abonnement Unibet Coolblue
pi_188118182
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188118558
Mooi, het uiteenvallen is begonnen, dit wordt Lachen Prima Forma.
pi_188118867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is best gebruikelijk, niks vreemds. Neem aan dat alle partijen het zo hebben (en dan ipv een renaissance instituut een wetenschappelijk bureau).
Dat er een buitenlandse tak is die flink geld ontvangt? En kennelijk doorsluist.
Ik vind het niet doorzichtig.

Idem voor die bijna half miljoen wat aan de gemeenteraadsverkiezingen in A’dam uitgegeven is. Heb jij een idee waar dat geld vandaan komt?

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 25-07-2019 19:27:30 ]
Definitely not CIA
pi_188119339
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat er een buitenlandse tak is die flink geld ontvangt? En kennelijk doorsluist.
Ik vind het niet doorzichtig.

Idem voor die bijna half miljoen wat aan de gemeenteraadsverkiezingen in A’dam uitgegeven is. Heb jij een idee waar dat geld vandaan komt?
450K voor 1 gemeente is inderdaad wel achterlijk veel geld.
  donderdag 25 juli 2019 @ 19:49:06 #5
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188119436
Eric Smit van FTM zei een half jaar geleden dat ze gingen uitzoeken hoe FvD aan hun centen kwamen, niets meer van vernomen verder.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188119447
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat er een buitenlandse tak is die flink geld ontvangt? En kennelijk doorsluist.
Ik vind het niet doorzichtig.

Idem voor die bijna half miljoen wat aan de gemeenteraadsverkiezingen in A’dam uitgegeven is. Heb jij een idee waar dat geld vandaan komt?
Dat is inderdaad wel heel veel geld. Geen idee waar dat vandaan komt, al heeft FvD wel 37.000 leden die allemaal 25, 50 of 100 euro contributie betalen en vast ook nog wel andere giften (zoals elke politieke partij).

37.000 x 25 is al meer dan 900.000.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188119721
Baudet deed een greep in de partijkas.. voor een vakantie, aldus Otten
quote:
Otten: ,,Jullie zijn nu gewoon getuige van de genadeslag. Baudet wil mij al langer kapot maken. Mijn reputatie, mijn carrière. Hij is als een soort sekteleider die club aan het besturen en daar wil hij mij niet bij hebben. Zo simpel is het. Er is geen plek op de rots.”Otten zegt bovendien dat Baudet een vakantie in Thailand in 2018 met geld van het partij betaalde. ‘Drie- vier duizend euro’, omdat ‘hij even met een vriend weg was’. ,,Ik zag ineens hotels in Thailand op de partijrekening. Daar kwam ik achter. Hij zei ‘oh ja, dan zal ik wel de verkeerde creditcard hebben gebruikt’. Nou, goed, dan lossen we dat op. Dat heb ik toch ook niet meteen op het internet geslingerd als een schandaal…”
https://www.limburger.nl/(...)antie-van-partijgeld
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juli 2019 @ 20:03:35 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188119772
*kuch* Gekregen van een kuchende uil in een regenjas: 190724v3 Intern onderzoeksrapport.pdf, opgesteld door het bestuur van Forum voor Democratie om de "fraude" van Henk Otten aan te tonen. Hieronder leggen we uit waarom we daar aanhalingstekens bij zetten.

https://www.geenstijl.nl/(...)sidiegeld-van-forum/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_188119966
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:03 schreef borisz het volgende:
*kuch* Gekregen van een kuchende uil in een regenjas: 190724v3 Intern onderzoeksrapport.pdf, opgesteld door het bestuur van Forum voor Democratie om de "fraude" van Henk Otten aan te tonen. Hieronder leggen we uit waarom we daar aanhalingstekens bij zetten.

https://www.geenstijl.nl/(...)sidiegeld-van-forum/
_O_

Otten om 22.00 uur bij Nieuwsuur.
Hier het rapport. Auteur is Thierry zelf:
https://uploads.gscdn.nl/(...)nderzoeksrapport.pdf
Definitely not CIA
pi_188120121
Het rapport van Baudet;
Wie is die minnares.... hoeveel euro was dat en wat was dat tweede bedrag met gelijke euro's, aan wie en waarom ?

quote rapport Baudet
quote:
De belangrijkste redenen voor het verlies van vertrouwen in Otten waren:
1. Het tegenwerken van de uitbouw en professionalisering van de partij;
Met dat excuus hebben Baudet en Otten eind 2017 ook een groep dissidenten de pártij uitgezet.
Dat klinkt nogal dictatoriaal zo van " hij/ze willen niet wat ik wil, dus zij saboteren, vijanden, verraders"
De vehalen over Otten zijn dat hij zich 3 jaar te pleuris heeft gewerkt voor de partij en dan wordt hij zo afgedankt

[ Bericht 71% gewijzigd door Bluesdude op 25-07-2019 20:24:08 ]
  donderdag 25 juli 2019 @ 20:35:00 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188120590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:37 schreef Aquarii het volgende:
Ik vind het helemaal niet vreemd, ik heb tot een paar jaar geleden altijd links gestemd maar sinds sinds de SJW-wind op links is gaan waaien en ze niets willen doen tegen immigratie en sommige partijen zelf pleiten voor steeds meer immigratie heb ik links de rug toegekeerd. Ze snijden zichzelf hiermee ook de vingers omdat het In de praktijk betekent dat voornamelijk mensen met een laag salaris hiervan de dupe zijn omdat ze meer en meer moeten gaan concurreren met immigranten. En laat dat nou net de doelgroep zijn die links stemt omdat links zegt op te komen voor de 'arbeider' maar in de praktijk wordt het die mensen steeds lastiger gemaakt. Ik vind het dan ook niet vreemd dat mensen overstappen van SP naar FvD, die daar wel wat aan wil doen.

Als ze doorgaan het met hetzelfde beleid zullen straks alleen minderheidsgroeperingen, SJW'ers, anti-racisten en mensen die volledig afhankelijk zijn van een uitkering links stemmen, de rest heeft daar niet zo veel meer te zoeken.
Mooi gezegd. Helemaal mee eens.
Links is al jarenlang bezig met het graven van hun eigen graf door op te komen voor de verkeerde groepen.

De groei van LPF, PVV, en nu FvD is een gevolg van falend PvdA beleid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188120875
Ik vertrouw zowel Baudet als Otten voor geen meter.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juli 2019 @ 21:05:10 #13
408813 crew  trein2000
pi_188121353
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

_O_

Otten om 22.00 uur bij Nieuwsuur.
Hier het rapport. Auteur is Thierry zelf:
https://uploads.gscdn.nl/(...)nderzoeksrapport.pdf
Wat GeenStijl ook zegt. Je kunt dat wel opschrijven. Maar iets anders dan bewijs bij de aangifte voor smaad/laster is het voorlopig niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juli 2019 @ 21:23:40 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188121815
INmiddels staat de jaarrekening ook online
https://forumvoordemocrat(...)estuursbesluit-otten
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_188122045
Als (gewezen) accountant kan ik zeggen dat een accountantsverklaring met beperking bij zo'n type organisatie helemaal niet zo vreemd is.

Edit: in dit geval gaat het om een missende kasadministratie. Slordig, maar dat gaat dus om de verkoop van petjes e.d. Klein bier in vergelijking met de giften die ze zullen krijgen, waarschijnlijk. Vandaar ook gewoon een verklaring.

[ Bericht 40% gewijzigd door Hanca op 25-07-2019 21:37:13 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juli 2019 @ 21:35:51 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188122156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mooi gezegd. Helemaal mee eens.
Links is al jarenlang bezig met het graven van hun eigen graf door op te komen voor de verkeerde groepen.

De groei van LPF, PVV, en nu FvD is een gevolg van falend PvdA beleid.
Want CDA en VVD tekenen gewoon bij het kruisje?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 juli 2019 @ 21:36:55 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188122193
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:46 schreef Hallojo het volgende:
Ik vertrouw zowel Baudet als Otten voor geen meter.
Een narcist en een Goldman Sachs mannetje.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188122740
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:31 schreef Hanca het volgende:

Edit: in dit geval gaat het om een missende kasadministratie. Slordig, maar dat gaat dus om de verkoop van petjes e.d.
Gaat het hier om missende papieren of digitale opgave van inkomsten, verkopen en uitgaven.
Of gaat het om contant geld wat er geweest moet zijn op bepaalde evenementen, maar spoorloos is ?
Een penningmeester/ partijcoördinator van zo'n grote club kan zich toch niet persoonlijk bezig houden met al die kashandelingen op allle evenementen ?
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:00:52 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188122777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want CDA en VVD tekenen gewoon bij het kruisje?
Het gebied waar ik vandaan kom is jarenlang PvdA gebied geweest. De partij die knokte voor bouwvakkers, mijnwerkers, fabrieksarbeiders etc. Nu stemt het gros van de mensen in deze regio PVV, voor een groot deel dankzij immigratie en integratieproblematiek. En de partij die claimt zogenaamd op te komen voor de "arbeider" heeft zich door de jaren heen meerdere malen schuldig gemaakt door diezelfde arbeiders weg te zetten als tokkies en tuig.

Maar gelukkig maakt de partij zich wel sterk voor mensen die niet eens Nederlands spreken, oververtegenwoordigd zijn in misdaad/uitkeringscijfers, en een haatreligie aanhangen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188122841
Baudet nu, vind het treurig dat nieuwsuur om een reactie komt vragen... dat is toch bizar?
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:05:51 #21
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_188122898
Otten bij Nieuwsuur nu, NPO 2
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_188123257
Doei Otten, je ziet er niet uit, je komt nooit goed uit je woorden en je bent corrupt. Maar verder zal je nieuwe partij waarschijnlijk een daverend succes worden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:20:20 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_188123271
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:03 schreef koemleit het volgende:
Baudet nu, vind het treurig dat nieuwsuur om een reactie komt vragen... dat is toch bizar?
Baudet heeft wel vaker kronkels in z'n hoofd. Die continu gespeelde verontwaardiging als een journalist een logische vraag speelt over de zoveelste vreemde uitspatting van Baudet is verschrikkelijk irritant. Wat een overacting. Walgelijk.
2000 light years from home
pi_188123286
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:38 schreef koemleit het volgende:

[..]

tis niet dat Henk een man van de spotlights was he... ik zie Henk nu meer als de man met de idealen, Baudet als de ster die het alleen voor zichzelf doet.
Otten een idealist? Hoe kom je daarbij? Het is een VVD-mannetje die open grenzen wil en lekker veel geld verdienen, dat heeft hij zelf toegegeven in het gewraakte interview waarbij hij de partijkoers hekelde.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188123308
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:19 schreef Oostwoud het volgende:
Doei Otten, je ziet er niet uit, je komt nooit goed uit je woorden en je bent corrupt. Maar verder zal je nieuwe partij waarschijnlijk een daverend succes worden.
kom op, laten we het bij de feiten houden.
Tis ook niet voor niks dat Otten een rol op de achtergrond had.
Vooralsnog heb ik nog geen bewijs gezien van Baudet's beweringen.
pi_188123333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Otten een idealist? Hoe kom je daarbij? Het is een VVD-mannetje die open grenzen wil en lekker veel geld verdienen, dat heeft hij zelf toegegeven in het gewraakte interview waarbij hij de partijkoers hekelde.
Vond hem net wel redelijk duidelijk uiteenzetten hou hij de FvD het liefste zou zien.
Maar het word vermoedelijke een boreale one man show.
pi_188123363
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:30 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit is wat ik denk:

* De Telegraaf is in het geheim bezig met een 'operatie' om te kijken welke partijen het niet zo nauw nemen met bepaalde regels voor wat betreft financiële giften door derden.

* Een FvD sympathisant van de krant tipt de partij er van tevoren over.

* Operatie gaat van start maar omdat FvD ervan af weet happen ze niet.

* Artikel verschijnt en ziet, FvD blijkt een van de weinige partijen te zijn die deugd. It's amazing!

* Voor Baudet het sein om af te rekenen met z'n Nemesis van Otten. Hij kan nu wijzen op de onkreukbaarheid van z'n partij, want het heeft immers in de krant gestaan en het is dus niet meer dan logisch dat de partij zich van een 'fraudeur' als van Otten wil ontdoen.

:)

O, dit is trouwens geen voorspelling, het is een reconstructie.
Het neigt meer naar speculatie. Hoe kom je hierbij?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188123415
Forum heeft de jaarrekening gepubliceerd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 25 juli 2019 @ 22:27:21 #29
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188123486
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het neigt meer naar speculatie. Hoe kom je hierbij?
Het is ook speculatie, gewoon iets wat me opviel omdat ik de timing van dit alles nogal vreemd vind. Niet te serieus nemen verder.

Hoewel, misschien heb ik wel gelijk! :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188123787
Wel.. die kasinkomsten op partij-evenementen zijn voor 80-90% pinbetalingen, zegt Otten
Dus dat geld is niet verdwenen. Het is aantoonbaar op een fvd-rekening terug te vinden.
En hoeveel duizend of honderd euro zijn die cashbetalingen.
Zijn die verdwenen ? Niet terug te vinden op een bankrekening als gestort of niet terug te vinden in een soort kas in iemands bureaulade ?
Wat zegt de accountant letterlijk ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 25-07-2019 22:43:46 ]
pi_188123987
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:22 schreef koemleit het volgende:

[..]

Vond hem net wel redelijk duidelijk uiteenzetten hou hij de FvD het liefste zou zien.
Maar het word vermoedelijke een boreale one man show.
Hij zat daar voor zichzelf te verdedigen en de vragen die hij kreeg gingen ook niet over een profiel van fvd en zijn visie.
Otten zei wel dat hij schrok van Baudets speech op 20 maart.
Dat wijst op een pragmatische instelling van Otten en dat hij een conservatieve maatschappijveranderingsvisie van Baudet verwerpt
pi_188124107
quote:
Dhr Otten heeft intussen publiekelijk verklaard dat hij na de mogelijke opzegging door de partij van zijn lidmaatschap toch zijn zetel in de Eerste Kamer zal blijven innemen en die aldus aan FVD te onthouden. Dit dreigement is voor de partij niet acceptabel.
:')
pi_188124341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
Wel.. die kasinkomsten op partij-evenementen zijn voor 80-90% pinbetalingen, zegt Otten
Dus dat geld is niet verdwenen. Het is aantoonbaar op een fvd-rekening terug te vinden.
En hoeveel duizend of honderd euro zijn die cashbetalingen.
Zijn die verdwenen ? Niet terug te vinden op een bankrekening als gestort of niet terug te vinden in een soort kas in iemands bureaulade ?
Wat zegt de accountant letterlijk ?
De accountant van Forum voor Democratie zegt dat de boekhouding van de partij over 2018 in orde was. Accountant Van Noort Gassler & Co heeft niet geconstateerd „dat er geen deugdelijke administratie is gevoerd” over het jaar 2018, zoals de partij beweerde. FVD schreef dit woensdagavond in een persbericht over een „poging tot fraude” met overheidssubsidie. De accountant laat weten dat de jaarrekening is goedgekeurd en dat het totaalbeeld „correct is”.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)zing-fraude-a3968200
pi_188124502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 23:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De accountant van Forum voor Democratie zegt dat de boekhouding van de partij over 2018 in orde was. Accountant Van Noort Gassler & Co heeft niet geconstateerd „dat er geen deugdelijke administratie is gevoerd” over het jaar 2018, zoals de partij beweerde. FVD schreef dit woensdagavond in een persbericht over een „poging tot fraude” met overheidssubsidie. De accountant laat weten dat de jaarrekening is goedgekeurd en dat het totaalbeeld „correct is”.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)zing-fraude-a3968200
De accountantsverklaring zelf staat ook online ;)

Maar een accountantsverklaring met beperking is inderdaad wel gewoon een accountantsverklaring. Eentje met iets meer onzekerheidsmarge dan een goedkeurende verklaring (wiens naam trouwens niet klopt, een accountant zegt nooit dat een jaarrekening klopt, alleen dat niet is gebleken dat hij niet klopt), maar een accountantsverklaring met beperking is wel gewoon een verklaring waarin een accountant zegt dat voor zover hij kan zien de jaarrekening klopt (of eigenlijk: niet niet klopt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188124622
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 23:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

De accountantsverklaring zelf staat ook online ;)

Maar een accountantsverklaring met beperking is inderdaad wel gewoon een accountantsverklaring. Eentje met iets meer onzekerheidsmarge dan een goedkeurende verklaring (wiens naam trouwens niet klopt, een accountant zegt nooit dat een jaarrekening klopt, alleen dat niet is gebleken dat hij niet klopt), maar een accountantsverklaring met beperking is wel gewoon een verklaring waarin een accountant zegt dat voor zover hij kan zien de jaarrekening klopt (of eigenlijk: niet niet klopt).
In ieder geval is het dus gelul dat de accountant fraude/onregelmatigheden heeft geconstateerd zoals Baudet nu naar buiten brengt.
pi_188124860
Het Otten-interview op nieuwsuur 25 juli 2019 22.15
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-subsidiefraude.html
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juli 2019 @ 23:21:54 #37
408813 crew  trein2000
pi_188124904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 23:11 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In ieder geval is het dus gelul dat de accountant fraude/onregelmatigheden heeft geconstateerd zoals Baudet nu naar buiten brengt.
Baudet zoekt gewoon een stok.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188124933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Otten een idealist? Hoe kom je daarbij? Het is een VVD-mannetje die open grenzen wil en lekker veel geld verdienen, dat heeft hij zelf toegegeven in het gewraakte interview waarbij hij de partijkoers hekelde.
Forum was een open platform en net als bij alle andere partijen heb / had je hele spectra aan types binnen de partij. Het zal geen regenboog worden aan kleuren maar toch wel iets breders dan 1 profiel. Dan kun je mensen wel willen schofferen; maar dat schiet niets op. Als je een monocultuur wil stichten met één centrale figuur wiens karakter je moet volgen dan kun je zowel het woord forum als het woord democratie wel schrappen.

Otten heeft als politicus en mede-oprichter gewoon een stem in zo'n partij en bestaansrecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 25-07-2019 23:28:40 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juli 2019 @ 23:28:17 #39
408813 crew  trein2000
pi_188125079
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

:')
Wat willen ze doen? Hem royeren? Oh wacht :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 25 juli 2019 @ 23:31:13 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188125151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Otten een idealist? Hoe kom je daarbij? Het is een VVD-mannetje die open grenzen wil en lekker veel geld verdienen, dat heeft hij zelf toegegeven in het gewraakte interview waarbij hij de partijkoers hekelde.
Baudet wil ook open grenzen voor arbeid (uitbuiting), zegt het alleen niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 juli 2019 @ 23:53:52 #41
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188125624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

De groei van LPF, PVV, en nu FvD is een gevolg van falend PvdA beleid.
Maar hun teloorgang hebben ze dan weer geheel en al aan zichzelf te danken. ^O^
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188125882
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef Harvest89 het volgende:

De groei van LPF, PVV, en nu FvD is een gevolg van falend PvdA beleid.
Je bent een zondebok aan het lynchen
Als je het hebt over falend overheidsbeleid dan moet je dat falen toewijzen aan de permanente rechtse kamermeerderheid en dat rechtse partijen 2x zoveel meer regeerdagen hebben dan linkse partijen de laatste 40 jaar. ... CDA en VVD moet je dus aanwijzen
pi_188126431
quote:
Dhr Otten heeft intussen publiekelijk verklaard dat hij na de mogelijke opzegging door de partij van zijn lidmaatschap toch zijn zetel in de Eerste Kamer zal blijven innemen en die aldus aan FVD te onthouden. Dit dreigement is voor de partij niet acceptabel.
https://forumvoordemocrat(...)estuursbesluit-otten

Het besluit en kennisgeving van Otten, na uit de partij en 1e kamerfractie getrapt te zijn, aan te blijven als lid van de 1ste kamer is geen dreigement.
Het is wel een bedreiging voor de macht van de FvD-fracties in de beide kamers.
Maar een kamerlid wordt gekozen als persoon. Men kiest formeel geen partijen.

In hoofdstuk III (over de Staten-Generaal) van de Grondwet van 1983, artikel 67, derde lid, staat:
"De leden stemmen zonder last."
Een kamerlid is strikt genomen niet gebonden een regeerakkoord of aan een akkoord van een fractie. Die gebondenheid kan er wel zijn, maar dan uit vrije keuze en kan niet juridisch worden afgedwongen door een partij.

FvD kan dit voornemen van Otten onacceptabel vinden, maar hij is niet verplicht dit willen van Baudet, partijdictatuur, of fractie 1e kamer te gehoorzamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 26-07-2019 01:09:36 ]
pi_188126912
Eigenlijk vind ik niet dat FvD dit 'onacceptabel' mag vinden. Ze mogen het betreuren, jammer vinden. Maar onacceptabel is wat anders. En juist FvD loopt steeds te mekkeren tegen fractiediscipline en coalitiediscipline, die zouden het juist goed moeten vinden dat een partij geen zetel af kan pakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juli 2019 @ 08:31:35 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188128158
MERuijtenberg twitterde op donderdag 25-07-2019 om 14:26:58 Superieure cultuur met joods-christelijke wortels. https://t.co/vXYmQPf1FK reageer retweet
petervheemst twitterde op donderdag 25-07-2019 om 09:42:13 Urk.Uitbuiting arbeidsmigranten in de visindustrie.Vrouwenhandel.Drugssmokkel.Handel/gebruik cocaïne.Zwartgeldparadijs.Witwasmachine.Illegale horeca.Georganiseerde criminaliteit in familieverband.Urk dus 20.000 inwoners.40% stemt SGP.30% PVV/Forum17% ChristenUnie https://t.co/T46eZRapEp reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 26 juli 2019 @ 08:57:00 #46
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188128427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:31 schreef Klopkoek het volgende:
MERuijtenberg twitterde op donderdag 25-07-2019 om 14:26:58 Superieure cultuur met joods-christelijke wortels. https://t.co/vXYmQPf1FK reageer retweet
petervheemst twitterde op donderdag 25-07-2019 om 09:42:13 Urk.Uitbuiting arbeidsmigranten in de visindustrie.Vrouwenhandel.Drugssmokkel.Handel/gebruik cocaïne.Zwartgeldparadijs.Witwasmachine.Illegale horeca.Georganiseerde criminaliteit in familieverband.Urk dus 20.000 inwoners.40% stemt SGP.30% PVV/Forum17% ChristenUnie https://t.co/T46eZRapEp reageer retweet
Lekker typerend ook weer in combinatie met het stemgedrag. O-) Tenzij die 2600 mensen waarvan ik niet op kan maken waarop ze stemmen verantwoordelijk zijn voor dit alles natuurlijk, dan heb ik niets gezegd.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188128552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:57 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Lekker typerend ook weer in combinatie met het stemgedrag. O-) Tenzij die 2600 mensen waarvan ik niet op kan maken waarop ze stemmen verantwoordelijk zijn voor dit alles natuurlijk, dan heb ik niets gezegd.
Er zullen vast SGP, FvD en CU stemmers tussen zitten die er in elk geval van weten. Maar ik ken een stel Urkers en die balen hier verschrikkelijk van. Allereerst van de criminaliteit, maar ook hoe dit in de pers komt. Niet heel Urk doet er aan mee, het gaat om een paar families.

(En trouwens: je vergeet dat ook daar een deel niet stemt)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:18:54 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188128710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zullen vast SGP, FvD en CU stemmers tussen zitten die er in elk geval van weten. Maar ik ken een stel Urkers en die balen hier verschrikkelijk van. Allereerst van de criminaliteit, maar ook hoe dit in de pers komt. Niet heel Urk doet er aan mee, het gaat om een paar families.

(En trouwens: je vergeet dat ook daar een deel niet stemt)
Een paar families zijn verantwoordelijk voor alle drugshandel, vrouwenhandel ja?

Het gebruik van drank en drugs door jongeren ligt ook ver boven het landelijk gemiddelde

https://www.omroepflevola(...)em-onder-urker-jeugd

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-oplossen~a233d053/

https://www.destentor.nl/(...)n-drugs-af~a0139f99/

De superieure joods christelijke cultuur inderdaad
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188128883
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een paar families zijn verantwoordelijk voor alle drugshandel, vrouwenhandel ja?
Ja.


Dat van drank en drugs gebruik klopt, dat zie je in alle vissersdorpen opvallend genoeg. Maar Urk lijkt wel heel erg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188128930
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja.


Dat van drank en drugs gebruik klopt, dat zie je in alle vissersdorpen opvallend genoeg. Maar Urk lijkt wel heel erg.
Ik haal even een expert op het gebied van inteeltdorpen

@JanCees
pi_188128952
Weet niks van Urk
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:36:07 #52
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188128967
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een paar families zijn verantwoordelijk voor alle drugshandel, vrouwenhandel ja?

Het gebruik van drank en drugs door jongeren ligt ook ver boven het landelijk gemiddelde

https://www.omroepflevola(...)em-onder-urker-jeugd

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-oplossen~a233d053/

https://www.destentor.nl/(...)n-drugs-af~a0139f99/

De superieure joods christelijke cultuur inderdaad
Tja een wedstrijdje wie 'erger' is kent geen winnaars.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:36:11 #53
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188128970
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja.

Dat van drank en drugs gebruik klopt, dat zie je in alle vissersdorpen opvallend genoeg.
Opvallend genoeg is in zulke dorpen de meerderheid rechts en christelijk. Zou er een verband zijn?

https://visie.eo.nl/2007/04/vissersdorpen-worstelen-met-drugs/
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188129253
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:36 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Opvallend genoeg is in zulke dorpen de meerderheid rechts en christelijk. Zou er een verband zijn?

https://visie.eo.nl/2007/04/vissersdorpen-worstelen-met-drugs/
Correlatie is nog geen causaal verband.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:52:46 #55
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188129268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:51 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Correlatie is nog geen causaal verband.
I stand corrected, maar het blijft opvallend.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188129357
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:52 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

I stand corrected, maar het blijft opvallend.
Volstrekt ononderbouwde gedachte:

Het leven in deze vissersdorpjes is zo treurig en deprimerend dat de inwoners willen ontsnappen de dagelijkse realiteit door middel van religie en genotmiddelen.
pi_188129371
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:36 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Opvallend genoeg is in zulke dorpen de meerderheid rechts en christelijk. Zou er een verband zijn?

https://visie.eo.nl/2007/04/vissersdorpen-worstelen-met-drugs/
Nee, denk het niet. Denk meer dat het met de vrijgevochten visserscultuur te maken heeft, ik heb wel eens gelezen dat je dat in heel europa in van die vissersdorpen ziet. Vissers zijn de baas op hun schip, zijn daar steeds de hele week weg, dat heeft er misschien mee te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188129511
quote:
Otten: ,,De finale afrekening. Dit zegt veel over hoe Baudet karakterologisch in elkaar zit.”
Want?
Henk Otten kiest de tegenaanval na beschuldigingen van fraude. ,,Hij wil de geschiedenis herschrijven. Mij uitwissen als medeoprichter. Zoals ze dat deden ten tijden van Stalin. Wegpoetsen van de foto’s. Gewoon omdat hij niemand anders duldt aan het hoofd van zijn partij. Daarom heeft hij allemaal metgezellen neergezet in de top. Hij heeft een complete hofhouding om zich heen verzameld. Het is gewoon sektarisch geworden. Het moet allemaal om hem draaien
https://www.ad.nl/politie(...)bij-hebben~aa6448b2/

Een ideologisch conflict die Baudet opblies tot een machtsstrijd ?
pi_188130230
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 21:31 schreef Hanca het volgende:
Als (gewezen) accountant kan ik zeggen dat een accountantsverklaring met beperking bij zo'n type organisatie helemaal niet zo vreemd is.
Ja, maar de reden waarom die beperking wordt afgegeven is natuurlijk wel volslagen idioot. Fraude kan je daar niet mee aantonen, maar dat Otten zijn taak als penningmeester verwaarloosd heeft lijkt me wel evident.

De hele exercitie ten aanzien van die factuur van Baljeu is dan wél weer simpelweg poging tot fraude, mits de weergave daarvan in het rapportje van Baudet niet compleet verzonnen is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 juli 2019 @ 11:16:36 #60
408813 crew  trein2000
pi_188130677
quote:
Het kind leek bijzonder snel volwassen te zijn geworden, maar woensdag bleek het toch nog een kleuter met bijbehorende driftbuien te zijn.

Ik heb het natuurlijk over Forum voor Democratie. Ooit begonnen als denktank en landelijke bekendheid verkregen door hun campagne voor het Oekraïnereferendum. Al snel betrad het forum definitief de politieke arena, de denktank werd omgevormd tot partij en deelname aan de verkiezingen van 2017 was het eerste doel.

Daarna ging het snel, van een klein partijtje met 2 Kamerzetels in 2 jaar naar een factor van belang in het politieke landschap met 12 zetels in de Eerste Kamer en 3 in het Europees Parlement.

Dat succes werd op poten gezet door het tweemanschap Baudet-Otten. Baudet was de man die op de voorgrond trad, maar achter de schermen was Otten De Man, dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden.

Daarom is het ook zo pijnlijk voor de partij dat juist die twee heren nu rollebollend over straat gaan. Twee oprichters die het met elkaar aan de stok krijgen, dat doet je reputatie als betrouwbare partij bepaald geen goed.

Maar minstens zo belangrijk, wat zegt dit over de toekomstige koers van het Forum? Het lijkt erop dat de ‘borealen’ de richtingenstrijd binnen de partij in hun voordeel hebben beslecht. Waar Otten (en zijn medestanders die ook geloosd zijn) een klassiek-liberale opvatting voorstaan is Baudet de voorman van de uiterst rechtse vleugel van de partij die uitspraken doet waardoor veel partijen wel twee keer nadenken alvorens met Forum in zee te gaan. Otten was de remmende factor, die nu definitief persona non grata is verklaard. Er is nu niks meer wat de extremistische vleugel van het Forum in toom houdt.

Het is jammer dat een partij met een vernieuwend geluid zichzelf op deze manier buitenspel heeft gezet.
https://frontpage.fok.nl/(...)zelf-buitenspel.html

Ik heb een deel van mijn mening maar eens even opgeschreven op de FP. Maar past ook wel hier.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:29:09 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188130928
"Vernieuwend geluid" :')

Gewoon dezelfde grijsgedraaide plaat van de laatste 20 jaar. Het enige dat ze toevoegen aan de VVD, LPF, PVV en anderen die kluitjesvoetbal op de vierkante centimeter spelen, is een vleugje rassentheorie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 juli 2019 @ 11:36:38 #62
408813 crew  trein2000
pi_188131068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
"Vernieuwend geluid" :')

Gewoon dezelfde grijsgedraaide plaat van de laatste 20 jaar. Het enige dat ze toevoegen aan de VVD, LPF, PVV en anderen die kluitjesvoetbal op de vierkante centimeter spelen, is een vleugje rassentheorie.
Nou ja bijvoorbeeld het banencarrousel punt is iets wat wmb wel onder de aandacht gehouden mag worden. Houdt iedereen ook scherp.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:40:12 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188131126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja bijvoorbeeld het banencarrousel punt is iets wat wmb wel onder de aandacht gehouden mag worden. Houdt iedereen ook scherp.
Ook dat punt is natuurlijk alles behalve nieuw. Het heette alleen anders ("de regenten", "achterkamertjespolitiek").

Alleen D66 en 'NieuwLinks' in de jaren 60 en 70 deden hier wat effectiefs mee. Bij FvD blijft het toch vooral klagen, en het zelf keihard willen mee doen aan het partijkartel. Het komt neer op 'linkse elementen' weg zuiveren zonder echt het systeem te willen aanpassen of veranderen.

FvD heeft nu zelf een aantal types rond lopen met dubbele petten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:44:58 #64
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188131224
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
"Vernieuwend geluid" :')

Gewoon dezelfde grijsgedraaide plaat van de laatste 20 jaar. Het enige dat ze toevoegen aan de VVD, LPF, PVV en anderen die kluitjesvoetbal op de vierkante centimeter spelen, is een vleugje rassentheorie.
Nee joh. In den beginne, toen ze meededen voor de tweede kamer, was het nog wel vernieuwend. Ik was het er niet mee eens en het meerendeel was heel dom imo maar het was wel anders dan de rest.

Na die verkiezingen kozen ze steeds meer voor de PVV-route, makkelijk populisme
Laffe huichelaar
pi_188131267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook dat punt is natuurlijk alles behalve nieuw. Het heette alleen anders ("de regenten", "achterkamertjespolitiek").

Alleen D66 en 'NieuwLinks' in de jaren 60 en 70 deden hier wat effectiefs mee. Bij FvD blijft het toch vooral klagen, en het zelf keihard willen mee doen aan het partijkartel. Het komt neer op 'linkse elementen' weg zuiveren zonder echt het systeem te willen aanpassen of veranderen.

FvD heeft nu zelf een aantal types rond lopen met dubbele petten.
Dit is wat mij betreft de grootste teleurstelling ten aanzien van FVD tot op heden.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 12:49:33 #66
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188132366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft de grootste teleurstelling ten aanzien van FVD tot op heden.
Teleurstelling? Je had dus andere verwachtingen? :D
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188132374
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Teleurstelling? Je had dus andere verwachtingen? :D
In het begin zeker wel ja.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:36:24 #68
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188135922
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In het begin zeker wel ja.
De praatjes over partijkartels etc waren er in mijn optiek alleen omdat er altijd een boeman moet zijn en iets de schuld moet krijgen. Is het niet de EU, is het wel de huidige nationale status quo. Eenmaal op de pluche, zie je dat er weinig verandert. Kijk naar Oostenrijk of Italië. AfD en FN hebben eenzelfde platform trouwens. Tenzij ze de rechtsstaat daadwerkelijk kunnen ondermijnen zoals in Hongarije, Polen of Amerika, dan is datgene waar ze eerst zo tegen ageerden ineens geen probleem meer. Trump is de grootste nepotist van de afgelopen jaren, terwijl zogenaamd het partijkartel (the swamp) daar zou worden opgeruimd blijkt ook de ene na de andere bekende die baantjes toegeschoven kregen zelf een crimineel te zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188136243
“Niet acceptabel” _O- Verstop zijn zetel
  zaterdag 27 juli 2019 @ 07:12:01 #70
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188148318
Bij Thierry Baudet overheerst de rancune
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toekomst-op-het-spel

Baudet heeft alle kenmerken van een sekteleider. Een leider van een gevaarlijke sekte welteverstaan want klimaatontkenning en voorstander van een Nexit zijn krankzinnige idealen die ons land kapot maken.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 27 juli 2019 @ 08:19:32 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188148631
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 07:12 schreef NoPicNic het volgende:
Bij Thierry Baudet overheerst de rancune
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toekomst-op-het-spel

Baudet heeft alle kenmerken van een sekteleider. Een leider van een gevaarlijke sekte welteverstaan want klimaatontkenning en voorstander van een Nexit zijn krankzinnige idealen die ons land kapot maken.
Interessant zeg zo'n columnpje
Laffe huichelaar
  zaterdag 27 juli 2019 @ 09:38:04 #72
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_188149165
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 07:12 schreef NoPicNic het volgende:
Bij Thierry Baudet overheerst de rancune
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toekomst-op-het-spel

Baudet heeft alle kenmerken van een sekteleider. Een leider van een gevaarlijke sekte welteverstaan want klimaatontkenning en voorstander van een Nexit zijn krankzinnige idealen die ons land kapot maken.
"Klimaatontkenning" :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_188149284
Heeft Otten nu wel fraude gepleegd of niet.
De een zegt van wel de ander van niet.
pi_188149354
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
Heeft Otten nu wel fraude gepleegd of niet.
De een zegt van wel de ander van niet.
Er is in elk geval geen bewijs. Dat zeggen zowel de accountant als het ministerie dat de subsidie verstrekt. Dat FvD geen aangifte doet zegt ook veel.

Wat niet wil zeggen dat het niet klopt dat Otten vrij losjes met de administratie om is gegaan, een goede penningmeester was hij ook niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188149437
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is in elk geval geen bewijs. Dat zeggen zowel de accountant als het ministerie dat de subsidie verstrekt. Dat FvD geen aangifte doet zegt ook veel.

Wat niet wil zeggen dat het niet klopt dat Otten vrij losjes met de administratie om is gegaan, een goede penningmeester was hij ook niet.
Eigenlijks niet een gegronde reden om hem te weren uit de partij ?
  zaterdag 27 juli 2019 @ 10:10:09 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_188149469
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Eigenlijks niet een gegronde reden om hem te weren uit de partij ?
Precies. Een penningmeester die zijn vak niet goed uitoefent, betekent nog niet dat ie frauduleus handelt. Godver wat amateuristisch is dit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_188149629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Eigenlijks niet een gegronde reden om hem te weren uit de partij ?
Tja, wie jij in jouw partij wil hebben moet je natuurlijk zelf weten, ruzie met de politiek leider en met de voorzitter over de koers van de partij is wat dat betreft natuurlijk al voldoende. Maar geen reden om hem zwart te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 27 juli 2019 @ 11:26:15 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188150239
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Eigenlijks niet een gegronde reden om hem te weren uit de partij ?
Nee maar hij trok z’n mond open over de racistische identiteitspolitiek van alt-right waar Thierry graag meer mee wil. Dan wordt je natuurlijk vakkundig kaltgstellt. Op het forum is geen ruimte voor democratische debatten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188150617
quote:
Een geloofwaardig openbaar bestuur hecht aan integriteit. Als volksvertegenwoordigers voor Forum voor Democratie achten wij het bewaken en waarborgen hiervan van groot belang. Een zorgvuldige omgang met geld van leden en subsidie van de overheid is een eerste vereiste. Verantwoording en vertrouwen zijn daarin onmisbaar. Het gaat om geld dat de samenleving in goed vertrouwen ter beschikking heeft gesteld, waarmee vervolgens verantwoordelijk dient te worden omgegaan. Dit is de kern waar het verschil van inzicht met de heer Otten om draait.

Voor een bestuur dat tot de conclusie komt dat er twijfel ontstaat in plaats van zekerheid, is daadkrachtig handelen vereist zodat de integriteit boven alle twijfel verheven is.

De bewering van de heer Otten in de media dat er een richtingenstrijd gaande is verwerpen wij. Bij een gezonde partij hoort een levendig debat. In de open cultuur van FVD, een ledenpartij in opbouw, zijn discussies welkom. Op recente partijraden zijn pittige debatten gevoerd. De uitbouw van de partij met adviseurs, commissies, expertgroepen en provinciaal kader heeft de basis van de partij enorm verbreed. Deze betrokkenen spreken mee over politieke onderwerpen, zoals de koers van FVD. Talloze mensen werken dagelijks hard om ons sterker te maken zodat we ons geluid in het land zelfbewust en trefzeker kunnen laten horen.

Kortom, in een politieke partij hoort integriteit boven alle twijfel verheven te zijn. Cruciale waarden als verantwoordelijkheid en vertrouwen dienen vanzelfsprekend te zijn. Onder deze voorwaarde kan het debat in de partij gaan waarover het hoort te gaan. Dan staan personen en hun ambities niet in het middelpunt. Dan gaat het over het bouwen van een partij die zich sterk maakt voor ons land. Als volksvertegenwoordigers onderschrijven we de noodzaak van een bestuur van FVD dat hier voortdurend alert op blijft. Wij spreken dan ook ons volledige vertrouwen uit in de aanpak van het bestuur.

Bart van der Werf, Groningen
Maarten Goudzwaard, Friesland
Johan Almekinders, Overijssel
Hendrikus Velzing, Drenthe
Arjan de Kok, Gelderland
Johan Dessing, Noord-Holland
Matthijs Sandmann, Zuid-Holland
Gert-Jan Ransijn, Flevoland
Wouter Weyers, Utrecht
Fred Walravens, Zeeland
Eric de Bie, Noord-Brabant
Simone Kerseboom, Limburg
Annabel Nanninga, Amsterdam
https://forumvoordemocrat(...)elling-partijbestuur
Kijk, hier heb je het gedonder al met de splitsing van 50% waar Otten het in Nieuwsuur over had.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juli 2019 @ 12:01:38 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188150695
Ach, op dit punt zou ik een splitsing van harte toejuichen. Baudet is veel harder geworden en dat doet de partij nu merkbaar pijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_188150768
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Eigenlijks niet een gegronde reden om hem te weren uit de partij ?
De onterechte betaling van 10k zonder goede verantwoording (vergissing) aan zijn 'minnares' is al voldoende om hem te weren lijkt me. Daarnaast is Otten meerdere malen verzocht zo'n 75 posten te onderbouwen wat tot op heden niet is gebeurd. Samen met die 30k wat ze al eerder hebben ontdekt heeft Otten dus in één jaar 40k naar zichzelf + minnares overgemaakt. Een volledig modaal jaarsalaris zeg maar.

quote:
2. Al vroeg in het jaarrekeningproces 2018, namelijk op 15 april 2019, is de heer Otten door de accountant verzocht om aan de hand van een lijst met kosten, nadere onderbouwing te verstrekken van een 75-tal betalingen. Daarop heeft de heer Otten nooit geantwoord. Op 3 mei is de heer Otten hier aan herinnerd. Wederom is daarop nooit geantwoord. In uiterste poging om tenminste de omvangrijkste / belangrijkste bedragen in de deelwaarneming van de accountant te onderbouwen, is op 26 juni nogmaals aan de heer Otten gevraagd om een aantal posten in de periode januari tot en met juni 2018 te onderbouwen met brondocumenten. Dat is niet gebeurd. Opzienbarend is ook de betaling van bijna 10.000 euro aan zijn minnares, volgens de minnares en Otten een ´vergissing´.
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 12:42:56 #82
236264 crew  capricia
pi_188151323


Au.
De scheuring is in volle gang.

Edit: tweet is weer verwijderd.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 27-07-2019 12:55:16 ]
Definitely not CIA
pi_188151379
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:42 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Au.
De scheuring is in volle gang.
Zeker, LPF!!11
pi_188151684
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:42 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Au.
De scheuring is in volle gang.

Edit: tweet is weer verwijderd.
WTF. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:10:07 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188151785
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Ach, op dit punt zou ik een splitsing van harte toejuichen. Baudet is veel harder geworden en dat doet de partij nu merkbaar pijn.
Straks acht partijtjes die een wedstrijdje verplassen op rechts doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 13:11:16 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188151802
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:42 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Au.
De scheuring is in volle gang.

Edit: tweet is weer verwijderd.
Oh..dus wist hij nu wel of niet van die brief? Rare lui.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 13:15:08 #87
236264 crew  capricia
pi_188151859
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh..dus wist hij nu wel of niet van die brief? Rare lui.
Zal wel een appje gekregen hebben dat bericht te verwijderen.
Definitely not CIA
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:22:30 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_188151961
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:42 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Au.
De scheuring is in volle gang.

Edit: tweet is weer verwijderd.
Ah leuk. Het gedonder begint al.

Maar wat ik niet snap is dat hij ook niet ondertekend heeft :D. Of vindt ie het vervelend dat namens alle volksvertegenwoordigers de brief ondertekend is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 13:33:34 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188152116
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Zal wel een appje gekregen hebben dat bericht te verwijderen.
Het begint een redelijk eng groepje/verhaal te worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 juli 2019 @ 13:34:26 #90
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_188152131
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Ah leuk. Het gedonder begint al.

Maar wat ik niet snap is dat hij ook niet ondertekend heeft :D. Of vindt ie het vervelend dat namens alle volksvertegenwoordigers de brief ondertekend is.
Aanvankelijk stonden er geen namen onder, gaf hij in reacties aan, waardoor het leek alsof er sprake was van unanieme steun voor Baudet en co.
pi_188152164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:34 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Aanvankelijk stonden er geen namen onder, gaf hij in reacties aan, waardoor het leek alsof er sprake was van unanieme steun voor Baudet en co.
Nee, dat kan echt niet hoor dat is gelogen, hij is gedwongen dat te Tweeten. Er is gewoon geëist dat hij zijn Tweet moest verwijderen anders wachtte hem ook een royering. Echt waar hoor.
pi_188152873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:34 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Aanvankelijk stonden er geen namen onder, gaf hij in reacties aan, waardoor het leek alsof er sprake was van unanieme steun voor Baudet en co.
EwaldKegel twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 12:42:04 @robert_bor @fvdemocratie In een eerdere versie van de brief stonden er geen namen onder, waardoor het leek alsof deze brief namens alle volksvertegenwoordigers verstuurd was. reageer retweet
  zaterdag 27 juli 2019 @ 15:16:58 #93
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188153951
PietLekkerkerk twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 02:38:12 1/40#Baudet blaast de laatste dagen weer hoog van de toren. Misschien ook wel om de interne strubbelingen in de #fvd te overschreven. Een van zijn terugkerende thema’s is dat hij en zijn partij niet eerlijk behandeld worden, door het publiek, de #media, of nu Otten. 2/40 reageer retweet
liekemarsman twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 01:12:55 FvD wordt nu dus bestuurd door Paul Frentrop *googlet* ah bingo https://t.co/mGipKBEo1d reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 juli 2019 @ 17:14:28 #94
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_188156975
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 11:56 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Kijk, hier heb je het gedonder al met de splitsing van 50% waar Otten het in Nieuwsuur over had.
Dit zegt me eigenlijk helemaal niks. Indien je als fractievoorzitter dit niet tekent ben je de volgende die gewipt gaat worden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 27 juli 2019 @ 17:21:46 #95
408813 crew  trein2000
pi_188157127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit zegt me eigenlijk helemaal niks. Indien je als fractievoorzitter dit niet tekent ben je de volgende die gewipt gaat worden.
Dat dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188157164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat dus.
Dan zal Kegel één dezer dagen wel gewipt worden, hij heeft immers aangegeven dat hij niet zal tekenen.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 18:00:39 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188157789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 15:16 schreef Klopkoek het volgende:
PietLekkerkerk twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 02:38:12 1/40#Baudet blaast de laatste dagen weer hoog van de toren. Misschien ook wel om de interne strubbelingen in de #fvd te overschreven. Een van zijn terugkerende thema’s is dat hij en zijn partij niet eerlijk behandeld worden, door het publiek, de #media, of nu Otten. 2/40 reageer retweet
liekemarsman twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 01:12:55 FvD wordt nu dus bestuurd door Paul Frentrop *googlet* ah bingo https://t.co/mGipKBEo1d reageer retweet
Ahh de gesponsorde journalisten van FTM hebben commentaar op de gesponsorde hoogleraars. ok
Laffe huichelaar
  zaterdag 27 juli 2019 @ 18:03:08 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188157843
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 18:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ahh de gesponsorde journalisten van FTM hebben commentaar op de gesponsorde hoogleraars. ok
FTM wordt uitsluitend gesponsord door goede doelen stichtingen. Wat is het probleem?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188158146
Joke heeft het door !!!
JWitsenburg twitterde op vrijdag 26-07-2019 om 08:31:09 @jndkgrf Ik vermoedt dat het dieper zit, Otten bewust aangesteld door Links om de populaire @fvdemocratie te beschadigen voor de volgende verkiezingen. reageer retweet
pi_188159196
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 18:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ahh de gesponsorde journalisten van FTM hebben commentaar op de gesponsorde hoogleraars. ok
Nee jongen, het gaat om de sponsor zelf, niet om het feit dat er gesponsord wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188164366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 07:12 schreef NoPicNic het volgende:
Bij Thierry Baudet overheerst de rancune
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toekomst-op-het-spel

Baudet heeft alle kenmerken van een sekteleider. Een leider van een gevaarlijke sekte welteverstaan want klimaatontkenning en voorstander van een Nexit zijn krankzinnige idealen die ons land kapot maken.
Ik vind Baudet geen sekteleider. Meer een ietwat elitaire studeerkamergeleerde die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.
pi_188165441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 23:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind Baudet geen sekteleider. Meer een ietwat elitaire studeerkamergeleerde die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.
Dan heb je de perikelen van het afgelopen jaar gemist.
pi_188166475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 23:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind Baudet geen sekteleider. Meer een ietwat elitaire studeerkamergeleerde die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.
Dat is het suikerlaagje voor iedere dictator in de dop. En het is opzich best knap om bij een partij die openheid in de naam draagt en werd omschreven als het oude D66 door sommigen de hele openheid eruit te drukken.
pi_188166537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Volstrekt ononderbouwde gedachte:

Het leven in deze vissersdorpjes is zo treurig en deprimerend dat de inwoners willen ontsnappen de dagelijkse realiteit door middel van religie en genotmiddelen.
Opzich best knap om dmv religie te ontsnappen aan de dagelijkse realiteit van religie.
  zondag 28 juli 2019 @ 14:35:09 #105
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_188170917
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 18:17 schreef Bluesdude het volgende:
Joke heeft het door !!!
JWitsenburg twitterde op vrijdag 26-07-2019 om 08:31:09 @:jndkgrf Ik vermoedt dat het dieper zit, Otten bewust aangesteld door Links om de populaire @:fvdemocratie te beschadigen voor de volgende verkiezingen. reageer retweet
Haha :') Het is eigenlijk best treurig dat er mensen zijn die echt zo denken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_188173777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 07:12 schreef NoPicNic het volgende:
Bij Thierry Baudet overheerst de rancune
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toekomst-op-het-spel

Baudet heeft alle kenmerken van een sekteleider. Een leider van een gevaarlijke sekte welteverstaan want klimaatontkenning en voorstander van een Nexit zijn krankzinnige idealen die ons land kapot maken.
Nou die klimaatonzin wordt anders wel heel extreem doorgedrukt opeens. De EU is een politiek orgaan ipv handelsorgaan en dat is niet waar de soevereiniteit moet liggen, daar zijn de inwoners nog niet klaar voor en het democratische proces van de EU is daar al helemaal veel te onderontwikkeld voor. Die analyse van Baudet lijkt mij eerlijk gezegd heel degelijk als het over de EU gaat. Niet dat ik zijn proefschrift heb gelezen verder maar qua EU snap ik die jongen wel. En qua klimaat draven we al helemaal zeker weten door.

Noorwegen en Zwitserland doen het prima toch, beide geen EU lid. Nemen slechts een fractie van de regels over. Baudet onderkent ook gewoon dat ze een hoop regels wel moeten overnemen en dat ze minder inspraak hebben in het totstandkomen van nieuwe regels.

Maar er is iets fundamenteel fout aan die EU en daarin steun ik die Baudet wel.

Verder dit hele gemekker met Otten maakt toch dat deze partij mijn stem vermoedelijk kwijt is bij evt volgende verkiezingen. Baudet lijkt mij inderdaad een stukje doorgedraaid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 28 juli 2019 @ 16:42:47 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188173901
Ik snap ook niet waarom volwassen mensen niet gewoon kunnen accepteren dat ze samen niet meer door een deur kunnen.

Otten moet zich ertegenaan blijven bemoeien en Baudet moet fraudefabels uit zijn duim zuigen want beiden zijn ze niet in staat tot volwassen communiceren
Laffe huichelaar
pi_188175638
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 16:42 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap ook niet waarom volwassen mensen niet gewoon kunnen accepteren dat ze samen niet meer door een deur kunnen.

Otten moet zich ertegenaan blijven bemoeien en Baudet moet fraudefabels uit zijn duim zuigen want beiden zijn ze niet in staat tot volwassen communiceren
Dat Otten zich blijft bemoeien met een partij waar hij oprichter, lid en zelfs Eerste Kamerlid van is, lijkt me logisch. Dat Baudet fraude verzint vind ik minder logisch, inderdaad.

Otten accepteert volgens mij ook best dat hij met Baudet niet meer door één deur kan. Alleen zijn oplossing en wat volgens hem het beste is voor de partij (Baudet weg) is een andere dan de oplossing die gekozen wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 28 juli 2019 @ 18:34:16 #109
13309 nostra
ask why
pi_188175965
hendrikotten3 twitterde op zondag 28-07-2019 om 17:32:03 Mijn reactie op voornemen van partijbestuur van @fvdemocratie om mijn lidmaatschap van #FVD te beëindigen. Zojuist verstuurd aan @thierrybaudet en @rooken Oproep aan partijbestuur: publiceer nu overzicht van ALLE betalingen aan FVD volksvertegenwoordigers uit #partijkas #otten https://t.co/eRp9b3ZX4U reageer retweet
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_188176087
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:34 schreef nostra het volgende:
hendrikotten3 twitterde op zondag 28-07-2019 om 17:32:03 Mijn reactie op voornemen van partijbestuur van @:fvdemocratie om mijn lidmaatschap van #FVD te beëindigen. Zojuist verstuurd aan @:thierrybaudet en @:rooken Oproep aan partijbestuur: publiceer nu overzicht van ALLE betalingen aan FVD volksvertegenwoordigers uit #partijkas #otten https://t.co/eRp9b3ZX4U reageer retweet
Poep. Sproeier. :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 28 juli 2019 @ 19:16:55 #111
21467 franske19
Hit the deck!
pi_188176541
Otten blijft een VVD'er. Niet slim van Baudet om die mensen op belangrijke posities te zetten. Onervaren politicus.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_188176709
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:16 schreef franske19 het volgende:
Otten blijft een VVD'er. Niet slim van Baudet om die mensen op belangrijke posities te zetten. Onervaren politicus.
Baudet heeft niks 'gezet', Otten is oprichter: zonder Otten was er waarschijnlijk geen politieke partij FvD geweest, of in elk geval niet eentje met zetels.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188176807
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:16 schreef franske19 het volgende:
Otten blijft een VVD'er. Niet slim van Baudet om die mensen op belangrijke posities te zetten. Onervaren politicus.
Otten is fvd-oprichter, druiloor.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 juli 2019 @ 21:00:56 #114
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_188178424
quote:
UPDATE 20:30 (zie onderaan artikel)

Vandaag bekrachtigt het bestuur van Forum voor Democratie het voorgenomen besluit om het partijlidmaatschap van Henk Otten op te zeggen wegens onaanvaardbare financiële malversaties, eigenmachtig optreden zonder de vereiste zakelijke en professionele afstemming en het ontbreken van deugdelijke verantwoording voor geld van leden en van overheidsinstanties. Het spreekt voor zich dat hij daarmee ook geen lid meer kan blijven van de Eerste Kamerfractie van FVD, en we verzoeken hem - conform afspraken - zijn zetel aan de partij ter beschikking te stellen.

Dit besluit markeert een treurig moment voor ons allemaal. Henk Otten heeft een belangrijke rol gespeeld in de beginfase van onze partij. Daar zijn we hem dankbaar voor. Als vriend en bestuurslid hebben we hem 100% vertrouwd en hem alle ruimte gegeven om zijn functie als penningmeester naar eigen inzicht uit te voeren. Dit is zodanig misgelopen dat consequenties moesten volgen. Daarbij heeft Otten de afgelopen dagen - in plaats van intern inhoudelijk verweer - een publicitair offensief gevoerd waarmee hij de partij en zijn (voormalig) fractiegenoten in de Eerste Kamer ernstig heeft geschaad. Ook zijn schrijven van zondag 28 juli gaat niet inhoudelijk in op onze verwijten en verandert niets aan ons oordeel. Voor zover nog een restje vertrouwen bestond, is dit door zijn recente optredens definitief verdwenen en is elke kans op verzoening verkeken.

Omdat de zaak nu procedureel is afgerond kunnen we meer openheid geven over de gang van zaken die ons tot dit onvermijdelijke besluit heeft gebracht. We geven hier een korte tijdlijn.

4 januari 2019 - Baudet verneemt dat Otten zichzelf, ondanks zijn full time salaris vanuit de Tweede Kamerfractie (gelijk aan dat van een Tweede Kamerlid), ook nog eens vanuit het Renaissance Instituut een “eindejaarsbonus” van 5.000,- euro heeft uitgekeerd.

16 februari 2019 - Ledendag in de Tweede Kamer. Baudet ziet dat Otten de cash-opbrengsten (van leden-aankopen) uit het kluisje pakt en in eigen zak steekt. Eist dat dit op de bankrekening van de partij wordt gestort en fatsoenlijk wordt geadministreerd. Dergelijke administratie blijkt geheel afwezig. Er wordt n.a.v. de discussie een beperkt bedrag gestort - naar later zal blijken (zie mei-juni 2019) is dit de enige storting van contanten over de gehele boekjaren 2018 en 2019. Alle cashopbrengsten 2018, alle contante gelden die bij events zijn opgehaald dus (dit gaat om vele duizenden euro’s), blijken spoorloos verdwenen.

18 februari 2019 - Bestuursvergadering. Baudet eist toegang tot en inzage in de bank. Otten blijft dit - ondanks herhaaldelijke verzoeken - blokkeren.

13 maart 2019 - Baudet en Rooken vernemen van websitebouwers dat zij door Otten onder druk zijn gezet om een fout in de software te schrijven waardoor Rooken, ondanks zijn functie als partijsecretaris, niet bij de ledenadministratie kan en zo zijn taak niet goed kan uitoefenen.

1 april 2019 - Baudet en Rooken verkrijgen via een formeel verzoek aan de bank eindelijk toegang tot de bankrekening van FVD (tot dat moment had alleen Otten toegang en hij weigerde de codes aan hen te verstrekken). Zij constateren dat er nog slechts enkele honderden euro’s op de bankrekening staan, waardoor FVD enige tijd in een ernstige liquiditeitscrisis zal verkeren en er ook geen geld zal zijn voor een campagne voor de EP-verkiezingen. Ook ontdekken ze dat Otten zichzelf vanuit de partij op 12 februari ¤ 30.250,- heeft overgemaakt en dat hij aan Robert Baljeu - zonder medeweten van de rest van het bestuur en zonder geldig contract - inmiddels meer dan ¤ 145.000,- heeft uitgekeerd in anderhalf jaar tijd. Baudet en Rooken verzoeken Otten terug te treden als bestuurder. Otten weigert.

Periode van gesprekken om geschil intern op te lossen volgt. Otten verwerpt alle voorstellen. Weigert administratie vanuit zijn huis naar kantoor te brengen. Stuurt verschillende dreigmails en verklaart op dinsdag 9 april: “Ik zal iedereen meenemen in mijn val!”

20 april 2019 - Otten geeft berucht interview aan NRC waarin hij intern conflict over financiële malversaties probeert te camoufleren door het beeld te schetsen van een politieke “richtingenstrijd”.

23 april 2019 - Gesprek met extern accountant. Baudet en Rooken vernemen dat Otten vorig jaar een kritisch accountantsverslag, gericht aan het gehele bestuur, voor hen heeft achtergehouden. Otten hield altijd vol dat de accountant lovend was over het door hem gevoerde financiële beleid. Dit bleek niet het geval.

26 april 2019 - NRC meldt kasgreep Otten. Baudet en Rooken moéten nu wel publiekelijk reageren en plaatsen op de website van FVD een oproep aan Otten om af te treden, die hier uiteindelijk mee instemt.

De heersende duiding van het conflict in de media blijft echter dat Otten moest aftreden omdat hij kritiek op het bestuur zou hebben geuit. Otten blijft dat onjuiste beeld actief voeden. Zoals deze tijdlijn laat zien is de echte volgorde dat het bestuur steeds meer malversaties van Otten ontdekte en hem meermaals de gelegenheid bood om zich zonder ruchtbaarheid terug te trekken. Een aanbod dat hij stelselmatig afsloeg en beantwoordde met publieke confrontatie.

Niettemin wordt op dat moment nog besloten tot een “tweede kans” waaraan Otten vanuit de Eerste Kamer kan gaan werken.

Mei-Juni 2019 - FVD maakt de jaarrekeningen op. Constateert dat er nog veel meer aan de hand is dan tot nu toe werd gedacht. Zo blijken in 2018 vele duizenden euro’s aan contante gelden van leden, die bij events zijn opgehaald, verdwenen; blijkt een betaling te zijn gedaan van ¤ 9.860,- aan de minnares van Otten; en er komen daarnaast nog enkele andere ernstige malversaties aan het licht (zie daarover het rapport).

27 juni 2019 - Gesprek op kantoor met Otten over de jaarrekening van FVD International. Otten houdt vast aan zijn opzet om via een valse factuur van Baljeu (voor twaalf maanden werk die hij niet heeft verricht) ten onrechte ¤ 29.040,- overheidsgeld te claimen. Het bestuur acht deze frauduleuze poging tot verantwoording van subsidiegeld volstrekt in strijd met integer handelen en eist dat het “voorschot” dat reeds onterecht aan Baljeu bleek overgemaakt (!) wordt teruggevorderd.

28 juni 2019 - De externe accountant levert bij de FVD-jaarrekening een accountantsverklaring met beperking. Die beperking ziet kortweg op twee zaken: het ontbreken van talloze bonnen en facturen van partijuitgaven, en de spoorloze verdwijning van vele duizenden euro’s cash die zijn opgehaald bij partijbijeenkomsten

17 juli 2019 - Het bestuur meldt poging tot fraude bij BZK. Openheid over ontdekte misstanden dient bij een transparante partij voorop te staan. Voorkomen dient bovendien te worden dat als dit ooit op andere wijze bekend wordt, het zal terugslaan op het gehele bestuur en/of de gehele partij. Ook de jaarrekeningen zullen daarbij openbaar worden, waarmee o.a. de verdwenen contante opbrengsten van ledengelden bekend zullen worden. Het bestuur maakt de balans op. Legt beslag op de bankrekening van Turning Point BV en concludeert dat de positie van Otten onhoudbaar is geworden.

Het spijt ons oprecht dat het zo moest lopen. We came a long way together. Maar hier scheiden onze wegen.

LEES OOK de open brief die de Provinciale en Gemeentelijke fractievoorzitters stuurden ter ondersteuning van de lijn van het bestuur in deze kwestie.

UPDATE “De Eerste Kamerfractie van FVD heeft kennis genomen van het besluit van het partijbestuur om voormalig penningmeester Henk Otten per 28 juli 2019 het partijlidmaatschap te ontnemen.

Hoewel het hier een besluit betreft waar de Eerste Kamerfractie buiten staat, heeft dit besluit wel gevolgen voor de positie van Henk Otten in de Eerste Kamerfractie.

Nu hij geen partijlid meer is (het besluit heeft directe werking) kan Henk Otten niet meer als Eerste Kamerlid namens Forum voor Democratie optreden. Zeker ook gezien het verdwijnen van ons vertrouwen in hem door zijn recente negatieve uitlatingen over mede fractiegenoten in de Eerste Kamer, opmerkingen in de pers dat hij zich afscheidt en speculaties over anderen die hem hierbij zullen volgen. We kunnen deze situatie als fractie niet laten voortduren.

Het spijt ons dat dit zo gelopen is en wij hechten er aan dat wij met de rest van onze fractie ons sterk blijven maken voor de veranderingen en verbeteringen die Forum voor Democratie ten opzichte van de huidige, steeds verder vastlopende politiek beoogt."

Mede namens de andere Eerste Kamer fractieleden van Forum voor Democratie,

Paul Cliteur
Fractievoorzitter FVD in de Eerste Kamer
https://forumvoordemocrat(...)edrag-onaanvaardbaar
  zondag 28 juli 2019 @ 21:15:33 #115
13309 nostra
ask why
pi_188178785
Conclusie is dus dat iedereen uit de pot met geld zit te graaien en achteraf naar de ander gaat wijzen dat dat niet conform de regels is gebeurd. Dat kan je van tevoren ook wel uittekenen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 juli 2019 @ 21:17:33 #116
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_188178844
Paar opmerkelijke dingen: er wordt verwezen naar de brief van Otten, dus dit lijkt een reactie daarop.

Verder lijkt een deel van de opsomming niet volledig overeen te komen met de daadwerkelijke gang van zaken. Zo is het onzin dat Baudet enzo verrast waren door het bericht van de NRC dat Otten uit de kas gejat zou hebben. Verder lijkt er meer twijfelachtig of in veel gevallen in ieder geval onbewezen tot op heden. De dreigmails van Otten ben ik benieuwd naar.

Overigens wijst Chris Aalberts erop dat, mocht Otten zijn zetel opgeven, die waarschijnlijk naar Baljeu zou gaan.
pi_188178972
*insert Michael Jackson popcorn gif*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_188179988
De administratieve knulligheden zijn een stok om de hond mee te slaan. Dacht dat FvD niet zo zou worden als die idioten van LPF maar helaas.
pi_188182420
Het is wel een mooie vertoning, lekker zeuren om het partijkartel terwijl je je leden leegtrekt om mooie baantjes weg te kunnen geven.
  maandag 29 juli 2019 @ 06:13:27 #120
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188183482
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:16 schreef franske19 het volgende:
Otten blijft een VVD'er. Niet slim van Baudet om die mensen op belangrijke posities te zetten. Onervaren politicus.
Otten is oprichter van FvD. Lees eens een boek of zo.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188184197
De laatste tweets van Otten zijn ook wel mooi:

hendrikotten3 twitterde op maandag 29-07-2019 om 08:02:40 Volgens partijbestuur FVD stond er begin april 2019 nog maar "een paar honderd euro" op de bankrekening. Heb het even uitgezocht. Klopt niet. Op 2 april stond er ¤53,794 op de partijrekening. Symptomatisch voor het amateurisme waarmee men deze zaak aanpakt om mij zwart te maken. https://t.co/lsnogmJ7Fu reageer retweet
٩๏̯͡๏)۶
pi_188184208
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 08:59 schreef Ronaldsen het volgende:
De laatste tweets van Otten zijn ook wel mooi:

hendrikotten3 twitterde op maandag 29-07-2019 om 08:02:40 Volgens partijbestuur FVD stond er begin april 2019 nog maar "een paar honderd euro" op de bankrekening. Heb het even uitgezocht. Klopt niet. Op 2 april stond er ¤53,794 op de partijrekening. Symptomatisch voor het amateurisme waarmee men deze zaak aanpakt om mij zwart te maken. https://t.co/lsnogmJ7Fu reageer retweet
Jaja, precies tot 2 april, en dan zeker op 3 april alles wegsluizen. Ik heb je wel door Henk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188184224
quote:
8s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jaja, precies tot 2 april, en dan zeker op 3 april alles wegsluizen. Ik heb je wel door Henk.
Ja zo gaan veel reacties wel op twitter, ook wel lachen om te lezen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 29 juli 2019 @ 09:13:44 #124
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188184298
Reactie van Otten, vanmorgen bij de NOS:

https://www.nporadio1.nl/(...)euwe-beschuldigingen

Er word lekker met geld gesmeten, volgens Otten, vooral bij dat 'Renaissance Instituut'.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188184387
'Rollend over straat' is in het geval van FvD nog zwak uitgedrukt. Wat een zooitje. Mooi ook dat alles via de media wordt uitgevochten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188184559
Wat een genot. Zelfs voor de doorsnee corrupte VVDerts is graaien uit de partijkas een stap te ver.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188184652
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:05 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ja zo gaan veel reacties wel op twitter, ook wel lachen om te lezen.
Die mensen hebben gewoon stemrecht, da's eigenlijk best ernstig -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_188184729
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:24 schreef KoosVogels het volgende:
'Rollend over straat' is in het geval van FvD nog zwak uitgedrukt. Wat een zooitje. Mooi ook dat alles via de media wordt uitgevochten.
Wel transparant zo.
  maandag 29 juli 2019 @ 09:56:50 #129
80382 manny
30 is best veel
pi_188184763
Tja. Dit is toch de issue van dit soort partijen. Je ziet het ook bij de partij voor de dieren
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188184793
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Wat een genot. Zelfs voor de doorsnee corrupte VVDerts is graaien uit de partijkas een stap te ver.
LIberaal-conservatieve partijen en integriteit... Kan dat samengaan ?
pi_188184800
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:13 schreef kladderadatsch het volgende:
Reactie van Otten, vanmorgen bij de NOS:

https://www.nporadio1.nl/(...)euwe-beschuldigingen

Er word lekker met geld gesmeten, volgens Otten, vooral bij dat 'Renaissance Instituut'.
Otten slaat terug naar Cliteur dus ?
pi_188185022
quote:
Forum beschuldigt Otten
Otten zou zichzelf een "eindejaarsbonus" van 5000 euro hebben gegeven.
https://nos.nl/artikel/22(...)n-uit-partijkas.html

Op de radio zegt Otten dat deze betaling samen met betalingen aan Cliteur en Rooken op hetzelfde moment werd besloten door het partijbestuur unaniem (Baudet, Otten, Rooken)
Cliteur kreeg 7.500 euro. Otten en Rooken elk 5000 euro.
In die brief die ik gisteren las word alleen Otten vermeldt alsof hij op eigen houtje zichzelf 5000 euro gaf (stal) en dat het partijbestuur dat niet wist

btw... ik dacht dat bestuursleden van stichtingen niet betaald mochten worden wettelijk . Hooguit onkostenvergoedingen.
En werden Otten en Rooken betaald door de renaissancestichting?
Welk wetenschappelijk onderzoek deden ze dan ?
Maar Otten was dus ook penningmeester van de renaissancestichting en trad af omdat er teveel geld werd uitgegeven

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 29-07-2019 10:29:19 ]
  maandag 29 juli 2019 @ 10:35:38 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_188185209
Wel mooi deze transparantie!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_188185225
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)n-uit-partijkas.html

Op de radio zegt Otten dat deze betaling samen met betalingen aan Cliteur en Rooken op hetzelfde moment werd besloten door het partijbestuur unaniem (Baudet, Otten, Rooken)
Cliteur kreeg 7.500 euro. Otten en Rooken elk 5000 euro.
In die brief die ik gisteren las word alleen Otten vermeldt alsof hij op eigen houtje zichzelf 5000 euro gaf (stal) en dat het partijbestuur dat niet wist

btw... ik dacht dat bestuursleden van stichtingen niet betaald mochten worden wettelijk . Hooguit onkostenvergoedingen.
En werden Otten en Rooken betaald door de renaissancestichting?
Welk wetenschappelijk onderzoek deden ze dan ?
Maar Otten was dus ook penningmeester van de renaissancestichting en trad af omdat er teveel geld werd uitgegeven
Een stichting mag geen winst uitkeren. Dat is wat anders.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2019 @ 10:38:51 #135
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_188185232
quote:
8s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jaja, precies tot 2 april, en dan zeker op 3 april alles wegsluizen. Ik heb je wel door Henk.
Maar heeft dat niet te maken met het feit dat dit soort afschriften altijd over zo'n periode gemaakt worden? Interessant zou echter ook zijn hoe de volgende periode eruitziet. Maar ligt daarbij de bewijslast niet ook bij FvD?
pi_188185424
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:38 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Maar heeft dat niet te maken met het feit dat dit soort afschriften altijd over zo'n periode gemaakt worden? Interessant zou echter ook zijn hoe de volgende periode eruitziet. Maar ligt daarbij de bewijslast niet ook bij FvD?
Baudet heeft een diepgravend onderzoek gepubliceerd, dat is al het bewijs dat nodig is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 juli 2019 @ 12:17:48 #137
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_188186354
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Baudet heeft een diepgravend onderzoek gepubliceerd, dat is al het bewijs dat nodig is.
En zo is het. Deze partij wordt een LPF 2.0 .
Ergens wel mooi want elitaire mensen die tegen de elite zeggen te vechten heb ik nooit geloofd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188186418
Heeft De Hond al een peiling gedaan of is die op vakantie?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_188187308
ik snap er echt geen reet meer van en de details boeien mij ook vrij weinig
en ga ook geen partij kiezen
Het zijn vuile spelletjes met mensen met een 2e agenda.
Falen van een partijbestuur omdat ze blijkbaar niet in staat zijn de financiën tijdens terugkerende vergaderingen bespreekbaar te maken.

Otten staat er alleen voor maar ik ga hem zeker geen ongelijk geven. Het zijn gewoon miselijkmakende praktijken om een interne kwestie externe te gaan zitten uitvechten.
pi_188187740
begin van het einde

die misplaatste hoogmoed gaan ze allemaal uiteindeijk tegen elkaar gebruiken
pi_188187993
Als ze nou echt slim zijn teamen ze (Otten en andere FvD-prominenten) met Agema en Bosma van de PVV (die ook een autoritaire leider hebben in een partij die het toch niet meer gaat worden) om een soort superpartij op verrechts neer te zetten die organisatorisch wél goed in elkaar zit. Je zou denken versplintering, maar ik denk het tegenovergestelde.
  maandag 29 juli 2019 @ 14:06:10 #142
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188188009
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:19 schreef -Chakotay- het volgende:
ik snap er echt geen reet meer van
stoer taalgebruik hoor :)
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188188039
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:04 schreef ikbenrond het volgende:
Als ze nou echt slim zijn teamen ze (Otten en andere FvD-prominenten) met Agema en Bosma van de PVV (die ook een autoritaire leider hebben in een partij die het toch niet meer gaat worden) om een soort superpartij op verrechts neer te zetten die organisatorisch wél goed in elkaar zit. Je zou denken versplintering, maar ik denk het tegenovergestelde.
Welke charismatische leider gaat dan de stemmen trekken daar?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 juli 2019 @ 14:11:15 #144
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188188086
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:16 schreef franske19 het volgende:
Otten blijft een VVD'er. Niet slim van Baudet om die mensen op belangrijke posities te zetten. Onervaren politicus.
Besmet met de graai- en liegziekte.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188188253
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Welke charismatische leider gaat dan de stemmen trekken daar?
Bosma als hij wat aan zijn tanden laat doen. Of ze moeten een of andere intellectueel ergens vandaan trekken
pi_188188259
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Besmet met de graai- en liegziekte.
De Baudet minions zullen kostte wat kost Baudet beschermen, triest weer
pi_188188289
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:04 schreef ikbenrond het volgende:
Als ze nou echt slim zijn teamen ze (Otten en andere FvD-prominenten) met Agema en Bosma van de PVV (die ook een autoritaire leider hebben in een partij die het toch niet meer gaat worden) om een soort superpartij op verrechts neer te zetten die organisatorisch wél goed in elkaar zit. Je zou denken versplintering, maar ik denk het tegenovergestelde.
Bosma en Otten zijn vergelijkbaar: die dragen graag de hele partij op de achtergrond. Agema is ook niet bepaald een stemmentrekker en in een debat heel makkelijk op de kast te krijgen (dan gaa ze schreeuwen en wordt ze knalrood). Alle 3 dus geen lijsttrekkers. Die moeten ze dan dus nog zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 29 juli 2019 @ 14:50:35 #148
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188188576
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:23 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Bosma als hij wat aan zijn tanden laat doen. Of ze moeten een of andere intellectueel ergens vandaan trekken
Pseudo-intellectueel bedoel je zeker?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188188585
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bosma en Otten zijn vergelijkbaar: die dragen graag de hele partij op de achtergrond. Agema is ook niet bepaald een stemmentrekker en in een debat heel makkelijk op de kast te krijgen (dan gaa ze schreeuwen en wordt ze knalrood). Alle 3 dus geen lijsttrekkers. Die moeten ze dan dus nog zoeken.
_O_ Sid Lukassen _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 juli 2019 @ 14:54:31 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188188632
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O_ Sid Lukassen _O_ .
Als vrouwen nee zeggen dan willen ze eigenlijk een corrigerende tik
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188189774
Henk Otten op Radio 1: "Baudet kwam eens langs omdat hij 2000 euro cash nodig had. Geen idee waarvoor, maar ik heb het hem gegeven". Dit kwam dus uit de partijkas.

oi oi oi. corrupte kartelpolitiek dit.
pi_188189844
Ook raar: Baudet concludeerde dus (volgens hem nu, blijkbaar) dat Otten in februari al met geld rommelde. En toen maakte Baudet hem als straf lid van de Eerste Kamer namens Forum. Uhm ja. Heel logisch.

Nogmaals: corrupte kartelpolitiek.
pi_188189865
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:50 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Pseudo-intellectueel bedoel je zeker?
Ja. Een echte intellectueel zou dat nooit doen natuurlijk. Een vinex-wijk-zolderkamergeleerde wel
  maandag 29 juli 2019 @ 16:35:22 #154
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_188190201
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef ikbenrond het volgende:
Henk Otten op Radio 1: "Baudet kwam eens langs omdat hij 2000 euro cash nodig had. Geen idee waarvoor, maar ik heb het hem gegeven". Dit kwam dus uit de partijkas.

oi oi oi. corrupte kartelpolitiek dit.
Cash nodig hebben :'). De coke dealer accepteerde zeker niet Baudet's creditcard.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_188190589
De Prys-Courant der Effecten heeft eerder al een eigen onderzoek gedaan n.a.v. de openbaring van de jaarrekening door FvD en geeft het bestuur in het grootste deel van haar beweringen gelijk.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188191655
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 17:04 schreef Oostwoud het volgende:
De Prys-Courant der Effecten heeft eerder al een eigen onderzoek gedaan n.a.v. de openbaring van de jaarrekening door FvD en geeft het bestuur in het grootste deel van haar beweringen gelijk.
Dit zie ik niet in jouw link. In dit FD artikel staat niks nieuws, dit stond allemaal al op de FvD site (bijna een rechtstreekse kopie). Ze hebben dus geen onderzoek gedaan en ze geven ook FvD helemaal geen gelijk.


Dat over die accountantsverklaring heb ik in deze reeks ook al uitgelegd. Is echt geen aanwijzing voor fraude.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188191738
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 17:04 schreef Oostwoud het volgende:
De Prys-Courant der Effecten heeft eerder al een eigen onderzoek gedaan n.a.v. de openbaring van de jaarrekening door FvD en geeft het bestuur in het grootste deel van haar beweringen gelijk.
Hoe haal jij uit dit artikel dat het FD FVD gelijk geeft?
pi_188192174
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 29 juli 2019 @ 18:43:46 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188192200
Baudet ging even Otten aan de kant zetten. :D
Dit, dus.
  maandag 29 juli 2019 @ 19:52:56 #160
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188193476
Lijkt wel een soap dit.
Zo veel moddergooien naar elkaar waardoor je al niet meer weet wie je nu serieus moet nemen en de waarheid spreekt, en wie niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 29 juli 2019 @ 19:54:28 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188193497
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Cash nodig hebben :'). De coke dealer accepteerde zeker niet Baudet's creditcard.
Bijna alle politici gebruiken cocaïne.
Alleen zullen de meesten er wat discreter mee omgaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188193542
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:52 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt wel een soap dit.
Zo veel moddergooien naar elkaar waardoor je al niet meer weet wie je nu serieus moet nemen en de waarheid spreekt, en wie niet.
Het is toch simpel zat? De administratie werd gedaan op zijn janboerenfluitjes en iedereen deed mee. Nu Otten uit de gratie is wordt het tegen hem gebruikt.
  maandag 29 juli 2019 @ 20:00:38 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188193596
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is toch simpel zat? De administratie werd gedaan op zijn janboerenfluitjes en iedereen deed mee. Nu Otten uit de gratie is wordt het tegen hem gebruikt.
Ik geloof het wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188193614
met al deze onthullingen is het wel duidelijk waar de echte graaiers zitten. bij Forum dus blijkbaar.

geen enkele andere partij gaat zo met zijn geld om.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_188193671
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
met al deze onthullingen is het wel duidelijk waar de echte graaiers zitten. bij Forum dus blijkbaar.

geen enkele andere partij gaat zo met zijn geld om.
Dit lijkt me inmiddels wel een veilige conclusie. Het bestuur lijkt niet echt heel koosjer met geld om te gaan. Wordt (hopelijk) knallen op de ALV, neem toch aan dat de leden dit niet pikken van hun bestuur.
pi_188193842
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
met al deze onthullingen is het wel duidelijk waar de echte graaiers zitten. bij Forum dus blijkbaar.

geen enkele andere partij gaat zo met zijn geld om.
Mwa over alle partijen is wat te zeggen, zie VVD meeste schandalen van alle partijen of die chick van PvdD die gewoon blijft zitten ivm geld etc etc.

Ik wil eerst cijfers zien voor ik een conclusie kan trekken wie hier gelijk heeft.
pi_188194143
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:06 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit lijkt me inmiddels wel een veilige conclusie. Het bestuur lijkt niet echt heel koosjer met geld om te gaan. Wordt (hopelijk) knallen op de ALV, neem toch aan dat de leden dit niet pikken van hun bestuur.
alleen zijn de statuten van forum voor democratie zo dat de leden haast geen inspraak hebben. ze kunnen bijvoorbeeld het bestuur haast niet naar huis sturen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_188194155
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:41 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

alleen zijn de statuten van forum voor democratie zo dat de leden haast geen inspraak hebben. ze kunnen bijvoorbeeld het bestuur haast niet naar huis sturen.
True, maar spreekrecht op de alv hebben ze wel.
pi_188194271
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:42 schreef Degodvader het volgende:

[..]

True, maar spreekrecht op de alv hebben ze wel.
spreekrecht is leuk maar is iets anders dan beslissings recht. en wat dit gedoe met otten vooral bewijst is dat als je kritiek uit op de partij (baudet) je dan vakkundig de partij wordt uitgewerkt. lijkt me niet echt een fijne omgeving om je kritisch te uiten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_188194429
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

spreekrecht is leuk maar is iets anders dan beslissings recht. en wat dit gedoe met otten vooral bewijst is dat als je kritiek uit op de partij (baudet) je dan vakkundig de partij wordt uitgewerkt. lijkt me niet echt een fijne omgeving om je kritisch te uiten.
Dat is ook weer zo, maar toch hoop ik - en ga ik ervan uit - dat de leden zich zullen roeren bij de volgende alv.

Al is het maar omdat een royement langs de alv moet als Otten dat wil (tenzij dat ook geblokkeerd is on de statuten).
pi_188194571
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
met al deze onthullingen is het wel duidelijk waar de echte graaiers zitten. bij Forum dus blijkbaar.

geen enkele andere partij gaat zo met zijn geld om.
Ja dat bleek laatst wel uit het undercover-onderzoek van de Telegraaf over schimmige donaties bij politieke partijen. Ze waren allemaal bereid om de wet te omzeilen of te overtreden als er geld werd geboden. Ik zou er niet vreemd van opkijken dat er bij alle partijen zaken op financieel gebied gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
pi_188194650
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:02 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ja dat bleek laatst wel uit het undercover-onderzoek van de Telegraaf over schimmige donaties bij politieke partijen. Ze waren allemaal bereid om de wet te omzeilen of te overtreden als er geld werd geboden. Ik zou er niet vreemd van opkijken dat er bij alle partijen zaken op financieel gebied gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
Ook helemaal fout natuurlijk, maar dat is in ieder geval nog in het (financiële) belang van de partij. Graaien uitvde partijkas niet. Helemaal als het om geld van leden gaat, want dan ben je gewoon je leden aan het uitmelken.
pi_188194651
https://www.volkskrant.nl(...)-partijtop~b667f392/

FVD doet niet eens moeite het te ontkennen en laat in een reactie weten de zaak achter zich te willen laten.
pi_188194726
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:06 schreef Kansenjongere het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-partijtop~b667f392/

FVD doet niet eens moeite het te ontkennen en laat in een reactie weten de zaak achter zich te willen laten.
Mooi..dit bevestigt precies wat ik in mijn vorige post schreef. Zonde, zonde.. had de stille hoop dat FvD er iets meer van zou bakken dan zijn kneuzerige voorgangers (had niks met LPF en ook niet met PVV)
pi_188194844
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 18:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat over die accountantsverklaring heb ik in deze reeks ook al uitgelegd. Is echt geen aanwijzing voor fraude.
Hij is niet uit de partij gezet om fraude maar vanwege een poging tot fraude (met overheidssubsidies).
Fraude hebben ze kunnen voorkomen omdat het tijdig is ontdekt.
  maandag 29 juli 2019 @ 21:17:52 #176
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188194846
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:06 schreef Kansenjongere het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-partijtop~b667f392/

FVD doet niet eens moeite het te ontkennen en laat in een reactie weten de zaak achter zich te willen laten.
*proest*

Nah, zo werkt dat natuurlijk niet.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 29 juli 2019 @ 21:29:20 #177
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188195037
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:02 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ja dat bleek laatst wel uit het undercover-onderzoek van de Telegraaf over schimmige donaties bij politieke partijen. Ze waren allemaal bereid om de wet te omzeilen of te overtreden als er geld werd geboden. Ik zou er niet vreemd van opkijken dat er bij alle partijen zaken op financieel gebied gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
De Telegraaf kon zeker niet bij alle partijen wat vinden... En het is de leugenkrant hè? Dus als ze bij de SP niks kunnen verzinnen, dan is het duidelijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188195096
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Telegraaf kon zeker niet bij alle partijen wat vinden... En het is de leugenkrant hè? Dus als ze bij de SP niks kunnen verzinnen, dan is het duidelijk.
Bij de SP is sowieso niets te vinden omdat ze alles moeten afstaan aan de partijkas, de SP heeft daardoor geen donaties nodig.
pi_188195125
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mwa over alle partijen is wat te zeggen, zie VVD meeste schandalen van alle partijen of die chick van PvdD die gewoon blijft zitten ivm geld etc etc.

Ik wil eerst cijfers zien voor ik een conclusie kan trekken wie hier gelijk heeft.
  maandag 29 juli 2019 @ 21:35:00 #180
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188195155
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:31 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Bij de SP is sowieso niets te vinden omdat ze alles moeten afstaan aan de partijkas, de SP heeft daardoor geen donaties nodig.
Partij voor de Dieren dan. Konden ze ook niks vinden. De leugenkrant.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188195209
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Partij voor de Dieren dan. Konden ze ook niks vinden. De leugenkrant.
Wat is je punt?
pi_188195601
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:02 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ja dat bleek laatst wel uit het undercover-onderzoek van de Telegraaf over schimmige donaties bij politieke partijen. Ze waren allemaal bereid om de wet te omzeilen of te overtreden als er geld werd geboden.
Heb je de berichtgeving over dat onderzoek niet gelezen of niet begrepen?
pi_188195886
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:17 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Hij is niet uit de partij gezet om fraude maar vanwege een poging tot fraude (met overheidssubsidies).
Fraude hebben ze kunnen voorkomen omdat het tijdig is ontdekt.
Onzin, ze beweerden eerst dat hij fraude had gepleegd. En ook is een accountantsverklaring met beperking geen aanwijzing tot poging tot fraude. En het ministerie heeft dat ook niet gevonden.

Wel is het een puinhoop in de administratie en financiën van FvD, maar daar kun je Otten, Baudet en Rooken allemaal de schuld van geven (en misschien Hiddema ook wel, die moet wat geweten hebben, al had hij zelf het geld niet nodig).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188196163
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, ze beweerden eerst dat hij fraude had gepleegd. En ook is een accountantsverklaring met beperking geen aanwijzing tot poging tot fraude. En het ministerie heeft dat ook niet gevonden.
https://forumvoordemocrat(...)dt-poging-tot-fraude
Dit is het eerste persbericht over deze kwestie.
pi_188197828
Met een nieuwe partij zijn 'LPF-toestanden' een feit, hoe vervelend ook. Dat krijg je vanzelf als er splinterpartijen ontstaan. Dat zal de stem verdelen, zelfs als Otten maar een paar zeteltjes wint. Het zal verder niet veel worden aangezien de beste man geen uitstraling heeft. Hij overschat de vraag naar wéér een conservatief-liberale partij, een VVD maar dan zonder integriteitskwesties, oh nee, wacht.

Achteraf gezien hadden ze veel eerder de wegen moeten scheiden, bij voorkeur al toen Otten zei dat FVD tegen een nexit was terwijl Baudet zei dat ze daar voor zijn. Het ging daar niet om persoonlijke meningen, maar om partijstandpunten die totaal tegenstrijdig werden gepresenteerd door de twee voormannen. Op enig moment had men moeten begrijpen dat Baudet een nationaal-conservatieve partij wil (die in verkiezingstijd wat meer 'gewoon' rechts praat) en Otten een liberaal-conservatieve. Dan moet je gewoon als vrienden uit elkaar gaan in plaats van elkaar te gaan pakken op transacties waar op het moment zelf niemand iets van durfde te zeggen.
pi_188197862
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 23:33 schreef Vasilevski het volgende:
Met een nieuwe partij zijn 'LPF-toestanden' een feit, hoe vervelend ook. Dat krijg je vanzelf als er splinterpartijen ontstaan. Dat zal de stem verdelen, zelfs als Otten maar een paar zeteltjes wint. Het zal verder niet veel worden aangezien de beste man geen uitstraling heeft. Hij overschat de vraag naar wéér een conservatief-liberale partij, een VVD maar dan zonder integriteitskwesties, oh nee, wacht.

Achteraf gezien hadden ze veel eerder de wegen moeten scheiden, bij voorkeur al toen Otten zei dat FVD tegen een nexit was terwijl Baudet zei dat ze daar voor zijn. Het ging daar niet om persoonlijke meningen, maar om partijstandpunten die totaal tegenstrijdig werden gepresenteerd door de twee voormannen. Op enig moment had men moeten begrijpen dat Baudet een nationaal-conservatieve partij wil (die in verkiezingstijd wat meer 'gewoon' rechts praat) en Otten een liberaal-conservatieve. Dan moet je gewoon als vrienden uit elkaar gaan in plaats van elkaar te gaan pakken op transacties waar op het moment zelf niemand iets van durfde te zeggen.
Nja, de meeste nieuwe partijen hebben dat toch een stuk minder dan de LPF en fvd nu.
pi_188198073
Sorry, ik bedoel specifiek met het feit dat Otten een nieuwe partij wil oprichten. Versplintering op rechts. Dat is een verhaal met een bekende afloop: Nawijn, Conservatieven.nl, EénNL, TON, DPK, VNL, Ondernemers Partij (Hero Brinkman en Dirk Scheringa, feest!). Ik zal er vast een paar vergeten.

Het is allemaal hetzelfde geneuzel van hetzelfde soort types met meer ambitie dan capaciteiten als politiek gezicht naar de kiezers toe (vast wel goed op de achtergrond). Een beetje rechts lullen. Heel veel praten over ondernemers, waarbij het begrip 'ondernemer' niet wordt gedefinieerd door het opzetten en runnen van een onderneming, maar door het zitten bij Harry Mens en het bijwonen van ondernemerscongressen. Die ruimte tussen VVD en LPF/PVV/FvD is gewoon niet zo groot als al deze egotrippers denken.
pi_188198137
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 23:48 schreef Vasilevski het volgende:
Sorry, ik bedoel specifiek met het feit dat Otten een nieuwe partij wil oprichten. Versplintering op rechts. Dat is een verhaal met een bekende afloop: Nawijn, Conservatieven.nl, EénNL, TON, DPK, VNL, Ondernemers Partij (Hero Brinkman en Dirk Scheringa, feest!). Ik zal er vast een paar vergeten.

Het is allemaal hetzelfde geneuzel van hetzelfde soort types met meer ambitie dan capaciteiten als politiek gezicht naar de kiezers toe (vast wel goed op de achtergrond). Een beetje rechts lullen. Heel veel praten over ondernemers, waarbij het begrip 'ondernemer' niet wordt gedefinieerd door het opzetten en runnen van een onderneming, maar door het zitten bij Harry Mens en het bijwonen van ondernemerscongressen. Die ruimte tussen VVD en LPF/PVV/FvD is gewoon niet zo groot als al deze egotrippers denken.
Aah, op die fiets. Ja, rechts is wel koning van de weinig succesvolle splinters.
  maandag 29 juli 2019 @ 23:55:22 #189
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188198173
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 23:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Aah, op die fiets. Ja, rechts is wel koning van de weinig succesvolle splinters.
Ze zijn in die hoek vooral van de balksplinters...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juli 2019 @ 00:49:00 #190
408813 crew  trein2000
pi_188198713
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, ze beweerden eerst dat hij fraude had gepleegd. En ook is een accountantsverklaring met beperking geen aanwijzing tot poging tot fraude. En het ministerie heeft dat ook niet gevonden.

Wel is het een puinhoop in de administratie en financiën van FvD, maar daar kun je Otten, Baudet en Rooken allemaal de schuld van geven (en misschien Hiddema ook wel, die moet wat geweten hebben, al had hij zelf het geld niet nodig).
Dat dus. Maar het baudetklapvee lijkt zonder na te denken achter hem aan te lopen. Erg schokkend.

Ik ben benieuwd of die nieuwe partij van Otten aanslaat. Hij doet er goed aan iemand met iets meer uitstraling naast zich te plaatsen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juli 2019 @ 00:51:55 #191
408813 crew  trein2000
pi_188198748
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo, maar toch hoop ik - en ga ik ervan uit - dat de leden zich zullen roeren bij de volgende alv.

Al is het maar omdat een royement langs de alv moet als Otten dat wil (tenzij dat ook geblokkeerd is on de statuten).
Ik dacht, maar pin me er niet op vast. Dat er een interne beroepsmogelijkheid moet zijn. En dat anders een gang naar de rechter openstaat oid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juli 2019 @ 00:58:35 #192
408813 crew  trein2000
pi_188198801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 00:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik dacht, maar pin me er niet op vast. Dat er een interne beroepsmogelijkheid moet zijn. En dat anders een gang naar de rechter openstaat oid.
Er is een commissie van beroep
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188199048
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 00:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat dus. Maar het baudetklapvee lijkt zonder na te denken achter hem aan te lopen. Erg schokkend.

Ik ben benieuwd of die nieuwe partij van Otten aanslaat. Hij doet er goed aan iemand met iets meer uitstraling naast zich te plaatsen.
Klapvee heb je overal of zijn we het ontslag/weggaan van dat GroenLinks lid vergeten? Ook daar is Klaver de baas hoor, niemand anders.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juli 2019 @ 01:42:28 #194
408813 crew  trein2000
pi_188199057
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 01:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Klapvee heb je overal of zijn we het ontslag/weggaan van dat GroenLinks lid vergeten? Ook daar is Klaver de baas hoor, niemand anders.
Mooi. Dit is het FvD-topic.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188199060
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 01:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mooi. Dit is het FvD-topic.
Ben jij mod hier
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juli 2019 @ 01:46:20 #196
408813 crew  trein2000
pi_188199070
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 01:43 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ben jij mod hier
Ja. Dus niet baggeren }:|
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188199218
Forum voor democratie is een grote schijnvertoning
De politieke ideeën van Baudet vinden zijn oorsprong van voor 1835
Het zorgstelsel is te duur (niet verrot) moet gewoon goedkoper
Fvd gaat niks aan het zorgstelsel veranderen
Als je echt tegen de EU bent dan zie je ook af van de zetels in het Europarlement
Baudet en zijn quasie cq hogeropgeleiden verstoten piano clubje, lullen zoveel troep dat je er misselijk van word
Baudet is een wannabee filosoof die totaal geen geen goed alternatief kan presenteren voor het huidige klimaat waarin wij leven

Het zijn ordinaire occupyers
pi_188200313
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 00:49 schreef trein2000 het volgende:

Ik ben benieuwd of die nieuwe partij van Otten aanslaat. Hij doet er goed aan iemand met iets meer uitstraling naast zich te plaatsen.
Daar heeft ie de shitstorm met Baudet aan te danken, dus misschien moet ie het dan maar gewoon zelf doen. _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_188200632
Dat optreden bij Jinek was wel een erg grote flop voor Otten, hij kan beter capituleren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188200766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat optreden bij Jinek was wel een erg grote flop voor Otten, hij kan beter capituleren.
Als hij een politieke partij op wil richten die dichter bij zijn idealen staat mag dat toch gewoon? En die zetel in de eerste kamer zou ik ook niet geven aan mensen die mij oneerlijk van fraude beschuldigen (als Otten dat al zou kunnen, als Otten zijn zetel in levert gaat hij naar de eenmansfractie Baljeu).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188200782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 02:40 schreef Laagopgeleide het volgende:
Forum voor democratie is een grote schijnvertoning
De politieke ideeën van Baudet vinden zijn oorsprong van voor 1835
Het zorgstelsel is te duur (niet verrot) moet gewoon goedkoper
Fvd gaat niks aan het zorgstelsel veranderen
Als je echt tegen de EU bent dan zie je ook af van de zetels in het Europarlement
Baudet en zijn quasie cq hogeropgeleiden verstoten piano clubje, lullen zoveel troep dat je er misselijk van word
Baudet is een wannabee filosoof die totaal geen geen goed alternatief kan presenteren voor het huidige klimaat waarin wij leven

Het zijn ordinaire occupyers
Staat genoteerd. Bedankt. :)
pi_188200789
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als hij een politieke partij op wil richten die dichter bij zijn idealen staat mag dat toch gewoon? En die zetel in de eerste kamer zou ik ook niet geven aan mensen die mij oneerlijk van fraude beschuldigen (als Otten dat al zou kunnen, als Otten zijn zetel in levert gaat hij naar de eenmansfractie Baljeu).
Oh jazeker mag dat, maar het wordt echt niks. Hij zakte compleet door het ijs bij Jinek, die gaat absoluut geen zetels halen. Hij kan nog de tijd uitzingen in de eerste kamer, maar daarna is het echt klaar met Henk
٩๏̯͡๏)۶
pi_188200800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:01 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Oh jazeker mag dat, maar het wordt echt niks. Hij zakte compleet door het ijs bij Jinek, die gaat absoluut geen zetels halen. Hij kan nog de tijd uitzingen in de eerste kamer, maar daarna is het echt klaar met Henk
Ik heb zo maar het idee dat hij niet voor een partij met Otten als lijsttrekker gaat. Hij gaat eerder iemand anders zoeken (misschien iemand uit de VNL hoek?).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:08:59 #204
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188200841
Al die FvD'ers hier maar braaf hun centjes overmaken omdat ze een hekel hebben aan immigranten. Blijkt de top er lekker van uit eten te gaan en henzelf (cash) bonussen uit te keren. _O-

En typisch, de beschuldigingen van kartels, corruptie en onvermogen blijken pure projectie. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188200858
Heb net donatie van 25eu gedaan

Baudetgod
pi_188201230
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:11 schreef Doublepain het volgende:
Heb net donatie van 25eu gedaan

Baudetgod
Kan Tjerrie vanavond weer een grammetje sos halen. Zal die blij mee zijn.
pi_188202056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb zo maar het idee dat hij niet voor een partij met Otten als lijsttrekker gaat. Hij gaat eerder iemand anders zoeken (misschien iemand uit de VNL hoek?).
Jan Roos ofzo :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 12:02:38 #208
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_188202098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kan Tjerrie vanavond weer een grammetje sos halen. Zal die blij mee zijn.
Doe mij dat nummer
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  dinsdag 30 juli 2019 @ 12:11:58 #209
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188202228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kan Tjerrie vanavond weer een grammetje sos halen. Zal die blij mee zijn.
Hoi.
Bij wie kan ik zo goedkoop een gram kopen?
Ik vraag dit voor een vriend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 13:14:43 #210
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188203062
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:59 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Jan Roos ofzo :D
Las laatst ergens dat Wierd Duk ook de politiek in wil, maar ik hoop dat het een grapje is.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188203558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 13:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Las laatst ergens dat Wierd Duk ook de politiek in wil, maar ik hoop dat het een grapje is.
Lijkt me wel een beetje een vreemde eend in de bijt in de politiek.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 13:47:01 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188203631
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 13:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Las laatst ergens dat Wierd Duk ook de politiek in wil, maar ik hoop dat het een grapje is.
Die ziet zijn ideologische matties binnenlopen terwijl hijzelf op een houtje bijt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188203722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 13:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die ziet zijn ideologische matties binnenlopen terwijl hijzelf op een houtje bijt.
Wierd wil ook meedelen in de donaties uit Moskou voor het FvD natuurlijk.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 13:55:10 #214
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_188203741
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 13:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die ziet zijn ideologische matties binnenlopen terwijl hijzelf op een houtje bijt.
Wierd Duk, Syp Wynia, Jan Roos & Jan Dijkgraaf met z'n allen in 1 partij. De Gouden Eeuw zal er bleekjes bij af gaan steken.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 13:58:14 #215
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188203787
Nou ja, het was een tweet. Wel van een journo, maar ik kreeg de indruk dat het een grapje was. Ik hoop het maar. :')
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188204528
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 23:33 schreef Vasilevski het volgende:
Met een nieuwe partij zijn 'LPF-toestanden' een feit, hoe vervelend ook. Dat krijg je vanzelf als er splinterpartijen ontstaan. Dat zal de stem verdelen, zelfs als Otten maar een paar zeteltjes wint. Het zal verder niet veel worden aangezien de beste man geen uitstraling heeft. Hij overschat de vraag naar wéér een conservatief-liberale partij, een VVD maar dan zonder integriteitskwesties, oh nee, wacht.

Achteraf gezien hadden ze veel eerder de wegen moeten scheiden, bij voorkeur al toen Otten zei dat FVD tegen een nexit was terwijl Baudet zei dat ze daar voor zijn. Het ging daar niet om persoonlijke meningen, maar om partijstandpunten die totaal tegenstrijdig werden gepresenteerd door de twee voormannen. Op enig moment had men moeten begrijpen dat Baudet een nationaal-conservatieve partij wil (die in verkiezingstijd wat meer 'gewoon' rechts praat) en Otten een liberaal-conservatieve. Dan moet je gewoon als vrienden uit elkaar gaan in plaats van elkaar te gaan pakken op transacties waar op het moment zelf niemand iets van durfde te zeggen.
Ergens waar. Maar als je een beetje mensenkennis hebt, ga je niet in zee met een type als Baudet.

Het woord 'ego' staat nog net niet op zijn voorhoofd geschreven.
pi_188204588
Ik blijf vooralsnog achter de partij staan. Hun ingediende moties en stemmingen in de Kamer zijn mij niet tegen gevallen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188204636
Kwam deze op Reddit tegen en moest wel gniffelen :)

Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188207271
Ik vind deze correctie op het VK-artikel wel interessant:

1e bewering:

quote:
Dat ook de Kamerleden zichzelf niet vergaten, was al langer duidelijk. Zo bekostigde FvD het zorghotel waar Hiddema deze winter herstelde van een heupoperatie. Ook bleek Hiddema sinds zijn aantreden als Kamerlid ten onrechte een kilometervergoeding te hebben ontvangen. Hij schonk het teveel betaalde bedrag aan de Poezenboot, waar zwerfkatten worden opgevangen.
Correctie:

quote:
Theo Hiddema, Kamerlid voor FvD, laat na publicatie weten dat hij de kosten van zorghotel De Kim in Noordwijk - 5170 euro - wel degelijk zelf heeft betaald. Wel heeft FvD een bedrag voorgeschoten om een plek voor hem te reserveren. Berichtgeving hierover in de Volkskrant in april werd niet door FvD gecorrigeerd.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Dat laatste zinnetje. Het is ook echt de taak van FvD om de Volkskrant te corrigeren. :')

Dus even kijken, waaruit bestaat nu eigenlijk de bewering dat ze bij FvD massaal geld in hun eigen zak steken? Kan iemand even mee turven?

- Betalingen voor uitbesteed werk aan partijkaders of hun bedrijven. Dat is onverstandig maar niet verboden en niet dubieus mits het geld doelmatig gebruikt wordt.

- De vergoedingen van Hiddema wat al lang en breed is opgelost en waarvan werkelijk niemand met droge ogen durft te beweren dat hij bewust de boel heeft geflest.

- Bijeenkomsten op sjieke locaties waar Otten het mee oneens was, waardoor hij als penningmeester stopte (zo blijkt nu). Daar kun je het wederom mee eens of oneens zijn maar dat is ook een doelmatige besteding, aangezien alle deelnemers daar wat aan hebben. Elke politieke partij en elke ideeële organisatie probeert in meer of mindere mate een aansprekende locatie te vinden voor scholingsweekenden en zo. Het is geen geheim dat ze dit doen. Als iemand dat zonde van het geld vindt, kan hij zijn lidmaatschap opzeggen.

- De vakantie in Thailand en die ¤2.000,- contant. Dat zijn beschuldigingen van Otten die net zo geloofwaardig zijn als Baudets beschuldigingen aan hem, en Otten zegt van de eerste zelf dat dat later gecorrigeerd is. Otten doet dus hetzelfde als Baudet: eerst van fraude beschuldigen, dan schoorvoetend toegeven dat het een 'gecorrigeerde banktransactie' was of iets in die richting.

- Bonussen voor gemaakte overuren voor meer dan 1 (of zelfs 2) fulltime werkweek. Iets wat Otten zelf goed vond. Is alleen kwalijk omdat het niet transparant is.

Mis ik iets wat niet een beschuldiging van Baudet aan Otten of vice versa is? Ik zie vooral een hoop amateurisme in plaats van massaal zakken vullen. Die paar duizend euros links of rechts is klein bier in vergelijking met wat kamerleden en medewerkers sowieso al krijgen. Elk geval moet aan het licht worden gebracht en terugbetaald worden als er geen goede verklaring is, daar niet van.

Ik ben het verder wel eens met deze analyse. Baudet moet nu heel snel een enorme stap terug doen, misschien alleen nog als boegbeeld en ideoloog. Een partijbestuur van 2 man in zo'n grote partij is belachelijk. Het ambt van bestuursvoorzitter en partijleider moet gescheiden worden.

Baudet moet niet in z'n eentje het hele relaas gaan zitten pennen van wat Otten allemaal fout zou hebben gedaan. Je kunt zoals we hierboven hebben gezien van alles en iedereen wel een dossier maken van alle fouten die gemaakt zijn, en alle dingen waar je toen zelf je mond over hield, en daar dan achteraf een sinistere lading aan geven. Het is totaal ongeloofwaardig. Er had een onafhankelijke bemiddelaar naar moeten kijken, en die had dan kunnen concluderen dat het wederzijds vertrouwen totaal weg is en dat het beter is om afscheid te nemen.

FvD heeft te weinig figuren met landelijke uitstraling naast Baudet en Hiddema. In ieder geval zouden mensen als Hiddema, Nanninga en Cliteur in deze kwestie veel meer naar buiten moeten treden met hun eigen verhaal in plaats van zich verschuilen achter het persbericht. Hetzelfde geldt voor provinciale figuren waarvan eentje kennelijk niet eens op de hoogte was van de brief die hij ondertekend zou hebben.

FvD kan niet meer corrigeren wat er nu gebeurd is. De beeldvorming zal altijd blijven kleven. Ze hebben Otten eerst enorm veel macht gegeven. Hij was zelf een van de grootste aanstichters van de gesloten, sektaire cultuur waar hij nu over begint. Ze hebben hem de kar laten trekken in de Eerste Kamer terwijl hij inhoudelijk niet op dezelfde lijn zat. Ze hebben hem dit voorjaar aangepakt, wat hem het fractievoorzitterschap gekost heeft, maar hebben vervolgens de keutel weer ingetrokken. Nu liquideren ze hem alsnog, en dan niet in één effectieve operatie, maar met dubieuze beschuldigingen in een slepend media-offensief te midden van de politieke zomerstop, zodat wekenlange negatieve aandacht gegarandeerd is en rechtszaken waarschijnlijk. Het enige wat FvD nu kan doen is op de blaren zitten en iets doen aan de deplorabele organisatie.
pi_188208226
Ja waarom zouden Hiddema en co zo achter Baudet staan ?
pi_188208735
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:01 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ja waarom zouden Hiddema en co zo achter Baudet staan ?
Of: waarom lukt het Hiddema en co om interne kritiek intern te houden.
pi_188208761
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:29 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Of: waarom lukt het Hiddema en co om interne kritiek intern te houden.
Ik weet niet of ze kritiek hebben.
Misschien zijn zij wel de applausmachines van de partij
pi_188208795
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze kritiek hebben.
Misschien zijn zij wel de applausmachines van de partij
Precies: je weet het niet. Dat is hoe je zulke interne dingen op had moeten lossen, intern. Niet met een media-bloedbad.
pi_188208839
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:32 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Precies: je weet het niet. Dat is hoe je zulke interne dingen op had moeten lossen, intern. Niet met een media-bloedbad.
Ja idd maar hoe het ook went het komt altijd wel uit
pi_188208858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja idd maar hoe het ook went het komt altijd wel uit
Ooh zeker, maar je hebt zelf de keuze hoé het uitkomt. En dit was - met gevoel voor eufemisme - geen handige manier.
pi_188208980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:05 schreef Vasilevski het volgende:
Ik vind deze correctie op het VK-artikel wel interessant:

1e bewering:
[..]

Correctie:
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Dat laatste zinnetje. Het is ook echt de taak van FvD om de Volkskrant te corrigeren. :')

Dus even kijken, waaruit bestaat nu eigenlijk de bewering dat ze bij FvD massaal geld in hun eigen zak steken? Kan iemand even mee turven?

- Betalingen voor uitbesteed werk aan partijkaders of hun bedrijven. Dat is onverstandig maar niet verboden en niet dubieus mits het geld doelmatig gebruikt wordt.

- De vergoedingen van Hiddema wat al lang en breed is opgelost en waarvan werkelijk niemand met droge ogen durft te beweren dat hij bewust de boel heeft geflest.

- Bijeenkomsten op sjieke locaties waar Otten het mee oneens was, waardoor hij als penningmeester stopte (zo blijkt nu). Daar kun je het wederom mee eens of oneens zijn maar dat is ook een doelmatige besteding, aangezien alle deelnemers daar wat aan hebben. Elke politieke partij en elke ideeële organisatie probeert in meer of mindere mate een aansprekende locatie te vinden voor scholingsweekenden en zo. Het is geen geheim dat ze dit doen. Als iemand dat zonde van het geld vindt, kan hij zijn lidmaatschap opzeggen.

- De vakantie in Thailand en die ¤2.000,- contant. Dat zijn beschuldigingen van Otten die net zo geloofwaardig zijn als Baudets beschuldigingen aan hem, en Otten zegt van de eerste zelf dat dat later gecorrigeerd is. Otten doet dus hetzelfde als Baudet: eerst van fraude beschuldigen, dan schoorvoetend toegeven dat het een 'gecorrigeerde banktransactie' was of iets in die richting.

- Bonussen voor gemaakte overuren voor meer dan 1 (of zelfs 2) fulltime werkweek. Iets wat Otten zelf goed vond. Is alleen kwalijk omdat het niet transparant is.

Mis ik iets wat niet een beschuldiging van Baudet aan Otten of vice versa is? Ik zie vooral een hoop amateurisme in plaats van massaal zakken vullen. Die paar duizend euros links of rechts is klein bier in vergelijking met wat kamerleden en medewerkers sowieso al krijgen. Elk geval moet aan het licht worden gebracht en terugbetaald worden als er geen goede verklaring is, daar niet van.

Ik ben het verder wel eens met deze analyse. Baudet moet nu heel snel een enorme stap terug doen, misschien alleen nog als boegbeeld en ideoloog. Een partijbestuur van 2 man in zo'n grote partij is belachelijk. Het ambt van bestuursvoorzitter en partijleider moet gescheiden worden.

Baudet moet niet in z'n eentje het hele relaas gaan zitten pennen van wat Otten allemaal fout zou hebben gedaan. Je kunt zoals we hierboven hebben gezien van alles en iedereen wel een dossier maken van alle fouten die gemaakt zijn, en alle dingen waar je toen zelf je mond over hield, en daar dan achteraf een sinistere lading aan geven. Het is totaal ongeloofwaardig. Er had een onafhankelijke bemiddelaar naar moeten kijken, en die had dan kunnen concluderen dat het wederzijds vertrouwen totaal weg is en dat het beter is om afscheid te nemen.

FvD heeft te weinig figuren met landelijke uitstraling naast Baudet en Hiddema. In ieder geval zouden mensen als Hiddema, Nanninga en Cliteur in deze kwestie veel meer naar buiten moeten treden met hun eigen verhaal in plaats van zich verschuilen achter het persbericht. Hetzelfde geldt voor provinciale figuren waarvan eentje kennelijk niet eens op de hoogte was van de brief die hij ondertekend zou hebben.

FvD kan niet meer corrigeren wat er nu gebeurd is. De beeldvorming zal altijd blijven kleven. Ze hebben Otten eerst enorm veel macht gegeven. Hij was zelf een van de grootste aanstichters van de gesloten, sektaire cultuur waar hij nu over begint. Ze hebben hem de kar laten trekken in de Eerste Kamer terwijl hij inhoudelijk niet op dezelfde lijn zat. Ze hebben hem dit voorjaar aangepakt, wat hem het fractievoorzitterschap gekost heeft, maar hebben vervolgens de keutel weer ingetrokken. Nu liquideren ze hem alsnog, en dan niet in één effectieve operatie, maar met dubieuze beschuldigingen in een slepend media-offensief te midden van de politieke zomerstop, zodat wekenlange negatieve aandacht gegarandeerd is en rechtszaken waarschijnlijk. Het enige wat FvD nu kan doen is op de blaren zitten en iets doen aan de deplorabele organisatie.
VVD komt met schandaal na schandaal. Maar blijven het toch goed doen. Het hoeft dus niet uit te maken.
pi_188208992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:32 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Precies: je weet het niet. Dat is hoe je zulke interne dingen op had moeten lossen, intern. Niet met een media-bloedbad.
Ik denk dat een partij die beweert voor openheid te staan niet alle kritiek intern moet houden. Een 'media bloedbad' zoals dit lijkt me inderdaad onverstandig een beetje modder naar elkaar gooien wordt niemand beter van. Maar bijvoorbeeld zo'n interview van Otten dat hij het ook niet helemaal eens was met koers Baudet liet FvD bij mij in waardering stijgen.
Natuurlijk op sommige punten moet je een duidelijke lijn hebben anders wordt je weggezet als draaikonten partij. Maar als je zoals nu alléén lijn Baudet aanhoud vervreemd je daar ook mensen mee die je misschien binnen kunt houden als ze zien dat de partij niet alleen een applausmachine is. Je eventuele kiezers laten delen in moeilijke keuzes die je moet maken is denk ik zeker niet slechter dan gewoon alleen de uitkomst van die keuze presenteren als: 'dit is het.'
  dinsdag 30 juli 2019 @ 19:47:48 #228
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188209048
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

VVD komt met schandaal na schandaal. Maar blijven het toch goed doen. Het hoeft dus niet uit te maken.
De VVD is een gevestigde partij, dat is nogal een verschil. Als een nieuwe partij na een paar jaar er al zo'n rommeltje van weet te maken, dan kijken mensen daar echt wel anders tegenaan. Zeker als ze zo hoog van de toren blazen als FvD.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188209282
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik denk dat een partij die beweert voor openheid te staan niet alle kritiek intern moet houden. Een 'media bloedbad' zoals dit lijkt me inderdaad onverstandig een beetje modder naar elkaar gooien wordt niemand beter van. Maar bijvoorbeeld zo'n interview van Otten dat hij het ook niet helemaal eens was met koers Baudet liet FvD bij mij in waardering stijgen.
Natuurlijk op sommige punten moet je een duidelijke lijn hebben anders wordt je weggezet als draaikonten partij. Maar als je zoals nu alléén lijn Baudet aanhoud vervreemd je daar ook mensen mee die je misschien binnen kunt houden als ze zien dat de partij niet alleen een applausmachine is. Je eventuele kiezers laten delen in moeilijke keuzes die je moet maken is denk ik zeker niet slechter dan gewoon alleen de uitkomst van die keuze presenteren als: 'dit is het.'
Heb het niet zo zeer over de politieke inhoud, daar is niet zo veel mis mee inderdaad. Het wordt wat anders als je gaat moddergooien. Daarvoor geldt wat mij betreft : doe dat intern.
pi_188209688
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188214216
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:05 schreef Vasilevski het volgende:
Ik vind deze correctie op het VK-artikel wel interessant:

1e bewering:
[..]

Correctie:
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Dat laatste zinnetje. Het is ook echt de taak van FvD om de Volkskrant te corrigeren. :')
Volkskrant heeft in april hoor en wederhoor gepleegd door de beweringen van Otten bij Hiddema te verifiëren:

quote:
Otten trok zijn conclusies toen Forum hem donderdag op de eigen website van een greep in de kas betichtte. Toch was hij niet de enige FvD’er die wat extra’s kreeg, stelt Hiddema. Ook woordvoerder Jeroen de Vries kreeg geld ‘voor zijn royale overuren’. ‘Henk vond dat hij daar recht op had, dat hij dat verdiende.’
Voor Hiddema is het zorghotel betaald waar hij herstelde van zijn heupoperatie. ‘Ik wist helemaal niet dat dat vanuit de partij was betaald, maar ik vind het heel vriendschappelijk, heel ruimhartig. Als dat al niet mag, als kranten daar nu ook al over gaan soebatten, dan wil ik mijn oude heup terug.’
(Bron: https://www.volkskrant.nl(...)tijcultuur~b28c824e/ )

Je kunt het de Volkskrant toch moeilijk verwijten dat Hiddema er destijds in meeging dat het zorghotel was betaald door de partij, maar dat nu opeens ontkent...
pi_188216705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volkskrant heeft in april hoor en wederhoor gepleegd door de beweringen van Otten bij Hiddema te verifiëren:
[..]

(Bron: https://www.volkskrant.nl(...)tijcultuur~b28c824e/ )

Je kunt het de Volkskrant toch moeilijk verwijten dat Hiddema er destijds in meeging dat het zorghotel was betaald door de partij, maar dat nu opeens ontkent...
Ik kan me ook een televisie interview herinneren waarbij Baudet zei dat ze dat voor Hiddema betaalden of iets dergelijks. Misschien Jair van Jinek? Even terugzoeken.
pi_188218108
Na een week kunnen we wel concluderen dat de definitieve liquidatie van Otten aardig succesvol verlopen is voor Baudet. Ze hebben Otten nog een beetje laten spartelen en sputteren bij de NPO maar daar horen we straks niks meer van.

Het kost natuurlijk wat stemmen, maar het fvd clubje zit nu wel meer in de alt-recht hoek waar Thierry zich het beste thuis voelt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188218371
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:02 schreef Ronaldsen het volgende:
Na een week kunnen we wel concluderen dat de definitieve liquidatie van Otten aardig succesvol verlopen is voor Baudet. Ze hebben Otten nog een beetje laten spartelen en sputteren bij de NPO maar daar horen we straks niks meer van.

Het kost natuurlijk wat stemmen, maar het fvd clubje zit nu wel meer in de alt-recht hoek waar Thierry zich het beste thuis voelt.
Tenzij Otten de aangifte doorzet, of met allerlei financiële gegevens komt die hem vrijpleiten, of juist de top van fvd in een kwaad daglicht zetten.

It ain't over till the fat lady sings.
pi_188218462
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Tenzij Otten de aangifte doorzet, of met allerlei financiële gegevens komt die hem vrijpleiten, of juist de top van fvd in een kwaad daglicht zetten.

It ain't over till the fat lady sings.
Die financiele gegevens zijn er niet, dat is het probleem. Vergeet niet dat hij in de top van de partj zat en dat hij de kas beheerde.
Ik denk dat deze fat man niet veel noten meer op zijn zang heeft.
pi_188218496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 19:47 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

De VVD is een gevestigde partij, dat is nogal een verschil. Als een nieuwe partij na een paar jaar er al zo'n rommeltje van weet te maken, dan kijken mensen daar echt wel anders tegenaan. Zeker als ze zo hoog van de toren blazen als FvD.
Ja, ok. Binnen een gevestigde partij bent is frauderen en liegen geen punt.
De VVD is (ruim) lijstaanvoerder wat rommelen betreft, alleen het wordt nooit dagenlang uitgemeten in de media.
Het is wel heel knap dat ze er steeds mee wegkomen.
pi_188218509
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Tenzij Otten de aangifte doorzet, of met allerlei financiële gegevens komt die hem vrijpleiten, of juist de top van fvd in een kwaad daglicht zetten.

It ain't over till the fat lady sings.
Ik denk dat zijn rol wel definitief uitgespeeld is, zijn optredens bij Nieuwsuur en Jinek waren behoorlijk zwak. Hij had daar een glashelder verhaal moeten ophangen, maar het leek nergens op.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188218548
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:28 schreef sol1taire het volgende:

De VVD is (ruim) lijstaanvoerder wat rommelen betreft, alleen het wordt nooit dagenlang uitgemeten in de media.
Lol.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 31 juli 2019 @ 10:33:43 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188218579
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:28 schreef sol1taire het volgende:

alleen het wordt nooit dagenlang uitgemeten in de media.

Dat is gewoon een leugen
pi_188218594
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:29 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn rol wel definitief uitgespeeld is, zijn optredens bij Nieuwsuur en Jinek waren behoorlijk zwak. Hij had daar een glashelder verhaal moeten ophangen, maar het leek nergens op.
Dat zijn rol bij fvd is uitgespeeld is duidelijk. Als een organisatie van je af wil, lukt dat altijd. Vraag is alleen of hij nog terug gaat slaan (wat opzich niet vreemd is, om je te willen verdedigen tegen deze aantijgingen). Hij kan natuurlijk zijn aangifte doorzetten.
pi_188218624
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:25 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Die financiele gegevens zijn er niet, dat is het probleem. Vergeet niet dat hij in de top van de partj zat en dat hij de kas beheerde.
Ik denk dat deze fat man niet veel noten meer op zijn zang heeft.
Er zijn altijd gegevens die je boven kunt krijgen. Indien bijv. zo en fraudemelding bij bzk, of nog beter, aangifte wegens fraude, dan komt de steen boven.

Toch vreemd dat fvd geen openheid geeft (anders dan beweringen) waar de fraude in gelegen zou moeten zijn. Normaliter zou je verwachten dat als je penningmeester gelden (van de leden) achteroverdrukt, je daarvan aangifte doet. Dan kan fvd ook in de media duidelijk en onderbouwd zeggen: Otten is de foute figuur.

Edit: zijn hier geen fvd-leden die aangifte willen doen tegen Otten?
  woensdag 31 juli 2019 @ 10:42:59 #242
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188218724
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O_ Sid Lukassen _O_ .
Wonderlijk figuur ja

dewaremerijn twitterde op dinsdag 30-07-2019 om 19:46:20 Oké, volgens Lukkassen zijn progressieve intellectuelen verwikkeld in een cultuurmarxistisch complot, met hun 'hysterisch geschreeuw'. En moslims zouden de westerse cultuur via de baarmoeder ondermijnen. Klinkt als goede basis voor een respectvol gesprek.https://t.co/wVO2slcv2z reageer retweet
dewaremerijn twitterde op dinsdag 30-07-2019 om 19:57:40 Het is bovenal een hypocriete oproep, aangezien Sid Lukkassen zijn ideologische tegenstanders onthoudt wat hij zelf verlangt: een respectvolle behandeling. https://t.co/Mk8JoEKLGP reageer retweet
dewaremerijn twitterde op dinsdag 30-07-2019 om 21:17:07 Was even aan het googelen of Lukkassen inderdaad die racistische baarmoedertheorieën verkondigd. Kom ik per ongeluk een ander voorbeeld tegen van het constructieve debat op rechts. 🥳 https://t.co/97s1KFgdBr reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188218812
Dit is op zich wel een interessante draad over Paul Frentrop, de nieuwe Henk Otten. Ik wist er nog weinig van.

https://twitter.com/HaagseInsider/status/1156399867314548736

Past goed bij het gedachtengoed van Baudet, hij moet alleen niks hebben van het geflirt met het Christendom van Thierry. Zou wel komisch zijn als dat geloof straks nog weer de kiem wordt van een nieuw conflict.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188218861
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:49 schreef Ronaldsen het volgende:
Dit is op zich wel een interessante draad over Paul Frentrop, de nieuwe Henk Otten. Ik wist er nog weinig van.

https://twitter.com/HaagseInsider/status/1156399867314548736

Past goed bij het gedachtengoed van Baudet, hij moet alleen niks hebben van het geflirt met het Christendom van Thierry. Zou wel komisch zijn als dat geloof straks nog weer de kiem wordt van een nieuw conflict.
Vind ik ook wat simpel. 'Hij gelooft in rassen, dus past hij goed bij het gedachtegoed van Thierry'. Wie zegt dat hij, net als Thierry, ook vindt dat Europa dominant blank moet blijven, bijvoorbeeld? Om nog maar te zwijgen over alle andere ideeën van Baudet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188218999
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vind ik ook wat simpel. 'Hij gelooft in rassen, dus past hij goed bij het gedachtegoed van Thierry'. Wie zegt dat hij, net als Thierry, ook vindt dat Europa dominant blank moet blijven, bijvoorbeeld? Om nog maar te zwijgen over alle andere ideeën van Baudet.
Daar heb je wel een punt, er worden wel de nodige insinuaties gemaakt inderdaad.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:09:51 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188219056
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2019 10:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vind ik ook wat simpel. 'Hij gelooft in rassen, dus past hij goed bij het gedachtegoed van Thierry'. Wie zegt dat hij, net als Thierry, ook vindt dat Europa dominant blank moet blijven, bijvoorbeeld? Om nog maar te zwijgen over alle andere ideeën van Baudet.
Dat is waar, maar het hele idee van rassen an sich heeft al een wankele basis. Als wetenschapper zou hij dat moeten weten.

Nog meer meningen van die man:
https://www.doorbraak.eu/gebladerte/10953f60.htm

Samenvatting: rechts, conservatief, libertair, autoritair.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188219076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het hele idee van rassen an sich heeft al een wankele basis. Als wetenschapper zou hij dat moeten weten.
Ik vind dan ook niet dat elke wetenschapper op elk wetenschappelijk terrein moet weten hoe de vork in de steel zit. Hij weet van managen, maar is geen bioloog.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188219208
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:09 schreef Klopkoek het volgende:

Samenvatting: rechts, conservatief, libertair, autoritair.
Knap dat hij twee dingen is die precies het tegenovergestelde van elkaar betekenen,
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:25:46 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188219234
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:23 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Knap dat hij twee dingen is die precies het tegenovergestelde van elkaar betekenen,
Nee hoor, er is een stroming die libertarisme met autoritair-conservatisme weet te combineren. Hans-Hermann Hoppe is daar een van de belangrijkste exponenten van. Overigens zijn de meeste libertariers in de praktijk conservatief en hangen veel van hen dubieuze raciale theorien aan.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:27:17 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188219253
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:23 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Knap dat hij twee dingen is die precies het tegenovergestelde van elkaar betekenen,
Nee hoor. In de praktijk waren/zijn de beroemde Libertarische denkers fan van Apartheid Zuid Afrika, de Thatcher politiestaat, anti-homo (Hans Hermann Hoppe), autoritair Hong Kong en Singapore.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:29:36 #251
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188219283
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee hoor, er is een stroming die libertarisme met autoritair-conservatisme weet te combineren. Hans-Hermann Hoppe is daar een van de belangrijkste exponenten van. Overigens zijn de meeste libertariers in de praktijk conservatief en hangen veel van hen dubieuze raciale theorien aan.
Rothbard bijvoorbeeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 31 juli 2019 @ 11:33:09 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188219343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rothbard bijvoorbeeld.
Vroeger had je een website meervrijheid.nl met scribenten als Bart Croughs en Marcel Roele, dat waren ook van die types.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188219432
libertarian
noun [ C ]

a person who believes that people should be free to think and behave as they want and should not have limits put on them by governments:

authoritarian
noun [ C ]

someone who demands that people obey completely and refuses to allow them freedom to act as they wish:

bron: https://dictionary.cambridge.org/
pi_188219485
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
libertarian
noun [ C ]

a person who believes that people should be free to think and behave as they want and should not have limits put on them by governments:

authoritarian
noun [ C ]

someone who demands that people obey completely and refuses to allow them freedom to act as they wish:

bron: https://dictionary.cambridge.org/
Prima omschrijving van Baudet dit ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188219559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
libertarian
noun [ C ]

a person who believes that people should be free to think and behave as they want and should not have limits put on them by governments:

authoritarian
noun [ C ]

someone who demands that people obey completely and refuses to allow them freedom to act as they wish:

bron: https://dictionary.cambridge.org/
De autoritair-liberaal komt dan ook uit op 'iedereen mag doen en denken wat hij wilt, zolang ze maar hetzelfde doen en denken als ik'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188219689
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De autoritair-liberaal komt dan ook uit op 'iedereen mag doen en denken wat hij wilt, zolang ze maar hetzelfde doen en denken als ik'.
gewoon autoritair dus
  woensdag 31 juli 2019 @ 12:02:15 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188219713
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
libertarian
noun [ C ]

a person who believes that people should be free to think and behave as they want and should not have limits put on them by governments:

authoritarian
noun [ C ]

someone who demands that people obey completely and refuses to allow them freedom to act as they wish:

bron: https://dictionary.cambridge.org/
Woordenboeken zijn doorgaans niet beste bronnen voor een accurate en complete uiteenzetting van politieke theorien.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188219749
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:59 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

gewoon autoritair dus
Nee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188219758
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 12:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Woordenboeken zijn doorgaans niet beste bronnen voor een accurate en complete uiteenzetting van politieke theorien.
Oja die eer valt natuurlijk toe aan Klopkoek. Stom van me.
  woensdag 31 juli 2019 @ 12:09:37 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188219790
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 12:06 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Oja die eer valt natuurlijk toe aan Klopkoek. Stom van me.
Nee, bijvoorbeeld tekstboeken politieke filosofie zijn de beste bronnen maar ook wikipedia geeft al een stuk beter beeld. Je gaat ook niet in het woordenboek op zoek naar wat de relativiteitstheorie inhoudt, daarvoor neem je een natuurkundeboek ter hand. Met politieke theorien net zo.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188219833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 12:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, bijvoorbeeld tekstboeken politieke filosofie zijn de beste bronnen maar ook wikipedia geeft al een stuk beter beeld. Je gaat ook niet in het woordenboek op zoek naar wat de relativiteitstheorie inhoudt, daarvoor neem je een natuurkundeboek ter hand. Met politieke theorien net zo.
Authoritarianism is a form of government characterized by strong central power and limited political freedoms.

Libertarianism is a collection of political philosophies and movements that uphold liberty as a core principle. Libertarians seek to maximize political freedom and autonomy, emphasizing freedom of choice, voluntary association and individual judgment.

bron: wikipedia (en)

Andere bron, nog steeds het tegenovergestelde
  woensdag 31 juli 2019 @ 12:14:43 #262
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188219849
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De autoritair-liberaal komt dan ook uit op 'iedereen mag doen en denken wat hij wilt, zolang ze maar hetzelfde doen en denken als ik'.
Of: we zijn tegen de staat en een door de staat gecontroleerde politie. In plaats daarvan komt er een private politie, bestuurd door een paar rijken, maar wel met een ruim mandaat en jurisdictie dat verder gaat dan de eigen achtertuin.

Autoritair dus. Anti democratisch.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 31 juli 2019 @ 12:21:33 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188219914
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 12:13 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Authoritarianism is a form of government characterized by strong central power and limited political freedoms.

Libertarianism is a collection of political philosophies and movements that uphold liberty as a core principle. Libertarians seek to maximize political freedom and autonomy, emphasizing freedom of choice, voluntary association and individual judgment.

bron: wikipedia (en)

Andere bron, nog steeds het tegenovergestelde
libertarisme streeft alleen niet zozeer naar de maximalisatie van politieke vrijheid alswel die van economische (en evt sociale). Een staat onder bewind van een soort ongekozen minimalistisch zakenkabinet met een merits system tot de top met daarnaast een samenleving als twee aparte sferen waar alles is toegestaan is bijvoorbeeld goed denkbaar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188231110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat optreden bij Jinek was wel een erg grote flop voor Otten, hij kan beter capituleren.
Dat zoiemand nu echt denkt dat ie met zo’ n oplichtersverhaal wegkomt. Ik denk dat hij straks met de noorderzon is vertrokken.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:15:48 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188231306
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat zoiemand nu echt denkt dat ie met zo’ n oplichtersverhaal wegkomt. Ik denk dat hij straks met de noorderzon is vertrokken.
Hij is geroyeerd (of bijna geroyeerd) en houdt zijn zetel in de EK. Die gaat voorlopig nergens heen behalve gedwongen uit het FvD.

En oplichting/fraude is vooralsnog niet bewezen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188231380
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij is geroyeerd (of bijna geroyeerd) en houdt zijn zetel in de EK. Die gaat voorlopig nergens heen behalve gedwongen uit het FvD.

En oplichting/fraude is vooralsnog niet bewezen.
Nee, maar dit blijft wel aan hem hangen. Kijken hoe lang hij nog voorzitter is van die commissie van de EK.
pi_188231501
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:23 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Nee, maar dit blijft wel aan hem hangen. Kijken hoe lang hij nog voorzitter is van die commissie van de EK.
Waarschijnlijk kort, in een grote commissie als financiën zal hij zelf waarschijnlijk het woord willen voeren en interrupties kunnen doen. Nu gaat het woord voeren wel (dan geef je het voorzitterschap tijdelijk af), maar interrumperen als voorzitter is erg ingewikkeld. Je ziet vaak in een grote commissie als financiën in elk geval in de tweede kamer dat de voorzitter van een partij komt die dan ook een tweede woordvoerder het debat kan laten doen.

Dit heeft dus niets met de beschuldigingen te maken, maar is puur vanwege het feit dat hij nu een eenmansfractie is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188232334
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kort, in een grote commissie als financiën zal hij zelf waarschijnlijk het woord willen voeren en interrupties kunnen doen. Nu gaat het woord voeren wel (dan geef je het voorzitterschap tijdelijk af), maar interrumperen als voorzitter is erg ingewikkeld. Je ziet vaak in een grote commissie als financiën in elk geval in de tweede kamer dat de voorzitter van een partij komt die dan ook een tweede woordvoerder het debat kan laten doen.

Dit heeft dus niets met de beschuldigingen te maken, maar is puur vanwege het feit dat hij nu een eenmansfractie is.
Als je een zweem van Fraude om je heen hebt hangen helpt dat niet echt om het vertrouwen van je collega's te verkrijgen. Ik denk dat het niet lang duurt voor hij de eer aan 'zichzelf' houdt.
Het woord voeren gaat hem ook niet zo goed af overigens.
pi_188236035
VVD discussie is off topic hier.

Definitely not CIA
pi_188237766
Ik denk dat Baudet hem meteen in het begin niet voldoende heeft nagetrokken.
pi_188237895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat Baudet hem meteen in het begin niet voldoende heeft nagetrokken.
Wie heeft wie nagetrokken? Want voor zover ik weet was Baudet er helemaal niet eerder dan Otten...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188237993
Wat hebben jullie met Henk Otten? Alleen dat hoofd al.
pi_188238052
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat hebben jullie met Henk Otten? Alleen dat hoofd al.
Je weet dat Otten mede-oprichter was van het FvD? Daarom raakt jouw opmerking over 'natrekken' kant noch wal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188238118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat Otten mede-oprichter was van het FvD? Daarom raakt jouw opmerking over 'natrekken' kant noch wal.
Ach, zonder Baudet was hij nooit ergens geweest. Hij is meegelift op de charmes en eruditie van Baudet. Een soort koekoeksjong en nu moet iedereen het nest uit.
pi_188238901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ach, zonder Baudet was hij nooit ergens geweest. Hij is meegelift op de charmes en eruditie van Baudet. Een soort koekoeksjong en nu moet iedereen het nest uit.
Andersom ook niet. Alleen nu kon hij zonder.
pi_188239043
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ach, zonder Baudet was hij nooit ergens geweest. Hij is meegelift op de charmes en eruditie van Baudet. Een soort koekoeksjong en nu moet iedereen het nest uit.
En Baudet heeft meegelift op de organistorische gaven van Otten, zonder Otten had Baudet geen zetel in de Tweede Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188239557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

En Baudet heeft meegelift op de organistorische gaven van Otten, zonder Otten had Baudet geen zetel in de Tweede Kamer.
Hoe weet je dat?
pi_188239666
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Tja, weten is een groot woord, het is waarschijnlijk.

Andersom is het ook gokken, zonder Baudet had Otten misschien wel gezocht naar een andere lijsttrekker en misschien zelfs wel een betere gevonden.

In elk geval had en heeft Baudet heel sterk een type Otten nodig. Baudet noemde zelf Otten regelmatig onmisbaar, dus Baudet zelf denkt dat hij het zonder Otten niet had gekund.

Dit maakt het belang van Otten wel duidelijk: https://www.trouw.nl/nieu(...)rootmaakte~b0b84d20/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188239903
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, weten is een groot woord, het is waarschijnlijk.

Andersom is het ook gokken, zonder Baudet had Otten misschien wel gezocht naar een andere lijsttrekker en misschien zelfs wel een betere gevonden.

In elk geval had en heeft Baudet heel sterk een type Otten nodig. Baudet noemde zelf Otten regelmatig onmisbaar, dus Baudet zelf denkt dat hij het zonder Otten niet had gekund.

Dit maakt het belang van Otten wel duidelijk: https://www.trouw.nl/nieu(...)rootmaakte~b0b84d20/
Ja oké, maar ik vraag me af of Tjerrie als het Otten niet was geweest niet een ander in dezelfde rol zou kunnen krijgen. Andersom trouwens ook, zo moeilijk kan het niet zijn een beter boegbeeld dan mr lavendelsnuiver te vinden. Van de andere kant moet ik Baudet nageven dat hij wel erg goed de media weet te bespelen, als je kijkt hoeveel aandacht zijn entree in de tweede-kamer opleverde met zijn Piano en steenkolen Latijn. Zoveel aandacht hebben andere kleine partijen nooit weten te genereren zolang ik de politiek volg.
pi_188247694
Baudet noemde zelf Otten regelmatig onmisbaar, dus Baudet zelf denkt dat hij het zonder Otten niet had gekund.

Fouten toegeven is moeilijk, zéker voor Baudet.
Overigens denk ik dat dat hele Forum voor Democratie op een zandkasteel is gebouwd, ik denk dat Baudet binnenkort ook een andere kant opgaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Loekie1 op 02-08-2019 08:37:21 ]
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:44:34 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188255774
hendrikotten3 twitterde op vrijdag 02-08-2019 om 16:10:09 Interessante analyse van @apjvalk in @NRC over de conservatief-christelijke koers van #FVD. De richtingenstrijd die er volgens FVD niet is, was er wel degelijk. Tegen deze koers heb ik mij vanaf de begindagen van FVD consequent verzet. https://t.co/91mQowelz8 reageer retweet
Die reacties onder de tweet :')

Eng artikel trouwens. En Bart Jan Spruyt, met zijn donkere strepen onder zijn ogen, is echt een bad guy van de bovenste plank. Hij vond dat Amerikaanse artikel van Baudet "schitterend" en "had het zelf geschreven kunnen hebben".

Onderdrukker en uitbuiter nummer zoveel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 00:49:06 #282
236264 crew  capricia
pi_188324566

Senator Rookmaker stopt of stapt over naar Otten.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 00:54:40 #283
236264 crew  capricia
pi_188324599
En dan hebben we dit nog, volgens mij door Robert van Gemeren zelf geschreven. 30 zetels denkt ie te kunnen halen met zijn nieuwe partij.

https://www.dagelijksesta(...)je-hebt-er-niks-aan/

Oh ja. Die uitspraken ook: Thierry noemt zichzelf de befkoning van Amsterdam. :D _O-
Definitely not CIA
pi_188325476
Kortom: waarschijnlijk is FvD nog een eerste kamer zetel kwijt. Of omdat Rookmaker op stapt, of omdat Baljeu de zetel over neemt en gelijk over stapt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:17:38 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188326092
Ik denk dat dit een publieke chantage is van die Rookmaker naar Baudet. Zo van "gehoorzaam weer aan Otten of ik stap er ook uit!"
pi_188326163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat dit een publieke chantage is van die Rookmaker naar Baudet. Zo van "gehoorzaam weer aan Otten of ik stap er ook uit!"
Ik denk meer een laatste noodoproep, nadat intern alles is mislukt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:41:23 #287
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_188326369
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 00:49 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Senator Rookmaker stopt of stapt over naar Otten.
https://www.nu.nl/politie(...)artij-van-otten.html

Op Nu.nl is te lezen dat ze stopt, bij FvD blijft of overstapt naar de partij van Otten.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:48:12 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188326464
We zetten deze maar eens aan

pi_188326587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:41 schreef Smegma. het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/politie(...)artij-van-otten.html

Op Nu.nl is te lezen dat ze stopt, bij FvD blijft of overstapt naar de partij van Otten.
Dat staat ook in het bovenstaande artikel, maar bij dat blijven staat dan wel gelijk een dikke maar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:15:26 #290
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188327531
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk meer een laatste noodoproep, nadat intern alles is mislukt.
''Noodoproep''. :') Alsof er sprake is van nood. Otten heeft gewoon zichzelf gefucked en zijn carrière is voorbij, nog even en we horen niets meer van die man. FVD gaat gewoon verder, het kan de kiezer allemaal geen reet schelen.

En Rookmaker gaat hem nu wellicht achterna. Heel dom, want als je even had opgelet de afgelopen pakweg 20 jaar had je geweten dat dit een volstrekt heilloze weg is. Ik zie Hero Brinkman nog staan te stamelen bij dat lijstrekkerdebat. Ik zie weer die stomme poster van Rita Verdonk achter het roer van een schip. Ik zie Joram van Klaveren en Jan Roos die lekker staan te egotrippen op een persconferentie.

Nederland mot geen ondernemerspartij met VVD-wannabees. Vroeger niet, nu niet, in de toekomst ook niet. Nooit.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 11:17:23 #291
236264 crew  capricia
pi_188327562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De puinhopen van rechts.
Definitely not CIA
pi_188327662
Zoals veel mensen natuurlijk al wisten, blijkt het FvD een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188328623
Fvd kan alleen overleven zonder baudet, het is bizar dat de lijstrekker een ander verkiezingsprogramma heeft dan de partij, zo zal het nooit meer worden dan dat de lpf was.
speak only if it improves the silence.
pi_188328755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Noodoproep''. :') Alsof er sprake is van nood.

Zij voelt de nood, inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:07:47 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188329287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:29 schreef TjjWester het volgende:
Fvd kan alleen overleven zonder baudet, het is bizar dat de lijstrekker een ander verkiezingsprogramma heeft dan de partij, zo zal het nooit meer worden dan dat de lpf was.
De partij lijkt gewoon gekaapt door lui die hem voor een andere agenda willen gebruiken.

Wat je Otten kunt verwijten is dat hij de regels zo opgesteld heeft dat dat ook niet valt te corrigeren van beneden af.
pi_188331361
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 00:54 schreef capricia het volgende:
En dan hebben we dit nog, volgens mij door Robert van Gemeren zelf geschreven. 30 zetels denkt ie te kunnen halen met zijn nieuwe partij.

https://www.dagelijksesta(...)je-hebt-er-niks-aan/

Oh ja. Die uitspraken ook: Thierry noemt zichzelf de befkoning van Amsterdam. :D _O-
quote:
Hoe Thierry Baudet zich sinds zijn aantreden in de Tweede Kamer heeft gedragen... een ander was er het lachertje mee geworden van de politieke arena.
Nou ja, dat geldt ook voor Baudet. Weinig collega's nemen hem nog serieus.
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 15:10:48 #297
236264 crew  capricia
pi_188331388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

Nou ja, dat geldt ook voor Baudet. Weinig collega's nemen hem nog serieus.
Ja echt hè.
Welke politicus noemt zichzelf nou ‘de befkoning van Amsterdam’? Baudet dus.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 augustus 2019 @ 15:48:38 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188332083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, dat geldt ook voor Baudet. Weinig collega's nemen hem nog serieus.
maar het is wel hun voorman, politiek leider die dingen roept waar ze zelf mee geconfronteerd worden. Maar zonder wie ze ook niet kunnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_188332093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 08:20 schreef Loekie1 het volgende:
Baudet noemde zelf Otten regelmatig onmisbaar, dus Baudet zelf denkt dat hij het zonder Otten niet had gekund.

Fouten toegeven is moeilijk, zéker voor Baudet.
Overigens denk ik dat dat hele Forum voor Democratie op een zandkasteel is gebouwd, ik denk dat Baudet binnenkort ook een andere kant opgaat.
Ik denk het niet.
Het is een nieuwe partij. Een nieuwe partij vertoont kinderziekten.
En de media vindt het maar wat leuk om goedkoop te scoren bij de problemen van een rechtse partij. Beetje zelfrespecterend mens kijkt hier doorheen.
pi_188332115
Dit topic...
pi_188332119
..is vol :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')