abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:45:05 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187177703
Misschien moeten we even aan de rechter voorleggen of het concept 'Molukse wijk' nog bestaansrecht heeft. Als dat zo is, dan heeft dat mijn zegen. Zo niet, dan mag het ook klaar zijn met dat discriminerende fenomeen. Jij bent een Hollander, dus jij mag hier niet wonen. Flikker toch op, zeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:46:53 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177720
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat zeg ik, een goed plan voert Nederland niet uit, en een dom plan wel.

Geen sprake van herzien. Herzien slaat namelijk op een Nederlandse staat die van gedachten is veranderd terwijl hier dus geen sprake van was. Het neigt nogal naar goedpraten, zo van hey dat jongetje wilde iets verkeerds doen maar heeft uitzichzelf verbeterd. Dus niet, de rechter moest Nederland dwingen.
Nogmaals, ja en? Waren het geen Nederlandse rechters dan ofzo?
pi_187177735
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje verklappen: dat iets de afgelopen tig jaar zo geweest is, is geen argument waarom het de komende tig jaar ook zou moeten zijn. Ik hoef jou vast niet uit te leggen dat er in het verleden wel eens fouten zijn gemaakt.
Klopt helemaal, heb ik ook nooit gezegd. Maar dan jullie, of althans 1 van jouw of 1 van die andere hun argumenten. Dat een afspraak jaren geleden is gemaakt, is geen argument om de afspraak dan maar op te doeken.
West-Melanesia
pi_187177748
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:45 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten we even aan de rechter voorleggen of het concept 'Molukse wijk' nog bestaansrecht heeft. Als dat zo is, dan heeft dat mijn zegen. Zo niet, dan mag het ook klaar zijn met dat discriminerende fenomeen. Jij bent een Hollander, dus jij mag hier niet wonen. Flikker toch op, zeg.
Maar ga je daarvoor artikel 1 van de grondwet voor gebruiken mevrouw de Hollander?
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:50:15 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177756
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mist het punt slimmerik, zo'n plan is door behalve Nederland nog nooit door geen enkel andere regering ooit gesmeed. Tenminste niet dat ik weet. Het gaat namelijk niet on het uitvoeren slimmie, het gaat er namelijk om welke domme schandalige hersencel zoiets "verschrikkelijks" bedenkt.
Jij wil niet weten wat voor "opofferings plannen" er lagen in de koude oorlog. Een complete brigade was ter vertraging (eufimisme voor opoffering) gelegerd in Duitsland... 41 Pabrig had maar 1 taak en dat was het voor 48 uur vertragen van de WP troepen. Er was ingecalculeerd dat er helemaal niemand van die dik 5000 man het zou overleven.
pi_187177765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, ja en? Waren het geen Nederlandse rechters dan ofzo?
Wow dat maakt de Nederlandse regering een onschuldig braaf hondje. Nou foei, omdat de Nederlandse rechter de Molukkers gelijk gaf in hun zaak tegen de Nederlandse staat, moeten de Molukkers nu zeker de Nederlandse staat bedanken.

Ja man, je hebt gelijk _O-
West-Melanesia
pi_187177776
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij wil niet weten wat voor "opofferings plannen" er lagen in de koude oorlog. Een complete brigade was ter vertraging (eufimisme voor opoffering) gelegerd in Duitsland... 41 Pabrig had maar 1 taak en dat was het voor 48 uur vertragen van de WP troepen. Er was ingecalculeerd dat er helemaal niemand van die dik 5000 man het zou overleven.
En wat was het nut om 3500 Molukse soldaten op te offeren aan Soekarno?
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:04:31 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:05:06 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177898
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wow dat maakt de Nederlandse regering een onschuldig braaf hondje. Nou foei, omdat de Nederlandse rechter de Molukkers gelijk gaf in hun zaak tegen de Nederlandse staat, moeten de Molukkers nu zeker de Nederlandse staat bedanken.

Ja man, je hebt gelijk _O-
Je wil het gewoon niet zien, dat is het probleem.
pi_187177900
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Had geen nut, daarom naar Nederland... Hoe ingewikkeld wil je het maken?
Nee ze wilden de Molukkers demobiliseren op Java, vijandelijk gebied, Soekarno's hometown weet je nog? Wat was het nut ervan?
West-Melanesia
pi_187177907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je wil het gewoon niet zien, dat is het probleem.
Nee je moet niet schandalige gedragingen proberen goed te praten, ik prik daar namelijk zo doorheen.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:15:23 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187177960
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee ze wilden de Molukkers demobiliseren op Java, vijandelijk gebied, Soekarno's hometown weet je nog? Wat was het nut ervan?
Dat moet je de internationale gemeenschap vragen.
pi_187178002
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat moet je de internationale gemeenschap vragen.
Ja hier ga ik dus geen antwoord meer op krijgen met de bochten die er worden geslingerd
West-Melanesia
pi_187178004
good night
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 07:52:40 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187178964
Slegs vir Molukkers.

Dat dit nog bestaat in dit millennium, sneu. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:37:32 #191
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_187179262
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 07:52 schreef Perrin het volgende:
Slegs vir Molukkers.

Dat dit nog bestaat in dit millennium, sneu. :N
En dan nog de mensen die dit goedpraten.
Als het andersom (alleen blanken welkom in een wijk) zou zijn dan zou het land te klein zijn...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_187179286
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En dan nog de mensen die dit goedpraten.
Als het andersom (alleen blanken welkom in een wijk) zou zijn dan zou het land te klein zijn...
Mwoah. Als er naast die slegs vir Mololukkers-wijk een slegs vir blanken-wijk zou komen, dan zou ik dat wel toejuichen. Dan is die idioterie binnen een week voorbij.
pi_187179437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:16 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De woningcorporatie had een fout gemaakt, er werd een niet-Molukker geplaatst in een Molukse wijk. De woningcorporatie heeft daarop excuses gemaakt, en alles is weer koek en ei.

Je bent net als een man die zeurt dat hij niet in een ladies only sportschool mag sporten terwijl er genoeg andere sportscholen zijn waar je kan sporten. Ja maar RACISME, of DISCRIMINATION mate! Ja, whatever.... ga iets nuttigs doen joh
Nu heb ik het vorige deel niet gelezen, maar goed.

Je zegt het zelf, de woningcorporatie heeft een fout gemaakt. Vind je vandalisme dan rechtvaardig?

En waar wordt de grens getrokken over wie er mag wonen? Mogen mensen die half of een kwart Moluks zijn er wel of niet wonen?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:26:02 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187179564
Zal wel niet de beste wijk van Maastricht zijn. Ver van de toeristen verwijderd ook waarschijnlijk.
pi_187179760
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal wel niet de beste wijk van Maastricht zijn. Ver van de toeristen verwijderd ook waarschijnlijk.
Een voorbeeldwjjk, waar nooit problemen zijn en voor de ouderen wordt gezorgd waar menig ander nog wat van kan leren, aldus de woordvoerder van woningcorporatie Woonpunt.
West-Melanesia
pi_187179796
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:05 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nu heb ik het vorige deel niet gelezen, maar goed.

Je zegt het zelf, de woningcorporatie heeft een fout gemaakt. Vind je vandalisme dan rechtvaardig?

En waar wordt de grens getrokken over wie er mag wonen? Mogen mensen die half of een kwart Moluks zijn er wel of niet wonen?
Hey, mensen hier willen niet verder kijken dan hun neus lang is. De redenen van het ontstaan van Molukse wijken willen ze hoe dan ook maar niet horen. Zolang mensen geenszins begrip willen tonen, zo respectloos blijven praten over deze wijken ken je me blijven vragen of ik me wil uitspreken over dat raampje dat vernield is maar dan ken je wachten tot je een ons weegt.

In de Molukse wijken wonen Molukkers, aangetrouwde Hollanders, halfbloedjes, Surinamers, iedereen die ook maar een band of relatie met de Molukse bewoners van de wijk hebben. Zodra jij geen bekende bent, kom je er niet zomaar in.
West-Melanesia
pi_187179875
De mensen hier blijven maar roepen dat alles racisme is, maar ze weten niet eens wat racisme is. Racisme is verboden bij de wet, conform artikel 1 van de grondwet. Maar de Molukse wijk is dus niet verboden omdat er namelijk geen sprake is van racisme. Iedereen kan er namelijk wonen.
West-Melanesia
pi_187179954
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah. Als er naast die slegs vir Mololukkers-wijk een slegs vir blanken-wijk zou komen, dan zou ik dat wel toejuichen. Dan is die idioterie binnen een week voorbij.
Aber naturlich al 17 jaar roepen jullie wir haben es nicht gewusst en elk jaar spreken jullie je wens uit op internet dat er actie wordt ondernomen, en daar blijft het vervolgens bij _O-

Binnen een week voorbij _O-

Jij moet een Duitse cabaratier worden, Hennie Hanschmann
West-Melanesia
pi_187179986
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hey, mensen hier willen niet verder kijken dan hun neus lang is. De redenen van het ontstaan van Molukse wijken willen ze hoe dan ook maar niet horen. Zolang mensen geenszins begrip willen tonen, zo respectloos blijven praten over deze wijken ken je me blijven vragen of ik me wil uitspreken over dat raampje dat vernield is maar dan ken je wachten tot je een ons weegt.

In de Molukse wijken wonen Molukkers, aangetrouwde Hollanders, halfbloedjes, Surinamers, iedereen die ook maar een band of relatie met de Molukse bewoners van de wijk hebben. Zodra jij geen bekende bent, kom je er niet zomaar in.
1. Mensen tonen geen begrip dóór de vandalisme die gepleegd is.
Dat je je er niet over uit wilt spreken zegt al genoeg.

2. Ohh, dus Molukkers die niemand kennen in die wijk worden ook niet toegelaten(in eerste instantie).
pi_187180024
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:55 schreef Oceanier het volgende:
Maar de Molukse wijk is dus niet verboden omdat er namelijk geen sprake is van racisme. Iedereen kan er namelijk wonen.
Ok, dus ik kan me spullen pakken en nu verhuizen naar die leegstaande woning in de wijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 10:09:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')