Als dit in stand wordt gehouden, dan is het wachten op andere bevolkingsgroepen die hun eigen domeinen opeisen. En gelijk hebben ze. Ik ben wel benieuwd hoe een rechter dan zou oordelen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:16 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Een kans op oud worden en dus toegang tot een bejaardencomplex heeft iedereen. En ladies only sportfilialen zijn voor minimaal 50% van de bevolking toegankelijk.
Die wil je serieus vergelijken met wijken waar minder dan 0,01% van Nederland volgens jou mag wonen?
Als een bejaardentehuis volgens jou leeftijdsdiscriminatie is, dan heb je zeker ook een probleem met kleuterscholen? Daar mag je als volwassen vent ook niet in de klas gaan zitten. Zware discriminatiequote:Op donderdag 30 mei 2019 18:19 schreef Oceanier het volgende:
Er is dus sprake van leeftijdsdiscriminatie
Nee, alleen de Molukse gemeenschap die tegen haar zin hierheen is gehaald met haar speciale politieke status heeft eigen wijken gekregen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als dit in stand wordt gehouden, dan is het wachten op andere bevolkingsgroepen die hun eigen domeinen opeisen. En gelijk hebben ze. Ik ben wel benieuwd hoe een rechter dan zou oordelen.
"Dus u hebt een huis vernield omdat er een Marokkaans gezin zou komen wonen?"
"Ja, onze wijk is een wijk voor blanke, autochtone Nederlanders. Dat is onderdeel van onze wijkcultuur."
En dan de Turken:
"Dus u hebt een huis vernield omdat er een blank gezin zou komen wonen?"
"Ja, onze wijk is een wijk voor islamitische Marokkaanse Nederlanders. Dat is onderdeel van onze wijkcultuur."
Of selectieve uitsluiting op basis van religie of etniciteit. Ja, daar heb je de Godwin. Volledig terecht overigens.
Je kunt hem inhoudelijk kritiek geven zonder die generalisaties. Kan best.quote:Op donderdag 30 mei 2019 17:38 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ja, want onze knuffel Molukker Oceanier doet helemaal niet aan generalisatie jegens "Hollanders"Ik keer letterlijk zijn eigen beweringen om en ben dan ineens de generalist?
Niet ik, jij roept steeds discriminatie. Jij begon.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:22 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Als een bejaardentehuis volgens jou leeftijdsdiscriminatie is, dan heb je zeker ook een probleem met kleuterscholen? Daar mag je als volwassen vent ook niet in de klas gaan zitten. Zware discriminatie
quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Niet ik, jij roept steeds discriminatie. Jij begon.
quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:13 schreef Oceanier het volgende:
Ook komen er steeds meer ladies only sportfilialen, complexen voor bejaarden. Artikel 1 van de grondwet kan je zogoed als weggooien
Oceanier heeft daar geen enkel probleem mee hoor. Hierboven vond hij geweld gebruiken om redenen van etniciteit zelfs 'normaal'. Dan valt ie vast niet over een paar verbale generalisaties.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
Iemand op zijn afkomst aanvallen is iemand persoonlijk aanvallen
Om even een wijs iemand te quotenquote:Op donderdag 30 mei 2019 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Iemand op zijn afkomst aanvallen is iemand persoonlijk aanvallen
quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 15:15 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat is heel fijn voor je. Voor wie ik respect hebt gaat jou niks aan en bepaal ik zelf wel.
Nee hoor je leest niet goed, of je vind dat iedereen sarcasme mag gebruiken behalve Oceanierquote:Op donderdag 30 mei 2019 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oceanier heeft daar geen enkel probleem mee hoor. Hierboven vond hij geweld gebruiken om redenen van etniciteit zelfs 'normaal'. Dan valt ie vast niet over een paar verbale generalisaties.
Wat een duidelijk quote, zelfs ik kan hier geen punt uit opmaken van wat je nou precies bedoelt. Volgens mij moet je echt naar een bejaardentehuisquote:Op donderdag 30 mei 2019 18:26 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Om even een wijs iemand te quoten
[..]
Maar anderen wel. Die zijn ook slachtoffers van dit soor etnisch profileren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
Oceanier heeft daar geen enkel probleem mee hoor. Hierboven vond hij geweld gebruiken om redenen van etniciteit zelfs 'normaal'. Dan valt ie vast niet over een paar verbale generalisaties.
Zeker. Maar etnisch profileren is kinderspel vergeleken met het racistische geweld waar hij voorstander van is.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar anderen wel. Die zijn ook slachtoffers van dit soor etnisch profileren.
Ja je kan me wel vals blijven beschuldigen, maar daar win je de discussie niet meequote:Op donderdag 30 mei 2019 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker. Maar etnisch profileren is kinderspel vergeleken met het racistische geweld waar hij voorstander van is.
Je overdrijft ... Etnisch profileren, hele bevolkingsgroepen daarmee discrimineren is van grotere foute omvang dan het beschadigen en beschilderen van een huis, zoals in dit topic gemeld is.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker. Maar etnisch profileren is kinderspel vergeleken met het racistische geweld waar hij voorstander van is.
Dat heb je echt heel mooi gezegd!quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je overdrijft ... Etnisch profileren, hele bevolkingsgroepen daarmee discrimineren is van grotere foute omvang dan het beschadigen en beschilderen van een huis, zoals in dit topic gemeld is.
De omvang vind ik niet bepalend voor de vraag of er sprake is van racisme of voor de ernst ervan. Op het moment dat er een huis beschadigd wordt vanwege de etniciteit van de aanstaande bewoners en zéker als er geclaimd wordt dat de wijk etnisch homogeen moet blijven, dan ligt het er zo dik bovenop dat er echt niets anders van te maken valt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je overdrijft ... Etnisch profileren, hele bevolkingsgroepen daarmee discrimineren is van grotere foute omvang dan het beschadigen en beschilderen van een huis, zoals in dit topic gemeld is.
Nee want er is geen sprake van racisme.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De omvang vind ik niet bepalend voor de vraag of er sprake is van racisme of voor de ernst ervan. Op het moment dat er een huis beschadigd wordt vanwege de etniciteit van de aanstaande bewoners en zéker als er geclaimd wordt dat de wijk etnisch homogeen moet blijven, dan ligt het er zo dik bovenop dat er echt niets anders van te maken valt.
Maar nogmaals: misschien zijn er eerst blanke wijken nodig waar geen niet-blanken mogen wonen voordat iedereen (goed, behalve de mensen die sowieso tegen elke vorm van 'rassenvermenging' zijn) snapt dat racisme altijd verwerpelijk is.
Ik mag er niet wonen omdat mijn over-grootvader uit Nederland komt. Hoe wil je dat anders noemen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Oceanier het volgende:
Molukkers en de Molukse wijken behandelen niemand minderwaardig.
Vind jij. Duidelijk. Volgens de definitie wel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Oceanier het volgende:
Nee want er is geen sprake van racisme.
Je over-grootvader komt niet uit de Molukken, dus je mag daar niet wonen. Simpel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:47 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ik mag er niet wonen omdat mijn over-grootvader uit Nederland komt. Hoe wil je dat anders noemen?
Nee, de woningcorporatie is niet racistisch.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind jij. Duidelijk. Volgens de definitie wel.
Er zijn overigens vrij weinig racisten die zichzelf racistisch noemen. Ze hebben altijd wel een of andere kromme redenering om die bagger recht te praten.
Want Soekarno had, tegen de afspraken in (federale staat), geen eenheidsstaat ingesteld? En Soekarno had de Molukken niet volledig geblokkeerd?quote:Op donderdag 30 mei 2019 17:58 schreef Oceanier het volgende:
Je hebt Indonesie, en je hebt de Molukken. Dat zijn aparte gebieden en vijanden. De Molukse soldaten wilden naar de Molukken maar Nederland hield dat tegen en wilde ze in Indonesie achterlaten. Toen is daar een kort geding tegen aangespannen door de delegatie-aponno waar ik het eerder over heb gehad. Omg
Je vond het etnisch profileren van bevolkikngsgroepen toch kinderspel...maw echt niet zo erg als het beschadigen van een huis.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De omvang vind ik niet bepalend voor de vraag of er sprake is van racisme of voor de ernst ervan.
De bewoners wel, want die gaan met stoeptegels gooien als er iemand van de verkeerde etnische achtergrond in "hun" wijk komt wonen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:50 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee, de woningcorporatie is niet racistisch.
Gedwongen plaatsing is niet zo'n populair idee in ons land.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:55 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is het bestaan van zwarte en witte scholen.
Ik zeg niet dat etnisch profileren op zich kinderspel is, maar dat het dat vergeleken met gewelddadig racisme is.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je vond het etnisch profileren van bevolkikngsgroepen toch kinderspel...maw echt niet zo erg als het beschadigen van een huis.
Zo ondermijn je zelf de geloofwaardigheid van je anti-racisme argument.... Je bent de felle ant-racist met een afkeer van etnische wijken en tegelijk erken je niet hoe discriminerend etnisch profileren is. Dat is tegenstrijdig .
Wat betreft segregatie is er een veel groter probleem in Nederland.
Dat is het bestaan van zwarte en witte scholen.
Nee dat is juist het hele eieren eten van de RMS. De onafhankelijke Indonesische Republiek die werd uitgeroepen in 1945 had alleen Java, het eiland Madura en een gedeelte van Sumatra veroverd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want Soekarno had, tegen de afspraken in (federale staat), geen eenheidsstaat ingesteld? En Soekarno had de Molukken niet volledig geblokkeerd?
Maar de woningcorporatie staat achter de bewoners. Maar nogmaals, de woningcorporatie is niet racistischquote:Op donderdag 30 mei 2019 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De bewoners wel, want die gaan met stoeptegels gooien als er iemand van de verkeerde etnische achtergrond in "hun" wijk komt wonen.
Dat heeft niet veel met ras te maken.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De bewoners wel, want die gaan met stoeptegels gooien als er iemand van de verkeerde etnische achtergrond in "hun" wijk komt wonen.
Te veel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met ras te maken.
En hoeveel bewoners gingen met stoeptegels gooien? 3 30 of 300 ?
Maar wat vind je van de woningcorporatie, die bevestigd heeft dat de wijk Molukse blijft? Die steen en die ruit elke keer, een beetje vermoeiend weet je. Nu de woningcorporatie, wat vind je van ze?quote:
Dude. Het is zo'n beetje de definitie ervan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu is het aantal geweldplegers ook al van belang? Het gaat om de motivatie. Die is racistisch.quote:En hoeveel bewoners gingen met stoeptegels gooien? 3 30 of 300 ?
Dat zullen er niet veel geweest zijn, feit is wel dat het intimiderend werkt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En hoeveel bewoners gingen met stoeptegels gooien? 3 30 of 300 ?
Boeie, de wonigcorporatie is het niet met je eens, de wijk moet volgens hun Moluks blijven. Wat ga je daaraan doen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dude. Het is zo'n beetje de definitie ervan.
[..]
Nu is het aantal geweldplegers ook al van belang? Het gaat om de motivatie. Die is racistisch.
Wachten tot de volgende etnische groep een racistisch wijkbeleid invoert. Het precedent ligt er, dus er hoeft alleen maar iemand het initiatief te nemen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Boeie, de wonigcorporatie is het niet met je eens, de wijk moet volgens hun Moluks blijven. Wat ga je daaraan doen?
Ik denk dat dit toch anders ligt, de Molukse situatie heeft puur met afspraken in het verleden te maken en dat krijgt geen andere etnische groep voor elkaarquote:Op donderdag 30 mei 2019 19:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wachten tot de volgende etnische groep een racistisch wijkbeleid invoert. Het precedent ligt er, dus er hoeft alleen maar iemand het initiatief te nemen.
Ik denk dat die afspraken in strijd zijn met de Grondwet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:19 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ik denk dat dit toch anders ligt, de Molukse situatie heeft puur met afspraken in het verleden te maken en dat krijgt geen andere etnische groep voor elkaar
Weet ik niet, dat durf ik niet te zeggenquote:Op donderdag 30 mei 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat die afspraken in strijd zijn met de Grondwet.
Geen enkele afspraak heeft een oneindige geldigheid.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:19 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ik denk dat dit toch anders ligt, de Molukse situatie heeft puur met afspraken in het verleden te maken en dat krijgt geen andere etnische groep voor elkaar
Misschien moet je gewoon open kaart spelen en aangeven dat je wel racistisch bent.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee want er is geen sprake van racisme.
Racisme is een groep om raciale redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen.
Molukkers en de Molukse wijken vernederen niemand, en behandelen niemand minderwaardig. Je begint nou een beetje te zeuren.
Volgens mij heeft de woningcorporatie niet echt een mening in dezen. Ze hebben gewoon geen zin om er continu mensen in te zetten die er dan vervolgens uit weggepest worden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Boeie, de wonigcorporatie is het niet met je eens, de wijk moet volgens hun Moluks blijven. Wat ga je daaraan doen?
Of dat jij erkent dat je gaarne iemand als racist aan de schandpaal wilt zetten.quote:Op donderdag 30 mei 2019 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon open kaart spelen en aangeven dat je wel racistisch bent.
Hier gaat het om beleid waarbij mensen niet in een wijk mogen wonen. Dat is gewoon racisme. Dat is iets anders dan klachten die mensen vaak, terecht, hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Of dat jij erkent dat je gaarne iemand als racist aan de schandpaal wilt zetten.
Mensen die klagen dat de laatste jaren zoveel mensen van een andere etnische afkomst in hun wijk wonen, zijn geen uitgesproken racisten. (...)
Het precedent ligt er al 17 jaar joh, sinds het eerste incident in de Molukse wijk van Moordrecht in 2002. Hou toch op. Dat incident kwam toen nog in Premtime, dat programma van Prem Radakishun. Destijds PVV-lid Mirjam Sterk (nu inmiddels PVDA dacht ik) werd toen nog op het matje geroepen door de regering nadat ze in de media uitspraken had gedaan, namelijk dat ze vond dat de Molukse wijken niet meer kunnen en niet meer van deze tijd zijn. Gelijk teruggefloten werd ze. Dus je kan wachten tot je een ons weegt of gewoon inzien dat racisme helemaal niks te maken heeft met de Molukse wijken en het onstaan ervan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wachten tot de volgende etnische groep een racistisch wijkbeleid invoert. Het precedent ligt er, dus er hoeft alleen maar iemand het initiatief te nemen.
Jullie weten ook niet wat jullie willen, wat is het nou, racisme, oneindige geldigheid. Wat is het precies waar jullie over vallen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen enkele afspraak heeft een oneindige geldigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |