abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185965892
quote:
Bij een leegstaande woning aan de Diederik van Havertstraat in de Molukse wijk in Maastricht zijn bekladdingen en vernielingen aangebracht.

Onbekenden hebben dit gedaan omdat ze vrezen dat er een Nederlands gezin in de wijk in Heer komt wonen.

Eieren
'Dit is de Molukse wijk. Alleen voor Molukkers', zo staat op het raam gekalkt. Verder zijn er enkele vernielingen aangebracht en zijn er eieren tegen de gevel gegooid.

Brief
De vernielingen zijn mogelijk een gevolg van een brief die onlangs door een groep jongeren onder de Molukse gemeenschap is verspreid. Dit omdat ze hadden vernomen dat er mogelijk niet-Molukkers in het huurhuis zouden komen wonen. In de brief staat dat de overheid de laatste jaren steeds vaker niet-Molukse gezinnen in Molukse wijken wil laten 'integreren'. "Dit gebeurt onder andere door de prijzen van de huurwoningen dusdanig op te schroeven dat ze niet meer betaalbaar zijn voor een doorsnee Moluks gezin met of zonder kinderen. Onder de noemer 'Europese norm' hanteert woningcorporatie Woonpunt deze dooddoener om Molukse huurders af te schrikken", zo staat in de brief.

Afspraken
Woonpunt laat in een reactie weten dat er afspraken zijn gemaakt met de bewonerscommissie in de Molukse wijk over de toewijzing van vrijkomende woningen. "Die afspraken houden in dat mensen die binding hebben met de Molukse wijk voorrang krijgen, mits ze voldoen aan de criteria die gelden qua huishoudsamenstelling en inkomen", zo staat in een schriftelijke reactie.

Wet
Volgens de woningcorporatie zijn deze eisen deels wettelijk bepaald. "Deze specifieke woning leverde geen geschikte kandidaat op uit de Molukse gemeenschap, waarna wij een aantal niet-Molukse kandidaten hebben uitgenodigd voor een bezichtiging. Wij hebben precies gehandeld volgens afspraak. Sommige mensen uit de Molukse wijk zijn het daar dan toch niet mee eens", schrijft Woonpunt. "Dat mag. Wij gaan daarom nogmaals in gesprek met de buurt hierover."

De vernielingen en bekladdingen vindt Woonpunt 'onacceptabel'.

Gennep
Twee jaar geleden speelde in Gennep ongeveer hetzelfde. Toen wilde woningcorporatie Mooiland niet-Molukkers in de wijk laten wonen. Daar was de Molukse gemeenschap het niet mee eens.

Bron: www.1limburg.nl/huis-bekl(...)t-molukkers-te-weren
In het verhaal wordt ook nog verwezen naar een eerder artikel over een soortgelijke situatie in Gennep (www.1limburg.nl/molukkers-willen-eigen-wijk-behouden-gennep). In de video bij het artikel zeggen Molukkers dit is een Molukse wijk. Hier is geen plaats voor Nederlanders. Nederlanders die er eerder wel zijn geplaatst, heeft men voor hun veiligheid moeten herplaatsen, omdat de ramen eruit gingen.

Dit is toch absurd. Moet jij je voorstellen dat Nederlanders zeggen dit is een Nederlandse wijk hier is geen plaats voor ras X en ze dit ook nog met geweld gingen afdwingen. Dan zaten ze zo op het politiebureau en waarschijnlijk niet meer lang in hun huurhuis.
  maandag 1 april 2019 @ 10:24:56 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_185966091
Geef ze eens ongelijk de Molukkers.
Hun voorouders hebben allemaal zo'n zwaar leven gehad dat men zelfs een trein moest kapen.
En zelfs dat is na 50 jaar niet serieus behandeld.
pi_185966094
Ik zie geen probleem, die Molukkers die voor een volledige Molukse wijk zijn oppakken en het land uittrappen. Kunnen ze lekker tussen de Molukkers gaan wonen.

Maar helaas niets nieuws, in Geleen ook al eens een flink issue geweest waar autochtone Nederlanders niet welkom zijn in de Molukse buurt. Wat mij dan nog meer stoort is dit:

quote:
Woonpunt laat in een reactie weten dat er afspraken zijn gemaakt met de bewonerscommissie in de Molukse wijk over de toewijzing van vrijkomende woningen. "Die afspraken houden in dat mensen die binding hebben met de Molukse wijk voorrang krijgen, mits ze voldoen aan de criteria die gelden qua huishoudsamenstelling en inkomen", zo staat in een schriftelijke reactie.
Ik vind dit wel mooi, blijkbaar kan dit gewoon in Nederland. Dus wij zouden nu massaal kunnen oproepen om geen allochtonen meer te plaatsen in onze wijken, en geen woningorganisatie die er tegenin kan gaan want Molukkers (en andere minderheidsgroepen) mogen dit ook eisen.

Eens zien of we de komende dagen weer demonstraties tegen racisme gaan zien.
pi_185966244
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zie geen probleem, die Molukkers die voor een volledige Molukse wijk zijn oppakken en het land uittrappen. Kunnen ze lekker tussen de Molukkers gaan wonen.

Maar helaas niets nieuws, in Geleen ook al eens een flink issue geweest waar autochtone Nederlanders niet welkom zijn in de Molukse buurt. Wat mij dan nog meer stoort is dit:
[..]

Ik vind dit wel mooi, blijkbaar kan dit gewoon in Nederland. Dus wij zouden nu massaal kunnen oproepen om geen allochtonen meer te plaatsen in onze wijken, en geen woningorganisatie die er tegenin kan gaan want Molukkers (en andere minderheidsgroepen) mogen dit ook eisen.

Inderdaad, woningcorporaties faciliteren racisme met dit voorkeursbeleid.
  maandag 1 april 2019 @ 10:47:08 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185966461
Wat een racisten
pi_185966496
Is dit racisme ? Of zijn alleen blanken racisten ?
U MAD?
pi_185966621
quote:

[..]

Ja, afspraken uit het verleden. Niks aan te doen, jammer joh.
  maandag 1 april 2019 @ 11:05:04 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185966693
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 10:49 schreef de_boswachter het volgende:
Nee, dit is het beschermen van de molukse identiteit van deze beurt. racist die je er bent.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_185966736
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad, woningcorporaties faciliteren racisme met dit voorkeursbeleid.
Dit.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:24 schreef RobjeGeus het volgende:
Geef ze eens ongelijk de Molukkers.
Hun voorouders hebben allemaal zo'n zwaar leven gehad dat men zelfs een trein moest kapen.
En zelfs dat is na 50 jaar niet serieus behandeld.
Maar ook dit. Er speelt nog een hoop en de Staat heeft hen schandalig behandeld.
pi_185966761
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 11:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit.
[..]

Maar ook dit. Er speelt nog een hoop en de Staat heeft hen schandalig behandeld.
De staat kon ook niet veel anders. Amerika wilde dat Nederland zijn koloniėn opgaf.

En dat de Molukkers hier armoedig opgevangen zijn klopt, maar Nederland was gewoon een armoedig land (koffie en boter waren ook nog op de bon in de jaren '50).
pi_185966808
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:05 schreef BertV het volgende:

[..]

Nee, dit is het beschermen van de molukse identiteit van deze beurt. racist die je er bent.
En als Thiery nou de boreale identiteit van een gebied wil beschermen, is dat dan ook allemaal ok :')?
pi_185966809
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:12 schreef maan_man het volgende:

Dit is toch absurd. Moet jij je voorstellen dat Nederlanders zeggen dit is een Nederlandse wijk hier is geen plaats voor ras X en ze dit ook nog met geweld gingen afdwingen. Dan zaten ze zo op het politiebureau en waarschijnlijk niet meer lang in hun huurhuis.
Stel je voor dat er de afspraak is gemaakt met de Molukse gemeenschappen dat ze als zodanig kunnen wonen in een Molukse wijk, en dan komt zo'n woningbouwvereniging aankakken met een niet Moluks gezin omdat ze daar meer van kunnen vangen.

Het zou toch een woningmarkt zijn? Zak eerst maar eens met de prijs, dan kun je vast wel een Moluks gezin vinden. Marktwerking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185966843
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stel je voor dat er de afspraak is gemaakt met de Molukse gemeenschappen dat ze als zodanig kunnen wonen in een Molukse wijk, en dan komt zo'n woningbouwvereniging aankakken met een niet Moluks gezin omdat ze daar meer van kunnen vangen.

Het zou toch een woningmarkt zijn? Zak eerst maar eens met de prijs, dan kun je vast wel een Moluks gezin vinden. Marktwerking.
Waarom moet de prijs zakken voor een Moluks gezin?
pi_185966877
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan mij heel goed voorstellen dat er 45-50 jaar geleden afspraken zijn gemaakt. Waarschijnlijk met een generatie die nu niet meer onder ons is. Misschien ook met het oog op een veilig verloop van het treinverkeer. Maar tijden en inzichten veranderen. In Eindhoven waren ook hele woonwijken voorbehouden aan werknemers van de lokale gloeilampenboer.
pi_185966935
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:05 schreef BertV het volgende:

[..]

Maar nou stel je voor dat ik de Nederlandse identiteit van ons landje wil beschermen, dan ben ik dus geen racist?
U MAD?
pi_185966943
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom moet de prijs zakken voor een Moluks gezin?
Beloofd is beloofd.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik kan mij heel goed voorstellen dat er 45-50 jaar geleden afspraken zijn gemaakt. Waarschijnlijk met een generatie die nu niet meer onder ons is. Misschien ook met het oog op een veilig verloop van het treinverkeer. Maar tijden en inzichten veranderen. In Eindhoven waren ook hele woonwijken voorbehouden aan werknemers van de lokale gloeilampenboer.
Niet alle inzichten zijn veranderd blijkbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185966990
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beloofd is beloofd.
Wat een sterke inhoudelijke reactie.

Ik zie niet in waarom een Molukker minder huur zou moeten betalen dan iemand anders met een kleine portemonnee.
  maandag 1 april 2019 @ 11:30:52 #18
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_185967058
Faciliteren van racisme. Je belooft een volledig Nederlandse wijk toch ook niet dat er geen allochtonen worden geplaatst? Jezus man, die mensen leven echt nog in het verleden.

Dat Nederland de voorouders van deze Molukkers slecht heeft behandeld is geen excuus. Ten eerste zijn dit allemaal (klein)kinderen van en ten tweede zijn mijn voorouders, alsook die van de gemiddelde Nederlander ook meermaals slecht behandeld geweest, dat kan geen eindeloos excuus zijn om aan een voorrecht vast te kunnen houden.

Tijd voor de Molukkers om uit hun bubbel te komen en zich te mengen onder de Nederlanders. Wat een archaļsch denkbeeld hebben deze mensen wel niet? :N
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_185967067
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet alle inzichten zijn veranderd blijkbaar.
Een kleine minderheid wil haar privileges niet opgeven en wil hun privileges desnoods met geweld en intimidaties verdedigen. Redelijk verwerpelijk in mijn ogen.
pi_185967237
Wat gaan we godverdomme nou krijgen?!
  maandag 1 april 2019 @ 11:41:25 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185967248
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:12 schreef maan_man het volgende:
Moet jij je voorstellen dat Nederlanders zeggen dit is een Nederlandse wijk hier is geen plaats voor ras X en ze dit ook nog met geweld gingen afdwingen. Dan zaten ze zo op het politiebureau en waarschijnlijk niet meer lang in hun huurhuis.
En de talkshows en media zouden overuren draaien om die mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 april 2019 @ 11:49:56 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_185967412
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En de talkshows en media zouden overuren draaien om die mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Iedereen spreekt schande van 'Duindorp is voor Duindorpers'.
Maar dit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185967474
Voor de grap eens op de facebook pagina van 1limburg.nl gekeken. Het is schrikbarend als je de taal leest waaruit de haat spuit tegen de autochtone blanke Nederlander. Zelfs vanuit generaties die hier zijn geboren, het is pure haat, pure discriminatie. Aangevuld door groepjes allochtonen uit de bekendere kringen die ook weer een reden hebben om los te gaan op alles wat blank en Nederlands is. Mensen die dit geval van racisme durven te benoemen worden virtueel belaagd. Het rottend gezwel in deze samenleving laat zich steeds vaker in het openbaar zien maar geen media die het oppakt, niemand die iets durft te zeggen over racisme, geen talkshows of nieuwsuitzendingen waarin we de ware aard zien van enkele mensen die zich afzetten tegen alles wat Nederlands is. Geen protesttochten over vermeend "racisme". Het is stil.

Maar ja, ik als blanke man houd wijselijk mijn mond want zou ik commentaar geven op de echte intolerante in de samenleving dan worden de nazi, en rechts-extremistische verwijzingen er weer bij de haren bijgesleept want het echte probleem zijn natuurlijk de mensen die dit gedrag niet meer willen accepteren.
  maandag 1 april 2019 @ 11:55:02 #24
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185967510
Misschien moeten jullie je even verdiepen in de materie voordat iedereen ongenuanceerde meningen rondstrooien.

Ja dit soort acties zijn niet goed te praten en moeten bestraft worden. Maar het komt natuurlijk wel ergens vandaan. Deze afspraken zijn er gewoon gemaakt met de overheid en de woningbouw en daar mag je ze aan houden. Kan je het oneens zijn met de afspraken zoveel jaar na dato, maar ze zijn er nog wel.
AFCA!
pi_185967564
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:55 schreef RensAjacied het volgende:
Misschien moeten jullie je even verdiepen in de materie voordat iedereen ongenuanceerde meningen rondstrooien.

Ja dit soort acties zijn niet goed te praten en moeten bestraft worden. Maar het komt natuurlijk wel ergens vandaan. Deze afspraken zijn er gewoon gemaakt met de overheid en de woningbouw en daar mag je ze aan houden. Kan je het oneens zijn met de afspraken zoveel jaar na dato, maar ze zijn er nog wel.
Non argument, een totaal non argument. Met de huidige wetgeving en regels houd dit geen stand en ook in het verleden niet. Het is racisme, mensen van een bepaalde afkomst mogen niet in die wijk geplaatst worden, ga toch weg man. Indien dit de afspraken zijn dan wil ik, samen met nog miljoenen Nederlanders afspraken maken met onze woningverenigingen of gemeentes om geen allochtonen meer in onze buurten te plaatsen, iedereen happy.
pi_185967575
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:55 schreef RensAjacied het volgende:

Mooi dat jij in de tweede zin al begint met goedpraten.
  maandag 1 april 2019 @ 12:01:55 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185967635
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Non argument, een totaal non argument. Met de huidige wetgeving en regels houd dit geen stand en ook in het verleden niet. Het is racisme, mensen van een bepaalde afkomst mogen niet in die wijk geplaatst worden, ga toch weg man. Indien dit de afspraken zijn dan wil ik, samen met nog miljoenen Nederlanders afspraken maken met onze woningverenigingen of gemeentes om geen allochtonen meer in onze buurten te plaatsen, iedereen happy.
Ach gut, hunnie mogen wel hun eigen wijk en jij en je vrindjes niet, het is toch wat.
  maandag 1 april 2019 @ 12:02:40 #28
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185967655
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Weet jij überhaupt wel waarom deze wijken zijn ontstaan?
AFCA!
  maandag 1 april 2019 @ 12:03:03 #29
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185967667
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi dat jij in de tweede zin al begint met goedpraten.
Ik praat de acties niet goed, de emoties begrijp ik wel.
AFCA!
pi_185967706
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2019 12:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ach gut, hunnie mogen wel hun eigen wijk en jij en je vrindjes niet, het is toch wat.
Nou, Nederlanders die hun eigen wijk willen worden neergezet als racisten en tokkies.

En bij Molukkers die hun eigen wijk willen gaat het van 'ja, maar we hebben ze ook wel slecht behandeld ook'.

Nee, we moeten stoppen met dit zieligheidsgedoe, willen we een samenleving zonder racisme? Dan moeten de minderheden ook het racisme stoppen.
pi_185967724
quote:

[..]

:')
pi_185967729
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:02 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ja, maar dat wil niet zeggen dat deze argumenten jaren nadien nog valide zijn. De overheid heeft ook met mensen afgesproken dat ze asbestdaken mocht aanbrengen. Nu jaren later komen ze hier toch op terug.
  maandag 1 april 2019 @ 12:07:06 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185967744
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, Nederlanders die hun eigen wijk willen worden neergezet als racisten en tokkies.

En bij Molukkers die hun eigen wijk willen gaat het van 'ja, maar we hebben ze ook wel slecht behandeld ook'.

Nee, we moeten stoppen met dit zieligheidsgedoe, willen we een samenleving zonder racisme? Dan moeten de minderheden ook het racisme stoppen.
Nederlanders hebben via de stembus gekozen voor allochtonen op iedere straathoek, Molukkers zijn gedwongen de halve wereld overgevaren en in een kamp gestopt.
  maandag 1 april 2019 @ 12:07:51 #34
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185967752
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ja, maar dat wil niet zeggen dat deze argumenten jaren nadien nog valide zijn. De overheid heeft ook met mensen afgesproken dat ze asbestdaken mocht aanbrengen. Nu jaren later komen ze hier toch op terug.
Wat mij betreft stoppen ze ook met deze regels maar ik vind het nogal stompzinnig om de emoties niet te begrijpen. Het zit ook de nieuwe generaties nog erg diep.

Nogmaals geweld en intimidatie is nooit goed te praten.
AFCA!
pi_185967766
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2019 12:07 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nederlanders hebben via de stembus gekozen voor allochtonen op iedere straathoek, Molukkers zijn gedwongen de halve wereld overgevaren en in een kamp gestopt.
Ach gut _O-
pi_185967775
quote:

[..]

Vervolgens wilden ze hun kamp niet uit.

Ze kozen liever voor een armoedig kamp met hun familie, dan netjes in woningen gezet te worden tussen de Nederlanders.

Vandaar dat ze eigen wijken kregen (en een extra voordelige huur).

Nu, jaren verder, de integratie is grotendeels goed verlopen, zou je toch wel mogen verwachten dat ze hun racisme loslaten. En gewoon Nederlander onder de Nederlanders worden.
  maandag 1 april 2019 @ 12:11:43 #37
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185967816
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze kozen liever voor een armoedig kamp met hun familie, dan netjes in woningen gezet te worden tussen de Nederlanders.

Vandaar dat ze eigen wijken kregen (en een extra voordelige huur).

Nu, jaren verder, de integratie is grotendeels goed verlopen, zou je toch wel mogen verwachten dat ze hun racisme loslaten. En gewoon Nederlander onder de Nederlanders worden.
De overheid wilde zelf ook helemaal niet dat zulke gezinnen zich in "gewone Nederlandse wijken" gingen huisvesten nadat de kampen gesloten werden.
AFCA!
  maandag 1 april 2019 @ 12:13:49 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185967849
De Molukse KNIL'ers zijn eerst gedwongen naar Nederland gebracht (voor hun eigen veiligheid) maar daarna zomaar ontslagen en hebben tijdenlang in slechte omstandigheden moeten wonen. Allerlei beloftes zijn niet nagekomen en de NL overheid heeft zich ook niet voldoende ingezet om de Molukken zelfstandig te laten zijn zonder onder Jakarta te laten vallen. Voor Molukkers zijn familiebanden veel hechter dan die voor de gemiddelde Nederlander en ze willen graag bij elkaar wonen. Dat is waarschijnlijk erg lang getolereerd door lokale overheden en woningcorporaties. Dit is de zeer ongemakkelijke achtergrond van dit verhaal.

Er is voor beide opties iets te zeggen; geen discriminatie naar afkomst vs. oude afspraken en erfschuld. Ik denk dat dit beter bij uitzondering op de oude manier afgehandeld had kunnen worden; er was vast wel iemand met Molukse roots die er had willen wonen. Zolang het niet aan de grote klok was gehangen, was er geen verontwaardiging.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 1 april 2019 @ 12:14:15 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185967853
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Logisch als je ergens bent waar je helemaal niet wilt zijn.
pi_185967868
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
De Molukse KNIL'ers zijn eerst gedwongen naar Nederland gebracht (voor hun eigen veiligheid) maar daarna zomaar ontslagen en hebben tijdenlang in slechte omstandigheden moeten wonen. Allerlei beloftes zijn niet nagekomen en de NL overheid heeft zich ook niet voldoende ingezet om de Molukken zelfstandig te laten zijn zonder onder Jakarta te laten vallen. Voor Molukkers zijn familiebanden veel hechter dan die voor de gemiddelde Nederlander en ze willen graag bij elkaar wonen. Dat is waarschijnlijk erg lang getolereerd door lokale overheden en woningcorporaties. Dit is de zeer ongemakkelijke achtergrond van dit verhaal.

Er is voor beide opties iets te zeggen; geen discriminatie naar afkomst vs. oude afspraken en erfschuld. Ik denk dat dit beter bij uitzondering op de oude manier afgehandeld had kunnen worden; er was vast wel iemand met Molukse roots die er had willen wonen. Zolang het niet aan de grote klok was gehangen, was er geen verontwaardiging.
Mooi verhaal om te accepteren dat mensen met een andere afkomst uit hun woningen gepest worden.
pi_185967977
quote:

[..]

Tja ik preek niet over "gelijkheid" en doe dan het tegenovergestelde.
pi_185968008
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:02 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, hoeveel jaar geleden is dat nu inmiddels? Dus als jij daar zou gaan wonen, en daarna wordt je huis vernield sta jij dan met je kop voor de camera te roepen "ja maar ze zijn ook verkeerd behandeld geworden door de Nederlandse overheid zo'n 50 jaar geleden." Het is een non-excuus, met dat excuus kan ik heel wat goed gaan praten, veroorzaakt door leed wat nog wel een stuk recenter is. Wij als burgers en huidige generatie zijn niet verantwoordelijk voor de ellende wat veroorzaakt is door een regering uit een andere generatie.
pi_185968060
quote:

[..]

Dan sturen we ze toch terug als ze zo graag terug willen? Maar ik betwijfel of ze gaan, want dan is het opeens "born here" komen de paspoort foto's etc. Maar het wel als excuus blijven gebruiken om de boel te vernielen of je haat te ventileren naar autochtone Nederlanders.
pi_185968332
Bijna zestig jaar kent Maastricht een Molukse wijk. Negentien jongeren verzetten zich tegen de ‘vermenging met andere culturen.’ Kort na hun oproep werd een leegstaande woning beklad en vernield.

Achter paywall maar bovenste zin zegt alles. Nog erg rustig hier, een topic over blanke autochtone mannen die zoiets roepen zou op heel wat meer reacties kunnen rekenen, ik mis de bekende gezichten met een mening hierover?
pi_185968836
Dit gebeurde in het verleden ook al regelmatig in het Noorden van het land.

En toch zijn er legio fokkers die beweren dat ze toch oh zo goed geļntegreerd zijn, en dat andere allochtonen daar een voorbeeld aan moeten nemen.
pi_185968857
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Voor de grap eens op de facebook pagina van 1limburg.nl gekeken. Het is schrikbarend als je de taal leest waaruit de haat spuit tegen de autochtone blanke Nederlander. Zelfs vanuit generaties die hier zijn geboren, het is pure haat, pure discriminatie. Aangevuld door groepjes allochtonen uit de bekendere kringen die ook weer een reden hebben om los te gaan op alles wat blank en Nederlands is. Mensen die dit geval van racisme durven te benoemen worden virtueel belaagd. Het rottend gezwel in deze samenleving laat zich steeds vaker in het openbaar zien maar geen media die het oppakt, niemand die iets durft te zeggen over racisme, geen talkshows of nieuwsuitzendingen waarin we de ware aard zien van enkele mensen die zich afzetten tegen alles wat Nederlands is. Geen protesttochten over vermeend "racisme". Het is stil.

Maar ja, ik als blanke man houd wijselijk mijn mond want zou ik commentaar geven op de echte intolerante in de samenleving dan worden de nazi, en rechts-extremistische verwijzingen er weer bij de haren bijgesleept want het echte probleem zijn natuurlijk de mensen die dit gedrag niet meer willen accepteren.
Dat delen jij en die lui dan, dat blinde haten.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 1 april 2019 @ 13:17:46 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185968903
Allemaal het land uit flikkeren. Gooi ze maar op een onbewoond eiland.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185968906
We moeten dit soort constructies met spoed gaan afbouwen. Dit soort apartheid en positieve discriminatie leidt werkelijk nergens toe.
pi_185968935
Het zijn geen blanken dus is het geen racisme en discriminatie.
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
pi_185969276
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 13:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat delen jij en die lui dan, dat blinde haten.
Bedankt voor je toevoeging aan dit topic, wederom mooi om te lezen hoe jij ook dit veroordeeld zoals je al het vermeende racisme tegen zogenaamde minderheidsgroepen ook altijd veroordeeld.

Maar zoals wel bekend in jouw kringen zijn de mensen die weer dit intolerant gedrag niet accepteren het probleem of althans van gelijke hoogte.
  maandag 1 april 2019 @ 13:52:09 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185969535
Kunnen we ze niet een ster geven en dan een muur erom heen bouwen?
pi_185969548
Alweer een domme woningcorporatie. Wanneer gaan de corporaties die te maken hebben met Molukse wijken nou eens hun hersens gebruiken? De Molukse wijk is voor Molukkers, als er geen gegadigden zijn in de Molukse gemeenschap kan je niet zonder overleg een niet- Molukse gezin daar plaatsen. Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel en pas sinds deze domme patatgeneratie, millenials ontstaan er problemen die het nieuws halen omdat de corporaties vergeten zijn hoe ze moeten communiceren.
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 13:53:15 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185969562
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bedankt voor je toevoeging aan dit topic, wederom mooi om te lezen hoe jij ook dit veroordeeld zoals je al het vermeende racisme tegen zogenaamde minderheidsgroepen ook altijd veroordeeld.

Maar zoals wel bekend in jouw kringen zijn de mensen die weer dit intolerant gedrag niet accepteren het probleem of althans van gelijke hoogte.
Waarom zou ik me hier expliciet tegen uit moeten spreken dan? Is toch gewoon crimineel gedrag? Dat hoef ik toch niet elke keer te veroordelen? We hebben immers allemaal samen al afgesproken dat die zaken niet mogen omdat we ze slecht vinden. Moet ik dan alleen maar zeggen 'ik ben hier tegen' om maar geen deel te worden van jouw vijandsbeeld? Zodat jij denkt 'goh, die probeer ziet ook gewoon wanneer iets niet door de beugel kan'? Zou dat je ook maar enigszins overtuigen? Of word ik dan niets meer dan 'die ene linksmens-uitzondering die de regel bevestigd?'

Mijn kringen :'). Kom op zeg.

Ik heb toch helemaal niets met die Molukkers te maken man. En ook niet met 'linksmensen die wegkijken van discriminatie'. Dat vul jij voor mij in, en mag ik vervolgens gaan ontkennen? Vind je dat zelf niet een beetje raar?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 01-04-2019 14:33:22 ]
  maandag 1 april 2019 @ 13:57:40 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185969646
Rijdt er ook een trein door die wijk?
Staat er ook een basisschool in die wijk?
pi_185969980
quote:

[..]

Ga lekker bij “basic fit ladies only” filialen protestereb, of bij bejaardentehuizen en studentencomplexen. Laat de Molukkers hun wijken die er al waren voor bovengenoemde, en er al waren voordat jij geboren was met rust
West-Melanesia
pi_185970031
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ga lekker bij “basic fit ladies only” filialen protestereb, of bij bejaardentehuizen en studentencomplexen. Laat de Molukkers hun wijken die er al waren voor bovengenoemde, en er al waren voordat jij geboren was met rust
Je vindt het ook wel prima als er straks Nederlandse wijken komen waar men geen buitenlanders wil?

Of islamitsche wijken, waar men alleen moslims wil?
pi_185970200
quote:

[..]

Dat komt omdat de enige absolute waarde die linkse mensen onderschrijven het cultuurrelativisme is. Ze zijn bijvoorbeeld alleen tegen racisme of voor homorechten in zoverre blanke mensen daarbij betrokken zijn. Zodra niet blanke mensen zich met dat soort zaken bezig houden is dat simpelweg die cultuur van die mensen, of wordt het anderzijds gerelativeerd. Relativering die volstrekt afwezig is als "Nederlandse tokkies" zich in vergelijkbare bewoordingen uiten.

Dit maakt ook dat je van links geen tegengas hoeft te verwachten tegen dominante ideologieėn die wel de absolute waarheid in pacht menen te hebben. Gedrag van minderheden valt altijd te relativeren en goed te praten. Het verdedigen van kernwaarden tegen over alles en iedereen is volstrekt afwezig aan de linkse zijde, en zelfs taboe. Je zou immers maar de populisten in de kaart spelen, beter je mond houden en de andere kant op kijken.

Ondanks deze Amerika in de jaren 60 praktijken vind ik Moloekoes nog steeds een van de beter geļntegreerde groepen trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Defcon55 op 01-04-2019 14:38:10 ]
  maandag 1 april 2019 @ 14:34:28 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_185970274
Zijn er trouwens uberhaupt wel Nederlanders te vinden die in zo'n wijk zouden willen wonen? Ik denk dat ik me toch een vreemde eend in de bijt zou voelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_185970310
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vindt het ook wel prima als er straks Nederlandse wijken komen waar men geen buitenlanders wil?

Zie de PO geschiedenis van die gebruiker ;)
pi_185970325
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:34 schreef Hathor het volgende:
Zijn er trouwens uberhaupt wel Nederlanders te vinden die in zo'n wijk zouden willen wonen? Ik denk dat ik me toch een vreemde eend in de bijt zou voelen.
Ach, als de mensen vriendelijk zijn, willen de meeste Nederlanders er wel wonen hoor.

Vergeet niet dat er een drastisch tekort aan sociale huurwoningen is.
pi_185970333
quote:
Blijkbaar toch wel he. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit wel bekend is in die stad, en dat die wijk dus inderdaad niet al te populair is onder niet-Molukse woningzoekers. En dat zal dan waarschijnlijk betekenen dat voor deze woningzoekers, de nood voor een woning vrij hoog was. Maw, ze zullen niet zoveel te kiezen gehad hebben.

En dat maakt het voor de slachtoffers des te schrijnender.
pi_185970352
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee want die hebben geen geldige reden
West-Melanesia
pi_185970377
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zie de PO geschiedenis van die gebruiker ;)
Ja ga lekker bij zwarte piet de racismekaart trekken. Lekker stoeien met pro pieten in een weiland, laat de Molukkers met rust die zitten niet te wachten op dat racisme gezeik
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 14:40:51 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185970383
Trap die Molukkers lekker het land uit als ze niet bij Nederlanders willen wonen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185970414
quote:
Klopt, maar als jij, bijvoorbeeld na een echtscheiding, staat te springen om een woning en de wachtrijen zijn heel lang, dan zou zo'n huis een betere optie zijn, dan een leven op straat.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee want die hebben geen geldige reden
Oké, en wat zijn de maatstaven voor een geldige reden of bepaal jij dat?
  maandag 1 april 2019 @ 14:46:11 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185970440
Iedereen is welkom, maar niet heus.
  maandag 1 april 2019 @ 14:46:51 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185970451
quote:
In mijn woonplaats zit een straat die bijna volledig Moluks is (dichtbij die straat wonen er trouwens ook nog aardig wat). Op een paar plekken in de betreffende straat zit er een 'gewone' Nederlander tussen.

Het lijkt daar vooralsnog geen probleem. Maar nee, ik zou het niet doen.
pi_185970456
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ga lekker bij zwarte piet de racismekaart trekken. Lekker stoeien met pro pieten in een weiland, laat de Molukkers met rust die zitten niet te wachten op dat racisme gezeik
Stel je niet zo aan, jij bent hier maar in 2 topics te vinden geweest en dat is zodra het over Molukkers gaat. Als je niet tegen kritiek kan dan blijf gewoon weg hier. Niemand heeft iets tegen Molukkers, althans ik niet. Neemt niet weg dat deze regeling krom is in deze tijd.
pi_185970517
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Alweer een domme woningcorporatie. Wanneer gaan de corporaties die te maken hebben met Molukse wijken nou eens hun hersens gebruiken? De Molukse wijk is voor Molukkers, als er geen gegadigden zijn in de Molukse gemeenschap kan je niet zonder overleg een niet- Molukse gezin daar plaatsen. Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel en pas sinds deze domme patatgeneratie, millenials ontstaan er problemen die het nieuws halen omdat de corporaties vergeten zijn hoe ze moeten communiceren.
Tijden veranderen.
pi_185970658
Gebeurd daar al jaren, ben je niet Moluks dan doen ze er alles aan om je weg te krijgen. Te triest voor woorden.
pi_185970690
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ze zitten schijnbaar ook niet te wachten op niet-molukse mensen in deze prachtige buurt....kansloos gedoe.
pi_185970713
Maar goed dat het niet om bijv. Urk gaat anders kregen dat weer de hele week uitgebreid in het nieuws en de talkshows.
pi_185970773
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:00 schreef RobbieRonald het volgende:
Maar goed dat het niet om bijv. Urk gaat anders kregen dat weer de hele week uitgebreid in het nieuws en de talkshows.
Dit. Alleen blanken zijn racisten.
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
pi_185970936
quote:
Hoe halen ze het in hun hoofd om niet-Molukkers een huis aan te bieden in jullie wijk!

Racist.

Zullen we het ook andersom doen dan? :p Molukkers mogen alleen maar in Molukse wijken wonen. Ruimte op? Pech, ga maar op straat wonen.
  maandag 1 april 2019 @ 15:16:38 #76
459912 FlippingCoin
pi_185970983
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, jij bent hier maar in 2 topics te vinden geweest en dat is zodra het over Molukkers gaat. Als je niet tegen kritiek kan dan blijf gewoon weg hier. Niemand heeft iets tegen Molukkers, althans ik niet. Neemt niet weg dat deze regeling krom is in deze tijd.
Ik wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_185971037
'Dit is de Molukse wijk. Alleen voor Molukkers'

Behalve als het even niet uitkomt natuurlijk, dan zijn het wel echte, volwaardige Nederlanders.
pi_185971170
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op zn kop. Accepteer de Molukse wijken en stel je niet aan. In welke topics ik reageer is niet zo relevant
West-Melanesia
pi_185971198
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:43 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, maar als jij, bijvoorbeeld na een echtscheiding, staat te springen om een woning en de wachtrijen zijn heel lang, dan zou zo'n huis een betere optie zijn, dan een leven op straat.
[..]

Oké, en wat zijn de maatstaven voor een geldige reden of bepaal jij dat?
Molukkers hebben hun eigen wijk dus ik wil het ook. Hou aub op, wat zijn we toch weer zielig
West-Melanesia
pi_185971232
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:50 schreef Adames het volgende:

[..]

Tijden veranderen.
Natuurlijk, maar zonder overleg actie ondernemen is natuurlijk niet netjes
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 15:33:27 #81
459912 FlippingCoin
pi_185971247
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Molukkers hebben hun eigen wijk dus ik wil het ook. Hou aub op, wat zijn we toch weer zielig
Gewoon afschaffen die wijk voor die lui. Verdeel ze maar over het land en als ze weigeren uitzetten.
pi_185971271
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 15:13 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd om niet-Molukkers een huis aan te bieden in jullie wijk!

Racist.

Zullen we het ook andersom doen dan? :p Molukkers mogen alleen maar in Molukse wijken wonen. Ruimte op? Pech, ga maar op straat wonen.

De racisten zijn de mensen die hier de racisme kaart trekken. Molukkers hebben hun eigen wijk, dat is altijd al zo geweest in overleg met de regering en woningcorporaties. In totaal 70 Molukse wijken.
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 15:35:49 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185971283
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De racisten zijn de mensen die hier de racisme kaart trekken. Molukkers hebben hun eigen wijk, dat is altijd al zo geweest in overleg met de regering en woningcorporaties. In totaal 70 Molukse wijken.
Dat het altijd zo geweest is betekent nog niet dat het een goed idee is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185971289
quote:
16s.gif Op maandag 1 april 2019 15:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gewoon afschaffen die wijk voor die lui. Verdeel ze maar over het land en als ze weigeren uitzetten.
Doe maar niet, je wilt toch niet in de cel belanden voor het verstoren van de openbare orde?
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 15:36:53 #85
117098 Hathor
Effe niet
pi_185971309
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Mjah, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat het treiteren en wegjagen van alles dat er anders uitziet dan een Molukker neigt naar racisme?
pi_185971310
Molukse wijken (ook Molukkerswijk of Ambonwijk) zijn woonwijken die verspreid over Nederland door de Nederlandse overheid begin jaren zestig gebouwd zijn voor Molukse beroepsmilitairen en hun gezinnen. De militairen waren afkomstig uit Molukse divisies in het Koninklijk Nederlandsch-Indisch Leger (KNIL). Molukkers zijn de enige bevolkingsgroep in Nederland met eigen wijken. Oorspronkelijk zijn 71 wijken gebouwd, in 2017 hebben nog 45 gemeenten een aparte Molukse wijk[1]
West-Melanesia
pi_185971321
Uiteindelijk had de Nederlandse regering in overleg met de Molukkers besloten om door het hele land aparte wijken uit de grond te stampen waar de Molukkers samen bij elkaar konden wonen om hun identiteit en eigen manier van leven te behouden. De bedoeling was om deze wijken kleinschalig te bouwen met gemiddeld zo’n 50 woningen per wijk. Desondanks werden de meeste wijken veel groter en ontstonden er zelfs wijken waar wel duizend Molukkers in woonden. Ook zijn de meeste wijken niet in het midden van een stad gebouwd, maar vaak aan de rand van een stad of dorp. Het zou daarna nog ruim 40 jaar duren voordat het laatste woonoord gesloten werd.

Regelingen
Bewerken
Deze nieuwe Molukse wijken vielen eerst onder het rijk Dienst der Domeinen (tegenwoordig Domeinen Roerende Zaken), het verkoopkantoor van de roerende eigendommen van de Nederlandse staat, als onderdeel van het ministerie van Financiėn. Dit hield in dat deze wijken geen doorsnee woonwijken waren maar een speciale status bezaten. Niet alleen de wijken, maar de hele Molukse gemeenschap had een speciale status in Nederland. Dat kon ook worden afgeleid uit de aparte regelingen die gepaard gingen met deze wijken. De Molukkers waren immers niet op vrijwillige basis naar Nederland gekomen en mede door Nederland hun land kwijt geraakt. Zo waren de huren gemiddeld lager dan andere wijken en gold er een voorrangsregeling voor Molukkers die zich wilden huisvesten in een van deze wijken, wat altijd via de Molukse wijkraad gaat. Ook kreeg elke Molukse wijk een eigen kerk, een stichting (buurthuis) en een wijkraad dat is afgeleid van de kampraden uit de Molukse kampen. Sommige Molukse wijken werden op dezelfde plek als hun gesloopte voormalig Molukse kamp gebouwd, zoals kamp Berkenoord in Vaassen. Het Molukse kamp in Vught is het enige kamp dat niet gesloopt is en waar de Molukse bewoners vandaag de dag nog steeds wonen.

Door de vele heftige confrontaties tussen bewoners en de politie ten tijde van de woonoorden, ontstond er ook een aparte regeling per gemeente tussen de Molukse wijken en de politie. Zo is er bepaald dat alvorens de politie de Molukse wijk betreedt, er eerst contact moet worden opgenomen met de Molukse wijkraad. Dit om onnodige escalatie te voorkomen.
West-Melanesia
pi_185971324
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar zonder overleg actie ondernemen is natuurlijk niet netjes
meh, segregatie is niet iets wat je moet stimuleren.
daarnaast hebben de molukkers al een voorkeursbehandeling, maar als er niemand aan de eisen voldoet gaan ze eerst kijken naar andere gezinnen.

Verder heb je eenmaal te maken met (Europese) regelgeving die steeds anders wordt ingevuld. Naast vrij verkeer voor goederen en arbeid kun je het tegenwoordig ook heel erg lastig verdedigen om zo actief op huidskleur / afkomst te selecteren, ondanks wat voor afspraken daar een halve eeuw geleden over zijn gemaakt.
pi_185971363
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:37 schreef Oceanier het volgende:
Uiteindelijk had de Nederlandse regering in overleg met de Molukkers besloten om door het hele land aparte wijken uit de grond te stampen waar de Molukkers samen bij elkaar konden wonen om hun identiteit en eigen manier van leven te behouden. De bedoeling was om deze wijken kleinschalig te bouwen met gemiddeld zo’n 50 woningen per wijk. Desondanks werden de meeste wijken veel groter en ontstonden er zelfs wijken waar wel duizend Molukkers in woonden. Ook zijn de meeste wijken niet in het midden van een stad gebouwd, maar vaak aan de rand van een stad of dorp. Het zou daarna nog ruim 40 jaar duren voordat het laatste woonoord gesloten werd.

Regelingen
Bewerken
Deze nieuwe Molukse wijken vielen eerst onder het rijk Dienst der Domeinen (tegenwoordig Domeinen Roerende Zaken), het verkoopkantoor van de roerende eigendommen van de Nederlandse staat, als onderdeel van het ministerie van Financiėn. Dit hield in dat deze wijken geen doorsnee woonwijken waren maar een speciale status bezaten. Niet alleen de wijken, maar de hele Molukse gemeenschap had een speciale status in Nederland. Dat kon ook worden afgeleid uit de aparte regelingen die gepaard gingen met deze wijken. De Molukkers waren immers niet op vrijwillige basis naar Nederland gekomen en mede door Nederland hun land kwijt geraakt. Zo waren de huren gemiddeld lager dan andere wijken en gold er een voorrangsregeling voor Molukkers die zich wilden huisvesten in een van deze wijken, wat altijd via de Molukse wijkraad gaat. Ook kreeg elke Molukse wijk een eigen kerk, een stichting (buurthuis) en een wijkraad dat is afgeleid van de kampraden uit de Molukse kampen. Sommige Molukse wijken werden op dezelfde plek als hun gesloopte voormalig Molukse kamp gebouwd, zoals kamp Berkenoord in Vaassen. Het Molukse kamp in Vught is het enige kamp dat niet gesloopt is en waar de Molukse bewoners vandaag de dag nog steeds wonen.

Door de vele heftige confrontaties tussen bewoners en de politie ten tijde van de woonoorden, ontstond er ook een aparte regeling per gemeente tussen de Molukse wijken en de politie. Zo is er bepaald dat alvorens de politie de Molukse wijk betreedt, er eerst contact moet worden opgenomen met de Molukse wijkraad. Dit om onnodige escalatie te voorkomen.
Mooi dat ze zo'n overgangsregeling hebben gemaakt, maar dit wil je toch niet serieus tot in lengte der tijden blijven vasthouden?
pi_185971371
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mjah, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat het treiteren en wegjagen van alles dat er anders uitziet dan een Molukker neigt naar racisme?
Kan ik wel ontkennen, racisme heeft er niks mee te maken. Maar dat weten sommige landgenoten niet omdat ze het onstaan van die wijken niet kennen
West-Melanesia
pi_185971387
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:39 schreef Adames het volgende:

[..]

Mooi dat ze zo'n overgangsregeling hebben gemaakt, maar dit wil je toch niet serieus tot in lengte der tijden blijven vasthouden?
Dat bepalen de Molukkers en de regering. Ik snap het probleem niet
West-Melanesia
pi_185971393
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:37 schreef Adames het volgende:

[..]

meh, segregatie is niet iets wat je moet stimuleren.
daarnaast hebben de molukkers al een voorkeursbehandeling, maar als er niemand aan de eisen voldoet gaan ze eerst kijken naar andere gezinnen.

Verder heb je eenmaal te maken met (Europese) regelgeving die steeds anders wordt ingevuld. Naast vrij verkeer voor goederen en arbeid kun je het tegenwoordig ook heel erg lastig verdedigen om zo actief op huidskleur / afkomst te selecteren, ondanks wat voor afspraken daar een halve eeuw geleden over zijn gemaakt.
Dat regelen de Molukkers wel met de regering
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 15:42:59 #93
117098 Hathor
Effe niet
pi_185971411
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:36 schreef Oceanier het volgende:
Molukse wijken (ook Molukkerswijk of Ambonwijk) zijn woonwijken die verspreid over Nederland door de Nederlandse overheid begin jaren zestig gebouwd zijn voor Molukse beroepsmilitairen en hun gezinnen. De militairen waren afkomstig uit Molukse divisies in het Koninklijk Nederlandsch-Indisch Leger (KNIL). Molukkers zijn de enige bevolkingsgroep in Nederland met eigen wijken. Oorspronkelijk zijn 71 wijken gebouwd, in 2017 hebben nog 45 gemeenten een aparte Molukse wijk[1]
Toch zijn er ook genoeg Molukkers die gewoon onder de Nederlanders zijn gaan wonen, een van mijn ouwe jeugdmaatjes is een Molukker en die woonde met zijn familie gewoon in een witte wijk, en in de straat waar ik opgroeide woonden ook twee grote Molukse gezinnen. Blijkbaar voelden ze niet allemaal de behoefte om bij elkaar te blijven klitten.
pi_185971432
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat bepalen de Molukkers en de regering. Ik snap het probleem niet
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat regelen de Molukkers wel met de regering
Belangen van de huidige Molukkers mogen best worden behartigd, maar dat ze zelf gaan bepalen hoe en waar ze willen wonen is onwenselijk. Dat bepaalt de overheid wel, dus ook de lokale overheid zoals de gemeentes. Zolang het dus voor beiden in lijn is met de Europese wet- en regelgeving.
pi_185972774
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:44 schreef Adames het volgende:

[..]

[..]

Belangen van de huidige Molukkers mogen best worden behartigd, maar dat ze zelf gaan bepalen hoe en waar ze willen wonen is onwenselijk. Dat bepaalt de overheid wel, dus ook de lokale overheid zoals de gemeentes. Zolang het dus voor beiden in lijn is met de Europese wet- en regelgeving.
Nee dat klopt niet. Toen de Molukse wijken nog vielen onder het dienst der domeinen, bepaalde de Molukse wijkraden wie er in de wijken kwam te wonen. Sinds de wijken in de jaren 80 zijn overgedragen aan woningcorporaties zijn de voorrrangsregelingen zwart op wit vastgelegd en behouden. Wat betreft Eurolese regelgeving, daar zou je in de toekomst misschien wel gelijk in kunnen hebben. Voor zover ik weet is dat nog niet aan de orde als het om het woonbeleid, en dan met name wat betreft de Molukse wijken
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 16:44:25 #96
286575 Roces18
Chef de party
pi_185972806
quote:
alleen blanken kunnen racistisch zijn
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_185973164
Snap het ook wel. Je wil toch niet tussen mensen wonen die zich wel gedragen.
pi_185973311
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kan ik wel ontkennen, racisme heeft er niks mee te maken. Maar dat weten sommige landgenoten niet omdat ze het onstaan van die wijken niet kennen
Iemand weren ergens te wonen vanwege diens etniciteit is racisme.

Hoe wil je het anders noemen?
pi_185973700
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iemand weren ergens te wonen vanwege diens etniciteit is racisme.

Hoe wil je het anders noemen?
Misschien moet je eerst onderzoeken waarom die 70 soldatenwijken speciaal voor de Molukkers zijn gebouwd voordat je onterechte conclusies gaat trekken
West-Melanesia
pi_185973918
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 17:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst onderzoeken waarom die 70 soldatenwijken speciaal voor de Molukkers zijn gebouwd voordat je onterechte conclusies gaat trekken
Ik snap dat die wijken ooit gebouwd zijn. Dat neemt echter niet weg dat ze nu gewoon zoals elke normale wijk gezien zouden moeten worden.
  maandag 1 april 2019 @ 17:49:14 #101
346939 Janneke141
pi_185973933
quote:

[..]

Omdat de Nederlandse Staat haar belofte van een Vrije Molukkenstaat niet kon inlossen (uiteraard), en daarom moreel verplicht was om woonruimte voor die groep te faciliteren. Maar die schuld is inmiddels lang en breed ingelost. Er is geen enkele reden meer om de woningen in die wijken exclusief voor te behouden aan (tweede of derde generatie) Molukkers.
  maandag 1 april 2019 @ 17:53:36 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185974001
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat de Nederlandse Staat haar belofte van een Vrije Molukkenstaat niet kon inlossen (uiteraard), en daarom moreel verplicht was om woonruimte voor die groep te faciliteren. Maar die schuld is inmiddels lang en breed ingelost. Er is geen enkele reden meer om de woningen in die wijken exclusief voor te behouden aan (tweede of derde generatie) Molukkers.
Die schuld is niet ingelost omdat ze zich niet aan de belofte hebben gehouden. Er is echter geen schuld meer aan derde generatie Molukkers, zeker gezien Indonesiė inmiddels de Molukken heeft bezet. Daarnaast zijn zij, hoewel ze denken van niet, veel te verkaasd om daar te kunnen wonen. Anders zouden ze er ook wel massaal gaan wonen. Oftewel, Nederland kan wat voor ze betekenen door wat subsidies te verstrekken voor buurthuizen, musea en wijken met een enigszins Moluks karakter aan te houden.

Dat gezegd hebbende, is het belachelijk dat er 100 procent Molukse wijken moeten blijven. Dat houdt juist het "wij-zij" gevoel in stand. Waar zijn trouwens de Freek de Jonges, columnisten van de Volkskrant en het NRC om dit racisme te veroordelen? Of zijn alleen de woorden van een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger zorgwekkend?
pi_185975592
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

alleen blanken kunnen racistisch zijn
OK
U MAD?
  maandag 1 april 2019 @ 19:34:13 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185975877
quote:
Ah, daar hebben we onze treinkaper weer.
pi_185975906
quote:

[..]

Een voorrangsregeling snap ik wel, maar niet dat een wijk per se honderd pct Moluks moet zijn.
  maandag 1 april 2019 @ 19:43:51 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185976094
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:43 schreef Oceanier het volgende:

Sinds de wijken in de jaren 80 zijn overgedragen aan woningcorporaties zijn de voorrrangsregelingen zwart op wit vastgelegd en behouden.
Een voorrangsregeling is wat anders dan verboden voor de rest van de wereld...

quote:

Ik weet heel goed waarom die wijken zijn ontstaan.
pi_185976160
quote:

[..]

Er zijn verschillende bronnen die beweren dat onderzoek heeft aangetoond dat de Nederlandse staat die belofte überhaupt nooit geeft gedaan.

Bijvoorbeeld:
http://85.158.251.41/wps/(...)_3gvBz9gmxHRQApq9HA/

Maar goed, dat is gewoon ter info. :) Veel Molukkers hebben dat kennelijk wel zo opgevat.
  maandag 1 april 2019 @ 20:03:32 #108
459912 FlippingCoin
pi_185976581
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Doe maar niet, je wilt toch niet in de cel belanden voor het verstoren van de openbare orde?
Wat zeg jij nou helemaal.
pi_185976812
Zouden ze in Molukiztan ook Nederlandse wijken hebben waar alleen Nederlanders mogen wonen ?

:+ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 1 april 2019 @ 20:24:13 #110
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185977085
*iets milder geformuleerd*

Tijd om die Molukkers eens vriendelijk op de koffie te vragen en een goed gesprek aan te gaan over de toekomst van de wijk. En wat serieuze vraagtekens te plaatsen bij het weren van bewoners op ethniciteit, want dat botst een beetje met de Grondwet.

[ Bericht 34% gewijzigd door Vader_Aardbei op 01-04-2019 20:51:04 ]
  maandag 1 april 2019 @ 20:26:00 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185977122
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tijd om die wijk schoon te vegen en die Molukkers te interneren. En pas weer vrijlaten als ze klaar zijn om te integreren in Nederland.

Belachelijk dat deze situatie nu al meer dan een halve eeuw voortduurt. We zijn gewoon de controle kwijt over een deel van ons eigen land.
Schoonvegen, hoe zie je dat voor je..?
  maandag 1 april 2019 @ 20:35:55 #112
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185977349
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zou niet eens ingaan op zijn posts, gast is niet goed wijs
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 1 april 2019 @ 20:39:57 #113
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_185977439
quote:
6s.gif Op maandag 1 april 2019 13:17 schreef Nikonlover het volgende:
Allemaal het land uit flikkeren. Gooi ze maar op een onbewoond eiland.
De Molukkers waren de beste soldaten om de boreale belangen te verdedigen in Ons Indiė. Toen wij die strijd niet meer konden winnen zijn ze door het Nederlandse Partijkartel als oud vuil behandeld. Wij hebben juist die mensen nodig om ons te kunnen verdedigen tegen de Saracenen die onze mooie cultuur kapot willen maken.
Onze cultuur met ons cultuurstelsel dat ons zoveel moois heeft gebracht.

De linkse elite van het journaille wil doelbewust deze helden in diskrediet brengen om weer een stukje van onze beschaving te grabbel te gooien.

We hebben Ons Indiė verloren, daarmee is rampspoed geboren. Wat rest is de herinnering aan die mooie tijd,

en dankbaarheid voor de invloed die de gordel van smaragd op onze cultuur heeft gehad

Non possumus non loqui
  maandag 1 april 2019 @ 20:47:10 #114
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185977588
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oppakken en vriendelijk verzoeken mee te komen, uiteraard. :)

Nee hoor, was een bewust provocatieve post. Van mij mogen ze hun wijkje houden. Maar de overheid moet er geen geld meer in investeren.
  maandag 1 april 2019 @ 20:47:50 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185977609
Oppakken waarvoor? :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 1 april 2019 @ 20:52:57 #116
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185977720
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oppakken en vriendelijk verzoeken mee te komen, uiteraard. :)

Nee hoor, was een bewust provocatieve post. Van mij mogen ze hun wijkje houden. Maar de overheid moet er geen geld meer in investeren.
:) :) :)
pi_185978034
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap dat die wijken ooit gebouwd zijn. Dat neemt echter niet weg dat ze nu gewoon zoals elke normale wijk gezien zouden moeten worden.
Dat is aan de Molukkers en de Nederlandse regering. We gaan ons niet zomaar bemoeien met andermans afspraken he
West-Melanesia
pi_185978115
quote:

[..]

Dat bepalen de Molukkers en de regering, niet jij en ik dat gebemoei is nogal respectloos
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 21:15:11 #119
346939 Janneke141
pi_185978231
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat bepalen de Molukkers en de regering, niet jij en ik dat gebemoei is nogal respectloos
Nee, dat bepaalt de regering in haar eentje. Al zou het wel verstandig zijn om met belangenorganisaties in gesprek te blijven.
  maandag 1 april 2019 @ 21:21:23 #120
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_185978341
Nederland in de uitverkoop.
pi_185978651
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat bepaalt de regering in haar eentje. Al zou het wel verstandig zijn om met belangenorganisaties in gesprek te blijven.
Oh oh oh het is dus persoonlijk tegen de Molukkers, mogen dus niks te zeggen hebben. Hoe dan ook, jij in elk geval niet. De regering besluit dat er alleen Moukkers mogen wonen.
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 21:34:05 #122
346939 Janneke141
pi_185978686
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:33 schreef Oceanier het volgende:
Oh oh oh het is dus persoonlijk tegen de Molukkers, mogen dus niks te zeggen hebben.
Dat staat er niet. En dat de regering 50 jaar geleden iets besloten heeft betekent niet dat dat tot in lengte van dagen blijft bestaan.
  maandag 1 april 2019 @ 21:34:20 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185978696
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh oh oh het is dus persoonlijk tegen de Molukkers, mogen dus niks te zeggen hebben. Hoe dan ook, jij in elk geval niet. De regering besluit dat er alleen Moukkers mogen wonen.
Je komt over alsof je met samengeknepen billen zit te typen. :{
pi_185979746
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat staat er niet. En dat de regering 50 jaar geleden iets besloten heeft betekent niet dat dat tot in lengte van dagen blijft bestaan.
Dat is allemaal niet relevant. Er is nogmaals een afspraak tussen de Nederlandse regering en de Molukkers. Hoe lang die afspraak blijft staan is aan hen.
West-Melanesia
pi_185979887
quote:
Wat is deze.
Conscience do cost.
pi_185980000
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet relevant. Er is nogmaals een afspraak tussen de Nederlandse regering en de Molukkers. Hoe lang die afspraak blijft staan is aan hen.
Maar mensen wegpesten uit wijken kun je natuurlijk niet goedkeuren.

Leegstand is gewoon zonde. Als er een Moluks gezin voor zo een woning te vinden is is dat prima. Ik vind wel dat als er geen Moluks gezin gevonden kan worden voor zo een woning iemand anders er mag wonen zonder gedoe of gezeur. Woningen zijn al schaars genoeg zo en veel mensen wonen graag in een rijtjeshuis.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_185980944
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik een eigen wijk wil. Wat zijn dat voor rare conclusies? Sterker nog, zonder dat dit hier in de buurt met geweld wordt afgedwongen zie weinig mensen met een andere etnische achtergrond als ik mij op straat begeef.

Natuurlijk zijn er dingen niet helemaal lekker gegaan met de Molukkertjes in het verleden. Voor die mensen hebben wij naar het beste alternatief gezocht. Maar daar hoef jij met je luie reet die nooit een inspanning voor de KNIL heeft gedaan van te profiteren. Gewoon lekker meedraaien. Niks speciale wijken.met goedkope woningen.
pi_185980956
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Leegstand is gewoon zonde. Als er een Moluks gezin voor zo een woning te vinden is is dat prima. Ik vind wel dat als er geen Moluks gezin gevonden kan worden voor zo een woning iemand anders er mag wonen zonder gedoe of gezeur. Woningen zijn al schaars genoeg zo en veel mensen wonen graag in een rijtjeshuis.
Dit is al sinds 2004 de 6e keer dat een woningcorporatie de afspraken met desbetreffende Molukse wijken schend. Het moet een keer ophouden, 1x is leuk maar niet doorblijven gaan tegen Molukkers
West-Melanesia
pi_185981006
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik een eigen wijk wil. Wat zijn dat voor rare conclusies? Sterker nog, zonder dat dit hier in de buurt met geweld wordt afgedwongen zie weinig mensen met een andere etnische achtergrond als ik mij op straat begeef.

Natuurlijk zijn er dingen niet helemaal lekker gegaan met de Molukkertjes in het verleden. Voor die mensen hebben wij naar het beste alternatief gezocht. Maar daar hoef jij met je luie reet die nooit een inspanning voor de KNIL heeft gedaan van te profiteren. Gewoon lekker meedraaien. Niks speciale wijken.met goedkope woningen.
Hey uitkeringstrekker als de afspraken met de Nederlandse regering en de Molukkers je niet bevalt, rot je lekker op uit mijn land bijdehand
West-Melanesia
pi_185981074
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Gewoon geen afspraken schenden, dan is er geen gezeik. Er staat een hele wachtlijst met Molukse woningzoekenden, de corporatie is gewoon fout
West-Melanesia
pi_185981258
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hey uitkeringstrekker als de afspraken met de Nederlandse regering en de Molukkers je niet bevalt, rot je lekker op uit mijn land bijdehand
Weer een aanname waar niks van klopt. De vorige keer dacht jij dat ik graag ook een eigen wijk wilde. Bleek niet te kloppen. Nu ben ik een uitkeringstrekker. Blijkt ook niet te kloppen. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jullie die ramen ingooien. Het probleem oplossen middels een zinnige discussie blijkt vrij moeilijk. Er wordt met drogredenen gestrooid, maar echt een zinnig betoog komt er niet uit, want voor zover ik kan vinden, zijn de woningbouwverenigingen niet gebonden aan de eerdere afspraken tussen de Molukkers en de staat.
pi_185981316
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:16 schreef maan_man het volgende:

[..]

Weer een aanname waar niks van klopt. De vorige keer dacht jij dat ik graag ook een eigen wijk wilde. Bleek niet te kloppen. Nu ben ik een uitkeringstrekker. Blijkt ook niet te kloppen. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jullie die ramen ingooien. Het probleem oplossen middels een zinnige discussie blijkt vrij moeilijk. Er wordt met drogredenen gestrooid, maar echt een zinnig betoog komt er niet uit, want voor zover ik kan vinden, zijn de woningbouwverenigingen niet gebonden aan de eerdere afspraken tussen de Molukkers en de staat.
Moet je beter je huiswerk doen, die wijken zijn er al voor jij geboren bent. Vanaf 2004 zijn er al 6 incidenten geweest waarbij de woningcorporaties excuses hebben aangeboden, maar nee jij weet het beter. De 6 wijken die hierbij betrokken waren zijn nog steeds 100% Moluks, op woningnet wordt er vermeld onder eisen dat je alleen in aanmerking komt als je van Molukse afkomst bent.

Ten tweede moet je niet op de man spelen want je kent me niet, dus hou je uitspraken als luie reet en meedraaien met de samenleving voor je
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 23:24:12 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981406
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:09 schreef Oceanier het volgende:

Gewoon geen afspraken schenden, dan is er geen gezeik. Er staat een hele wachtlijst met Molukse woningzoekenden, de corporatie is gewoon fout
Typisch... Anyway, voorrang is wat anders dan het alleenrecht hebben op...

En verder heb ik een beetje het idee dat je er geen reet van begrepen hebt mbt. de "afspraken" die gemaakt zijn. Dat de Molukse militairen hier heen gehaald zijn en niet terug konden was niet de schuld van Nederland, bedank lekker de ploppers en de VN met niet in de laatste plaats de VS voor de bewezen diensten.
pi_185981465
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Typisch... Anyway, voorrang is wat anders dan het alleenrecht hebben op...

En verder heb ik een beetje het idee dat je er geen reet van begrepen hebt mbt. de "afspraken" die gemaakt zijn. Dat de Molukse militairen niet terug konden was niet de schuld van Nederland, bedank lekker de ploppers en de VN met niet in de laatste plaats de VS voor de bewezen diensten.
Wil je me aub geen treinkaper noemen? Ook voor jou geld, beter je geschiedenis leren aub
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 23:28:55 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981523
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:26 schreef Oceanier het volgende:

Wil je me aub geen treinkaper noemen? Ook voor jou geld, beter je geschiedenis leren aub
A: Maak ik dat zelf wel uit.
B: Jij hebt al genoeg feiten gelezen in de andere topicreeks... Met je "executiebevel"...
pi_185981642
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

A: Maak ik dat zelf wel uit.
B: Jij hebt al genoeg feiten gelezen in de andere topics.
Nee dat maak je niet uit, je bent toch geen klein kind meer.

De feiten zijn dat alle 6 Molukse wijken die de afgelopen 15 jaar bij dit soort incidenten betrokken waren nog steeds 100% Moluks zijn en nog steeds de voorrangsregel wordt toegepast.

De vraag is, wat ga jij hieraan doen na 15 jaar nog steeds keer op keer dezelfde resultaten in het voordeel van de Molukkers lezend?
West-Melanesia
pi_185981721
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Moet je beter je huiswerk doen, die wijken zijn er al voor jij geboren bent. Vanaf 2004 zijn er al 6 incidenten geweest waarbij de woningcorporaties excuses hebben aangeboden, maar nee jij weet het beter. De 6 wijken die hierbij betrokken waren zijn nog steeds 100% Moluks, op woningnet wordt er vermeld onder eisen dat je alleen in aanmerking komt als je van Molukse afkomst bent.

Ten tweede moet je niet op de man spelen want je kent me niet, dus hou je uitspraken als luie reet en meedraaien met de samenleving voor je
Luie reet, dat is gewoon spreekwoordelijk. Of ga jij ook zeggen dat ik helemaal niet weet hoe jij met je dieren omgaat als ik zeg dat jij het paard achter de wagen bindt? Ik zeg alleen dat woningcoöperaties niet gebonden zijn aan de afspraken die eerder tussen het rijk en de Molukkers zijn gemaakt. Dat veel woningcoöperaties misschien soortgelijke regels/afspraken hanteren is wat anders. Hier waren er volgens de afspraken geen geschikte kandidaten binnen de Molukse gemeenschap. Dan laat jij een huis niet leegstaan.

Maar los daarvan vind ik het een ongewenste situatie dat er nog altijd woningcoöperaties zijn die dergelijke regelingen in stand houden.
  maandag 1 april 2019 @ 23:40:40 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981744
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:34 schreef Oceanier het volgende:

Nee dat maak je niet uit
Jawel.

quote:
De feiten zijn dat alle 6 Molukse wijken die de afgelopen 15 jaar bij dit soort incidenten betrokken waren nog steeds 100% Moluks zijn en nog steeds de voorrangsregel wordt toegepast.

De vraag is, wat ga jij hieraan doen na 15 jaar nog steeds keer op keer dezelfde resultaten in het voordeel van de Molukkers lezend?
Nogmaals, een voorrangsregel is wat anders dan het alleenrecht hebben... Maar dat schijn je allemaal niet te begrijpen.
pi_185982093
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Luie reet, dat is gewoon spreekwoordelijk. Of ga jij ook zeggen dat ik helemaal niet weet hoe jij met je dieren omgaat als ik zeg dat jij het paard achter de wagen bindt? Ik zeg alleen dat woningcoöperaties niet gebonden zijn aan de afspraken die eerder tussen het rijk en de Molukkers zijn gemaakt. Dat veel woningcoöperaties misschien soortgelijke regels/afspraken hanteren is wat anders. Hier waren er volgens de afspraken geen geschikte kandidaten binnen de Molukse gemeenschap. Dan laat jij een huis niet leegstaan.

Maar los daarvan vind ik het een ongewenste situatie dat er nog altijd woningcoöperaties zijn die dergelijke regelingen in stand houden.
Niks spreekwoordelijk, ook Molukkers draaien mee mee de samenleving, inclusief Molukkers die in zo’n wijk wonen je moet je schamen man voor dergelijke uitspraken.

Woningcorporaties zijn wel degelijk gebonden aan gemaakte afspraken. Toen deze wijken door het dienst der domeinen in de jaren 80 werden overgedragen aan de gemeente, werden in de meeste wijken deze afspraken zwart op wit vastgelegd. Die afspraken kan je bij desbetreffende gemeentehuizen in het archief vinden. Ook zijn er een aantal wijken waarbij de Molukse gemeenschap laks is omgegaan met de overdracht en vergeten zijn deze afspraken zwart op wit vast te zetten, denk aan de grote Molukse wijk in Vaassen of de kleinere wijk in Elst

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een uniek gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:06:39 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185982121
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niks spreekwoordelijk, ook Molukkers draaien mee mee de samenleving, inclusief Molukkers die in zo’n wijk wonen je moet je schamen man voor dergelijke uitspraken.

Woningcorporaties zijn wel degelijk gebonden aan gemaakte afspraken. Toen deze wijken door het dienst der domeinen in de jaren 80 werden overgedragen aan de gemeente, werden in de meeste wijken deze afspraken zwart op wit vastgelegd. Die afspraken kan je bij desbetreffende gemeentehuizen in het archief vinden. Ook zijn er een aantal wijken waarbij de Molukse gemeenschap laks is omgegaan met de overdracht en vergeten zijn deze afspraken zwart op wit vast te zetten, denk aan de grote Molukse wijk in Vaassen of de kleinere wijk in Elst

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een unieke gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door een alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
Er is werkelijkwaar niemand die een probleem met Molukse wijken/ Molukkers heeft, ik ken er zelf ook genoeg, het zal je verbazen hoeveel Molukkers nog steeds binnen defensie werken. Het wordt wel een probleem als de Molukkers zelf gaan bepalen wie er wel of niet welkom is.
pi_185982196
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel.
[..]

Nogmaals, een voorrangsregel is wat anders dan het alleenrecht hebben... Maar dat schijn je allemaal niet te begrijpen.
Luister, dat schijnheilige gedoe van die woningcorporaties moet een keer ophouden. Heb je niet-Molukkers die zich aanmelden, dan meld je dat aan de Molukse wijkraad. Simpel, helemaal niks moeilijks aan. Alleenrecht, voorrangsregeling, beide zijn van toepassing
West-Melanesia
pi_185982218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is werkelijkwaar niemand die een probleem met Molukse wijken/ Molukkers heeft, ik ken er zelf ook genoeg, het zal je verbazen hoeveel Molukkers nog steeds binnen defensie werken. Het wordt wel een probleem als de Molukkers zelf gaan bepalen wie er wel of niet welkom is.
Raar dat je op internet een Molukker treinkaper noemt. Molukkers bepalen al sinds het begin van de wijken wie er wel of niet komt te wonen. Pas na 44 jaar, in 2004 onstond er voor het eerst een probleem. En hoe onstond dat probleem, ohja, een woningcorporatie die zich niet aan de afspraken hield. Maar nee, Molukkers, dat zijn toch altijd de boosdoeners
West-Melanesia
pi_185982311
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een uniek gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
Of er maar een kleine groep "zeikers" zijn die hier een probleem mee hebben, betwijfel ik. Ik denk dat die groep wel wat groter is. Maar omdat ik dit niet kan onderbouwen met cijfers, ga ik dit niet, net als jij, met de nodige arrogantie, als feit brengen.

Los daarvan, zeg ik dat de woningbouw niet gebonden is aan de afspraken tussen de Molukkers en het rijk. En dat klopt. Dat veel coöperaties misschien eigen afspraken hebben gemaakt klopt, maar volgens deze afspraken kwam geen Molukker in aanmerking voor de woning. Wel een beetje open blijven staan voor de nuance.
pi_185982395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:26 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of er maar een kleine groep "zeikers" zijn die hier een probleem mee hebben, betwijfel ik. Ik denk dat die groep wel wat groter is. Maar omdat ik dit niet kan onderbouwen met cijfers, ga ik dit niet, net als jij, met de nodige arrogantie, als feit brengen.

Los daarvan, zeg ik dat de woningbouw niet gebonden is aan de afspraken tussen de Molukkers en het rijk. En dat klopt. Dat veel coöperaties misschien eigen afspraken hebben gemaakt klopt, maar volgens deze afspraken kwam geen Molukker in aanmerking voor de woning. Wel een beetje open blijven staan voor de nuance.
Nee kerel vooralsnog heb ik geen demonstraties of protesten gezien voor “studentencomplexen, bejaardentehuizen, Molukse wijken en Basic Fit Ladies Only filialen met grote spandoeken met de tekst (Racisme & Discriminatie)”. Dat die groep groot is betwijfel ik dus zeer, helemaal zeker weten kan ik natuurlijk niet maar zo slim ben je wel toch?

Als je een afspraak maakt, ben je gebonden aan de afspraak. De afspraak is dat er een Molukse voorrangsregeling is. Je draait er een beetje omheen. Ja, volgens deze corperatie kwam er geen Molukker in aanmerking. Maar volgens de Molukkers wel. Dus niet meteen partij kiezen, een beetje openstaan voor nuance. Daarbij moet ik nog in acht nemen dat bij de vorige 5 incidenten onmiddelijk excuses is aangeboden door de corporaties en de voorrangsregeling tot de dag van vandaag gehandhaafd blijft. Dus voor je zo snel partij kiest voor de corporatie, eerst even de geschiedenis van de vorige incidenten bekijken.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:53:44 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185982524
quote:
Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel
Dan wordt het de hoogste tijd om daar iets aan te veranderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:56:07 #146
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ookal heb je deze mening (valt ook wat voor te zeggen nu) dan moet dit alsnog in goed overleg gaan en gecommuniceerd worden met alle betrokkenen. Je kan niet regels schenden/aanpassen zonder dit voor te leggen aan deze groep.
AFCA!
pi_185982541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat laten we aan de Molukkers en de regering over. Als we moeten wachten op jou en de roeptoeters online dan zijn we weer 15 jaar verder
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:57:30 #148
Why is all the rum gone?
pi_185982549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef RensAjacied het volgende:

Ookal heb je deze mening (valt ook wat voor te zeggen nu) dan moet dit alsnog in goed overleg gaan en gecommuniceerd worden met alle betrokkenen. Je kan niet regels schenden/aanpassen zonder dit voor te leggen aan deze groep.
Dit is Nederland. Als je niet naast een autochtone Nederlander wilt wonen, dan moet je naar een land gaan waar geen autochtone Nederlanders zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:57:58 #149
Why is all the rum gone?
pi_185982553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat laten we aan de Molukkers en de regering over. Als we moeten wachten op jou en de roeptoeters online dan zijn we weer 15 jaar verder
Dit is Nederland. Als je niet naast een autochtone Nederlander wilt wonen, dan moet je naar een land gaan waar geen autochtone Nederlanders zijn.
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:59:22 #150
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En als dit zwart op wit staat?
AFCA!
pi_185982562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee dit is mijn land en de Molukse wijken blijven. De enige optie is dus voor jou om naar het buitenland te vertrekken waar geen Molukse wijken zijn
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:00:50 #152
Why is all the rum gone?
pi_185982567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:59 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

En als dit zwart op wit staat?
Dan veranderen we dat.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:02:10 #153
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan veranderen we dat.
En dan kom ik terug op mijn standpunt dat dit prima is maar wel in overleg.
AFCA!
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:02:19 #154
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185982580
quote:

[..]

Dan veranderen we dat.
Maar tot die tijd hebben we met wetten te maken.
pi_185982584
quote:

[..]

Dan veranderen we dat.
Nee, daarvoor heb je typex nodig.

Rens, niet op reageren, dit is een trol uit oude tijden van het treinkaperstopic
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:03:12 #156
Why is all the rum gone?
pi_185982588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:02 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Maar tot die tijd hebben we met wetten te maken.
Wet? Welke wet?
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:02 #157
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185982597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wet? Welke wet?
Blijkbaar een steenoude wet die nooit aangepast is.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:12 #158
Why is all the rum gone?
pi_185982601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee, daarvoor heb je typex nodig.

Rens, niet op reageren, dit is een trol uit oude tijden van het treinkaperstopic
Ik ben helemaal geen troll. Maar dat Molukkers een speciale behandeling krijgen is :r
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:46 #159
Why is all the rum gone?
pi_185982608
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:03 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ah hier komt de aap uit de mouw. Dit soort teksten helpen altijd bij onderbouwingen.
Het is toch zo. Dit topic laat dat maar weer eens zien.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:52 #160
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185982610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen troll. maar dat Molukkers een speciale behandeling krijgen is :r
Eensch
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:07:19 #161
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is toch zo. Dit topic laat dat maar weer eens zien.
Je bent tegen racisme en uitsluiting maar bestempelt het wel allemaal als kutvolk omdat "het gewoon zo is".
AFCA!
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:07:54 #162
Why is all the rum gone?
pi_185982637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:06 schreef Oceanier het volgende:

Natuurlijk mogen Molukkers een speciale behandeling
Zoals ik al zei :r
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:11:00 #163
Why is all the rum gone?
pi_185982660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:07 schreef RensAjacied het volgende:

Je bent tegen racisme en uitsluiting maar bestempelt het wel allemaal als kutvolk omdat "het gewoon zo is".
Voorbeelden te over.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:11:26 #164
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982666
Dit gaat een beetje te offtopic heb ik het idee.
AFCA!
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:13:19 #165
Why is all the rum gone?
pi_185982683
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:11 schreef RensAjacied het volgende:
Dit gaat een beetje te offtopic heb ik het idee.
Het artikel gaat over tokkie gedrag van een groep Molukkers ergens in een sociale huurwijk. Het gedrag van Oceanier sluit daar naadloos op aan, dus is wel on topic, toch?
pi_185982686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het artikel gaat over tokkie gedrag van een groep Molukkers ergens in een sociale huurwijk. Het gedrag van Oceanier sluit daar naadloos op aan, dus is wel on topic, toch?
Fout, je hebt te diep in het glaasje gekeken
West-Melanesia
pi_185982710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volgens mij waren wij niet samen tot de conclusie gekomen dat de coöperaties hier in beginsel over gaan en niet de staat. De regering is geen eigenaar van de woningen. Uiteraard kan de staat prima een wet introduceren die die afspraken tussen coöperaties en Molukkers verbiedt of nietig verklaard, maar dat hoeft niet in overleg met de Molukkers.
pi_185982715
quote:
18s.gif Op maandag 1 april 2019 11:40 schreef O_o_ het volgende:
Wat gaan we godverdomme nou krijgen?!
Rijst Met Sambal!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185982757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:17 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij waren wij niet samen tot de conclusie gekomen dat de coöperaties hier in beginsel over gaan en niet de staat. De regering is geen eigenaar van de woningen. Uiteraard kan de staat prima een wet introduceren die die afspraken tussen coöperaties en Molukkers verbiedt of nietig verklaard, maar dat hoeft niet in overleg met de Molukkers.
Regering, gemeente, burgemeester, corporatie. Allemaal spelen zij een rol wanneer het gaat om de speciale status van de Molukse gemeenschap.

Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen. Maar volgens mij is het niet verstandig de wensen van het volk te negeren.

Hey, zijn we tog nog tot de conclusie gekomen dat de staat toch wel luistert naar de Molukkers.

Kerel, deze discussie kunne we eindeloos doorvoere, de Molukkers hoeven zich niet te verantwoorden, die ruite zijn binne een dag gemaakt, klaas is Kees.

Waar het al voor de 6e keer op neer komt, is gewoon communiceren. Communiceer als corporatie met de Molukse wijk voordat je wijzigingen in het toewijzingsbeleid doorvoert. Zo klaar is kees, en heel zijn de ruiten.

Nutteloos gezeik allemaal, laat die wijke met rust en ga verder met je leven. Jij blij, Piet blij, ik bij allemaal same blij.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:37:16 #170
Why is all the rum gone?
pi_185982832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:24 schreef Oceanier het volgende:

Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen.
Dat moeten ze dan maar snel geen doen.
pi_185983558
quote:
Nee dit is discriminatie. De Molukse gemeenschap is een bevolkingsgroep.
De huidskleur wordt niet bejegend, dus geen racisme.
Google is your friend, abuse your friends
pi_185983786
Tijd om die wijken te ruimen en open te stellen voor iedereen. En de racisten die de huizen bekladden oppakken en vastzetten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 2 april 2019 @ 07:19:31 #173
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_185983927
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Maar nou stel je voor dat ik de Nederlandse identiteit van ons landje wil beschermen, dan ben ik dus geen racist?
Dat ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185984474
Ik proef zoveel opgekropte frustratie. Ik heb het gevoel dat een goede discussie hierdoor niet mogelijk is. Daarom een paar concrete vragen.
quote:

[..]

Regering, gemeente, burgemeester, corporatie. Allemaal spelen zij een rol wanneer het gaat om de speciale status van de Molukse gemeenschap.
Kun jij de rol van deze personen omschrijven?

quote:
Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen.
Dus als een democratisch gekozen parlement een besluit neemt, zonder overleg met betrokken, dan is dit dictatoriaal? Dan zijn eigenlijk 99% van de genomen besluiten dictatoriaal.

quote:
Maar volgens mij is het niet verstandig de wensen van het volk te negeren.
Wie is hier het volk? Want ik denk dat er 10.000de mensen op de wachtlijst zijn die graag een gelijke kans maken op een woning en een aantal Molukkers die anders wensen.

quote:
Hey, zijn we tog nog tot de conclusie gekomen dat de staat toch wel luistert naar de Molukkers.
Wie is wij? En hoe is deze conclusie precies tot stand gekomen en onderbouwd?

quote:
Kerel, deze discussie kunne we eindeloos doorvoere, de Molukkers hoeven zich niet te verantwoorden, die ruite zijn binne een dag gemaakt, klaas is Kees.
Dus als ik iets verniel dat binnen een dag gerepareerd kan worden, dan hoef ik mij niet te verantwoorden of is dat een privilege dat alleen de Molukkers hebben?

quote:
Waar het al voor de 6e keer op neer komt, is gewoon communiceren. Communiceer als corporatie met de Molukse wijk voordat je wijzigingen in het toewijzingsbeleid doorvoert. Zo klaar is kees, en heel zijn de ruiten.
Dus de coöperaties moeten eigenlijk zwichten voor vernielingen?

quote:
Nutteloos gezeik allemaal, laat die wijke met rust en ga verder met je leven. Jij blij, Piet blij, ik bij allemaal same blij.
Waarom nutteloos? Is het niet nuttig om een naar oud beleid te kijken en te kijken of dit nog wel binnen de huidige tijdsgeest past? Hoe weet jij wat mij blij maakt?
pi_185985260
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:43 schreef Oceanier het volgende:

Sinds de wijken in de jaren 80 zijn overgedragen aan woningcorporaties zijn de voorrrangsregelingen zwart op wit vastgelegd en behouden.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat hebben vastgelegd zonder dat het in strijd is met de grondwet.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_185985575
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:26 schreef maan_man het volgende:
Ik proef zoveel opgekropte frustratie. Ik heb het gevoel dat een goede discussie hierdoor niet mogelijk is. Daarom een paar concrete vragen.
[..]

Kun jij de rol van deze personen omschrijven?
[..]

Dus als een democratisch gekozen parlement een besluit neemt, zonder overleg met betrokken, dan is dit dictatoriaal? Dan zijn eigenlijk 99% van de genomen besluiten dictatoriaal.
[..]

Wie is hier het volk? Want ik denk dat er 10.000de mensen op de wachtlijst zijn die graag een gelijke kans maken op een woning en een aantal Molukkers die anders wensen.
[..]

Wie is wij? En hoe is deze conclusie precies tot stand gekomen en onderbouwd?
[..]

Dus als ik iets verniel dat binnen een dag gerepareerd kan worden, dan hoef ik mij niet te verantwoorden of is dat een privilege dat alleen de Molukkers hebben?
[..]

Dus de coöperaties moeten eigenlijk zwichten voor vernielingen?
[..]

Waarom nutteloos? Is het niet nuttig om een naar oud beleid te kijken en te kijken of dit nog wel binnen de huidige tijdsgeest past? Hoe weet jij wat mij blij maakt?
Frustratie? Er worden opmerkingen door verschillende personen over treinkapers, kutvolk en weet ik wat allemaal gemaakt. Volgens mij ben ik niet gefrustreerd hoor, dat zou wel moeten eigenlijk.

De rol van die personen omschrijven, niet zo relevant.

Waarom besluit het democratisch gekozen parlement al 60 jaar dat de Molukse wijken mogen blijven?

Die 10.000 mensen mogen overal wonen in voor hun bestemde woningen. Dat houdt in dat ze niet zomaar in seniorenwoningen, studentencomplexen, bejaardentehuizen en Molukse wijken mogen wonen, mits ze natuurlijk aan de eisen voldoen.

Beter lezen, als de regering niet naar de Molukkers luistert, hoe kan het dan zijn dat deze Molukse wijken met hun voorrangsregeling al 60 jaar bestaat. De regering neemt volgens jou toch besluiten met of zonder overleg met de Molukkers? Je zojuist je vraagt beantwoord maar stelt hem nu opnieuw

Molukkers die in een wijk wonen hebben zoals je al eerder hebt opgemerkt inderdaad speciale privileges die andere burgers niet hebben, dat had je al kunnen opmerken a.d.h.v. mijn bericht over de gemaakte afspraken per Molukse wijk met de politie.

Nee de corporaties moeten communiceren en zich aan de afspraak houden totdat de afspraken door beide partijen worden opgeheven

Nee nutteloos, de corporaties, regering en Molukkers houden die afspraak al 60 jaar in stand en aangezien na elk incident in de afgelopen 15 jaar excuses is aangeboden aan de Molukse gemeenschap, door corporatie en burgemeesters, concludeer ik dat zij het voortzetten van deze wijken prima vinden.

Dus het is voor jou als persoon nutteloos om tussen de afspraken waar alle partijen blij mee zijn in te komen om roet in het eten te gooien

Ik heb nog geen kritiek van je gehoord over het gebrek aan communicatie van de woningbouw. Zij hebben ondanks dat er geen gegadigden waren volgens hen, wel een huis toegewezen zonder overleg met de Molukse wijk. Conform de afspraken tussen de Molukse wijk en de corporatie is dit niet juist. Dat er daarna ruiten zijn ingegooid laat ik even in het midden. Vind jij dit netjes van de corporatie of niet?
West-Melanesia
pi_185985669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:38 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat hebben vastgelegd zonder dat het in strijd is met de grondwet.
Nou voordat het werd vastgelegd met de woningcorporaties, was het al 20 jaar vastgelegd door de Nederlandse regering. De grondwet waar iedereen het over heeft, is blijkbaar al 69 jaar aan het slapen ofzo denk ik
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:07:46 #178
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185985674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:38 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

https://wetten.overheid.nl/BWBR0003052/2017-03-01
Ik denk dat dat hiermee afgedekt wordt. Hierin staat dat ze gewoon als Nederlander behandeld worden. En Nederlanders onderling kennen ook voorrangregels.

quote:

Voor rekening van de daders uiteraard. Die vergaten namelijk ook even normaal te communiceren. ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door Elpis op 02-04-2019 10:13:31 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_185985803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:07 schreef Elpis het volgende:

[..]

https://wetten.overheid.nl/BWBR0003052/2017-03-01
Ik denk dat dat hiermee afgedekt wordt. Hierin staat dat ze gewoon als Nederlander behandeld worden. En Nederlanders onderling kennen ook voorrangregels.
[..]

Voor rekening van de daders uiteraard. Die vergaten namelijk ook even normaal te communiceren. ;)
Normaal gesproken wel, maar gaat denk ik niet gebeuren. Of de corporatie moet excuses aanbieden, dan maar hopen dat de Molukse wijkraad die jongens ook excuses laat aanbieden
West-Melanesia
pi_185985894
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Frustratie? Er worden opmerkingen door verschillende personen over treinkapers, kutvolk en weet ik wat allemaal gemaakt. Volgens mij ben ik niet gefrustreerd hoor, dat zou wel moeten eigenlijk.

De rol van die personen omschrijven, niet zo relevant.

Waarom besluit het democratisch gekozen parlement al 60 jaar dat de Molukse wijken mogen blijven?

Die 10.000 mensen mogen overal wonen in voor hun bestemde woningen. Dat houdt in dat ze niet zomaar in seniorenwoningen, studentencomplexen, bejaardentehuizen en Molukse wijken mogen wonen, mits ze natuurlijk aan de eisen voldoen.

Beter lezen, als de regering niet naar de Molukkers luistert, hoe kan het dan zijn dat deze Molukse wijken met hun voorrangsregeling al 60 jaar bestaat. De regering neemt volgens jou toch besluiten met of zonder overleg met de Molukkers? Je zojuist je vraagt beantwoord maar stelt hem nu opnieuw

Molukkers die in een wijk wonen hebben zoals je al eerder hebt opgemerkt inderdaad speciale privileges die andere burgers niet hebben, dat had je al kunnen opmerken a.d.h.v. mijn bericht over de gemaakte afspraken per Molukse wijk met de politie.

Nee de corporaties moeten communiceren en zich aan de afspraak houden totdat de afspraken door beide partijen worden opgeheven

Nee nutteloos, de corporaties, regering en Molukkers houden die afspraak al 60 jaar in stand en aangezien na elk incident in de afgelopen 15 jaar excuses is aangeboden aan de Molukse gemeenschap, door corporatie en burgemeesters, concludeer ik dat zij het voortzetten van deze wijken prima vinden.

Dus het is voor jou als persoon nutteloos om tussen de afspraken waar alle partijen blij mee zijn in te komen om roet in het eten te gooien

Ik heb nog geen kritiek van je gehoord over het gebrek aan communicatie van de woningbouw. Zij hebben ondanks dat er geen gegadigden waren volgens hen, wel een huis toegewezen zonder overleg met de Molukse wijk. Conform de afspraken tussen de Molukse wijk en de corporatie is dit niet juist. Dat er daarna ruiten zijn ingegooid laat ik even in het midden. Vind jij dit netjes van de corporatie of niet?
Een redelijk onsamenhangend verhaal. Jij schrijft veel, maar gaat moeilijke punten uit de weg.

Misschien waren alle vragen ineens wat veel voor je. Laat ik mij beperken tot 3 punten:

• Jij begint eerst zelf een heel verhaal over wie er een rol hebben in dit gebeuren. Dan ben ik hier heel benieuwd naar en wil ik meer informatie, maar is het volgens jouw ineens niet relevant.

• Ik heb het woord privilege in verband gebracht met het volgens jou zonder consequenties ingooien van ruiten, maar daar ga jij niet meer op in.

• De woningbouw die zou moeten communiceren met de Molukse gemeenschap als er geen geschikte kandidaten zijn. Ja, jij zegt het. Maar het zou handig zijn als wij die afspraken konden inzien, dan konden wij hier ook over oordelen.
pi_185986052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:22 schreef maan_man het volgende:

[..]

Een redelijk onsamenhangend verhaal. Jij schrijft veel, maar gaat moeilijke punten uit de weg.

Misschien waren alle vragen ineens wat veel voor je. Laat ik mij beperken tot 3 punten:

• Jij begint eerst zelf een heel verhaal over wie er een rol hebben in dit gebeuren. Dan ben ik hier heel benieuwd naar en wil ik meer informatie, maar is het volgens jouw ineens niet relevant.

• Ik heb het woord privilege in verband gebracht met het volgens jou zonder consequenties ingooien van ruiten, maar daar ga jij niet meer op in.

• De woningbouw die zou moeten communiceren met de Molukse gemeenschap als er geen geschikte kandidaten zijn. Ja, jij zegt het. Maar het zou handig zijn als wij die afspraken konden inzien, dan konden wij hier ook over oordelen.
Niks onsamenhangend, ik heb alles heel duidelijk uitgelegd. Jij schijft ook veel, wil je eerst op bericht #144 van mij reageren voordat je het hebt over moeilijke punten uit de weggaan?

Als er een probleem zoals deze is hebben allen een rol. De afspraak is tussen de Molukse wijk en de woningcorporatie. De woningcorporatie is onderdeel van de gemeente. De burgemeesters bestuurt die gemeente of stad. De Nederlandse regering heeft de wijken 60 jaar geleden gebouwd voor de Molukkers

Die hebben geen consequenties, er is nog sprake van een afspraak die geschonden is. Zodra er een oplossing is gekomen, met excuses, dan pas komen de ingegooide ruiten eraan te pas. Zover zijn we nog niet

Als je die afspraken wilt zien, er zijn op moment van spreken nog 45 gemeenten met een Molukse wijk waar die afspraken van toepassing zijn. Je kan van al deze gemeenten het gemeentehuis bezoeken en vragen naar die afspraken

Indien je daar geen zin in hebt, zoek een website van een desbetreffende woningcorporatie, daar kan je per woning de eisen op vinden. Indien het om een seniorenwoning gaat, staat er vermeld dat de woningzoekende +55 moet zijn. Indien het om een woning in de Molukse wijk gaat, staat er netjes bij vermeld dat de woningzoekende van Molukse afkomst moet zijn of binding moet hebben met de Molukse gemeenschap.

Het is allemaal niet zo moeilijk te vinden. Gewoon goed zoeken en verdiepen en dan kom je er vanzelf wel
West-Melanesia
pi_185986300
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niks onsamenhangend, ik heb alles heel duidelijk uitgelegd. Jij schijft ook veel, wil je eerst op bericht #144 van mij reageren voordat je het hebt over moeilijke punten uit de weggaan?

Als er een probleem zoals deze is hebben allen een rol. De afspraak is tussen de Molukse wijk en de woningcorporatie. De woningcorporatie is onderdeel van de gemeente. De burgemeesters bestuurt die gemeente of stad. De Nederlandse regering heeft de wijken 60 jaar geleden gebouwd voor de Molukkers

Die hebben geen consequenties, er is nog sprake van een afspraak die geschonden is. Zodra er een oplossing is gekomen, met excuses, dan pas komen de ingegooide ruiten eraan te pas. Zover zijn we nog niet

Als je die afspraken wilt zien, er zijn op moment van spreken nog 45 gemeenten met een Molukse wijk waar die afspraken van toepassing zijn. Je kan van al deze gemeenten het gemeentehuis bezoeken en vragen naar die afspraken

Indien je daar geen zin in hebt, zoek een website van een desbetreffende woningcorporatie, daar kan je per woning de eisen op vinden. Indien het om een seniorenwoning gaat, staat er vermeld dat de woningzoekende +55 moet zijn. Indien het om een woning in de Molukse wijk gaat, staat er netjes bij vermeld dat de woningzoekende van Molukse afkomst moet zijn of binding moet hebben met de Molukse gemeenschap.

Het is allemaal niet zo moeilijk te vinden. Gewoon goed zoeken en verdiepen en dan kom je er vanzelf wel
Misschien reageer ik niet overal op, omdat tegen zoveel onzin niet op te schrijven valt. Hier ook weer: een woningcorporatie is helemaal geen onderdeel van de gemeente. En dat iemand anders iets doet dat niet volgens de afspraken is, wil niet zeggen dat jij dingen mag gaan doen die niet mogen en de schade pas hoeft te betalen als de andere partij de afspraken weer nakomt. Of mag de Wehkamp ook rond gaan rijden in een auto en bij iedereen die te laat betaalt de ramen in gaan gooien.
pi_185986367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Misschien reageer ik niet overal op, omdat tegen zoveel onzin niet op te schrijven valt. Hier ook weer: een woningcorporatie is helemaal geen onderdeel van de gemeente. En dat iemand anders iets doet dat niet volgens de afspraken is, wil niet zeggen dat jij dingen mag gaan doen die niet mogen en de schade pas hoeft te betalen als de andere partij de afspraken weer nakomt. Of mag de Wehkamp ook rond gaan rijden in een auto en bij iedereen die te laat betaalt de ramen in gaan gooien.
Joh ik kom met feiten van de woningcorporatie. Als jij dat onzin vind mag je dat vinden, ik hoop dat je er iets aan kan doen en dat het niet bij een hoop gebler op internet blijft. Zorg ervoor dat de studentencomplexen, seniorenwoningen en Molukse wijken verdwijnen, dan zal ik heel veel respect hebben voor je.

Je kan met een hoop voorbeelden komen, ik ook. Als een vreemdeling op straat mijn kind zomaar omverschopt, zal ik ook een mep uitdelen. Reken er maar op dat ik dan wel symphatie krijg. Oh wacht, het zijn Molukkers die die ruiten hebbe ingegooid. Aha, maar Molukkers mogen niet boos worden, wat denken die wel niet?

Heb je trouwens al een website van een woningcorporatie gevonden waar netjes wordt vermeld dat Molukkers voorrang krijgen? Of durf je de confrontatie met de waarheid niet aan?
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:59:12 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185986425
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Joh ik kom met feiten van de woningcorporatie. Als jij dat onzin vind mag je dat vinden, ik hoop dat je er iets aan kan doen en dat het niet bij een hoop gebler op internet blijft. Zorg ervoor dat de studentencomplexen, seniorenwoningen en Molukse wijken verdwijnen, dan zal ik heel veel respect hebben voor je.

Je kan met een hoop voorbeelden komen, ik ook. Als een vreemdeling op straat mijn kind zomaar omverschopt, zal ik ook een mep uitdelen. Reken er maar op dat ik dan wel symphatie krijg. Oh wacht, het zijn Molukkers die die ruiten hebbe ingegooid. Aha, maar Molukkers mogen niet boos worden, wat denken die wel niet?

Heb je trouwens al een website van een woningcorporatie gevonden waar netjes wordt vermeld dat Molukkers voorrang krijgen? Of durf je de confrontatie met de waarheid niet aan?
Je vergeet dat het een vóórrecht is, geen recht.
:N
pi_185986476
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je vergeet dat het een vóórrecht is, geen recht.
:N
Volgens mij ben ik niks vergeten.

Voorrecht, mooi. Is ze geraden ook
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:07:33 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185986530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niks vergeten.

Voorrecht, mooi. Is ze geraden ook
Laten we hopen dat die Molukse wijken snel opengesteld worden voor niet-Molukkers. Oh wacht...
pi_185986586
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Laten we hopen dat die Molukse wijken snel opengesteld worden voor niet-Molukkers. Oh wacht...
Als je misschien wat actiever mee zou doen met de samenleving ipv het internet af te struinen, hadden ze misschien al veel eerder opengesteld kunnen worden. Oh wacht, er worden tegenwoordig zelfs Basic Fit Ladies only filialen uit de grond gestampt. Discriminatie! Oh wacht, discriminatie mag! Oh, het gaat nog lang duren voordat discriminatie verdwijnt in Nederland
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:14:33 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185986615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als je misschien wat actiever mee zou doen met de samenleving ipv het internet af te struinen, hadden ze misschien al veel eerder opengesteld kunnen worden. Oh wacht, er worden tegenwoordig zelfs Basic Fit Ladies only filialen uit de grond gestampt. Discriminatie! Oh wacht, discriminatie mag! Oh, het gaat nog lang duren voordat discriminatie verdwijnt in Nederland
Als het aan jou ligt inderdaad.
pi_185986648
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als het aan jou ligt inderdaad.
Jaa, de anti-feministen en anti-molukkers roeptoeteren een hoop, maar ze krijgen niks voor mekaar. Blijkbaar zit de bevolking niet op hun ideeen en gejammer te wachten. Helaas voor jullie
West-Melanesia
pi_185986698
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Joh ik kom met feiten van de woningcorporatie. Als jij dat onzin vind mag je dat vinden, ik hoop dat je er iets aan kan doen en dat het niet bij een hoop gebler op internet blijft.
Wat is dit voor onzin? Jij komt helemaal niet met feiten. Jij stelt:

quote:
De woningcorporatie is onderdeel van de gemeente.
Dat zijn geen feiten, maar klinkklare onzin.

quote:
Zorg ervoor dat de studentencomplexen, seniorenwoningen en Molukse wijken verdwijnen, dan zal ik heel veel respect hebben voor je.
Doelgroephuisvesting is in principe niks mis mee. Het is onzin om alle huizen op termijn en voor een paar jaar aan te passen aan de behoefte van bejaarden, dan kan jij beter een aantal huizen hebben waar mensen op het einde van hun leven gebruik van kunnen maken. Maar selectie op afkomst staat hier los van.
quote:
Daar kent de wet noodweer(exces) voor en dat geldt ook voor Molukkers. Maar hier is geen sprake van noodweer(exces).
quote:
Confrontatie met de waarheid. Ik ontken nergens dat er mogelijk afspraken zijn. Alleen beweer jij eerste dat woningcoöperaties gebonden zijn aan de eerdere afspraken met de overheid. Als dat geen stand meer houdt, dan verwijs jij ineens naar de individuele afspraken tussen de Molukse gemeenschap en de afzonderlijke woningbouwcoöperaties. Prima, maar hier gaat het om de afspraken met deze specifieke woningbouwcoöperatie en de Molukse gemeenschap. Was volgens deze afspraken communicatie noodzakelijk als er geen geschikte kandidaat was?
pi_185986815
quote:

[..]

Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen. Maar volgens mij is het niet verstandig de wensen van het volk te negeren.

De tering, zoveel achterlijkheid ...
pi_185986848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:20 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Jij komt helemaal niet met feiten. Jij stelt:
[..]

Dat zijn geen feiten, maar klinkklare onzin.
[..]

Doelgroephuisvesting is in principe niks mis mee. Het is onzin om alle huizen op termijn en voor een paar jaar aan te passen aan de behoefte van bejaarden, dan kan jij beter een aantal huizen hebben waar mensen op het einde van hun leven gebruik van kunnen maken. Maar selectie op afkomst staat hier los van.
[..]

Daar kent de wet noodweer(exces) voor en dat geldt ook voor Molukkers. Maar hier is geen sprake van noodweer(exces).
[..]

Confrontatie met de waarheid. Ik ontken nergens dat er mogelijk afspraken zijn. Alleen beweer jij eerste dat woningcoöperaties gebonden zijn aan de eerdere afspraken met de overheid. Als dat geen stand meer houdt, dan verwijs jij ineens naar de individuele afspraken tussen de Molukse gemeenschap en de afzonderlijke woningbouwcoöperaties. Prima, maar hier gaat het om de afspraken met deze specifieke woningbouwcoöperatie en de Molukse gemeenschap. Was volgens deze afspraken communicatie noodzakelijk als er geen geschikte kandidaat was?
Ik kom met feiten

Onderdeel, my God, in elke gemeente zijn woningcorporaties. Wel of niet onderdeel wat wil je nou precies?

Selectie op afkomst is onderdeel van doelgroephuisvesting, in dit geval geld het alleen voor Molukkers, Molukse wijken bestaan

Er is ook een grondwet die er blijkbaar niet toe doet. Dan ken je met de noodwet en huppeldepuppelwet komen maar die Molukkers gaan niet opdraaien voor de schade aan de ruiten.

Ik beweer helemaal niks. Er zijn afspraken daar gaat het om. Met wie of met wat kan me geen worst schelen. En aan afspraken heb je je te houden. Zo niet, dan overleg je dat eerst. Zo doen we dat bij nomale mensen, anders krijg je heibel als de corporatie maar doet wat ze willen en vervolgens maar iedereen doet wat ze willen (zie ruiten). Wat begrijp je daar niet aan?
West-Melanesia
pi_185986852
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]

En dat in een post. In verhouding met alles wat hier geschreven is door Oceanier is dit nog meer een schijntje. Ik probeer een zinnige discussie met hem te voeren, maar dat lukt niet echt.
pi_185986860
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]

De waarheid is hard he, je mag niet in een Molukse wijk wonen omdat je geen Molukker bent. Punt
West-Melanesia
pi_185986868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:31 schreef maan_man het volgende:

[..]

En dat in een post. In verhouding met alles wat hier geschreven is door Oceanier is dit nog meer een schijntje. Ik probeer een zinnige discussie met hem te voeren, maar dat lukt niet echt.
Ik heb het gelezen. Is ook niet te doen met een user die er zo in staat.
pi_185986882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De waarheid is hard he, je mag niet in een Molukse wijk wonen omdat je geen Molukker bent. Punt
Mooi. Ik blijf het liefst ver weg van mensen die meteen naar vandalisme en bedreiging grijpen wanneer iets niet gaat zoals ze graag willen.
pi_185986885
quote:

[..]

Ik kom met feiten

Onderdeel, my God, in elke gemeente zijn woningcorporaties. Wel of niet onderdeel wat wil je nou precies?

Selectie op afkomst is onderdeel van doelgroephuisvesting, in dit geval geld het alleen voor Molukkers, Molukse wijken bestaan

Er is ook een grondwet die er blijkbaar niet toe doet. Dan ken je met de noodwet en huppeldepuppelwet komen maar die Molukkers gaan niet opdraaien voor de schade aan de ruiten.

Ik beweer helemaal niks. Er zijn afspraken daar gaat het om. Met wie of met wat kan me geen worst schelen. En aan afspraken heb je je te houden. Zo niet, dan overleg je dat eerst. Zo doen we dat bij nomale mensen, anders krijg je heibel als de corporatie maar doet wat ze willen en vervolgens maar iedereen doet wat ze willen (zie ruiten). Wat begrijp je daar niet aan?
Wat ik hieraan niet begrijp? Jij kunt beter vragen wat ik wel begrijp. De tering, wat een onsamenhangend verhaal!
pi_185987011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik hieraan niet begrijp? Jij kunt beter vragen wat ik wel begrijp. De tering, wat een onsamenhangend verhaal!
Je maakt het zelf ingewikkelder dan het is.

Molukse wijken bestaan.
De Molukse voorrangsregeling bestaat.

Er is een conflict tussen een wijk en de corporatie, zij zullen samen om de tafel gaan zitten om het probleem op te lossen.

Molukse wijken bestaan.

Wat wil je nu precies?
West-Melanesia
pi_185987048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Molukse wijken bestaan.

Er is een conflict tussen een wijk en de corporatie, zij zullen samen om de tafel gaan zitten om het probleem op te lossen.

Molukse wijken bestaan.

Wat wil je nu precies?
Wat ik wil? Niet langer met jou in discussie. Want jij bent een radicaalst die de nuance niet ziet en de hele tijd je argumenten aanpast. Dit maakt een zinvolle discussie moeilijk.

Blijf jij lekker in jouw waarheid geloven.
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:46:25 #200
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185987074
quote:

Dat zou wel heel erg dom zijn als ze daar geen verantwoordelijkheid voor zouden nemen. Dat zet alleen maar kwaad bloed. En er komt een tijd dat alle afspraken overboord gaan. Hoe langer geleden hoe meer vergeten wordt hoe de Nederlandse regering toen de KNIL strijders heeft laten bungelen en er geen knoppen van collectief schuldgevoel meer zijn waar op kan worden gedrukt.
Ik bedoel we zijn geen Ierland die nog de slag bij de Boyne uit 1690 (!) herdenkt. :')
Dan kan je er beter voor zorgen dat beide groepen in harmonie met elkaar samenleven.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_185987118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:46 schreef Elpis het volgende:

[..]

Dat zou wel heel erg dom zijn als ze daar geen verantwoordelijkheid voor zouden nemen. Dat zet alleen maar kwaad bloed. En er komt een tijd dat alle afspraken overboord gaan. Hoe langer geleden hoe meer vergeten wordt hoe de Nederlandse regering toen de KNIL strijders heeft laten bungelen en er geen knopen van collectief schuldgevoel meer zijn waar op kan worden gedrukt.
Ik bedoel we zijn geen Ierland die nog de slag bij de Boyne uit 1690 (!) herdenkt. :')
Dan kan je er beter voor zorgen dat beide groepen in harmonie met elkaar samenleven.
Zit wat in, maar we zijn inderdaad geen Ierland. Nederland is onafhankelijk, de Molukken niet. Er wordt tegenwoordig veel aan gedaan om de wijken in stand te houden en te bewaren als cultureel erfgoed.
West-Melanesia
pi_185987168
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik wil? Niet langer met jou in discussie. Want jij bent een radicaalst die de nuance niet ziet en de hele tijd je argumenten aanpast. Dit maakt een zinvolle discussie moeilijk.

Blijf jij lekker in jouw waarheid geloven.
Ik weet het niet. Ik vind het alleen niet zo netjes dat de woningcorporatie terwijl er een afspraak is, zonder overleg actie onderneemt. Ook gezien de vorige 5 soortgelijke incidenten in de afgelopen 15 jaar met andere Molukse wijken, een beetje naief.

Ik snap niet wat je hier niet aan begrijpt?
West-Melanesia
pi_185987210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik vind het alleen niet zo netjes dat de woningcorporatie terwijl er een afspraak is, zonder overleg actie onderneemt. Ook gezien de vorige 5 soortgelijke incidenten in de afgelopen 15 jaar met andere Molukse wijken, een beetje naief.

Ik snap niet wat je hier niet aan begrijpt?
Zoals gezegd wil ik niet meer met jou in discussie, maar ik zal nog een keer reageren. Ken jij de specifieke afspraken bij deze woningbouwcorporatie? Nee, dan is het lastig een mening te vormen.
pi_185987226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Molukse wijken bestaan.

Molukse wijken bestaan.

Wat wil je nu precies?
Ik wil een geheel blanke wijk, maar dat mag zeker weer niet?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_185987346
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Wil jij dan ook ruiten in gaan gooien om dit doel te bereiken?
pi_185987721
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Eerst 2 treinen en een basisschool met kinderen kapen. Dan kunnen we praten over het recht om mensen met een andere huiskleur 60 jaar uit je wijk te weren :7
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:47:05 #207
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185988061
quote:

[..]

Ik vind dit wel mooi, blijkbaar kan dit gewoon in Nederland. Dus wij zouden nu massaal kunnen oproepen om geen allochtonen meer te plaatsen in onze wijken,

Dat gebeurde ook gewoon hoor. Ik kan me herinneren dat een allochtone kennis van me niet in aanmerking kwam voor een woning ivm spreidingsbeleid in Amsterdam (wel al weer jaartje of 10 terug) ivm afkomst.
Krekker is de bom!
pi_185988348
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Eerst 2 treinen en een basisschool met kinderen kapen. Dan kunnen we praten over het recht om mensen met een andere huiskleur 60 jaar uit je wijk te weren :7
Vergeet de bezetting van een ambassade waarbij een agent werd doodgeschoten niet.
pi_185988972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zoals gezegd wil ik niet meer met jou in discussie, maar ik zal nog een keer reageren. Ken jij de specifieke afspraken bij deze woningbouwcorporatie? Nee, dan is het lastig een mening te vormen.
Ja die ken ik, de afspraak is dat er in OVERLEG een niet-Molukker wordt geplaatst in het huis indien er geen Molukse gegadigden zijn.
West-Melanesia
pi_185988991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:02 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vergeet de bezetting van een ambassade waarbij een agent werd doodgeschoten niet.
Wil je aub bij het onderwerp blijven, dit heeft absoluut niks met de Molukse wijken te maken.
West-Melanesia
pi_185988997
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ook jij bij het onderwerp blijven.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:33:36 #212
346939 Janneke141
pi_185990695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wil je aub bij het onderwerp blijven, dit heeft absoluut niks met de Molukse wijken te maken.
Eh, jawel. Als de Heren en Dames Molukkers niet krijgen wat ze willen, dan gaan ze over tot geweld. Of, in dit geval, vernieling en bekladding van een woning.
pi_185991496
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:47 schreef KreKkeR het volgende:
Dat gebeurde ook gewoon hoor. Ik kan me herinneren dat een allochtone kennis van me niet in aanmerking kwam voor een woning ivm spreidingsbeleid in Amsterdam (wel al weer jaartje of 10 terug) ivm afkomst.
Op basis van inkomen waarschijnlijk. Zoals de Rotterdam-wet. Echt niet omdat ze na gingen spitten welke afkomst hij had.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185994570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eh, jawel. Als de Heren en Dames Molukkers niet krijgen wat ze willen, dan gaan ze over tot geweld. Of, in dit geval, vernieling en bekladding van een woning.
Nogmaals, geldt ook voor jou. Blijf bij het onderwerp, en beperk je tot de Molukse personen die zich schuldig maken aan geweld.
West-Melanesia
pi_185994627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Op basis van inkomen waarschijnlijk. Zoals de Rotterdam-wet. Echt niet omdat ze na gingen spitten welke afkomst hij had.
Op basis van inkomen kan je ook grote groepen migranten splitsen. Zoals bijvoorbeeld met de renovatie van de Bijlmer is gebeurd. Daar woonden heel veel migranten met een laag inkomen. Wat was het beleid? Sloop de grote flats met sociale woningen, bouw er voor het grootste gedeelte nieuwe koopwoningen en vrije sectorwoning voor in de plaats.
West-Melanesia
pi_185995918
Hoe dan ook, feit blijft gewoon dat dit vandalisme is
  dinsdag 2 april 2019 @ 20:08:38 #217
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185996528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Kan, maar op afkomst is ook niet onrealistisch, zie bijv:

quote:
Ook Bolt stuitte in 1996 nog op een woningcorporatie in Den Bosch
waar op het niveau van een flat de (ongeschreven) vuistregel werd gehanteerd dat het
percentage allochtone huishoudens niet meer dan 15% mag zijn.
Inmiddels zijn verreweg de meeste gemeenten overgegaan op het advertentiemodel bij de
toewijzing van woningen. Hierdoor zijn de mogelijkheden om allochtonen uit bepaalde
delen van de woningvoorraad te weren veel beperkter geworden (Van Kempen & Idamir,
2003).

http://www.migrantenstudi(...)-2004-NR2-P60-73.pdf

Krekker is de bom!
pi_185997041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:51 schreef Oceanier het volgende:
Op basis van inkomen kan je ook grote groepen migranten splitsen. Zoals bijvoorbeeld met de renovatie van de Bijlmer is gebeurd. Daar woonden heel veel migranten met een laag inkomen. Wat was het beleid? Sloop de grote flats met sociale woningen, bouw er voor het grootste gedeelte nieuwe koopwoningen en vrije sectorwoning voor in de plaats.
Zeker maar dat is dan niet directe discriminatie op basis van afkomst. Maar op basis van inkomen.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185997065
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kan, maar op afkomst is ook niet onrealistisch, zie bijv:
[..]

Staat niet voor niets tussen haakjes ongeschreven regel hč.
pi_185997146
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:01:27 #221
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_185997859
Als je het op die manier ziet dan moet je ook beseffen dat Nederland heel wat moorden in Indonesiė heeft gepleegd.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:03:14 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185997906
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Als je het op die manier ziet dan moet je ook beseffen dat Nederland heel wat moorden in Indonesiė heeft gepleegd.
Er zijn momenten dat je gewoon even stil moet zijn.

Dit is zo’n moment.
pi_185998205
quote:
En als Nederlanders in Indonesiė eigen wijken gaan eisen en de autochtone indo's gaan wegtreiteren, dan wens ik ze ook veel success.

Wat is je de punt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 21:20:40 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:23:34 #224
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_185998293
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:12 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Welnee joh, voor molukkers geldt dat niet. Hier heb je ook weer zo’n goedprater.
Die mogen een onschuldig persoon in de rug schieten zodat hij dood uit de trein valt.

Ik stop maar weer, voordat ik banwaardige dingen ga plaatsen.
Nederlanders hebben in Indonesiė alleen maar schuldige mensen vermoord.

quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

En als Nederlanders in Indonesiė eigen wijken gaan eisen en de autochtone indo's gaan wegtreiteren, dan wens ik ze ook veel success.

Wat is je de punt?
Ze hebben echt jarenlang Indonesiė en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:30:57 #225
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_185998427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

En dat geeft je natuurlijk het recht om een onschuldig iemand, die daar nooit iets mee van doen heeft gehad, dan maar als een dolle hond in de rug af te knallen, niet waar?
Er loopt hier regelmatig een groepje molukse kinderen van huis naar school en vice-versa.
Als ik jouw redenatie volg, geef je me gelijk als ik dan een keer goed gas zou geven?

Maak je maar niet ongerust hoor, ik ben geen molukker. Ik zal daarom een onschuldig iemand nooit iets aandoen.
pi_185998428
quote:

[..]

[..]

Ze hebben echt jarenlang Indonesiė en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
Wat heeft Nederland van driekwart eeuw geleden ermee te maken? Duitsland was toen ook niet al te lief voor de Nederlanders. Japan heeft ook link lopen huishouden in de Nederlandse Koloniėn. Zitten we daar haast een eeuw later ook nog over te schuimbekken terwijl we allemaal eisen aan ze stellen? Mijn hond heeft trouwens ook nog een trauma omdat zijn over-over-over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader gebruikt was als lunch door de Spanjaarden.

Ik zie inderdaad regelmatig de berichten van Nederlanders in Duitsland en Japan die de autochtone bevolking wegtreiteren omdat hun grootvader last van ze had.
Oh wacht :')

Prima dat de 1e generatie Molukkers toen de tijd hun eigen stek kregen in Nederland. Maar dat zou geen enkele garantie moeten zijn voor de nieuwere generaties. Die zijn hier gewoon geboren en getogen. Dus als er "Molukse" woningen vrij komen door vergrijzing en ze hebben geen Molukker die het wilt huren, dan moet het gewoon de vrije markt op voor iedereen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 21:37:54 ]
pi_185998544
Welke blanda gaat nou vrijwillig in een nasiballenbuurt wonen? :')
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:40:00 #228
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_185998619
Ik zet het gewoon in perspectief. Als je zelf loopt te moorden dan vervaagt alles. Inderdaad het is allemaal lang geleden wat er is gebeurd in Indonesiė. Maar die treinkaping is ook al tientallen jaren oud.

Maak je maar niet druk, ik ben geen Nederlander dus ik kaap geen landen. Ben ook geen Molukker dus schiet geen onschuldige mensen doodt. Dus maak je daar ook niet druk over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enfatruskiloin op 02-04-2019 21:52:44 ]
MV NS FR DS MD
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:41:22 #229
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185998659
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Maerwynn het volgende:
Er is weinig vrijwilligs aan als de wachtlijsten voor huurwoningen zo lang zijn.
pi_185999478
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:31 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat heeft Nederland van driekwart eeuw geleden ermee te maken? Duitsland was toen ook niet al te lief voor de Nederlanders. Japan heeft ook link lopen huishouden in de Nederlandse Koloniėn. Zitten we daar haast een eeuw later ook nog over te schuimbekken terwijl we allemaal eisen aan ze stellen? Mijn hond heeft trouwens ook nog een trauma omdat zijn over-over-over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader gebruikt was als lunch door de Spanjaarden.

Ik zie inderdaad regelmatig de berichten van Nederlanders in Duitsland en Japan die de autochtone bevolking wegtreiteren omdat hun grootvader last van ze had.
Oh wacht :')

Prima dat de 1e generatie Molukkers toen de tijd hun eigen stek kregen in Nederland. Maar dat zou geen enkele garantie moeten zijn voor de nieuwere generaties. Die zijn hier gewoon geboren en getogen. Dus als er "Molukse" woningen vrij komen door vergrijzing en ze hebben geen Molukker die het wilt huren, dan moet het gewoon de vrije markt op voor iedereen.
Volgens mij ging dit topic over een Molukse wijk. Je haalt de irrelevante treinkapingen uit het verleden erbij, die totaal niks met dit onderwerp te maken hebben. En nu ga je zelf janken als iemand de slechte daden van Nederland erbij betrekt?

Ben jij een racist ofzo?

Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland, daarom loop je niet te schuimbekken. En nou ontopic voordat je Nederland helemaal voorschut zet met je verkeerde vergelijkingen
West-Melanesia
pi_185999516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef Oceanier het volgende:
Ben jij een racist ofzo?
Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, ja :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef Oceanier het volgende:
Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland,
En Indonesiė ook niet door Nederland. Dus wat is je punt?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 22:26:01 ]
pi_185999542
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, ja :Y
Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland, daarom loop je niet te schuimbekken. En nou ontopic voordat je Nederland helemaal voorschut zet met je verkeerde vergelijkingen
West-Melanesia
pi_185999551
Schuimbek topic
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:28:20 #234
117098 Hathor
Effe niet
pi_185999595
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Maerwynn het volgende:
Molukkers weten anders wel wat lekker koken is, dat zou een goede reden kunnen zijn. :Y)
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:31:34 #235
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185999651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja wat kom je eigenlijk doen, dit gaat over een Molukse wijk je bent volgens mij een beetje in de war
Allemachtig, wat onrespectvol.
Ben jij het zwarte schaap daar of zo?
pi_185999673
quote:

[..]

Ben jij een racist ofzo?

Meteen weer de racisme kaart trekken :O
Facts don't care about your feelings
pi_186001056
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

[..]

En Indonesiė ook niet door Nederland. Dus wat is je punt?
Je bedoelt de Molukken wel door Indonesie. Ik zie het alweer, je trekt totaal verkeerde vergelijkingen, weet ook niks van de geschiedenis. Daarom is het beter voor je om ontopic te blijven want je vergelijkingen gaan totaal niet op, je zet Nederland alleen maar voor schut
West-Melanesia
pi_186001081
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Allemachtig, wat onrespectvol.
Ben jij het zwarte schaap daar of zo?
Kerel, is fok.nl niet voor 18+? Het is nog altijd respectloos, wat er respectloos was aan mijn reactie mag Joost weten
West-Melanesia
pi_186001105
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Meteen weer de racisme kaart trekken :O
Daar komt ie weer, die zielige slachtofferol. Is het een nieuwe rage ofzo overal racisme in zien? Ga lekker met zwarte pieten vechten in een weiland, laat de Molukse wijken aub met rust
West-Melanesia
pi_186001133
Veel mensen hier die klaarblijkelijk geen enkele weet hebben van de Molukkers en hun geschiedenis.
pi_186001252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:37 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
Veel mensen hier die klaarblijkelijk geen enkele weet hebben van de Molukkers en hun geschiedenis.
Ik weet niet precies wat jij hiermee bedoelt, maar laten wij wel realistisch blijven. Dat mijn opa tijdens de oorlog twee naasten verloor, was kut. Maar dat is niet mijn geschiedenis. Laat staan dat ik bij de Duitsers aanspraak kan maken op enige voorkeursbehandelingen.

Dat Nederland dingen beter had kunnen doen in het verleden oké, maar dat staat los van de voorkeursbehandeling die de huidige generatie Molukkers krijgt.
pi_186001531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat jij hiermee bedoelt, maar laten wij wel realistisch blijven. Dat mijn opa tijdens de oorlog twee naasten verloor, was kut. Maar dat is niet mijn geschiedenis. Laat staan dat ik bij de Duitsers aanspraak kan maken op enige voorkeursbehandelingen.

Dat Nederland dingen beter had kunnen doen in het verleden oké, maar dat staat los van de voorkeursbehandeling die de huidige generatie Molukkers krijgt.
Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.

Ga dus niet met kromme vergelijkingen slingeren want je snapt er helemaal niks van. Wanneer Duitsland nu Nederland zou bezetten hou ik mijn hart vast met deze huidige Nederlandse generatie kinderen die niet eens meer weten wat buiten spelen is. Zouden ze hun telefoontjes opzij kunnen leggen om een gewonde persoon op de grond te kunnen redden. Praat dus niet zo stoer met je ik ga dit niet doen en ik ga dat niet doen, je land is niet bezet dus ga niet praten voor Molukkers wiens land wel is bezet

Molukse wijken zijn tot in de eeuwigheid. Woningen gaan over van generatie op generatie, opa’s naar kinderen en kleinkinderen. Dat is de Molukse cultuur, dat noemen ze adat. Dat is zo afgesproken met de Nederlandse regering als troost en excuses dat de Molukkers en al hun nakomelingen moesten opgroeien in Nederland tegen hun wil in.

Luisteren naar de wensen van een verdwaald volk in wen vreemd land tegen hun wil in, de wens om bij elkaar te wonen was het minste wat de Nederlandse regering destijds kon doen en daar hebben ze naar geluisterd en dat heeft het Nederlandse volk altijd geaccepteerd.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 00:14:24 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 april 2019 @ 00:15:56 #244
Why is all the rum gone?
pi_186001741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:43 schreef Oceanier het volgende:

Ook jij bij het onderwerp blijven.
Het gaat er toch over wat voor soort volk Molukkers zijn? Dan zijn de genoemde voorbeelden dus relevant.
  woensdag 3 april 2019 @ 00:17:09 #245
Why is all the rum gone?
pi_186001758
quote:
Indonesiers/Molukkers ook. Wat is je punt?
  woensdag 3 april 2019 @ 00:18:20 #246
Why is all the rum gone?
pi_186001769
quote:

Je ziet dit echt als een argument voor iets? 8)7
  woensdag 3 april 2019 @ 00:18:48 #247
Why is all the rum gone?
pi_186001775
quote:

Volgens mij ging dit topic over een Molukse wijk.
Nee, het gaat over het asociale gedrag van Molukkers.
  woensdag 3 april 2019 @ 00:20:25 #248
Why is all the rum gone?
pi_186001795
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Oceanier het volgende:

Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.
Nou en?
  woensdag 3 april 2019 @ 00:26:14 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186001840
quote:

De Molukkers die destijds hierheen kwamen hebben onder Nederlandse vlag gevochten...
pi_186001880
Hey jongens, de frustratie zit diep bij jullie. Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Maar wat vinden jullie er nou van, dat de regering, de Molukkers, de meeste woningcorporaties, de meeste Nederlanders en de gemeentes de Molukse wijken wel prima vinden zo. Niemand staat achter jullie, en niemand behalve jullie ziet Molukkers als tuig.

Wat doet dat eigenlijk met jullie? Waarom zijn jullie nou zo boos?
West-Melanesia
pi_186001920
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat precies maakt dat ons probleem?
Nee meneer maan vond dat Molukkers in Nederland geen activiteiten mochten organiseren om de Molukse families financieel te steunen op de Molukken wiens mannen vastzitten in de gevangenis vanwege de vrijheidsstrijd tegen Indonesie.

Daarom bracht hij het argument, dat hij ook niet loopt te mekkeren om een Duitser die zijn familielid in de 2e wereldoorlog heeft vermoord.

Ik maak hem dus even duidelijk dat Nederland op dit moment niet bezet is door een ander land, wat wel het geval is bij de Molukken.

Waarom lees jij niet eerst goed? Dan had je je dit namelijk niet hoeven af te vragen.
West-Melanesia
pi_186001940
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Oceanier het volgende:
Praat dus niet zo stoer met je ik ga dit niet doen en ik ga dat niet doen
Ik dacht even dat ik gek was. Had ik echt stoere praatjes en zei ik echt dat ik bepaalde dingen niet ging doen? Ik heb mijn post even nagelezen, maar niks van dat alles.

Dit onderstreept voor mij wederom dat ik eerder vandaag een goed besluit heb genomen om niet met jou in discussie te gaan. Jij gaat namelijk iets te soepel met de feiten om en dat maakt een zinvolle discussie onmogelijk.
pi_186001972
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik gek was. Had ik echt stoere praatjes en zei ik echt dat ik bepaalde dingen niet ging doen? Ik heb mijn post even nagelezen, maar niks van dat alles.

Dit onderstreept voor mij wederom dat ik eerder vandaag een goed besluit heb genomen om niet met jou in discussie te gaan. Jij gaat namelijk iets te soepel met de feiten om en dat maakt een zinvolle discussie onmogelijk.
Nou daar ben ik blij om, je ging op een gegeven moment toch alleen maar huilen om treinen die in het verleden zijn gekaapt, en dat notabene bij een topic over Molukse wijken.

Jammer, maar een volwassen discussie is met jou niet mogelijk, helemaal na je volkomen verkeerde vergelijking Nederland Duitsland
West-Melanesia
pi_186001981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee meneer maan vond dat Molukkers in Nederland geen activiteiten mochten organiseren om de Molukse families financieel te steunen op de Molukken wiens mannen vastzitten in de gevangenis vanwege de vrijheidsstrijd tegen Indonesie.
Waar zeg ik dit? Jij creėert je eigen werkelijkheid en denkt dat iedereen die voor zoete koek slikt.
pi_186002021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:42 schreef maan_man het volgende:

[..]

Waar zeg ik dit? Jij creėert je eigen werkelijkheid en denkt dat iedereen die voor zoete koek slikt.
Je hebt het over mekkeren en vervolgens haal je de situatie dat Nederland in het verleden bezet was door Duitsland en jij daar ook niet mekkert.

Dat mekkeren slaat dus op de acties die Molukkers organiseren voor hun vrijheidsstrijd tegen Indonesie, een vrijheidsstrijd die Nederland allang niet meer hoeft te voeren aangezien zij allang bevrijd zijn van de Duitsers. Ik zie niet in wat dit met Molukse wijken te maken heeft, wat nou gemekker? Wat bedoel je dan met gemekker?
West-Melanesia
pi_186002032
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat precies maakt dat ons probleem?
Als je je bedenkt dat ze eigenlijk de Molukken zouden moeten hebben omdat dat ze beloofd was (en ze daarvoor hun levens hebben gewaagd en gegeven), dan zijn die paar wijkjes een hele schrale troost.

Molukkers hebben een stalen principe. Veel meer dan Nederlanders.

Ik ben op de Molukken geweest en daar wil je echt wonen, dan zijn die paar kutwijken hier echt te triest. Heb geen seconde heimwee gehad naar Nederland, maar hier wel elke dag heimwee naar daar en ik ben niet eens Moluks. Daar geboren worden is de derde generatie ook door de neus geboord dus ja, ik begrijp wel dat ook zij (naast dat hun grootouders zijn genaaid wat op zich al een sterke reden is) pissig zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2019 00:52:36 ]
pi_186002049
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou daar ben ik blij om, je ging op een gegeven moment toch alleen maar huilen om treinen die in het verleden zijn gekaapt, en dat notabene bij een topic over Molukse wijken.
Lul nu een keer niet zo dom en verdraai de feiten niet steeds. In al mijn berichten die ik in dit topic heb geplaatst, komt een keer het woord trein (treinverkeer om precies te zijn) voor. Ik heb het voor je nageteld.
pi_186002104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:46 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je hebt het over mekkeren en vervolgens haal je de situatie dat Nederland in het verleden bezet was door Duitsland en jij daar ook niet mekkert.

Dat mekkeren slaat dus op de acties die Molukkers organiseren voor hun vrijheidsstrijd tegen Indonesie, een vrijheidsstrijd die Nederland allang niet meer hoeft te voeren aangezien zij allang bevrijd zijn van de Duitsers. Ik zie niet in wat dit met Molukse wijken te maken heeft, wat nou gemekker? Wat bedoel je dan met gemekker?
Ook dit is feitelijk onjuist.
pi_186002141
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:48 schreef maan_man het volgende:

[..]

Lul nu een keer niet zo dom en verdraai de feiten niet steeds. In al mijn berichten die ik in dit topic heb geplaatst, komt een keer het woord trein (treinverkeer om precies te zijn) voor. Ik heb het voor je nageteld.
Is al 1x teveel, dat gejank over de treinkaping bij elk artikel waarin een Molukker voorkomt.

Moet ik Srebenica, de Banda-Moorden, Nederlandse pedo’s erbij halen, doe ik toch ook niet wanneer er morgen een artikel verschijnt over Nederlandse Ajax Feyenoord hooligans die met elkaar op de vuist gaan.

Altijd hetzelfde liedje met die kleine groep gasten zoals jou, maar ik kan er wel om lachen. Dat zulke mensen nog bestaan, die leven ook in een utopia waarin geen Molukse wijken bestaan ;)
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 00:59:53 #260
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186002153
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:47 schreef Myrr het volgende:

[..]

Als je je bedenkt dat ze eigenlijk de Molukken zouden moeten hebben omdat dat ze beloofd was (en ze daarvoor hun levens hebben gewaagd en gegeven), dan zijn die paar wijkjes een hele schrale troost.

Molukkers hebben een stalen principe. Veel meer dan Nederlanders.

Ik ben op de Molukken geweest en daar wil je echt wonen, dan zijn die paar kutwijken hier echt te triest. Heb geen seconde heimwee gehad naar Nederland, maar hier wel elke dag heimwee naar daar en ik ben niet eens Moluks. Daar geboren worden is de derde generatie ook door de neus geboord dus ja, ik begrijp wel dat ook zij (naast dat hun grootouders zijn genaaid wat op zich al een sterke reden is) pissig zijn.
pissig zijn op wie? Onze Rotterdamse burgemeester of op de buurman? Of de boer 5 kilometer verder?

WTF?
pi_186002154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ook dit is feitelijk onjuist.
Jawel, je hebt het ook over aanspraak maken op voorkeursbehandeling? Ook totaal onjuist
West-Melanesia
pi_186002165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

pissig zijn op wie? Onze Rotterdamse burgemeester of op de buurman? Of de boer 5 kilometer verder?

WTF?
Op een woningcorporatie die niet men hen overlegt.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 01:01:34 #263
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Indonesiers/Molukkers ook. Wat is je punt?
Ik zeg het als reactie, niet als beginpunt. Eigenlijk zeg ik hetzelfde als jij.
MV NS FR DS MD
  woensdag 3 april 2019 @ 01:02:51 #264
Why is all the rum gone?
pi_186002182
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Dat het belachelijk is dat er wijken bestaan in Nederland waarvan Molukkers denken dat ze die mogen claimen?
  woensdag 3 april 2019 @ 01:03:17 #265
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je ziet dit echt als een argument voor iets? 8)7
Het lijkt mij handig om iets in context te zetten. Heel wat jaren geschiedenis moet je niet weg laten.
MV NS FR DS MD
pi_186002193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ja jij mag het niet zeggen maar hij wel. Misschien denkt hij zo omdat hij een bepaalde kleur heeft, en die vraag stel ik gelijk aan hem. Is dat zo, crash O of wat je naam ook is. Maar alleen jij zulke dingen zeggen vanwege je huidskleur of ras en andere niet?
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 01:04:27 #267
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002197
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Molukkers die destijds hierheen kwamen hebben onder Nederlandse vlag gevochten...
Ja en die hebben ook afspraken gemaakt met de overheid over deze wijken. Dus gewoon houden aan de afspraak.
MV NS FR DS MD
  woensdag 3 april 2019 @ 01:04:33 #268
Why is all the rum gone?
pi_186002200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:

Het lijkt mij handig om iets in context te zetten. Heel wat jaren geschiedenis moet je niet weg laten.
Dus je vindt dat Molukkers inderdaad een uitzonderingspositie mogen bekleden in ons land?
pi_186002205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Is al 1x teveel, dat gejank over de treinkaping bij elk artikel waarin een Molukker voorkomt.

Moet ik Srebenica, de Banda-Moorden, Nederlandse pedo’s erbij halen, doe ik toch ook niet wanneer er morgen een artikel verschijnt over Nederlandse Ajax Feyenoord hooligans die met elkaar op de vuist gaan.

Altijd hetzelfde liedje met die kleine groep gasten zoals jou, maar ik kan er wel om lachen. Dat zulke mensen nog bestaan, die leven ook in een utopia waarin geen Molukse wijken bestaan ;)
Haal erbij wat jij erbij wil halen als jij denkt dat dit helpt bij het onderbouwen van het jouw standpunt, maar beweer niet de hele tijd dat ik dingen heb gezegd die ik niet heb gezegd.
  woensdag 3 april 2019 @ 01:05:12 #270
Why is all the rum gone?
pi_186002209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Ja en die hebben ook afspraken gemaakt met de overheid over deze wijken. Dus gewoon houden aan de afspraak.
Ok, dan zij wij het structureel oneens.
pi_186002222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat het belachelijk is dat er wijken bestaan in Nederland waarvan Molukkers denken dat ze die mogen claimen?
Nee het is belachelijk dat er nog een kleine groep mensen zoals jou bestaat, die totaal nutteloos een probleem proberen te veroorzaken die er niet is. Koningin Maxima kwam 4 jaar geleden nog gezellig langs bij de viering van het 50-jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen ad Rhijn. De regering vind het best, de gemeentes met een Molukse wijk, hun burgemeesters en ook de woningcorporaties.

Je bent alleen als een roepende in een woestijn. Hoe voel je je nu? Wat doet het met je? Voel je je nu niet zwaar kut dat je overruled wordt door de Molukse wijken en notabene je eigen regering?
West-Melanesia
pi_186002224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is ze gegeven. Letterlijk. Het is van hun.

Jij kunt ook niet wanneer je 10 jaar terug iemand iets hebt gegeven even langs gaan en zeggen Ja ik wil het toch terug.
  woensdag 3 april 2019 @ 01:08:48 #273
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002233
quote:

[..]

Nee, het ging over het moorden. Dat weet je zelf ook, beetje flauw om nu zo op een ‘slimme’ manier te draaien. De doden van de kaping zijn natuurlijk erg, maar het blijft vreemd om altijd zo veel weerstand te zien als je praat over de genocide in Indonesiė.
MV NS FR DS MD
pi_186002234
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Haal erbij wat jij erbij wil halen als jij denkt dat dit helpt bij het onderbouwen van het jouw standpunt, maar beweer niet de hele tijd dat ik dingen heb gezegd die ik niet heb gezegd.
Jij en 50 anderen begonnen met irrelevante treinen en gijzelingen erbij te halen in een topic over Molukse wijken, nu is alles in de war. Ik moet nu helemaal lachen om jullie
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 01:09:30 #275
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002241
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus je vindt dat Molukkers inderdaad een uitzonderingspositie mogen bekleden in ons land?
Ja, als dat zo is afgesproken destijds heb je je daaraan te houden. Of gooien we alle afspraken overboord...
MV NS FR DS MD
pi_186002252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja dat vind premier Rutte en het grootste deel van de Nederlandse bevolking ook. Nu, en ook al voordat jij geboren was. Je komt net om de hoek kijken en dan ga je je met wijken bemoeien die ouwer dan jou zijn. Je lijkt wel een cabaretier
West-Melanesia
pi_186002256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:07 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het is ze gegeven. Letterlijk. Het is van hun.

Jij kunt ook niet wanneer je 10 jaar terug iemand iets hebt gegeven even langs gaan en zeggen Ja ik wil het toch terug.
Ik heb in mijn leven ook wel eens iets gekregen. Maar voor alles dat ik heb gekregen, betaal ik niet maandelijks een huursom. Dus gegeven lijkt mij hier niet echt de juiste woordkeuze.
pi_186002269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:10 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik heb in mijn leven ook wel eens iets gekregen. Maar voor alles dat ik heb gekregen, betaal ik niet maandelijks een huursom. Dus gegeven lijkt mij hier niet echt de juiste woordkeuze.
Goed, nu ben je gewoon aan het janken op details, echter;

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja dat vind premier Rutte en het grootste deel van de Nederlandse bevolking ook. Nu, en ook al voordat jij geboren was. Je komt net om de hoek kijken en dan ga je je met wijken bemoeien die ouwer dan jou zijn. Je lijkt wel een cabaretier
pi_186002275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:10 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ga niet dat koekje wat je hebt gekregen van je klasgenootje vergelijken met een woonwijk. Zoals ik al eerder zei, je bent geen kei in het maken van vergelijkingen. Je zet Molukkers en Nederland voor schut
West-Melanesia
pi_186002294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:12 schreef Myrr het volgende:

[..]

Goed, nu ben je gewoon aan het janken op details, echter;
[..]

Nee, ik jank niet over details. Ik leg net bloot dat van jouw hele argumentatie weinig klopt. Pijnlijk, maar waar.
pi_186002301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:15 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nee, ik jank niet over details. Ik leg net bloot dat van jouw hele argumentatie weinig klopt. Pijnlijk, maar waar.
Je jankt wel, over een koekje
West-Melanesia
pi_186002314
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:15 schreef maan_man het volgende:

[..]

:+ Dan is datgene wat je gegeven hebt een auto toch. Daar betaal je voor. Opgelost.
pi_186002322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

:+ Dan is datgene wat je gegeven hebt een auto toch. Daar betaal je voor. Opgelost.
Wat? Ik probeer je te volgen, maar voor deze stellingname kan ik geen kaas maken.
pi_186002336
Moet wel erbij zeggen dat ik ramen eruit wel heel erg ver vind gaan. Het is een probleem van de huurcoorporaties. Gooi dan daar op locatie de ramen eruit (of ga liever in een flink gesprek).

Hier wonen ook veel Molukkers, maar geen wijk. Ze zijn hier gewoon verspreid en zouden zich nooit zo gedragen.
pi_186002341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat? Ik probeer je te volgen, maar voor deze stellingname kan ik geen kaas maken.
Dat ligt aan jou. Je hebt moeite met begrijpend lezen en verbanden leggen. Geeft niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2019 01:20:41 ]
  woensdag 3 april 2019 @ 01:20:31 #286
Why is all the rum gone?
pi_186002345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:07 schreef Oceanier het volgende:
Voel je je nu niet zwaar kut dat je overruled wordt door de Molukse wijken en notabene je eigen regering?
Nee, hoor. Ik heb er in mijn blanke elitewijk geen last van. Overigens is het totaal van de wijken al met 25% afgenomen en wonen er in veel wijken ook mensen met een andere afkomst. Dus het houdt vanzelf wel een keer op. En terecht. Ik vind dat geen enkele etnische groep in Nederland het recht heeft om zich af te zonderen. En al helemaal niet als je zo gedraagt als de Molukkers hebben gedaan (en blijkbaar nog steeds doen).
  woensdag 3 april 2019 @ 01:20:56 #287
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002349
Feit blijft dat er gewoon aan een afspraak gehouden moet worden. Zo werkt dat nou eenmaal anders zou het het gewoon een warboel worden in het dagelijkse leven als jan en alleman na verloop van tijd naar eigen hartelust afspraken overboord gooit.
MV NS FR DS MD
  woensdag 3 april 2019 @ 01:21:02 #288
Why is all the rum gone?
pi_186002350
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:09 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Of gooien we alle afspraken overboord.
Dat doet de overheid aan de lopende band, dus ik zie niet in waarom niet.
  woensdag 3 april 2019 @ 01:21:23 #289
Why is all the rum gone?
pi_186002352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:10 schreef Oceanier het volgende:

...en het grootste deel van de Nederlandse bevolking ook.
Nee, hoor.
  woensdag 3 april 2019 @ 01:21:35 #290
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat doet de overheid aan de lopende band, dus ik zie niet in waarom niet.
Vind je dit nou echt een goed argument?!?!?!?
MV NS FR DS MD
  woensdag 3 april 2019 @ 01:22:12 #291
Why is all the rum gone?
pi_186002361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:21 schreef Enfatruskiloin het volgende:

Vind je dit nou echt een goed argument?!?!?!?
Zeker.
  woensdag 3 april 2019 @ 01:24:45 #292
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002380
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker.
Dan heb je ook geen problemen met de doden van de kaping want er zijn genoeg doden in Indonesiė gevallen. Zelfde argumentstructuur als van jou.
MV NS FR DS MD
  woensdag 3 april 2019 @ 01:25:50 #293
Why is all the rum gone?
pi_186002393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:24 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Dan heb je ook geen problemen met de doden van de kaping want er zijn genoeg doden in Indonesiė gevallen. Zelfde argumentstructuur als van jou.
Nee, hoor. Dat is echt iets heel anders.
pi_186002396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik heb er in mijn blanke elitewijk geen last van. Overigens is het totaal van de wijken al met 25% afgenomen en wonen er in veel wijken ook mensen met een andere afkomst. Dus het houdt vanzelf wel een keer op. En terecht. Ik vind dat geen enkele etnische groep in Nederland het recht heeft om zich af te zonderen. En al helemaal niet als je zo gedraagt als de Molukkers hebben gedaan (en blijkbaar nog steeds doen).
Dat een gedeelte van die wijken gemeleerd zijn klopt, je hebt je huiswerk gedaan. Met die vooruitzicht op het oog, wordt er nu hard gewerkt om de nog bestaande wijken intact te houden. Dit gebeurt in samenwerking en overleg met verschillende partijen. Ik vind dat de Molukkers wel het recht hebben om zich af te zonderen.
West-Melanesia
pi_186002414
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor.
Jawel, de Molukse wijken zijn verspreid door heel Nederland, van oost naar west, en noord naar zuid al 60 jaar lang.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 01:27:54 #296
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002415
Molukkers mogen niet moorden, mogen daarentegen niet zeiken over de moorden in Indonesė, niet zeiken over de niet nagekomen afspraken van Nederland over grondgebied, niet over deze wijken
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dat is echt iets heel anders.
Oke leg uit. Maar tot nu toe komt het allemaal zeer selectief over.
MV NS FR DS MD
pi_186002422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:27 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Molukkers mogen niet moorden, mogen daarentegen niet zeiken over de moorden in Indonesė, niet zeiken over de niet nagekomen afspraken van Nederland over grondgebied, niet over deze wijken
[..]

Oke leg uit. Maar tot nu toe komt het allemaal zeer selectief over.
Jack sparrow is of een trol, een facist, een racist of een ultranationalist, of allemaal.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 01:29:41 #298
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_186002428
Deze discussie verloopt altijd hetzelfde
MV NS FR DS MD
  woensdag 3 april 2019 @ 01:29:48 #299
Why is all the rum gone?
pi_186002431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:26 schreef Oceanier het volgende:

Ik vind dat de Molukkers wel het recht hebben om zich af te zonderen.
Als je niet naast blanke Nederlanders wilt wonen, moet je lekker naar Indonesie gaan. Kijken of je daar ook zo goed wordt behandeld.
  woensdag 3 april 2019 @ 01:30:11 #300
Why is all the rum gone?
pi_186002434
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jawel, de Molukse wijken zijn verspreid door heel Nederland, van oost naar west, en noord naar zuid al 60 jaar lang.
En het worden er steeds minder. ^O^
  woensdag 3 april 2019 @ 01:31:48 #301
Why is all the rum gone?
pi_186002447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 01:27 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Molukkers mogen niet moorden, mogen daarentegen niet zeiken over de moorden in Indonesė, niet zeiken over de niet nagekomen afspraken van Nederland over grondgebied, niet over deze wijken.
Waarom zouden ze dat wel mogen. Doen wij toch ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')