Nee meneer maan vond dat Molukkers in Nederland geen activiteiten mochten organiseren om de Molukse families financieel te steunen op de Molukken wiens mannen vastzitten in de gevangenis vanwege de vrijheidsstrijd tegen Indonesie.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies maakt dat ons probleem?
Ik dacht even dat ik gek was. Had ik echt stoere praatjes en zei ik echt dat ik bepaalde dingen niet ging doen? Ik heb mijn post even nagelezen, maar niks van dat alles.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Oceanier het volgende:
Praat dus niet zo stoer met je ik ga dit niet doen en ik ga dat niet doen
Nou daar ben ik blij om, je ging op een gegeven moment toch alleen maar huilen om treinen die in het verleden zijn gekaapt, en dat notabene bij een topic over Molukse wijken.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik gek was. Had ik echt stoere praatjes en zei ik echt dat ik bepaalde dingen niet ging doen? Ik heb mijn post even nagelezen, maar niks van dat alles.
Dit onderstreept voor mij wederom dat ik eerder vandaag een goed besluit heb genomen om niet met jou in discussie te gaan. Jij gaat namelijk iets te soepel met de feiten om en dat maakt een zinvolle discussie onmogelijk.
Waar zeg ik dit? Jij creëert je eigen werkelijkheid en denkt dat iedereen die voor zoete koek slikt.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee meneer maan vond dat Molukkers in Nederland geen activiteiten mochten organiseren om de Molukse families financieel te steunen op de Molukken wiens mannen vastzitten in de gevangenis vanwege de vrijheidsstrijd tegen Indonesie.
Je hebt het over mekkeren en vervolgens haal je de situatie dat Nederland in het verleden bezet was door Duitsland en jij daar ook niet mekkert.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:42 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waar zeg ik dit? Jij creëert je eigen werkelijkheid en denkt dat iedereen die voor zoete koek slikt.
Als je je bedenkt dat ze eigenlijk de Molukken zouden moeten hebben omdat dat ze beloofd was (en ze daarvoor hun levens hebben gewaagd en gegeven), dan zijn die paar wijkjes een hele schrale troost.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies maakt dat ons probleem?
Lul nu een keer niet zo dom en verdraai de feiten niet steeds. In al mijn berichten die ik in dit topic heb geplaatst, komt een keer het woord trein (treinverkeer om precies te zijn) voor. Ik heb het voor je nageteld.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:41 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou daar ben ik blij om, je ging op een gegeven moment toch alleen maar huilen om treinen die in het verleden zijn gekaapt, en dat notabene bij een topic over Molukse wijken.
Ook dit is feitelijk onjuist.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hebt het over mekkeren en vervolgens haal je de situatie dat Nederland in het verleden bezet was door Duitsland en jij daar ook niet mekkert.
Dat mekkeren slaat dus op de acties die Molukkers organiseren voor hun vrijheidsstrijd tegen Indonesie, een vrijheidsstrijd die Nederland allang niet meer hoeft te voeren aangezien zij allang bevrijd zijn van de Duitsers. Ik zie niet in wat dit met Molukse wijken te maken heeft, wat nou gemekker? Wat bedoel je dan met gemekker?
Is al 1x teveel, dat gejank over de treinkaping bij elk artikel waarin een Molukker voorkomt.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lul nu een keer niet zo dom en verdraai de feiten niet steeds. In al mijn berichten die ik in dit topic heb geplaatst, komt een keer het woord trein (treinverkeer om precies te zijn) voor. Ik heb het voor je nageteld.
pissig zijn op wie? Onze Rotterdamse burgemeester of op de buurman? Of de boer 5 kilometer verder?quote:Op woensdag 3 april 2019 00:47 schreef Myrr het volgende:
[..]
Als je je bedenkt dat ze eigenlijk de Molukken zouden moeten hebben omdat dat ze beloofd was (en ze daarvoor hun levens hebben gewaagd en gegeven), dan zijn die paar wijkjes een hele schrale troost.
Molukkers hebben een stalen principe. Veel meer dan Nederlanders.
Ik ben op de Molukken geweest en daar wil je echt wonen, dan zijn die paar kutwijken hier echt te triest. Heb geen seconde heimwee gehad naar Nederland, maar hier wel elke dag heimwee naar daar en ik ben niet eens Moluks. Daar geboren worden is de derde generatie ook door de neus geboord dus ja, ik begrijp wel dat ook zij (naast dat hun grootouders zijn genaaid wat op zich al een sterke reden is) pissig zijn.
Jawel, je hebt het ook over aanspraak maken op voorkeursbehandeling? Ook totaal onjuistquote:
Op een woningcorporatie die niet men hen overlegt.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
pissig zijn op wie? Onze Rotterdamse burgemeester of op de buurman? Of de boer 5 kilometer verder?
WTF?
Ik zeg het als reactie, niet als beginpunt. Eigenlijk zeg ik hetzelfde als jij.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Indonesiers/Molukkers ook. Wat is je punt?
Dat het belachelijk is dat er wijken bestaan in Nederland waarvan Molukkers denken dat ze die mogen claimen?quote:Op woensdag 3 april 2019 01:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ik zeg het als reactie, niet als beginpunt. Eigenlijk zeg ik hetzelfde als jij.
Het lijkt mij handig om iets in context te zetten. Heel wat jaren geschiedenis moet je niet weg laten.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je ziet dit echt als een argument voor iets?
Ja jij mag het niet zeggen maar hij wel. Misschien denkt hij zo omdat hij een bepaalde kleur heeft, en die vraag stel ik gelijk aan hem. Is dat zo, crash O of wat je naam ook is. Maar alleen jij zulke dingen zeggen vanwege je huidskleur of ras en andere niet?quote:Op woensdag 3 april 2019 01:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ik zeg het als reactie, niet als beginpunt. Eigenlijk zeg ik hetzelfde als jij.
Ja en die hebben ook afspraken gemaakt met de overheid over deze wijken. Dus gewoon houden aan de afspraak.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Molukkers die destijds hierheen kwamen hebben onder Nederlandse vlag gevochten...
Dus je vindt dat Molukkers inderdaad een uitzonderingspositie mogen bekleden in ons land?quote:Op woensdag 3 april 2019 01:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Het lijkt mij handig om iets in context te zetten. Heel wat jaren geschiedenis moet je niet weg laten.
Haal erbij wat jij erbij wil halen als jij denkt dat dit helpt bij het onderbouwen van het jouw standpunt, maar beweer niet de hele tijd dat ik dingen heb gezegd die ik niet heb gezegd.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is al 1x teveel, dat gejank over de treinkaping bij elk artikel waarin een Molukker voorkomt.
Moet ik Srebenica, de Banda-Moorden, Nederlandse pedo’s erbij halen, doe ik toch ook niet wanneer er morgen een artikel verschijnt over Nederlandse Ajax Feyenoord hooligans die met elkaar op de vuist gaan.
Altijd hetzelfde liedje met die kleine groep gasten zoals jou, maar ik kan er wel om lachen. Dat zulke mensen nog bestaan, die leven ook in een utopia waarin geen Molukse wijken bestaan
Ok, dan zij wij het structureel oneens.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ja en die hebben ook afspraken gemaakt met de overheid over deze wijken. Dus gewoon houden aan de afspraak.
Nee het is belachelijk dat er nog een kleine groep mensen zoals jou bestaat, die totaal nutteloos een probleem proberen te veroorzaken die er niet is. Koningin Maxima kwam 4 jaar geleden nog gezellig langs bij de viering van het 50-jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen ad Rhijn. De regering vind het best, de gemeentes met een Molukse wijk, hun burgemeesters en ook de woningcorporaties.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat het belachelijk is dat er wijken bestaan in Nederland waarvan Molukkers denken dat ze die mogen claimen?
Het is ze gegeven. Letterlijk. Het is van hun.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat het belachelijk is dat er wijken bestaan in Nederland waarvan Molukkers denken dat ze die mogen claimen?
Nee, het ging over het moorden. Dat weet je zelf ook, beetje flauw om nu zo op een ‘slimme’ manier te draaien. De doden van de kaping zijn natuurlijk erg, maar het blijft vreemd om altijd zo veel weerstand te zien als je praat over de genocide in Indonesië.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij en 50 anderen begonnen met irrelevante treinen en gijzelingen erbij te halen in een topic over Molukse wijken, nu is alles in de war. Ik moet nu helemaal lachen om julliequote:Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Haal erbij wat jij erbij wil halen als jij denkt dat dit helpt bij het onderbouwen van het jouw standpunt, maar beweer niet de hele tijd dat ik dingen heb gezegd die ik niet heb gezegd.
Ja, als dat zo is afgesproken destijds heb je je daaraan te houden. Of gooien we alle afspraken overboord...quote:Op woensdag 3 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus je vindt dat Molukkers inderdaad een uitzonderingspositie mogen bekleden in ons land?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |