abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 15:04:47 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187168546
Alleenstaanden of koppels met een Molukse achtergrond worden niet langer afgewezen voor een gezinswoning in de Molukse wijk in Maastricht. Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Dat hebben sociale huisvester Woonpunt en de Vertegenwoordigers Molukse Gemeenschap Maastricht (VMGM) maandagavond bekendgemaakt.

Draagvlak
VMGM is een groep jongere Molukse wijkbewoners die zich kortgeleden heeft verenigd. Zij hebben de afgelopen weken handtekeningen opgehaald in de wijk, om er zeker van te zijn dat zij ook draagvlak in de buurt hebben. Daarna hebben zij afspraken gemaakt met Woonpunt over de manier waarop leeggekomen woningen worden toegewezen.

Beklad
Het contact tussen Woonpunt en de buurt bereikte begin april een dieptepunt. Een woning werd beklad en vernield door buurtbewoners toen bleek dat Woonpunt het zonder overleg wilde toewijzen aan een niet-Moluks gezin.

Lees ook: Beklad huis Molukse wijk nog steeds onbewoond

Beschermen
VMGM-woordvoerder Djehoshua Sahetapy: "Waar we tegenover elkaar begonnen, hebben we sinds het eerste gesprek de handen ineen geslagen. Voor ons is het simpel: de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen."

'Beloftes uit het verleden'
"Door de commotie die ontstond, hebben we ons gerealiseerd hoe groot de afstand tussen ons en de buurt was geworden", zegt Marie-Thérèse Dubbeldam van Woonpunt. Volgens de bestuurder heeft Woonpunt nu meer begrip hoe de wijk wordt beleefd. "Dit gaat om meer dan een woning. Dit gaat om beloftes uit het verleden."

Gezinswoningen
"De Molukse wijk bestaat grotendeels uit grote gezinswoningen", aldus Dubbeldam. "Daar is ooit voor gekozen om grote gezinnen te kunnen huisvesten. Maar tijden veranderen en de nieuwe generatie Molukkers kan daar niet de dupe van worden." De afspraak is nu dat Molukse alleenstaanden of koppels niet worden afgewezen, maar dat Molukse gezinnen met kinderen wel voorrang krijgen.

Rumah Tua
Een andere nieuwe afspraak betreft het 'Rumah Tua-principe'. Hierbij kunnen huurwoningen onder voorwaarden worden doorgegeven van generatie op generatie. Woonpunt en de VMGM gaan samen bekijken of dit wenselijk is in de Molukse buurt. Verder is afgesproken dat als er, ondanks de versoepelde criteria, geen geschikte kandidaat wordt gevonden uit de Molukse gemeenschap, Woonpunt eerst met de VMGM gaat overleggen voordat de woning wordt aangeboden aan niet-Molukkers.
De VMGM en Woonpunt gaan elk kwartaal met elkaar om tafel om de werkwijze te evalueren en lopende zaken in de wijk te bespreken.

Bron: https://www.1limburg.nl/w(...)r-toewijzen-woningen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187168556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:04 schreef sp3c het volgende:
srebrenica is weer wat anders
Mensen aan hun lot overlaten, ziekelijk vind ik dat
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 15:18:06 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187168699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Mensen aan hun lot overlaten, ziekelijk vind ik dat
mweh
pi_187168834
Wellicht dat een zijsprongetje inzake het debat gesegregeerd wonen, tot nieuwe insteken leidt

quote:
Zorg en wonen voor Molukse en Indische ouderen
Raffy is een woonzorgcentrum voor Molukse en Indische ouderen. Bij Raffy proberen we samen het waardevolle en vertrouwde van uw eigen cultuur in ere te houden. U vindt deze cultuurgebonden gedachte terug in de aankleding van het huis, de activiteiten, de maaltijden en de manier waarop onze medewerkers zich opstellen.
Raffy (Molukse en Indische ouderen) vormt samen met de locatie Lâle (Turkse ouderen) één woonzorgcentrum. In de buurt van Raffy bestaat voor alle, ook niet-Molukse of Indische wijkbewoners, de mogelijkheid om te komen wonen in kleine wooneenheden van maximaal zes personen. Daarnaast biedt Raffy dienstverlening in de wijk Driesprong vanuit buurthuis Toma.
https://www.raffyzorg.nl/

donderdag 30 mei 2019 @ 16:03:23 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187169326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:34 schreef Oceanier het volgende:

Kijk nu wordt het interessant. Na jarenlang roeptoeteren ga je je nu eindelijk een beetje verder verdiepen in de zaak. Allereerst mijn complimenten hiervoor.

Ik zal je precies uitleggen hoe de vork in de steel zit, omdat het nogal ingewikkeld in elkaar zit en dingen ook door jou door elkaar worden gehaald.

Snap je het nu?
Je post een heel verhaal met achtergronden maar hoe weerlegt dat precies mijn verhaal? Want ook nu komen we weer bij het punt waar ik mee begon, de kolonie moest onder internationale druk opgegeven worden dus ook Ambon en ondertussen was de eenheidsstaat al uitgeroepen door Soekarno... Er bleef weing anders over dan de overgebleven Molukkers op Java naar Nederland te halen. Daarom zei ik ook, we hadden ze ook kunnen laten zitten met alle gevolgen van dien... Ik snap werkelijk waar niet hoe jij het naar Nederland transporteren van de Molukkers als een enorm onrecht ziet.
  donderdag 30 mei 2019 @ 16:11:52 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187169451
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:50 schreef sp3c het volgende:

ze hadden gewoon de optie om simpelweg niet aan boord te gaan, dat werd in het gewraakte dienstbevel ook specifiek aangehaald maar dat vergeten we allemaal voor het gemak
Daarom vind ik het ook zo raar dat er door Oceanier wordt gedaan alsof de Molukkers aan alle kanten besodemieterd zijn. Van alle opties was het overbrengen naar Nederland de beste, het was iig het meest veilige voor de Molukkers zelf, ook al wilden ze het deels zelf niet... Maar je kunt wel ongeveer raden wat er met ze gebeurd was als ze op Java waren gebleven.

quote:
daarnaast zat er nog best een aantal verstekelingen tussen de groep die hierheen kwam, die zijn logischerwijs niet gedwongen door vadertje staat
Ongetwijfeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:59 schreef sp3c het volgende:
ik vind het helemaal niet fout van vadertje staat om ze dan maar naar Nederland te halen, sterker nog ik snap prima dat ze daar niet achter wilde blijven _O-

dus goedpraten lijkt me ook niet nodig
Nou ja, dit dus.

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 30-05-2019 16:21:23 ]
pi_187170075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

mweh
Srebrenica hebben ze geleerd van die demobilisatie
West-Melanesia
pi_187170096
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je post een heel verhaal met achtergronden maar hoe weerlegt dat precies mijn verhaal? Want ook nu komen we weer bij het punt waar ik mee begon, de kolonie moest onder internationale druk opgegeven worden dus ook Ambon en ondertussen was de eenheidsstaat al uitgeroepen door Soekarno... Er bleef weing anders over dan de overgebleven Molukkers op Java naar Nederland te halen. Daarom zei ik ook, we hadden ze ook kunnen laten zitten met alle gevolgen van dien... Ik snap werkelijk waar niet hoe jij het naar Nederland transporteren van de Molukkers als een enorm onrecht ziet.
Ja je snapt het echt niet. Moet ik weer herhalen dat Nedderland de Molukkers daar wilden laten zitten in vijandelijk gebied..
West-Melanesia
pi_187170200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook zo raar dat er door Oceanier wordt gedaan alsof de Molukkers aan alle kanten besodemieterd zijn. Van alle opties was het overbrengen naar Nederland de beste, het was iig het meest veilige voor de Molukkers zelf, ook al wilden ze het deels zelf niet... Maar je kunt wel ongeveer raden wat er met ze gebeurd was als ze op Java waren gebleven.
[..]

Ongetwijfeld.
[..]

Nou ja, dit dus.
Van alle opties wilde Nederland de Molukkers achterlaten in Indonesische vijandelijk gebied. Door de rechter zijn de Molukkers uiteindelijk naar Nederland gekomen. Ik snap niet echt wat hier nou zo moeilijk aan is. Nederland wilde dus de Molukkers besodemieteren, en als er geen kort geding was aangespannen had Nederland dus de Molukkers daargelaten en besodemieterd. Maar ze hadden de Molukkers al besodemieterd want toen de Molukkers naar Ambon wilden werd dat door Nederland tegengehouden. Dus 1x besodemieterd, en de tweede keer probeerden ze de Molukkers te besodemieteren, maar door de rechter werden de Molukkers uiteindelijk naar Nederland gebracht.

Als de Molukkers naar Ambon wilden, dan is belanden in Nederland uiteindelijk een enorm groot onrecht. En het feit dat Nederland de Molukkers niet in Ambon wilden demobiliseren, maar in vijandelijk gebied Java, dan ga je natuurlijk niet als Molukker zijnde in je handjes klappen voor de Nederlandse staat.

My God, vermoeiend he haha
West-Melanesia
pi_187170254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:30 schreef Bluesdude het volgende:
Wellicht dat een zijsprongetje inzake het debat gesegregeerd wonen, tot nieuwe insteken leidt
[..]

https://www.raffyzorg.nl/

[ afbeelding ]
Ik hoop insteken voor de tegenpartij die hier zo onwetend reageert, maar niet voor mij. 100% Molukse wijk.
West-Melanesia
pi_187170359
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ing-De-Punt-van-1977

Terrorisme verheerlijking door dit volk. :')
pi_187170423
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:12 schreef Craptacular het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ing-De-Punt-van-1977

Terrorisme verheerlijking door dit volk. :')
Eigen schuld man, had je domme regering de Molukkers maar naar Ambon moeten laten gaan. Maar nee het was of Java of Nederland. Domme sukkels Nederland.
West-Melanesia
pi_187170430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Ach nog 1 generatie wachten dan worden die wijken net zoals woonwagen kampen ook opgedoekt.
Waarheid.

Ze waren al aan het verdwijnen. Ik vermoed dat de overheid dit de komende jaren ook zal aanmoedigen.
pi_187170439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigen schuld man, had je domme regering de Molukkers maar naar Ambon moeten laten gaan.
Dus ik begrijp dat jij voorstander van het sluiten van de Molukse wijken en iedereen een enkeltje naar Indonesië geven bent? Waar doneer ik voor de tickets?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:19:40 ]
pi_187170451
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:17 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Waarheid.

Ze waren al aan het verdwijnen. Ik vermoed dat de overheid dit de komende jaren ook zal aanmoedigen.
Zojuist is de Molukse wijk in Nijmegen wederopgestaan. De afspraken de Molukkers voorrang krijgen op woningen was een aantal jaar terug opgedoekt. Sinds afgelopen jaar is de afspraak weer herstelt.

Ja man, de overheid is er echt mee bezig haha
West-Melanesia
pi_187170476
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:17 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Dus ik begrijp dat jij voorstander bent van het sluiten van de Molukse wijken en iedereen een enkeltje naar Indonesië geven bent? Waar doneer ik voor de tickets?
Nee de wijken blijven van de Molukkers. Toen Molukkers terug wilden mochten ze niet, nu jullie ze terug willen sturen blijven ze lekker hier hun wijken op slot gooien voor Hollanders. Ik wil best een enkeltje voor jou betalen naar Indonesie?
West-Melanesia
pi_187170493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:20 schreef Oceanier het volgende:
Ik wil best een enkeltje voor jou betalen naar Indonesie?
Als fervent eter van varkensvlees gaat dat niet goed komen daar B:)B
pi_187170510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:22 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Als fervent eter van varkensvlees gaat dat niet goed komen daar B:)B
Oh shit, jij ook al. Je begint al overeenkomsten te vertonen met Molukkers.
West-Melanesia
pi_187170527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh shit, jij ook al. Je begint al overeenkomsten te vertonen met Molukkers.
Straks begin ik nog mensen op basis van hun afkomst te treiteren terroriseren. Ben al bijna een volleerde Molukker *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:24:46 ]
pi_187170570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:24 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Straks begin ik nog mensen op basis van hun afkomst te treiteren terroriseren. Ben al bijna een volleerde Molukker *O*
Liever dat dan een koekje van eigen deeg krijgen van regering, woningcorporatie en Molukkers in eigen land ~O>
West-Melanesia
pi_187170619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:24 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Je wilt leuk zijn door alle Molukkers jouw vooroordeel op te drukken ..
Doeslief, niet zo generaliseren.
pi_187170693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:32 schreef Bluesdude het volgende:
Doeslief, niet zo generaliseren.
Ja, want onze knuffel Molukker Oceanier doet helemaal niet aan generalisatie jegens "Hollanders" :Y Ik keer letterlijk zijn eigen beweringen om en ben dan ineens de generalist? :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 17:40:43 ]
pi_187170728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:38 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ja, want onze knuffel Molukker Oceanier doet helemaal niet aan generalisatie jegens "Hollanders" :Y
Dat klopt, heb ik nooit aan gedaan. Tenminste 1 goede conclusie die je hebt kunnen trekken. Je sarcastische conclusie of benadering is helaas mislukt en pardoes veranderd in een feit.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:43:34 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187170751
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Srebrenica hebben ze geleerd van die demobilisatie
ja en de Molukkers zijn naar Nederland gevlucht ipv voor hun land te vechten
pi_187170811
Helaas zit de frustratie diep. Er wordt zelfs gesuggereerd dat Molukkers zijn gevlucht. Wat de woningcorporatie, regering en Molukkers wel niet allemaal teweeg kunnen brengen. Ze drinken rustig thee in de stichting van de Molukse wijk en de gevoelige snaar van een moderator op fok is geraakt. Ah gossie moderatortje toch.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')