Wat heeft Nederland van driekwart eeuw geleden ermee te maken? Duitsland was toen ook niet al te lief voor de Nederlanders. Japan heeft ook link lopen huishouden in de Nederlandse Koloniën. Zitten we daar haast een eeuw later ook nog over te schuimbekken terwijl we allemaal eisen aan ze stellen? Mijn hond heeft trouwens ook nog een trauma omdat zijn over-over-over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader gebruikt was als lunch door de Spanjaarden.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Nederlanders hebben in Indonesië alleen maar schuldige mensen vermoord.
[..]
Ze hebben echt jarenlang Indonesië en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
Er is weinig vrijwilligs aan als de wachtlijsten voor huurwoningen zo lang zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Maerwynn het volgende:
Welke blanda gaat nou vrijwillig in een nasiballenbuurt wonen?
Volgens mij ging dit topic over een Molukse wijk. Je haalt de irrelevante treinkapingen uit het verleden erbij, die totaal niks met dit onderwerp te maken hebben. En nu ga je zelf janken als iemand de slechte daden van Nederland erbij betrekt?quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:31 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wat heeft Nederland van driekwart eeuw geleden ermee te maken? Duitsland was toen ook niet al te lief voor de Nederlanders. Japan heeft ook link lopen huishouden in de Nederlandse Koloniën. Zitten we daar haast een eeuw later ook nog over te schuimbekken terwijl we allemaal eisen aan ze stellen? Mijn hond heeft trouwens ook nog een trauma omdat zijn over-over-over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader gebruikt was als lunch door de Spanjaarden.
Ik zie inderdaad regelmatig de berichten van Nederlanders in Duitsland en Japan die de autochtone bevolking wegtreiteren omdat hun grootvader last van ze had.
Oh wacht
Prima dat de 1e generatie Molukkers toen de tijd hun eigen stek kregen in Nederland. Maar dat zou geen enkele garantie moeten zijn voor de nieuwere generaties. Die zijn hier gewoon geboren en getogen. Dus als er "Molukse" woningen vrij komen door vergrijzing en ze hebben geen Molukker die het wilt huren, dan moet het gewoon de vrije markt op voor iedereen.
Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, jaquote:
En Indonesië ook niet door Nederland. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef Oceanier het volgende:
Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland,
Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland, daarom loop je niet te schuimbekken. En nou ontopic voordat je Nederland helemaal voorschut zet met je verkeerde vergelijkingenquote:Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, ja
Molukkers weten anders wel wat lekker koken is, dat zou een goede reden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Maerwynn het volgende:
Welke blanda gaat nou vrijwillig in een nasiballenbuurt wonen?
Allemachtig, wat onrespectvol.quote:Op dinsdag 2 april 2019 22:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja wat kom je eigenlijk doen, dit gaat over een Molukse wijk je bent volgens mij een beetje in de war
Je bedoelt de Molukken wel door Indonesie. Ik zie het alweer, je trekt totaal verkeerde vergelijkingen, weet ook niks van de geschiedenis. Daarom is het beter voor je om ontopic te blijven want je vergelijkingen gaan totaal niet op, je zet Nederland alleen maar voor schutquote:Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, ja
[..]
En Indonesië ook niet door Nederland. Dus wat is je punt?
Kerel, is fok.nl niet voor 18+? Het is nog altijd respectloos, wat er respectloos was aan mijn reactie mag Joost wetenquote:Op dinsdag 2 april 2019 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Allemachtig, wat onrespectvol.
Ben jij het zwarte schaap daar of zo?
Daar komt ie weer, die zielige slachtofferol. Is het een nieuwe rage ofzo overal racisme in zien? Ga lekker met zwarte pieten vechten in een weiland, laat de Molukse wijken aub met rustquote:Op dinsdag 2 april 2019 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meteen weer de racisme kaart trekken
Ik weet niet precies wat jij hiermee bedoelt, maar laten wij wel realistisch blijven. Dat mijn opa tijdens de oorlog twee naasten verloor, was kut. Maar dat is niet mijn geschiedenis. Laat staan dat ik bij de Duitsers aanspraak kan maken op enige voorkeursbehandelingen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:37 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
Veel mensen hier die klaarblijkelijk geen enkele weet hebben van de Molukkers en hun geschiedenis.
Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:44 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat jij hiermee bedoelt, maar laten wij wel realistisch blijven. Dat mijn opa tijdens de oorlog twee naasten verloor, was kut. Maar dat is niet mijn geschiedenis. Laat staan dat ik bij de Duitsers aanspraak kan maken op enige voorkeursbehandelingen.
Dat Nederland dingen beter had kunnen doen in het verleden oké, maar dat staat los van de voorkeursbehandeling die de huidige generatie Molukkers krijgt.
En wat precies maakt dat ons probleem?quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Oceanier het volgende:
Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.
Het gaat er toch over wat voor soort volk Molukkers zijn? Dan zijn de genoemde voorbeelden dus relevant.quote:
Indonesiers/Molukkers ook. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Als je het op die manier ziet dan moet je ook beseffen dat Nederland heel wat moorden in Indonesië heeft gepleegd.
Je ziet dit echt als een argument voor iets?quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Ze hebben echt jarenlang Indonesië en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
Nee, het gaat over het asociale gedrag van Molukkers.quote:Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef Oceanier het volgende:
Volgens mij ging dit topic over een Molukse wijk.
Nou en?quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Oceanier het volgende:
Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.
De Molukkers die destijds hierheen kwamen hebben onder Nederlandse vlag gevochten...quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Nederlanders hebben in Indonesië alleen maar schuldige mensen vermoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |