quote:BOXTEL - Activisten bezetten sinds maandag 12.00 uur een boerderij aan de Brede Heide in Boxtel. Dit doen zij om aandacht te vragen voor het leed dat volgens hen verborgen wordt gehouden voor de Nederlandse maatschappij. Volgens getuigen ter plaatse zouden ruim 200 mensen op de been zijn. Circa honderd mensen zijn de stallen binnen gedrongen. De andere actievoerders staan buiten bij de boerderij.
De politie is inmiddels ter plaatse. Een deel van de boerderij is afgezet met lint. Een politiehelikopter cirkelt boven het gebied.
Op het terrein roepen actievoerders leuzen tegen de varkensindustrie. Volgens een politiewoordvoerder zijn agenten inmiddels in gesprek met de activisten. ,,Alles is erop gericht om escalatie te voorkomen.”
https://www.bd.nl/meierij(...)twee-eisen~a945b4a8/
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:06:46De politie krijgt broodjes ham en kaas. Dierenactivisten willen ook eten halen uit hun auto's. Mag niet van de politie. ? #Boxtel https://t.co/KI8mcQxAJW reageer retweet
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:16:47Politieman ter plekke zegt: "Het duurt allemaal veel te lang. Er had eerder ingegrepen moeten worden." Volgens hem ook veel stress bij varkens. Politieman hoort biggen krijsen in de stal. #Boxtel reageer retweet
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:27:30Activisten willen zieke dieren meenemen uit de stal. Dit mag niet. Zieke dieren mogen niet zomaar worden vervoerd, ivm kans op verspreiding van ziektes. Ook is stelen strafbaar. Nu willen ze dat pers binnenkomt om te filmen. Zijn die activisten gek geworden of zo? #Boxtel reageer retweet
Draadje Pim Dikkers (Omroep Brabant):twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:41:44De ME zou nu onderweg zijn #Boxtel reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:01:17Een activist laat zojuist weten dat ze geduldig zijn: 'We blijven zolang als nodig is'. Ze hebben twee eisen: 1) binnen beelden mogen maken van de vermeende wantoestanden 2) zieke/gewonde dieren naar buiten #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:37:52Volgens een actievoerder is de keuze voor deze varkenshouderij 'willekeurig'. "We hadden bij ieder ander bedrijf in Brabant hetzelfde kunnen doen". Enig verschil: hier in #boxtel hebben ze een jaar geleden al voorwerk gedaan reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 16:12:20Ook de POV (Producten Organisatie Varkenshouderij) is van de partij. Zij melden dat de deur van de stal geforceerd is vanmiddag. De organisatie waarschuwde twee dagen geleden al voor de mogelijke komst van activisten naar Nederlandse bedrijven #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:49:26Inmiddels zijn de staldeuren dichtgedaan door de politie. De toon van het protest is nog onveranderd gebleven #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:55:01Er zijn nu collega-boeren aan weerszijden van het bedrijf. De sfeer wordt iets grimmiger #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 18:11:07Nog meer boeren komen ter plaatse #Boxtel https://t.co/JsE1IgBmJJ reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 18:43:01We horen hier dat boeren uit omliggende dorpen massaal deze kant op (willen) komen. Ondertussen loopt de temperatuur in de stallen behoorlijk op, zeggen de actievoerders #boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:04:31De agenten krijgen eten en drinken. Het lijkt erop alsof het nog wel even gaat duren in #boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:38:06Er komt alleen maar meer politie. De onverharde weg die over het terrein van het bedrijf loopt, wordt nu ook leeg gehouden. Stilte voor de storm? De actievoerders herhalen ondertussen nog maar eens hun boodschap #Boxtel reageer retweet
Varkentje is dood omdat ie niet meer kon ademhalen omdat de activisten de stroom hebben uitgeschakeld. Broertjes en zusjes van het varkentje proberen hem nog te reanimeren.quote:
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:08 schreef StephanL het volgende:
[..]
Fakenews!
Wel geweldig als het waar is
Wel van bron ter plekke:quote:Op maandag 13 mei 2019 21:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik wacht ook nog even af. Maar het is ze gegund.
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:07:14Het is geen grap. Auto's van dierenactivisten worden omgegooid! #Boxtel https://t.co/JtO3p4e3lw reageer retweet
Nu nog in brand stekenquote:Op maandag 13 mei 2019 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wel van bron ter plekke:twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:07:14Het is geen grap. Auto's van dierenactivisten worden omgegooid! #Boxtel https://t.co/JtO3p4e3lw reageer retweet
Steek die vegetarische frikandellen ook maar in je reet.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh en als de extremisten nog honger hebben, de BBQ staat ook al aan
[ afbeelding ]
haha, maar goed ook dat die jongens hun buurtgenoot een hart onder de riem steken!quote:Op maandag 13 mei 2019 21:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh en als de extremisten nog honger hebben, de BBQ staat ook al aan
[ afbeelding ]
ik denk dat het ondertussen een gijzeling is... tenminste in dat tempo gaat het.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:12 schreef Arnold_fan het volgende:
Dit is toch bizar? Gewoon de lange lat erover, slaan tot ze naar buiten kruipen, en dan een weekje vastzetten en een flinke boete. In plaats daarvan gaan ze gesprekken houden met inbrekers.
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:12:55Er zijn meer boeren aanwezig dan activisten inmiddels. Brandweer plaats lichten. Een brandweerman wil niet meegaan de lichten te plaatsen. Hij is te boos en bang dat hij niet rustig zal blijven. Wordt dit inderdaad middernacht? #Boxtel reageer retweet
@Ixnay juicht dit toequote:Op maandag 13 mei 2019 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wel van bron ter plekke:twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:07:14Het is geen grap. Auto's van dierenactivisten worden omgegooid! #Boxtel https://t.co/JtO3p4e3lw reageer retweet
Dat zal vast een medeboer zijn dan.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:12:55Er zijn meer boeren aanwezig dan activisten inmiddels. Brandweer plaats lichten. Een brandweerman wil niet meegaan de lichten te plaatsen. Hij is te boos en bang dat hij niet rustig zal blijven. Wordt dit inderdaad middernacht? #Boxtel reageer retweet
twitter:HansD1971 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:07:55Wordt er ook gelijk DNA afgenomen? Net als bij de #blokkeerfriezen ?#Boxtel reageer retweet
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mijn hemel, moet je het nu echt van rare verzonnen verhalen hebben?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Varkentje is dood omdat ie niet meer kon ademhalen omdat de activisten de stroom hebben uitgeschakeld. Broertjes en zusjes van het varkentje proberen hem nog te reanimeren.![]()
![]()
Ik laat alleen maar zien dat dezelfde video op vele manieren uitgelegd kan worden.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn hemel, moet je het nu echt van rare verzonnen verhalen hebben?
Je argumenten eerder sneden gewoon hout en zijn toch prima voor een eerlijke discussie?
Moordenaarsquote:Op maandag 13 mei 2019 21:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je argumenten eerder sneden gewoon hout en zijn toch prima voor een eerlijke discussie?
Ik begrijp toch echt van andere dierenbelangenorganisaties dat deze ‘activisten’ de beesten schade toe doen en dat ze op moeten houden...quote:Op maandag 13 mei 2019 21:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hi Mannyquote:Op maandag 13 mei 2019 21:17 schreef manny het volgende:
rare mensen bezetten boerderij. Boze mensen: aanpakken dat tuig. de lat erover
rare mensen gooien auto's om. Boze mensen: goed gedaan !
man man man
Het is maar blik, ze zijn niet zoals de "activisten" een hele schuur met varkens aan het vergassen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:17 schreef manny het volgende:
rare mensen bezetten boerderij. Boze mensen: aanpakken dat tuig. de lat erover
rare mensen gooien auto's om. Boze mensen: goed gedaan !
man man man
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:17:44Boze boeren hebben meerdere auto's van demonstranten omgegooid #Boxtel https://t.co/zSUE4KDbXk reageer retweet
"De-escalatie", vermoedelijk.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:19 schreef Telefono het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap:
- Er word ingebroken, het is prive terrein. De politie weet er toch duidelijk vanaf als ze er bij staan lijkt mij. Waarom worden dit volkje niet afgevoerd en veroordeeld?
Of is het voortaan zo dat elke inbreker zijn gang mag gaan en maar spullen of dergelijke kan vernielen en verstoren of meenemen? Leuke maatschappij leven we in...
Die gasten zitten al acht uur binnen in een gebouw waar ze niks te zoeken hebben en op een manier die het dierenwelzijn echt niet goed doet. Dit heeft niets meer met deëscalatie te maken.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"De-escalatie", vermoedelijk.
Al werkt dat niet zo goed, want ze zitten er nog steeds en de boeren gooien auto's om. Het escaleert langzaamaan toch wel.
Over de vervolging weten we nog niks.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:19 schreef Telefono het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap:
- Er word ingebroken, het is prive terrein. De politie weet er toch duidelijk vanaf als ze er bij staan lijkt mij. Waarom worden dit volkje niet afgevoerd en veroordeeld?
Of is het voortaan zo dat elke inbreker zijn gang mag gaan en maar spullen of dergelijke kan vernielen en verstoren of meenemen? Leuke maatschappij leven we in...
twitter:SanderRTLNieuws twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:18:26Boeren krijgen uitleg van agent over wat ze gaan doen. #varkenshouderij #Boxtel https://t.co/wOfecfqner reageer retweet
Ik denk dat vrijwel alle dieren nu wel ten dode opgeschreven zijn eigenlijkquote:Op maandag 13 mei 2019 21:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Over de vervolging weten we nog niks.
Niet direct afvoeren was om escalatie te voorkomen. Daar kan je veel van vinden, maar is in principe de insteek in conflictmanagement. En het is natuurlijk wel in het belang van de dieren.
twitter:JoyaHVNL twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:20:51Het lijkt er op dat de #politie in gaat grijpen bij de #actie van #meatthevictims #reporterlife #hartvannederland #varkens #varkensboerderij @ Boxtel https://t.co/EDELxfa8x4 reageer retweet
Nu niet meer idd. In het begin kan ik me er wel iets bij voorstellen. Alleen duurt het nu gewoon veel te lang. Slaat nergens meer op.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die gasten zitten al acht uur binnen in een gebouw waar ze niks te zoeken hebben en op een manier die het dierenwelzijn echt niet goed doet. Dit heeft niets meer met deëscalatie te maken.
heb ik iets gemist. Zijn ze die varkens aan het vergassen ?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Het is maar blik, ze zijn niet zoals de "activisten" een hele schuur met varkens aan het vergassen.
Kom op, die video is aan het begin van de bezetting gemaakt. Dit heeft niks met de ventilatie te maken. Dat staat er niet bij, dat weet ik, maar jij en ik weten dat ik de bron ken en ik heb hier naar me dunkt voldoende goodwill getoont richting alle vragen en verzoeken om beeldmateriaal, om toch te mogen vragen om er geen bullshit omheen te gaan verzinnen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik laat alleen maar zien dat dezelfde video op vele manieren uitgelegd kan worden.
het is voor de ME ook misschien wat makkelijker uit te voeren na dat die figuren een etmaal in de kou hebben staan stampen dan dat je gelijk de eerste de beste motorwout ervast op laat klappenquote:Op maandag 13 mei 2019 21:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet direct afvoeren was om escalatie te voorkomen. Daar kan je veel van vinden, maar is in principe de insteek in conflictmanagement. En het is natuurlijk wel in het belang van de dieren.
Wel minder lekker op de BBQquote:Op maandag 13 mei 2019 21:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel alle dieren nu wel ten dode opgeschreven zijn eigenlijkAl waren ze dat al natuurlijk
boeren hebben stront, meer verdienen ze niet. Iemand al de verantwoordelijkheid opgeëist voor deze dierenmishandeling?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
De brandweer heeft toch van die mooie brandslangen. Met fijn veel water dat er op hoge snelheid uit komt. Geef die activisten een fijne douche. Hebben ze waarschijnlijk al in geen weken meer gehad.
Stroom en dus airco e.d. zijn uitgeschakeld. Varkens ademen eigen uitlaatgassen in.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef manny het volgende:
[..]
heb ik iets gemist. Zijn ze die varkens aan het vergassen ?
Ik ben grafisch ingesteld en moest lachen om het beeld van een enkele motoragent die met zijn stok naar binnen rentquote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is voor de ME ook misschien wat makkelijker uit te voeren na dat die figuren een etmaal in de kou hebben staan stampen dan dat je gelijk de eerste de beste motorwout ervast op laat klappen
De ventilatie is uitgeschakeld, dus de varkens vergassen zichzelf op het moment.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef manny het volgende:
[..]
Natuurlijk was die post van mij bullshit, maar wie zegt mij dat jouw post dat niet óók is?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef Candaasje het volgende:
Kom op, die video is aan het begin van de bezetting gemaakt. Dit heeft niks met de ventilatie te maken. Dat staat er niet bij, dat weet ik, maar jij en ik weten dat ik de bron ken en ik heb hier naar me dunkt voldoende goodwill getoont richting alle vragen en verzoeken om beeldmateriaal, om toch te mogen vragen om er geen bullshit omheen te gaan verzinnen.
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Nog een derde auto:
https://www.bd.nl/meierij(...)~acfc2d86/148278464/
Maar heeft een mens of een varken een beter uithoudingsvermogen is de vraagquote:Op maandag 13 mei 2019 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ventilatie is uitgeschakeld, dus de varkens vergassen zichzelf op het moment.
ik heb een beetje hetzelfde probleem atmquote:Op maandag 13 mei 2019 21:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik ben grafisch ingesteld en moest lachen om het beeld van een enkele motoragent die met zijn stok naar binnen rent
Mijn vraag was wel enigszins serieus trouwens, hoe sta jij erin dat dierenrechtenorganisaties zoals de Dierenbescherming deze actie veroordelen omdat het schadelijk is voor de dieren?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kom op, die video is aan het begin van de bezetting gemaakt. Dit heeft niks met de ventilatie te maken. Dat staat er niet bij, dat weet ik, maar jij en ik weten dat ik de bron ken en ik heb hier naar me dunkt voldoende goodwill getoont richting alle vragen en verzoeken om beeldmateriaal, om toch te mogen vragen om er geen bullshit omheen te gaan verzinnen.
Biggensterfte en gewonde biggen is veelvoorkomend, en je zal het in vrijwel elke stal kunnen filmen. E nee, dat is niet zomaar toe te schrijven aan de activisten in deze gevallen. (Biggen vallen zelfs niet zomaar dood in het slachthuis, en daar ouds de stress nog heel wat hoger) Wel aan het bekende probleem van de doorfok.
stroom eraf is geen ventilatie en verwarming bij de kleine biggen. Die gaan dus dood, of zijn dat al door de stress en kou.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef manny het volgende:
[..]
Als het is om escalatie te voorkomen en dierenwelzijn oke, maar vervolging van dit soort lui in dit land kennen we wel inmiddels. Ooit was er zo'n groepje dat heette Ongehoord. Maakte opnamen door in te breken, zijn ook nooit veroordeeld en het was wel duidelijk dat het ook geen prioriteit had van de overheid.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
ai. slechte zaak. die dierenactivisten zijn net een beetje als krakers en dat soort lieden. Ergens zullen ze vast een punt proberen te maken, maar ze overtreden gewoon de wet en komen met hun handjes aan spullen van anderen; als ze nou nog die varkens in gevaar brengen...... oppakken.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Stroom en dus airco e.d. zijn uitgeschakeld. Varkens ademen eigen uitlaatgassen in.
Dat is toch dezelfde Hyundai als op die andere foto, maar dan vanaf de bodem gezien?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Nog een derde auto:
https://www.bd.nl/meierij(...)~acfc2d86/148278464/
Aaww snel een warmtedeken om nadat je uit een schuur komt waar de temperatuur perfect geregeld was als je niet alles had uitgezet. Alles voor de drama bij die goorlappenquote:
Die auto rechts had ik nog niet op eerdere foto's gezien.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is toch dezelfde Hyundai als op die andere foto, maar dan vanaf de bodem gezien?
een arm sneeuwvlokjequote:
Ford, ook van een eerdere foto.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die auto rechts had ik nog niet op eerdere foto's gezien.
Wie heeft die auto’s omgegooid dan? Wijs jij de dader maar eens aan...quote:Op maandag 13 mei 2019 21:29 schreef manny het volgende:
[..]
ai. slechte zaak. die dierenactivisten zijn net een beetje als krakers en dat soort lieden. Ergens zullen ze vast een punt proberen te maken, maar ze overtreden gewoon de wet en komen met hun handjes aan spullen van anderen; als ze nou nog die varkens in gevaar brengen...... oppakken.
net als die auto-omgooiers trouwens.
Op een eerdere foto was een blauwe Ford te zien op z'n kop.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Ford, ook van een eerdere foto.
/schopje PTA
Zal mijn best doen maar denk niet dat ik zo snel kan taggen. Vega's die al moeite hebben hun om eigen vleesstaaf omhoog te houden tegen een groepje pezige boeren die niks anders doen dan werken .. dat is zo voorbij.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tag mij even als er rake klappen vallen. Dan schakel ik ook in met bak popcorn erbij.
twitter:112alarm_Opsch twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:28:43🔴 #BOXTEL Opschaling 🚒 ALARM KA A-PLOEG ERP > PRIO 2 : BRANDWEER (GRIP: 1) BREDE HEIDE BOXTEL : https://t.co/Op0xhPsO9p reageer retweet
Laten we hopen dat dit tij keert.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:28 schreef Telefono het volgende:
[..]
Als het is om escalatie te voorkomen en dierenwelzijn oke, maar vervolging van dit soort lui in dit land kennen we wel inmiddels. Ooit was er zo'n groepje dat heette Ongehoord. Maakte opnamen door in te breken, zijn ook nooit veroordeeld en het was wel duidelijk dat het ook geen prioriteit had van de overheid.
Daarnaast zijn er mensen in de politiek zoals Ouwehand van de partij voor de dieren die vroeg voor een staande ovatie op een bijeenkomst voor de mensen die opnamen in de stallen (via inbraak dus). Dus als politici al aanmoedigen om overtreders te stimuleren is toch best erg ziek.
Met bedden.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Meer brandweereenheden onderwegtwitter:112alarm_Opsch twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:28:43🔴 #BOXTEL Opschaling 🚒 ALARM KA A-PLOEG ERP > PRIO 2 : BRANDWEER (GRIP: 1) BREDE HEIDE BOXTEL : https://t.co/Op0xhPsO9p reageer retweet
Er is genoeg wetenschappelijk bewijs voor mijn beweringen over biggensterfte. (Zie ook het veeteeltdebat, daarin worden de cijfers ook niet tegengesproken).quote:Op maandag 13 mei 2019 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Natuurlijk was die post van mij bullshit, maar wie zegt mij dat jouw post dat niet óók is?
Jij dacht dat de politie eindelijk zijn werk gedaan had? Nee toch?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Is dit trieste gedoe nog steeds aan de gang.
Die activisten kunnen gewoon niet parkeren. Ze zijn weggelopen naar de boerderij en toen zijn de auto's weggegleden, de sloot in. Tja, kan gebeuren hoor.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wie heeft die auto’s omgegooid dan? Wijs jij de dader maar eens aan...
Ik had hoop ja, ik las iets over ME.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij dacht dat de politie eindelijk zijn werk gedaan had? Nee toch?
My bad, scherm van een S3 is niet zo grootquote:Op maandag 13 mei 2019 21:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Op een eerdere foto was een blauwe Ford te zien op z'n kop.
Jaquote:
Nee ze gaan 0900-TUIG bellen, niet 112.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja![]()
![]()
En nu gaan ze de telefoonlijn platleggen. Allemaal oppakken ivm poging tot moord. Als de noodlijn plat ligt, dan gaan er mensen in nood sterven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:37 schreef Janneke141 het volgende:
De wereld op zijn kop:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are you nuts??
Die komt uit bij de 112 meldkamer, alleen krijgen 112 meldingen voorrang. Dus als je met veel belt is de meldkamer overbelast.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee ze gaan 0900-TUIG bellen, niet 112.
Gequote, want goede post en geweldige user binnen deze discussie.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Biggensterfte en gewonde biggen is veelvoorkomend, en je zal het in vrijwel elke stal kunnen filmen. E nee, dat is niet zomaar toe te schrijven aan de activisten in deze gevallen. (Biggen vallen zelfs niet zomaar dood in het slachthuis, en daar ouds de stress nog heel wat hoger) Wel aan het bekende probleem van de doorfok.
Oh, weer wat geleerd.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die komt uit bij de 112 meldkamer, alleen krijgen 112 meldingen voorrang.
Best lullig, ga je in mei actie voeren, koelt het af tot 3 graden.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:35 schreef whosvegas het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-in-boxtel~a945b4a8/
Waarschijnlijk al genoemd hier, ze willen warme kleding
Die boomgaard zal ook wel privéterrein zijnquote:Op maandag 13 mei 2019 21:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Op de Omroep Brabant stream: Staan deze activisten op openbaar terrein of privéterrein?
Priveterreinquote:Op maandag 13 mei 2019 21:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Op de Omroep Brabant stream: Staan deze activisten op openbaar terrein of privéterrein?
Waarom worden die dan niet eerst opgepakt?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die boomgaard zal ook wel privéterrein zijn
Privé, ze blijken in de stal van een boer te zitten wat ik ervan meekrijg. Tussen de varkens.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb het over die zwarthemden buiten.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:42 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Privé, ze blijken in de stal van een boer te zitten wat ik ervan meekrijg. Tussen de varkens.
Vind dit ook heel apart. Typisch Nederland. Eilenlang vergaderen zelfs bij zo'n situatie.. En vooral geen actie ondernemen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:43 schreef Cattivo het volgende:
Dus je kan de Politie ook al niet meer vertrouwen op dat ze inbrekers uit je woning halen. Waar heb je hun nog voor nodig ?
Misschien dat de weg daar van de gemeente is maar de rest is prive.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb het over die zwarthemden buiten.
Ja gelul in je reinste vorm. Jaag ze er gewoon uit en blijf niet meningen en zienswijzen verkondigen. Malloterij van de hoogste plank.quote:
twitter:politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:44:58We zijn druk doende de actie bij de varkenshouderij te stoppen #Boxtel We controleren van iedere demonstrant de identiteit. reageer retweet
Wat?quote:
Ja jij bent lekker, zouden ze bij jou ook moeten doen als je een stap verkeerd zet. Meteen afschieten. O nee, bij jezelf dan toch maar niet héquote:Op maandag 13 mei 2019 21:45 schreef Jantje2k het volgende:
Beter hier ook allemaal wapens laten gebruiken
Afschieten dat tuig
https://www.nu.nl/binnenl(...)kerij-in-boxtel.htmlquote:Op maandag 13 mei 2019 21:42 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat moet die boer wel niet gedacht hebben op t moment dat dat volk zijn erf betrad....
quote:Geesje Rotgers, woordvoerder van de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV), is in Boxtel en had contact met de betrokken boer. Volgens haar is hij "zich rot geschrokken" toen actievoerders "de boel hebben geforceerd".
Dat zal ze lerenquote:Op maandag 13 mei 2019 21:46 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:44:58We zijn druk doende de actie bij de varkenshouderij te stoppen #Boxtel We controleren van iedere demonstrant de identiteit. reageer retweet
Dit, het is een steunbetuiging aan de boer.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat?
Met 200 man een boerderij bezetten en de eigenaar bedreigen en als daar dan een reactie op komt zijn degenen die terugslaan tuig?
Beetje omgekeerde wereld.
Two wrongs don't make a right.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat?
Met 200 man een boerderij bezetten en de eigenaar bedreigen en als daar dan een reactie op komt zijn degenen die terugslaan tuig?
Beetje omgekeerde wereld.
En als ze die niet bij zich hebben, kunnen ze een boete uitschrijven om de staatskas te spekken en is het klaar voor vandaag.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:46 schreef Houtenbeen het volgende:
wooow de politie controleert identiteiten jongens!!!11! Respect !1!1!1quote:Op maandag 13 mei 2019 21:46 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook dat jankende sneeuwvlokje? Dat ze haar niet vergeten, jankt daar rond met een gouden dekentjequote:
Geheid dat er een paar nog wat boetes open hebben staan ofzo.quote:
Inbrekers verdienen dat. Vuil tuig is het.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:46 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja jij bent lekker, zouden ze bij jou ook moeten doen als je een stap verkeerd zet. Meteen afschieten. O nee, bij jezelf dan toch maar niet hé
twitter:politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:46:56Bij geen ID-bewijs volgt een aanhouding. Dat geldt ook voor niet opvolgen van bevel of vordering. OM zorgt voor strafrechtelijk vervolg van alle demonstranten. https://t.co/0dS6esfxtD reageer retweet
Waarschijnlijk een hoop kale kippen die je niet kunt plukken.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geheid dat er een paar nog wat boetes open hebben staan ofzo.
Ja vind ik ook maar om Jan en alleman maar direct af te knappen die iets doet wat jij en ik niet goed vinden gaat wel aardig ver niet waar?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:47 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Inbrekers verdienen dat. Vuil tuig is het.
Ja. Redelijke nieuwe auto's ook. Hadden ze maar op de fiets moeten komen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Zie dat boeren wat wagens van activisten in de sloot hebben gekiepert
Ik zie de foto's en video's ook. Zijn die auto's met zekerheid van de activisten?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk auto's. Slecht voor het milieu. Hypocriet tuig ook nog dus.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:46:56Bij geen ID-bewijs volgt een aanhouding. Dat geldt ook voor niet opvolgen van bevel of vordering. OM zorgt voor strafrechtelijk vervolg van alle demonstranten. https://t.co/0dS6esfxtD reageer retweet
En niet-EU-buitenlanders als Ongewenst laten registreren (dat ze dus de EU niet meer in mogen) en dan een enkeltje thuisland (op hun eigen kosten).quote:Op maandag 13 mei 2019 21:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
En als ze die niet bij zich hebben, kunnen ze een boete uitschrijven om de staatskas te spekken en is het klaar voor vandaag.
Ja buitenlandse kentekens van buitenlandse activisten.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zie de foto's en video's ook. Zijn die auto's met zekerheid van de activisten?
Sorry, ik zie je bericht nu pas.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mijn vraag was wel enigszins serieus trouwens, hoe sta jij erin dat dierenrechtenorganisaties zoals de Dierenbescherming deze actie veroordelen omdat het schadelijk is voor de dieren?
Zitten ze er naast? Of zit er een kern van waarheid in? En hoe denk je dat de bezetters er over denken? Ik begreep dat je contact hebt met sommigen die binnen zijn. Ben oprecht benieuwd.
Nou die boeren verdienen een lintje. Ik moet gewoon vergunning aanvragen voor samenscholing, ze hebben de weg vrijgemaakt voor hulpdiensten.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Het mag geen geld kosten. Inbreken en eraf komen met een identiteitscontrole.... Wat een regels hier.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Nee hoor, dat hebben de boren niet gedaan. Is niet bewezen. De activisten kunnen gewoon niet parkeren en hebben hun auto's om laten kieperen, de sloot in.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Zoals ik al zei, inbrekers verdienen dat. Maakt niet uit waar ze inbreken. Er zijn maar weinig dingen erger dan inbreken (ja verkrachting en doden van onschuldigen ja)quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja vind ik ook maar om Jan en alleman maar direct af te knappen die iets doet wat jij en ik niet goed vinden gaat wel aardig ver niet waar?
Dat is iets anders. Maar wie kaatst kan de bal verwachten. 0,0 medelijden met degenen wiens auto nu schade heeft.quote:
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het mag geen geld kosten. Inbreken en eraf komen met een identiteitscontrole.... Wat een regels hier.
Justitie/OM heeft wel wat beters te doen joh.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef Houtenbeen het volgende:
ach maak je niet druk meer om het overbrengen van ziekte, deze veestapel wordt morgen geruimd. Bedank je matties even voor deze moordpartij van me. Of zijn de mobieltjes leeg in de stal?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sorry, ik zie je bericht nu pas.
Euhm, goed waar te beginnen...
De dierenbescherming dan maar; ik neem die club eigenlijk niet zo heel serieus. Vind dat ze op veel punten tekortschiet en dat hun visie niet écht de problemen aankaart en aanpakt. Ze doen wel wat goede dingen hoor, maar ze staan voor mij een beetje op dezelfde trede als wakker dier en milieu defensie.
Dat gezegd hebbende; ik had wel dus mijn bedenkingen bij deze actie. Illegaliteit was een ding, maar dus ook het risico op ziekte insleep.
Over het afsluiten van de stroom en daarmee dus de ventilatie en verwarming had ik nog niet eens nagedacht on eerlijk te zijn. Vind ik geen handige actie nee. Denk ook niet dat het prettig ouds voor de dieren.
Anderzijds; laten we ook weer niet doen alsof varkens het zo goed hebben. Ook niet in Nederland. Ik ken vele dierenartsen, ook veeartsen, en ik ken er echt geen een die niet kan ontkennen dat de levensomstandigheden, zeker die van de moederdieren , dieronterend zijn en absoluut niet voldoen aan de ethogical needs van de dieren. (En dan zijn ze wel te spreken over bijvoorbeeld de rundveehouderij).
Moet je het dan als activist nog beroerder maken.... for the g greater good... tsja, dat vind ik dus een moeilijke. (Ook als het niet illegaal zou zijn)
Als je er uiteindelijk vele dieren mee zou kunnen helpen.. doordat je een kentering veroorzaakt... Misschien....
Maar zoals gezegd en zoals hier on wel blijkt betwijfel ik de effectiviteit.
Ik hoop oprecht dat het niet voor niets is geweest, maar ik hou het zelf liever bij andere vormen van protest.
Heb ik zo je vraag en beetje beantwoord?Ik typ mobiel dus het gaat even wat rommeliger.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ach maak je niet druk meer om het overbrengen van ziekte, deze veestapel wordt morgen geruimd. Bedank je matties even voor deze moordpartij van me. Of zijn de mobieltjes leeg in de stal?
Bij de dierenactivisten is het frustratie dat de inspectie niet ingrijpt, of het ministerie geen strengere wetgeving invoert tbv dierenwelzijn. Ook nobele overwegingen geven je niet het recht om de wet te overtreden, mensen die stallen binnenvallen en mensen die auto's omkieperen zijn beide even fout.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is iets anders. Maar wie kaatst kan de bal verwachten. 0,0 medelijden met degenen wiens auto nu schade heeft.
Zelf uitgelokt.
Dat de reactie op zich niet fraai is, ok. Maar zeker ook omdat de politie het allemaal maar laat gebeuren en die actievoerders een enorme grote bek hebben lok je dit gewoon uit. Het is frustratie over dat de politie je als ondernemer in de kou laat staan bij terreur.
Politie en justitie zijn te triest voor woordenquote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef Houtenbeen het volgende:
ohja sorryquote:Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hebben de boren niet gedaan. Is niet bewezen. De activisten kunnen gewoon niet parkeren en hebben hun auto's om laten kieperen, de sloot in.
Waarom zouden deze dieren geruimd worden? Daar is heel geen noodzaak voor tenzij een dierenarts een ernstige besmetting vaststelt hoor.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ach maak je niet druk meer om het overbrengen van ziekte, deze veestapel wordt morgen geruimd. Bedank je matties even voor deze moordpartij van me. Of zijn de mobieltjes leeg in de stal?
Bedankt voor je uitgebreide en eerlijke reactie!quote:Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sorry, ik zie je bericht nu pas.
Euhm, goed waar te beginnen...
De dierenbescherming dan maar; ik neem die club eigenlijk niet zo heel serieus. Vind dat ze op veel punten tekortschiet en dat hun visie niet écht de problemen aankaart en aanpakt. Ze doen wel wat goede dingen hoor, maar ze staan voor mij een beetje op dezelfde trede als wakker dier en milieu defensie.
Dat gezegd hebbende; ik had wel dus mijn bedenkingen bij deze actie. Illegaliteit was een ding, maar dus ook het risico op ziekte insleep.
Over het afsluiten van de stroom en daarmee dus de ventilatie en verwarming had ik nog niet eens nagedacht on eerlijk te zijn. Vind ik geen handige actie nee. Denk ook niet dat het prettig ouds voor de dieren.
Anderzijds; laten we ook weer niet doen alsof varkens het zo goed hebben. Ook niet in Nederland. Ik ken vele dierenartsen, ook veeartsen, en ik ken er echt geen een die niet kan ontkennen dat de levensomstandigheden, zeker die van de moederdieren , dieronterend zijn en absoluut niet voldoen aan de ethogical needs van de dieren. (En dan zijn ze wel te spreken over bijvoorbeeld de rundveehouderij).
Moet je het dan als activist nog beroerder maken.... for the g greater good... tsja, dat vind ik dus een moeilijke. (Ook als het niet illegaal zou zijn)
Als je er uiteindelijk vele dieren mee zou kunnen helpen.. doordat je een kentering veroorzaakt... Misschien....
Maar zoals gezegd en zoals hier on wel blijkt betwijfel ik de effectiviteit.
Ik hoop oprecht dat het niet voor niets is geweest, maar ik hou het zelf liever bij andere vormen van protest.
Heb ik zo je vraag en beetje beantwoord?Ik typ mobiel dus het gaat even wat rommeliger.
Die varkens hebben sinds 12 uur niet te eten, drinken, stroom staat uit en ziektes kunnen verspreid zijn door dierenactivisten die geen zier om de dieren geven. Om maar niet van de stress te spreken die die dieren oplopen door dit gezeik.quote:
Ja wat dan? Flitsen zeker.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Justitie/OM heeft wel wat beters te doen joh.
Ze mogen twee activisten kiezen die vrijuit gaan, de rest mag neergeknuppeld worden door de MEquote:
Deze boer overtreedt de wet? Onzin. Puur random gekozen slachtoffer.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de dierenactivisten is het frustratie dat de inspectie niet ingrijpt, of het ministerie geen strengere wetgeving invoert tbv dierenwelzijn. Ook nobele overwegingen geven je niet het recht om de wet te overtreden, mensen die stallen binnenvallen en mensen die auto's omkieperen zijn beide even fout.
Wel strijden voor dierenwelzijn maar lak aan milieu hebbenquote:Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Redelijke nieuwe auto's ook. Hadden ze maar op de fiets moeten komen.
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ze mogen twee activisten kiezen die vrijuit gaan, de rest mag neergeknuppeld worden door de ME
geen eten, liggen in de stront ondertussen, stress en ziektekiemen van die idioten. Die dieren in de stal zijn ten dode opgeschreven. Varkens vergeten niet, dat vergeet men even.quote:
[..]
Ze mogen twee activisten kiezen die vrijuit gaan, de rest mag neergeknuppeld worden door de ME
[..]
Dat staat er niet. De activisten zijn van mening dat de leefomstandigheden van het vee onvoldoende is, en dus in feite dat de wetgeving onvoldoende is. Zegt dus niks over de boer.quote:
Ah, je speculeert dus maar wat.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
geen eten, liggen in de stront ondertussen, stress en ziektekiemen van die idioten. Die dieren in de stal zijn ten dode opgeschreven. Varkens vergeten niet, dat vergeet men even.
Dit zijn fokzeugen en biggen, ze staan in een kraamstal notabene.
Ja, maar als je helder nadenkt zul je inzien dat je oplossingsgerichte denken wat betreft inbrekers minder oplossend is dan dat je hoopt. Ik geef als voorbeeld mijn allervriendelijkste buurman die hier afgelopen jaar dronken na de kermis plotseling onder aan de trap stond te rommelen.... Had ik hem moeten afschieten? Een ander persoonlijk voorbeeld' mijm broertje, een schat van een jong maar door zijn onzekerheid en een bepaalde groepsdruk meegesleurt met een groep jongens een huis in waar hij opgepakt is voor inbraak. Die heeft echt weken lang lopen janken en heeft vanaf dat moment zn leven 360 graden verbetert.... Hadden ze hem ook moeten afschieten???quote:Op maandag 13 mei 2019 21:50 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, inbrekers verdienen dat. Maakt niet uit waar ze inbreken. Er zijn maar weinig dingen erger dan inbreken (ja verkrachting en doden van onschuldigen ja)
Beetje op z'n Russisch.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:57 schreef Nikonlover het volgende:
Jammer dat het vol zit met dieren. Anders hadden ze wat traangas naar binnen kunnen schieten.
Dat noemen we bang zijn voor de burger.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Wacht even? Die lui zitten daar al de hele dag en zijn er nog niet uitgehaald door de politie? Wat is dit voor grap?
Belachelijk inderdaadquote:Op maandag 13 mei 2019 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Wacht even? Die lui zitten daar al de hele dag en zijn er nog niet uitgehaald door de politie? Wat is dit voor grap?
Er was vandaag net weer een zitting over de MKZ in KWB, uitspraak wordt deze zomer verwacht.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:17 schreef Evertjan het volgende:
ik krijg ineens flashbacks naar de MKZ rellen in Kootwijkerbroek in 2001.
Nee, bij mij ookquote:Op maandag 13 mei 2019 21:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Ligt het aan mij of is die stream echt fucking slecht?
Of mosterdgasquote:Op maandag 13 mei 2019 21:57 schreef Nikonlover het volgende:
Jammer dat het vol zit met dieren. Anders hadden ze wat traangas naar binnen kunnen schieten.
Jamming...politie legt alle GSM en andere verkeer plat om in te kunnen grijpen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Ligt het aan mij of is die stream echt fucking slecht?
Ik snap ook niet wat er uberhaupt te "onderhandelen" is. Je hebt ingebroken en daar niets te zoeken, en dus ook niets te eisen. Eruit en weg ermee, en anders kwaadschiks.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:56 schreef trein2000 het volgende:
360 graden ja?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja, maar als je helder nadenkt zul je inzien dat je oplossingsgerichte denken wat betreft inbrekers minder oplossend is dan dat je hoopt. Ik geef als voorbeeld mijn allervriendelijkste buurman die hier afgelopen jaar dronken na de kermis plotseling onder aan de trap stond te rommelen.... Had ik hem moeten afschieten? Een ander persoonlijk voorbeeld' mijm broertje, een schat van een jong maar door zijn onzekerheid en een bepaalde groepsdruk meegesleurt met een groep jongens een huis in waar hij opgepakt is voor inbraak. Die heeft echt weken lang lopen janken en heeft vanaf dat moment zn leven 360 graden verbetert.... Hadden ze hem ook moeten afschieten???
Hopelijk snap je ergens waarom je woorden "inbrekers verdienen het afgeschoten te worden" mij hebben geraakt. Ik snap vanuit jouw positie en emotie dat je deze taal gebruikt maar soms moeten we weten wat we zeggen vanuit een breder perspectief. Hopelijk snap je me.
quote:
Nee, je mag geen stal in zonder beschermende kleding. Dat hebben hier 125 personen gedaan. Het uitzoeken of die ziektekiemen aan de schoen hebben door bezoek aan andere varkensstallen is duur en veel werk.quote:
Ja echt he, hadden ze uren geleden al moeten doen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:56 schreef trein2000 het volgende:
twitter:Boxtel twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:58:25De burgemeester van Boxtel vindt het onacceptabel dat mensen binnendringen bij onze inwoners en hun bedrijf bezet houden. In overleg met OM en politie wordt de bezetting nu beëindigd. reageer retweet
Ik zag ze wel met hun voeten in een bak met iets stappen. Maar idd super dom dit.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Nee, je mag geen stal in zonder beschermende kleding. Dat hebben hier 125 personen gedaan. Het uitzoeken of die ziektekiemen aan de schoen hebben door bezoek aan andere varkensstallen is duur en veel werk.
Daarnaast zijn deze beesten zo getraumatiseerd dat ze gedrag gaan vertonen wat deze club gaan op film wil hebben.
Edit: houtenbeen was me voortwitter:Boxtel twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:58:25De burgemeester van Boxtel vindt het onacceptabel dat mensen binnendringen bij onze inwoners en hun bedrijf bezet houden. In overleg met OM en politie wordt de bezetting nu beëindigd. reageer retweet
Goedzo burgemeester.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:01 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Boxtel twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:58:25De burgemeester van Boxtel vindt het onacceptabel dat mensen binnendringen bij onze inwoners en hun bedrijf bezet houden. In overleg met OM en politie wordt de bezetting nu beëindigd. reageer retweet
![]()
Ik mag hopen met knuppels. Dat verdienen ze. Niet oke, dan gaan we er toch maar uit. Rammen op die tering honden en tevens massa moordenaars van varkens.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:01 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Vooral punt 1 kan nog wel een probleempje zijn. Welk slachthuis gaat het risico nemen om varkens van een bedrijf te slachten waar achteraf overduidelijk aan te tonen is dat alle regels zijn ovetreden m.b.t. ontsmettingen. Zullen ook genoeg josti's tussenzitten die meerdere bedrijven hebben bezocht voordat ze besloten om deze te pakken dus met de 48 uurs regel zullen ze het ook niet al te nauw hebben genomen.quote:
hebben ze zitten slapen?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:02 schreef archito het volgende:
Had ie eerder moeten beslissen maar beter laat dan nooit!quote:Op maandag 13 mei 2019 22:01 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
dit!quote:Op maandag 13 mei 2019 21:30 schreef PzKpfw het volgende:
Is het zo moeilijk om de ME even op te roepen om dat werkschuwe tuig van dat erf te halen?
Wat een kaknaam heb jequote:Op maandag 13 mei 2019 22:04 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Man man man, wat een stelletje linkse gekkies. Eigen terrein van een boer betredenAfvoeren in de boeien die gasten en de schade met rente verhalen!
Dan zou je zeggen dat ie weer terug bij af is. Laat ik er maar 180 van maken dan.. Maar waar t mij om gaat is dat je vanuit emotie dingen kunt roepen die niet altijd uitkomst bieden of gepast zijn. Ik snap wel dat mensen dat doen maar zulke extreme maatregelen zijn in de praktijk haast nimmer een goede oplossing.quote:
Dit, die beesten worden ws geruimd.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vooral punt 1 kan nog wel een probleempje zijn. Welk slachthuis gaat het risico nemen om varkens van een bedrijf te slachten waar achteraf overduidelijk aan te tonen is dat alle regels zijn ovetreden m.b.t. ontsmettingen. Zullen ook genoeg josti's tussenzitten die meerdere bedrijven hebben bezocht voordat ze besloten om deze te pakken dus met de 48 uurs regel zullen ze het ook niet al te nauw hebben genomen.
Ze gaan nu beginnen met knuppelen! Net op tijd dus!quote:Op maandag 13 mei 2019 22:05 schreef K21 het volgende:
Oh shit, kom nu net thuis. Ben ik te laat voor de actie?
Nee, we beginnen net.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:05 schreef K21 het volgende:
Nee, ze hebben speciaal even op je gewachtquote:Op maandag 13 mei 2019 22:05 schreef K21 het volgende:
quote:Op maandag 13 mei 2019 22:05 schreef K21 het volgende:
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:07:14Het is geen grap. Auto's van dierenactivisten worden omgegooid! #Boxtel https://t.co/JtO3p4e3lw reageer retweet
Van de zotte dat de burgemeester moet optreden. Het OM moet dit gewoon doen en alle 125 aanhouden terzake erfvredebreuk.quote:
180 graden maakt ook niet bijster veel verschil. Ik stop met het toepassen van gradenvergelijkingen op mensen.quote:
Wat een stumper ben je toch, Daar kick je echt op he, dat soort geweld?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze gaan nu beginnen met knuppelen! Net op tijd dus!![]()
![]()
Al 8 uur geleden, maar dat volk zit er nog steeds.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:06 schreef TLC het volgende:
Daar is de politie toch voor om die hippies van je terrein te jagen ??
En ik iedere vier jaar maar stemmen voor onder andere de Tweede Kamer.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij de dierenactivisten is het frustratie dat [...] het ministerie geen strengere wetgeving invoert tbv dierenwelzijn.
Oepsquote:Op maandag 13 mei 2019 22:08 schreef Eix het volgende:
[..]
En ik iedere vier jaar maar stemmen voor onder andere de Tweede Kamer.
Blijkt het ministerie ineens de wetgevende macht te zijn.![]()
ja dierenmishandelaars mogen wel een knuppeltje in de nek!quote:Op maandag 13 mei 2019 22:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wat een stumper ben je toch, Daar kick je echt op he, dat soort geweld?
quote:Op maandag 13 mei 2019 22:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wat een stumper ben je toch, Daar kick je echt op he, dat soort geweld?
Ja vast. Succes morgen wanneer je moeder een vlieg dood slaat.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja dierenmishandelaars mogen wel een knuppeltje in de nek!
Zo pro-actief ook!quote:Op maandag 13 mei 2019 22:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
Prachtig toch om te zien hoe de arm der wet aan het optreden is tegen criminelen
En die kut stream is offline. Waar blijft RT?quote:
Nee.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:10 schreef Blueheeler het volgende:
Ben ik de enige die naar "even geduld aub" zit te kijken?
mijn moeder?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:10 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja vast. Succes morgen wanneer je moeder een vlieg dood slaat.
Leuk vanaf de zijlijn. Voor figuren als u.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
Prachtig toch om te zien hoe de arm der wet aan het optreden is tegen criminelen
Nee, Omroep Brabant kan er niet zo veel vanquote:Op maandag 13 mei 2019 22:10 schreef Blueheeler het volgende:
Nee, hier ook. Helaas.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:10 schreef Blueheeler het volgende:
Nu wel weer.quote:
Eerste wat ik zie:quote:Op maandag 13 mei 2019 22:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/omroepbrabant/videos/2267180830009897/
En hoe is die gedachtenkronkel vergelijkbaar met een boer die reageert op een collega die bedreigd wordt en wiens eigendom bezet wordt, wat wel misdrijven zijn?quote:Op maandag 13 mei 2019 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. De activisten zijn van mening dat de leefomstandigheden van het vee onvoldoende is, en dus in feite dat de wetgeving onvoldoende is. Zegt dus niks over de boer.
Die bedenken zich voortaan wel om naar Nederland te komen.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:15 schreef stroopdoosch het volgende:
Wat een slappe hap weer van de politie
Oftewel, morgen is de volgende boerderij aan de beurt.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Echt, kansloos hoor. Je breekt in, bezet de boel en dan kom je gewoon weg met een controletje?
Ik neem aan dat ze de dagvaarding thuis krijgen?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Echt, kansloos hoor. Je breekt in, bezet de boel en dan kom je gewoon weg met een controletje?
Als je een linkse terrorist bent kom je vrijwel overal mee weg.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat denk je zelfquote:Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de dagvaarding thuis krijgen?
En je weet dat politie bellen geen zin heeft want eigen rechter spelen is schijnbaar geoorloofd.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oftewel, morgen is de volgende boerderij aan de beurt.
Zal me niks verbazen, alles en iedereen aanhouden dan maar?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk pakken ze dan een boer die erop timmert.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het buitenland?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de dagvaarding thuis krijgen?
ik denk niet dat de boeren dan zo rustig blijven.quote:Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die gasten hebben daar de hele dag gezeten en kunnen nu vrolijk fluitend weer naar huis. Wat voor signaal denk je dat je daarmee als handhaver afgeeft?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen, alles en iedereen aanhouden dan maar?
Verstekvonnisquote:Op maandag 13 mei 2019 22:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In het buitenland?
Vraag het me sterk af
Waarom zouden staldeuren dichtgaan als de stroom eraf gaat?quote:Op maandag 13 mei 2019 22:18 schreef Candaasje het volgende:
Even een gedachte tussendoor, omdat het toch steeds weer over die ventilatie gaat; de meeste elektrische staldeuren gaan toch dicht als je de stroom volledig uitschakelt? Dat is hier niet het geval. Dus enkel het alarm uitscha kelen zou genoeg geweest moeten zijn om binnen te komen. Dus ik ga toch eens navragen wie hier die ventilatie heeft uitgeschakeld. De activisten of de boer(om de activisten eruit te krijgen)
Mijn overige bedenkingen blijven staan, maar bij de ventilatie problemen zet ik toch mijn vraagtekens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |