abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185987118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:46 schreef Elpis het volgende:

[..]

Dat zou wel heel erg dom zijn als ze daar geen verantwoordelijkheid voor zouden nemen. Dat zet alleen maar kwaad bloed. En er komt een tijd dat alle afspraken overboord gaan. Hoe langer geleden hoe meer vergeten wordt hoe de Nederlandse regering toen de KNIL strijders heeft laten bungelen en er geen knopen van collectief schuldgevoel meer zijn waar op kan worden gedrukt.
Ik bedoel we zijn geen Ierland die nog de slag bij de Boyne uit 1690 (!) herdenkt. :')
Dan kan je er beter voor zorgen dat beide groepen in harmonie met elkaar samenleven.
Zit wat in, maar we zijn inderdaad geen Ierland. Nederland is onafhankelijk, de Molukken niet. Er wordt tegenwoordig veel aan gedaan om de wijken in stand te houden en te bewaren als cultureel erfgoed.
West-Melanesia
pi_185987168
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik wil? Niet langer met jou in discussie. Want jij bent een radicaalst die de nuance niet ziet en de hele tijd je argumenten aanpast. Dit maakt een zinvolle discussie moeilijk.

Blijf jij lekker in jouw waarheid geloven.
Ik weet het niet. Ik vind het alleen niet zo netjes dat de woningcorporatie terwijl er een afspraak is, zonder overleg actie onderneemt. Ook gezien de vorige 5 soortgelijke incidenten in de afgelopen 15 jaar met andere Molukse wijken, een beetje naief.

Ik snap niet wat je hier niet aan begrijpt?
West-Melanesia
pi_185987210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik vind het alleen niet zo netjes dat de woningcorporatie terwijl er een afspraak is, zonder overleg actie onderneemt. Ook gezien de vorige 5 soortgelijke incidenten in de afgelopen 15 jaar met andere Molukse wijken, een beetje naief.

Ik snap niet wat je hier niet aan begrijpt?
Zoals gezegd wil ik niet meer met jou in discussie, maar ik zal nog een keer reageren. Ken jij de specifieke afspraken bij deze woningbouwcorporatie? Nee, dan is het lastig een mening te vormen.
pi_185987226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je maakt het zelf ingewikkelder dan het is.

Molukse wijken bestaan.
De Molukse voorrangsregeling bestaat.

Er is een conflict tussen een wijk en de corporatie, zij zullen samen om de tafel gaan zitten om het probleem op te lossen.

Molukse wijken bestaan.
De Molukse voorrangsregeling bestaat.

Wat wil je nu precies?
Ik wil een geheel blanke wijk, maar dat mag zeker weer niet?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_185987346
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Wil jij dan ook ruiten in gaan gooien om dit doel te bereiken?
pi_185987721
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Eerst 2 treinen en een basisschool met kinderen kapen. Dan kunnen we praten over het recht om mensen met een andere huiskleur 60 jaar uit je wijk te weren :7
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:47:05 #207
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185988061
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind dit wel mooi, blijkbaar kan dit gewoon in Nederland. Dus wij zouden nu massaal kunnen oproepen om geen allochtonen meer te plaatsen in onze wijken,

Dat gebeurde ook gewoon hoor. Ik kan me herinneren dat een allochtone kennis van me niet in aanmerking kwam voor een woning ivm spreidingsbeleid in Amsterdam (wel al weer jaartje of 10 terug) ivm afkomst.
Krekker is de bom!
pi_185988348
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Eerst 2 treinen en een basisschool met kinderen kapen. Dan kunnen we praten over het recht om mensen met een andere huiskleur 60 jaar uit je wijk te weren :7
Vergeet de bezetting van een ambassade waarbij een agent werd doodgeschoten niet.
pi_185988972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zoals gezegd wil ik niet meer met jou in discussie, maar ik zal nog een keer reageren. Ken jij de specifieke afspraken bij deze woningbouwcorporatie? Nee, dan is het lastig een mening te vormen.
Ja die ken ik, de afspraak is dat er in OVERLEG een niet-Molukker wordt geplaatst in het huis indien er geen Molukse gegadigden zijn.
West-Melanesia
pi_185988991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:02 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vergeet de bezetting van een ambassade waarbij een agent werd doodgeschoten niet.
Wil je aub bij het onderwerp blijven, dit heeft absoluut niks met de Molukse wijken te maken.
West-Melanesia
pi_185988997
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ook jij bij het onderwerp blijven.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 15:33:36 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185990695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wil je aub bij het onderwerp blijven, dit heeft absoluut niks met de Molukse wijken te maken.
Eh, jawel. Als de Heren en Dames Molukkers niet krijgen wat ze willen, dan gaan ze over tot geweld. Of, in dit geval, vernieling en bekladding van een woning.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185991496
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:47 schreef KreKkeR het volgende:
Dat gebeurde ook gewoon hoor. Ik kan me herinneren dat een allochtone kennis van me niet in aanmerking kwam voor een woning ivm spreidingsbeleid in Amsterdam (wel al weer jaartje of 10 terug) ivm afkomst.
Op basis van inkomen waarschijnlijk. Zoals de Rotterdam-wet. Echt niet omdat ze na gingen spitten welke afkomst hij had.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185994570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eh, jawel. Als de Heren en Dames Molukkers niet krijgen wat ze willen, dan gaan ze over tot geweld. Of, in dit geval, vernieling en bekladding van een woning.
Nogmaals, geldt ook voor jou. Blijf bij het onderwerp, en beperk je tot de Molukse personen die zich schuldig maken aan geweld.
West-Melanesia
pi_185994627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Op basis van inkomen waarschijnlijk. Zoals de Rotterdam-wet. Echt niet omdat ze na gingen spitten welke afkomst hij had.
Op basis van inkomen kan je ook grote groepen migranten splitsen. Zoals bijvoorbeeld met de renovatie van de Bijlmer is gebeurd. Daar woonden heel veel migranten met een laag inkomen. Wat was het beleid? Sloop de grote flats met sociale woningen, bouw er voor het grootste gedeelte nieuwe koopwoningen en vrije sectorwoning voor in de plaats.
West-Melanesia
pi_185995918
Hoe dan ook, feit blijft gewoon dat dit vandalisme is
  dinsdag 2 april 2019 @ 20:08:38 #217
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185996528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 16:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Kan, maar op afkomst is ook niet onrealistisch, zie bijv:

quote:
Ook Bolt stuitte in 1996 nog op een woningcorporatie in Den Bosch
waar op het niveau van een flat de (ongeschreven) vuistregel werd gehanteerd dat het
percentage allochtone huishoudens niet meer dan 15% mag zijn.
Inmiddels zijn verreweg de meeste gemeenten overgegaan op het advertentiemodel bij de
toewijzing van woningen. Hierdoor zijn de mogelijkheden om allochtonen uit bepaalde
delen van de woningvoorraad te weren veel beperkter geworden (Van Kempen & Idamir,
2003).

http://www.migrantenstudi(...)-2004-NR2-P60-73.pdf

Krekker is de bom!
pi_185997041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:51 schreef Oceanier het volgende:
Op basis van inkomen kan je ook grote groepen migranten splitsen. Zoals bijvoorbeeld met de renovatie van de Bijlmer is gebeurd. Daar woonden heel veel migranten met een laag inkomen. Wat was het beleid? Sloop de grote flats met sociale woningen, bouw er voor het grootste gedeelte nieuwe koopwoningen en vrije sectorwoning voor in de plaats.
Zeker maar dat is dan niet directe discriminatie op basis van afkomst. Maar op basis van inkomen.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_185997065
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kan, maar op afkomst is ook niet onrealistisch, zie bijv:
[..]

Staat niet voor niets tussen haakjes ongeschreven regel hè.
pi_185997146
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:01:27 #221
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_185997859
Als je het op die manier ziet dan moet je ook beseffen dat Nederland heel wat moorden in Indonesië heeft gepleegd.
MV NS FR DS MD
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:03:14 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185997906
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Als je het op die manier ziet dan moet je ook beseffen dat Nederland heel wat moorden in Indonesië heeft gepleegd.
Er zijn momenten dat je gewoon even stil moet zijn.

Dit is zo’n moment.
pi_185998205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:01 schreef Enfatruskiloin het volgende:
En als Nederlanders in Indonesië eigen wijken gaan eisen en de autochtone indo's gaan wegtreiteren, dan wens ik ze ook veel success.

Wat is je de punt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 21:20:40 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:23:34 #224
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_185998293
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:12 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Welnee joh, voor molukkers geldt dat niet. Hier heb je ook weer zo’n goedprater.
Die mogen een onschuldig persoon in de rug schieten zodat hij dood uit de trein valt.

Ik stop maar weer, voordat ik banwaardige dingen ga plaatsen.
Nederlanders hebben in Indonesië alleen maar schuldige mensen vermoord.

quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

En als Nederlanders in Indonesië eigen wijken gaan eisen en de autochtone indo's gaan wegtreiteren, dan wens ik ze ook veel success.

Wat is je de punt?
Ze hebben echt jarenlang Indonesië en wat andere gebieden in de wereld kaalgeplukt dus maak je maar druk over een wijk.
MV NS FR DS MD
pi_185998427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:23 schreef Enfatruskiloin het volgende:

[..]

Nederlanders hebben in Indonesië alleen maar schuldige mensen vermoord.

En dat geeft je natuurlijk het recht om een onschuldig iemand, die daar nooit iets mee van doen heeft gehad, dan maar als een dolle hond in de rug af te knallen, niet waar?
Er loopt hier regelmatig een groepje molukse kinderen van huis naar school en vice-versa.
Als ik jouw redenatie volg, geef je me gelijk als ik dan een keer goed gas zou geven?

Maak je maar niet ongerust hoor, ik ben geen molukker. Ik zal daarom een onschuldig iemand nooit iets aandoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')