Net als (wat ik al 10.000 x eerder heb gezegd) basic fit ladies only filialen. Aangezien ik daar niet mag komen als man, is er sprake van discriminatie op basis van geslacht.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat die afspraken in strijd zijn met de Grondwet.
Nee kerel, ik ben geen racist noch de Molukse wijken. Ook voor jou geldt, wat wil je nou precies?quote:Op donderdag 30 mei 2019 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon open kaart spelen en aangeven dat je wel racistisch bent.
Dan kun je gewoon zeggen dat sommige buurten Moluks moeten blijven, dat anderen weg moeten blijven en dat je tegen alles-door-elkaar bent.
Dus niet alleen de Molukkers, maar ook de woningcorporatie is racistisch?quote:Op donderdag 30 mei 2019 20:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de woningcorporatie niet echt een mening in dezen. Ze hebben gewoon geen zin om er continu mensen in te zetten die er dan vervolgens uit weggepest worden.
Ze kiezen gewoon de makkelijkste weg.
Racisme om woningen bewoond te krijgen is dus toegestaan. Ja het is goed met je. Natuurlijk, alleen de Molukkers zijn racisten.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:20 schreef sp3c het volgende:
dat of de corporatie roept af en toe eens wat om die figuren aan tafel te krijgen
die wil gewoon dat die huizen bewoond worden
Nee is geen racisme, de Molukkers voelen zich niet superieur t.o.v. andere volkeren. OmGquote:Op donderdag 30 mei 2019 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier gaat het om beleid waarbij mensen niet in een wijk mogen wonen. Dat is gewoon racisme. Dat is iets anders dan klachten die mensen vaak, terecht, hebben.
Overigens zit er ook nog een gewelddadig component bij, ga je met een andere etniciteit in zo'n wijk wonen, dan wordt je eruit gepest (worden je ruiten bekogeld en ingeslagen en krijg je te maken met andere narigheid). Zoiets hier verdedigen is gewoon racisme.
Er is nogal een verschil tussen ergens niet mogen sporten en ergens niet mogen wonen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Net als (wat ik al 10.000 x eerder heb gezegd) basic fit ladies only filialen. Aangezien ik daar niet mag komen als man, is er sprake van discriminatie op basis van geslacht.
Discriminatie op basis van geslacht is in strijd met artikel 1 van de grondwet.
Wat wil je nou kerel?
Tijd dus om gewoon naast een Nederlander of bijvoorbeeld een Chinees te gaan wonen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee is geen racisme, de Molukkers voelen zich niet superieur t.o.v. andere volkeren. OmG
Gewoon die nee van jou...quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:52 schreef Oceanier het volgende:
Wat is dit, wat quote je nou precies kerel?
Ja ja Molukse wijken hebben ook hun redenen. Je valt in herhaling.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen ergens niet mogen sporten en ergens niet mogen wonen.
Je kan altijd ergens anders sporten, dat is voor de mensen die aangewezen zijn op een sociale huurwoning lang niet altijd zo.
In de vrouwensportschool heb je overigens ook wat lichtere gewichtjes, aangepaste programma's en zijn er geen glurende mannen. Mannen en vrouwen zijn lichamelijk gewoon wat anders, daarnaast speelt er ook het seksuele gebeuren mee, privacy enzo. Vandaar dat er ook mannen en vrouwen wc's zijn.
Er wonen genoeg Molukkers naast Nederlanders en Chinezen. Maar in de Molukse wijk niet. Wat snap je daar niet aan?quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tijd dus om gewoon naast een Nederlander of bijvoorbeeld een Chinees te gaan wonen.
Dat snap ik, maar dat keur ik af. Vooral omdat het niet vrijwillig is en er mensen weggepest worden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er wonen genoeg Molukkers naast Nederlanders en Chinezen. Maar in de Molukse wijk niet. Wat snap je daar niet aan?
De woningcorporatie had een fout gemaakt, er werd een niet-Molukker geplaatst in een Molukse wijk. De woningcorporatie heeft daarop excuses gemaakt, en alles is weer koek en ei.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat keur ik af. Vooral omdat het niet vrijwillig is en er mensen weggepest worden.
Door moet, via woningbouwcorporaties, gewoon geen belastinggeld aan besteed worden.
Dus discriminatie mag wel? Oh God, vermoeiendquote:Op donderdag 30 mei 2019 22:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen ergens niet mogen sporten en ergens niet mogen wonen.
Je kan altijd ergens anders sporten, dat is voor de mensen die aangewezen zijn op een sociale huurwoning lang niet altijd zo.
In de vrouwensportschool heb je overigens ook wat lichtere gewichtjes, aangepaste programma's en zijn er geen glurende mannen. Mannen en vrouwen zijn lichamelijk gewoon wat anders, daarnaast speelt er ook het seksuele gebeuren mee, privacy enzo. Vandaar dat er ook mannen en vrouwen wc's zijn.
En wanneer denk je dat Product en Kraai waren? Jij begon net over 1945 nl. En wat was de reactie van de VS/ VN/ Internationale gemeenschap op de tweede politionele actie? Daarna moest de kolonie opgegeven worden en vervolgens zag Soekarno zijn kans schoon met zijn eenheidsstaat... Je weet dat we die knaap gevangen genomen hadden tijdens Kraai he?quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:11 schreef Oceanier het volgende:
Nope, dat was voor de invasie van Ambon. Ambon werd pas eind 1950 aangevallen.
Als Nederland door had geramd met Kraai had de RMS kunnen blijven bestaan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 19:03 schreef Oceanier het volgende:
Nee dat is juist het hele eieren eten van de RMS. De onafhankelijke Indonesische Republiek die werd uitgeroepen in 1945 had alleen Java, het eiland Madura en een gedeelte van Sumatra veroverd.
Molukkers wilden gedemobiliseerd worden op Ambon voordat Indonesie begon met de invasie van Ambon. Dit hebben de Indonesische en Nederlandse overheid tegengehouden. Dat is niet zo netjes, en dat is nogal zacht uitgedruktquote:Op donderdag 30 mei 2019 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wanneer denk je dat Product en Kraai waren? Jij begon net over 1945 nl. En wat was de reactie van de VS/ VN/ Internationale gemeenschap op de tweede politionele actie? Daarna moest de kolonie opgegeven worden en vervolgens zag Soekarno zijn kans schoon met zijn eenheidsstaat... Je weet dat we die knaap gevangen genomen hadden tijdens Kraai he?
Ja maar het was niet meer van "ons" of van de Molukkers. De Molukkers hebben zelf in 1950 de RMS opgericht/ uitgeroepen en de Molukkers die op Java zaten wilden daarheen maar dat werd uiteraard niet toegestaan door Soekarno... Vervolgens heeft Soekarno Ambon geannexeerd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:47 schreef Oceanier het volgende:
Molukkers wilden gedemobiliseerd worden op Ambon voordat Indonesie begon met de invasie van Ambon. Dit hebben de Indonesische en Nederlandse overheid tegengehouden. Dat is niet zo netjes, en dat is nogal zacht uitgedrukt
als jij denkt dat er nooit iets gebeurd dat niet toegestaan is dan sure maar dat lijkt me een wat utopisch wereldbeeldquote:Op donderdag 30 mei 2019 22:33 schreef Oceanier het volgende:
jawel want de discriminerende sportscholen en wijken zijn toegestaan. het is ze toegestaan om de discrimineren, anders zouden ze verboden worden. maar ze mogen blijkbaar discrimineren. discrimineren is dus toegestaan
Soekarno had na de rechtmatige RMS proclamatie op 25 april 1950 helemaal niets meer te zeggen over Ambon als president van de VSI. De Molukkers naar huis brengen, hun plek en keuze van demobilisatie, Ambon, dat is wat Nederland had moeten doen en niemand ook niet de internationale gemeenschap had ze daarin tegen kunnen houden. Maar alsof dat niet genoeg was wilde Nederland ze ook nog demobiliseren op Java, Soekarno's hometown.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja maar het was niet meer van "ons" of van de Molukkers. De Molukkers hebben zelf in 1950 de RMS opgericht/ uitgeroepen en de Molukkers die op Java zaten wilden daarheen maar dat werd uiteraard niet toegestaan door Soekarno... Vervolgens heeft Soekarno Ambon geannexeerd.
Wat had Nederland dan moeten doen? De derde politionele actie opstarten?
ja toch sportscholen en wijken discrimineren. mag niet, gebeurt wel, wordt niet tegen opgetreden, dus mag wel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
als jij denkt dat er nooit iets gebeurd dat niet toegestaan is dan sure maar dat lijkt me een wat utopisch wereldbeeld
zo ken ik een voorbeeld van een Canadese ijshockeyer die bij Heerenveen wilde spelen, mocht niet want ze hadden al twee buitenlandse ijshockeyers, die heeft dat bij de rechter aangevochten en die gaf hem gewoon gelijk, shit mag niet
Heerenveen bood hem geen nieuw contract aan en hij heeft geen wedstrijd meer gespeeld, is inmiddels assistent bondscoach
met andere woorden, mag niet, gebeurt wel, net als in de genoemde voorbeelden
het gaat om discriminatiequote:Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef ems. het volgende:
"Ja maar sportscholen boehoe".
Het gaat niet om sportscholen.
ja toch een hollander kan ook gewoon in eindhoven-noord wonen. het voorbeeld klopt dus helemaalquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef sp3c het volgende:
al is sport sowieso geen sterk voorbeeld aangezien mannen gewoon kunnen fitnessen bij basic fit net zoals Mike Nason gewoon in een lager team had kunnen hockeyen als hij dat gewild had
nou nee dit is een verkeerd voorbeeldquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:10 schreef sp3c het volgende:
straks is het vrouwen wk voetbal, mogen ook geen mannen aan meedoen
neequote:Op donderdag 30 mei 2019 23:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
ja toch sportscholen en wijken discrimineren. mag niet, gebeurt wel, wordt niet tegen opgetreden, dus mag wel.
Ja ik drink thee met Hollanders in de stichting van de Molukse wijk. We lachen ons stuk op ons laptoppiequote:Op donderdag 30 mei 2019 23:29 schreef Hathor het volgende:
Oceanier gaat er in zijn eentje voor zorgen dat deze topicreeks 567578 delen krijgt, waarbij we geen meter vooruit komen.
Nee, maar toch deed ie het...quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:23 schreef Oceanier het volgende:
Soekarno had na de rechtmatige RMS proclamatie op 25 april 1950 helemaal niets meer te zeggen over Ambon als president van de VSI.
En dat kon begrijpelijkerwijs dus niet en werden ze naar Nederland gehaald... In de eerste instantie tijdelijk in de hoop dat ze terug konden maar dat bleek een onhaalbare kaart.quote:De Molukkers naar huis brengen, hun plek en keuze van demobilisatie, Ambon, dat is wat Nederland had moeten doen en niemand ook niet de internationale gemeenschap had ze daarin tegen kunnen houden. Maar alsof dat niet genoeg was wilde Nederland ze ook nog demobiliseren op Java, Soekarno's hometown.
Het wordt zo ondertussen wel eens tijd voor een biertje of niet?quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:30 schreef Oceanier het volgende:
Ja ik drink thee met Hollanders in de stichting van de Molukse wijk. We lachen ons stuk op ons laptoppie
Klopt, dus schandalig dat Nederland luisterde naar Soeharto en vervolgens de Molukkers aan hem wilden geven. Wat erg dat Molukse ex -soldaten daarvoor een kort geding moesten aanspannen tegen de Nederlandse staat om dat te voorkomen. Een groot schandaal.quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, maar toch deed ie het...
[..]
En dat kon begrijpelijkerwijs dus niet en werden ze naar Nederland gehaald... In de eerste instantie tijdelijk in de hoop dat ze terug konden maar dat bleek een onhaalbare kaart.
ja ik zie het, allemaal huilies hier omdat ik, de molukse wijk, de regering en de woningcorporaties aan het discrimineren zouden zijn. heel belangrijk inderdaadquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:32 schreef sp3c het volgende:
niet echt
bij belangrijke dingen gaat men wel naar de rechter, Molukse wijk ... mweh ... lekker belangrijk, daar wil toch verder niemand echt wonen
Nee ik drink nu nog steeds thee met me Hollandse maten in de stichting, niet alleen Hollanders ook een Surinamer maar zij drinken wel bier.quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het wordt zo ondertussen wel eens tijd voor een biertje of niet?
boeit mij geen reetquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
ja ik zie het, allemaal huilies hier omdat ik, de molukse wijk, de regering en de woningcorporaties aan het discrimineren zouden zijn. heel belangrijk inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |