abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2019 @ 17:49:14 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185973933
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 17:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst onderzoeken waarom die 70 soldatenwijken speciaal voor de Molukkers zijn gebouwd voordat je onterechte conclusies gaat trekken
Omdat de Nederlandse Staat haar belofte van een Vrije Molukkenstaat niet kon inlossen (uiteraard), en daarom moreel verplicht was om woonruimte voor die groep te faciliteren. Maar die schuld is inmiddels lang en breed ingelost. Er is geen enkele reden meer om de woningen in die wijken exclusief voor te behouden aan (tweede of derde generatie) Molukkers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 april 2019 @ 17:53:36 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185974001
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat de Nederlandse Staat haar belofte van een Vrije Molukkenstaat niet kon inlossen (uiteraard), en daarom moreel verplicht was om woonruimte voor die groep te faciliteren. Maar die schuld is inmiddels lang en breed ingelost. Er is geen enkele reden meer om de woningen in die wijken exclusief voor te behouden aan (tweede of derde generatie) Molukkers.
Die schuld is niet ingelost omdat ze zich niet aan de belofte hebben gehouden. Er is echter geen schuld meer aan derde generatie Molukkers, zeker gezien Indonesië inmiddels de Molukken heeft bezet. Daarnaast zijn zij, hoewel ze denken van niet, veel te verkaasd om daar te kunnen wonen. Anders zouden ze er ook wel massaal gaan wonen. Oftewel, Nederland kan wat voor ze betekenen door wat subsidies te verstrekken voor buurthuizen, musea en wijken met een enigszins Moluks karakter aan te houden.

Dat gezegd hebbende, is het belachelijk dat er 100 procent Molukse wijken moeten blijven. Dat houdt juist het "wij-zij" gevoel in stand. Waar zijn trouwens de Freek de Jonges, columnisten van de Volkskrant en het NRC om dit racisme te veroordelen? Of zijn alleen de woorden van een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger zorgwekkend?
pi_185975592
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

alleen blanken kunnen racistisch zijn
OK
U MAD?
  maandag 1 april 2019 @ 19:34:13 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185975877
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Alweer een domme woningcorporatie. Wanneer gaan de corporaties die te maken hebben met Molukse wijken nou eens hun hersens gebruiken? De Molukse wijk is voor Molukkers, als er geen gegadigden zijn in de Molukse gemeenschap kan je niet zonder overleg een niet- Molukse gezin daar plaatsen. Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel en pas sinds deze domme patatgeneratie, millenials ontstaan er problemen die het nieuws halen omdat de corporaties vergeten zijn hoe ze moeten communiceren.
Ah, daar hebben we onze treinkaper weer.
pi_185975906
quote:

[..]

Een voorrangsregeling snap ik wel, maar niet dat een wijk per se honderd pct Moluks moet zijn.
  maandag 1 april 2019 @ 19:43:51 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185976094
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:43 schreef Oceanier het volgende:

Sinds de wijken in de jaren 80 zijn overgedragen aan woningcorporaties zijn de voorrrangsregelingen zwart op wit vastgelegd en behouden.
Een voorrangsregeling is wat anders dan verboden voor de rest van de wereld...

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 17:33 schreef Oceanier het volgende:

Misschien moet je eerst onderzoeken waarom die 70 soldatenwijken speciaal voor de Molukkers zijn gebouwd voordat je onterechte conclusies gaat trekken
Ik weet heel goed waarom die wijken zijn ontstaan.
pi_185976160
quote:

[..]

Er zijn verschillende bronnen die beweren dat onderzoek heeft aangetoond dat de Nederlandse staat die belofte überhaupt nooit geeft gedaan.

Bijvoorbeeld:
http://85.158.251.41/wps/(...)_3gvBz9gmxHRQApq9HA/

Maar goed, dat is gewoon ter info. :) Veel Molukkers hebben dat kennelijk wel zo opgevat.
  maandag 1 april 2019 @ 20:03:32 #108
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185976581
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Doe maar niet, je wilt toch niet in de cel belanden voor het verstoren van de openbare orde?
Wat zeg jij nou helemaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185976812
Zouden ze in Molukiztan ook Nederlandse wijken hebben waar alleen Nederlanders mogen wonen ?

:+ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 1 april 2019 @ 20:24:13 #110
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185977085
*iets milder geformuleerd*

Tijd om die Molukkers eens vriendelijk op de koffie te vragen en een goed gesprek aan te gaan over de toekomst van de wijk. En wat serieuze vraagtekens te plaatsen bij het weren van bewoners op ethniciteit, want dat botst een beetje met de Grondwet.

[ Bericht 34% gewijzigd door Vader_Aardbei op 01-04-2019 20:51:04 ]
  maandag 1 april 2019 @ 20:26:00 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185977122
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tijd om die wijk schoon te vegen en die Molukkers te interneren. En pas weer vrijlaten als ze klaar zijn om te integreren in Nederland.

Belachelijk dat deze situatie nu al meer dan een halve eeuw voortduurt. We zijn gewoon de controle kwijt over een deel van ons eigen land.
Schoonvegen, hoe zie je dat voor je..?
  maandag 1 april 2019 @ 20:35:55 #112
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185977349
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zou niet eens ingaan op zijn posts, gast is niet goed wijs
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 1 april 2019 @ 20:39:57 #113
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_185977439
quote:
6s.gif Op maandag 1 april 2019 13:17 schreef Nikonlover het volgende:
Allemaal het land uit flikkeren. Gooi ze maar op een onbewoond eiland.
De Molukkers waren de beste soldaten om de boreale belangen te verdedigen in Ons Indië. Toen wij die strijd niet meer konden winnen zijn ze door het Nederlandse Partijkartel als oud vuil behandeld. Wij hebben juist die mensen nodig om ons te kunnen verdedigen tegen de Saracenen die onze mooie cultuur kapot willen maken.
Onze cultuur met ons cultuurstelsel dat ons zoveel moois heeft gebracht.

De linkse elite van het journaille wil doelbewust deze helden in diskrediet brengen om weer een stukje van onze beschaving te grabbel te gooien.

We hebben Ons Indië verloren, daarmee is rampspoed geboren. Wat rest is de herinnering aan die mooie tijd,

en dankbaarheid voor de invloed die de gordel van smaragd op onze cultuur heeft gehad

Non possumus non loqui
  maandag 1 april 2019 @ 20:47:10 #114
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185977588
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oppakken en vriendelijk verzoeken mee te komen, uiteraard. :)

Nee hoor, was een bewust provocatieve post. Van mij mogen ze hun wijkje houden. Maar de overheid moet er geen geld meer in investeren.
  maandag 1 april 2019 @ 20:47:50 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_185977609
Oppakken waarvoor? :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 1 april 2019 @ 20:52:57 #116
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185977720
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 20:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oppakken en vriendelijk verzoeken mee te komen, uiteraard. :)

Nee hoor, was een bewust provocatieve post. Van mij mogen ze hun wijkje houden. Maar de overheid moet er geen geld meer in investeren.
:) :) :)
pi_185978034
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap dat die wijken ooit gebouwd zijn. Dat neemt echter niet weg dat ze nu gewoon zoals elke normale wijk gezien zouden moeten worden.
Dat is aan de Molukkers en de Nederlandse regering. We gaan ons niet zomaar bemoeien met andermans afspraken he
West-Melanesia
pi_185978115
quote:

[..]

Dat bepalen de Molukkers en de regering, niet jij en ik dat gebemoei is nogal respectloos
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 21:15:11 #119
346939 Janneke141
pi_185978231
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat bepalen de Molukkers en de regering, niet jij en ik dat gebemoei is nogal respectloos
Nee, dat bepaalt de regering in haar eentje. Al zou het wel verstandig zijn om met belangenorganisaties in gesprek te blijven.
  maandag 1 april 2019 @ 21:21:23 #120
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_185978341
Nederland in de uitverkoop.
pi_185978651
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat bepaalt de regering in haar eentje. Al zou het wel verstandig zijn om met belangenorganisaties in gesprek te blijven.
Oh oh oh het is dus persoonlijk tegen de Molukkers, mogen dus niks te zeggen hebben. Hoe dan ook, jij in elk geval niet. De regering besluit dat er alleen Moukkers mogen wonen.
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 21:34:05 #122
346939 Janneke141
pi_185978686
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:33 schreef Oceanier het volgende:
Oh oh oh het is dus persoonlijk tegen de Molukkers, mogen dus niks te zeggen hebben.
Dat staat er niet. En dat de regering 50 jaar geleden iets besloten heeft betekent niet dat dat tot in lengte van dagen blijft bestaan.
  maandag 1 april 2019 @ 21:34:20 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185978696
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh oh oh het is dus persoonlijk tegen de Molukkers, mogen dus niks te zeggen hebben. Hoe dan ook, jij in elk geval niet. De regering besluit dat er alleen Moukkers mogen wonen.
Je komt over alsof je met samengeknepen billen zit te typen. :{
pi_185979746
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat staat er niet. En dat de regering 50 jaar geleden iets besloten heeft betekent niet dat dat tot in lengte van dagen blijft bestaan.
Dat is allemaal niet relevant. Er is nogmaals een afspraak tussen de Nederlandse regering en de Molukkers. Hoe lang die afspraak blijft staan is aan hen.
West-Melanesia
pi_185979887
quote:
Woonpunt laat in een reactie weten dat er afspraken zijn gemaakt met de bewonerscommissie in de Molukse wijk over de toewijzing van vrijkomende woningen. "Die afspraken houden in dat mensen die binding hebben met de Molukse wijk voorrang krijgen, mits ze voldoen aan de criteria die gelden qua huishoudsamenstelling en inkomen", zo staat in een schriftelijke reactie.
Wat is deze.
Conscience do cost.
pi_185980000
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet relevant. Er is nogmaals een afspraak tussen de Nederlandse regering en de Molukkers. Hoe lang die afspraak blijft staan is aan hen.
Maar mensen wegpesten uit wijken kun je natuurlijk niet goedkeuren.

Leegstand is gewoon zonde. Als er een Moluks gezin voor zo een woning te vinden is is dat prima. Ik vind wel dat als er geen Moluks gezin gevonden kan worden voor zo een woning iemand anders er mag wonen zonder gedoe of gezeur. Woningen zijn al schaars genoeg zo en veel mensen wonen graag in een rijtjeshuis.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_185980944
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Molukkers hebben hun eigen wijk dus ik wil het ook. Hou aub op, wat zijn we toch weer zielig
Ik zeg nergens dat ik een eigen wijk wil. Wat zijn dat voor rare conclusies? Sterker nog, zonder dat dit hier in de buurt met geweld wordt afgedwongen zie weinig mensen met een andere etnische achtergrond als ik mij op straat begeef.

Natuurlijk zijn er dingen niet helemaal lekker gegaan met de Molukkertjes in het verleden. Voor die mensen hebben wij naar het beste alternatief gezocht. Maar daar hoef jij met je luie reet die nooit een inspanning voor de KNIL heeft gedaan van te profiteren. Gewoon lekker meedraaien. Niks speciale wijken.met goedkope woningen.
pi_185980956
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Leegstand is gewoon zonde. Als er een Moluks gezin voor zo een woning te vinden is is dat prima. Ik vind wel dat als er geen Moluks gezin gevonden kan worden voor zo een woning iemand anders er mag wonen zonder gedoe of gezeur. Woningen zijn al schaars genoeg zo en veel mensen wonen graag in een rijtjeshuis.
Dit is al sinds 2004 de 6e keer dat een woningcorporatie de afspraken met desbetreffende Molukse wijken schend. Het moet een keer ophouden, 1x is leuk maar niet doorblijven gaan tegen Molukkers
West-Melanesia
pi_185981006
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik een eigen wijk wil. Wat zijn dat voor rare conclusies? Sterker nog, zonder dat dit hier in de buurt met geweld wordt afgedwongen zie weinig mensen met een andere etnische achtergrond als ik mij op straat begeef.

Natuurlijk zijn er dingen niet helemaal lekker gegaan met de Molukkertjes in het verleden. Voor die mensen hebben wij naar het beste alternatief gezocht. Maar daar hoef jij met je luie reet die nooit een inspanning voor de KNIL heeft gedaan van te profiteren. Gewoon lekker meedraaien. Niks speciale wijken.met goedkope woningen.
Hey uitkeringstrekker als de afspraken met de Nederlandse regering en de Molukkers je niet bevalt, rot je lekker op uit mijn land bijdehand
West-Melanesia
pi_185981074
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Gewoon geen afspraken schenden, dan is er geen gezeik. Er staat een hele wachtlijst met Molukse woningzoekenden, de corporatie is gewoon fout
West-Melanesia
pi_185981258
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hey uitkeringstrekker als de afspraken met de Nederlandse regering en de Molukkers je niet bevalt, rot je lekker op uit mijn land bijdehand
Weer een aanname waar niks van klopt. De vorige keer dacht jij dat ik graag ook een eigen wijk wilde. Bleek niet te kloppen. Nu ben ik een uitkeringstrekker. Blijkt ook niet te kloppen. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jullie die ramen ingooien. Het probleem oplossen middels een zinnige discussie blijkt vrij moeilijk. Er wordt met drogredenen gestrooid, maar echt een zinnig betoog komt er niet uit, want voor zover ik kan vinden, zijn de woningbouwverenigingen niet gebonden aan de eerdere afspraken tussen de Molukkers en de staat.
pi_185981316
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:16 schreef maan_man het volgende:

[..]

Weer een aanname waar niks van klopt. De vorige keer dacht jij dat ik graag ook een eigen wijk wilde. Bleek niet te kloppen. Nu ben ik een uitkeringstrekker. Blijkt ook niet te kloppen. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jullie die ramen ingooien. Het probleem oplossen middels een zinnige discussie blijkt vrij moeilijk. Er wordt met drogredenen gestrooid, maar echt een zinnig betoog komt er niet uit, want voor zover ik kan vinden, zijn de woningbouwverenigingen niet gebonden aan de eerdere afspraken tussen de Molukkers en de staat.
Moet je beter je huiswerk doen, die wijken zijn er al voor jij geboren bent. Vanaf 2004 zijn er al 6 incidenten geweest waarbij de woningcorporaties excuses hebben aangeboden, maar nee jij weet het beter. De 6 wijken die hierbij betrokken waren zijn nog steeds 100% Moluks, op woningnet wordt er vermeld onder eisen dat je alleen in aanmerking komt als je van Molukse afkomst bent.

Ten tweede moet je niet op de man spelen want je kent me niet, dus hou je uitspraken als luie reet en meedraaien met de samenleving voor je
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 23:24:12 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981406
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:09 schreef Oceanier het volgende:

Gewoon geen afspraken schenden, dan is er geen gezeik. Er staat een hele wachtlijst met Molukse woningzoekenden, de corporatie is gewoon fout
Typisch... Anyway, voorrang is wat anders dan het alleenrecht hebben op...

En verder heb ik een beetje het idee dat je er geen reet van begrepen hebt mbt. de "afspraken" die gemaakt zijn. Dat de Molukse militairen hier heen gehaald zijn en niet terug konden was niet de schuld van Nederland, bedank lekker de ploppers en de VN met niet in de laatste plaats de VS voor de bewezen diensten.
pi_185981465
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Typisch... Anyway, voorrang is wat anders dan het alleenrecht hebben op...

En verder heb ik een beetje het idee dat je er geen reet van begrepen hebt mbt. de "afspraken" die gemaakt zijn. Dat de Molukse militairen niet terug konden was niet de schuld van Nederland, bedank lekker de ploppers en de VN met niet in de laatste plaats de VS voor de bewezen diensten.
Wil je me aub geen treinkaper noemen? Ook voor jou geld, beter je geschiedenis leren aub
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 23:28:55 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981523
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:26 schreef Oceanier het volgende:

Wil je me aub geen treinkaper noemen? Ook voor jou geld, beter je geschiedenis leren aub
A: Maak ik dat zelf wel uit.
B: Jij hebt al genoeg feiten gelezen in de andere topicreeks... Met je "executiebevel"...
pi_185981642
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

A: Maak ik dat zelf wel uit.
B: Jij hebt al genoeg feiten gelezen in de andere topics.
Nee dat maak je niet uit, je bent toch geen klein kind meer.

De feiten zijn dat alle 6 Molukse wijken die de afgelopen 15 jaar bij dit soort incidenten betrokken waren nog steeds 100% Moluks zijn en nog steeds de voorrangsregel wordt toegepast.

De vraag is, wat ga jij hieraan doen na 15 jaar nog steeds keer op keer dezelfde resultaten in het voordeel van de Molukkers lezend?
West-Melanesia
pi_185981721
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Moet je beter je huiswerk doen, die wijken zijn er al voor jij geboren bent. Vanaf 2004 zijn er al 6 incidenten geweest waarbij de woningcorporaties excuses hebben aangeboden, maar nee jij weet het beter. De 6 wijken die hierbij betrokken waren zijn nog steeds 100% Moluks, op woningnet wordt er vermeld onder eisen dat je alleen in aanmerking komt als je van Molukse afkomst bent.

Ten tweede moet je niet op de man spelen want je kent me niet, dus hou je uitspraken als luie reet en meedraaien met de samenleving voor je
Luie reet, dat is gewoon spreekwoordelijk. Of ga jij ook zeggen dat ik helemaal niet weet hoe jij met je dieren omgaat als ik zeg dat jij het paard achter de wagen bindt? Ik zeg alleen dat woningcoöperaties niet gebonden zijn aan de afspraken die eerder tussen het rijk en de Molukkers zijn gemaakt. Dat veel woningcoöperaties misschien soortgelijke regels/afspraken hanteren is wat anders. Hier waren er volgens de afspraken geen geschikte kandidaten binnen de Molukse gemeenschap. Dan laat jij een huis niet leegstaan.

Maar los daarvan vind ik het een ongewenste situatie dat er nog altijd woningcoöperaties zijn die dergelijke regelingen in stand houden.
  maandag 1 april 2019 @ 23:40:40 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981744
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:34 schreef Oceanier het volgende:

Nee dat maak je niet uit
Jawel.

quote:
De feiten zijn dat alle 6 Molukse wijken die de afgelopen 15 jaar bij dit soort incidenten betrokken waren nog steeds 100% Moluks zijn en nog steeds de voorrangsregel wordt toegepast.

De vraag is, wat ga jij hieraan doen na 15 jaar nog steeds keer op keer dezelfde resultaten in het voordeel van de Molukkers lezend?
Nogmaals, een voorrangsregel is wat anders dan het alleenrecht hebben... Maar dat schijn je allemaal niet te begrijpen.
pi_185982093
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Luie reet, dat is gewoon spreekwoordelijk. Of ga jij ook zeggen dat ik helemaal niet weet hoe jij met je dieren omgaat als ik zeg dat jij het paard achter de wagen bindt? Ik zeg alleen dat woningcoöperaties niet gebonden zijn aan de afspraken die eerder tussen het rijk en de Molukkers zijn gemaakt. Dat veel woningcoöperaties misschien soortgelijke regels/afspraken hanteren is wat anders. Hier waren er volgens de afspraken geen geschikte kandidaten binnen de Molukse gemeenschap. Dan laat jij een huis niet leegstaan.

Maar los daarvan vind ik het een ongewenste situatie dat er nog altijd woningcoöperaties zijn die dergelijke regelingen in stand houden.
Niks spreekwoordelijk, ook Molukkers draaien mee mee de samenleving, inclusief Molukkers die in zo’n wijk wonen je moet je schamen man voor dergelijke uitspraken.

Woningcorporaties zijn wel degelijk gebonden aan gemaakte afspraken. Toen deze wijken door het dienst der domeinen in de jaren 80 werden overgedragen aan de gemeente, werden in de meeste wijken deze afspraken zwart op wit vastgelegd. Die afspraken kan je bij desbetreffende gemeentehuizen in het archief vinden. Ook zijn er een aantal wijken waarbij de Molukse gemeenschap laks is omgegaan met de overdracht en vergeten zijn deze afspraken zwart op wit vast te zetten, denk aan de grote Molukse wijk in Vaassen of de kleinere wijk in Elst

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een uniek gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:06:39 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185982121
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niks spreekwoordelijk, ook Molukkers draaien mee mee de samenleving, inclusief Molukkers die in zo’n wijk wonen je moet je schamen man voor dergelijke uitspraken.

Woningcorporaties zijn wel degelijk gebonden aan gemaakte afspraken. Toen deze wijken door het dienst der domeinen in de jaren 80 werden overgedragen aan de gemeente, werden in de meeste wijken deze afspraken zwart op wit vastgelegd. Die afspraken kan je bij desbetreffende gemeentehuizen in het archief vinden. Ook zijn er een aantal wijken waarbij de Molukse gemeenschap laks is omgegaan met de overdracht en vergeten zijn deze afspraken zwart op wit vast te zetten, denk aan de grote Molukse wijk in Vaassen of de kleinere wijk in Elst

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een unieke gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door een alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
Er is werkelijkwaar niemand die een probleem met Molukse wijken/ Molukkers heeft, ik ken er zelf ook genoeg, het zal je verbazen hoeveel Molukkers nog steeds binnen defensie werken. Het wordt wel een probleem als de Molukkers zelf gaan bepalen wie er wel of niet welkom is.
pi_185982196
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel.
[..]

Nogmaals, een voorrangsregel is wat anders dan het alleenrecht hebben... Maar dat schijn je allemaal niet te begrijpen.
Luister, dat schijnheilige gedoe van die woningcorporaties moet een keer ophouden. Heb je niet-Molukkers die zich aanmelden, dan meld je dat aan de Molukse wijkraad. Simpel, helemaal niks moeilijks aan. Alleenrecht, voorrangsregeling, beide zijn van toepassing
West-Melanesia
pi_185982218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is werkelijkwaar niemand die een probleem met Molukse wijken/ Molukkers heeft, ik ken er zelf ook genoeg, het zal je verbazen hoeveel Molukkers nog steeds binnen defensie werken. Het wordt wel een probleem als de Molukkers zelf gaan bepalen wie er wel of niet welkom is.
Raar dat je op internet een Molukker treinkaper noemt. Molukkers bepalen al sinds het begin van de wijken wie er wel of niet komt te wonen. Pas na 44 jaar, in 2004 onstond er voor het eerst een probleem. En hoe onstond dat probleem, ohja, een woningcorporatie die zich niet aan de afspraken hield. Maar nee, Molukkers, dat zijn toch altijd de boosdoeners
West-Melanesia
pi_185982311
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een uniek gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
Of er maar een kleine groep "zeikers" zijn die hier een probleem mee hebben, betwijfel ik. Ik denk dat die groep wel wat groter is. Maar omdat ik dit niet kan onderbouwen met cijfers, ga ik dit niet, net als jij, met de nodige arrogantie, als feit brengen.

Los daarvan, zeg ik dat de woningbouw niet gebonden is aan de afspraken tussen de Molukkers en het rijk. En dat klopt. Dat veel coöperaties misschien eigen afspraken hebben gemaakt klopt, maar volgens deze afspraken kwam geen Molukker in aanmerking voor de woning. Wel een beetje open blijven staan voor de nuance.
pi_185982395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:26 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of er maar een kleine groep "zeikers" zijn die hier een probleem mee hebben, betwijfel ik. Ik denk dat die groep wel wat groter is. Maar omdat ik dit niet kan onderbouwen met cijfers, ga ik dit niet, net als jij, met de nodige arrogantie, als feit brengen.

Los daarvan, zeg ik dat de woningbouw niet gebonden is aan de afspraken tussen de Molukkers en het rijk. En dat klopt. Dat veel coöperaties misschien eigen afspraken hebben gemaakt klopt, maar volgens deze afspraken kwam geen Molukker in aanmerking voor de woning. Wel een beetje open blijven staan voor de nuance.
Nee kerel vooralsnog heb ik geen demonstraties of protesten gezien voor “studentencomplexen, bejaardentehuizen, Molukse wijken en Basic Fit Ladies Only filialen met grote spandoeken met de tekst (Racisme & Discriminatie)”. Dat die groep groot is betwijfel ik dus zeer, helemaal zeker weten kan ik natuurlijk niet maar zo slim ben je wel toch?

Als je een afspraak maakt, ben je gebonden aan de afspraak. De afspraak is dat er een Molukse voorrangsregeling is. Je draait er een beetje omheen. Ja, volgens deze corperatie kwam er geen Molukker in aanmerking. Maar volgens de Molukkers wel. Dus niet meteen partij kiezen, een beetje openstaan voor nuance. Daarbij moet ik nog in acht nemen dat bij de vorige 5 incidenten onmiddelijk excuses is aangeboden door de corporaties en de voorrangsregeling tot de dag van vandaag gehandhaafd blijft. Dus voor je zo snel partij kiest voor de corporatie, eerst even de geschiedenis van de vorige incidenten bekijken.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:53:44 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185982524
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel
Dan wordt het de hoogste tijd om daar iets aan te veranderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:56:07 #146
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ookal heb je deze mening (valt ook wat voor te zeggen nu) dan moet dit alsnog in goed overleg gaan en gecommuniceerd worden met alle betrokkenen. Je kan niet regels schenden/aanpassen zonder dit voor te leggen aan deze groep.
AFCA!
pi_185982541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat laten we aan de Molukkers en de regering over. Als we moeten wachten op jou en de roeptoeters online dan zijn we weer 15 jaar verder
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:57:30 #148
Why is all the rum gone?
pi_185982549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef RensAjacied het volgende:

Ookal heb je deze mening (valt ook wat voor te zeggen nu) dan moet dit alsnog in goed overleg gaan en gecommuniceerd worden met alle betrokkenen. Je kan niet regels schenden/aanpassen zonder dit voor te leggen aan deze groep.
Dit is Nederland. Als je niet naast een autochtone Nederlander wilt wonen, dan moet je naar een land gaan waar geen autochtone Nederlanders zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:57:58 #149
Why is all the rum gone?
pi_185982553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat laten we aan de Molukkers en de regering over. Als we moeten wachten op jou en de roeptoeters online dan zijn we weer 15 jaar verder
Dit is Nederland. Als je niet naast een autochtone Nederlander wilt wonen, dan moet je naar een land gaan waar geen autochtone Nederlanders zijn.
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:59:22 #150
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En als dit zwart op wit staat?
AFCA!
pi_185982562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee dit is mijn land en de Molukse wijken blijven. De enige optie is dus voor jou om naar het buitenland te vertrekken waar geen Molukse wijken zijn
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:00:50 #152
Why is all the rum gone?
pi_185982567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:59 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

En als dit zwart op wit staat?
Dan veranderen we dat.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:02:10 #153
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan veranderen we dat.
En dan kom ik terug op mijn standpunt dat dit prima is maar wel in overleg.
AFCA!
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:02:19 #154
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185982580
quote:

[..]

Dan veranderen we dat.
Maar tot die tijd hebben we met wetten te maken.
pi_185982584
quote:

[..]

Dan veranderen we dat.
Nee, daarvoor heb je typex nodig.

Rens, niet op reageren, dit is een trol uit oude tijden van het treinkaperstopic
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:03:12 #156
Why is all the rum gone?
pi_185982588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:02 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Maar tot die tijd hebben we met wetten te maken.
Wet? Welke wet?
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:02 #157
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185982597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wet? Welke wet?
Blijkbaar een steenoude wet die nooit aangepast is.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:12 #158
Why is all the rum gone?
pi_185982601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee, daarvoor heb je typex nodig.

Rens, niet op reageren, dit is een trol uit oude tijden van het treinkaperstopic
Ik ben helemaal geen troll. Maar dat Molukkers een speciale behandeling krijgen is :r
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:46 #159
Why is all the rum gone?
pi_185982608
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:03 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ah hier komt de aap uit de mouw. Dit soort teksten helpen altijd bij onderbouwingen.
Het is toch zo. Dit topic laat dat maar weer eens zien.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:04:52 #160
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185982610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen troll. maar dat Molukkers een speciale behandeling krijgen is :r
Eensch
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:07:19 #161
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is toch zo. Dit topic laat dat maar weer eens zien.
Je bent tegen racisme en uitsluiting maar bestempelt het wel allemaal als kutvolk omdat "het gewoon zo is".
AFCA!
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:07:54 #162
Why is all the rum gone?
pi_185982637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:06 schreef Oceanier het volgende:

Natuurlijk mogen Molukkers een speciale behandeling
Zoals ik al zei :r
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:11:00 #163
Why is all the rum gone?
pi_185982660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:07 schreef RensAjacied het volgende:

Je bent tegen racisme en uitsluiting maar bestempelt het wel allemaal als kutvolk omdat "het gewoon zo is".
Voorbeelden te over.
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:11:26 #164
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982666
Dit gaat een beetje te offtopic heb ik het idee.
AFCA!
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:13:19 #165
Why is all the rum gone?
pi_185982683
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:11 schreef RensAjacied het volgende:
Dit gaat een beetje te offtopic heb ik het idee.
Het artikel gaat over tokkie gedrag van een groep Molukkers ergens in een sociale huurwijk. Het gedrag van Oceanier sluit daar naadloos op aan, dus is wel on topic, toch?
pi_185982686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het artikel gaat over tokkie gedrag van een groep Molukkers ergens in een sociale huurwijk. Het gedrag van Oceanier sluit daar naadloos op aan, dus is wel on topic, toch?
Fout, je hebt te diep in het glaasje gekeken
West-Melanesia
pi_185982710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volgens mij waren wij niet samen tot de conclusie gekomen dat de coöperaties hier in beginsel over gaan en niet de staat. De regering is geen eigenaar van de woningen. Uiteraard kan de staat prima een wet introduceren die die afspraken tussen coöperaties en Molukkers verbiedt of nietig verklaard, maar dat hoeft niet in overleg met de Molukkers.
pi_185982715
quote:
18s.gif Op maandag 1 april 2019 11:40 schreef O_o_ het volgende:
Wat gaan we godverdomme nou krijgen?!
Rijst Met Sambal!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185982757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:17 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij waren wij niet samen tot de conclusie gekomen dat de coöperaties hier in beginsel over gaan en niet de staat. De regering is geen eigenaar van de woningen. Uiteraard kan de staat prima een wet introduceren die die afspraken tussen coöperaties en Molukkers verbiedt of nietig verklaard, maar dat hoeft niet in overleg met de Molukkers.
Regering, gemeente, burgemeester, corporatie. Allemaal spelen zij een rol wanneer het gaat om de speciale status van de Molukse gemeenschap.

Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen. Maar volgens mij is het niet verstandig de wensen van het volk te negeren.

Hey, zijn we tog nog tot de conclusie gekomen dat de staat toch wel luistert naar de Molukkers.

Kerel, deze discussie kunne we eindeloos doorvoere, de Molukkers hoeven zich niet te verantwoorden, die ruite zijn binne een dag gemaakt, klaas is Kees.

Waar het al voor de 6e keer op neer komt, is gewoon communiceren. Communiceer als corporatie met de Molukse wijk voordat je wijzigingen in het toewijzingsbeleid doorvoert. Zo klaar is kees, en heel zijn de ruiten.

Nutteloos gezeik allemaal, laat die wijke met rust en ga verder met je leven. Jij blij, Piet blij, ik bij allemaal same blij.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 01:37:16 #170
Why is all the rum gone?
pi_185982832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 01:24 schreef Oceanier het volgende:

Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen.
Dat moeten ze dan maar snel geen doen.
pi_185983558
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 10:49 schreef de_boswachter het volgende:
Is dit racisme ? Of zijn alleen blanken racisten ?
Nee dit is discriminatie. De Molukse gemeenschap is een bevolkingsgroep.
De huidskleur wordt niet bejegend, dus geen racisme.
Google is your friend, abuse your friends
pi_185983786
Tijd om die wijken te ruimen en open te stellen voor iedereen. En de racisten die de huizen bekladden oppakken en vastzetten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 2 april 2019 @ 07:19:31 #173
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_185983927
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Maar nou stel je voor dat ik de Nederlandse identiteit van ons landje wil beschermen, dan ben ik dus geen racist?
Dat ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185984474
Ik proef zoveel opgekropte frustratie. Ik heb het gevoel dat een goede discussie hierdoor niet mogelijk is. Daarom een paar concrete vragen.
quote:

[..]

Regering, gemeente, burgemeester, corporatie. Allemaal spelen zij een rol wanneer het gaat om de speciale status van de Molukse gemeenschap.
Kun jij de rol van deze personen omschrijven?

quote:
Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen.
Dus als een democratisch gekozen parlement een besluit neemt, zonder overleg met betrokken, dan is dit dictatoriaal? Dan zijn eigenlijk 99% van de genomen besluiten dictatoriaal.

quote:
Maar volgens mij is het niet verstandig de wensen van het volk te negeren.
Wie is hier het volk? Want ik denk dat er 10.000de mensen op de wachtlijst zijn die graag een gelijke kans maken op een woning en een aantal Molukkers die anders wensen.

quote:
Hey, zijn we tog nog tot de conclusie gekomen dat de staat toch wel luistert naar de Molukkers.
Wie is wij? En hoe is deze conclusie precies tot stand gekomen en onderbouwd?

quote:
Kerel, deze discussie kunne we eindeloos doorvoere, de Molukkers hoeven zich niet te verantwoorden, die ruite zijn binne een dag gemaakt, klaas is Kees.
Dus als ik iets verniel dat binnen een dag gerepareerd kan worden, dan hoef ik mij niet te verantwoorden of is dat een privilege dat alleen de Molukkers hebben?

quote:
Waar het al voor de 6e keer op neer komt, is gewoon communiceren. Communiceer als corporatie met de Molukse wijk voordat je wijzigingen in het toewijzingsbeleid doorvoert. Zo klaar is kees, en heel zijn de ruiten.
Dus de coöperaties moeten eigenlijk zwichten voor vernielingen?

quote:
Nutteloos gezeik allemaal, laat die wijke met rust en ga verder met je leven. Jij blij, Piet blij, ik bij allemaal same blij.
Waarom nutteloos? Is het niet nuttig om een naar oud beleid te kijken en te kijken of dit nog wel binnen de huidige tijdsgeest past? Hoe weet jij wat mij blij maakt?
pi_185985260
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:43 schreef Oceanier het volgende:

Sinds de wijken in de jaren 80 zijn overgedragen aan woningcorporaties zijn de voorrrangsregelingen zwart op wit vastgelegd en behouden.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat hebben vastgelegd zonder dat het in strijd is met de grondwet.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_185985575
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:26 schreef maan_man het volgende:
Ik proef zoveel opgekropte frustratie. Ik heb het gevoel dat een goede discussie hierdoor niet mogelijk is. Daarom een paar concrete vragen.
[..]

Kun jij de rol van deze personen omschrijven?
[..]

Dus als een democratisch gekozen parlement een besluit neemt, zonder overleg met betrokken, dan is dit dictatoriaal? Dan zijn eigenlijk 99% van de genomen besluiten dictatoriaal.
[..]

Wie is hier het volk? Want ik denk dat er 10.000de mensen op de wachtlijst zijn die graag een gelijke kans maken op een woning en een aantal Molukkers die anders wensen.
[..]

Wie is wij? En hoe is deze conclusie precies tot stand gekomen en onderbouwd?
[..]

Dus als ik iets verniel dat binnen een dag gerepareerd kan worden, dan hoef ik mij niet te verantwoorden of is dat een privilege dat alleen de Molukkers hebben?
[..]

Dus de coöperaties moeten eigenlijk zwichten voor vernielingen?
[..]

Waarom nutteloos? Is het niet nuttig om een naar oud beleid te kijken en te kijken of dit nog wel binnen de huidige tijdsgeest past? Hoe weet jij wat mij blij maakt?
Frustratie? Er worden opmerkingen door verschillende personen over treinkapers, kutvolk en weet ik wat allemaal gemaakt. Volgens mij ben ik niet gefrustreerd hoor, dat zou wel moeten eigenlijk.

De rol van die personen omschrijven, niet zo relevant.

Waarom besluit het democratisch gekozen parlement al 60 jaar dat de Molukse wijken mogen blijven?

Die 10.000 mensen mogen overal wonen in voor hun bestemde woningen. Dat houdt in dat ze niet zomaar in seniorenwoningen, studentencomplexen, bejaardentehuizen en Molukse wijken mogen wonen, mits ze natuurlijk aan de eisen voldoen.

Beter lezen, als de regering niet naar de Molukkers luistert, hoe kan het dan zijn dat deze Molukse wijken met hun voorrangsregeling al 60 jaar bestaat. De regering neemt volgens jou toch besluiten met of zonder overleg met de Molukkers? Je zojuist je vraagt beantwoord maar stelt hem nu opnieuw

Molukkers die in een wijk wonen hebben zoals je al eerder hebt opgemerkt inderdaad speciale privileges die andere burgers niet hebben, dat had je al kunnen opmerken a.d.h.v. mijn bericht over de gemaakte afspraken per Molukse wijk met de politie.

Nee de corporaties moeten communiceren en zich aan de afspraak houden totdat de afspraken door beide partijen worden opgeheven

Nee nutteloos, de corporaties, regering en Molukkers houden die afspraak al 60 jaar in stand en aangezien na elk incident in de afgelopen 15 jaar excuses is aangeboden aan de Molukse gemeenschap, door corporatie en burgemeesters, concludeer ik dat zij het voortzetten van deze wijken prima vinden.

Dus het is voor jou als persoon nutteloos om tussen de afspraken waar alle partijen blij mee zijn in te komen om roet in het eten te gooien

Ik heb nog geen kritiek van je gehoord over het gebrek aan communicatie van de woningbouw. Zij hebben ondanks dat er geen gegadigden waren volgens hen, wel een huis toegewezen zonder overleg met de Molukse wijk. Conform de afspraken tussen de Molukse wijk en de corporatie is dit niet juist. Dat er daarna ruiten zijn ingegooid laat ik even in het midden. Vind jij dit netjes van de corporatie of niet?
West-Melanesia
pi_185985669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:38 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat hebben vastgelegd zonder dat het in strijd is met de grondwet.
Nou voordat het werd vastgelegd met de woningcorporaties, was het al 20 jaar vastgelegd door de Nederlandse regering. De grondwet waar iedereen het over heeft, is blijkbaar al 69 jaar aan het slapen ofzo denk ik
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:07:46 #178
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185985674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:38 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

https://wetten.overheid.nl/BWBR0003052/2017-03-01
Ik denk dat dat hiermee afgedekt wordt. Hierin staat dat ze gewoon als Nederlander behandeld worden. En Nederlanders onderling kennen ook voorrangregels.

quote:

Voor rekening van de daders uiteraard. Die vergaten namelijk ook even normaal te communiceren. ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door Elpis op 02-04-2019 10:13:31 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_185985803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:07 schreef Elpis het volgende:

[..]

https://wetten.overheid.nl/BWBR0003052/2017-03-01
Ik denk dat dat hiermee afgedekt wordt. Hierin staat dat ze gewoon als Nederlander behandeld worden. En Nederlanders onderling kennen ook voorrangregels.
[..]

Voor rekening van de daders uiteraard. Die vergaten namelijk ook even normaal te communiceren. ;)
Normaal gesproken wel, maar gaat denk ik niet gebeuren. Of de corporatie moet excuses aanbieden, dan maar hopen dat de Molukse wijkraad die jongens ook excuses laat aanbieden
West-Melanesia
pi_185985894
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Frustratie? Er worden opmerkingen door verschillende personen over treinkapers, kutvolk en weet ik wat allemaal gemaakt. Volgens mij ben ik niet gefrustreerd hoor, dat zou wel moeten eigenlijk.

De rol van die personen omschrijven, niet zo relevant.

Waarom besluit het democratisch gekozen parlement al 60 jaar dat de Molukse wijken mogen blijven?

Die 10.000 mensen mogen overal wonen in voor hun bestemde woningen. Dat houdt in dat ze niet zomaar in seniorenwoningen, studentencomplexen, bejaardentehuizen en Molukse wijken mogen wonen, mits ze natuurlijk aan de eisen voldoen.

Beter lezen, als de regering niet naar de Molukkers luistert, hoe kan het dan zijn dat deze Molukse wijken met hun voorrangsregeling al 60 jaar bestaat. De regering neemt volgens jou toch besluiten met of zonder overleg met de Molukkers? Je zojuist je vraagt beantwoord maar stelt hem nu opnieuw

Molukkers die in een wijk wonen hebben zoals je al eerder hebt opgemerkt inderdaad speciale privileges die andere burgers niet hebben, dat had je al kunnen opmerken a.d.h.v. mijn bericht over de gemaakte afspraken per Molukse wijk met de politie.

Nee de corporaties moeten communiceren en zich aan de afspraak houden totdat de afspraken door beide partijen worden opgeheven

Nee nutteloos, de corporaties, regering en Molukkers houden die afspraak al 60 jaar in stand en aangezien na elk incident in de afgelopen 15 jaar excuses is aangeboden aan de Molukse gemeenschap, door corporatie en burgemeesters, concludeer ik dat zij het voortzetten van deze wijken prima vinden.

Dus het is voor jou als persoon nutteloos om tussen de afspraken waar alle partijen blij mee zijn in te komen om roet in het eten te gooien

Ik heb nog geen kritiek van je gehoord over het gebrek aan communicatie van de woningbouw. Zij hebben ondanks dat er geen gegadigden waren volgens hen, wel een huis toegewezen zonder overleg met de Molukse wijk. Conform de afspraken tussen de Molukse wijk en de corporatie is dit niet juist. Dat er daarna ruiten zijn ingegooid laat ik even in het midden. Vind jij dit netjes van de corporatie of niet?
Een redelijk onsamenhangend verhaal. Jij schrijft veel, maar gaat moeilijke punten uit de weg.

Misschien waren alle vragen ineens wat veel voor je. Laat ik mij beperken tot 3 punten:

• Jij begint eerst zelf een heel verhaal over wie er een rol hebben in dit gebeuren. Dan ben ik hier heel benieuwd naar en wil ik meer informatie, maar is het volgens jouw ineens niet relevant.

• Ik heb het woord privilege in verband gebracht met het volgens jou zonder consequenties ingooien van ruiten, maar daar ga jij niet meer op in.

• De woningbouw die zou moeten communiceren met de Molukse gemeenschap als er geen geschikte kandidaten zijn. Ja, jij zegt het. Maar het zou handig zijn als wij die afspraken konden inzien, dan konden wij hier ook over oordelen.
pi_185986052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:22 schreef maan_man het volgende:

[..]

Een redelijk onsamenhangend verhaal. Jij schrijft veel, maar gaat moeilijke punten uit de weg.

Misschien waren alle vragen ineens wat veel voor je. Laat ik mij beperken tot 3 punten:

• Jij begint eerst zelf een heel verhaal over wie er een rol hebben in dit gebeuren. Dan ben ik hier heel benieuwd naar en wil ik meer informatie, maar is het volgens jouw ineens niet relevant.

• Ik heb het woord privilege in verband gebracht met het volgens jou zonder consequenties ingooien van ruiten, maar daar ga jij niet meer op in.

• De woningbouw die zou moeten communiceren met de Molukse gemeenschap als er geen geschikte kandidaten zijn. Ja, jij zegt het. Maar het zou handig zijn als wij die afspraken konden inzien, dan konden wij hier ook over oordelen.
Niks onsamenhangend, ik heb alles heel duidelijk uitgelegd. Jij schijft ook veel, wil je eerst op bericht #144 van mij reageren voordat je het hebt over moeilijke punten uit de weggaan?

Als er een probleem zoals deze is hebben allen een rol. De afspraak is tussen de Molukse wijk en de woningcorporatie. De woningcorporatie is onderdeel van de gemeente. De burgemeesters bestuurt die gemeente of stad. De Nederlandse regering heeft de wijken 60 jaar geleden gebouwd voor de Molukkers

Die hebben geen consequenties, er is nog sprake van een afspraak die geschonden is. Zodra er een oplossing is gekomen, met excuses, dan pas komen de ingegooide ruiten eraan te pas. Zover zijn we nog niet

Als je die afspraken wilt zien, er zijn op moment van spreken nog 45 gemeenten met een Molukse wijk waar die afspraken van toepassing zijn. Je kan van al deze gemeenten het gemeentehuis bezoeken en vragen naar die afspraken

Indien je daar geen zin in hebt, zoek een website van een desbetreffende woningcorporatie, daar kan je per woning de eisen op vinden. Indien het om een seniorenwoning gaat, staat er vermeld dat de woningzoekende +55 moet zijn. Indien het om een woning in de Molukse wijk gaat, staat er netjes bij vermeld dat de woningzoekende van Molukse afkomst moet zijn of binding moet hebben met de Molukse gemeenschap.

Het is allemaal niet zo moeilijk te vinden. Gewoon goed zoeken en verdiepen en dan kom je er vanzelf wel
West-Melanesia
pi_185986300
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niks onsamenhangend, ik heb alles heel duidelijk uitgelegd. Jij schijft ook veel, wil je eerst op bericht #144 van mij reageren voordat je het hebt over moeilijke punten uit de weggaan?

Als er een probleem zoals deze is hebben allen een rol. De afspraak is tussen de Molukse wijk en de woningcorporatie. De woningcorporatie is onderdeel van de gemeente. De burgemeesters bestuurt die gemeente of stad. De Nederlandse regering heeft de wijken 60 jaar geleden gebouwd voor de Molukkers

Die hebben geen consequenties, er is nog sprake van een afspraak die geschonden is. Zodra er een oplossing is gekomen, met excuses, dan pas komen de ingegooide ruiten eraan te pas. Zover zijn we nog niet

Als je die afspraken wilt zien, er zijn op moment van spreken nog 45 gemeenten met een Molukse wijk waar die afspraken van toepassing zijn. Je kan van al deze gemeenten het gemeentehuis bezoeken en vragen naar die afspraken

Indien je daar geen zin in hebt, zoek een website van een desbetreffende woningcorporatie, daar kan je per woning de eisen op vinden. Indien het om een seniorenwoning gaat, staat er vermeld dat de woningzoekende +55 moet zijn. Indien het om een woning in de Molukse wijk gaat, staat er netjes bij vermeld dat de woningzoekende van Molukse afkomst moet zijn of binding moet hebben met de Molukse gemeenschap.

Het is allemaal niet zo moeilijk te vinden. Gewoon goed zoeken en verdiepen en dan kom je er vanzelf wel
Misschien reageer ik niet overal op, omdat tegen zoveel onzin niet op te schrijven valt. Hier ook weer: een woningcorporatie is helemaal geen onderdeel van de gemeente. En dat iemand anders iets doet dat niet volgens de afspraken is, wil niet zeggen dat jij dingen mag gaan doen die niet mogen en de schade pas hoeft te betalen als de andere partij de afspraken weer nakomt. Of mag de Wehkamp ook rond gaan rijden in een auto en bij iedereen die te laat betaalt de ramen in gaan gooien.
pi_185986367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Misschien reageer ik niet overal op, omdat tegen zoveel onzin niet op te schrijven valt. Hier ook weer: een woningcorporatie is helemaal geen onderdeel van de gemeente. En dat iemand anders iets doet dat niet volgens de afspraken is, wil niet zeggen dat jij dingen mag gaan doen die niet mogen en de schade pas hoeft te betalen als de andere partij de afspraken weer nakomt. Of mag de Wehkamp ook rond gaan rijden in een auto en bij iedereen die te laat betaalt de ramen in gaan gooien.
Joh ik kom met feiten van de woningcorporatie. Als jij dat onzin vind mag je dat vinden, ik hoop dat je er iets aan kan doen en dat het niet bij een hoop gebler op internet blijft. Zorg ervoor dat de studentencomplexen, seniorenwoningen en Molukse wijken verdwijnen, dan zal ik heel veel respect hebben voor je.

Je kan met een hoop voorbeelden komen, ik ook. Als een vreemdeling op straat mijn kind zomaar omverschopt, zal ik ook een mep uitdelen. Reken er maar op dat ik dan wel symphatie krijg. Oh wacht, het zijn Molukkers die die ruiten hebbe ingegooid. Aha, maar Molukkers mogen niet boos worden, wat denken die wel niet?

Heb je trouwens al een website van een woningcorporatie gevonden waar netjes wordt vermeld dat Molukkers voorrang krijgen? Of durf je de confrontatie met de waarheid niet aan?
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:59:12 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185986425
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Joh ik kom met feiten van de woningcorporatie. Als jij dat onzin vind mag je dat vinden, ik hoop dat je er iets aan kan doen en dat het niet bij een hoop gebler op internet blijft. Zorg ervoor dat de studentencomplexen, seniorenwoningen en Molukse wijken verdwijnen, dan zal ik heel veel respect hebben voor je.

Je kan met een hoop voorbeelden komen, ik ook. Als een vreemdeling op straat mijn kind zomaar omverschopt, zal ik ook een mep uitdelen. Reken er maar op dat ik dan wel symphatie krijg. Oh wacht, het zijn Molukkers die die ruiten hebbe ingegooid. Aha, maar Molukkers mogen niet boos worden, wat denken die wel niet?

Heb je trouwens al een website van een woningcorporatie gevonden waar netjes wordt vermeld dat Molukkers voorrang krijgen? Of durf je de confrontatie met de waarheid niet aan?
Je vergeet dat het een vóórrecht is, geen recht.
:N
pi_185986476
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je vergeet dat het een vóórrecht is, geen recht.
:N
Volgens mij ben ik niks vergeten.

Voorrecht, mooi. Is ze geraden ook
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:07:33 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185986530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niks vergeten.

Voorrecht, mooi. Is ze geraden ook
Laten we hopen dat die Molukse wijken snel opengesteld worden voor niet-Molukkers. Oh wacht...
pi_185986586
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Laten we hopen dat die Molukse wijken snel opengesteld worden voor niet-Molukkers. Oh wacht...
Als je misschien wat actiever mee zou doen met de samenleving ipv het internet af te struinen, hadden ze misschien al veel eerder opengesteld kunnen worden. Oh wacht, er worden tegenwoordig zelfs Basic Fit Ladies only filialen uit de grond gestampt. Discriminatie! Oh wacht, discriminatie mag! Oh, het gaat nog lang duren voordat discriminatie verdwijnt in Nederland
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:14:33 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185986615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als je misschien wat actiever mee zou doen met de samenleving ipv het internet af te struinen, hadden ze misschien al veel eerder opengesteld kunnen worden. Oh wacht, er worden tegenwoordig zelfs Basic Fit Ladies only filialen uit de grond gestampt. Discriminatie! Oh wacht, discriminatie mag! Oh, het gaat nog lang duren voordat discriminatie verdwijnt in Nederland
Als het aan jou ligt inderdaad.
pi_185986648
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als het aan jou ligt inderdaad.
Jaa, de anti-feministen en anti-molukkers roeptoeteren een hoop, maar ze krijgen niks voor mekaar. Blijkbaar zit de bevolking niet op hun ideeen en gejammer te wachten. Helaas voor jullie
West-Melanesia
pi_185986698
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Joh ik kom met feiten van de woningcorporatie. Als jij dat onzin vind mag je dat vinden, ik hoop dat je er iets aan kan doen en dat het niet bij een hoop gebler op internet blijft.
Wat is dit voor onzin? Jij komt helemaal niet met feiten. Jij stelt:

quote:
De woningcorporatie is onderdeel van de gemeente.
Dat zijn geen feiten, maar klinkklare onzin.

quote:
Zorg ervoor dat de studentencomplexen, seniorenwoningen en Molukse wijken verdwijnen, dan zal ik heel veel respect hebben voor je.
Doelgroephuisvesting is in principe niks mis mee. Het is onzin om alle huizen op termijn en voor een paar jaar aan te passen aan de behoefte van bejaarden, dan kan jij beter een aantal huizen hebben waar mensen op het einde van hun leven gebruik van kunnen maken. Maar selectie op afkomst staat hier los van.
quote:
Daar kent de wet noodweer(exces) voor en dat geldt ook voor Molukkers. Maar hier is geen sprake van noodweer(exces).
quote:
Confrontatie met de waarheid. Ik ontken nergens dat er mogelijk afspraken zijn. Alleen beweer jij eerste dat woningcoöperaties gebonden zijn aan de eerdere afspraken met de overheid. Als dat geen stand meer houdt, dan verwijs jij ineens naar de individuele afspraken tussen de Molukse gemeenschap en de afzonderlijke woningbouwcoöperaties. Prima, maar hier gaat het om de afspraken met deze specifieke woningbouwcoöperatie en de Molukse gemeenschap. Was volgens deze afspraken communicatie noodzakelijk als er geen geschikte kandidaat was?
pi_185986815
quote:

[..]

Uiteraard kan de staat dictatoriale wegen volgen. Maar volgens mij is het niet verstandig de wensen van het volk te negeren.

De tering, zoveel achterlijkheid ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_185986848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:20 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Jij komt helemaal niet met feiten. Jij stelt:
[..]

Dat zijn geen feiten, maar klinkklare onzin.
[..]

Doelgroephuisvesting is in principe niks mis mee. Het is onzin om alle huizen op termijn en voor een paar jaar aan te passen aan de behoefte van bejaarden, dan kan jij beter een aantal huizen hebben waar mensen op het einde van hun leven gebruik van kunnen maken. Maar selectie op afkomst staat hier los van.
[..]

Daar kent de wet noodweer(exces) voor en dat geldt ook voor Molukkers. Maar hier is geen sprake van noodweer(exces).
[..]

Confrontatie met de waarheid. Ik ontken nergens dat er mogelijk afspraken zijn. Alleen beweer jij eerste dat woningcoöperaties gebonden zijn aan de eerdere afspraken met de overheid. Als dat geen stand meer houdt, dan verwijs jij ineens naar de individuele afspraken tussen de Molukse gemeenschap en de afzonderlijke woningbouwcoöperaties. Prima, maar hier gaat het om de afspraken met deze specifieke woningbouwcoöperatie en de Molukse gemeenschap. Was volgens deze afspraken communicatie noodzakelijk als er geen geschikte kandidaat was?
Ik kom met feiten

Onderdeel, my God, in elke gemeente zijn woningcorporaties. Wel of niet onderdeel wat wil je nou precies?

Selectie op afkomst is onderdeel van doelgroephuisvesting, in dit geval geld het alleen voor Molukkers, Molukse wijken bestaan

Er is ook een grondwet die er blijkbaar niet toe doet. Dan ken je met de noodwet en huppeldepuppelwet komen maar die Molukkers gaan niet opdraaien voor de schade aan de ruiten.

Ik beweer helemaal niks. Er zijn afspraken daar gaat het om. Met wie of met wat kan me geen worst schelen. En aan afspraken heb je je te houden. Zo niet, dan overleg je dat eerst. Zo doen we dat bij nomale mensen, anders krijg je heibel als de corporatie maar doet wat ze willen en vervolgens maar iedereen doet wat ze willen (zie ruiten). Wat begrijp je daar niet aan?
West-Melanesia
pi_185986852
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]

En dat in een post. In verhouding met alles wat hier geschreven is door Oceanier is dit nog meer een schijntje. Ik probeer een zinnige discussie met hem te voeren, maar dat lukt niet echt.
pi_185986860
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]

De waarheid is hard he, je mag niet in een Molukse wijk wonen omdat je geen Molukker bent. Punt
West-Melanesia
pi_185986868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:31 schreef maan_man het volgende:

[..]

En dat in een post. In verhouding met alles wat hier geschreven is door Oceanier is dit nog meer een schijntje. Ik probeer een zinnige discussie met hem te voeren, maar dat lukt niet echt.
Ik heb het gelezen. Is ook niet te doen met een user die er zo in staat.
pi_185986882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De waarheid is hard he, je mag niet in een Molukse wijk wonen omdat je geen Molukker bent. Punt
Mooi. Ik blijf het liefst ver weg van mensen die meteen naar vandalisme en bedreiging grijpen wanneer iets niet gaat zoals ze graag willen.
pi_185986885
quote:

[..]

Ik kom met feiten

Onderdeel, my God, in elke gemeente zijn woningcorporaties. Wel of niet onderdeel wat wil je nou precies?

Selectie op afkomst is onderdeel van doelgroephuisvesting, in dit geval geld het alleen voor Molukkers, Molukse wijken bestaan

Er is ook een grondwet die er blijkbaar niet toe doet. Dan ken je met de noodwet en huppeldepuppelwet komen maar die Molukkers gaan niet opdraaien voor de schade aan de ruiten.

Ik beweer helemaal niks. Er zijn afspraken daar gaat het om. Met wie of met wat kan me geen worst schelen. En aan afspraken heb je je te houden. Zo niet, dan overleg je dat eerst. Zo doen we dat bij nomale mensen, anders krijg je heibel als de corporatie maar doet wat ze willen en vervolgens maar iedereen doet wat ze willen (zie ruiten). Wat begrijp je daar niet aan?
Wat ik hieraan niet begrijp? Jij kunt beter vragen wat ik wel begrijp. De tering, wat een onsamenhangend verhaal!
pi_185987011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik hieraan niet begrijp? Jij kunt beter vragen wat ik wel begrijp. De tering, wat een onsamenhangend verhaal!
Je maakt het zelf ingewikkelder dan het is.

Molukse wijken bestaan.
De Molukse voorrangsregeling bestaat.

Er is een conflict tussen een wijk en de corporatie, zij zullen samen om de tafel gaan zitten om het probleem op te lossen.

Molukse wijken bestaan.

Wat wil je nu precies?
West-Melanesia
pi_185987048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je maakt het zelf ingewikkelder dan het is.

Molukse wijken bestaan.

Er is een conflict tussen een wijk en de corporatie, zij zullen samen om de tafel gaan zitten om het probleem op te lossen.

Molukse wijken bestaan.

Wat wil je nu precies?
Wat ik wil? Niet langer met jou in discussie. Want jij bent een radicaalst die de nuance niet ziet en de hele tijd je argumenten aanpast. Dit maakt een zinvolle discussie moeilijk.

Blijf jij lekker in jouw waarheid geloven.
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:46:25 #200
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185987074
quote:

Dat zou wel heel erg dom zijn als ze daar geen verantwoordelijkheid voor zouden nemen. Dat zet alleen maar kwaad bloed. En er komt een tijd dat alle afspraken overboord gaan. Hoe langer geleden hoe meer vergeten wordt hoe de Nederlandse regering toen de KNIL strijders heeft laten bungelen en er geen knoppen van collectief schuldgevoel meer zijn waar op kan worden gedrukt.
Ik bedoel we zijn geen Ierland die nog de slag bij de Boyne uit 1690 (!) herdenkt. :')
Dan kan je er beter voor zorgen dat beide groepen in harmonie met elkaar samenleven.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')