https://re-act.be/2017/12(...)er-het-nos-journaal/quote:Journalist verzamelt data voor Zwartboek over het NOS-journaal
door RECHTSACTUEEL • 28 DECEMBER 2017
De Nederlandse journalist Arnold Karskens werkt aan een Zwartboek over een van de belangrijkste propagandakanalen op dit moment. Het gaat om het NOS-journaal, dat namens de Nederlandse Staat mensen het nieuws brengt. Karksens vroeg zich af hoe betrouwbaar en onafhankelijk dit NOS-programma wel niet is en riep mensen op om voorbeelden in te sturen wanneer men denkt dat het instituut in de fout gaat. Er wordt hier gedoeld op het met herhaling verspreiden van nepnieuws of het verdraaien van de waarheid. Karskens heeft inmiddels al 5 lange artikels aan kritieken over de NOS kunnen publiceren.
Een veel voorkomende kritiek is de anti-Nederlandse en anti-blanke inkleding van de nieuwsartikels. Zo laat men bijvoorbeeld bij een uitzending als er een zwart slachtoffer is van geweld veel langer de vertegenwoordigers van hen aan het woord als dat dit bij de daders het geval is. Als voorbeeld is er een recent politie-optreden waarbij er een zwart slachtoffer was en men dan veel meer tijd krijgt om hun kant van het verhaal uit te leggen. Daarbij benoemt men bij daders wel de etnische achtergrond als deze blank is en anders vaak niet. Zo dus niet of later bij de islamitische aanslagen.
Een van de opvallende voorbeelden van nepnieuws was de uitzending waarbij de NOS een fragment over de Russische President Vladimir Poetin zo knipte dat het leek alsof hij een vragensteller expres negeerde. Hierdoor ontstond bij de kijker het idee dat Poetin geen antwoord wil geven op een gewone vraag en zo zich niet wilde verantwoorden. Later verschenen er beelden op het internet waaruit bleek dat Poetin wel degelijk netjes antwoord gaf op de vraag, maar dat dit antwoord er door de NOS uit was geknipt.
Arnold Karskens wijst in zijn onderzoek op de bedrijfscode van de NOS en dat er van kleur bekennen geen sprake mag zijn. ‘De NOS hanteert de hoogste journalistieke eisen van evenwichtigheid, zorgvuldigheid, betrouwbaarheid, ongebondenheid, pluriformiteit en onbevoordeeldheid.’ Zijn onderzoek, met daarbij een aantal sprekende voorbeelden, wijst echter in een hele andere richting, namelijk dat er met regelmaat sprake is van manipulatie en regelrecht nepnieuws.
Zie FB.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:40 schreef LXIV het volgende:
Is de informatie op de site van Karkens nu aantoonbaar niet juist? Anders begrijp ik niet waarom dit topic in BNW staat, dan hoort het gewoon in NWS thuis.
De ironie is dat berichtgeving van de NOS zonder scrupules in NWS wordt geplaatst in plaats van BNW waar ze thuishoort en dat deze post in BNW staat. De omgekeerde wereld!
Ja, maar zelfs als het antwoord nee was, doet dat niks af aan het feit dat ik journalistieke basisregels ken én zie dat de NOS die regelmatig schendt.quote:Op woensdag 1 mei 2019 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb jij ook maar ooit in je leven op een redactie gewerkt?
twitter:NOS twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 18:35:01Toename antisemitisme in Frankrijk, zonder duidelijke oorzaak https://t.co/Saavdhl9pc reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 19:11:06Aldus de stagiaire https://t.co/sYuGxitayU reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 19:22:32Misschien geeft dit filmpje een hint. Zvika Klein liep 10 uur door Parijs en nam deze video op: https://t.co/77UGqtbOYO reageer retweet
Jij wordt ook per dag gestoorderquote:Op donderdag 2 mei 2019 09:40 schreef LXIV het volgende:
Is de informatie op de site van Karkens nu aantoonbaar niet juist? Anders begrijp ik niet waarom dit topic in BNW staat, dan hoort het gewoon in NWS thuis.
De ironie is dat berichtgeving van de NOS zonder scrupules in NWS wordt geplaatst in plaats van BNW waar ze thuishoort en dat deze post in BNW staat. De omgekeerde wereld!
Kan gebeuren toch. Er staat bij de NOS niets dat niet waar is. Aldus Koos.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
NOS 03-05-2019
[ afbeelding ]
Nieuwsuur 19-05-2018
Ik weet niet wat Koos zou zeggen of wat uberhaupt het punt hiervan is... Het komt op me over als vrij verklaarbare berichtgeving als je de tekst leest.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Kan gebeuren toch. Er staat bij de NOS niets dat niet waar is. Aldus Koos.
Mooi voorbeeldje weer van de NOS newspeak: 'allah hakbar' kreten afdoen als 'gejoel'.twitter:NOS twitterde op zondag 05-05-2019 om 11:41:50Dodenherdenking Vught verstoord door gejoel vanuit gevangenis https://t.co/orhX8NHpTK reageer retweet
Als er iets als 'Hamas, hamas, Joden aan het gas!' werd geroepen, heb ik niet het idee dat de NOS het over 'gejoel' zou hebben.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mooi voorbeeldje weer van de NOS newspeak: 'allah hakbar' kreten afdoen als 'gejoel'.twitter:NOS twitterde op zondag 05-05-2019 om 11:41:50Dodenherdenking Vught verstoord door gejoel vanuit gevangenis https://t.co/orhX8NHpTK reageer retweet
Hamas joden aan het gas is dan ook wel wat anders dan zeggen dat god groot is, vind je niet?quote:Op zondag 5 mei 2019 16:22 schreef Faxie het volgende:
[..]
Als er iets als 'Hamas, hamas, Joden aan het gas!' werd geroepen, heb ik niet het idee dat de NOS het over 'gejoel' zou hebben.
Hoezo? Missschien zien ze gewoon graag dat de huizen in Israel een gasaansluiting krijgen voor verwarming.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hamas joden aan het gas is dan ook wel wat anders dan zeggen dat god groot is, vind je niet?
Natuurlijk heeft dat er mee te maken, maar het eerste is een directe dreiging het tweede niet.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hoezo? Missschien zien ze gewoon graag dat de huizen in Israel een gasaansluiting krijgen voor verwarming.
Of zou de context waarin dat soort uitspraken gedaan worden er misschien iets mee te maken hebben?
Dat klopt, ze zullen wel weer terecht tegengas (huehue) gekregen hebben.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat er mee te maken, maar het eerste is een directe dreiging het tweede niet.
Overigens is de titel van het artikel wel degelijk: Terreurverdachten Vught verstoorden Dodenherdenking met 'Allahoe akbar'
Die is ogenschijnlijk aangepast.
Inderdaad maar het geeft wel weer aan wat een prutsers er op de NOS redactie werken.quote:
Foutje, kan gebeuren toch?quote:Op zondag 5 mei 2019 16:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad maar het geeft wel weer aan wat een prutsers er op de NOS redactie werken.
Onlangs moesten ze ook al een nieuwskop rectificeren: BNW / journalist verzamelt data voor zwartboek NOS #3
Het is inderdaad duidelijk dat er een patroon is maar ik ben er alleen niet helemaal over uit of het bewust wordt gedaan of dat het gewoon incompetentie is. Dat ze op een gegeven moment ervoor hebben gekozen om de term 'blank' met 'wit' te vervangen geeft wel aan dat ze de berichtgeving bewust een bepaalde richting op framen. Anderzijds duidt het alsmaar achteraf moeten aanpassen van nieuwskoppen weer op incompetentie.quote:Op zondag 5 mei 2019 16:35 schreef Faxie het volgende:
[..]
Foutje, kan gebeuren toch?
Alleen als de foutjes in de meeste gevallen in dezelfde richting gedaan worden is er een patroon, dan heb je het niet meer over foutjes. Het is onderhand elke dag wel weer eens raak daar.
Heb de NOS ook niet gehoord over de zwarte agent die een blanke ongewapende vrouw neerschoot in de US. Toch wel apart, want zodra er een zwarte neergeschoten wordt zijn ze er als de kippen bij.
Dat vermoed ik ook gedeeltelijk. Ik geloof alleen niet dat ze zo naief zijn dat ze het niet in de gaten hebbenquote:Op zondag 5 mei 2019 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is inderdaad duidelijk dat er een patroon is maar ik ben er alleen niet helemaal over uit of het bewust wordt gedaan of dat het gewoon incompetentie is. Dat ze op een gegeven moment ervoor hebben gekozen om de term 'blank' met 'wit' te vervangen geeft wel aan dat ze de berichtgeving bewust een bepaalde richting op framen. Anderzijds duidt het alsmaar achteraf moeten aanpassen van nieuwskoppen weer op incompetentie.
Uiteindelijk denk ik dat de NOS redactie hoofdzakelijk bestaat uit links progressievelingen die teveel in hun eigen filterbubbel leven en daardoor gewoon niet in de gaten hebben hoe gekleurd hun berichtgeving is.
Ah oke, dus ze hebben het nu wel over het smartengeld. Gisteren toen ik keek nadat het in NWS stond, stond er bij de NOS nog helemaal niks namelijk.quote:Op zondag 5 mei 2019 17:00 schreef Nober het volgende:
Ik lees niks over een zwarte agent.
https://nos.nl/artikel/22(...)choten-vrouw-vs.html
Terwijl hier wel vermeld moet worden dat het slachtoffer zwart was en de agent een latino.
https://nos.nl/artikel/21(...)eschoten-schikt.html
twitter:NOS twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 11:56:25De kop 'De EU in jouw leven, dat zit ‘m in de kleine dingen' hebben we veranderd in 'De EU in jouw leven: je hebt het misschien niet zo door, maar het is er wel'. Dit dekt de lading beter. reageer retweet
quote:‘NOS schuift steeds verder op naar links’
Studenten leenangst aanpraten om zo GroenLinks-propaganda te kunnen pluggen, anti-Trump desinformatie verspreiden, ramadanjournalistiek bedrijven en het woord ‘islam’ of ‘moslims’ lekker niet noemen bij een islamitische aanslag (door moslims) in Sri Lanka. Het is de NOS ten voeten uit.
Sommigen noemen het een publiciteitsstunt van de NOS om zo de subsidie zeker te stellen. Ook zijn er mensen die denken dat het de NOS vooral is te doen om kijkcijfers en clicks, ordinair scoren op kosten van de belastingbetaler.
Media-deskundige Léon de Oude kijkt er anders tegenaan. Volgens hem is het vooral een volgende stap in de verlinksing van de NOS. “De NOS wordt steeds vaker in één adem genoemd met nepnieuws en desinformatie. Dat gaat denk ik wel heel ver, maar de NOS schuift wel steeds verder op naar links waar men traditioneel weinig op heeft met onwelgevallige feiten.”
Wat volgens De Oude vooral interessant is, is dat de NOS vooral gericht lijkt te zijn op de islam. “Dat is een trend die je bij veel main stream media in Europa ziet, vooral sinds de verkiezing van Trump. Links wordt gekoppeld aan bukken voor islam en islamisering.”
Het heeft een tijd geduurd voordat de NOS zo schaamteloos openlijk links was zegt correspondent Wilma Wit: “Er is in Europa jarenlang over gedebatteerd. Maar de NOS en NPO hebben in 2017 echt hun coalitie gevormd op steviger anti-christen, anti-blank, anti-man, anti-heteroseksueel en vooral steviger pro-islambeleid. En dan krijg je dus dit soort artikelen.”
“De angst voor realistische geluiden is er ook wel echt bij de NOS”, zegt De oude. “De vraag is alleen waar die angst door komt. Komt die echt omdat ze realistische geluiden als een probleem ervaren, of omdat NOS-journalisten elkaar maar blijven ophitsen en tegen elkaar blijven zeggen dat alles met een andere mening fout is?”
Volgens De Oude is de linkse journalistiek van de NOS niet meer dan laffe propaganda. “Het gaat om zo’n gemakkelijk door te prikken als ‘journalistiek’ verpakt links activisme dat het in de praktijk, denk ik, door de meeste mensen ook wel snel wordt doorzien als propaganda. Vooral omdat veel mensen onder de 116 al lang niet meer alleen afhankelijk zijn van de NOS maar gewoon zelf hun nieuws bij elkaar zoeken dankzij het internet en daardoor al snel doorkrijgen dat die aanhoudende propaganda van de NOS wel heel erg opvallend eenzijdig links is.”
In principe zou een echt onafhankelijke en objectieve journalistieke organisatie gewoon alleen de feiten moeten brengen, zonder het opzichtig duiden door middel van eenzijdige, kritiekloze interviews met zogenaamde ‘experts’ die allemaal een voor de journalist welgevallige mening hebben. Volgens Wilma Wit is die tijd wel voorbij: “Het is denk ik een kwestie van tijd voordat het volstrekt normaal is om dergelijke bevooroordeelde propaganda te verkopen als ‘onafhankelijke’ ‘kwaliteits’-journalistiek.”
... en krijgt de PvdA een ruim podium. Vorige week in het Nieuwsuur-debat was Timmermans veel, veel langer aan het woord dan andere kandidaten. En gisteren was er een apart debat tussen hem en de spitzenkandidat Weber, alsof er maar 2 partijen meedoen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 01:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Verkiezingen komen er weer aan en onze staatsomroep is weer op oorlogspad. Je kan er je klok op gelijk zetten: Naarmate de verkiezingen dichterbij komen neemt het aantal aanvallen van onze onafhankelijkestaatsomroep op populistische partijen, hier, of elders in Europa, in hevige mate toe.
Lijkt me op weinig gebaseerd. Ik heb de laatste 2 jaar juist de indruk dat FVD veel te veel aandacht krijgt en daarvoor de PVV jarenlang. Ik denk niet dat daar een pro FVD of PVV bias achter zit, gewoon matige selectie.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 08:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... en krijgt de PvdA een ruim podium. Vorige week in het Nieuwsuur-debat was Timmermans veel, veel langer aan het woord dan andere kandidaten. En gisteren was er een apart debat tussen hem en de spitzenkandidat Weber, alsof er maar 2 partijen meedoen.
Deense sociaaldemocraten overleven dankzij streng immigratiebeleidquote:Op donderdag 6 juni 2019 04:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zal mijn irritatie proberen uit te leggen.
We hebben dus een NOS die met dit bericht komt:
Linkse partijen winnen verkiezingen Denemarken
https://nos.nl/artikel/22(...)ngen-denemarken.html
Een jubelverhaal waarin ze juichen dat links gewonnen heeft en populistische rechts een zware nederlaag geleden heeft en speciale aandacht voor de sociaaldemocratische Mette Frederiksen die op een voetstuk gehesen wordt.
Wat mij nou zo irriteert? :
Is dat Mette Frederiksen dingen gezegd heeft , voor dingen staat, als ik het zou zeggen
hier in Nederland als rechtspopulistische kwaadaardige nationalist afgebeeld wordt, o.a door de NOS, (dat is te zwak uitgedrukt) vooral door onze staatsomroep, (dat is ook te zwak uitgedrukt), de activisten van onze haatzaaiende activistische stukjesschrijvers van onze staatsomroep de voorhoede vormt om dat in de meest extreme manier af te keuren.
Dat is een ander, later artikel. Ik zie trouwens dat ze dat artikel wat ik linkte ook aangepast hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deense sociaaldemocraten overleven dankzij streng immigratiebeleid
https://nos.nl/artikel/22(...)mmigratiebeleid.html
Zucht...
twitter:jacvre twitterde op donderdag 13-06-2019 om 09:37:01Fotobijschriften maken is wel een dingetje @NOS https://t.co/eKDUoqs9HD reageer retweet
twitter:NOS twitterde op donderdag 13-06-2019 om 10:55:01@jacvre Deze foto had met dit bijschrift niet geplaatst mogen worden. We hebben de foto van de site verwijderd. reageer retweet
De NOS zat er duidelijk mee in z'n maag dat de sociaal-democraten de Deense verkiezingen wonnen. Dus kozen ze maar voor de gebruikelijke "links heeft gewonnen"-riedel. Wie de Deense politiek een beetje volgt (en dat is aan te raden) weet dat de Deense sociaal-democraten al een paar jaar geleden hun koers hebben gewijzigd en stukken strenger zijn geworden op de thema's integratie en migratie. Eigenlijk precies datgene wat Nieuwe Wegen in Nederland ook had gewild.quote:Op donderdag 6 juni 2019 04:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Hier een heel verhaal over Mette Frederiksen:
De Deense sociaal-democraten koesteren de arbeiders en zijn hard voor migranten
https://www.volkskrant.nl(...)-migranten~b5873aba/
Dit heeft ze ook gezegd (een vertaling):
Mette Frederiksen in brutale showdown: 'Sluit alle islamitische particuliere scholen!'
https://www.bt.dk/politik(...)-muslimske-friskoler
Hoedan? Hoe kan onze staatsomroep en het Goedvolk opeens goede sier maken met deze dame? De dingen die zij zegt zeg ik al jaren met als gevolg massale verwijten dat dat rechtsextremistische nationalistisch populistisch racisme is. Ik voel me gewoon vies dat de NOS haar ook opeens op een voetstuk plaats. Ik wil niet geassocieerd worden met die haatzaaiende gesubsidieerde protestvereniging. Misschien is dat het wat me zo irriteert.
Nog nooit van context gehoord? Trump zegt letterlijk wat de NOS schrijft. Wat jij er dan nu bij zet maakt voor die boodschap niet uit.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 02:02 schreef RobbieRonald het volgende:
Dat was weer een sterk staaltje fakenews vanavond bij de NOS over de vermeende racistische uitspraken van Trump.
Nieuwsuur (vanaf 23:40) verkondigt dat Trump heeft gezegd dat: "Vier democratische congresleden terug moeten naar het land waar ze vandaan komen".
Terwijl Trump zei: "Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done."
Daar staat toch echt iets anders. Er worden woorden bij verzonnen waar je bij staat.
Uhhm, de context ontbreekt juist en wat ze wel zeggen is niet wat Trump letterlijk zei.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 02:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nog nooit van context gehoord? Trump zegt letterlijk wat de NOS schrijft. Wat jij er dan nu bij zet maakt voor die boodschap niet uit.
Het zijn letterlijk de woorden van Trump. Wat jij er bij zet maakt het niet anders, sterker nog het geeft alleen maar aan hoe zeer de NOS correct is. Ze moeten van Trump terug naar 'hun land'. Terwijl dat dus de VS is.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:14 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Uhhm, de context ontbreekt juist en wat ze wel zeggen is niet wat Trump letterlijk zei.
Nee hoor.quote:Op zondag 21 juli 2019 18:21 schreef RobbieRonald het volgende:
Nope. Het woord "moeten" bijv. is erbij verzonnen.
Laat eens zien waar hij dat woord heeft gebruikt. Letterlijk.quote:Op zondag 21 juli 2019 18:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het past hier prima, want het is een perfect voorbeeld van het met opzet fout interpreteren van een bericht en dan slachtoffertje spelen. Zoals die hele topic.
Welk woord? Het is een vertaling. De NOS vertaalt letterlijk wat hij zegt, jij leest het gewoon opzettelijk verkeerd. Het probleem ligt bij jou. Dat is zo bij al deze zelf verzonnen problemen. Je doet net alsof de NOS de woorden van Trump verkeerd interpreteert en gaat er dan over zeiken. Dat is het verzonnen gedeelte hier.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:13 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Laat eens zien waar hij dat woord heeft gebruikt.
De Engelse vertaling van het woord "moeten" die Trump gebruikt zou hebben. Als dat woord niet verzonnen is, dan moet dan toch makkelijk terug te vinden zijn?quote:Op zondag 21 juli 2019 19:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Welk woord? Het is een vertaling. De NOS vertaalt letterlijk wat hij zegt, jij leest het gewoon opzettelijk verkeerd. Het probleem ligt bij jou. Dat is zo bij al deze zelf verzonnen problemen. Je doet net alsof de NOS de woorden van Trump verkeerd interpreteert en gaat er dan over zeiken. Dat is het verzonnen gedeelte hier.
"Why don't they go back?" Rhetorische vraag, betekent dus "They should go back". Wordt versterkt door wat hij daarna zegt.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
De Engelse vertaling van het woord "moeten" die Trump gebruikt zou hebben.
Precies.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:03 schreef Faxie het volgende:
'Waarom gaan ze niet terug?' zou correct zijn overigens.
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom de NOS zich aan deze krakkemikkige vertaling heeft gewaagd, alsof het veel minder kwalijk was geweest als ze de toonzetting niet zo beinvloed hadden en alsof ze daar geen capabele tolken in dienst hebben.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"Why don't they go back?" Rhetorische vraag, betekent dus "They should go back". Wordt versterkt door wat hij daarna zegt.
Maar dat is een retorische vraag die exact hetzelfde betekent. Maar dat wil je niet zien.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:03 schreef Faxie het volgende:
'Waarom gaan ze niet terug?' zou correct zijn overigens.
Dat is het niet. Ze veranderen gewoon de structuur om het niet als een vraag te formuleren.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom de NOS zich aan deze krakkemikkige vertaling heeft gewaagd,
Interpreteren vs. vertalenquote:Op zondag 21 juli 2019 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
Maar dat is een retorische vraag die exact hetzelfde betekent. Maar dat wil je niet zien.
Dus hij zei het niet letterlijk?quote:Op zondag 21 juli 2019 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is een retorische vraag die exact hetzelfde betekent. Maar dat wil je niet zien.
Wanneer je het op inhoud niet meer kunt winnen en het schelden begint..quote:Op zondag 21 juli 2019 20:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is het niet. Ze veranderen gewoon de structuur om het niet als een vraag te formuleren.
Maar nogmaals, dit soort onbenulligheden houden de idioten in dit topic zich mee bezig!.
Nee, dat interpreteren doe jij. Niet de NOS.quote:
Hij zei letterlijk wat de NOS rapporteert ja.quote:
Nee dat betekent niet hetzelfde. Maar dat wil je niet zien.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ben het zelfs eens met ze dat de vraagstelling van Trump kwalijk en bepleitbaar discriminerend of zelfs racistisch is. Ze verzwakken hier het punt dat ze willen maken enorm door zo onzorgvuldig met de feiten/uitspraken om te gaan.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat interpreteren doe jij. Niet de NOS.
Jawel, want die geven zelf invulling aan wat hij zei.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat interpreteren doe jij. Niet de NOS.
En verdraaien de woorden volstrekt nodeloos.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:26 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jawel, want die geven zelf invulling aan wat hij zei.
Doen ze overigens nooit bij een Trudeau of Macron ofzo. Vreemd.
Nee, er staat letterlijk wat hij zegt.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:26 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jawel, want die geven zelf invulling aan wat hij zei.
Omdat dat letterlijk is wat Trump zegt. Ze moeten eerst de problemen in hun 'eigen land' oplossen. Het probleem met de uitspraak is dus dat de VS hun eigen land al is.quote:
Behalve dat ene woordje.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij zei letterlijk wat de NOS rapporteert ja.
Jawel. De betekenis van de zinnen komen letterlijk overeen. En nee, jij interpreteert. De NOS niet, die vertalen gewoon wat Trump zegt.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja je kunt een vraag ook naar een statement 'vertalen' maar dat is dan dus expliciet niet letterlijk
Volgens mij is er iets goed mis met jouw Engels, want hij insinueert alleen maar iets - "Waarom gaan ze niet terug?" Dat betekent absoluut niet dat ze terug moeten, dat is in ieder geval zeker geen vertaling. Als je dat wel vindt zou ik iets aan je Engels doen.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. De betekenis van de zinnen komen letterlijk overeen. En nee, jij interpreteert. De NOS niet, die vertalen gewoon wat Trump zegt.
Sommige mensen willen het gewoon niet zien omdat het niet in hun wereldbeeld past. Zelfs als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt. Dat de NOS linkse propaganda verspreidt is zo klaar als een klontje.quote:Op maandag 22 juli 2019 00:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Volgens mij is er iets goed mis met jouw Engels, want hij insinueert alleen maar iets - "Waarom gaan ze niet terug?" Dat betekent absoluut niet dat ze terug moeten, dat is in ieder geval zeker geen vertaling. Als je dat wel vindt zou ik iets aan je Engels doen.
Inderdaad ja. Wilders vroeg ook om "meer of minder", dat betekent niet dat dat gelijk "moeten" is.quote:Op maandag 22 juli 2019 01:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Sommige mensen willen het gewoon niet zien omdat het niet in hun wereldbeeld past. Zelfs als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt. Dat de NOS linkse propaganda verspreidt is zo klaar als een klontje.
Dus volgens jou is de interpretatie van de NOS niet juist omdat Trump heeft gezegd dat de vrouwen terug mogen komen zodra ze het land 'waar ze vandaan komen' hebben hervormd?quote:Op maandag 22 juli 2019 01:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Sommige mensen willen het gewoon niet zien omdat het niet in hun wereldbeeld past. Zelfs als ze met hun neus op de feiten worden gedrukt. Dat de NOS linkse propaganda verspreidt is zo klaar als een klontje.
Ze behoren gewoon niet te 'interpreteren'. Is dat nou zo ingewikkeld?quote:Op maandag 22 juli 2019 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus volgens jou is de interpretatie van de NOS niet juist omdat Trump heeft gezegd dat de vrouwen terug mogen komen zodra ze het land 'waar ze vandaan komen' hebben hervormd?
Ze citeren de beste man dan ook letterlijk. Trump stelt voor dat de vrouwen terug gaan naar 'hun eigen land', om weer terug te keren als ze de boel daar hebben hervormd.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:33 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ze behoren gewoon niet te 'interpreteren'. Is dat nou zo ingewikkeld?
Deze snap ik niet helemaal. Ik weet dat bepaalde Democraten aandacht vragen voor het slavernijverleden. AOC behoort tot die groep. Maar voor zover ik weet vereenzelvigt zij zich niet met Afrika, waar de Amerikaanse slaven vandaan kwamen. Hetzelfde geldt voor Tlaib en Omar. Dat zou ook wat gek zijn, want deze vrouwen hebben geen Afro-Amerikaanse achtergrond.quote:Typisch ook dat 'waar ze vandaan komen' nu opeens slaat op de VS, terwijl als het gaat over slavernij kwesties waar men zelf geen enkele last van ondervonden heeft, het identificeren met hun land van oorsprong opeens wél relevant is. Apart dat de NOS (en jij trouwens net zo goed) dat stuk dan weer niet zo interpreteert
Nee, ze citeren 'm niet letterlijk. Dat is 't 'm nou juistquote:Op maandag 22 juli 2019 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze citeren de beste man dan ook letterlijk. Trump stelt voor dat de vrouwen terug gaan naar 'hun eigen land', om weer terug te keren als ze de boel daar hebben hervormd.
[..]
Deze snap ik niet helemaal. Ik weet dat bepaalde Democraten aandacht vragen voor het slavernijverleden. AOC behoort tot die groep. Maar voor zover ik weet vereenzelvigt zij zich niet met Afrika, waar de Amerikaanse slaven vandaan kwamen. Hetzelfde geldt voor Tlaib en Omar. Dat zou ook wat gek zijn, want deze vrouwen hebben geen Afro-Amerikaanse achtergrond.
Wat heeft Trump volgens jou dan gezegd?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee, ze citeren 'm niet letterlijk. Dat is 't 'm nou juist!
Aan in de VS geboren volksvertegenwoordigers vragen of ze niet gewoon 'terug kunnen gaan' wordt inderdaad als problematisch ervaren.quote:En je snapt het prima. Interpreteren toch? Ik heb het hier niet over dit specifieke geval, wat me verder aan m'n reet zal roesten, maar over gevallen waar mensen in een ander land geboren zijn dan hun etnische oorsprong en die zich toch liever met het land van de etnische oorsprong identificeren. Maar dan is interpreteren opeens een probleem geworden als er gevraagd wordt of ze dan niet gewoon 'terug' kunnen gaan.
Een probleem? Het is meteen racisme!quote:Op maandag 22 juli 2019 13:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee, ze citeren 'm niet letterlijk. Dat is 't 'm nou juist!
En je snapt het prima. Interpreteren toch? Ik heb het hier niet over dit specifieke geval, wat me verder aan m'n reet zal roesten, maar over gevallen waar mensen in een ander land geboren zijn dan hun etnische oorsprong en die zich toch liever met het land van de etnische oorsprong identificeren. Maar dan is interpreteren opeens een probleem geworden als er gevraagd wordt of ze dan niet gewoon 'terug' kunnen gaan.
Daar is net al een discussie over geweest. Lees maar terug.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft Trump volgens jou dan gezegd?
[..]
Aan in de VS geboren volksvertegenwoordigers vragen of ze niet gewoon 'terug kunnen gaan' wordt inderdaad als problematisch ervaren.
twitter:arnoldkarskens twitterde op zaterdag 03-08-2019 om 20:28:27Volgens #nosjournaal 20.00 uur werden Jezidi-vrouwen na hun ontvoering door Islamitische Staat "tegen hun zin zwanger". Neen #TeamGelauff Ze werden verkracht & verkracht & verkracht. Zeg de waarheid over deze #oorlogsmisdaad, Hilversumse lafaards! reageer retweet
Ik vind het zo "leuk" dat de blanke man wordt veroordeeld om het slavernijverleden, terwijl Afrikanen hun "broeders en zusters" aan de slechte blanke man verkochten, en slavernij nog nu nog steeds heel normaal is in de Arabische en Aziatische wereld. Maar laten we Witmans daar ook maar de schuld van geven, he?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze citeren de beste man dan ook letterlijk. Trump stelt voor dat de vrouwen terug gaan naar 'hun eigen land', om weer terug te keren als ze de boel daar hebben hervormd.
[..]
Deze snap ik niet helemaal. Ik weet dat bepaalde Democraten aandacht vragen voor het slavernijverleden. AOC behoort tot die groep. Maar voor zover ik weet vereenzelvigt zij zich niet met Afrika, waar de Amerikaanse slaven vandaan kwamen. Hetzelfde geldt voor Tlaib en Omar. Dat zou ook wat gek zijn, want deze vrouwen hebben geen Afro-Amerikaanse achtergrond.
Maar kennelijk is dit "BNW" praat.quote:Op zondag 4 augustus 2019 03:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:arnoldkarskens twitterde op zaterdag 03-08-2019 om 20:28:27Volgens #nosjournaal 20.00 uur werden Jezidi-vrouwen na hun ontvoering door Islamitische Staat "tegen hun zin zwanger". Neen #TeamGelauff Ze werden verkracht & verkracht & verkracht. Zeg de waarheid over deze #oorlogsmisdaad, Hilversumse lafaards! reageer retweet
De linkse newspeak van de NOS begint nu ook op te vallen bij politici. Bijzonder.twitter:PieterOmtzigt twitterde op zondag 04-08-2019 om 21:11:11Hoi @NOS Willen jullie het VN rapport uit 2016 over Yezidi en ISIS lezen?Conclusie na grondig onderzoek:Verkrachting, groepsverkrachting, sexuele slavernij, slavenmarkten GenocideWillen jullie ook hier de VN terminologie volgen?https://t.co/5dKdjge7Fk reageer retweet
Ja het is niet alsof Omtzigt al jaren bezig is en zodoende welhaast troetel-cda'er van Geenstijl is geworden.quote:Op maandag 5 augustus 2019 01:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De linkse newspeak van de NOS begint nu ook op te vallen bij politici. Bijzonder.twitter:PieterOmtzigt twitterde op zondag 04-08-2019 om 21:11:11Hoi @:NOS Willen jullie het VN rapport uit 2016 over Yezidi en ISIS lezen?Conclusie na grondig onderzoek:Verkrachting, groepsverkrachting, sexuele slavernij, slavenmarkten GenocideWillen jullie ook hier de VN terminologie volgen?https://t.co/5dKdjge7Fk reageer retweet
twitter:Mirjam152 twitterde op dinsdag 06-08-2019 om 11:11:01In Nieuwsuur werd vanzelfsprekend alleen de schietpartij in El Paso besproken. Die in Ohio (klimaatfanaat) kwam niet goed uit. Helaas voor Wollaars wilde de studiogast niet Wilders en Baudet de schuld geven. En Wollaars deed nog wel zo z'n best. https://t.co/obV2nFRvW0 reageer retweet
Toen ik die Wollaars voor het eerst op tv zag (was nog voordat hij bij Nieuwsuur zat) kwam spontaan mijn maaginhoud omhoog. Verbaast me dan ook niks dat Nieuwsuur hem contracteerde. Nieuwsuur/Propagandauur aast wel vaker op dat soort ranzige huichelachtige leugenachtige onbetrouwbare figuren.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 02:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:Mirjam152 twitterde op dinsdag 06-08-2019 om 11:11:01In Nieuwsuur werd vanzelfsprekend alleen de schietpartij in El Paso besproken. Die in Ohio (klimaatfanaat) kwam niet goed uit. Helaas voor Wollaars wilde de studiogast niet Wilders en Baudet de schuld geven. En Wollaars deed nog wel zo z'n best. https://t.co/obV2nFRvW0 reageer retweet
Je profielfoto doet je eer.aan. Je bent een baby/kind die aan een sigaret trekt. Niet bijster slim.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:40 schreef LXIV het volgende:
twitter:ChrisvandenBos twitterde op zaterdag 10-08-2019 om 18:07:08Pedofiele miljardair Epstein pleegt zelfmoord in zijn cel.Verbazend dat deze grote vriend van de democraten dat kon.Maar als de #NPO daar om 18.00 uur aandacht aan schenkt, wat zien we dan?Beelden samen met Donald Trump.Wat een walgelijke linkse propaganda zender is het toch. reageer retweet
Het werd getoond in de zin van vrienden met de machtigen der aarde en wie is er machtiger dan de president van de VS (afgezien van Rupert Murdoch die weer aan zijn touwtjes trekt:P)? De hele relevantie van het nieuws is juist dat Epstein dergelijke connecties had.quote:Op zondag 11 augustus 2019 02:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:ChrisvandenBos twitterde op zaterdag 10-08-2019 om 18:07:08Pedofiele miljardair Epstein pleegt zelfmoord in zijn cel.Verbazend dat deze grote vriend van de democraten dat kon.Maar als de #NPO daar om 18.00 uur aandacht aan schenkt, wat zien we dan?Beelden samen met Donald Trump.Wat een walgelijke linkse propaganda zender is het toch. reageer retweet
Ze waren geen vrienden. Ja heel lang geleden, niet echt relevant.quote:Op zondag 11 augustus 2019 03:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het werd getoond in de zin van vrienden met de machtigen der aarde en wie is er machtiger dan de president van de VS (afgezien van Rupert Murdoch die weer aan zijn touwtjes trekt:P)? De hele relevantie van het nieuws is juist dat Epstein dergelijke connecties had.
quote:Op zondag 11 augustus 2019 03:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het werd getoond in de zin van vrienden met de machtigen der aarde en wie is er machtiger dan de president van de VS (afgezien van Rupert Murdoch die weer aan zijn touwtjes trekt:P)? De hele relevantie van het nieuws is juist dat Epstein dergelijke connecties had.
twitter:SnouckHurgronje twitterde op zondag 11-08-2019 om 10:27:14Bizar hoe MSM de oppervlakkige connectie tussen Epstein en Trump uitvergroot, terwijl Bill Clinton 26x met Epstein's "Lolita Express" mee reisde naar zijn "Pedophile Island". Feiten dienen hun politieke agenda niet, leugens wel... reageer retweet
In veel berichtgeving wordt Bill Clinton wel degelijk genoemd. Raar dat dit fabeltje steeds herhaald wordt. Daarbij is de huidige president iemand met macht, Bill Clinton historisch wel interessant, maar verder niet. Logisch dus dat er ietsje meer ingezoomd wordt op de huidige machthebber.quote:Op zondag 11 augustus 2019 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]twitter:SnouckHurgronje twitterde op zondag 11-08-2019 om 10:27:14Bizar hoe MSM de oppervlakkige connectie tussen Epstein en Trump uitvergroot, terwijl Bill Clinton 26x met Epstein's "Lolita Express" mee reisde naar zijn "Pedophile Island". Feiten dienen hun politieke agenda niet, leugens wel... reageer retweet
Dom gelul weer. De NOS noemt notabene Clinton nog in de uitzending.quote:Op zondag 11 augustus 2019 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]twitter:SnouckHurgronje twitterde op zondag 11-08-2019 om 10:27:14Bizar hoe MSM de oppervlakkige connectie tussen Epstein en Trump uitvergroot, terwijl Bill Clinton 26x met Epstein's "Lolita Express" mee reisde naar zijn "Pedophile Island". Feiten dienen hun politieke agenda niet, leugens wel... reageer retweet
twitter:arnoldkarskens twitterde op donderdag 22-08-2019 om 18:47:01Eenzijdig item over Eritreeërs in #eenvandaag Het zijn er zo’n 20.000 in Nederland. Daarvan zit ‘90 procent thuis’. Waar blijven de kritische vragen #npo? Waarom gaan ze niet werken? Dat kunnen ze prima, zelf meermaals daar gezien! #ikeisjournalistiek reageer retweet
Israelisch meisje komt om het leven door moslimterrorisme. De NOS verhaspelt het bericht weer eens op Orwelliaanse wijze.twitter:NOS twitterde op vrijdag 23-08-2019 om 14:09:36Meisje overlijdt na explosie op Westelijke Jordaanoever https://t.co/X58AcjgtXt reageer retweet
twitter:Dick_Berts twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 14:03:11Staatsomroep NOS begint het proces Wilders pas live te streamen, als Justitie aan het woord is. Het betoog van advocaat Knoops werd niet uitgezonden......Dit land is verloren. https://t.co/vlDLNIlleY reageer retweet
twitter:Dick_Berts twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 14:09:26Overal gaat eens wat mis, maar bij de NOS gaat het consequent op een partijdige manier mis.Bovendien zou een fatsoenlijke omroep niet meer live gaan streamen, indien alleen het betoog van een van de twee partijen nog uitgezonden kan worden. reageer retweet
Ik heb er geen woorden meer voor. Ik zou iets willen zeggen over die stinkende stankende hypocriete zaadzuigers van onze stinkende stankende staatsomroep maar vrees dat ik te dan te positief over ze ben.quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:Dick_Berts twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 14:03:11Staatsomroep NOS begint het proces Wilders pas live te streamen, als Justitie aan het woord is. Het betoog van advocaat Knoops werd niet uitgezonden......Dit land is verloren. https://t.co/vlDLNIlleY reageer retweet
twitter:Dick_Berts twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 14:09:26Overal gaat eens wat mis, maar bij de NOS gaat het consequent op een partijdige manier mis.Bovendien zou een fatsoenlijke omroep niet meer live gaan streamen, indien alleen het betoog van een van de twee partijen nog uitgezonden kan worden. reageer retweet
Wat een debiel artikel weer van de NOS.quote:Expositie over nazikunst in Den Bosch loopt storm
De tentoonstelling over nazikunst in het Design Museum in Den Bosch is de eerste tien dagen uitverkocht geweest. De kaartjes voor de omstreden expositie over design in het Derde Rijk vliegen de toonbank over. Er zijn nu al 10.000 kaarten verkocht.
Ook de komende dagen is de tentoonstelling vrijwel helemaal uitverkocht, zegt een woordvoerder. Het museum overweegt vanwege de grote belangstelling langer open te gaan of meer bezoekers per dag toe te laten. Nu zijn dat er maximaal 500 per dag. "Wij vinden het belangrijk om bezoekers een rustige ervaring te geven", zegt het museum.
Veel jongeren en mannen
De kunst trekt opvallend veel jongeren en mannen. In het museum zijn beelden, uniformen, meubels en affiches uit het nazitijdperk te zien. De expositie wil laten zien hoe vormgeving een bijdrage heeft geleverd aan de verspreiding en de ontwikkeling van de nazi-ideologie.
Vooraf kreeg de expositie veel kritiek. Op de dag van de opening was er een demonstratie, waarop volgens Omroep Brabant meer journalisten dan sympathisanten afkwamen. De tentoonstelling is nog tot 19 januari te zien.
Jij vind dat dus doodnormaal? In de laatste 3 lofuitingen in dit artikel, tevens de laatste 3 alinea's , zie je achtereenvolgens Rutte de loftrompet blaten over Keizer, daarna zie je dat de huidige VVD-voorzitter Keizer heilig verklaart.....en daarna, als je denkt dat al deze lofuitingen niet overtroffen kunnen worden.,...zie je een NOS-journalist er nog een schepje erboven op doen.quote:
Het zal me echt aan m'n reet roesten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 08:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij vind dat dus doodnormaal? In de laatste 3 lofuitingen in dit artikel, tevens de laatste 3 alinea's , zie je achtereenvolgens Rutte de loftrompet blaten over Keizer, daarna zie je dat de huidige VVD-voorzitter Keizer heilig verklaart.....en daarna, als je denkt dat al deze lofuitingen niet overtroffen kunnen worden.,...zie je een NOS-journalist er nog een schepje erboven op doen.![]()
![]()
![]()
twitter:PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 17:29:55Hoi @NOSOk, ik ga jullie helpenHier het interview dat ik met @NadiaMuradBasee had in 2017 (na 10 minuten)Bekijk het, huiver en schaam je voor je berichtenEn nodig haar uit om over de ISIS genocide te spreken.Ze won de Nobelprijs https://t.co/a0YXQmlmmb reageer retweet
Jezidi's zijn maar een soort halfbakken soort moslims. Wat zij geloven is een mengelmoesje van allerlei religiën.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 21:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:PieterOmtzigt twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 17:29:55Hoi @:NOSOk, ik ga jullie helpenHier het interview dat ik met @:NadiaMuradBasee had in 2017 (na 10 minuten)Bekijk het, huiver en schaam je voor je berichtenEn nodig haar uit om over de ISIS genocide te spreken.Ze won de Nobelprijs https://t.co/a0YXQmlmmb reageer retweet
Cencureren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:22 schreef ems. het volgende:
NOS moet de schade aan het malieveld (geconstateerd door het staatsbosbeheer) censureren idd. Dat zou ze minder partijdig maken!
Je snapt dat dit nieuws afkomstig is van Staatsbosbeheer? Die heeft dit naar buiten gebracht. Maar volgens jou moet de NOS SBB negeren? Doet zij dat niet, dan is er sprake van boerenhaat?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Cencureren.Het gaat over bandafdrukken op een stukje gras en het feit dat huichelende kleinzerige NOS uit boerenhaat daar aandacht aan besteed.
Wat lul je nou? Een paar bandenafdrukken in gras en de schijnheilige NOS doet daar helemaal hysterisch over.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt dat dit nieuws afkomstig is van Staatsbosbeheer? Die heeft dit naar buiten gebracht? Maar volgens jou moet de NOS SBB negeren? Doet zij dat niet, dan is er sprake van boerenhaat?
Nee, Staatsbosbeheer doet daar hysterisch over. Uit dat NOS-artikel:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Een paar bandenafdrukken in gras en de schijnheilige NOS doet daar helemaal hysterisch over.
quote:Het Malieveld in Den Haag is flink beschadigd door het boerenprotest. Dat meldt Staatsbosbeheer, dat het grasveld beheert.
Dan moet het wel ernstig zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, Staatsbosbeheer doet daar hysterisch over. Uit dat NOS-artikel:
[..]
Gezien de gebeurtenissen van de afgelopen dagen is het gewoon nieuws als Staatsbosbeheer zoiets naar buiten brengt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:50 schreef LelijKnap het volgende:
Niet melden/herhalen /=/ negeren. Leer eens nadenken. Of deelt de NOS standaard elke bosbeheermededeling?
Staatsbosbeheer is de beheerder van het Malieveld. Logisch dus dat zij er iets van vindt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan moet het wel ernstig zijn.Als 2 onafhankelijke instituten als Staatsbosbeheer en de Staatsomroep het beiden kwalijk vinden dan moet het wel ernstig zijn.
Precies, daar ga je al. De NOS beslist dat het -meerdere alinea's- nieuwswaardig is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gezien de gebeurtenissen van de afgelopen dagen is het gewoon nieuws als Staatsbosbeheer zoiets naar buiten brengt.
Dat kun je vervelend vinden, maar dat maakt het niet minder
Staatsbosbeheer verstuurt regelmatig persberichten naar de media. Wij ontvangen die ook bijna wekelijks (vooral over de wolf). Vervolgens is het aan de redactie om te bepalen in hoeverre het nieuwswaardig is. Soms is dat wel het geval, soms niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is de NOS haar media-afdeling of zo?
Nogal wiedes. Dat is in zekere zin ook de taak van media. Redacties ontvangen dagelijks honderden telefoontjes, mailtjes en tips over allerhande gebeurtenissen. Het is vervolgens aan de verslaggever om te bepalen wat wel of niet nieuwswaardig is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Precies, daar ga je al. De NOS beslist dat het -meerdere alinea's- nieuwswaardig is.
Heel goed! En negeer je staatsbosheer in het laatste geval? Nee, hè? Je kiest er voor wat volgens jou relevant is. En zo blijkt dat de NOS het kapotte veldje relevant acht. Duh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
Staatsbosbeheer verstuurt regelmatig persberichten naar de media. Wij ontvangen die ook bijna wekelijks (vooral over de wolf). Vervolgens is het aan de redactie om te bepalen in hoeverre het nieuwswaardig is. Soms is dat wel het geval, soms niet.
Gooien we deze samen in de prullenmand?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt dat dit nieuws afkomstig is van Staatsbosbeheer? Die heeft dit naar buiten gebracht. Maar volgens jou moet de NOS SBB negeren?
Maar waarom zou je dit nieuws niet publiceren als nieuwsmedium?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heel goed! En negeer je staatsbosheer in het laatste geval? Nee, hè? Je kiest er voor wat volgens jou relevant is. En zo blijkt dat de NOS het kapotte veldje relevant acht. Duh.
[..]
Gooien we deze samen in de prullenmand?
Omdat je te druk bent met het publiceren met het voor het land relevant nieuws.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dit nieuws niet publiceren als nieuwsmedium?
Dit is dan ook gewoon relevant nieuws.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat je te druk bent met het publiceren met het voor het land relevant nieuws.
''Een grasveld heeft geleden onder een protest''quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is dan ook gewoon relevant nieuws.
Alleen deze passage maakt het bericht al rete-nieuwswaardig:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''Een grasveld heeft geleden onder een protest''
Maar goed, je kunt het bericht ook gewoon links laten liggen natuurlijk.quote:Staatsbosbeheer zegt met de verantwoordelijken voor de schade in gesprek te gaan over de rekening. Met wie dat concreet is, weet de organisatie nog niet. Normaal gesproken is er bij schade contact met de organisatoren van een demonstratie. Omdat er gisteren geen toestemming was voor de demonstratie op het Malieveld, wordt nog onderzocht wie er nu verantwoordelijk wordt gesteld.
De enige die er hysterisch over doen zijn jij en LelijkKnapquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat lul je nou? Een paar bandenafdrukken in gras en de schijnheilige NOS doet daar helemaal hysterisch over.
En dan te denken dat de vervuilende voetafrdruk van NOS-activist Xander van der Wulp,
[ afbeelding ]
en dan heb ik het alleen over zijn make-up, alleen zijn dagelijkse make-up is al een grotere belasting voor het milieu dan die paar ondergedolven grassprietjes.
Daar besteedt de NOS toch ook geen aandacht aan?
Waar?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:28 schreef The_End het volgende:
[..]
De enige die er hysterisch over doen zijn jij en LelijkKnap
Verschil is dat de boertjes geen toestemming hadden om met Malieveld op te karren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:56 schreef Faxie het volgende:
Bij het hoognodige onderhoud van het Malieveld na diverse evenementen (want dan ziet het er echt niet zoveel anders uit dan na het boerenprotest) stuurt SBB ook een persbericht uit... kan die bij de NOS niet vinden.
Maar Braindead gaat wel vaak behoorlijk tekeer over onnozele dingen als je 't mij vraagt...
Ondertussen alweer de 15e vangst:
https://www.thekarskensti(...)aal-annex-15e-vangst
Dan maak je 1 item. Niet 50.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verschil is dat de boertjes geen toestemming hadden om met Malieveld op te karren.
Waar blijkt die boerenhaat uit? Beetje ironisch dat je klaagt over kleinzerigheid om vervolgens keihard te gaan slachtofferen over verzonnen propaganda.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Cencureren.Het gaat over bandafdrukken op een stukje gras en het feit dat huichelende kleinzerige NOS uit boerenhaat daar aandacht aan besteed.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:56 schreef Faxie het volgende:
Bij het hoognodige onderhoud van het Malieveld na diverse evenementen (want dan ziet het er echt niet zoveel anders uit dan na het boerenprotest) stuurt SBB ook een persbericht uit... kan die bij de NOS niet vinden.
Maar Braindead gaat wel vaak behoorlijk tekeer over onnozele dingen als je 't mij vraagt...
Ondertussen alweer de 15e vangst:
https://www.thekarskensti(...)aal-annex-15e-vangst
Nieuw voorbeeld:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 22:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Waar blijkt die boerenhaat uit? Beetje ironisch dat je klaagt over kleinzerigheid om vervolgens keihard te gaan slachtofferen over verzonnen propaganda.
En zoals gezegd, niet elk artikel hoeft voor iedereen relevant te zijn. Zo lees/luister ik bijvoorbeeld nooit over voetbal. Moet ik NOS nu betichten van het pushen van voetbal omdat ze daar ook verslag van doen? Stel badminton-haters dat het zijn!
Jankerdquote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nieuw voorbeeld:
Boer uit Werkhoven verdacht van meerdere branden en witwassen
https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-witwassen.html
Samenvatting van dit NOS-artikel:
Boer die een boerderij heeft en daar boer is wordt verdacht van meerdere branden. Het OM verdenkt deze boer, die boer is ook een witwassende boer te zijn op zijn boerderij waar hij boer is.
Tig keer lees je "boer" in dit artikel. De haat zit diep. Heb je ooit wel eens een ander NOS-artikel gelezen over een verdachte waar zo vaak zijn beroep wordt vermeld? Nooit.
Is zijn boerderij die/bedrijf dat hij drie keer in brand zou hebben gestoken niet vrij essentieel voor het nieuwsbericht?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nieuw voorbeeld:
Boer uit Werkhoven verdacht van meerdere branden en witwassen
https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-witwassen.html
Samenvatting van dit NOS-artikel:
Boer die een boerderij heeft en daar boer is wordt verdacht van meerdere branden. Het OM verdenkt deze boer, die boer is ook een witwassende boer te zijn op zijn boerderij waar hij boer is.
Tig keer lees je "boer" in dit artikel. De haat zit diep. Heb je ooit wel eens een ander NOS-artikel gelezen over een verdachte waar zo vaak zijn beroep wordt vermeld? Nooit.
DE NOS HAAT BOEREN!!!11!! Snap dat nou eens joh.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Is zijn boerderij die/bedrijf dat hij drie keer in brand zou hebben gestoken niet vrij essentieel voor het nieuwsbericht?
Dus jij stelt dat ze bij de NOS de gruwelijke moord op - en eerdere aanranding van een jonge vrouw wel even aanwenden als "een lolletje op vrijdag", of grijpt zo'n verschrikkelijke geschiedenis zelf wel even aan om lekker op de Fok! te gaan zitten trollen?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zou me niks verbazen als ze bij de NOS even zin hadden in een lolletje op vrijdag om te kijken wat voor gekkies ze nu weer achter zich aan zouden krijgen.
Grappig dat je dan niet valt over hetquote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Dus jij stelt dat ze bij de NOS de gruwelijke moord op - en eerdere aanranding van een jonge vrouw wel even aanwenden als "een lolletje op vrijdag", of grijpt zo'n verschrikkelijke geschiedenis zelf wel even aan om lekker op de Fok! te gaan zitten trollen?
Weer een deuger die door de mand valt. Typisch.
Op zich klopt het volgens mij wel. Alleen mensen die deugen worden deuger genoemd...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
Het woordje "deuger" begint ook steeds meer een heuse geuzennaam te worden zo.
Maar hunnie doet het ook hoor! Nou niet dus, Braindead (van die boeren postquote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:02 schreef The_End het volgende:
[..]
Grappig dat je dan niet valt over hetsmileytje van Braindead.
Overigens als je woorden als 'deuger' gebruikt, dan tel je al niet meer mee he.
Tja, wanneer op Fok! deugen je dagtaak is dan is zo een vergissing natuurlijk snel gemaakt. Het is je vergeven.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is trouwens donderdag realiseer ik me nu. Het voelde als een vrijdag. Nee, dan zullen ze wel gewoon een foutje hebben gemaakt inderdaad.
Oe, de deugalliantie! Hoe meer je het gebruikt, des te grotere tokkie je wordt.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
bla bla bla deugalliantie bla bla bla
Ach ik schiet niet ter verdediging van iemand die aanranding, mutilatie en moord aanwendt als iets om mee te trollen. Wat ook niet aan je besteed lijkt te zijn is de context waarin ik het woord "deugen" gebruik, wat ik er heel concreet mee aangeef is dat jullie dit juist niet doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:19 schreef The_End het volgende:
[..]
Oe, de deugalliantie! Hoe meer je het gebruikt, des te grotere tokkie je wordt.
Nou nee hoor, geen klacht. Trek nog een blik schultenbrau open en strijd de goede strijd! Online antifa is immers ook antifa! Alerta alerta!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is de klacht nu werkelijk dat je het etiket deuger op me plakt en ik vervolgens niet blijk te deugen?
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is de klacht nu werkelijk dat je het etiket deuger op me plakt en ik vervolgens niet blijk te deugen?
Dit is echt extreem verwarrend. Deug je nou wel of niet??quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is echt extreem verwarrend. Deug je nou wel of niet??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs onze gematigde nazi is erquote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ah, het hele clubje is weer van de partij! Gezellig!
Nee hoor, ik ben er zelf geen ik neem het alleen voor hen op.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs onze gematigde nazi is er
Tja uhm ook een manier om een 'discussie' te beeindigen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben er zelf geen ik neem het alleen voor hen op.
Gematigde nazi's zijn tenslotte de grootste slachtoffers van geradicaliseerde nazi's die gedreven door rechts-extremistisch gedachtengoed aan het moorden slaan. En daarnaast natuurlijk onze grootste bondgenoten in de strijd tegen nazi radicalisering.
Daarom is het van groot belang dat wij de hitler jugend van genoeg geld en middelen voorzien om het nazistisch gedachtengoed juist uit te leggen en radicalisering tegen te gaan.
Oh nee hoor, dat is het pas wanneer je mij vraagt hoe het gematigd nationaal-socialisme werkt en ik je uitleg dat ik geen nazi geleerde ben maar dat het heus wel bestaat. Dat er ook heel veel nazi's zijn die gewoon werken en belasting betalen zonder joden te vervolgen, lekker meedoen in de samenleving. Nationaal-socialisme betekent vrede.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Tja uhm ook een manier om een 'discussie' te beeindigen.
Deugen betekent geschikt zijn (o.a.)quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat is het pas wanneer je mij vraagt hoe het gematigd nazisme werkt en ik je uitleg dat ik geen nazi geleerde ben maar dat het heus wel bestaat. Dat er ook heel veel nazi's zijn die gewoon werken en belasting betalen zonder joden te vervolgen, lekker meedoen in de samenleving. Nazisme betekent vrede.
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat is het pas wanneer je mij vraagt hoe het gematigd nationaal-socialisme werkt en ik je uitleg dat ik geen nazi geleerde ben maar dat het heus wel bestaat. Dat er ook heel veel nazi's zijn die gewoon werken en belasting betalen zonder joden te vervolgen, lekker meedoen in de samenleving. Nationaal-socialisme betekent vrede.
Mooi voorbeeldje van de selectieve feitenweergave van de NOS. Is het slachtoffer een Eritreeër dan wordt dat zo benoemd. Is het de dader dan is het ineens een 'man'.twitter:NOS twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 14:13:36OM vervolgt medewerkers Amsterdams zwembad voor verdrinking Eritreeër https://t.co/oRFWFGYzpC reageer retweet
Dat is anders het tegenovergestelde van wat ik meestal meemaak - is een dader een buitenlander, dan wordt dat benoemd.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mooi voorbeeldje van de selectieve feitenweergave van de NOS. Is het slachtoffer een Eritreeër dan wordt dat zo benoemd. Is het de dader dan is het ineens een 'man'.twitter:NOS twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 14:13:36OM vervolgt medewerkers Amsterdams zwembad voor verdrinking Eritreeër https://t.co/oRFWFGYzpC reageer retweet
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat is het pas wanneer je mij vraagt hoe het gematigd nationaal-socialisme werkt en ik je uitleg dat ik geen nazi geleerde ben maar dat het heus wel bestaat. Dat er ook heel veel nazi's zijn die gewoon werken en belasting betalen zonder joden te vervolgen, lekker meedoen in de samenleving. Nationaal-socialisme betekent vrede.
Niet bij de NOS hoor. Actueel voorbeeld: Politie onderzoekt mishandelingen Gorinchemquote:Op woensdag 20 november 2019 21:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is anders het tegenovergestelde van wat ik meestal meemaak - is een dader een buitenlander, dan wordt dat benoemd.
Ach, met een beetje geluk krijgt het artikel nog een wijziging. Over een dag of 2, wanneer niemand het meer leest.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niet bij de NOS hoor. Actueel voorbeeld: Politie onderzoekt mishandelingen Gorinchem
Waar in het artikel staat dat het over Marokkanen gaat?
Dit is natuurlijk een beetje dommig want je geslachtoffer heeft exact niets te maken met nos.quote:Op vrijdag 22 november 2019 06:17 schreef Braindead2000 het volgende:
De ene keer jankt dat staatsgedrocht over teveel Co2-moleculen, teveel stikstofmoleculen, het klimaat, zeldzame eekhoorns en zielige bijtjes en het volgende moment zijn ze weer vol verrukking over het betoniseren van Nederland en de grootste fans van hun sugardaddies..
Interview met Karskens in de Telegraaf.quote:Oorlogscorrespondent Arnold Karskens: ‘Linkse politici zijn zó hypocriet’
Arnold Karskens is ’s lands meest ervaren oorlogscorrespondent annex nazi-jager. Troetelbeer van politiek correct Nederland, totdat z’n ervaringen hem dwongen om een minder links geluid te laten horen. De hypocrisie waarmee hij sindsdien wordt overladen, maakte hem boos genoeg om een aangrijpende roman te schrijven over de waanzin achter ’s werelds brandhaarden.
Het siert je dat je nog steeds opkomt voor dat staatsgedrocht.quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een beetje dommig want je geslachtoffer heeft exact niets te maken met nos.
Je zit zelf maar een beetje keer op keer nachtelijk te shitposten zonder onderbouwing of duidelijke redevoering, en de reply waar je op reageert verdedigt NOS niet, legt je alleen uit dat het er niet mee te maken heeft.quote:Op zondag 24 november 2019 03:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het siert je dat je nog steeds opkomt voor dat staatsgedrocht.
Ik vind NOS ook regelmatig nutteloos nieuws brengen hoor. Maar jij pleit nu eigenlijk gewoon net zo hard voor staatspropaganda maar dan het soort wat in jouw straatje past.quote:Op zondag 24 november 2019 03:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het siert je dat je nog steeds opkomt voor dat staatsgedrocht.
Wanneer iemand die geïnterviewd wordt aangeeft dat de verkiezingen worden beschouwd als een referendum, dan betekent dat niet dat de NOS daar enthousiast over is.quote:Op zondag 24 november 2019 06:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Hongkong gaat stemmen: 'Mensen zien het echt als een referendum'
https://nos.nl/artikel/23(...)-een-referendum.html
Kijk dat schijtschurtfige huichelende staatsorgaan juichen over een referendum.Nou ja, het is niet echt een referendum maar toch pakt onze huichelende staatsomroep dik uit met deze kop alsof een referendum echt belangrijk is.
![]()
![]()
![]()
Nooit heb ik die huichelaars van onze staatsomroep zo positief gezien over het referendum in Nederland.
Uiteraard, maar dat is niet waar de klachten van de heer Braindead zich op richten.quote:Op zondag 24 november 2019 14:00 schreef LelijKnap het volgende:
Je begrijpt heus wel dat je d.m.v. selectie een ideaal of narratief kan verkopen zijnde een 'objectief verslag'. Bij uitstek lenen interviews met nét de juiste persoon zich daar uitstekend voor. Dat is zo een beetje dé MO van de westerse media.
Alternatieve media zijn in ieder geval transparant.quote:Op zondag 24 november 2019 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat verkopen van een narratief is overigens nou juist waar de alternatieve media waar zij zo dol op bent continu doen.
Nee, dat topic werd gesloten vanwege alle flauwekul in de OP.quote:Op dinsdag 26 november 2019 04:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik probeerde het onderwerp een half jaar geleden al aan te snijden:
POL / "Kamer onjuist ingelicht en onderzoek gemanipuleerd."
Helaas in de verkeerde rubriek, in POL, daar is men niet zo gediend van kritiek op D66, werd ook meteen gesloten.
fixed.quote:Op dinsdag 26 november 2019 04:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had dat topic beter gelijk in BNW ONZ moeten openen.
Je denkt echt dat dat topic dicht is vanwege kritiek op D66? Really?quote:Op dinsdag 26 november 2019 04:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik probeerde het onderwerp een half jaar geleden al aan te snijden:
POL / "Kamer onjuist ingelicht en onderzoek gemanipuleerd."
Helaas in de verkeerde rubriek, in POL, daar is men niet zo gediend van kritiek op D66, werd ook meteen gesloten.
Nou, je plaatje haalt me wel over zeg.quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Dronken of niet Braindead maakt best een goed punt. Beter is niet teveel naar de NOS kijken.
[ afbeelding ]
Eerder in dit topic werd de NOS er nog van beticht pro-buitenlander te zijn, nu is het andersom en is het weer niet goed? Wat is precies je probleem met dit artikel?quote:Op donderdag 28 november 2019 07:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom komen relatief veel geradicaliseerde moslims uit Zoetermeer?
https://nos.nl/artikel/23(...)-uit-zoetermeer.html
![]()
![]()
Zoveel hypocrisie van de NOS in dit artikel dat ik niet zou weten waar ik moet beginnen.
Omdat een dag niet ge-ragepost een dag niet geleefd is.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Eerder in dit topic werd de NOS er nog van beticht pro-buitenlander te zijn, nu is het andersom en is het weer niet goed? Wat is precies je probleem met dit artikel?
Laat maar. Ik irriteer me kapot aan dit artikel van de NOS maar als ik uitleg waarom wordt het een heel lang verhaal met een nog langere discussie. Bovendien heeft het maar zijdelings met NOS-propaganda te maken waarvoor dit topic bedoeld is.quote:Op donderdag 28 november 2019 14:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Eerder in dit topic werd de NOS er nog van beticht pro-buitenlander te zijn, nu is het andersom en is het weer niet goed? Wat is precies je probleem met dit artikel?
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough."quote:Op vrijdag 29 november 2019 04:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Laat maar. Ik irriteer me kapot aan dit artikel van de NOS maar als ik uitleg waarom wordt het een heel lang verhaal met een nog langere discussie. Bovendien heeft het maar zijdelings met NOS-propaganda te maken waarvoor dit topic bedoeld is.
Ik kan wel een tiental dingen noemen wat me ergert aan dit NOS-artikel. Als ik er 1 moest noemen is het dat een NOS, met zo'n beladen verleden, betweterig uit gaat leggen waarom er ergens in een Nederlandse stad meer radicale moslims voorkomen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 04:46 schreef illusions het volgende:
[..]
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough."
En, luchtte dat op?quote:Op maandag 2 december 2019 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Al decennialang rijden mensen op een neer net over de grens naar België om het betere vuurwerk te halen. Meestal voor eigen gebruik en maar vaak werd het ook via huizen en auto's doorverkocht.
Nu zijn dat opeens drugslijnenvolgens de NOS. In hun toenemende blinde haat tegen vuurwerk koppelt de NOS dat nu aan drugslijnen. Ondertussen wordt er op de redactie van de NOS zoveel coke gesnoven dat de opvolgers van El Chapo de productie van Coke-vervoerende onderzeeboten met 500% opgevoerd heeft, maar daar hoor je de NOS dan weer niet over, dat brengen ze niet in verband met drugslijnen.
Volgens de politie, niet de NOS. Dat staat nota bene in de kop van het artikel en de eerste alinea.quote:Op maandag 2 december 2019 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Al decennialang rijden mensen op een neer net over de grens naar België om het betere vuurwerk te halen. Meestal voor eigen gebruik en maar vaak werd het ook via huizen en auto's doorverkocht.
Nu zijn dat opeens drugslijnenvolgens de NOS. In hun toenemende blinde haat tegen vuurwerk koppelt de NOS dat nu aan drugslijnen. Ondertussen wordt er op de redactie van de NOS zoveel coke gesnoven dat de opvolgers van El Chapo de productie van Coke-vervoerende onderzeeboten met 500% opgevoerd heeft, maar daar hoor je de NOS dan weer niet over, dat brengen ze niet in verband met drugslijnen.
Maar de NOS neemt dat wel al te graag over.quote:Op maandag 2 december 2019 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens de politie, niet de NOS. Dat staat nota bene in de kop van het artikel en de eerste alinea.
Omdat het nieuws is, beste jongen.quote:Op maandag 2 december 2019 10:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar de NOS neemt dat wel al te graag over.
De NOS is geen nieuwsmedium maar een propagandamedium.quote:Op maandag 2 december 2019 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het nieuws is, beste jongen.
De NOS is een nieuwsmedium, dus wanneer de politie meldt dat drugslijnen worden gebruikt om illegaal vuurwerk Nederland binnen te loodsen, dan wordt daar een nieuwsbericht over gemaakt. Dat is namelijk het hele idee achter nieuwsmedia; die melden nieuws.
Tegenwoordig dus kennelijk wel.quote:Op maandag 2 december 2019 10:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De NOS is geen nieuwsmedium maar een propagandamedium.
Illegaal vuurwerk wordt al zo lang als ik leef uit het buitenland gehaald en hier doorverkocht. Drugslijnen hebben daar niks mee te maken.
Nogmaals: het is de politie die dat beweert, niet de NOS. Dus als je de claim betwist, moet je bij de politie zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 10:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De NOS is geen nieuwsmedium maar een propagandamedium.
Illegaal vuurwerk wordt al zo lang als ik leef uit het buitenland gehaald en hier doorverkocht. Drugslijnen hebben daar niks mee te maken.
Misschien heb je gelijk en wil ik het niet toegeven dat ik lid ben van de drugsmaffia.quote:Op maandag 2 december 2019 10:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tegenwoordig dus kennelijk wel.
Ik hoop dat Greta op tijd is, want ik kan niet wachten op de hoeveelheid schuimbekken die dat gaat opleveren.quote:Op maandag 2 december 2019 10:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Klimaattop met Spaans enthousiasme neergezet: 'Iedereen wilde meedoen'
https://nos.nl/artikel/23(...)n-wilde-meedoen.html
Wat een baggerartikel weer van de staatsomroep.
Dat ligt eraan met welk "Spaans enthousiasme" zij ontvangen wordt. Als de Spanjaarden hetzelde "Spaanse enthousiasme" tonen als bij dat referendum waar mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden kapotgeknuppeld werden omdat ze het lef hadden aan een referendum deel te nemen dan Greta beter nog een tijdje op zee blijven dobberen.quote:Op maandag 2 december 2019 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop dat Greta op tijd is, want ik kan niet wachten op de hoeveelheid schuimbekken die dat gaat opleveren.
Ze vermelden de etniciteit van de daders er weer niet bij iddquote:Op dinsdag 3 december 2019 10:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe dat staatsgedrocht weer losgaat op Duindorp.
Twee vliegen in 1 klap voor de staatsomroep. Duindorp is op zichzelf al fout in de ogen van de staatsomroep en dan gaat het ook nog eens om een Nederlandse traditie. Dubbel fout dus in de ogen van onze landverraderende staatsomroep. Valt nog mee dat ze hun hele journaal er niet mee gevuld hebben en maar de helft.quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze vermelden de etniciteit van de daders er weer niet bij idd
De NOS moet de onrust in Duindorp negeren?quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Twee vliegen in 1 klap voor de staatsomroep. Duindorp is op zichzelf al fout in de ogen van de staatsomroep en dan gaat het ook nog eens om een Nederlandse traditie. Dubbel fout dus in de ogen van onze landverraderende staatsomroep. Valt nog mee dat ze hun hele journaal er niet mee gevuld hebben en maar de helft.
Nee, het gaat om de manier waarop ze erover berichten. Vergelijk deze "Duindorp-rellen" (hoe de NOS daar over bericht) met hun (gebrek van) berichtgeving over de ramadan-rellen. Dat verschilt 180 graden. Waarom? Omdat voor de NOS de ramadan de belangrijkste feestmaand is en ze daartegenover een hekel hebben aan Duindorp en Nederlandse tradities.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De NOS moet de onrust in Duindorp negeren?
Wie spuwde er precies vuur bij de NOS? Ik kijk zelden het journaal, maar als ik dat wel doe zie ik een kalm pratend mannetje of vrouwtje die een verhaaltje afsteekt over allerhande gebeurtenissen.quote:Op woensdag 4 december 2019 06:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de manier waarop ze erover berichten. Vergelijk deze "Duindorp-rellen" (hoe de NOS daar over bericht) met hun (gebrek van) berichtgeving over de ramadan-rellen. Dat verschilt 180 graden. Waarom? Omdat voor de NOS de ramadan de belangrijkste feestmaand is en ze daartegenover een hekel hebben aan Duindorp en Nederlandse tradities.
Zie jij geen enkel verschil?
Ik hoorde de NOS nu vuur spuwen en speculeren dat de rellen waarschijnlijk nog een maand doorgaan. Zie je het al voor je dat ze dat hetzelfde zegt bij de ramadan-rellen (als ze er aandacht aan besteden) ? No way, daar kunnen we het wel beiden over eens zijn denk ik.
Hoeveel drogredenen kun je kwijt in een paar zinnen.quote:Op donderdag 5 december 2019 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Nos een paar dagen geleden :
"Klimaattop met Spaans enthousiasme neergezet: 'Iedereen wilde meedoen'"
Super euforisch over iedereen en alles wat gaat staken tegen het klimaat. Kleuters die spijbelen en staken, Openbaar vervoer dat staakt tegen het klimaat
, (behalve de metro, de metro had de staking afgelast, die waren niet Spaans)
NOS vandaag:
Vakbonden proberen Frankrijk tot stilstand te brengen![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)tand-te-brengen.html
En nog zijn er mensen die beweren dat de staatsomroep neutraal nieuws brengt.
NOS na het witwassen:quote:Onttrokken uit civiel toezicht sinds 4 december 2019 uit Lelystad is Marley BEEKS (11 jaar). Meisje, blond haar, blauwe ogen, goudkleurige jas. Met vader, blank, rode trui.
quote:Het meisje van 1,50 meter heeft blond haar en blauwe ogen en een goudkleurige jas. De vader, die haar onttrok uit civiel toezicht, is een witte man. Hij draagt mogelijk een rode trui met capuchon en een rugzak.
De 'witte man' is extreemlinks taalgebruik. Blank is volgens dat soort gekkies te neutraal.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:01 schreef butz0rs het volgende:
Amber alert van politie:
[..]
NOS na het witwassen:
[..]
5 december 2019 komt iemand achter het gegeven dat de NOS 'wit' i.p.v. 'blank' gebruikt. Man man man.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:01 schreef butz0rs het volgende:
Amber alert van politie:
[..]
NOS na het witwassen:
[..]
Je doet nu alsof 'wit' gemeengoed is. Dat is het dus niet. Enkel in de belevingswereld van de hyper-progressieven.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
5 december 2019 komt iemand achter het gegeven dat de NOS 'wit' i.p.v. 'blank' gebruikt. Man man man.
Het is inmiddels al bijna 2 jaar geleden dat verschillende media verklaarden voortaan 'wit' i.p.v. 'blank' te gebruiken. Het is dan ook wat vreemd om nu, 2 jaar na dato, te vallen over het feit dat de NOS dit doet.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je doet nu alsof 'wit' gemeengoed is. Dat is het dus niet. Enkel in de belevingswereld van de hyper-progressieven.
Bovendien kan men gewoon zoeken op waarom de NOS, maar ook andere journalistieke organisaties, dit naar eigen zeggen doen en dan staat geschreven dat ze dit doen om onbedoelde positieve (of negatieve) connotaties te vermijden en dus neutralere berichtgeving te leveren.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is inmiddels al bijna 2 jaar geleden dat verschillende media verklaarden voortaan 'wit' i.p.v. 'blank' te gebruiken. Het is dan ook wat vreemd om nu, 2 jaar na dato, te vallen over het feit dat de NOS dit doet.
Waar heb je al die tijd dan met je neus in gezeten?
Niet iedereen volgt de NOS (heel verstandig).quote:Op donderdag 5 december 2019 22:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is inmiddels al bijna 2 jaar geleden dat verschillende media verklaarden voortaan 'wit' i.p.v. 'blank' te gebruiken. Het is dan ook wat vreemd om nu, 2 jaar na dato, te vallen over het feit dat de NOS dit doet.
Waar heb je al die tijd dan met je neus in gezeten?
Dat soort taalverbastering is alles behalve neutraal, eerder activistisch.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bovendien kan men gewoon zoeken op waarom de NOS, maar ook andere journalistieke organisaties, dit naar eigen zeggen doen en dan staat geschreven dat ze dit doen om onbedoelde positieve (of negatieve) connotaties te vermijden en dus neutralere berichtgeving te leveren.
Daar hoeft niemand het mee eens te zijn natuurlijk, maar een beetje raar om dan hier je beklag te doen over een specifiek bericht.
Jaja, Hitler vergaste al die Joden ook uit louter goede intenties natuurlijk!quote:Op donderdag 5 december 2019 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bovendien kan men gewoon zoeken op waarom de NOS, maar ook andere journalistieke organisaties, dit naar eigen zeggen doen en dan staat geschreven dat ze dit doen om onbedoelde positieve (of negatieve) connotaties te vermijden en dus neutralere berichtgeving te leveren.
Dat mag je natuurlijk vinden, het is alleen wat vreemd om 2 jaar, nadat al die hyper-progressieve, activistische media met hun paarsharige redacties dat openlijk hebben verklaard, daarover te gaan zitten huilen.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niet iedereen volgt de NOS (heel verstandig).
En de media waar dat is ingevoerd zijn van die D66/GL clubjes waar de redacties bestaan uit paarsharige millennials met regenboogvlaggetjes in hun Twitter handle.
De rest van Nederland heeft het gewoon nog over 'blank'.
Wat is anders het nut van dit topic.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat mag je natuurlijk vinden, het is alleen wat vreemd om 2 jaar, nadat al die hyper-progressieve, activistische media met hun paarsharige redacties dat openlijk hebben verklaard, daarover te gaan zitten huilen.
Mja, dat is in ieder geval een mening waar je over kunt discussiëren.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat soort taalverbastering is alles behalve neutraal, eerder activistisch.
Nou ja, zelfs de 'analyses' van Braindead zijn in dat opzicht nog diepgravender. En vermakelijker.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat is anders het nut van dit topic.
Goede kop weer.twitter:NOS twitterde op vrijdag 06-12-2019 om 07:29:19Merkel neemt tientallen miljoenen mee bij eerste bezoek aan Auschwitz https://t.co/wsu9fVTecK reageer retweet
twitter:JoostNiemoller twitterde op maandag 16-12-2019 om 10:27:33Nederlandse historici steken veel energie in het relativeren van Nederland als natiestaat met een eigen geschiedenis: 'Nee, het was internationaler. De grenzen van Nederland zijn toevallig.' Wat is de achterliggende ideologie daarachter? Ontmanteling. https://t.co/KvltkIXKKm reageer retweet
Als de NOS de moeite neemt om 13 alinea's te schrijven, dan weet je dat het globalistische propaganda moet zijn.quote:'Primitief om te zeggen dat er een vaste Nederlandse cultuur was'
https://nos.nl/artikel/22(...)dse-cultuur-was.html
twitter:NOS twitterde op woensdag 25-12-2019 om 18:12:28Koning spreekt in zeven kersttoespraken niet over klimaat https://t.co/7QUbDSpNOX reageer retweet
Offtopic maar 60 miljoen voor een kamp dat na de oorlog is nagebouwd door de russen?quote:Op vrijdag 6 december 2019 08:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Goede kop weer.twitter:NOS twitterde op vrijdag 06-12-2019 om 07:29:19Merkel neemt tientallen miljoenen mee bij eerste bezoek aan Auschwitz https://t.co/wsu9fVTecK reageer retweet
Laura het kalifaatmeisje.twitter:KRONCRVtalkshow twitterde op woensdag 25-12-2019 om 16:01:00Laura H. (bekend als het kalifaatmeisje) had ondanks het gevaar in Syrië en Irak, tóch contact met haar vader. #MensenmetM https://t.co/GVUEa3inMY reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |