abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186818086
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mijn vraag was wel enigszins serieus trouwens, hoe sta jij erin dat dierenrechtenorganisaties zoals de Dierenbescherming deze actie veroordelen omdat het schadelijk is voor de dieren?
Zitten ze er naast? Of zit er een kern van waarheid in? En hoe denk je dat de bezetters er over denken? Ik begreep dat je contact hebt met sommigen die binnen zijn. Ben oprecht benieuwd.
Sorry, ik zie je bericht nu pas.

Euhm, goed waar te beginnen...

De dierenbescherming dan maar; ik neem die club eigenlijk niet zo heel serieus. Vind dat ze op veel punten tekortschieten en dat hun visie niet écht de problemen aankaart en aanpakt. Ze doen wel wat goede dingen hoor, maar ze staan voor mij een beetje op dezelfde trede als Wakker dier en Milieu defensie.

Dat gezegd hebbende; ik had wel dus zeker mijn bedenkingen bij deze actie. Illegaliteit was een ding, maar dus ook het risico op ziekte insleep.

Over het afsluiten van de stroom en daarmee dus de ventilatie en verwarming had ik nog niet eens nagedacht on eerlijk te zijn. Vind ik geen handige actie nee. Denk ook niet dat het prettig is voor de dieren.

Anderzijds; laten we ook weer niet doen alsof varkens het zo goed hebben. Ook niet in Nederland. Ik ken vele dierenartsen, ook veeartsen, en ik ken er echt geen een die kan ontkennen dat de levensomstandigheden, zeker die van de moederdieren , dieronterend zijn en absoluut niet voldoen aan de ethogical needs van de dieren. (En dan zijn ze wel te spreken over bijvoorbeeld de rundveehouderij).

Moet je het dan als activist nog beroerder maken.... for the greater good... tsja, dat vind ik dus een moeilijke. (Ook als het niet illegaal zou zijn)

Als je er uiteindelijk vele dieren mee zou kunnen helpen.. doordat je een kentering veroorzaakt... Misschien....

Maar zoals gezegd en zoals hier ook wel blijkt betwijfel ik de effectiviteit.

Ik hoop oprecht dat het niet voor niets is geweest, maar ik hou het zelf liever bij andere vormen van protest.

Heb ik zo je vraag en beetje beantwoord? :) Ik typ mobiel dus het gaat even wat rommeliger.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:49:46 #152
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186818089
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Zie dat boeren wat wagens van activisten in de sloot hebben gekiepert _O_
Nou die boeren verdienen een lintje. Ik moet gewoon vergunning aanvragen voor samenscholing, ze hebben de weg vrijgemaakt voor hulpdiensten.
pi_186818095
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef Houtenbeen het volgende:
politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:46:56 Bij geen ID-bewijs volgt een aanhouding. Dat geldt ook voor niet opvolgen van bevel of vordering. OM zorgt voor strafrechtelijk vervolg van alle demonstranten. https://t.co/0dS6esfxtD reageer retweet
Het mag geen geld kosten. Inbreken en eraf komen met een identiteitscontrole.... Wat een regels hier.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:49:57 #154
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186818099
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Zie dat boeren wat wagens van activisten in de sloot hebben gekiepert _O_
Nee hoor, dat hebben de boren niet gedaan. Is niet bewezen. De activisten kunnen gewoon niet parkeren en hebben hun auto's om laten kieperen, de sloot in. :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186818117
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja vind ik ook maar om Jan en alleman maar direct af te knappen die iets doet wat jij en ik niet goed vinden gaat wel aardig ver niet waar?
Zoals ik al zei, inbrekers verdienen dat. Maakt niet uit waar ze inbreken. Er zijn maar weinig dingen erger dan inbreken (ja verkrachting en doden van onschuldigen ja)
pi_186818131
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right.
Dat is iets anders. Maar wie kaatst kan de bal verwachten. 0,0 medelijden met degenen wiens auto nu schade heeft.

Zelf uitgelokt.

Dat de reactie op zich niet fraai is, ok. Maar zeker ook omdat de politie het allemaal maar laat gebeuren en die actievoerders een enorme grote bek hebben lok je dit gewoon uit. Het is frustratie over dat de politie je als ondernemer in de kou laat staan bij terreur.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:51:20 #157
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186818151
*joelen*
Meer. Stress.
Meer. Stress.
*joelen*

Kanslozen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186818153
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het mag geen geld kosten. Inbreken en eraf komen met een identiteitscontrole.... Wat een regels hier.
8)7 Echt ongelofelijk
pi_186818163
quote:
politieob twitterde op maandag 13-05-2019 om 21:46:56 Bij geen ID-bewijs volgt een aanhouding. Dat geldt ook voor niet opvolgen van bevel of vordering. OM zorgt voor strafrechtelijk vervolg van alle demonstranten. https://t.co/0dS6esfxtD reageer retweet
Justitie/OM heeft wel wat beters te doen joh.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:51:40 #160
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186818173
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De dierenbescherming dan maar; ik neem die club eigenlijk niet zo heel serieus. Vind dat ze op veel punten tekortschiet en dat hun visie niet écht de problemen aankaart en aanpakt. Ze doen wel wat goede dingen hoor, maar ze staan voor mij een beetje op dezelfde trede als wakker dier en milieu defensie.

Dat gezegd hebbende; ik had wel dus mijn bedenkingen bij deze actie. Illegaliteit was een ding, maar dus ook het risico op ziekte insleep.

Over het afsluiten van de stroom en daarmee dus de ventilatie en verwarming had ik nog niet eens nagedacht on eerlijk te zijn. Vind ik geen handige actie nee. Denk ook niet dat het prettig ouds voor de dieren.

Anderzijds; laten we ook weer niet doen alsof varkens het zo goed hebben. Ook niet in Nederland. Ik ken vele dierenartsen, ook veeartsen, en ik ken er echt geen een die niet kan ontkennen dat de levensomstandigheden, zeker die van de moederdieren , dieronterend zijn en absoluut niet voldoen aan de ethogical needs van de dieren. (En dan zijn ze wel te spreken over bijvoorbeeld de rundveehouderij).

Moet je het dan als activist nog beroerder maken.... for the g greater good... tsja, dat vind ik dus een moeilijke. (Ook als het niet illegaal zou zijn)

Als je er uiteindelijk vele dieren mee zou kunnen helpen.. doordat je een kentering veroorzaakt... Misschien....

Maar zoals gezegd en zoals hier on wel blijkt betwijfel ik de effectiviteit.

Ik hoop oprecht dat het niet voor niets is geweest, maar ik hou het zelf liever bij andere vormen van protest.

Heb ik zo je vraag en beetje beantwoord? :) Ik typ mobiel dus het gaat even wat rommeliger.
ach maak je niet druk meer om het overbrengen van ziekte, deze veestapel wordt morgen geruimd. Bedank je matties even voor deze moordpartij van me. Of zijn de mobieltjes leeg in de stal?
  maandag 13 mei 2019 @ 21:52:44 #161
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186818210
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ach maak je niet druk meer om het overbrengen van ziekte, deze veestapel wordt morgen geruimd. Bedank je matties even voor deze moordpartij van me. Of zijn de mobieltjes leeg in de stal?
Waar haal je dat vandaan?
  maandag 13 mei 2019 @ 21:52:48 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186818213
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Maar wie kaatst kan de bal verwachten. 0,0 medelijden met degenen wiens auto nu schade heeft.

Zelf uitgelokt.

Dat de reactie op zich niet fraai is, ok. Maar zeker ook omdat de politie het allemaal maar laat gebeuren en die actievoerders een enorme grote bek hebben lok je dit gewoon uit. Het is frustratie over dat de politie je als ondernemer in de kou laat staan bij terreur.
Bij de dierenactivisten is het frustratie dat de inspectie niet ingrijpt, of het ministerie geen strengere wetgeving invoert tbv dierenwelzijn. Ook nobele overwegingen geven je niet het recht om de wet te overtreden, mensen die stallen binnenvallen en mensen die auto's omkieperen zijn beide even fout.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186818238
quote:
Politie en justitie zijn te triest voor woorden
U MAD?
pi_186818254
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee hoor, dat hebben de boren niet gedaan. Is niet bewezen. De activisten kunnen gewoon niet parkeren en hebben hun auto's om laten kieperen, de sloot in. :+
ohja sorry
U MAD?
  maandag 13 mei 2019 @ 21:53:53 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186818260
Er is een lamp stuk -O-
pi_186818272
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom zouden deze dieren geruimd worden? Daar is heel geen noodzaak voor tenzij een dierenarts een ernstige besmetting vaststelt hoor.

En boer zou wel gek zijn.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:54:15 #167
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186818282
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De dierenbescherming dan maar; ik neem die club eigenlijk niet zo heel serieus. Vind dat ze op veel punten tekortschiet en dat hun visie niet écht de problemen aankaart en aanpakt. Ze doen wel wat goede dingen hoor, maar ze staan voor mij een beetje op dezelfde trede als wakker dier en milieu defensie.

Dat gezegd hebbende; ik had wel dus mijn bedenkingen bij deze actie. Illegaliteit was een ding, maar dus ook het risico op ziekte insleep.

Over het afsluiten van de stroom en daarmee dus de ventilatie en verwarming had ik nog niet eens nagedacht on eerlijk te zijn. Vind ik geen handige actie nee. Denk ook niet dat het prettig ouds voor de dieren.

Anderzijds; laten we ook weer niet doen alsof varkens het zo goed hebben. Ook niet in Nederland. Ik ken vele dierenartsen, ook veeartsen, en ik ken er echt geen een die niet kan ontkennen dat de levensomstandigheden, zeker die van de moederdieren , dieronterend zijn en absoluut niet voldoen aan de ethogical needs van de dieren. (En dan zijn ze wel te spreken over bijvoorbeeld de rundveehouderij).

Moet je het dan als activist nog beroerder maken.... for the g greater good... tsja, dat vind ik dus een moeilijke. (Ook als het niet illegaal zou zijn)

Maar zoals gezegd en zoals hier on wel blijkt betwijfel ik de effectiviteit.

Bedankt voor je uitgebreide en eerlijke reactie!
(Het hele topic al).

Ik snap het uitgangspunt, ben het alleen niet eens met de methodes, maar daarin zijn we het inderdaad eens.

War dat betreft ook goed dat de Dierenbescherming zich distantieert, want ook al streef je hetzelfde doel na, wil je niet altijd in dezelfde hoek gedrukt worden :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 mei 2019 @ 21:54:23 #168
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_186818286
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:52 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Die varkens hebben sinds 12 uur niet te eten, drinken, stroom staat uit en ziektes kunnen verspreid zijn door dierenactivisten die geen zier om de dieren geven. Om maar niet van de stress te spreken die die dieren oplopen door dit gezeik.
pi_186818294
Come save two lifes *O* *O* ):O
pi_186818301
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:51 schreef Nober het volgende:

[..]

Justitie/OM heeft wel wat beters te doen joh.
Ja wat dan? Flitsen zeker.
U MAD?
  maandag 13 mei 2019 @ 21:55:14 #171
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_186818323
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Come save two lifes *O* *O* ):O
Ze mogen twee activisten kiezen die vrijuit gaan, de rest mag neergeknuppeld worden door de ME
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_186818332
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bij de dierenactivisten is het frustratie dat de inspectie niet ingrijpt, of het ministerie geen strengere wetgeving invoert tbv dierenwelzijn. Ook nobele overwegingen geven je niet het recht om de wet te overtreden, mensen die stallen binnenvallen en mensen die auto's omkieperen zijn beide even fout.
Deze boer overtreedt de wet? Onzin. Puur random gekozen slachtoffer.

Terroristen zijn veel fouter dan degenen die erop reageren.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:55:39 #173
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186818335
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja. Redelijke nieuwe auto's ook. Hadden ze maar op de fiets moeten komen.
Wel strijden voor dierenwelzijn maar lak aan milieu hebben :r kutactivisten
pi_186818336
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:55 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ze mogen twee activisten kiezen die vrijuit gaan, de rest mag neergeknuppeld worden door de ME
:D
  maandag 13 mei 2019 @ 21:55:41 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186818337
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:52 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

geen eten, liggen in de stront ondertussen, stress en ziektekiemen van die idioten. Die dieren in de stal zijn ten dode opgeschreven. Varkens vergeten niet, dat vergeet men even.

Dit zijn fokzeugen en biggen, ze staan in een kraamstal notabene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')