abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185967977
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2019 12:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ach gut, hunnie mogen wel hun eigen wijk en jij en je vrindjes niet, het is toch wat.
Tja ik preek niet over "gelijkheid" en doe dan het tegenovergestelde.
pi_185968008
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:02 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Weet jij überhaupt wel waarom deze wijken zijn ontstaan?
Ja dat weet ik, hoeveel jaar geleden is dat nu inmiddels? Dus als jij daar zou gaan wonen, en daarna wordt je huis vernield sta jij dan met je kop voor de camera te roepen "ja maar ze zijn ook verkeerd behandeld geworden door de Nederlandse overheid zo'n 50 jaar geleden." Het is een non-excuus, met dat excuus kan ik heel wat goed gaan praten, veroorzaakt door leed wat nog wel een stuk recenter is. Wij als burgers en huidige generatie zijn niet verantwoordelijk voor de ellende wat veroorzaakt is door een regering uit een andere generatie.
pi_185968060
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2019 12:07 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nederlanders hebben via de stembus gekozen voor allochtonen op iedere straathoek, Molukkers zijn gedwongen de halve wereld overgevaren en in een kamp gestopt.
Dan sturen we ze toch terug als ze zo graag terug willen? Maar ik betwijfel of ze gaan, want dan is het opeens "born here" komen de paspoort foto's etc. Maar het wel als excuus blijven gebruiken om de boel te vernielen of je haat te ventileren naar autochtone Nederlanders.
pi_185968332
Bijna zestig jaar kent Maastricht een Molukse wijk. Negentien jongeren verzetten zich tegen de ‘vermenging met andere culturen.’ Kort na hun oproep werd een leegstaande woning beklad en vernield.

Achter paywall maar bovenste zin zegt alles. Nog erg rustig hier, een topic over blanke autochtone mannen die zoiets roepen zou op heel wat meer reacties kunnen rekenen, ik mis de bekende gezichten met een mening hierover?
pi_185968836
Dit gebeurde in het verleden ook al regelmatig in het Noorden van het land.

En toch zijn er legio fokkers die beweren dat ze toch oh zo goed geïntegreerd zijn, en dat andere allochtonen daar een voorbeeld aan moeten nemen.
pi_185968857
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Voor de grap eens op de facebook pagina van 1limburg.nl gekeken. Het is schrikbarend als je de taal leest waaruit de haat spuit tegen de autochtone blanke Nederlander. Zelfs vanuit generaties die hier zijn geboren, het is pure haat, pure discriminatie. Aangevuld door groepjes allochtonen uit de bekendere kringen die ook weer een reden hebben om los te gaan op alles wat blank en Nederlands is. Mensen die dit geval van racisme durven te benoemen worden virtueel belaagd. Het rottend gezwel in deze samenleving laat zich steeds vaker in het openbaar zien maar geen media die het oppakt, niemand die iets durft te zeggen over racisme, geen talkshows of nieuwsuitzendingen waarin we de ware aard zien van enkele mensen die zich afzetten tegen alles wat Nederlands is. Geen protesttochten over vermeend "racisme". Het is stil.

Maar ja, ik als blanke man houd wijselijk mijn mond want zou ik commentaar geven op de echte intolerante in de samenleving dan worden de nazi, en rechts-extremistische verwijzingen er weer bij de haren bijgesleept want het echte probleem zijn natuurlijk de mensen die dit gedrag niet meer willen accepteren.
Dat delen jij en die lui dan, dat blinde haten.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 1 april 2019 @ 13:17:46 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185968903
Allemaal het land uit flikkeren. Gooi ze maar op een onbewoond eiland.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185968906
We moeten dit soort constructies met spoed gaan afbouwen. Dit soort apartheid en positieve discriminatie leidt werkelijk nergens toe.
pi_185968935
Het zijn geen blanken dus is het geen racisme en discriminatie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_185969276
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 13:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat delen jij en die lui dan, dat blinde haten.
Bedankt voor je toevoeging aan dit topic, wederom mooi om te lezen hoe jij ook dit veroordeeld zoals je al het vermeende racisme tegen zogenaamde minderheidsgroepen ook altijd veroordeeld.

Maar zoals wel bekend in jouw kringen zijn de mensen die weer dit intolerant gedrag niet accepteren het probleem of althans van gelijke hoogte.
  maandag 1 april 2019 @ 13:52:09 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185969535
Kunnen we ze niet een ster geven en dan een muur erom heen bouwen?
pi_185969548
Alweer een domme woningcorporatie. Wanneer gaan de corporaties die te maken hebben met Molukse wijken nou eens hun hersens gebruiken? De Molukse wijk is voor Molukkers, als er geen gegadigden zijn in de Molukse gemeenschap kan je niet zonder overleg een niet- Molukse gezin daar plaatsen. Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel en pas sinds deze domme patatgeneratie, millenials ontstaan er problemen die het nieuws halen omdat de corporaties vergeten zijn hoe ze moeten communiceren.
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 13:53:15 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_185969562
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bedankt voor je toevoeging aan dit topic, wederom mooi om te lezen hoe jij ook dit veroordeeld zoals je al het vermeende racisme tegen zogenaamde minderheidsgroepen ook altijd veroordeeld.

Maar zoals wel bekend in jouw kringen zijn de mensen die weer dit intolerant gedrag niet accepteren het probleem of althans van gelijke hoogte.
Waarom zou ik me hier expliciet tegen uit moeten spreken dan? Is toch gewoon crimineel gedrag? Dat hoef ik toch niet elke keer te veroordelen? We hebben immers allemaal samen al afgesproken dat die zaken niet mogen omdat we ze slecht vinden. Moet ik dan alleen maar zeggen 'ik ben hier tegen' om maar geen deel te worden van jouw vijandsbeeld? Zodat jij denkt 'goh, die probeer ziet ook gewoon wanneer iets niet door de beugel kan'? Zou dat je ook maar enigszins overtuigen? Of word ik dan niets meer dan 'die ene linksmens-uitzondering die de regel bevestigd?'

Mijn kringen :'). Kom op zeg.

Ik heb toch helemaal niets met die Molukkers te maken man. En ook niet met 'linksmensen die wegkijken van discriminatie'. Dat vul jij voor mij in, en mag ik vervolgens gaan ontkennen? Vind je dat zelf niet een beetje raar?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 01-04-2019 14:33:22 ]
  maandag 1 april 2019 @ 13:57:40 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185969646
Rijdt er ook een trein door die wijk?
Staat er ook een basisschool in die wijk?
pi_185969980
quote:

[..]

Ga lekker bij “basic fit ladies only” filialen protestereb, of bij bejaardentehuizen en studentencomplexen. Laat de Molukkers hun wijken die er al waren voor bovengenoemde, en er al waren voordat jij geboren was met rust
West-Melanesia
pi_185970031
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ga lekker bij “basic fit ladies only” filialen protestereb, of bij bejaardentehuizen en studentencomplexen. Laat de Molukkers hun wijken die er al waren voor bovengenoemde, en er al waren voordat jij geboren was met rust
Je vindt het ook wel prima als er straks Nederlandse wijken komen waar men geen buitenlanders wil?

Of islamitsche wijken, waar men alleen moslims wil?
pi_185970200
quote:

[..]

Dat komt omdat de enige absolute waarde die linkse mensen onderschrijven het cultuurrelativisme is. Ze zijn bijvoorbeeld alleen tegen racisme of voor homorechten in zoverre blanke mensen daarbij betrokken zijn. Zodra niet blanke mensen zich met dat soort zaken bezig houden is dat simpelweg die cultuur van die mensen, of wordt het anderzijds gerelativeerd. Relativering die volstrekt afwezig is als "Nederlandse tokkies" zich in vergelijkbare bewoordingen uiten.

Dit maakt ook dat je van links geen tegengas hoeft te verwachten tegen dominante ideologieën die wel de absolute waarheid in pacht menen te hebben. Gedrag van minderheden valt altijd te relativeren en goed te praten. Het verdedigen van kernwaarden tegen over alles en iedereen is volstrekt afwezig aan de linkse zijde, en zelfs taboe. Je zou immers maar de populisten in de kaart spelen, beter je mond houden en de andere kant op kijken.

Ondanks deze Amerika in de jaren 60 praktijken vind ik Moloekoes nog steeds een van de beter geïntegreerde groepen trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Defcon55 op 01-04-2019 14:38:10 ]
  maandag 1 april 2019 @ 14:34:28 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_185970274
Zijn er trouwens uberhaupt wel Nederlanders te vinden die in zo'n wijk zouden willen wonen? Ik denk dat ik me toch een vreemde eend in de bijt zou voelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_185970310
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vindt het ook wel prima als er straks Nederlandse wijken komen waar men geen buitenlanders wil?

Zie de PO geschiedenis van die gebruiker ;)
pi_185970325
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:34 schreef Hathor het volgende:
Zijn er trouwens uberhaupt wel Nederlanders te vinden die in zo'n wijk zouden willen wonen? Ik denk dat ik me toch een vreemde eend in de bijt zou voelen.
Ach, als de mensen vriendelijk zijn, willen de meeste Nederlanders er wel wonen hoor.

Vergeet niet dat er een drastisch tekort aan sociale huurwoningen is.
pi_185970333
quote:
Blijkbaar toch wel he. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit wel bekend is in die stad, en dat die wijk dus inderdaad niet al te populair is onder niet-Molukse woningzoekers. En dat zal dan waarschijnlijk betekenen dat voor deze woningzoekers, de nood voor een woning vrij hoog was. Maw, ze zullen niet zoveel te kiezen gehad hebben.

En dat maakt het voor de slachtoffers des te schrijnender.
pi_185970352
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee want die hebben geen geldige reden
West-Melanesia
pi_185970377
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zie de PO geschiedenis van die gebruiker ;)
Ja ga lekker bij zwarte piet de racismekaart trekken. Lekker stoeien met pro pieten in een weiland, laat de Molukkers met rust die zitten niet te wachten op dat racisme gezeik
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 14:40:51 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185970383
Trap die Molukkers lekker het land uit als ze niet bij Nederlanders willen wonen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185970414
quote:
Klopt, maar als jij, bijvoorbeeld na een echtscheiding, staat te springen om een woning en de wachtrijen zijn heel lang, dan zou zo'n huis een betere optie zijn, dan een leven op straat.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee want die hebben geen geldige reden
Oké, en wat zijn de maatstaven voor een geldige reden of bepaal jij dat?
  maandag 1 april 2019 @ 14:46:11 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185970440
Iedereen is welkom, maar niet heus.
  maandag 1 april 2019 @ 14:46:51 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185970451
quote:
In mijn woonplaats zit een straat die bijna volledig Moluks is (dichtbij die straat wonen er trouwens ook nog aardig wat). Op een paar plekken in de betreffende straat zit er een 'gewone' Nederlander tussen.

Het lijkt daar vooralsnog geen probleem. Maar nee, ik zou het niet doen.
pi_185970456
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ga lekker bij zwarte piet de racismekaart trekken. Lekker stoeien met pro pieten in een weiland, laat de Molukkers met rust die zitten niet te wachten op dat racisme gezeik
Stel je niet zo aan, jij bent hier maar in 2 topics te vinden geweest en dat is zodra het over Molukkers gaat. Als je niet tegen kritiek kan dan blijf gewoon weg hier. Niemand heeft iets tegen Molukkers, althans ik niet. Neemt niet weg dat deze regeling krom is in deze tijd.
pi_185970517
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Alweer een domme woningcorporatie. Wanneer gaan de corporaties die te maken hebben met Molukse wijken nou eens hun hersens gebruiken? De Molukse wijk is voor Molukkers, als er geen gegadigden zijn in de Molukse gemeenschap kan je niet zonder overleg een niet- Molukse gezin daar plaatsen. Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel en pas sinds deze domme patatgeneratie, millenials ontstaan er problemen die het nieuws halen omdat de corporaties vergeten zijn hoe ze moeten communiceren.
Tijden veranderen.
pi_185970658
Gebeurd daar al jaren, ben je niet Moluks dan doen ze er alles aan om je weg te krijgen. Te triest voor woorden.
pi_185970690
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ze zitten schijnbaar ook niet te wachten op niet-molukse mensen in deze prachtige buurt....kansloos gedoe.
pi_185970713
Maar goed dat het niet om bijv. Urk gaat anders kregen dat weer de hele week uitgebreid in het nieuws en de talkshows.
pi_185970773
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:00 schreef RobbieRonald het volgende:
Maar goed dat het niet om bijv. Urk gaat anders kregen dat weer de hele week uitgebreid in het nieuws en de talkshows.
Dit. Alleen blanken zijn racisten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_185970936
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Hoe halen ze het in hun hoofd om niet-Molukkers een huis aan te bieden in jullie wijk!

Racist.

Zullen we het ook andersom doen dan? :p Molukkers mogen alleen maar in Molukse wijken wonen. Ruimte op? Pech, ga maar op straat wonen.
  maandag 1 april 2019 @ 15:16:38 #76
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185970983
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, jij bent hier maar in 2 topics te vinden geweest en dat is zodra het over Molukkers gaat. Als je niet tegen kritiek kan dan blijf gewoon weg hier. Niemand heeft iets tegen Molukkers, althans ik niet. Neemt niet weg dat deze regeling krom is in deze tijd.
Ik wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185971037
'Dit is de Molukse wijk. Alleen voor Molukkers'

Behalve als het even niet uitkomt natuurlijk, dan zijn het wel echte, volwaardige Nederlanders.
pi_185971170
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op zn kop. Accepteer de Molukse wijken en stel je niet aan. In welke topics ik reageer is niet zo relevant
West-Melanesia
pi_185971198
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:43 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, maar als jij, bijvoorbeeld na een echtscheiding, staat te springen om een woning en de wachtrijen zijn heel lang, dan zou zo'n huis een betere optie zijn, dan een leven op straat.
[..]

Oké, en wat zijn de maatstaven voor een geldige reden of bepaal jij dat?
Molukkers hebben hun eigen wijk dus ik wil het ook. Hou aub op, wat zijn we toch weer zielig
West-Melanesia
pi_185971232
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:50 schreef Adames het volgende:

[..]

Tijden veranderen.
Natuurlijk, maar zonder overleg actie ondernemen is natuurlijk niet netjes
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: