abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185998428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Nederlanders hebben in Indonesië alleen maar schuldige mensen vermoord.
[..]

Ze hebben echt jarenlang Indonesië en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
Wat heeft Nederland van driekwart eeuw geleden ermee te maken? Duitsland was toen ook niet al te lief voor de Nederlanders. Japan heeft ook link lopen huishouden in de Nederlandse Koloniën. Zitten we daar haast een eeuw later ook nog over te schuimbekken terwijl we allemaal eisen aan ze stellen? Mijn hond heeft trouwens ook nog een trauma omdat zijn over-over-over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader gebruikt was als lunch door de Spanjaarden.

Ik zie inderdaad regelmatig de berichten van Nederlanders in Duitsland en Japan die de autochtone bevolking wegtreiteren omdat hun grootvader last van ze had.
Oh wacht :')

Prima dat de 1e generatie Molukkers toen de tijd hun eigen stek kregen in Nederland. Maar dat zou geen enkele garantie moeten zijn voor de nieuwere generaties. Die zijn hier gewoon geboren en getogen. Dus als er "Molukse" woningen vrij komen door vergrijzing en ze hebben geen Molukker die het wilt huren, dan moet het gewoon de vrije markt op voor iedereen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 21:37:54 ]
pi_185998544
Welke blanda gaat nou vrijwillig in een nasiballenbuurt wonen? :')
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:40:00 #228
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_185998619
Ik zet het gewoon in perspectief. Als je zelf loopt te moorden dan vervaagt alles. Inderdaad het is allemaal lang geleden wat er is gebeurd in Indonesië. Maar die treinkaping is ook al tientallen jaren oud.

Maak je maar niet druk, ik ben geen Nederlander dus ik kaap geen landen. Ben ook geen Molukker dus schiet geen onschuldige mensen doodt. Dus maak je daar ook niet druk over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enfatruskiloin op 02-04-2019 21:52:44 ]
MV NS FR DS MD
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:41:22 #229
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185998659
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Maerwynn het volgende:
Er is weinig vrijwilligs aan als de wachtlijsten voor huurwoningen zo lang zijn.
pi_185999478
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:31 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat heeft Nederland van driekwart eeuw geleden ermee te maken? Duitsland was toen ook niet al te lief voor de Nederlanders. Japan heeft ook link lopen huishouden in de Nederlandse Koloniën. Zitten we daar haast een eeuw later ook nog over te schuimbekken terwijl we allemaal eisen aan ze stellen? Mijn hond heeft trouwens ook nog een trauma omdat zijn over-over-over-over-over-over-over-over-over-over-over grootvader gebruikt was als lunch door de Spanjaarden.

Ik zie inderdaad regelmatig de berichten van Nederlanders in Duitsland en Japan die de autochtone bevolking wegtreiteren omdat hun grootvader last van ze had.
Oh wacht :')

Prima dat de 1e generatie Molukkers toen de tijd hun eigen stek kregen in Nederland. Maar dat zou geen enkele garantie moeten zijn voor de nieuwere generaties. Die zijn hier gewoon geboren en getogen. Dus als er "Molukse" woningen vrij komen door vergrijzing en ze hebben geen Molukker die het wilt huren, dan moet het gewoon de vrije markt op voor iedereen.
Volgens mij ging dit topic over een Molukse wijk. Je haalt de irrelevante treinkapingen uit het verleden erbij, die totaal niks met dit onderwerp te maken hebben. En nu ga je zelf janken als iemand de slechte daden van Nederland erbij betrekt?

Ben jij een racist ofzo?

Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland, daarom loop je niet te schuimbekken. En nou ontopic voordat je Nederland helemaal voorschut zet met je verkeerde vergelijkingen
West-Melanesia
pi_185999516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef Oceanier het volgende:
Ben jij een racist ofzo?
Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, ja :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef Oceanier het volgende:
Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland,
En Indonesië ook niet door Nederland. Dus wat is je punt?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 22:26:01 ]
pi_185999542
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik ben een blanke heteroseksuele autochtone man. Dus per definitie aldus Links, ja :Y
Nederland is anno 2019 niet bezet door Spanje en Duitsland, daarom loop je niet te schuimbekken. En nou ontopic voordat je Nederland helemaal voorschut zet met je verkeerde vergelijkingen
West-Melanesia
pi_185999551
Schuimbek topic
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:28:20 #234
117098 Hathor
Effe niet
pi_185999595
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:36 schreef Maerwynn het volgende:
Molukkers weten anders wel wat lekker koken is, dat zou een goede reden kunnen zijn. :Y)
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:31:34 #235
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185999651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja wat kom je eigenlijk doen, dit gaat over een Molukse wijk je bent volgens mij een beetje in de war
Allemachtig, wat onrespectvol.
Ben jij het zwarte schaap daar of zo?
pi_185999673
quote:

[..]

Ben jij een racist ofzo?

Meteen weer de racisme kaart trekken :O
Facts don't care about your feelings
pi_186001056
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

[..]

En Indonesië ook niet door Nederland. Dus wat is je punt?
Je bedoelt de Molukken wel door Indonesie. Ik zie het alweer, je trekt totaal verkeerde vergelijkingen, weet ook niks van de geschiedenis. Daarom is het beter voor je om ontopic te blijven want je vergelijkingen gaan totaal niet op, je zet Nederland alleen maar voor schut
West-Melanesia
pi_186001081
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Allemachtig, wat onrespectvol.
Ben jij het zwarte schaap daar of zo?
Kerel, is fok.nl niet voor 18+? Het is nog altijd respectloos, wat er respectloos was aan mijn reactie mag Joost weten
West-Melanesia
pi_186001105
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Meteen weer de racisme kaart trekken :O
Daar komt ie weer, die zielige slachtofferol. Is het een nieuwe rage ofzo overal racisme in zien? Ga lekker met zwarte pieten vechten in een weiland, laat de Molukse wijken aub met rust
West-Melanesia
pi_186001133
Veel mensen hier die klaarblijkelijk geen enkele weet hebben van de Molukkers en hun geschiedenis.
pi_186001252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:37 schreef melissa_girl_1998 het volgende:
Veel mensen hier die klaarblijkelijk geen enkele weet hebben van de Molukkers en hun geschiedenis.
Ik weet niet precies wat jij hiermee bedoelt, maar laten wij wel realistisch blijven. Dat mijn opa tijdens de oorlog twee naasten verloor, was kut. Maar dat is niet mijn geschiedenis. Laat staan dat ik bij de Duitsers aanspraak kan maken op enige voorkeursbehandelingen.

Dat Nederland dingen beter had kunnen doen in het verleden oké, maar dat staat los van de voorkeursbehandeling die de huidige generatie Molukkers krijgt.
pi_186001531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat jij hiermee bedoelt, maar laten wij wel realistisch blijven. Dat mijn opa tijdens de oorlog twee naasten verloor, was kut. Maar dat is niet mijn geschiedenis. Laat staan dat ik bij de Duitsers aanspraak kan maken op enige voorkeursbehandelingen.

Dat Nederland dingen beter had kunnen doen in het verleden oké, maar dat staat los van de voorkeursbehandeling die de huidige generatie Molukkers krijgt.
Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.

Ga dus niet met kromme vergelijkingen slingeren want je snapt er helemaal niks van. Wanneer Duitsland nu Nederland zou bezetten hou ik mijn hart vast met deze huidige Nederlandse generatie kinderen die niet eens meer weten wat buiten spelen is. Zouden ze hun telefoontjes opzij kunnen leggen om een gewonde persoon op de grond te kunnen redden. Praat dus niet zo stoer met je ik ga dit niet doen en ik ga dat niet doen, je land is niet bezet dus ga niet praten voor Molukkers wiens land wel is bezet

Molukse wijken zijn tot in de eeuwigheid. Woningen gaan over van generatie op generatie, opa’s naar kinderen en kleinkinderen. Dat is de Molukse cultuur, dat noemen ze adat. Dat is zo afgesproken met de Nederlandse regering als troost en excuses dat de Molukkers en al hun nakomelingen moesten opgroeien in Nederland tegen hun wil in.

Luisteren naar de wensen van een verdwaald volk in wen vreemd land tegen hun wil in, de wens om bij elkaar te wonen was het minste wat de Nederlandse regering destijds kon doen en daar hebben ze naar geluisterd en dat heeft het Nederlandse volk altijd geaccepteerd.
West-Melanesia
  woensdag 3 april 2019 @ 00:14:24 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 april 2019 @ 00:15:56 #244
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186001741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:43 schreef Oceanier het volgende:

Ook jij bij het onderwerp blijven.
Het gaat er toch over wat voor soort volk Molukkers zijn? Dan zijn de genoemde voorbeelden dus relevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 april 2019 @ 00:17:09 #245
Why is all the rum gone?
pi_186001758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Als je het op die manier ziet dan moet je ook beseffen dat Nederland heel wat moorden in Indonesië heeft gepleegd.
Indonesiers/Molukkers ook. Wat is je punt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 april 2019 @ 00:18:20 #246
Why is all the rum gone?
pi_186001769
quote:

Ze hebben echt jarenlang Indonesië en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
Je ziet dit echt als een argument voor iets? 8)7
  woensdag 3 april 2019 @ 00:18:48 #247
Why is all the rum gone?
pi_186001775
quote:

Volgens mij ging dit topic over een Molukse wijk.
Nee, het gaat over het asociale gedrag van Molukkers.
  woensdag 3 april 2019 @ 00:20:25 #248
Why is all the rum gone?
pi_186001795
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Oceanier het volgende:

Ook voor jou geld, Nederland is niet meer bezet door Duitsland, de Molukken wel door Indonesie.
Nou en?
  woensdag 3 april 2019 @ 00:26:14 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186001840
quote:

Nederlanders hebben in Indonesië alleen maar schuldige mensen vermoord.

De Molukkers die destijds hierheen kwamen hebben onder Nederlandse vlag gevochten...
pi_186001880
Hey jongens, de frustratie zit diep bij jullie. Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Maar wat vinden jullie er nou van, dat de regering, de Molukkers, de meeste woningcorporaties, de meeste Nederlanders en de gemeentes de Molukse wijken wel prima vinden zo. Niemand staat achter jullie, en niemand behalve jullie ziet Molukkers als tuig.

Wat doet dat eigenlijk met jullie? Waarom zijn jullie nou zo boos?
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')