SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
Duncan Laurence namens Nederland naar het songfestival.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
De 209 lijkt me een weg, en bos lijkt me een verzameling bomen. Maar dit zijn aannames natuurlijkquote:
Ja, nee, dan zal het nietquote:Op woensdag 17 april 2019 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
De initialen van de mevrouw met de dode konijnen zijn S.P.
Dat zal pool_vos wel geweest zijnquote:Op woensdag 17 april 2019 23:55 schreef Greys het volgende:
Whut ik zit net de TT aan te passen naar for fox sake en ik druk op invoeren en er staat iets anders
staat niet in het logboek verder, zeker weten op invoeren gedrukt?quote:Op woensdag 17 april 2019 23:55 schreef Greys het volgende:
Whut ik zit net de TT aan te passen naar for fox sake en ik druk op invoeren en er staat iets anders
Zelfs op reis moest ik mijn ID weer laten zien, dus zelfs voor Sloveense begrippen ben ik heul erg jongquote:
Inmiddels staat ie er gewoonquote:Op woensdag 17 april 2019 23:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
staat niet in het logboek verder, zeker weten op invoeren gedrukt?
Ben je nog met tienertour die kant op gereisd?quote:Op woensdag 17 april 2019 23:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Zelfs op reis moest ik mijn ID weer laten zien, dus zelfs voor Sloveense begrippen ben ik heul erg jong
Bleiswijk heeft maar twee ingangen, aan elke kant eentje. En allebei aan de kant van de N209. Woont je tante dan verder naar achter het dorp in of vrij aan de voorkant, bij de winkeltjes.quote:
Ja zeker, misschien drukten we echt op de exacte zelfde seconde op invoeren?quote:Op woensdag 17 april 2019 23:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
staat niet in het logboek verder, zeker weten op invoeren gedrukt?
Ik rij altijd met mijn ouders mee en let dan echt niet op de weg, bovendien is ze recentelijk binnen Bleiswijk nog verhuist, ik zou het echt niet wetenquote:Op woensdag 17 april 2019 23:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Bleiswijk heeft maar twee ingangen, aan elke kant eentje. En allebei aan de kant van de N209. Woont je tante dan verder naar achter het dorp in of vrij aan de voorkant, bij de winkeltjes.
Tienertoerquote:Op woensdag 17 april 2019 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ben je nog met tienertour die kant op gereisd?
hi - la - rischquote:Op woensdag 17 april 2019 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ben je nog met tienertour die kant op gereisd?
Toch eens wat meer op m'n prachtig kneuterige durp letten dan volgende keer.quote:Op woensdag 17 april 2019 23:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik rij altijd met mijn ouders mee en let dan echt niet op de weg, bovendien is ze recentelijk binnen Bleiswijk nog verhuist, ik zou het echt niet weten
Dank jequote:
Volgens mij de hele komende week zoiets zelfs? Of mis ik iets anders aan het plaatjequote:
misschien kan ik wel bij m'n tante logeren na een volgende meet, met jou terugreizen naar Bleiswijkquote:Op donderdag 18 april 2019 00:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch eens wat meer op m'n prachtig kneuterige durp letten dan volgende keer.
Ja wie weet!quote:Op donderdag 18 april 2019 00:01 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
misschien kan ik wel bij m'n tante logeren na een volgende meet, met jou terugreizen naar Bleiswijk
Trustenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:03 schreef naatje_1 het volgende:
ok, nu ik erachter kom dat Kevin niet draait ga ik al helemaal richting dromenland
Wat kost een taxi/uber voor zo'n ritje? Misschien is dat nog een optie. Hoef je niet te rijden en kan je alsnog thuis slapenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja wie weet!![]()
Ik twijfel nog of ik bij de halve finale meet mss in een hotel gaMisschien wel handig om een keer niet terug te hoeven rijden. Even over nadenken nog want ergens is het bespottelijk om op een kwartier van je huis in een hotel te gaan.
Of je haalt gewoon een nachtje doorquote:Op donderdag 18 april 2019 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja wie weet!![]()
Ik twijfel nog of ik bij de halve finale meet mss in een hotel gaMisschien wel handig om een keer niet terug te hoeven rijden. Even over nadenken nog want ergens is het bespottelijk om op een kwartier van je huis in een hotel te gaan.
Of je wil Hotel Bienvenue nog even checken; dat scheen toch te zijn opgeknapt inmiddels?quote:Op donderdag 18 april 2019 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja wie weet!![]()
Trusten!quote:Op donderdag 18 april 2019 00:03 schreef naatje_1 het volgende:
ok, nu ik erachter kom dat Kevin niet draait ga ik al helemaal richting dromenland
Ja ik ben daar dus niet zo goed in. Ik voel me echt zwaar ongemakkelijk bij een volslagen vreemde in een auto.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat kost een taxi/uber voor zo'n ritje? Misschien is dat nog een optie. Hoef je niet te rijden en kan je alsnog thuis slapen
Ja! Als de nachttemperaturen maar koud blijven vind ik het allemaal prima. Nog lang geen zin in de zomerse nachtelijke bloedhitte.quote:
Dat gaat heeeeeel snel gebeuren! Verslag is al getypt, maar de foto's willen maar niet laden.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:06 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Jij ook, binnenkort wil ik alles horen over je londenervaring enzo
Zin inquote:Op donderdag 18 april 2019 00:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat gaat heeeeeel snel gebeuren! Verslag is al getypt, maar de foto's willen maar niet laden.
Wordt wel morgenochtend dan, en geheel toevallig was er nog een verrassing die ik nu ook eindelijk kan delen.
Jawel heerlijk......doe mij zo'n zomer als afgelopen jaarquote:Op donderdag 18 april 2019 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Als de nachttemperaturen maar koud blijven vind ik het allemaal prima. Nog lang geen zin in de zomerse nachtelijke bloedhitte.
Ik heb dit jaar pas ook voor het eerst in een uber gezeten hoorquote:Op donderdag 18 april 2019 00:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik ben daar dus niet zo goed in. Ik voel me echt zwaar ongemakkelijk bij een volslagen vreemde in een auto.Zelfs zo ongemakkelijk dat ik dan dus liever een hotel betaal. Stom he.
Wat mij betreft mag je die hebben, als ik dan 20-25 graden ervoor terug krijgquote:Op donderdag 18 april 2019 00:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Jawel heerlijk......doe mij zo'n zomer als afgelopen jaar
Hmm even over nadenken hoor......quote:Op donderdag 18 april 2019 00:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je die hebben, als ik dan 20-25 graden ervoor terug krijg
Ik hou van warmte en zomer maar vorig jaar vond zelfs IK het al helquote:Op donderdag 18 april 2019 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Als de nachttemperaturen maar koud blijven vind ik het allemaal prima. Nog lang geen zin in de zomerse nachtelijke bloedhitte.
Als we dan toch zelf temperaturen aan het ritselen zijn, dan wil ik graag een zomer met max 20 graden bestellen.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je die hebben, als ik dan 20-25 graden ervoor terug krijg
Ooit ben ik in Noorwegen geweest met de zomervakantie. Bovenop een berg, in iets wat in de winter een skiresort is. Daar is het niet warm kan ik je zeggenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als we dan toch zelf temperaturen aan het ritselen zijn, dan wil ik graag een zomer met max 20 graden bestellen.
En zo nu en dan wat regen, hoef ik de planten niet steeds water te geven.
Stuur dan die 30+ maar naar mij hoorquote:Op donderdag 18 april 2019 00:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als we dan toch zelf temperaturen aan het ritselen zijn, dan wil ik graag een zomer met max 20 graden bestellen.
En zo nu en dan wat regen, hoef ik de planten niet steeds water te geven.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ooit ben ik in Noorwegen geweest met de zomervakantie. Bovenop een berg, in iets wat in de winter een skiresort is. Daar is het niet warm kan ik je zeggen
Wat mij betreft mag je ze hebbenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Stuur dan die 30+ maar naar mij hoor
Jaren terug had je reisbureau No Sun, hun specialiteit laat zich radenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Als de zomers hier vaker op die van vorig jaar gaan lijken zal ik toch eens een plekje gaan zoeken om te overzomeren, dit soort plekken zijn dan ideaal.
Heerlijk!quote:Op donderdag 18 april 2019 00:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je ze hebben
[..]
Jaren terug had je reisbureau No Sun, hun specialiteit laat zich radenZo te zien bestaat er nog wel een bedrijf onder die naam, maar hebben ze nu ook reizen naar plaatsen waar het wel warm en zonnig is
Lekker bij de open haard zitten omdat het buiten koud is en het regent
Ha, dat lijkt me nog wel wat.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je ze hebben
[..]
Jaren terug had je reisbureau No Sun, hun specialiteit laat zich radenZo te zien bestaat er nog wel een bedrijf onder die naam, maar hebben ze nu ook reizen naar plaatsen waar het wel warm en zonnig is
Lekker bij de open haard zitten omdat het buiten koud is en het regent
Mooi land, jaren terug eens geweest.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
@:Roger @:Epiales Ierland is voor jou ook nog wel geschiktIn de afgelopen tien jaar is het daar drie keer boven de 30 graden geweest
Beide wel eens geweest, en beide wil ik nog wel eens naar terugquote:Op donderdag 18 april 2019 00:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mooi land, jaren terug eens geweest.![]()
Schotland staat nog wel op de lijst igg.
Het zuiden van Scandinavië is dan toch wel de uitkomst voor je. Of Estland.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ha, dat lijkt me nog wel wat.
Al hoeft het voor mij niet helemaal zonloos, zolang het maar niet te warm is.
Tallinn is in ieder geval een enorme aanraderquote:Op donderdag 18 april 2019 00:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Estland ben ik ook wel benieuwd naar
Mooi land, jaren terug eens geweest.quote:Op donderdag 18 april 2019 00:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
is voor jou ook nog wel geschiktIn de afgelopen tien jaar is het daar drie keer boven de 30 graden geweest
Nu nog een McHenk vinden om bij te mogen sjoelenquote:
In geen geval? Staat het nou wel of niet op de lijst?quote:Op donderdag 18 april 2019 00:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mooi land, jaren terug eens geweest.![]()
Schotland staat nog wel op de lijst igg.
quote testquote:Op donderdag 18 april 2019 08:02 schreef ijs_beer het volgende:
Waar ik me qua weer wel een beetje zorgen over maak is dat het nu al weer vrij droog is....
Ben je niet een maand te vroeg in Israël?quote:Op donderdag 18 april 2019 08:13 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben aangekomen in Eilat
Op pc werkt het gewoon, ik had vanochtend op m'n ipad hetzelfde als @Aoibhin ergens hierboven.quote:
Boh, ziet er goed uit!quote:Op donderdag 18 april 2019 08:13 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben aangekomen in Eilat
Park klinkt ook goed. Moet helaas werken.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:07 schreef naatje_1 het volgende:
Goedemorgen! Het wordt fantastisch weer vandaag, dus ik ga weer in het rembrandtpark liggen
Gelukkig maar, want die schijnt afgelopen weekend al geweest te zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:19 schreef Fred_B het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben nu op weg naar Londen. Niet voor ESF-parties helaas.
Mooi! Heel veel plezierquote:Op donderdag 18 april 2019 08:13 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben aangekomen in Eilat
Wat een fijne vakantieplek, geniet ervan!quote:Op donderdag 18 april 2019 08:13 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben aangekomen in Eilat
Ik lees dit soort verhalen niet eens meer, ik word er verdrietig van en kan daar slecht tegen.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:49 schreef summer52 het volgende:
Ik erger mij dood nou dat is eigenlijk zacht uitgedrukthoe er met dieren om wordt gegaan; last van vossen.....afschieten die handel, wolven die gespot worden......afschieten, dieren in de Oostvaardersplassen.....eerst laten verhongeren en daarna doodschieten, wasberen gesignaleerd....afschieten, otters die notabene zelf door ons zijn uitgezet omdat ze bijna niet meer voor kwamen in ons land- oh ja ook maar afschieten want ze zijn toch wel schadelijk. Wanneer leren de mensen nu eens om respect te hebben voor dieren? Ik denk dan altijd aan deze spreuk van Gandhi "De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren". Sorry ik moest het even kwijt.
Gauw scheren Douwe!quote:Op donderdag 18 april 2019 08:55 schreef GeorgeM het volgende:
[ afbeelding ]
Oh hij schijnt 'm al sinds 3 april te hebben
Soms is dit helaas noodzakelijk, we leven nu eenmaal in gecultiveerde natuur...quote:Op donderdag 18 april 2019 08:49 schreef summer52 het volgende:
Ik erger mij dood nou dat is eigenlijk zacht uitgedrukthoe er met dieren om wordt gegaan; last van vossen.....afschieten die handel, wolven die gespot worden......afschieten, dieren in de Oostvaardersplassen.....eerst laten verhongeren en daarna doodschieten, wasberen gesignaleerd....afschieten, otters die notabene zelf door ons zijn uitgezet omdat ze bijna niet meer voor kwamen in ons land- oh ja ook maar afschieten want ze zijn toch wel schadelijk. Wanneer leren de mensen nu eens om respect te hebben voor dieren? Ik denk dan altijd aan deze spreuk van Gandhi "De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren". Sorry ik moest het even kwijt.
@Aoibhin interessant draadjetwitter:Kcsmouter twitterde op woensdag 17-04-2019 om 10:15:22Dit is een draadje bedoeld voor studenten journalistiek. En voor allen die wel eens door hun gebeld worden. En dat zijn we vroeger of later allemaal wel eens. (1/12) reageer retweet
Lekker mooi weer, palmbomen en zwembad!quote:Op donderdag 18 april 2019 08:13 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben aangekomen in Eilat
Ja de natuur gaat nu alweer genekt onder de droogte inderdaad. Niet goed voor de landbouw en biodiversiteit van NL.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:02 schreef ijs_beer het volgende:
Waar ik me qua weer wel een beetje zorgen over maak is dat het nu al weer vrij droog is....
Nooit eerder op gelet, maar het valt me nu op: z'n dobbelsteen tattoeage klopt niet.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:55 schreef GeorgeM het volgende:
[ afbeelding ]
Oh hij schijnt 'm al sinds 3 april te hebben
Maar niet bij Douwequote:Op donderdag 18 april 2019 09:21 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Neeee een baard is altijd beter!
Een van de redenen dat ik die opleiding niet afgemaakt heb.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:15 schreef naatje_1 het volgende:
@:aoibhin interessant draadjetwitter:Kcsmouter twitterde op woensdag 17-04-2019 om 10:15:22Dit is een draadje bedoeld voor studenten journalistiek. En voor allen die wel eens door hun gebeld worden. En dat zijn we vroeger of later allemaal wel eens. (1/12) reageer retweet
Ik ben daar ook echt totaal geen kei in.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Een van de redenen dat ik die opleiding niet afgemaakt heb.schrijven en andere dingen zijn allemaal leuk en wel, maar actief mensen benaderen/bellen/regelen/interviewen... laat maar.
Nee hoor, tegenover de 6. De vlakken aan weerszijden tellen dan keurig op tot 7. Zijn dobbelsteen kan.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Nooit eerder op gelet, maar het valt me nu op: z'n dobbelsteen tattoeage klopt niet.
De 1 moet tegenover de 5 zitten.
Baard is rossig, net als Messi.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:21 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Neeee een baard is altijd beter!
Wat Marianne Thieme het mens-centrale denken noemt. Klimaatverandering moet stoppen want dat bedreigd de mensen, Bijen moeten terug want onze voedselvoorziening, Wolven afschieten want ze vreten mogelijk een keer een schaap op en zo hebben wij minder inkomsten. (Allemaal voorbeelden waarin we gaan handelen of pas gaan handelen als de mens in het geding komt)quote:Op donderdag 18 april 2019 09:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Soms is dit helaas noodzakelijk, we leven nu eenmaal in gecultiveerde natuur...
Gelukkig zijn de bijen en de wolven zelf een stuk altruïstischer. Altijd hartverwarmend hoe ze aan ons denken.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wat Marianne Thieme het mens-centrale denken noemt. Klimaatverandering moet stoppen want dat bedreigd de mensen, Bijen moeten terug want onze voedselvoorziening, Wolven afschieten want ze vreten mogelijk een keer een schaap op en zo hebben wij minder inkomsten. (Allemaal voorbeelden waarin we gaan handelen of pas gaan handelen als de mens in het geding komt)
Oftewel niet de natuur is belangrijk, maar is er om ons te dienen. En we grijpen (pas) in als het ons niet uitkomt. Ziekelijk eigenlijk hoe we ons verheven voelen boven al het andere wat leeft.
Zij hebben ons inderdaad niet uitgeroeid, Hans.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de bijen en de wolven zelf een stuk altruïstischer. Altijd hartverwarmend hoe ze aan ons denken.
Maar wat is het alternatief?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wat Marianne Thieme het mens-centrale denken noemt. Klimaatverandering moet stoppen want dat bedreigd de mensen, Bijen moeten terug want onze voedselvoorziening, Wolven afschieten want ze vreten mogelijk een keer een schaap op en zo hebben wij minder inkomsten. (Allemaal voorbeelden waarin we gaan handelen of pas gaan handelen als de mens in het geding komt)
Oftewel niet de natuur is belangrijk, maar is er om ons te dienen. En we grijpen (pas) in als het ons niet uitkomt. Ziekelijk eigenlijk hoe we ons verheven voelen boven al het andere wat leeft.
Dit is helaas hoe er heel veel gedacht wordt.![]()
Ik heet geen Hans, Hans.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zij hebben ons inderdaad niet uitgeroeid, Hans.
quote:Op donderdag 18 april 2019 09:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee hoor, tegenover de 6. De vlakken aan weerszijden tellen dan keurig op tot 7. Zijn dobbelsteen kan.
Leuk je fotoquote:Op donderdag 18 april 2019 08:13 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben aangekomen in Eilat
quote:Op donderdag 18 april 2019 09:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee hoor, tegenover de 6. De vlakken aan weerszijden tellen dan keurig op tot 7. Zijn dobbelsteen kan.
Nou ja, vanuit iedere vorm van goede smaak geredeneerd kan een dobbelsteen in je nek niet hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
En met allemaal bedoel je @Kreator zeker?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:05 schreef Dave het volgende:
JA, WRIJF HET ALLEMAAL EFFE LEKKER IN MENSEN.
Zolang ie geen baard heeft, dat wrijft niet zo lekker.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:07 schreef Greys het volgende:
[..]
En met allemaal bedoel je @:Kreator zeker?
Ah, nice!quote:Op donderdag 18 april 2019 10:08 schreef MaGNeT het volgende:
Vanmiddag naar Tuinesië en het prachtige Pelouse met mijn tondeuse à gazon.
Oeh dat klinkt wel goedquote:Op donderdag 18 april 2019 10:08 schreef MaGNeT het volgende:
Vanmiddag naar Tuinesië en het prachtige Pelouse met mijn tondeuse à gazon.
Moest daar geen sorry bij?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:04 schreef Dave het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt gelijk, en ik wist het ook nog es!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Reizen zit me niet echt in het bloedquote:Op donderdag 18 april 2019 10:16 schreef Dave het volgende:
Is juist voor mij 1 van de redenen om geen huisdieren te hebben. Naast het op werkdagen van vroeg tot laat van huis zijn.
Ik vergeef het jequote:Op donderdag 18 april 2019 10:04 schreef Dave het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt gelijk, en ik wist het ook nog es!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had het alleen over de geometriequote:Op donderdag 18 april 2019 10:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, vanuit iedere vorm van goede smaak geredeneerd kan een dobbelsteen in je nek niet hoor.
Zes weken is ook wel langquote:Op donderdag 18 april 2019 10:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Reizen zit me niet echt in het bloed![]()
Een dag of weekend weg vind ik vaak wel genoeg. Vaak ook met camera op stap, natuurgebied in, dagje naar een Waddeneiland, Lauwersmeergebied, Amsterdamse Waterleidingduinen (bij Vogelenzang), Drents-Friese Wold, dagje shoppen in Leer - Duitsland. En dan kan ik daar ook prima van genieten.
Maar een echte vakantie doe je me geen plezier mee
Vroeger ooit eens met m'n ouders 6 weken op vakantie geweest door Scandinavië (eerste tot laatste schooldag) en sindsdien ben ik er wel van genezen
Daarnaast ook nog eens vliegangst (jaja, ongegrond, ik besef het)... dus ja...![]()
Mensen zijn complexe wezens![]()
Weet niet wat voor huisdieren je hebt maar het verschilt wel een beetje. Mijn vriendin heeft een kat, in het begin vond ik dat kut maar het is echt een leuk beest dat ook niet moeilijk doet als je 1 of 2 dagen pleite bent.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben wel blij met mijn huisdieren, goede reden om niet op vakantie te hoeven
Fretten, ze kunnen wel een paar dagen alleen zijn maar dan moet alle energie er wel uit als ik weer thuis benquote:Op donderdag 18 april 2019 10:37 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Weet niet wat voor huisdieren je hebt maar het verschilt wel een beetje. Mijn vriendin heeft een kat, in het begin vond ik dat kut maar het is echt een leuk beest dat ook niet moeilijk doet als je 1 of 2 dagen pleite bent.![]()
Alleen als je echt een week weggaat moet je wel even een oppas fiksen ja.
quote:Op donderdag 18 april 2019 06:44 schreef Dave het volgende:
[..]
In geen geval? Staat het nou wel of niet op de lijst?![]()
Tevens goedemorgen!
Ghighi.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:45 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
igg, iig, ggg, ggi, gii, iii don't care, als ik er maar eens heen gaat.
Ja, hier staat de zon ook alweer flink zijn best te doen.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:02 schreef ijs_beer het volgende:
Komende 14 dagen wordt er geen druppel regen voorspeld. Moet ik me alweer zorgen gaan maken?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, hier staat de zon ook alweer flink zijn best te doen.
Geen/weinig regen in zicht.
Ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren maar dan zie ik hier een berichtje over die mooie vossen en dan denk ik (net wat Greys zei) doe dan een extra slot op zo'n hok ipv het maar op een moordachtige wijze op te willen lossen. Natuurlijk als het je eigen konijntjes of kippen betreft is het heel erg maar je kunt ook zelf maatregelen nemen.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:52 schreef ato het volgende:
[..]
Ik lees dit soort verhalen niet eens meer, ik word er verdrietig van en kan daar slecht tegen.
Straks hoeven we niet eens meer de moeite te doen om de Bildtstar in frietjes te snijden, kunnen ze als krieltjes zo in de frituurquote:Op donderdag 18 april 2019 10:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Komende 14 dagen wordt er geen druppel regen voorspeld. Moet ik me alweer zorgen gaan maken?![]()
Eerder dit jaar zijn bij Amersfoort grote stukken bos gekapt omdat de bomen de droogte van vorig jaar niet hebben overleefd. Als dit zo doorgaat is er straks geen bos meer over in Nederland..
De allermeeste mensen in het dorp hier willen het gelukkig niet op een moorddadige manier oplossen hoor, dat met de vossen. Die nemen idd zelf maatregelen door even wat beter op de kippen en konijnen te letten. Eentje had de dierenambulance gebeld of ze hem wilden komen vangen (om elders weer neer te zetten) maar die zeiden 'nee, het is wrs een koppeltje dat ergens jongen heeft, dus dan gaan we ze sowieso niet vangen'. Dat er dan hier en daar een gekkie gilt dat we binnenkort vast ook overspoelllld gaan worden met wolven.. ach. Die hou je altijd.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:02 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren maar dan zie ik hier een berichtje over die mooie vossen en dan denk ik (net wat Greys zei) doe dan een extra slot op zo'n hok ipv het maar op een moordachtige wijze op te willen lossen. Natuurlijk als het je eigen konijntjes of kippen betreft is het heel erg maar je kunt ook zelf maatregelen nemen.
Maar ik lees dierenleed verder ook niet eens meer, ook op tv zap ik naar een andere zender, ja het is je kop in het zand steken maar ik trek het mij ook teveel aan en kan daar dan dagen lang over lopen piekeren. Maar ik weet dat het voorkomt en dan vergeet je het nooit meer, tenminste ik ben zo iemand.
Nou het is meer dat er verkeerde beslissingen worden genomen om er een gecultiveerde natuur van te maken. Een voorbeeld in mijn woonplaats snoeien ze elk jaar eind april de bomen want ja het moet er wel allemaal gecultiveerd uitzien en...…..surprise de vogels bouwen dan net in die tijd nestjes. En wat krijg je als reactie.....mevrouw we zitten met de planning, op andere tijden kan het niet want dan hebben we andere werkzaamheden. Nou schiet mij dan maar overhoop...oh nee dat is ook wel erg bloederigquote:Op donderdag 18 april 2019 09:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Soms is dit helaas noodzakelijk, we leven nu eenmaal in gecultiveerde natuur...
Dat is wel een slechte timing inderdaad. Hier is dat in februari / maart gedaan.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:08 schreef summer52 het volgende:
[..]
Nou het is meer dat er verkeerde beslissingen worden genomen om er een gecultiveerde natuur van te maken. Een voorbeeld in mijn woonplaats snoeien ze elk jaar eind april de bomen want ja het moet er wel allemaal gecultiveerd uitzien en...…..surprise de vogels bouwen dan net in die tijd nestjes. En wat krijg je als reactie.....mevrouw we zitten met de planning, op andere tijden kan het niet want dan hebben we andere werkzaamheden. Nou schiet mij dan maar overhoop...oh nee dat is ook wel erg bloederig![]()
Ik ook want dat is toch schitterend! Ik hoop ook altijd dat mensen niet door gaan vertellen waar ze een wolf gezien hebben want ja er zijn altijd mensen die er massaal op af gaan en zo die wolven opjagen met alle gevolgen vandien.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
Als er hier een vos door de achtertuin zou banjeren zou ik een webcam ophangen![]()
Er is hier in de buurt op een akker wel een wolf waargenomen, al zou het ook om een verdwaalde herdershond kunnen gaan van een boer.
Ja ik zou af en toe een vos in de tuin zelf ook juist leuk vinden, maar bijvoorbeeld elke dag hysterische kippen die van de leg zijn lijkt me ook best knap irritant, ook mét extra slot. Ze raken toch in paniek. Dus ik snap de zorgen van sommigen ook wel weer. Ach, tis volgens mij maar even tijdelijk in de periode dat ze jongen hebben. Verder in het jaar hoor ik er hier eigenlijk nooit iemand over.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
Als er hier een vos door de achtertuin zou banjeren zou ik een webcam ophangen![]()
Er is hier in de buurt op een akker wel een wolf waargenomen, al zou het ook om een verdwaalde herdershond kunnen gaan van een boer.
Ja dat is een goede tijd, en ik kan mij dan zo boos maken. Ik ben wel eens op die werkmannen afgestapt om mijn mening te geven en later heb ik wel sorry gezegd want zij kunnen er ook niets aan doen. Ja de opmerking "ouder en wijzer worden" is op mij jammer genoeg niet van toepassing pffffquote:Op donderdag 18 april 2019 11:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is wel een slechte timing inderdaad. Hier is dat in februari / maart gedaan.
Ik ben net zo. Ik kan niet tegen dieren leed. Maar over kinderen moet ik ook niets horen. Ik trek het mij dan aan, kan het ook niet zo snel los laten. Alhoewel het nu beter gaat dan vroeger.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:02 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren maar dan zie ik hier een berichtje over die mooie vossen en dan denk ik (net wat Greys zei) doe dan een extra slot op zo'n hok ipv het maar op een moordachtige wijze op te willen lossen. Natuurlijk als het je eigen konijntjes of kippen betreft is het heel erg maar je kunt ook zelf maatregelen nemen.
Maar ik lees dierenleed verder ook niet eens meer, ook op tv zap ik naar een andere zender, ja het is je kop in het zand steken maar ik trek het mij ook teveel aan en kan daar dan dagen lang over lopen piekeren. Maar ik weet dat het voorkomt en dan vergeet je het nooit meer, tenminste ik ben zo iemand.
Klopt dat is ook zo en......ik zou dan zo gek zijn om die kippen 's nachts in de bijkeuken te zettenquote:Op donderdag 18 april 2019 11:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik zou af en toe een vos in de tuin zelf ook juist leuk vinden, maar bijvoorbeeld elke dag hysterische kippen die van de leg zijn lijkt me ook best knap irritant, ook mét extra slot. Ze raken toch in paniek. Dus ik snap de zorgen van sommigen ook wel weer. Ach, tis volgens mij maar even tijdelijk in de periode dat ze jongen hebben. Verder in het jaar hoor ik er hier eigenlijk nooit iemand over.
Wel praktisch, hoef je niet ver te lopen voor een vers eitje bij het ontbijt.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:18 schreef summer52 het volgende:
[..]
Klopt dat is ook zo en......ik zou dan zo gek zijn om die kippen 's nachts in de bijkeuken te zetten![]()
quote:Op donderdag 18 april 2019 11:18 schreef summer52 het volgende:
[..]
Klopt dat is ook zo en......ik zou dan zo gek zijn om die kippen 's nachts in de bijkeuken te zetten
quote:Op donderdag 18 april 2019 11:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
Verdwaalde ijsbeer komt 700 kilometer verderop aan land in Rusland
@:ijs_beer Had het ff laten weten, hadden wij een bootje gestuurd om je op te pikken.
quote:Op donderdag 18 april 2019 11:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel praktisch, hoef je niet ver te lopen voor een vers eitje bij het ontbijt.
Ahhhh. Die ziel. Aan het einde van dat filmpje hoe hij kijkt naar die blaffende hond van 'Christus mensen laat me slapen'. Wel lief dat ze vis brachten.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
Verdwaalde ijsbeer komt 700 kilometer verderop aan land in Rusland
@:ijs_beer Had het ff laten weten, hadden wij een bootje gestuurd om je op te pikken.
quote:Op donderdag 18 april 2019 11:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dit lijkt me het ideale moment om onderstaand liedje te plaatsen. Ik voel zoiets ragfijn aan![]()
Dat is ook wel een frustrerend voorbeeld, omdat het idd zo makkelijk is om het goed te doen. Gewoon later snoeien. Simpele kwestie van de planning ff omgooien.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:08 schreef summer52 het volgende:
[..]
Nou het is meer dat er verkeerde beslissingen worden genomen om er een gecultiveerde natuur van te maken. Een voorbeeld in mijn woonplaats snoeien ze elk jaar eind april de bomen want ja het moet er wel allemaal gecultiveerd uitzien en...…..surprise de vogels bouwen dan net in die tijd nestjes. En wat krijg je als reactie.....mevrouw we zitten met de planning, op andere tijden kan het niet want dan hebben we andere werkzaamheden. Nou schiet mij dan maar overhoop...oh nee dat is ook wel erg bloederig![]()
Oh man ik had nog eerder geboren moeten worden. Mensen die in hutten leefden samen met de koeien en het andere beestenspul. Zand en hooi op de grond en dan gelijk geen gedoe met luiwagens, groene zeep en bleekwater.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:20 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Ja maar mensen aan de rand het dorp hier met grotere aantallen kippen (denk aan dertig ofzo) hebben daar dan echt geen zin in.
Zelf niet maar wel meerdere eigenaars hier in de buurt. Ze zijn zo leuk maar allejezus eigenwijs (quote:Op donderdag 18 april 2019 11:25 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kijk teveel teckel filmpjes sinds ik zondag die dwergteckel heb ontmoet... iemand hier ervaring met teckels?
Denk wel dat ze dat gaan doen. Als ze van plan waren geweest hem af te schieten zouden ze hem niet eerst vis uit hun eigen voedselvoorraad te eten hebben gegeven, denk ik dan maar.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ahhhh. Die ziel. Aan het einde van dat filmpje hoe hij kijkt naar die blaffende hond van 'Christus mensen laat me slapen'. Wel lief dat ze vis brachten.
Ik hoop dat ze hem écht terug gaan brengen en dat het niet maar een verhaaltje is.
Wat daarbij ook niet hielp is dat jan en alleman zich ermee ging bemoeien en dat ze allemaal wat anders vonden.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is ook wel een frustrerend voorbeeld, omdat het idd zo makkelijk is om het goed te doen. Gewoon later snoeien. Simpele kwestie van de planning ff omgooien.![]()
Eerder door iemand genoemd voorbeeld zoals met die 'grote grazers' is een veel lastiger probleem. Dat soort problemen zit je vaak met de keuze tussen wel of niet ingrijpen, waarbij wel ingrijpen naar is en veel verzet oproept, maar niet ingrijpen vaak nog veel erger is. Dat is toch kiezen tussen twee kwaden.
Hahaha jaaaaa!quote:Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh man ik had nog eerder geboren moeten worden. Mensen die in hutten leefden samen met de koeien en het andere beestenspul. Zand en hooi op de grond en dan gelijk geen gedoe met luiwagens, groene zeep en bleekwater.
Ik denk dan misschien heel simpel maar ze hebben die grote grazers daar gedumpt en maar laten voortplanten zonder ook maar rekening te houden met het leefgebied. En ja dan zijn het er ineens wel heel erg veel geworden op een te klein leefgebied. Dus eerst van te voren goed nadenken lijkt mij geen verkeerde beslissing.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is ook wel een frustrerend voorbeeld, omdat het idd zo makkelijk is om het goed te doen. Gewoon later snoeien. Simpele kwestie van de planning ff omgooien.![]()
Eerder door iemand genoemd voorbeeld zoals met die 'grote grazers' is een veel lastiger probleem. Dat soort problemen zit je vaak met de keuze tussen wel of niet ingrijpen, waarbij wel ingrijpen naar is en veel verzet oproept, maar niet ingrijpen vaak nog veel erger is. Dat is toch kiezen tussen twee kwaden.
Die zijn net zoals Jack Russells NIET op te voeden maar daarom ook zooooooooo leuk.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:25 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kijk teveel teckel filmpjes sinds ik zondag die dwergteckel heb ontmoet... iemand hier ervaring met teckels?
Geeft niet joh, je moet ook zoveel lezen. Je kunt die stoomdingen toch ook huren? misschien is dat een idee kun je het even uitproberen.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha jaaaaa!
Oh ja bedankt nog voor je soptips! Had ik nog niet op gereageerd![]()
Dat stoomding leek me juist zo fijn omdat je dan geen bleek enzo hoeft te gebruiken. Een hond hier verderop heeft een jaar amper kunnen lopen. Ze hebben er alles aan gedaan, bleek uiteindelijk allergisch voor het schoonmaakspul van hun vloer. Hele voetkussens kapot elke keer.
Ik ga ff reviews lezen etc de komende tijd en anders toch maar weer op de knietjes met een emmer. Ik heb er zo'n hekel an he![]()
quote:Vanmorgenvroeg even voor twee uur werd ik wakker van de konijnen van de buren, ze maakte stamp geluiden, m'n bed uit en gaan kijken, en ja hoor er zat een vos bovenop het konijnenhok.
Ik heb het beestje verschillende keren weggejaagd, maar hij bleef terugkomen, zelfs nadat ik een emmer water over hem heen had gegooid, het maakte allemaal weinig indruk, hij was totaal niet bang voor mij, hij zal wel mensen gewend zijn.
Ik ben opgebleven om hem bij de konijnen weg te houden, maar zelfs om 7 uur kwam hij nog een keer de tuin in, terwijl het al licht was !
Dit was aan de Hoekeindseweg, in Bleiswijk, naast de alg. begraafplaats, dus buren, let op !!!!, hou (zeker 's-nachts) kippen, konijnen en katten binnen.
Haha ja, stronteigenwijs inderdaad. Ben een Franse Basset gewend van een vriendin, zelfde idee.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelf niet maar wel meerdere eigenaars hier in de buurt. Ze zijn zo leuk maar allejezus eigenwijs () en zijn erg herniagevoelig.
Felle keffertjes zijn dan toch?quote:Op donderdag 18 april 2019 11:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Haha ja, stronteigenwijs inderdaad. Ben een Franse Basset gewend van een vriendin, zelfde idee.
Maar die problemen met hernia's en achterhand is wel iets waar ik over twijfel.
Misschien is een Jack wel een slimmere keuze.
Soms welquote:
Die grazers maken in dit deel van de wereld deel uit van een gezond ecosysteem, dus zijn ze daar inderdaad ook uitgezet, want geschikt. Het plan was juist om dat gebied op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten ontwikkelen en dus vooral niet in te grijpen.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:31 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik denk dan misschien heel simpel maar ze hebben die grote grazers daar gedumpt en maar laten voortplanten zonder ook maar rekening te houden met het leefgebied. En ja dan zijn het er ineens wel heel erg veel geworden op een te klein leefgebied. Dus eerst van te voren goed nadenken lijkt mij geen verkeerde beslissing.
Paar wolven zouden daar goed werk kunne verrichten.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die grazers maken in dit deel van de wereld deel uit van een gezond ecosysteem, dus zijn ze daar inderdaad ook uitgezet, want geschikt. Het plan was juist om dat gebied op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten ontwikkelen en dus vooral niet in te grijpen.
In de natuur betekend dit dat bij een teveel aan grote grazers er in de winter een paar doodgaan. Dat is de meest natuurlijke manier waarop dit soort dieren op een evenwichtig niveau blijft. Het gaat pas "fout" wanneer mensen dit zielig gaan vinden en gaan lopen bijvoeren. Dat was nooit het plan, maar werd ineens wel gedaan. Daarmee werd het probleem alleen maar groter met afschieten als logisch gevolg.
Juist als je de natuur zijn gang laat gaan zal je heel wat "zielige" dingen zien, de vrije natuur is nu eenmaal niet zo leuk op sommige punten.
Grootste deel helemaal eens, maar aan de andere kant staan er in de natuur geen hekken om hun leefgebied en kunnen ze bij een tekort aan voedsel verder trekken. Nu zitten ze opgesloten. Ik vind dat je bij opsluiting niet 'de natuur zijn gang kunt laten gaan', want het is geen natuurlijke situatie.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die grazers maken in dit deel van de wereld deel uit van een gezond ecosysteem, dus zijn ze daar inderdaad ook uitgezet, want geschikt. Het plan was juist om dat gebied op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten ontwikkelen en dus vooral niet in te grijpen.
In de natuur betekend dit dat bij een teveel aan grote grazers er in de winter een paar doodgaan. Dat is de meest natuurlijke manier waarop dit soort dieren op een evenwichtig niveau blijft. Het gaat pas "fout" wanneer mensen dit zielig gaan vinden en gaan lopen bijvoeren. Dat was nooit het plan, maar werd ineens wel gedaan. Daarmee werd het probleem alleen maar groter met afschieten als logisch gevolg.
Juist als je de natuur zijn gang laat gaan zal je heel wat "zielige" dingen zien, de vrije natuur is nu eenmaal niet zo leuk op sommige punten.
Zeker. Ik ben er ook helemaal niet tegen dat ze hier weer willen settelen.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:43 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Paar wolven zouden daar goed werk kunne verrichten.
Ook in de natuur zit daar een grens aan.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Grootste deel helemaal eens, maar aan de andere kant staan er in de natuur geen hekken om hun leefgebied en kunnen ze bij een tekort aan voedsel verder trekken. Nu zitten ze opgesloten. Ik vind dat je bij opsluiting niet 'de natuur zijn gang kunt laten gaan', want het is geen natuurlijke situatie.
eens per week met de tondeuse.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:08 schreef Dave het volgende:
[..]
Zolang ie geen baard heeft, dat wrijft niet zo lekker.
Ik ben ook zeker pro-wolfquote:Op donderdag 18 april 2019 12:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ook in de natuur zit daar een grens aan.
Ja, ze kunnen dan wat verderop gaan grazen, maar er komt een punt waarop ze ook dan worden tegengehouden door natuurlijke barrières, het zal in de vrije natuur dus hooguit wat langer duren voordat dit probleem zich voordoet.
Kan daar zelfs nog verder worden uitgesteld, of zelfs in evenwicht komen, met behulp van wat natuurlijke vijanden, maar die hebben we hier nog niet/niet meer. Nog een reden dus om die wolven welkom te heten.
Bij Rotterdam hebben ze er ook al 1 gespot.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker pro-wolf
Maar ook die wolven gun ik geen omheining.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gún ze ook geen omheining, maar we moeten ook realistisch blijven.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker pro-wolf
Maar ook die wolven gun ik geen omheining.
quote:Op donderdag 18 april 2019 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij Rotterdam hebben ze er ook al 1 gespot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op donderdag 18 april 2019 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij Rotterdam hebben ze er ook al 1 gespot.Komt vast omdat daar dit kunstenplatform zit. Zijn wolven dol op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Net als je denkt dat ze geen grotere fouten konden maken.quote:Het Openbaar Ministerie heeft per ongeluk een foto van een beschermde kroongetuige verspreid onder verdachten tegen wie hij heeft verklaard.
Het gaat om een foto van Nabil B., die op dit moment in een getuigenbeschermingsprogramma zit
https://nos.nl/artikel/22(...)tuige-verspreid.html
Het lijkt wel één groot grapperhaus.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Net als je denkt dat ze geen grotere fouten konden maken.
Triest he.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hmmmja. Ik vind het lastig. Ben het voor een groot deel met je eens hoor maar de wolven trekken nu bv uit Duitsland hierheen. Ik zie niet helemaal hoe ze nu 'in zekere zin omheind zijn'? Een hoog hek om een gebied is imho meer een soort ruime dierentuin/safaripark waar je niet alleen maar de natuur z'n gang kunt laten gaan. Als er een grote natuurbrand komt kunnen ze niet weg bv. Zonder hek hebben ze dan nog een kans, maar nu toch niet?quote:Op donderdag 18 april 2019 12:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik gún ze ook geen omheining, maar we moeten ook realistisch blijven.
Of je zet hier en daar wat hekken neer, of die wolven worden op een zeker moment afgeschoten. Veel mensen zijn niet tegen de komst van een paar roedels wolven, maar die welwillendheid ebt snel weg wanneer die roedels zich in de buurt van kinderspeelplaatsen gaan ophouden, zeg maar.
En zoals ik al eerder zei. Ook in het wild is hun habitat in zekere zin gewoon omheind, alleen dan niet door ons.
Mijn god wat een kneuzenkermis.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Deels mee eens, maar hekken of niet: soms heb je te veel dieren voor de beschikbare hoeveelheid voedsel in een bepaald gebied. Dan moet op de een of andere manier het aantal eters omlaag tot er wel weer genoeg voedsel is. Met bijvoeren gaat het aantal eters niet (snel genoeg) omlaag en stel je het probleem uit. Dan moet je eeuwig blijven bijvoeren, zelf het aantal eters omlaag brengen of hopen op een wonder.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Grootste deel helemaal eens, maar aan de andere kant staan er in de natuur geen hekken om hun leefgebied en kunnen ze bij een tekort aan voedsel verder trekken. Nu zitten ze opgesloten. Ik vind dat je bij opsluiting niet 'de natuur zijn gang kunt laten gaan', want het is geen natuurlijke situatie.
Dat was nu juist mijn eerste punt, het ís lastig.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmmmja. Ik vind het lastig. Ben het voor een groot deel met je eens hoor maar de wolven trekken nu bv uit Duitsland hierheen. Ik zie niet helemaal hoe ze nu 'in zekere zin omheind zijn'? Een hoog hek om een gebied is imho meer een soort ruime dierentuin/safaripark waar je niet alleen maar de natuur z'n gang kunt laten gaan. Als er een grote natuurbrand komt kunnen ze niet weg bv. Zonder hek hebben ze dan nog een kans, maar nu toch niet?
Maar ik snap ook helemaal dat je wolven niet bij een kinderspeelplaats wilt uiteraard. Dan zet je dáár een hek omheen?![]()
Ja nee.. Lastige materie.
Als wolven vanuit Duitsland westwaarts blijven trekken komen ze uiteindelijk bij de Noordzee uit. Die zie ik ze niet zo snel overstekenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmmmja. Ik vind het lastig. Ben het voor een groot deel met je eens hoor maar de wolven trekken nu bv uit Duitsland hierheen. Ik zie niet helemaal hoe ze nu 'in zekere zin omheind zijn'? Een hoog hek om een gebied is imho meer een soort ruime dierentuin/safaripark waar je niet alleen maar de natuur z'n gang kunt laten gaan. Als er een grote natuurbrand komt kunnen ze niet weg bv. Zonder hek hebben ze dan nog een kans, maar nu toch niet?
Maar ik snap ook helemaal dat je wolven niet bij een kinderspeelplaats wilt uiteraard. Dan zet je dáár een hek omheen?![]()
Ja nee.. Lastige materie.
Dit meen je serieus? Je stelt je eigen bewustzijn en moraal gelijk aan dat van een bij of een wolf?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de bijen en de wolven zelf een stuk altruïstischer. Altijd hartverwarmend hoe ze aan ons denken.
Zeker!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat was nu juist mijn eerste punt, het ís lastig.
Dus op dat punt zijn we het eens.
Maar dan kunnen ze nog een aardig stukkie Zuidwaarts evt.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als wolven vanuit Duitsland westwaarts blijven trekken komen ze uiteindelijk bij de Noordzee uit. Die zie ik ze niet zo snel oversteken![]()
Nee maar ik snap het ook echt wel wat jullie bedoelen, maar tis voor mijn gevoel toch enorm anders dan een hoog hek erom en we noemen het 'de natuur die z'n gang gaat'.quote:En een wolf bij Nijmegen kan ook moeilijk helemaal om de Rijn heen gaan lopen om de overkant te bereiken. Da's wel een flink groter leefgebied natuurlijk dan een stukje Flevoland, maar ook in dat gebied heb je natuurlijke grenzen.
Uiteraard was ik sarcastischquote:Op donderdag 18 april 2019 12:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit meen je serieus? Je stelt je eigen bewustzijn en moraal gelijk aan dat van een bij of een wolf?
Wat superquote:Op donderdag 18 april 2019 13:12 schreef summer52 het volgende:
Nog even goed nieuws...….. mijn achterbuurvrouw zien lopen met.....Max aan de riem (want ja sinds dat akkefietje ontwijkt ze mij). Dus ze heeft Max nog steeds en wat belangrijker is hij leeft nog en hij zag er heel goed uit. Buurvrouw zegt mij wel geen goedendag meer maar wtf wat maakt mij dat nu uit als Max maar blijft leven. Dus actie ondernemen helpt echt!
Ja mijn dag kan niet meer stuk, alleen Max zag mij en wilde naar mij toe lopen maar ja dat wilde de buurvrouw niet. Dus ik heb hem verder ook maar genegeerd, is het beste.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat super
Echt goed dat je toen actie ondernomen hebt
Maar je sarcasme berust blijkbaar op het idee dat de mens echt niet wat meer kan nadenken over de gevolgen van zijn acties dan een gemiddeld dier. Dat beweren is niet de mens 'onderuit halen', eerder het tegendeel.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Uiteraard was ik sarcastischIk word altijd wat sarcastisch als mensen hun eigen soort onderuit halen.
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:12 schreef summer52 het volgende:
Nog even goed nieuws...….. mijn achterbuurvrouw zien lopen met.....Max aan de riem (want ja sinds dat akkefietje ontwijkt ze mij). Dus ze heeft Max nog steeds en wat belangrijker is hij leeft nog en hij zag er heel goed uit. Buurvrouw zegt mij wel geen goedendag meer maar wtf wat maakt mij dat nu uit als Max maar blijft leven. Dus actie ondernemen helpt echt!
Dat snap ik dan wel weer.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:22 schreef Momo... het volgende:
William en Deban die over Victor glijden
Wauw, wat goed nieuws!quote:Op donderdag 18 april 2019 13:12 schreef summer52 het volgende:
We moeten dat hek ook niet zwaarder maken dan het is natuurlijk. Het is niet zo dat we een zwaar versterkte Berlijnse muur constructie om dat gebied hebben staan. Dit soort gebieden is omheind met hekken die onder normale omstandigheden voldoende zijn om die dieren binnen te houden.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dan kunnen ze nog een aardig stukkie Zuidwaarts evt.
[..]
Nee maar ik snap het ook echt wel wat jullie bedoelen, maar tis voor mijn gevoel toch enorm anders dan een hoog hek erom en we noemen het 'de natuur die z'n gang gaat'.
Straks wordt het weer heel droog en komt er mss ooit een grote natuurbrand binnen dat hek en daar moet je toch niet aan denken.
Ik geef ze geen ongelijkquote:Op donderdag 18 april 2019 13:22 schreef Momo... het volgende:
William en Deban die over Victor glijden
Goed nieuws.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:12 schreef summer52 het volgende:
De post waar ik op reageerde impliceert dat we met bijen en wolven op eenzelfde manier moeten omgaan als met elkaar, oftewel dat we gelijkwaardig zouden zijn. Daar ben ik het niet mee eens, een mens is in mijn ogen meer waard dan een dier. Wie iets anders beweert, haalt in mijn ogen de mens onderuit.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar je sarcasme berust blijkbaar op het idee dat de mens echt niet wat meer kan nadenken over de gevolgen van zijn acties dan een gemiddeld dier. Dat beweren is niet de mens 'onderuit halen', eerder het tegendeel.
Werken daar soms alleen maar mensen met een IQ onder de 60 ofzo?quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Er zit een contradictie in wat je zegt. Wat maakt een mens meer waard dan een dier? Ik zou zeggen zijn bewustzijn, zijn vermogen tot reflectie en empathie. Als we dat vermogen inzetten kunnen we meer rekening houden met dieren dan zij wellicht met ons zouden doen. Als je constateert dat de mens dat niet doet, haal je hem niet onderuit, maar zeg je (wat mij betreft terecht) dat hij z'n vermogens niet benut.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:35 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De post waar ik op reageerde impliceert dat we met bijen en wolven op eenzelfde manier moeten omgaan als met elkaar, oftewel dat we gelijkwaardig zouden zijn. Daar ben ik het niet mee eens, een mens is in mijn ogen meer waard dan een dier. Wie iets anders beweert, haalt in mijn ogen de mens onderuit.
Als we wél gelijkwaardig zouden zijn, dan zou je van bijen en wolven mogen verwachten dat ze ook empathisch zouden zijn, vandaar mijn sarcastische post. Zoals gezegd is dat niet werkelijk hoe ik denk, vandaar dat ik benadruk dat het sarcastisch is.
Uiteraard vind ik niet dat we het lot van bijen en wolven volledig moeten negeren, maar ik zie er niets verkeerds aan om hun voortbestaan te zien als ondergeschikt aan dat van ons.
Dit is wat ik ook vind, maar jij verwoord het veel beter dan dat ik zou kunnen.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zit een contradictie in wat je zegt. Wat maakt een mens meer waard dan een dier? Ik zou zeggen zijn bewustzijn, zijn vermogen tot reflectie en empathie. Als we dat vermogen inzetten kunnen we meer rekening houden met dieren dan zij wellicht met ons zouden doen. Als je constateert dat de mens dat niet doet, haal je hem niet onderuit, maar zeg je (wat mij betreft terecht) dat hij z'n vermogens niet benut.
Het grootste gedeelte van wat er binnen die hekken leeft komt in geval van nood toch echt niet door de hekken denk ik.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
We moeten dat hek ook niet zwaarder maken dan het is natuurlijk. Het is niet zo dat we een zwaar versterkte Berlijnse muur constructie om dat gebied hebben staan. Dit soort gebieden is omheind met hekken die onder normale omstandigheden voldoende zijn om die dieren binnen te houden.
Leg echter zo'n Heckstier van bijna duizend kilo letterlijk het vuur aan de schenen en je wil niet weten hoe snel dat beest buiten staat.
En imo is dat dus geen kwestie van 'kan' maar 'MOET'. En er moet al over nagedacht zijn en een draaiboek klaarliggen voor als dat gebeurt. Want ze hebben de dieren hun natuurlijke vlucht ontnomen door het hek.quote:Daarbij kan er in geval van nood altijd voor gekozen worden om wel in te grijpen door bij een grote brand bijvoorbeeld hier en daar te blussen.
Dat is ook een manier om ernaar te kijkenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zit een contradictie in wat je zegt. Wat maakt een mens meer waard dan een dier? Ik zou zeggen zijn bewustzijn, zijn vermogen tot reflectie en empathie. Als we dat vermogen inzetten kunnen we meer rekening houden met dieren dan zij wellicht met ons zouden doen. Als je constateert dat de mens dat niet doet, haal je hem niet onderuit, maar zeg je (wat mij betreft terecht) dat hij z'n vermogens niet benut.
OH WAT FIJN! YESYESquote:Op donderdag 18 april 2019 13:12 schreef summer52 het volgende:
Och, als zij de telefoon opnemen en jij begint dit te doenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:42 schreef ijs_beer het volgende:
Tevens de medewerker op de servicedesk van KPN die me behandeld alsof ik 90 en dement ben.
Mooi dat het goed kwam maar dat soort dingen zijn idd ook al killing voor je bloeddruk.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:42 schreef ijs_beer het volgende:
Tevens de medewerker op de servicedesk van KPN die me behandeld alsof ik 90 en dement ben.![]()
De tweede keer bellen omdat zijn advies uiteraard fout was en je dan zo door het keuzemenu wrikken en dan iemand van de technische afdeling te spreken krijgen en waarmee je gewoon een normaal gesprek kunt voeren.en het voor je fixt.
held.
Een hondquote:Op donderdag 18 april 2019 11:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Haha ja, stronteigenwijs inderdaad. Ben een Franse Basset gewend van een vriendin, zelfde idee.
Maar die problemen met hernia's en achterhand is wel iets waar ik over twijfel.
Misschien is een Jack wel een slimmere keuze.
Lastig lastig...
Daarnaast ben ik er ook wel voor om eerst te kijken naar asieldieren maar dan moet het wel weer klikken met m'n fretten, wat bij een pup (uit ervaringen van andere fretteneigenaren) een stuk soepeler gaat.
Het zal geen overhaaste keuze worden.
Had bij die eerste echt moeite om me te beheersen.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Mooi dat het goed kwam maar dat soort dingen zijn idd ook al killing voor je bloeddruk.
Bijkequote:Op donderdag 18 april 2019 13:47 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Een hond![]()
Wij krijgen in juli een Friese Stabij
Wat ontzettend leuk! Prachtige honden zijn dat.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:47 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Een hond![]()
Nee maar soms haalt zo eentje dan ineens toch het bloed onder je nagels vandaan, kan me helemaal voorstellen.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Had bij die eerste echt moeite om me te beheersen.En je kent me, ik ben echt geen druktemaker irl.
![]()
Kijk ik snap wel dat ze getraind worden om de meest achterlijke achtelijkerds te kunnen helpen, maar dat betekent niet dat je iedereen zo moet behandelen.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee maar soms haalt zo eentje dan ineens toch het bloed onder je nagels vandaan, kan me helemaal voorstellen.
Oh zo leuk voor je, wat zal het genieten zijn! Natuurlijk ook veel verantwoordelijkheid, tijd en werk maar je krijgt er zoveel liefde voor terug.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:47 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Een hond![]()
Dat soort plannen zijn er ook gewoon, maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van wat er binnen die hekken leeft komt in geval van nood toch echt niet door de hekken denk ik.
[..]
En imo is dat dus geen kwestie van 'kan' maar 'MOET'. En er moet al over nagedacht zijn en een draaiboek klaarliggen voor als dat gebeurt. Want ze hebben de dieren hun natuurlijke vlucht ontnomen door het hek.
Nee hoor, komt zelfs wel goed uit.quote:M'n bloeddruk roept net dat ik dit onderwerp moet laten rusten verder trouwens.Dus neem het niet persoonlijk.
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat soort plannen zijn er ook gewoon, maak je daar maar geen zorgen over.
We hebben zelfs al draaiboeken voor evt Eurovisie winst en de kans daarop leek het afgelopen decennium een stuk lager dan de kans op een natuurbrand.
Ja ik eigenlijk ook wel, want als je dan zo'n zwart duiveltje ziet rondspringen dan denk jequote:Op donderdag 18 april 2019 13:45 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
OH WAT FIJN! YESYES![]()
GOED GEDAAN SUMMER, IK BEN TROTS OP JE
ach ja domme mensen moeten er ook zijn, of ze schaamt zich diep, maar het maakt mij geen reet uit hoe ze zich voeltquote:Op donderdag 18 april 2019 13:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Goed nieuws.![]()
Maar best wel triest dat ze blijkbaar wel heeft ingezien dat dit beter is, maar dan toch jou gaat lopen ontwijken.![]()
Bijke?quote:
Ja, kannie wachtenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wat ontzettend leuk! Prachtige honden zijn dat.
Bij ons moet ook nodig gekit en geschilderd wordenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat soort plannen zijn er ook gewoon, maak je daar maar geen zorgen over.
We hebben zelfs al draaiboeken voor evt Eurovisie winst en de kans daarop leek het afgelopen decennium een stuk lager dan de kans op een natuurbrand.
[..]
Nee hoor, komt zelfs wel goed uit.![]()
Ik moet eigenlijk nog een paar kozijnen kitten en schilderen.
Wat ik lekker lang zit uit te stellen, maar wat toch eens moet gebeuren.Dus dat ga ik toch maar eens doen.
![]()
Geen idee.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:54 schreef Aoibhin het volgende:
Vraagje; hoe maak je een stukje tekst in een Fok bericht ook weer zo klein?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 april 2019 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen idee.
Geen idee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.goede postOp donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
quote:Op donderdag 18 april 2019 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen idee.
Geen idee.Werkt het zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: ja dusOp dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Ik heb leren omgaan met dit soort kneuzen, door mijn werk.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Kijk ik snap wel dat ze getraind worden om de meest achterlijke achtelijkerds te kunnen helpen, maar dat betekent niet dat je iedereen zo moet behandelen.
Heel goed, je mag trots zijn op jezelf.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:02 schreef summer52 het volgende:
[..]
ach ja domme mensen moeten er ook zijn, of ze schaamt zich diep, maar het maakt mij geen reet uit hoe ze zich voelt
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:12 schreef summer52 het volgende:
quote:Op donderdag 18 april 2019 15:22 schreef ato het volgende:
[..]
Heel goed, je mag trots zijn op jezelf.
Oh ik ga gelijk even kijken en volgens mij heb ik je gespot want je vertelde eerder dat je iets aanhad wat een beetje bij de Toppers hoort en dat je schuine achter die vlag stond toch? Had je iets glinsterend aan?quote:Op donderdag 18 april 2019 15:28 schreef Aoibhin het volgende:
Onvervalste zelfpromotie!![]()
![]()
![]()
London Eurovision Party: Aoibhin was there (verslag)
Ja, helemaal zilver en glinsterend en blingblingquote:Op donderdag 18 april 2019 15:57 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh ik ga gelijk even kijken en volgens mij heb ik je gespot want je vertelde eerder dat je iets aanhad wat een beetje bij de Toppers hoort en dat je schuine achter die vlag stond toch? Had je iets glinsterend aan?
Leuk!!!! ik ga NU even je verslag lezen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, helemaal zilver en glinsterend en blingbling![]()
Al had ik die avond nog iemand gespot met een blingoutfit, maar ik stond inderdaad schuin achter die Nederlandse vlag die op de filmpjes is te zien. Dus grote kans dat je mij gespot hebt inderdaad.
Heerlijk verslag!quote:Op donderdag 18 april 2019 15:28 schreef Aoibhin het volgende:
Onvervalste zelfpromotie!![]()
![]()
![]()
London Eurovision Party: Aoibhin was there (verslag)
Ja, dat wordt nog flink aanpotenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:55 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh zo leuk voor je, wat zal het genieten zijn! Natuurlijk ook veel verantwoordelijkheid, tijd en werk maar je krijgt er zoveel liefde voor terug.
Graag kitten en schilderenquote:Op donderdag 18 april 2019 15:27 schreef Dave het volgende:
"Goedemiddag, waar kan ik u mee van dienst zijn?"
Wij hebben een keer een cursus gehad van Stichting Korrelatie "hoe om te gaan met klanten" en een goede raad als je woede voelt opkomen dan moet je gaan staanquote:Op donderdag 18 april 2019 15:21 schreef ato het volgende:
[..]
Ik heb leren omgaan met dit soort kneuzen, door mijn werk.
Ik heb een keer zo'n kneus uitgescholden door de telefoon en de telefoon door het kantoor gegooid.
Hij bleef mij maar betuttelen.
Gelukkig daarvan heel veel geleerd.
En goed dat je eerder de cursus begeleidster geloofde dan de acteur.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:40 schreef summer52 het volgende:
[..]
Wij hebben een keer een cursus gehad van Stichting Korrelatie "hoe om te gaan met klanten" en een goede raad als je woede voelt opkomen dan moet je gaan staanEcht waar, dus mijn collega's hebben mij daarna heel vaak achter mijn bureau zien STAAN. Er was tijdens die cursus ook een rollenspel (oh wat haat ik dat) met een acteur. En ja hoor ik moest natuurlijk naar voren komen, dus mijn collega's begonnen al te lachen. Ruggen tegen elkaar en een telefoongesprek tussen een huisarts en mij nabootsen (want ja met huisartsen lag ik nog al eens overhoop, hadden mijn collega's even doorverteld
). Ik vond dat ik het er goed afbracht maar wat zei de acteur tijdens de evaluatie...….hij vond mij een bitch en toen zei de cursusleidster nee juist niet ze laat zich niet naar beneden halen je moet altijd zorgen dat jij de leiding hebt en laten zien dat jij diegene bent met ervaring. Dus die cursus was leerzaam maar bevestigde ook wel dat je niet alles hoeft te pikken.
Oeps.....quote:Op donderdag 18 april 2019 16:46 schreef MaGNeT het volgende:
Benfica-fan reist naar verkeerde Frankfurt
Niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijnquote:Op donderdag 18 april 2019 16:46 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kan nog steeds heel emotioneel reageren vooral op onrechtvaardigheid, en dan zeggen ze verstand komt met de jaren, maar bij mij ligt dat toch wel anders. Ik dwing mijzelf wel eens om rustig te reageren, mij niet op te laten fokkenquote:Op donderdag 18 april 2019 16:45 schreef ato het volgende:
[..]
En goed dat je eerder de cursus begeleidster geloofde dan de acteur.
Ik heb ook veel geleerd hoor, maar ik moet ook wel met mijn vak. Maar ook met privé gesprekken.
Ik bereid mij ook voor, dat deed ik vroeger niet. Liet eerder mijn emoties spreken, vooral na onrechtvaardigheid.
Ik houd je niet tegen, het is er nu mooi weer voor.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:05 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Bij ons moet ook nodig gekit en geschilderd worden
Je hebt die ander toch wel meteen de kleren van het lijf gescheurd? Het lef om een beetje in dezelfde soort outfit als jij te gaan lopen, terwijl jij ons al had gezegd daar op te letten.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, helemaal zilver en glinsterend en blingbling![]()
Al had ik die avond nog iemand gespot met een blingoutfit, maar ik stond inderdaad schuin achter die Nederlandse vlag die op de filmpjes is te zien. Dus grote kans dat je mij gespot hebt inderdaad.
Stukje lopen door het bosquote:
Nee dat niet.quote:Op donderdag 18 april 2019 17:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je hebt die ander toch wel meteen de kleren van het lijf gescheurd? Het lef om een beetje in dezelfde soort outfit als jij te gaan lopen, terwijl jij ons al had gezegd daar op te letten.
Denk het wel. Dit jaar was er toch een urban Passion? (met hip hop etc)quote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Gaan jullie vanavond naar The Passion kijken?
Niet dat ik weet.....vorig jaar deed Brainpower mee, dat was wel in die stijlquote:Op donderdag 18 april 2019 19:23 schreef Momo... het volgende:
[..]
Denk het wel. Dit jaar was er toch een urban Passion? (met hip hop etc)
Jezus gaat rappen, las ik ergens.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:23 schreef Momo... het volgende:
[..]
Denk het wel. Dit jaar was er toch een urban Passion? (met hip hop etc)
quote:Op donderdag 18 april 2019 16:46 schreef MaGNeT het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit heb gekeken, maar nu het in mijn geboortestad is, ga ik het eens proberen.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Geniet ervan dan maarquote:Op donderdag 18 april 2019 19:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik nog nooit heb gekeken, maar nu het in mijn geboortestad is, ga ik het eens proberen.
Oh vind het dan juist wel weer ieder jaar verrassend! Maar Elemantary is ook wel een echt goede seriequote:Op donderdag 18 april 2019 19:52 schreef Greys het volgende:
Ik kijk normaal altijd maar ik heb eigenlijk meer zin in Elementary vandaag. Dus ik neem het wel op. Voor m'n gevoel valt het elke keer na de Danny de Munck en Charlie Luske editie toch wat tegen. Daar kan eigenlijk niemand meer aan tippen.
Jezus moet de schurken toch wel een keer te slim af zijn?quote:Op donderdag 18 april 2019 20:06 schreef Dave het volgende:
Ik ga zeker kijken! Benieuwd hoe het dit jaar afloopt.
Zou je toch denken!quote:Op donderdag 18 april 2019 20:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Jezus moet de schurken toch wel een keer te slim af zijn?
Bill Murray komt uiteindelijk ook wijzer en beter uit Groundhog Day. Dan moet Hij het ook wel kunnenquote:
Jazeker!quote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hoe lang had die Bill daar ongeveer voor nodig?quote:Op donderdag 18 april 2019 20:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bill Murray komt uiteindelijk ook wijzer en beter uit Groundhog Day. Dan moet Hij het ook wel kunnen
Volgens mij begint JC een beetje dement te worden. Zal binnenkort wel naar een opvang moeten.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe lang had die Bill daar ongeveer voor nodig?
Want Jezus is toch best al een tijdje bezig.
Heeft ie toch nog lang volgehouden.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Volgens mij begint JC een beetje dement te worden. Zal binnenkort wel naar een opvang moeten.
ja ik ga kijken!quote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
JC als Ghostbuster lijkt mij wel leuk eigenlijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bill Murray komt uiteindelijk ook wijzer en beter uit Groundhog Day. Dan moet Hij het ook wel kunnen
Nou ja je kunt iemand niet dwingen he. Bovendien loopt hij steeds weer weg over water waardoor die moeilijk te volgen is.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Heeft ie toch nog lang volgehouden.
Ja, maar als er nou iemand broodkruimels achterlaat dan is hij het wel.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja je kunt iemand niet dwingen he. Bovendien loopt hij steeds weer weg over water waardoor die moeilijk te volgen is.
Meer dan 10.000 dagen.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe lang had die Bill daar ongeveer voor nodig?
Want Jezus is toch best al een tijdje bezig.
Denk je dat die Britten de Notre Dame in de hens gestoken hebben om de media even uit hun nek te krijgen?quote:Op donderdag 18 april 2019 20:33 schreef Dave het volgende:
Al een hele week geen Brexit nieuws is ook wel eens lekker.
Is er iets in Dordrecht?quote:
Klinkt verwarrend, ik wacht wel tot iemand er een boek over schrijft.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:39 schreef Dave het volgende:
[..]
Ja, een verhaal over Leiden.
Ik snap er nog weinig van.
quote:Op donderdag 18 april 2019 20:42 schreef Dave het volgende:
Wat nu over water lopen, hij gaat met de waterbus....
Misschien gewoon een beetje van allebei.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:46 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet nooit of ik The Passion nou kijk om uit te lachen of omdat het wel leuk is.
Ja maar iedereen die hem vindt is laveloos van al die wijn die hij van water maaktquote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, maar als er nou iemand broodkruimels achterlaat dan is hij het wel.
Hele ladingen brood en dan nog al die vis. Moet toch niet moeilijk terug te vinden zijn.
Zou wat zijn als de kerk al ruim 2000 jaar de verkeerde loopt te aanbidden.quote:
Die weten dat iedereen The Passion zit te kijken.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:33 schreef Dave het volgende:
Al een hele week geen Brexit nieuws is ook wel eens lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |