abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 15:04:47 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187168546
Alleenstaanden of koppels met een Molukse achtergrond worden niet langer afgewezen voor een gezinswoning in de Molukse wijk in Maastricht. Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Dat hebben sociale huisvester Woonpunt en de Vertegenwoordigers Molukse Gemeenschap Maastricht (VMGM) maandagavond bekendgemaakt.

Draagvlak
VMGM is een groep jongere Molukse wijkbewoners die zich kortgeleden heeft verenigd. Zij hebben de afgelopen weken handtekeningen opgehaald in de wijk, om er zeker van te zijn dat zij ook draagvlak in de buurt hebben. Daarna hebben zij afspraken gemaakt met Woonpunt over de manier waarop leeggekomen woningen worden toegewezen.

Beklad
Het contact tussen Woonpunt en de buurt bereikte begin april een dieptepunt. Een woning werd beklad en vernield door buurtbewoners toen bleek dat Woonpunt het zonder overleg wilde toewijzen aan een niet-Moluks gezin.

Lees ook: Beklad huis Molukse wijk nog steeds onbewoond

Beschermen
VMGM-woordvoerder Djehoshua Sahetapy: "Waar we tegenover elkaar begonnen, hebben we sinds het eerste gesprek de handen ineen geslagen. Voor ons is het simpel: de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen."

'Beloftes uit het verleden'
"Door de commotie die ontstond, hebben we ons gerealiseerd hoe groot de afstand tussen ons en de buurt was geworden", zegt Marie-Thérèse Dubbeldam van Woonpunt. Volgens de bestuurder heeft Woonpunt nu meer begrip hoe de wijk wordt beleefd. "Dit gaat om meer dan een woning. Dit gaat om beloftes uit het verleden."

Gezinswoningen
"De Molukse wijk bestaat grotendeels uit grote gezinswoningen", aldus Dubbeldam. "Daar is ooit voor gekozen om grote gezinnen te kunnen huisvesten. Maar tijden veranderen en de nieuwe generatie Molukkers kan daar niet de dupe van worden." De afspraak is nu dat Molukse alleenstaanden of koppels niet worden afgewezen, maar dat Molukse gezinnen met kinderen wel voorrang krijgen.

Rumah Tua
Een andere nieuwe afspraak betreft het 'Rumah Tua-principe'. Hierbij kunnen huurwoningen onder voorwaarden worden doorgegeven van generatie op generatie. Woonpunt en de VMGM gaan samen bekijken of dit wenselijk is in de Molukse buurt. Verder is afgesproken dat als er, ondanks de versoepelde criteria, geen geschikte kandidaat wordt gevonden uit de Molukse gemeenschap, Woonpunt eerst met de VMGM gaat overleggen voordat de woning wordt aangeboden aan niet-Molukkers.
De VMGM en Woonpunt gaan elk kwartaal met elkaar om tafel om de werkwijze te evalueren en lopende zaken in de wijk te bespreken.

Bron: https://www.1limburg.nl/w(...)r-toewijzen-woningen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187168556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:04 schreef sp3c het volgende:
srebrenica is weer wat anders
Mensen aan hun lot overlaten, ziekelijk vind ik dat
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 15:18:06 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187168699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Mensen aan hun lot overlaten, ziekelijk vind ik dat
mweh
pi_187168834
Wellicht dat een zijsprongetje inzake het debat gesegregeerd wonen, tot nieuwe insteken leidt

quote:
Zorg en wonen voor Molukse en Indische ouderen
Raffy is een woonzorgcentrum voor Molukse en Indische ouderen. Bij Raffy proberen we samen het waardevolle en vertrouwde van uw eigen cultuur in ere te houden. U vindt deze cultuurgebonden gedachte terug in de aankleding van het huis, de activiteiten, de maaltijden en de manier waarop onze medewerkers zich opstellen.
Raffy (Molukse en Indische ouderen) vormt samen met de locatie Lâle (Turkse ouderen) één woonzorgcentrum. In de buurt van Raffy bestaat voor alle, ook niet-Molukse of Indische wijkbewoners, de mogelijkheid om te komen wonen in kleine wooneenheden van maximaal zes personen. Daarnaast biedt Raffy dienstverlening in de wijk Driesprong vanuit buurthuis Toma.
https://www.raffyzorg.nl/

donderdag 30 mei 2019 @ 16:03:23 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187169326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:34 schreef Oceanier het volgende:

Kijk nu wordt het interessant. Na jarenlang roeptoeteren ga je je nu eindelijk een beetje verder verdiepen in de zaak. Allereerst mijn complimenten hiervoor.

Ik zal je precies uitleggen hoe de vork in de steel zit, omdat het nogal ingewikkeld in elkaar zit en dingen ook door jou door elkaar worden gehaald.

Snap je het nu?
Je post een heel verhaal met achtergronden maar hoe weerlegt dat precies mijn verhaal? Want ook nu komen we weer bij het punt waar ik mee begon, de kolonie moest onder internationale druk opgegeven worden dus ook Ambon en ondertussen was de eenheidsstaat al uitgeroepen door Soekarno... Er bleef weing anders over dan de overgebleven Molukkers op Java naar Nederland te halen. Daarom zei ik ook, we hadden ze ook kunnen laten zitten met alle gevolgen van dien... Ik snap werkelijk waar niet hoe jij het naar Nederland transporteren van de Molukkers als een enorm onrecht ziet.
  donderdag 30 mei 2019 @ 16:11:52 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187169451
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:50 schreef sp3c het volgende:

ze hadden gewoon de optie om simpelweg niet aan boord te gaan, dat werd in het gewraakte dienstbevel ook specifiek aangehaald maar dat vergeten we allemaal voor het gemak
Daarom vind ik het ook zo raar dat er door Oceanier wordt gedaan alsof de Molukkers aan alle kanten besodemieterd zijn. Van alle opties was het overbrengen naar Nederland de beste, het was iig het meest veilige voor de Molukkers zelf, ook al wilden ze het deels zelf niet... Maar je kunt wel ongeveer raden wat er met ze gebeurd was als ze op Java waren gebleven.

quote:
daarnaast zat er nog best een aantal verstekelingen tussen de groep die hierheen kwam, die zijn logischerwijs niet gedwongen door vadertje staat
Ongetwijfeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:59 schreef sp3c het volgende:
ik vind het helemaal niet fout van vadertje staat om ze dan maar naar Nederland te halen, sterker nog ik snap prima dat ze daar niet achter wilde blijven _O-

dus goedpraten lijkt me ook niet nodig
Nou ja, dit dus.

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 30-05-2019 16:21:23 ]
pi_187170075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

mweh
Srebrenica hebben ze geleerd van die demobilisatie
West-Melanesia
pi_187170096
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je post een heel verhaal met achtergronden maar hoe weerlegt dat precies mijn verhaal? Want ook nu komen we weer bij het punt waar ik mee begon, de kolonie moest onder internationale druk opgegeven worden dus ook Ambon en ondertussen was de eenheidsstaat al uitgeroepen door Soekarno... Er bleef weing anders over dan de overgebleven Molukkers op Java naar Nederland te halen. Daarom zei ik ook, we hadden ze ook kunnen laten zitten met alle gevolgen van dien... Ik snap werkelijk waar niet hoe jij het naar Nederland transporteren van de Molukkers als een enorm onrecht ziet.
Ja je snapt het echt niet. Moet ik weer herhalen dat Nedderland de Molukkers daar wilden laten zitten in vijandelijk gebied..
West-Melanesia
pi_187170200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook zo raar dat er door Oceanier wordt gedaan alsof de Molukkers aan alle kanten besodemieterd zijn. Van alle opties was het overbrengen naar Nederland de beste, het was iig het meest veilige voor de Molukkers zelf, ook al wilden ze het deels zelf niet... Maar je kunt wel ongeveer raden wat er met ze gebeurd was als ze op Java waren gebleven.
[..]

Ongetwijfeld.
[..]

Nou ja, dit dus.
Van alle opties wilde Nederland de Molukkers achterlaten in Indonesische vijandelijk gebied. Door de rechter zijn de Molukkers uiteindelijk naar Nederland gekomen. Ik snap niet echt wat hier nou zo moeilijk aan is. Nederland wilde dus de Molukkers besodemieteren, en als er geen kort geding was aangespannen had Nederland dus de Molukkers daargelaten en besodemieterd. Maar ze hadden de Molukkers al besodemieterd want toen de Molukkers naar Ambon wilden werd dat door Nederland tegengehouden. Dus 1x besodemieterd, en de tweede keer probeerden ze de Molukkers te besodemieteren, maar door de rechter werden de Molukkers uiteindelijk naar Nederland gebracht.

Als de Molukkers naar Ambon wilden, dan is belanden in Nederland uiteindelijk een enorm groot onrecht. En het feit dat Nederland de Molukkers niet in Ambon wilden demobiliseren, maar in vijandelijk gebied Java, dan ga je natuurlijk niet als Molukker zijnde in je handjes klappen voor de Nederlandse staat.

My God, vermoeiend he haha
West-Melanesia
pi_187170254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:30 schreef Bluesdude het volgende:
Wellicht dat een zijsprongetje inzake het debat gesegregeerd wonen, tot nieuwe insteken leidt
[..]

https://www.raffyzorg.nl/

[ afbeelding ]
Ik hoop insteken voor de tegenpartij die hier zo onwetend reageert, maar niet voor mij. 100% Molukse wijk.
West-Melanesia
pi_187170359
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ing-De-Punt-van-1977

Terrorisme verheerlijking door dit volk. :')
pi_187170423
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:12 schreef Craptacular het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ing-De-Punt-van-1977

Terrorisme verheerlijking door dit volk. :')
Eigen schuld man, had je domme regering de Molukkers maar naar Ambon moeten laten gaan. Maar nee het was of Java of Nederland. Domme sukkels Nederland.
West-Melanesia
pi_187170430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Ach nog 1 generatie wachten dan worden die wijken net zoals woonwagen kampen ook opgedoekt.
Waarheid.

Ze waren al aan het verdwijnen. Ik vermoed dat de overheid dit de komende jaren ook zal aanmoedigen.
pi_187170439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigen schuld man, had je domme regering de Molukkers maar naar Ambon moeten laten gaan.
Dus ik begrijp dat jij voorstander van het sluiten van de Molukse wijken en iedereen een enkeltje naar Indonesië geven bent? Waar doneer ik voor de tickets?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:19:40 ]
pi_187170451
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:17 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Waarheid.

Ze waren al aan het verdwijnen. Ik vermoed dat de overheid dit de komende jaren ook zal aanmoedigen.
Zojuist is de Molukse wijk in Nijmegen wederopgestaan. De afspraken de Molukkers voorrang krijgen op woningen was een aantal jaar terug opgedoekt. Sinds afgelopen jaar is de afspraak weer herstelt.

Ja man, de overheid is er echt mee bezig haha
West-Melanesia
pi_187170476
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:17 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Dus ik begrijp dat jij voorstander bent van het sluiten van de Molukse wijken en iedereen een enkeltje naar Indonesië geven bent? Waar doneer ik voor de tickets?
Nee de wijken blijven van de Molukkers. Toen Molukkers terug wilden mochten ze niet, nu jullie ze terug willen sturen blijven ze lekker hier hun wijken op slot gooien voor Hollanders. Ik wil best een enkeltje voor jou betalen naar Indonesie?
West-Melanesia
pi_187170493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:20 schreef Oceanier het volgende:
Ik wil best een enkeltje voor jou betalen naar Indonesie?
Als fervent eter van varkensvlees gaat dat niet goed komen daar B:)B
pi_187170510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:22 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Als fervent eter van varkensvlees gaat dat niet goed komen daar B:)B
Oh shit, jij ook al. Je begint al overeenkomsten te vertonen met Molukkers.
West-Melanesia
pi_187170527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh shit, jij ook al. Je begint al overeenkomsten te vertonen met Molukkers.
Straks begin ik nog mensen op basis van hun afkomst te treiteren terroriseren. Ben al bijna een volleerde Molukker *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:24:46 ]
pi_187170570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:24 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Straks begin ik nog mensen op basis van hun afkomst te treiteren terroriseren. Ben al bijna een volleerde Molukker *O*
Liever dat dan een koekje van eigen deeg krijgen van regering, woningcorporatie en Molukkers in eigen land ~O>
West-Melanesia
pi_187170619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:24 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Je wilt leuk zijn door alle Molukkers jouw vooroordeel op te drukken ..
Doeslief, niet zo generaliseren.
pi_187170693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:32 schreef Bluesdude het volgende:
Doeslief, niet zo generaliseren.
Ja, want onze knuffel Molukker Oceanier doet helemaal niet aan generalisatie jegens "Hollanders" :Y Ik keer letterlijk zijn eigen beweringen om en ben dan ineens de generalist? :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:40:43 ]
pi_187170728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:38 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ja, want onze knuffel Molukker Oceanier doet helemaal niet aan generalisatie jegens "Hollanders" :Y
Dat klopt, heb ik nooit aan gedaan. Tenminste 1 goede conclusie die je hebt kunnen trekken. Je sarcastische conclusie of benadering is helaas mislukt en pardoes veranderd in een feit.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:43:34 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187170751
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Srebrenica hebben ze geleerd van die demobilisatie
ja en de Molukkers zijn naar Nederland gevlucht ipv voor hun land te vechten
pi_187170811
Helaas zit de frustratie diep. Er wordt zelfs gesuggereerd dat Molukkers zijn gevlucht. Wat de woningcorporatie, regering en Molukkers wel niet allemaal teweeg kunnen brengen. Ze drinken rustig thee in de stichting van de Molukse wijk en de gevoelige snaar van een moderator op fok is geraakt. Ah gossie moderatortje toch.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:50:16 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187170837
feitelijk is dat wat er gebeurt is
ze hadden de optie om daar te blijven maar dat wilden ze niet want ze waren bang voor de Indonesiers

ze zijn gevlucht
pi_187170847
Nou, conclusie na een hoop gehakketak: Oceanier vindt gewelddadig racisme prima, zolang hij maar niet aan de kant van de slachtoffers staat.
  donderdag 30 mei 2019 @ 17:50:55 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187170849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:57 schreef Oceanier het volgende:

Ja je snapt het echt niet. Moet ik weer herhalen dat Nedderland de Molukkers daar wilden laten zitten in vijandelijk gebied..
Dan komen we weer bij mijn allereerste punt. Waarom was het "vijandelijk gebied" geworden?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:03 schreef Oceanier het volgende:

My God, vermoeiend he haha
Dat kun je wel zeggen ja... :')
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:52:02 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187170863
ze zijn gevlucht en uit medelijden hebben ze in NL eigen wijken gekregen

van mij mogen ze ze houden :Y
pi_187170871
Wat raar dat de Molukkers naar Ambon wilden om hun land te beschermen en toen werden tegengehouden door Nederland die ze vervolgens ongewapend wilde uitleveren in Indonesie.

Feitelijk wat er is gebeurd, maar de frustratie zit diep bij de nakomelingen van de vluchtende Hollanders uit Indonesie die zich verschuilen achter het dwingen van de internationale gemeenschap.

Rare vogels die voorouders.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:54:19 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187170894
Nederland is idd vlakbij Ambon, paar treinen en je bent er
pi_187170902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:50 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, conclusie na een hoop gehakketak: Oceanier vindt gewelddadig racisme prima, zolang hij maar niet aan de kant van de slachtoffers staat.
Ja ik heb nog thee gedronken met Maxima en Willem Alexander in mijn extreemrechtse wijk. Ik kreeg nog felicitaties van hen. Conclusie, Maxima en Willem Alexander vinden geweldaddig racisme prima, zolang ze maar niet aan de kant van de slachtoffers staan.

Nu zou ik me pas echt ongerust maken als ik jou was en snel ervoor zorgen dat je anti-racismebeleid waar je het eerder over had nog sneller van de grond komt aangezien de koning en de koningin betrokken zijn bij ernstige misdaden
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 17:57:23 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187170931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:52 schreef Oceanier het volgende:
Wat raar dat de Molukkers naar Ambon wilden om hun land te beschermen en toen werden tegengehouden door Nederland die ze vervolgens ongewapend wilde uitleveren in Indonesie.
Er bestond helemaal geen "hun land" meer.
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:58:09 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187170944
nu snap ik dat het allemaal een stuk genuanceerder ligt hoor maar dat moet dan beide kanten op en dat lijk je niet echt te kunnen

ik heb het nu een paar keer geprobeert met je maar iedere normale reactie kan van jouw kant enkel rekenen op: niet, NIETUS, JIJ BENT STOM, NEDERLAND IS STOM

apart dat je het als het van de andere kant komt niet zo goed lijkt te kunnen handelen _O-
pi_187170949
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan komen we weer bij mijn allereerste punt. Waarom was het "vijandelijk gebied" geworden?
[..]

Dat kun je wel zeggen ja... :')
Je hebt Indonesie, en je hebt de Molukken. Dat zijn aparte gebieden en vijanden. De Molukse soldaten wilden naar de Molukken maar Nederland hield dat tegen en wilde ze in Indonesie achterlaten. Toen is daar een kort geding tegen aangespannen door de delegatie-aponno waar ik het eerder over heb gehad. Omg
West-Melanesia
pi_187170968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ik heb nog thee gedronken met Maxima en Willem Alexander in mijn extreemrechtse wijk. Ik kreeg nog felicitaties van hen. Conclusie, Maxima en Willem Alexander vinden geweldaddig racisme prima, zolang ze maar niet aan de kant van de slachtoffers staan.

Nu zou ik me pas echt ongerust maken als ik jou was en snel ervoor zorgen dat je anti-racismebeleid waar je het eerder over had nog sneller van de grond komt aangezien de koning en de koningin betrokken zijn bij ernstige misdaden
Willem onderhoudt ook vriendschappelijke banden met Saoedi-Arabië. Dan is je conclusie dat hij die IS-praktijken geweldig vindt?

Het is niet zo'n goed idee om de bezoekjes van het koninklijk huis als een moreel kompas te gebruiken.
pi_187171026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Willem onderhoudt ook vriendschappelijke banden met Saoedi-Arabië. Dan is je conclusie dat hij die IS-praktijken geweldig vindt?

Het is niet zo'n goed idee om de bezoekjes van het koninklijk huis als een moreel kompas te gebruiken.
Willem komt niet op bezoek bij SA om de IS-praktijken uitbundig te vieren. Wel komt hij naar een extreemrechtse wijk met extreemrechtse voorrangsregelingen om het 50 jarig bestaan van die wijk met haar regels te vieren.

Willem is trots op die voorrangsregelingen
West-Melanesia
pi_187171045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Willem komt niet op bezoek bij SA om de IS-praktijken uitbundig te vieren. Wel komt hij naar een extreemrechtse wijk met extreemrechtse voorrangsregelingen om het 50 jarig bestaan van die wijk met haar regels te vieren.

Willem is trots op die voorrangsregelingen
Dus Willem is hartstikke blij met die etnische segregatie? Dat geloof je echt?
pi_187171074
Ja mensen die blijven huilen om een ruit en heilig boontje spelen daar kan ik vrij weinig mee. Ken je het wel van twee kanten blijven bekijken maar dat moet natuurlijk ook van twee kanten komen maar ipv daarvan wordt er met modder gegooid. Nietus, Molukkers zijn stom, Molukkers racisme. Omg, werkelijk waar, vermoeiend. Moeilijk om de waarheid betreft demobilisatie te handelen he, oh Lord
West-Melanesia
pi_187171099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus Willem is hartstikke blij met die etnische segregatie? Dat geloof je echt?
Hij heeft toch echt de extreemrechtse wijk bezocht, zijn vrouw zelfs 2 x 2 verschillende extreemrechtse wijken met hun extreemrechtse voorrangsregelingen. Ze opende namelijk zelfs een buurthuis in de extreemrechtse wijk, waar extreemrechtse bewoners en symphatisanten elkaar kunnen ontmoeten en enge plannen kunnen verzinnen.
West-Melanesia
pi_187171108
Willem Alexander is er geweest, dus gewelddadig racisme is prima.

Nou, mooie logica.
pi_187171119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:09 schreef Jigzoz het volgende:
Willem Alexander is er geweest, dus gewelddadig racisme is prima.

Nou, mooie logica.
Ja je wilt niet lezen wat ik schrijf, ken ik je niet verder mee helpen pik. De koning is de baas.
West-Melanesia
pi_187171132
Maar goed, waar hebben we het helemaal over. Met een jaar of tien, twintig is dit soort smerigheid gewoon geschiedenis. Komt allemaal wel goed. Vreemd alleen dat dit in 2019 nog steeds getolereerd wordt.
pi_187171166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:11 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, waar hebben we het helemaal over. Met een jaar of tien, twintig is dit soort smerigheid gewoon geschiedenis. Komt allemaal wel goed. Vreemd alleen dat dit in 2019 nog steeds getolereerd wordt.
Nee hoor, na een dalende lijn zit er inmiddels weer een stijgende lijn in het bestaan van de Molukse wijken. Gemeentes en wonincorporaties werken nauw samen om de Molukse wijken te renoveren en doen er alles aan om de wijken die als erfgoed en rijksmonument worden gezien in stand te houden.

De Molukse wijk Hatert in Nijmegen is afgelopen jaar weer herstelt, de voorrangsregelingen zijn opnieuw van toepassing na jarenlange afwezigheid.

Ik zie het somber voor je in.
West-Melanesia
pi_187171178
Ook komen er steeds meer ladies only sportfilialen, complexen voor bejaarden. Artikel 1 van de grondwet kan je zogoed als weggooien
West-Melanesia
pi_187171195
Ohnee, artikel 1 van de grondwet wordt pas toegepast wanneer er echt sprake is van discriminatie. Helaas, dat geldt dus niet voor bejaardentehuizen, studentencomplexen, ladies only sportscholen en Molukse wijken
West-Melanesia
pi_187171196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee hoor,
Wel hoor.

Rest niet gelezen en ik ben er verder wel klaar mee. Misschien dat ze op Stormfront nog interesse hebben in je rassenleer.
pi_187171222
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:13 schreef Oceanier het volgende:
Ook komen er steeds meer ladies only sportfilialen, complexen voor bejaarden. Artikel 1 van de grondwet kan je zogoed als weggooien
Een kans op oud worden en dus toegang tot een bejaardencomplex heeft iedereen, van Molukkers tot Turken tot Hollanders. En ladies only sportfilialen zijn voor minimaal 50% van de bevolking toegankelijk, opnieuw van Molukkers tot Turken tot Hollanders.

Die wil je serieus vergelijken met wijken waar minder dan 0,01% van Nederland volgens jou mag wonen, puur omdat je over-grootvader ergens was geboren?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 18:19:16 ]
pi_187171224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wel hoor.

Rest niet gelezen en ik ben er verder wel klaar mee. Misschien dat ze op Stormfront nog interesse hebben in je rassenleer.
Ja wanneer de waarheid hard is wordt er afgehaakt. We begrijp het kerel.
West-Melanesia
pi_187171261
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:16 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Een kans op oud worden en dus toegang tot een bejaardencomplex heeft iedereen. En ladies only sportfilialen zijn voor minimaal 50% van de bevolking toegankelijk.

Die wil je serieus vergelijken met wijken waar minder dan 0,01% van Nederland volgens jou mag wonen?
Fout, ik heb geen toegang tot een bejaardencomplex, jij misschien wel. Ladies only sportscholen zijn niet voor mannen toegankelijk.

Er is dus sprake van leeftijdsdiscriminatie en discriminatie op basis van geslacht.

Artikel 1 van de grondwet gaat nu niet opeens voor jou speciaal rekening houden met cijfertjes en percentages. Ook jij kan zo stratenmaker worden.

Nu we het toch over cijfers hebben. Van de 100.000 wijken in Nederland waar je in kan wonen zijn maar 45 Molukse wijken. Genoeg andere wijken waar je kan wonen dus.
West-Melanesia
pi_187171290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:16 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Een kans op oud worden en dus toegang tot een bejaardencomplex heeft iedereen. En ladies only sportfilialen zijn voor minimaal 50% van de bevolking toegankelijk.

Die wil je serieus vergelijken met wijken waar minder dan 0,01% van Nederland volgens jou mag wonen?
Als dit in stand wordt gehouden, dan is het wachten op andere bevolkingsgroepen die hun eigen domeinen opeisen. En gelijk hebben ze. Ik ben wel benieuwd hoe een rechter dan zou oordelen.

"Dus u hebt een huis vernield omdat er een Marokkaans gezin zou komen wonen?"
"Ja, onze wijk is een wijk voor blanke, autochtone Nederlanders. Dat is onderdeel van onze wijkcultuur."

En dan de Turken:

"Dus u hebt een huis vernield omdat er een blank gezin zou komen wonen?"
"Ja, onze wijk is een wijk voor islamitische Marokkaanse Nederlanders. Dat is onderdeel van onze wijkcultuur."

Of selectieve uitsluiting op basis van religie of etniciteit. Ja, daar heb je de Godwin. Volledig terecht overigens.
pi_187171301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:19 schreef Oceanier het volgende:
Er is dus sprake van leeftijdsdiscriminatie
Als een bejaardentehuis volgens jou leeftijdsdiscriminatie is, dan heb je zeker ook een probleem met kleuterscholen? Daar mag je als volwassen vent ook niet in de klas gaan zitten. Zware discriminatie :Y
pi_187171302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als dit in stand wordt gehouden, dan is het wachten op andere bevolkingsgroepen die hun eigen domeinen opeisen. En gelijk hebben ze. Ik ben wel benieuwd hoe een rechter dan zou oordelen.

"Dus u hebt een huis vernield omdat er een Marokkaans gezin zou komen wonen?"
"Ja, onze wijk is een wijk voor blanke, autochtone Nederlanders. Dat is onderdeel van onze wijkcultuur."

En dan de Turken:

"Dus u hebt een huis vernield omdat er een blank gezin zou komen wonen?"
"Ja, onze wijk is een wijk voor islamitische Marokkaanse Nederlanders. Dat is onderdeel van onze wijkcultuur."

Of selectieve uitsluiting op basis van religie of etniciteit. Ja, daar heb je de Godwin. Volledig terecht overigens.
Nee, alleen de Molukse gemeenschap die tegen haar zin hierheen is gehaald met haar speciale politieke status heeft eigen wijken gekregen.

Je moet die wijken namelijk krijgen, je kan ze niet opeisen op claimen of innemen.

Helaas, als de Marokkaan het doet kom de ME gelijk in actie, net als bij Duindorp bij de Hollanders.

Omg, vermoeiend
West-Melanesia
pi_187171311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:38 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ja, want onze knuffel Molukker Oceanier doet helemaal niet aan generalisatie jegens "Hollanders" :Y Ik keer letterlijk zijn eigen beweringen om en ben dan ineens de generalist? :')
Je kunt hem inhoudelijk kritiek geven zonder die generalisaties. Kan best.
Iemand op zijn afkomst aanvallen is iemand persoonlijk aanvallen
pi_187171315
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:22 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Als een bejaardentehuis volgens jou leeftijdsdiscriminatie is, dan heb je zeker ook een probleem met kleuterscholen? Daar mag je als volwassen vent ook niet in de klas gaan zitten. Zware discriminatie :Y
Niet ik, jij roept steeds discriminatie. Jij begon.
West-Melanesia
pi_187171333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:24 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niet ik, jij roept steeds discriminatie. Jij begon.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:13 schreef Oceanier het volgende:

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 18:25:17 ]
pi_187171336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
Oceanier heeft daar geen enkel probleem mee hoor. Hierboven vond hij geweld gebruiken om redenen van etniciteit zelfs 'normaal'. Dan valt ie vast niet over een paar verbale generalisaties.
pi_187171341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Om even een wijs iemand te quoten :T

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is heel fijn voor je. Voor wie ik respect hebt gaat jou niks aan en bepaal ik zelf wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 18:28:08 ]
pi_187171361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oceanier heeft daar geen enkel probleem mee hoor. Hierboven vond hij geweld gebruiken om redenen van etniciteit zelfs 'normaal'. Dan valt ie vast niet over een paar verbale generalisaties.
Nee hoor je leest niet goed, of je vind dat iedereen sarcasme mag gebruiken behalve Oceanier
West-Melanesia
pi_187171369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:26 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Om even een wijs iemand te quoten :T
[..]

Wat een duidelijk quote, zelfs ik kan hier geen punt uit opmaken van wat je nou precies bedoelt. Volgens mij moet je echt naar een bejaardentehuis _O-
West-Melanesia
pi_187171375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

Maar anderen wel. Die zijn ook slachtoffers van dit soor etnisch profileren.
pi_187171386
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar anderen wel. Die zijn ook slachtoffers van dit soor etnisch profileren.
Zeker. Maar etnisch profileren is kinderspel vergeleken met het racistische geweld waar hij voorstander van is.
pi_187171411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeker. Maar etnisch profileren is kinderspel vergeleken met het racistische geweld waar hij voorstander van is.
Ja je kan me wel vals blijven beschuldigen, maar daar win je de discussie niet mee
West-Melanesia
pi_187171431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je overdrijft ... Etnisch profileren, hele bevolkingsgroepen daarmee discrimineren is van grotere foute omvang dan het beschadigen en beschilderen van een huis, zoals in dit topic gemeld is.
pi_187171445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je overdrijft ... Etnisch profileren, hele bevolkingsgroepen daarmee discrimineren is van grotere foute omvang dan het beschadigen en beschilderen van een huis, zoals in dit topic gemeld is.
Dat heb je echt heel mooi gezegd!
West-Melanesia
pi_187171524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De omvang vind ik niet bepalend voor de vraag of er sprake is van racisme of voor de ernst ervan. Op het moment dat er een huis beschadigd wordt vanwege de etniciteit van de aanstaande bewoners en zéker als er geclaimd wordt dat de wijk etnisch homogeen moet blijven, dan ligt het er zo dik bovenop dat er echt niets anders van te maken valt.

Maar nogmaals: misschien zijn er eerst blanke wijken nodig waar geen niet-blanken mogen wonen voordat iedereen (goed, behalve de mensen die sowieso tegen elke vorm van 'rassenvermenging' zijn) snapt dat racisme altijd verwerpelijk is.
pi_187171605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De omvang vind ik niet bepalend voor de vraag of er sprake is van racisme of voor de ernst ervan. Op het moment dat er een huis beschadigd wordt vanwege de etniciteit van de aanstaande bewoners en zéker als er geclaimd wordt dat de wijk etnisch homogeen moet blijven, dan ligt het er zo dik bovenop dat er echt niets anders van te maken valt.

Maar nogmaals: misschien zijn er eerst blanke wijken nodig waar geen niet-blanken mogen wonen voordat iedereen (goed, behalve de mensen die sowieso tegen elke vorm van 'rassenvermenging' zijn) snapt dat racisme altijd verwerpelijk is.
Nee want er is geen sprake van racisme.

Racisme is een groep om raciale redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen.

Molukkers en de Molukse wijken vernederen niemand, en behandelen niemand minderwaardig. Je begint nou een beetje te zeuren.
West-Melanesia
pi_187171616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Oceanier het volgende:

Molukkers en de Molukse wijken behandelen niemand minderwaardig.
Ik mag er niet wonen omdat mijn over-grootvader uit Nederland komt. Hoe wil je dat anders noemen?
pi_187171619
quote:
Vind jij. Duidelijk. Volgens de definitie wel.

Er zijn overigens vrij weinig racisten die zichzelf racistisch noemen. Ze hebben altijd wel een of andere kromme redenering om die bagger recht te praten.
pi_187171656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:47 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ik mag er niet wonen omdat mijn over-grootvader uit Nederland komt. Hoe wil je dat anders noemen?
Je over-grootvader komt niet uit de Molukken, dus je mag daar niet wonen. Simpel.
West-Melanesia
pi_187171664
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vind jij. Duidelijk. Volgens de definitie wel.

Er zijn overigens vrij weinig racisten die zichzelf racistisch noemen. Ze hebben altijd wel een of andere kromme redenering om die bagger recht te praten.
Nee, de woningcorporatie is niet racistisch.
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:51:23 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187171674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:58 schreef Oceanier het volgende:

Je hebt Indonesie, en je hebt de Molukken. Dat zijn aparte gebieden en vijanden. De Molukse soldaten wilden naar de Molukken maar Nederland hield dat tegen en wilde ze in Indonesie achterlaten. Toen is daar een kort geding tegen aangespannen door de delegatie-aponno waar ik het eerder over heb gehad. Omg
Want Soekarno had, tegen de afspraken in (federale staat), geen eenheidsstaat ingesteld? En Soekarno had de Molukken niet volledig geblokkeerd?
pi_187171721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De omvang vind ik niet bepalend voor de vraag of er sprake is van racisme of voor de ernst ervan.
Je vond het etnisch profileren van bevolkikngsgroepen toch kinderspel...maw echt niet zo erg als het beschadigen van een huis.
Zo ondermijn je zelf de geloofwaardigheid van je anti-racisme argument.... Je bent de felle ant-racist met een afkeer van etnische wijken en tegelijk erken je niet hoe discriminerend etnisch profileren is. Dat is tegenstrijdig .

Wat betreft segregatie is er een veel groter probleem in Nederland.
Dat is het bestaan van zwarte en witte scholen.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:58:08 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187171772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee, de woningcorporatie is niet racistisch.
De bewoners wel, want die gaan met stoeptegels gooien als er iemand van de verkeerde etnische achtergrond in "hun" wijk komt wonen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:58:59 #75
346939 Janneke141
pi_187171784
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:55 schreef Bluesdude het volgende:
Gedwongen plaatsing is niet zo'n populair idee in ons land.
pi_187171791
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vond het etnisch profileren van bevolkikngsgroepen toch kinderspel...maw echt niet zo erg als het beschadigen van een huis.
Zo ondermijn je zelf de geloofwaardigheid van je anti-racisme argument.... Je bent de felle ant-racist met een afkeer van etnische wijken en tegelijk erken je niet hoe discriminerend etnisch profileren is. Dat is tegenstrijdig .

Wat betreft segregatie is er een veel groter probleem in Nederland.
Ik zeg niet dat etnisch profileren op zich kinderspel is, maar dat het dat vergeleken met gewelddadig racisme is.
pi_187171863
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want Soekarno had, tegen de afspraken in (federale staat), geen eenheidsstaat ingesteld? En Soekarno had de Molukken niet volledig geblokkeerd?
Nee dat is juist het hele eieren eten van de RMS. De onafhankelijke Indonesische Republiek die werd uitgeroepen in 1945 had alleen Java, het eiland Madura en een gedeelte van Sumatra veroverd.
West-Melanesia
pi_187171883
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De bewoners wel, want die gaan met stoeptegels gooien als er iemand van de verkeerde etnische achtergrond in "hun" wijk komt wonen.
Maar de woningcorporatie staat achter de bewoners. Maar nogmaals, de woningcorporatie is niet racistisch
West-Melanesia
pi_187171908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat heeft niet veel met ras te maken.
En hoeveel bewoners gingen met stoeptegels gooien? 3 30 of 300 ?
  donderdag 30 mei 2019 @ 19:07:45 #80
346939 Janneke141
pi_187171918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Te veel.
pi_187171948
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Te veel.
Maar wat vind je van de woningcorporatie, die bevestigd heeft dat de wijk Molukse blijft? Die steen en die ruit elke keer, een beetje vermoeiend weet je. Nu de woningcorporatie, wat vind je van ze?
West-Melanesia
pi_187171953
quote:

[..]

Dude. Het is zo'n beetje de definitie ervan.
quote:
Nu is het aantal geweldplegers ook al van belang? Het gaat om de motivatie. Die is racistisch.
pi_187171960
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Oceanier op 30-05-2019 19:10:48 ]
West-Melanesia
pi_187171966
quote:

[..]

Dat zullen er niet veel geweest zijn, feit is wel dat het intimiderend werkt.
Al met al vind ik het een storm in een glas water
pi_187171987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dude. Het is zo'n beetje de definitie ervan.
[..]

Nu is het aantal geweldplegers ook al van belang? Het gaat om de motivatie. Die is racistisch.
Boeie, de wonigcorporatie is het niet met je eens, de wijk moet volgens hun Moluks blijven. Wat ga je daaraan doen?
West-Melanesia
pi_187172036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Boeie, de wonigcorporatie is het niet met je eens, de wijk moet volgens hun Moluks blijven. Wat ga je daaraan doen?
Wachten tot de volgende etnische groep een racistisch wijkbeleid invoert. Het precedent ligt er, dus er hoeft alleen maar iemand het initiatief te nemen.
pi_187172061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wachten tot de volgende etnische groep een racistisch wijkbeleid invoert. Het precedent ligt er, dus er hoeft alleen maar iemand het initiatief te nemen.
Ik denk dat dit toch anders ligt, de Molukse situatie heeft puur met afspraken in het verleden te maken en dat krijgt geen andere etnische groep voor elkaar
  donderdag 30 mei 2019 @ 19:20:32 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187172072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:19 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik denk dat dit toch anders ligt, de Molukse situatie heeft puur met afspraken in het verleden te maken en dat krijgt geen andere etnische groep voor elkaar
Ik denk dat die afspraken in strijd zijn met de Grondwet.
pi_187172082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Weet ik niet, dat durf ik niet te zeggen
  donderdag 30 mei 2019 @ 19:22:46 #91
346939 Janneke141
pi_187172095
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:19 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Geen enkele afspraak heeft een oneindige geldigheid.
pi_187172921
quote:

[..]

Racisme is een groep om raciale redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen.

Molukkers en de Molukse wijken vernederen niemand, en behandelen niemand minderwaardig. Je begint nou een beetje te zeuren.
Misschien moet je gewoon open kaart spelen en aangeven dat je wel racistisch bent.

Dan kun je gewoon zeggen dat sommige buurten Moluks moeten blijven, dat anderen weg moeten blijven en dat je tegen alles-door-elkaar bent.
pi_187172978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de woningcorporatie niet echt een mening in dezen. Ze hebben gewoon geen zin om er continu mensen in te zetten die er dan vervolgens uit weggepest worden.

Ze kiezen gewoon de makkelijkste weg.
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 21:20:21 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187174091
dat of de corporatie roept af en toe eens wat om die figuren aan tafel te krijgen

die wil gewoon dat die huizen bewoond worden
pi_187174136
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon open kaart spelen en aangeven dat je wel racistisch bent.

Of dat jij erkent dat je gaarne iemand als racist aan de schandpaal wilt zetten.

Mensen die klagen dat de laatste jaren zoveel mensen van een andere etnische afkomst in hun wijk wonen, zijn geen uitgesproken racisten. Je kunt het soms wel zo noemen, of nog vaker dat het een discriminerende klacht is of vermengd met een discriminerende wens van eigenvolkeerst
Zo kun je ook niet PVV en FvD-kiezers allemaal als racisten zien.
Dat schiet niet op met dat soort generalisaties en verkettering
pi_187174255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Of dat jij erkent dat je gaarne iemand als racist aan de schandpaal wilt zetten.

Mensen die klagen dat de laatste jaren zoveel mensen van een andere etnische afkomst in hun wijk wonen, zijn geen uitgesproken racisten. (...)
Hier gaat het om beleid waarbij mensen niet in een wijk mogen wonen. Dat is gewoon racisme. Dat is iets anders dan klachten die mensen vaak, terecht, hebben.

Overigens zit er ook nog een gewelddadig component bij, ga je met een andere etniciteit in zo'n wijk wonen, dan wordt je eruit gepest (worden je ruiten bekogeld en ingeslagen en krijg je te maken met andere narigheid). Zoiets hier verdedigen is gewoon racisme.
pi_187174603
Jammer, ik zie het als het belonen van geweld danwel dreiging. Lijkt wel steeds vaker voor te komen de laatste jaren.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_187174688
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het precedent ligt er al 17 jaar joh, sinds het eerste incident in de Molukse wijk van Moordrecht in 2002. Hou toch op. Dat incident kwam toen nog in Premtime, dat programma van Prem Radakishun. Destijds PVV-lid Mirjam Sterk (nu inmiddels PVDA dacht ik) werd toen nog op het matje geroepen door de regering nadat ze in de media uitspraken had gedaan, namelijk dat ze vond dat de Molukse wijken niet meer kunnen en niet meer van deze tijd zijn. Gelijk teruggefloten werd ze. Dus je kan wachten tot je een ons weegt of gewoon inzien dat racisme helemaal niks te maken heeft met de Molukse wijken en het onstaan ervan.
West-Melanesia
pi_187174699
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel. De invasie van Ambon vergeten?
Wat is dit, wat quote je nou precies kerel?
West-Melanesia
pi_187174717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen enkele afspraak heeft een oneindige geldigheid.
Jullie weten ook niet wat jullie willen, wat is het nou, racisme, oneindige geldigheid. Wat is het precies waar jullie over vallen?
West-Melanesia
pi_187174738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Net als (wat ik al 10.000 x eerder heb gezegd) basic fit ladies only filialen. Aangezien ik daar niet mag komen als man, is er sprake van discriminatie op basis van geslacht.

Discriminatie op basis van geslacht is in strijd met artikel 1 van de grondwet.

Wat wil je nou kerel?
West-Melanesia
pi_187174753
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan kun je gewoon zeggen dat sommige buurten Moluks moeten blijven, dat anderen weg moeten blijven en dat je tegen alles-door-elkaar bent.
Nee kerel, ik ben geen racist noch de Molukse wijken. Ook voor jou geldt, wat wil je nou precies?
West-Melanesia
pi_187174783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de woningcorporatie niet echt een mening in dezen. Ze hebben gewoon geen zin om er continu mensen in te zetten die er dan vervolgens uit weggepest worden.

Ze kiezen gewoon de makkelijkste weg.
Dus niet alleen de Molukkers, maar ook de woningcorporatie is racistisch?
West-Melanesia
pi_187174812
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:20 schreef sp3c het volgende:
dat of de corporatie roept af en toe eens wat om die figuren aan tafel te krijgen

die wil gewoon dat die huizen bewoond worden
Racisme om woningen bewoond te krijgen is dus toegestaan. Ja het is goed met je. Natuurlijk, alleen de Molukkers zijn racisten.
West-Melanesia
pi_187174840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier gaat het om beleid waarbij mensen niet in een wijk mogen wonen. Dat is gewoon racisme. Dat is iets anders dan klachten die mensen vaak, terecht, hebben.

Overigens zit er ook nog een gewelddadig component bij, ga je met een andere etniciteit in zo'n wijk wonen, dan wordt je eruit gepest (worden je ruiten bekogeld en ingeslagen en krijg je te maken met andere narigheid). Zoiets hier verdedigen is gewoon racisme.
Nee is geen racisme, de Molukkers voelen zich niet superieur t.o.v. andere volkeren. OmG
West-Melanesia
pi_187174877
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Net als (wat ik al 10.000 x eerder heb gezegd) basic fit ladies only filialen. Aangezien ik daar niet mag komen als man, is er sprake van discriminatie op basis van geslacht.

Discriminatie op basis van geslacht is in strijd met artikel 1 van de grondwet.

Wat wil je nou kerel?
Er is nogal een verschil tussen ergens niet mogen sporten en ergens niet mogen wonen.

Je kan altijd ergens anders sporten, dat is voor de mensen die aangewezen zijn op een sociale huurwoning lang niet altijd zo.

In de vrouwensportschool heb je overigens ook wat lichtere gewichtjes, aangepaste programma's en zijn er geen glurende mannen. Mannen en vrouwen zijn lichamelijk gewoon wat anders, daarnaast speelt er ook het seksuele gebeuren mee, privacy enzo. Vandaar dat er ook mannen en vrouwen wc's zijn.
pi_187174891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee is geen racisme, de Molukkers voelen zich niet superieur t.o.v. andere volkeren. OmG
Tijd dus om gewoon naast een Nederlander of bijvoorbeeld een Chinees te gaan wonen.
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:09:26 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187175047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen ergens niet mogen sporten en ergens niet mogen wonen.

Je kan altijd ergens anders sporten, dat is voor de mensen die aangewezen zijn op een sociale huurwoning lang niet altijd zo.

In de vrouwensportschool heb je overigens ook wat lichtere gewichtjes, aangepaste programma's en zijn er geen glurende mannen. Mannen en vrouwen zijn lichamelijk gewoon wat anders, daarnaast speelt er ook het seksuele gebeuren mee, privacy enzo. Vandaar dat er ook mannen en vrouwen wc's zijn.
Ja ja Molukse wijken hebben ook hun redenen. Je valt in herhaling.
West-Melanesia
pi_187175068
quote:

[..]

Tijd dus om gewoon naast een Nederlander of bijvoorbeeld een Chinees te gaan wonen.
Er wonen genoeg Molukkers naast Nederlanders en Chinezen. Maar in de Molukse wijk niet. Wat snap je daar niet aan?
West-Melanesia
pi_187175092
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel. De invasie van Ambon vergeten?
Nope, dat was voor de invasie van Ambon. Ambon werd pas eind 1950 aangevallen.
West-Melanesia
pi_187175110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er wonen genoeg Molukkers naast Nederlanders en Chinezen. Maar in de Molukse wijk niet. Wat snap je daar niet aan?
Dat snap ik, maar dat keur ik af. Vooral omdat het niet vrijwillig is en er mensen weggepest worden.

Door moet, via woningbouwcorporaties, gewoon geen belastinggeld aan besteed worden.
pi_187175170
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat keur ik af. Vooral omdat het niet vrijwillig is en er mensen weggepest worden.

Door moet, via woningbouwcorporaties, gewoon geen belastinggeld aan besteed worden.
De woningcorporatie had een fout gemaakt, er werd een niet-Molukker geplaatst in een Molukse wijk. De woningcorporatie heeft daarop excuses gemaakt, en alles is weer koek en ei.

Je bent net als een man die zeurt dat hij niet in een ladies only sportschool mag sporten terwijl er genoeg andere sportscholen zijn waar je kan sporten. Ja maar RACISME, of DISCRIMINATION mate! Ja, whatever.... ga iets nuttigs doen joh
West-Melanesia
pi_187175266
quote:

[..]

Dus discriminatie mag wel? Oh God, vermoeiend
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 22:25:25 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187175383
nee mag niet
pi_187175470
jawel. Molukse wijken en ladies only sportscholen mogen gewoon discrimineren en ze discussieren jullie niet, maar discrimineren jullie er helemaal uit.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 22:31:55 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187175512
nee dat je niet discussieert was al wel duidelijk

maar discrimineren is bij wet verboden, antwoord op je vraag is dan dus ook ´nee mag niet´
pi_187175540
jawel want de discriminerende sportscholen en wijken zijn toegestaan. het is ze toegestaan om de discrimineren, anders zouden ze verboden worden. maar ze mogen blijkbaar discrimineren. discrimineren is dus toegestaan
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:45:25 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187175774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:11 schreef Oceanier het volgende:

Nope, dat was voor de invasie van Ambon. Ambon werd pas eind 1950 aangevallen.
En wanneer denk je dat Product en Kraai waren? Jij begon net over 1945 nl. En wat was de reactie van de VS/ VN/ Internationale gemeenschap op de tweede politionele actie? Daarna moest de kolonie opgegeven worden en vervolgens zag Soekarno zijn kans schoon met zijn eenheidsstaat... Je weet dat we die knaap gevangen genomen hadden tijdens Kraai he?

Dus:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:03 schreef Oceanier het volgende:

Nee dat is juist het hele eieren eten van de RMS. De onafhankelijke Indonesische Republiek die werd uitgeroepen in 1945 had alleen Java, het eiland Madura en een gedeelte van Sumatra veroverd.
Als Nederland door had geramd met Kraai had de RMS kunnen blijven bestaan.
pi_187175825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wanneer denk je dat Product en Kraai waren? Jij begon net over 1945 nl. En wat was de reactie van de VS/ VN/ Internationale gemeenschap op de tweede politionele actie? Daarna moest de kolonie opgegeven worden en vervolgens zag Soekarno zijn kans schoon met zijn eenheidsstaat... Je weet dat we die knaap gevangen genomen hadden tijdens Kraai he?
Molukkers wilden gedemobiliseerd worden op Ambon voordat Indonesie begon met de invasie van Ambon. Dit hebben de Indonesische en Nederlandse overheid tegengehouden. Dat is niet zo netjes, en dat is nogal zacht uitgedrukt
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:59:34 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187176047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:47 schreef Oceanier het volgende:

Molukkers wilden gedemobiliseerd worden op Ambon voordat Indonesie begon met de invasie van Ambon. Dit hebben de Indonesische en Nederlandse overheid tegengehouden. Dat is niet zo netjes, en dat is nogal zacht uitgedrukt
Ja maar het was niet meer van "ons" of van de Molukkers. De Molukkers hebben zelf in 1950 de RMS opgericht/ uitgeroepen en de Molukkers die op Java zaten wilden daarheen maar dat werd uiteraard niet toegestaan door Soekarno... Vervolgens heeft Soekarno Ambon geannexeerd.

Wat had Nederland dan moeten doen? De derde politionele actie opstarten?
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:03:44 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:33 schreef Oceanier het volgende:
jawel want de discriminerende sportscholen en wijken zijn toegestaan. het is ze toegestaan om de discrimineren, anders zouden ze verboden worden. maar ze mogen blijkbaar discrimineren. discrimineren is dus toegestaan
als jij denkt dat er nooit iets gebeurd dat niet toegestaan is dan sure maar dat lijkt me een wat utopisch wereldbeeld

zo ken ik een voorbeeld van een Canadese ijshockeyer die bij Heerenveen wilde spelen, mocht niet want ze hadden al twee buitenlandse ijshockeyers, die heeft dat bij de rechter aangevochten en die gaf hem gewoon gelijk, shit mag niet

Heerenveen bood hem geen nieuw contract aan en hij heeft geen wedstrijd meer gespeeld, is inmiddels assistent bondscoach

met andere woorden, mag niet, gebeurt wel, net als in de genoemde voorbeelden
pi_187176195
"Ja maar sportscholen boehoe".

Het gaat niet om sportscholen.
Conscience do cost.
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:08:44 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176201
al is sport sowieso geen sterk voorbeeld aangezien mannen gewoon kunnen fitnessen bij basic fit net zoals Mike Nason gewoon in een lager team had kunnen hockeyen als hij dat gewild had
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:10:01 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176218
straks is het vrouwen wk voetbal, mogen ook geen mannen aan meedoen
pi_187176417
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja maar het was niet meer van "ons" of van de Molukkers. De Molukkers hebben zelf in 1950 de RMS opgericht/ uitgeroepen en de Molukkers die op Java zaten wilden daarheen maar dat werd uiteraard niet toegestaan door Soekarno... Vervolgens heeft Soekarno Ambon geannexeerd.

Wat had Nederland dan moeten doen? De derde politionele actie opstarten?
Soekarno had na de rechtmatige RMS proclamatie op 25 april 1950 helemaal niets meer te zeggen over Ambon als president van de VSI. De Molukkers naar huis brengen, hun plek en keuze van demobilisatie, Ambon, dat is wat Nederland had moeten doen en niemand ook niet de internationale gemeenschap had ze daarin tegen kunnen houden. Maar alsof dat niet genoeg was wilde Nederland ze ook nog demobiliseren op Java, Soekarno's hometown.
West-Melanesia
pi_187176456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij denkt dat er nooit iets gebeurd dat niet toegestaan is dan sure maar dat lijkt me een wat utopisch wereldbeeld

zo ken ik een voorbeeld van een Canadese ijshockeyer die bij Heerenveen wilde spelen, mocht niet want ze hadden al twee buitenlandse ijshockeyers, die heeft dat bij de rechter aangevochten en die gaf hem gewoon gelijk, shit mag niet

Heerenveen bood hem geen nieuw contract aan en hij heeft geen wedstrijd meer gespeeld, is inmiddels assistent bondscoach

met andere woorden, mag niet, gebeurt wel, net als in de genoemde voorbeelden
ja toch sportscholen en wijken discrimineren. mag niet, gebeurt wel, wordt niet tegen opgetreden, dus mag wel.
West-Melanesia
pi_187176460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef ems. het volgende:
"Ja maar sportscholen boehoe".

Het gaat niet om sportscholen.
het gaat om discriminatie
West-Melanesia
pi_187176484
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef sp3c het volgende:
al is sport sowieso geen sterk voorbeeld aangezien mannen gewoon kunnen fitnessen bij basic fit net zoals Mike Nason gewoon in een lager team had kunnen hockeyen als hij dat gewild had
ja toch een hollander kan ook gewoon in eindhoven-noord wonen. het voorbeeld klopt dus helemaal
West-Melanesia
pi_187176509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:10 schreef sp3c het volgende:
straks is het vrouwen wk voetbal, mogen ook geen mannen aan meedoen
nou nee dit is een verkeerd voorbeeld
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:29:21 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_187176549
Oceanier gaat er in zijn eentje voor zorgen dat deze topicreeks 567578 delen krijgt, waarbij we geen meter vooruit komen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:29:32 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:25 schreef Oceanier het volgende:

[..]

ja toch sportscholen en wijken discrimineren. mag niet, gebeurt wel, wordt niet tegen opgetreden, dus mag wel.
nee
pi_187176568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:29 schreef Hathor het volgende:
Oceanier gaat er in zijn eentje voor zorgen dat deze topicreeks 567578 delen krijgt, waarbij we geen meter vooruit komen. :')
Ja ik drink thee met Hollanders in de stichting van de Molukse wijk. We lachen ons stuk op ons laptoppie
West-Melanesia
pi_187176573
ja
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:30:48 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176575
nope
pi_187176583
jawel men vindt het prima
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:31:32 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176595
nee het boeit niemand genoeg om naar de rechter te stappen

maar het is wel verboden
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:31:57 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187176605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:23 schreef Oceanier het volgende:

Soekarno had na de rechtmatige RMS proclamatie op 25 april 1950 helemaal niets meer te zeggen over Ambon als president van de VSI.
Nee, maar toch deed ie het...

quote:
De Molukkers naar huis brengen, hun plek en keuze van demobilisatie, Ambon, dat is wat Nederland had moeten doen en niemand ook niet de internationale gemeenschap had ze daarin tegen kunnen houden. Maar alsof dat niet genoeg was wilde Nederland ze ook nog demobiliseren op Java, Soekarno's hometown.
En dat kon begrijpelijkerwijs dus niet en werden ze naar Nederland gehaald... In de eerste instantie tijdelijk in de hoop dat ze terug konden maar dat bleek een onhaalbare kaart.
pi_187176612
dus artikel 1 van de grondwet is eigenlijk nutteloos
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:32:57 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176620
niet echt

bij belangrijke dingen gaat men wel naar de rechter, Molukse wijk ... mweh ... lekker belangrijk, daar wil toch verder niemand echt wonen
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:34:14 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187176639
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:30 schreef Oceanier het volgende:

Ja ik drink thee met Hollanders in de stichting van de Molukse wijk. We lachen ons stuk op ons laptoppie
Het wordt zo ondertussen wel eens tijd voor een biertje of niet?
pi_187176655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar toch deed ie het...
[..]

En dat kon begrijpelijkerwijs dus niet en werden ze naar Nederland gehaald... In de eerste instantie tijdelijk in de hoop dat ze terug konden maar dat bleek een onhaalbare kaart.
Klopt, dus schandalig dat Nederland luisterde naar Soeharto en vervolgens de Molukkers aan hem wilden geven. Wat erg dat Molukse ex -soldaten daarvoor een kort geding moesten aanspannen tegen de Nederlandse staat om dat te voorkomen. Een groot schandaal.
West-Melanesia
pi_187176672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:32 schreef sp3c het volgende:
niet echt

bij belangrijke dingen gaat men wel naar de rechter, Molukse wijk ... mweh ... lekker belangrijk, daar wil toch verder niemand echt wonen
ja ik zie het, allemaal huilies hier omdat ik, de molukse wijk, de regering en de woningcorporaties aan het discrimineren zouden zijn. heel belangrijk inderdaad
West-Melanesia
pi_187176689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het wordt zo ondertussen wel eens tijd voor een biertje of niet?
Nee ik drink nu nog steeds thee met me Hollandse maten in de stichting, niet alleen Hollanders ook een Surinamer maar zij drinken wel bier.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:38:17 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

ja ik zie het, allemaal huilies hier omdat ik, de molukse wijk, de regering en de woningcorporaties aan het discrimineren zouden zijn. heel belangrijk inderdaad
boeit mij geen reet

maar het is wel discriminatie en die koek is een keer op en iedere ruit die jullie ingooien versnelt dat proces ... zie maar wat je ermee doet

jij bent de huillie hier
pi_187176758
ja hore we al 17 jaar sinds moordrecht. gewoon afblijven van de molukse wijk
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:43:12 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176763
koop het maar
pi_187176784
is niet nodig we bepale al wie er komt te wonen
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:45:40 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176807
dat dachten jullie over de Molukse eilanden ook _O-
pi_187176838
nee wij weten zeker dat we bepale wie er in de molukse wijk komt te wonen
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:47:55 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176848
en anders ramen ingooien
pi_187176859

Vrij bizar dat sommigen dit soort achterlijkheid nog steeds als wenselijk zien.
pi_187176861
ja net mensen
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:49:04 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187176874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:35 schreef Oceanier het volgende:

Klopt, dus schandalig dat Nederland luisterde naar Soeharto en vervolgens de Molukkers aan hem wilden geven. Wat erg dat Molukse ex -soldaten daarvoor een kort geding moesten aanspannen tegen de Nederlandse staat om dat te voorkomen. Een groot schandaal.
Het zou een grof schandaal zijn geweest als Nederland zijn reet had afgeveegd met de uitspraak van de rechter en ze gewoon had laten zitten... Hell, Nederland heeft zelfs nog dwang uitgevoerd (dienstbevel) om ze de boot op te krijgen...
pi_187176898
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:48 schreef Jigzoz het volgende:
[ afbeelding ]

Vrij bizar dat sommigen dit soort achterlijkheid nog steeds als wenselijk zien.
ja blanken die konder er wat van, die zagen zichzelf als superieur en de rest als inferieur en moesten dood of werken als slaaf.

een goede vergelijking met de molukse wijk waarin dagelijks blanken worden vermoord en onrechtmatig als groepworden behandeld

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 30-05-2019 23:51:47 ]
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 23:50:41 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187176899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zou een grof schandaal zijn geweest als Nederland zijn reet had afgeveegd met de uitspraak van de rechter en ze gewoon had laten zitten... Hell, Nederland heeft zelfs nog dwang uitgevoerd (dienstbevel) om ze de boot op te krijgen...
het dienstbevel hield letterlijk de optie dat ze niet zouden verschepen open en gold niet voor alle eenheden

dat is een stroman waar de hele zaak een wordt opgehangen
pi_187176929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hell no, laten we niet te ver op de zaken vooruitlopen en bepaalde dingen voor het gemak omdat ze zo in jouw straatje passen overslaan.

Nederland wilde de Molukkers demobiliseren op Java, Soekarno's hometown, vijandelijk gebied. Wat vind je eigenlijk van dat schandalige schofterige plan?
West-Melanesia
pi_187176943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

het dienstbevel hield letterlijk de optie dat ze niet zouden verschepen open en gold niet voor alle eenheden

demobilisatie op java. soekarno's hometown, vijandelijk gebied. een optie van jewelste
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:55:48 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187176991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

ja blanken die konder er wat van, die zagen zichzelf als superieur en de rest als inferieur en moesten dood of werken als slaaf.

een goede vergelijking met de molukse wijk waarin dagelijks blanken worden vermoord en onrechtmatig als groepworden behandeld
Je kunt er een soort ranglijstje van maken hè. De holocaust, de apartheid, de Molukse wijken. Geen vergelijking mogelijk wat betreft ernst, maar allemaal onmiskenbaar racistisch.
pi_187176995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja...
post #157, ook voor het gemak overslaan?
West-Melanesia
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:58:33 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:50 schreef sp3c het volgende:

Klopt. Uiteindelijk hebben ze gewoon eieren voor hun geld gekozen. En gewoon terecht.
pi_187177051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je kunt er een soort ranglijstje van maken hè. De holocaust, de apartheid, de Molukse wijken. Geen vergelijking mogelijk wat betreft ernst, maar allemaal onmiskenbaar racistisch.
Nee hoor de Molukkers zien zichzelf niet als superieur t.o.v. andere groepen. Dus is er geen sprake van racisme.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:01:29 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:52 schreef Oceanier het volgende:

Hell no, laten we niet te ver op de zaken vooruitlopen en bepaalde dingen voor het gemak omdat ze zo in jouw straatje passen overslaan.

Nederland wilde de Molukkers demobiliseren op Java, Soekarno's hometown, vijandelijk gebied. Wat vind je eigenlijk van dat schandalige schofterige plan?
Domme plannen zijn wel vaker ter tafel gekomen maar zijn ze ook altijd uitgevoerd? In dit geval is het herzien en heeft Nederland alles op alles gezet om de Molukkers van Java te krijgen. Dan kun je gaan brullen dat het initiele plan niet deugde maar dat is niet doorgegaan. Zo kun je achteraf elk idioot plan wel ter discussie gaan stellen zonder dat het ooit uitgevoerd is.
pi_187177282
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Domme plannen zijn wel vaker ter tafel gekomen maar zijn ze ook altijd uitgevoerd? In dit geval is het herzien en heeft Nederland alles op alles gezet om de Molukkers van Java te krijgen. Dan kun je gaan brullen dat het initiele plan niet deugde maar dat is niet doorgegaan. Zo kun je achteraf elk idioot plan wel te discussie gaan stellen zonder dat het ooit uitgevoerd is.
Dom plan....dat is wel heel erg aai over de bol van de Nederlandse staat zacht uitgedrukt.....nee dat noem ik verschrikkelijk. Dus Nederland heeft de Molukkers wel degelijk iets doms/verschrikkelijks aangedaan. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik te horen zou krijgen dat mijn leidinggevende generaal mij zou willen uitleveren aan de vijand, demobilisatie op vijandelijk gebied. Dat is de nachtmerrie van elke soldaat, verschrikkelijk

Trouwens, niet herzien. Herzien is wanneer een crimineel voordat hij de daad begaat zijn plan herziet en besluit dat hij het niet meer gaat doen. De Nederlandse regering herzag tijdens het kort geding haar plan nog steeds niet.

Dus is er geen sprake van herzien, de Nederlandse staat is teruggefloten.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:26:20 #166
346939 Janneke141
pi_187177427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jullie weten ook niet wat jullie willen, wat is het nou, racisme, oneindige geldigheid. Wat is het precies waar jullie over vallen?
De afspraak is bijzonder racistisch, maar in de tijdgeest van ontstaan nog wel enigszins verklaarbaar. Het argument 'er is een afspraak, dus zo moet het' is aan alle kanten ongeldig.

En ik laat deze discussie weer voor wat het is. Die is met jou namelijk volkomen zinloos
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:29:30 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177477
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:16 schreef Oceanier het volgende:

Dom plan....dat is wel heel erg aai over de bol van de Nederlandse staat zacht uitgedrukt.....nee dat noem ik verschrikkelijk. Dus Nederland heeft de Molukkers wel degelijk iets doms/verschrikkelijks aangedaan. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik te horen zou krijgen dat mijn leidinggevende generaal mij zou willen uitleveren aan de vijand, demobilisatie op vijandelijk gebied. Dat is de nachtmerrie van elke soldaat, verschrikkelijk
Dus Srebrenica is prima afgelopen omdat het plan was de we met het luchtwapen het hele circus naar de steentijd zouden bombarderen?

quote:
Trouwens, niet herzien. Herzien is wanneer een crimineel voordat hij de daad begaat zijn plan herziet en besluit dat hij het niet meer gaat doen. De Nederlandse regering herzag tijdens het kort geding haar plan nog steeds niet.

Dus is er geen sprake van herzien, de Nederlandse staat is teruggefloten.
Ja en?
pi_187177526
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De afspraak is bijzonder racistisch, maar in de tijdgeest van ontstaan nog wel enigszins verklaarbaar. Het argument 'er is een afspraak, dus zo moet het' is aan alle kanten ongeldig.

En ik laat deze discussie weer voor wat het is. Die is met jou namelijk volkomen zinloos
Fout, het heeft naast racisme ook niks met tijdsgeest te maken. Het heeft politieke redenen.
Ik noem het gebemoeienis met een afspraak waar je niks mee te maken hebt en niks vanaf weet.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:33:30 #169
346939 Janneke141
pi_187177545
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Fout, het heeft naast racisme ook niks met tijdsgeest te maken. Het heeft politieke redenen.
Ik noem het gebemoeienis met een afspraak waar je niks mee te maken hebt en niks vanaf weet.
Ik heb er vanalles mee te maken, want het verkleint de kansen van mijn zusje op een huis.

En dat is nu precies wat het racistisch, of discriminatoir, maakt. Of jij dat nu wil horen of niet.
pi_187177549
Ff nog over dat dom plan haha want ik kan het niet laten.

Er was ooit een situatie dat zich afspeelde in een oorlog om een fort aan te vallen. Verschillende plannen worden op tafel gelegd. Een plan om het fort van links aan te vallen, van rechts, van onder, van boven of dwars door het midden. Bij de aanval dwars door het midden bleken de meeste doden te zijn ingecalculeerd, aangezien de hoofdingang zwaar bewaakt werd. Links en rechts idem dito. En van boven zouden ze meteen neergehaald worden. Maar van onder, konden ze ongezien door een put het fort in komen zonder dat iemand het wist. Zo konden ze s'nachts ongemerkt het fort veroveren.

Maar goed, het plan om met een vliegtuig van boven te komen was dus een dom plan en diegene die daarmee kwam werd al snel een reprimande gegeven.

Maar ik heb nog nooit gehoord van een "dom" plan om je eigen 3500 soldaten onbewapend aan de vijand uit te leveren in vijandelijk gebied...dat is echt knetter.
West-Melanesia
pi_187177608
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb er vanalles mee te maken, want het verkleint de kansen van mijn zusje op een huis.

En dat is nu precies wat het racistisch, of discriminatoir, maakt. Of jij dat nu wil horen of niet.
Nee het heeft niks met racisme te maken en je mag ook niet zomaar in een seniorenwoning of in een jongerenwoning wonen. De Molukse wijk maakt onderdeel uit van het woningbeleid, en het woningbeleid is daarop aangepast om politieke redenen.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:39:24 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177634
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:33 schreef Oceanier het volgende:
Ff nog over dat dom plan haha want ik kan het niet laten.

Er was ooit een situatie dat zich afspeelde in een oorlog om een fort aan te vallen. Verschillende plannen worden op tafel gelegd. Een plan om het fort van links aan te vallen, van rechts, van onder, van boven of dwars door het midden. Bij de aanval dwars door het midden bleken de meeste doden te zijn ingecalculeerd, aangezien de hoofdingang zwaar bewaakt werd. Links en rechts idem dito. En van boven zouden ze meteen neergehaald worden. Maar van onder, konden ze ongezien door een put het fort in komen zonder dat iemand het wist. Zo konden ze s'nachts ongemerkt het fort veroveren.

Maar goed, het plan om met een vliegtuig van boven te komen was dus een dom plan en diegene die daarmee kwam werd al snel een reprimande gegeven.
Bij militaire planningen liggen ALLE opties op tafel en dat is normaal. Het is aan de bevelhebber welk plan ter uitvoering wordt gebracht.

quote:
Maar ik heb nog nooit gehoord van een "dom" plan om je eigen 3500 soldaten onbewapend aan de vijand uit te leveren in vijandelijk gebied...dat is echt knetter.
Dat is dus ook niet gebeurd he helder licht dat je bent.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:40:26 #173
346939 Janneke141
pi_187177645
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het heeft niks met racisme te maken en je mag ook niet zomaar in een seniorenwoning of in een jongerenwoning wonen. De Molukse wijk maakt onderdeel uit van het woningbeleid, en het woningbeleid is daarop aangepast om politieke redenen.
Ik zal je een geheimpje verklappen: dat iets de afgelopen tig jaar zo geweest is, is geen argument waarom het de komende tig jaar ook zou moeten zijn. Ik hoef jou vast niet uit te leggen dat er in het verleden wel eens fouten zijn gemaakt.
pi_187177677
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus Srebrenica is prima afgelopen omdat het plan was de we met het luchtwapen het hele circus naar de steentijd zouden bombarderen?
[..]

Ja en?
Dat zeg ik, een goed plan voert Nederland niet uit, en een dom plan wel.

Geen sprake van herzien. Herzien slaat namelijk op een Nederlandse staat die van gedachten is veranderd terwijl hier dus geen sprake van was. Het neigt nogal naar goedpraten, zo van hey dat jongetje wilde iets verkeerds doen maar heeft uitzichzelf verbeterd. Dus niet, de rechter moest Nederland dwingen.
West-Melanesia
pi_187177700
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is dus ook niet gebeurd he helder licht dat je bent.
Je mist het punt slimmerik, zo'n plan is door behalve Nederland nog nooit door geen enkel andere regering ooit gesmeed. Tenminste niet dat ik weet. Het gaat namelijk niet on het uitvoeren slimmie, het gaat er namelijk om welke domme schandalige hersencel zoiets "verschrikkelijks" bedenkt.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:45:05 #176
346939 Janneke141
pi_187177703
Misschien moeten we even aan de rechter voorleggen of het concept 'Molukse wijk' nog bestaansrecht heeft. Als dat zo is, dan heeft dat mijn zegen. Zo niet, dan mag het ook klaar zijn met dat discriminerende fenomeen. Jij bent een Hollander, dus jij mag hier niet wonen. Flikker toch op, zeg.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:46:53 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177720
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat zeg ik, een goed plan voert Nederland niet uit, en een dom plan wel.

Geen sprake van herzien. Herzien slaat namelijk op een Nederlandse staat die van gedachten is veranderd terwijl hier dus geen sprake van was. Het neigt nogal naar goedpraten, zo van hey dat jongetje wilde iets verkeerds doen maar heeft uitzichzelf verbeterd. Dus niet, de rechter moest Nederland dwingen.
Nogmaals, ja en? Waren het geen Nederlandse rechters dan ofzo?
pi_187177735
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje verklappen: dat iets de afgelopen tig jaar zo geweest is, is geen argument waarom het de komende tig jaar ook zou moeten zijn. Ik hoef jou vast niet uit te leggen dat er in het verleden wel eens fouten zijn gemaakt.
Klopt helemaal, heb ik ook nooit gezegd. Maar dan jullie, of althans 1 van jouw of 1 van die andere hun argumenten. Dat een afspraak jaren geleden is gemaakt, is geen argument om de afspraak dan maar op te doeken.
West-Melanesia
pi_187177748
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:45 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten we even aan de rechter voorleggen of het concept 'Molukse wijk' nog bestaansrecht heeft. Als dat zo is, dan heeft dat mijn zegen. Zo niet, dan mag het ook klaar zijn met dat discriminerende fenomeen. Jij bent een Hollander, dus jij mag hier niet wonen. Flikker toch op, zeg.
Maar ga je daarvoor artikel 1 van de grondwet voor gebruiken mevrouw de Hollander?
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:50:15 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177756
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mist het punt slimmerik, zo'n plan is door behalve Nederland nog nooit door geen enkel andere regering ooit gesmeed. Tenminste niet dat ik weet. Het gaat namelijk niet on het uitvoeren slimmie, het gaat er namelijk om welke domme schandalige hersencel zoiets "verschrikkelijks" bedenkt.
Jij wil niet weten wat voor "opofferings plannen" er lagen in de koude oorlog. Een complete brigade was ter vertraging (eufimisme voor opoffering) gelegerd in Duitsland... 41 Pabrig had maar 1 taak en dat was het voor 48 uur vertragen van de WP troepen. Er was ingecalculeerd dat er helemaal niemand van die dik 5000 man het zou overleven.
pi_187177765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, ja en? Waren het geen Nederlandse rechters dan ofzo?
Wow dat maakt de Nederlandse regering een onschuldig braaf hondje. Nou foei, omdat de Nederlandse rechter de Molukkers gelijk gaf in hun zaak tegen de Nederlandse staat, moeten de Molukkers nu zeker de Nederlandse staat bedanken.

Ja man, je hebt gelijk _O-
West-Melanesia
pi_187177776
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij wil niet weten wat voor "opofferings plannen" er lagen in de koude oorlog. Een complete brigade was ter vertraging (eufimisme voor opoffering) gelegerd in Duitsland... 41 Pabrig had maar 1 taak en dat was het voor 48 uur vertragen van de WP troepen. Er was ingecalculeerd dat er helemaal niemand van die dik 5000 man het zou overleven.
En wat was het nut om 3500 Molukse soldaten op te offeren aan Soekarno?
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:04:31 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:05:06 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177898
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wow dat maakt de Nederlandse regering een onschuldig braaf hondje. Nou foei, omdat de Nederlandse rechter de Molukkers gelijk gaf in hun zaak tegen de Nederlandse staat, moeten de Molukkers nu zeker de Nederlandse staat bedanken.

Ja man, je hebt gelijk _O-
Je wil het gewoon niet zien, dat is het probleem.
pi_187177900
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Had geen nut, daarom naar Nederland... Hoe ingewikkeld wil je het maken?
Nee ze wilden de Molukkers demobiliseren op Java, vijandelijk gebied, Soekarno's hometown weet je nog? Wat was het nut ervan?
West-Melanesia
pi_187177907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je wil het gewoon niet zien, dat is het probleem.
Nee je moet niet schandalige gedragingen proberen goed te praten, ik prik daar namelijk zo doorheen.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:15:23 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177960
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee ze wilden de Molukkers demobiliseren op Java, vijandelijk gebied, Soekarno's hometown weet je nog? Wat was het nut ervan?
Dat moet je de internationale gemeenschap vragen.
pi_187178002
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat moet je de internationale gemeenschap vragen.
Ja hier ga ik dus geen antwoord meer op krijgen met de bochten die er worden geslingerd
West-Melanesia
pi_187178004
good night
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 07:52:40 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187178964
Slegs vir Molukkers.

Dat dit nog bestaat in dit millennium, sneu. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_187179262
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 07:52 schreef Perrin het volgende:
Slegs vir Molukkers.

Dat dit nog bestaat in dit millennium, sneu. :N
En dan nog de mensen die dit goedpraten.
Als het andersom (alleen blanken welkom in een wijk) zou zijn dan zou het land te klein zijn...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_187179286
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En dan nog de mensen die dit goedpraten.
Als het andersom (alleen blanken welkom in een wijk) zou zijn dan zou het land te klein zijn...
Mwoah. Als er naast die slegs vir Mololukkers-wijk een slegs vir blanken-wijk zou komen, dan zou ik dat wel toejuichen. Dan is die idioterie binnen een week voorbij.
pi_187179437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De woningcorporatie had een fout gemaakt, er werd een niet-Molukker geplaatst in een Molukse wijk. De woningcorporatie heeft daarop excuses gemaakt, en alles is weer koek en ei.

Je bent net als een man die zeurt dat hij niet in een ladies only sportschool mag sporten terwijl er genoeg andere sportscholen zijn waar je kan sporten. Ja maar RACISME, of DISCRIMINATION mate! Ja, whatever.... ga iets nuttigs doen joh
Nu heb ik het vorige deel niet gelezen, maar goed.

Je zegt het zelf, de woningcorporatie heeft een fout gemaakt. Vind je vandalisme dan rechtvaardig?

En waar wordt de grens getrokken over wie er mag wonen? Mogen mensen die half of een kwart Moluks zijn er wel of niet wonen?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:26:02 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187179564
Zal wel niet de beste wijk van Maastricht zijn. Ver van de toeristen verwijderd ook waarschijnlijk.
pi_187179760
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal wel niet de beste wijk van Maastricht zijn. Ver van de toeristen verwijderd ook waarschijnlijk.
Een voorbeeldwjjk, waar nooit problemen zijn en voor de ouderen wordt gezorgd waar menig ander nog wat van kan leren, aldus de woordvoerder van woningcorporatie Woonpunt.
West-Melanesia
pi_187179796
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:05 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nu heb ik het vorige deel niet gelezen, maar goed.

Je zegt het zelf, de woningcorporatie heeft een fout gemaakt. Vind je vandalisme dan rechtvaardig?

En waar wordt de grens getrokken over wie er mag wonen? Mogen mensen die half of een kwart Moluks zijn er wel of niet wonen?
Hey, mensen hier willen niet verder kijken dan hun neus lang is. De redenen van het ontstaan van Molukse wijken willen ze hoe dan ook maar niet horen. Zolang mensen geenszins begrip willen tonen, zo respectloos blijven praten over deze wijken ken je me blijven vragen of ik me wil uitspreken over dat raampje dat vernield is maar dan ken je wachten tot je een ons weegt.

In de Molukse wijken wonen Molukkers, aangetrouwde Hollanders, halfbloedjes, Surinamers, iedereen die ook maar een band of relatie met de Molukse bewoners van de wijk hebben. Zodra jij geen bekende bent, kom je er niet zomaar in.
West-Melanesia
pi_187179875
De mensen hier blijven maar roepen dat alles racisme is, maar ze weten niet eens wat racisme is. Racisme is verboden bij de wet, conform artikel 1 van de grondwet. Maar de Molukse wijk is dus niet verboden omdat er namelijk geen sprake is van racisme. Iedereen kan er namelijk wonen.
West-Melanesia
pi_187179954
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah. Als er naast die slegs vir Mololukkers-wijk een slegs vir blanken-wijk zou komen, dan zou ik dat wel toejuichen. Dan is die idioterie binnen een week voorbij.
Aber naturlich al 17 jaar roepen jullie wir haben es nicht gewusst en elk jaar spreken jullie je wens uit op internet dat er actie wordt ondernomen, en daar blijft het vervolgens bij _O-

Binnen een week voorbij _O-

Jij moet een Duitse cabaratier worden, Hennie Hanschmann
West-Melanesia
pi_187179986
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hey, mensen hier willen niet verder kijken dan hun neus lang is. De redenen van het ontstaan van Molukse wijken willen ze hoe dan ook maar niet horen. Zolang mensen geenszins begrip willen tonen, zo respectloos blijven praten over deze wijken ken je me blijven vragen of ik me wil uitspreken over dat raampje dat vernield is maar dan ken je wachten tot je een ons weegt.

In de Molukse wijken wonen Molukkers, aangetrouwde Hollanders, halfbloedjes, Surinamers, iedereen die ook maar een band of relatie met de Molukse bewoners van de wijk hebben. Zodra jij geen bekende bent, kom je er niet zomaar in.
1. Mensen tonen geen begrip dóór de vandalisme die gepleegd is.
Dat je je er niet over uit wilt spreken zegt al genoeg.

2. Ohh, dus Molukkers die niemand kennen in die wijk worden ook niet toegelaten(in eerste instantie).
pi_187180024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:55 schreef Oceanier het volgende:
Maar de Molukse wijk is dus niet verboden omdat er namelijk geen sprake is van racisme. Iedereen kan er namelijk wonen.
Ok, dus ik kan me spullen pakken en nu verhuizen naar die leegstaande woning in de wijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 10:09:05 ]
pi_187180045
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:04 schreef Max23 het volgende:

[..]

1. Mensen tonen geen begrip dóór de vandalisme die gepleegd is.
Dat je je er niet over uit wilt spreken zegt al genoeg.

2. Ohh, dus Molukkers die niemand kennen in die wijk worden ook niet toegelaten(in eerste instantie).
Nee het is elke keer hetzelfde riedeltje. Al 17 jaar lang schendt een woningcorporatie een afspraak wat niet netjes is, vervolgens wordt een Molukkertje boos, de woningcorporatie erkent zijn fout en biedt daarna zijn excuses aan en alles is weer koek en ei.

Er is dus niks aan de hand. Die hele ruit die gevandaliseerd is interesseert me echt geen flikker na al die misselijke reacties hier hoe alle Molukse woonwijken het mikpunt zijn van scheldkannonades en over 1 kam worden geschoren en voor de goorste dingen worden uitgemaakt allemaal vanwege 1 kapotte ruit in 1 fkn wijkie. Schaamteloos online internet gedrag.

Klopt, ook als je Molukker bent kan je geweigerd worden.
West-Melanesia
pi_187180048
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:08 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ok, dus ik kan me spullen pakken en nu verhuizen naar die leegstaande woning in de wijk?
Nee jou gaan ze zeker niet toelaten
West-Melanesia
pi_187180103
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee jou gaan ze zeker niet toelaten
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:55 schreef Oceanier het volgende:
Maar de Molukse wijk is dus niet verboden omdat er namelijk geen sprake is van racisme. Iedereen kan er namelijk wonen.
Does not compute

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 10:16:15 ]
pi_187180205
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:15 schreef Lola69 het volgende:

[..]

[..]

Does not compute
Wat vervelend
West-Melanesia
pi_187180396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ga maar asielzoekers lastig vallen ofzo. Hebbe Molukkers het toch ff wat beter voor mekaar geregeld dat ze altijd een woning hebbe
West-Melanesia
pi_187180438
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:08 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ik woon zelf in een voormalig Molukse wijk. Hier kan iedereen wonen, dus wees welkom!
pi_187180514
Ja Lola ga maar in een voormalig Molukse wijk wonen, dan ken je net doen of je echt in een Molukse wijk woont
West-Melanesia
pi_187180517
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het is elke keer hetzelfde riedeltje. Al 17 jaar lang schendt een woningcorporatie een afspraak wat niet netjes is, vervolgens wordt een Molukkertje boos, de woningcorporatie erkent zijn fout en biedt daarna zijn excuses aan en alles is weer koek en ei.

Er is dus niks aan de hand. Die hele ruit die gevandaliseerd is interesseert me echt geen flikker na al die misselijke reacties hier hoe alle Molukse woonwijken het mikpunt zijn van scheldkannonades en over 1 kam worden geschoren en voor de goorste dingen worden uitgemaakt allemaal vanwege 1 kapotte ruit in 1 fkn wijkie. Schaamteloos online internet gedrag.

Klopt, ook als je Molukker bent kan je geweigerd worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ga maar asielzoekers lastig vallen ofzo. Hebbe Molukkers het toch ff wat beter voor mekaar geregeld dat ze altijd een woning hebbe
Je spreekt jezelf tegen

En over het eerste punt. Je draait het dus om. Je zegt dat het je geen flikker interesseert na al die negatieve reacties hier. Maar die reacties waren er dus niet gekomen als het niet in het nieuws was geweest van dat vandalisme
pi_187180529
Wat een eeuwig Calimero volkje is het toch ook.
pi_187180546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:43 schreef Max23 het volgende:

[..]

[..]

Je spreekt jezelf tegen

En over het eerste punt. Je draait het dus om. Je zegt dat het je geen flikker interesseert na al die negatieve reacties hier. Maar die reacties waren er dus niet gekomen als het niet in het nieuws was geweest van dat vandalisme
Boeie, een probleem los je op door naar de oorzaak te kijken. Spreek je dus eerst uit over de fout van de woningcorporatie, daarna mag je het nog een keer proberen bij mij maxxie veel succes.

Btw, Bovensmilde kwam ook in het nieuws en daar waren geen ruiten ingegooid. Wat je zegt klopt dus niet.
West-Melanesia
pi_187180563
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:43 schreef Max23 het volgende:

[..]

[..]

Je spreekt jezelf tegen

Hij is anders de enige die hier nog zit te schuimbekken :+ .

We moeten het 'm nageven, hij heeft een lange adem in dit topic _O-
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_187180576
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:44 schreef kataklysm het volgende:
Wat een eeuwig Calimero volkje is het toch ook.
Nee, hoor. Alleen TO.
pi_187180594
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Boeie, een probleem los je op door naar de oorzaak te kijken. Spreek je dus eerst uit over de fout van de woningcorporatie,
De fout van de woningcorporatie was een symptoom , geen oorzaak. De oorzaak is de segregatie die de Molukkers toepassen.
pi_187180599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:46 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Hij is anders de enige die hier nog zit te schuimbekken :+ .

We moeten het 'm nageven, hij heeft een lange adem in dit topic _O-
Mooi, ik lul iedereen eruit. Erauss
West-Melanesia
pi_187180631
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:49 schreef Lola69 het volgende:

[..]

De fout van de woningcorporatie was een symptoom , geen oorzaak. De oorzaak is de segregatie die de Molukkers toepassen.
Nee hoor voordat de woningcorporatie die fout maakte, was alles koek en ei. Het probleem ontstond pas nadat de woningcorporatie de fout maakte, dus is dat de oorzaak van het probleem, het probleem wat inmiddels is opgelost.

Moeilijk he?
West-Melanesia
pi_187180636
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Boeie, een probleem los je op door naar de oorzaak te kijken. Spreek je dus eerst uit over de fout van de woningcorporatie, daarna mag je het nog een keer proberen bij mij maxxie veel succes.

Nee, in die wijk (en ook een paar jaar geleden in Hoogeveen) wordt een probleem opgelost door vandalisme en bedreiging.
Dat jij vindt dat een fout van de woningcorporatie (Ja ik geef het toe Oceaantje), daarmee opgelost mag worden zegt veel over jou.
pi_187180640
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:49 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het enigste wat je doet is al 2 jaar lang,
is iedere keer dezelfde non argumenten aanvoeren van "ja maar befehlafspraak ist befehlafspraak".

Het is alsof we zitten te discussiëren met een lid van de Westboro Baptist kerk. Gewoon elk argument counteren met, ja maar god en verder alles compleet negeren. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 10:53:18 ]
pi_187180669
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:49 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je eigen Molukse topique op Fok, wees er maar trots op! :+ _O-

Serieus, je lult niet iedereen eruit, je bent gewoon zó overtuigd (waarschijnlijk met de paplepel ingegoten) van je eigen gelijk én ongelijk, dat hier niet normaal over te discussieren valt. En eerlijk gezegd is dat gewoon erg jammer.
pi_187180696
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:47 schreef IriYe het volgende:

[..]

Nee, hoor. Alleen TO.
Nee hoor jullie. Allemaal calimero behalve ik.
West-Melanesia
pi_187180739
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:51 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nee, in die wijk (en ook een paar jaar geleden in Hoogeveen) wordt een probleem opgelost door vandalisme en bedreiging.
Dat jij vindt dat een fout van de woningcorporatie (Ja ik geef het toe Oceaantje), daarmee opgelost mag worden zegt veel over jou.
Nee niet de rollen omdraaien. De fout lag bij de woningcorporatie. Ook geen woorden in mijn mond leggen want ik heb nooit gezegd dat een fout met vandalisme opgelost mag worden. Dat ik me daar niet over uitspreek is wat anders en de redenen daarvoor heb ik al uitgelegd
West-Melanesia
pi_187180778
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:52 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Het enigste wat je doet is al 2 jaar lang,
is iedere keer dezelfde non argumenten aanvoeren van "ja maar befehlafspraak ist befehlafspraak".

Het is alsof we zitten te discussiëren met een lid van de Westboro Baptist kerk. Gewoon elk argument counteren met, ja maar god en verder alles compleet negeren. :')
Maar de Molukse wijk is er nog steeds. Dus je roept dingen die er niet zijn. Niet 2 jaar, al 17 jaar roepen jullie in koor hetzelfde
West-Melanesia
pi_187180783
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee hoor jullie. Allemaal calimero behalve ik.
Jij bent het lachertje van de Molukse gemeenschap. _O-
pi_187180803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee niet de rollen omdraaien. De fout lag bij de woningcorporatie. Ook geen woorden in mijn mond leggen want ik heb nooit gezegd dat een fout met vandalisme opgelost mag worden. Dat ik me daar niet over uitspreek is wat anders en de redenen daarvoor heb ik al uitgelegd
Je zegt net zelf dat het raam je geen flikker interesseert. Dus dan spreek je je er toch over uit?

En precies, die fout lag bij de woningcorporatie. En kijk hoe een aantal mensen uit die wijk het hebben opgelost. Lachwekkend.
pi_187180804
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Je eigen Molukse topique op Fok, wees er maar trots op! :+ _O-

Serieus, je lult niet iedereen eruit, je bent gewoon zó overtuigd (waarschijnlijk met de paplepel ingegoten) van je eigen gelijk én ongelijk, dat hier niet normaal over te discussieren valt. En eerlijk gezegd is dat gewoon erg jammer.
Ik heb ook gelijk, de 46 Molukse wijken zijn er nog. Er is geen sprake van racisme. Wat wil je nou precies van me? Ik heb geen brood bij me waar wacht je op?
West-Melanesia
pi_187180816
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:59 schreef IriYe het volgende:

[..]

Jij bent het lachertje van de Molukse gemeenschap. _O-
Waarom, de Molukse wijken zijn er nog en ik zeg alleen dat er geen sprake is van racisme. Waarom ben ik dan het lachertje?
West-Melanesia
pi_187180820
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik heb ook gelijk, de 46 Molukse wijken zijn er nog. Er is geen sprake van racisme. Wat wil je nou precies van me? Ik heb geen brood bij me waar wacht je op?
Nee, er is inderdaad geen sprake van racisme, maar iedereen (zelfs Molukkers van buitenaf) mag door de bewoners wel geweigerd worden ^O^
pi_187180842
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:00 schreef Max23 het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat het raam je geen flikker interesseert. Dus dan spreek je je er toch over uit?

En precies, die fout lag bij de woningcorporatie. En kijk hoe een aantal mensen uit die wijk het hebben opgelost. Lachwekkend.
Nee ik spreek me er niet over uit omdat die ruit me niet interesseert, begrijpend lezen.

Precies, de fout lach bij de woningcorporatie. Lachwekkend.
West-Melanesia
pi_187180848
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom, de Molukse wijken zijn er nog en ik zeg alleen dat er geen sprake is van racisme. Waarom ben ik dan het lachertje?
Om hoe je reageert op iedereen, terwijl je argumenten door iedereen onderuit gehaald worden.

Ik schaam me kapot voor je
pi_187180855
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:01 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nee, er is inderdaad geen sprake van racisme, maar iedereen (zelfs Molukkers van buitenaf) mag door de bewoners wel geweigerd worden ^O^
Ja wat snap je daar niet aan? Is het zo moeilijk om te begrijpen wat racisme is?
West-Melanesia
pi_187180883
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja wat snap je daar niet aan? Is het zo moeilijk om te begrijpen wat racisme is?
Zoveel madheid en agressiviteit in je posts _O_ _O_
Aan de ene kant vind ik het genot, aan de andere schaam ik me dat jij Moluks bent

Discussiëren is onmogelijk tegen jouw perceptie, dus ik ben hier weg
pi_187180899
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:03 schreef Max23 het volgende:

[..]

Om hoe je reageert op iedereen, terwijl je argumenten door iedereen onderuit gehaald worden.

Ik schaam me kapot voor je
Nee, de Molukse wijk bestaat, en er is geen sprake van racisme. Racisme is in strijd met artikel 1 van de grondwet. Indien de Molukse wijk in strijd zou zijn met de grondwet, hadden de woningcorporaties nooit ingestemd met een Molukse voorrangsregeling.

Welke argumenten van mij, waar jij je voor schaamt, worden nu precies door iedereen onderuit gehaald?
West-Melanesia
pi_187180928
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:05 schreef Max23 het volgende:

[..]

Zoveel madheid en agressiviteit in je posts _O_ _O_
Aan de ene kant vind ik het genot, aan de andere schaam ik me dat jij Moluks bent

Discussiëren is onmogelijk tegen jouw perceptie, dus ik ben hier weg
Nou van de 100 posts zijn er misschien hooguit 2 agressief? Wat ben ik toch een rustige jongen, de gemiddelde mens is veel agressiever dan mij.

Vertrek gerust, heb ik alweer gewonnen van een schaamteloze roeptoeter die met de noorderzon vertrekt omdat hij weet dat ik gelijk heb.
West-Melanesia
pi_187180956
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou van de 100 posts zijn er misschien hooguit 2 agressief? Wat ben ik toch een rustige jongen, de gemiddelde mens is veel agressiever dan mij.

Vertrek gerust, heb ik alweer gewonnen van een schaamteloze roeptoeter die met de noorderzon vertrekt omdat hij weet dat ik gelijk heb.
Het gaat om je toon in veel van je reacties.
Jouw perceptie, i rest my case

Nu ben ik echt weg :W
pi_187180963
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:01 schreef Max23 het volgende:

[..]

Klopt. Zelfs Molukkers mogen geweiger worden. Dat is punt 1
Punt 2 is dat de Molukse bewoners zich niet superieur vinden en andere volkeren niet als superieur beschouwen.

Al 2 punten waarop die zielige racismekaart-trekkers met hun zielige slachtofferrol het verliezen.

Racist! Oh, wat zielig nou voor die huillies.
West-Melanesia
pi_187180996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt. Zelfs Molukkers mogen geweiger worden. Dat is punt 1

Dus als ik een kroeg heb en alleen blanken binnenlaat. En heel soms een blanke eruit trap. Dan ben ik niet racistisch bezig omdat blanken ook geweigerd kunnen worden? Wat is dat voor logica dan :')
pi_187180999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:10 schreef Max23 het volgende:

[..]

Het gaat om je toon in veel van je reacties.
Jouw perceptie, i rest my case

Nu ben ik echt weg :W
Ja ook ik wordt moe van die racismekaart trekkers die continu in de slachtofferrol rollen. Wat is dat toch met die jeugd van tegenwoordig die zo snel vingertje wijzen met racisme. Willen ze zo graag gediscrimineerd worden en een moeilijk leven hebben omdat ze in hun jeugdjaren zo verwend zijn ofzo?

Rebel without a cause.

Zeker zonder reden of oorzaak, want het probleem tussen woningcorporatie en Molukse wijk is namelijk 2 dagen geleden netjes opgelost.

Alleen maar probleemzoekers hier op dit forum
West-Melanesia
pi_187181008
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:13 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Dus als ik een kroeg heb en alleen blanken binnenlaat. En heel soms een blanke eruit trap. Dan ben ik niet racistisch bezig omdat blanken ook geweigerd kunnen worden? Wat is dat voor logica dan :')
Nee na 300 posts snap je het nog steeds niet.
West-Melanesia
pi_187181020
Tering, wat maakt iemand zichzelf belachelijk zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187181022
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:15 schreef probeer het volgende:
Tering, wat maakt iemand zichzelf belachelijk zeg.
Leg uit
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 11:21:20 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187181071
wat een drukte om niks, lijkt me logisch dat de Molukkers hun wijk Moluks willen houden, daar is toch niks mis mee, zijn wel meer wijken waar de (verenigde) bewoners bepalen wie er komt wonen
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 11:33:36 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187181229
dat ze het willen is op zich ook niet erg, de manier waarop is wat matig
pi_187181280
Blijven huilen erover is ook matig, maar ik geniet er wel van
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 11:37:43 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187181288
je lijkt anders behoorlijk gepikeerd
pi_187181332
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:21 schreef Tarado het volgende:
wat een drukte om niks, lijkt me logisch dat de Molukkers hun wijk Moluks willen houden, daar is toch niks mis mee, zijn wel meer wijken waar de (verenigde) bewoners bepalen wie er komt wonen
Welke wijken in nl heb je het dan over?
pi_187181666
je externaliseert, vertoont ook kenmerken van narcistisch gedrag.
West-Melanesia
pi_187181694
Holy crap. Wordt hier het duurrecord racistisch blaten verbroken?
pi_187181706
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:14 schreef Jigzoz het volgende:
Holy crap. Wordt hier het duurrecord racistisch blaten verbroken?
ik denk het
West-Melanesia
pi_187181724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:10 schreef Oceanier het volgende:
je externaliseert, vertoont ook kenmerken van narcistisch gedrag.
Dit zei je toen je in de spiegel keek vanochtend?
Want vooralsnog zie ik hier maar 1 persoon narcistisch gedrag vertonen...
pi_187181772
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:19 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Nee hoor, ik verdedig het standpunt van de woningcorporatie. Jullie geven zomaar de woningcorporatie de schuld van racisme terwijl er helemaal geen racisme is. De millenials racismekaarttrekkers zijn een beetje verwend. Hun voorouders wisten pas wat racisme was, en hadden daarom ook nooit problemen met Molukse wijken.

De verwende millenials die in hun kindertijd nooit zijn teruggefloten door pape Kees en moeder Fleur moeten nog veel leren, zijn een beetje gefrustreerd dat de regels omtrent de leningen voor een studie wat worden aangescherpt en willen de rebelse jongeren uithangen.
West-Melanesia
pi_187181914
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:23 schreef Oceanier het volgende:

De verwende millenials die in hun kindertijd nooit zijn teruggefloten
Aldus de millenial :') Pot ketel

quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:27 schreef Oceanier het volgende:
van mijn familie ben ik de 4e generatie. Mijn overgrootvader was een marinier in de Nederlandse marine.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 12:37:29 ]
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 12:40:08 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187181959
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:19 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

lijkt zo uit het boekje te komen idd

https://www.psyq.nl/perso(...)oonlijkheidsstoornis
pi_187182368
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:37 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Aldus de millenial :') Pot ketel
[..]

De Molukse wijk en de woningcorporatie hebben hun probleem opgelost. Waarom zeuren jullie nog?

Hahahaha je bent aan het vissen tussen honderden posts van mij verspreid over meerdere jaren zoekend naar een foutje waar je me op kan pakken.......omg lolita hoeveel vrije tijd heb jij hahaha...waanzinnig

En, heb je al een foutje gevonden? _O-
West-Melanesia
pi_187182408
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt zo uit het boekje te komen idd

https://www.psyq.nl/perso(...)oonlijkheidsstoornis
naast dat zijn jullie ook nog jaloers op de racistische woningcorporatie
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:14:27 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182428
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

naast dat zijn jullie ook nog jaloers op racistische woningcorporatie
ik ken het bedrijf eerlijk gezegd niet dus ik weet niet of ik er wel of niet jaloers op zou moeten zijn en racistisch heb ik ze niet genoemd

dat is een stuip waar je inzit omdat ik niet direct in een stilzwijgende polonaise achter je slachtofferrol aanschuivel
pi_187182463
Ja maar ze hebben de Molukkers toch de Molukse voorrangsregeling gegeven wat racistisch is? Dan zijn ze toch medeplichtig aan racisme. En dat is toch waar jij je slachtoffer van voelt?

Zijn we nu opeens 180 graden gedraaid? Hoezo dat ineens?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:17:48 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182475
ik voel me nergens slachtoffer van, dan heb jij mijn posts niet goed gelezen

sterker nog ik heb nergens iets gezegd wat daar op lijkt en ik heb de voorrangsregeling ook niet racistisch genoemd

dat is een stuip waar je inzit omdat ik niet direct in een stilzwijgende polonaise achter je slachtofferrol aanschuivel
pi_187182552
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:10 schreef Oceanier het volgende:
En, heb je al een foutje gevonden? _O-
Ja

quote:
omg lolita hoeveel vrije tijd heb jij hahaha...waanzinnig
Koste me zelfs maar 6 seconden zoekwerk :W

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 13:23:13 ]
pi_187182557
oh, kan ik daaruit concluderen dat je dus net als mij de voorrangsregeling niet racistisch vindt? of vind je het wel maar wil je je daar niet over uitspreken?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:26:48 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182613
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:23 schreef Oceanier het volgende:
oh, kan ik daaruit concluderen dat je dus net als mij de voorrangsregeling niet racistisch vindt? of vind je het wel maar wil je je daar niet over uitspreken?
van mij mag je concluderen wat je wil jongen, dat doe je zoals we hierboven kunnen zien namelijk toch wel en dat is behoorlijk vermoeiend

nee het is in mijn ogen geen racisme, wel discriminatie en nee ik heb er niet zo heel veel problemen mee

niet dat je mijn posts daadwerkelijk leest ofzo maar misschien wil iemand anders wel met me in discussie ...
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:28:30 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182636
en kap ff met mensen voor rotte vis uitmaken
pi_187182681
Mooi, dan zijn we het dus allebei erover eens dat het geen racisme is. Dit is nogal een klap voor een grote groep posters in dit topic. Ik heb het idee dat je niet wilt uitleggen hoe jij vind dat het dan wel discriminatie is? No hard feelings.
West-Melanesia
pi_187182684

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 31-05-2019 13:32:02 (doe nou niet joh) ]
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:31:45 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182704
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:30 schreef Oceanier het volgende:
Mooi, dan zijn we het dus allebei erover eens dat het geen racisme is. Dit is nogal een klap voor een grote groep posters in dit topic. Ik heb het idee dat je niet wilt uitleggen hoe jij vind dat het dan wel discriminatie is? No hard feelings.
hoe kom je aan dat idee?

volgens mij ben ik niet heel erg moeilijk geweest in het uitleggen hoe ik over dingen denk in deze reeks namelijk
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:32:25 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182713
is het puur omdat ik het niet met je eens ben?
pi_187182725
quote:

[..]

omg lolita hoeveel vrije tijd heb jij hahaha...waanzinnig
Pot verwijt de ketel, again...
Je zit op z'n minst al twee dagen non-stop (afgezien van een paar uur slapen) in dit topic te blaten, en dan kom je met zo'n reactie??
Man man, de bussen rijden zeker niet waar jij woont... :')
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:33:32 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182734
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Je zit op z'n minst al twee dagen non-stop (afgezien van een paar uur slapen) in dit topic te blaten, en dan kom je met zo'n reactie??
Man man, de bus rijdt zeker niet waar jij woont... :')
de trein meestal wel
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:33:53 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182740
superslecht grapje
pi_187182744
Nouja, heel simpel, 1+1 is 2. Jij vind het geen racisme, ik vind het ook geen racisme. Dus zijn we het er samen over eens dat het geen racisme is.

Idd niet moeilijk
West-Melanesia
pi_187182752
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:33 schreef sp3c het volgende:
superslecht grapje
Toch moest ik gniffelen :@ :P
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:34:54 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182761
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:34 schreef Oceanier het volgende:
Nouja, heel simpel, 1+1 is 2. Jij vind het geen racisme, ik vind het ook geen racisme. Dus zijn we het er samen over eens dat het geen racisme is.

Idd niet moeilijk
en daaruit haal jij dat ik niet uit wil leggen waarom ik het discriminatie vind :?

we hebben die discussie al eens gevoerd namelijk
pi_187182779
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Man man, de bussen rijden zeker niet waar jij woont... :')
De wijken zijn racistisch, en jullie dollen en grappen op internet. En dan verwacht je serieus te worden genomen haha
West-Melanesia
pi_187182791
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

en daaruit haal jij dat ik niet uit wil leggen waarom ik het discriminatie vind :?

we hebben die discussie al eens gevoerd namelijk
Nee ik haal het er niet uit, ik heb het idee/vermoeden dat je het niet uit wilt leggen. Maar als ik er naast zit, leg gerust uit waarom je vind dat het geen racisme is maar wel discriminatie.
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:37:54 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182800
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De wijken zijn racistisch, en jullie dollen en grappen op internet. En dan verwacht je serieus te worden genomen haha
ik begin een beetje melig te worden door je manier van reageren
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:38:12 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182805
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee ik haal het er niet uit, ik heb het idee/vermoeden dat je het niet uit wilt leggen. Maar als ik er naast zit, leg gerust uit waarom je vind dat het geen racisme is maar wel discriminatie.
maar waar komt dat idee/vermoeden dan vandaan?
pi_187182829
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Omdat je vond dat het discriminatie is maar vervolgens geen verdere uitleg erbij gaf.
West-Melanesia
pi_187182838
Probeer je nu onder die uitleg uit te komen door van onderwerp te veranderen?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:40:28 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182849
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Omdat je vond dat het discriminatie is maar vervolgens geen verdere uitleg erbij gaf.
apart
pi_187182857
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja die kerel heeft te maken met racistische wijken in zijn land, en hij gaat grappies make op internet. Hoe ken ik hem nou serieus neme?
West-Melanesia
pi_187182865
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een voorbeeldwjjk, waar nooit problemen zijn en voor de ouderen wordt gezorgd waar menig ander nog wat van kan leren, aldus de woordvoerder van woningcorporatie Woonpunt.
Je bent wel onvermoeibaar bezig hier. :) Ik ben het trouwens als 1 van de weinigen helemaal met jouw standpunt eens. Discriminatie is heel ver gezocht. En die berichten van Juffrouw J. hier leken principieel maar uiteindelijk bleek het eigenbelang (of die van haar zusje). :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:41:20 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182866
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:39 schreef Oceanier het volgende:
Probeer je nu onder die uitleg uit te komen door van onderwerp te veranderen?
nee ik probeer je duidelijk te maken dat je in een discussie verder komt zonder constant op de man te spelen maar dat is mogelijk te subtiel
pi_187182867
Drie dagen lang stomweg herhalen dat gewelddadig afgedwongen etnische segregatie niet racistisch is...

Zelfs Wilders zou al afgehaakt zijn.
pi_187182878
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

van mij mag je concluderen wat je wil jongen, dat doe je zoals we hierboven kunnen zien namelijk toch wel en dat is behoorlijk vermoeiend

nee het is in mijn ogen geen racisme, wel discriminatie en nee ik heb er niet zo heel veel problemen mee

niet dat je mijn posts daadwerkelijk leest ofzo maar misschien wil iemand anders wel met me in discussie ...
Nou, we halen je post er weer even bij. Je vind het wel discriminatie en je hebt er niet veel problemen mee.

Je heb dus geen uitleg gegeven waarom je het discriminatie vind.

Wat is hier apart aan?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:41:57 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182880
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja die kerel heeft te maken met racistische wijken in zijn land, en hij gaat grappies make op internet. Hoe ken ik hem nou serieus neme?
je kunt beginnen met zijn postst daadwerkelijk te lezen :Y
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:42:44 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182892
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou, we halen je post er weer even bij. Je vind het wel discriminatie en je hebt er niet veel problemen mee.

Je heb dus geen uitleg gegeven waarom je het discriminatie vind.

Wat is hier apart aan?
het is apart dat je daaruit af denkt te kunnen leiden dat de wil er niet is
pi_187182893
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt beginnen met zijn postst daadwerkelijk te lezen :Y
Allemaal gelezen, ken hem niet serieus nemen. Maar je probeert te vluchten vanuit ons gesprek, post #282 aub
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:43:31 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182904
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Allemaal gelezen, ken hem niet serieus nemen. Maar je probeert te vluchten vanuit ons gesprek, post #282 aub
nee hoor, ik zit te wachten tot je me iets vriendelijk vraagt maar dat lijkt niet te lukken
pi_187182909
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is apart dat je daaruit af denkt te kunnen leiden dat de wil er niet is
Kan je vinden, is verder niet zo belangrijk. Ik moet blijkbaar wat directer zijn. Wil je het uitleggen waarom je het wel discriminatie vind?
West-Melanesia
pi_187182910
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor, ik zit te wachten tot je me iets vriendelijk vraagt maar dat lijkt niet te lukken
Wilt u uitleggen waarom het discriminatie is?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:44:10 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182913
ja
pi_187182916
oke
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:44:47 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182918
ik moest zelf lachen jongons
pi_187182922
ok
West-Melanesia
pi_187182963
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

de trein meestal wel
Weinig Molukkers in de buurt zeker? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 13:49:25 ]
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:49:19 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182966
maar goed, discriminatie ff zonder gekkigheid

quote:
De strafrechtelijke definitie van discriminatie wordt gegeven in artikel 90quater van het Wetboek van Strafrecht: “Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast”.
in dit geval maken we onderscheid op basis van afkomst ... Molukkers wel, de rest niet
dat is discriminatie, hoe je het ook went of keert

dat dat een privilege is dat de Molukse gemeenschap heeft prima maar dat maakt het niet minder discriminerend
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 13:52:02 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187182999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:49 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Weinig Molukkers in de buurt zeker? :+
toch nog redelijk wat hoor, zelfs in de familie (hoogeveen enzo)
pi_187183505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:49 schreef sp3c het volgende:
maar goed, discriminatie ff zonder gekkigheid
[..]

in dit geval maken we onderscheid op basis van afkomst ... Molukkers wel, de rest niet
dat is discriminatie, hoe je het ook went of keert

dat dat een privilege is dat de Molukse gemeenschap heeft prima maar dat maakt het niet minder discriminerend
Duidelijk verwoord.
Sommige mensen zijn van mening dat onderscheid op basis van afkomst racisme is. Kun jij misschien uitleggen waarom dat niet zo is?
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 15:49:13 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187184473
kun je beter aan 'sommige mensen' vragen want je zit nu al twee volle topics vervelend tegen me te doen zonder reden, mijn berichten niet te lezen, mij woorden in de mond te leggen, zielige persoonlijke aanvalletjes te maken en al dat soort dingen en dan heb ik niet heel erg veel behoefte om voor jou de schoolmeester uit te gaan hangen richting andere mensen over termen die jij niet lijkt te begrijpen

met alle respect natuurlijk

[ Bericht 83% gewijzigd door sp3c op 31-05-2019 16:02:50 ]
pi_187184500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hij gaat dit toch niet (willen) begrijpen.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:58:20 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187184610
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:41 schreef Jigzoz het volgende:
Drie dagen lang stomweg herhalen dat gewelddadig afgedwongen etnische segregatie niet racistisch is...

Zelfs Wilders zou al afgehaakt zijn.
Heeft hij al kamervragen gesteld eigenlijk?

Maar deze kwestie gaat niet over islam dus zal wel niet.
pi_187184766
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heeft hij al kamervragen gesteld eigenlijk?

Maar deze kwestie gaat niet over islam dus zal wel niet.
Dit lijkt me meer iets voor Baudet.

"Voorzitter,

Forum voor Democratie kwam ter ore dat het in het Nederland van 2019 eindelijk weer mogelijk is om op basis van gedeelde etniciteit de leefomgeving op een homogene wijze in te richten. Wij juichen dit van harte toe. Graag zouden we zien dat de minister ook de overige mogelijkheden verkent, want als dit binnen een wijk mogelijk is, waarom dan niet met een dorp, stad, provincie, of zelfs met het hele land?

Voorzitter, Forum voor Democratie heeft er nooit een geheim van gemaakt een boreaal Europa na te streven en het is ons dan ook meer dan een genoegen om gebruik te maken van het geschapen precedent. Graag vernemen we waar en wanneer er boreale gebieden gezuiverd kunnen gaan worden van smetten en vreemde elementen. Bovendien horen we graag van de minister op welke wijze de Nederlandse krijgsmacht een bijdrage kan leveren aan het organiseren en uitvoeren hiervan."

Etc.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 16:26:14 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187185087
nee moneer B, dat is het forum van democratie foutief ter ore gekomen

gewoon nee

mvg,

doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')