abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 18 april 2019 @ 11:29:07 #151
39237 crew  H_T
2733
pi_186291138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is ook wel een frustrerend voorbeeld, omdat het idd zo makkelijk is om het goed te doen. Gewoon later snoeien. Simpele kwestie van de planning ff omgooien. :{

Eerder door iemand genoemd voorbeeld zoals met die 'grote grazers' is een veel lastiger probleem. Dat soort problemen zit je vaak met de keuze tussen wel of niet ingrijpen, waarbij wel ingrijpen naar is en veel verzet oproept, maar niet ingrijpen vaak nog veel erger is. Dat is toch kiezen tussen twee kwaden.
Wat daarbij ook niet hielp is dat jan en alleman zich ermee ging bemoeien en dat ze allemaal wat anders vonden.

'Niet schieten!'
-'Okay, we doen niks en laten ze verhongeren'
'Dat is zielig! We gaan ze bijvoeren'
-'Maar dan blijven er te veel van die beesten en gaan er nog meer dood'
'NIKS MEE TE MAKEN! RECHTSZAAK!'
-'Ja eh, nu moeten we wel gaan schieten'
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 april 2019 @ 11:30:11 #152
163650 Greys
pi_186291155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef summer52 het volgende:

[..]

Oh man ik had nog eerder geboren moeten worden. Mensen die in hutten leefden samen met de koeien en het andere beestenspul. Zand en hooi op de grond en dan gelijk geen gedoe met luiwagens, groene zeep en bleekwater. :+
Hahaha jaaaaa!

Oh ja bedankt nog voor je soptips! Had ik nog niet op gereageerd :@
Dat stoomding leek me juist zo fijn omdat je dan geen bleek enzo hoeft te gebruiken. Een hond hier verderop heeft een jaar amper kunnen lopen. Ze hebben er alles aan gedaan, bleek uiteindelijk allergisch voor het schoonmaakspul van hun vloer. Hele voetkussens kapot elke keer.

Ik ga ff reviews lezen etc de komende tijd en anders toch maar weer op de knietjes met een emmer. Ik heb er zo'n hekel an he :') :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186291176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is ook wel een frustrerend voorbeeld, omdat het idd zo makkelijk is om het goed te doen. Gewoon later snoeien. Simpele kwestie van de planning ff omgooien. :{

Eerder door iemand genoemd voorbeeld zoals met die 'grote grazers' is een veel lastiger probleem. Dat soort problemen zit je vaak met de keuze tussen wel of niet ingrijpen, waarbij wel ingrijpen naar is en veel verzet oproept, maar niet ingrijpen vaak nog veel erger is. Dat is toch kiezen tussen twee kwaden.
Ik denk dan misschien heel simpel maar ze hebben die grote grazers daar gedumpt en maar laten voortplanten zonder ook maar rekening te houden met het leefgebied. En ja dan zijn het er ineens wel heel erg veel geworden op een te klein leefgebied. Dus eerst van te voren goed nadenken lijkt mij geen verkeerde beslissing.
pi_186291199
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:25 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kijk teveel teckel filmpjes sinds ik zondag die dwergteckel heb ontmoet... iemand hier ervaring met teckels? :+
Die zijn net zoals Jack Russells NIET op te voeden maar daarom ook zooooooooo leuk. O+
pi_186291264
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Hahaha jaaaaa!

Oh ja bedankt nog voor je soptips! Had ik nog niet op gereageerd :@
Dat stoomding leek me juist zo fijn omdat je dan geen bleek enzo hoeft te gebruiken. Een hond hier verderop heeft een jaar amper kunnen lopen. Ze hebben er alles aan gedaan, bleek uiteindelijk allergisch voor het schoonmaakspul van hun vloer. Hele voetkussens kapot elke keer.

Ik ga ff reviews lezen etc de komende tijd en anders toch maar weer op de knietjes met een emmer. Ik heb er zo'n hekel an he :') :@
Geeft niet joh, je moet ook zoveel lezen. Je kunt die stoomdingen toch ook huren? misschien is dat een idee kun je het even uitproberen.
  donderdag 18 april 2019 @ 11:35:22 #156
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186291276
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh ja bedankt nog voor je soptips!
WTMI
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 april 2019 @ 11:36:26 #157
163650 Greys
pi_186291299
Hij was er afgelopen nacht weer, bij iemand anders. :D

quote:
Vanmorgenvroeg even voor twee uur werd ik wakker van de konijnen van de buren, ze maakte stamp geluiden, m'n bed uit en gaan kijken, en ja hoor er zat een vos bovenop het konijnenhok.
Ik heb het beestje verschillende keren weggejaagd, maar hij bleef terugkomen, zelfs nadat ik een emmer water over hem heen had gegooid, het maakte allemaal weinig indruk, hij was totaal niet bang voor mij, hij zal wel mensen gewend zijn.
Ik ben opgebleven om hem bij de konijnen weg te houden, maar zelfs om 7 uur kwam hij nog een keer de tuin in, terwijl het al licht was !
Dit was aan de Hoekeindseweg, in Bleiswijk, naast de alg. begraafplaats, dus buren, let op !!!!, hou (zeker 's-nachts) kippen, konijnen en katten binnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186291307
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Zelf niet maar wel meerdere eigenaars hier in de buurt. Ze zijn zo leuk maar allejezus eigenwijs ( :D ) en zijn erg herniagevoelig. :P
Haha ja, stronteigenwijs inderdaad. Ben een Franse Basset gewend van een vriendin, zelfde idee.

Maar die problemen met hernia's en achterhand is wel iets waar ik over twijfel.

Misschien is een Jack wel een slimmere keuze.
Lastig lastig...

Daarnaast ben ik er ook wel voor om eerst te kijken naar asieldieren maar dan moet het wel weer klikken met m'n fretten, wat bij een pup (uit ervaringen van andere fretteneigenaren) een stuk soepeler gaat.

Het zal geen overhaaste keuze worden.
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 11:38:30 #159
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186291347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Haha ja, stronteigenwijs inderdaad. Ben een Franse Basset gewend van een vriendin, zelfde idee.

Maar die problemen met hernia's en achterhand is wel iets waar ik over twijfel.

Misschien is een Jack wel een slimmere keuze.
Felle keffertjes zijn dan toch?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_186291402
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:38 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Felle keffertjes zijn dan toch?
Soms wel :P
M'n tante had er 2 en die blaften alleen even bij binnenkomst maar daarna was het zo'n beetje de hele dag "bal weggooien, bal terugbrengen, infinite loop".
  donderdag 18 april 2019 @ 11:42:18 #161
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186291409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:31 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik denk dan misschien heel simpel maar ze hebben die grote grazers daar gedumpt en maar laten voortplanten zonder ook maar rekening te houden met het leefgebied. En ja dan zijn het er ineens wel heel erg veel geworden op een te klein leefgebied. Dus eerst van te voren goed nadenken lijkt mij geen verkeerde beslissing.
Die grazers maken in dit deel van de wereld deel uit van een gezond ecosysteem, dus zijn ze daar inderdaad ook uitgezet, want geschikt. Het plan was juist om dat gebied op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten ontwikkelen en dus vooral niet in te grijpen.

In de natuur betekend dit dat bij een teveel aan grote grazers er in de winter een paar doodgaan. Dat is de meest natuurlijke manier waarop dit soort dieren op een evenwichtig niveau blijft. Het gaat pas "fout" wanneer mensen dit zielig gaan vinden en gaan lopen bijvoeren. Dat was nooit het plan, maar werd ineens wel gedaan. Daarmee werd het probleem alleen maar groter met afschieten als logisch gevolg.

Juist als je de natuur zijn gang laat gaan zal je heel wat "zielige" dingen zien, de vrije natuur is nu eenmaal niet zo leuk op sommige punten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator donderdag 18 april 2019 @ 11:43:55 #162
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186291430
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:42 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Die grazers maken in dit deel van de wereld deel uit van een gezond ecosysteem, dus zijn ze daar inderdaad ook uitgezet, want geschikt. Het plan was juist om dat gebied op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten ontwikkelen en dus vooral niet in te grijpen.

In de natuur betekend dit dat bij een teveel aan grote grazers er in de winter een paar doodgaan. Dat is de meest natuurlijke manier waarop dit soort dieren op een evenwichtig niveau blijft. Het gaat pas "fout" wanneer mensen dit zielig gaan vinden en gaan lopen bijvoeren. Dat was nooit het plan, maar werd ineens wel gedaan. Daarmee werd het probleem alleen maar groter met afschieten als logisch gevolg.

Juist als je de natuur zijn gang laat gaan zal je heel wat "zielige" dingen zien, de vrije natuur is nu eenmaal niet zo leuk op sommige punten.
Paar wolven zouden daar goed werk kunne verrichten.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 april 2019 @ 11:45:37 #163
163650 Greys
pi_186291449
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:42 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Die grazers maken in dit deel van de wereld deel uit van een gezond ecosysteem, dus zijn ze daar inderdaad ook uitgezet, want geschikt. Het plan was juist om dat gebied op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten ontwikkelen en dus vooral niet in te grijpen.

In de natuur betekend dit dat bij een teveel aan grote grazers er in de winter een paar doodgaan. Dat is de meest natuurlijke manier waarop dit soort dieren op een evenwichtig niveau blijft. Het gaat pas "fout" wanneer mensen dit zielig gaan vinden en gaan lopen bijvoeren. Dat was nooit het plan, maar werd ineens wel gedaan. Daarmee werd het probleem alleen maar groter met afschieten als logisch gevolg.

Juist als je de natuur zijn gang laat gaan zal je heel wat "zielige" dingen zien, de vrije natuur is nu eenmaal niet zo leuk op sommige punten.
Grootste deel helemaal eens, maar aan de andere kant staan er in de natuur geen hekken om hun leefgebied en kunnen ze bij een tekort aan voedsel verder trekken. Nu zitten ze opgesloten. Ik vind dat je bij opsluiting niet 'de natuur zijn gang kunt laten gaan', want het is geen natuurlijke situatie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 18 april 2019 @ 11:51:30 #164
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186291555
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Paar wolven zouden daar goed werk kunne verrichten.
Zeker. Ik ben er ook helemaal niet tegen dat ze hier weer willen settelen.

Paar kadavers werken ze met plezier weg, hoeven ze ook niet steeds achter die schapen aan te rennen, win win.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 18 april 2019 @ 12:04:04 #165
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186291759
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Grootste deel helemaal eens, maar aan de andere kant staan er in de natuur geen hekken om hun leefgebied en kunnen ze bij een tekort aan voedsel verder trekken. Nu zitten ze opgesloten. Ik vind dat je bij opsluiting niet 'de natuur zijn gang kunt laten gaan', want het is geen natuurlijke situatie.
Ook in de natuur zit daar een grens aan.
Ja, ze kunnen dan wat verderop gaan grazen, maar er komt een punt waarop ze ook dan worden tegengehouden door natuurlijke barrières, het zal in de vrije natuur dus hooguit wat langer duren voordat dit probleem zich voordoet.

Kan daar zelfs nog verder worden uitgesteld, of zelfs in evenwicht komen, met behulp van wat natuurlijke vijanden, maar die hebben we hier nog niet/niet meer. Nog een reden dus om die wolven welkom te heten. ^O^
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 april 2019 @ 12:08:43 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_186291844
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:08 schreef Dave het volgende:

[..]

Zolang ie geen baard heeft, dat wrijft niet zo lekker.
eens per week met de tondeuse.
  donderdag 18 april 2019 @ 12:10:20 #167
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186291873
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

eens per week met de tondeuse.
De baard?
Ik elke dag.
Anders lijk ik net Bouwe Dob.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 april 2019 @ 12:15:04 #168
163650 Greys
pi_186291948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ook in de natuur zit daar een grens aan.
Ja, ze kunnen dan wat verderop gaan grazen, maar er komt een punt waarop ze ook dan worden tegengehouden door natuurlijke barrières, het zal in de vrije natuur dus hooguit wat langer duren voordat dit probleem zich voordoet.

Kan daar zelfs nog verder worden uitgesteld, of zelfs in evenwicht komen, met behulp van wat natuurlijke vijanden, maar die hebben we hier nog niet/niet meer. Nog een reden dus om die wolven welkom te heten. ^O^
Ik ben ook zeker pro-wolf :Y
Maar ook die wolven gun ik geen omheining. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186292044
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker pro-wolf :Y
Maar ook die wolven gun ik geen omheining. ;)
Bij Rotterdam hebben ze er ook al 1 gespot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 april 2019 @ 12:23:44 #170
163650 Greys
pi_186292068
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 18 april 2019 @ 12:23:46 #171
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186292069
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker pro-wolf :Y
Maar ook die wolven gun ik geen omheining. ;)
Ik gún ze ook geen omheining, maar we moeten ook realistisch blijven.
Of je zet hier en daar wat hekken neer, of die wolven worden op een zeker moment afgeschoten. Veel mensen zijn niet tegen de komst van een paar roedels wolven, maar die welwillendheid ebt snel weg wanneer die roedels zich in de buurt van kinderspeelplaatsen gaan ophouden, zeg maar.

En zoals ik al eerder zei. Ook in het wild is hun habitat in zekere zin gewoon omheind, alleen dan niet door ons.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 18 april 2019 @ 12:24:06 #172
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186292074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij Rotterdam hebben ze er ook al 1 gespot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 18 april 2019 @ 12:26:26 #173
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186292097
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij Rotterdam hebben ze er ook al 1 gespot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt vast omdat daar dit kunstenplatform zit. Zijn wolven dol op.
:o)
  donderdag 18 april 2019 @ 12:27:10 #174
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_186292107
quote:
Het Openbaar Ministerie heeft per ongeluk een foto van een beschermde kroongetuige verspreid onder verdachten tegen wie hij heeft verklaard.

Het gaat om een foto van Nabil B., die op dit moment in een getuigenbeschermingsprogramma zit
https://nos.nl/artikel/22(...)tuige-verspreid.html
Net als je denkt dat ze geen grotere fouten konden maken. :|W
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 18 april 2019 @ 12:29:37 #175
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186292142
quote:
13s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Net als je denkt dat ze geen grotere fouten konden maken. :|W
Het lijkt wel één groot grapperhaus.
:o)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')