pi_187371373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:
De CG-ers pakken gel (ja, echt) of mousse. Grootste ding daarbij is oppassen voor uitdrogende alcohol. Zelf nog niet de stap durven zetten naar gel, het idee is dat je er op nat haar zodanig veel ingooit dat het in je krullenpatroon hard wordt en dat dan wanneer het compleet droog is, fijnknijpen.

Maar geen eigen ervaringen daarmee dus. :P
Die gel-methode vind ik dus niets. Duurt te lang en voelt niet fijn :D
Ik hoef trouwens ook niet echt krullen, maar gewoon een beetje slordige slag die de hele dag blijft zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:48:39 #252
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187383936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die gel-methode vind ik dus niets. Duurt te lang en voelt niet fijn :D
Ik hoef trouwens ook niet echt krullen, maar gewoon een beetje slordige slag die de hele dag blijft zitten.
Misschien iets als een texture spray/toch iets als mousse?

Nu ben ik zelf een zeikerd met dingen in m'n haar smeren (want het voelt allemaal raar), dus of het nou zulke betere opties zijn dan gel, geen idee. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:39 #253
5428 crew  miss_sly
pi_187416098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Misschien iets als een texture spray/toch iets als mousse?

Nu ben ik zelf een zeikerd met dingen in m'n haar smeren (want het voelt allemaal raar), dus of het nou zulke betere opties zijn dan gel, geen idee. :+
Ik gebruik nu een mousse van Cantu en daar voel je echt niets van in je haar.
Ik heb ook ontdekt dat ik nogal snel geneigd ben om iets meer van een product te gebruiken, maar dat dat juist niet werkt. Dan wordt mijn haar te zwaar, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188207532
Eindelijk begonnen met Curly Girl. Zal nog wel even duren voordat de pluis er uit is maar er is in ieder geval weer een soort wave. En dat na 1x wassen met nieuwe producten. Viel me niets tegen.




[ Bericht 16% gewijzigd door Cathmar op 30-07-2019 18:30:45 ]
Met een meidenkwartet
pi_188207705
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:24 schreef Cathmar het volgende:

Eindelijk begonnen met Curly Girl. Zal nog wel even duren voordat de pluis er uit is maar er is in ieder geval weer een soort wave. En dat na 1x wassen met nieuwe producten. Viel me niets tegen.


[ afbeelding ]
Mooi zeg! Mooie haarkleur ook :)

Even gegoogled wat het was en ik herken mezelf er wel in. As in heel pluizig haar en krullen/slag.

Was jij je haar nog met shampoo? Of alleen conditioner? Of gewoon helemaal niet?
pi_188207889
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mooi zeg! Mooie haarkleur ook :)

Even gegoogled wat het was en ik herken mezelf er wel in. As in heel pluizig haar en krullen/slag.

Was jij je haar nog met shampoo? Of alleen conditioner? Of gewoon helemaal niet?
Dankje.

Met conditioner. En dan eens in de zoveel tijd met shampoo met sulfaten. Schijnt nodig te zijn maar moet nog beetje zien hoe vaak. En ik heb er nu ook gel in zitten, van die old school gel. Werkt best goed!

Reddit curlyhair trouwens echt ideaal want hele wiki met tips en ook producten!
Met een meidenkwartet
pi_188208053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dankje.

Met conditioner. En dan eens in de zoveel tijd met shampoo met sulfaten. Schijnt nodig te zijn maar moet nog beetje zien hoe vaak. En ik heb er nu ook gel in zitten, van die old school gel. Werkt best goed!

Reddit curlyhair trouwens echt ideaal want hele wiki met tips en ook producten!
Ga daar eens kijken. Thanks voor de tip !

Ik ben al zolang bezig met mijn haar om dat pluisvrij te krijgen.. Zou dit dan de oplossing zijn? :)
pi_188220033
Wauw, die kleur! O+

Krijgt iedereen slag/krul met die methode? Heb het een keer geprobeerd en had toen best wel krul/slag (dan echt een wereld van verschil). Maar moet het dan wel elke dag opnieuw doen want na het douchen is het weer zo goed als stijl.

Hebben meerdere mensen dat of moet ik in mijn geval gewoon opgeven dat ik nooit echte krul kan krijgen en dat het puur de gel is die mij daarbij helpt, net als waar een krultang dat doet?
pi_188220063
Daarom was je met de Curly Girl methode niet elke dag je haren.
pi_188222426
Maar vroeg me meer af of je een soort van 'aanleg' voor krullend haar moet hebben wil het uiteindelijk minder vermoeiend zijn om de krullen er in te krijgen dan uren kneden/ploppen ed. Want ik denk dat iedereen met sluik en een dikke pot gel (kneden enzo) in het haar aan krullen kan komen.

Zo hebben sommige mensen met nat haar al meer slag en hoeven iets minder lang door te gaan voor een resultaat waar iemand met stijl haar al langer over moet doen.
Wanneer geef je dit op, of moet je dan doorgaan tot het eventueel makkelijker/sneller wordt omdat je haar na een tijd gewent raakt om een krul te vormen.
Gebeurt dat uiteindelijk? Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Sorry weet niet zo goed hoe ik hier een normale vraag van kan maken :')
pi_188222590
ah op die manier. haartype veranderd niet door de manier van wassen. stijl haar kan je niet veranderen in krullend haar. Als je al slag hebt kan je die wel versterken.
  woensdag 31 juli 2019 @ 16:36:34 #262
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188223292
Stijl, slag of krul wordt bepaald in de haarzakjes, je kan een en ander wel manipuleren, maar het zal niet compleet veranderen. Wat je met CG wél vaker ziet, is dat het haar overall wat gezonder wordt en dus beter de oorspronkelijke krul/slag laat zien. De gel is er om het bestaande krulpatroon wat langer vast te houden, want iedere dag je haar moeten doen duurt lang. :+

Met gel krullen in echt stijl haar maken, klinkt als heel veel werk voor matig resultaat wat ook nog eens snel uitzakt. Kan je beter voor de krultang of rollers gaan imo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188223790
Ik denk dat als je echt steil haar hebt, dat het heel moeilijk is om krul in het haar te maken. Met krultang of rollers en een een hoop haarlak wat slag tops.

Bij mij is het trouwens heel raar. Hoe korter mijn haar is, des te minder slag erin zit. Ik laat het nu groeien, het hangt nu op mijn schouders. Meer en meer slag lijkt er in te komen. Meerdere kappers hebben al gezegd dat als ik een kort model laat knippen, dat ik dan een bos met krullen heb. Euhm.. nope.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 31-07-2019 17:17:15 ]
  woensdag 31 juli 2019 @ 18:30:15 #264
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188224831
Crap, ik ben in stijl/steil getrapt. :'( :|W
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188231112
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 10:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga hier ook maar eens posten met mijn probleemhaar :'(

Ik heb heel droog, touwerig haar en ik heb geen idee waar het door komt. Ik dacht eerst dat ik te weinig dronk, dus drink ik nu vaak de aanbevolen hoeveelheid. Geen verbetering. Ik verf mijn haar niet. De laatste keer is misschien 2 jaar geleden. Ik borstel of kam mijn haar niet. Ik ontklit het vaak mijn mijn vingers.

Verschillende shampoos en cremespoelingen al geprobeerd, geen verbetering. Ik heb wel een Yari in de buurt waar ze spul voor kroeshaar verkopen en andere buitenlandse producten, maar kroeshaar heb ik niet. Denk niet dat dat de oplossing is.

Iemand een tip?
Ok, dit dus een tijdje geleden gepost.

Toen Cathmar iets postte over de Curlygirl methode, wist ik in eerste instantie niet wat het was. Na wat gegoogle wist ik dat dit de oplossing was voor mijn suikerspinhaar.

Gisteren heb ik voor het eerst mijn haar volgens de methode gewassen. Eerst de Final wash en toen conditioner erin om mijn haar te kunnen ontklitten met mijn vingers. Een paar minuutjes gewacht en daarna heb ik de leave-in conditioner van Aunt Jackie's erin gedaan. Gescruncht met handen en met T-shirt en verder laten drogen. Ik was verrast toen het droog was. Ik had meteen slag en krul (nu heb ik dat ook van mezelf al kwam het door het droge haar er niet uit) en mijn haar was lekker zacht.

Vannacht heb ik geslapen met mijn haar in een pineapple bun. Door de wrijving tussen haar en kussen tijdens het draaien snachts kan je haar ook frizzy worden las ik (klinkt logisch!). Met zo'n bun is dat niet aan de orde.
Ik dacht dat daardoor mijn krullen en slag wel deels uit mijn haar verdwenen was, maar het zag er nog precies hetzelfde uit :) Misschien nog wel meer krul en slag.

Vanmorgen wilde ik kijken of ik er nog meer in zou kunnen krijgen, dus ik heb mijn haar met een plantenspuit nattig gemaakt en wat gel erin gedaan. Weer gescruncht en nu naar laten drogen. Ik ben benieuwd!
pi_188231147
Weten jullie een winkel in Amsterdam e.o. met veel soorten haarclips? Bijv in een vorm van een driehoek e.d. Er is zo weinig keus bij Kruidvat en Etos.
pi_188231223
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Weten jullie een winkel in Amsterdam e.o. met veel soorten haarclips? Bijv in een vorm van een driehoek e.d. Er is zo weinig keus bij Kruidvat en Etos.
Claire's?
pi_188237588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Claire's?
Merci, ga ik eens kijken binnenkort.
pi_188238915
Ik ben ook een poos aan het CG´en en ik hoef echt niet elke dag mijn haar te wassen. Veel minder vaak dan eerst in elk geval.

Mijn haar doet niet veel meer dan een slag, en dat vind ik wel jammer. Ik heb het idee dat het al heel snel te zwaar wordt met prodructen. Met een haarnetje aan de lucht drogen helpt wel, maar duurt lang. En echt zacht krijg ik het ook niet met gel. Jullie wel? Misschien gebruik ik te veel ofzo..?
pi_188239333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben ook een poos aan het CG´en en ik hoef echt niet elke dag mijn haar te wassen. Veel minder vaak dan eerst in elk geval.

Mijn haar doet niet veel meer dan een slag, en dat vind ik wel jammer. Ik heb het idee dat het al heel snel te zwaar wordt met prodructen. Met een haarnetje aan de lucht drogen helpt wel, maar duurt lang. En echt zacht krijg ik het ook niet met gel. Jullie wel? Misschien gebruik ik te veel ofzo..?
Scrunch je de gel 'eruit' als je haar droog is?

Ik heb vanmorgen cheapo gel van mijn vriend gebruikt (van die gekleurde in een pot) en ik voel niet aan mijn haar dat er gel in zit. Of ik gebruik juist weer te weinig, dat kan ook.
pi_188239616
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Scrunch je de gel 'eruit' als je haar droog is?

Ik heb vanmorgen cheapo gel van mijn vriend gebruikt (van die gekleurde in een pot) en ik voel niet aan mijn haar dat er gel in zit. Of ik gebruik juist weer te weinig, dat kan ook.
Ja ik scrunch of klap het er uit, maar dan nog zitten veel krullen door elkaar en aan elkaar vast, zeg maar. En al is het harde er uit, dan is het nog niet zacht, ofzo. Maar ik gebruik ook nr 12 gel, dus misschien moet ik een iets minder harde proberen :D
pi_188264732
Holy crap.

Vanmorgen voor de tweede keer gewassen volgens de CG methode. Dus, nu voor het eerst alleen maar conditioner gebruikt. Ik heb na het wassen een leave-in conditioner in mijn haar gedaan en mijn natte haar in een T-shirt gerolt (plopping). Eventjes laten zitten, kwartiertje zoiets. Daarna T-shirt eraf gehaald en met T-shirt het overige vocht uit mijn haar gescruncht. Het resultaat is een heleboel slag/krul en volume! Overigens heb ik er geen stylingproduct in gedaan.


Is dit mijn haar?
pi_188297695
ik ben toevallig ook net begonnen aan de CG methode. Het zit na het wassen echt prachtig maar gedurende de dag vervallen mijn krullen toch weer in pluis. Ook de volgende dag vind ik nog lastig. Ik krijg het daarna niet meer zo mooi.
Ik ben nog zoekende :)

ik gebruik nu Petal Fresh Tea Tree conditioner óf de prosilk van de zeeman
het oil&care masker van de kruidvat als DeepCo
nature box leave-in groene fles
dan jessicurl rocking ringlets
en eco gel - roze pot - waves en curls ofzo

ik heb ook nog een mousse van de etos die CG is.

ik ben geneigd om te zoeken naar een andere gel. Ik heb een behoorlijk lang verlanglijstje met producten maar ik heb net voor 70 euro aan spul gekocht dus moet een maandje wachten.
Vorige week een spoeling gedaan met rijstwater en daarna zat het echt fantastisch
pi_188313498
Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, waarvoor dan mijn excuses, maar is er een goede clarifying shampoo gewoon bij Kruidvat of zo te koop? Ik merk dat ik weer build-up heb en op een Curly Girl facebookpage staat wel iets over huismerk Kruidvat shampoo. Maar welke precies staat er weer nite bij. Een ander merk is ook prima, enige vereiste is wel een dierproefvrij merk.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:55:19 #275
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188313514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:53 schreef Athenais het volgende:
Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, waarvoor dan mijn excuses, maar is er een goede clarifying shampoo gewoon bij Kruidvat of zo te koop? Ik merk dat ik weer build-up heb en op een Curly Girl facebookpage staat wel iets over huismerk Kruidvat shampoo. Maar welke precies staat er weer nite bij. Een ander merk is ook prima, enige vereiste is wel een dierproefvrij merk.
Die kruidvatshampoo is de europrofit shampoo, maar alles kan, zolang er maar sulfaten inzitten en geen siliconen. Daarna ga je het toch extra goed verzorgen, dus dingen als alcohol zijn niet zo spannend nog. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188313533
Oh, perfect! Dan hobbel ik binnenkort even langs Kruidvat. Dank je!
He puts up with my extravagance and my nonsense
  maandag 12 augustus 2019 @ 12:25:42 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188404988
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:08 schreef -Spring het volgende:
Om je haar sneller te laten groeien, werkt dit trouwens érg goed: https://grazia.nl/beauty/laat-groeien-met-centimeter-week
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen, maar ik wil ook met CG methode beginnen dus eerst maar eens inlezen in beide methodes. Ik heb heel veel fijn haar maar het groeit langzaam, nu net voorbij m'n kin. Ik wil naar schouderlengte, dan kan ik een hoge knot etc.
Resistance is futile.
pi_188405319
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen, maar ik wil ook met CG methode beginnen dus eerst maar eens inlezen in beide methodes. Ik heb heel veel fijn haar maar het groeit langzaam, nu net voorbij m'n kin. Ik wil naar schouderlengte, dan kan ik een hoge knot etc.
Ik ga het zelf maar weer eens toepassen op een stukje van mn achterhoofd waar mn haar nauwelijks groeit. Kijken of het ook plaatselijk werkt.

Ik heb mn haar gisteren een proteïnemasker gegeven: 4 blaadjes gelatine opgelost in een haarmasker.

Het was nogal nodig. :D

(Rechts is vóór, links is na.)


  maandag 12 augustus 2019 @ 12:57:53 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188405459
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:50 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik ga het zelf maar weer eens toepassen op een stukje van mn achterhoofd waar mn haar nauwelijks groeit. Kijken of het ook plaatselijk werkt.

Ik heb mn haar gisteren een proteïnemasker gegeven: 4 blaadjes gelatine opgelost in een haarmasker.

Het was nogal nodig. :D

(Rechts is vóór, links is na.)

[ afbeelding ]

Zou wat zijn als het andersom was ;)

Mooi resultaat hoor O+
Resistance is futile.
pi_188405642
Ja, ik dacht ik zet het er even bij. Ge wittet nie.
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:08:39 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188405653
Als ik de CG methode ga gebruiken voor mijn stijle/steile? haar, welke producten passen goed in dat plaatje? Ik gebruik geen gel. En ik was het nu ongeveer 2-3 keer per week.

Edit: het gaat mij niet om het maken van krullen die er niet zijn, ik wil vooral minder gepluis en een gezonde dikke bos haren.
Resistance is futile.
pi_188405828
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:08 schreef Seven. het volgende:
Als ik de CG methode ga gebruiken voor mijn stijle/steile? haar, welke producten passen goed in dat plaatje? Ik gebruik geen gel. En ik was het nu ongeveer 2-3 keer per week.

Edit: het gaat mij niet om het maken van krullen die er niet zijn, ik wil vooral minder gepluis en een gezonde dikke bos haren.
Dat kan! Het is sowieso beter voor je haar, ongeacht de structuur ervan.

De producten die je moet gebruiken, zijn afhankelijk van je haartype. Het gaat er hierbij vooral om of je wel of geen proteine moet gebruiken. Hier bestaan testjes voor. In deze facebookgroep staan deze testjes en voorbeelden van de producten die hierbij passen. :)
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:38:33 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188406101
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:19 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat kan! Het is sowieso beter voor je haar, ongeacht de structuur ervan.

De producten die je moet gebruiken, zijn afhankelijk van je haartype. Het gaat er hierbij vooral om of je wel of geen proteine moet gebruiken. Hier bestaan testjes voor. In deze facebookgroep staan deze testjes en voorbeelden van de producten die hierbij passen. :)
Wél proteïne voor mij dus. Thanks!
Resistance is futile.
pi_188406106
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wél proteïne voor mij dus. Thanks!
Succes!
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:49:41 #285
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188406222
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:19 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat kan! Het is sowieso beter voor je haar, ongeacht de structuur ervan.

De producten die je moet gebruiken, zijn afhankelijk van je haartype. Het gaat er hierbij vooral om of je wel of geen proteine moet gebruiken. Hier bestaan testjes voor. In deze facebookgroep staan deze testjes en voorbeelden van de producten die hierbij passen. :)
Verboden voor mannen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188406258
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Verboden voor mannen :')
Ow, dat wist ik niet. Diskriminaatsie.
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:57:09 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188406342
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Verboden voor mannen :')
-O-
Resistance is futile.
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:00:49 #288
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_188406404
Kan dat testje hier niet gewoon gelinkt worden :)?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_188406552
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:00 schreef Debsterr het volgende:
Kan dat testje hier niet gewoon gelinkt worden :)?
Het is een document in de bestanden van die groep. Meerdere documenten. Geen idee hoe dat moet.
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:14:40 #290
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_188406615
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

Het is een document in de bestanden van die groep. Meerdere documenten. Geen idee hoe dat moet.
Ah jammer, geen zin om daarvoor lid te worden van een groep. Ik heb verre van krullend haar maar zoek nog steeds de beste methode om het wat minder "limp" te krijgen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_188406878
Er zijn ook zat sites waarin het uitgelegd wordt hoe je je haar op eigenschappen kunt checken. Er zijn ook YouTube filmpjes.

Ik ben blij met het resultaat wat ik tot nu toe heb. Het is nog steeds wat pluizig, maar het komt niet in de buurt wat het was.

Ik gebruik nu de cowash van Cantu, milde haver conditioner van Garnier om haar te ontklitten en daarna een beetje leave-in. Daarna wat styling, maar dat wisselt. Soms Cantu mousse, soms goedkope gel van Kruidvat.

Gister voor het eerst een maskertje gedaan van Novex. Ik ben fan van CG!
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:57:42 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188407217
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:00 schreef Debsterr het volgende:
Kan dat testje hier niet gewoon gelinkt worden :)?
Ik heb deze gevonden op google:

https://irp-cdn.multiscre(...)%AFne%20test%29.docx
Resistance is futile.
  maandag 12 augustus 2019 @ 15:04:20 #293
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_188407306
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb deze gevonden op google:

https://irp-cdn.multiscre(...)%AFne%20test%29.docx
Thanks!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_188458604
Mag ik aub ook even vragen naar wat tips? Ik heb krullen maar ze zijn rommelig, pluizig en het zijn verschillende soorten krullen. Daarom föhn en stijl ik mijn haar, wat natuurlijk aan de staat van mijn haar te zien is!
Als ik zoutwater gebruik dan zijn mijn krullen wel mooi maar ze voelen als stro!
Ik heb wat testjes gedaan voor mijn haartype te ontdekken. Het is laag elastisch (gebleekt), hoog poreus, fijn, dichtheid is dun en het krultype is 2C/3A. Het is ook snel vet terwijl de punten vreselijk droog zijn.
Wat zou ik het beste doen? Welke producten?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188460166
Keratine bij een black hair kapper.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_188460182
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:27 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik aub ook even vragen naar wat tips? Ik heb krullen maar ze zijn rommelig, pluizig en het zijn verschillende soorten krullen. Daarom föhn en stijl ik mijn haar, wat natuurlijk aan de staat van mijn haar te zien is!
Als ik zoutwater gebruik dan zijn mijn krullen wel mooi maar ze voelen als stro!
Ik heb wat testjes gedaan voor mijn haartype te ontdekken. Het is laag elastisch (gebleekt), hoog poreus, fijn, dichtheid is dun en het krultype is 2C/3A. Het is ook snel vet terwijl de punten vreselijk droog zijn.
Wat zou ik het beste doen? Welke producten?
Ik zou info inwinnen bij een goede krullenkapper. En laat diegene eventueel gelijk je puntjes eraf knippen :)
pi_188463061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Keratine bij een black hair kapper.
Maar ik heb geen black hair en ben ook spierwit :D.
Volgens mij zijn er zelfs geen black hair kappers in deze regio :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188463081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou info inwinnen bij een goede krullenkapper. En laat diegene eventueel gelijk je puntjes eraf knippen :)
Maar met die cg methode kan het toch ook? Of is de eerste stap een kapper dan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188463155
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar met die cg methode kan het toch ook? Of is de eerste stap een kapper dan?
Dan wordt het vooral heel veel maskers, maar hou er rekening mee dat je beschadigd haar er niet mee kan fixen. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188465429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dan wordt het vooral heel veel maskers, maar hou er rekening mee dat je beschadigd haar er niet mee kan fixen. ;)
Nee dat begrijp ik. Maar de krullen gewoon mooier krijgen gaat niet lukken dan met cg? Dus bv enkel met conditioner wassen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188466240
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Maar ik heb geen black hair en ben ook spierwit :D.
Volgens mij zijn er zelfs geen black hair kappers in deze regio :{
Zij met spierwitte deeghuid en chemisch getemd chaoshaar groeten u :W
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')